Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 14 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Als 7005 eigenaar stoor ik me er geregeld aan dat ik naar het OSD toe moet om te zien wat er onder het klepje te zien valt (dus heb geregeld het klepje naar beneden).
Maar het scheetl wel héél veel honderd euries dus als dat echt het enige is...
Ik heb me verder laten wijs maken dat de extra watt van de 7005 tov de 6006 wel degelijk verschil maakt. Ik zou je het pas echt kunnen zeggen of dit zo is wanneer ik een 6xxx zou uitproberen (heb B&W's in 5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@Nicklazz: dat kan storend zijn, vooral als je mp3's wilt afspelen. Je krijgt de informatie echter wel via DeRemote op de iPad, of als je je TV aan laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:57
Rallye schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:44:
@Nicklazz: dat kan storend zijn, vooral als je mp3's wilt afspelen. Je krijgt de informatie echter wel via DeRemote op de iPad, of als je je TV aan laat staan.
Zal gebruikt worden voor het dagdagelijkse, reciever staat altijd op. Voor zowel TV,films,muziek,games. Nu lees ik op mijn onkyo ook alleen maar het volume en welke uitgang. Enkel vind ik het soms wel handig om te weten bij een film op wat het staat: DTS,Dolby,etc. Deze informatie kan je ook op je scherm laten verschijnen veronderstel ik? Ik zal zoiezo gebruik maken van DeRemote voor mijn iPad/iPod, maar zoals je aangeeft zal ik dit worden weergegeven op Tv/Ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Nicklazzz schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:47:
Vraagje aan de sr6007 eigenaars, stoort het jullie dat je weinig informatie kan aflezen van het display? Heb er reeds 1 in bestelling staan maar twijfel enkel voor het display en zou dus eventueel een sr7007 overwegen voor die reden enkel.
Pjotr22 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:32:
Als 7005 eigenaar stoor ik me er geregeld aan dat ik naar het OSD toe moet om te zien wat er onder het klepje te zien valt (dus heb geregeld het klepje naar beneden).
Maar het scheetl wel héél veel honderd euries dus als dat echt het enige is...
Ik heb me verder laten wijs maken dat de extra watt van de 7005 tov de 6006 wel degelijk verschil maakt. Ik zou je het pas echt kunnen zeggen of dit zo is wanneer ik een 6xxx zou uitproberen (heb B&W's in 5.1)
Ik heb ook een 7005 en een van de eerste dingen die ik heb gedaan is die blauwe ring en alle schermpjes uitzetten, veel te afleidend. Vervolgens heb ik gewoon de (gratis) AVR-Remote app voor Android gehaald en als ik wil zien welke codecs er in gebruik zijn (evenals het veranderen van volume e.d.) pak ik gewoon die app er even bij.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:57
Shapeshifter schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:06:
[...]

[...]

Ik heb ook een 7005 en een van de eerste dingen die ik heb gedaan is die blauwe ring en alle schermpjes uitzetten, veel te afleidend. Vervolgens heb ik gewoon de (gratis) AVR-Remote app voor Android gehaald en als ik wil zien welke codecs er in gebruik zijn (evenals het veranderen van volume e.d.) pak ik gewoon die app er even bij.
Dus eigenlijk feitenlijk ben ik gesteld met een Sr6007 en het prijsverschil investeren in andere audio gerelateerde zaken ;). De enigste 2 redenen waarvoor ik eventueel de Sr7007 wou aanschaffen waren de display en het vermogen. Ik zelf zit nu nog met een 5.0 opstelling(B&W683/686/HTM61) en een 2de hdmi out was een vereisten voor een beamer.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb een SR6005 en die lijkt een soort geluid te maken. Een soort zoem. Komt niet door de speakers maar van de receiver zelf. Ik weet niet precies wanneer. Als ik em net aan zet is het niet. Receiver staat niet afgesloten en heeft boven minstens 5cm loze ruimte voor lucht. Je voelt em uiteraard wel warm worden maar niet overdreven.
Het is toch wat storend en ik kan mij niet voorstellen dat het normaal is. Met andere receivers/versterkers heb ik dat nooit gehad. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:56
Onlangs zelf ook een set gekocht van Marantz. Het is mijn eerste hifi/home cinema set dus ik had een beperkt budget voor alle onderdelen. Ik bij bij hificorner in Groningen geweest voor het advies!
Uiteindelijk is het het volgende geworden:
- Marantz NR1602. Ze hadden nog een van dit model staan. Het is de voorloper van de NR1603, minus een aantal functies die ik waarschijnlijk toch niet gebruik. Ik heb wel bewust voor de 16xx serie gekozen I.v.m. De netwerkfunctionaliteiten. En deze mocht weg voor een zeer aantrekkelijke prijs. Ik heb bijna alles van Apple thuis, en dan is AirPlay wel een erg mooie en leuke functie!
- Dali Zensor 1 (2x). Na deze beluisterd te hebben en alle lovende reviews over deze speakers kon ik er bijna niet omheen met mijn budget. Erg tevreden over deze speakers! Ik heb bewust voor een home cinema receiver gekozen omdat ik later mogelijk wil uitbreiden naar een 2.1 of mogelijk 5.1. Daarnaast vind ik het fijn dat ik hem nu al kan aansluiten op m'n tv en Xbox 360. Daarnaast vind ik het stereo geluid erg goed (al kan ik het geluid niet vergelijken met de stereo versterker).
- Marantz CD5004. Omdat ik toch wel een cd speler miste, toch besloten om een cd speler aan te schaffen. Ik had het geluk dat deze in de aanbieding was bij de Saturn, waardoor ik hem voor een goede prijs heb kunnen krijgen. Daarnaast past deze natuurlijk erg mooi bij de NR1602. Ik heb bewust niet voor een blu ray gekozen omdat deze A) een flink stuk duurder zijn, en B ) omdat ik me voorlopig wil richten op het verzamelen van cd's en niet op dvd/blu ray. Ik heb ook een mediaspeler staan die mijn film en serie behoeften bevredigt :).
Erg tevreden so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:36
Op dit moment ben ik in het bezit van een prima stereoset bestaande uit een Marantz versterker (pm4001) en diamond 10.1 boxen. Hierop zijn een mac mini en een PS3 aangesloten (beide analoog). Mijn tv (samsung d6500) kan ik helaas niet aansluiten want die heeft alleen een digitale uitgang en ik heb geen dac.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen een losse DAC en een AV receiver (NR1403). 75% van de tijd luister ik naar muziek en ben in eerste instantie ook niet van plan om direct een 5.1 set te kopen, maar later misschien wel.

Vragen:
1: is het stereogeluid ok?
2. Kam ik gewoon twee boxen aansluiten en dan genieten van stereo sound?
3: ga ik in kwaliteit er op achteruit (geen dedicated stereo versterker) of juist op vooruit door de digitale aansluitingen?
4. Kan ik mijn huidige boxenset makkelijk uitbreiden met twee kleine boxen achter de bank voor surround geluid?
5. Zijn er nog alternatieve receivers die ik niet mag vergeten? (Minimaal hdmi 1.4a, airplay en netwerk functionaliteiten boeien me niet, mac mini staat altijd aan!)
6: ik vergeet mijn versterker altijd uit te zetten, vraagt dit veel stroom?

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 05-01-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
giantgiantus schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:11:
Op dit moment ben ik in het bezit van een prima stereoset bestaande uit een Marantz versterker (pm4001) en diamond 10.1 boxen. Hierop zijn een mac mini en een PS3 aangesloten (beide analoog). Mijn tv (samsung d6500) kan ik helaas niet aansluiten want die heeft alleen een digitale uitgang en ik heb geen dac.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen een losse DAC en een AV receiver (NR1403). 75% van de tijd luister ik naar muziek en ben in eerste instantie ook niet van plan om direct een 5.1 set te kopen, maar later misschien wel.

Vragen:
3: ga ik in kwaliteit er op achteruit (geen dedicated stereo versterker) of juist op vooruit door de digitale aansluitingen?
4. Kan ik mijn huidige boxenset makkelijk uitbreiden met twee kleine boxen achter de bank voor surround geluid?
5. Zijn er nog alternatieve receivers die ik niet mag vergeten? (Minimaal hdmi 1.4a, airplay en netwerk functionaliteiten boeien me niet, mac mini staat altijd aan!)
Zie mijn post boven je, ik gebruik de NR1602 in stereo en komt echt goed geluid uit! Ik meen ook reviews te hebben gelezen die de 14xx en de 16xx prijzen om hun stereo performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Uit de reviews begrijp ik dat het verschil tussen de 16xx en 14xx alleen gelegen is in de netwerkmogelijkheden. Naast airplay zijn er nog andere voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
giantgiantus schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:22:
Uit de reviews begrijp ik dat het verschil tussen de 16xx en 14xx alleen gelegen is in de netwerkmogelijkheden. Naast airplay zijn er nog andere voordelen?
Daarnaast is de 14xx 5.1 en de 16xx 7.1. Ook beschikt deze laatste over een USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
giantgiantus schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:11:

Vragen:
1 heb je al geluisterd? Alles draait om je eigen ervaring. Vraag in de winkel om jouw situatie na te bouwen voor beste ervaring
2 ja
3 daar verschillen de meningen over. Je gaat het verschil zeker horen maar het kan altijd beter (waar ' beter' dan weer extreem subjectief is)
4 ja
5 mac mini + airplay is juist geweldig dus snap niet dat je dat niet boeit
6 eeh ja. je kunt in netwerkinstellingen aangeveen dat de receeiver dmv app (DeRemote / Marantz app) aangezet moet kunnen worden.

NB
- PS3 analoog? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Pjotr22 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:26:
[...]

1 heb je al geluisterd? Alles draait om je eigen ervaring. Vraag in de winkel om jouw situatie na te bouwen voor beste ervaring
2 ja
3 daar verschillen de meningen over. Je gaat het verschil zeker horen maar het kan altijd beter (waar ' beter' dan weer extreem subjectief is)
4 ja
5 mac mini + airplay is juist geweldig dus snap niet dat je dat niet boeit
6 eeh ja. je kunt in netwerkinstellingen aangeveen dat de receeiver dmv app (DeRemote / Marantz app) aangezet moet kunnen worden.

NB
- PS3 analoog? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
-
PS3 via hdmi met de tv en met de tulp stekkertjes aan de versterker. In het menu van de PS3 kan je dan aangeven dat het beeld via hdmi en het geluid via tulpstekkertjes.

3: je zegt dat ik het verschil zeker zal merken, zal dit ten goede of ten slechte zijn?
5: wat is het voordeel, mac mini staat altijd aan dus kan hem net zo goed digitaal aansluiten op de receiver toch?

[ Voor 5% gewijzigd door giantgiantus op 05-01-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Tja dat bedoel ik; de pm4001 staat te boek als prima stereo versterker. Vraag jezelf af wat wil je allemaal?
de nieuwste receivers hebben allemaal een prima DAC aan boord, kunnen met de nieuwste codecs overweg (dts hd etc) en hebben netwerkfuncties. Maar als het jou primair om stereo te doen is..

waarom probeer je deze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ook nog een optie ja. Denk alleen dat op termijn surround geluid leuk is bij films. Als ik jou echter zo beluister is een losse dac in combinatie met mijn stereoversterker wellicht een beter idee.

Jammer, had wel zin in een technisch hebbedingetje;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Mijn mening heb ik nog niet gegeven. Geld kun je maar één x uitgeven... Ik wil alleen aangeven dat een dac van 70,- jou voor nu verder kan helpen met het over de speakers kunnen luisteren van je tv. Voor dat geld heb je waarschijnlijk ook een goede 2e hands surround receiver waar je ook eindeloos mee kunt spelen!

Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Maximaal 500€

Op dit moment zijn echter ook mijn mac mini en ps3 analoog aangesloten!

[ Voor 74% gewijzigd door giantgiantus op 05-01-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
giantgiantus schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:01:
Maximaal 500€

Op dit moment zijn echter ook mijn mac mini en ps3 analoog aangesloten!
Als je graag alles wilt aansluiten ben je in mijn ogen toch echt beter af met een receiver zoals bijv. de NR1403. Je hebt dan echt prima geluid in stereo met nog de mogelijkheid om later uit te breiden naar surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Kijk dit is geen best buy guide topic dus ik hou het kort: ga luisteren. bedenk dat de weg naar nieuwe apparatuur bijna even leuk is (bijna ) als ervan genieten in je huis / luister kamer.

Hoe ik dit meestal aanpak: een short list op basis van inzichten / fora / kieskeurig etc. Dan naar een winkel (met je eigen cd's!!) waar ze je niet iets willen aansmeren en werkelijk verstand van zaken hebben en de meeste van de spullen op de shortlist in assortiment hebben. Laat je wat koffie inschenken en enjoy the ride!

Mijn mening? ik zou even doorsparen / budget verhogen en de sr6007 aanschaffen (of een leuke 2e hands 6005 voor 425,- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik vind die sr6007 wel erg groot. Vraag me ook af of het nu zo enorm veel verschil maakt qua stereo geluid?

Zit er erg veel verschil in geluidskwaliteit tussen de 14xx en 16xx? Zie nog steeds heel weinig voordeel van de netwerk functionaliteiten, allicht is het beter voor eventuele tweedehands verkoop.

Daarnaast zie ik ook heel weinig verschil tussen de 1602 en 1603...

[ Voor 10% gewijzigd door giantgiantus op 05-01-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ziezo, de SR5001 is vervangen door een compactere NR1403. Spijtig is het wel dat de prima werkende 5001 het veld moet ruimen, maar heel fijn zijn al die digitale aansluitmogelijkheden, HD-audioformaten en functies als CEC, ARC en 3D doorgifte waar ik nu behoefte aan had.

De NR1403 levert minder vermogen (50W per kanaal) vergeleken met de SR5001 (90W) en is ook minder degelijk gebouwd (plastic front bijv). De eerste indruk is echter dat ze mijn Infinity surroundset voldoende aan kunnen sturen (6ohm/85dB).

Overigens zag ik dat de SR5007 tegenwoordig ook een plastic voorplaat en knoppen heeft, jammer hoor, deze devaluatie qua uitstraling van de SR500x serie! Omdat ik een aparte audiofiele stereo setup heb en deze NR1403 alleen voor films/TV wordt gebruikt, had ik geen behoefte aan allerlei netwerkpoespas. 7.1 heb ik ook niet nodig dus geen enkele reden om voor de 1603 te gaan (@giantgiantus: waarvan de geluidskwaliteit niet beter zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
@JPS zou jij eens willen luisteren of je de stereo output acceptabel vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
Ik gaf al aan dat ik tevreden was met de stereo output, ik heb immers geen andere opstelling hier nu staan. Daarnaast had je met een beetje googelen kunnen vinden dat de geluidskwalliteit tusse de 14xx en de 16xx identiek is. Het verschil met de 1602 en de 1603 is ook makkelijk te vinden. Dit zit hem voornamelijk in de mogelijkheid voor spotify en extra hdmi aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
Aangezien ik graag spotify en internetradio op me receiver wilde ontvangen ben ik voor de 1603 gegaan. Vandaag besteld icm met de harman/kardon HKTS16bq. Had een mooie setaanbieding gevonden met de receiver en de surroundset voor €848. Best een aardige prijs al zeg ik t zelf. Nu benieuwd hoe alles thuis zal klinken heb de speakers wel beluisterd bij MM maar dat was op een andere receiver en toen kwam er best aardig geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
@ giantgiantus: toch voor paar tientjes een DAC halen. Wanneer je dan want blijkt te missen qua netwerkfuncties of surround verpats je de DAC weer op MP en haal je alsnog een nieuwe Marantz :9~

@ JPS + OinOink: Van harte! Graag een review / eerste impressie altijd leuk om te lezen! Foto's zijn ook meer dan welkom :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

@giantgiantus: naar mijn maatstaven is de stereo output niet goed genoeg, daarom het ik ook een aparte audiofiele stereo setup (buizenbak, losse DAC, vloerstaanders) en die is van een hele andere orde >:)

Omdat ik de NR1403 dus ook op een surroundset heb aangesloten met relatief kleine satellieten (Infinity Oreus) zal ik er op muziekgebied niet het maximale uithalen en kan ik me ook niet goed uitspreken of deze versterker heel fraai is (maar voor doorsnee gebruik zal het vast goed genoeg zijn). Voor mij is ie bedoeld voor bommen, granaten en andere effecten en dat doet ie prima.

@Pjotr22: hierbij een mooi plaatje van de NR1403 ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.nl/Assets/images/products/NR1403/L_nr1403_n_sg_34.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Klein updateje: mijn DM30x surround set maar uitgebreid met een ASW300.
Hmm das heavy voor een 1 hoog amsterdams appartementje ;) heb volume maar op 9 uur en in versterker de sub maar op -3dB gezet..

Ik zie vaak dat er aangeraden wordt om front speakers op small te zetten, ik merk gelijk dat dan het laag gereroute wordt naar de sub (<80HZ) bij muziek... ff mee spelen nog.
Vooral bij muziek moet hij meedoen zonder dat hij aanwezig is zeg maar

Grappig is in de manual van B&W: "It is all too easy to get carried away with the capabilities of the subwoofer, especially with some special low-frequency effects."

Nu nog ff afwachten of mijn SR7500 de deur uitgaat voor een SR6007...
thanks for the tips!

edit:
zo he.. net ff simpel actie filmpje gekeken met goede bas actie soundtrack: Dredd...
Ondanks de afgeknepensetup ben ik minstens 10x naar buiten gedreund en ben weer via de voordeur naar binnen moeten komen...
film deed me trouwens denken aan the Raid Redemption.. lijkt me sterk dat het daar niet een beetje op gebasseerd is.
edit2 (lekker offtopic): is trouwens de enige x dat ik een bioscoop ben uitgelopen, bij Judge Dredd 1.
Staat in mijn vriendengroep bekend als slechtste film ooit. dus deze viel goed mee ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Tonton op 05-01-2013 21:01 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ik denk dat ik nooit uitgespeeld raak met de sub. Zo'n beetje grootste bepaler van de hele set!

Heb een Klipsch 12 inch via MP gekocht en dat blaast veel te hard in mn appartement, de sub staat op -12 db ;)
Zoek een mooie asw600 of -650 (B&W) maar wil daar geen 400,- voor betalen dus kans afwachten maar...

Ik heb mn B&W DM 604 s1 + DM601 s1 + cc6 ook op small staan; op die wijze haal je het meeste uit de sub. Bij muziek luisteren zet ik t altijd op Direct.

Gisteren Audyssey opnieuw gedaan ivm verschuiven van de speakers en aansluiten van 7e speaker. Audyssey wil graga Large + full band maar vind small + afkappen op 8-hz toch het mooist.
Heb nu 6.1 set up (weet namelijkk niet waar ik de andere surround back moet laten :P ). Heb nog geen filmpje gekeken dus kan niet aangeven of de surround achter een leuk extraatje brengt of niet.

Iemand ervaring met méér dan 5.1 opstelling? en wat is dan het leukste; front height, front wide of surround back??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonton schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:35:
Klein updateje: mijn DM30x surround set maar uitgebreid met een ASW300.
Hmm das heavy voor een 1 hoog amsterdams appartementje ;) heb volume maar op 9 uur en in versterker de sub maar op -3dB gezet..

Ik zie vaak dat er aangeraden wordt om front speakers op small te zetten, ik merk gelijk dat dan het laag gereroute wordt naar de sub (<80HZ) bij muziek... ff mee spelen nog.

Grappig is in de manual van B&W: "It is all too easy to get carried away with the capabilities of the subwoofer, especially with some special low-frequency effects."

Nu nog ff afwachten of mijn SR7500 de deur uitgaat voor een SR6007...
thanks for the tips!

edit:
zo he.. net ff simpel actie filmpje gekeken met goede bas actie soundtrack: Dredd...
Ondanks de afgeknepensetup ben ik minstens 10x naar buiten gedreund en ben weer via de voordeur naar binnen moeten komen...
film deed me trouwens denken aan the Raid Redemption.. lijkt me sterk dat het daar niet een beetje op gebasseerd is.
edit2 (lekker offtopic): is trouwens de enige x dat ik een bioscoop ben uitgelopen, bij Judge Dredd 1.
Staat in mijn vriendengroep bekend als slechtste film ooit. dus deze viel goed mee ;)
Raid Redemption heeft nadat het script van Dredd was uitgelekt het idee van de film daarvan gejat. Dat kwam ik tegen op een filmsite:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:40
Tonton schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:35:
Crossover een stuk lager zetten in dat geval, probeer iets van 60 Hz. En natuurlijk het volume van de subwoofer wel afstemmen met de rest van de speakers. Als de subwoofer te hard staat kan de overgang qua frequentie nog zo goed zijn, maar je zal het dan altijd blijven horen.
... film deed me trouwens denken aan the Raid Redemption.. lijkt me sterk dat het daar niet een beetje op gebasseerd is.
Het leek er eigenlijk te veel op, zelfde setting en situatie. Waar ik The Raid Redemption dan zeker de betere vond :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Zo he, ik ben mijn SR7500 volledig aan het herontdekken dankzij de ASW300 aanschaf.
Mijn dank is groot aan Pjiotr22 d:)b

Kwam er gister achter dat THX apart aangezet moet worden, heb ik dus nooit gebruikt in die jaren dat ik hem al heb. THX enabled: Re-Equalization, Timbre Matching and Adaptive Decorrelation processing.. een mond vol.
mijn portie 'actie' films is ineens veel hoger geworden ;)
Gisteren nog ff genoten van Bourne Legacy

Ook wist ik niet dat ik de fronts kan bi-wire-en met de 2e back channels op C stand (2 versterker kanalen per front speaker) Mijn DM309's hebben inderdaad dubbele aansluiting, maar vraag me af het werkelijke effect.

EDIT:
op marktplaats exact zelfde lengte en exaxt zelfde kabel gekocht voor 30E incl verzenden.
Dus bi-wire op de DM309 komt eraan, ik verwacht geen echt verbetering, maar kan geen kwaad en dat standaard verbind blikje naar de andere speaker aansluitingen bevalt me toch al niet.
Ik zet wel weer 2x extra eintraps aan in SR7500, dus versterker zal wel weer wat warmer worden en NUON zal het vast een verbetering vinden.

EDIT2:
De ASW is echt super, hij staat naast de rechterfront op 4.5cm spikes dus nu moeten mijn fronts ook op spikes.
Maar dan denk ik weer.. ach waarom niet een keer goede fronts kopen (B&W 683 ofzo maar uiteraard luistertest) maar zo blijf je beetje bezig :)

EDIT3:
Wat ik nog niet snap is muziek spelen op de online versterkers.
Ik zou graag mijn PC uit laten met muziek afspelen.
Maar ben niet zo van de apple (heb wel Ipad2) dus airply gaat het niet worden denk ik.
Ik moet dus een spotify premium account maken 5E/pm voor 320kbs streaming.
Maar liefst zou ik een HDtje of memcardje aansluiten op de Marantz en dan daar albums opzetten in FLAC.
maar dan zit dat weer zo lelijk aan de voorkant :(
Hoe spelen jullie albums af?

[ Voor 54% gewijzigd door Tonton op 09-01-2013 12:51 . Reden: updates ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
haha het licht gezien dus :D

Ik heb na 6 maanden wél, sinds één week geen Bi-wire meer. Was benieuwd of FeaR gelijk heeft met zn theorien over (on)zin over biwire van configuraties zoals de mijne (redelijk eenvoudige b&w 604's met driver die werkelijk bi amping onmogelijk maken en mid-end receiver sr7005)
Lijkt erop dat ik geen verschil hoor, maar moet nog even paar filmpjes testen.

Dus Tonton als je t wilt proberen dan AUB geen extra geld aan uitgeven!!

Ben benieuwd hoe de asw300 na aantal films bevalt. Ik wil graag mn Klipsch KWD 12 omwisselen voor B&W zodat alles B&W is, just4fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Zoals beloofd nog wat foto's van mijn kerstcadeautje. De Dali Zensor Vokal speaker. Bevalt super! Aangesloten met 4mm kabel. Klinkt super!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img849/5936/img0230ye.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img818/362/img0234gr.jpg

En de daarbij horende nummer 5 front speaker!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img585/4357/img0231j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img534/1247/img0235ns.jpg

En de daarbij horende surround speaker nummer 1

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img194/2791/img0232nro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img32/9602/img0236vq.jpg

Ben er echt enorm tevreden over! Heb wel de stofkappen erop. Zit ook nog met de WAF he :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
En dan als laatste een foto van mijn Marantz SR5007. Ook enorm tevreden over zoals al vaker aangegeven. Heb echter wel een probleem. Hij past eigenlijk niet in het kastje. Nu snap ik dat ik eigenlijk gewoon een nieuw kastje moet kopen 8)7 , maar toen ik de doppen eronder uit haalde past de versterker net wel in het kastje. Nu weet ik dat er eigenlijk voldoende ruimte naast en boven moet zijn om te koelen. Naast de versterker is wel echt 5cm ruimte om te koelen. Achter de versterker ook wel ruime koel mogelijkheid. Erboven nog geen 2mm...

Kan dit echt niet? Of is het te doen? Is het echt NOT DONE of overleeft de versterker dit wel?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img20/9656/img0233wz.jpg

Nieuw kastje is zo'n gedoe he... En hij blijft aan de zijkanten mooi koel, erboven idd wel warm ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 19:14

NvM

Ik heb een Marantz SR6004 met 10/20 centimer ruimte er boven en hij wordt nog behoorlijk heet. Dus ik denk (weet bijna zeker) dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
opa_paul schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:10:
En dan als laatste een foto van mijn Marantz SR5007. Ook enorm tevreden over zoals al vaker aangegeven. Heb echter wel een probleem. Hij past eigenlijk niet in het kastje. Nu snap ik dat ik eigenlijk gewoon een nieuw kastje moet kopen 8)7 , maar toen ik de doppen eronder uit haalde past de versterker net wel in het kastje. Nu weet ik dat er eigenlijk voldoende ruimte naast en boven moet zijn om te koelen. Naast de versterker is wel echt 5cm ruimte om te koelen. Achter de versterker ook wel ruime koel mogelijkheid. Erboven nog geen 2mm...

Kan dit echt niet? Of is het te doen? Is het echt NOT DONE of overleeft de versterker dit wel?

[afbeelding]

Nieuw kastje is zo'n gedoe he... En hij blijft aan de zijkanten mooi koel, erboven idd wel warm ja :P
Het zegt al genoeg dat je zelfs doppen eraf moet slopen aan de onderkant he.... Ook daar wordt ie warm.
Zo overleeft ie het niet lang, ik heb mijn SR7007 bovenop mijn DVD gezet ipv anders om om precies dezelfde reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
opa_paul schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:10:
Dit is echt vragen om problemen. Pootjes er onder uit halen is al funest voor de airflow aangezien er dan geen koelere lucht meer van onder aangezogen kan worden. De paar millimeter bovenop is ook veel te weinig. Enkele centimeters ruimte oké, maar enkele millimeters. Kan me ook haast niet voorstellen dat dit een serieuze vraag is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Tonton schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:05:......
Heb je een media player? Ik gebruik ook geen airplay, wel een losse media player die verbonden is met mn NAS en gebruik nu ook veel de mediaplayer functie van mn sr 7005

T is nu een jaar geleden dat ik de mediaplayer (WD Live TV) en NAS kocht (Synology 212j (of was het de 212+?) en ik kan niet meer zonder. Alles bedraad aangesloten zodat ik probleemloos alle formaten kan afspelen qua audio en video (alleen .iso lukt me niet)

Als een NAS teveel gedoe of kostbaar is (200,- ben je echt wel kwijt) kun je een externe harde schijf gebruiken. Indien die bevalt kun je altijd nog upgraden naar NAS

Ander vraagje: Hoe groot is je huiskamer? Ik vraag me namelijk af of de asw300 bij mij zou volstaan

opa_paul schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:01:
Zoals beloofd nog wat foto's van mijn kerstcadeautje. De Dali Zensor Vokal speaker. Bevalt super! ............
Ben er echt enorm tevreden over! Heb wel de stofkappen erop. Zit ook nog met de WAF he :*)
Vet!
opa_paul schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:10:....

[afbeelding]

:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Ik heb liefst niets externs erbij.
Mijn PC staat al onder mijn Stereo in een soort van eindversterker case.
Dus TV in de buurt en ik speel liever alles af met PC (XBMC) op TV
Tis alleen voor audio dat niet altijd mijn PC aan moet.

Audio zal dan dus extern HDtje worden of memcardje zoals in mijn auto
dan plug ik hem wel in als ik muziek nodig heb en zal FLAC database aanleggen en afstappen van MP3 ;)
en mijn IPAD2 kan dan wel als interface dienen.
Maar ik laat mijn purchase woede ff bekoelen denk ik voor de SR7500 naar SR6007. Het zijn alleen de netwerk functies die me interesseren. Misschien kan ik beter mijn speakers upgraden (nu DM30x set)
of beter eerst verhuizen naar een groter huis haha (verborgen excuus om stereo up te graden :9)
Ander vraagje: Hoe groot is je huiskamer? Ik vraag me namelijk af of de asw300 bij mij zou volstaan
Echt woonkamer is maar iets van 25m2 en zit qua volume direct aan open keuken dus totaal iets van 40m2
Maar ik snap echt niet wat ik met meer dan ASW300 aan zou moeten qua volume.
Volume staat al maar op 9 uur en in de marantz nog een keer op -6dB
Dus qua klank kleur ofzo zou je grotere kunnen nemen maar qua volume... mijn vullingen trillen nu al..
Zover ik mij herinner heeft hij volgens mij heeft hij ook veel goede reviews dat het vooral geen lullig klein dingetje is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
en een aparte netwerkplayer dan?
voordeel van 6007 is dan weer nieuwste codecs en de blijheid van nieuw spul :P :9 :9~

Heb gisteren eindelijk mn 6.1 opstelling getest met dolby TRU HD demo download. best grappig, geluid dat van achter luisterpositie komt!
(6.1 en geen 7.1 omdat ik niet nog meer kabels wil hebben in mn huis)

Er zijn maar weinig films uitgebracht in 7.1. op zich jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Jullie hadden allemaal gelijk. Een AV receiver moet je niet kopen als je van muziek houd. Wat een ongelooflijk slecht geluid..... BRRRRR

Heb binnen 5 sec weer mijn marantz stereo versterker aangesloten. Nu toch maar opzoek naar een losse DAC met weinig vertraging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
giantgiantus schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:50:
Jullie hadden allemaal gelijk. Een AV receiver moet je niet kopen als je van muziek houd. Wat een ongelooflijk slecht geluid..... BRRRRR

Heb binnen 5 sec weer mijn marantz stereo versterker aangesloten. Nu toch maar opzoek naar een losse DAC met weinig vertraging!
Zie, FeaR in "Vertraging DAC (TV-DAC-versterker ---> Out of sync?". Wel erg kort door de bocht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
Eens, uit mijn Marantz 1602 icm Dali Zensor 1 komt toch echt goed geluid uit. Nu kan ik het niet direct vergelijken met een stereo versterker, maar ik kan me geen verschil tussen dag en nacht voorstellen. Misschien een verkeerde bron of instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@Tonton: deze USB-stick steekt niet zo ver uit: http://www.conrad.nl/ce/n...915E6C595BF83E2.ASTPCEN22

Een vriend van mij heeft zo-een in zijn auto.

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 12-01-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
FeaR schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:54:
[...]

Dit is echt vragen om problemen. Pootjes er onder uit halen is al funest voor de airflow aangezien er dan geen koelere lucht meer van onder aangezogen kan worden. De paar millimeter bovenop is ook veel te weinig. Enkele centimeters ruimte oké, maar enkele millimeters. Kan me ook haast niet voorstellen dat dit een serieuze vraag is...
Bedankt voor de reacties. Ik snap echt wel dat het niet slim is om geen vrije ruimte over te laten om te koelen boven de versterker beste mensen. :9 Toch is het wel een serieuze vraag. Wil gewoon weten of het echt noodzakelijk is of niet. Oftewel; gaat ie echt kapot als ik het zo door laat gaan of niet? Zo warm wordt ie niet en lees nergens duidelijke ervaringen van mensen waarbij het fout gegaan is!

De expert uit de speciaalzaak waar ik 'm gehaald heb gaf me zelf het idee om de poten eronder uit te halen. Heb dit gedaan. 1 schroefje en hij is eraf, dus geloof me, ze zullen het niet zo maken als het echt niet de bedoeling is om die eronder uit te kunnen halen! Ben ervan overtuigd dat het wel mag/kan. (met wel ruimte erboven uiteraard)

Maar overtuigd ben ik wel om een nieuw kastje te kopen waar de versterker goed in past. Heb voldoende commentaren gelezen zo. Kan 'm anders ook nog wel even op de kast zitten ipv erin!

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
opa_paul schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:22:
[...]
De expert uit de speciaalzaak waar ik 'm gehaald heb gaf me zelf het idee om de poten eronder uit te halen.
Verkopers zeggen wel vaker gekke dingen. Feit is dat een receiver over het algemeen de pootjes niet puur voor de sier heeft en ze wel degelijk een functie hebben.
Heb dit gedaan. 1 schroefje en hij is eraf, dus geloof me, ze zullen het niet zo maken als het echt niet de bedoeling is om die eronder uit te kunnen halen! Ben ervan overtuigd dat het wel mag/kan. (met wel ruimte erboven uiteraard)
Met die manier van redeneren zou ik de voeding er ook uithalen, die zit ook maar met een paar schroefjes vast. Kan ik je wel garanderen dat hij echt niet meer warm zal worden :P Dat iets makkelijk te verwijderen is wil niet zeggen dat het er ook af moet.

Feit is dat er overal wordt aangegeven ruimte over te houden. Nu hoef je zeker niet de tientallen centimeters te nemen die in veel gebruiksaanwijzingen staan, maar een paar millimeter is gewoon niet voldoende. Enige "geluk" wat je hebt is dat een receiver zichzelf eerst uit zal schakelen en dus niet stug doorgaat tot hij kapot is.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 12-01-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
FeaR schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:55:
[...]....
Met die manier van redeneren zou ik de voeding er ook uithalen, die zit ook maar met een paar schroefjes vast. Kan ik je wel garanderen dat hij echt niet meer warm zal worden :P....
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Hallo, vanavond mijn dacmagic maar eens tevoorschijn gehaald. Ik wilde de cd speler hierop aansluiten. Nu heb ik de cd/opt>dac/analoog op de "7.1 channel in" front aangesloten.
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar de eerste de beste cd was ik in ieder geval verbaasd over de sound. Eerlijk gezegd, tevens de reden van deze post weet ik niet zo goed wat die "7.1 ch in" precies inhoud en of wat het doet. Ik heb al wat gezocht in die die mega PDF van de sr7007 en Google gebruikt. Het enige wat ik tegenkom is een review waar men rept over dat het erop zit en 5watt/ch meer output heeft. Zijn er gebruikers die mij iets kunnen uitleggen? Ik gebruik nu pure audio en het klinkt bewonderings waardig(net als je een bod van 200 euro hebt gehad op je dac:p)

Een tweede ding waar ik mij aan ergerde was de output van de UPC decoder via hdmi. Je kunt dan op de afstandsbediening klikken van de UPC remote op de button info en dan kiezen voor digital of dolby digital. Feit is dat de sr7007 ondanks dat het wel iets of wat 'ruimtelijker' maakt maar nog steeds 2 kanalen aangeeft op de display.
Onacceptabel, Google , blijkt dat UPC geen 5.1 doorgeeft aan de receiver. Ik heb in de decoder van UPC een optical kabeltje gestopt naar de receiver, input aangepast naar optisch en BAM, 5.1

Ik kan mij voorstellen dat er meer gebruikers zijn die dachten dat hdmi voldoende zou zijn, in ieder geval het checken waard want ook hier is het verschil dag en nacht....enkel 10 min UPC gekeken/geluisterd en enkele keren de switch gemaakt tussen optisch en hdmi. De tekortkoming is bekend bij UPC, maar nog steeds niet opgelost.

Een laatste vraag, zijn er mensen die het verschil hebben beluisterd tussen de cm1 en de cm5 van b&w? Ik heb de cm1 te leen en ben zeer onder de indruk van de kleine man.
Echter, films via de media speler en zelfs bij laag tot normaal luister volume worden de cm1's al snel overstuurd. De sr7007 is ingeregeld met audyssee , ik denk dat deze dynamisch een aardige boost geeft. Muziek nergens last van, maar met een film flapperende/klapperende speakertjes.....en dat is niet goed...
Ik heb (nog)geen sub dus de cm1 krijgt de volle laag. Ik ga nog luisteren naar het verschil en er zal waarschijnlijk een BK of svs sub bijkomen in combinatie met bijvoorbeeld de cm1 of cm 5 , of iets anders...

Dank voor de reactie alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
2 Oban: ben je nu wel of niet tevreden over de DAC? maak ik niet echt op uit je tekst. De bedoeling iig van 7.1 is dat alle kanalen van de bron (dat kunnen er dus 8 zijn incl de sub) worden doorgegeven op de 8 speakers die op de 7007 zijn aangesloten. Je kunt dan een DVDA of Super Audio cd (SACD) afsprelen, die meerkanaals zijn afgemixt. Ik heb zelf een SACD gekocht laatst en moet zeggen, het is erg leuk! De cd-tjes kosten echter minimaal 20,-.. Maar jij gebruikt er dus een DAC voor? en die heeft meerkanaals output? Ik heb veel SACD's gedownload maar krijg het niet voor elkaar deze digitaal meerkanaals af te spelen via media player of PS3. Iemand raad?

Dat van die CM klinkt logisch; zo'n kleine speaker is niet bedoeld om klappen te maken. Sluit er een sub op aan en speel wat met crossover, bijvoorbeeld 90 of 100. Dan doe je de cm1 minder pijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Hallo!

Ik wil de Marantz NR1603 gaan kopen (mijn eerste receiver). Wil daar onder andere op aansluiten:
Sony Bravia LED 40EX711
Playstation 3
Apple TV
iMac (optioneel, maar omdat Apple TV geen .MKV ondersteund en geen zin heb om alles te converteren een thunderbolt naar HDMI)

Mijn vraag:
Wat zijn daar nu eens goede boxen bij? Ik ben een fan van niet al te grote boxen dus voorkeur gaat uit naar bookshelf models. Aanvullende vraag is dan ook direct zijn er goede / betaalbare bookshelf boxen met ingebouwde woofer element? of heb ik een separate woofer nodig.

Groet,

ps. ik verwacht mensen die zeggen separate woofer en juist ook weer niet, dus benieuwd.

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Ga gewoon luisteren. Stap een hifi zaak binnen, vertel ze je budget en ga luisteren wat jij de best klinkende vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonton schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:05:
Zo he, ik ben mijn SR7500 volledig aan het herontdekken dankzij de ASW300 aanschaf.
Mijn dank is groot aan Pjiotr22 d:)b

Kwam er gister achter dat THX apart aangezet moet worden, heb ik dus nooit gebruikt in die jaren dat ik hem al heb. THX enabled: Re-Equalization, Timbre Matching and Adaptive Decorrelation processing.. een mond vol.
mijn portie 'actie' films is ineens veel hoger geworden ;)
Gisteren nog ff genoten van Bourne Legacy

Ook wist ik niet dat ik de fronts kan bi-wire-en met de 2e back channels op C stand (2 versterker kanalen per front speaker) Mijn DM309's hebben inderdaad dubbele aansluiting, maar vraag me af het werkelijke effect.

EDIT:
op marktplaats exact zelfde lengte en exaxt zelfde kabel gekocht voor 30E incl verzenden.
Dus bi-wire op de DM309 komt eraan, ik verwacht geen echt verbetering, maar kan geen kwaad en dat standaard verbind blikje naar de andere speaker aansluitingen bevalt me toch al niet.
Ik zet wel weer 2x extra eintraps aan in SR7500, dus versterker zal wel weer wat warmer worden en NUON zal het vast een verbetering vinden.

EDIT2:
De ASW is echt super, hij staat naast de rechterfront op 4.5cm spikes dus nu moeten mijn fronts ook op spikes.
Maar dan denk ik weer.. ach waarom niet een keer goede fronts kopen (B&W 683 ofzo maar uiteraard luistertest) maar zo blijf je beetje bezig :)

EDIT3:
Wat ik nog niet snap is muziek spelen op de online versterkers.
Ik zou graag mijn PC uit laten met muziek afspelen.
Maar ben niet zo van de apple (heb wel Ipad2) dus airply gaat het niet worden denk ik.
Ik moet dus een spotify premium account maken 5E/pm voor 320kbs streaming.
Maar liefst zou ik een HDtje of memcardje aansluiten op de Marantz en dan daar albums opzetten in FLAC.
Sonos met een Nas:) Dan kan je alle muziek streamen en je pc kan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Pjotr22 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 07:55:
2 Oban: ben je nu wel of niet tevreden over de DAC? maak ik niet echt op uit je tekst. De bedoeling iig van 7.1 is dat alle kanalen van de bron (dat kunnen er dus 8 zijn incl de sub) worden doorgegeven op de 8 speakers die op de 7007 zijn aangesloten. Je kunt dan een DVDA of Super Audio cd (SACD) afsprelen, die meerkanaals zijn afgemixt. Ik heb zelf een SACD gekocht laatst en moet zeggen, het is erg leuk! De cd-tjes kosten echter minimaal 20,-.. Maar jij gebruikt er dus een DAC voor? en die heeft meerkanaals output? Ik heb veel SACD's gedownload maar krijg het niet voor elkaar deze digitaal meerkanaals af te spelen via media player of PS3. Iemand raad?

Dat van die CM klinkt logisch; zo'n kleine speaker is niet bedoeld om klappen te maken. Sluit er een sub op aan en speel wat met crossover, bijvoorbeeld 90 of 100. Dan doe je de cm1 minder pijn!
Ja het klinkt zeker beter, eerlijk gezegd probeerde ik het gewoon en had ik niet veel verwachting. Dit omdat de receiver zelf een DAC heeft. het geluid dat dan binnenkomt van een externe DAC gaat via de interne DAC naar de versterker, althans zo had ik het begrepen als je geen volledige pass through hebt. Aan de andere kant kan pure audio ook betekenen dat alle video opties worden vermeden alsmede ook de interne DAC. Als dit het geval is zou je een andere sound kunnen creeren door de externe DAC.

Over de CM, klinkt inderdaad logisch, en ja als er een sub achter staat dan zal deze ontlast worden met een cross-filter,.

sacd:
Een dual-layer SACD heeft een CD- en DVD-laag. Op die DVD-laag staat het DSD-spoor (=SACD). Helaas herkent je drive de toegangscode niet. Er is speciale software voor nodig om SACD op de computer te kunnen lezen en branden én te maken! Volgens mij is dat alleen voor Windows beschikbaar. Maar je zit ook met het elektronische slot. Om die te maken heb je ook software nodig. Anders speelt je SACD-speler de SACD simpelweg niet af. SACD was de natte droom van de platenindustrie, maar door de concurrentie met DVD-Audio en de matige belangstelling voor surround weergave zijn beide systemen niet van de grond gekomen. De grootste promoters achter SACD, Sony en Philips, besteden er nauwelijks nog aandacht aan. Jammer, want voorals DVD-Audio was heel simpel te introduceren geweest, aangezien vrijwel alle opnamen tegenwoordig in HR (24 bit, 192 khz of 96 kHz) wordt opgenomen. Afspelen mogelijk maken op een DVD speler was net zo eenvoudig geweest als het weergeven van DIVX etc. Audiofielen hadden dan geprofiteerd van de uitzonderlijk hoge geluidskwaliteit.

Je moet overigens een knappe installatie hebben om van de kwaliteiten van SACD en DVD-Audio te profiteren. Mijn CD-speler geeft de CD-laag veel mooi weer dan mijn DVD-speler de SACD-laag. Ik vind het hoog onrustig en surround spreekt me niet zo aan.
bron: http://www.onemorething.nl/community/topic/sacd-copieeren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
Heb de 1603 icm met de Harman Kardon HKTS16bq vorige week besteld helaas is de 1603 niet leverbaar bij de winkel waar ik m besteld heb en kan ik nog tot volgende week donderdag wachten. Me geduld wordt weer op de proef gesteld maar om nou 60 euro meer te gaan uitgeven bij een andere winkel die m wel op voorraad heeft vind ik ook een beetje zonde. Nou geduld is een schone zaak dus gewoon maar afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:14:
[...]

Ik was eens op het dak van het Hilton Amsterdam en je kon daar zomaar naar beneden springen.
"Geloof me, ze zullen het niet zo maken als het echt niet de bedoeling is om naar beneden te springen." :+

Wat een bizarre logica zeg. 8)

[...]

De enig verantwoorde setup om de receiver nog enigszins passend in het kastje te proppen, is (inderdaad) de pootjes eraf én de ruimte onder de ventilatieroosters geheel wegzagen.
Zo kan er alsnog lucht van onder in, terwijl je het weggezaagde gat niet kunt zien omdat de amp er bovenop staat.
De ruimte onder de receiver moet dan natuurlijk wel ongehinderd lucht kunnen aanzuigen.
Don't try this at home!! 8)
Nee nee... Luister beste mensen. Ik zeg niet dat het logisch en slim is om de poten vd versterker eronder uit te schroeven om m zo in een kastje te proppen. Dat snap ik zelf ook wel! Ik moest alleen even iets en zonder pootjes past ie prima in het kastje, als tijdelijke optie. Maar als ik dan als reactie terug krijg hoe dom het is om de poten eraf te halen en dat dit niet mag/kan en de bedoeling is... dan reageer ik daarop. Als die pootjes er niet af mogen dan zouden ze er wel aan vast zitten! Nu kan je ze met 1 schroefje los halen! Ik zeg niet dat het slim is 😋

Maar goed, ik ben al aan het kijken naar een nieuw kastje waar versterker en center speaker ook mooi in passen. Ik wilde alleen maar horen hoe erg het is om zo weinig ventilatie te hebben. En erna wilde ik me alleen maar verantwoorden. Zodoende :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
opa_paul schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:06:
[...]
Nu kan je ze met 1 schroefje los halen!
En daar laat jouw logica je dus in de steek. Dat die dingen relatief makkelijk te verwijderen zijn is puur omdat pootjes in het chasis verwerken meer kost om te maken. En iets anders als vastlijmen kost nu eenmaal weer meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
FeaR schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:19:
[...]

En daar laat jouw logica je dus in de steek. Dat die dingen relatief makkelijk te verwijderen zijn is puur omdat pootjes in het chasis verwerken meer kost om te maken. En iets anders als vastlijmen kost nu eenmaal weer meer tijd.
Zou kunnen ja. 😛Toch doet de versterker het na een half jaar alsnog prima op deze manier. En heel warm wordt ie nou ook weer niet. Maar alsnog. Nieuwe kastje komt eraan hoor. En met pootjes is het ook een stuk mooier vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:08:
[...]

Zoals eerder gezegd, als dit "oude" kastje geofferd mag worden voor het goede doel, zaag/boor dan simpel een gat zo groot als het ventilatierooster dat onder je receiver zit.
Op die manier kan er alsnog lucht van onder worden aangezogen als de pootjes zijn verwijderd.

Het is verder aan jou, of je die zaag of boor in de kast mag/kan zetten. 8)
Ja maar dan zit ik nog met het probleem dat er boven de versterker geen ruimte is om te luchten/koelen. Dus dan kan er van onder wel lucht in komen, maar boven niet weg. En ben gewoon bang dat hij een keer echt te warm wordt! Dus een nieuw kastje met 10cm meer ruimte will do the trick!
Had alleen gehoopt dat het koelen achter en naast de versterker voldoende geweest zou zijn. (Stel nou dat iedereen me dat gezegd zou hebben, dan had ik wellicht het kastje niet vervangen!) bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Hallo, vanavond mijn dacmagic maar eens tevoorschijn gehaald. Ik wilde de cd speler hierop aansluiten. Nu heb ik de cd/opt>dac/analoog op de "7.1 channel in" front aangesloten.
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar de eerste de beste cd was ik in ieder geval verbaasd over de sound. Eerlijk gezegd, tevens de reden van deze post weet ik niet zo goed wat die "7.1 ch in" precies inhoud en of wat het doet. Ik heb al wat gezocht in die die mega PDF van de sr7007 en Google gebruikt. Het enige wat ik tegenkom is een review waar men rept over dat het erop zit en 5watt/ch meer output heeft. Zijn er gebruikers die mij iets kunnen uitleggen?

Ik kom niet verder met informatie vergaren behalve dat de 7.1 ch in er voor is om bijvoorbeeld 6 interlinks van je sacd op aan te sluiten. Daarom heb ik de output van de dac nu aangesloten op de analoog ingang. Nu beschik ik ook over de functie audysee welk ik eerder niet kon gebruiken. Of ik nu via 7.1 IN of de normale analoog ingang pak, met pure audio setting hoor ik geen verschil.

Ik zie dat dat ik audysee kan calibreren in het hoofdmenu maar ook onder audio, zit daar nog verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Oban, bekend dit verhaal ;) ;)

Probeer eens een andere ingang dan de front van de 7.1; je zult zien dat je alle soundeffects incl alle Audyssey kunt instellen, behalve wanneer je dan Pure of Direct of Multi stereo instelt

De analoge ingang is mi bedoeld de bron 1:1 weer te geven, zus zonder het Marantz sausje.
Dat zelfde effect is beoogd met Direct en Pure Direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Pjotr22 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:47:
Oban, bekend dit verhaal ;) ;)

Probeer eens een andere ingang dan de front van de 7.1; je zult zien dat je alle soundeffects incl alle Audyssey kunt instellen, behalve wanneer je dan Pure of Direct of Multi stereo instelt

De analoge ingang is mi bedoeld de bron 1:1 weer te geven, zus zonder het Marantz sausje.
Dat zelfde effect is beoogd met Direct en Pure Direct
Dan zal ook verklaren waarom ik geen verschil kon horen. Op mijn vorige yamaha zatnook zo een direct knopje, na wat uitzoeken bleek deze enkel de twee knoppen van het hoog en laag uit te schakelen.

Van de week maar eens luisteren naar de cm5 , iemand anders nog tips / andere merken? Ik ga beginnen met hobo hifi , daar heb ik goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Oban606 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 09:31:
[...]

Dan zal ook verklaren waarom ik geen verschil kon horen. Op mijn vorige yamaha zatnook zo een direct knopje, na wat uitzoeken bleek deze enkel de twee knoppen van het hoog en laag uit te schakelen.

Van de week maar eens luisteren naar de cm5 , iemand anders nog tips / andere merken? Ik ga beginnen met hobo hifi , daar heb ik goede ervaringen mee.
Naar welke sound & looks ben je op zoek?

Ook fan van Hobo, jammer dat ze beperkt assortiment hebben. Beter dan Best home CInema (IMO), waar ze je over alles willen adviseren als het maar Klipsch is.

Vind zelf B&W & Marantz mooie combi. Anderen zweren bij Focal, de Boston A25 doet het hier laatst goed (Best Home Cinema) en die laatste is qua formaat misschien wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik was aan het kijken naar een Marantz SR6007 omdat mijn Yamaha DSP-A2 wat vergeetachtig werd
(inmiddels een goldcap elco vervangen en hopelijk opgelost) en de prijs is van 639 (gisteren) naar 899 gegaan bij alle winkels tegelijk. Zijn dit prijsafspraken of is de importeur vervelend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
bouwfraude schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:00:
Ik was aan het kijken naar een Marantz SR6007 omdat mijn Yamaha DSP-A2 wat vergeetachtig werd
(inmiddels een goldcap elco vervangen en hopelijk opgelost) en de prijs is van 639 (gisteren) naar 899 gegaan bij alle winkels tegelijk. Zijn dit prijsafspraken of is de importeur vervelend?
Volgens mij gaan de prijzen af en toe naar beneden. Grotere bedrijven volgen dan vanzelf. BCC bijvoorbeeld geeft de laagste prijsgarantie. Je ziet dit vaak rond de feestdagen gebeuren. Het is een gok om zo lang mogelijk te wachten omdat de prijzen ook zo zie je maar plotseling weer omhoog gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Pjotr22 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:53:
[...]

Naar welke sound & looks ben je op zoek?

Ook fan van Hobo, jammer dat ze beperkt assortiment hebben. Beter dan Best home CInema (IMO), waar ze je over alles willen adviseren als het maar Klipsch is.

Vind zelf B&W & Marantz mooie combi. Anderen zweren bij Focal, de Boston A25 doet het hoer laatst goed (Best Home Cinema) en die laatste is qua formaat misschien wat voor je?
Sound weet ik niet, dat moet ik horen om er iets over te vinden. Enkele maanden terug bij hobo geweest voor speakers voor mijn vader. Dit werd duidelijk gewonnen door de cm1. Dit was ook de duurste in de test en bovven budget, maar ja , je weet hoe dat gaat.
De cm1's klinken geweldig t.a.v. muziek op mijn sr7007. ondertussen probeer ik de verschillen te zoeken tussen de cm1 en cm5. Als ik voor de cm5 zou gaan dan kom ik dus rond de 600 p/st uit.
Ik heb de Monitor Audio / Gold GX50 ook nog niet gehoord. Ook de Dynaudio / Excite X16 staat op de lijst alsmede ook de goedkopere Monitor Audio / Silver RX2, en wie weet wat nog meer.

De waf factor moet wel aanwezig zijn, ik probeer daar rekening mee te houden. De cm serie doet het daarin wel goed....Daarnaast zal ik een subwoofer moeten aanschaffen omdat, in ieder geval de cm1 het dynamische laag van de 7007 totaal niet aankan. Dusss, ik kan mijn bekende cd's weer bij elkaar gaan zoeken:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
@ Oban:

cm5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Toevallig pas nog een SR6007 gehaald voor € 699 en de prijs is inderdaad weer € 200 omhoog geschoten. Geen idee of het waar is maar ik heb me laten vertellen dat er een nieuwe serie van Marantz aan zit te komen. De prijzen maken dan een dip. Maar op een gegeven moment worden ze schaars en moeilijker aan te komen en aan gaan de prijzen terug naar het oude niveau. Het is in ieder geval een top receiver. Ben er erg tevreden mee.
Pjotr22 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:53:
[...]
Vind zelf B&W & Marantz mooie combi. Anderen zweren bij Focal, de Boston A25 doet het hoer laatst goed (Best Home Cinema) en die laatste is qua formaat misschien wat voor je?
Heb zelf de Marantz gecombineerd met de Focal en vind het een erg mooie combinatie. Was zelf minder gecharmeerd van de combi met B&W. Maar smaak is erg persoonlijk dus zelf luisteren is het beste advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
S1NN3D schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:29:
[...]

Toevallig pas nog een SR6007 gehaald voor € 699 en de prijs is inderdaad weer € 200 omhoog geschoten. Geen idee of het waar is maar ik heb me laten vertellen dat er een nieuwe serie van Marantz aan zit te komen. De prijzen maken dan een dip. Maar op een gegeven moment worden ze schaars en moeilijker aan te komen en aan gaan de prijzen terug naar het oude niveau. Het is in ieder geval een top receiver. Ben er erg tevreden mee.

[...]

Heb zelf de Marantz gecombineerd met de Focal en vind het een erg mooie combinatie. Was zelf minder gecharmeerd van de combi met B&W. Maar smaak is erg persoonlijk dus zelf luisteren is het beste advies.
ja ik heb het dan ook over de CM, ik sta echter open voor alle merken....Sowieso een idee om aan de audiozaak te vragen of ze de sr7007 willen klaarzetten om de boel te versterken.....thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Oban606 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:54:
[...]

ja ik heb het dan ook over de CM, ik sta echter open voor alle merken....Sowieso een idee om aan de audiozaak te vragen of ze de sr7007 willen klaarzetten om de boel te versterken.....thx!
Nou, ook de CM8 vond ik erg mager klinken. En dat is toch geen goedkope speaker. Echt gaan luisteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ik heb de CM serie uitgebreid beluisterd icm Marantz bij HOBO. Echt top ze laten je daar gewoon je gang gaan. Hielp wel natuurlijk dat er er net voor een rug een receiver gekocht had :*)

De CM7 en CM9 zijn vele malen beter dan de CM8, uiteraard naar mijn bescheiden mening. Ik hoop dat mensen die voor het eerst naar B&W gaan luisteren het niet laten bij de CM8 want dan ben je volgens mij gelijk klaar met dat merk

Na veel dubben ben ik voor 2e hands gegaan; voor 700,- had ik de DM604's, dm 601's en de cc6. Nu nog op zoek naar mooie sub (asw600 of asw650)

Oban zijn die CM5's niks voor je op MP? Zien er gelikt uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Pjotr22 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 08:52:
[...]

Ik heb de CM serie uitgebreid beluisterd icm Marantz bij HOBO. Echt top ze laten je daar gewoon je gang gaan. Hielp wel natuurlijk dat er er net voor een rug een receiver gekocht had :*)

De CM7 en CM9 zijn vele malen beter dan de CM8, uiteraard naar mijn bescheiden mening. Ik hoop dat mensen die voor het eerst naar B&W gaan luisteren het niet laten bij de CM8 want dan ben je volgens mij gelijk klaar met dat merk

Na veel dubben ben ik voor 2e hands gegaan; voor 700,- had ik de DM604's, dm 601's en de cc6. Nu nog op zoek naar mooie sub (asw600 of asw650)

Oban zijn die CM5's niks voor je op MP? Zien er gelikt uit!!
@Pjotr:waren al weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
nou mijn upgrade plannen ook maar de ijskast in. SR7500 van marktplaats gehaald.. moest van 400 bijbetalen naar 650 bijbetalen voor een SR6007... beetje zonde
Omdat iedereen zelfde prijzen heeft zal er wel minimum prijs door importeur opgelegd zijn gok ik zo..
Maar goed de SR7500 helemaal geen foute versterker, zo ist ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PM7004 is een feit *O*

Die word nu gebruikt op mijn Klipsch RF-7 speakers in "Power Amp Direct" modus aan te sturen.
Al de rest wordt door mijn SR5004 verwerkt.
Een nieuwe audyssey meting is ondertussen uitgevoerd.
Mijn front's staan op Large en de sub instelling staat op Mix wat er voor zorgt dat de sub bij analoge en pcm bronnen in standby blijft staan, .... het klinkt gewoon fantastisch zo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:11
Goede combinatie, die SR en PM heb ik zelf ook. Maar sluit je je stereobronnen niet rechtstreeks aan op de PM7004?

[ Voor 6% gewijzigd door RexP op 22-01-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel geinteresseerd in de NR1603. Een van de voornaamste redenen is de combinatie met Spotify.
Nu heb ik al behoorlijk lopen zoeken hoe het werkt, maar een filmpje of desnoods een document met wat foto's/plaatjes heb ik niet kunnen vinden (al ben ik uit de tijd van de Mosaic-browser ).

Heeft er iemand een link/document met hoe Marantz in het algemeen, maar wellicht de NR1603 in het bijzonder, functioneert i.c.m. Spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Iemand zin om uit te leggen waarom je een eindversterker zou aansluiten op een surround versterker?! Zie berichten hieronder over pm 7004, via power amp direct.
Wat is de meerwaarde en hoe sluit je dat aan?! Snap het nu niet zo als 'Amateur audiofiel' haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De PM7004 is geen eindversterker, het is een stereoversterker. Je kan deze wel als eindversterker gebruiken, maar dat is relatief zonde aangezien je dan niets meet de voorversterker doet. Vandaar dat sommigen er voor kiezen om stereobronnen op de PM aan te sluiten. Via de Direct In van de PM kan je de voorversterker uitschakelen en alleen de eindversterker gebruiken. Vanaf de SR ga je dan met de Pre-Outs naar de PM. Dit is puur zodat je niet telkens speakers hoeft te wisselen als je van 2.0 naar 5.1 gaat.

Alleen een PM als eindversterker gebruiken zou mijn keuze niet zijn, dat is zonde. Je kan namelijk veel winst halen met de voorversterker, over het algemeen worden die van stereoversterkers beter gevonden dan die van surround receivers. Echter is dat in bepaalde ABX-testen nooit bewezen. Alleen een eindversterker toevoegen doe je als je echt vermogen te kort komt, dat zal alleen niet snel zijn. Voor een gemiddelde woonkamer en gemiddelde speakers is een gewone receiver meer dan voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 22-01-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
FeaR schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:35:
De PM7004 is geen eindversterker, het is een stereoversterker. Je kan deze wel als eindversterker gebruiken, maar dat is relatief zonde aangezien je dan niets meet de voorversterker doet. Vandaar dat sommigen er voor kiezen om stereobronnen op de PM aan te sluiten. Via de Direct In van de PM kan je de voorversterker uitschakelen en alleen de eindversterker gebruiken. Vanaf de SR ga je dan met de Pre-Outs naar de PM. Dit is puur zodat je niet telkens speakers hoeft te wisselen als je van 2.0 naar 5.1 gaat.

Alleen een PM als eindversterker gebruiken zou mijn keuze niet zijn, dat is zonde. Je kan namelijk veel winst halen met de voorversterker, over het algemeen worden die van stereoversterkers beter gevonden dan die van surround receivers. Echter is dat in bepaalde ABX-testen nooit bewezen. Alleen een eindversterker toevoegen doe je als je echt vermogen te kort komt, dat zal alleen niet snel zijn. Voor een gemiddelde woonkamer en gemiddelde speakers is een gewone receiver meer dan voldoende.
Duidelijk verhaal. Bedankt.
Maar dat doe je dus voornamelijk als je 5 surroundspeakers hebt en twee aparte stereo speakers die je op een stereo versterker aansluit die je weer via pre outs op de SR versterker aansluit? Ik heb namelijk een prima surround versterker die ook prima stereo geluid geeft op dezelfde boxen, maar heb boven ook nog een prima stereo versterker staan. Las onderstaande en dacht, goh kan ik die ook nog op een slimme manier gebruiken dan?! Maar goed, alleen indien je die dus op aparte speakers aansluit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De fronts sluit je inderdaad op de PM aan. De center, subwoofer, rears, et cetera op de SR. Door de Pre-Outs op de SR te gebruiken stuur je een signaal naar de PM welke dan de speakers weer aanstuurt. Maar nogmaals, in die mode gebruik je de PM puur als eindversterker en doe je niets met de voorversterker. Het voordeel van de fronts op de PM aansluiten heeft dan ook als nadeel dat je stereobronnen aan moet sluiten op de PM om van de voorversterker in de PM gebruik te maken. Hoeft niet altijd de meest mooie oplossing te zijn. En zoals gezegd is het verschil tussen een stereoversterker en receiver niet altijd aan te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:00
Nu we het toch hebben over de PM7004, weet er iemand of het wel 'veilig' is om mijn Monitor Audio BX2 speakers aan te sturen met die versterker? De wattage vertelt me dat het wel te combineren is, maar ik vraag het alsnog. Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BX2 zien er uit als een vrij standaard 2-weg systeem dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Ik zag een aanbieding van een UD5007 voorbij komen. Lijkt me interessante vervanging van mijn AcRyan. Speelt de UD5007 ook mkv's met h264 codecs af? In de gebruiksaanwijzing staat namelijk mkv alleen bij DivX.

[ Voor 17% gewijzigd door loeberce op 23-01-2013 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
was er met de ud5007 niet wat gedoe met subs? of is dat de voorganger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:52:
Ik ben wel geinteresseerd in de NR1603. Een van de voornaamste redenen is de combinatie met Spotify.
Nu heb ik al behoorlijk lopen zoeken hoe het werkt, maar een filmpje of desnoods een document met wat foto's/plaatjes heb ik niet kunnen vinden (al ben ik uit de tijd van de Mosaic-browser ).

Heeft er iemand een link/document met hoe Marantz in het algemeen, maar wellicht de NR1603 in het bijzonder, functioneert i.c.m. Spotify?
Heb zelf de 1603 besteld dus kan het je over een paar dagen vertellen. Helaas is de 1603 slecht leverbaar op het moment maar als goed is krijgen ze m donderdag weer binnen en kan ik t weekend de receiver uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 19:59
Misschien een upgrade ?

Heb nu de al wat oudere maar nog prima AV SR7400 , heb een mooi aanbod gezien van de SR6007.

Wat gaat dit mij nu meer brengen?

Behalve wat moderne look vraag ik mij af of de hdmi aansluitingen ''beter'' zijn .

Huidige config Pana 55vt50 en bijbehorende blu-ray speler , dune B1 en 5 x gelijkwaardige Hepta speakers uit de spring serie .
Ook nog een SACD combi van marantz de dv7001 en een ''old schoo''l B&O draaitafel

Graag tips van kenners die de echte meerwaarde van de SR6007 kunnen geven/inschatten t/o van de huidige SR7400 in mijn 5.0 opstelling zoals aangegeven.

mmmm zie nu dat het prijsverschil tussen de 6007 en de 7007 gemiddeld op 270 euro komt.
of zou de SR7007 een overkill zijn met de 5x hepta springs ?

[ Voor 12% gewijzigd door samuel123 op 24-01-2013 20:42 . Reden: nieuwe inzichten ;p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
- Nieuwste codecs (Master HD, True HD etc)
- Online functionaliteit als internet radio
- airplay

zo kunnen we het lijstje specs af gaan. Grote vraag is... wat vind jij belangrijk, waarom zou je willen upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 16:12
OinkOink schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:27:
[...]

Heb zelf de 1603 besteld dus kan het je over een paar dagen vertellen. Helaas is de 1603 slecht leverbaar op het moment maar als goed is krijgen ze m donderdag weer binnen en kan ik t weekend de receiver uitgebreid testen.
Ik ben ook erg benieuwd hoe handig/gebruiksvriendelijk de Spotify interface op de 1603 is. Ik heb nu de 1602, maar wel een Spotify Premium abbo ivm KPN glasvezel. Nu stream ik vanaf laptop, iPhone of iPad met AirPlay, maar het liefst zou ik Spotify op mijn NAS of op de versterker draaien, zodat ik die bedien met telefoon of tablet i.p.v. dat de muziek gedownload en doorgestreamd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 19:59
@pjotr

Gebruik is 20% muziek sacd enz 75 % films Bluray / streaming vanaf de dune /beetje tv en rest is radio

Waarom upgraden , eigenlijk zomaar iets nieuws na een aantal jaar.
Verder misschien om de HDMI door te lussen via AV (geen idee wat dat voor meerwaarde geeft ? )

de 7400 is verder nog prima in de 5.0 opstelling veelal bij blu ray de DTS
Dus weet niet of de beoogde upgrade 6007/7007 mij een wow verbetering effect gaat geven.
en of de hepta's er blij van worden ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door samuel123 op 25-01-2013 11:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
S1NN3D schreef op zondag 20 januari 2013 @ 02:49:
[...]

Nou, ook de CM8 vond ik erg mager klinken. En dat is toch geen goedkope speaker. Echt gaan luisteren dus.
CM8 is gewoon stuk minder dan de CM7 en CM9, kleinere klankkast en kleinere woofers

Ik heb zelf de SR7007 en CM7 en dat geeft een mooi warm klankbeeld vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Van de CM7 heb ik vaker positieve dingen gehoord. Probleem is echter dat de CM7 in 2010 is opgevolgd door de (mindere) CM8 en daardoor nog maar moeilijk te krijgen is. De stap naar de CM9 is vervolgens qua euro's ook wel weer een behoorlijke.

Uiteindelijk na veel luisteren een SR6007 met Focals gecombineerd. Is ook een prima combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
samuel123 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:42:
@pjotr

Gebruik is 20% muziek sacd enz 75 % films Bluray / streaming vanaf de dune /beetje tv en rest is radio

Verder misschien om de HDMI door te lussen via AV (geen idee wat dat voor meerwaarde geeft ? )

Dus weet niet of de beoogde upgrade 6007/7007 mij een wow verbetering effect gaat geven.
Ik heb mijn sr5002 geüpgraded naar de 7005; ik merkte namelijk dat ik power tekort kwam en wilde de nieuwste features en codecs. Ik heb geen moment spijt gehad. Sommige mensen zeggen dat speakers niet veel watts nodig hebben, wat ik ook absoluut geloof. Het verschil in klank was bij mij echter wel onmiskenbaar.

Volgens mij is de overstap in jouw geval qua power een downgrade? Als dat zo is: Vind je het de moeite om voor de features en codecs over te stappen? Qua codecs moet je dus zorgen dat je dit eerst kunt beluisteren. Of gewwoon een keer gek doen en een nieuw apparaat in huis halen en heerlijk mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samuel123 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:42:
@pjotr

Kijk dan eens naar een merk als NAD of Anthem. Mrx 300 of 500. Een NAD t757, die klinkt echt ongelooflijk goed en heeft een hele stabiele voeding. Ik heb de 7007 en T757 naast elkaar geluisterd, en de T757 heeft een stuk betere stereo weergave. En voor surround heeft hij alle codecs en ook audyssey voor surround, dus ik denk dat hij daar ook niet in tegen zal vallen! Een anthem is zeer sterk in surround, zeker met de plaatsing van alle effecten. Echt gaaf was dat. In stereo is Anthem ook aardig, maar wel iets minder dan de NAD

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Klopt Anthem is leuk speelgoed, helaas net als NAD boven mijn budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RexP schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:07:
Goede combinatie, die SR en PM heb ik zelf ook. Maar sluit je je stereobronnen niet rechtstreeks aan op de PM7004?
Enkel mijn Marantz TT Model 6350 is er op aangesloten.
Voor de rest is alles, met de PM7004 geschakeld op Power Amp Direct om mijn Klipsch RF-7 front speakers mee aan te sturen, compleet uitgemeten met Audessey en achteraf bij getuned met een SPL meter.
Prima geluid dus ook bij 5.1 bronnen.

De PM7004, i.p.v. de eindtrappen in mijn SR5004 gebruiken om de fronts mee aan te sturen, heeft er voor gezorgd dat ik bij stereo bronnen nu absoluut geen sub meer nodig heb.
Klipsch RF-7 zijn nogal veeleisend omdat ze op sommige frekwenties met hun impedantie onder 3 ohm duiken en dan heb je best wel nood aan een krachtige reserve ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:22:
[...]
Klipsch RF-7 zijn nogal veeleisend omdat ze op sommige frekwenties met hun impedantie onder 3 ohm duiken en dan heb je best wel nood aan een krachtige reserve ;)
Volgens mij valt dat behoorlijk mee. De speakers hebben een gevoeligheid van 101 (!) dB. Al met al heb je dus zeer weinig vermogen nodig om die speakers flink te laten spelen. En juist omdat ze zo weinig vermogen nodig hebben is die 3 Ohm absoluut geen probleem. Lage impedanties worden een probleem als je echt veel vermogen nodig hebt (dus bij speakers met een laag rendement), maar met dit soort speakers is dat niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Weet niet of dit t juiste topic is, maar anders merk ik het vanzelf wel...

Gister een nieuwe AVR gekocht, een Marantz NR1602. Nou ben ik niet helemaal een beginner, maar ik krijg de boel niet aan de praat. Wat heb ik:
- Samsung plasma
- Samsung HD-ontvanger DCB-HR380R
- PS3
- Apple tv

Via het setupmenu heb ik de vlgd HDMI-poorten toegewezen:
- BD: Apple tv
- Sat: HD-Ontvanger
- Game: PS3

1.De laatste stap in de setup, netwerk/internetradio, doet het niet. Heb de LAN-kabel aangesloten zoals t moet, maar geen connectie. LAM-kabel vd Apple tv gebruikt om een en ander uit te sluiten; ook niets... Ik vermoed dan ook dat de netwerkpoort vd de NR1602 wellicht defect is?

2.Geen beeld vd HD-ontvanger, in welke poort ik de HDMI-kabel ook stop. Beeld is blauw en flikkert af en toe. Andere HDMI-kabels geprobeerd, ook vd Apple tv die wèl werkt,, geen verschil.

3.PS3 wel beeld, maar dit flikkert/knippert alsof ik heb even naar een ander kanaal heb gezapt en terug. Geluid is overigens goed, beeld niet dus. Ook hier andere kabels en poorten gebruikt, maar helaas...

Het enige dat goed werkt is dus de Apple tv, op welke poort ik deze ook aansluit. Mijn vraag dus, weet iemand hoe ik bovenstaande 3 punten werkend krijg? Ben ik iets vergeten, zijn deze issues bekend? Of heb ik pech en een niet 100% functionerend exemplaat gekocht? ;(

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
[
1.De laatste stap in de setup, netwerk/internetradio, doet het niet.

2.Geen beeld vd HD-ontvanger,

3.PS3 wel beeld, maar dit flikkert/knippert

Mijn vraag dus, weet iemand hoe ik bovenstaande 3 punten werkend krijg?
Qua beeld:
Ik vrees dat je hetzelfde probleem hebt als ik met mijn nieuwe marantz icm de Samsung HR380R }) :( }) 8)7 |:(

welkom in de wondere wereld van ' Het grote Weigeren Van Electronicafabrikanten Om Iets Aan Het Handshakeprobleem te doen' Het handshakeprobleem houdt in dat apparaten niet met elkaar kunnen communiceren dmv HDMI. je kunt dan een andere HDMI ingang of uitgang proberen, of het geluid optisch aansluiten op de marantz maar het beeld direct naar de tv. Dit werkt alleen als je genoeg HDMI ingangen in de tv hebt natuurlijk. Het is en blijft een workaround en is vreselijk irritant omdat je de marantz gekocht hebt mét al zijn mogelijkheden om apparaten aan te sluiten. Bovendien heb je met optisch geen nieuwste codecs als DTS HD etc.

Dit heb ik vd zomer voorgelegd aan Marantz en Samsung. Ik kreeg deze antwoorden:

Ik begrijp dat u een aantal problemen heeft betreffende handshake problemen tussen uw SR7005 en een Samsung HD decoder DCB 380 R.

Dit kan inderdaad tussen verschillende apparaten van verschillend fabrikanten voorkomen.
Wij hebben betreffende dit soort problemen meerdere malen contact gezocht met verschillende fabrikanten, maar in samenwerking met de fabrikanten hier nog geen passende oplossing voor kunnen vinden.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Marantz Product Support
Vraagverwijzingsnr.:120527-000009

Dit is het antwoord van Samsung:

Wij kunnen ons voorstellen dat het vervelend is om twee apparaten in bezit te hebben die niet met elkaar overweg kunnen. Toch willen wij u het volgende mededelen.
Geen enkele fabrikant kan garanderen dat zijn product met elk ander product van andere merken goed zal samen werken. In het algemeen kunnen de producten wel goed overweg maar er kunnen (zoals bij u) situaties zijn waarbij twe eproducten van twee verschillende merken niet samen werken. Echter is daar technisch gezien niets aan te doen.
Wederom vinden wij het vervelend maar het is niet anders.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Met vriendelijke groet,
Tariq Idoe

Mijn oplossing: een andere decoder gekocht (Cisco met harde schijf (van de nood een deugd maken heet dat)

Qua netwerk: Welke melding krijg je? Heb je de router opnieuw opgestart? Gebruik je een goede kabel?

Eigenlijk zouden we als consument eens iets moeten doen aan het handshake probleem (Kassa / radar / weet ik veel). Wie doet mee????
Pagina: 1 ... 14 ... 67 Laatste