Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 11 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40
Pjotr22 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:59:
Vandaag bij HOBO in Amersfoort geweest, kon lekker mn gang gaan. Daarna wilde ik KEF luisteren dus moest naar Hilversum, naar RAF. Zal wel aan het moment van de dag gelegen hebben maar ik werd met de nek aangekeken..

Is Stassen wat? (heb al gehoord dat ze erg kunnen pushen naar bepaalde merken) Ze hebben daar veel luister ruimtes en verschillende merken. Alleen tja naar Limburg rijden he..
Was ooit een beginnend topic over, Ervaringen met Hifi Winkels. Ikzelf heb goede ervaringen met Hobo Den Bosch en Hobo Rotterdam. Stassen ben ik minder tevreden over. Al was het alleen maar omdat ik speciaal naar Tegelen ben gereden (75 - 90 minuten voor een enkeltje) en ze dan geen één speaker hebben staan die ik wilde horen. Sterker nog, er stonden alleen speakers van 50% van mijn budget. Wel heel veel kunnen luisteren, dat was wel leuk maar daar bleef het ook bij. Bij de Hobo laten ze ook op je gemak luisteren en laten ze je met rust, bij Stassen was dat ook wel anders. Enige voordeel van Stassen is wel de gigantische voorraad aan speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Haha ik lees je tekst van 2 jr geleden je was echt over de zeik haha!! Zou ik ook zijn, wat een knurften als je dat zo leest.
Maar goed er zullen genoeg mensen zijn die zich speakers laten aanpraten.

Gebeurde mij zelf namelijk met KLipsch vorig jaar bij Best Home Cinema in Amersfoort. Ik kwam er laatst om rond te kijken en ik liet vallen dat die KLipsch een slechte keus waren van mij. Ipv mij gelijk te geven in mijn eigen mening waren ze het gewoon met me oneens! Ik vroeg door en ze kwamen niet verder dan ' we verkopen ze heel veel' Sja ik ben maar weggelopen ze zien mij daar niet meer terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
In de intropost staat dat er firmware updates zouden komen voor de SR5005. Hoe werkt dit precies? Ik heb een SR5005 maar ik kan alleen maar firmwares vinden voor de SR5006 en hoger.
Ik heb ergens gelezen dat je naar een authorized dealer moet gaan voor deze updates. Is er echter ergens een lijst van de verbeteringen die nieuwe versies geven? En kan ik controleren of ik al de nieuwste versie draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
Pjotr22 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:59:
Welke ervaringen hebben jullie met luisteren, en dan bedoel ik met name waar / welke winkel ben je tevreden over en waarom?

Vandaag bij HOBO in Amersfoort geweest, kon lekker mn gang gaan. Daarna wilde ik KEF luisteren dus moest naar Hilversum, naar RAF. Zal wel aan het moment van de dag gelegen hebben maar ik werd met de nek aangekeken..

Is Stassen wat? (heb al gehoord dat ze erg kunnen pushen naar bepaalde merken) Ze hebben daar veel luister ruimtes en verschillende merken. Alleen tja naar Limburg rijden he..
iEar in Tilburg heeft op mij wel een goede indruk achter gelaten. In alle rust konden we daar met een super systeem verschillende speakers en versterkers met elkaar combineren. Bovendien hebben ze een geweldige luister/kijk ruimte. Ook nog een luisterruimte voor de echte high-end spullen mocht je daar in geïnteresseerd zijn. Ik zou wel ff bellen als je op zoek bent naar specifieke spullen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 13:38
Uiteindelijk voor de SR6006 gekozen aangezien deze voor mij prima voldoet (bedankt Benga ;-) )
En ik moet zeggen dat de eerste indruk zeker niet tegenvalt. Weliswaar alleen nog op pure-direct geluisterd, maar van het weekend eens de tijd nemen om alles in detail in te stellen.

Nu ben ik wel tegen een raar probleem aangelopen met beeld VIA HDMI.
Ik heb alle externe HDMI apparaten aangesloten op de HDMI inputs van de SR6006.
Hierna HDMI 1 out naar de TV. In eerste instantie wel geluid maar geen beeld. Besloten de HDMI kabel te vervangen door een nieuw exemplaar en toen wel beeld. Blijkbaar een probleem met de oude HDMI kabel die ik dus niet meer gebruik. Nu werkt alles goed behalve het beeld van de HD-Kabel ontvanger (Homecast dingetje van ZIGGO). Wel geluid maar zeer slecht beeld. Beeld flits enkel een beetje. De receiver ziet blijkbaar wel “wat” aangezien het Marantz logo op de TV weggaat als ik de decoder aanzet. Ook hier de kabel vervangen door nieuw exemplaar maar precies hetzelfde resultaat. XBOX aangesloten met dezelfde kabel op dezelfde ingang van de receiver. Dit geeft direct prima beeld! Dus kabel en ingang zijn blijkbaar OK. Als ik de decoder direct aansluit op de TV (HDMI 2)en enkel het geluid naar de SR6006 heb ik wel prima beeld en geluid. Wil echter het liefst alles direct op de receiver.

Blijkbaar gaat er iets fout in de communicatie tussen de decoder en de SR6006. Nog ideeën wat ik zou kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
@ Mtouw78: Marantz e-mail helpt iig niet
( oh ja zooitje nieuwe kabels gehaald (beste koop 2012) maar geen succes
Pjotr22 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 09:27:
[...]

Heel simpel, alles. geen beeld en geluid op output 1 (op de sr), soms geluid maar nooit beeld via output 2 (sr).

Alle tips en trucs (kabels, volgorde aan/uit etc ) geprobeerd. Laatste firmware geïnstalleerd. Heb alleen nog geen HDMI 1.4 geprobeerd (heb geen 3d tv dus heb t idee dat ik geen 1.4's nodig heb?)

[ Voor 12% gewijzigd door Pjotr22 op 04-08-2012 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Pjotr22 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 07:50:
@ Mtouw78: Marantz e-mail helpt iig niet
( oh ja zooitje nieuwe kabels gehaald (beste koop 2012) maar geen succes

[...]
Ik heb in ieder geval ook HDMI 1.4 kabels geprobeerd, maar dat maakt niets uit. (heb ook geen 3D) tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
antwoord van Marantz 23 juli:

Ik begrijp dat u een aantal problemen heeft betreffende handshake problemen tussen uw SR7005 en een Samsung HD decoder DCB 380 R.

Dit kan inderdaad tussen verschillende apparaten van verschillend fabrikanten voorkomen.
Wij hebben betreffende dit soort problemen meerdere malen contact gezocht met verschillende fabrikanten, maar in samenwerking met de fabrikanten hier nog geen passende oplossing voor kunnen vinden.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Marantz Product Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
Pjotr22 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 09:16:
antwoord van Marantz 23 juli:

Ik begrijp dat u een aantal problemen heeft betreffende handshake problemen tussen uw SR7005 en een Samsung HD decoder DCB 380 R.

Dit kan inderdaad tussen verschillende apparaten van verschillend fabrikanten voorkomen.
Wij hebben betreffende dit soort problemen meerdere malen contact gezocht met verschillende fabrikanten, maar in samenwerking met de fabrikanten hier nog geen passende oplossing voor kunnen vinden.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Marantz Product Support
Ok. Ik zal voor de vorm ook een suport aanvraag indienen bij Marantz met de hoop dat hoe meer klachten hoe eerder het probleem aangepakt wordt. ;)

Voorlopig afwachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Vraagverwijzingsnr.:120527-000009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sinds paar dagen m'n Marantz SR4002 vervangen door een NR1403. De input selector en volume knop doen minder stevig aan maar de NR1403 voldoet prima. Grote voordeel t.o.v. de SR4002 is de extra HDMI inputs. De NR1603 en SR6007 vond ik zelf te duur voor de functionaliteit die ik wil. Een Apple TV heb ik al dus geïntegreerde airplay is niet echt nodig.

Als speakers voldoen m'n B&W's 685 nog prima dus deze 'downgrade' voelt toch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Gefeliciteerd!! d:)b

Ben sinds vorige week over op B&W's; heb nu een setje 604 s1, 601, cc6 aangesloten. Wereld verschil tov mn KLipsch!!

Het enige is dat slechte opnames in Direct modus echt hopeloos zijn. maar goed wat moet je met slechte opnames :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Zijn er hier gebruikers van de PM7003/4 of PM8003 ? Ik vind als voornaamste verschil de voeding, ringkern trafo ja/nee. Pm8003 lijkt ook uit productie te zijn, niet veel winkels bieden deze nog aan. PM7 reeks zou ook iets muzikaler klinken dan de PM8 ... die op zijn beurt betere lagetoon versterking zou hebben.

Kan er iemand iets toevoegen? Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:30:
.... Heeft iemand al eens uitgeprobeerd of een Marantz Airplay/DLNA apparaat ook Apple Lossless-bestanden via DLNA kan afspelen (of zou iemand dat voor mij kunnen uitproberen)?
Heb het zelf maar eens geprobeerd, werkt niet, hopelijk zal dat met een firmwareupdate nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:11
Benga schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:14:
Zijn er hier gebruikers van de PM7003/4 of PM8003 ?
Ik heb de PM7004, en heb de PM6003 gehad. Beiden zeer muzikaal, de 6003 zelfs iets meer. Ik heb ze niet kunnen vergelijken met de PM8003, die is hier maar relatief kort in de handel geweest (zat de Pearl Lite in de weg denk ik).

FWIW: Ik heb met de 7004 geen klachten over de bassweergave. Minpunten voor mij zijn de overgevoelige volumeknop, en het feit dat je de Power Amp Direct niet met de afstandsbediening kunt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
RexP schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:08:
[...]

Ik heb de PM7004, en heb de PM6003 gehad. Beiden zeer muzikaal, de 6003 zelfs iets meer. Ik heb ze niet kunnen vergelijken met de PM8003, die is hier maar relatief kort in de handel geweest (zat de Pearl Lite in de weg denk ik).

FWIW: Ik heb met de 7004 geen klachten over de bassweergave. Minpunten voor mij zijn de overgevoelige volumeknop, en het feit dat je de Power Amp Direct niet met de afstandsbediening kunt schakelen.
Bedankt RexP! Ik ga vrij zeker mijn net 1 jaar oude SR5005 proberen inruilen / doorverkopen en de PM7004 in huis halen voor optimale stereo! Volgens mij kan ik hier nog € 300 voor vragen wegens compleet en onbekrast, wat denken jullie, eerlijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
Waarom niet beiden? Dan heb je surround en stereo. De PM7004 heeft die Power Amp Direct waardoor hij als eindversterker kan dienen voor je receiver. En je stereobronnen sluit je direct aan op de PM7004.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC03648-klein.jpg

Heb ik zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Ha prachtige foto man ! Ja, mijn vriendin heeft hier helaas ook iets te zeggen ... en ik heb eigenlijk nog steeds enkel 2 font zuilen in de woonkamer. Dus die SR5005 wordt slechts voor 2.0 gebruikt, ik heb gewoon geen extra speakers! :) Zowieso is de verhouding film - muziek toch 10 - 90 ... dus eigenlijk is de SR een foute aankoop geweest van mij. Je setup ziet er super uit, ik heb een NA7004 vandaar dat ik toch trouw blijf aan Marantz. In Pure Direct is de audio al zeer goed, laat staan dat ik dan nog een dedicated amp gebruik! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
Als je voornamelijk muziek luistert zou ik de SR zeker inruilen. Of je er nog 300 voor kan krijgen durf ik niet te zeggen (op HTforum staat er al een tijdje eentje te koop). De PM is wel zeer voordelig te krijgen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
[b][message=38711836,noline]De PM is wel zeer voordelig te krijgen momenteel.
Word. Zelfs de Pearl Lite komt net binnen mijn budget momenteel ... #thrilled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
ik ben sinds vanmiddag een tevreden eigenaar van een Marantz NR1402.
mijn yamaha was volgens de media markt fubar en kreeg winkel tegoed.
kom ik in de winkel staat er geen een receiver rond de 300 euro.
behalve de marantz, een demo model. die dus maar meegenomen.
voor 259 euro. (dus die korting was dus ook bagger -.- )
maargoed hij klinkt echt zoveel beter dan de yamaha , dat maakt me dus niet uit. :*)
handig OSD, en uitgebreid menu en gaat nog hard genoeg met maar 5x50 wat.
kortom super apparaat!

Verwijderd

Weet iemand van de poort is die de Marantz gebruikt voor de webbased bediening? Zodat ik de poort kan natten.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens mij 23 en 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9 :9 :9 :9 :9 :9
RexP schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:20:
Waarom niet beiden? Dan heb je surround en stereo. De PM7004 heeft die Power Amp Direct waardoor hij als eindversterker kan dienen voor je receiver. En je stereobronnen sluit je direct aan op de PM7004.

[afbeelding]

Heb ik zelf ook :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mooi mooi mooi :9

Ikzelf heb een NA7004, SR5004 en CD6003 in het zwart.
Een PM7004 heb ik ook al overwogen om mijn Klipsch RF7 speakers mee aan te sturen.
In combinatie met je SR lijkt je dat dus prima te lukken in surround mode bij het bekijken van films toch RexP ???
Ik heb ook nog een RW12D sub ..... die zit op mijn SR aangesloten ... wat doe ik daar dan weer mee .... hmmm 8)7
De phono ingang op de PM7004 zou dan weer héél handig zijn voor mijn vintage Marantz TT.

Het enige waar ik uiteindelijk wel wat schrik van heb is het feit dat de akoestiek hier in de woonkamer wel echt klote is en door audyssey héél goed is recht getrokken. De PM7004 heeft die functie niet. Tja.

Dit gezegd zijnde heb ik eigenlijk ook nog een ander vraag....

Hoe gaat de UD5005 tegenwoordig om met het streamen vanaf een NAS met h264 mkv containers incl. hun bijhorende srt's ?

Nu stream ik mkv's naar mijn Xtreamer mediaspeler en bekijk ik bluray's met de PS3.
Kan de UD5005 dit ook op een gelijkwaardige manier.
Ik heb ook gelezen dat de UD5005 zijn fan ook wel wat luidruchtig durft zijn ..... (de PS3 eigelijk ook wel ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
Mijn sub, center en surrounds zitten gewoon op de SR. De PM dient alleen als eindversterker voor de fronts. Dus bij films gaat het door Audyssey bewerkte signaal van de SR naar de PM. De PM zorgt voor wat extra vermogen, maar de klank wordt door de SR bepaald.

Ik heb juist de PM erbij om beter te kunnen spelen in stereo. Als je Audyssey nodig hebt om een brakke akoestiek te corrigeren zou ik geen stereo versterker nemen. Voor je draaitafel kan je een aparte phono amp kopen.

Ik heb geen ervaring met de UD5005. Ik heb nog de BD5004. Ik heb er wel sinds kort de SA8003 CD-player bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/IMG_0504_klein.jpg

Maar ik ben er nog niet uit of die blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een TT pré-amp versterker. Het probleem is waar ik nu nog mijn TT moet plaatsen ... 8)7

Via onderstaande link naar het Marantzforum kan je mijn set bewonderen.
Lekker door de pagina's gaan en hier en daar de foto's checken.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7599.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:45:
Weet iemand van de poort is die de Marantz gebruikt voor de webbased bediening? Zodat ik de poort kan natten.
Ik ben benieuwd of je iets hebt kunnen vinden op 23&80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 08:40
Ik probeer vanuit mijn Sony blue-ray speler het 5.1 geluid over te brengen op mijn Marantz SR7500/SR8500 versterker. De blue-ray speler zit met een hdmi-out op de tv aangesloten, de tv met een optical out op de versterker. Hij geeft nu alleen stereo signaal door. Bij de media markt zeiden dat het met een simpele tulpstekker op te lossen was, maar dit werkt ook niet. De versterker is wat ouder en is net voor dat hdmi op de markt kwam uitgebracht. Hebben jullie een idee hoe ik dit correct over kan brengen? De blue-ray speler heeft een hdmi-out en 4 kleurige tulp out (even de naam kwijt). Verder zijn er geen aansluitingen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
hoogstwaarschijnlijk heeft je bluray speler een digitale uitgang (enkele gele of oranje tulp). Als je dan nog een digitale ingang over hebt op je receiver kun je de link makkelijk maken. Je moet dan een digitale coax kabel kopen, zoiets:

http://www.google.nl/imgr...UMeZE4SZ0QWfoYDICQ&itbs=1

aansluiten en je hebt 5.1 DTS en Dolby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vermaeson schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:11:
...de tv met een optical out op de versterker. Hij geeft nu alleen stereo signaal door.
Logisch aangezien veel TV's het inkomende signaal eerst terug zetten naar 2.0 stereo en niet DD dan wel DTS 5.1 doorvoeren. Er zijn wel TV's die het doen, maar die zie je niet vaak.
Bij de media markt zeiden dat het met een simpele tulpstekker op te lossen was, maar dit werkt ook niet.
Simpele tulp kan als ze Digitale Coax bedoelen, anders gaat ook dit niet werken.
Hebben jullie een idee hoe ik dit correct over kan brengen? De blue-ray speler heeft een hdmi-out en 4 kleurige tulp out (even de naam kwijt). Verder zijn er geen aansluitingen mogelijk.
Type van de Sony Blu-rayspeler zou handig zijn, want hier kan ik eerlijk gezegd echt niets mee. Sowieso ken ik geen "standaard" welke uit vier maarl RCA bestaat. Component is drie en met analoge audio zou het vijf zijn, maar dus geen vier. Enige wat nog kan is Component plus Digitale Coax en dan heb je inderdaad zo'n kabel nodig als hierboven wordt gezegd. Maar om zeker te zijn zou het type van de Sony toch echt wel handig zijn.

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 08:40
MadToin schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:31:
hoogstwaarschijnlijk heeft je bluray speler een digitale uitgang (enkele gele of oranje tulp). Als je dan nog een digitale ingang over hebt op je receiver kun je de link makkelijk maken. Je moet dan een digitale coax kabel kopen, zoiets:

http://www.google.nl/imgr...UMeZE4SZ0QWfoYDICQ&itbs=1

aansluiten en je hebt 5.1 DTS en Dolby!
Het is gelukt, super bedankt.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
"Digitale" Coax , is dat niet gewoon een coax met minder isolatie ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Gewone coax is om je kabel-TV aan te sluiten. Digitale coax is een andere kabel, met een andere aansluiting. Zie http://www.google.nl/sear...6fb0c964&biw=1024&bih=672

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Ik zit te twijfelen om een Marantz NR1402 of 1602 te gaan kopen maar ik zit met het volgende dilemma.

Op dit moment heb ik een Yamaha M40 eindversterker + Philips FB825 speakers. Ik wil graag deze combinatie gebruiken om zowel stereo geluid weer te geven en geluid als frontspeakers tijdens 5.1 of DTS.

Nu heb ik even de handleiding doorgelezen en zie ik wel de optie om de Pre-out als "Front-Height" te gebruiken. Wat houd dit precies in? Is dit hetzelfde geluid als gewoon dat er op het signaal van de front speakers wordt weergegeven?

Ook zag ik de optie staan om de Pre out als 2.1 stereo te gebruiken (waar hij dus wel het signaal over de Eindversterker gooit maar dan in 2.1) en dus lijkt het me niet dat dit in 5.1 ook signaal gaat geven?

Even kort samengevat:
- Ik wil dat het geluid zowel tijdens stereo als surround over de eindversterker wordt gestuurd (als frontluidsprekers)
- Ik wil niet kabels moeten verwisselen om in surround toch het geluid over de front speakers + eindversterker te laten lopen.

Heeft iemand ervaring hiermee? De reden dat ik naar deze recievers keek was omdat ze beneden de 400 euro grens vielen. En aangezien ik hem puur als voorversterker wil gebruiken (en versterker voor de surround + center) leek het me onnodig om hier meer geld aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Die andere aansluiting zie ik niet , lijkt me gewoon hetzelfde :

Afbeeldingslocatie: http://www.beterelektro.nl/images/HQSS5015_1.5.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door MPAnnihilator op 10-09-2012 16:14 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Die jij laat zien is een TV coax. Die connector is groter (diameter). Digitale coax zit een 'tulp' connector aan. De 'pen' in het midden is ook langer ten opzichte van de buitenmantel bij digi coax.

[ Voor 27% gewijzigd door Dualdude op 10-09-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Inderdaad, dat is de coax voor je antenne/Kabel-TV. Voor digitale audio (S/PDIF), en daaar ging het over, heb je zoiets nodig: http://www.google.nl/prod...QStyYGwAQ&ved=0CEsQ8wIwAQ

Deze kabel heeft aan beide kanten dezelfde aansluiting. In het midden steekt hij iets uit, i.t.t. jouw voorbeeld. Zie ook Wikipedia: S/PDIF, waar ook de optische kabel behandeld wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Rallye op 10-09-2012 17:32 ]

Verwijderd

Even een vraag, is het met HDMI ook mogelijk om:

tv aan te hebben met de Apple TV en muziek te laten spelen via de Sonos? Als ik nu switch op de marantz van Apple TV naar Sonos gaat mijn tv op zwart....

• Rallye
Je TV zit dus op de HDMI vanaf de Marantz. Kun je ook zonder HDMI TV kijken? Als je een externe ontvanger hebt, zoals bij UPC vaak, kan dat niet: die moet via de HDMI lopen. Meestal zul je die ontvanger ook via de receiver laten lopen en dan heb je geen beeld alsje de receiver naar je Sonos zet. Als je zonder externe ontvanger kunt kijken (omdat je bijvoorbeeeld een CI+ kaart hebt) kun je onafhankelijk van je receiver kijken door niet via de HDMI, maar gewoon de tuner van de TV te gebruiken. Een andere mogelijkheid is om je externe ontvanger niet via de receiver te laten lopen, maar rechtstreeks op de TV aan te sluiten. Als je dan niet de Sonos aan hebt gebruik je de TV-ingang van de receiver. Dan kun je alleen wel moeilijkheden krijgen met surround geluid: de meeste TV's geven dat niet door (maar slechts tweekanaals).

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

Heren en misschien een enkele dame :)

Ik ben aan het dubben tussen 2 HT's. De SR7500 en de SR6006
Al die leuke features vind ik niet zo heel belangrijk. Waar het mij om gaat, zijn de interne componenten van gelijke waarde? OF zit er echt een heel groot verschil in. Die 15 watt per kanaal vind ik niet zo heel boeiend.
De SR6006 is wel een beetje goedkoper, maar als er echt een wezenlijk verschil in zit, kan die 200 euro die die SR7500 meer kost er wel bij in budget :)

Wel weet ik dat de SR7500 toen deze uit kwam, wel op de high end schaal zat. En kostte toen tussen de 1499 en de 1699.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• FeaR
SR7500 was geen high-end, dan moet je bij de 8000 en 9000 serie zijn bij Marantz. De 7000-serie is mid-end wat ook terug te zien is in de prijs. Maar wat ga je er allemaal op aansluiten en wat vind je belangrijk om te hebben? "Al die leuke features" zegt namelijk niet zo veel. Persoonlijk zou ik geen receiver meer zonder HDMI willen hebben, dat is toch wel verdomd makkelijk om alles over één kabel te laten gaan.

Maar de SR6006 is rond de 550 euro op dit moment, vragen ze voor die SR7500 dan serieus 750 euro? Dat is mijn inziens echt veel te veel voor een receiver van zeven jaar oud. Iets van 30-40% van die prijs is reëler. Of haal je de SR7500 en SR7005 door elkaar? Want de SR7500 was ook geen 1500 euro, maar een paar honderd euro goedkoper.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

FeaR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:07:
SR7500 was geen high-end, dan moet je bij de 8000 en 9000 serie zijn bij Marantz. De 7000-serie is mid-end wat ook terug te zien is in de prijs. Maar wat ga je er allemaal op aansluiten en wat vind je belangrijk om te hebben? "Al die leuke features" zegt namelijk niet zo veel. Persoonlijk zou ik geen receiver meer zonder HDMI willen hebben, dat is toch wel verdomd makkelijk om alles over één kabel te laten gaan.

Maar de SR6006 is rond de 550 euro op dit moment, vragen ze voor die SR7500 dan serieus 750 euro? Dat is mijn inziens echt veel te veel voor een receiver van zeven jaar oud. Iets van 30-40% van die prijs is reëler. Of haal je de SR7500 en SR7005 door elkaar? Want de SR7500 was ook geen 1500 euro, maar een paar honderd euro goedkoper.
Oeh, mijn excuses! Ik bedoel de SR7005 :)

Het gaat er bij mij indd om of het geluidskwaliteit verschil tussen de SR7005 en SR6006 te merken is omdat er gekozen is voor andere componenten (lees eindtrappen, condensatoren, voeding etc). Want de SR6006 is niet "zomaar goedkoper". En features zoals Airplay etc vind ik niet zo heel belangrijk.. Wat wel belangrijk is is de paar 100 euro verschil, maar als het kwaliteitsverschil minimaal is, kies ik eerder voor mijn portemonnee.. (ben Hollander eh:P)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
2audione: eea hangt ook af weke speakers je hebt / wil gaan aansluiten!
Ik was na een rondje luisteren bij HOBO i Amersfoort verkocht, en denk geen moment meer aan het bedrag dat ik heb uitgegeven, alleen nog maar aan het heerlijke geluid uit mn speakers! (B&W DM 604 s1 / DM601)

Weliswaar eenvoudige speakers (om aan te sturen) , maar met deze reciever kan ik ook wat zwaardere speakers aansturen in de toekomst.

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Ik heb een SR6004 die nu net 3maanden uit de garantie is. En nu ra ra ra een probleem.
Ik heb een ruis in het linker speaker kanaal zitten.
Nu lees ik her en der dat dit een bekent probleem is. Ik heb al contact opgenomen met de winkel waar ik de Marantz heb gekocht alleen die zeggen heel simpel dat de garantie termijn is verstreken.

Weet iemand waar ik de SR kan laten maken en wat dit grapje me ongeveer gaat kosten. (liefst regio breda/rotterdam)

De ruis is eigenlijk alleen hoorbaar als er geen geluid uit de speaker komt. Maar goed we weten allemaal hoe dit soort dingen gaan. Als je het eenmaal hoort dan ga je, je eraan storen.

• MPAnnihilator
Normaal tegen betaling via een Marantz dealer die op hun website staan , is jouw winkel dealer, dan zou ik toch nog even terug gaan !

http://marantz.nl/nl/Dealer/Pages/DealerListing.aspx#

(geef een willekeurige postcode in en je vindt er een google map met alle officiële dealers)

Mijn Marantz producten komen van bij Iear in Nederland , maar bij'n bezoekje aan een premium dealer hier in Laarne ( België ) , maakte die er geen probleem van om mijn toestellen in reparatie te nemen.

Mijn Specs

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Vraag over ethernet over HDMI: heb nu een Philips 37PFL7606 TV via een draad verbonden met internet.
Als ik een (Marantz) reciever zou kopen, en deze verbinden met het internet via de netwerkaansluiting, en van reciever naar TV een geschikte HDMI kabel gebruik, kan ik dan nog steeds dingen als NetTV gebruiken op mijn TV?
Moet de reciever hiervoor aanstaan? Of doet 'ie dit ook in stand-by?

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Verwijderd

Ik heb sinds jaren een Marantz AV Surround receiver SR 7000 en tot nu de tuner analoog aangesloten (coax).
(noot: sinds enkele weken bezit ik tot mijn grote vreugde ook weer een "oude" Marantz 2430, maar dat terzijde)
Sinds kort hebben we, mijn vriendin en ik, (helaas) "Tele 2" abonnement met een digitale decoder (Animo A132) met naast een HDMI uitgang (SCART) voor de TV ook een SPDIF uitgang voor de audio.

Mijn vraag is of die optische SPDIF ook aangesloten kan worden op mijn Marantz SR 7000. Er zijn wel wat "digital in" aansluitingen maar ik heb geen idee of dat gaat werken en welke kabel ik daarvoor nodig heb. Bij de audio winkel weten ze het ook niet.
En als dat niet mogelijk is, hoe kan ik dit dan oplossen?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:21:
Ik heb sinds jaren een Marantz AV Surround receiver SR 7000 en tot nu de tuner analoog aangesloten (coax).
(noot: sinds enkele weken bezit ik tot mijn grote vreugde ook weer een "oude" Marantz 2430, maar dat terzijde)
Sinds kort hebben we, mijn vriendin en ik, (helaas) "Tele 2" abonnement met een digitale decoder (Animo A132) met naast een HDMI uitgang (SCART) voor de TV ook een SPDIF uitgang voor de audio.

Mijn vraag is of die optische SPDIF ook aangesloten kan worden op mijn Marantz SR 7000. Er zijn wel wat "digital in" aansluitingen maar ik heb geen idee of dat gaat werken en welke kabel ik daarvoor nodig heb. Bij de audio winkel weten ze het ook niet.
En als dat niet mogelijk is, hoe kan ik dit dan oplossen?
Wle apart dat een audiowinkel het niet zou weten. Volgens google zou het vermoedelijk wel kunnen in ieder geval. Meestal kan een kabel met TOSLINK aansluitingen worden gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 20-09-2012 16:40 ]

Verwijderd

Ja vermoedelijk, dat weet ik. Maar ik heb dan de juiste kabel/aansluiting nodig.
En ik heb ook geen idee hoe ik 'm op de Marantz moet aansluiten.
Dus ... heeft iemand zelf ervaring met deze SPDIF aansluiting op deze (of soortgelijke) Marantz en dat dan ook de surround werkt.

• FeaR
Optische (Toslink-)kabel halen en gewoon aansluiten. Neem aan dat je de overeenkomst tussen de digitale ingangen van je Marantz en de uitgang op de Amino A132 wel ziet? Dig 4 en Dig 5 kan je gebruiken op de SR7000. In de specsheet van de Amino A132 (en niet Animo) staat dat er gewoon stereo en 5.1 over de S/PDIF gestuurd wordt. Zou niet inzien waarom het niet zou werken.

Lijkt me overigens wel erg apart dat een audiowinkel dat niet zou weten, het is zeker geen vreemde kabel waar je om vraagt.

Vraag me wel af wat je met "HDMI uitgang (SCART)" bedoelt, want die kan ik niet rijmen.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 20-09-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Toslink heet ook wel S/PDIF. S/PDIF heb je in coax en optisch. Kijk daarom eens bij de link hierboven in de discussie daarover.
Ik vraag mij wel af of je surroundgeluid krijgt via Tele2. Geeft Tele2 wel surround door?

[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 21-09-2012 15:10 ]

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik heb mijn oog laten vallen op de Marantz NR1603 receiver, eigenlijk vooral omdat het één van de weinige receivers is die in mijn meubel passen en vanwege de features. Vooral onlangs aangekondigde ondersteuning van Spotify spreekt me heel erg aan. Ik zie alleen dat dit model ruim 200 euro meer kost dan zijn voorganger. Is dit omdat het model nog zo nieuw is? Zal die prijs binnenkort nog omlaag gaan?

Daarnaast Jamo S602 speakers op het oog. Eerst 2.1 (met Jamo Sub 210). Later naar 5.1 (nog 2x Jamo S602 en Jamo S60 CEN). Misschien daarnaast nog stereo in de slaapkamer. Multi zone dus.

Nu zij die Jamo speakers 6 ohm bij 80W (long term, 130W voor short term). De specificaties voor de receiver spreken over nominaal 8ohm bij 50W en maximaal effectief vermogen van 6ohm bij 80W. Gaat dit matchen? En maakt het hierbij nog verschil hoeveel speakers ik aansluit? (2.1 vs 5.1 vs 5.1 + 2.0).

The Flying Dutchman

• FeaR
Hoe meer kanalen de receiver aan moet sturen hoe lager het vermogen per kanaal wordt. Bij sommige merken zal dit meer zijn dan bij andere. Marantz geeft bij veel modellen 70% garantie op het vermogen, dus dat is wel een veilige keuze. Matchen doet het in dit segment altijd wel, geen rekening houden met vermogen want dat kan je toch niet één op één tegenover elkaar zetten. Die Jamhe=o zijn ook nominaal 6 Ohm, dat zegt niets over het impedantieverloop. Ik heb speakers staan die nominaal 8 Ohm zijn (dus in theorie makkelijker dan de Jamo's), maar die dippen wel naar 2.9 Ohm. Oftewel, nominale impedantie kan je niet veel van afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke jongens, bedankt.
Ben nu zelf naar de audiowinkel gegaan en het was duidelijk.
(mijn vriendin is Japanse en had om een tostikabel gevraagd. Een beetje humor moet kunnen.)
By the way, die kabeltjes zijn wel aan de prijs. 22,- voor 3 mtr.

quote: >>>Vraag me wel af wat je met "HDMI uitgang (SCART)" bedoelt, want die kan ik niet rijmen.<<<
Klopt, valt ook niet te rijmen. Foutje van mij.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Nou, mijn SR-6004 is naar FOKA voor reparatie. De eerste twee jaar (binnen garantie dus..) geen problemen gehad, maar nu al een paar maanden schiet 'ie af en toe in protection mode. Soms na de bekende plop, maar soms valt het geluid ook gewoon weg. Het werd van maandelijks steeds frequenter tot een paar keer per week. Van de week kreeg ik 'm niet meer fatsoenlijk werkend, dus hij moet er aan geloven. Eens zien wat er wordt geconstateerd.

Overigens heeft de medewerker van FOKA al te kennen gegeven dat ze niet moeilijk doen over een tegemoetkoming in de reparatiekosten. Levensduur zou zes jaar zijn, dus ik verwacht de helft van de reparatiekosten te moeten betalen. Nu maar hopen dat het een kleine reparatie betreft.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Vhough
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-08 20:03
Volgende week krijg ik m'n NR1603 binnen, met B+W 685 speakers. Kan niet wachten tot ik ze binnen heb!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vhough schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:19:
Volgende week krijg ik m'n NR1603 binnen, met B+W 685 speakers. Kan niet wachten tot ik ze binnen heb!! :D
En dan is het maar even totdat de upgradeneigingen weer de hoek om komen zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalensnuitje schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:02:

UD5005
Ook de UD5005 kan gewoon mijn Synology benaderen. Ik zie alle (compatible) bestandstypes staan, het gros is MKV. Echter, ik krijg de ondertitels niet werkend? Ik heb eerste geprobeerd de SRT-subtitles bij de videofiles in de map te zetten (uiteraard met dezelfde naam), maar dat werkte niet. Daarna heb ik met MKVMerge de subs in de MKV geplaatst en getest met VLC op mijn PC: werkt perfect. Echter, als ik het nieuwe MKV-bestand dan op de UD5005 wil afspelen gebeurt er niks (het ronddraaiende logootje in de rechterbovenhoek blijft gewoon continu doorgaan).

Ik heb hier en daar al wat proberen te zoeken op mijn problemen, maar ik ben nog geen forum o.i.d. tegengekomen waar mensen een van beide problemen ook had. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!
Hier ben ik nu ook erg benieuwd naar of een UD5005 of UD7005 nu al dan niet vlotjes met srt-subtitles files kan omgaan ....
Kan er dit iemand proefondervindelijk bevestigen ?
Voor mij een doorslaggevend issue om eventueel tot de aanschaf van een UD over te gaan ter vervanging van mijn Xtreamer Sidewinder !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalensnuitje schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:02:

UD5005
Ook de UD5005 kan gewoon mijn Synology benaderen. Ik zie alle (compatible) bestandstypes staan, het gros is MKV. Echter, ik krijg de ondertitels niet werkend? Ik heb eerste geprobeerd de SRT-subtitles bij de videofiles in de map te zetten (uiteraard met dezelfde naam), maar dat werkte niet. Daarna heb ik met MKVMerge de subs in de MKV geplaatst en getest met VLC op mijn PC: werkt perfect. Echter, als ik het nieuwe MKV-bestand dan op de UD5005 wil afspelen gebeurt er niks (het ronddraaiende logootje in de rechterbovenhoek blijft gewoon continu doorgaan).

Ik heb hier en daar al wat proberen te zoeken op mijn problemen, maar ik ben nog geen forum o.i.d. tegengekomen waar mensen een van beide problemen ook had. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!
Hier ben ik nu ook erg benieuwd naar.
Het is voor mij een doorslaggevend feit om eventueel tot de aankoop van een UD over te gaan ter vervanging van mijn Xtreamer Sidewinder.
Ik oog op een UD7005 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
@ hierboven: Is dat niet gewoon een berperking van het upnp protocol waar de spelers gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik merk dat andere apparaten ook moeite hebben met srt subtitles. Mijn Philips blu-ray speler doet dat alleen goed als de srt files als UTF met Windows line endings opgeslagen zijn.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom eigenlijk. Een Xtreamer van 99€ kan er anders vlekkeloos mee om.
Een Marantz toestel van rond de 500€ niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik heb een probleem, maar weet niet zo goed waar ik de oorzaak moet zoeken.

Ik heb aan mijn SR5005 oa een HTPC en een TV hangen. Als ik eerst op de HTPC bezig ben geweest (met TV als monitor) en schakel vervolgens de marantz naar TV om gewoon TV te gaan kijken, dan hapert het geluid. Het valt zo om de 3 seconden weg. Als ik de Marantz uitschakel en na zo'n tien seconden weer aanzet is het weg.

Wat kan dit zijn en hoe haal ik dit weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
Even een vraag aan de Marantz specialisten.
Ik heb een SR7005 en het gaat om de HDMI overlay. Als ik bijvoorbeeld muziek luister via airplay op de receiver dan zie ik dat op mijn tv. Als ik dan het geluid hard zet komt er een overlay die het volume aangeeft. Echter als ik bijvoorbeeld op de PS3 speel, dan komt er geen overlay. Ja de PS3 is via de receiver aangesloten via HDMI en die geeft het beeld door aan de TV. Ook de dune die op dezelfde manier is aangesloten als de PS3 heeft dit 'probleem'.
De TV maakt gebruikt van het ARC dus dan komt er sowieso geen overlay.

Iemand een idee, ik heb al diverse instellingen zitten veranderen en in de manual zitten zoeken maar kan het nergens vinden. Misschien kan het ook wel gewoon niet. Een vriend heeft een Denon en daar werkt zo iets wel gewoon, lijkt mij daarom ook dat het op deze receiver ook zou moeten werken.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
@ Chiller: maakt de ps3 gebruik van dezelfde hdmi out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NA7004 firmware update ongoing ... ik ben benieuwd :/
Weet er iemand waar je de release notes van de updates kan inkijken / vinden ?

edit: zo te horen nog steeds géén gapless FLAC :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimmedoris schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:17:
Ik heb een probleem, maar weet niet zo goed waar ik de oorzaak moet zoeken.

Ik heb aan mijn SR5005 oa een HTPC en een TV hangen. Als ik eerst op de HTPC bezig ben geweest (met TV als monitor) en schakel vervolgens de marantz naar TV om gewoon TV te gaan kijken, dan hapert het geluid. Het valt zo om de 3 seconden weg. Als ik de Marantz uitschakel en na zo'n tien seconden weer aanzet is het weg.

Wat kan dit zijn en hoe haal ik dit weg?
Misschien een lipsync of handshake probleem tussen je TV en SR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Pjotr22 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 07:57:
@ Chiller: maakt de ps3 gebruik van dezelfde hdmi out?
De tv is aangesloten op de receiver HDMI out (TV) poort, die ontvangt dus altijd het video signaal. De PS3 is aangesloten op HDMI IN (Game).

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
ok dus je gebruikt één hdmi out..welke gebruik je? Al geprobeerd te wisselen? (lijkt me stug dat dit helpt omdat het bij sommige bronnen wel goed gaat)

Bij mij werkt de overlay op alle bronnen, ook de ps3 en media player. mn digitale tv decoder is echter direct op mn pana aangesloten ivm handshake issue dus daar heb ik geen overlay (erg irritant want dan moet het klepje open om de instellingen tee zien. is zelfde gevolg als jij hebt, maar andere oorzaak)

- kun je per bron instellen of je overlay wilt? of heb je dat al gecheckt? open het menu als je airplay gebruikt en kijk of het daar hetzelfde staat wanneer je het menu opent als je gamet.
- ander hdmi kabeltje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:08:
[...]

Misschien een lipsync of handshake probleem tussen je TV en SR ?
lijkt me een garantie dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Pjotr22 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:05:
[...]
lijkt me een garantie dingetje
Handshake valt naar mijn weten niet onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
verkeerde quote; bedoelde de het om de 3 seconden wegvallen van het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Laatst online: 07-08 16:04
Het lijkt mij ook eerder een handshake dingetje... Alleen: moet ik dat zoeken in de SR5005 of de HTPC? Of is dit niet op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas maar op met htpc's aangesloten over hdmi met een SR. Ik heb daar nog ferm rare dingen mee tegen gekomen.
Uit het niets een knal uit alle speakers en patat ... de SR in power protect mode ... niet grappig en dik verschieten iedere keer.
Gelukkig zonder schade iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 23:15
Ik heb een vraag over het aansluiten van een pc over hdmi (van de videokaart) naar mijn Marantz nr1602. Met een laptop (hdmi op moederbord) heb ik geen enkel probleem. Detectie is er meteen en het doorsturen van multikanaals geluid werkt perfect.

Echter, ik zou graag gamen en via de hdmi 5.1 doorsturen. Mijn videokaart (ati hd4890) herkent mijn receiver alleen als er niet geschakeld is naar de juiste bron. Verduidelijking: pc is aangesloten op hdmi-poort 4 op bron 'game'. Als ik overschakel naar bron 'computer' (digitale coax kabel) of 'blu ray' (momenteel niets op aangesloten) vindt er een herkenning plaats. In W7 zie ik perfect 2 schermen: Marantz avr en Samsung pc scherm. Als ik wil schakelen naar bron 'game' om weldegelijk signaal door te sturen, maw audio en video, valt de connectie plots weg. Mijn videokaart herkent mijn receiver niet. Heb al verschillende zaken geprobeerd zoals de volgorde van inschakelen van receiver en pc, andere poorten, ...

Als ik volgende opstelling toepas: pc -> receiver -> pc-scherm wordt er beeld getoond tot W7 is opgestart. Verbinding valt dan ook weg.

Misschien is de videokaart wat verouderd of zo, hoewel het op een recent gekochte Panasonic tv wel werkt.

Ik zou graag een nieuwe videokaart willen kopen, zodat ik ook mee ben met de nieuwste games, alleen als het mogelijk is om over hdmi 5.1 door te sturen. Met de digitale coax kabel is dit niet mogelijk zonder codering in DD of dts.

Iemand enig ervaring met het aansluiten van een pc en een Marantz receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de NR1402. Heb een vraag waar ik in de handleiding geen antwoord op kan vinden.
- NR1402 via ARC aangesluiten op mijn TV
- decoder en mediaplayer en PS3 via HDMI aansluiten op de NR 1402,
moet de NR 1402 dan altijd "aan" staan om beeld en geluid op mijn TV te krijgen of kan hij stand by blijven?
Ik heb namelijk niet altijd behoefte aan geluid via de luidsprekers.
Proberen is natuurlijk een optie maar dan moet ik een boel overhoop halen. Dank voor jullie moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
je moet hdmi passthrough aan zetten geloof ik..

@ Fear: jij weet vast een goed antwoord ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:04:
Ik heb sinds gisteren de NR1402. Heb een vraag waar ik in de handleiding geen antwoord op kan vinden.
- NR1402 via ARC aangesluiten op mijn TV
- decoder en mediaplayer en PS3 via HDMI aansluiten op de NR 1402,
moet de NR 1402 dan altijd "aan" staan om beeld en geluid op mijn TV te krijgen of kan hij stand by blijven?
Ik heb namelijk niet altijd behoefte aan geluid via de luidsprekers.
Proberen is natuurlijk een optie maar dan moet ik een boel overhoop halen. Dank voor jullie moeite.
De 1402 moet altijd aanstaan en HDMI control. Bij mij is zelfs de volgorde van aanzetten belangrijk om ARC te laten werken (eerts bron, dan TV, dan receiver - de 6006). Als je geen geluid wilt moet je het volume gewoon terugdraaien :-) Maar ik kan dat makkelijk zeggen, omdat ik een extra optisch digitale kabel naar een aparte headset-unit heb lopen.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:38
Ik heb het volgende probleem met mijn versterker (of settop box?)

ik heb mijn digitale decoder aangesloten via HDMI op mijn marantz NR1402. Als ik van zender wissel (of soms tijdens de uitzending), vervalt het geluid, dan hoor ik het geluid 3-6 keer "haperen" en dan klinkt het weer een hele tijd normaal. Wat ik zie gebeuren, is dat er telkens wat icoontjes in mijn display wegvallen en verschijnen, zoals het DTS en dolby teken. Op mijn PS3, XBOX en laptop, als die zijn aangesloten, heb ik dit gedrag niet. Kan het zijn dat dit komt doordat mijn digitale decoder moeite heeft om in een keer het juiste geluid door te sturen, of heeft mijn versterker er moeite mee om het juiste audio signaal eruit te halen?

als ik de settopbox rechtstreeks op de tv aansluit, heb ik dit probleem niet.

gr,

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Bint schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:35:
Ik heb het volgende probleem met mijn versterker (of settop box?)

ik heb mijn digitale decoder aangesloten via HDMI op mijn marantz NR1402. Als ik van zender wissel (of soms tijdens de uitzending), vervalt het geluid, dan hoor ik het geluid 3-6 keer "haperen" en dan klinkt het weer een hele tijd normaal. Wat ik zie gebeuren, is dat er telkens wat icoontjes in mijn display wegvallen en verschijnen, zoals het DTS en dolby teken. Op mijn PS3, XBOX en laptop, als die zijn aangesloten, heb ik dit gedrag niet. Kan het zijn dat dit komt doordat mijn digitale decoder moeite heeft om in een keer het juiste geluid door te sturen, of heeft mijn versterker er moeite mee om het juiste audio signaal eruit te halen?

als ik de settopbox rechtstreeks op de tv aansluit, heb ik dit probleem niet.

gr,
Ik heb dit ook als ik mijn televisie uitzet terwijl ik muziek aan het luisteren ben... Mijn opstelling is: HTPC -> SR-7005 -> Samsung LE40B650. Precies wat je beschrijft, hij hapert 3 keer en daarna gaat hij gewoon door. Niet onoverkomelijk, maar wel een beetje raar...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat probleem had ik ook met mijn Amino set top box. Sinds ik de instelling van het geluid heb omgezet (van "altijd stereo" naar Dolby Digital plus, dat kon vroeger niet maar sinds een recente software update wel), is het weg. Sindsdien is ook de lip sync beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Rallye op 12-10-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Heren,

I.v.m. het overlijden van mijn receiver gaan kijken naar de Marantz 1402/1403.
Het zal waarschijnlijk de 1402 worden, ik kan nog niet echt grote verschillen/vernieuwingen vinden die de meerprijs voor mij acceptabel maken.

Ik zit alleen nog met 1 vraag:

Ik heb 4 ohm Epos-Els3 speakers, die 100 watt aankunnen.

Nu vraag ik mij af of de 50watt per speaker problemen gaan opleveren i.v.m. de lage impendantie van mijn speakers? Ik snap dat bij normaal gebruik de speakers maar een paar watt gebruiken, maar zoek toch een beetje bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Die Epos speakers lijken me de moeite waard om mee te nemen naar de lokale HOBO (of enig andere winkel met deskundige mensen en een oké luisterruimte). Kun je een aantal recievertjes testen met je eigen spul. Alle tips over juiste combinaties halen het niet bij zelf testen...

Laat je de uitkomst weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Positron schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:13:
Nou, mijn SR-6004 is naar FOKA voor reparatie. De eerste twee jaar (binnen garantie dus..) geen problemen gehad, maar nu al een paar maanden schiet 'ie af en toe in protection mode. Soms na de bekende plop, maar soms valt het geluid ook gewoon weg. Het werd van maandelijks steeds frequenter tot een paar keer per week. Van de week kreeg ik 'm niet meer fatsoenlijk werkend, dus hij moet er aan geloven. Eens zien wat er wordt geconstateerd.

Overigens heeft de medewerker van FOKA al te kennen gegeven dat ze niet moeilijk doen over een tegemoetkoming in de reparatiekosten. Levensduur zou zes jaar zijn, dus ik verwacht de helft van de reparatiekosten te moeten betalen. Nu maar hopen dat het een kleine reparatie betreft.
Om jullie maar even op de hoogte te houden: De receiver is nagekeken en de reparatie bestaat uit "eindtrap en driver herstellen". Kosten 195 euro. Wat mij betreft te vroeg voor een dergelijk apparaat, maar ik heb niet echt een goed alternatief, dus ik laat het uitvoeren. Kosten 50/50 met FOKA, dat vind ik op zich netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
Als aanvulling op mijn PM7003 (die nu de fronts gaat aansturen) wil ik een receiver kopen.
Kwa functie en prijs valt mij de NR1603. Echter de oude NR1602 en de SR5006 hebben ook alles wat ik zou willen (zeer weinig verschillen).

Enige wat mij niet duidelijk is, zijn er verschillen betreffende de netwerk functies tussen de 2012 (NR1603) en de twee 2011 modellen?? Ik zou graag via de Ipad muziek van mijn NAS willen afspelen via het netwerk. Alle modellen zouden dit moeten kunnen volgens de specs, maar ook alle even goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
De bediening van streaming audio vanaf je NAS via de iPad kan op twee manieren:
- via een iTunes server op je NAS;
- via Twonky op je NAS.

Ik heb een sr6006 en werk via Twonky op mijn NAS, maar de bediening van dit deel van de Marantz via de iPad is niet fantastisch: je kunt via de cursor op de iPad de nummers aanwijzen, maar welke nummers dat zijn zie je op je TV-scherm. Je zit dus constant heen en weer te kijken van iPad naar TV en terug. Niet zo handig.

De nr1603 heeft Spotify. Kan leuk zijn. Verder ben ik dus niet kapot van de streamingmogelijkheden van mijn sr6006 (met Twonky op mijn NAS), maar vergeleken met mijn vroegere Squeezebox is er één voordeel: bij de Marantz werkt het. Voordeel t.o.v. een Sonos is dat de Marantz met Twonky meer dan 65.000 bestanden aankan en ten opzichte van Apple dat hij ook FLAC aankan.

[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 13-10-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Pjotr22 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:02:
ok dus je gebruikt één hdmi out..welke gebruik je? Al geprobeerd te wisselen? (lijkt me stug dat dit helpt omdat het bij sommige bronnen wel goed gaat)

Bij mij werkt de overlay op alle bronnen, ook de ps3 en media player. mn digitale tv decoder is echter direct op mn pana aangesloten ivm handshake issue dus daar heb ik geen overlay (erg irritant want dan moet het klepje open om de instellingen tee zien. is zelfde gevolg als jij hebt, maar andere oorzaak)

- kun je per bron instellen of je overlay wilt? of heb je dat al gecheckt? open het menu als je airplay gebruikt en kijk of het daar hetzelfde staat wanneer je het menu opent als je gamet.
- ander hdmi kabeltje geprobeerd?
Thnx, je hebt me in de goede richting geduwt :)
Uiteindelijk was het de optie Input setup->Video->Video Conver -> ON. Deze stond dus op off.
Het werkt nu naar behoren.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Hallo beste mensen,

Ik zit al een dikke maand met een paar probleempjes met de Marantz SR5007 instellingen wanneer die aangesloten is op mijn laptop. Heb al aardig wat uitgezocht, maar krijg het nog niet optimaal. Ik heb een HP G62 met Realtek HD audio ALC270. Nu zou je zeggen dat als ik mijn laptop aansluit op mijn versterker via HDMI dat ik dan een 'Surround' ondersteunde film ook daadwerkelijk op 5 kanalen kan afspelen. Dat lukte eerst wel, maar toen had ik nog niets veranderd aan de instellingen op de latop bij audioconfiguratie. (Stond dus nog op stereo denk ik) Ik had dan de mogelijkheid om prologic 2 mv of DTS neo te kiezen. (ik weet inmiddels dat dit van stereo naar 5.1 vervormen is) 8)7
Toen heb ik dus aan me instellingen zitten prutsen bij afspeelapparaten - configuratie wanneer aangesloten via HDMI op versterker. Heb daar 5.1 geselecteerd en dan moet het werken. Bij stereo rips kan ik dan op versterker alleen kiezen voor stereo, multichannel stero en virtual. (logisch aangezien het stereo is) Bij één film is het me gelukt die DOLBY true ondersteunde om ook echt op versterker DOLBY te kunnen kiezen. Maar bij DTS bluray films en volledig 5.1 films via laptop kan ik alsnog alleen maar kiezen tussen stereo, multichannel stereo multi channel en virtual. Waarom dan geen DTS? Je zou zeggen dat multi channel dan wel zou werken, maar alleen de voorste boxen geven geluid dan. :(

En wanneer ik de sataliet op 5.1 zet en de versterker dus ook op 5.1 wil zetten kan ik alsnog alleen maar kiezen voor dolby prologic 2 MV... Dan vervormt hij het signaal dus. Mijn versterker zou dit toch direct via dolby 5.1 moeten pakken? Ben benieuwd hoe anderen dit doen en hoe de Marantz dit bij anderen aangeeft?!

Graag hulp want het irriteert me enorm dat ik het niet snap! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Weet je zeker dat je laptop het wel goed doorgeeft? Ten eerste moet je moederbord / videokaart meerkanaals audio ondersteunen (en dan nog moet je goed opletten dat hij alle manieren ook doet, Dolby, DTS e.d.) ten tweede moet je er goed op letten dat je laptop misschien de audio al decodeert en gewoon LPCM streams naar je receiver stuurt (waardoor je receiver niet kan zien of het Dolby of DTS oid is)...

Ik speel mijn films/muziek namelijk ook van een MediaCenter af via HDMI, maar daar heb ik bij aankoop gelet op dat de chipset van het moederbord 5.1 geluid (waaronder alle Dolby en DTS varianten) over HDMI kan sturen en ik heb ffdshow zo ingesteld dat hij alles bitstreamed, zodat mijn receiver alles decodeert.

Mijn receiver staat op automatisch, dus als hij muziek ontvangt springt hij op multichannel stereo en bij films op een Dolby of DTS variant.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:47
ChiLLeR schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 04:42:
[...]

Thnx, je hebt me in de goede richting geduwt :)
Uiteindelijk was het de optie Input setup->Video->Video Conver -> ON. Deze stond dus op off.
Het werkt nu naar behoren.
Hey Chiller, ik heb hetzelfde probleem al een paar weken eerder aangekaart:
Het Marantz Receiver/Home Cinema ervaringen/discussie Topic[filter_keywords]=red1&data[boolean]=AND

Alleen werkt deze optie bij mij nog steeds niet. Digitale tv kijken, dreambox kijken en dvd kijken allemaal prima, maar als ik mijn dune mediaspeler start, werkt dit niet. Heb de optie al aan/uit gezet waar jij het over had, scaler uit/aan etc etc. Werkt dus niet. Hoe heb jij die andere opties in dat rijtje staan dan? Zoals de scaler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Sinds gisteren mijn SR5002 aangesloten op mijn Panasonic Tx-L42ET5E.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om ARC aan de praat te krijgen.
Er zit een HDMI 1.4 kabel tussen de receiver HDMI1 en de tv HDMI2 (ARC).

Ik kan in het menu van de SR5002 de TV sowieso niet op HDMI zetten.

Wat moet ik nu doen? In de tv instellen dat het geluid via de receiver moet? Of in de receiver?
Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Mijn SR6004 heeft al geen ARC, dus mijn vermoeden is dat jouw 5002 dat ook niet heeft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
red1 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:59:
[...]

Hey Chiller, ik heb hetzelfde probleem al een paar weken eerder aangekaart:
Het Marantz Receiver/Home Cinema ervaringen/discussie Topic[filter_keywords]=red1&data[boolean]=AND

Alleen werkt deze optie bij mij nog steeds niet. Digitale tv kijken, dreambox kijken en dvd kijken allemaal prima, maar als ik mijn dune mediaspeler start, werkt dit niet. Heb de optie al aan/uit gezet waar jij het over had, scaler uit/aan etc etc. Werkt dus niet. Hoe heb jij die andere opties in dat rijtje staan dan? Zoals de scaler?
Volgens mij heb ik de scaler ook aangezet. Ik zal straks even foto's voor je maken van mijn instellingen.
edit:
Zie settings: https://docs.google.com/open?id=0B8ZnhChTReTCdmJOVWFjMm51eUU

Ik heb net de scaler uitgezet, hij stond haar maar het werkt in beide gevallen.

[ Voor 21% gewijzigd door ChiLLeR op 15-10-2012 00:19 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

ExTaxi schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:07:
Sinds gisteren mijn SR5002 aangesloten op mijn Panasonic Tx-L42ET5E.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om ARC aan de praat te krijgen.
Er zit een HDMI 1.4 kabel tussen de receiver HDMI1 en de tv HDMI2 (ARC).

Ik kan in het menu van de SR5002 de TV sowieso niet op HDMI zetten.

Wat moet ik nu doen? In de tv instellen dat het geluid via de receiver moet? Of in de receiver?
Tips?
Ik weet niet of die receiver arc ondersteunt maar ik heb een optie op mijn sr-7005 die daarvoor aan moet staan.

manual setup -> hdmi setup -> hdmi control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Positron schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:23:
Mijn SR6004 heeft al geen ARC, dus mijn vermoeden is dat jouw 5002 dat ook niet heeft... ;)
Sterker nog, de SR5002 is nog wat generaties ouder: al uit 2007 en beschikt daarom ook maar over HDMI 1.1 en HDMI Switching. Dus geen HDMI 1.4 en HDMI Processing wat nodig is voor ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:47
ChiLLeR schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:31:
[...]

Volgens mij heb ik de scaler ook aangezet. Ik zal straks even foto's voor je maken van mijn instellingen.
edit:
Zie settings: https://docs.google.com/open?id=0B8ZnhChTReTCdmJOVWFjMm51eUU

Ik heb net de scaler uitgezet, hij stond haar maar het werkt in beide gevallen.
Dankje Chiller. Maar dat heb ik dus ook gedaan en het werkt bij mij niet. Toch vreemd dat dat wel de oplossing voor jou was. Het rare is dat het eerder voor mij op de Dune (zonder aan instellingen te sleutelen) wel heeft gewerkt en van de een op de andere dag niet meer werkt. En nu met deze instellingen ook niet opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb vraag welke ik niet direct kon terugvinden in dit lange topic.

Ik heb nog een oude breedbeeld CRT. Kun je een Marantz NR-1602 / 1603 analoog aansluiten op de tv via RGB Scart / Composiet? Zo ja, kun je dan ook van HDMI output naar analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Van digitaal naar analoog qua beeld kan met geen één receiver, dan ga je fout met de HDMI beveiliging namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

FeaR schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:02:
Van digitaal naar analoog qua beeld kan met geen één receiver, dan ga je fout met de HDMI beveiliging namelijk.
OK, duidelijk. Thanks. Wordt toch tijd eens tijd voor een nieuwe tv denk ik
Pagina: 1 ... 11 ... 67 Laatste