Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 16 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Ok, dat is weer anders dan wat je leest. Maar heb er dan ook eerlijk gezegd nooit op gelet bij aanschaf van spullen (veelal ook gewoon sets gekocht zoals mijn huidige JVC).

De impedantie van de speakers welke ik wil hebben en de versterker is hetzelfde.

Het is me in ieder geval een stuk duidelijker.

Onze woonkamer is 3,6 bij 7 meter.
We zitten uiteraard op 3,6 afstand van de tv.
Qua benodigd vermogen zal het allemaal ook zeker wel mee vallen. Draai eigenlijk het spul nooit op zijn max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Kwam dit topic toevallig tegen.. heb zelf een SR 810 die ik in mijn jeugd in de schoolvakantie bij elkaar verdiend heb met tomatenplukken :-)
Hij is nu ruim 30 jaar oud en ik gebruik hem nog steeds dagelijks! De lampjes zijn inmiddels al jaren doorgebrand en de eindtrap heb ik een keer vervangen omdat 1 kanaal het begaf, maar verder een perfect apparaat! Hij doet nu dienst als versterker voor mijn computer. Er hangt een setje drukkamerspeakers aan wat ongeveer even oud is, maar nog steeds prima geluid produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
iemand ervaringen met de SR 5007? Waarom deze kopen en niet de inmiddels duurdere NR 1603??

Edit: en dan gaat het om gebruikervaringen, de specs vergelijken lukt me wel ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Pjotr22 op 14-03-2013 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De SR 5007 is groter en heeft meer aansluiting. Daarbij is het vermogen ook een stuk hoger (ja, specs vergelijken). Voor mij zou ik eerder meer geld neerleggen voor de 1603 omdat ik de hoogte gewoonweg niet kwijt kan en kan garanderen dat de warmte weg kan. Ze willen allemaal dat er veel ruimte boven en achter vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Thanks.
Ging om maatje van me. Hij vond de NR1603 mooier maar de SR5007 is 104,- goedkoper (echt!) dus heeft hij nu gehaald bij HOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Opperclowntje schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:45:
Ik heb een Marantz SR6005 receiver en een LG 47LM760S tv. Ik gebruik de tv als mediaplayer (wat heel goed werkt met plex) Ik krijg het alleen niet voor elkaar als ik naar de tv stream of als ik een harde schijf in mijn tv steek het geluid naar de Marantz te krijgen? Ik kan op de tv aanvinken dat hij externe speakers moet gebruiken maar dan gebeurd er niks? Ik kan trouwens niet de Marantz verbinden via smartlink van LG..

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
Ik heb een optische kabel aangeschaft en alles werkt nu naar behoren.. Blijft het raar vinden dat het niet via de HDMI werkt.. maarja..

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
@Opperclowntje: wel vreemd inderdaad dat het niet werkt. Werkt gewoon ARC vanaf de TV via HDMI wel (ik ga ervanuit dat de 6005 ARC aankan)? N.B. Slechts één van de ingangen van de Marantz is ARC-geschikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen? ben op computer gebied best bekend maar audio is nooit een grote hobby geweest..

nou heeft mijn vader een marantz nr1603 gekocht... natuurlijk moet ik helpen met het aansluiten enzovoort. alle boxen krijg ik er goed werkend op, maar de subwoofer wil ie niet herkennen. deze subwoofer is onderdeel van een setje samsung blue ray speler met 2.1 boxen inbegrepen... Die 2 speakers zijn prima aan te sluiten als front speakers, maar de sub niet..

de sub heeft exact dezelfde bekabeling als de speakers (gewoon simpel plus/min, ik ken de termen niet :p) en op de marantz moet de sub op een enkele tulp stekker aangesloten worden. (is dat de enige optie? kan ik m misschien ook op de marantz als center ofzo aansluiten? lijkt me niet toch?)

ik heb dus geprobeerd aan te sluiten met normale tulp stekker, ene kant gestript en in de sub, andere kant 1 van de twee rood/wit tulpjes in de marantz aansluiting, aangezien ik had gelezen dat voor subwoofers mono prima is.

of is t gewoon onmogelijk omdat de blue ray op een andere manier deze subwoofer aanstuurt en gaat deze subwoofer zo als passieve sub aangestuurd door de marantz niet werken? ander commentaar zoals 'die samsung 2.1 is van kut kwaliteit en koop gewoon iets beters' is ook welkom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Wellicht weet iemand hier antwoord op mijn vraag ; wat Marantz MA-500 monoblokken aan stroom nemen, als ze in de 'on' stand staan te idlen ? ik heb het internet af zitten struinen, maar nergens is concreet antwoord te vinden hierover..

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:54:
kan iemand mij helpen? ben op computer gebied best bekend maar audio is nooit een grote hobby geweest..

nou heeft mijn vader een marantz nr1603 gekocht... natuurlijk moet ik helpen met het aansluiten enzovoort. alle boxen krijg ik er goed werkend op, maar de subwoofer wil ie niet herkennen. deze subwoofer is onderdeel van een setje samsung blue ray speler met 2.1 boxen inbegrepen... Die 2 speakers zijn prima aan te sluiten als front speakers, maar de sub niet..

de sub heeft exact dezelfde bekabeling als de speakers (gewoon simpel plus/min, ik ken de termen niet :p) en op de marantz moet de sub op een enkele tulp stekker aangesloten worden. (is dat de enige optie? kan ik m misschien ook op de marantz als center ofzo aansluiten? lijkt me niet toch?)

ik heb dus geprobeerd aan te sluiten met normale tulp stekker, ene kant gestript en in de sub, andere kant 1 van de twee rood/wit tulpjes in de marantz aansluiting, aangezien ik had gelezen dat voor subwoofers mono prima is.

of is t gewoon onmogelijk omdat de blue ray op een andere manier deze subwoofer aanstuurt en gaat deze subwoofer zo als passieve sub aangestuurd door de marantz niet werken? ander commentaar zoals 'die samsung 2.1 is van kut kwaliteit en koop gewoon iets beters' is ook welkom :p
Je kunt de subwoofer aansluiten op de front speaker aansluiting van je versterker. Dan heb je in 1 schroefklem dus draadjes voor a: de speaker en b: de sub. Gewoon met speakerkabels dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:48
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:56:
[...]
Je kunt de subwoofer aansluiten op de front speaker aansluiting van je versterker. Dan heb je in 1 schroefklem dus draadjes voor a: de speaker en b: de sub. Gewoon met speakerkabels dus.
Dan gooi je de gehele frequentie over de subwoofer, dat gaat deze echt niet leuk vinden. Betere optie was een Pioneer VSX-S geweest, daarop kan je een passieve subwoofer aansluiten. Het aansluiten van subwoofers uit kant en klare setjes is negen van de tien keer niet mogelijk of zorgt voor problemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@JVB88: is de Samsung-sub eigenlijk actief of passief? Vaak zie je bij dit soort setjes dat de versterker van de hele installatie in de sub zit. Dan loopt er een kabel van de blu ray-speler naar de sub, en sluit je de twee speakers op de sub aan.

Als de sub actief is, moet je hem misschien op de sub-aansluiting van de 1603 (heeft de 1603 een sub-aansluiting?) aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!

Dus als ik het goed snap kan ik geen kabel kopen/maken die de sub aansluit op de normale sub aansluiting van de marantz? (dus van die rood/zwart standaard speaker clipjes op de sub, en 1 stekker formaat tulp op de marantz?) Heb al geprobeerd hem aan te sluiten met 1 deel van een stereo tulp kabel. dus de witte en rode draad gescheiden, witte in de marantz, andere kant draden gestript en in de sub, dat moet toch precies t zelfde zijn? Oftewel de sub werkt alleen op zn eigen voorversterkertje?

@Rallye, sub en boxjes sluiten wel met aparte kabels aan op de blueray origineel...

http://i.i.com.com/cnwk.1...9/Marantz_NR1603_back.jpg

dit is m, 2 speakers zitten als frontspeakers op de rood/zwarte schroeven, sub op de aparte sub aansluoting links... of zou alle drie aansluiten op de sub/FL/FR daar links nog verschil maken?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Het gaat inderdaad niet werken, je probeert een passieve subwoofer aan te sluiten op een receiver die een actieve subwoofer verwacht. Dus een subwoofer met ingebouwde versterker, en dat los je niet op met een ander kabeltje of verloopje. Enige is een andere subwoofer kopen of een receiver die passieve subwoofers aan kan sturen. Je kan de subwoofer ook actief maken door er een losse versterker achter te hangen, maar de kwaliteit van die subwoofers is veelal zo dramatisch dat ik daar geen geld in zou steken.

Lees je overigens eens in over passief en actief, dan weet je ook welke aansluitingen je op de receiver moet hebben. Passieve speakers aansluiten op de Pre-Out van een receiver is namelijk niet de bedoeling. Sowieso mag je je al afvragen of het goed is als je zelf verloopjes moet gaan maken.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 21-03-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16
Jongens, vraagje, ik luister ook radio via mijn humax decoder. Alleen daarvoor wil ik de TV niet aanzetten alleen de humax en de marantz. Alleen de Marantz weigert ook maar elke manier van geluid doorgeven als de TV uitstaat, op elke bron overigens. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen zodat ik gewoon de marantz en humax aan kan zetten om zo vervolgens radio te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
Ik kreeg vanmorgen een gepusht bericht dat er een nieuwe firmware voor mijn marantz nr1603 klaarstaat. Hebben jullie die ook gehad?

Ik kan echter niet op internet vinden wat er is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Boinkie: het lijkt erop dat je de Humax op de TV hebt aangesloten en de TV weer op de Marantz (welk model overigens?). Als dat zo is verklaart dat je probleem: als de TV uit staat, geeft hij geen geluid (noch beeld) door.

De normale aansluitmethode voor een homecinamereceiver is dan ook dat je al je apparatuur aansluit op de receiver en van daaruit naar je TV. Schakelen tussen apparaten (dvd, humax etc.) doe je dan dus via de receiver en niet op de TV. Dan hoeft je TV ook niet aan te staan om radio te luisteren op de Humax. Bijkomend voordeel is dat veel TV's geen surroundgeluid doorsturen naar de receiver, als ze dat zelf via HDMI binnenkrijgen van een ander apparaat. Door alles op de receiver aan te sluiten voorkom je (ook) dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mvz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:50:
Wellicht weet iemand hier antwoord op mijn vraag ; wat Marantz MA-500 monoblokken aan stroom nemen, als ze in de 'on' stand staan te idlen ? ik heb het internet af zitten struinen, maar nergens is concreet antwoord te vinden hierover..
Ik kan ze wel eens meten, ik heb het ooit wel eens gedaan toen ik een uitgebreid rondje heb gedaan en kwam tot de conclusie dat de yamaha ze wel in kon schakelen (die heeft 3 stopcontactjes achterop) het valt mee maar ik laat ze niet 24 uur per dag aan staan.

Ongeveer 16 Watt per stuk. Koud doen ze 12,5 maar het loopt langzaam op.

[ Voor 5% gewijzigd door bouwfraude op 24-03-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Rallye schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:37:
@Boinkie: het lijkt erop dat je de Humax op de TV hebt aangesloten en de TV weer op de Marantz (welk model overigens?). Als dat zo is verklaart dat je probleem: als de TV uit staat, geeft hij geen geluid (noch beeld) door.

De normale aansluitmethode voor een homecinamereceiver is dan ook dat je al je apparatuur aansluit op de receiver en van daaruit naar je TV. Schakelen tussen apparaten (dvd, humax etc.) doe je dan dus via de receiver en niet op de TV. Dan hoeft je TV ook niet aan te staan om radio te luisteren op de Humax. Bijkomend voordeel is dat veel TV's geen surroundgeluid doorsturen naar de receiver, als ze dat zelf via HDMI binnenkrijgen van een ander apparaat. Door alles op de receiver aan te sluiten voorkom je (ook) dit probleem.
Hoi Rallye,

Nee, alles zit aangesloten zoals jij zegt dat het moet. Alles gaat via HDMI naar de Marantz NR1403 en met 1 HDMI kabel naar de TV. Als ik de humax inschakel en de marantz ook en de tv uitlaat werkt het geluid wel. Ben ik klaar met tv kijken en zet ik de tv uit en wil radio luisteren dan krijg ik er geen geluid uit behalve als ik alles opnieuw opstart. Best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat is vreemd inderdaad. Mijn ideeën zijn even op......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 14:40
Ik kreeg een aantal dagen geleden een melding dat ik mijn Marantz NR1603 moest updaten. Echter wil dat niet lukken, hij download niet. Iemand hier bekent mee en/of heeft er iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
CrimpyRex schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:49:
Ik kreeg een aantal dagen geleden een melding dat ik mijn Marantz NR1603 moest updaten. Echter wil dat niet lukken, hij download niet. Iemand hier bekent mee en/of heeft er iemand een oplossing?
Bij mij ging het wel goed, maar het duurde wel zeker meer dan 30 minuten, dus heb geduld.....
Krijg je een foutmelding te zien of blijft die op 0% staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Ik krijg geeneens de estimated time te zien. En ik kan met de pijltjes gewoon weer uit het scherm gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
Vandaag was de firmware update ook beschikbaar voor mijn sr7007. Weet iemand ergens een changelog te vinden misschien? Ik merk vooralsnog geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

waar zien jullie die FW update als ik vragen mag? Ik heb de mijne nog niet op de TV via HDMI out aangesloten (de korte kabels pas net binnen en het is weer even alle ie wraps opnieuw doen) dus ik heb geen beeld van de Marantz op mijn TV (de TV schakelt nu nog alles wat ie prima doet dus haast heb ik verder niet met herbekabelen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
Gewoon je receiver aan internet hangen en zoeken naar updates in je setup menu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Mijn receiver is verbonden met het internet dmv een Sonos Connect, maar toch kan het niet worden gedownload. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dank, zal eens kijken!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrimpyRex schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:12:
Mijn receiver is verbonden met het internet dmv een Sonos Connect, maar toch kan het niet worden gedownload. Vreemd!
Probeer em eens direct op het internet aan te sluiten. Een Sonos connect is niet bedoeld om andere dingen dan sonos te streamen. (alhoewel de mogelijkheid er wel is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

bouwfraude schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 01:23:
[...]

Ik kan ze wel eens meten, ik heb het ooit wel eens gedaan toen ik een uitgebreid rondje heb gedaan en kwam tot de conclusie dat de yamaha ze wel in kon schakelen (die heeft 3 stopcontactjes achterop) het valt mee maar ik laat ze niet 24 uur per dag aan staan.

Ongeveer 16 Watt per stuk. Koud doen ze 12,5 maar het loopt langzaam op.
Thanks, valt me nog mee :)
was al bezorgd, want ze staan hier eigenlijk altijd aan.. in ieder geval geen aso-hoge stroom rekening ;p

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:38:
[...]

Probeer em eens direct op het internet aan te sluiten. Een Sonos connect is niet bedoeld om andere dingen dan sonos te streamen. (alhoewel de mogelijkheid er wel is)
Hoe kan ik gebruik maken van die mogelijkheid? Aangezien de modem aan de andere kant van de woning staat en ik niet over een lange ethernet kabel beschik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
CrimpyRex schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:07:
[...]

Hoe kan ik gebruik maken van die mogelijkheid? Aangezien de modem aan de andere kant van de woning staat en ik niet over een lange ethernet kabel beschik
Wifi repeater zoeken met een ethernet aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vraag; ik heb een Marantz NR1603 en wil nu de Wii aansluiten op de component, maar heb wel beeld maar geen geluid.... Nu is het volgens mij zo dat de Marantz er standaard vanuit gaat dat het geluid via optische ingang word aangesloten.

Ik heb nu de Wii op de comp1 aangesloten en audio op ''analoge audio'', maar heb dus geen geluid....

Wat doe ik fout? Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:05
Heb zojuist een Marantz PM7004 besteld, deze gaat mijn NAD C326BEE vervangen. Ik zoek wat meer controle voor mijn Dali Ikon 5 Mk2's.

Lees weinig ervaringen over de Pm7004, hier mensen met de combinatie en ervaringen?

Wat is overigens de beste manier om te bi-wiren, ik heb nu slechts 1 paar aansluitingen op de NAD zitten, maar op de Marantz zitten 2 paar. De hoge tonen op A en de lage op B? Of gewoon op 1 aansluiting 2 draden aansluiten.

[ Voor 34% gewijzigd door vanWalsum op 30-03-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:47:
Vraag; ik heb een Marantz NR1603 en wil nu de Wii aansluiten op de component, maar heb wel beeld maar geen geluid.... Nu is het volgens mij zo dat de Marantz er standaard vanuit gaat dat het geluid via optische ingang word aangesloten.

Ik heb nu de Wii op de comp1 aangesloten en audio op ''analoge audio'', maar heb dus geen geluid....

Wat doe ik fout? Bedankt voor jullie hulp!
Je kan onder het menu input assign de juiste verbindingen kiezen.
Amp menu>>Input setup>>Input assign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
h4ze schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:04:
[...]

Je kan onder het menu input assign de juiste verbindingen kiezen.
Amp menu>>Input setup>>Input assign
Bedankt voor je reactie. Dat heb ik ook zo gedaan, maar krijg gewoon geen geluid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Vjenne-ICT: ik had hetzelfde probleem als jij. De game-aansluiting van mijn sr6006 accepteert de combinatie component/analoog geluid niet. Dat is echter wel het maximaal haalbare op de Wii. Ik heb daarom de Wii aangesloten op de VCR-ingang. Dan kun je wel een component-beelden een analoge ingang voor het geluid gebruiken. Ik weet echter net meer precies hoe ik dat gedaan heb... Je zou het echter zelf ook eens kunen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
CrimpyRex schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:12:
Mijn receiver is verbonden met het internet dmv een Sonos Connect, maar toch kan het niet worden gedownload.
Hoe heb je dat gedaan? Zit de Sonos draadloos in het Sonos-netwerk en gebruik je de Connect als switch? Of heb je het over de geluidskabel tussen de Sonos en je receiver, die je ervoor zorgt dat je via de Sonos muziek van internet kunt horen?

Met de tweede mogelijkheid zit de receiver niet zelf op internet, en kun je dus geen updates downloaden. Met de eerste mogelijkheid heb ik geen ervaring, maar als de normale internet-(of netwerk-) toepassingen van de receiver wel werken zou de update het ook moeten doen. Indien jet, dan zou je kunnen proberen via USB te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:15:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dat heb ik ook zo gedaan, maar krijg gewoon geen geluid....
Kijk ook eens bij input mode of dat op digitaal of analoog staat. (ook onder het menu input setup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
mvz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:53:
[...]
Thanks, valt me nog mee :)
was al bezorgd, want ze staan hier eigenlijk altijd aan.. in ieder geval geen aso-hoge stroom rekening ;p
Nou 16 watt 24u/365d is ca 32 euro per jaar per versterker.
Ik heb het hele spul achter een stekker met schakelaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
h4ze schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:37:
[...]

Kijk ook eens bij input mode of dat op digitaal of analoog staat. (ook onder het menu input setup)
Die optie heb ik niks... Ik heb echt al alles geprobeerd, maar kom er niet uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:59:
[...]

Die optie heb ik niks... Ik heb echt al alles geprobeerd, maar kom er niet uit....
Irritant!!!

Misschien open deur.. Maar heb je voor de audio wel twee tulp stekkertjes van je Wii nar de SR lopen, dus naast de component?

En waarom gebruik je optisch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Pjotr22 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:54:
[...]

Irritant!!!

Misschien open deur.. Maar heb je voor de audio wel twee tulp stekkertjes van je Wii nar de SR lopen, dus naast de component?

En waarom gebruik je optisch niet?
Ja, die heb ik er wel inzitten.... En optische is geen optie want daar beschikt de Wii niet over. Toch bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Ik heb zelf een 1402 en ging er voor het gemak van uit dat die hetzelfde menu had :P
Misschien toch wat Rallye zegt dan.
Ik gebruik HDMI vanaf de pc voor beeld en geluid. Maar soms wil ik geluid van de platenspeler en beeld van de pc.
En dat werkt gewoon via die instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Vjenne-ICT: mocht het toch niet lukken, dan kun je ook een wii-naar-HDMI-converter proberen. Zie bijvoorbeeld http://www.zelfaansluiten...-via-hdmi-aansluiten.html. Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt goed te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Rallye op 01-04-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb de gok gewaagd en een NR-1603 aangeschaft bij Comtech.de voor 390 euro. Binnen een week was deze bezorgd. Receiver bevalt goed, geluidskwaliteit is uitstekend. Bedieningsgemak ook verbazingwekkend goed. Vooral de flexibiliteit in het input menu (enable / disable van input en welke ingangen gebruikt mogen worden).

Nu vroeg ik me af welke app jullie gebruiken voor de Marantz (android / iphone). Ik heb de Marantz Wizz app geinstalleerd maar vind deze erg traag reageren. De AVR Remote app werkt beter, maar daarmee kan ik geen spotify aansturen. Zijn er nog andere apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Rallye schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:18:
@Vjenne-ICT: mocht het toch niet lukken, dan kun je ook een wii-naar-HDMI-converter proberen. Zie bijvoorbeeld http://www.zelfaansluiten...-via-hdmi-aansluiten.html. Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt goed te werken.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw binnen: de Marantz NR 1604 http://www.digitaltrends....-and-nr1504-av-receivers/ Hopelijk gaat de 1603 dan fors in prijs verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had overigens van Coolblue de 344€ refurbished NR 1603 in zilver, maar toch weer terug gestuurd.
Want ze waren de ac adapter vergeten (!?) een knopje deed het niet lekker en ik vond zilver bij nader inzien toch niet mooi. Wel mooie prijs, maar je voelt dan ook wel dat het een 2e handsje is... Alle papieren ook beetje smoezelig, geen big deal, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zag ook al voorbij komen dat de 1604 aangekondigd is. Voorlopig nog hard aan het sparen voor de 1603, maar die 1604 ziet er wel erg leuk uit. Even niet voor ogen of er heel veel verschil is tussen die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
zandpaddo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:43:
Ik heb de gok gewaagd en een NR-1603 aangeschaft bij Comtech.de voor 390 euro. .......

Zijn er nog andere apps?
Gefeliciteerd!!! _/-\o_

Ik gebruik Deremote; hiermee kun je met name op de iPad heel handig alle (met name geluid) instellingen benaderen en regelen. Kostte half jaar geleden 4,50,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een vraag, voorheen had ik mijn Marantz aangesloten met een HDMI kabel op de Horizon box om zo het geluid van de uitzendingen over de speakers te sturen. De Marantz zat met de HDMI out op de HDM van de Samsung TV aangesloten. Ik heb echter de Horizon in de container gegooid en een DVB C kaart in de TV gestoken. So far so good...

Nu merk ik alleen dat ik mijn geluid niet meer over de speakers krijg. Daarnaast zie ik de on screen info niet meer op de TV.

Wie kan mij helpen? tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Alles mbt ARC al uitgepluisd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar wat is arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

audio return channel, maar daar krijg je denk ik je OSD niet mee terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Sorry, uitgeplozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
newbreed schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:04:
[...]

Wifi repeater zoeken met een ethernet aansluiting.
Je kan beter geen wifi repeater inzetten aangezien dan je draadloze netwerk snelheid zal halveren. Een bridge is beter en je snelheid zal niet halveren. Goedkope oplossing is om een 2e hands router te kopen om te flashen met dd-wrt en in te stellen als bridge. Op deze manier heb ik ook mijn receiver en andere apparatuur in mijn netwerk geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:45:
audio return channel, maar daar krijg je denk ik je OSD niet mee terug?
Ik ga het proberen, maar inderdaad het klinkt alsof je daar niet je OSD mee terug krijgt.

Zat trouwens te bedenken kan natuurlijk ook gewoon een optisch kabeltje gebruiken :-)

Ik laat de uitkomst weten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Ik wil een nieuwe reciever kopen en ik weet vrijwel zeker dat ik een Marantz wil kopen.

Nu zat ik een beetje te snuffelen naar prijzen en ik kan de Marantz SR5007 voor €549,- kopen.
Nu lees ik ook veel over de NR1603. En probeer de verschillen een beetje te zoeken.

De NR1603 heeft t.o.v. de SR5007:
- 3 ipv 5 hdmi ingangen
- 50 Watt ipv 100 Watt, maakt dit echt veel uit?

Maar omdat er nogal een prijsverschil inzit als ik kijk bij hificorner vraag ik me af wat nog meer een groot verschil kan zijn. Hier een vergelijking: http://www.kieskeurig.nl/...oduct%5B%5D=1059766&ps=60

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 04-04-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De 1603 heeft 5+1 ipv 3 aansluitingen voor HDMI.
Is kleiner dan de SR5007.

Vermogen had ik ook gevraagd. Ligt er echt alleen aan wat voor speakers je er op aan gaat sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:09:
Nu merk ik alleen dat ik mijn geluid niet meer over de speakers krijg. Daarnaast zie ik de on screen info niet meer op de TV.
Om beeld van de receiver op de tv te krijgen moet er een hdmi kabeltje tussen die twee dan kan je in ieder geval de instellingen zien. Geluid zou dan via arc moeten kunnen werken.
Maar dat wil wel eens niet werken. Ik heb een optisch kabeltje tussen tv en versterker, ondanks dat beide apparaten beweren arc te ondersteunen.

@Binnetie
Prijzen van Marantz willen nog wel eens schommelen. Kijk vooral in de pricewatch naar het verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@madcrow: met ingang van vandaag zou je ook overigens zonder CI+ kaart moeten kunnen: nieuws: UPC verhoogt internetsnelheden en biedt digitale tv ongecodeerd aan

Ik weet niet of de OSD ook via ARC werkt. Zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:11:
@madcrow: met ingang van vandaag zou je ook overigens zonder CI+ kaart moeten kunnen: nieuws: UPC verhoogt internetsnelheden en biedt digitale tv ongecodeerd aan

Ik weet niet of de OSD ook via ARC werkt. Zal er eens op letten.
Bedankt, ik heb het ARC getest maar ben verre van tevreden. Erg veel lipsync issues. Ik ga het volgende proberen:

HDMI op normale manier aansluiten op de TV en vervolgens een optisch kabeltje aansluiten voor het digitale geluid.

Overigens moet ik wel de insteek module blijven gebruiken:

Daarnaast worden Nederland 1, 2 en 3 in hd-kwaliteit geleverd. Wie meer zenders wil bekijken, meer zenders in hd-kwaliteit wil of betaalzenders wil kijken, blijft een ci+-insteekmodule nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
vandenhende schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:53:
Vandaag was de firmware update ook beschikbaar voor mijn sr7007. Weet iemand ergens een changelog te vinden misschien? Ik merk vooralsnog geen verschil.
Ik heb even gezocht, maar wel wat gevonden:
Firmware changelog information for recent firmware update ...

1) The product corresponded to Gapless Playback from Mobile App.
2) When Pandora is played, the display of the icon becomes the Internet radio by specific music.
3) When the HDMI output is a dual output and the device connected with HDMI OUT1 is made a standby, the image of HDMI OUT2 is not output.
4) When the customer connects DLXA75R (VICTOR) and 65ZT5 (Panasonic) with the unit via HDMI, the unit is freezed by a dual output.
5) The Picture View setting cannot be stored.
6) AirPlay cannot be executed while executing SlideShow.
7) AirPlay cannot be executed from Function other than Network.
8) When Main Zone is turned on GUI is not displayed, if Main Zone is off and Zone2 is on.

http://www.avsforum.com/t...-thread/390#post_23115962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Madcrow: ik had mij niet gerealiseerd dat UPC toch een CI+ kaart nodig heeft als je HD wilt op meer dan de Nederlandse publiekrechtelijke zenders. Goed om te onthouden mocht ik toch eens willen overstappen.

Ik heb het gisterenavond even getest en de OSD wordt wel weergegeven via de TV (in elk geval op mijn Samsung) als je met ARC werkt, zie http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8620521623/

Vreemd dat je lipsync issues hebt met ARC. Die heb ik juist af en toe met mijn Amino receiver, niet met ARc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:48:
@Madcrow: ik had mij niet gerealiseerd dat UPC toch een CI+ kaart nodig heeft als je HD wilt op meer dan de Nederlandse publiekrechtelijke zenders. Goed om te onthouden mocht ik toch eens willen overstappen.

Ik heb het gisterenavond even getest en de OSD wordt wel weergegeven via de TV (in elk geval op mijn Samsung) als je met ARC werkt, zie http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8620521623/

Vreemd dat je lipsync issues hebt met ARC. Die heb ik juist af en toe met mijn Amino receiver, niet met ARc.
Bedankt voor het testen! Ik ga het eens uitzoeken. Mag ik je vragen hoe je de instellingen in je Marantz hebt staan bij het HDMI gedeelte? En heb je nu zelf ook een DVB kaart in de TV zitten? Kun je overigens ook naar het Marantz menu toe? Volume geeft hij inderdaad wel weer maar geen OSD voor het menu.

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Graag gedaan. Ik dacht dat je met de OSD de volume-indicator bedoelde, maar je bedoelt het hele menu (op mijn afstandsbediening "AMP MENU"). Dat krijg je alleen als je de TV op HDMI 2 (bij mij althans) afstemt. De "STATUS OSD" krijg je alleen als de receiver die over een ander beeld heen kan leggen, dus als je vanaf een andere bron via de receiver kijkt, en dus de TV op de receiver hebt afgestemd. De volume-indicatie wordt echter volgens mij niet, zoals het AMP MENU, door de receiver over (bijvoorbeeld) je blu ray-beeld gelegd, maar door de TV aangemaakt in "zijn eigen" beeld. Vandaar de verwijzing in mijn foto naar Anynet (een Samsung-term).

Ik heb overigens geen CI+ kaart, aangezien ik mijn digitale TV via de coax vanaf de glasvezel binnenkrijg (van Concepts-ICT). Via de glasvezel krijg je de digitale TV ongecodeerd op de coax (het glasvezelkastje heeft een coax- en twee netwerkaansluitingen - één voor internet en één voor IPTV). Net als (inmiddels) bij UPC heb je dan NL 1, 2 en 3 ongecodeerd in HD en de rest in SD via de coax. Wil je meer HD-zenders dan heb je een aparte ontvanger nodig, de Amino, die via een cat5-kabel op het glasvezelkastje is aangesloten.

Hier mijn HDMI-instellingen, al eens eerder vermeld in het forum:

http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8490481230/

http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8489381271/

http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8490481184/

http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8490481174/

http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8490481164/

[ Voor 45% gewijzigd door Rallye op 05-04-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:26:
Graag gedaan. Ik dacht dat je met de OSD de volume-indicator bedoelde, maar je bedoelt het hele menu (op mijn afstandsbediening "AMP MENU"). Dat krijg je alleen als je de TV op HDMI 2 (bij mij althans) afstemt. De "STATUS OSD" krijg je alleen als de receiver die over een ander beeld heen kan leggen, dus als je vanaf een andere bron via de receiver kijkt, en dus de TV op de receiver hebt afgestemd. De volume-indicatie wordt echter volgens mij niet, zoals het AMP MENU, door de receiver over (bijvoorbeeld) je blu ray-beeld gelegd, maar door de TV aangemaakt in "zijn eigen" beeld. Vandaar de verwijzing in mijn foto naar Anynet (een Samsung-term).

Ik heb overigens geen CI+ kaart, aangezien ik mijn digitale TV via de coax vanaf de glasvezel binnenkrijg (van Concepts-ICT). Via de glasvezel krijg je de digitale TV ongecodeerd op de coax (het glasvezelkastje heeft een coax- en twee netwerkaansluitingen - één voor internet en één voor IPTV). Net als (inmiddels) bij UPC heb je dan NL 1, 2 en 3 ongecodeerd in HD en de rest in SD via de coax. Wil je meer HD-zenders dan heb je een aparte ontvanger nodig, de Amino, die via een cat5-kabel op het glasvezelkastje is aangesloten.

Hier mijn HDMI-instellingen, al eens eerder vermeld in het forum:

http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8490481230/

http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8489381271/

http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8490481184/

http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8490481174/

http://www.flickr.com/photos/58211704@N00/8490481164/
Bedankt voor het delen. Ik ben er idd ook achter gekomen dat de OSD wordt overgenomen door de TV. Ik zie dat jij een ander menu hebt van je Marantz dan ik heb. Waarschijnlijk heb ik een wat simpeler model Marantz (SR5006). Ik heb alles nu wel aan de praat, ben nog niet 100% tevreden maar het gaat de goede kant op. Ik heb trouwens geen ARC optie in het menu althans niet met deze woorden.

https://www.box.com/s/hk79syxw36njs4shlwzs

Het is overigens nu wel mogelijk (voorheen met mijn UPC kastje niet) om bijvoorbeeld TV beeld aan te hebben en vervolgens het geluid van mijn SONOS aan te hebben.

Als ik nu mijn TV op beeld zet bijvoorbeeld ZEN TV :P en vervolgens op mijn Marantz de source op SONOS zet dan verspringt de TV niet meer. Weet niet hoe het kan maar wel fijn.

Lipsync issues heb ik ook goed weten te maskeren. Kortom tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:09:
[...]Als ik nu mijn TV op beeld zet bijvoorbeeld ZEN TV :P en vervolgens op mijn Marantz de source op SONOS zet dan verspringt de TV niet meer. Weet niet hoe het kan maar wel fijn.
Dat komt omdat je TV nu zijn beeld niet meer van de receiver ontvangt, maar van zijn eigen tuner. Als je je tuner op een andere ingang afstemt (de SONOS) heeft dat geen effect meer op het beeld van de TV. Vroeger zette je de receiver van de UPC naar de SONOS en ging dus ook het beeld van de TV naar de SONOS (die geen beeld weergeeft).
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:09:
[...]Lipsync issues heb ik ook goed weten te maskeren.
Heb je de lipsync-problemen weten te maskeren of op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Sinds kort heb ik een Marantz NR1403 met (gratis :*) ) Audio Pro Avantek Six speakers. Heerlijk geluid! Ik heb op de Marantz mijn UPC box, PS3 en ATV3 aangesloten. Als ik TV kijk of een film kijk via de PS3 kan ik Dynamic Volume, Audessy EQ etc allemaal gewoon aan/uit zetten. Echter bij de ATV3 kan ik niks instellen, alleen Pure Direct kan ik in- of uitschakelen, de rest van de opties is niet beschikbaar. Ik vind de Audessy EQ erg prettig klinken en wil deze dan ook graag aanzetten bij gebruik van de ATV3. De ATV is aangesloten op de Media Player HDMI ingang op de Marantz. Zit het probleem bij de ATV of is een instelling in de Marantz niet goed?

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Rallye schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:56:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Zit de Sonos draadloos in het Sonos-netwerk en gebruik je de Connect als switch? Of heb je het over de geluidskabel tussen de Sonos en je receiver, die je ervoor zorgt dat je via de Sonos muziek van internet kunt horen?

Met de tweede mogelijkheid zit de receiver niet zelf op internet, en kun je dus geen updates downloaden. Met de eerste mogelijkheid heb ik geen ervaring, maar als de normale internet-(of netwerk-) toepassingen van de receiver wel werken zou de update het ook moeten doen. Indien jet, dan zou je kunnen proberen via USB te updaten.
Ik heb ook een ethernetkabel lopen tussen de connect en de versterker, ik kon ook altijd via airplay streamen, maar dat werkt nu ook niet meer!

Via usb updaten zat ik ook aan te denken, maar ik kan de firmware niet vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Hi,
sinds gisteren doet de bron NET/USB gek. Was muziek aan het luisteren via Itunes / airplay op mn laptop (doe ik anders nooit, altijd via NAS maar had van maatje wat nummers per e-mail gekregen).

het scherm van mn tv begon te haperen en er vielen steeds heel korte stiltes. Ik dacht, ' wat een kudt cd' haha maar t bleek ook voor te komen bij luisteren naar muziek via de NAS (tevens NET/USB)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Even de stroom eraf helpt bij mij wel eens al de NET/USB moeilijk doet (geeft weleens een groen scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Thanks zal s kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hoi Tweakers,

Ik zit de specs van de 1603/1504/1604 te vergelijken, en daarbij valt het me op dat de nieuwe serie (xx04) "Windows PlayTo / Windows 8/RT compatible" bij de netwerk specs heeft staan.

Is een 1603 ook toe te voegen in Windows 8 onder /PC Settings/Devices, of is dit een geheel nieuwe feature, zo vraag ik me af? De 1603 heeft die PlayTo vermelding niet bij de specs vermeld staan.
Het lijkt me op het eerste gezicht een rebranding van DLNA, dat ook al in de oudere series aanwezig was (DLNA staat onder de specs van de 1504/1604 nog steeds apart vermeld overigens.)

De functie lijkt me wel erg handig overigens, als tegenhanger van AirPlay.

EDIT:
Verder zoekwerk geeft aan dat het een fancy naamgeving is voor iets wat gebaseerd is op DLNA functionaliteit. In principe zou dit dus ook moeten werken met de NR1603.

Hmm: In een advertorial op T-net wordt DLNA niet 1 keer genoemd... Het blijft een advertorial natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 12-04-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:50

Yuco

Womanizer!

Wanneer ik mijn Ipad3 aansluit op mijn SR 5007 via de usb aansluiting en ik een filmpje afspeel hoor ik alleen maar geluid via de Marantz. Op het scherm van mijn Ipad staat wel vermeld dat hij is verboden en dat de video op tv wordt afgespeeld. Staar er een instelling niet goed of is video afspelen via je Ipad gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Yuco schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:06:
Wanneer ik mijn Ipad3 aansluit op mijn SR 5007 via de usb aansluiting en ik een filmpje afspeel hoor ik alleen maar geluid via de Marantz. Op het scherm van mijn Ipad staat wel vermeld dat hij is verboden en dat de video op tv wordt afgespeeld. Staar er een instelling niet goed of is video afspelen via je Ipad gewoon niet mogelijk?
Ligt aan je iPad dacht ik; daar heb je een iPad-to-hdmi connector voor nodig als je het bed raad wil doen. Maar de SR5007 ondersteunt toch ook airplay? Werkt dat niet met video?

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 14-04-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Rallye schreef op donderdag 11 april 2013 @ 06:50:
Even de stroom eraf helpt bij mij wel eens al de NET/USB moeilijk doet (geeft weleens een groen scherm).
Dat was 'm d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
guapper schreef op zondag 14 april 2013 @ 01:00:
[...]

Ligt aan je iPad dacht ik; daar heb je een iPad-to-hdmi connector voor nodig als je het bed raad wil doen. Maar de SR5007 ondersteunt toch ook airplay? Werkt dat niet met video?
Afbeeldingslocatie: http://www.eenmanierom.nl/wp-content/uploads/2012/01/AirPlay-icoon.jpg is alleen voor audio,

Met Apple tv kijk je ook via de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:11:
Nieuw binnen: de Marantz NR 1604 http://www.digitaltrends....-and-nr1504-av-receivers/ Hopelijk gaat de 1603 dan fors in prijs verlagen?
ter info:

http://hificorner.nl/nr1603-zilver-goud.html

marantz 1603 zilver/goud voor 449 (dag aanbieding, dus nu nog maar 2 uur..)

Zilver/goud is niet m'n kleur, anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Marantz 1603 en ben er erg tevreden over.

Nu heb ik gisteren een Blue Ray speler gekocht van Samsung (F5500) en wou die even aansluiten. Nou dat even was niet even, en het is nog niet gelukt :)

Moet ik nog bepaalde instellingen doen?

Ik heb de HDMI kabel in de poort gedaan waar Blue Ray op staat en vervolgens de instellingen gecontroleerd of de juiste HDMI poort bij de Blue Ray hoort.

Maar ik krijg geen beeld. Jullie misschien een idee wat ik kan controleren?

Gr,
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je ook de receiver aan de TV aangesloten? De juiste bronkeuze op de TV geselecteerd? Al een andere HDMI-aansluiting geprobeerd? Een andere kabel getest? In het Marantz-menu gekeken of de juiste verbindingswijze is gekozen? (HDMI, analoog, comp, etc.)

Kijk anders even in dit pdf-bestand:
http://marantz.nl/Documen...R1603N_NED_CD-ROM_v00.pdf
Op pagina 109 t/m 117 vind je vanalles over de aansluiting van je videobronnen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem was de HDMI kabel.

Moet HDMI 1.4 zijn met Ethernet ondersteuning. Ik had eerst 1 zonder Ethernet ondersteuning.

Bedankt! :*)
Jorgen schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:00:
Heb je ook de receiver aan de TV aangesloten? De juiste bronkeuze op de TV geselecteerd? Al een andere HDMI-aansluiting geprobeerd? Een andere kabel getest? In het Marantz-menu gekeken of de juiste verbindingswijze is gekozen? (HDMI, analoog, comp, etc.)

Kijk anders even in dit pdf-bestand:
http://marantz.nl/Documen...R1603N_NED_CD-ROM_v00.pdf
Op pagina 109 t/m 117 vind je vanalles over de aansluiting van je videobronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:51:

Moet HDMI 1.4 zijn met Ethernet ondersteuning. Ik had eerst 1 zonder Ethernet ondersteuning.

Lijkt mij heel sterk dat de ondersteuning voor ethernet het issue is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:51:

FeaR schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:00:
Lijkt mij heel sterk dat de ondersteuning voor ethernet het issue is eigenlijk.
Ik sluit me aan bij FeaR. Het lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk dat het aan de ethernetcomponent ligt. Waarschijnlijk was het gewoon een brakke HDMI-kabel in het algemeen en heb je het door het vervangen opgelost. Maar eigenlijk doet het er niet toe; je kan weer kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Wat ook nog een mogelijkheid is: een verouderd type HDMI kabel.

Vaak zie je op de verpakking (bijvoorbeeld bij Action, € 2,40) de term ethernet, waarmee aangeduid wordt dat het een kabel is die HDMI 1.4 ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
De laatste tijd twee vervelende problemen met mijn Marantz NR1501

- Op de afstandsbediening werken twee knoppen alleen wanneer ik in een bepaalde hoek op de versterker richt. Deze hoek verschilt ook nog wel eens. Het gaat hierbij om de 'Aan' en de volumne knoppen.
- Na ongeveer 1 a 1,5 uur via HDMI naar een input te kijken komt het voor dat het geluid om de x aantal seconde wegvalt. Dacht dat dit in eerste instantatie op 1 bron was, maar gisteren kwam ik er achter dat dit op meerdere inputs gebeurd.

Heeft iemand ervaring met 1 van bovenstaande problemen?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:06
De batterijen al vervangen van de AB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ja, als eerste al gedaan. Maar helaas blijft het probleem bestaan. Ga.morgen in ieder geval langs bij de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:37
Ik heb toch wel een vervelend issue met mijn Samsung ue55f8000 en mijn Marantz sr7005. Het gaat om de audio return channel functie. Ik heb de receiver op hdmi 3 aangesloten van de tv(ARC) en hij herkend de Marantz dus maar half. Tijdens het zoeken van de anynet functie vindt de tv de versterker dus(sr7005), maar als het zoeken afgelopen is, staat er dus geen apparaat met een vinkje ervoor. Marantz staat uiteraard op hdmi control aan. Heb wel geluid over de versterker tijdens het tv kijken. Nu komt dus het probleem. Als ik een andere bron gebruik op de versterker zoals bijvoorbeeld internet radio of de normale tuner en de tv hoeft daar niet bij aan te staan, werkt daarna de arc functie niet meer. Dan moet ik echt de stekker van de tv en de Marantz eruit trekken voordat de arc functie weer actief wordt met geluid. De tv blijft trouwens wel de versterker half herkennen, komt dus alleen geen geluid uit. Ik heb dit trouwens alleen met deze bronnen. Ik kan gewoon de ps3 of xbox gebruiken, hierna switcht de tv automatisch gewoon weer terug. Alleen als ik dus de versterker gebruik zonder de tv aan en gebruik later de tv dan begint dus weer de ellende. Ik had hiervoor een Samsung d8000 en heb er nooit geen last van gehad. Dus hopen dat een firmware hier nog wat aan veranderd. Nog meer mensen met een Marantz sr7005 in combinatie met deze tv en dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Gisteren toch even langs gegaan bij de dealer... helaas konden ze weinig betekenen:
- AB is niet meer te verkrijgen en raden ze aan om dan gebruik te maken van een universele AB.
- Audio probleem over HDMI kan liggen aan de HDMI board. Deze is te vervangen, echter is het board lastig te verkrijgen. En als je er 1 te pakken krijgt kost het minstens 300 euro deze te vervangen.

Wat betekent dat ik goedkoper uit ben als ik binnenkort een nieuwe zou gaan kopen...
* Intheweb opent een nieuwe spaarrekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
blueface schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:36:
Ik heb toch wel een vervelend issue met mijn Samsung ue55f8000 en mijn Marantz sr7005. Het gaat om de audio return channel functie. Ik heb de receiver op hdmi 3 aangesloten van de tv(ARC) en hij herkend de Marantz dus maar half. Tijdens het zoeken van de anynet functie vindt de tv de versterker dus(sr7005), maar als het zoeken afgelopen is, staat er dus geen apparaat met een vinkje ervoor. Marantz staat uiteraard op hdmi control aan. Heb wel geluid over de versterker tijdens het tv kijken. Nu komt dus het probleem. Als ik een andere bron gebruik op de versterker zoals bijvoorbeeld internet radio of de normale tuner en de tv hoeft daar niet bij aan te staan, werkt daarna de arc functie niet meer. Dan moet ik echt de stekker van de tv en de Marantz eruit trekken voordat de arc functie weer actief wordt met geluid. De tv blijft trouwens wel de versterker half herkennen, komt dus alleen geen geluid uit. Ik heb dit trouwens alleen met deze bronnen. Ik kan gewoon de ps3 of xbox gebruiken, hierna switcht de tv automatisch gewoon weer terug. Alleen als ik dus de versterker gebruik zonder de tv aan en gebruik later de tv dan begint dus weer de ellende. Ik had hiervoor een Samsung d8000 en heb er nooit geen last van gehad. Dus hopen dat een firmware hier nog wat aan veranderd. Nog meer mensen met een Marantz sr7005 in combinatie met deze tv en dit probleem?
Ik heb een 46c8700 gehad, en daar was hdmi 2 de aansluiting met arc. ?

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Dreke008 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 00:34:
[...]

Ik heb een 46c8700 gehad, en daar was hdmi 2 de aansluiting met arc. ?
Klopt. Op de UE46D8000 was het ook hdmi 2. Maar het is toch echt hdmi 3 in dit geval. Kijk maar: reviews: Samsung F8000: Arc de Triomphe

Op de foto´s zie je duidelijk dat het hdmi 3 is in dit geval. Kan het probleem dus grotendeels omzeilen. Als ik eerst de Marantz aan zet en daarna pas de tv gaat het goed. In het weekend ben ik vaak niet thuis en neem ik dus regelmatig wat op. Dan springt dus eerst de tv aan en gelijke tijd dus ook de versterker. Dan gaat het dus mis. Ik kan regelen dat de versterker uit moet blijven. Dat is het vervelende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
blueface schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:49:
[...]

Klopt. Op de UE46D8000 was het ook hdmi 2. Maar het is toch echt hdmi 3 in dit geval. Kijk maar: reviews: Samsung F8000: Arc de Triomphe

Op de foto´s zie je duidelijk dat het hdmi 3 is in dit geval. Kan het probleem dus grotendeels omzeilen. Als ik eerst de Marantz aan zet en daarna pas de tv gaat het goed. In het weekend ben ik vaak niet thuis en neem ik dus regelmatig wat op. Dan springt dus eerst de tv aan en gelijke tijd dus ook de versterker. Dan gaat het dus mis. Ik kan regelen dat de versterker uit moet blijven. Dat is het vervelende.
Maar dat is wel arc, tv aan reciever ook gelijk aan.
Maar als je wat opneemt dan zou inderdaad de reciever niet aan mogen springen.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Dreke008 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:03:
[...]

Maar dat is wel arc, tv aan reciever ook gelijk aan.
Maar als je wat opneemt dan zou inderdaad de reciever niet aan mogen springen.
Toen ik de UE46D8000 had ging de receiver nooit tegelijk aan met de tv. Het is nu voor het eerst met deze tv dat ze samen aan en uit gaan. Ook helaas gaan ze samen aan en uit tijdens een opname. Ik hoop dat samsung of marantz met een oplossing komt. Bedankt voor je input.

[ Voor 1% gewijzigd door blueface op 09-05-2013 18:25 . Reden: spellingsfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
Wat ik nu zeg heeft weinig te maken met het product Marantz zelf, maar eerder over apparaten aansluiten op een Marantz PM7004. Ik wil dus graag mijn televisie, mediaspeler en set-top box aansluiten op mijn versterker, maar omdat ik beperkte aansluitingen heb kan ik niet alle drie de apparaten aansluiten. Nu denk ik er aan om enkel mijn televisie aan te sluiten, maar nu vraag ik me af of het geluid van die twee andere apparaten dan ook via mijn versterker gaat of niet? Beide apparaten zijn aangesloten op mijn televisie via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Le Enfant! schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:40:
Wat ik nu zeg heeft weinig te maken met het product Marantz zelf, maar eerder over apparaten aansluiten op een Marantz PM7004. Ik wil dus graag mijn televisie, mediaspeler en set-top box aansluiten op mijn versterker, maar omdat ik beperkte aansluitingen heb kan ik niet alle drie de apparaten aansluiten. Nu denk ik er aan om enkel mijn televisie aan te sluiten, maar nu vraag ik me af of het geluid van die twee andere apparaten dan ook via mijn versterker gaat of niet? Beide apparaten zijn aangesloten op mijn televisie via HDMI.
In theorie zou dat gewoon moeten kunnen: de TV stuurt over de analoge Audio Out gewoon alles wat via HDMI binnen komt. Is natuurlijk wel de vraag of de DAC in de TV beter is dan bijvoorbeeld de mediaspeler. Maar hoe je het wil kan gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik ben al geruime tijd aan het puzzelen; welke amp past het beste bij mijn B&W CM8 fronts? De volgende twee stereo-amps heb ik op het oog:

- Marantz PM-KI Pearl Lite
- Marantz PM-15S2 LE

Hedendaags zit er een prijsverschil in van om en nabij de 500 euro. Luisteren is altijd de beste optie, maar ik vind het lastig om een amp te kiezen die het beste bij mij past. Kan ik die 500 euro extra voor een PM-15S2 LE wel naar mezelf toe verantwoorden? De PM-15S2 zit inderdaad wel in een hogere prijsrange/kwaliteit (ook qua bouw) dan de Pearl Lite, maar in hoeverre merk je dit in mijn huidige setup? Technisch gezien, qua gevoeligheid/impedantie, weet ik niet welke van de twee het beste bij mijn CM8's past.

Iemand?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Mijn SR7005 geeft al een tijdje GEEN beeld meer op de TV (zowel HDMI, als composiet).
Ik heb verschillende TV's getest.

Geluid doet 't nog perfect, maar dus geen beeld.

Ook heb ik de reset functie, zoals beschreven in de handleiding, gedaan. Geen resultaat.

Iemand anders hier ervaringen mee??

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Barry|IA schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:12:
Mijn SR7005 geeft al een tijdje GEEN beeld meer op de TV (zowel HDMI, als composiet).
Ik heb verschillende TV's getest.

Geluid doet 't nog perfect, maar dus geen beeld.

Ook heb ik de reset functie, zoals beschreven in de handleiding, gedaan. Geen resultaat.

Iemand anders hier ervaringen mee??
Andere hdmi kabel ? O-)

Mijn Specs

Pagina: 1 ... 16 ... 67 Laatste