Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 18 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:48:
[...]

Slechtste site ooit natuurlijk. Klopt geen bal van al die informatie op die site.

Zie http://www.kieskeurig.nl/...oduct%5B%5D=1061015&ps=10
@ Lolgast; ik ben het eens met Loondijke, informatie is onjuist; er zou een bluray speler in moeten zitten ... 8)7

Thnx Loondijke; lijkt erop dat enige verschil 10w en aantal aansluitingen is, maar die van de SR5006 voldoen al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
StealthyPeanut schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:48:
[...]

Slechtste site ooit natuurlijk. Klopt geen bal van al die informatie op die site.

Zie http://www.kieskeurig.nl/...oduct%5B%5D=1061015&ps=10
Anders link jij even verkeerd ;-)

Hij wil tussen de 5006 en 5007 en niet tussen de 6007 en de 5007 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
wimpie007 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:08:
[...]

Niet eens gezien; de juiste link wordt dus: Klik

Verschillen zijn alleen maar kleiner...de SR 5007 heeft alleen paar composiet aansluitingen meer, dus snel luisteren of daar nog verschil in zit :9 . Scheelt toch weer €150 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
wimpie007 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:08:
[...]

Haha, verkeerde genomen idd :X . Zie hierboven voor de juiste link :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SmidsY schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 09:17:
[...]

Ik heb soortgelijk iets gehad met mijn UD5005. Deze in de garantie ter reparatie aangeboden waar men het loopwerk heeft vervangen voor nieuw. Hierna geen problemen meer gehad
Dank nog voor je reactie.
Mijn is ondertussen al gerepareerd. Ga hem dit weekend terug halen.
Neem aan dat het opgelost is :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:54
Ik ben in het bezit van een marantz sr7005. Daarop aangesloten 2x kef iq90 (front), kef iq60 (center), 2x kef iq10 (surround), 2x kef iq50 (surround back), kef sub psw3500. 7.1 dus. Ben sinds kort verhuisd en nu krijg ik via audessy niet de juiste waardes van de crossover. Hij zet de front op 90 Hz, center op 80Hz, surround op 80 Hz en de surround back op 40 Hz. Dit is ook de enige waarde die klopt. In mijn vorige woning klopten de waardes wel. Front stond ook op 40 Hz en ee rest op 60Hz. Nu heb ik de meting een stuk of 6x gedaan, maar hij houd elke keer die waardes aan. De rest klopt wel allemaal. Als ik handmatig de crossover waardes in voer, hoor ik gewoon netjes goede bas door de luidsprekers. Alleen schakelt audessy dan uit. Audessy pompt alle bas vanaf 90Hz dus door de subwoofer. Enig idee waardoor dit komt? De woonkamer is eigenlijk niet veel anders, aangezien het zelfde appartementencomplex is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09-2021

Rme

Hallo iedereen,

ik ben de eigenaar van een Marantz SR6006 en ik vroeg me het volgende af. Kan ik eender welke usb Wifi dongle, van bv Belkin aansluiten om wifi te krijgen, of moet dit specifiek van Marantz zelf komen? Het is voor gebruik te kunnen maken van de updates alsook voor de Marantz App.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:12
Volgens http://www.avsforum.com/t...r6006-receiver-thread/510 niet. Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Bij de Marantz gaat het netwerk via een netwerkkabel, wifi kan niet, tenzij je een oplossing kiest waarbij je een wifi-ontvanger (of mogelijk een aansluiting via het stroomnetwerk) op de netwerkaansluiting aansluit (zie ook de link). Op de USB kun je volgens mij geen dongle aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er hier nog niet actief over gesproken wordt, maar de 008 series zijn uit en op voorraad bij de retailers. Ik heb direct de pioneer receiver de deur uit gedaan een nieuw modelletje marantz besteld. Ben erg benieuwd naar de functionaliteiten van deze nieuwe serie (airplay, spotify, app-control etc.) en of het schoon klinkt op de BW800 diamond series. Maar opzich denk ik dat marantz altijd goed zit icm engelse speakers. Ik laat het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Wellicht dan ook leuk te vermelden welke SRxxx8 je hebt gekocht (want dat zijn meerdere opties) en idem voor de speakers, want B&W 800-serie bestaat uit behoorlijk wat speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de SR7008 zilver voor op de 804, 805 en htm2. de meest betaalbare modellen in een 5.1 setup. Helaas nog zonder sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dit is volgens mij echt de eerste keer dat ik een mid-range receiver op een dergelijke set zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij moet nog binnenkomen, maar kwa vermogen gaat ie het prima trekken hoor. Als we de lotto winnen wordt het een ander verhaal, of over een paar jaar een mooie upgrade. Maar eerst een fatsoenlijke sub erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fear, kan je in jip en janneke taal uitleggen of, en indien zo, waarom deze versterker ongeschikt zou zijn? Ik ben geen professional, maar wil gewoon goed spul hebben. Daarom is het meeste uitgegeven aan speakers. Ik kan natuurlijk altijd later nog een zwaardere versterker nemen, maar deze bevat de functies die ik zocht, en voldoet qua specs m.i. Daarnaast staan ze in een aparte kamer van slechts 8 bij 5, dus het hoeft ook niet heel hard. Overigens verwacht ik hem morgen of overmogen binnen te hebben. Indien gewenst zal ik de ervaringen met ieder delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik zeg nergens dat het geen goede versterker is. Ik zeg alleen dat er op een paartje B&W 804D veelal wat dikkere versterker worden gebruikt. Paartje 804D doet 7000 euro en dan is een receiver van 1500 euro nogal uit verhouding. Ik durf ook niet te zeggen hoe dat gaat met de aansturing, de enige 800D serie die ik ooit heb gehoord zijn de 800D, 801D en de 802D en dat is dan weer niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hoi

Even een vraagje over een instelling op men Marantz SR5004 receiver.
Even een copy/paste uit de manual :

7.1CH INPUT SETUP

This menu is for adjusting the speaker levels for 7.1-channel input sources.
Here you will adjust the volume for each channel so that they are all heard by the listener at the same level.

Waarom kan je dit nog eens apart instellen naast je gewone speaker instellingen?
Wat is het nut hiervan en wanneer zal dit gebruikt worden?

Vind dit een beetje verwarrend omdat je uiteraard in je speaker levels ook je db moet instellen.

Iemand een idee?

En hoe stel ik dit best in? Alles gewoon op 0.0db of men instellingen van speaker levels overnemen?

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 26-08-2013 11:49 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Deze setting is alleen van belang als je de 5.1/7.1 analoge ingang gebruikt. Dus als je alleen de HDMI-aansluiting gebruikt kan je deze optie negeren. Gebruik je de analoge ingang?

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

HTip schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:41:
Deze setting is alleen van belang als je de 5.1/7.1 analoge ingang gebruikt. Dus als je alleen de HDMI-aansluiting gebruikt kan je deze optie negeren. Gebruik je de analoge ingang?
Ik gebruik de analoge ingang wel ja - men UD7006 (Blu-ray) speler staat hier op ingesteld en dit gebruik ik bij Audio-CD en Super-Audio CD
Maar dit is 5.1 analoog.

Ik heb wel op men UD7006 speaker levels ingesteld ivm analoog. Dit was wel niet ideaal trouwens, kon je niet heel nauwkeurig afstellen. Logisch ook, want is natuurlijk geen receiver.

Dus ik kan beter dit terug allemaal op 0 zetten op men UD7006 en dit dan instellen op men SR5004 via die 7.1ch input setup ?

Voordeel van instellen op de Bluray speler is dat ik hier ook de afstanden kan instellen (samen met de dB) en op men receiver kan ik dus enkel de dB instellen via die 7.1ch input setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Klopt helemaal wat je zegt. Je kan het óf in de UD7006 óf in de SR5004 instellen. Ik zou ook kiezen voor de SR5004 en dan de UD7006. De timing (afstanden) neemt de SR5004 over van de speakerinstelling, dus die hoef je niet in de UD7006 te herhalen.

Resumé, in de SR5004 stel je de algemene speakerinstellingen in (size, level en timing). Voor de analoge ingang stel je de levels in (kunnen afwijken, maar kan ook exact gelijk zijn aan de algemene instellingen) en in de UD7006 stel je alles in op 0 dB. Ook afstanden en grootte zijn niet van belang.

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

HTip schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:59:
Klopt helemaal wat je zegt. Je kan het óf in de UD7006 óf in de SR5004 instellen. Ik zou ook kiezen voor de SR5004 en dan de UD7006. De timing (afstanden) neemt de SR5004 over van de speakerinstelling, dus die hoef je niet in de UD7006 te herhalen.

Resumé, in de SR5004 stel je de algemene speakerinstellingen in (size, level en timing). Voor de analoge ingang stel je de levels in (kunnen afwijken, maar kan ook exact gelijk zijn aan de algemene instellingen) en in de UD7006 stel je alles in op 0 dB. Ook afstanden en grootte zijn niet van belang.
Dank voor je reactie en hulp !

Die laatste zin (''Ook afstanden en grootte zijn niet van belang.'') daar bedoel je mee de afstanden en grootte op de UD7006 ?
Dit heb ik nu namelijk ook ingesteld op mijn UD7006 - de correcte grootte (allemaal small) en de correcte afstanden.
Dan zet ik gewoon op de UD7006 alles op 0 dB en afstanden ook allemaal op 0.
Correct?

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 26-08-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Graag gedaan! Helemaal goed. De SR5004 overruled het toch. Ik neem aan dat je in de SR dan ook de speakers op small hebt staan met de juiste afstanden.

[ Voor 44% gewijzigd door HTip op 26-08-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

HTip schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:07:
Ik neem aan dat je in de SR dan ook de speakers op small hebt staan met de juiste afstanden.
Klopt, staat allemaal correct ingesteld op de SR.
Ik dacht altijd dat die speaker settings (levels, afstanden, speaker size) in de 7.1 SOURCE DIRECT mode genegeerd werden. (Daarom had ik dit dus op de UD7006 ingesteld)
Maar dat is dus niet zo?

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 26-08-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 01:41:
Heb iets vreemd aan de hand met mijn UD7006 Bluray speler...

Sinds een hele poos maakt de UD7006 een soort zoemend/ratelend geluid bij
het afspelen van Blu-ray discs. Dit gebeurt enkel bij het afspelen van een
disc en is ook niet altijd even fel/hard. Soms maakt hij het geluid ook
gewoon niet.
Maar het is wel vaak zo luid dat het boven het geluid van de film uitkomt.
Wat niet echt aangenaam is... Het geluid komt echt vanuit de speler zelf,
vanuit de lade die in de speler zit.
Als ik de film stop zet gaat het ratelen gewoon door, totdat ik effectief de
lade van de speler open of de speler helemaal uitzet.
Ook lijkt het alsof het geluid vaak pas start vanaf het 2de gedeelde van de
disc (als de film ongeveer halverwege is). Alsof de lezer dan moe wordt en
erbij moet gaan ratelen. Heel bizar.
Ondertussen is dit probleem zoals reeds gemeld opgelost (dank ook aan SmidsY!).
Het geratel is dus verdwenen na het vervangen van het loopwerk.
Wat me nu wel opvalt is een licht continu zoemend geluid bij het afspelen van Blu-Ray discs.
Bij rustige stille scenes in films hoor je dit geluid helaas redelijk goed :(

Iemand dit dit ook opmerkt?
Zou fijn zijn als iemand met een Marantz UDxxxx dit even kon testen.
Dan weet ik of dit ''normaal'' is :+
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

daffie82 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:11:
Klopt, staat allemaal correct ingesteld op de SR.
Ik dacht altijd dat die speaker settings (levels, afstanden, speaker size) in de 7.1 SOURCE DIRECT mode genegeerd werden. (Daarom had ik dit dus op de UD7006 ingesteld)
Maar dat is dus niet zo?
Daar heb je een goed punt. In Source en Pure Direct worden in stereo de speakers op Large ingesteld, ongeacht de instelling. Ook wordt de EQ uitgeschakeld. Dat geldt volgens mij ook voor 5.1/7.1, maar alleen als het aangeboden signaal ook surround is.

Even hardopdenkend zou ik zeggen dat de SR ook die settings van de UD over-ruled. Maar eerlijk gezegd heb ik dat nog niet eerder geprobeerd. Misschien dat iemand anders daar iets meer over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

HTip schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:50:
[...]

Even hardopdenkend zou ik zeggen dat de SR ook die settings van de UD over-ruled. Maar eerlijk gezegd heb ik dat nog niet eerder geprobeerd. Misschien dat iemand anders daar iets meer over kan zeggen.
Dat denk ik dus niet.
Dat analoog signaal ga je dus eerst aanpassen op je UD en dat wordt dan naar je AV gestuurd. In de AV worden dan al de instellingen van de SR genegeerd als je 7.1 source direct (analoog dus) gebruikt.
Dus ik denk dat de settings van de UD wel degelijk uitmaken. Maar ben ook niet zeker...
Hmm, wat te doen? :)
Toch maar gewoon doen zoals ik al eerder zei : UD op 0 db en de decibel waarden instellen op de SR bij 7.1ch input setup.
Alleen is het lastig om te testen natuurlijk, je moet het in dat menu ingeven en dan weer via een ander menu gaan testen met de decibelmeter... Veel heen en terug gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gisteren even alles op de UD qua niveaus op 0 gezet (afstanden en speaker size heb ik laten staan op de correcte instellingen) en op mijn SR bij 7.1ch input zo ingesteld dat de niveaus uit elke speaker hetzelfde zijn.
Die settings bij 7.1ch input komen op een paar details na trouwens helemaal overeen met de gewone speaker settings (wat ook vrij logisch is natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Fijn dat het goed werkt! Heb je ook nog geëxperimenteerd met speakersettings in de UD en de SR in Source/Pure Direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

HTip schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:02:
Fijn dat het goed werkt! Heb je ook nog geëxperimenteerd met speakersettings in de UD en de SR in Source/Pure Direct?
Neen, wel stapje per stapje aanpassingen gedaan op de SR in 7.1ch input setup en dit had uiteraard wel effect :)

Kwam er trouwens gisteren achter dat ik op mijn SR geen DTS-HD en dergelijke zag staan (enkel vermelding PCM) terwijl Bluray toch wel echt op Bitstream stond.
Had onlangs men UD binnen gedaan voor repair en nu stond alles terug op default onder andere ook de setting BD Audio Mix... die heb ik nu aangepast naar HD-Audio only en nu zie ik het wel weer op men SR staan :)
Enige wat wel opvalt is dat het geluid dan iets stiller is (ivgl met laten decoden door Bluray). Geen probleem uiteraard, ik zet gewoon master volume 4db hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Ik heb onlangs een 5.1 speakerset en de Marantz SR 5007 aangeschaft en van de week aangesloten, hierbij de handleiding volledig doorgelopen en de installatieprocedure afgerond (ook de automatische kalibratie voltooid) Tot zover geen probleem. Alleen ik mis nogal de punch van het geluid. In de winkel klonk het allemaal een stuk overweldigender.
Voor tv kijken gaat die automatisch naar Stereo en dit klinkt allemaal wat gemoffeld. Multi channel Stereo dan knalt het geluid hard uit de surround speakers achter mijn hoofd. En de film instellingen zijn ook niet de oplossing.
Ook voor de radio heb ik nog geen goede instelling gevonden. Wat gebruiken jullie hiervoor? En is er misschien is dat ik aan moet vinken in de instellingen waardoor de speakers meer knalkracht krijgen? Mijn oude Logitech Z-5500 pompte nog meer geluid eruit.

Het gaat om:
2x Klipsch RF52 II 100 watt
2x Klipsch RS41 II 50 watt
1x Klipsch RC42 II 75 watt
1x Klipsch RW10D 260 watt
1x Marantz SR5007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

roger1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:17:
Ik heb onlangs een 5.1 speakerset en de Marantz SR 5007 aangeschaft en van de week aangesloten, hierbij de handleiding volledig doorgelopen en de installatieprocedure afgerond (ook de automatische kalibratie voltooid) Tot zover geen probleem. Alleen ik mis nogal de punch van het geluid. In de winkel klonk het allemaal een stuk overweldigender.
Voor tv kijken gaat die automatisch naar Stereo en dit klinkt allemaal wat gemoffeld. Multi channel Stereo dan knalt het geluid hard uit de surround speakers achter mijn hoofd. En de film instellingen zijn ook niet de oplossing.
Ook voor de radio heb ik nog geen goede instelling gevonden. Wat gebruiken jullie hiervoor? En is er misschien is dat ik aan moet vinken in de instellingen waardoor de speakers meer knalkracht krijgen? Mijn oude Logitech Z-5500 pompte nog meer geluid eruit.

Het gaat om:
2x Klipsch RF52 II 100 watt
2x Klipsch RS41 II 50 watt
1x Klipsch RC42 II 75 watt
1x Klipsch RW10D 260 watt
1x Marantz SR5007
Decibel meter kopen, vouwmeter in de aanslag en handmatig speaker settings gaan inkloppen.
Dat is mijn advies.
Voor je subwoofer moet je gewoon wat uitproberen qua volume wat je zelf lekker vindt. Maar het is echt belangrijk dat in je marantz de juiste speaker afstanden en volumes staan (met een decibelmeter meten vanaf de plaats waar je zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Dit doet de Audyssey setup bij mij prima hoor. Hij meet precies de juiste afstand per speaker (nagemeten en het klopt nagenoeg altijd) en je merkt echt een goed verschil.

Bij tv kijken zet ik hem op pure direct, of DD wat hij automatisch opneemt via de HDMI ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

StealthyPeanut schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:22:
Dit doet de Audyssey setup bij mij prima hoor. Hij meet precies de juiste afstand per speaker (nagemeten en het klopt nagenoeg altijd) en je merkt echt een goed verschil.
En je decibel niveaus ook nagemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:00
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken voor een opvolger van mijn Yamaha rx-v557 welke speelt met Wharfedale Diamond 9.5 vloerstaanders. Op zich werkt dit allemaal nog prima, maar ik kom de laatste tijd aansluitingen tekort en heb toch wel een beetje het idee dat de Yamaha iets te licht is voor de speakers.

Nu viel mijn oog op de nieuwe Denon X2000 serie, goede spec's en genoeg hdmi aansluitingen. Maar ik vind die plastic voorkant altijd zo goedkoop ogen. Mijn Yamaha ziet er chiquer en duurzamer uit imo. Toen zag ik de Marantz modellen staan en deze hebben tenminste een mooi metalen front. Daarnaast heb ik goede ervaringen met Marantz uit het verleden.

Daarom keek ik verder naar de 2013 modellen van Marantz en twijfel nu tussen de SR6007 en SR7007. Vooral de SR7007 gaat nu voor een mooie prijs weg, kennis van me betaalde half jaar geleden nog 1300 euro.

Maar vraag me alleen af of de SR7007 niet een beetje overkill? ergens heb ik zo iets van 'als je het doet...', maar heb ik ook niet voldoende heb aan de SR6007? Of kan ik niet beter voor de nieuwere denon gaan?

Grote + voor de Marantz is de aanwezigheid van 2x hdmi out, kan ik in de toekomst een kabel doortrekken naar de slaapkamer. Voor de rest zijn de SR6007 en X2000 vrij gewaagd aan elkaar als ik het zo zie, en biedt de SR7007 een extra hdmi in, meer vermogen (ga je dit merken op de Wharfedale's?) en misschien betere componenten?

Echter het verschil is slechts 160 euro.....

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De Marantz SRxxx7-series zijn uit 2012. De 2013-modellen zijn namelijk SRxxx8. Zet maar eens een Marantz SRxxx8 naast een Denon AVR-Xx000 en je zal zien dat die veel meer op elkaar lijken. Eigenlijk is het alleen het uiterlijk wat nog anders is. Niet gek als je weet dat Marantz en Denon uit dezelfde fabriek rollen. Dat de SR7007 een paar maanden geleden nog 1300 euro kostte wil niets zeggen, je moet ook kijken naar de toekomst: over een jaartje zal de SR7007 nog maar een paar honderd euro waard zijn. Zeker als je kijkt naar de snel groeiende technieken en de komst van HDMI 2.0. Marantz is niet meer het merk wat het vroeger was en houdt dus minder waarde vast, de SR700x is geen topmodel wat nog voor veel geld weg gaat wat een SR9006 nog wel doet. Laatste is overigens niet alleen bij Marantz, het komt bij veel meer merken voor. Maar let dus ook op je afschrijving.

Qua vermogen moet het eigenlijk nooit echt een probleem zijn in een gemiddelde huiskamer. Of je moet echt semi doof zijn of speakers hebben die lastig aan te sturen zijn (laag rendement en/of impedantie). Die (opgegeven) 15 Watt verschil tussen de SR6007 en de SR7007 is te verwaarlozen, het verschil tussen 1 en 2 Watt is groter. Dan is er ook nog dat je meer uit je geluid haalt door meer geld in speakers te stoppen dan in de receiver. Op dat vlak is de SR7007 wat uit verhouding, maar niemand die je tegenhoudt die receiver te kopen natuurlijk.

En je moet vooral niet uit het oog verliezen om wel eerlijk te blijven vergelijken. Je haalt de SR7007 wel aan, maar als je dat geld uit gaat geven dan komen er ook andere merken en series weer binnen bereik. Met wat zoeken moet je dan ook wel aan een Denon AVR-X3000 kunnen komen (aangezien de X4000 al onder de duizend euro te krijgen is). en wellicht ook iets van een Onkyo TX-NR1009 om de drie veel genoemde merken maar aan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 23:15
Gisteren heb ik op mijn Marantz nr 1602 nog eens autosetep uitgevoerd. Was niet altijd helemaal tevreden met de afstelling tussen front en beide back speakers. Nu kreeg ik de optie om AudysseyEQ in te stellen. Vroeger nooit gedaan. Is dit nu aan te raden of niet? Beïnvloed je niet de wijze waarop je bronnen spelen i.p.v. ze neutraler te houden zoals het bedoeld zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik vind van wel ja, Ik draai de Audyssey dan ook alleen om de afstanden in te stellen, Daarnaa zet ik Audyssey EQ / HT-EQ / Dynamic EQ / Dynamic Volume allemaal uit, Het geluid van de Audyssey EQ vind ik echt heel slecht klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

EQ helpt om de akoestische problemen tegen te gaan. Het kan daardoor beter klinken, maar het kan ook de dynamiek sterk verminderen. Ik heb een keer bij een vriend de set opnieuw ingesteld omdat hij niet tevreden was. Bleek dat ADSY de afstanden en volume niet goed had ingesteld. Met een dB-meter en een test DVD dit gecorrigeerd en alleen EQ aan laten staan. Surround was veel homogener en hij was tevreden. Zonder EQ viel het geluid in elkaar. Dus het kan ook helpen.

Ik heb alleen de EQ/DSP van de sub aan staan, want door mijn akoestische aanpassingen heb ik verder geen EQ nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
@h4ze

Het kan dus ook zijn dat mijn probleem met het geluid wordt veroorzaakt door de Audyssey EQ. Deze kan je dus gewoon helemaal uit zetten.

Wat is jullie ervaring met de M-DAX functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Iemand nog last van mild "gezoem" op hun Marantz UD xxxx tijdens het afspelen van Blu-ray discs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27
Ik heb de 1603. Het enige wat ik nog niet lekker heb kunnen krijgen of niet kan vinden of ik het goed doe is het instellen van analoge verbindingen
Al mijn HDMI aansluitingen zijn gebruikt op de front na.
De HDMI aansluitingen kun je toewijzen in de software aan bepaalde functies.

Daarnaast heb ik de Wii via Component aangesloten op de 1603.
Geluid zit in de aansluiting voor Blu-Ray.
Aangezien de BD-speler nog niet is aangesloten middels HDMI, werkt dit voor de Wii iig.
Maar kan ik dit straks laten staan?

Want de uitleg in de handleiding snap ik echt helemaal niks van. Ja, hoe het aangesloten moet worden en ingesteld, maar niet wat er gebeurd wanneer je alles heb aangesloten.

• Rallye
Bij mijn 6006 zit de Wii via component op de VCR. Daaraan kon ik een geluidsingang toewijzen (volgens mij tape in, maar dat weet ik niet zeker).

Ik begrijp overigens je vraag niet helemaal. Wat wil je "straks" doen dat je de Wii anders zou moeten aansluiten? Toch een Blu ray-speler op de HDMI zetten?

• Arunia
dat laatste ja.
Ik moet nog een kabel halen voor de Blu-Ray speler.
Dan zou het geluid ook op Blu-ray komen.
Geen idee of hij dit snapt, of dat ik ze gewoon niet tesamen aan moet zetten.
Of dat het geluid gewoon voor de Blu-Ray niet werkt op deze manier.

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
roger1984 schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:43:
@h4ze

Het kan dus ook zijn dat mijn probleem met het geluid wordt veroorzaakt door de Audyssey EQ. Deze kan je dus gewoon helemaal uit zetten.

Wat is jullie ervaring met de M-DAX functie?
Het zou kunnen. Probeer het eens. Je kan altijd Audyssey etc uitzetten. Menu>>Audio Adjust>>Audyssey Settings. Het zal vast helpen in sommige situaties maar bij mij word alles iig heel dof als ik het aanzet.
Bij films vind ik het dan weer wel wat meer bioscoop achtig geluid geven, Maar bij muziek is het dus niks.
Mdax heb ik overigens nog nooit gebruikt, Dat werkt volgens mij ook alleen als je iets op de front aux aansluit.

• Rallye
@Arunia: heb je nog andere geluidsingangen over (zoals tape in)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:54
Mijn schoonouders hebben een Marantz sr6005 met een Bose acoustimass set eraan. Ze gebruiken een 7.2 set over een L woonkamer/keuken om overal radio te kunnen luisteren. Televisie is wat minder belangrijk.
Nu wil ik graag de standaard instelling van de versterker op "Multi ch stereo" hebben. Is dat mogelijk?
Ze gebruiken sinds vandaag een Philips Prestigo afstandsbediening welke perfect werkt. Is er misschien een mogelijk om via de afstandsbediening een commando te geven zodat de versterker naar deze setting gaat?

Een andere mogelijkheid is om 2 speakers en 1 subwoofer als Zone 2 in te stellen wanneer er radio geluisterd word. Dit moet dan ook te programmeren te zijn via de Philips afstandsbediening. Dus dan radio op versterker en schakelen naar alleen kanaal B.
Bij televisie kijken zal de versterker dan moeten schakelen naar kanaal A.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Mijn sr6006 onthoudt de instelling per bron: zet je de receiver als hij op bron radio staat op multichannel stereo, dan blijft hij daarop staan als je de volgende keer weer voor de bron radio kiest. Het probleem dat jij lijkt te hebben. Zou dan dus niet bestaan.

In optie 2 zou je speaker afhankelijk van de bron willen toewijzen aan verschillende zones. Dat lijkt mij niet mogelijk, maar misschien weten anderen meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
roger1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:17:
Ik heb onlangs een 5.1 speakerset en de Marantz SR 5007 aangeschaft en van de week aangesloten, hierbij de handleiding volledig doorgelopen en de installatieprocedure afgerond (ook de automatische kalibratie voltooid) Tot zover geen probleem. Alleen ik mis nogal de punch van het geluid. ........

....heel veel Klipschjes
Hi,

Klipsch is een van de makkelijkst aan te sturen speakers, door het hoge rendement. Het kan dus aan van alles liggen, maar niet aan de speakers.

Troost je met de gedachte dat de meeste audiofielen jaren bezig zijn met juiste instellingen. En dat dit nou juist zo leuk is. Begin daarom eens bij

- Akoestiek aanpassingen (plaatsing meubels, vloerkleden, gordijnen). Een van de meest onderschatte aspecten van instellingen, en er waarschijnlijk de oorzaak van dat het in de winkel anders klonk!!!
- Audyssey doorlopen en opslaan. dan een voor een instellingen proberen (dynamic range aan / uit / etc etc) met en zonder sub aangesloten.
- Door de sub eerst uit te laten ontdek je meer wat de andere speakers zelf kunnen, zodat je de sub echt kan inzetten waarvoor hij bedoeld is.

Ik zou zeggen geniet van de ontdekkingsreis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Na mijn aankoop van mijn Marantz SR7007 (echt werkelijk geen spijt van, wat klinkt die lekker met mijn Mission M35i, M70 in surround en front wide) had ik nog mijn Denon 2113 over maar vond dat ding echt veel te groot en veel te goedkoop aanvoelen dus die heb ik ook weggedaan na mijn Onkyo 616. Nu draai nog even op een Sony STR1080 (dat was wel de kwaliteit vroeger qua materiaal) en nu ga ik straks mijn nieuwe Marantz NR1603 eens lekker testen. Gister gehaald voor een leuke prijs maar wat een receiver en zwaar. Voor die prijs van € 350 met 7.1x50w (qua vermogen niet belangrijk), 6xHDMI, Airplay, netwerk, etc etc. Alleen de knoppen zien er minder uit en voelen erg plastic. Alleen zit te denken om misschien van KEF de XQ20 nog erbij te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door itsalex op 08-09-2013 13:12 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
waarom de sr7007 en de nr 1603?

[ Voor 18% gewijzigd door Pjotr22 op 08-09-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Heeft iemand een idee waarom het niet lukt geluid TV (Pana TXP 46s10) via optisch naar de SR7005 te krijgen?
heb uiteraard input assign stappen doorlopen.
- heb helaas digitenne dus andere opties heb ik niet

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Moet je op de TV nog iets instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Rallye schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:52:
@Arunia: heb je nog andere geluidsingangen over (zoals tape in)?
Zit net even te kijken, CD zou de enige zijn die niet onder de HDMI aansluitingen zit.
Ga die wel even instellen, dat scheelt dat wellicht ook weer. ;)

Thanks! Had hem over het hoofd gezien bij de eerste keer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
@h4ze

Bedankt voor je tips. Ik ga even spelen met de instellingen voordat ik een decibel meter aanschaf.

@Pjotr

Ook bedankt voor jouw tips :-) De Klipsch speakers klonken echt top in de winkel, dus het zal inderdaad aan mijn instellingen en huisinrichting liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Laatst online: 30-12-2020
Weet iemand toevallig hoe je de subwoofer mee kan laten spelen in PURE DIRECT modus.
Heb al de handleiding erbij gepakt maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Het gaat om de SR7005 icm satelliet speakers.

Alvast bedankt.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Source/Pure Direct simuleren een stereoversterker, waarbij alle overbodige zaken (toonregeling en bass management en bij Pure ook nog de video-uitgangen en het display) worden uitgeschakeld. Speakers worden ingesteld als Large en subwoofer wordt uitgeschakeld. Dus geen optie helaas.

Uitzondering hierop is als een LFE-signaal binnenkomt. Dan wordt subwoofer wel aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
michael3 schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:15:
Weet iemand toevallig hoe je de subwoofer mee kan laten spelen in PURE DIRECT modus.
Subwoofer High Level aansluiten is iets wat sowieso werkt. Moet je subwoofer dat wel ondersteunen én je moet maar net zin hebben om weer een aantal speakerkabels te gaan lopen trekken/aansluiten.

Verder ken ik het menu van de Marantz niet, maar ik weet dat mijn Denon (wel wat ouder) een apart menu heeft om ook de subwoofer mee te laten spelen in Pure Direct. Sterker nog, ik heb een heel Pure Direct-menu waar ik diverse instellingen (afstand, crossover, Large/Small, et cetera) in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

High level zou inderdaad kunnen (even vergeten) en volgens de handleiding van de SR7005 kan het ook als de "Subwoofer Mode" is ingesteld als "LFE+Main".

Zie pag. 43, 75 en 100 van de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Rallye schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:28:
Moet je op de TV nog iets instellen?
Al gedaan maar helaas de SR lijkt geen signaal te krijgen
8)7 8)7

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ben sinds gisteren in het bezit van de Marantz 1604. Mooi ding, werkt erg gebruiksvriendelijk al is de app erg traag. Wat ik wel echt een teleurstelling vind is dat spotify niet gapless werkt. Dat mag je toch wel verwachten bij apparaten van dergelijke prijsklasses. Kan sommige cds erg verpesten.

Ook knalde hij er één keer uit en begon een ledje rood te knipperen. Vervolgens deed hij dat iedere keer nadat hij een halve seconde aan stond. Uiteindelijk maar een paar kabels opnieuw erin gestopt en daarna niks meer gehad.

Ging fout toen ik probeerde mijn pc via de marantz op de tv te krijgen. Vanavond maar weer een poging wagen, misschien stond de resolutie te hoog voor mijn tv, maar dat is nog geen rede om de keren daarna er ook uit te knallen wanneer mijn pc er al uitgetrokken was.

[ Voor 8% gewijzigd door Isniedood op 11-09-2013 10:49 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat je had is een beveiliging. Als er iets verkeerds is aangesloten kan dat gebeuren. Vermoedelijk had je een instelling gewijzigd waarvoor de bekabeling anders had gemoeten. Controleer dat nog eens goed.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Isniedood schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:48:

Ook knalde hij er één keer uit en begon een ledje rood te knipperen. Vervolgens deed hij dat iedere keer nadat hij een halve seconde aan stond. Uiteindelijk maar een paar kabels opnieuw erin gestopt en daarna niks meer gehad.
Heb ik ook af en toe met mijn UD7006.
lampje begint rood te knipperen en dan doet ie niks meer. Je kan hem zelfs niet uitzetten.
Volgens mij hangt hij gewoon dan. Enige manier is dan de stroomkabel uittrekken 8)7

• Jelte
  • Niet online
Dat is dus een beveiliging, je doet iets verkeerds met het apparaat. Kijk er dus naar om het in de toekomst te verhelpen.

Verwijderd

Ik heb geen reactie maar wel een vraag. Ik ben operator bij een klein filmhuis (Luxor) en probeer in de pauze muziekfilmpjes te laten zien via een USB-stick. Dit lukt niet goed. Wij vertonen via Marantz SR6007 receiver en UD5005 Blurayspeler met een JVC D-ILA beamer. Normaal gesproken geweldig beeld en geluid ( doek is 3x4 meter) Via Blurayspeler hapert het geheel en loopt telkens vast. Via receiver gaat het al helemaal niet. Welke USB stick is het meest geschikt met welk converterprogramma in welk bestand? De apparatuur ondersteunt USB2.0 en geen 3.0 ( kan ik althans niet ontdekken in de handleiding)
Bij voorbaat dank voor meedenken, Jan Timmers, Gemert

• michael3
HTip schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:20:
High level zou inderdaad kunnen (even vergeten) en volgens de handleiding van de SR7005 kan het ook als de "Subwoofer Mode" is ingesteld als "LFE+Main".

Zie pag. 43, 75 en 100 van de handleiding.
Allereerst iedereen bedankt voor de reactie's.

heb het zo ingesteld (zie quote) en nu doet de subwoofer het, echter speelt die dan heel zacht mee.
Op normaal speelt die op het niveau zoals ik dat wil maar zodra ik naar pure direct modus overschakel dan gaat die ineens zachter spelen.
Heeft iemand toevallig ook daar nog een oplossing voor.

Het is aangesloten via LFE
marantz sr7005

EDIT: Het is al gelukt!

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Je kan in amp mode normaal gezien le lvl volume aanpassen met toets 8 op de afstandbediening.
Pure Direct heeft aparte settings tov the EQ modus

Mijn Specs

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:58:
Ik heb geen reactie maar wel een vraag. Ik ben operator bij een klein filmhuis (Luxor) en probeer in de pauze muziekfilmpjes te laten zien via een USB-stick. Dit lukt niet goed. Wij vertonen via Marantz SR6007 receiver en UD5005 Blurayspeler met een JVC D-ILA beamer. Normaal gesproken geweldig beeld en geluid ( doek is 3x4 meter) Via Blurayspeler hapert het geheel en loopt telkens vast. Via receiver gaat het al helemaal niet. Welke USB stick is het meest geschikt met welk converterprogramma in welk bestand? De apparatuur ondersteunt USB2.0 en geen 3.0 ( kan ik althans niet ontdekken in de handleiding)
Bij voorbaat dank voor meedenken, Jan Timmers, Gemert
Je moet even middels google en de handleiding zoeken welke bestanden de SR6007 en de UD5005 aan kunnen. Aan de hand daarvan je bestanden converteren middels een programma (ook even googlen).
Dat gewoon testen. USB stick maakt helemaal niks uit. USB2 of 3 maakt ook niets uit.
Die transferrate is hoog genoeg om FullHD bestanden te streamen.

Je moet even met een programma als G-spot bekijken waaruit je videobestand bestaat.
Als je ze zelf maakt, dan kun je dat met een goed programma op andere bestandsformaten zetten.

Wil je van het gezeur af zijn, kijk dan naar een mediaspeler.

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Jelte schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:54:
Wat je had is een beveiliging. Als er iets verkeerds is aangesloten kan dat gebeuren. Vermoedelijk had je een instelling gewijzigd waarvoor de bekabeling anders had gemoeten. Controleer dat nog eens goed.
In het boekje had ik gelezen dat de luidsprekerkabels met elkaar in aanraking zouden kunnen staan wat voor een soort van kortsluiting zorgt. Daarom had ik die kabels er nieuw in gedaan die niet erg mooi zaten. Daarna niks meer gehad, wellicht was dat de rede .

• michael3
MPAnnihilator schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:19:
Je kan in amp mode normaal gezien le lvl volume aanpassen met toets 8 op de afstandbediening.
Pure Direct heeft aparte settings tov the EQ modus
Bedankt voor de hulp!
Het is gelukt en ik ben weer tevreden.

• Rallye
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:58:
(...)
Ik ben operator bij een klein filmhuis (Luxor) en probeer in de pauze muziekfilmpjes te laten zien via een USB-stick. Dit lukt niet goed. Wij vertonen via Marantz SR6007 receiver en UD5005 Blurayspeler met een JVC D-ILA beamer. Normaal gesproken geweldig beeld en geluid ( doek is 3x4 meter) Via Blurayspeler hapert het geheel en loopt telkens vast. Via receiver gaat het al helemaal niet.
Volgens mij kun je via de receiver sowieso geen video vanaf een USB-stick (of het netwerk trouwens) spelen. Bij mijn sr6006 werkt dat alleen met geluid en foto's.

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ik heb nu 2 dagen gebruik gemaakt van de 1604, maar blijven best lastige apparaten.
Valt een hoop te finetunen.

Heb nu mijn receiver op stand by passthrough staan, maar snap de voor en nadelen niet echt:

+receiver hoef je niet aan te zetten
- volume kan ik niet aanpassen van speakers
- meer verbruik standby

Heeft het nog invloed op de kwaliteit van het geluid?

Wat ik me ook afvroeg was of de marantz automatisch aan kan slaan wanneer je apparaten aanzet zoals de settopbox?

• FeaR
Rallye schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:30:
[...]
Volgens mij kun je via de receiver sowieso geen video vanaf een USB-stick (of het netwerk trouwens) spelen. Bij mijn sr6006 werkt dat alleen met geluid en foto's.
Correct :)
Isniedood schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:40:
Heb nu mijn receiver op stand by passthrough staan, maar snap de voor en nadelen niet echt:
Standby Passthrough is niets meer dan dat de receiver dan beeld en geluid doorstuurt naar de HDMI Out in Standby. Oftewel als je een keer geen film wilt kijken met het geluid over de 5.1 set. Als je altijd de 5.1 aan hebt met welke bron dan ook kan je deze optie in principe uitzetten.
Wat ik me ook afvroeg was of de marantz automatisch aan kan slaan wanneer je apparaten aanzet zoals de settopbox?
Dat zou via HDMI CEC moeten kunnen. Echter is het niet gezegd dat het ook goed werkt. Het werkt soms tussen apparaten van hetzelfde merk al niet eens, laat staan met apparaten van diverse merken. Waarbij ook nog gezegd moet worden dat Digitale Decoders lastige apparaten blijven voor receivers. Dit onder andere in verband met het (dikwijls) andere audiotrack per zender.

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Oke duidelijk, dan ga ik gewoon alles uitzetten. Alles gaat over stereo. Alleen nog ARC aan de praat krijgen maar dat schijt een kriem te zijn met LG tv's, anders gaat er een optische kabel in.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jelte schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:40:
Dat is dus een beveiliging, je doet iets verkeerds met het apparaat. Kijk er dus naar om het in de toekomst te verhelpen.
Nou, ik zet het ding gewoon aan met de power knop op men afstandsbediening en hij loopt soms al vast.... Ik doe dan dus iets verkeerd? :+

• Jelte
  • Niet online
Dan heb je dus waarschijnlijk iets verkeerds aangesloten ja.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jelte schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:02:
Dan heb je dus waarschijnlijk iets verkeerds aangesloten ja.
lol, ik ben geen onnozelaar ofzo hoor.
Ik weet echt wel hoe ik mijn UD7006 moet aansluiten.
Heb zelfs mijn analoog 5.1 geluid zelf aangesloten, goed he?

En ik zeg je nu even met 100% zekerheid dat alles 100% correct aangesloten is.

Dat mijn (en ook andere) hun spelers blijven knipperen en vasthangen ligt aan de Marantz.
Maar goed, dit is niet het eerste waar ik me aan stoor bij deze Blu-ray speler.

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:15
Vandaag ook lid geworden van de Marantz familie

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20259751/WP_20130914_18_46_58_Pro.jpg

Een PM7004 en een NA7004 gekocht. Omdat dit uitlopers zijn kun je ze voor leuke prijzen krijgen (Correct en Hifi-Corner)

Mijn vorige versterker was een Harman Kardon HK3490. De Marantz klinkt echt een stuk beter. Met name het laag is een stuk strakker. Middengebied wordt iets aangezet maar vind ik wel lekker. Hoog is even wennen, in het begin vond ik het wat schel, maar na een tijdje luisteren went het.

De NA7004 speelt met de laatste firmware update eindelijk gapless en speelt ook 24/192 flac probleemloos af.

Speakers zijn Kef Q300 met een Q400B subwoofer.

Ik ga de phono ingang eens testen! :) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jazz37 op 14-09-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Is het qua geluidskwaliteit een vooruitgang van een SR5005 naar een SR7007? Speakers zijn de Boston Acoustics A25 (4x) en A225C center met een SVS PB-1000.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
LuPo schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:35:
Is het qua geluidskwaliteit een vooruitgang van een SR5005 naar een SR7007? Speakers zijn de Boston Acoustics A25 (4x) en A225C center met een SVS PB-1000.
Qua Watt zullen veel mensen zeggen het maakt niet zoveel uit... en dan krijg je een technische uitleg hoe dat kan. Maar ik ben van de SR5002 naar de SR 7005 gegaan, en kan je zeggen dat het echt verschil maakt ik het een veel mooier geluid vind, veel meer controle, maakt niet uit hoe luid, het geluid blijft echt heerlijk!

Kortom, geen seconde spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Pjotr22 schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:35:
[...]
Qua Watt zullen veel mensen zeggen het maakt niet zoveel uit... en dan krijg je een technische uitleg hoe dat kan.
En dat klopt in principe ook, want het verschil in vermogen tussen deze receivers is zeer miniem. Aan de andere kant; ik stuur zelf een paartje A25 aan met een dikke Arcam met 1200 VA ringkern en ben er zeer van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Had al zo'n vermoeden dat jij met dit antwoord zou komen ;-)

Ik vergelijk het wel eens met het verschil tussen een VW Golf of een Audi RS6. Beide auto's hebben maar een paar PK nodig om op te trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Pjotr22 schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:35:
[...]

Qua Watt zullen veel mensen zeggen het maakt niet zoveel uit... en dan krijg je een technische uitleg hoe dat kan. Maar ik ben van de SR5002 naar de SR 7005 gegaan, en kan je zeggen dat het echt verschil maakt ik het een veel mooier geluid vind, veel meer controle, maakt niet uit hoe luid, het geluid blijft echt heerlijk!

Kortom, geen seconde spijt!
Ik denk dat dat komt door de current feedback-technologie en HDAM-voorversterkers. De 7000 serie is toch wel heel anders opgebouwd dan de 5000 volgens mij. :)
FeaR schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:58:
[...]

En dat klopt in principe ook, want het verschil in vermogen tussen deze receivers is zeer miniem. Aan de andere kant; ik stuur zelf een paartje A25 aan met een dikke Arcam met 1200 VA ringkern en ben er zeer van onder de indruk.
Eeuwige zonde dat ik de TX-NR5010 met ringkern weg heb gedaan. :D
Ik had die toen ik hem verkocht even aangesloten en zelfs radio via de tuner klonk gelijk heel anders. :P Dus kan me zeker voorstellen dat het zeer goed klinkt!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 11:05
Iemand anders vandaag ook een update voor de sr7007 binnengekregen via de auto update functie? Op firmware.marantz.eu is niets over deze update te vinden. Zal na de update (loopt nu) het versie nummer even zoeken.

Update: Firmware 1490-1179-0000-2400-7987

[ Voor 9% gewijzigd door elKnurrie op 17-09-2013 16:48 . Reden: firmware versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:22

Videopac

Rommelt wat aan.

Ter info: NR1604 voor 399 bij Redcoon, omdat ze nu Marantz dealer zijn.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Videopac schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:01:
Ter info: NR1604 voor 399 bij Redcoon, omdat ze nu Marantz dealer zijn.
Op zich een mooie aanbieding, maar de NR1603 staat momenteel in de pricewatch voor €339.

Wat biedt de NR1604 dat de NR1603 niet heeft? 4k passthrough en 1 extra HDMI ingang, of mis ik nog een paar verschillen?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
elKnurrie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:32:
Iemand anders vandaag ook een update voor de sr7007 binnengekregen via de auto update functie? Op firmware.marantz.eu is niets over deze update te vinden. Zal na de update (loopt nu) het versie nummer even zoeken.

Update: Firmware 1490-1179-0000-2400-7987
Heb de firmware gisteren ook binnengekregen op mijn SR6007. Het upgraden duurde alles bij elkaar een klein half uurtje. Een changelog heb ik ook nog nergens kunnen vinden.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Even een technisch vraagje.
Ik weet dat mijn UD7006 DSD kan afspelen via HDMI (staat zo op de site te lezen).
Dus als ik een SA-CD afspeel via HDMI dan is het DSD en niet PCM, correct ?

Maar wat als ik mijn SA-CD afspeel via de analoge uitgangen van mijn UD en dus niet meer via HDMI. Is het dan ook nog steeds DSD?

Hoop dat er hier experten zitten op dat vlak :)

• Rallye
Ik ben geen expert, dus word ik graag verbeterd. Ik heb even opgezoch wat DSD is en vond dit:

Wikipedia: Direct Stream Digital

Hieruit leid ik af dat DSD het surroundgeluid van een SACD is. PCM is dan stereo, of bevat dat ook surround bij een SACD?

Via HDMI wordt DSD digitaal doorgegeven naar je receiver, die het decodeert. Als je de analoge verbinding gebruikt naar je versterker, is je Blurayspeler het apparaat dat het decoderen voor zijn rekening neemt. Je luistert dus nog steeds naar DSD, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28
Jazz37 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:59:
Vandaag ook lid geworden van de Marantz familie

[afbeelding]

Een PM7004 en een NA7004 gekocht. Omdat dit uitlopers zijn kun je ze voor leuke prijzen krijgen (Correct en Hifi-Corner)

Mijn vorige versterker was een Harman Kardon HK3490. De Marantz klinkt echt een stuk beter. Met name het laag is een stuk strakker. Middengebied wordt iets aangezet maar vind ik wel lekker. Hoog is even wennen, in het begin vond ik het wat schel, maar na een tijdje luisteren went het.

De NA7004 speelt met de laatste firmware update eindelijk gapless en speelt ook 24/192 flac probleemloos af.

Speakers zijn Kef Q300 met een Q400B subwoofer.

Ik ga de phono ingang eens testen! :) :)
Wat leuk! Ik heb op het moment dezelfde combinatie, alleen dan in het zilvergrijs. Ik speel onder andere via spotify en veel hi-res vanaf een Synology Nas server. Echter kan het geluid me de laatste tijd niet meer echt boeien, ik speelde hiervoor met een NAD C326, maar deze was qua middengebied wat indrukwekkender. Echter weet ik niet of dit bij de na7004 weg komt of de pm7004. Zou graag nog eens een andere versterker proberen. Ik heb mijn na7004 overigens nieuw gekocht voor 340 euro een paar maand geleden, geen geld, want het apparaat werkt geweldig goed! Heb ook wat andere apparaten er digitaal op aangesloten. Ik speel overigens met dali ikon 5 mk2, met soms ter ondersteuning een subwoofer. Het laag door mijn grote woonkamer en hoge plafonds wat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
vanWalsum schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:13:
[...]

Wat leuk! ... Echter kan het geluid me de laatste tijd niet meer echt boeien, .... .
in het begin wel? vanwaar de verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Rallye schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:52:
Ik ben geen expert, dus word ik graag verbeterd. Ik heb even opgezoch wat DSD is en vond dit:

Hieruit leid ik af dat DSD het surroundgeluid van een SACD is. PCM is dan stereo, of bevat dat ook surround bij een SACD?

Via HDMI wordt DSD digitaal doorgegeven naar je receiver, die het decodeert. Als je de analoge verbinding gebruikt naar je versterker, is je Blurayspeler het apparaat dat het decoderen voor zijn rekening neemt. Je luistert dus nog steeds naar DSD, of niet.
DSD is gewoon het geluid van een SACD volgens mij, doet er dan niet toe of het surround is of gewoon stereo.
Wel een goed punt ja, het maakt gewoon een verschil welke speler het decoderen voor zijn rekening neemt.
Enige wat ik mij afvraag : wordt het altijd gedecodeerd naar PCM? ik denk namelijk dat het bedoeling is dat het gewoon DSD blijft (met alle voordelen die daarbij horen - zie jou link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Pjotr22 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 07:04:
[...]

in het begin wel? vanwaar de verandering?
Ja lastig, vaak kan je pas na een aantal weken beoordelen of het een vooruitgang is. Ik vindt het geluid neet wat te smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Kan mijn UD7006 (gekocht in NL) een Region A locked Blu-ray afspelen ?

• vanWalsum
Mijn PM7004 heeft een kwaaltje! Als ik de volumeknop draai tussen ongeveer 10 uur en 1 uur, kwaken mijn speakers. Geluid klinkt prima als de knop stil staat, echter bij het aanpassen van het volume kraakt het geluid op beide speakers. Bekend probleem?

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Rallye schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:52:

Voor een niet-expert ben je wel goed bezig!

Er zijn 3 categoriën, bitstream en (L)PCM en analoog. Bij bitstream wordt het signaal onbewerkt digitaal verstuurd naar de processor. Het maakt niet uit of dit stereo of surround is. Voorbeelden van bitstream zijn Dolby TrueHD, DTS-HDMA en DSD. DSD is inderdaad het signaal van een SACD. De DAC van de processor is de belangrijkste schakel voor de goede vertaling naar analoog. DSD kan via HDMI worden verstuurd vanaf versie 1.2.

Bij (L)PCM wordt het digitale signaal in de speler omgezet naar een universeel digitaal signaal, wat via een digitale verbinding (meestal HDMI) naar de processor wordt verstuurd. Ook hier is de DAC van de processor de belangrijkste schakel voor de omzetting naar analoog.

Tot slot, bij analoog wordt elk digitale signaal in de speler omgezet naar analoog. Hier is de DAC van de speler de belangrijkste schakel. Analoog kan overigens ook zowel stereo als surround zijn.

Het hangt bij categorie 1 en 2 dus af van de mogelijkheden van de processor/receiver.
daffie82 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:08:
Kan mijn UD7006 (gekocht in NL) een Region A locked Blu-ray afspelen ?
Nee, maar er zijn kits verkrijgbaar waarmee de speler regio-/zonevrij kan worden gemaakt.
vanWalsum schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:35:
Mijn PM7004 heeft een kwaaltje! Als ik de volumeknop draai tussen ongeveer 10 uur en 1 uur, kwaken mijn speakers. Geluid klinkt prima als de knop stil staat, echter bij het aanpassen van het volume kraakt het geluid op beide speakers. Bekend probleem?
Dit klinkt als een verontreiniging in de pot-meter die achter de volumeknop schuil gaat. Kwestie van schoonmaken (vergt wel wat kennis) en hij doet het weer zonder kraken.

[ Voor 18% gewijzigd door HTip op 25-09-2013 22:27 ]

• vanWalsum
Oké, ik heb de versterker pas een half jaar, er zit dus nog garantie op. Ik vrees dat het wegbrengen wordt.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

HTip schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:19:
[...]

Voor een niet-expert ben je wel goed bezig!

Er zijn 3 categoriën, bitstream en (L)PCM en analoog. Bij bitstream wordt het signaal onbewerkt digitaal verstuurd naar de processor. Het maakt niet uit of dit stereo of surround is. Voorbeelden van bitstream zijn Dolby TrueHD, DTS-HDMA en DSD. DSD is inderdaad het signaal van een SACD. De DAC van de processor is de belangrijkste schakel voor de goede vertaling naar analoog. DSD kan via HDMI worden verstuurd vanaf versie 1.2.

Bij (L)PCM wordt het digitale signaal in de speler omgezet naar een universeel digitaal signaal, wat via een digitale verbinding (meestal HDMI) naar de processor wordt verstuurd. Ook hier is de DAC van de processor de belangrijkste schakel voor de omzetting naar analoog.

Tot slot, bij analoog wordt elk digitale signaal in de speler omgezet naar analoog. Hier is de DAC van de speler de belangrijkste schakel. Analoog kan overigens ook zowel stereo als surround zijn.

Het hangt bij categorie 1 en 2 dus af van de mogelijkheden van de processor/receiver.
Dank voor je uitleg.
Blijft wel mijn vraag : wordt DSD altijd gedecodeerd naar PCM? ik denk namelijk dat het bedoeling is dat het gewoon DSD blijft.
En als ik een SACD (met dus DSD geluid) beluister op mijn apparatuur (zie sig) zou ik dan beter naar analoog overschakelen of net niet? Of gewoon wat het beste klinkt? :o

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Je kunt in je mooie Marantz UD-7006 instellen wat hij moet doen met DSD-signalen. Voor de beste kwaliteit is de stelregel zo min mogelijk overdrachtsmomenten. Dus dan blijven 2 opties over, DSD over HDMI of analoog. De DAC in de UD-7006 is beter dan de SR-5005, dus ik zou kiezen voor analoog. Heb je wel 3 paar interlinks nodig naast de HDMI-kabel.

In geval van analoog in de UD-7006 alle afstanden en volumes niet aanpassen, dus alles op 0. De crossoverfrequentie zo hoog mogelijk zodat alles zo puut mogelijk wordt doorgegeven aan de receiver. In de SR-5005 de instellingen van de speakers overnemen in de 7.1 input en klaar.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

HTip schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:31:
Je kunt in je mooie Marantz UD-7006 instellen wat hij moet doen met DSD-signalen. Voor de beste kwaliteit is de stelregel zo min mogelijk overdrachtsmomenten. Dus dan blijven 2 opties over, DSD over HDMI of analoog. De DAC in de UD-7006 is beter dan de SR-5005, dus ik zou kiezen voor analoog. Heb je wel 3 paar interlinks nodig naast de HDMI-kabel.

In geval van analoog in de UD-7006 alle afstanden en volumes niet aanpassen, dus alles op 0. De crossoverfrequentie zo hoog mogelijk zodat alles zo puut mogelijk wordt doorgegeven aan de receiver. In de SR-5005 de instellingen van de speakers overnemen in de 7.1 input en klaar.
Ok, mooi, dan doe ik het goed.
Die interlink kabels heb ik al - gebruik eigenlijk altijd analoog voor audio (CD of SA-CD) te luisteren.
En die settings op ud7006 en speaker settings in 7.1 input heb ik recent inderdaad ook ingesteld (met hulp van lieve mensen hier ;) )
Heb zelfs met een dB meter de volumes gemeten in 7.1 analoog. Settings in 7.1 input waren uiteindelijk net iets anders dan de instellingen op mijn receiver (maar vrij gelijkaardig uiteraard).

Heb wel nog de afstanden in men UD7006 laten staan (volumes wel op 0) - maar mits ik het toch heb nagemeten met een dB meter zal dit wel snor zitten neem ik aan? :+

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 26-09-2013 09:43 ]

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Denk dat je inderdaad wel goed zit. Ik was volgens mij een van degenen die je bij het analoog aansluiten heeft geholpen ;)

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ah, dat zou inderdaad kunnen. Nogmaals dank in ieder geval ;)

Pagina: 1 ... 18 ... 67 Laatste