welke?....Toevallig gisteren een meubel besteld die 50 diep was met open achterkant (wat ik zelf fijn vind.) Daar kan mn SR6008 gelukkig wel in.
Voor nu een paar crappy telefoonpics van de nieuwe receiver:

Och ja, je moet toch wat he.
welke speakers?
LF en RF zijn Quadral M3's, de rest is van het Mordaunt Short Premier 5.1 setje. Ik wil die allemaal vervangen voor Quadral en dan gaat dat Premier setje naar de slaapkamer, samen met de Denon 2113.
ik moet nu in XBMC de sync op -0.250 zetten dan klopt het met auto sync aan.daffie82 schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:23:
[...]
Zou niet mogen kunnen.
Blurays op 24fps moeten allemaal dezelfde afwijking hebben.
Enige waar nog wat verschil kan door komen, is het verschil in frames per seconde (dus verschil Blu-ray/DVD om maar iets te noemen). Sommige TV's doen hier langer over om te verwerken.
Ik heb bij mij bijvoorbeeld de sync perfect ingesteld voor 24fps, omdat ik dat het meeste kijk.
Maar al de content in 24fps moet dan wel goed zijn, anders heb je een gare rip ofzo gedownload.
Misschien toch maar weer naar manual mode op de Marantz
verder valt mij op dat de marantz allemaal leuke transparante overlay schermen heeft
maar dan bij de meestgebruikte "volume" krijg je zo'n lelijke zwarte balk in beeld
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik zie alleen de optie Front wide.
Heb nu een 7.1 opstelling maar wilde graag front height toevoegen. (heb nu 7.1 met surround back l/r)
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
De 6009 is toch niet Atmos of Auro-3d compatibel??Bad Brains schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:15:
Iemand een idee hoe ik mijn SR6009 met front heights aan kan sluiten.
Ik zie alleen de optie Front wide.
Heb nu een 7.1 opstelling maar wilde graag front height toevoegen. (heb nu 7.1 met surround back l/r)
Dus geen ondersteuning voor 'Height' kanalen...
Volgens mij kun je dus alleen 'wide' extra aansluiten of niet?
Front height =/= Atmos/Auro. Heb hier ook een heel oude receiver zonder Atmos maar wél met heightsrsvmark schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:12:
De 6009 is toch niet Atmos of Auro-3d compatibel??
Dus geen ondersteuning voor 'Height' kanalen...
Volgens mij kun je dus alleen 'wide' extra aansluiten of niet?
Nickname does not reflect reality
Wide is het, wide blijft het.
http://www.son-video.com/...z-SR-6009-Noir_D_1200.jpg
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Heb onder tussen al een Tijdje een SR7005 naar alle tevredenheid echter heb ik sinds eergisteren een probleem met de receiver.
Als ik de tv aansluit op de HDMI Out1 poort en ik zet een bron aan bv de Xbox die aangesloten staat op de receiver dan zie ik allemaal rare strepen en spikkels met een rode gloed erdoorheen op de tv.
Dit treed echter alleen op als de receiver AAN staat, als die UIT staat dan heb ik er geen last van en zie ik normaal beeld, dus het lijkt me dat de HDMI poort nog goed is en er iets anders aan de hand is.
De HDMI poort 2 werkt wel gewoon goed, zoals het er nu naar uit ziet, heb het nog niet uitvoerig getest.
Weet iemand wat er aan de hand is, en of ik dat misschien zelf kan oplossen?
Hoop dat ik het duidelijk heb uit gelegd.
Alvast heel erg bedankt voor het mee denken.
Mvg, Michael.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Had het inderdaad gevonden, 2de optie bij amp assing.RexP schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:19:
Je kan schakelen in de Setup, bij Amp Assign. Daar kun je kiezen tussen Front Height en Wide. Zie de manual.
Beetje rare plek voor maja, nu nog alles tegelijk aansturen i.p.v. neoX height of neoX back te selecteren.
Maar goed dat ik nog een tweede Linn heb om mee te expirimenteren.
Wist ik veel dat ik zo los zou gaan met speakers....
Wil je meer kanalen, dan moet je naar de SR7009.
Is het mogelijk om multichannel (> 2) files af te spelen vanaf USB-stick of netwerk met een Marantz NR1604?
Dit topic op marantzforum.nl doet vermoeden dat de SR7005 het in ieder geval wel kan, alhoewel dit ook niet volledig zonder slag of stoot lijkt te gaan.
Heeft iemand ervaring hiermee? Ik heb een aardig hoopje SACD-rips liggen die ik graag direct vanaf de Marantz af zou willen spelen. Ik heb het echter nog niet voor elkaar gekregen: het enige wat ik werkend heb gekregen is vanaf de HTPC een PCM stream over de TOSLINK richting de NR1604 gooien.
Ik wil height and back, dat zou moeten kunnen met een extra versterker op de pre out.RexP schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:02:
Het is of height, of wide.
En ja misschen was de 7009 wel een betere oplossing geweest, echter geen 7009 geld dus dan houd het al snel op.
Wist toen ook niet dat ik de hele boel ging verbouwen, aja.
Het is het een of het ander hier.
Dus of achter extra surround, OF voor extra surrounds.
Heb het iig nog niet voor elkaar gekregen.
Marantz software geupdate en sync is goed nuTonton schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:43:
[...]
ik moet nu in XBMC de sync op -0.250 zetten dan klopt het met auto sync aan.
Misschien toch maar weer naar manual mode op de Marantz
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Iemand ideeën of ervaringen hiermee?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Mijn sarcasmeradar faalt nogal hier. Er is niets 'boekenplank' aan de rx8.CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:08:
Die 2 boekenplankspeakertjes? Met gemak!
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Geen sarcasme inderdaad, maar foutje, dacht dat het om de rx2 gingwoutur schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:43:
[...]
Mijn sarcasmeradar faalt nogal hier. Er is niets 'boekenplank' aan de rx8.
Rx8 is idd wel een normale zuil ja..
Zag een tweedehands NR1504 staan. Zitten volgens mij niet heel veel verschillen tussen de 1605 en de 1504 (vooral niet omdat beide ook via een kabel in het netwerk gaan). Ondersteunen allebei AirPlay en Spotify connect (gebruik ik niet). Maar het belangrijkste: zitten HDMI ingangen op allebei die mijn receiver en tv aanzetten als ik iets naar de chromecast stuur.
Wat ze daarmee niet per se lastiger aan te sturen maakt omdat ze qua formaat alleen groter zijn.
Waarom "net"? Omdat de opgegeven vermogens van Monitor Audio zelf 50 Watt aandragen? Die getallen hoef je echt niet te matchen. Met slechts twee kanalen in gebruik gaat zelfs zo'n NR-serie van Marantz dat trekken. Sterker, ik zou er zelfs vijf speakers op aan durven te sluiten.PheraX schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:01:
hij moet het (net) redden, maar waarom op de rand gaan zitten met zulke zware luidsprekers en zo'n lichte receiver. een sr 5007/8/9 is een veel veiligere keus
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
En wat is nu het verschil met hoe FeaR het interpreteert?PheraX schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:01:
niet "net" maar (net)
Ik denk dat dat wel mee valt.PheraX schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:38:
dat ik weet dat de receiver het wel gaat halen maar dat je niet raar op moet kijken als hij een keer uitschakeld als je het geluid wat harder zet...
eeuhm die volg ik niet waarom zou de 1504 in protect schieten op luid volume?PheraX schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:38:
dat ik weet dat de receiver het wel gaat halen maar dat je niet raar op moet kijken als hij een keer uitschakeld als je het geluid wat harder zet...
De grens ligt dus ongeveer bij 22 kg? Dan zik ik met front speakers van 14 kg aan mijn NR1605 gelukkig veilig.PheraX schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:01:
hij moet het (net) redden, maar waarom op de rand gaan zitten met zulke zware luidsprekers en zo'n lichte receiver. een sr 5007/8/9 is een veel veiligere keus
5.1 of 7.1 en 4K pass-through / scaling vind ik toch ook wel een verschilletje.woutur schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:00:
Zag een tweedehands NR1504 staan. Zitten volgens mij niet heel veel verschillen tussen de 1605 en de 1504 (vooral niet omdat beide ook via een kabel in het netwerk gaan). Ondersteunen allebei AirPlay en Spotify connect (gebruik ik niet). Maar het belangrijkste: zitten HDMI ingangen op allebei die mijn receiver en tv aanzetten als ik iets naar de chromecast stuur.
Met een stereo opstelling en een gewone HD tv? Mwoah. Voor mij is dat geen verschil.kwiebus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:15:
[...]
De grens ligt dus ongeveer bij 22 kg? Dan zik ik met front speakers van 14 kg aan mijn NR1605 gelukkig veilig.
[...]
5.1 of 7.1 en 4K pass-through / scaling vind ik toch ook wel een verschilletje.
[...]
De grens ligt dus ongeveer bij 22 kg? Dan zik ik met front speakers van 14 kg aan mijn NR1605 gelukkig veilig.

Zomaar ineens kan het beginnen en een tik op de kap geven haalt het weer weg. (of begint het weer)
Het klinkt alsof een naald over een lp skate alleen dan constant, Soms geen kraak geluid maar gewooon veel ruis op de achtergrond, Danwel met gepop en gekraak. En zo doet hij het weer een maand normaal.
Het lijkt me dat er iets niet lekker contact maakt van binnen, Of iets maakt contact wat geen contact moet maken.
Ik wil zelf even kijken van binnen maar kunnen ze dat zien bij marantz als hij open is geweest? (een zegel o.i.d?)
Geen zin mn apparaat weer 8 weken kwijt te zijn als er een simpel contactje niet goed zit.
Hoe "zwaar" een speaker is, wordt niet gemeten naar het gewicht, maar naar hoeveel stroom benodigd is om er geluid uit te laten komen. Een speaker waarvan gezegd wordt dat hij "zwaar" is, heeft veel stroom/kracht nodig om geluid voort te brengen. Een "lichte" speaker heeft weinig stroom nodig om geluid voort te brengen. Twee speakers met een gelijk gewicht hoeven niet dus even "zwaar" te zijn. Grotere speakers kunnen echter ook "zware" speakers zijn......kwiebus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:15:
ik heb nu 7009
[ Voor 17% gewijzigd door Motaro op 21-05-2015 22:27 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
http://manuals.marantz.com/SR7009/NA/EN/DNTXSYultsfrsy.php
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
[ Voor 4% gewijzigd door Motaro op 23-05-2015 09:02 ]
7009 heeft eco mode hoe werk dit nu ? heeft dit echt geen invloed op geluid kwaliteit ?
Verwijderd
Zet je favoriete cd/lp/etc op, switch tussendoor naar eco mode en bepaal zelf wat je vind.. Het is niet zo lastig allemaal hoor.Motaro schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:40:
heb nog vraag
7009 heeft eco mode hoe werk dit nu ? heeft dit echt geen invloed op geluid kwaliteit ?
arc staat zowel in mijn samsung als in de marantz aan.
Hoe moet ik het instellen dat de marantz alleen naar tv audio schakelt als ik tv kijk?
Ok bedankt voor de tip.Pjotr22 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:52:
in de handleiding van min hormony smart control staat dat arc uit moet.
ARC heeft niets met de bediening van je TV te maken, maar geeft het geluid van je TV door aan je receiver. Volgens mij moet je niet ARC, maar de HDMI-controle functies uitzetten, mogelijk zowel op je TV als op de Marantz. Die zorgen er namelijk voor dat je receiver naar de TV-ingang schakelt als je de TV aanzet en dus de opdrachten van de Harmony overruled. Bij Samsung heet dit vaak CEC of Anynet. Zie ook http://marantz-nl.custhel.../999/~/samsung-tv-met-arc.
Eén nadeel van het uitzetten van de HDMI-controlefuncties is wel dat je geen venster meer in je beeld krijgt dat aangeeft wat het geluidsniveau van je Marantz is. Dan ben je dus afhankelijk van het (bij mij erg kleine) venster van de Marantz.
[ Voor 11% gewijzigd door Rallye op 25-05-2015 13:53 ]
Misschien dat het op een SR7008 anders werkt maar ik heb niet het idee dat op mijn NR1605 ARC nog werkt als ik HDMI control uit zet. Ik heb wel de mogelijkheid om TV Audio Switching uit te zetten.Rallye schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:22:
ARC heeft niets met de bediening van je TV te maken, maar geeft het geluid van je TV door aan je receiver. Volgens mij moet je niet ARC, maar de HDMI-controle functies uitzetten, mogelijk zowel op je TV als op de Marantz.
ongeveer een jaar geleden heb ik een SR5008 gekocht. Deze gebruik ik momenteel alleen voor m'n mediaspeler en m'n iPod en hij bevalt uitstekend. Nu wilde ik de oude LPs weer eens uit de kast halen maar ik krijg via de analoge ingangen (CD en DVD geprobeerd) gewoon geen geluid te horen. Ik heb twee verschillende platenspelers geprobeerd met waar nodig een phono voorversterker. En ook heb ik een oude DVD speler gebruikt. Ook heb ik twee verschillende tulp kabels gebruikt.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen of waar het aan kan liggen? Of word dit een garantiegeval?
Als verscheidene apparaten het niet doen op de analoge ingangen, met verschillende kabels, kom je al snel uit bij een probleem met de receiver, zo lijkt.Joenuh schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:40:
Hallo mensen,
ongeveer een jaar geleden heb ik een SR5008 gekocht. Deze gebruik ik momenteel alleen voor m'n mediaspeler en m'n iPod en hij bevalt uitstekend. Nu wilde ik de oude LPs weer eens uit de kast halen maar ik krijg via de analoge ingangen (CD en DVD geprobeerd) gewoon geen geluid te horen. Ik heb twee verschillende platenspelers geprobeerd met waar nodig een phono voorversterker. En ook heb ik een oude DVD speler gebruikt. Ook heb ik twee verschillende tulp kabels gebruikt.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen of waar het aan kan liggen? Of word dit een garantiegeval?
Over de ingangen toewijzen, wat bedoel je daarmee? Ik heb alleen de input selector op CD of DVD gedraaid, uiteraard afhankelijk van waar ik het signaal op aangesloten had. Is er dan nog een extra stap die ik moet zetten om ingangen toe te wijzen?
[ Voor 7% gewijzigd door Joenuh op 29-05-2015 22:46 ]
Zie de handleiding, volgens mij is dit de juiste pagina: https://www.gebruikershan...6389.html?page=0157#af157
[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 30-05-2015 16:50 ]
Bedankt voor de hulp/tip!
1e keer: ruis in versterker (hdmi bord vervangen)
2e keer: uitvallen na paar minuten, ploppen in speakers (hdmi bord weer vervangen

Nu heb ik hem gister terug gekregen maar krijg ik de Anynet+ met geen mogelijkheid meer werkende;
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U2RO5Rl568I]

Lijkt alsof hij de receiver herkend maar uiteindelijk krijg kan ik hem niet selecteren waardoor ARC alsnog niet werkt (tv staat wel in reciever mode).
Setup:
SR7008
Samsung 55HU7500
AudioQuest Forest (1,5 meter) tussen beide voor ARC.
Aangesloten op Monitor 1 (ARC) poort op de reciever, HDMI 4 van de TV (ARC).
Eea werkte probleemloos de vorige keren. Nu werkt alle apparatuur op mijn SR7008, alleen als ik b.v. de youtube app op de tv gebruik krijg ik met geen mogelijkheid het geluid over mij speakers....
Kortom is er (nog steeds) wat mis of doe ik gewoon iets verkeerd?

[ Voor 39% gewijzigd door Tortelli op 26-06-2015 21:10 ]
Power amp direct modus op pmQuido schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:30:
Heb een SR en een PM staan, nou reageren ze beide op dezelfde afstandsbediening. Terwijl ik om muziek te luisteren de SR niet nodig heb. Is er ook een manier of oplossing om dat te verhelpen?
Maar soms ook van je surround...... TV's geven die vaak niet uit.jakob schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 10:03:
ARC veroorzaakt altijd zo'n gedoe. Steek een optisch kabeltje tussen de tv en de versterker en je bent ineens verlost van al die problemen.
Ik heb een SR7009 en een HTPC. Op deze HTPC heb ik KodiBuntu draaien, en dan wel de eerste versie van Kodibuntu nadat XBMC Kodi is geworden. Goed, die HTPC zit verbonden aan de 7009 middels een HDMI kabel.
Alles werkt naar behoren. Ik heb een zooi .mkv files staan, en die hebben (uiteraard) allen Dolby Digital of DTS geluid, minimaal. Goed, wanneer ik nu een film kijk, dan zie ik op het display van de 7009 MULTI IN staan.
Dat is heel mooi, maar eigenlijk zou ik verwachten (en dat wil ik ook eigenlijk) dat daar iets staat van Dolby Digital of DTS of wat het geluidsformaat dan ook maar is. Is dit op enige manier te bewerkstelligen?
Je XBMC is dan aan het bitstreamen naar je versterker, in je Kodi settings even uitvinken dat je PCM streams naar je versterker wilt, dan zou hij als het goed is netjes Dolby of DTS door moeten sturen en neemt de versterker het decoderen voor z'n rekeningJust_A_User schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:20:
Allen,
Ik heb een SR7009 en een HTPC. Op deze HTPC heb ik KodiBuntu draaien, en dan wel de eerste versie van Kodibuntu nadat XBMC Kodi is geworden. Goed, die HTPC zit verbonden aan de 7009 middels een HDMI kabel.
Alles werkt naar behoren. Ik heb een zooi .mkv files staan, en die hebben (uiteraard) allen Dolby Digital of DTS geluid, minimaal. Goed, wanneer ik nu een film kijk, dan zie ik op het display van de 7009 MULTI IN staan.
Dat is heel mooi, maar eigenlijk zou ik verwachten (en dat wil ik ook eigenlijk) dat daar iets staat van Dolby Digital of DTS of wat het geluidsformaat dan ook maar is. Is dit op enige manier te bewerkstelligen?
[ Voor 60% gewijzigd door DennusB op 30-06-2015 09:23 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Oke, ik ben al blij dat het werkt momenteel, dus ik wil niet teveel pielen, maar bedankt voor je reactie. Ik moet dus uitvinken (ik zie dat letterlijk, dus het is gewoon een optie die aan of uit staat) dat PCM streams naar mijn versterker gaan. Dat is dan een radio button ofzo?DennusB schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:23:
[...]
Je XBMC is dan aan het bitstreamen naar je versterker, in je Kodi settings even uitvinken dat je PCM streams naar je versterker wilt, dan zou hij als het goed is netjes Dolby of DTS door moeten sturen en neemt de versterker het decoderen voor z'n rekening
Moet ik dan een andere keuze selecteren, dus in de zin van: is het OF PCM streams OF een andere optie, of staan er gewoon meerdere opties, waarbij 1 van de opties PCM Stream is die ik dus kan uitzetten, terwijl de rest aan blijft staan?
je kan bij je audio settings opgeven wat je versterker ondersteunt, daar moet je bitstream (PCM) dus uitzetten!Just_A_User schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:27:
[...]
Oke, ik ben al blij dat het werkt momenteel, dus ik wil niet teveel pielen, maar bedankt voor je reactie. Ik moet dus uitvinken (ik zie dat letterlijk, dus het is gewoon een optie die aan of uit staat) dat PCM streams naar mijn versterker gaan. Dat is dan een radio button ofzo?
Moet ik dan een andere keuze selecteren, dus in de zin van: is het OF PCM streams OF een andere optie, of staan er gewoon meerdere opties, waarbij 1 van de opties PCM Stream is die ik dus kan uitzetten, terwijl de rest aan blijft staan?
Oke, ga ik dat vanavond direct doen! Ik heb recentelijk die Kodi versie geïnstalleerd, en volgens mij ben ik daar niet aan geweest, dus hebben de 2 apparaten zelf bepaalt dat PCM aan moet staan blijkbaar.DennusB schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:30:
[...]
je kan bij je audio settings opgeven wat je versterker ondersteunt, daar moet je bitstream (PCM) dus uitzetten!
Wat ik me dan als volgt nu afvraag. Mijn PS4 levert hetzelfde resultaat op. Daar staat dan ook MULTI IN. Hoe krijg ik dat aangepast dan?
Idem, in je PS4 instellen dat ie het als DTS/Dolby uit moet sturen en niet als PCM bitstreamJust_A_User schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:33:
[...]
Oke, ga ik dat vanavond direct doen! Ik heb recentelijk die Kodi versie geïnstalleerd, en volgens mij ben ik daar niet aan geweest, dus hebben de 2 apparaten zelf bepaalt dat PCM aan moet staan blijkbaar.![]()
Wat ik me dan als volgt nu afvraag. Mijn PS4 levert hetzelfde resultaat op. Daar staat dan ook MULTI IN. Hoe krijg ik dat aangepast dan?
Ik wist niet eens dat de PS4 uberhaupt de mogelijkheid biedt om daar mee te rommelenDennusB schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:35:
[...]
Idem, in je PS4 instellen dat ie het als DTS/Dolby uit moet sturen en niet als PCM bitstreamOpzich maakt het geen drol uit, want PCM is ook gewoon 5.1 uiteraard!
[ Voor 145% gewijzigd door rsvmark op 30-06-2015 13:34 ]
eeehm.. probeer t anders even, voordat je aan anderen vraagt welke opties zij verwachten die jij zult gaan tegen komen op jouw eigen apparatuur..Just_A_User schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:27:
[...]
Oke, ik ben al blij dat het werkt momenteel, dus ik wil niet teveel pielen, maar bedankt voor je reactie. Ik moet dus uitvinken (ik zie dat letterlijk, dus het is gewoon een optie die aan of uit staat) dat PCM streams naar mijn versterker gaan. Dat is dan een radio button ofzo?
[ Voor 0% gewijzigd door Pjotr22 op 30-06-2015 18:47 . Reden: typo ]
Eeehm, anders zoek je even naar wat te mekkeren terwijl er al een ontopic antwoord op is gegeven.Pjotr22 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:46:
[...]
eeehm.. probeer t anders even, voordat je aan anderen vraagt welke opties zij verwachten die jij zult gaan tegen komen op jouw eigen apparatuur..
Ontopic: voor de ps4 is het gelukt. De kodi installatie die ik heb kent die optie schijnbaar niet? Ik heb het wel eens gezien toen het nog XBMC was, maar die optie is nu weg.
Ik kan wel het audio uitvoer apparaat selecteren, en hij vindt zelf al dat dat Marantz-AVR on HDMI is. Ik kan dat wel aanpassen maar dat levert niet het gewenste resultaat op.
Ik heb gemerkt dat die niet in elk theme zichtbaar is. In de standaard Confluence theme zit 'ie wel. Dus eventueel even snel van theme wisselen en weer terug.
Verwijderd
Met de audyssey die bij de Onkyo zat heb ik slechte ervaringen, klonk voor geen meter na de kalibratie. Is wel een goedkope versie van audyssey die erbij zat dus was wel benieuwd naar de audyssey Multeq XT die bij de Marantz zit. Niet de XT32 versie, maar toch..
Na kalibratie en aansluiten van het eerste HDMI device al een beetje aan het luisteren geslagen. Op het eerste zicht klonk alles goed maar als ik naar de details ga kijken van Audyssey heb ik toch wat bedenkingen. Eerst en vooral de foto van de woonkamer zodat jullie een zicht hebben op de plaatsing van de 5.1 speakers:

Zoals je ziet staat het luisterpunt zo goed als in het midden van de speakers, de afstand naar de achterste speakers is iets kleiner dan naar de voorste speakers. Bij de kalibratie details zie ik bij de afstanden allemaal correcte nummers. Iets van een 5m telkens voor de voorste speakers, & 4m voor de center en achterste speakers. Maar als ik dan naar de niveaus ga kijken heeft hij dit ingesteld:
Front L | 0.0db
Front R | -4.0db
Center | -1.5db
Subwoofer | -12.0db
Surround L | -3.0db
Surround R | -2.0db
Front L & R hebben dezelfde afstand maar toch stelt hij ze in met een verschil van -4db? Lijkt mij vrij vreemd? Heb Front R op 0.0db gezet, center op 1db (aangezien ik het leuk vind dat de stemmen er dan beter doorkomen) en Surround L & R beide op -3db. Bij crossovers staat dan dit:
Front | 90hz
Center | 40hz
Surround | 100hz
Front & surround speakers zijn identiek dezelfde dus vind beetje vreemd om daar een andere crossover voor te gebruiken. Alsook hebben ze een bereik van 75-22.000hz dus zou die precies toch wat lager willen zette, tot 80 misschien. De center heeft een bereik van 70-22.000hz, dus ik vrees dat die 40hz wat overdreven laag is. Ik kan ook kiezen voor één algemene crossover, zoals ik bij de Onkyo had, bijvoorbeeld 1 crossover van 80hz. Dit moet ik eens testen wat het beste is.
Doet Audyssey nog iets anders dan niveaus & crossovers instellen? Want dan kan ik het misschien beter handmatig doen, tenzij die nog in de achtergrond andere dingen instelt, want moet toegeven dat het met Audyssey aan wel goed klinkt.
Dan zou je moeten kunnen horen of het goed zit qua balans tussen Front L en Front R, daar gaat het uiteindelijk om.
Front L hangt in de hoek, dus heeft andere akoestiek dan Front R. Had op basis daarvan misschien eerder verwacht dat Front L wat zachter gezet zou worden tov R.
Klinkt het niet hol trouwens? Zie veel strakke wanden/vloer en weinig planten.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-07-2015 10:36 ]
Verwijderd
Mijn mening van stereo-effect is natuurlijk beïnvloedt aangezien ik in mijn achterhoofd wat dat rechts op -4db staat. Ik zal proberen met wat andere nummers.CyBeRSPiN schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:33:
Al eens wat beluisterd in stereo waarvan je weet dat daar het stereo-effect goed tot uiting komt?
Dan zou je moeten kunnen horen of het goed zit qua balans tussen Front L en Front R, daar gaat het uiteindelijk om.
Front L hangt in de hoek, dus heeft andere akoestiek dan Front R. Had op basis daarvan misschien eerder verwacht dat Front L wat zachter gezet zou worden tov R.
Klinkt het niet hol trouwens? Zie veel strakke wanden/vloer en weinig planten.
En er hangt wel een echo ja, kan ook bijna niet anders in zo'n grote open ruimte. Foto is van paar maanden geleden na de verhuis, momenteel staat het al wat 'voller'.
Heb de mijne gisteren net geïnstalleerd en standaard out-of-the-box spelen mijn 2 fronts & subwoofer als die op stereo staat, dus dat moet gewoon werken. Wat krijg je te zien tijdens het spelen als je op de info knop duwt van de afstandsbediening? Daar staat namelijk welke speakers hij aanstuurt. Bij instellingen, audio, kan je ook ergens de subwoofer uitschakelen, misschien daar eens zoeken.DennusB schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:54:
Wat ik trouwens wel mis bij mijn 5009, als ik daar gewoon in stereo muziek wil luisteren laat ie NOOIT de sub meespelenKan ik dat niet ergens aanzetten?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2015 12:00 ]
Jep, als ik info doe tijdens echt stereo geluid (onder op de afstandsbediening stereo selecteren) dan zegt ie in info ook echt dat ie de sub niet aanstuurt, maar alleen de 2 fronts!Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:58:
[...]
Heb de mijne gisteren net geïnstalleerd en standaard out-of-the-box spelen mijn 2 fronts & subwoofer als die op stereo staat, dus dat moet gewoon werken. Wat krijg je te zien tijdens het spelen als je op de info knop duwt van de afstandsbediening? Daar staat namelijk welke speakers hij aanstuurt. Bij instellingen, audio, kan je ook ergens de subwoofer uitschakelen, misschien daar eens zoeken.
Ik heb de 7009 en kan ergens in de instellingen aangeven of de sub meedoet bij 2ch geluid.DennusB schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:49:
[...]
Jep, als ik info doe tijdens echt stereo geluid (onder op de afstandsbediening stereo selecteren) dan zegt ie in info ook echt dat ie de sub niet aanstuurt, maar alleen de 2 fronts!
Verwijderd
Settings - Speakers - Manual Setup - Speaker configDennusB schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:49:
[...]
Jep, als ik info doe tijdens echt stereo geluid (onder op de afstandsbediening stereo selecteren) dan zegt ie in info ook echt dat ie de sub niet aanstuurt, maar alleen de 2 fronts!
Staat daar de subwoofer op ON?
Staan je fronts ingesteld op 'small'?
If “Speaker Config.” - “Front” and “Center” are set to “Large”, and “Subwoofer
Mode” is set to “LFE”, no sound may be output from the subwoofers
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2015 14:25 ]
Je kan ook je subwoofer mode gewoon op LFE + Main zetten, dan draait de subwoofer altijd mee.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:19:
[...]
Settings - Speakers - Manual Setup - Speaker config
Staat daar de subwoofer op ON?
Staan je fronts ingesteld op 'small'?
[...]
Op mijn NR1605 heb ik deze setting:Rallye schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:29:
Mits je dat instelt (bij mijn sr6006 tenminste) bij de netwerkinstellingen.

Met Spotify Connect werkt het, als mijn NR1605 uit staat dan gaat deze aan als ik deze in Spotify selecteeer als device om naar te connecteren.C00KW4US schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:11:
Mooi, en werkt het ook met Spotify Connect?
Verwijderd
Wat wel belangrijk is, is de zone 2 om buiten internet radio etc te luisteren.
We komen steeds op de NR1605 maar deze kan geen coaxiale en HDMI ingangen naar Zone 2 sturen, enkel analoog. Maar hoe zit dat dan met streaming audio? Kan je die wel naar zone 2 sturen?
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 19:03 ]