Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 12 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33
red1 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:23:
[...]

Dankje Chiller. Maar dat heb ik dus ook gedaan en het werkt bij mij niet. Toch vreemd dat dat wel de oplossing voor jou was. Het rare is dat het eerder voor mij op de Dune (zonder aan instellingen te sleutelen) wel heeft gewerkt en van de een op de andere dag niet meer werkt. En nu met deze instellingen ook niet opgelost wordt.
Heel vreemd dat dit niet werkt dan. Heb je al geprobeerd om de setting aan te zetten en dan even de boel opnieuw opstarten? Toen ik er mee aan het klooien was werkte het ook niet meteen namelijk, maar na wat reboots wel.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
Rallye bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik wil via Itunes server gaan werken dus hoop op deze manier wel de titelnaam op de Ipad te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@_sepulnation_: ik kom er net achter dat je met de iPad app DeRemote wel de namen van de nummers op de iPad ziet. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
ExTaxi schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:07:
Sinds gisteren mijn SR5002 aangesloten op mijn Panasonic Tx-L42ET5E.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om ARC aan de praat te krijgen.
Er zit een HDMI 1.4 kabel tussen de receiver HDMI1 en de tv HDMI2 (ARC).

Ik kan in het menu van de SR5002 de TV sowieso niet op HDMI zetten.

Wat moet ik nu doen? In de tv instellen dat het geluid via de receiver moet? Of in de receiver?
Tips?
Wat wil je precies bereiken waarvoor je denkt / dacht ARC nodig te hebben? Wellicht is er andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Het enige wat ik wil bereiken is dat ik het geluid van de tv over de SR5002 ga krijgen.
En daar is ARC vast niet nodig voor, maar zou wel het mooiste zijn.
Realiseerde me niet dat ik die versterker alweer zo lang heb.

Maar wat heb ik dan nodig aan kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

De optie ARC kun je helaas afschrijven met jouw versterker. ;)

Kwalitatief de beste optie voor jou is een TOSLINK kabel, zo'n optische is dat. Ik ken je TV niet, maar het lijkt me dat 'ie dat gewoon moet hebben. Overigens haal je daarmee dezelfde geluidskwaliteit als via ARC, het enige voordeel dat je daarvan zou hebben is dat alles door één kabel gaat. Je TV geeft in het beste geval Dolby Digital of DTS door en dat kan via een optische kabel zonder problemen. Hoeft niet meer dan een (paar) euro te kosten. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
ExTaxi schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:04:
Maar wat heb ik dan nodig aan kabels?
Je hebt al een HDMI, dus die optische kabel moet erbij. Er lopen dan dus twee kabels naar je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 23:47
ChiLLeR schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:37:
[...]

Heel vreemd dat dit niet werkt dan. Heb je al geprobeerd om de setting aan te zetten en dan even de boel opnieuw opstarten? Toen ik er mee aan het klooien was werkte het ook niet meteen namelijk, maar na wat reboots wel.
Nee werkt als nog niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Rallye schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:14:
[...]

Je hebt al een HDMI, dus die optische kabel moet erbij. Er lopen dan dus twee kabels naar je TV.
En maakt daarvan de kwaliteit niet uit? In optische kabels zit geen kwaliteitsverschil (net zoals bij HDMI)? Gewaagde stelling, maar toch :-)

Ohw en het maakt dan niet uit dat die HDMI kabel een 1.4 is en mijn versterker maar 1.1 ondersteunt?

[ Voor 12% gewijzigd door ExTaxi op 17-10-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 21:58

Canon23

>>MY<< world

ExTaxi schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:36:
[...]

En maakt daarvan de kwaliteit niet uit? In optische kabels zit geen kwaliteitsverschil (net zoals bij HDMI)? Gewaagde stelling, maar toch :-)

Ohw en het maakt dan niet uit dat die HDMI kabel een 1.4 is en mijn versterker maar 1.1 ondersteunt?
Voor een reguliere bluray zou het niks moeten uitmaken, signaal is hetzelfde.
Alleen je moet geen 3d films oid moeten proberen af te spelen met je receiver ertussen, want daar doet hij niks mee.

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
ExTaxi schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:36:
[...]

ondien je cam+ gebruikt, optisch kan prima blz 87:
https://www.plasmavisie.n...5105ee7293d3f5a42fc3c.pdf

Heb je een digitale tv decoder? Dan kun je het geluid via de decoder --> marantz (geluid ook via hdmi of evt optisch(alhoewel dit laatste dan weer niet logisch is)).

Versterker doet niks met 3D. Beeld BluRay dus direct op tv aansluiten, het geluid moet je dan dmv optisch of digitale coax naar de Marantz doorsturen. Je krijgt dan ws wel LypSync issues (geluid / beeld loopt niet synchroon) maar daarvoor zit er een knopje op je ab van de marantz op ;-)

Helaas ken de marantz geen HD codecs. Dit (en straks als ik een geschikte tv heb) voor mij reden om van 5002 over tee stappen op wat nieuwers (7005)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Pjotr22 en ExTaxi:
1) dat je HDMI-kabel een hogere versie aankan dan jij hebt (1.4 terwijl jij 1.1 hebt) maakt niet uit. De kabels zijn backwards compatible.

2) ik weet niet wat er gebeurt als je 3D-materiaal vanaf de Blu ray via je receiver laat lopen. Een nadeel van het rechtstreeks aansluiten van de Blu ray op jeTV is echter dat de TV hoogstwaarschijnlijk het surroundgeluid van de Blu ray niet naar je receiver stuurt. Ik zou het eens uitproberen of het verschil maakt of je rechtstreeks de Blu ray aan de TV zet of via de versterker.

3) Wat is het nut van die nieuwe HD-formaten voor als je niet minstens een 7.1 of zelfs een 9.1-speakerset hebt? Ik zit al op de grens van mijn WAF (Wife Acceptance Factor) met 5.1.

[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 18-10-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rallye schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:23:
3) Wat is het nut van die nieuwe HD-formaten voor als je niet minstens een 7.1 of zelfs een 9.1-speakerset hebt? Ik zit al op de grens van mijn WAF (Wife Acceptance Factor) met 5.1.
Ook bij een 5.1 set heb je meer dynamiek, meer detail en meer rust in het geluid. Het klinkt meer als een geheel en de kanaalscheiding is beter. Die HD audio heeft zeker wel zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:27:
[...]
Ook bij een 5.1 set heb je meer dynamiek, meer detail en meer rust in het geluid. Het klinkt meer als een geheel en de kanaalscheiding is beter. Die HD audio heeft zeker wel zijn voordelen.
En toch vind ik dat hele HD Audio nog steeds overrated. Bij sommige films is het zeker wel beter dan de gewone DTS of DD-variant, maar bij veel films is er maar weinig tot geen verschil. Vind het ook altijd zeer sterk dat men op de meest budget setjes verschillen kan horen terwijl er op andere betere sets haast geen verschil te horen is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Rallye schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:23:
@Pjotr22 en ExTaxi:
Ik zit al op de grens van mijn WAF (Wife Acceptance Factor) met 5.1.
WAF.. HaHa :9
Allemaal hetzelfde die mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Rallye schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:14:
[...]

ik heb de kabel inmiddels in huis. Snel even aangesloten maar heb het nog niet werkend.
Ik heb de HDMI gewoon tussen receiver en tv laten zitten en dan de optische kabel er bij tusen tv en optische ingang van de SR5002.

Op welke inputbron kan ik 'm nu verwachten? Niet TV volgens mij, want dat kan alleen analog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ExTaxi schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:54:
[...]
Op welke inputbron kan ik 'm nu verwachten? Niet TV volgens mij, want dat kan alleen analog.
Moet je niet de optische ingang nog koppelen in het menu van de receiver? Achterop de SR5002 zie ik ook niets van namen staan, alleen 1, 2 en 3. Dus wellicht de gebruikte ingang aan "TV" koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
Ik heb een Marantz NR1501 en sinds kort Mission M33 speakers. De Missions zijn geschikt voor bi-wiring, en ik gebruik de surround-back uitgangen op de receiver niet. Zou bi-wiring meerwaarde geven aan het geluid? En zijn deze receivers uberhaubt wel geschikt voor deze manier van aansluiten? Als er mensen zijn die een NR1501 of een NR16XX met bi-wiring hebben aangesloten, hoor ik graag jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
MadToin schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:15:
Ik heb een Marantz NR1501 en sinds kort Mission M33 speakers. De Missions zijn geschikt voor bi-wiring, en ik gebruik de surround-back uitgangen op de receiver niet. Zou bi-wiring meerwaarde geven aan het geluid? En zijn deze receivers uberhaubt wel geschikt voor deze manier van aansluiten? Als er mensen zijn die een NR1501 of een NR16XX met bi-wiring hebben aangesloten, hoor ik graag jullie ervaringen!
Over het algemeen word er over bi-wiring gezegd dat het niets uitmaakt. Over bi-amping is meer consensus dat het iets doet omdat er dan echt delen apart aangestuurd worden. Voor hoge en lage tonen is dan een aparte versterking beschikbaar.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
ChiLLeR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:27:
[...]

Over het algemeen word er over bi-wiring gezegd dat het niets uitmaakt. Over bi-amping is meer consensus dat het iets doet omdat er dan echt delen apart aangestuurd worden. Voor hoge en lage tonen is dan een aparte versterking beschikbaar.
Maar een surroundreciever heeft toch aparte versterker units? Is het dan niet zo dat de 2 units het laag voor zijn rekening nemen en de andere 2 het hoge gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ChiLLeR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:27:
[...]
Over bi-amping is meer consensus dat het iets doet omdat er dan echt delen apart aangestuurd worden. Voor hoge en lage tonen is dan een aparte versterking beschikbaar.
Aanvullend: als je met één en dezelfde versterker gaat bi-ampen is dat passief bi-amp aangezien je nog maar met één versterker met één voeding werkt. Tevens zit het filter nog steeds in de speakers waardoor het vermogen wat je naar de tweeter stuurt voor 99% niet aankomt aangezien het filter dat er uit haalt. Qua vermogenswinst is het daarom ook te verwaarlozen. De receiver splitst het hoog en laag ook niet, dat doet het filter alleen. De receiver stuurt alleen over twee kanalen hetzelfde signaal dan over één bij normale aansluiting. Sommige versterkers kakken bij vier kanalen ook in waardoor het vermogen in Bi-Amp minder is dan wanneer je single-wire aansluit.

Sommigen zweren bij Bi-amping, maar in deze vorm staat het eerder leuk dan dat het daadwerkelijk ook veel toevoegt. Persoonlijk zie ik dan ook meer in Bridging wat bijvoorbeeld een Onkyo TX-NR3008 kan, dat levert echt aanzienlijk meer vermogen.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 19-10-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
een maat van me heeft ook de Mission m33 icm een Onkyo 60X (ben even vergeten welk type), en die zweert er bij dat het een beter geluidsbeeld geeft. Nu heeft die Onkyo op papier meer vermogen (in de praktijk volgens mij nog minder dan mijn Marantz), maar het is dus zo dat je receiver inkakt bij bi-wiring. Dat zou er op neerkomen dat ik in stereo minder vermogen heb. klopt dat?

[ Voor 16% gewijzigd door MadToin op 19-10-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MadToin schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:57:
een maat van me heeft ook de Mission m33 icm een Onkyo 60X (ben even vergeten welk type), en die zweert er bij dat het een beter geluidsbeeld geeft. Nu heeft die Onkyo op papier meer vermogen (in de praktijk volgens mij nog minder dan mijn Marantz), maar het is dus zo dat je receiver inkakt bij bi-wiring. Dat zou er op neerkomen dat ik in stereo minder vermogen heb. klopt dat?
Er zijn ook genoeg mensen die zweren bij andere bekabeling, het gehoor is niet echt een hele goede maatstaf als je harde feiten neer wilt leggen. Op papier meer vermogen is inderdaad altijd lastig, vooral als je alleen naar de hoeveelheid Watt kijkt is er sowieso niets op te zeggen. Maar dan blijft het opgegeven vermogen. Als die maat toevallig een TX-SR606 heeft dan heeft hij een whopping 36 Watt per kanaal in surround, die serie was bijvoorbeeld erg slecht.

Bi-wiring is overigens van één paar terminals op de receiver (dus twee kabels) naar twee paar (vier kabels) op de speaker. Dus dat levert sowieso geen verlies in het vermogen op ten opzichte van single-wire aansluiten. Single-wire met jumpers komt overeen met bi-wire. Bi-amping kan zorgen voor minder vermogen, maar hangt van de receiver af. Al blijf je met het feit zitten dat je met Bi-amping dus het grootste deel van het vermogen weggooid doordat het filter dat voor je doet (anders blaas je je tweeter op). En qua vermogen heb je op normale volumes toch maar een paar Watt nodig. Voor het vermogen hoef je het dus niet te doen. Kan wel zo zijn dat de blikken bruggen tussen de terminals van de speakers van slechte kwaliteit zijn en dat daar de bottleneck zit. Maar dat is op te lossen met een mooie jumper.

Bi-amping vind ik wat overrated. Genoeg merken die in de hogere segmenten single-wire gebruiken terwijl heel veel budget en goedkope merken zo veel mogelijk terminals plaatsen. Maar dat is een beetje hetzelfde met HD Audio ondersteunen bij budget-setjes: het staat leuk, maar of het echt meerwaarde heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
FeaR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:07:
[...]

Er zijn ook genoeg mensen die zweren bij andere bekabeling, het gehoor is niet echt een hele goede maatstaf als je harde feiten neer wilt leggen. Op papier meer vermogen is inderdaad altijd lastig, vooral als je alleen naar de hoeveelheid Watt kijkt is er sowieso niets op te zeggen. Maar dan blijft het opgegeven vermogen. Als die maat toevallig een TX-SR606 heeft dan heeft hij een whopping 36 Watt per kanaal in surround, die serie was bijvoorbeeld erg slecht.
Goed verhaal, duidelijke uitleg. Waar haal jij trouwens die 36 watt per channel vandaan voor die 606? Mijn vorige receiver was een 605, ben wel benieuwd namelijk wat die dan had.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ChiLLeR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:20:
[...]
Waar haal jij trouwens die 36 watt per channel vandaan voor die 606? Mijn vorige receiver was een 605, ben wel benieuwd namelijk wat die dan had.
Stereoplay.de en dan naar de Tests. Helaas werkt zoeken niet altijd lekker en dan moet je pagina's terug bladeren. Maar over de xx5-series hoef je je geen zorgen te maken, dat waren nog goede receivers. Onkyo ging de fout in met de xx6 serie. Al was de TX-SR806 wel netjes qua vermogen tot vijf kanalen, die ging pas inkakken bij zeven kanalen. Het waren vooral de lagere series, TX-SR306 had nog geen 25 Watt per kanaal geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
Ik heb hiervoor een Onkyo TX-SR507 gehad, en mijn Marantz NR1501 produceert minstens evenveel zo niet meer volume. Die opgegeven wattages moeten dus zeer kritisch bekeken worden, dat blijkt maar weer.
FeaR en ChiLLeR, bedankt voor jullie input. Ik denk dat de meerwaarde verwaarloosbaar is. Ik heb vanaf Januari een nieuwe woning, wellicht dat ik toch even ga experimenteren. Maar de kans dat het wat oplevert is dus minimaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
tav 1: kabel maakt idd niet uit als de reciever er verder niks mee doet. Is ook niet zozeer het issue.
tav 2: das is precies wat ik zeg; geluid moet je dan optisch of dig coax van BD player naar reciever laten lopen. (met nadeel dat deze reciever niet het maximale uit het geluid haalt)
tav 3: Ik heb zelf 5.1 opstelling. Is ook niet zozeer het issue. de 5002 kan ook 7.1 aan. Op de vraag of standaard dts / dd uitmaakt tov de hd /master codecs: :Y Ik nodig je uit voor een demo :*)

NB
Ik heb mn B&W 604 s1 ge bi-ampt. Volgens het boekje gebruikt de reciever dan de versterker die anders voor de front high kanalen OF speaker c (multi room) bedoeld is, zodat er meer vermogen ' over' is voor speakers A. Heb geen ervaring met niet -bi ampen van deze set. Zal dat een keer gaan onderzoeken en dan ervaringen posten. Idee om eens een ' het grote (of kleine) bi-amp/wire ervaringen topic te starten?

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 20-10-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
nou net nu ik bijna alles klaar heb.........SR5002 met knipperend ledje.........kaduuk dus. Geen reset mogelijkheid die werkt en ik hoor ook de click niet meer bij het aanzetten. Vrees dus een defecte voeding ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanslinux
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Weet iemand of een NR1603 flac bestanden op een usb stick of op een dlna server, met meerdere kanalen af kan spelen? Ik krijg alleen maar stereo sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Indien dat niet kan oop je er toch een simpel mediaplayertje bij, WD tv HD of zo. Meteen goede subs bij mkvtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:11
Volgens de glossary op de Marantz (US) site kan je een meerkanaals signaal alleen digitaal aanbieden via HDMI en de digitale ingangen; daarbij wordt USB niet genoemd. Alle andere meerkanaals input wordt gedownmixed naar een 2.0 signaal.

Op het Marantzforum heeft iemand ooit eens een test gedaan met meerkanaals FLAC en WAV via USB op een SR7005 receiver. Daar kwam uit dat je meerkanaals kon spelen, maar dat het wel uitmaakte welke bitrate en samplerate werd gebruikt.

Geeft het display van je NR1603 aan welke channels binnenkomen? MN SR5004 doet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanslinux
De NR1603 geeft niet aan hoeveel kanalen er binnen komen.
RexP schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:09:
Volgens de glossary op de Marantz (US) site kan je een meerkanaals signaal alleen digitaal aanbieden via HDMI en de digitale ingangen; daarbij wordt USB niet genoemd. Alle andere meerkanaals input wordt gedownmixed naar een 2.0 signaal.

Op het Marantzforum heeft iemand ooit eens een test gedaan met meerkanaals FLAC en WAV via USB op een SR7005 receiver. Daar kwam uit dat je meerkanaals kon spelen, maar dat het wel uitmaakte welke bitrate en samplerate werd gebruikt.

Geeft het display van je NR1603 aan welke channels binnenkomen? MN SR5004 doet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Ook niet in het menu? Display van mijn NR1601 is niet zo uitgebreid, maar in het menu kan je een hoop info van het inputsignaal laten zien. Als je een flac-meerkanaals sample voor me hebt wil ik het wel even proberen op mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanslinux
In het menu van mijn nr1603 wordt als eigenschap van het audio bestand Stereo en Flac aangegeven.

Als je wilt testen:
Er staan test bestanden op o.a. http://www.2l.no/. Rechstboven is een drop-down lijstje en kun je Testbench kiezen. Ik heb bijvoorbeeld http://www.lindberg.no/hires/test/2L-087_mch-96kHz_06.flac gekozen.
loeberce schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:16:
Ook niet in het menu? Display van mijn NR1601 is niet zo uitgebreid, maar in het menu kan je een hoop info van het inputsignaal laten zien. Als je een flac-meerkanaals sample voor me hebt wil ik het wel even proberen op mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Zie net dat mijn NR1601 sowieso geen FLAC via USB afspeelt. Maar zal het vanavond irl nog even proberen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanslinux
Marantz ondersteuning heeft aangegeven dat uitsluitend stereo flac bestanden kunnen worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:05
Iemand een idee wat slimmer is om te kopen: een SR5005 voor €399 of een NR1403 voor €299? Ik heb een 5.1 set van Klipsch: 2x RF-52 front, 2x RB-51 rear, 1x RC10 center en 1x RW-10D subwoofer. Verhouding muziek-film is 30-70.

Ik heb hiervoor een Marantz SR5004 gehad maar die heb ik weggedaan toen ik een tv kreeg met 3D en de receiver daar ook op aangepast moest worden. Ik heb toen een Denon AVR-1612 gekocht. Nu heb ik toch weer de upgrade kriebels en ben ik me een beetje aan het oriënteren wat er zoal te krijgen is. :)
Of is deze stap niet echt een upgrade te noemen? De Denon bevalt eigenlijk prima dus ik snap ook niet hoe ik het in m'n bolle harses haal. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Wat mis je in de denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag heren,

Net mijn marantz 1402 aangesloten, maar helaas ik krijg geen beeld op de tv, en kan dus ook niets instellen.
Ik heb de marantz via hdmi arc > hdmi arc (op tv) aangesloten met een bijgeleverde kabel.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik moet beginnen met troubleshooten.
De tv is een panasonic van 2 jaar oud.

Jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:53:
Dag heren,

Net mijn marantz 1402 aangesloten, maar helaas ik krijg geen beeld op de tv, en kan dus ook niets instellen.
Ik heb de marantz via hdmi arc > hdmi arc (op tv) aangesloten met een bijgeleverde kabel.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik moet beginnen met troubleshooten.
De tv is een panasonic van 2 jaar oud.

Jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
ja:

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_sgMDDHKkWdU/TQfXAYXtX9I/AAAAAAAAEOo/L9uG7100cQs/s1600/handshakehdmi.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Pjotr22 op 31-10-2012 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ter toelichting: de HDMI handshake zou, volgens Pjotr, wel eens fout kunnen gaan. Ik weet niet of daar een oplossing voor is.

Mijn ideëen zouden nog zijn:
- andere kabel proberen;
- andere ingang proberen evt. zonder ARC;
- eerst eens analoog aansluiten als dat kan;
- een andere TV aansluiten.

Ik hoor graag wat bij jou werkt, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 11:22

Jack V

Snappie?

hmm, jongens ook ik heb een uitdaging.
Ik heb een marantz 1602 gekocht waar ik mijn 32pfl7606 tv, LG BD660 blu ray en 'oude' xbox 360 op heb aangesloten:

TV <-> HDMI 1.4 ARC <-> Marantz
XBOX -> Component -> Marantz -> TV
BD speler -> HDMI 1.4 -> Marantz -> TV

Beeld en geluid van Blu ray naar TV en Marantz werkt uitstekend.
TV geluid via ARC naar Marantz hapert (digitale signaal valt soms weg) tijdens het kijken van televisie via de CAM module, maar werkt wel perfect als ik via mijn LaCie NASje films afspeel op mijn TV en het geluid laat doorsturen naar mijn marantz en boxen. Dit vind ik heel erg raar/opvallend.
Xbox geeft wel beeld, maar kennelijk kan ik geen analoog stereogeluid uitsturen naar mijn marantz (staat ook in de handleiding). Waarschijnlijk kan ik dit oplossen met een optisch Toslink kabeltje van Xbox naar Marantz, maar dat betekend dat als ik mijn ARC probleem niet verhelp ik geen geluid kan doorsturen van reguliere tv uitzendingen. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Laatst online: 12:18
Het valt me op dat bij meerdere shops de SR7007 geen €1599 meer kost maar rond €1200 euro. Is dat normaal zo snel?

Zit zelf nog steeds te dubben welke ik ga halen. SR6007, of nu voor de lagere prijs de SR7007. Ben terughoudend geworden, ik lees veel over hitte die deze apparaten nu afgeven. Puur uit nieuwsgierigheid naar andere merken gekeken, en viel me op dat de Onkyo TX-NR818 zeer positieve reacties heeft gekregen. (test/reviews)

Damn... beslissingen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik meen dat ik dit soort prijsdalingen vaker heb gezien bij de SR-lijn van Marantz. Na een maand of wat gingen ze al een paar honderd euro onder de adviesprijs, zoals nu. :)

Mijn SR-6004 wordt warm, maar niet heet. De iets oudere Yamaha die ik tijdelijk heb staan blijft aanmerkelijk koeler.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jerk61 schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:56:
Puur uit nieuwsgierigheid naar andere merken gekeken, en viel me op dat de Onkyo TX-NR818 zeer positieve reacties heeft gekregen. (test/reviews)
Persoonlijk zet ik de SR7007 boven de TX-NR818, maar dat doe ik met heel het merk Marantz boven Onkyo eigenlijk.
Positron schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:13:
Ik meen dat ik dit soort prijsdalingen vaker heb gezien bij de SR-lijn van Marantz. Na een maand of wat gingen ze al een paar honderd euro onder de adviesprijs, zoals nu. :)
Zie je vaker bij merken, adviesprijs is soms maar even of soms nooit echt de verkoopprijs. Aparte van Marantz is wel dat je de voorgaande modellen in prijs ziet dalen maar door de schaarste die dan soms komt kunnen oudere modellen haast net zo duur worden als de nieuwe series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
[b][message=39232643,noline]Ben terughoudend geworden, ik lees veel over hitte die deze apparaten nu afgeven.
Wat is je probleem met die warmte? Ik heb een 6006 en die wordt trouwens niet erg warm.

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 05-11-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Rallye schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:07:
[...]

Wat is je probleem met die warmte? Ik heb een 6006 en die wordt trouwens niet erg warm.
Mijn SR7200 werd warm, ook na uren lang spelen gewoon warm. Als iets heet wordt kan het (volgens mij) ook te maken hebben met de hele lay-out van de versterker, kwaliteit trafo, etc. Dus dat vind ik zorgelijk. Snap best dat nieuw spul geen 10-12 jaar meer mee gaat, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
FeaR schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:05:
[...]

Persoonlijk zet ik de SR7007 boven de TX-NR818, maar dat doe ik met heel het merk Marantz boven Onkyo eigenlijk.

[...]

Zie je vaker bij merken, adviesprijs is soms maar even of soms nooit echt de verkoopprijs. Aparte van Marantz is wel dat je de voorgaande modellen in prijs ziet dalen maar door de schaarste die dan soms komt kunnen oudere modellen haast net zo duur worden als de nieuwe series.
Marantz heeft zeker mijn muzikale voorkeur. Voor mijn SR7200 had ik een voor- en eindversteker type PM80 volgens mij. Super geluid. Maar ben meer naar het surround gegaan, lekker filmpje opzetten etc.

Zoals ik al zei, zal zelf moeten gaan luisteren. Dat de prijs zo snel daalt is nieuw voor mij, snap best als een model maand of 7-8 oud is (b.v. voor release van nieuwe modellen), dat het goedkoper wordt. Maar goed het is voor mij een voordeel! :)

[ Voor 3% gewijzigd door TFZ61 op 05-11-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
JOEPIEIEIEIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Handshake probleem samsung - sr7005 is voorbij!!!!! :w

Enige minpunt is dat de samsung vervangen moest worden, en daarom heb ik dus gelijk maar interactieve HD recorder gehaald :*) (cisco (ziggo), ben benieuwd of ik net zo ontevreden ga zijn als anderen over dit apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat blijft toch een probleem met alle moderne apparatuur: "het zou moeten werken, maar dat doet het niet". En dus koop je een nieuwe TV, terwijl de vorige nog maar twee jaar oud was... Gelukkig dat het nu wel werkt.

Lijkt op mijn ervaringen met de Squeezebox. Na een jaar gekloot omdat hij de Logitech server op mijn NAS niet wilde zien heb ik de hele hap verkocht. Nu gebruik ik mijn Marantz SR6006 met de Twonkyserver van de NAS met DeRemote op de iPad. Reageert soms wat langzaam, maar verder prima. Nadeel: geen multiroom (kamer en keuken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de Marantz kenners hier:

De Marantz SR6007. Kan ik daar 2 sets speakers mee Bi-ampen? Ik weet dat ik het surround back kanaal kan instellen op Bi-amp voor de front speakers, maar kan ik de B kanalen instellen en gebruiken voor Bi-amp voor de rear speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 08:36:
Vraagje voor de Marantz kenners hier:

De Marantz SR6007. Kan ik daar 2 sets speakers mee Bi-ampen? Ik weet dat ik het surround back kanaal kan instellen op Bi-amp voor de front speakers, maar kan ik de B kanalen instellen en gebruiken voor Bi-amp voor de rear speakers?
Is niet mogelijk, met dit soort standaard consumentenapparatuur als het ware kan je veelal alleen de fronts bi-ampen. Niet dat het veel uitmaakt, want je doet aan passieve bi-amp waarmee het filter nog in je speakers zit en deze 99,9% van het vermogen toch niet gebruikt. Bi-amp in dit soort segmenten is overrated naar mijn inziens, het staat wel leuk maar dat is dan ook echt het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok duidelijk. Dank voor je antwoord weer. Jij bent ook wel van alle markten thuis hier of niet Fear?

• ExTaxi
FeaR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:32:
[...]

Moet je niet de optische ingang nog koppelen in het menu van de receiver? Achterop de SR5002 zie ik ook niets van namen staan, alleen 1, 2 en 3. Dus wellicht de gebruikte ingang aan "TV" koppelen?
Ik kom er nog niet uit.......hoe koppel ik nu de receiver met de tv?
Hij zit in Digital IN 1.

• Pjotr22
Ik kom er nog niet uit.......hoe koppel ik nu de receiver met de tv?
Hij zit in Digital IN 1.
gebruik je digitale tv decoder?
Dan via decoder met optisch kabel naar 5002 en hdm naar tv.
in decoder geluid instellen ' Optisch'
in receiver bij input assign de juiste instellingen bij de ingangen selecteren (Dus ' optical' bij digital in 1 oid. Of handleiding volgen ;) ). Dit doe je bij de Bron die je daarvoor wilt gebruiken, dus ' TV. Als je dit hebt ingesteld in de Marantz moet je het menu verlaten en dubbelklikken op tv (en verder tv en decoder aan hebben staan)

Geen digitale decoder? Dan vrees ik dat je alleen stereo kunt horen (hoeft niet erg te zijn natuurlijk) door optisch van tv naar marantz en wederom input assign goed afstellen.

Dat verhaal van input assign moet je even voor zitten maar is in feite best eenvoudig.

• ExTaxi
Ik heb inderdaad geen digitale decoder maar een CI+ module.

Maar in mijn vorige setting met een oude 82 cm CRT ging het prima? En dan kan ik nu met een nieuwe tv geen film in 5.1 kijken? Hmmm dat komt op mij vreemd over.

Bij TV heb ik niet veel keuze in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kun je de firmware van de SR5005 ook zelf updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 07:03:
Kun je de firmware van de SR5005 ook zelf updaten?
Heb je problemen met het toestel ?
Bij de receivers zonder netwerk hoef je niet te updaten wanneer zich geen fouten voordoen.
Zelf update van toestellen zonder netwerkfunctie is zowiezo afteraden.

Gr,

marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:15:
Iemand een idee wat slimmer is om te kopen: een SR5005 voor €399 of een NR1403 voor €299? Ik heb een 5.1 set van Klipsch: 2x RF-52 front, 2x RB-51 rear, 1x RC10 center en 1x RW-10D subwoofer. Verhouding muziek-film is 30-70.

Ik heb hiervoor een Marantz SR5004 gehad maar die heb ik weggedaan toen ik een tv kreeg met 3D en de receiver daar ook op aangepast moest worden. Ik heb toen een Denon AVR-1612 gekocht. Nu heb ik toch weer de upgrade kriebels en ben ik me een beetje aan het oriënteren wat er zoal te krijgen is. :)
Of is deze stap niet echt een upgrade te noemen? De Denon bevalt eigenlijk prima dus ik snap ook niet hoe ik het in m'n bolle harses haal. :P
De SR5005 is veel te duur, enkele maanden geleden kocht je de SR5006 met netwerkfuncties nieuw al voor 429,00 Euro.
De NR1403 is geluidstechnisch wel iets minder dan de sr5005 maar koop je op het moment al voor 249,00 Euro, voordeel is dat je met de Klipsch set weinig vermogen nodig hebt om toch op behoorlijk volume te draaien.

Gr,

marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:38:
[...]

Heb je problemen met het toestel ?
Bij de receivers zonder netwerk hoef je niet te updaten wanneer zich geen fouten voordoen.
Zelf update van toestellen zonder netwerkfunctie is zowiezo afteraden.

Gr,

marcel
Bedankt. Nee geen problemen maar ik upgrade alle firmware van apparaten dus dacht dan ik ook even kijken naar de receiver. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:09
Hey, ben ik weer ;).
Helaas nog geen hifi set, maar het gaat nu toch echt aankomen.
Zo als het er nu uitziet word het 2x b&w cm8 en een marantz sr6007 versterker.
Later zal er nog een center bij komen en mischien sub ( willekeurige volgorde) , rears kan ik nu nog niet kwijt ( staat een aquarium achter de bank ;).

Set zal gebruikt worden voor films en muziek.

Mijn vraag is kan de sr6007 dit aan ik vond deze receiver voor een prijs van 775 euro ergens wel schappelijk.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Hallo
weet iemand wat de symptomen zijn van een handshake probleem met een pc en marantz?
ik heb nu elke keer trillend beeld als ik alles net aanzet, of het trilt of willekeurige strepen, dan schud het hele scherm op en neer, of het springt op zwart beeld.
een keer input switchen op de marantz of bij ati videoinstellingen de resolutie een keer veranderen en weer terug lost het op (soms na 1x maar soms ook 10x). maar elke reboot komt het terug en soms na een game ook alweer.
ik begin het aardig irritant te vinden :P
wat te doen? is er iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
ExTaxi schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:22:
Ik heb inderdaad geen digitale decoder maar een CI+ module.

Maar in mijn vorige setting met een oude 82 cm CRT ging het prima? En dan kan ik nu met een nieuwe tv geen film in 5.1 kijken? Hmmm dat komt op mij vreemd over.

Bij TV heb ik niet veel keuze in het menu.
Klote. Had hetzelfde probleem nadat ik de SR7005 gekocht had. Nu een nieuwe decoder en wel succes. Maar idd echt schandalig. Vind t eigenlijk wel wat voor Radar of consumentenbond, ben ook wel benieuwd hoe veel mensen dit probleem hebben met hun nieuwe spullen waarvoor ze hard gewerkt hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Mijn vraag is kan de sr6007 dit aan .... schappelijk.
Ja geen probleem. Heb je wel een dure set, waarom persé die?

Maar excuseer me dat ik het zeg; de CM8 zijn niet top ((blijkt uit veel reviews en mijn eigen bescheiden mening ;) )

De -7 of - 9 zijn stuk beter.

Andere optie is 2e hands speakers, bijvoorbeeld de dm603 + sr6006 of zo. Zijn over een jaar praktisch t zelfde waard en heb je kunnen wennen aan de combi. Scheelt je nu al gauw 1500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
h4ze schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:56:
weet iemand wat de symptomen zijn van een handshake probleem met een pc en marantz?
ik heb nu elke keer trillend beeld als ik alles net aanzet, of het trilt of willekeurige strepen, dan schud het hele scherm op en neer, of het springt op zwart beeld.
een keer input switchen op de marantz of bij ati videoinstellingen de resolutie een keer veranderen en weer terug lost het op (soms na 1x maar soms ook 10x). maar elke reboot komt het terug en soms na een game ook alweer.
Dat zijn inderdaad symptomen van een Handshake-probleem. Valt verder weinig aan te doen. Soms helpt een andere kabel, maar soms wil het ook echt gewoon niet werken.
ExTaxi schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:22:
Welke TV had je hiervoor dan? Een 32" CRT met CI-module en S/PDIF Out ken ik zo niet.

[ Voor 51% gewijzigd door FeaR op 17-11-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Pjotr22 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:46:
[...]

Ja geen probleem. Heb je wel een dure set, waarom persé die?

Maar excuseer me dat ik het zeg; de CM8 zijn niet top ((blijkt uit veel reviews en mijn eigen bescheiden mening ;) )

De -7 of - 9 zijn stuk beter.

Andere optie is 2e hands speakers, bijvoorbeeld de dm603 + sr6006 of zo. Zijn over een jaar praktisch t zelfde waard en heb je kunnen wennen aan de combi. Scheelt je nu al gauw 1500,-
Waarom iemand die ik ken heeft ze ook en ik vind het geluid juist mooi, ook veel geluisterd naar andere merken met hem, maar deze zijn imho goed :).
En ze komen er in de witte variant ivm design + dat ze niet zo groot zijn als de cm9 waardoor ik ze beter kan plaatsen. ( iets met WAF ... ;) )
Wat vind oudere speakers er erg lomp uit zien en zal niet mooi staan bij ons interieur.

eigenlijk is dat de reden.
Nu heb ik alleen een tv waar geluid uit komt ... dus ja zal er zoiezo op voorruit gaan :P.

Maar dan word het de sr6007 bedankt voor de input.(bevestiging :P )

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
FeaR schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:49:
[...]
Dat zijn inderdaad symptomen van een Handshake-probleem. Valt verder weinig aan te doen. Soms helpt een andere kabel, maar soms wil het ook echt gewoon niet werken.
[...]
ik heb sinds kort een nieuwe 5m lange hdmi kabel, het lijkt een stuk erger te zijn dan met de oude kabel. (3m action zooi :P )
heeft lengte er invloed op? mischien dan een andere proberen
is er een bepaald merk aan te raden of type, of is het trial en error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
FeaR schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:49:
[...]

[...]

Welke TV had je hiervoor dan? Een 32" CRT met CI-module en S/PDIF Out ken ik zo niet.
Een oude Philips Matchline met een oude Humax decoder (met alleen SCART).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ExTaxi schreef op zondag 18 november 2012 @ 00:36:
[...]
Een oude Philips Matchline met een oude Humax decoder (met alleen SCART).
Ah, op die manier. Maar dan is de hele situatie gewoon anders en niet alleen de TV. Dan snap ik de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Phyt_ schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:31:
[...]

n. ( iets met WAF ... ;) )

Maar dan word het de sr6007 bedankt voor de input.(bevestiging :P )
In het wit zijn ze inderdaad heeel erg mooi!
En de center? Mijns inziens onmisbaar nog even los van de sub en rears.

Ik zag gisteren bij Hobo hoezeer de menustructuur (GUI) van de xxx7 modellen erop vooruit is gegaan. Al een reden op zich om voor dat model te gaan.
Vind t erg flauw van Marantz om de xxx6 / 6 modellen niet te updaten met die GUI!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Ja maar aan de andere kant las ik dat je met de 6007 weer minder functies op je afstandsbediening bebt.
Waardoor je dus het menu moet gebruiken ipv druk op de AB.
Center zal de CMC worden.
Van de week even naar audio zaak, we hebben een grote kamer namelijk.
Dus hoop dat de cm8's dat aankunnen.

Kan niet wachten tot ik eindelijk goed geluid en een mooie zwarte sr6007 heb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Hoe groot is jullie kamer dan?

Ben op zoek naar een sub voor bij mn set. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Hey de kamer is in een U vorm is zo een 65 m2 eigenlijk bijna de gehele beneden verdieping dus op hal na ;)
Speakers komen a an het einde te staan van de lange zijde we zitten ongv 3.5 meter van de tv af.
Volgens mij moet dat wel gaan toch.

Zie zojuist de marantz sr7007 voor 1099 bij correct ook interressant !
Pff keuzes :p
Maar dek datik zoiezo beter een set prijs bij een audio zaak kan laten maken en daar korting op krijgen.

Ik kan nog weinig over subs zeggen heb er nog geen ervaring mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
CM-serie van B&W houdt wel van een beetje fikse versterking. Voorbeelden genoeg van relatief dikke versterkers achter lage CM-speakers. Zeker met een ruimte van 65m² en een speaker die 88 dB gevoeligheid heeft moet je daar wel wat sterks achter zetten.

Qua subwoofers blijf ik er bij dat je beter kan kijken naar merken die zich echt op subwoofers richten dan merken die het er bij doen als het ware. Nadeel is wel dat je dan niet een subwoofer hebt die qua looks gelijk is aan de rest van je speakers. Maar speakers als een CM-serie zijn redelijk simpel: strak en hoogglans. Iets wat je met een merk als BK of SVS redelijk kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Hmm Fear je zegt dua dat ik beter voor de sr7007 kan gaan dan de sr6007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Phyt_ schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:58:
Zie zojuist de marantz sr7007 voor 1099 bij correct ook interressant !
Dit is nog interessanter dan: http://hificorner.nl/hifi...ceivers/sr7007-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Phyt_ schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:11:
Hmm Fear je zegt dua dat ik beter voor de sr7007 kan gaan dan de sr6007?
Ik zeg niets, dan had ik je ook wel richting andere speakers gewezen :P
Zonder gekheid, ik heb geen ervaring met de CM-serie in een ruimte als de woonkamer, alleen in luisterruimtes bij HiFi-winkels. Ik zeg alleen wat ik veel zie bij mensen hier en bijvoorbeeld HT Forum. Denon AVR-4308 op een paar CM7, CM1 op een Pioneer LX-72, et cetera. Speakers die lager zijn dan de CM8 op dikkere receivers. Ik durf niet te zeggen of het overkill is (mijn gevoel zegt van wel), maar het zal niet zonder reden zo vaak voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
JA ik ook en vind ze goed klinken al veel geluisterd hoor, maar die b&w sound is wel mijn ding.
Maar ja met die link van Faxe word het nog makkelijker scheelt maar 100 euro dan met de sr6007 is voor mij een no-brainer om dan voor de 7007 te gaan.
Woensdag dagje vrij, gaan we eens bij hifi zaak langs kijken wat voor mooie prijs ze daar kunnen maken.

Overigens heb ik gelezen dat de CM8's makkelijker aan te sturen zijn dan de "ouder CM's ( 9 - 7 )

Maar die sr7007 is dat dan grijze import dat die zo goedkoop zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Phyt_ op 19-11-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Phyt_ schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:56:
Overigens heb ik gelezen dat de CM8's makkelijker aan te sturen zijn dan de "ouder CM's ( 9 - 7 )
Dat idee had ik zelf ook :)
Maar die sr7007 is dat dan grijze import dat die zo goedkoop zijn?
Ligt eraan bij welke winkel/keten je hem koopt. Bij HCHiFi was de SR7007 en Denon AVR-3313 (beide voor 99% gelijk) zeer goed geprijsd en gewoon Nederlandse modellen. Andere ketens staan meer bekend om grijze import (neem een Stassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
hmm, en die grijze import heeft dan nadelen voor RMA e.d. ? dat hij bijv langer onderweg is ofzo of eigenlijk geen nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Grijze import kan betekenen dat de Nederlandse importeur je na de garantieperiode niet meer of lastiger wil helpen. Ik zou dan eerder direct in bijvoorbeeld Duitsland bestellen. Ben je - over het algemeen - goedkoper uit en je weet zeker dat naar Duitsland moet als er iets mis is. Overigens is grijze import niet erg als je een stabiele keten hebt waar je je aankopen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Eergisteren kreeg mijn SR6006 een firmware-update. Ik heb niet kunnen vinden wat de wijzigingen zijn. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Kwam alleen dit tegen:

Firmware Update Changelog - October 30, 2012

1) IR command addition to AV receiver.
2) When turn on the "Pure-direct" by the RDS broadcast of FM, the display is flickering.
3) No access to last.fm service.
4) Misbehavior of storing Internet Radio station in preset B2 if it is done via the web interface.
5) Problems when controlling by WEB GUI_II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Zo zojuist terug van lokale Audio zaak ^_^.
Heb offerte voor me liggen van 2x cm8's Satin White ^^ met de Marantz SR7007 Black.
Met van den hul kabel en zilver erin zei de verkoper, moest even aan topic hier denken hehe over kabels.

Online zijn de prijzen van de Sr7007 weer normaal wel vreemd, leek wel of typfout was.
Heb het daarom ook niet aangedurfd om de sr7007 online te bestellen.
krijg bij deze audio zaak nu ook korting 400+ euro dus ja komt op hetzelfde neer allemaal + service die ik nu heb om de hoek.

Ik houd jullie op de hoogte als de bestelling binnen is ( zal mischien volgende maand zijn voor ik de bestelling kan plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Alvast gefeliciteerd! Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Phyt_ schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:12:
Met van den hul kabel en zilver erin zei de verkoper, moest even aan topic hier denken hehe over kabels.
Van den Hul in de speakers bedoelde hij? Dat klopt wel. Onder andere B&W en Focal gebruiken interne bekabeling van Van den Hul. De duurdere van Focals gebruike zelfs Van den Hul Magnum als ik het goed heb. Overigens kan interne bekabeling van een dergelijk merk leuker klinken dan het is. Aangezien ik de zoon van Dhr. Van den Hul ken weet ik de prijzen een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Hey fear nee kabel voor aan te sluiten naar de amp
Van den hul clearwater kabel
Op telefoon typt toch niet zo handig lange verhalen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Phyt_ op 21-11-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Phyt_ schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:40:
Hey fear nee kabel voor aan te sluiten naar de amp
Van den hul clearwater kabel
Op telefoon typt toch niet zo handig lange verhalen ;)
Op die manier :) Ach, dan heb je bij deze een stukje extra kennis over B&W speakers. Niet eens elke verkopende partij weet dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Pjotr22 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:13:
[...]

Dat verhaal van input assign moet je even voor zitten maar is in feite best eenvoudig.
Ik kom er niet uit heren. Ik heb een optische kabel tussen de receiver en de tv.
Het maakt niet uit in welke digital-in ik 'm stop, ik krijg het niet voor elkaar om de receiver zo in te stellen dat het geluid van de tv via de receiver gaat.

Iemand met een SR5002 die me kan vertellen hoe ik dat in het menu doe? De handleiding biedt ook geen soelaas. Het zou voor mij gewoon zo moeten zijn dat ik de inputbron " TV" selecteer en daar dan een digitale input aan hang (de keuze optisch is er niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
ok ik doe mn best :) welke tv heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
1. Doe de optische kabel in DIG 1
2. ga naar SR menu: 1.1 Input setup
3. Zet TV op
func: tv
mode: Dig
Dig: 1
HDMI: (als het goed is niet nodig voor TV ivm CAM+)
COMP: ---

4. controleer in je tv instellingen of je het geluid zelf (dus handmatig) moet doorvoeren via Optische uitgang

Als dit allemaal niet werkt, dan kun je eventueel tulp stekkers (rood en wit) uitgang gebruiken. De hele exercitie is dan gelijk, behalve dat je bij 2: Mode, moet je ' ANA' selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Pjotr22 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:02:
ok ik doe mn best :) welke tv heb je?
je behulpzaamheid wordt gewaardeerd. Ik heb de Panasonic TX-L42ET5E

Pjotr, waar ligt het dan aan dat ik maar 2 speakers kan aansturen op die manier?
Ik zie inderdaad alleen links en rechtsvoor.

Net Real Steel gekeken en het klinkt super,,,,,,,maar de achterspeakers werken niet.

[ Voor 32% gewijzigd door ExTaxi op 24-11-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Pjotr22 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:11:
1. Doe de optische kabel in DIG 1
2. ga naar SR menu: 1.1 Input setup
3. Zet TV op
func: tv
mode: Dig
Dig: 1
HDMI: (als het goed is niet nodig voor TV ivm CAM+)
COMP: ---

4. controleer in je tv instellingen of je het geluid zelf (dus handmatig) moet doorvoeren via Optische uitgang

Als dit allemaal niet werkt, dan kun je eventueel tulp stekkers (rood en wit) uitgang gebruiken. De hele exercitie is dan gelijk, behalve dat je bij 2: Mode, moet je ' ANA' selecteren.
Prutser die ik ben.....ik ging te snel door in het menu en vergat dus te unlocken.
Het werkt nu......maar ondanks dat er geen HDMI-kabel tussen zit werkt het wel als er staat " TV at HDMI-1"

Ik vind het best.,....het werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Beter!!!

Hoe klinkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Klinkt heel goed zo maar alleen 2 speakers. Ik meende al iets te lezen daar over bovenin de thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Het signaal dat je tv uitstuurt is stereo (tenminste mijn Pana txp46s10).

Je marantz heeft daar de codec ' Pro Logic of Pro Logic II' voor in huis voor soort surround ervaring. Kan bij sommige uitzendingen best redelijk klinken maar het blijft een trucje.

Als je altijd alle speakers wilt horen kies je multi channel stereo.

Maar dit wil je natuurlijk niet..

Voor een paar tientjes heb je een 2e hands HD decoder die je dmv optisch of hdmi een 5.1 signaal kan laten doorsturen naar je marantz. Heb je er wel weer een apparaat bij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Weet iemand of het volgende mogelijk is met een SR5003:

Ik heb alle randapparatuur (PS3, decoder, mediaspeler) via HDMI aangesloten, en uitgaand naar TV. Voor 1 game wil ik graag de PS3 via optisch gebruiken. Is het mogelijk om alle HDMI kabels te laten zitten zoals ze zitten, een optische kabel er bij te prikken, en de boel gewoon te gebruiken? Dus video via HDMI doorsturen naar TV en audio afspelen via optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bokmaaa schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:52:
Weet iemand of het volgende mogelijk is met een SR5003:

Ik heb alle randapparatuur (PS3, decoder, mediaspeler) via HDMI aangesloten, en uitgaand naar TV. Voor 1 game wil ik graag de PS3 via optisch gebruiken. Is het mogelijk om alle HDMI kabels te laten zitten zoals ze zitten, een optische kabel er bij te prikken, en de boel gewoon te gebruiken? Dus video via HDMI doorsturen naar TV en audio afspelen via optisch?
Ja dat kan. Dan prik je even een optische kabel in je ps3 naar je receiver en dan selecteer je bij het tabblad 'Sound Settings' dat het geluid via optisch moet afspelen. Als je dan klaar bent met die game moet je daarna wel weer ff bij Sound Settings terugzetten op HDMI. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Haha, dat klinkt wel erg makkelijk :) Beeld wordt gewoon via HDMI doorgegeven als ik mn versterker op optisch heb staan?
Pagina: 1 ... 12 ... 67 Laatste