Haal je nu niet wat dingen door elkaar? De analoge uitgangen zijn toch een pre-out voor als je Zone 2 naar een externe versterker wil sturen? Voor het overige kan je toch eender welke source voor Zone 2 kiezen?Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:02:
Vraagje, kennis van me wilt een lage versterker om zijn Monitor Audio 5.1 set aan te sturen. Het zijn de melkdoosjes dus niet zo zwaar.
Wat wel belangrijk is, is de zone 2 om buiten internet radio etc te luisteren.
We komen steeds op de NR1605 maar deze kan geen coaxiale en HDMI ingangen naar Zone 2 sturen, enkel analoog. Maar hoe zit dat dan met streaming audio? Kan je die wel naar zone 2 sturen?
Zone 2 kan op deze Marantz zowel actief (opofferen van twee paar terminals) als via een uitgang waarna je nog een versterker moet plaatsen om het daadwerkelijke vermogen te leveren. Welke bronnen je maar Zone 2 (of met bepaalde receivers zelfs 3 tot en met 4) kan sturen hangt af van de serie. Lagere series doen alleen analoge bronnen, hogere series alleen audio van digitale bronnen en de laatste jaren kan je zelfs HDMI met beeld en geluid doorzetten naar een extra zone. Door de aparte bediening is Zone 2 niet zo maar een Pre Out en zitten er op bepaalde modellen dus nadelen aan. Netwerk lijkt mij digitaal en daarmee niet te werken, maar dat is puur theorie. Ik heb het het op gebied van netwerk nergens kunnen vinden. Je kan de Pre Out gebruiken, die stuurt alles door maar dan ben je ook het voordeel van twee verschillende bronnen naast elkaar kwijt.kwiebus schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:55:
[...]
Haal je nu niet wat dingen door elkaar? De analoge uitgangen zijn toch een pre-out voor als je Zone 2 naar een externe versterker wil sturen? Voor het overige kan je toch eender welke source voor Zone 2 kiezen?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Als ik de manual van mijn NR1605 goed begrijp zou je alle bronnen moeten kunnen selecteren?FeaR schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:19:
[...]
Zone 2 kan op deze Marantz zowel actief (opofferen van twee paar terminals) als via een uitgang waarna je nog een versterker moet plaatsen om het daadwerkelijke vermogen te leveren. Welke bronnen je maar Zone 2 (of met bepaalde receivers zelfs 3 tot en met 4) kan sturen hangt af van de serie. Lagere series doen alleen analoge bronnen, hogere series alleen audio van digitale bronnen en de laatste jaren kan je zelfs HDMI met beeld en geluid doorzetten naar een extra zone. Door de aparte bediening is Zone 2 niet zo maar een Pre Out en zitten er op bepaalde modellen dus nadelen aan. Netwerk lijkt mij digitaal en daarmee niet te werken, maar dat is puur theorie. Ik heb het het op gebied van netwerk nergens kunnen vinden. Je kan de Pre Out gebruiken, die stuurt alles door maar dan ben je ook het voordeel van twee verschillende bronnen naast elkaar kwijt.

Het staat ook heel onduidelijk in de handleiding, pagina 220 van de Engelse handleiding:kwiebus schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:24:
[...]
Als ik de manual van mijn NR1605 goed begrijp zou je alle bronnen moeten kunnen selecteren?
[afbeelding]
Q: No sound is output when using ZONE2.
A: Digital signal audio input from the HDMI connector or digital audio connectors (OPTICAL/COAXIAL)
cannot be played back. Use analog connections.
De vraag s dan nog wel of de NR1605 het netwerk als digitale bron beschouwt. Dat ontvangt hij immers zelf, net als de (wel weer analoge) fm. Toch eens proberen bij een dealer?
Verwijderd
Ik was een beetje rap, heb zelf een SR5009 staan en ben in de handleiding gaan kijken en deze komt exact overeen met de handleiding van de NR1605. In mijn handleiding staat ook dat je geen digitale ingangen naar zone 2 kan sturen, maar in beide handleidingen staat wel dat je een ALL ZONE STEREO functie hebt, waardoor je naar beide zones hetzelfde kan sturen, zowel coaxiaal als HDMI, ik ben dus eens aan het testen geslagen..
- Met de ALL ZONE STEREO functie kan je eender welk ingang (ook HDMI etc.) naar beide zones sturen. Enig nadeel is natuurlijk dat je in beide zones hetzelfde laat spelen.
- Volgende ingangen kan je naar ZONE 2 sturen: Internet radio, AUX1, iPod/USB, Tuner, Online Music, Bluetooth. Heb net getest met internet radio, werkt perfect! Je kan binnen naar TV kijken (HDMI1) en buiten een internet radio laten streamen.
M.a.w. het enigste dat je NIET kan doen is HDMI1 naar MAIN ZONE sturen en HDMI2 naar ZONE2 bijvoorbeeld. Voor de rest is alles mogelijk.
Nu dus hopen dat het bij de NR1605 identiek hetzelfde verhaal is, maar ik denk het wel aangezien de handleiding van mijn SR5009 99% overeen komt buiten de afbeeldingen
- Met de ALL ZONE STEREO functie kan je eender welk ingang (ook HDMI etc.) naar beide zones sturen. Enig nadeel is natuurlijk dat je in beide zones hetzelfde laat spelen.
- Volgende ingangen kan je naar ZONE 2 sturen: Internet radio, AUX1, iPod/USB, Tuner, Online Music, Bluetooth. Heb net getest met internet radio, werkt perfect! Je kan binnen naar TV kijken (HDMI1) en buiten een internet radio laten streamen.
M.a.w. het enigste dat je NIET kan doen is HDMI1 naar MAIN ZONE sturen en HDMI2 naar ZONE2 bijvoorbeeld. Voor de rest is alles mogelijk.
Nu dus hopen dat het bij de NR1605 identiek hetzelfde verhaal is, maar ik denk het wel aangezien de handleiding van mijn SR5009 99% overeen komt buiten de afbeeldingen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 11:07 ]
Heb een klein beetje advies van jullie nodig aangaande mijn nieuw te bouwen setup in onze nieuwe woonkamer. Wij gaan verhuizen en laat in de nieuwe woonkamer o.a. een koof aan het plafond maken waar Led verlichting in komt. Aangezien we dan toch bezig zijn laat ik dan ook direct alle kabels in de muren vrezen.
Uitdaging waar ik mee zit is de bekabeling t.b.v. mijn rear speakers, mijn oplossing is om die van de receiver door de muur omhoog, in de koof, dan naar achteren, door de muur en naar beneden te laten vrezen. De vloer ligt vast en gaat er niet uit, kruipruimte zou de andere optie zijn maar dan moet ik nog steeds door de vloer heen.
De setup wordt dus een 5.1 setup maar bedacht me net dat ik ook 7.1 kan realiseren door twee speakers (b.v. de B&W CCM362) in te bouwen in de koof.
Heeft dit veel nut en brengt dit extra luistergenot? Hoe ervaren jullie de plaatsing van twee extra "high front speakers"
Hardware:
Marantz SR7010 (nog niet uit weet ik maar ga die wel aanschaffen)
2 x B&W CM8 S2
2 x B&W CM6 S2
1 x B&W CM Centre 2 S2
Uitdaging waar ik mee zit is de bekabeling t.b.v. mijn rear speakers, mijn oplossing is om die van de receiver door de muur omhoog, in de koof, dan naar achteren, door de muur en naar beneden te laten vrezen. De vloer ligt vast en gaat er niet uit, kruipruimte zou de andere optie zijn maar dan moet ik nog steeds door de vloer heen.
De setup wordt dus een 5.1 setup maar bedacht me net dat ik ook 7.1 kan realiseren door twee speakers (b.v. de B&W CCM362) in te bouwen in de koof.
Heeft dit veel nut en brengt dit extra luistergenot? Hoe ervaren jullie de plaatsing van twee extra "high front speakers"
Hardware:
2 x B&W CM8 S2
2 x B&W CM6 S2
1 x B&W CM Centre 2 S2
Verwijderd
Ik heb nog geen 7.1 gehoord, maar een optie is wel om de kabels reeds klaar te leggen op de juiste locatie, zodat je later gewoon een cirkel (of vierkant) in de kloof moet zagen en de luidsprekers aansluiten.
7.1 is geen high front, maar rear. De surround speakers komen dan ongeveer op hoogte van de zetel (bij voorkeur iets achter) en de back speakers wat verder naar achteren en iets naar binnen.
Idd alvast kabeltjes leggen is een goed plan
Dan zijn die twee high fronts dus onderdeel van een 9.1/9.2 opstelling? Blijf denk ik wel bij 5.1 want kan aan de achterzijde de speakers niet op die manier plaatsen ivm onze kleine en de welbekende WAF factor. De koof was al een issue, laat staan 4 speakers aan de achterzijde rondom de bank.Mikayu schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:15:
7.1 is geen high front, maar rear. De surround speakers komen dan ongeveer op hoogte van de zetel (bij voorkeur iets achter) en de back speakers wat verder naar achteren en iets naar binnen.
9.1 gaat idd naar front height of wide. Het vaakst wordt heigt gebruikt en die hang je dan hoog en meer naar buiten tov de front speakers. Maar naar mijn mening voegt het niet zo veel toe als de overstap van 5.1 naar 7.1 en je bent te lang bezig om de lekkerste DSP uit te zoeken gezien het gebrek aan meer dan 5.1 kanaals bronnen.Ibidem schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:28:
[...]
Dan zijn die twee high fronts dus onderdeel van een 9.1/9.2 opstelling? Blijf denk ik wel bij 5.1 want kan aan de achterzijde de speakers niet op die manier plaatsen ivm onze kleine en de welbekende WAF factor. De koof was al een issue, laat staan 4 speakers aan de achterzijde rondom de bank.
Heb dan toch maar eens de kap erafgeschroefd en het was spontaan weg, Kap er weer op en een tijdje al geen problemen meer. Ook niet meer als ik tik. Denk dat 1 schroefje van de kap niet lekker zat waardoor het hele chassis wat buigde en zo ergens contact maakte..h4ze schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:03:
Ik heb nu al een tijdje het probleem dat er de meest afschuwlijke geluiden uit mn SR5008 komen.
Zomaar ineens kan het beginnen en een tik op de kap geven haalt het weer weg. (of begint het weer)
Het klinkt alsof een naald over een lp skate alleen dan constant, Soms geen kraak geluid maar gewooon veel ruis op de achtergrond, Danwel met gepop en gekraak. En zo doet hij het weer een maand normaal.
Het lijkt me dat er iets niet lekker contact maakt van binnen, Of iets maakt contact wat geen contact moet maken.
Ik wil zelf even kijken van binnen maar kunnen ze dat zien bij marantz als hij open is geweest? (een zegel o.i.d?)
Geen zin mn apparaat weer 8 weken kwijt te zijn als er een simpel contactje niet goed zit.

Ik vond de heights juist veel meer toevoegen. Eindelijk geen stemmen meer van onder de tv maar gewoon vanuit het midden van het scherm nu.Mikayu schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:07:
[...]
9.1 gaat idd naar front height of wide. Het vaakst wordt heigt gebruikt en die hang je dan hoog en meer naar buiten tov de front speakers. Maar naar mijn mening voegt het niet zo veel toe als de overstap van 5.1 naar 7.1 en je bent te lang bezig om de lekkerste DSP uit te zoeken gezien het gebrek aan meer dan 5.1 kanaals bronnen.
Maar lees inderdaad vaker mensen die jouw mening delen hoor dus ook hier geldt weer YMMV
Nickname does not reflect reality
Welke DSP setting doet het center geluid naar de front heights mixen? Ik heb dan wel een Onkyo, maar het lijkt mij dat al die presets redelijk hetzelfde zijn. Van Audyssey DSX tot THX Ultra2 langs gegaan, maar geen enkele doet het vocaal verbreden.Brad Pitt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:39:
[...]
Ik vond de heights juist veel meer toevoegen. Eindelijk geen stemmen meer van onder de tv maar gewoon vanuit het midden van het scherm nu.
Maar lees inderdaad vaker mensen die jouw mening delen hoor dus ook hier geldt weer YMMV
Heb zelf ook een OnkyoMikayu schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:32:
Welke DSP setting doet het center geluid naar de front heights mixen? Ik heb dan wel een Onkyo, maar het lijkt mij dat al die presets redelijk hetzelfde zijn. Van Audyssey DSX tot THX Ultra2 langs gegaan, maar geen enkele doet het vocaal verbreden.
Gewoon Screen Centered Dialog op 5 gezet en de DSP maakt dan verder niet meer uit. Gebruik meestal Dolby IIz om het geheel naar 9.1 te upscalen. Maar ook in de andere DSP standen is de dialoog nu "in het midden"
Allereerst gefeliciteerd met de woning en met de reciever en speaker keuzeIbidem schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:46:
Heb een klein beetje advies van jullie nodig aangaande mijn nieuw te bouwen setup in onze nieuwe woonkamer. Wij gaan verhuizen en laat in de nieuwe woonkamer o.a. een koof aan het plafond maken waar Led verlichting in komt. Aangezien we dan toch bezig zijn laat ik dan ook direct alle kabels in de muren vrezen.
..., kruipruimte zou de andere optie zijn maar dan moet ik nog steeds door de vloer heen....
Hardware:
2 x B&W CM8 S2
2 x B&W CM6 S2
1 x B&W CM Centre 2 S2
Heb onlangs 2 CM6 S2 aangeschaft en damn! wat klinken die lekker. Binnenkort een subje erbij (SVS).
Maar goed, ik heb de kabels via de kruipruimte getrokken. Scheelt je heel veel vrees werk. ALs je het slim aanpakt hoef je maar een paar keer te tijgeren. Tip; Doe veiligheidsbril op en zorg voor verse lucht

Qua front heights; tja de meningen zijn erg verdeeld. Ik zou het niet snel doen in de woonkamer vanwegen het estethische aspect. Maar bij goede instelling / afstelling schijnt het wel van toegevoegde waarde
Kruipruimte is geen optie ivm pvc vloer met vloerverwarming. Geen idee waar welke leiding ligt. Kans om iets te raken is groot. Zou zonde zijn.
Ik heb al een tijdje een Marantz SR7009. Ik gebruik momenteel de zone2, Mono aangesloten (in huis dat we gekocht hebben lag een (1!) speakerkabel van plaats waar receiver staat naar de keuken, en ik krijg er met alle moeite van de wereld geen tweede kabel bij
).
Nu ga ik deze week ook zone 3 in gebruik nemen, maar daar heb ik wel de mogelijkheid om in stereo aan te sluiten.
Weet iemand of het mogelijk is om zone 2 in mono aan te sluiten, en zone 3 in stereo (of omgekeerd). Het staat in ieder geval niet in de standaard aansluitschema's in de manual...
Anders zou ik voor zone 2 een kanaal (L/R) moeten kiezen, maar lijkt mij niet zo interessant...
(ideëen over hoe ik toch stereo geluid naar keuken zou krijgen over die ene kabel zijn ook welkom natuurlijk, maar dat lijkt mij niet triviaal
)
Nu ga ik deze week ook zone 3 in gebruik nemen, maar daar heb ik wel de mogelijkheid om in stereo aan te sluiten.
Weet iemand of het mogelijk is om zone 2 in mono aan te sluiten, en zone 3 in stereo (of omgekeerd). Het staat in ieder geval niet in de standaard aansluitschema's in de manual...
Anders zou ik voor zone 2 een kanaal (L/R) moeten kiezen, maar lijkt mij niet zo interessant...
(ideëen over hoe ik toch stereo geluid naar keuken zou krijgen over die ene kabel zijn ook welkom natuurlijk, maar dat lijkt mij niet triviaal
Nou, heb nu de AV8802a draaien voor een dag of 2. Heb alleen nog stereo gespeeld maar moet zeggen dat de processor toch erg goed klinkt op stereo. Achter de AV hangt een parasound eindversterker (Halo A51) die m'n speakers )MA PL200's) met gemak aanstuurt.
Gezien m'n ervaring met de MM7055 heb ik de MM8077 niet gekocht en ben ik voor parasound gegaan en dus totaal geen spijt van. Klinkt super. Van het weekend maar eens de setup gaan installeren en kijken wat Adsy ervan maakt.
Gezien m'n ervaring met de MM7055 heb ik de MM8077 niet gekocht en ben ik voor parasound gegaan en dus totaal geen spijt van. Klinkt super. Van het weekend maar eens de setup gaan installeren en kijken wat Adsy ervan maakt.
verkeerde topic...
[ Voor 109% gewijzigd door mr.paaJ op 02-08-2015 11:02 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Mooie set, maar zou je de verdeling niet anders maken?Ibidem schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:46:
Hardware:
2 x B&W CM8 S2
2 x B&W CM6 S2
1 x B&W CM Centre 2 S2
Ik zou eerder goedkopere rears nemen en duurdere fronts. Verder is de CMC2 erg groot ten opzichte van de CM8.
Duurdere fronts betekend een upgrade naar de CM10 wat automatisch een zwaardere versterker met zich mee brengt. Zodoende dat de CM8 er moet gaan komen.
De CMC2 "verdwijnt" in mijn tv-meubel keurig achter speakerdoek. Dus de grootte is geen issue.
De CMC2 "verdwijnt" in mijn tv-meubel keurig achter speakerdoek. Dus de grootte is geen issue.
Eeehmm. je slaat de CM 9 S2 over.
Voor de CM10 heb je echt een dedicated stereo amp nodig. Ik heb die twee uitgebreid getest met een marantz receiver.
Voordeel van de CM9 tov de CM10; je kunt de CM9 met de Marantz aansturen.
En ik denk dat Maeslant niet het formaat bedoelt maar de match (overkill)
Voor de CM10 heb je echt een dedicated stereo amp nodig. Ik heb die twee uitgebreid getest met een marantz receiver.
Ja vooral de verdeling.Pjotr22 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:35:
Eeehmm. je slaat de CM 9 S2 over.
Kun je even uitleggen waarom je voor cm10s echt een dedicated amp nodig hebt?
Het is mij niet echt duidelijk wat precies deze relatie tussen duurdere fronts en een zwaardere versterker in zou moeten houden, zou je dat nader kunnen toelichten?Ibidem schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:50:
Duurdere fronts betekend een upgrade naar de CM10 wat automatisch een zwaardere versterker met zich mee brengt. Zodoende dat de CM8 er moet gaan komen.
Naar wat ik begrepen heb is de SR7009/10 te licht voor de CM10 S2. Het volle potentieel van deze speaker benut je niet met deze receivers helaas.
Dan zal je echt met een A/V voorversterker en een losse eind versterker gaan werken. Dat past helaas niet in mijn budget. Ook niet tweedehands bijvoorbeeld.
Dan zal je echt met een A/V voorversterker en een losse eind versterker gaan werken. Dat past helaas niet in mijn budget. Ook niet tweedehands bijvoorbeeld.
De SR7009 is misschien iets licht, maar er zijn zwaardere receivers.
Ik heb nu een Pioneer LX-87 (165W per kanaal @ 8ohm / Bi-amping) en volgens 'de experts' gaat dat prima. Het enige is dat ik niet een enorme ruimte heb, en bij -20 db gaat mijn trommelvliezen zeer doen.
Maar het punt wat ik wilde maken. Je speakers gaan lang mee, en je front is echt de basis. De rear speakers zijn zoveel minder belangrijk, dat ik eerder meer zou investeren in de fronts.
Ik heb nu een Pioneer LX-87 (165W per kanaal @ 8ohm / Bi-amping) en volgens 'de experts' gaat dat prima. Het enige is dat ik niet een enorme ruimte heb, en bij -20 db gaat mijn trommelvliezen zeer doen.
Maar het punt wat ik wilde maken. Je speakers gaan lang mee, en je front is echt de basis. De rear speakers zijn zoveel minder belangrijk, dat ik eerder meer zou investeren in de fronts.
zekers, let wel het is slechts mijn meningMaeslant schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:45:
[...]
Ja vooral de verdeling.
Kun je even uitleggen waarom je voor cm10s echt een dedicated amp nodig hebt?
De cm 10 aansturen lukt uiteraard wel met de cm10, maar een losse stereo amp kan die jongens echt laten zingen. Ik geloofde daar eerst niet zo in (omdat er maar een paar Watts nodig zijn om speakers aan te sturen). Maar nadat ik bij HOBO in Amersfoort uitgebreid geluisterd had (volgens mij werden ze me zelfs een beetje zat daar haha) trok ik voor mezelf de conclusie; de CM10 S2 klinken fantastisch (en ik hoor bij het kleine groepje dat ze ook nog eens mooi vind) maar ik zou er ook nog eens een dikke stereoversterker bij moeten kopen om ze echt tot hun recht te laten komen.
De CM9 S2 daarentegen gingen wel pria in combi met de Marantz receiver
Ik heb thuis een Marantz SR5007 staan in combinatie met een Dune HDV TV 101 voor het kijken van series en films. Sinds een paar maanden ervaar ik echter geluidsproblemen met bestanden met een DTS geluidstrack (DTS multichannel volgens de Dune). Na ongeveer een uur hoor ik lichte kraak geluiden uit de speakers (2.0 opstelling) komen totdat er na een minuut of twee er alleen nog maar ruis / herrie te horen is. Een herstart van dan wel de Dune of SR5007 volstaat om daarna weer te kunnen kijken zonder geluidsproblemen.
Tot nu toe weet ik niet of het probleem nu ligt bij de Dune of bij de SR5007. Ik kan uren probleemloos naar de televisie kijken (via Humax kastje van Ziggo) en bestanden met een andere geluidstrack (bv. dolby digital) dan DTS afspelen via de Dune.
Na wat zoekwerk op enkele forums m.b.t.. de Dune heb ik enkele geluidsinstellingen op de Dune aangepast hopende hiermee het probleem op te lossen. Zo heb ik de digital audio output modus veranderd van PCM naar Original (Bitstream). Dit lijkt de situatie echter alleen maar te verergeren aangezien ik na enkele minuten al geluidsproblemen ondervindt. In dit geval een film met DTS 1509Kbps 6ch geluidstrack. Zwak geluid tot wegvallend en storingen. De film pauzeren en opnieuw starten verhelpt het probleem voor enkele seconden.
Aangezien ik op dit moment geen andere mediaspeler in huis heb is het voor mij lastig te testen waar het probleem nou precies ligt. Ik heb nog een xbox one staan en probeer nu een DVD te lenen met een DTS geluidstrack om te verifiëren of het probleem ligt bij de Dune of juist bij de SR5007.
Is er iemand die deze situatie herkent of wellicht een tip heeft? Ik heb nog garantie op de Marantz.
Tot nu toe weet ik niet of het probleem nu ligt bij de Dune of bij de SR5007. Ik kan uren probleemloos naar de televisie kijken (via Humax kastje van Ziggo) en bestanden met een andere geluidstrack (bv. dolby digital) dan DTS afspelen via de Dune.
Na wat zoekwerk op enkele forums m.b.t.. de Dune heb ik enkele geluidsinstellingen op de Dune aangepast hopende hiermee het probleem op te lossen. Zo heb ik de digital audio output modus veranderd van PCM naar Original (Bitstream). Dit lijkt de situatie echter alleen maar te verergeren aangezien ik na enkele minuten al geluidsproblemen ondervindt. In dit geval een film met DTS 1509Kbps 6ch geluidstrack. Zwak geluid tot wegvallend en storingen. De film pauzeren en opnieuw starten verhelpt het probleem voor enkele seconden.
Aangezien ik op dit moment geen andere mediaspeler in huis heb is het voor mij lastig te testen waar het probleem nou precies ligt. Ik heb nog een xbox one staan en probeer nu een DVD te lenen met een DTS geluidstrack om te verifiëren of het probleem ligt bij de Dune of juist bij de SR5007.
Is er iemand die deze situatie herkent of wellicht een tip heeft? Ik heb nog garantie op de Marantz.
Heb je een laptop met HDMI en een videobestand met DTS? En kun je dat via de receiver afspelen?
Niet verkeerd.Ibidem schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:46:
Hardware:
2 x B&W CM8 S2
2 x B&W CM6 S2
1 x B&W CM Centre 2 S2
Zit zelf aan de volgende setup te denken:
Marantz SR5010
2x B&W CM8 S2
2x B&W CM1 S2 + stands
1x B&W CMC S2
Sub (nog niet over uit, misschien later erbij)
Mogelijk dat het andere speakers worden (6xx reeks of ander merk), moet nog gaan luisteren.
Heb denk niet veel nodig qua surrounds (appartement, 25m2 woonkamer en het volume hoeft voor mij ook niet zo hard). Enig nadeel is dat bookshelfs + stands qua prijs ook al snel oplopen.
Neem aan dat CM8 S2 prima op een 5010 kan, of is zelfs dan al 6010 / 7010 aan te raden?
Lees ook verschillende ervaringen mbt Audessey XT / XT32. Sommigen horen een duidelijk verschil, anderen niet.
Moet overigens zeggen dat ik de 6010/7010 wel iets mooier vind, door het 'afdekklepje' aan de voorzijde.
[ Voor 5% gewijzigd door VincentG op 05-08-2015 14:54 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Bedankt voor de tip. Test gedaan en hierbij geen problemen. Probleem ligt dus bij de Dune.Hann1BaL schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:21:
Heb je een laptop met HDMI en een videobestand met DTS? En kun je dat via de receiver afspelen?
Kort vraagje nog, ik heb een fijne Velodyne SPL 800 gezien voor een fijne prijs alleen vraag ik me af of de Marantz SR7009 / 7010 dat wel trekt
Of stel ik nu een hele "domme" vraag?
Velodyne datasheet: http://velodyne.com/pdf/optimum/optimum_datasheet.pdf
Marantz SR7009 datasheet: http://us.marantz.com/Doc.../US/SR7009_spec_sheet.pdf
Wie kan wat inzicht geven?
Een subwoofer sluit je (bij een normale 5.1 setup) op een speciale subwoofer uitgang (LFE dacht ik?) aan van de receiver. Hierbij wordt alleen het signaal naar de sub gestuurd, de versterking wordt volledig door de versterker in de subwoofer afgehandeld. Daardoor is het vermogen van de receiver irrelevant.Ibidem schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:33:
Kort vraagje nog, ik heb een fijne Velodyne SPL 800 gezien voor een fijne prijs alleen vraag ik me af of de Marantz SR7009 / 7010 dat wel trektOf stel ik nu een hele "domme" vraag?
Als ik een actieve sub op de Marantz aansluit (SR 7005) moet ik flink t volume omhoog gooien, verbaas me daar over
Vaak kun je ook het volume van de subwoofer afzonderlijk regelen, zowel op de sub zelf als op je receiver. Zelf heb ik een SR6003 en een SVS PB12-NSD, en op de sub heb ik het volume precies op de helft gezet. Vervolgens heb ik het volume op de Marantz door de Audyssey setup laten bepalen, met daarna een kleine handmatige aanpassing zodat hij precies naar mijn smaak meespeelt.
Met een Velodyne zal dat sowieso moeten als je geen 12V-trigger gebruikt maar de "Auto ON/OFF", deze moet namelijk behoorlijk wat signaal krijgen alvorens deze reageert.Pjotr22 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:12:
Als ik een actieve sub op de Marantz aansluit (SR 7005) moet ik flink t volume omhoog gooien, verbaas me daar over
Vaag probleem met mn SR5008: was via mediacenter wat aan het kijken, valt ineens het beeld weg. TV geeft aan dat de HDMI (vanaf de receiver) geen signaal meer geeft. Mediacenter speelt ondertussen gewoon door.
Het vreemde: ARC werkt nog steeds, krijg dus wel geluid door via die HDMI kabel, maar kan niks meer in beeld krijgen van de receiver..
Heb alles al een keer gepowercyclet.. En reset uitgevoerd (2 methodes geprobeerd, mdax+zone2 knop indrukt bij aanzetten en ch-/ch+ ingedrukt)
Geen idee wat ik nog kan proberen nu..
Het vreemde: ARC werkt nog steeds, krijg dus wel geluid door via die HDMI kabel, maar kan niks meer in beeld krijgen van de receiver..
Heb alles al een keer gepowercyclet.. En reset uitgevoerd (2 methodes geprobeerd, mdax+zone2 knop indrukt bij aanzetten en ch-/ch+ ingedrukt)
Geen idee wat ik nog kan proberen nu..
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-08-2015 22:00 ]
Al eens geprobeerd met andere HDMI kabels. Zelfde recentelijk gehad in de slaapkamer met Denon AVR. Hier wat gepruts met HDMI kabels en probleem is weg....
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Gebruik zelf een 6009 voor de CM8 S2 | CMC | CM5 S2 combi. De 6009 trekt het prima. Zelf wel een Rotel RB-1582 MkII voor de fronts tussen gegooid. Heb je dit echt nodig ? Nee... persoonlijk vind ik het netter klinken bij muziek.VincentG schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:08:
[...]
Niet verkeerd.
Zit zelf aan de volgende setup te denken:
Marantz SR5010
2x B&W CM8 S2
2x B&W CM1 S2 + stands
1x B&W CMC S2
Sub (nog niet over uit, misschien later erbij)
Mogelijk dat het andere speakers worden (6xx reeks of ander merk), moet nog gaan luisteren.![]()
Heb denk niet veel nodig qua surrounds (appartement, 25m2 woonkamer en het volume hoeft voor mij ook niet zo hard). Enig nadeel is dat bookshelfs + stands qua prijs ook al snel oplopen.
Neem aan dat CM8 S2 prima op een 5010 kan, of is zelfs dan al 6010 / 7010 aan te raden?
Lees ook verschillende ervaringen mbt Audessey XT / XT32. Sommigen horen een duidelijk verschil, anderen niet.
Moet overigens zeggen dat ik de 6010/7010 wel iets mooier vind, door het 'afdekklepje' aan de voorzijde.
Heb het weer werkend gelukkigSuperdaantje schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:27:
Al eens geprobeerd met andere HDMI kabels. Zelfde recentelijk gehad in de slaapkamer met Denon AVR. Hier wat gepruts met HDMI kabels en probleem is weg....
Nacht stroom eraf en daarna gerommeld met de mediaplayer (Raspberry pi), reset en kabels los en weer aansluiten en ineens werkte het weer..
Nog mensen die problemen hebben met mediaserver playback? Na 10sec spelen crasht de netwerkmodule. Zonder internetverbinding (dus enkel lokaal netwerk) zijn er geen problemen. Ook niet met internet radio.. Ik heb vandaag meerdere marantz toestellen dit zien doen. Alsook mijn sr7007 en nr1504. Marantz zelf zou hiervan op de hoogte zijn en het zou te maken hebben met hun server waar onze toestellen maar connecteren.
Hier staat ook iets over het probleem: http://marantz-uk.custhel...kw/open%20network%20ports
Mijn NA-11S1 heeft er ook last van
Lijkt erop dat er vanaf een Marantz server een verkeerd bericht naar de streamer gestuurd waardoor deze stopt met spelen. Als je weet welke poort hiervoor gebruikt wordt moet je het kunnen blokken lijkt me.
Mijn NA-11S1 heeft er ook last van
Lijkt erop dat er vanaf een Marantz server een verkeerd bericht naar de streamer gestuurd waardoor deze stopt met spelen. Als je weet welke poort hiervoor gebruikt wordt moet je het kunnen blokken lijkt me.
[ Voor 50% gewijzigd door Faxe op 20-08-2015 23:28 ]
Ik had net ineens dat mijn versterker naar x-mport of iets dergelijks schoot. Echt vaag.
Net even in mijnFritzbox via Parentel Controls de toegang tot internet voor mijn NA-11S1 uitgezet. Probleem is daarmee voorlopig opgelost.
Ik had er ook last van met mijn NA7004. Echt alles nagelopen, bleek het inderdaad niet lokaal te zijn.
Schijnt opgelost te zijn: http://marantz-nl.custhel...DYzNi9zaWQvclQ1RUpzdW0%3D
Ik heb het nog niet kunnen testen.
Schijnt opgelost te zijn: http://marantz-nl.custhel...DYzNi9zaWQvclQ1RUpzdW0%3D
Ik heb het nog niet kunnen testen.
Van het weekend toch maar besloten dat in de woonkamer de 7009 mag komen. De Rotel RB-1582 MkII die ik geleend had om te testen vond ik zelf net niet de moeite waard om aan te schaffen. Dus de 6009 vervangen voor de 7009 en de 6009 gaat de slaapkamer.
Vandaag de 7009 binnen gekregen. Nog niet ingeregeld met de mic, maar even snel met handje ingeregeld. En klinkt best ok. Nu alleen wachten tot de BD 5007 binnen is om het af te maken.
Vandaag de 7009 binnen gekregen. Nog niet ingeregeld met de mic, maar even snel met handje ingeregeld. En klinkt best ok. Nu alleen wachten tot de BD 5007 binnen is om het af te maken.
Verwijderd
Weet iemand misschien waar de remote control ingang en uitgang voor dienen op de Marantz UD5007?
Naar wat ik, na toch behoorlijk wat zoekwerk, op internet heb gevonden dient deze poort(ik vermoed enkel de remote out-poort) om de Blu Ray speler, op een Marantz receiver aan te sluiten.
Welke kabel moet hier dan voor gebruikt worden?
Ook is er een knopje welke op INT en EXT kan staan aanwezig.
Heeft het enig nut om dit te veranderen, hij staat nu op INT meen ik uit mijn hoofd, maar de geluidsknopjes op de afstandsbediening, staan in "een vierkantje" waar duidelijk AMP bij staat.
Het is toch absurd eigenlijk, een blu ray speler van €399 euro, welke niet het geluid kan regelen?
Dit kan gewoon echt niet, of wel??
Tevens, na wat zoekwerk lees ik dat een remote control kabel erbij had moeten zitten. Dit heb ik niet bij mijn Blu Ray speler ontvangen hoowr, maar zo heel duur kan dat ook niet zijn. Wellicht dat ie gratis bij een Marantz receiver van €duur zit..
Of moet ik hiervoor gewoon dat knopje omzetten? Ik weet er niet alles van, maar als het over deze informatie gaat dat lees ik werkelijk waar nergens terug op internet.
Niet zo 1-2-3 in ieder geval. Ik heb er al zeker 5 uur naar gezocht online.
Naar wat ik, na toch behoorlijk wat zoekwerk, op internet heb gevonden dient deze poort(ik vermoed enkel de remote out-poort) om de Blu Ray speler, op een Marantz receiver aan te sluiten.
Welke kabel moet hier dan voor gebruikt worden?
Ook is er een knopje welke op INT en EXT kan staan aanwezig.
Heeft het enig nut om dit te veranderen, hij staat nu op INT meen ik uit mijn hoofd, maar de geluidsknopjes op de afstandsbediening, staan in "een vierkantje" waar duidelijk AMP bij staat.
Het is toch absurd eigenlijk, een blu ray speler van €399 euro, welke niet het geluid kan regelen?
Dit kan gewoon echt niet, of wel??

Tevens, na wat zoekwerk lees ik dat een remote control kabel erbij had moeten zitten. Dit heb ik niet bij mijn Blu Ray speler ontvangen hoowr, maar zo heel duur kan dat ook niet zijn. Wellicht dat ie gratis bij een Marantz receiver van €duur zit..

spoiler:
ja je hebt dan ook wel wat maar.. wat een dure setup moet ik ook weer neerzetten 

Of moet ik hiervoor gewoon dat knopje omzetten? Ik weet er niet alles van, maar als het over deze informatie gaat dat lees ik werkelijk waar nergens terug op internet.
Niet zo 1-2-3 in ieder geval. Ik heb er al zeker 5 uur naar gezocht online.
Ik vind hier toch wel wat uitleg: http://bfy.tw/1gwv
[ Voor 88% gewijzigd door Rallye op 08-09-2015 19:53 ]
Verwijderd
Toch wel vreemd dat ik geen "remote connection cable" heb gekregen bij mijn UD5007 dan.
http://manuals.marantz.com/PM7005/NA/EN/DNTXSYjdiaenwo.php
Of is dat niet zo vreemd?
Google gaat het me niet vertellen hoowr
Bovendien toch wel weer jammer dat deze kabel ook nergens in Nederland verkocht wordt.
http://tweakers.net/price...d=remote+connection+cable
Simpelweg "zoeken" levert niet altijd wat op, Rallye.
Bovendien toch wel weer jammer dat deze kabel ook nergens in Nederland verkocht wordt.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 19:47 ]
Ik vond het wel goede antwoorden. Een gewone tulp-kabel werkt ook, zoals in de eerstgevonden link staat. Staat de INT/EXT-knop niet in je handleiding? Volgens mij gaat het erom of je de remote sensor van dit apparaat wilt gebruiken (INTerne sensor), die dan ook de opdrachten voor andere apparaten aanneemt of van een ander apparaat (EXTerne sensor).
[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 09-09-2015 22:34 ]
Vreemd, bij mij zat die er wel bij, zie plaatjes voor aansluiten.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:45:
Toch wel vreemd dat ik geen "remote connection cable" heb gekregen bij mijn UD5007 dan.
Hallo langzaam vind ik het tijd om mijn marantz sr 690 aan de kant te schuiven. Hoewel hij nog goede staat is mis ik de hedendaagse digitale ondersteuning. Nu is de NR1606 uit gebracht lekker compact helaas is daar nog niet veel over te vinden op internet. Hebben jullie al ervaring met de NR1606 ?
Ik sta zo'n beetje op het punt om ook een 1606 te bestellen en liep tegen hetzelfde aan
Nu zal hij niet heel veel verschillen met de 1605, en daar zijn de reviews over het algemeen wel positief over
Heb hier nog een NR1602 waar ik erg tevreden over ben. Dus als het in die lijn ligt... als je iets specifieks wilt weten, shoot.
Heb zelf de 1606 nu een week of 3.
En hij bevalt mij goed. Was vervanger voor de antieke yamaha dspA2.
Hij is idd lekker compact en veel aansluitmogelijkheden.
Gebruik zelf veel het afspelen vanaf mijn nas. en Spotify connect.
En voor films is hij ook goed. Het wattage is niet superveel, maar voor de meeste huiskamers toereikend.
Zelf heb ik b&w DM 604's er op aangesloten.
Ondanks dat dit een "lager" segment is dan mijn oude versterker geen spijt van mijn aankoop.
En hij bevalt mij goed. Was vervanger voor de antieke yamaha dspA2.
Hij is idd lekker compact en veel aansluitmogelijkheden.
Gebruik zelf veel het afspelen vanaf mijn nas. en Spotify connect.
En voor films is hij ook goed. Het wattage is niet superveel, maar voor de meeste huiskamers toereikend.
Zelf heb ik b&w DM 604's er op aangesloten.
Ondanks dat dit een "lager" segment is dan mijn oude versterker geen spijt van mijn aankoop.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Gisteren een nieuwe SR5010 uitgepakt en aangesloten in de showroom, om te merken dat die constant in beveiliging gaat. Alles losgekoppeld, maar nog steeds hetzelfde probleem...
Hopelijk doet de rest van het gamma het beter
Hopelijk doet de rest van het gamma het beter
Bedoel niet de trigger / power on, bedoel dat wanneer een sub is aangesloten, het volume van alle speakers veel lager wordt. normaal staat de SR op - 30 db of zo, als een sub is aangesloten moet ik hem op -15 db zetten oidFeaR schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:57:
[...]
Met een Velodyne zal dat sowieso moeten als je geen 12V-trigger gebruikt maar de "Auto ON/OFF", deze moet namelijk behoorlijk wat signaal krijgen alvorens deze reageert.
zag toevallig de NR1605 zilver bij Redcoon voor €384:
http://www.redcoon.nl/hotdeals-B531892
heb nu de 1602, die heeft wel eens nukken met DLNA, apps kunnen de 1602 dan niet meer aansturen.
Moet de stroom eraf en er weer op.
Beetje vreemd.
http://www.redcoon.nl/hotdeals-B531892
heb nu de 1602, die heeft wel eens nukken met DLNA, apps kunnen de 1602 dan niet meer aansturen.
Beetje vreemd.
Ik heb de 1504 en die heeft dat ook met DLNA / NAS. Dan start hij het volgende nummer niet op en raakt de app de verbinding kwijt met de versterker. Dan ook opnieuw opstarten en hij doet het weer, maar na de update (+/- 4mnd geleden) is het iets beter geworden maar nog niet opgelost.Opazo schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:37:
Beetje vreemd.
Ligt dus niet aan de NR1504 maar aan de software die kennelijk ook op de NR1602 draait.
Verwijderd
Heb de vraag hier al eens eerder gesteld maar toen geen response. Ik wil mijn receiver eens open schroeven en eerst zelf wat onderzoek doen want zodra ik de schakelaar " speaker C " aanzet (zelfs zonder aangesloten bedrading) springt deze in protect. Speaker C gebruikte ik om te bi-ampen en dat kan dus nu niet meer. Iemand die kennis heeft wat hiervan de oorzaak kan zijn en waar ik naar moet kijken? Wil graag weer bi-ampen ivm toch de net wat betere klank dan van mijn speakers.
Alvast bedankt voor jullie input!!!
Alvast bedankt voor jullie input!!!
[ Voor 198% gewijzigd door FeaR op 03-10-2015 01:09 ]
De laatste tijd heb ik vaker last van dipjes in het volume op mijn Marantz SR6008
Dit lijkt vooral op te treden bij surround sound tracks van zowel de Horizon box als DTS(-HD) streams van films. Alsof iemand in 1 sec even heel snel het volume omlaag en weer omhoog draait. Heel storend. Aangezien het vanuit verschillende sources komt, lijkt het dus door de Marantz te komen.
Iemand die dit verschijnsel kent?
Dit lijkt vooral op te treden bij surround sound tracks van zowel de Horizon box als DTS(-HD) streams van films. Alsof iemand in 1 sec even heel snel het volume omlaag en weer omhoog draait. Heel storend. Aangezien het vanuit verschillende sources komt, lijkt het dus door de Marantz te komen.
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad en heb het opgelost door een setting aan te passen van de externe media player (mede8er icm SR7005). Kan me niet meer zo herinneren welke setting ...Hann1BaL schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:09:
De laatste tijd heb ik vaker last van dipjes in het volume op mijn Marantz SR6008
Was ook bij DTS-HD, en idd behoorlijk irritant dat het geluid zo nu en dan heel hard staat.
Bedankt, maar het geluid staat niet af en toe heel hard. Alleen soms heel zacht.SjakieZulu schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:46:
[...]
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad en heb het opgelost door een setting aan te passen van de externe media player (mede8er icm SR7005). Kan me niet meer zo herinneren welke setting ...
Was ook bij DTS-HD, en idd behoorlijk irritant dat het geluid zo nu en dan heel hard staat.
Ook heb ik met meerdere bronnen, wat dus duidt op een probleem op de Marantz
Ik had last van ''krakend'' geluid, jij ook?
Ja heb ik ook met mijn SR7005. Nu komt er helemaal geen geluid meer uit de fronts.SjakieZulu schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:52:
Ik had last van ''krakend'' geluid, jij ook?
Herken t van HD bronnen icm mede8er <-->SR5002
@Hann1bal: heb je iets van het dynamische geluid aan staan? Ik ben even de juiste naam kwijt, maar er zit een "burenstand" op de Marantz, die ook voor volumeaanpassingen zorgt. Kan dat het zijn?
De reciever al eens een factory reset gegeven?mcg_nl schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:12:
[...]
Ja heb ik ook met mijn SR7005. Nu komt er helemaal geen geluid meer uit de fronts.
Ja alle mogelijk resets die ik kon vinden op het net, echter maakte het geen verschil (buiten het feit dat al mijn instellingen weg waren).
Omdat het probleem begon toen de temperaturen vrij hoog waren, heb ik hem zelfs open gehad en een busje perslucht er op leeg geblazen, om eventueel stof weg te blazen, echter er zat niet veel bijzonder veel stof in.
Ik heb hem geprobeerd aan te melden voor reparatie (reparatie center in Elst), maar die verwijzen mij door naar mijn dealer. (en laat ik hem nou net 2de hands gekocht hebben).
Ik heb dit even laten rusten. Maar mocht iemand tips hebben ik hou mij aanbevolen.
Omdat het probleem begon toen de temperaturen vrij hoog waren, heb ik hem zelfs open gehad en een busje perslucht er op leeg geblazen, om eventueel stof weg te blazen, echter er zat niet veel bijzonder veel stof in.
Ik heb hem geprobeerd aan te melden voor reparatie (reparatie center in Elst), maar die verwijzen mij door naar mijn dealer. (en laat ik hem nou net 2de hands gekocht hebben).
Ik heb dit even laten rusten. Maar mocht iemand tips hebben ik hou mij aanbevolen.
Kijk anders eens op dit forum. Wellicht dat daar iemand is met nodige kennis van de receiver. Die je kan helpen. Wel vreemd dat ze je niet helpen. Zit er nog garantie op de receiver? En als je bon hebt dan zou ik het via de winkel doen. Anders nog keer bellen met Elst?
http://marantzforum.nl/forum/index.php
http://marantzforum.nl/forum/index.php
Ik heb nu 1,5 jaar een oude Marantz PM-68. Destijds gekocht op marktplaats voor E 125,- als begin voor mijn stereo setup. Had voorheen een surround opstelling, maar merkte dat ik vrijwel nooit meer films keek.
Aangezien ik een goede basis wilde, wel geïnvesteerd in relatief dure Monitor Audio Silver's 8. In beginsel dacht ik dat de speakers overkill zouden zijn voor deze versterker.
Echter, ik moet zeggen dat het echt fantastisch klinkt. Deels waarschijnlijk omdat het echt zo is, maar waarschijnlijk ook omdat ik voorheen altijd speakers had uit het laagste / boembox achtige segment.
Ik ben dus tevreden, maar als tweaker blijft het knaegen he. De verhouding speakers - versterker is op dit moment niet helemaal in balans is, zo lijkt het.
Nu zit ik te denken aan een Marantz PM 8005 als upgrade. Kost ca. E 1.000,-. Mijn vraag, ga ik er hiermee echt ‘op vooruit’? Ik hoor de laatste tijd zo vaak dat versterkers zoals ‘vroegah’, ze nu niet meer gemaakt worden. Ik heb geen (SA)CD speler, ik stream meestal via spotify. Ik weet het, allemaal foute antwoorden ;-), maar toch ben ik al zeg ik het zelf, vrij kritisch als het gaat om geluidskwaliteit. Ik heb wel goede speakerkabels en vergulde interlinks, dus dat is in orde. Graag jullie mening / advies over de PM 8005 of een andere, voor de hand liggende upgrade.
Aangezien ik een goede basis wilde, wel geïnvesteerd in relatief dure Monitor Audio Silver's 8. In beginsel dacht ik dat de speakers overkill zouden zijn voor deze versterker.
Echter, ik moet zeggen dat het echt fantastisch klinkt. Deels waarschijnlijk omdat het echt zo is, maar waarschijnlijk ook omdat ik voorheen altijd speakers had uit het laagste / boembox achtige segment.
Ik ben dus tevreden, maar als tweaker blijft het knaegen he. De verhouding speakers - versterker is op dit moment niet helemaal in balans is, zo lijkt het.
Nu zit ik te denken aan een Marantz PM 8005 als upgrade. Kost ca. E 1.000,-. Mijn vraag, ga ik er hiermee echt ‘op vooruit’? Ik hoor de laatste tijd zo vaak dat versterkers zoals ‘vroegah’, ze nu niet meer gemaakt worden. Ik heb geen (SA)CD speler, ik stream meestal via spotify. Ik weet het, allemaal foute antwoorden ;-), maar toch ben ik al zeg ik het zelf, vrij kritisch als het gaat om geluidskwaliteit. Ik heb wel goede speakerkabels en vergulde interlinks, dus dat is in orde. Graag jullie mening / advies over de PM 8005 of een andere, voor de hand liggende upgrade.
zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Ik weet niet hoe de PM-68 klinkt, en niet hoe de PM8005 klinkt, maar ik heb zelf net de PM7004 aangeschaft. En ik moet zeggen, wat een verbetering ten opzicht van mijn SR7005 en onkyo TX-NR807 mbt het stereo geluid.
Ik denk wel dat het een verbetering oplevert, maar of die verbetering ook echt 1000,- waard is.
Ik denk wel dat het een verbetering oplevert, maar of die verbetering ook echt 1000,- waard is.
' night mode' of zo? Die zorgt niet ineens voor een dip maar voor een plafond in het volume toch?
edit; hoort bij paar posten terug
stap 101: genieten van kwaliteit
edit; hoort bij paar posten terug
stap 1 tot en met 100: ga voor lossless, op wat voor manier dan ook. Ik gebruik een NAS en een Blue Sound Node, werkt primaBonkdoos schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:58:
Ik heb nu 1,5 jaar een oude Marantz PM-68. ....
Nu zit ik te denken aan een Marantz PM 8005 als upgrade. Kost ca. E 1.000,-. Mijn vraag, ga ik er hiermee echt ‘op vooruit’?........... ik stream meestal via spotify. ....maar toch ben ik ..vrij kritisch als het gaat om geluidskwaliteit. ....Graag jullie mening / advies over de PM 8005 of een andere, voor de hand liggende upgrade.
stap 101: genieten van kwaliteit
[ Voor 78% gewijzigd door Pjotr22 op 02-10-2015 19:10 ]
Voor streaming hebben wij zelf voor een Marantz NA6005 gekozen. Past mooi bij onze bestaande set. De app is niet zo gelikt als die van Sonos etc. Na een User Error. Hebben we het werkend en voor ons werkt het prima. Spotify en Flac bestanden streamen. De geluidskwaliteit is prima bij gebruik van Spotify. Wij vinden deze beter als met een Sonos. De DAC van de Node2 is ook erg goed. Prefereer zelf toch die van de Marantz.
---------------------------------------------------------------
Wij zijn ons aan het oriënteren op een 2 kanaals eindversterker voor onze Marantz 7009. Om de B&W CM9s2 fronts aan te sturen. Achter hebben we de CM8s2 staan. Of toch verstandige om te kijken naar 5 kanaals eindversterker.
Opties:
Rotel rb1582 II
NAD c275 <-- deze optie staat volgende week klaar om zelf te beluisteren.
Bij 5 kanaals zou voor ons de Rotel rb1585 optie zijn.
Iemand ervaring met eindversterk en de Marantz 7009 liefst met de CM9.
---------------------------------------------------------------
Wij zijn ons aan het oriënteren op een 2 kanaals eindversterker voor onze Marantz 7009. Om de B&W CM9s2 fronts aan te sturen. Achter hebben we de CM8s2 staan. Of toch verstandige om te kijken naar 5 kanaals eindversterker.
Opties:
Rotel rb1582 II
NAD c275 <-- deze optie staat volgende week klaar om zelf te beluisteren.
Bij 5 kanaals zou voor ons de Rotel rb1585 optie zijn.
Iemand ervaring met eindversterk en de Marantz 7009 liefst met de CM9.
[ Voor 35% gewijzigd door Daan_ op 07-10-2015 17:47 ]
Waarom wil je een aparte eindversterker gebruiken voor je front speakers? Als het is om te komen tot een beter geluid bij stereo weergave van muziek zou je ook kunnen kijken naar een geïntegreerde versterker met power amp direct optie. Dat geeft een veel beter resultaat dan een aparte eindversterker. Heb zelf de SR 7005 en PM15S2 versterker. Voor stereo weergave gebruik ik alleen de PM15S2. Bij films gebruik ik de SR 7005 voor de center en achter speakers en de PM15S2 voor de front speakers.
Dank voor je reactie, maar de PM15S2 valt buiten het gestelde budget.
Wij kregen meermaals het advies voor eindversterker. Tevens hebben we bij diverse luister sessies als een Rotel als eindbak gehad. Voor ons hoeft het geluid niet harder, maar voor ons gevoel was er meer control op de speakers met de eindbak. Vandaar de vraag mbt eindversterkers. Wat de ervaringen zijn.
Wij kregen meermaals het advies voor eindversterker. Tevens hebben we bij diverse luister sessies als een Rotel als eindbak gehad. Voor ons hoeft het geluid niet harder, maar voor ons gevoel was er meer control op de speakers met de eindbak. Vandaar de vraag mbt eindversterkers. Wat de ervaringen zijn.
helemaal eens dat met een eindbak het geluid van de CM9 meer tot zn recht komt, heb ik ook zo ervaren bij luistersessies bij HOBO. Zou gewoon met een oudje beginnen van MP, die je ook weer voor dat bedrag kan verkopen. Zodoende bouw je ervaring op voordat je een grote uitgave doet.
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
dank voor je reactie. Tweede hands gaat het niet worden. Het zal nieuw worden. Dinsdag staat de NAD c275 klaar. Om te testen met 7009 en de speakers. Krijgen hier redelijke korting op mochten we hem kopen.
Hoop dat de rotel 1582 II er dan ook is om te vergelijken. Deze al keer gehoord in andere combinatie.
Eigen ervaringen zijn erg welkom. Zeker langere termijn ervaringen.
Hoop dat de rotel 1582 II er dan ook is om te vergelijken. Deze al keer gehoord in andere combinatie.
[ Voor 40% gewijzigd door Daan_ op 08-10-2015 09:19 ]
Ben benieuwd wat je van de 7009 vindt. Vanwaar de korting als ik vragen mag of is dat een ons-kent-ons-dus-hang-het-niet-aan-de-grote-klok kwestie (niks mis met het laatste overigens)?Superdaantje schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:15:
dank voor je reactie. Tweede hands gaat het niet worden. Het zal nieuw worden. Dinsdag staat de NAD c275 klaar. Om te testen met 7009 en de speakers. Krijgen hier redelijke korting op mochten we hem kopen.
De 7009 bevalt hier erg goed. Net als de 6009. Al wordt de 7009 wel redelijk warm nu. Nu die cm9 en 8 moet voorzien van sap.
Korting kun je tegenwoordig bij veel winkels krijgen. Om vragen of genoeg kopen dan wordt veel bespreekbaar.
Korting kun je tegenwoordig bij veel winkels krijgen. Om vragen of genoeg kopen dan wordt veel bespreekbaar.
Maakt dat echt zo veel uit dan? De versterker die je vervangen hebt lijkt me toch ook geen slechte?mcg_nl schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:43:
Ik weet niet hoe de PM-68 klinkt, en niet hoe de PM8005 klinkt, maar ik heb zelf net de PM7004 aangeschaft. En ik moet zeggen, wat een verbetering ten opzicht van mijn SR7005 en onkyo TX-NR807 mbt het stereo geluid.
Ik heb na jaren zoeken eindelijk zelf nieuwe speakers gekocht: Cambridge audio Aero 6 en aangesloten op een Philips FR930e versterker, dus bakbeest uit de jaren 90. Ik vind het nu al zeer goed klinken en vraag me af in hoeverre een nieuwe versterker het geluid nog beter kan maken. Vermogen is nu op dit moment overkill, dus daar zal het zeker niet aan liggen. Alleen heeft het ook een significante impact op het geluid?
Zat dan eigenlijk eerder te denken aan een Marantz PM 6005, aangezien ik nooit hele hoge volumes gebruik (buren enzo..)
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Heb je de SR7005 in Pure Direct mode zonder Audyssey staan?
Ik heb zelf ook een SR7005 en heb de indruk dat wanneer je alle DSP uitzet het helemaal niet zo slecht klinkt.
Ik heb zelf ook een SR7005 en heb de indruk dat wanneer je alle DSP uitzet het helemaal niet zo slecht klinkt.
Eens ben ook zeer gelukkig met pure direct uit de SR 7005. Stuurt CM6 S2 aan, echt super geluid. Maar ja het kan altijd beter. Maar t vrouwtje is t niet altijd mee eens met de financiële implicaties daarvan he?
Vertel mij wat, financiële implicaties. Ik zou gewoon 5k willen, meer vraag ik niet.
Dan ging mijn SR6007 eruit voor een NR1606, en kwam er een extra stereo versterker erachteraan (zoals de MM7025).
Vervolgens zouden mijn Canton ERGO RC-L's eruit vliegen voor B&W 805's
Ik ben op zich wel tevreden over de SR6007, maar ik mis een beetje detail en sprankelend geluid. Niet dat het dof of onverzorgd klinkt, maar ik denk dat er meer uit te halen is. Of dat bij de receiver of de luidsprekers ligt vind ik lastig te bepalen. Aangezien we in een nieuwbouwhuis wonen en nog geen gordijnen of tapijt hebben liggen, kan ik me voorstellen dat ook een deel te wijten is aan de akoestiek.
Ik heb nog een oude NAD stereo versterker en een AKAI (1970 nogwat), eens kijken als ik deze aansluit of ik dan verschil kan ontdekken.
Dan ging mijn SR6007 eruit voor een NR1606, en kwam er een extra stereo versterker erachteraan (zoals de MM7025).
Vervolgens zouden mijn Canton ERGO RC-L's eruit vliegen voor B&W 805's
Ik ben op zich wel tevreden over de SR6007, maar ik mis een beetje detail en sprankelend geluid. Niet dat het dof of onverzorgd klinkt, maar ik denk dat er meer uit te halen is. Of dat bij de receiver of de luidsprekers ligt vind ik lastig te bepalen. Aangezien we in een nieuwbouwhuis wonen en nog geen gordijnen of tapijt hebben liggen, kan ik me voorstellen dat ook een deel te wijten is aan de akoestiek.
Ik heb nog een oude NAD stereo versterker en een AKAI (1970 nogwat), eens kijken als ik deze aansluit of ik dan verschil kan ontdekken.
Daar ben ik wel benieuwd naar! Of dat echt significant verschil oplevert. Ik luister voorlopig wel naar mijn oude Philips. Eerst de boxen maar een tijd inspelen.loewie1984 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:35:
...
Om misverstanden te voorkomen, de SR7005 klonk zeker niet slecht, gewoon goed.
Maar in mijn geval (en dit is alleen een persoonlijke mening gebaseerd op mijn eigen gehoor en smaak),was mijn SR7005 overleden, ik had nog een TX-NR807 liggen die had ik aangesloten omdat ik even niks anders had.
Daarbij merkte ik dat ik in surround de Onkyo veel mooier vond klinken, maar dat ik wat miste bij stereo muziek.
Omdat ik natuurlijk meerdere fora's lees, had ik begrepen dat een dedicated stereo versterker veel goed kan doen voor het stereo geluid. Dat leek mij ook wel logisch, dus wilde ik dat gewoon proberen.
Ik ben op zoek gegaan naar een Marantz uit de PM serie die ook de functie had van "Power Amp direct" zodat ik dus het 'beste' van 2 werelden zou hebben. (en niet 2 paar speakers, of moeten switchen van kabels, of een of ander switchboard)
Het is uiteindelijk een PM7004 geworden die ik 2de hands tegenkwam op marktplaats.
Bij het aansluiten en testen bleek al snel dat het geluid op stereo echt weer een verbetering had meegemaakt.
Maar in mijn geval (en dit is alleen een persoonlijke mening gebaseerd op mijn eigen gehoor en smaak),was mijn SR7005 overleden, ik had nog een TX-NR807 liggen die had ik aangesloten omdat ik even niks anders had.
Daarbij merkte ik dat ik in surround de Onkyo veel mooier vond klinken, maar dat ik wat miste bij stereo muziek.
Omdat ik natuurlijk meerdere fora's lees, had ik begrepen dat een dedicated stereo versterker veel goed kan doen voor het stereo geluid. Dat leek mij ook wel logisch, dus wilde ik dat gewoon proberen.
Ik ben op zoek gegaan naar een Marantz uit de PM serie die ook de functie had van "Power Amp direct" zodat ik dus het 'beste' van 2 werelden zou hebben. (en niet 2 paar speakers, of moeten switchen van kabels, of een of ander switchboard)
Het is uiteindelijk een PM7004 geworden die ik 2de hands tegenkwam op marktplaats.
Bij het aansluiten en testen bleek al snel dat het geluid op stereo echt weer een verbetering had meegemaakt.
Dat waren vast en zeker allemaal "audiofiele" fora, waarbij (blind) testen en/of meten een vieze begrippen zijnmcg_nl schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:09:
Goedemorgen,
Ik heb 2 maand geleden een Marantz NR 1605 gekocht. Werkt allemaal perfect. top geluid icm Q acoustics concept 20's. De Ziggo horizonbox ligt dwars
. Ik wilmet 1 afstandbediening alles kunnen bedienen. Dit moet mogelijk zijn met behulp van de afstandbediening van horizonbox icm hdmi arc.
Op deze manier dus:
Horizonbox--- HDMI ---> Marantz NR 1605 ---- HDMI(ARC)---> TV Samsung UE48JU6400.
Dit werkt niet. Ik krijg geen beeld op de tv. Soms krijg ik wel geluid via de marantz, maar hij geeft geen beeld door. Marantz is al een keer weg geweest. Hier hebben ze hdmi-kaart vervangen. Maar nog steeds niet opgelost. Marantz kan mij verder niet helpen. Ziggo telefoon mensen kunnen mij niet helpen, want ziggo ondersteunt officieel geen receivers. diverse tv's aangesloten, dus daar ligt het niet aan. firmware updates gehad. Ik ben ten einde raad...Heeft Iemand hier meer ervaring mee?
Groetjes Niek
Ik heb 2 maand geleden een Marantz NR 1605 gekocht. Werkt allemaal perfect. top geluid icm Q acoustics concept 20's. De Ziggo horizonbox ligt dwars
Op deze manier dus:
Horizonbox--- HDMI ---> Marantz NR 1605 ---- HDMI(ARC)---> TV Samsung UE48JU6400.
Dit werkt niet. Ik krijg geen beeld op de tv. Soms krijg ik wel geluid via de marantz, maar hij geeft geen beeld door. Marantz is al een keer weg geweest. Hier hebben ze hdmi-kaart vervangen. Maar nog steeds niet opgelost. Marantz kan mij verder niet helpen. Ziggo telefoon mensen kunnen mij niet helpen, want ziggo ondersteunt officieel geen receivers. diverse tv's aangesloten, dus daar ligt het niet aan. firmware updates gehad. Ik ben ten einde raad...Heeft Iemand hier meer ervaring mee?
Groetjes Niek
Horizon box heb ik aangesloten via HDMI op de reciever. Vandaar via HDMI out naar de TV. Dit werkt perfect.
De ARC gebruik ik zelf niet. Gebruik het geluid terug van de TV naar reciever niet evenals remote functie.
Als je alles goed en gemakkelijk wilt bedienen. Dan zou ik zelf eerder kijken naar een afstandsbediening als Logitech Harmoney. Dit werkt hier echt super. gebruik nu zelf de Harmoney Elite. De Touch is ook aanrader.
De ARC gebruik ik zelf niet. Gebruik het geluid terug van de TV naar reciever niet evenals remote functie.
Als je alles goed en gemakkelijk wilt bedienen. Dan zou ik zelf eerder kijken naar een afstandsbediening als Logitech Harmoney. Dit werkt hier echt super. gebruik nu zelf de Harmoney Elite. De Touch is ook aanrader.
Bedankt voor je bericht superdaantje!Superdaantje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:12:
Horizon box heb ik aangesloten via HDMI op de reciever. Vandaar via HDMI out naar de TV. Dit werkt perfect.
Zoals jij hem hebt beschreven zou ik dus ook mijn receiver/horizonbox willen aansluiten. Maar op die manier krijg ik dus geen beeld op de tv. Dit is dus juist het probleem.... Ik ben dus nu op zoek naar een oorzaak. Ligt het bij marantz of bij de horizon ?
Ik vermoed zelf bij horizon ivm hdmi handshake, maar de nr 1605 is een gloednieuw apparaat...
Heb je de instelling van je HDMI in (van horizon naar Marantz) goed staan? Doet de horizon het wel goed rechtstreeks op de TV? Krijg je marantz menu's wel te zien op je tv?
instellingen van marantz gecheckd en nagelopen.loeberce schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:07:
Heb je de instelling van je HDMI in (van horizon naar Marantz) goed staan? Doet de horizon het wel goed rechtstreeks op de TV? Krijg je marantz menu's wel te zien op je tv?
diverse ingangen op marantz geprobeerd
horizon rechtstreeks op tv, dan is het beeld perfect
hdmi kabels geprobeerd
Andere sources via marantz is wel werkend, ( apple Tv , dvd speler, internet radio) ook op tv zichtbaar
Ook al eens getest als je de HDMI kabel uit de Apple TV haalt en aansluit op horizon box. Wat gebeurd er dan?
Heb je al eens aantal keer achter elkaar een factory reset uitgevoerd. Dit wil soms nog wel eens helpen. Hier heeft dit wel eens geholpen.
Heb je al eens aantal keer achter elkaar een factory reset uitgevoerd. Dit wil soms nog wel eens helpen. Hier heeft dit wel eens geholpen.
Ik heb sinds ik de Marantz weer via het netwerk heb ontsloten sinds lange tijd dat Apple Airplay i.c.m. Spotify de Marantz vaker niet dan wel ziet. Daarnaast bemerk ik ook een vertraging van 4 a 5 seconden bij het pauzeren of skippen van liedjes. Terwijl dit vroeger gevoelsmatig nagenoeg direct was.
Geen idee waar het aan kan liggen, heb de versterker al meerdere malen uitgeschakeld, zelfs het resetten van de micro processor, het configureren van mijn wifi netwerk en het aan en uitzetten van mijn telefoon heeft tot dusver niet geholpen.
Iemand tips, ideëen of andere ervaringen?
Geen idee waar het aan kan liggen, heb de versterker al meerdere malen uitgeschakeld, zelfs het resetten van de micro processor, het configureren van mijn wifi netwerk en het aan en uitzetten van mijn telefoon heeft tot dusver niet geholpen.
Iemand tips, ideëen of andere ervaringen?
factory reset 5 keer achter elkaar uitgevoerd.Superdaantje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:23:
Ook al eens getest als je de HDMI kabel uit de Apple TV haalt en aansluit op horizon box. Wat gebeurd er dan?
kabels zojuist opnieuw aangesloten. Voor de verandering nu wel een beeld, maar helaas geen tv... foutcode 2040. i kan wel door de menu's heen scrollen, en dan staat er op een begeven moment: uw tv kan niet omgaan met de aanwezige kopieerbeveiliging...
Ik ziggo bellen: Ja meneer wij ondersteunen geen receivers. hier kunnen wij niks aan doen...

Ook al eens andere HDMI kabels geprobeerd ander merk? Bv lenen van kennis of buurman/vrouw.
En heb je het ook al eens geprobeerd op de werkende aansluiting zoals de Apple TV. Dus kabel uit Apple TV en in de Ziggo box.
En welke Horizon box heb je. Samsung .... ?
En heb je het ook al eens geprobeerd op de werkende aansluiting zoals de Apple TV. Dus kabel uit Apple TV en in de Ziggo box.
Kabels van 20 euro geprobeerd, nieuw uit doosSuperdaantje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:39:
Ook al eens andere HDMI kabels geprobeerd ander merk? Bv lenen van kennis of buurman/vrouw.
ja een samsung. Zojuist ook een factory reset van de horizon box uitgveoerd, dit mocht ook niet baten
[ Voor 4% gewijzigd door Niekio op 12-10-2015 14:42 ]