Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 15 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Als ik de ps3 aanzet dan zie ik op de display van de sr7007 multi ch in staan. Ik zie rechts daarvan wel alle icoontjes van alle 5 de speakers. Het geluid lijkt dan ook wel dolby digital of dts van bijvoorbeeld een game. Ik ben in het sr7007 menu gegaan, ingangen, ingang selectie , ingangmodus hdmi gekozen , decodeermodus PCM gekozen.
Volgens mij zat er in het menu van de ps3 ergens een optie voor PCM / bitstream, de enige die ik nu kan vinden zit onder video ,bd/dvd audio uitvoer hdmi met de optie bitstream of lineaire.
In de huidige situatie zie ik dus geen dolby digital of dts op het scherm van de sr7007 verschijnen. De ps3 is enkel met hdmi aangesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:32
Onder instellingen moet je naar de geluidsuitvoer instellingen. En dan niet kiezen voor automatisch, maar voor handmatig. De PS3 heeft de neiging alles aan te vinken en dan de voorkeur te geven aan Lineair PCM. Als je dan alles uitvinkt op dingen als DTS en DD na dan moet het in games goed gaan. Alleen in games, want de PS3 heeft niet net zoals de XBox 360 ook Dolby 5.1 in het hoofdmenu. Het geluid wat je nu hebt is overigens hetzelfde als DD dan wel DTS, maar alleen decodeert de PS3 het al voor je en niet de Marantz. Vandaar dat de Marantz het niet meer herkent als zijnde DD dan wel DTS en het als Multi Ch In laat zien.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Pjotr22 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 07:30:
[...]

Qua beeld:
Ik vrees dat je hetzelfde probleem hebt als ik met mijn nieuwe marantz icm de Samsung HR380R }) :( }) 8)7 |:(

welkom in de wondere wereld van ' Het grote Weigeren Van Electronicafabrikanten Om Iets Aan Het Handshakeprobleem te doen' Het handshakeprobleem houdt in dat apparaten niet met elkaar kunnen communiceren dmv HDMI. je kunt dan een andere HDMI ingang of uitgang proberen, of het geluid optisch aansluiten op de marantz maar het beeld direct naar de tv. Dit werkt alleen als je genoeg HDMI ingangen in de tv hebt natuurlijk. Het is en blijft een workaround en is vreselijk irritant omdat je de marantz gekocht hebt mét al zijn mogelijkheden om apparaten aan te sluiten. Bovendien heb je met optisch geen nieuwste codecs als DTS HD etc.

Dit heb ik vd zomer voorgelegd aan Marantz en Samsung. Ik kreeg deze antwoorden:

Ik begrijp dat u een aantal problemen heeft betreffende handshake problemen tussen uw SR7005 en een Samsung HD decoder DCB 380 R.

Dit kan inderdaad tussen verschillende apparaten van verschillend fabrikanten voorkomen.
Wij hebben betreffende dit soort problemen meerdere malen contact gezocht met verschillende fabrikanten, maar in samenwerking met de fabrikanten hier nog geen passende oplossing voor kunnen vinden.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Marantz Product Support
Vraagverwijzingsnr.:120527-000009

Dit is het antwoord van Samsung:

Wij kunnen ons voorstellen dat het vervelend is om twee apparaten in bezit te hebben die niet met elkaar overweg kunnen. Toch willen wij u het volgende mededelen.
Geen enkele fabrikant kan garanderen dat zijn product met elk ander product van andere merken goed zal samen werken. In het algemeen kunnen de producten wel goed overweg maar er kunnen (zoals bij u) situaties zijn waarbij twe eproducten van twee verschillende merken niet samen werken. Echter is daar technisch gezien niets aan te doen.
Wederom vinden wij het vervelend maar het is niet anders.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Met vriendelijke groet,
Tariq Idoe

Mijn oplossing: een andere decoder gekocht (Cisco met harde schijf (van de nood een deugd maken heet dat)

Qua netwerk: Welke melding krijg je? Heb je de router opnieuw opgestart? Gebruik je een goede kabel?

Eigenlijk zouden we als consument eens iets moeten doen aan het handshake probleem (Kassa / radar / weet ik veel). Wie doet mee????
Lekker dan! Dus de 'standaard' werkt in deze gewoon niet :( Maar is dus wel een verklaring, hoe zuur ook, waarom het niet werkt... Het liefst heb ik helemaal geen decoder, maar dat betekent een nieuwe tv en die is voorlopig nog niet gebudgetteerd :P

Qua netwerk krijg ik geen melding. Als ik de stappen in de setup doorloop, zegt het menu dat ik de LAN-kabel in de AVR moet doen en dat deze dan direct moet afspelen. Helaas heb ik geen geluid en kan ik alleen kiezen voor "Next" of "No sound" en de stappen opnieuw doen. Geen lampjes achterop de AVR, wel in de router. Ik heb een nieuwe kabel gebruikt, maar ook de kabel van de Apple TV en PS3 (omdat deze wel connectie maken), maar ook dan krijg ik geen Internetradio/netwerk...

Thx voor je hulp in elk geval!

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Dat laatste zou ik dan even een call aanmaken bij Marantz, die weten dan zo of je de SR moet omruilen of dat je toch ergens verkeerde instelling hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
FeaR schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:19:
Onder instellingen moet je naar de geluidsuitvoer instellingen. En dan niet kiezen voor automatisch, maar voor handmatig. De PS3 heeft de neiging alles aan te vinken en dan de voorkeur te geven aan Lineair PCM. Als je dan alles uitvinkt op dingen als DTS en DD na dan moet het in games goed gaan. Alleen in games, want de PS3 heeft niet net zoals de XBox 360 ook Dolby 5.1 in het hoofdmenu. Het geluid wat je nu hebt is overigens hetzelfde als DD dan wel DTS, maar alleen decodeert de PS3 het al voor je en niet de Marantz. Vandaar dat de Marantz het niet meer herkent als zijnde DD dan wel DTS en het als Multi Ch In laat zien.
ja TOP! ....Dat was het.....thx Fear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 13:24
Ik heb nu een tijdje een 1402 en na een tijdje klooien zelfs handshake problemen opgelost!
Nu heb ik op dit moment een 3.0 setup en wil gaan uitbreiden naar 5.0

De Marantz zou 50 watt per kanaal moeten kunnen leveren, krijgt hij het zwaarder met 5.0, of zou dit weinig verschil moeten uitmaken? (aangezien hij 5x 50 watt kan leveren volgens de fabriek specs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:27
Welke speakers gaat het om? In principe heb je aan een paar watt al genoeg om flink geluid te produceren. Het kan dus bijna altijd wel.. Meer overschot zorgt alleen voor wat meer controle. Spelen doet het eigenlijk altijd wel. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:23
rainier15 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:51:
Ik heb nu een tijdje een 1402 en na een tijdje klooien zelfs handshake problemen opgelost!
Weet je nog hoe je die handshake-problemen hebt opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-08 09:14
Dag Tweakers,

Even een vraagje; ik heb een setje KEF Q300 aangeschaft. Is een marantz 1603 een goede keus voor deze boxen of voldoet een onky tx-nr609 ook prima?
Verder heb ik monsterXP14 speakerkabel.
En als laatste: heeft bi-amp/bi-wire echt zin?

Hoor het graag. (hoop dat het juiste forum is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Clvl13 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:59:
Dag Tweakers,

Even een vraagje; ik heb een setje KEF Q300 aangeschaft. Is een marantz 1603 een goede keus voor deze boxen of voldoet een onky tx-nr609 ook prima?
Verder heb ik monsterXP14 speakerkabel.
En als laatste: heeft bi-amp/bi-wire echt zin?

Hoor het graag. (hoop dat het juiste forum is).
Beide receivers zouden in principe voldoende moeten zijn om de speakers aan te sturen, volgens mij. Het is echter meer de vraag welke combinatie voor jou het beste klinkt. En daar kun je alleen achter komen door ergens te gaan luisteren. Zeker gaan doen dus.

Over bi-amp/bi-wire wordt hier wel vaker gesproken. Zolang je het met één en dezelfde versterker doet, is de strekking hier dat het geen toegevoegde waarde heeft. Maar er zijn op dit forum ook mensen die je dit in detail kunnen uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alweer 3 jaar geleden ofzo heb ik een SR5003 aangeschaft en daar een mooie set Mordaunt Short Mezzo speakers bij gekocht.

Nu heb ik in de woonkamer twee Mezzo 6 (zuilspeakers) en in de keuken twee Mezzo 2 (bookshelf met basreflex) speakers.

De Mezzo 2 had ik eerst aangesloten op de Zone-Speaker A aangesluiten (surround back). Maar kwam tot de conclusie dat dat alleen werkt met analoge signalen. Helaas worden digitale signalen niet doorgestuurd (flauw, maargoed).
Om dat te verhelpen heb ik de Mezzo 2 op de Front-B aangesloten. Nadeel is dat je het volume van Front A niet apart kan regelen t.o.v. Front B. En daar zit nu het lastige. De Mezzo 2 staan op zo'n manier in de keuken (op kastjes) dat ze veel meer bas geven en daardoor harder lijken te staan.

Kortom hoe krijg ik het met mijn Marantz SR5003 voor elkaar om de Speakers aangesloten op Front B met een lager volume (of minder bas) aan te sturen dan Front A?

Zelf dacht ik al om in de keuken een apart versterkertje neer te zetten en deze aan te sluiten op de digital out van Zone B (gaat dat wel werken met digitale signalen?), of er een mengpaneeltje tussen te zetten (slechte oplossing wat betreft geluidskwaliteit lijkt me). Geen ideale oplossingen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
S1NN3D schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:20:
[...]

Beide receivers zouden in principe voldoende moeten zijn om de speakers aan te sturen, volgens mij. Het is echter meer de vraag welke combinatie voor jou het beste klinkt. En daar kun je alleen achter komen door ergens te gaan luisteren. Zeker gaan doen dus.

Over bi-amp/bi-wire wordt hier wel vaker gesproken. Zolang je het met één en dezelfde versterker doet, is de strekking hier dat het geen toegevoegde waarde heeft. Maar er zijn op dit forum ook mensen die je dit in detail kunnen uitleggen.
In de opstelling hierboven had ik mijn front speakers Bi-amp aangesloten op de SR5003. En ik vond dat dat zeker invloed had. En ik ben natuurlijk bevooroordeelt, maar vond de lage tonen duidelijker weergegeven. En de katten, die wat mij betreft onafhankelijk zijn, snapten niet waar opeens de geluiden vandaan kwamen. Ze moesten duidelijk wennen aan de nieuwe frequentie (samenstelling) wat uit de boxen kwam.

Ik zou dus zeggen, als je een surround versterker met bi-amp mogelijkheid hebt en je hebt zin om het te proberen: Doen! Je kan de kabels altijd weer weghalen en je hoeft er echt niet direct fancy audiokabels voor te gebruiken.

(Helaas heb ik het weer ongedaan gemaakt, want bij het schakelen tussen de A/B speakers wordt de bi-amp (front C) niet meegeschakeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik heb een Marantz SR5002 met firmware versie v07. Nu begrijp ik dat er inmiddels een versie v09 is waarin een probleem is verholpen met de hdmi uitgangen naar een samsungtv (op de mijne werkt alleen de 3 poort).

Net gebeld met de dealeragent en die vertelt doodleuk dat je daarvoor 52,50 moet betalen ex transportkosten. Beetje vreemd dat je daarvoor een dergelijk bedrag moet neertellen( lijkt mij gewoon softwarefout).

Zijn er hier tweakers die de update kunnen en willen doen? Tegen vergoeding maar geen 52,50 O-)

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook een andere tv kopen of versterker. Lijkt mij een stuk duurder. Waarom je ervoor moet betalen? Zonder speelt de Marantz ook en de versterker moet daarheen en er wordt dan wat tijd in gestoken (man-uren zijn duur) en dan gaat ie weer terug.

Denk niet dat een mede-tweaker de tools heeft om een niet van een netwerkaansluiting voorziende versterker een update te geven. Maar misschien heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Wouter032 mijns inziens is het een fout in de software die niet door mij of door slijtage is veroorzaakt waardoor een van de functies het niet doet. Dan lijkt het mij volstrekt logisch dat dit kosteloos wordt gemaakt, ik kan het product immers niet gebruiken waar het mede voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Stampre: uit welk jaar is jouw sr5002 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
volgens mij uit 2008. Heb alleen de hdmi poorten niet eerder nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat lijkt me dan inderdaad jammer voor je. Na vijf jaar ben je afhankelijk van de coulance van Marantz, en die lijk je niet te krijgen.

Weet je waar de versterker naartoe zou gaan? Wellicht kun je hem zelf brengen (combineren met een dagje uit). Kan een wat grotere dealer dit, of moet hij echt naar de importeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Stampre schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:59:
volgens mij uit 2008. Heb alleen de hdmi poorten niet eerder nodig gehad.
zoiets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Vandaag even gebeld met hobo hifi. In den Bosch langs gegaan, vriendelijk ontvangen. Mijn eigen versterker werd direct aangesloten. Daarna veel zitten luisteren naar de speakers die daar stonden opgesteld. Ik ga voor een bookshelf dus de vloerstaanders heb ik niet beluisterd. Er sprongen er een aantal uit, de monitor audio rx1 , asw 212 en de b&w cm5. Grote tegenvaller voor mij was de ma rx2 silver, juist daarvan ik veel van verwacht....zo zie je maar weer... Speaker waar ik in bleef hangen was de cm5.
Heerlijk kunnen switchen doormiddel van 1 druk op de knop. Naar wat cd's te hebben beluisterd nog gesproken met een van de verkopers, goede informatie gekregen en zonder verplichtingen.
Afgesproken volgende keer dynaudio nog te vergelijken en misschien de cm1 ook nog even te vergelijken...

Er stond trouwens een rel sub model t9 voor 1000 euro. Ik ben aan het kijken naar een Velodyne of een svs sub 500 tot 1000 euro. Die rel had wel een flink WAF gehalte zeg, zijn er t9 gebruikers die er iets over kunnen zeggen? De rel is wel duurder dan de svs sb12nsd of de Velodyne 800 ultra dsp... Referentie heb ik niet, geen van de subs ooit gehoord...of toch maar eens naar hifi corner rijden in Groningen ...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Nog gefeliciteerd iedereen met 60 jarig jubileum van Marantz!

Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.alpha-audio.nl/wordpress/wordpress/wp-content/uploads/2013/02/banner-marantz.jpg?resize=730%2C365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ik vind 799 nog steeds veel te duur voor dat ding, jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
eens, je wilt iets dat het goed doet en mooi klinkt in de slaapkamer of boor of caravan, ga ik echt geen 800,- aan uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Hey Fear , heb jij je eigen constructieve bijdrage nou zelf verwijderd? Haha, wilde net vragen of je mee wilde gaan voor een goed gesprek bij expert, jij zult ook wel helemaal in je nopjes zijn daarbinnen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Oban606 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:30:
Hey Fear , heb jij je eigen constructieve bijdrage nou zelf verwijderd? Haha, wilde net vragen of je mee wilde gaan voor een goed gesprek bij expert, jij zult ook wel helemaal in je nopjes zijn daarbinnen:)
Welke? Van de Expert in Zaltbommel? Die stond in een ander topic :P Volgens mij over de gepoorte of gesloten SVS subwoofer. Ik zet daar echt nooit meer een stap binnen of het moet voor een stofzuiger of wasmachine zijn. Van Audio en TV's hebben ze daar geen verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort reageert mijn Marantz SR5300 niet meer op bepaalde toetsen van de remote control. Alleen de bass + treble control, de volume knop, dimmer, night, s-direct, mute en sleep werken. Druk ik op de power knop, dan brand er wel een lichtje op de remote maar gebeurt er niets. Weet iemand wat de mogelijke oorzaak hier van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@sjondenon

http://www.facebook.com/n...mote-control/437036463297

Bij mij is de ontvanger op de tv defect. AB werkt soms wel, en soms niet. Heb een tweede universele ab, en die werkt ook niet als de eigen ab weer eens niet werkt. Eindelijk een reden om die degelijk jvc breedbeeld tv te vervangen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link! Heb alle tests even gedaan, waarschijnlijk is er dan iets mis met de ontvanger op mijn receiver. Vreemd dat ie bepaalde toetsen wel pakt en andere weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
Wat neemt de prijs van de Marantz NR1603 weer toe zeg.....pfff
Die as voor een maand terug nog onder de 500 euro en nu bijna 600 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zie hem gewoon staan voor 522,- euro. Ik heb zelf een NR1602 met de wharfedale diamond 10.7 en dat geeft een heel mooi geluid en wil nog echt hard ook hier in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke is beter i.c.m. een Wharfdale Crystal 3 surroundset, de NR1603 of de SR5006?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 21:33
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:13:
Welke is beter i.c.m. een Wharfdale Crystal 3 surroundset, de NR1603 of de SR5006?
Heel moeilijk te zeggen. Het is een kwestie van eigen smaak, dus je zal moeten gaan luisteren. Als ik alleen naar de specs kijk zie ik dat de SR5006 meer vermogen beschikbaar heeft (100W tegen 50W voor de NR). Nu zegt dat over het algemeen niet zo veel, omdat je dat vermogen meestal toch nooit gebruikt. De feature set komt volgens mij wel aardig overeen.

[ Voor 4% gewijzigd door ChiLLeR op 13-02-2013 21:44 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs is ook nagenoeg gelijk...

• Pjotr22
Ik vind de discussie over Watts altijd wel interessant. Met een paar Watt stuur je een speaker al aan.

Met een paar paarenkrachten krijg je een Porsche al vooruit. Je hebt er dus maar een paar van nodig om lekker te kunnen rijden in een Porsche?

De vergelijking gaat uiteraard mank maar naar mijn idee zorgt een versterker met meer vermogen, mits goede constructie, over het algemeen voor meer controle op hoger volume. eea hangt natuurlijk ook af van t rendement vd speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 23:34
Ik zoek een manier om mijn Marantz NR1603 te beveiliging tegen gebruik door andere huisgenoten (via Airplay voornamelijk). Er wordt soms voor de gein muziek op gezet terwijl ik in een game zit oid en dat moet voorkomen worden.

Welke opties heb ik dan? De internetkabel eruit is geen optie want die heb ik zelf ook nodig.
Zelf kon ik eigenlijk weinig vinden hierover.

[ Voor 15% gewijzigd door McBrag op 15-02-2013 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de Samsung UE46ES7000S en de Matantz 1603 maar ik krijg de ARC functie niet aan de praat.

Heeft iemand ervaring met het instellen tussen deze twee soorten?

Als ik naar de Anynet+ ga zie ik geen apparaten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:30:
Hallo,

Ik heb de Samsung UE46ES7000S en de Matantz 1603 maar ik krijg de ARC functie niet aan de praat.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Mijn reveiver is niet ARC-compatible, dus geen eigen ervaring. Wel de juiste HDMI-poort in gebruik? Mijn ES6100 heeft maar 1 van de 3 poorten als ARC-compatible. Heeft Anynet+ trouwens wel iets te maken met ARC?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 18:57
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:30:
Hallo,

Ik heb een Samsung UE37D6750WS en een Marantz NR1602. Op de Samsung Anynet+ aangezet, Receiver op "on", sound op "external speakers" en "Dolby Digital". Op de Marantz vervolgens HDMI Audio Out op "AMP".
Op mijn D6750 dus niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb een UE46D8000 en een SR6006. Bij mij staat op de TV "Anynet+ (HDMI-CEC)" aan, zie "Menu" op de afstandbediening en daarna "Systeem". In het Anynet+ menuutje staat "Ontvanger" aan. "Automatisch uitschakelen" (van de ontvanger) staat bij mij uit, omdat ik dat lastig vond. Verder heb ik de HDMI-kabels op de juiste in/uitgangen zitten, zie de gebruiksaanwijzingen van de TV en de versterker. Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roderickvd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:13:
[...]

Ik heb een Samsung UE37D6750WS en een Marantz NR1602. Op de Samsung Anynet+ aangezet, Receiver op "on", sound op "external speakers" en "Dolby Digital". Op de Marantz vervolgens HDMI Audio Out op "AMP".

[...]

Op mijn D6750 dus niet van toepassing.
Bedankt voor je reactie. Ik heb Anynet+ aangezet in het menu. Maar de reciever (ontvanger) kan ik niet aanzetten. Als ik hierop klik geeft hij de melding niet van toepassing.

Waar in het menu van de Marantz kan ik HDMI Audio Out op AMP zetten?

Ik gebruik trouwens de optie TV Audio op de reciever..

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:28:
Ik heb een UE46D8000 en een SR6006. Bij mij staat op de TV "Anynet+ (HDMI-CEC)" aan, zie "Menu" op de afstandbediening en daarna "Systeem". In het Anynet+ menuutje staat "Ontvanger" aan. "Automatisch uitschakelen" (van de ontvanger) staat bij mij uit, omdat ik dat lastig vond. Verder heb ik de HDMI-kabels op de juiste in/uitgangen zitten, zie de gebruiksaanwijzingen van de TV en de versterker. Heb jij dat ook?
Bedankt! Ik kan ontvanger in het menu niet aanzetten, krijg de melding niet van toepassing?

Kabels zijn wel goed aangesloten, maar ik zal vanavond nog eens controleren. Moet ik nog wat instellen op de reciever? Deze heb ik in de poort zitten waar TV/ARC bij staat.

En ik gebruik de optie TV audio, moet ik een andere optie gebruiken misschien en een input instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:16:
[...]

Bedankt! Ik kan ontvanger in het menu niet aanzetten, krijg de melding niet van toepassing?

Kabels zijn wel goed aangesloten, maar ik zal vanavond nog eens controleren. Moet ik nog wat instellen op de reciever? Deze heb ik in de poort zitten waar TV/ARC bij staat.

En ik gebruik de optie TV audio, moet ik een andere optie gebruiken misschien en een input instellen?
Ik wist niet eens dat het bestond, ik heb even voor je gekeken. Ik zie in het menu van mijn relatief oude UE46b6000 in het menu van anynet de optie receiver op aan staan. Daarnaast zie ik bij instellingen van anynet "automatisch uitschakelen" en "anynet+ hdmi-cec" beide aangevinkt staan.

Op mijn sr7007 kan ik zo niets vinden om dit in of uit te schakelen. Het werkt hier zonder dat ik het in de gaten had dat het bestond, receiver uit en het geluid komt enkele secondes later door de tv speakerstjes. Ik gebruik cheap ass ibood hdmi kabels.
Gewoon maar een gok, probeer eens door de hdmi stekker in je tv te stoppen met je receiver aan terwijl je in je hdmi cec menu zit van je tv....

Edit , ik gebruik dus geen tv audio oid, gewoon kanaal UPC , receiver uitzetten en het geluid en beeld wordt doorgestuurd door de marantz.... Volgens mij is de optie tv audio er juist voor om analoog of digitaal je signaal naar je receiver te sturen, wellicht dat daar je oplossing ligt bedenk ik mij nu....

[ Voor 11% gewijzigd door Oban606 op 18-02-2013 13:32 . Reden: Toevoegen info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@DonaldR: mijn receiver staat op de source TV. Volgens mijn set up onder "Source select" en dan "TV" de "Input assign" zegt dat de TV voor de HDMI een "Non-assignable input connector source". De "input mode" is "-ARC-", "Decode mode" is "Auto". Volgens mij heb ik hier weinig aan gewijzigd, dat verliep goed via de "Source set up", onder "Setup wizard". Ik weet dat niet zeker, omdat ik alles een jaar gelden heb aangesloten en sindsdien weinig meer heb gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:08:
@DonaldR: mijn receiver staat op de source TV. Volgens mijn set up onder "Source select" en dan "TV" de "Input assign" zegt dat de TV voor de HDMI een "Non-assignable input connector source". De "input mode" is "-ARC-", "Decode mode" is "Auto". Volgens mij heb ik hier weinig aan gewijzigd, dat verliep goed via de "Source set up", onder "Setup wizard". Ik weet dat niet zeker, omdat ik alles een jaar gelden heb aangesloten en sindsdien weinig meer heb gewijzigd.
Bedankt ik zal dit eens controleren of ik het ook zo kan instellen. Als ik namelijk via ingangen de HDMI input wil selecteren geeft hij aan dat het niet mogelijk is.

De imput mode ARC kan ik nergens vinden maar ik zal nog eens zoeken in de Source select. Bedankt!

De oplossing hierboven is geen optie voor mij aangezien ik via een CI+ module signaal ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik zal (wellicht vanavond) eens kijken of ik wat plaatjes kan schieten ter verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hier wat plaatjes van mijn set up-menu en het info-scherm:

Zie http://www.flickr.com/pho...0/sets/72157632808843364/

Ik hoop dat je er iets aan hebt (met excuses voor de volgorde), ze staan wat doorelkaar.

[ Voor 70% gewijzigd door Rallye op 19-02-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:06:
Hier wat plaatjes van mijn set up-menu en het info-scherm:

Zie http://www.flickr.com/pho...0/sets/72157632808843364/

Ik hoop dat je er iets aan hebt (met excuses voor de volgorde), ze staan wat doorelkaar.
Bedankt, ik denk dat het aan me bekabeling ligt. Krijg namelijk negens ARC te staan blijft op digitaal staan en kan niets selecteren.

Dus dat morgen maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
McBrag schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 00:02:
Ik zoek een manier om mijn Marantz NR1603 te beveiliging tegen gebruik door andere huisgenoten (via Airplay voornamelijk).

Welke opties heb ik dan? De internetkabel eruit is geen optie want die heb ik zelf ook nodig.
Zelf kon ik eigenlijk weinig vinden hierover.
Huisgenoten slaan of een router ertussen, subnetje maken voor je eigen pc en versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:41:
[...]
Bedankt, ik denk dat het aan me bekabeling ligt. Krijg namelijk negens ARC te staan blijft op digitaal staan en kan niets selecteren.

Dus dat morgen maar even proberen.
Het is natuurlijk altijd een beetje appels met peren vergelijken aangezien er andere spullen gebruikt worden maar volgens mij werkt het bij mij op deze wijze.

Ik heb van de tv (Panasonic) 1 HDMI kabel lopen van uiteraard de ARC-compatible input lopen naar de 1e video output van de SR6007. Op de tv heb ik alleen ingesteld dat deze bij het inschakelen automatisch de tweede HDMI-input selecteerd als standaardbron aangezien dit de ARC-compatible ingang is die in gebruik is.

Verder heb ik via een HDMI-kabel mijn UPC mediabox hangen aan de CBL/SAT ingang van de receiver. Heb op de receiver ingesteld dat deze bron ook de bron is die actief is als ik de receiver in standby zet wanneer ik een keer geen zin heb om via mijn Marantz de tv-audio te horen.

De bron TV AUDIO gebruik ik dus nooit. Het geluid komt of gewoon uit de tv of via de Marantz met als bron CBL/SAT. Hopelijk heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt!! Bedankt iedereen voor de tips, maar de oplossing was een nieuwe HDMI kabel met cec ondersteuning.

Ik had een 1.4 met arc ondersteuning en dat is niet genoeg!

Alles werkt nu perfect zelfs aanstuuring met de afstandsbediening van de tv.

Zonder iets in te stellen trouwens ;)

Owja voor de liefhebbers HDMI kabel van de action :) 3euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

Reinier

\o/

EUR 2,19 zelfs als ik het goed heb :)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Heb net een raar probleem op mijn SR4002. Heb de receiver afgesloten en verplaatst jn de woonkamer. Heb alleen de subwoofer los gehaald. Vervolgens de receiver aangesloten op mijn nieuwe tv en mediaplayer.

Het probleem is dat de receiver aan geeft dat alleen de linker en rechterspeaker aan zijn. Het rare is dat er wel geluid uit de overige speakers komen. Heb echt geen flauw idee hoe ik dit probleem kan oplossen of waar het is.

• Pjotr22
Owja voor de liefhebbers HDMI kabel van de action :) 3euro!!
d:)b

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Versteegrob schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:55:
Heb net een raar probleem op mijn SR4002. Heb de receiver afgesloten en verplaatst jn de woonkamer. Heb alleen de subwoofer los gehaald. Vervolgens de receiver aangesloten op mijn nieuwe tv en mediaplayer.

Het probleem is dat de receiver aan geeft dat alleen de linker en rechterspeaker aan zijn. Het rare is dat er wel geluid uit de overige speakers komen. Heb echt geen flauw idee hoe ik dit probleem kan oplossen of waar het is.
Wat ik nog kan proberen is vanmiddag de hdmi kabel verwisselen. Heb namelijk een nieuwe gebruikt die in de doos zat. Verder zit het probleem niet in de content. Heb verschillende films met dolby geprobeerd maar zie nog steeds maar twee boxen op de display.

Edit: Probleem zit waarschijnlijk in de nieuwe mediaspeler. Tijdens films kijken zag ik namelijk nog geen rood lampje van dolby surround. Als mijn oude mediaspeler het wel doet weet ik waar het probleem ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Wackmack op 21-02-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik zit te twijfelen dus de 1403 en de 1603. Het enige verschil is toch de netwerk mogelijkheden van de 1603? Of zit er ook nog verschil in de kwaliteit van de gebruikte onderdelen bijvoorbeeld?

Voor het prijsverschil kun je namelijk bijna een hele HTPC (Zotac oid) kopen waarmee je ook gewoon Spotify ed kunt streamen en tevens films kunt afspelen. Ook ben je minder afhankelijk van firmware upgrades van Marantz bij nieuwe streaming diensten/formaten.

Ik kan me voorstellen dat er wat verschil in het stroomverbruik zit, maar ik zal het geen uren per dag gaan gebruiken, dus dat lijkt me niet zo'n heel groot kosten verschil.

Zie ik nu iets over het hoofd of kun je beter de 1403 plus een mediaplayer/htpc naar keuze kopen?

P.S. Heeft iemand ervaring met een 1403/1603 in een Ikea Besta kastje? Ik zie dat ie namelijk behoorlijk diep is (paar cm dieper ook dan bijvoorbeeld de SR5007)

P.S.2 Het prijsverschil was gebaseerd op de prijzen van gister (~220 euro). Nu staat de 1603 alleen opeens voor 447 (bij Saturn, alleen zilveren zie ik in de webshop) in de pricewatch, dus dan is het prijsverschil opeens nog maar ~150 euro.

[ Voor 21% gewijzigd door McFlipp op 24-02-2013 11:34 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
McFlipp schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:21:
Ik zit te twijfelen dus de 1403 en de 1603. Het enige verschil is toch de netwerk mogelijkheden van de 1603? Of zit er ook nog verschil in de kwaliteit van de gebruikte onderdelen bijvoorbeeld?

Voor het prijsverschil kun je namelijk bijna een hele HTPC (Zotac oid) kopen waarmee je ook gewoon Spotify ed kunt streamen en tevens films kunt afspelen. Ook ben je minder afhankelijk van firmware upgrades van Marantz bij nieuwe streaming diensten/formaten.

Ik kan me voorstellen dat er wat verschil in het stroomverbruik zit, maar ik zal het geen uren per dag gaan gebruiken, dus dat lijkt me niet zo'n heel groot kosten verschil.

Zie ik nu iets over het hoofd of kun je beter de 1403 plus een mediaplayer/htpc naar keuze kopen?

P.S. Heeft iemand ervaring met een 1403/1603 in een Ikea Besta kastje? Ik zie dat ie namelijk behoorlijk diep is (paar cm dieper ook dan bijvoorbeeld de SR5007)

P.S.2 Het prijsverschil was gebaseerd op de prijzen van gister (~220 euro). Nu staat de 1603 alleen opeens voor 447 (bij Saturn, alleen zilveren zie ik in de webshop) in de pricewatch, dus dan is het prijsverschil opeens nog maar ~150 euro.
Ik zit met het precies zelfde vraag en twijfel ook heel erg tussen de NR1603 en de NR1403.

Wat mij opvalt wat de NR1603 meer heeft:

1. Netwerkaansluiting
2. DLNA
3. Apple Airplay
4. Upscaling
5. 7.1 Speaker kanalen

Met name puntje 4 zou ik wel een gemis vinden bij de NR1403.

Trouwens jammer dat de zwarte uitvoerd weer veel duurde is! Was die ook 447 euro had ik die meteen besteld.....

[ Voor 3% gewijzigd door Vjenne-ICT op 24-02-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Wat ik leuk vind aan netwerkfunctionaliteit is bedienig via App (bijv. Marantz en DeRemote) van de Marantz, het benaderen van mn NAS zonder tussenkomst van mediaplayer en internetradio. Ik gebruik geen airplay want mn muziek staat op mn NAS.

Met name via Deremote kun je veel features bedienen via de Ipad en dat is erg praktisch. Ik ben namelijk nooit klaar met instellen bijvoorbeeld als ik weer een andere speaker gekocht heb, goed voor uren speeplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Zilver is niet lelijk. In fact staat het erg chique.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik heb vandaag de Marantz NR1603 (zwart) besteld bij de BCC voor 447 euro. Was in het centrale magazijn niet meer leverbaar, maar komt over vanuit Lelystad. Moet alleen 5 tot 7 werkdagen wachten.....

Mooie prijs dacht ik zo.... Saturn is alleen de zilveren uitvoering voor deze prijs, maar die is inmiddels uitverkocht.

[ Voor 5% gewijzigd door Vjenne-ICT op 25-02-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Vjenne-ICT schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:14:
Ik heb vandaag de Marantz NR1603 (zwart) besteld ......
d:)b d:)b d:)b

[ Voor 84% gewijzigd door Pjotr22 op 26-02-2013 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet iemand hoeveel kg een Marantz kan dragen?
Ik heb een sr5007 staan maar doordat de tv tijdelijk even van de muur moet zou ik die op de versterker willen zetten.

De tv is ongeveer 40kg (55" panasonic 2012 plasma).

Zou dat kunnen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Donstil schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:55:
Weet iemand hoeveel kg een Marantz kan dragen?
Ik heb een sr5007 staan maar doordat de tv tijdelijk even van de muur moet zou ik die op de versterker willen zetten.

De tv is ongeveer 40kg (55" panasonic 2012 plasma).

Zou dat kunnen?
Als je na een weekje een NR1603 denkt te hebben staan niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Haha dan is hij wel lekker compact geworden ;)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

FeaR schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:28:
[...]

Als je na een weekje een NR1603 denkt te hebben staan niet :+
40KG is echt flink en zou ik op mijn SR6004 niet aandurven. Je weet ook niet exact waar het gewicht komt lijkt me, tenzij de voet van de TV 100% vlak is aan de onderkant.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het gewicht gaat ie nog wel redden denk ik omdat het netjes gespreid wordt, maar ik zou het absoluut niet doen omdat zo de versterker zijn warmte niet kwijt kan. Die rechthoekige voet van de Panasonic dekt precies de hele bovenkant van de versterker af.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20
Gisteren een marantz instapper gekocht. De NR1403. Ik ben vrij nieuw in home theather apparatuur , dus een instapper gekocht om eens wat mee te prutsen.

Het geluid van de marantz met mijn jamo's s608 is subliem ! Ik draai nu 2.0 stereo , met de gedachte om ooit eens te upgraden naar 5.1 de marantz aangeschaft.

Het geluid is heerlijk natuurgetrouw .

Maar toch heb ik een probleempje.

Mijn ziggo decoder gaat naar mijn marantz toe , tevens als mijn htpc , en dan van de marantz gaat er 1 hdmi naar mijn tv toe.

So for so good. Via de HD decoder van ziggo heb ik perfect beeld. Niets mis mee.

Maar mijn computer.... het ziet er niet uit , de kleuren zijn heel fel , en de verzadeging is echt over de top. Met de catalyst control center krijg ik het ook niet netjes ingeregeld. Films kijk ik dus via mijn htpc , dus het beeld moet wel goed zijn.

Als ik de htpc rechtstreekt op de tv aansluit heb ik perfect beeld. Zit de marantz er tussen is het niet om aan te zien.

Weet iemand waar dat aan ligt ?

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Een beetje in lijn met bovenstaand probleem: ik las bij veel reviews van de NR1603 dat mensen problemen hebben met de netwerk connectiviteit. Bijvoorbeeld een haperende verbinding naar een nas, het niet werken van airplay of spotify dat zo maar van nummer veranderd.

Heeft hier iemand daar al eens last van gehad?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

ik heb een vraagje:

heb mij onlangs een marantz sr5007 aangekocht en alles werkte goed maar sinds enkele dagen als ik muziek afspeel met mijn ipod komt er weinig geluid uit ( volume moet ik al op maximum zetten om deftig hoorbaar te zijn) terwijl als ik luister naar een andere bron is het geluid zoals het moet zijn als het volume op 1/4 staat is het goed. heb onlangs muziek ermee afgespeelt via mijn gsm en sindsdien is het geluid via netwerk niet meer zoals het was qua volume. weet iemand hoe dit komt ?

• Marcel S
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:30
McFlipp schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:33:
Een beetje in lijn met bovenstaand probleem: ik las bij veel reviews van de NR1603 dat mensen problemen hebben met de netwerk connectiviteit. Bijvoorbeeld een haperende verbinding naar een nas, het niet werken van airplay of spotify dat zo maar van nummer veranderd.

Heeft hier iemand daar al eens last van gehad?
Heb hier (NR1603 + QNAP nas) nooit iets gemerkt van haperende verbinding.
Heb geen ervaring met airplay en spotify.

• Waltman
  • Laatst online: 11-10-2022
Galaxis schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:06:
Gisteren een marantz instapper gekocht. De NR1403. Ik ben vrij nieuw in home theather apparatuur , dus een instapper gekocht om eens wat mee te prutsen.

Het geluid van de marantz met mijn jamo's s608 is subliem ! Ik draai nu 2.0 stereo , met de gedachte om ooit eens te upgraden naar 5.1 de marantz aangeschaft.

Het geluid is heerlijk natuurgetrouw .

Maar toch heb ik een probleempje.

Mijn ziggo decoder gaat naar mijn marantz toe , tevens als mijn htpc , en dan van de marantz gaat er 1 hdmi naar mijn tv toe.

So for so good. Via de HD decoder van ziggo heb ik perfect beeld. Niets mis mee.

Maar mijn computer.... het ziet er niet uit , de kleuren zijn heel fel , en de verzadeging is echt over de top. Met de catalyst control center krijg ik het ook niet netjes ingeregeld. Films kijk ik dus via mijn htpc , dus het beeld moet wel goed zijn.

Als ik de htpc rechtstreekt op de tv aansluit heb ik perfect beeld. Zit de marantz er tussen is het niet om aan te zien.

Weet iemand waar dat aan ligt ?
Ik had hetzelfde probleem, dat heb ik als volgt opgelost:
Je moet de hdmi ingang waarmeen de maranz zit aangesloten op de televisie instellen als gekoppeld aan een PC. Dus als de marantz op hdmi 1 is aangesloten op de tv dan moet je deze hdmi1 instellen op pc. Het verschilt per merk en toestel hoe je dat kunt doen. Philips heeft een gekoppeld apparaat menu, bij samsung moet je de naam van de hdmi ingang van naam wijzigen naar pc.

• Galaxis
@ waltman , ik begrijp je niet helemaal .. ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltman
Galaxis schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:43:
@ waltman , ik begrijp je niet helemaal .. ? :)
Normaal moet je aan je televisie vertellen wat voor een soort apparaat er op een hdmi ingang in aangesloten. Er zijn namelijk verschillen hoe je tv het ingangsignaal behandeld. Sommige tv toestellen kunnen zelf detecteren welk apparaat er is aangesloten.
Dus losse apparaten direct op de tv aangesloten bijvoorbeeld: hdmi1 = dvd speler ; hdmi2 = surround systeem ; hdmi 3 = decoder ; hdmi4 = pc / computer / htpc. Als je per hdmi ingang insteld wat er is, dan weet de tv dus wat er waaraan gekoppeld is.

Maar nu heb je alles via de marantz aangesloten. Dus de tv heeft aan hdmi1 gekoppeld een marantz met daaraan gekoppeld een dvd speler ; decoder ; htpc. De tv weet nu niet meer welk apparaat er is aangesloten op hdmi1 immers er is alleen de maranz. En via de marantz wissel je van apparaat. Allleen vertellen dat er een versterker op hdmi1 zit zorgt er niet voor dat de tv zijn ingangssignaal anders behandeld. Dit geeft van je htpc een raar beeld immers de tv weet niet wat hij ontvangt.

Door hdmi1 op de tv in te stellen als : er is hier een pc / computer aan gekoppeld wordt het signaal van je htpc correct ontvangen en weergegeven. Voor de overige appraten via de marantz maakt het bij mijn philips ziet uit.

Dus ik heb hdmi1, waar mijn marantz aan gekoppeld is op mijn philips tv, ingesteld als: er is hier een computer aangesloten. Dat kan bij mij in het apparaten menu, ik kan dan per aansluiting aangeven wat er gekoppeld is. Bij samsung hoef je alleen de naam van de ingang te wijzigen van hdmi1 naar PC. Met andere merken heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
@ waltman thnx. Net even met mijn tv gespeeld ( lg ) helaas werkt het niet. Ik sluit de htpc wel weer direct op de tv aan , en dan met optisch vanaf mijnhtpc naar de marantz :)

Thnx voor je hulp.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Galaxis: wel vreemd. Nadeel van je huidige oplossing is waarschijnlijk dat je geen surround geluid meer hebt (veel TV's geen surround geluid dat via HDMI binnenkomt niet via optisch uit).

In principe doet de Marantz niets met je beeld, tenzij je ergens iets hebt aangezet. Daar zou dus je probleem kunnen liggen. Wat geeft je HTPC uit (720p, 1080i of 1080p, of nog iets anders) en gaat er iets mis bij het verwerken door de Marantz, die bijvoorbeeld alles naar 1080p omzet?

Kun je misschien nog iets met de firmware van je videokaart? Is die up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Heb je de goeie resolutie ingesteld in ati ccc? Ondersteund je tv 60Hz?, Probeer anders 1920x1080 @ 50Hz.
Ik heb een 1402 en ook een ati videokaart en het werkt gewoon prima.
En bij video source auto geselecteerd op de Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltman
Galaxis schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:42:
@ waltman thnx. Net even met mijn tv gespeeld ( lg ) helaas werkt het niet. Ik sluit de htpc wel weer direct op de tv aan , en dan met optisch vanaf mijnhtpc naar de marantz :)

Thnx voor je hulp.!
Ik heb snel gegoogled op htpc en lg tv en met een htpc en LG zie ik de just scan veel genoemd worden
Kun je hier iets mee? http://www.katescomment.c...how-to-fix-overscan-zoom/

:P ik heb overigens mijn htpc ook direct op mijn tv en het geluid via optisch naar mijn marantz :P
Anders krijg ik de htpc niet goed in slaapstand met mijn harmony one ( of ik krijg hem er nooit meer uit). Het probleem zit in de hdmi handshake, het schijnt dat een hdmi detective van gefen wonderen kan verrichten, maar dat is prijzig :(

[ Voor 13% gewijzigd door Waltman op 01-03-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Probleem opgelost. Nieuwe firmware op mijn tv en het probleem was weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Diverse Marantz receivers zijn vandaag weer in de aanbieding. Het lijkt een regelmatig terugkerend fenomeen te worden volgens de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

bouwfraude schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:57:
Diverse Marantz receivers zijn vandaag weer in de aanbieding. Het lijkt een regelmatig terugkerend fenomeen te worden volgens de pricewatch.
Ik heb ook een hele scherpe deal gezien bij comtech.de (duitsland) voor de nr-1603. Scheelt toch weer bijna 50 euro met de nederlandse prijzen.

Iemand ervaring met garantie op aangeschafte marantz apparatuur uit duitsland. Kun je uberhaubt in Nederland terecht voor support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bij de ibood hunt heb ik een SR5007 aangeschaft, heerlijk apparaat, instellingen maken via je laptop ipv een ingewikkelde menu structuur met een AB.
Nu kan deze naast air ook spotify aan zag ik. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zoek je de nummers etc of kan ik beter airfoil gebruiken (ik draai mac OSX en heb een EUR5 acccount bij spotify, voor de marantz heb ik een EUR10 account nodig en ik vraag me of die EUR60 per jaar het verschil waard zijn vwb gebruiksgemak?)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Laatst online: 19-07-2024
franssie schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 01:36:
Bij de ibood hunt heb ik een SR5007 aangeschaft, heerlijk apparaat, instellingen maken via je laptop ipv een ingewikkelde menu structuur met een AB.
Nu kan deze naast air ook spotify aan zag ik. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zoek je de nummers etc of kan ik beter airfoil gebruiken (ik draai mac OSX en heb een EUR5 acccount bij spotify, voor de marantz heb ik een EUR10 account nodig en ik vraag me of die EUR60 per jaar het verschil waard zijn vwb gebruiksgemak?)
Instellingen maken via je laptop? Hoezo? Heb dezelfde versterker maar weet niet wat je ermee bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
bouwfraude schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:57:
Deze prijsdaling kwam door de actie bij Saturn (elke 100 euro 15 euro korting), dus alle webshops gingen in deze prijs mee. Ik heb het dan even over de NR1603. Bij Saturn stond alleen de silveren er op, maar gelukkig was de prijs bij de BCC ook 447 euro. Later die week daalde de prijs naar 439 euro. Ik denk niet dat de prijs weer zo ver zakt.....

Trouwens de prijd is overal weer 599 euro vor de NR1603!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

opa_paul schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:40:
[...]
Instellingen maken via je laptop? Hoezo? Heb dezelfde versterker maar weet niet wat je ermee bedoelt.
Als je spotify instelt op de tranciever, hoe kan je dan selecteren welk nummer/liedje je wilt afspelen van spotify?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Laatst online: 19-07-2024
franssie schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:28:
[...]

Als je spotify instelt op de tranciever, hoe kan je dan selecteren welk nummer/liedje je wilt afspelen van spotify?
Heb geen spotify. Wat bedoelde je nou met instellingen via laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

oh zo op die manier! Mijn SR5007 hangt in het netwerk met een kabeltje, en als ik in de router opzoek wel IP adres toegewezen is, kan ik er via een laptop 'in' - er draait namelijk gewoon een webservertje op de SR5007. Dan kan je de meeste instellingen vanaf de browser van de laptop doen, inclusief instellen van internet radio stations, welke poorten (HDM en evt geluid) onder welke knop van de afstandsbediening komen te zitten. Zo heb ik een mac mini uit 2009 die geen HDMI heeft, het geluid gaat dus over SPDIF naar de marantz. Was via de laptop/browser in 5 minuten ingesteld terwijl mijn vriendin op TV iets anders aan het kijken was, ze had er geen last van. Zie het als het een erg gebruiksvriendelijke achterdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he leuk, ik heb de NR 1603 (zilver) net gekocht bij Coolblue voor 344€, 19 mnd garantie en 2 weken zichttermijn. Een andere klant had m 10 dagen geprobeerd en teruggestuurd vanwege een "netwerkprobleem". Ter reparatie opgestuurd naar marantz, geupdate, nagekeken, en nu zou alles weer goed moeten zijn. Als ie het dus zoals verwacht 100% goed doet dan is dat toch een goeie deal hoor.... Zo, dat wou ik ff kwijt....

Had hiervoor de 1601, maar wilde graag DLNA en de app enzo... Net verkocht via MP...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:45:
he leuk, ik heb de NR 1603 (zilver) net gekocht bij Coolblue voor 344€, 19 mnd garantie en 2 weken zichttermijn. Een andere klant had m 10 dagen geprobeerd en teruggestuurd vanwege een "netwerkprobleem". Ter reparatie opgestuurd naar marantz, geupdate, nagekeken, en nu zou alles weer goed moeten zijn. Als ie het dus zoals verwacht 100% goed doet dan is dat toch een goeie deal hoor.... Zo, dat wou ik ff kwijt....

Had hiervoor de 1601, maar wilde graag DLNA en de app enzo... Net verkocht via MP...
Dat is zeker een nettte deal! Wat heb je nog voor je NR1601 gevangen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€225 voor mijn NR 1601 gekregen... zat nog wel garantie op voor een maand of 4 en hij was in nette staat...
Nu heb ik dus de zilveren NR 1603 + weer nieuwe garantie. Erg blij mee...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Ik heb een Marantz SR6005 receiver en een LG 47LM760S tv. Ik gebruik de tv als mediaplayer (wat heel goed werkt met plex) Ik krijg het alleen niet voor elkaar als ik naar de tv stream of als ik een harde schijf in mijn tv steek het geluid naar de Marantz te krijgen? Ik kan op de tv aanvinken dat hij externe speakers moet gebruiken maar dan gebeurd er niks? Ik kan trouwens niet de Marantz verbinden via smartlink van LG..

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Opperclowntje schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:45:
Ik heb een Marantz SR6005 receiver en een LG 47LM760S tv. Ik gebruik de tv als mediaplayer (wat heel goed werkt met plex) Ik krijg het alleen niet voor elkaar als ik naar de tv stream of als ik een harde schijf in mijn tv steek het geluid naar de Marantz te krijgen? Ik kan op de tv aanvinken dat hij externe speakers moet gebruiken maar dan gebeurd er niks? Ik kan trouwens niet de Marantz verbinden via smartlink van LG..

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
Toslink (optisch) kabeltje van tv naar receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
newbreed schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:58:
[...]

Toslink (optisch) kabeltje van tv naar receiver.
Bedankt voor je reactie, ik weet dat dit ook een optie is. Ik wil alleen kijken of ik ook zonder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Je moet vanaf de HDMI out van je receiver een hdmi kabel naar de hdmi in van je tv doen (dat heb je misschien nu ook al wel) maar dan moet je de ingang kiezen die ARC ondersteunt. ARC = Audio Return Channel.

Vervolgens moet je op je receiver HDMI Control op 'on' zetten. En op je tv HDMI CEC (of een andere benaming) ook aan zetten. Dan zou het moeten werken zonder optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 22:02
Hallo mensen,

Ik heb mijn account maar weer eens afgestoft omdat ik iets toch niet helemaal kan snappen. Ik heb de Marantz NR1603 i.c.m. canton movie 70 boxen. Tot zover allemaal prima. Alleen bij de audessey setup merkt hij de subwoofer en de twee surround speakers niet op, dit terwijl ze wel gewoon functioneren. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Alles is goed aangesloten.

Het volume van de receiver moet ik op 40 zetten wil ik enigzins wat horen. Is dit normaal? Ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed zit in de setup maar kan er niet achterkomen wat het is.

Daarnaast gaat de Marantz wel uit als ik de TV uitzet dmv anynet, maar als ik de tv aanzet gaat de marantz niet aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Ik had mijn zinnen gezet op de Marantz 1603, maar die is ineens in korte tijd van 469 naar 599 gegaan. Dat is nogal een groot verschil zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Boinkie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:05:
Hallo mensen,

Ik heb mijn account maar weer eens afgestoft omdat ik iets toch niet helemaal kan snappen. Ik heb de Marantz NR1603 i.c.m. canton movie 70 boxen. Tot zover allemaal prima. Alleen bij de audessey setup merkt hij de subwoofer en de twee surround speakers niet op, dit terwijl ze wel gewoon functioneren. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Alles is goed aangesloten.

Het volume van de receiver moet ik op 40 zetten wil ik enigzins wat horen. Is dit normaal? Ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed zit in de setup maar kan er niet achterkomen wat het is.

Daarnaast gaat de Marantz wel uit als ik de TV uitzet dmv anynet, maar als ik de tv aanzet gaat de marantz niet aan :(
Wellicht alles terug naar fabrieks instellingen en alles opnieuw instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Arunia schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:34:
Ik had mijn zinnen gezet op de Marantz 1603, maar die is ineens in korte tijd van 469 naar 599 gegaan. Dat is nogal een groot verschil zeg.
Mooi dat de SR5007 maar 499 kost :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
newbreed schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:02:
[...]

Mooi dat de SR5007 maar 499 kost :p
Haha, Ik zit alleen met de hoogte van het apparaat.
Keek eerst naar de onkyo 616, die past wel in de kast, maar wordt eigenlijk te heet.
Ben bang dat dat bij alle hoge modellen versterkers zo is.
De hoeveelheid aansluitingen zijn dan wel weer prettig.
De hoogte van het gat zelf is 18cm. Daar achter is het hoger. Zo'n 21 cm. Er zit een gat van 10cm voor de kabels. Dus de warmte moet via de voorkant of via dat gat weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Arunia schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:06:
[...]

Haha, Ik zit alleen met de hoogte van het apparaat.
Keek eerst naar de onkyo 616, die past wel in de kast, maar wordt eigenlijk te heet.
Ben bang dat dat bij alle hoge modellen versterkers zo is.
De hoeveelheid aansluitingen zijn dan wel weer prettig.
De hoogte van het gat zelf is 18cm. Daar achter is het hoger. Zo'n 21 cm. Er zit een gat van 10cm voor de kabels. Dus de warmte moet via de voorkant of via dat gat weg.
NR1603 voor € 495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hey, super bedankt. Dit is ietsjes duurder als dat hij was, maar niet zo achterlijk duur als de rest hem nu heeft staan.

Zag net dat de 5007 het liefst 0,3m ofwel 30cm vrij moet hebben boven en achter.
Dat gaat deze kast nooit redden.

Zal uiteraard voor de 1603 ook wel zo zijn, maar hij staat bij ons hooguit de tijd van een film te draaien. Voor de rest uit.
Met onze huidige JVC die ook wel erg heet wordt, nooit een probleem geweest.

Zie trouwens net dat het vermogen 50W is per speaker, waarbij andere 100W oid hebben.
Nu wil ik er BA A23 2x als front aan hangen. Deze kunnen naar 150W als ik het goed heb.
Mijn kennis op dit gebied is niet heel hoog, maar is dit een probleem? Wat is het nadeel hiervan?

Toch nog even gezocht. Op internet (don't sue me if I'm wrong) hebben ze het over het beste om op een 50W receiver 150W speakers te hangen. Dus dit zou dan goed zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 13-03-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Arunia schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:14:
[...]
Toch nog even gezocht. Op internet (don't sue me if I'm wrong) hebben ze het over het beste om op een 50W receiver 150W speakers te hangen. Dus dit zou dan goed zijn.
Punt is dat je liever te veel dan te weinig vermogen kan hebben, met de te weinig vermogen kan je een speaker namelijk bescahdigen als deze gaat clippen. Daarom wordt er veel gezegd dat je liever een 50 Watt speaker op een 150 Watt versterker moet zetten dan een 150 Watt speaker op een 50 Watt versterker. Echter is dat in een gemiddelde huiskamer allemaal zo het probleem niet, daar heb je letterlijk maar een paar Watt nodig om de ruimte al lekker te vullen. Ik zou eigenlijk niet al te veel op die cijfertjes letten.

Pagina: 1 ... 15 ... 67 Laatste