Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 13 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:36
Je kunt als het goed is gewoon instellen dat input 'BD' zowel bijv. HDMI ingang 1 als optisch ingang 1 betreft. Dan kun je het inputsignaal gewoon op BD laten staan. Stel je hebt optisch ingang 1 toegewezen aan input 'CD' dan moet het denk ik ook wel werken maar dat weet ik niet zeker.

Mag ik vragen waarom je de PS3 voor 1 game als optisch wil gebruiken?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Ben aan het rondneuzen voor een nieuw speakersetje + receiver en ben erg gecharmeerd van de:

Teufel Ultima 40 MK2 (2 zuilen) en daarnaast sowieso de Marantz NR1603 (+ waarschijnlijk de Marantz UD5007). Ik ga in eerste instantie voor een stereo-opstelling, maar wil wel een surround reciever i.v.m. de toekomst en sowieso HDMI ingangen, features et cetera.

Mijn vraag is of dit samen gaat:

- De Marantz biedt maximaal 50watt per kanaal
- De Teufels vereisen min 20watt en max 120watt long term.

- De Marantz biedt 8 Ohm: 20Hz - 20kHz & 6 Ohm: 1kHz
- De Teufels kunnen 4 Hz - 20kHz (4 - 8 Ohm)

In theorie moet dit dan toch prima kunnen?

[ Voor 3% gewijzigd door Giant87 op 28-11-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:55
Giant87 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:24:

Volgens mij ben je vergeten wat waarden mee te kopiëren aangezien de waarden zo echt niets zeggen ;) Dingen als "20 - 20.000 Hz op 8 Ohm" wordt meestal voorgegaan door een vermogen.

De NR1603 doet op 20 - 20.000 Hz en twee kanalen op 8 Ohm 50 Watt. En op 6 Ohm bij 1000 Hz komt er 60 Watt per kanaal uit. Het zijn gewoon twee verschillende manieren van meten. Waarbij veel merken vooral de laatste manier gebruiken aangezien die hoger uit valt. En hoger == beter in het oog van de gemiddelde consument.

Maar die versterker en speakers gaat gewoon werken. Enige is dat de speakers een wat lage gevoeligheid hebben waardoor je de versterker wat verder open kan moeten draaien. Maar met een paar Watt ga je ook uit deze speaker meer dan genoeg halen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
LuPo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:05:
Je kunt als het goed is gewoon instellen dat input 'BD' zowel bijv. HDMI ingang 1 als optisch ingang 1 betreft. Dan kun je het inputsignaal gewoon op BD laten staan. Stel je hebt optisch ingang 1 toegewezen aan input 'CD' dan moet het denk ik ook wel werken maar dat weet ik niet zeker.

Mag ik vragen waarom je de PS3 voor 1 game als optisch wil gebruiken?
Thanks, ik ga het proberen. Ik speel Rocksmith, (guitar hero achtige game met echte gitaar) die via HDMI wat last heeft van input lag qua geluid. Via optisch zou dat zo goed als verdwenen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bokmaaa schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:59:
[...]
Thanks, ik ga het proberen. Ik speel Rocksmith, (guitar hero achtige game met echte gitaar) die via HDMI wat last heeft van input lag qua geluid. Via optisch zou dat zo goed als verdwenen moeten zijn.
Het geluid is trager dan het beeld? Dat is iets wat je normaal niet ziet, veelal is het beeld trager dan het geluid omdat de TV nog wat processing toepast op het beeld waardoor dit later komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Nee het beeld is ingame met een regelaar perfect bij te stellen zodat het synchroon loopt met het geluid. Maar er is sprake van input lag, oftewel, als ik een snaar aansla komt het geluid een fractie later uit de speakers dan dat ik het aansla. Dat maakt timing wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vraag me af of je dat oplost door HDMI te vervangen door een optische kabel. Grote kans dat de inputlag komt door de processing van de console. Maar proberen kan altijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik ben een beetje rond aan het kijken naar een upgrade voor mijn Yamaha RXV671. Aangezien mijn BR speler een Marantz is, zat ik te denken om de receiver ook van Marantz te kopen. Daarnaast kunnen de Marantz receivers tegenwoordig ook Spotify rechtstreeks streaken, en dan scheelt weer een stap.

Ik overweeg de SR5007. Is dit een significante upgrade boven de Yammie die ik nu heb, of moet je dan echt naar de 6007/7007 modellen (met navenant prijskaartje)?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Heb een leuke voor jullie:

Ik zat met het idee te spelen om nu ik een SR7007 heb mijn oude SR5005 te gaan gebruiken voor Bi-Amp icm met die SR7007.

Je kan met die SR7007 ook bi-ampen maar dat blijft dezelfde voeding belasten en ik wil mijn 7.2 niet kwijt

Kan dit?

Ik heb B&W CM7 en die lusten wel wat power ;-)

Jullie hints, tips aanbevelingen?

Kreeg al deze tip op een ander forum en vroeg me af of dit kan en hoe ik het dan aan moet sluiten:

Bij bi-ampen denken de meesten aan meer vermogen, ik denk aan meer rust en helderheid. Hoezo waarom?
Ik heb enige tijd geleden al eens een karakteristiek van een luidspreker geupload, ik weet niet meer in welk topic. Maar door twee versterkers te gebruiken voor je fronts (twee per luidspreker) voorkom je dat de impedantie van de woofer de impedantie van mid en tweeter beïnvloedt. Ik ga daar nu even geen les over geven, lees internet.

Ik zou, als je bi-ampen wilt proberen, het volgende doen:
sr7007: fronts biampen en center (5 versterkers) + pre sub
sr5005: surrounds en back (4 versterkers)
sr7007 gebruiken als pre/eind amp en sr5005 als eind amp (dus vol op 0 dB) en alle luidsprekers inregelen met audyssey (ja daar is tie weer!)

Dat zou wel eens een verrassend resultaat kunnen geven. en het is leuk om te proberen als je toch de spullen hebt.
Ik lees je verslag wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
FeaR schreef op woensdag 28 november 2012 @ 07:38:
[...]

Volgens mij ben je vergeten wat waarden mee te kopiëren aangezien de waarden zo echt niets zeggen ;) Dingen als "20 - 20.000 Hz op 8 Ohm" wordt meestal voorgegaan door een vermogen.

De NR1603 doet op 20 - 20.000 Hz en twee kanalen op 8 Ohm 50 Watt. En op 6 Ohm bij 1000 Hz komt er 60 Watt per kanaal uit. Het zijn gewoon twee verschillende manieren van meten. Waarbij veel merken vooral de laatste manier gebruiken aangezien die hoger uit valt. En hoger == beter in het oog van de gemiddelde consument.

Maar die versterker en speakers gaat gewoon werken. Enige is dat de speakers een wat lage gevoeligheid hebben waardoor je de versterker wat verder open kan moeten draaien. Maar met een paar Watt ga je ook uit deze speaker meer dan genoeg halen :)
Thanks, wattages had ik daar boven benoemd. ;) Enige jammere is dat na gister de prijzen van de NR1603 met 125 en Blu-ray speler (UD5007) met 200 omhoog gegaan zijn. :( Had ik ze nu maar gelijk besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
wimpie007 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:50:
Je kan met die SR7007 ook bi-ampen maar dat blijft dezelfde voeding belasten en ik wil mijn 7.2 niet kwijt
sr7007: fronts biampen en center (5 versterkers) + pre sub
Dat is al een andere oplossing dan jij wilt. De suggestie die wordt gedaan is nog steeds met één en dezelfde versterker en dus ook voeding.

Verder heeft de persoon die de oplossing geeft een punt dat je meer vermogen naar de speaker stuurt. Echter is het de vraag hoe veel vermogen je effectief over houdt. Dit omdat een receiver minder levert naarmate er meer kanalen aan worden gestuurd. Plus je bent altijd passief aan het bi-ampen aangezien het filter in je speakers nog steeds aanwezig is. Oftewel 99% van het vermogen komt niet eens aan bij de units zelf.
Kan dit?
Wat jij wilt is High Level aansluiten op de SR5005 en de Low Level op de SR7007 (of andersom, maar voor het idee). Dan heb je namelijk echt twee losse units met losse voedingen. Dat is de theorie zoals jij hem wilt.

Je zou dan de Pre-Outs van de SR7007 naar de Multi Channel in van de SR5005 moeten brengen en de SR5005 ook op die input instellen. In theorie werkt het met aansluiten en aansturen wel op die manier. Echter heb je zeker een volumeverschil. De SR5005 heeft - voor zover ik weet - geen modus om als dedicated eindversterker te dienen en zal op 0.0 dB dan ook bijna voluit spelen. Een echte eindversterker heeft namelijk geen volumeknop en doet wat de processor doet. Dat laatste ga je met een SR5005 volgens mij niet voor elkaar krijgen aangezien elke input een echte bron met volumeregeling is. Er zijn versterkers die het kunnen, veelal zie je het bij stereoversterkers die dan een HT Passthrough mode of Power Amp-mode hebben. Dan worden het "domme" eindversterkers zonder enige vorm van processing. Maar dat kan ik op de SR5005 zo dus niet vinden.

Mocht je echt meer vermogen nodig hebben dan gewoon een leuke eindversterker plaatsen achter die SR7007. Werkt vele malen beter dan kloten met een receiver achter een receiver.

De fronts en center (en sub, maar die is toch actief) op de SR7007 en dan de rest van de speakers op de SR5005 geeft natuurlijk ook al wat meer ademruimte op de SR7007. Heb je nog steeds een volumeverschil, maar dat is op die manier wel makkelijker op te lossen dan met wat je oorspronkelijk wilde met twee losse voedingen.

Giant87 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:37:
[...]
Thanks, wattages had ik daar boven benoemd. ;)
Echter zijn vermogen en het bereik samenhangend waardoor je ze niet van elkaar kan scheiden zoals jij hebt gedaan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 28-11-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
goed idee. Dacht ook al zoiets met mn 7005 + 5002. Hoe moeten we dit dan aansluiten (kabels, ingangen, inregeling in menu's etc)?
Thanks Fear ;)

Wat zou een leuke eindversterker zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Pjotr22 op 28-11-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Thanks Fear voor de uitleg, ga weleens kijken wat ik doe. Ik heb het vreemde idee dat die SR7007 minder hard gaat dan mijn oude sr5005?

Moet nu met series enzo hem op -10 a 15 zetten terwijl dit met die SR5005 op -20 kon

• Marcel S
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:18
Giant87 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:24:
Ben aan het rondneuzen voor een nieuw speakersetje + receiver en ben erg gecharmeerd van de:

Teufel Ultima 40 MK2 (2 zuilen) en daarnaast sowieso de Marantz NR1603 (+ waarschijnlijk de Marantz UD5007). Ik ga in eerste instantie voor een stereo-opstelling, maar wil wel een surround reciever i.v.m. de toekomst en sowieso HDMI ingangen, features et cetera.

Mijn vraag is of dit samen gaat:

Heb sinds een week precies dezelfde set staan; NR1603 + UD5007 + Teufel Ultima 40Mk2
Ben er tot nu toe zeer tevreden over.

• Giant87
Nice, heb je foto's? Ik ga overigens voor de 1403. Enkel de streaming features zijn me de 300,- extra niet waard.

[ Voor 69% gewijzigd door Giant87 op 29-11-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:03

servies

Veni Vidi Servici

wimpie007 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:00:
Thanks Fear voor de uitleg, ga weleens kijken wat ik doe. Ik heb het vreemde idee dat die SR7007 minder hard gaat dan mijn oude sr5005?

Moet nu met series enzo hem op -10 a 15 zetten terwijl dit met die SR5005 op -20 kon
Tjeemig... op die uitsturing blaast m'n SR5200 mij de woonkamer uit...
Zit je met gehoorbescherming in televisie te kijken??? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Daar lijkt het wel op! Mijn SR5003 komt ook niet vaak boven de -20 uit, hooguit tijdens feestjes oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Aan de stand van de volumeknop valt maar weinig af te lezen. Het volume in de kamer hangt ook van de grootte van de ruimte af, akoestiek en natuurlijk ook het rendement van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
zit nu op -15 DWDD te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel S
Giant87 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:44:
Nice, heb je foto's? Ik ga overigens voor de 1403. Enkel de streaming features zijn me de 300,- extra niet waard.
Alsjeblieft:

http://imageshack.us/photo/my-images/24/imag0010hz.jpg/

[ Voor 30% gewijzigd door Marcel S op 02-12-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Pjotr22 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:06:
Het signaal dat je tv uitstuurt is stereo (tenminste mijn Pana txp46s10).

Je marantz heeft daar de codec ' Pro Logic of Pro Logic II' voor in huis voor soort surround ervaring. Kan bij sommige uitzendingen best redelijk klinken maar het blijft een trucje.

Als je altijd alle speakers wilt horen kies je multi channel stereo.

Maar dit wil je natuurlijk niet..

Voor een paar tientjes heb je een 2e hands HD decoder die je dmv optisch of hdmi een 5.1 signaal kan laten doorsturen naar je marantz. Heb je er wel weer een apparaat bij :/
Inmiddels alles werkend zoals ik het wil. MIjn CI+ module was defect en daar heb ik inmiddels een nieuwe voor. Eindelijk.....wat een gezeur met eerst een defecte receiver en daarna de CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Daar moet je dan ook maar achter zien te komen! Hoe is je dat gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:57
Hallo forumers,

Ik zit met een vraagje. Ik wil binnenkort een receiver kopen waar ik mijn stereo versterker op kan aansluiten. Met mijn huidige receiver kan dat niet want heeft geen Pre-Out. Nu is mijn oog gevallen op de Marantz NR1603 daar deze die aansluiting wel heeft. Nu zag ik op de Marantz-site dat de SR5007 dat ook heeft en daarbij wat meer vermogen kan leveren. 50 Watt voor de 1603 tegen 100 voor de 5007.

Is het prijsverschil (€250) het waard? En de verdere specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Pjotr22 schreef op maandag 03 december 2012 @ 07:33:
Daar moet je dan ook maar achter zien te komen! Hoe is je dat gelukt?
Sja na die nieuwe CI+ module geïnstalleerd te hebben werkte het meteen.
Heb daar toen niets meer gewijzigd. Enige rare is dat ' ie wel zegt " TV at HDMI-1" terwijl het toch echt via de optische kabel is aangesloten.

Misschien dat het toch ook nog aan een setting in de tv heeft gelegen die ik in de tussentijd heb gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Laatst online: 19-07-2024
Nu het er toch een beetje over gaat...

Heb de Horizon mediabox van UPC aangesloten via een digitale coaxkabel en een optische voor het surround geluid op een Marantz SR 5007. Twee vragen:

1). wat betekent Offset -8? Dat geeft ie een paar seconden aan als ik 'm op Dolby zet, en kan of moet ik het veranderen?

2). Als ik in de Horizon aan geef dat de AC-3 dolby aangesloten is, dan moet ik alsnog zelf het geluid op 5.1 zetten in per zender. De andere digitale coax aansluiting moet ook aanstaan anders heb ik sowieso geen geluid meer. Dat snap ik sowieso al niet, maar goed. Wanneer ik dan lekker een filmpje heb gekeken op 5.1 met geluid via Marantz en ik wil weer terug naar stereo dan lukt dat alleen op die zender. Wanneer ik zap heb ik helemaal geen geluid meer! Dan moet ik eerst weer in het menu uitschakelen dat ik uberhaupt de kabel aangesloten heb en dan pas heb ik weer stereo geluid?!

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@opa_paul: misschien dat mijn vraag leidt tot een oplossing voor jouw probleem 2.

Je schrijft dat je de Horizon hebt aangesloten hebt via een digitale coax EN een optische kabel. Aangezien beide kabels digitaal het geluid doorgeven lijk je dus iets dubbels te doen. Waarom heb je de aansluiting zo gemaakt? Kun je het eens met één van beide kabels proberen?

Tevens vraag ik mij af waarom je de Horizon niet via HDMI hebt aangesloten op je receiver (en daarna het beeld met HDMI van de versterker naar de TV)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Mooi! Ik heb de 1403 inmiddels binnen (let niet op de M-audio monitor, is zeer tijdelijk, ben net verhuisd). Nu wachten op de Ultima MK2's. :) De Marantz komt uiteraard straks in het midden van het kastje. Wel een erg spartaans menu trouwens, maar daar gaat het natuurlijk niet om.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/4zul54.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Gefeliciteerd!
Ja vreemd die menu's. Marantz heeft daar met de ***7 modellen eindelijk een anno-nu sausje overheen gedaan.
Ach ik luister liever naar het geluid dan dat ik staar naar de menu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik heb een gek probleem sinds ik een receiver gekocht heb. Ik had hiervoor alles via HDMI op de TV aangesloten en audio naar een oud Philips versterkertje gestuurd. Die is helaas overleden, dus een Marantz 1402 gekocht.

Eigenlijk deed alles het perfect en had ik goed geluid en beeld, alleen toen ik later op de avond mijn TV, Marantz en htpc aanzette was Windows 7 gewoon full-HD, maar XBMC was 'scaled-down'. XBMC dacht wel dat ie 1080p was, maar op mijn TV was het kleiner, alsof het geresized was en dus met allemaal zwarte balken rond mijn beeld.

Een enkele keer alt-tabben en ik dacht dat het gefixt was, maar toen had Windows 7 hetzelfde probleem en ik krijg het niet meer terug. Heb resoluties gewisseld en device drivers geupdate, maar ik krijg het niet goed. Momenteel is de HTPC de enige die aangesloten zit op de receiver, dus ik weet niet of het aan de TV, de receiver of de HTPC ligt. Vanavond haal ik wel even alles weer los en sluit ik de HTPC direct op de TV aan, dan sluit ik de Marantz hopelijk uit. Mijn vermoeden is dat het bij een Windows update ligt.

Iemand anders eens zoiets raars gehad?

Overigens toppie geluid, helemaal met die Audyssey tool. Ik ben geen audiofiel, maar de muziek die ik ben gaan luisteren klonk erg goed :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Klinkt alsof je last hebt van overscan. Laat me raden, je hebt een ATi videokaart of -chip? Wat je moet doen is Catalyst Control Center installeren en dan vind je onder de tab "My Digital Flat-Panels" de optie "Scaling Options (Digital Flat-Panels)". Vervolgens de slider helemaal naar rechts op 0% zetten (Overscan), dat zou het moeten fiksen. Is een quirck van ATi kaarten...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik heb inderdaad een ATI kaart. Klinkt als een hele plausibele oplossing. Ik ga vanavond even checken :)

Wel raar dat het eerst nog niet was, maar er zijn wel 53 windows updates geinstalleerd, dus je weet nooit.

[ Voor 34% gewijzigd door armageddon_2k1 op 05-12-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Weet bijna zeker dat dat het is, ik had het zelf namelijk ook. Duurde even voordat ik er achterkwam waar het aan lag :D Oh, wees er maar op voorbereid dat je het nog een paar keer moet doen. Op een gegeven moment onthoud je PC het, maar soms pas na 3 of 4 keer opnieuw instellen. Erg raar...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dat was hem inderdaad :) Raar zeg dat ie dat zomaar eventjes verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Rallye schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:55:
@opa_paul: misschien dat mijn vraag leidt tot een oplossing voor jouw probleem 2.

Je schrijft dat je de Horizon hebt aangesloten hebt via een digitale coax EN een optische kabel. Aangezien beide kabels digitaal het geluid doorgeven lijk je dus iets dubbels te doen. Waarom heb je de aansluiting zo gemaakt? Kun je het eens met één van beide kabels proberen?

Tevens vraag ik mij af waarom je de Horizon niet via HDMI hebt aangesloten op je receiver (en daarna het beeld met HDMI van de versterker naar de TV)?
@Rallye
Dat kan ik wel uitleggen. Als ik de horizon direct op de versterker aansluit dan moet ik die per se altijd aan hebben staan wanneer ik gewoon tv kijk. (En mijn vriendin ook, die amper snapt hoe dat ding aan moet) Nu zappen we gewoon op hdmi 1 op de tv. De marantz zit op hdmi 2.
Ik heb twee kabels aangesloten van horizon voor de audio naar de marantz. Eerst alleen de digitale coax, maar dan werkt alleen stereo dus heb ik de optische erbij gedaan. Als ik dan de digitale coax weg haal dan heb ik helemaal geen geluid meer! Dus vandaar beide kabels. Weet ook niet of het met alleen een optische kabel te doen is. Of je dan ook soms stereo kan gebruiken aangezien wij het meeste op stereo kijken!

Het probleem blijft dat ik niet beide kabels kan gebruiken en kan wisselen tussen surround en stereo zonder dat het geluid weg valt van surround terug naar stereo! Hoop dat ik het zo duidelijk heb gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik lees dat diverse receivers (o.a. Onkyo) een bug hebben in de HDMI waardoor hij 23.976fps naar 24fps omgooit.

Kan ik dat soort problemen ook verwachten bij een SR7007? Of kan deze 23.976fps en 24fps goed uit elkaar houden? (De specs pagina op marantz.com biedt helaas geen uitkomst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@opa_paul: nog steeds heb ik geen directe oplossing voor je probleem. Ik begrijp nu wel waarom je de HDMI eerst naar de TV laat lopen, maar dan nog niet waarom de beide andere digitale verbindingen naar de receiver een andere vorm van geluid geven. Met beide zou surround mogelijk moeten zijn.

Zou een "work around" kunnen zijn dat je gebruik maakt van de pass trough van de Marantz? Je moet dan de Horizon via HDMI op je Marantz aansluiten en de Marantz op de Horizon afstemmen. Daarna zet je de Marantz uit. Dan heb je even geen geluid en daarna geeft de Marantz het geluid door aan de TV. Dan heb je de digitale coax en optische kabel niet meer nodig en speelt het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel S
Hier heb ik de Horizon op de Marantz 1603 aangesloten en vanuit hier naar de TV (arc).
Als ik nu met de ab van de horizon de box aanzet en de tv, gaat automatisch ook de marantz aan.
Het geluid van de tv gaat dan over de speakers op de marantz. Als ik nu de marantz uuitzet, gaan automatischs de speakers van de tv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Zou het kunnen proberen maar vind gewoon dat ik de horizon niet aan zou hoeven moeten sluiten aan de marantz om surround geluid te hebben. Via hdmi bedoel ik dan. Waarom dat het niet werkt wanneer alleen de optische aangesloten is snap ik ook niet. En alleen de digitale coax geeft weer alleen stereo door! Vreemd alsnog. Weer iemand waarom het 'mis gaat' bij terug schakelen van surround naar stereo wanneer beide kabels aangesloten zijn?
Voor de 5/maand dat ik surround via horizon wil kijken zal ik m wrs niet via hdmi schakelen naar marantz. (Tot nu toe) kijk nl veel teveel gewoon op stereo via geluid tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Ik ben dus van plan om de Marantz PM6004 aan te schaffen voor mijn Monitor Audio BX2 speakers. Nu heb ik de voorbij weken gezocht naar waar ik voordelig die versterker zou kunnen kopen en dat was op een Britse site waar ze die versterker voor 300 euro verkochten. Nu is dit wel een optie die ik overweeg, alleen vraag ik me af hoe het zit met de garantie. Ik zou de versterker moeten verzenden naar een mail forwarding adres die het dan mijn kant opstuurt, maar dan zou het onmogelijk zijn om gebruik te kunnen maken van de garantie. Kan ik, bij eventuele schade na verloop van tijd, de versterker gewoon terugsturen naar de fabrikant zelf of gaat dat niet?

Een andere vraag is of het mogelijk is om een subwoofer aan te sluiten aan de versterker. Ik heb iets gelezen over een high line aansluiting, maar toch heb ik niet de zekerheid of dat dit wel gaat lukken. Het is immers een 2.0 versterker die een normale subwoofer aansluiting mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@opa_paul: misschien moet je het toch in de Horizon zoeken. Anders blijft mij work around (en die van Marcel S) als enige oplossing. Of je moet je vriendin eens een goede uitleg geven van de Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:11
Le Enfant! schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:52:
Ik ben dus van plan om de Marantz PM6004 aan te schaffen voor mijn Monitor Audio BX2 speakers. [...] Kan ik, bij eventuele schade na verloop van tijd, de versterker gewoon terugsturen naar de fabrikant zelf of gaat dat niet?
Marantz doet de service-afhandeling niet zelf, maar heeft daar servicecenters voor (in Nederland: Audio Service in Elst). Je moet je apparaat aanbieden via een dealer, en v.z.i.w. kun je geen aanspraak maken op garantie als je apparatuur in een land met een ander electriciteitsnet is aangeschaft.

Ben je overigens zeker van de prijs? In de UK zie ik een vaste prijs van 299 pond, dat is 370 euro, excl. verzenden.
Le Enfant! schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:52:
Een andere vraag is of het mogelijk is om een subwoofer aan te sluiten aan de versterker. Ik heb iets gelezen over een high line aansluiting, maar toch heb ik niet de zekerheid of dat dit wel gaat lukken. Het is immers een 2.0 versterker die een normale subwoofer aansluiting mist.
Wat je bedoelt is de high level aansluiting op de sub. Daarbij sluit je je sub aan op de luidsprekerterminal van je versterker, en regel je de crossover op je sub. Let op dat niet alle subs zo'n high level aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:17
Ik heb het volgende probleem met mijn NR1603 met Airplay.
Elke keer is dat inschakel via mijn ipad/iphone/itunes, en vervolgens stop, dan blijft de receiver hangen in de airplay modus. Ook al schakel ik direct na het stoppen met airplay over naar bijvoorbeeld de tuner. Als de receiver vervolgens weer aangaat, zit ie weer vast in de net/ usb omgeving met zijn airplay.

Dit is erg vervelend, omdat de receiver nu niks doet. Slechts de receiver van het stroom halen, helpt... Wat niet echt de bedoeling kan zijn. Ik heb de laatste updates erop staan...

Is iemand hiermee bekend?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Op AVSforums wordt een zelfde probleem genoemd, maar dan met de NET/USB. Misschien heb je daar iets aan? Zie http://www.avsforum.com/t...6006-receiver-thread/1560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Hoeveel zou een SR5005 in zwart nog waard zijn? 2 jaar oud met klein defect: Volumeknop doet soms niet wat ie moet doen maar ja gebruik toch altijd de AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
RexP schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:38:
Wat je bedoelt is de high level aansluiting op de sub. Daarbij sluit je je sub aan op de luidsprekerterminal van je versterker, en regel je de crossover op je sub. Let op dat niet alle subs zo'n high level aansluiting hebben.
Bestaat er dan geen voorversterker die zoiets kan regelen via de high level aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:11
Nee, als je de crossover op je versterker gaat instellen spreek je juist over low- of line level. Een high level signaal bevat het hele frequentiebereik. Het is dan aan de sub om het signaal boven een bepaalde frequentie (de crossover) af te kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:08
Zojuist 2x CM8 White met SR7007 Zwart besteld ^^

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Phyt_ schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:27:
Zojuist 2x CM8 White met SR7007 Zwart besteld ^^
Zo , proficiat met je aankoop zeg! Hopelijk kun je er wat over schrijven als je de gear hebt aangesloten. Ben al maanden in de markt voor een nieuwe receiver. Uiteindelijk ook bij de sr7007 uitgekomen, ik heb net de aanbieding misgelopen enkele weken terug van 1075 euro.
De cm8 zijn mijn inziens ook een hele mooie combi met de sr7007, ik ken enkel de cm1 bij mijn vader thuis, eenmaal daar verbaas ik mij iedere keer weer van de muzikale eigenschappen van die kleine rakker;p

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Thx zal ik zeker doen maar eerst wachten. Mischien dat ik ze woensdag opkan bale. Als ze op voorraad zijn bij b&w. fingers crossed

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Phyt_ schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:57:
Thx zal ik zeker doen maar eerst wachten. Mischien dat ik ze woensdag opkan bale. Als ze op voorraad zijn bij b&w. fingers crossed
Kijk al 4 dagen tegen dit bericht an dus je review / first impression moet nu wel heel goed worden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het mail adres van de kerstman,

http://www.fwdmagazine.be/fwd/146397/review-marantz-pm-11s3/
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
vanmiddag gebeld maar hopelijk donderdag vrijdag binnen :<, vandaag nog niks binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
en van de Sint , want bij deze versterker horen ook speakers van een gelijkaardig budget :+

Mijn Specs

Verwijderd

Damned, dat ie al weer naar huis is, wel smulle hé z'on stereo'tje, :*)

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:53
Ik heb vandaag de Marantz NR1603 gekocht. Werkt goed, alleen de Remote App is een groot drama.
Ik heb de Marantz met een dlink dir-505 verbonden met het internet. Toen ik de app voor het eerst opende, vond hij mijn Marantz meteen. Maar zodra ik de app afsluit (door op de home knop te drukken) en hem daarna weer wilt openen, vind hij mijn receiver niet meer. Ik moet dat een aantal keer de app opnieuw opstarten, en dan vind hij hem weer. Wanneer ik de app dan weer sluit, zelfde liedje.

Is iemand hier bekend mee en heeft iemand er een oplossing voor?

• Pjotr22
statisch IP adres geven. (ik weet zelf alleen niet hoe dat moet vandaar dat ik Airplay ook niet kan gebruiken)

• Rallye
@CrimpyRex: probeer eens DeRemote (voor iPad of iPhone). Die vind ik prettiger dan de Marantz app. Kost wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
iemand van plan deze te halen...?

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/20121219103109_av8801goed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Rallye schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:50:
@CrimpyRex: probeer eens DeRemote (voor iPad of iPhone). Die vind ik prettiger dan de Marantz app. Kost wel iets.
Dat is zeker het overwegen waard. Wat wel vreemd is, is dat ik altijd verbinding (ik kan Spotify gewoon bedienen mbh de afstandsbediening) heb op de versterker zelf. Maar wifi weigert nu regelmatig dienst, op iPhone en Macbook. Er zit dus ergens een conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De AV8801 staat op mijn shortlist inderdaad voor een toekomstige processor. Alleen de voorversterker, want qua eindversterking heb ik meer vertrouwen in mijn Emotiva eindversterkers dan in een MM8077. 880 Watt is niet extreem veel voor zeven kanalen in Klasse A/B namelijk. En 18 kilo valt me ook wat tegen. Hoop dat Marantz met de AV8801 weer een volwaardige high-end Marantz neer weet te zetten. Want de SR7005/7 en AV7005 die ze nu hebben zijn dat namelijk niet Is mid-end.

Helaas is er niet al te veel keuze in dit prijssegment qua processoren. Emotiva komt met de XMC-1 welke zeer goed geprijsd is, maar qua looks vind ik dat gewoon drie keer niets eigenlijk. Onkyo komt wellicht met een processor op basis van de TX-NR5010 en dat zou dan wel weer leuk zijn, maar wat die qua prijs gaat doen. En ook Onkyo heb ik niet meer zo hoog staan. Denon is met hun processor mij gewoon te duur met 7000 - 8000 euro, mits je dan een nieuwe hebt met update van HDMI 1.4 en wat al niet meer. Anders mag je daar los nog eens 1100 euro voor betalen. AVR-4520 van Denon vind ik nog steeds zeer mooi, maar daar gaat geen processor van komen (in principe is dat de AV8801), want Denon gaat zich op midrange richten en niet meer op high-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
jeeuhh goed nieuws vandaag ophalen die spullen ^_^ vanochtend het verlossende telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Ik heb de ps3, upc en mediaspeler op de nr1603 aangesloten.
Als ik de ps3, mediaspeler of upc aanzet, valt het me op dat het geluid veel zachter uit de speakers komt dan wanneer ik muziek luister. Hoe kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:17
Pjotr22 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:47:
statisch IP adres geven. (ik weet zelf alleen niet hoe dat moet vandaar dat ik Airplay ook niet kan gebruiken)
Een statisch IP-adres kun je opgeven in het System menu van de Marantz, en daar kiezen voor Network setup. Je krijgt dan de keuze of je een dynamisch of statisch IP-adres wilt gebruiken.

Airplay werkt overigens ook zonder een statisch IP-adres. Dat werkt bij mij verder prima.
Afgezien van het probleem bij mij dat na elk gebruik met Airplay, de Marantz bevriest. Slechts een harde reset kan um dan wakker schudden. Niet echt werkbaar wanneer je niet eenvoudig bij de stekker kan komen :)

Ik vermoed dat het probleem komt door het Bonjour-protocol en mijn (Linksys) router.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:08:
[...]

De gebruiksaanwijzing lezen?? :+
Dat ik DAAR nog niet aan heb gedacht! :)

Ander probleempje ook opgelost door een sonos:connect te kopen. Nu heb ik het beste van beide werelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Leut schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:27:
[...]

Een statisch IP-adres kun je opgeven in het System menu van de Marantz, en daar kiezen voor Network setup. Je krijgt dan de keuze of je een dynamisch of statisch IP-adres wilt gebruiken.....
Klinkt simpel en dat zou het ook moeten zijn gezien hoe weinig hierover in Jip&Janneke taal wordt geschreven op internet!
Ik heb simpelweg geen flauw idee hoe dit moet. Welk ip adres geef ik dan op? wat moet ik doen in mn Ubee modem van ziggo? welke poorten moeten open en hoe moet ik dit doen?
Ik zou wel meer apparaten een statisch ip adres willen geven zoals mn ps3, mn NAS (kan ik die ook van buitenshuis benaderen).

Ik heb hier al uren en uren in gestopt, tevergeefs. Misschien is het zo eenvoudig dat ik het niet zie.... 8)7 ?
(bijna off topic maar toch wie kan me helpen??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Wellicht dat je iets hebt aan deze website: www.portforward.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Thanks! Iet er goed uit. Moet daar een dagje of twee vrij voor nemen. Iemand in de buurt van Amersfoort die dit voor me kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Heb de NR1603 icm de B&W CM1. Mijn eerste setje, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik vind het goed klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Ik kreeg gisteren van mijn vriendin de center (vokal) speaker van de senzor dali serie. Bijpassend bij 2x dali type 5 en 2x type 1 als surround speakers. Ik zeg: goede keuze :)

Had de center speaker nog even achterwege gelaten. In Quattro opstelling nemen de type 5 speakers een hoop over van de spraak en lijkt het toch van middenin te komen. Uiteraard klinkt dit nu nog beter. Gisteren dus snel even de setup opnieuw gedaan en knallen maar. Grote speaker, zwaar en past moeilijk naast of voor de tv. Ook in het kastje past ie niet. Zeker even groot als de marantz versterker!

Maar ben er zeer content mee! Knallen na de kerst!

• Pjotr22
CrimpyRex schreef op woensdag 26 december 2012 @ 08:48:
Heb de NR1603 icm de B&W CM1. Mijn eerste setje, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik vind het goed klinken!
Gefeliciteerd! Foto's!!! :Y
opa_paul schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:10:
Ik kreeg gisteren van mijn vriendin de center (vokal) speaker ...Knallen na de kerst!
Gefeliciteerd!!! Foto's!? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de test, was ww kwijt :-(

Voor wie het interesseert: heb vandaag de marantz sr7007 gekocht voor 999,-
Is in de aanbieding bij bestekeus.nl
Let op: op de website staat een hogere prijs, maar met de opmerking: mail voor de actuele prijs :)
Ben de speurtocht op marktplaats begonnen, daar staat een advertentie van ene "Arie" met de sr7007, zonder prijs. Na wat mailverkeer stuurde hij me naar bestekeus.nl, bleek dus iemand van hun te zijn...
Beide kleuren leverbaar voor €999,-
Ook te beluisteren in de winkel in Best.

E.t.a volgende week.

Ga hem eerst gebruiken met mijn huidige 2 Bose 901's eraan, tot er budget is voor nieuwe speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Foto's zal ik erop zetten, nadat ik stands heb gekocht (heb de Atacama Duo 6 op het oog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zag in de pricewatch dat de AV receivers van Marantz een aardige daling meegemaakt hebben bij diverse shops. Zit er een upgrade van de producten aan te komen? Zit nu toch wel de SR5007 te overwegen. Speakers is nog een vraagteken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
S1NN3D schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:05:
Zag in de pricewatch dat de AV receivers van Marantz een aardige daling meegemaakt hebben bij diverse shops. Zit er een upgrade van de producten aan te komen? Zit nu toch wel de SR5007 te overwegen. Speakers is nog een vraagteken...
Heb zelf de sr5007. Super apparaat! Bevalt me prima. Helder, zuiver en toch vol geluid. Heb er zelf de hele Dali Senzor serie bijgekocht. Nummer 1,2 en 5. Samen toch wel een ideale combinatie dacht ik zo! Wat betaal je nu voor de sr5007? Heb er een half jaar geleden ongeveer 850 voor betaald. Maarrrr icm boxen heb ik nog 400 korting gekregen. +/- 650 denk ik dus.
Heb nog wel getwijfeld over de 7007, maar zie de meerwaarde daar niet van in eigenlijk. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 02:07:
Sorry voor de test, was ww kwijt :-(

Voor wie het interesseert: heb vandaag de marantz sr7007 gekocht voor 999,-
Ik heb 'm ook een week. In standbystand staan er in de 'patrijspoort' 10 puntjes rechtsboven. Heb jij dat ook? Geen idee wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Vandaag de sr7007 gekocht bij Smits in Arnhem voor 1199,- aansluiten wordt niets vandaag denk ik. Van de week maar eens kijken hoe het mij gaat aanstaan.
Afgelopen week de speakers geleend van mijn vader, b&w cm1. Deze aangesloten op mijn yamaha rx-v800.... Wat een verschil met mijn vloerstaanders de mordaunt short 908i. Oké hier ga ik dan, mijn vloerstaanders werden compleet weggespeeld door de cm1, zo het is er uit.....:)

Ik had al het een en ander gehoord/gelezen over dat de ms908 wat wollig was, vooral in het laag. Toch heb ik heel veel muziek beluisterd via de cd speler met externe dac, media speler met hi res flacs, radio twee via UPC digital. Alles kwam beter uit de cm1, het hoog was zo scherp en zo duidelijk te onderscheiden van de ms908 dat het leek alsof de muziek bron anders was....het midden kwam directer in mijn gezicht. Het laag was dusdanig laag dat niet alleen ik ,maar vrienden het ook niet wilden geloven. Iedereen dacht dat mijn vloerstaanders en dan de passieve woofer ook nog aanstond. Die had ik wel aangesloten met bi wirering op kanaal B , maar stond uit. Ook bij het aanzetten van de woofers bracht dit maar heel weinig meerwaarde. Natuurlijk zal een dts film via de ms908 meer laag geven maar met muziek heb ik er weinig van gemerkt.
Leuke kanttekening , ik heb nooit, ook niet met een front speaker wissel links rechts het laag onder controle gekregen. Keuken, eethoek, gang, achter de bank overal te veel laag, behalve op mijn sweetspot. De cm1 geeft precies op mijn sweetspot al het laag, als ik naar bovengenoemde locaties beweeg dan wordt het laag minder.....ook zoiets...

De cm1 is wel power hungry want mijn receiver moest een stuk verder Harder werken. De b&w zijn weer terug en ik mis ze echt, ik hoor nu iedere keer wat ik mis. Het waren leuke dagen, ik ben wijzer geworden qua sound en begrijp nu ook wat beter reviews van b.v een site " die over geluid praten" Daarbij ga ik langzaam shoppen voor nieuwe speakers. Ik vind b&w in principe te duur en sta open voor andere merken. Ik ga denk ik ook anders luisteren nu ik ruim de tijd heb gehad bij mij thuis te leren luisteren....

Anyway sr7007 in de doos en in plaats van helemaal los te gaan hier ga ik gezellig oud en nieuw vieren....zoals dat hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oban606 schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:27:
Vandaag de sr7007 gekocht bij Smits in Arnhem voor 1199,- aansluiten wordt niets vandaag denk ik. Van de week maar eens kijken hoe het mij gaat aanstaan.
Afgelopen week de speakers geleend van mijn vader, b&w cm1. Deze aangesloten op mijn yamaha rx-v800.... Wat een verschil met mijn vloerstaanders de mordaunt short 908i. Oké hier ga ik dan, mijn vloerstaanders werden compleet weggespeeld door de cm1, zo het is er uit.....:)

Ik had al het een en ander gehoord/gelezen over dat de ms908 wat wollig was, vooral in het laag. Toch heb ik heel veel muziek beluisterd via de cd speler met externe dac, media speler met hi res flacs, radio twee via UPC digital. Alles kwam beter uit de cm1, het hoog was zo scherp en zo duidelijk te onderscheiden van de ms908 dat het leek alsof de muziek bron anders was....het midden kwam directer in mijn gezicht. Het laag was dusdanig laag dat niet alleen ik ,maar vrienden het ook niet wilden geloven. Iedereen dacht dat mijn vloerstaanders en dan de passieve woofer ook nog aanstond. Die had ik wel aangesloten met bi wirering op kanaal B , maar stond uit. Ook bij het aanzetten van de woofers bracht dit maar heel weinig meerwaarde. Natuurlijk zal een dts film via de ms908 meer laag geven maar met muziek heb ik er weinig van gemerkt.
Leuke kanttekening , ik heb nooit, ook niet met een front speaker wissel links rechts het laag onder controle gekregen. Keuken, eethoek, gang, achter de bank overal te veel laag, behalve op mijn sweetspot. De cm1 geeft precies op mijn sweetspot al het laag, als ik naar bovengenoemde locaties beweeg dan wordt het laag minder.....ook zoiets...

De cm1 is wel power hungry want mijn receiver moest een stuk verder Harder werken. De b&w zijn weer terug en ik mis ze echt, ik hoor nu iedere keer wat ik mis. Het waren leuke dagen, ik ben wijzer geworden qua sound en begrijp nu ook wat beter reviews van b.v een site " die over geluid praten" Daarbij ga ik langzaam shoppen voor nieuwe speakers. Ik vind b&w in principe te duur en sta open voor andere merken. Ik ga denk ik ook anders luisteren nu ik ruim de tijd heb gehad bij mij thuis te leren luisteren....

Anyway sr7007 in de doos en in plaats van helemaal los te gaan hier ga ik gezellig oud en nieuw vieren....zoals dat hoort..
Kijk eens naar monitor audio silver series. Sterke prijs kwaliteitsverhouding en aantrekkelijkere prijs dan B&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Oban606 schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:27:
Vandaag de sr7007 gekocht bij Smits in Arnhem voor 1199,-
Dat is best aan de prijs, Hchifi.nl doet ze voor €1029,- weg, behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__BlackEyed__ schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:43:
[...]

Ik heb 'm ook een week. In standbystand staan er in de 'patrijspoort' 10 puntjes rechtsboven. Heb jij dat ook? Geen idee wat het is.
Geen idee, komt eind van de week pas binnen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
opa_paul schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:25:
[...]

Heb zelf de sr5007. Super apparaat! Bevalt me prima. Helder, zuiver en toch vol geluid. Heb er zelf de hele Dali Senzor serie bijgekocht. Nummer 1,2 en 5. Samen toch wel een ideale combinatie dacht ik zo! Wat betaal je nu voor de sr5007? Heb er een half jaar geleden ongeveer 850 voor betaald. Maarrrr icm boxen heb ik nog 400 korting gekregen. +/- 650 denk ik dus.
Heb nog wel getwijfeld over de 7007, maar zie de meerwaarde daar niet van in eigenlijk. Succes!
Diverse winkels hebben aanbiedingen rondom de 560-580 euro. Lijkt me een mooie prijs dus misschien op korte termijn ergens een mooie deal maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Zo de Sr7007 staat op z'n nieuwe plekje. Nu alleen de bekabeling nog vernieuwen naar betere kwaliteit, ik heb er nu van dat dunne draad op zitten...
Het apparaat is nog niet ingeregeld. Gisteravond in alle stilte getracht Audyssey zijn ding te laten doen maar krijg iedere keer weer de melding dat de speakers niet in fase staan. Je zou dit moeten kunnen skippen maar dat lukt mij niet, kan die optie niet vinden. Vanmiddag maar eens de speakerdraad vervangen en controleren of alles in fase is gezet door mij.
Verder klinkt het heerlijk, diverse DTS-HD films/concerten gekeken/geluisterd en ik was nu al onder de indruk.
Op de display is te zien welke speakers zijn geactiveerd. Echter, gisteravond The Hangover gekeken via upc digital. Ik zie dan op de display de twee frontspeakers, ik hoor wel de rears en de center. Weet iemand of dat zo hoort? Via de Mede8er geeft hij wel alle speakers aan op de display.

Heeft iemand nog tips t.a.v. de speaker draad voor mijn fronts? 2.5mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
ip UPC decoder geluidsinstellingen al geprobeerd? bij Ziggo (Cisco) heb je keus: stereo of origineel. Bij origineel ontvangt de Marantz dolby digital 5.1. (indien zo uitgezonden ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Oban606 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 07:49:
Zo de Sr7007 staat op z'n nieuwe plekje. Nu alleen de bekabeling nog vernieuwen naar betere kwaliteit, ik heb er nu van dat dunne draad op zitten...
Het apparaat is nog niet ingeregeld. Gisteravond in alle stilte getracht Audyssey zijn ding te laten doen maar krijg iedere keer weer de melding dat de speakers niet in fase staan. Je zou dit moeten kunnen skippen maar dat lukt mij niet, kan die optie niet vinden. Vanmiddag maar eens de speakerdraad vervangen en controleren of alles in fase is gezet door mij.
Verder klinkt het heerlijk, diverse DTS-HD films/concerten gekeken/geluisterd en ik was nu al onder de indruk.
Op de display is te zien welke speakers zijn geactiveerd. Echter, gisteravond The Hangover gekeken via upc digital. Ik zie dan op de display de twee frontspeakers, ik hoor wel de rears en de center. Weet iemand of dat zo hoort? Via de Mede8er geeft hij wel alle speakers aan op de display.

Heeft iemand nog tips t.a.v. de speaker draad voor mijn fronts? 2.5mm?
Je hebt m waarschijnlijk op stereo staan hè. Hij maakt er dan 5.1 pro Logic 2 dan waarschijnlijk. Vandaar dat je ze wel hoort maar het is geen 'echt' 5.1 surround. Dus even je satelliet instellingen aanpassen.

Verder gaf ie dat bij mij ook steeds aan. Die fase problemen. In principe moet het heel makkelijk zijn hè. De twee kabeltjes in je versterker wisselen en dan is het probleem weg. Heb zelf ook nog steeds 'dunne' kabels aangesloten. Heb nu alleen de center speaker met 4mm kabel aangesloten. Wilde eens uitproberen. Moet toegeven dat ik weinig verschil heb gemerkt. Alleen dat audyssey mijn center speaker nu op -7db gezet heeft ipv -5db. Zodoende. Mijn kabels zijn allemaal weg gewerkt achter de muren en onder kruipruimte. Heb eigenlijk geen zin nieuwe audio kabels te gaan trekken onder de vloer terwijl het nu al prima klinkt. Geloof wel dat de huidige 'dunne' kabels vrij goed zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:50
Ik zal hier mijn vraag eens droppen, want loop een beetje vast in de zoekwoorden.

Situatie: ik heb een Marantz versterker type AVR138, ding bevalt prima. Nu wil ik deze het liefst uit het zicht hebben, daar heb ik de ruimte voor qua kabels en dergelijke, maar dan AVR kan hangen, die wil ik dan onder mijn TV hangen en de AVR zelf opbergen in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
opa_paul schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:40:
[...]

Je hebt m waarschijnlijk op stereo staan hè. Hij maakt er dan 5.1 pro Logic 2 dan waarschijnlijk. Vandaar dat je ze wel hoort maar het is geen 'echt' 5.1 surround. Dus even je satelliet instellingen aanpassen.

Verder gaf ie dat bij mij ook steeds aan. Die fase problemen. In principe moet het heel makkelijk zijn hè. De twee kabeltjes in je versterker wisselen en dan is het probleem weg. Heb zelf ook nog steeds 'dunne' kabels aangesloten. Heb nu alleen de center speaker met 4mm kabel aangesloten. Wilde eens uitproberen. Moet toegeven dat ik weinig verschil heb gemerkt. Alleen dat audyssey mijn center speaker nu op -7db gezet heeft ipv -5db. Zodoende. Mijn kabels zijn allemaal weg gewerkt achter de muren en onder kruipruimte. Heb eigenlijk geen zin nieuwe audio kabels te gaan trekken onder de vloer terwijl het nu al prima klinkt. Geloof wel dat de huidige 'dunne' kabels vrij goed zijn?!
Deed ie bij mij ook een keer nadat ik half voor 1 speaker stond ;-) Zorgen dat de mic vrij staat in de lucht he. Want mijn fases zaten gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Oban606 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 07:49:
Gisteravond in alle stilte getracht Audyssey zijn ding te laten doen maar krijg iedere keer weer de melding dat de speakers niet in fase staan. Je zou dit moeten kunnen skippen maar dat lukt mij niet, kan die optie niet vinden.
Ik heb nog niet gezien dat Odyssey dit fout doet. Je zal dus inderdaad wel iets uit fase hebben staan. Ik heb inderdaad ook een keer deze melding gehad en toen stond onderdaad front left uit fase. Skippen lijkt me niet mogelijk: als er een speaker uit fase staat kan Odyssey zijn werk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Rallye schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:13:
[...]

Ik heb nog niet gezien dat Odyssey dit fout doet. Je zal dus inderdaad wel iets uit fase hebben staan. Ik heb inderdaad ook een keer deze melding gehad en toen stond onderdaad front left uit fase. Skippen lijkt me niet mogelijk: als er een speaker uit fase staat kan Odyssey zijn werk niet doen.
Jawel. Je kan de fout gewoon overslaan. Fout negeren ofzo. Heb er namelijk ook twee keer gedaan voordat ik dan maar alles in 1x goed aangesloten heb. Zou namelijk zweren dat ik de kabels wel goed aangesloten had, maar toch een fase fout. Maar weet 100% zeker dat je de fout over kan slaan. Na de eerste meting geeft ie de fout aan, als je dan doorgaat dan geeft ie m erna niet meer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Momenteel heb ik een SR5001 (7.1) receiver, maar omdat die geschikte digitale in/uitgangen mist (aantal en hdmi1.1, dus geen ARC, 3D-passthrough, CEC) en geen HD audioformaten kan decoderen overweeg ik deze te vervangen door een NR1403. De receiver zal alleen worden gebruikt voor tv/films omdat ik en separate stereo setup heb, dus allerlei poespas als radio tuner, multiroom, pre-amp outs, netwerkfunctionaliteit heb ik niet nodig.

Kan iemand mij aangeven of de NR1403 geschikt (zwaar genoeg) is om de wat 'moeilijke' Infinity Oreus surround speakers goed aan te sturen? Deze 5 satellieten zijn 6 ohm met een gevoeligheid van 85dB en er is een bijbehorende actieve subwoofer. Of zou het toch een zwaardere SR5006/7 moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Ik had met mijn NR1601 al wat meer moeite met 5 speakers die niet onder de 89dB kwamen, de 1403 gaat daar een zware dobber aan hebben....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Hmmm, zo groot zijn die speakers niet, maar dus toch wel dorstig. Het hoeft allemaal niet loeihard te staan, maar de hoge dynamieken van bommen en granaten moeten wel goed en onvervormd worden weergegeven. De 1403 leek me vooral ook interessant door het gunstige prijskaartje van onder de 300e.

Zou ik misschien dan toch naar andere merken moeten omkijken? Harman Kardon heeft meen ik speciale 'high current' AVR's die bij een minder vermogen per kanaal (~60w) toch de pieken goed op kunnen vangen.

[ Voor 9% gewijzigd door JPS op 02-01-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik heb mijn 1402 met oud en nieuw eens flink laten zweten, Een volledige 5.1 setup met allemaal minimaal speakers met 100w rms en 89db, Dat ging prima! En dan kan de volumeknop nog een stuk rechtsom.
Maar hij werd wel bloedheet, Ik heb er een pc fan op liggen die hem dan wel weer helemaal koel houd, Maar zonder zou ik hem niet zo lang zo hard durven zetten. (Dit was met alle speakers tegelijk, In stereo valt de hitte wel mee en is hij gewoon warm.)
my 2 cents :P

[ Voor 10% gewijzigd door h4ze op 02-01-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
voor wie nog hdmi kabeltjes nodig heeft bij zn Marantz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik zit er over te denken een Marantz SRx007 serie te kopen. Gewoon als leuke upgrade ;)

Huidige situatie: 5.0 setup B&W DM30x met een SR7500 (die laatste kan ik verkopen)
47" HD LCD, PC met XBMC: HDMI naar tv en Optical naar versterker.
UPC Horizon maar das alleen voor Ned1/2/3, gebruik geen on demand ofzo
Kijk veel films, series (1080p mkv) en brede muzieksmaak via pc.
Huiskamer is maar 40m2 inclusief de open keuken ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.gooshing.co.uk/pix/400/11/110437.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/marantz/sr7500/sr7500lrg.jpg

De speakers desttijds (2005) op gehoor uitgezocht bij de RAF
Toch beetje budget serie B&W maar niet slecht, ook in reviews hebben ze goede prijs/kwaliteit ratio.

De 5007 (550) en 6007 (650) zitten qua prijs dicht bij elkaar, de 7007 (1100) is echt stapje duurder.
Het extra vermogen heb ik niet nodig en de puurheid verbetering zullen mijn speakers niet eruit halen vermoed ik. Heb er bijv. ook geen door engeltjes gemaakte kabel tussen liggen :+
Verder viel mij op dat op Marantz site dat bij de 7007 lip-sync niet aangevinkt staat in de vergelijk tabel, is dat foutje? toch wel essentieel bij film, ben hier erg gevoelig voor.

Bij de SR7500 had je vage mogelijkheid het x.1 kanaal door de voorspeakers te gooien, maar echt denderend merkbaar effect had dit niet. Dus kan er misschien ook nog beter een subwoofer bijhalen voor films.

Iemand een leuk advies?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Advies 1: een sub (ook in je huidige set up) maakt wereld van verschil. Zodra je die aansluit vraag je jezelf af waarom je jezelf dit al die tijd niet gegund hebt

Advies 2: indien je niet van plan bent je speakers te vervangen door (veel) moeilijker aan te sturen exemplaren kun je de 7007 links laten liggen, behalve als je het belangrijk vindt om op de display van de receiver veel info te kunnen aflezen wat bij de lagere modellen niet goed lukt.

Verder heeft de 5007 één hdmi uit, wat onhandig is als je HD beamer wilt aansluiten naast tv. de ´5´heeft ook geen phono ingang.

Advies 2 : Zo kunnen we alle specs bij langs, maar wat is belangrijk voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Gisteren de plinten verwijderd, dressoir van de muur gehaald, oude 0.5mm kabels vervangen door 2.5mm. Aangesloten via bi amping dus dubbel gelegd. Ik kwam er achter dat ik zelf de rear speakers verkeerd had aangesloten op het rear-back kanaal. Deze naar surround gezet. Rear-back kanaal gebruikt voor bi amping frontspeakers. Alle bedrading nog een keer gecontroleerd op fase. Dit was allemaal in orde. Alles weer terug gebouwd en audyssey nog een keer geprobeerd.
Nu kreeg ik weer meldingen van een fase probleem, deze kon ik nu wel skippen. Alle microfoon punten/settings doorlopen. Nu kon kon ik de settings ook opslaan en of bewerken. Afstanden nagelopen met een centimeter van speaker /luisterpunt en deze kloppen allemaal.
Het geluid is nu een stuk beter met db en omhoog. Wat mij opvalt is dat deze receiver geweldig goed kanalen kan scheiden en het ruimtelijk maakt. Verder is er veel meer laag aanwezig, niet alleen de bekende knallen/explosies maar het achtergrond laag wordt veel beter weergegeven. Audyssey werkt in mijn geval prima en ik ben zeker onder de indruk. Gebrek aan kennis kan later ook zorgen dat het nog (veel) beter kan dan dit....

Tav tonton, lipsync ben ik wel tegengekomen in het menu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Bedankt!
Ik ga nu zeker een subwoofer halen (bijv. ASW600 op marktplaats past goed bij mijn setje denk ik)

HDMI via versterker zag ik nooit zo voordeel van in... maar voor de sync misschien wel goed idee..
Jullie proppen alles erin? Horizon (UPC), PC.. en wat als je gewoon audio via tv doet dan lust ie Horizon door terwijl hij uitstaat? hmm..
en mp3 op PC dan wacht hij niet op HDMI aan ook (die staat dan op MNT) of heb je weer aparte toslink voor audio only? interesting.. en muziek hoef ik niet altijd pc aan te zetten met usb in mogelijkheid...
toch ff weer wat meer verdiepen hoe ik de setup ga doen.

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ik heb idd alles via marantz lopen behalve de audio van de Samsung hd decoder ivm handshake probleem. Lang niet alles werkt namelijk vlekkeloos. Maar het eindeloos uitproberen / instellen is ook een beetje de sport natuurlijk!

Je kunt instellen dat de Marantz aangezet wordt wanneer je muziek streamt via Airplay.
NB
Persoonlijk weiger ik mp3 af te spelen, ik download alleen maar FLAC. Waarom zou je zoveel geld uitgeven aan apparatuur en dan gecomprimeerde audio afspelen? Zou je ook gebruike zonnebloemolie in je nieuwe auto gooien om benzinekosten te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:16
Vraagje aan de sr6007 eigenaars, stoort het jullie dat je weinig informatie kan aflezen van het display? Heb er reeds 1 in bestelling staan maar twijfel enkel voor het display en zou dus eventueel een sr7007 overwegen voor die reden enkel.
Pagina: 1 ... 13 ... 67 Laatste