Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 17 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Barry|IA schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:12:
Mijn SR7005 geeft al een tijdje GEEN beeld meer op de TV (zowel HDMI, als composiet).
Ik heb verschillende TV's getest.

Geluid doet 't nog perfect, maar dus geen beeld.

Ook heb ik de reset functie, zoals beschreven in de handleiding, gedaan. Geen resultaat.

Iemand anders hier ervaringen mee??
Hoe heb je het aangesloten? met / zonder decoder etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 14:40
Hallo allemaal, ik heb een probleempje met mijn Marantz NR1603.
Sinds kort kan ik er geen Airplay meer op afspelen en kan ik de versterker ook niet meer bedienen vanaf mijn iPhone/iPad (ik gebruik DeRemote daarvoor).

Ik heb ooit wel de melding gekregen dat ik moest updaten, maar toen ik dat probeerde, gebeurde er niks (verbonden met internet via Sonos:Connect).

Nu heb ik het zojuist geprobeerd met een ethernetkabel direct aangesloten op mijn modem/router, er gebeurt echter nog steeds niks.

Als ik achtereenvolgens naar Setupmenu > Algemeen > Firmware > Update > Check voor update ga staat er:

Resultaat

Update Firmware: Nieuwste
Update Tijd: ---

Als ik vervolgens naar 'Start Update' ga krijg ik hetzelfde te zien:

Resultaat

Update Firmware: Nieuwste
Update Tijd: ---

Ik kan echter nog steeds niet beschikken over Airplay en over bediening vanuit mijn iPhone/iPad, dus ergens zit er iets niet goed blijkbaar.

Heeft iemand een oplossing?

Bvd

EDIT:

Ik heb zojuist de spanning 5 sec eraf gehaald, ondertussen de ethernetkabel verbonden en aangezet. Nu zie ik op het display Update Retry staan, maar daar staat ie al een minuut of 5 op..

[ Voor 9% gewijzigd door jaihel op 15-05-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Pjotr22 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:14:
[...]

Hoe heb je het aangesloten? met / zonder decoder etc
Zonder decoder, maar ik krijg zelfs het menu van Marantz niet in beeld op de TV.
Aan de HDMI kabel ligt het niet, meerdere geprobeerd, ook composiet.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:06
@crimpyrex,

Probeer een reset, zet de unit in standby druk dan tegelijk Interradio+Zone 2 source en hou beide knoppen vast en druk dan op de standby knop.
Het display zal dan even compleet oplichten en dan kun je de knoppen loslaten.
Mocht dat niet helpen dan even contact opnemen met je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei oei ik heb het gedaan.

Ik ben vanaf vandaag virtueel en vanaf dinsdag a.s. fysiek eigenaar van een Marantz SR6007. Ik heb de knoop doorgehakt na lang dubben tussen de 5007 en de 6007. Met de mooie prijs van €659 voor de 6007 kon ik me niet langer meer inhouden en ben ik er voor gegaan. Wat hoop ik dat ik er veel plezier van ga krijgen. Overal waar ik Marantz heb gehoord ben ik erg te spreken over het geluid dat ze mijn oren in toveren en hopelijk kan ik dinsdag ook gaan genieten.

Toch een smak geld altijd dit soort spielerei. Ben ik de enige die echt weken/maanden loopt te twijfelen over een aankoop en alles 3/4 keer leest? Alles om mezelf te overtuigen dat het de aankoop waard is. Hoe dan ook, ik heb er zin an en ik hoop een leuke en goede review te kunnen schrijven in de loop van de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowyWhite
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:56
Hallo allemaal,

Net zoals TweakerHunter ben ik sinds een week de trotse bezitter van een Marantz SR6007 in combinatie met 4 Scandyna Smallpods MKII in combinatie met een Quake van REL. Over een center twijfel ik nog. Voor het afspelen van muziek gebruik ik een server aangestuurd met de Squeezebox Classic. De Classic is analoog aangesloten op de SR6007. De aansluitingen met de randapparaten zijn allemaal met kwaliteitskabels uitgevoerd. Ik ben aan het experimenteren met speaker A- en speaker B-instellingen.

Al lezend weet ik inmiddels dat alleen een analoog signaal tegelijkertijd via speaker-A en speaker-B is af te spelen. Daarnaast moet een van de 2 speakersignalen via ZONE2 worden ingesteld.

Al experimenterend ben ik echter nog niet veel verder gekomen. Zodra ik ZONE2 op de AB activeer, werkt de AB niet meer. Met de handleiding kom ik niet veel verder. Kan iemand mij op het goede spoor zetten om een en ander werkend te krijgen.

Vast dank voor jullie moeite!

SnowyWhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
JBnl schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:59:
@crimpyrex,

Probeer een reset, zet de unit in standby druk dan tegelijk Interradio+Zone 2 source en hou beide knoppen vast en druk dan op de standby knop.
Het display zal dan even compleet oplichten en dan kun je de knoppen loslaten.
Mocht dat niet helpen dan even contact opnemen met je dealer.
Ik ben ermee terug gegaan naar de dealer, omdat hij in een loop blijft zitten (na een reset blijft 'ie hangen).
Bij de dealer hebben ze de microprocessor gereset, toen was hij wel uit de loop, maar kon nog steeds niet updaten. Blijkt dat de versterker geen IP adres ontvangt. Ze vermoeden dat de netwerkkaart defect is, dus hij is nu terug naar de fabriek.

Wat een klote geluid komt er nu uit de tv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben van plan om binnenkort de Marantz PM6004 te gaan kopen als vervanging voor mijn half defecte oude vintage versterker. Nu vroeg ik mij af welke (liefst bookshelf) speakers ik hier bij kan matchen. Zoals gezegd zoek ik het liefst bookshelfs en ik zal ze uitsluitend gebruiken voor muziek (geen film of tv dus). de muziekbron zal 50/50 zijn tussen vinyl en cd. Ik luister 90's rock, jazz en alles wat daar tussen zit. Het moeten allrounders zijn dus (hoewel je dance kunt uitsluiten ;) ). Momenteel heb ik Tannoy Revolution R1's maar die vind ik wat vlak klinken. Budget ongeveer 250 euro per speaker.

Wie heeft er ervaring met een goede (muzikale) match op deze versterker in deze prijsklasse? Zodat ik mijn zoektocht een klein beetje kan toespitsen? Bedankt vast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Daar bestaat geen juist antwoord op, het hangt van je smaak af. Dus maak een afspraak bij een hifi winkel en ga luisteren welke speakers JIJ het mooist vindt klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bokmaaa schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:52:
Daar bestaat geen juist antwoord op, het hangt van je smaak af. Dus maak een afspraak bij een hifi winkel en ga luisteren welke speakers JIJ het mooist vindt klinken.
Dat snap ik en dat ga ik ook zeker doen, maar het zou fijn zijn als er bepaalde types (of merken, desnoods) goed matchen met deze versterker (geënt op mijn muzieksmaak, wensen en voorkeuren (mbt de tannoy's dus)). Leek me niet zo'n hele rare aanname ;). Dan heb ik iig een uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
Ik heb een PM7004 en daar heb ik de Monitor Audio BX2 aan aangesloten. Ook de B&W CM1 vind ik heerlijke speakers die passen bij de PM7004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimentrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 13:55
Hallo allemaal,

Onlangs is mijn HK cinema setje kapot gegaan en mocht iets nieuws uitzoeken in de winkel.
Ben uiteindelijk met een Marantz sr6007 thuis gekomen.
Nu ben ik op zoek naar boxen voor de receiver.
Even wat background information:
Gebruik de receiver bijna alleen voor films, zelden muziek.
Zuilen zijn beter, weet ik, maar heb daar geen ruimte voor, hoe graag ik ze ook wil.
Vandaar de (gedwongen) keuze om voor surround set te gaan.
Na veel zoeken, met een budget van max. 500 euro in gedachte, ben ik op twee sets uitgekomen.

pricewatch: Boston Acoustics A2310HTS 5.1 (Zwart)
De Boston Accoustics A2310HTS.
Lees er goede reviews over, maar eigenlijk niet zo bekend met het merk.
Setje is nog niet zo lang op de markt als HK 16 BQ.
Zo naar de specs te kijken, ziet het er goed uit.
en
pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 (Zwart)
Harman Kardon 16 BQ.
Populair product op internet, veel positieve reacties, maar toch paar kritische.
Vorige setje was HK 7BQ (voorloper van 16 BQ), was tevreden met de kwaliteit.

Ik ben geen audio expert, laat ik dat vooropstellen.

Ik neig naar de Boston Accoustics, waarom weet ik eigenlijk niet, maar heb het gevoel dat ze beter zullen zijn dan de HK setje.
Helaas is er geen zaak in de buurt waar ik Boston setje kan luisteren.

Heeft iemand ervaring met een van deze setjes, ben benieuwd naar de meningen van mensen die er meer verstand van hebben dan mij.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Boston Acoustics wordt gepromoot door Marantz, dus zou ook qua geluid een link kunnen hebben. Ik vond ze vrij vlak klinken. Ze zijn echter niet duur. De HK's ken ik niet. Voor mij is Harman Kardon misschien ook meer een receivermerk dan een boxenmerk, maar ik heb ze niet gehoord, dus kan ik er eigenlijk niets van zeggen.

Ik heb zelf de Tannoy Revolutions als speaker bij mijn sr6006. Die bevallen mij goed, maar vallen buiten jouw budget, dat voor speakers bij een sr6007 overigens wel wat beperkt lijkt. Nog even doorsparen geeft je meer keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Sjonge jonge jonge...

Vandaag mijn versterker opgehaald, was ter reparatie teruggegaan. In de fabriek is er een reset gedaan (waarvan de winkel ook niet wist dat 'ie bestond) en alles zou weer moeten werken..

Alles aangesloten, alleen nu kan ik de versterker niet aanzetten dmv de app (iets wat voorheen wel werkte).
Ik moet m dus via de afstandsbediening aanzetten, en dan kan ik de app gebruiken (en AirPlay).

Dit was voorheen niet zo.. iemand?

EDIT: Opgelost. Instellingen stonden op fabrieksinstellingen en dus werd LAN uitgeschakeld zodra de versterker uitgeschakeld werd.

[ Voor 12% gewijzigd door jaihel op 24-05-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:06
Dat klopt, als een app wordt gereset krijgt hij de fabrieks instellingen, en standaard staat de Lan Control in standby uit, dus die moet dan weer aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Dimentrix schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:31:
Hallo allemaal,

Onlangs is mijn HK cinema setje kapot gegaan en mocht iets nieuws uitzoeken in de winkel.
Ben uiteindelijk met een Marantz sr6007 thuis gekomen.
Nu ben ik op zoek naar boxen voor de receiver.
Even wat background information:
Gebruik de receiver bijna alleen voor films, zelden muziek.
Zuilen zijn beter, weet ik, maar heb daar geen ruimte voor, hoe graag ik ze ook wil.
Vandaar de (gedwongen) keuze om voor surround set te gaan.
Na veel zoeken, met een budget van max. 500 euro in gedachte, ben ik op twee sets uitgekomen.

pricewatch: Boston Acoustics A2310HTS 5.1 (Zwart)
De Boston Accoustics A2310HTS.
Lees er goede reviews over, maar eigenlijk niet zo bekend met het merk.
Setje is nog niet zo lang op de markt als HK 16 BQ.
Zo naar de specs te kijken, ziet het er goed uit.
en
pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ 5.1 (Zwart)
Harman Kardon 16 BQ.
Populair product op internet, veel positieve reacties, maar toch paar kritische.
Vorige setje was HK 7BQ (voorloper van 16 BQ), was tevreden met de kwaliteit.

Ik ben geen audio expert, laat ik dat vooropstellen.

Ik neig naar de Boston Accoustics, waarom weet ik eigenlijk niet, maar heb het gevoel dat ze beter zullen zijn dan de HK setje.
Helaas is er geen zaak in de buurt waar ik Boston setje kan luisteren.

Heeft iemand ervaring met een van deze setjes, ben benieuwd naar de meningen van mensen die er meer verstand van hebben dan mij.

Alvast bedankt.
Als je echt een stap vooruit wil doen (aangezien je met de receiver ook een flinke stap voorwaarts hebt gemaakt) zou ik gaan voor 4x Boston Acoustics A25 + 1x A225C center (bij Hificorner 15% korting op deze speakers). Dan kun je daar later nog een mooie subwoofer bij kopen als je weer wat gespaard hebt. Bijv. een SVS SB-1000 of PB-1000. Of bijv. een Klipsch RW-10D.
Kwalitatief maak je dan echt een flinke stap vooruit.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:16
Ik heb de NR1403, werkt verder goed, maar ik krijg mijn speakers met Audessy niet echt goed afgesteld naar mijn smaak. Ik kan wel handmatig een eigen profiel maken, maar als je sommige parameters aanzet springt hij gelijk over op Audessy.
Het probleem met Audessy is dat met Multichannel stereo bijna alle geluid uit achterste speakers lijken te komen. (kan voor MCH stereo ook Audessy uitzetten, maar vind wel beetje extra gedoe (snel een profiel selecteren met 1 knop is het niet). Als ik Audessy aan heb bij een film met DTS/DOLBY dan lijkt juist al het geluid vooral uit de voorste speakers te komen.

Voor de volledigheid. ik heb 2 zuilen als fronts en 2 MINX MIN 10 als achterste speakers. Dit heb ik ook als zodanig ingesteld. Had ook nog een Minx als center maar dat vond ik voor geen meter klinken omdat daar alle dialoog doorheen kwam, wat veel fijner klinkt via mijn zuilen. Of kan ik dit extra Minx beter wel weer in gebruik nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
StygMa schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:40:
Het probleem met Audessy is dat met Multichannel stereo bijna alle geluid uit achterste speakers lijken te komen.
Als probleem had ik het nog niet opgevat, maar bij mij lijken de achterspeakers ook een grotere rol te hebben bij multichannel stereo.

[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 27-05-2013 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59
Mijn huidige versterker heeft het eindelijk begeven. Na 12 jaar (on)trouwe dienst mag hij ook van de vrouw des huizes weg.
Nu ziet ze het liefst een nieuwe 'radio' zo groot als een Wii. Nu weet ze ook wel dat dat niet gaat lukken maar een 25kg AV receiver kan ik niet zomaar de woonkamer in loodsen.

Zo is mijn oog gevallen op de nr 1603, deze heb ik al gezien voor 350 euro. Waarschijnlijk omdat de opvolger al in de schappen staat. De verschillen zijn niet zo groot. 4K scaling zal ik voorlopig toch niet gebruiken.
Ik heb gelezen dat er ook een android app is en je kan spotify gebruiken (http://www.fwdmagazine.be/fwd/146967/review-marantz-nr1603/)

Het probleem zijn mijn luidsprekers, elac fs 209.2 (http://www.elac.de/en/arc..._produkt_alt.php?f=44271). Deze zijn denk ik iets te veel van het goede voor de 1603.

Een mogelijkheid is de pre-out te gebruiken in combinatie met een aparte eindversterker (van 25kg >:) verstopt in de kast)

Morgen ga ik eens luisteren maar mischien weet iemand hier iets over de kwaliteit van de voorversterker. Ik hoef namelijk ook niet 7x 110 Watt te hebben. Minder is ook ok maar de fronts hebben wel meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
Na een bezoekje aan een HIFI shop heb ik de knoop doorgehakt en voor ongeveer 350 euro de 1603 gekocht. Later koop ik een aparte versterker met av-in of zoiets die een directe aansluiting heeft met het eind versterker gedeelte.
Ik ben benieuwd naar de internet radio mogelijkheden en het afspelen van flac bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel S
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:49
tw_eek schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:23:
Na een bezoekje aan een HIFI shop heb ik de knoop doorgehakt en voor ongeveer 350 euro de 1603 gekocht. Later koop ik een aparte versterker met av-in of zoiets die een directe aansluiting heeft met het eind versterker gedeelte.
Ik ben benieuwd naar de internet radio mogelijkheden en het afspelen van flac bestanden.
Gaat perfekt, heb ook de 1603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Ron_Tweaker schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:06:
Ik ben al geruime tijd aan het puzzelen; welke amp past het beste bij mijn B&W CM8 fronts? De volgende twee stereo-amps heb ik op het oog:

- Marantz PM-KI Pearl Lite
- Marantz PM-15S2 LE

Hedendaags zit er een prijsverschil in van om en nabij de 500 euro. Luisteren is altijd de beste optie, maar ik vind het lastig om een amp te kiezen die het beste bij mij past. Kan ik die 500 euro extra voor een PM-15S2 LE wel naar mezelf toe verantwoorden? De PM-15S2 zit inderdaad wel in een hogere prijsrange/kwaliteit (ook qua bouw) dan de Pearl Lite, maar in hoeverre merk je dit in mijn huidige setup? Technisch gezien, qua gevoeligheid/impedantie, weet ik niet welke van de twee het beste bij mijn CM8's past.

Iemand?
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, maar dan tussen de 15LE en de Pearl. Mij werd toen door een dealer aangeraden om de 15LE te nemen, ondanks dat die goedkoper was. De 15LE zou namelijk muzikaler zijn. Ik heb ze toen naast elkaar gehoord en dat was inderdaad zo. De Pearl klonk mij te analytisch.

Ik heb de 15LE nu al meer dan 1,5 jaar en het is echt een fantastische versterker die mijn speakers perfect onder controle heeft. De bouwkwaliteit is super, het is echt een tank van bijna 20kg! Staar je niet te veel blind op vermogen, want dat gebruik je toch niet. Meeste ruimtes hebben aan 15-20W voldoende om ruzie te krijgen met de buren :D

De CM8 is minder gevoelig dan mijn speaker, maar dat zal geen probleem zijn met 15LE. De Pearl Lite is ook een mooie versterker, hoor (is de top van de Range Series), maar als je kan zou ik voor de instapper van de Premium Series, de PM15S2LE gaan.

Hier kan je vergelijken, maar ook daar niet teveel op blind staren. Die specs kloppen niet altijd ;)
http://www.marantz.nl/nl/...atId=Amplifier&CatId=HiFi

Succes met de keuze!

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
HTip schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 06:50:
[...]

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, maar dan tussen de 15LE en de Pearl. Mij werd toen door een dealer aangeraden om de 15LE te nemen, ondanks dat die goedkoper was. De 15LE zou namelijk muzikaler zijn. Ik heb ze toen naast elkaar gehoord en dat was inderdaad zo. De Pearl klonk mij te analytisch.

Ik heb de 15LE nu al meer dan 1,5 jaar en het is echt een fantastische versterker die mijn speakers perfect onder controle heeft. De bouwkwaliteit is super, het is echt een tank van bijna 20kg! Staar je niet te veel blind op vermogen, want dat gebruik je toch niet. Meeste ruimtes hebben aan 15-20W voldoende om ruzie te krijgen met de buren :D

De CM8 is minder gevoelig dan mijn speaker, maar dat zal geen probleem zijn met 15LE. De Pearl Lite is ook een mooie versterker, hoor (is de top van de Range Series), maar als je kan zou ik voor de instapper van de Premium Series, de PM15S2LE gaan.

Hier kan je vergelijken, maar ook daar niet teveel op blind staren. Die specs kloppen niet altijd ;)
http://www.marantz.nl/nl/...atId=Amplifier&CatId=HiFi

Succes met de keuze!
Ik heb een knip gemaakt in de receiver en de versterker. Voor mijn fronts heb ik gekozen voor een eindversterker van Arcam (fjm P35) omdat die passen bij de luidsprekers. De andere speakers sluit ik aan op de marantz.

Ga anders eens luisteren bij een winkel die BW CM8 (of iets in die lijn) hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 20:05
Het volgende.

Momenteel speel ik via een Sonos naar een Arcam Rdac naar een Marantz PM7004 versterker muziek, via Dali's Ikon 5 mk2 muziek. Tot nu toe een prima combo, maar ik kan nog een hd audio afspelen, en films met dts worden door mijn tv altijd teruggemixt naar lpcm.

Wat als ik nou de Sonos en Rdac vervang door een Marantz NR1504, hier zit volgens mij Airplay in, spotify, en hij kan ook audio van mijn NAS afspelen. Ik neem aan dat hier ook een fatsoenlijke DAC in zit. Kan ik deze dan via de PRE-OUTS van de NR1504 naar bijvoorbeeld de cd ingang van mijn PM7004 sturen? En zal ik er veel op achteruitgaan op het gebied van audiokwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
vanWalsum schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:01:
Het volgende.

Momenteel speel ik via een Sonos naar een Arcam Rdac naar een Marantz PM7004 versterker muziek, via Dali's Ikon 5 mk2 muziek. Tot nu toe een prima combo, maar ik kan nog een hd audio afspelen, en films met dts worden door mijn tv altijd teruggemixt naar lpcm.

Wat als ik nou de Sonos en Rdac vervang door een Marantz NR1504, hier zit volgens mij Airplay in, spotify, en hij kan ook audio van mijn NAS afspelen. Ik neem aan dat hier ook een fatsoenlijke DAC in zit. Kan ik deze dan via de PRE-OUTS van de NR1504 naar bijvoorbeeld de cd ingang van mijn PM7004 sturen? En zal ik er veel op achteruitgaan op het gebied van audiokwaliteit?
Ik zag net een review http://asia.cnet.com/prod...-av-receiver-45478593.htm
over een rdac van arcam en een marantz receiver. Niet helemaal het type, SR5005, die je voor ogen heb maar toch.

Citaat: Switching to music and we found that the receiver was competent though not outstanding. Comparing the onboard sound to our outboard Arcam rDAC, the Marantz lacked the dynamic punch of the Arcam, though it was better at reigning in the bassline from Nick Cave's Red Right Hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit op die
PM7004 volgens mij een amp-direct in aan de achterkant. Zo kan je de PM7004 als eindversterker gebruiken. Maar dan moet de NR104 wel een pre-out hebben voor link en rechts front!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Klopt, ik hoop dat de verschillen klein zijn. Zo lang de akoestiek van de kamer niet optimaal is, is het gebruik van dacs niet noodzakelijk, al heb ik er wel een tijd mee gespeeld overigens. Ik ga er een beetje van uit dat in de nieuwere NR1504 een fatsoenlijke chip zit.

Als ik de PM7004 als eindversterker ga gebruiken, sla ik dan niet het betere voorversterker circuit over van de PM7004?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
vanWalsum schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:13:
Klopt, ik hoop dat de verschillen klein zijn. Zo lang de akoestiek van de kamer niet optimaal is, is het gebruik van dacs niet noodzakelijk, al heb ik er wel een tijd mee gespeeld overigens. Ik ga er een beetje van uit dat in de nieuwere NR1504 een fatsoenlijke chip zit.

Als ik de PM7004 als eindversterker ga gebruiken, sla ik dan niet het betere voorversterker circuit over van de PM7004?
Als het goed is gaat je pre-out direct naar de eind trap.
In mijn situatie, 1603 naar arcam FM p35 naar elac209.2, ben ik met flac afspelen ben ik over het algemeen tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Wat zou dan het beste zijn voor de kwaliteit, de eindtrap gebruiken in power amp direct mode, of de nr1504 aansluiten op de cd ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22
tw_eek schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:18:
[...]
Als het goed is gaat je pre-out direct naar de eind trap.
In mijn situatie, 1603 naar arcam FM p35 naar elac209.2, ben ik met flac afspelen ben ik over het algemeen tevreden.
De Arcam is puur een eindversterker en levert dus alleen vermogen, het ding kan ook niet meer. De NR1604 is in dit geval de voorversterker. Kan je inderdaad ook doen met de PM7004, maar dat is wel zonde. Zet je een stereoversterker, dus met voorversterker, in voor als alleen een eindtrap. Terwijl de gedacht is om stereo en surround te scheiden.
vanWalsum schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:49:
Wat zou dan het beste zijn voor de kwaliteit, de eindtrap gebruiken in power amp direct mode, of de nr1504 aansluiten op de cd ingang.
NR1504 op de CD ingang is niet de beste oplossing, je zet dan twee voorversterkers achter elkaar en zit altijd met het volume wat je op twee apparaten af moet stellen.

Mooiste is om stereobronnen direct op de PM7004 aan te sluiten en in stereo alleen de PM7004 gebruiken. De PM7004 is instereo dan de voor- en eindversterker voor de Fronts. De NR1504 via de Pre-Outs aansluiten op de ingangen met HT Pass Through van de PM7004. In surround doet de PM7004 dan het alleen als eindversterker en dient de NR1504 als voorversterker voor alle kanalen, en als eindversterker voor de center en rears.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
FeaR schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:57:
[...]

De Arcam is puur een eindversterker en levert dus alleen vermogen, het ding kan ook niet meer. De NR1604 is in dit geval de voorversterker. Kan je inderdaad ook doen met de PM7004, maar dat is wel zonde. Zet je een stereoversterker, dus met voorversterker, in voor als alleen een eindtrap. Terwijl de gedacht is om stereo en surround te scheiden.

[...]

NR1504 op de CD ingang is niet de beste oplossing, je zet dan twee voorversterkers achter elkaar en zit altijd met het volume wat je op twee apparaten af moet stellen.

Mooiste is om stereobronnen direct op de PM7004 aan te sluiten en in stereo alleen de PM7004 gebruiken. De PM7004 is instereo dan de voor- en eindversterker voor de Fronts. De NR1504 via de Pre-Outs aansluiten op de ingangen met HT Pass Through van de PM7004. In surround doet de PM7004 dan het alleen als eindversterker en dient de NR1504 als voorversterker voor alle kanalen, en als eindversterker voor de center en rears.
Oké, jammer dat ik dan niet volledig profijt kan hebben van de PM7004, als ik een NR1504 aan zou schaffen. Ik ga namelijk alles afspelen met en via de NR1504 in stereo, vandaar dat ik dacht dat het een prima oplossing zou zijn om de NR1504 slechts als een soort "mediaplayer/netwerkplayer" in te zetten en de PM7004 alle versterking te laten doen. De twijfel slaat even toe, had hem net bijna besteld!

Ontzettend jammer dat de NA7004 geen spotify ondersteuning heeft! Alternatieven voor het geld zijn er volgens mij ook niet. De Pioneer N-50 zou ook nog een oplossing zijn, dan zou ik spotify weer via mijn iPad met airplay moeten afspelen. Ik verbind dan mijn tv met de netwerkspelers digital in. Iemand ervaring met de NA7004 op Pioneer N-50?

[ Voor 10% gewijzigd door vanWalsum op 03-06-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
vanWalsum schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:47:
[...]

Oké, jammer dat ik dan niet volledig profijt kan hebben van de PM7004, als ik een NR1504 aan zou schaffen. Ik ga namelijk alles afspelen met en via de NR1504 in stereo, vandaar dat ik dacht dat het een prima oplossing zou zijn om de NR1504 slechts als een soort "mediaplayer/netwerkplayer" in te zetten en de PM7004 alle versterking te laten doen. De twijfel slaat even toe, had hem net bijna besteld!

Ontzettend jammer dat de NA7004 geen spotify ondersteuning heeft! Alternatieven voor het geld zijn er volgens mij ook niet. De Pioneer N-50 zou ook nog een oplossing zijn, dan zou ik spotify weer via mijn iPad met airplay moeten afspelen. Ik verbind dan mijn tv met de netwerkspelers digital in. Iemand ervaring met de NA7004 op Pioneer N-50?
Je kan toch ook beide doen? Het is niet perfect, dat geef ik toe.
Al je surround, inet, spotify en netwerk geluid via de NR1504. Gebruik dan alleen het eindversterkergedeelte van de 7004 voor je fronts.
Bij CD's afspelen direct op de 7004 aansluiten voor het beste stereo geluid. Dan gebruik je wel de voorversterker van de 7004.

De grote BW's wil je denk ik niet op de 1504 aansluiten, die vragen te veel vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
tw_eek schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:14:
[...]

Je kan toch ook beide doen? Het is niet perfect, dat geef ik toe.
Al je surround, inet, spotify en netwerk geluid via de NR1504. Gebruik dan alleen het eindversterkergedeelte van de 7004 voor je fronts.
Bij CD's afspelen direct op de 7004 aansluiten voor het beste stereo geluid. Dan gebruik je wel de voorversterker van de 7004.

De grote BW's wil je denk ik niet op de 1504 aansluiten, die vragen te veel vermogen.
Inderdaad kan ook gewoon! Zit nu toch in twijfel om een NA7004 op Pioneer N-50 aan te schaffen, ik ga er dan gevoelsmatig in audio kwaliteit niet op achteruit. Meer alternatieven zijn er volgens mij niet, voor rond de 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NA 7004 is uit productie gehaald dacht ik.. komt ooit wel een opvolger. Hoop voor je dat je er nog een kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Oké! Teken dat het geen succes was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist een groot succes, maar komt een nieuw model dat nog niet is aangekondigd. Ze zijn gewoon door de voorraad heen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ok, ik heb de NR1504 laten vallen voor mezelf. Zonde van m'n huidige pm7004, heb het idee dat deze niet meer volledig tot zijn recht komt.

Ik twijfel ernstig tussen de N-50 van pioneer en een NA7004 van marantz. Qua features ongeveer hetzelfde, pioneer komt overal erg lovend uit. En volgens mij kan de marantz geen 192khz hd audio afspelen.

[ Voor 9% gewijzigd door vanWalsum op 03-06-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Heb de stoute schonen aangetrokken en voor 399 euro een NA7004 besteld, komt morgen. Prima prijs voor een heel capabel ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een kunnen krijgen:) dat is mooi! heb je ongetwijfeld een van de laatste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:52
Zo, sinds nu denk 10 minuten mag ik ook mijn ervaringen gaan delen.
Heb de 1603 middels de btw dagen bij de MM Alexandrium gekocht. Ze zouden er nog genoeg moeten hebben voor anderen.
360 euro. Dat is nog eens een goede prijs al zeg ik het zelf.
Ook maar meteen een Samsung 3D BD-E6000 gekocht.

Mogelijkheid tot 7.1 voor later. 3 kabels max naar de tv zodat we deze zonder teveel rotgeintjes ook daadwerkelijk haaks op de muur kunnen zetten.
Ben nu al blij en al helemaal dat ik toch de MM in ben gelopen in de pauze.
En man, wat is dat ding zwaar zeg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Arunia schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:05:
En man, wat is dat ding zwaar zeg. :D
8,3 kilo. NOFI, maar dat is aan de lichte kant voor een versterker. Wees blij dat je geen old school Marantz SR9600 hebt gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hehe, dat geloof ik best! Dat is zeker een joekel. 26KG, darn. 8)
Maar moest het naar mijn werk versjouwen. Gelukkig straks in de auto mee naar huis.

Deze kon gelukkig de WAF nog wegdragen. Mede omdat hij niet zo groot is. Een grotere had ik echt niet binnen gekregen. Mede als zuilen etc. Dus hier komt uiteindelijk een Boston set aan vast.
Namelijk de A 23 of A 25 (liggende aan de grote van de A 25) als Fronts, de A 225C als center en 4x de SoundWare XS als Surround. Er komt geen Sub aan. Simpelweg omdat de huidige al "voldoende" bass produceert en het me eigenlijk op dit moment weinig kan bekoren. Tuurlijk, het verschil tussen een goedkope Sub en dure begrijp ik. Maar gewoon geen plek voor een kubus erbij. Naast de bank staan de Cavia's en naast de tv kast is eigenlijk alleen plek voor de huidige dunnen en die wil ik liever weg hebben op dit moment. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:21
Ik ben een beginner met geluidsinstellingen, mijn speakers kunnen het volgende aan.

Front: 120...25.000 Hz
Center: 120...25.000 Hz
Surround: 120...25.000 Hz
Subwoofer: 38...140 Hz

Wat moet ik nu instellen bijvoorbeeld bij LFP for LFE etc en bij de crossover? Moet ik die individual zetten of bijv op 120 hz? Hoop dat iemand een beetje licht in de duisternis kan schijnen en me verder kan laten stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nogmaals: LPF for LFE != crossover

LPF for LFE is de crossover van het subkanaal en doet dus niets met de speakers. Audyssey zelf meldt dat LPF for LFE het beste op 120 Hz gezet kan worden wat ook de default is.

Jij moet op zoek naar de gewone crossover die je per speaker of in het algemeen in kan stellen. Er zijn geen vaste regels voor en het is eigenlijk gewoon testen wat het best uitkomt. Als uitgaanspunt om een mooie overgang te hebben neem ik altijd het laagste punt en dat maal 1,5 als de waarden op -3 dB zijn gemeten en als er is gemeten bij -6 dB mag het maal twee. Echter kan ik inkomen als je 120 niet maal 1,5 gaat doen, want dat zit je op zo'n hoge waarde dat je subwoofer meer een middentoner aan het worden is. Ik zou zelf ergens rond de 150 Hz gaan zitten, wat al aan de hoge kant is. Maar aan de specificaties te zien zijn dit satellieten/melkpakjes en dan zit je in 99,9% van de gevallen met een hoge crossover te kijken/luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 16:21
Klopt, is de Canton 70 Movie. Ik ga er eens mee spelen! :) Thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:53
Heren,

Ik heb een SR4400, ouder beestje al maar sinds kort geeft hij wat kuren.

Onafhankelijk van welke bron er gebruikt word besluit hij uit zichzelf maar te gaan wisselen van output type (weet niet hoe het heet) bij elk gebruik kan hij zomaar op DTS springen daarna via stereo op multi channel stereo uitkomen enz

Het maakt geen verschil als ik zelf iets selecteer, hij wisseld hem toch weer naar een willekeurig "output" type, soms na 1 min, soms na 5 min, soms 3 x in 10 min, soms een half uur niet. Heel irritant in ieder geval.

Is de receiver aan het overlijden of kan het ergens anders aan liggen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Arunia schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:20:
Hehe, dat geloof ik best! Dat is zeker een joekel. 26KG, darn. 8)
Maar moest het naar mijn werk versjouwen. Gelukkig straks in de auto mee naar huis.

Deze kon gelukkig de WAF nog wegdragen. Mede omdat hij niet zo groot is. Een grotere had ik echt niet binnen gekregen. Mede als zuilen etc. Dus hier komt uiteindelijk een Boston set aan vast.
Namelijk de A 23 of A 25 (liggende aan de grote van de A 25) als Fronts, de A 225C als center en 4x de SoundWare XS als Surround. Er komt geen Sub aan. Simpelweg omdat de huidige al "voldoende" bass produceert en het me eigenlijk op dit moment weinig kan bekoren. Tuurlijk, het verschil tussen een goedkope Sub en dure begrijp ik. Maar gewoon geen plek voor een kubus erbij. Naast de bank staan de Cavia's en naast de tv kast is eigenlijk alleen plek voor de huidige dunnen en die wil ik liever weg hebben op dit moment. :P
Had ik ook in het begin. Heb 3 weken gedraaid met de A25's met de A225c in het midden op mijn SR5007. Was wel redelijk, maar miste ik toch een beetje de PUNCH zeg maar.

Ik heb wel de ruimte voor een Sub (namelijk de BK XXLS400 FF) en ik wil nooit meer terug of zonder. De A25's gaan redelijk laag (rond de 55hz), maar alles daaronder mis je of heeft gevolgen voor de weergave van je midden en hoge tonen. Ik heb de Crossovers ingesteld op 80hz en daardoor overlappen de speakers met de sub. Hierdoor kunnen de BA's zich concentreren op midden en hoog (daar waar ze goed in zijn) en is een goeie sub echt een grote toevoeging. Zeker bij films en de complete beleving hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Zo, we gaan ook maar eens beginnen met een Hi-Fi installatie. Eigenlijk tot nu toe 0,0 ervaringen mee, dus het zal vast even moeilijk gaan, maar goed. Gister een Marantz SR5007 aangeschaft, en dit weekend naar verwachting komen er 2 Boston Acoustics A25's.

Dit is gewoon puur om te starten, en uiteindelijk verder uitbreiden. Ik ben benieuwd!

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
StealthyPeanut schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:53:
[...]

Had ik ook in het begin. Heb 3 weken gedraaid met de A25's met de A225c in het midden op mijn SR5007. Was wel redelijk, maar miste ik toch een beetje de PUNCH zeg maar.

Ik heb wel de ruimte voor een Sub (namelijk de BK XXLS400 FF) en ik wil nooit meer terug of zonder. De A25's gaan redelijk laag (rond de 55hz), maar alles daaronder mis je of heeft gevolgen voor de weergave van je midden en hoge tonen. Ik heb de Crossovers ingesteld op 80hz en daardoor overlappen de speakers met de sub. Hierdoor kunnen de BA's zich concentreren op midden en hoog (daar waar ze goed in zijn) en is een goeie sub echt een grote toevoeging. Zeker bij films en de complete beleving hiervan.
Goed om te horen. Dan kan ik voorlopig even kijken hoe en wat, maar kan geen vierkante sub kwijt jammer genoeg. Dus hooguit die huidige JVC dan.
Die crossovers heb ik eigenlijk nooit wat mee gedaan en denk ik ook nooit echt begrepen. Dus met deze versterker (nog geen mogelijkheid gehad om hem te installeren) ga ik dat alsnog doen. Wellicht dat hij dan beter klinkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Als ik een NAS koop, en die aansluit op de router, kan ik dan wireless de muziek naar mijn NR1603 streamen? Het gaat me dan alleen om losless muziek. Op den duur ga ik nog eens een kabel trekken, maar ik luister op dit moment vrij veel losless en het is vervelend iedere keer alles eerst op USB te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zo. Alles is aangesloten.
Kreeg bij audissey wel wisselende resultaten over uit fase zijn van speakers. Aan het einde bleef er eentje over. Voorlopig die maar geskipt.

Zelfs de upcbox gekoppeld voor geluid.

Alleen mijn dune hd tv303d geeft wel beeld, maar geen geluid over hdmi. Verschillende instellingen gaven geen ander resultaat. Audio blijft uit. Tv audio doet het wel. Rest moet ik nog proberen.
Maar vind het echt een super apparaar de 1603.

Gevonden was een verkeerde instelling op de dune.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 07-06-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heb gisteren mijn nieuwe SR6007 geinstalleerd. Klopt het dat Airplay enkel te gebruiken is voor audio, en niet voor video? Krijg video namelijk niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
lapino schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:36:
Heb gisteren mijn nieuwe SR6007 geinstalleerd. Klopt het dat Airplay enkel te gebruiken is voor audio, en niet voor video? Krijg video namelijk niet aan de praat.
Dat klopt. Alleen geluid ja. Behalve wanneer je Apple TV aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bladzijde 5 van de gebruiksaanwijzing van mijn sr6006:
"Geschikt voor internetradio, muziek en foto- streaming
Geschikt voor AirPlay® (vblz. 71)
Dit toestel kan wanneer verbonden met een netwerk, audiobestanden en stilstaande beelden zoals foto’s weergeven die op uw computer zijn opgeslagen. U kunt daarbij internetradio beluisteren en tevens een scala aan andere online-muziekbronnen die gebruik maken van netwerktechnologie. Dit toestel is tevens geschikt voor AirPlay voor het streamen van uw muziekbibliotheek van een iPhone, iPad, iPod touch of iTunes."
Wordt dat bij een 1603 niet vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb nu 5 receivers gehad in half jaar tijd en kunnen testen van oude beestjes tot wat ik nu heb. Van een Sony STR780QS > STR1080QS > Onkyo NR414 > Denon 2113 > Marantz SR7007 met Mission M35i.

Ja een woord heb ik voor die Marantz SR7007. Ja het is al zijn geld waard. Het is duur maar het geluid op de Mission M35i. Een deur die dicht gaat bij volume 50 doet ook de hele flat letterlijk trillen en dat om middernacht. Zelfs een explosie zorgt voor een explosie thuis. Ja het geluid is zo top en je merkt dat die echt het geluid wide maakt. Ik dacht dat die Denon 2113 al wat was maar dit slaat echt alles. Ik heb JBL surround achter en nu JBL S708 als front wide (mogen ook kleine speakers zijn maar ik had ze staan). Ik moet de speakers nog goed leren kennen nu met deze Marantz net als de Audissey die nog ingesteld moet worden maar dat komt wel. Ik ga nog een beugel bestellen voor een 2e (gewoon een normale monitor met HDMI) tv die op de multiroom komt staan maar ik moet even denken over de IR bediening hoe ik dat voor elkaar ga krijgen met mijn digitale TV.

Ik zit nog te denken om te investeren in een Mission MX2 zowel voor achter als voor front wide of wordt het dan teveel van het goede? Ik weet dat het front wide zorgt voor dat je het geluid ook achter hoort maar daarom is mijn vraag of het wel waard is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Even een vraagje betreft een eventuele upgrade.
Ik ben nu in het bezit van een Marantz NR1603 AVR en de B&W CM1's.
Ben er opzich wel tevreden mee, maar ik heb het gevoel dat mijn speakers meer kunnen dan wat ze nu ten gehore brengen.

Ik zit nu te twijfelen tussen 2 eventuele opties:

1: Een nieuwe AVR kopen
2: Een stereoversterker kopen naast mijn huidige AVR

Ik gebruik mijn installatie 80% voor muziek en 20% voor overige dingen zoals TV en films.
Ik zal nooit iets anders dan stereo gaan luisteren.
M.i zou ik dus het beste af zijn met een stereoversterker, maar ik vind de functionaliteit van de AVR ook erg fijn.

Maar ik heb ook begrepen dat ik een stereoversterker naast een AVR kan gebruiken.
Zou dat dat in de praktijk betekenen dat ik de stereoversterker kan gebruiken wanneer ik muziek luister en de AVR als ik TV of een film kijk? En vergt dat dan ook veel aanpassingen danwel omzettingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
CrimpyRex schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 05:55:
Maar ik heb ook begrepen dat ik een stereoversterker naast een AVR kan gebruiken.
Zou dat dat in de praktijk betekenen dat ik de stereoversterker kan gebruiken wanneer ik muziek luister en de AVR als ik TV of een film kijk? En vergt dat dan ook veel aanpassingen danwel omzettingen?
Zie FeaR in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.fwdmagazine.be...08-av-receiver-mikt-hoog/

Smullen, en het blijft weer een geweldig knao apparraat.

En ik verjaar deze maand......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Nooit gedacht dat ik deze vraag zou stellen. (Hele topic doorlopen maar helaas geen antwoord)

Ben verordonneerd tot Digitenne voor een paar maanden. Beeld werkt. Dus dat gaat goed.

Nu wil ik tv optisch naar SR7005 laten lopen. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Div optische ingangen geprobeerd (en toegewezen) op zowel ingang TV als andere. Op mij Pana txp 46 S10 kan ik niet veel instelmogelijkheden vinden voor SPDIF maar wel met de opties die er zijn, gespeeld.

- Kan het uberhaupt, audio out wanneer Digitenne wordt gebruikt? Ik heb de insteekkaart dus geen decoder. leek me handiger :?
- Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Wanneer optisch niet kan kan ik uiteraard alsnog een decoder regelen, ga er even van uit dat daar optisch out op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Lijkt me meer een probleem van je TV dan van de Marantz. Heb je de beschermdopjes van de optische kabel gehaald?

Niet dat ik je voor dom aanzie, maar dat heb ik zelf eens gehad.......

[ Voor 24% gewijzigd door Rallye op 14-06-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Haha ja dat zou idd ook wat voor mij zijn. Geloof niet dat dat t is jammer genoeg.
Vermoed ook dat mn tv niet wil meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren mijn eerste film sessie met de Marantz NR1603 gehad.
Silver Linings Playbook samen met mijn vrouwtje.
Film begint en had hem op een redelijk niveau staan waarbij ik moet zeggen dat spraak echt duidelijk over komt. Nu is het een film met veelal spraak, maar toch. Nooit eerder opgevallen.
Maar, we dachten serieus dat er dus bij de buren op de deur werd geklopt (hun gang grenst aan onze woonkamer zeg maar).
Toen het karakter op beeld reageerde op het geklop, toen hadden we het pas door.

Als dit al de verbetering is van deze versterker, ben ik al helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:49

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hoi, heb een vraagje over een setting van men marantz SR5004 amp. Had hem ook in ander draadje gesteld maar dit lijkt me een meer geschikt draadje.
Vraag over een setting op men marantz amp : in preferences en dan audio kan je kiezen tussen "sub", "main" of "sub+main". In de handleiding staat iets vaag over dolby ofzo maar dan weet ik nog niks... Enig idee ? Thanks !

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
daffie82 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:03:
hoi, heb een vraagje over een setting van men marantz SR5004 amp. Had hem ook in ander draadje gesteld maar dit lijkt me een meer geschikt draadje.
Vraag over een setting op men marantz amp : in preferences en dan audio kan je kiezen tussen "sub", "main" of "sub+main". In de handleiding staat iets vaag over dolby ofzo maar dan weet ik nog niks... Enig idee ? Thanks !
Ik kan uit je post niet extraheren wat je vraag is.
Als je wilt weten waar dit voor dient; 'sub' is lage tonen door subwoofer. 'main' is lagen tonen door je left + right speaker. 'sub+main' is een combinatie van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

newbreed schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:42:
[...]

Ik kan uit je post niet extraheren wat je vraag is.
Als je wilt weten waar dit voor dient; 'sub' is lage tonen door subwoofer. 'main' is lagen tonen door je left + right speaker. 'sub+main' is een combinatie van beide.
enige wat ik in manual vind over deze setting is : "Audio: In the Audio mode, Dolby Digital and DTS output is set to either “Main” or “Sub”. Select “Audio” with the cursor buttons, then select Main ↔ Sub ↔ Main+Sub with the cursor buttons."
kom je hier iets wijzer uit ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
De handleiding vertelt je hoe je de gewenste setting kunt kiezen. Newbreed vertelde je wat je ermee kunt. Nu aan jou om aan te geven welke vraag je precies hebt.

Als je vraag ingewikkeld te formuleren is: Kun je iets meer vertellen over het antwoord waar je naar op zoek bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pjotr22 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:57:
De handleiding vertelt je hoe je de gewenste setting kunt kiezen. Newbreed vertelde je wat je ermee kunt. Nu aan jou om aan te geven welke vraag je precies hebt.

Als je vraag ingewikkeld te formuleren is: Kun je iets meer vertellen over het antwoord waar je naar op zoek bent?
wat ik eigenlijk zou willen weten is welke setting ik best kies in mijn setup (kan je zien in mijn handtekening).
Of is het puur een kwestie van wat je zelf liever hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Met die REL zou ik een avondje films kijken op detting ' SUB' en dan de heftige scenes nog een keer kijken met MAIN+SUB. dan weet je ws wat je het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pjotr22 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:09:
Met die REL zou ik een avondje films kijken op detting ' SUB' en dan de heftige scenes nog een keer kijken met MAIN+SUB. dan weet je ws wat je het beste bevalt.
ja klopt, zal ik doen.
Trouwens, als ik deze setting op sub zet, maakt het dus niet uit welke crossover freq ik instel op men amp want het laag wordt dan toch enkel naar de sub gestuurd?
Zit namelijk ook nog te stoeien welke crossover freq ik best gebruik met men kef speakers, 80, 100 of 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Voor X.1 geluid maakt dat niet uit, op de bron (film/muziek/tv) die je afspeelt is een kanaal voor lage frequenties LFE (= Low Frequency Effects)

Bij Sub + Main maakt de cross over wel uit.Niet alle bronnen hebben een apart kanaal voor laag, dus juiste crossover maakt alle verschil!!

Bij de buren zijn wat topics die je zeker interessant zult vinden. Je wordt dan stap voor stap meegenomen in de juiste instelling vinden. Neem er de tijd voor want het spelen is natuurlijk het leukste (en bij de juiste instelling genieten geblazen of upgraden maar :9 :9 :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=9413.0
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=18924.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pjotr22 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:42:
Voor X.1 geluid maakt dat niet uit, op de bron (film/muziek/tv) die je afspeelt is een kanaal voor lage frequenties LFE (= Low Frequency Effects)

Bij Sub + Main maakt de cross over wel uit.Niet alle bronnen hebben een apart kanaal voor laag, dus juiste crossover maakt alle verschil!!

Bij de buren zijn wat topics die je zeker interessant zult vinden. Je wordt dan stap voor stap meegenomen in de juiste instelling vinden. Neem er de tijd voor want het spelen is natuurlijk het leukste (en bij de juiste instelling genieten geblazen of upgraden maar :9 :9 :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=9413.0
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=18924.0
thanks voor de links, zal ik even checken.
Dat het bij "sub+main" wel uitmaakt snap ik, maar als ik hem enkel op "sub" zou zetten dan maakt de crossover toch niets uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
dat ligt eraan: hoe tevreden ben je met het geluid ALTIJD via sub? sommige fronts zijn ook heel mooi in het laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pjotr22 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:14:
dat ligt eraan: hoe tevreden ben je met het geluid ALTIJD via sub? sommige fronts zijn ook heel mooi in het laag.
klopt maar met mijn kef (80hz -3db) zal ik toch minstens met een crossover van 100 moeten werken, gok ik.
Als ik dan deze setting enkel op "sub" zet, wordt de crossover dus overruled want hij gaat geen laag via de fronts afspelen. Correct?
Men amp is trouwens aangesloten op de LFE poort van de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:42

DjVe

Hatsaflats!

Je moet gewoon altijd de sub mee laten spelen. Kef 2005 eitjes gaan niet zo laag en hebben die ondersteuning echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DjVe schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:23:
Je moet gewoon altijd de sub mee laten spelen. Kef 2005 eitjes gaan niet zo laag en hebben die ondersteuning echt nodig.
dus sowieso "main+sub" instellen op men amp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:42

DjVe

Hatsaflats!

heel kort gezegd...ja

Klopt niet. Het gaat om de LFE routering en die moet alleen naar de sub.

[ Voor 66% gewijzigd door DjVe op 24-06-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper57
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-08 14:59
Ik was uitgeluisterd op mijn Rotel (RSP1068), heb het niet zo op Denon en vind de eindversterkers van Marantz niet passen bij de kwaliteit die je ervan verwacht.
Het is daarom een AV7005 geworden. Gecombineerd met een Krell eindbak voor de stereo speakers en een 3 kanaals Rotel voor midden en achter ben ik voorlopig weer het mannetje. Tussen de Krell en de Marantz gebruik ik uiteraard de gebalanceerde aansluitingen.
En met luidsprekers die 18 Hz halen (mede dankzij de Krell, met een Marantz eindbak lukt dat niet) heb ik ook echt geen behoefte aan een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
jasper57 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:45:
Ik was uitgeluisterd op mijn Rotel (RSP1068), heb het niet zo op Denon en vind de eindversterkers van Marantz niet passen bij de kwaliteit die je ervan verwacht.
Het is daarom een AV7005 geworden. Gecombineerd met een Krell eindbak voor de stereo speakers en een 3 kanaals Rotel voor midden en achter ben ik voorlopig weer het mannetje. Tussen de Krell en de Marantz gebruik ik uiteraard de gebalanceerde aansluitingen.
En met luidsprekers die 18 Hz halen (mede dankzij de Krell, met een Marantz eindbak lukt dat niet) heb ik ook echt geen behoefte aan een subwoofer.
Niet zo op Denon qua pre/pro's? De Denon AVP-A1HDA is nog steeds één van de betere die je kan kopen op dit gebied. Zeker in vergelijking met een AV7005 is het al snel goed, vond die pre/pro namelijk niet eens echt heel denderend. Hij is goedkoop en dat is wel een voordeel in die nichemarkt, maar daar is alles ook mee gezegd.

Volgens mij is die AV7005 niet eens volledig gebalanceerd opgebouwd, dus het gebruik maken van XLR heeft dan eigenlijk geen tot gedeelde meerwaarde.

Welke speakers zijn dat trouwens die de 18 Hz halen?

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 22-06-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:12

Freak187

geen

Heb gisteren m'n bestelling binnengekregen: Marantz 1603, 2x Boston A25 en een Jamo sub 210.

Klinkt allemaal erg goed (ben geen audiofiel).

Heb wel een vraag over de 1603. Ik probeer mijn laptop (HDMI out) te verbinden met een HDMI ingang op de 1603. Ik had verwacht dat ik dan wel geluid over de 1603 had kunnen sturen, maar dat lukt dus niet. Daarna de 1603 in het netwerk gezet. Op m'n laptop de map voor muziek gedeeld, maar als ik met de 1603 naar mijn muziek directory ga, zegt de 1603 dat de folder leeg is. Vervolgens wordt het scherm zwart en na 1 minuut komt het beeld terug en zegt dat er een update beschikbaar is. Iemand ervaringen?

Als ik dus muziek draadloos wil streamen naar de 1603 moet ik een RX101 aanschaffen, of is er ook nog een andere manier? En nee, ik heb geen apple produkten in huis.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Freak187 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:30:
Heb gisteren m'n bestelling binnengekregen: Marantz 1603, 2x Boston A25 en een Jamo sub 210.

Klinkt allemaal erg goed (ben geen audiofiel).

Heb wel een vraag over de 1603. Ik probeer mijn laptop (HDMI out) te verbinden met een HDMI ingang op de 1603. Ik had verwacht dat ik dan wel geluid over de 1603 had kunnen sturen, maar dat lukt dus niet. Daarna de 1603 in het netwerk gezet. Op m'n laptop de map voor muziek gedeeld, maar als ik met de 1603 naar mijn muziek directory ga, zegt de 1603 dat de folder leeg is. Vervolgens wordt het scherm zwart en na 1 minuut komt het beeld terug en zegt dat er een update beschikbaar is. Iemand ervaringen?

Als ik dus muziek draadloos wil streamen naar de 1603 moet ik een RX101 aanschaffen, of is er ook nog een andere manier? En nee, ik heb geen apple produkten in huis.
Draai je toevallig Windows op je laptop? Heb je wel je geluidsoutput op hdmi gezet? Je doet dat door naar sound te gaan in control panel en dan de goede output te selecteren en deze als default in te stellen. Het kan zijn dat je het programma waarmee je geluid probeert af te spelen even opnieuw moet opstarten.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Freak187 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:30:
Je kunt Plex of Twonky op je computer draaien en die op de Marantz als server kiezen. Vanaf mijn NAS heeft mijn Marantz ook problemen. Hij ziet de NAS wel, maar geeft geen sjoege als je die aanwijst. Plex en Twonky doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Shapeshifter schreef op zondag 30 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Draai je toevallig Windows op je laptop? Heb je wel je geluidsoutput op hdmi gezet? Je doet dat door naar sound te gaan in control panel en dan de goede output te selecteren en deze als default in te stellen. Het kan zijn dat je het programma waarmee je geluid probeert af te spelen even opnieuw moet opstarten.
Bedankt, ik ga het proberen. Ik kan in ieder geval wel zeggen dat ik geen beeld op de TV kreeg toen ik de laptop HDMI out verbond met de AUX HDMI ingang van de NR1603. Ik wilde, zeg maar, het beeldscherm dupliceren op mijn TV via de receiver. Maar misschien is dat gewoon niet mogelijk.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Freak187: je kunt op een laptop wisselen van beeldscherm, vaak via de toetscombinatie Fn-F10. Je kunt dan kiezen voor weergave op de laptop zelf, weergave via een externe apparaat en voor beide. Heb je dat al geprobeerd? Mogelijk geeft hij dan ook het geluid via HDMI uit?

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 01-07-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mijn TV-audio ingang werkt volgens mij niet goed. Ik heb een optische kabel aangesloten vanaf mijn 55VT50 naar mijn SR5007. Dan zet ik de SR5007 op TV AUDIO, maar krijg geen geluid helaas.

Zijn dit toevallig bekende issues? Ik kan er weinig over vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Rallye schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:36:
@Freak187: je kunt op een laptop wisselen van beeldscherm, vaak via de toetscombinatie Fn-F10. Je kunt dan kiezen voor weergave op de laptop zelf, weergave via een externe apparaat en voor beide. Heb je dat al geprobeerd? Mogelijk geeft hij dan ook het geluid via HDMI uit?
Ja dat heb ik geprobeerd. Als ik namelijk de laptop op een HDMI ingang van de televisie aansluit en ik kies voor het scherm extenderen (of dupliceren) dan gaat dat goed. Maar als ik ditzelfde probeer op de NR1603 geeft de receiver geen sjoege.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Loonens: een pagina hiervoor staat Pjotr22 met hetzelfde probleem op een andere Marantz. Ook een Pana TV.........

@Freak187: dan weet ik ook niets meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 16:48
Freak187 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:52:
[...]

Ja dat heb ik geprobeerd. Als ik namelijk de laptop op een HDMI ingang van de televisie aansluit en ik kies voor het scherm extenderen (of dupliceren) dan gaat dat goed. Maar als ik ditzelfde probeer op de NR1603 geeft de receiver geen sjoege.
Ik had hetzelfde op mijn SR5007. Probeer eens een andere resolutie, dat werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb echt het idee dat het geluid veel helderder klinkt dan met mijn oude versterker. Geen idee of het mijn verbeelding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Ik kom van een Marantz SR6003 en overweeg een SR7007 aan te schaffen.

Ik hoop meer vermogen, iets directer (minder ingetogen) stereo mogelijkheden hiervoor terug te krijgen.

Is er iemand die een soort gelijke overstap heeft gemaakt en een verschil hoorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb iets vreemd aan de hand met mijn UD7006 Bluray speler...

Sinds een hele poos maakt de UD7006 een soort zoemend/ratelend geluid bij
het afspelen van Blu-ray discs. Dit gebeurt enkel bij het afspelen van een
disc en is ook niet altijd even fel/hard. Soms maakt hij het geluid ook
gewoon niet.
Maar het is wel vaak zo luid dat het boven het geluid van de film uitkomt.
Wat niet echt aangenaam is... Het geluid komt echt vanuit de speler zelf,
vanuit de lade die in de speler zit.
Als ik de film stop zet gaat het ratelen gewoon door, totdat ik effectief de
lade van de speler open of de speler helemaal uitzet.
Ook lijkt het alsof het geluid vaak pas start vanaf het 2de gedeelde van de
disc (als de film ongeveer halverwege is). Alsof de lezer dan moe wordt en
erbij moet gaan ratelen. Heel bizar.

Zo lezend op internet ben ik ook niet de enige die dit probleem heeft
geconstateerd :
http://www.avsforum.com/t...s-thread/60#post_22762102

Iemand een soortgelijke ervaring gehad? En ook een eventuele oplossing hiervoor?

Heel erg bedankt, dit geratel maakt me een beetje gek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 17:01

SmidsY

hallo!?.............

daffie82 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 01:41:

Iemand een soortgelijke ervaring gehad? En ook een eventuele oplossing hiervoor?

Heel erg bedankt, dit geratel maakt me een beetje gek :(
Ik heb soortgelijk iets gehad met mijn UD5005. Deze in de garantie ter reparatie aangeboden waar men het loopwerk heeft vervangen voor nieuw. Hierna geen problemen meer gehad

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:13
Ik zit met een vraag, ben al een paar dagen op zoek naar het antwoord maar kan niets vinden -.-

Ik heb een SR5007 waarop ik veel gebruik maak van de internet radio functie. Helaas krijg ik het echter maar niet voor elkaar, dat deze gaat afspelen wanneer ik de receiver weer aanzet. Ik moet dan op via de afstandsbediening eerst 2 keer op enter drukken (Favorieten -> enter, betreffende zender -> enter) Is dit een "feature" of kan hier nog een instelling voor worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 12:01
Ik heb nu zo'n 8~9 jaar een Marantz SR4500 receiver. En omdat mijn spaargeld het toe laat ben ik toch een beetje aan het kijken om misschien een nieuwe receiver te kopen.

Ik gebruik mijn versterker alleen om het geluid van mijn dune HD D1 via glasvezel te versterken. Misschien dat er ooit nog een keer een cd speler bij komt, maar zelfs dat is twijfelachtig. Dus voor de hoeveelheid inputs hoef ik geen nieuwe versterker en ik heb ook niet meerdere beeld bronnen dus ook het beeld hoeft niet door de versterker heen.

DNLA is dan nog wel een aardige feature die de nieuwe versterkers hebben, maar zelfs dat heb ik eigenlijk niet echt nodig.

De vraag is dus heeft het zin om een nieuwe versterker te kopen, al is het alleen om nog iet beter geluid te kunnen krijgen. Of is het eigenlijk onzin.

Ik heb de volgende setup:
Front: Mordaunt-short Mezzo 2
Center: Mordaunt-short 905i
Rear: Mordaunt-short 902i
Sub: Sony actief type loos

Ik ben aan het kijken naar een: Marantz SR6007 Black of een Marantz SR7007 Black.
Is dat het geld waard binnen mijn huidige setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Als ik naar je argumenten kijk zie ik eigenlijk nergens echt een reden om een upgrade te doen. Dingen als HDMI voegen niets toe in je set-up. En aan de andere kant lijkt een SR6007 dan wel SR7007 ook wel weer wat uit balans met die speakers. Als je toch geld uit wilt geven zou ik altijd eerder de speakers vervangen, daar boek je over het algemeen meer winst mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16
FeaR schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:31:
Als ik naar je argumenten kijk zie ik eigenlijk nergens echt een reden om een upgrade te doen. Dingen als HDMI voegen niets toe in je set-up. En aan de andere kant lijkt een SR6007 dan wel SR7007 ook wel weer wat uit balans met die speakers. Als je toch geld uit wilt geven zou ik altijd eerder de speakers vervangen, daar boek je over het algemeen meer winst mee.
+1
Ik zou ook eens kijken naar andere speakers

Die SR4500 heeft genoeg aan boord

Overkill als ik het zo zie.
Wel hebben nieuwe receivers vaak Airplay en een app om ze te bedienen wat handig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
FeaR schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:31:
+1

Ga je eens orienteren op betere speakers. Daar haal je het meeste voordeel mee denk ik. Wat is je budget ongeveer?

Dan kan je daarna altijd gaan kijken naar een versterker upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 12:01
Hummmm,

Lastig ben nog al blij met mijn front speakers aangezien ik alleen maar boekenplank speakers kan plaatsen (iets met relaties en zo).
Ik wil wel binnenkort mijn center speaker vervangen naar een Mezzo 5. Maar ik zou ook mijn front speakers in combinatie met mijn center kunnen vervangen.

Enige eis die er is, is dat het boekenpank speakers moeten zijn en niet veel groter dan de mezzo 2.
Budget zo'n 1000 euro. En 2e hands vind ik geen probleem. En kan nog wel een beetje rek in het budget.

Toen ik mijn huidige speakers had gekocht waren dit een van de beste voor +- 300 euro per stuk. Ik ik hou erg veel van het warme geluid dat mordaunt short heeft.
http://gadgetshow.channel...rs/mordaunt-short-mezzo-2

Maar als jullie ideeën hebben naar wat voor merk/type ik zou moeten gaan beluisteren ben ik zeer benieuwd.

Waar ik het voor gebruik:
Films, alle genres.
Muziek, sing a song writer, 60~70 pop rock, klassiek. Geen trance, hardcore etc.

[ Voor 5% gewijzigd door kippy op 06-08-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 22:34
Mensen, vraagje.
Ben aan het oriënteren op een AV-reiver, met budget +- €500; voor met name stereo gebruik.
De SR 5007 lijkt erg aantrekkelijk, maar zie ook nog wel een SR5006 staan voor schappelijke prijsjes. Ik kan eigenlijk geen grote verschillen ontdekken (puur op specs).
Zijn er nog verschillen welke ik mogelijk over het hoofd zie? (vermogen vindt ik niet zo spannend, aantal HDMI poorten en luispreker aansluitingen vindt ik niet spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:13
reign-in-pain schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:23:
Mensen, vraagje.
Ben aan het oriënteren op een AV-reiver, met budget +- €500; voor met name stereo gebruik.
De SR 5007 lijkt erg aantrekkelijk, maar zie ook nog wel een SR5006 staan voor schappelijke prijsjes. Ik kan eigenlijk geen grote verschillen ontdekken (puur op specs).
Zijn er nog verschillen welke ik mogelijk over het hoofd zie? (vermogen vindt ik niet zo spannend, aantal HDMI poorten en luispreker aansluitingen vindt ik niet spannend).
Ik vind dit: http://receivers.findtheb...-SR5006-vs-Marantz-SR5007

[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 07-08-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Slechtste site ooit natuurlijk. Klopt geen bal van al die informatie op die site.

Zie http://www.kieskeurig.nl/...oduct%5B%5D=1061015&ps=10

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-08-2013 13:51 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 67 Laatste