Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 32 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 11:44

Daan_

Alles op zijn tijd !!

loewie1984 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:18:
Ik heb sinds ik de Marantz weer via het netwerk heb ontsloten sinds lange tijd dat Apple Airplay i.c.m. Spotify de Marantz vaker niet dan wel ziet. Daarnaast bemerk ik ook een vertraging van 4 a 5 seconden bij het pauzeren of skippen van liedjes. Terwijl dit vroeger gevoelsmatig nagenoeg direct was.

Geen idee waar het aan kan liggen, heb de versterker al meerdere malen uitgeschakeld, zelfs het resetten van de micro processor, het configureren van mijn wifi netwerk en het aan en uitzetten van mijn telefoon heeft tot dusver niet geholpen.

Iemand tips, ideëen of andere ervaringen?
Op Spotify forum waren er meerdere problemen gemeld. Hier zelfde problemen gehad met de Marantz 7009 en 6009. Probleem kwam voort uit niet goed werkende Spotify app (iOS). Na de laatste update werkte dit weer goed met de iPads en iPhones.

Heb je de laatste versie van de App draaien? Indien ja. Deze al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Niekio schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:42:
[...]

Kabels van 20 euro geprobeerd, nieuw uit doos :D
ja een samsung. Zojuist ook een factory reset van de horizon box uitgveoerd, dit mocht ook niet baten
Had hier ook kabels van 20 euro (1.3) en die van 5 euro (1.4a) die werkte goed. Helaas werkte deze niet goed met BD speler en tussen reciever en TV. Uiteindelijk tussen alles duurdere Audioqeust HDMI forest gebruikt.

Het kan zeker geen kwaad om andere kabels eens te testen. Leen bv eens kabel van de buren of vrienden. Liefst één die HDMI 1.4 of hoger is.

Kabel lenen van iemand anders kan denk even geen kwaad om te testen.
Heb je ook getest om de kabel eens uit de Apple TV te halen dan in de zingt player. Niet om pluggen in de reciever. Zet dan reciever op Apple TV heb je dan beeld en geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-12-2023
Superdaantje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:51:
[...]

Had hier ook kabels van 20 euro (1.3) en die van 5 euro (1.4a) die werkte goed. Helaas werkte deze niet goed met BD speler en tussen reciever en TV. Uiteindelijk tussen alles duurdere Audioqeust HDMI forest gebruikt.

Het kan zeker geen kwaad om andere kabels eens te testen. Leen bv eens kabel van de buren of vrienden. Liefst één die HDMI 1.4 of hoger is.

Kabel lenen van iemand anders kan denk even geen kwaad om te testen.
Heb je ook getest om de kabel eens uit de Apple TV te halen dan in de zingt player. Niet om pluggen in de reciever. Zet dan reciever op Apple TV heb je dan beeld en geluid?
Kabels zijn allen 1.4. Ik zal eens andere kabels kopen. en als het niet werkt, dan kan ik de kabels alwtijd weer terug brengen...

Apple tv kabel verhaal: werkt niet..
Als ik door de menu's ga van horizon box. Dan vind ik bij diagnostiek: HDCP status: niet hdcp geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

HDMI kabel is zelf eerste waar ik aan moet denken. Deze zijn hier al vaker boosdoener geweest van issues. Ik zou toch eerst kijken of je kabel kunt lenen. Bijvoorbeeld bij de winkel.

http://marantz-uk.custhel...cp-communication-problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:19
Over die HDMI-kabels: mijn WDTV deed het juist beter met de kabel die ik ooit bij mijn Amino (TV-ontvanger glasvezel) gekregen had. Juist niet met mijn dure Audioquests.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-06 12:02
@ Nieko
Als je terugscrolt in dit forum kom je bij een aantal posts van mij terecht van een jaar of 2/3 geleden. Met exact dezelfde frustraties, handshake issue met mn nieuwe Samsung decoder icm Marantz. Ik vind het onbeschrijfelijk dat tech reuzen de handen niet ineen slaan om de problemen mbt handshake samen op te lossen.
Enige dat je als consument kunt doen is het apparaat dat niet wil meewerken terugsturen en hier de hele dag je beklag over doen op soc media

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 23:33
Zelf sinds een paar dagen in het bezit van de SR5010 en gelukkig geen handshake / connectie problemen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Rallye schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:33:
Over die HDMI-kabels: mijn WDTV deed het juist beter met de kabel die ik ooit bij mijn Amino (TV-ontvanger glasvezel) gekregen had. Juist niet met mijn dure Audioquests.....
Same here de 5 euro kabel deed beter dan de 20 euro. Echter merkte ik bij aanschaf van nieuwe UHD tv en BD speler dat de kabel hier niet zo lekker werkte. Het is en blijft lastig welke kabel de beste match is. Er zijn zoveel verschillende type in omloop. Hier nu alles vervangen voor AQ Forest HDMI. En dat werkt erg goed.

RU connectie heeft trouwens ook erg goede kabels die goed afgewerkt zijn. En voor een redelijke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rallye schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:42:
@Hann1bal: heb je iets van het dynamische geluid aan staan? Ik ben even de juiste naam kwijt, maar er zit een "burenstand" op de Marantz, die ook voor volumeaanpassingen zorgt. Kan dat het zijn?
In de Auddyssey settings stond Dynamic Volume inderdaad aan, maar het kan toch niet zo zijn dat dit zo slecht is dat je heel vaak volume dips hebt? Ik koop een redelijk high end receiver omdat ik "goed spul" wil hebben, dan heb ik niets aan een feature die slecht qua volume is.

Nu heb ik de feature uitgezet en lijkt het probleem zich niet meer voor te doen. Het grote voordeel van Dynamic volume is dat de conversaties een kleine boost lijken te krijgen qua volume. Dat kan wel fijn zijn voor relaxt films en series kijken, omdat de audio track van sommige series en films veel focussen op de effecten waardoor de conversaties slecht te volgen zijn, tenzij je het volume heel hoog zet.

(Ik heb deze feature ook nooit aangezet, maar alleen een nieuwe Audyssey meting gedaan nadat ik ben verhuisd.)

Daarnaast zou ik graag willen weten of anderen nog goede ervaringen hebben om vanaf een Windows PC muziek te streamen naar de Marantz, maar dan wel via remote bediening via tablet of telefoon.

DLNA is een drama, ik zie wel de mappenstructuur maar geen audiobestanden. Wat wel goed werkt is airplay en de Cast to Marantz feature in WMP in Windows 10. Echter kun je dan alleen een playlist maken en afspelen, zonder controle vanaf de bank. (De PC staat op zolder.)

Het zou fijn zijn als ik met de remote app van Marantz gewoon lekker kan browsen in mijn albums en van daaruit kan spelen. Wat natuurlijk wel kan is iTunes en de iTunes remote en dan via airplay naar de receiver. Het voelt allemaal als virtuele duct tape met tie wraps... :(

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 13-10-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-05 14:09
Hann1BaL schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:37:
[...]
. Het voelt allemaal als virtuele duct tape met tie wraps... :(
Dat heb ik nu gehad met verschillende alles in 1 receivers. Ik heb een 2de hands sonos connect gekocht om van dit probleem af te zijn. Te bedienen met zowel android als ios, dus door al mijn gezinsleden.

(Ik heb ook een apple tv & chromecast geprobeerd, maar die zijn nu overbodig voor audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mcg_nl schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:04:
[...]

Dat heb ik nu gehad met verschillende alles in 1 receivers. Ik heb een 2de hands sonos connect gekocht om van dit probleem af te zijn. Te bedienen met zowel android als ios, dus door al mijn gezinsleden.

(Ik heb ook een apple tv & chromecast geprobeerd, maar die zijn nu overbodig voor audio)
Apple TV wil ik niet PUNT

De vraag met een dergelijke Sonus oplossing: Kan de sonus direct tegen mijn PC aanpraten (via file share o.i.d.?)

Ik zoek eigenlijk een oplossing voor dit probleem:
Muziek staat op de PC
Het moet afspelen op de receiver ZONDER dat de TV aan staat
Moet bediend kunnen worden vanaf tablets en telefoons op iOS en Android.

Dat lijkt geen Rocket Science, maar de praktijk is dat het daar wel wat van weg heeft. De marantz app en DLNA op de PC lijkt in ieder geval geen succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Goed nieuws, maar de prijs van een dergelijke oplossing is daar helaas ook naar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Hann1BaL schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:37:
[...]

In de Auddyssey settings stond Dynamic Volume inderdaad aan, maar het kan toch niet zo zijn dat dit zo slecht is dat je heel vaak volume dips hebt? Ik koop een redelijk high end receiver omdat ik "goed spul" wil hebben, dan heb ik niets aan een feature die slecht qua volume is.

Nu heb ik de feature uitgezet en lijkt het probleem zich niet meer voor te doen. Het grote voordeel van Dynamic volume is dat de conversaties een kleine boost lijken te krijgen qua volume. Dat kan wel fijn zijn voor relaxt films en series kijken, omdat de audio track van sommige series en films veel focussen op de effecten waardoor de conversaties slecht te volgen zijn, tenzij je het volume heel hoog zet.

(Ik heb deze feature ook nooit aangezet, maar alleen een nieuwe Audyssey meting gedaan nadat ik ben verhuisd.)

Daarnaast zou ik graag willen weten of anderen nog goede ervaringen hebben om vanaf een Windows PC muziek te streamen naar de Marantz, maar dan wel via remote bediening via tablet of telefoon.

DLNA is een drama, ik zie wel de mappenstructuur maar geen audiobestanden. Wat wel goed werkt is airplay en de Cast to Marantz feature in WMP in Windows 10. Echter kun je dan alleen een playlist maken en afspelen, zonder controle vanaf de bank. (De PC staat op zolder.)

Het zou fijn zijn als ik met de remote app van Marantz gewoon lekker kan browsen in mijn albums en van daaruit kan spelen. Wat natuurlijk wel kan is iTunes en de iTunes remote en dan via airplay naar de receiver. Het voelt allemaal als virtuele duct tape met tie wraps... :(
Geen ervaring met windows media player,
Maar mijn audio bestanden staan op mijn NAS.
En die kan ik gewoon vanaf de Marantz App op mijn telefoon benaderen en browsen en laten afspelen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
De prijs viel mij ook tegen, vandaar de keuze op een 2de hands model. (200,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-06 16:46
Mijn vader heeft vorige week een NR1504 gekocht, maar heeft problemen om spofify werkend te krijgen (spotify connect). Nu kijk ik hier op het forum en zie wat oude berichten dat er dus blijkbaar wel spotify opzit maar geen connect? Of is dat ondertussen al opgelost met firmware upgrades?

En als het er niet op zit, wat is dan de 'handigste manier' om spotify te besturen op de receiver? Elke keer de tv aanzetten om spotify aan te zetten zien ze niet zitten volgensmij.

Ben helaas de komende weken daar niet in de buurt dus moet ze 'helpen' zonder dat ding ooit gezien het hebben. Alvast bedankt voor jullie reactie want google maakt mij ook niet veel wijzer.

[ Voor 17% gewijzigd door Bartske op 14-10-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Of er connect opzit kan ik met 3 sec zoeken ook niet vinden. Maar via airplay werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
mcg_nl schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:19:
Of er connect opzit kan ik met 3 sec zoeken ook niet vinden. Maar via airplay werkt het wel.
Maar airplay is alleen ios/osx toch? Ze hebben een windows laptop en android apparaat, het liefste zou het van de android af moeten kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcg_nl
Nu weet ik zelf dat de Marantz app niet echt een super app is, maar ik lees dat het daarmee zou moeten kunnen. (lees ik op de gebruikers reviews hier op tweakers)

En anders even wachten of de update voor de chromecast spotify connect goed ondersteund, en dan ergens een chromecast scoren voor 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
mcg_nl schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:37:
Nu weet ik zelf dat de Marantz app niet echt een super app is, maar ik lees dat het daarmee zou moeten kunnen. (lees ik op de gebruikers reviews hier op tweakers)

En anders even wachten of de update voor de chromecast spotify connect goed ondersteund, en dan ergens een chromecast scoren voor 2 tientjes.
Bedankt voor je hulp. Ik geef het door en dan zoekt ie het maar uit de komende weken :P. Wel erg raar dat er dan wel spotify opzit maar geen connect (terwijl airplay dan weer wel aanwezig is). Zal ik als ik er over 3 weken naar toe ga zelf wel naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Als je veel muziek hebt kan de 65k limit van Sonos een probleem zijn. Je zou ook Plex eens als server op je PC kunnen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Bartske schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:23:
[...]

Maar airplay is alleen ios/osx toch? Ze hebben een windows laptop en android apparaat, het liefste zou het van de android af moeten kunnen spelen.
Zover ik heb kunnen zien heeft je receiver geen Spotify Connect.

Airplay zou moeten werken vanaf de windows laptop. Zoek hier eens op met Google diverse resultaten die aangeven hoe het werkt.

Je zou ook kunnen kijken naar bv een blussound node. Oude model heeft iets betere DAC dan de Sonos. Nieuwe Node2 is al weer stapje beter geworden. Helaas zijn dit geen goedkope oplossingen. De Cromecast is wellicht goedkopere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Hann1BaL schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

De vraag met een dergelijke Sonus oplossing: Kan de sonus direct tegen mijn PC aanpraten (via file share o.i.d.?)

Muziek staat op de PC

Dat lijkt geen Rocket Science, maar de praktijk is dat het daar wel wat van weg heeft. De marantz app en DLNA op de PC lijkt in ieder geval geen succes :(
At your service. Hou wel rekening met het taggen = veel werk ;) Zal bij Sonos niet anders zijn.

productreview: Bluesound Node Zwart review door 445033

NB: volgens mij is deze Bluesound nu goedkoper te verkrijgen ivm uitkomen van Bluesound Node 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bartske schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:16:
Mijn vader heeft vorige week een NR1504 gekocht, maar heeft problemen om spofify werkend te krijgen (spotify connect). Nu kijk ik hier op het forum en zie wat oude berichten dat er dus blijkbaar wel spotify opzit maar geen connect? Of is dat ondertussen al opgelost met firmware upgrades?

En als het er niet op zit, wat is dan de 'handigste manier' om spotify te besturen op de receiver? Elke keer de tv aanzetten om spotify aan te zetten zien ze niet zitten volgensmij.

Ben helaas de komende weken daar niet in de buurt dus moet ze 'helpen' zonder dat ding ooit gezien het hebben. Alvast bedankt voor jullie reactie want google maakt mij ook niet veel wijzer.
inderdaad geen spotify connect
een optie is om er een gramofon aan te koppelen. die kun je aansturen vanuit spotify op een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

Videopac

Rommelt wat aan.

Hann1BaL schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

Muziek staat op de PC

Koop tweedehands een Logitech Squeezebox Touch en de Squeezepad app. Bevalt het niet dan verkoop je hem weer voor (vrijwel) hetzelfde bedrag. De geluidskwaliteit is beter dan bij Sonos en high-res bestanden worden ondersteund tot 24-bit / 96 kHz.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hmm met de Squeezebox heb ik slechte ervaringen. Updates die niet werken en zich steeds weer melden, synchronisering die de helft van de tijd niet werkt. Geluidskwaliteit is goed, maar de Sonos zou beter moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Rallye op 14-10-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Rallye schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:45:
Hmm met de Squeezebox heb ik slechte ervaringen. Updates die niet werken en zich steeds weer melden, synchronisering die de helft van de tijd niet werkt. Geluidskwaliteit is goed, maar de Sonos zou beter moeten zijn.
Ik weet niet van hoe lang geleden je ervaringen zijn, maar de laatste jaren is het probleemloos. En qua geluidskwaliteit heeft Squeezebox (de Touch dan) een beter naam dan Sonos. Maar ieder zijn ding, natuurlijk.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
We raken wat off topic, maar ik had een Radio en een Duet, die aan mijn Marantz hing. Over de geluidskwaliteit had ik niets te klagen, maar (ondanks de goede ondersteuning door Logitech - best lang en vaak met ze aan de telefoon gehangen) ging de synchronisatie tussen beide (eigenlijk drie - de Duet bestaat uit een controller en een receiver) vaak niet goed. Ook de updates tussen controller en receiver verschilden vaak in versie en dan bleven ze zeuren om updates. Ik heb hem uiteindelijk wegens deze problemen weggedaan.

Aan de andere kant: heb je maar één apparaat, bijvoorbeeld een Touch, dan heb je geen synchronisatieprobleem en speelt het updaten misschien ook minder. Naar ik heb begrepen is de Squeezebox inmiddels voor Logitech wel "end of life". Is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:12
End of life van Squeezebox is relatief. De hardware wordt idd niet meer gemaakt, maar de hoofdontwikkelaar van de software is zelf ook een gebruiker en blijft bugfixes en updates uitbrengen. De laatste beta versies zijn heel stabiel. Zelfs Spotify werkt prima (via 3rd party plug-in op Logitech Media Server).

Synchronisatie (3x Touch) werkte bij mij ook altijd matig tot ik ben overgestapt op powerline adapters. Brakke WiFi ontvangst bleek het issue. Nu heb ik nooit meer problemen.

On topic: uiteraard hangt mijn Squeezebox Touch aan m'n Marantz NR1605, echt super geluid!

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Heb een keer ergens gelezen (dacht een manual oid), dat je op de Marantz soort van day/evening/night settings hebt. Dit heb ik echter niet kunnen vinden in het menu van m'n SR5010.
Nu m'n nieuwe speakers beetje ingespeeld raken (en afhankelijk van de content), komt de bass uit m'n vloerstaanders meer tot leven. Wacht nog op de rest van m'n set, met subwoofer.
Nu is m'n woonruimte nog ietwat hol/kaal en kan de bass uit m'n vloerstaanders 's avonds laat net iets te veel aanwezig zijn. Op die tijden wil ik net even wat minder bass hebben. Is dat ergens in te stellen?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaiz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 16:43
Ik ben van plan een Marantz NR1605 aan te schaffen, maar heb nog de volgende vraag. Als ik een device als PS4/Xbox One via de receiver aan sluit met HDMI en vervolgens door lus met HDMI naar mijn televisie, wordt dan de inputlag/displaylag verhoogd? Zo ja, zijn hier misschien ergens testresultaten van of heeft iemand hier daar ervaring mee?

Kan zo snel weinig informatie hier over vinden. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
zonder gehinder te zijn door enige kennis hierover kan ik uit eigen ervaringen zegen dat de enige lag die je daadwerkelijk kunt ervaren is die van de tv zelf, dus nadat de tv het signaal ontvangt (dus al dan niet via doorlus)
Mede daarom heb ik liever Plasma, LCD tv´s staan bekend om de input lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05
Pjotr22 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:17:
Mede daarom heb ik liever Plasma, LCD tv´s staan bekend om de input lag
Plasma's hebben ook last van input lag. De pixels kunnen (veel) sneller wisselen van kleur ten opzichte van een LCD, maar dat is de response tijd. De input lag is afhankelijk van de software welke op de TV draait en in hoeverre deze uit is te schakelen. Sony heeft op dit moment de snelste TV's qua input lag met 20-30 ms, LCD TV's... Wel een feit dat de lag van de TV een grotere rol zal spelen dan die van de receiver.

Hoe het op een Marantz zit weet ik niet, maar op mijn Denon kan ik instellen of de HDMI een Game of Film-bron heeft wat de delay zou moeten verbeteren. Van Yamaha weet ik ook dat er zoiets zit op hun receivers. Maar aan de andere kant, mijn oude Denon was qua HDMI instellingen behoorlijk basaal en ook daar heb ik nooit lag ondervonden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Laatst online: 04-06 18:06
FeaR schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:46:
Hoe het op een Marantz zit weet ik niet, maar op mijn Denon kan ik instellen of de HDMI een Game of Film-bron heeft wat de delay zou moeten verbeteren. Van Yamaha weet ik ook dat er zoiets zit op hun receivers. Maar aan de andere kant, mijn oude Denon was qua HDMI instellingen behoorlijk basaal en ook daar heb ik nooit lag ondervonden.
Doorlussen verhoogt de lag praktisch niet, extra processing wel. Mijn Marantz NR1602 heeft ook een game setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
MPAnnihilator schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:29:
Ik heb ook bij H&C Hifi een koopje gedaan denk ik , een MM7025 versterker voor 625€ , nieuw in de doos , en garantie. Zoals het hoort dus , niet zoals ik over Stassen al gehoord heb dat ze gewoon de doos zelf terug dicht plakken :(
Alweer tijdje terug. Wat zijn de ervaringen met de MM7025 qua geluid? Ik overweeg hem als een upgrade vanaf mijn NR1602 voor het luisteren van stereo muziek.

Ik heb nu al voldoende vermogen, dus het gaat me feitelijk alleen om een betere versterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
roderickvd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:06:
[...]

Alweer tijdje terug. Wat zijn de ervaringen met de MM7025 qua geluid? Ik overweeg hem als een upgrade vanaf mijn NR1602 voor het luisteren van stereo muziek.

Ik heb nu al voldoende vermogen, dus het gaat me feitelijk alleen om een betere versterking.
Het is mij eerlijk gezegd niet duidelijk wat je bedoeling met een MM7025 zou moeten zijn. Dit is toch een eindversterker, wat zou je daarop dan aan willen sluiten als voorversterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

[...]

Upgrade? Wil je deze aansluiten op je 1602? En welke speakers mag hij gaan aansturen?
Wij waren niet zo onder de indruk van de mm7025. Aangesloten op de 7009 met b&w cm9s2. Uiteindelijk gekozen voor een NAD c275BEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Superdaantje schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:17:
Upgrade? Wil je deze aansluiten op je 1602? En welke speakers mag hij gaan aansturen?
Wij waren niet zo onder de indruk van de mm7025. Aangesloten op de 7009 met b&w cm9s2. Uiteindelijk gekozen voor een NAD c275BEE
Ja, vanuit de pre-out van de NR1602. Hij stuurt een set zelfbouw SEAS A26's aan.

Ik hoor meer "meh" geluiden over de MM7025. Hoe zou jij het geluid ervan omschrijven? De NAD C275BEE is ook weer een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

roderickvd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:54:
[...]

Ja, vanuit de pre-out van de NR1602. Hij stuurt een set zelfbouw SEAS A26's aan.

Ik hoor meer "meh" geluiden over de MM7025. Hoe zou jij het geluid ervan omschrijven? De NAD C275BEE is ook weer een stuk duurder.
Als je aan zelfbouw gewend bent zou je ook een Hypex eindversterker kunnen bouwen, bijvoorbeeld o.b.v. de UcD180. Meer waar voor je geld krijg je niet, plus compact, plus koel (=> weinig inbouwruimte nodig / kan in een kast => hogere WAF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

roderickvd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:54:
[...]

Wij vonden deze de speakers prettige aansturen. Laag kwam er beter uit etc. Dit alles zal per speaker combinatie verschillen. Beste advies om zelf te gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Videopac schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:49:
Als je aan zelfbouw gewend bent zou je ook een Hypex eindversterker kunnen boven, bijvoorbeeld o.b.v. de UcD180. Meer waar voor je geld krijg je niet, plus compact, plus koel (=> weinig inbouwruimte nodig / kan in een kast => hogere WAF).
Goede suggestie, ook over de WAF! Ik ben om :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
[...]

Zeer tevreden van , al was het verschil met mijn Marantz SR6005 achteraf gezien klein. Vooral op (schandalig hoge) volumes , houdt hij de speakers ( Focal 826W's ) mooi gecontroleerd , zonder dat ze gaan vervormen. Op normale luistervolumes hoor ik helemaal geen verschil. De klankkleur beïnvloedt hij helemaal niet.
Het maakt mijn SR6005 ook een beetje minder warm worden, ook goed meegenomen want die kan er wat van...

Ondertussen heb ik nog steeds geen bluray speler van Marantz , mocht ik nu het geld opnieuw moeten gaan investeren , zou ik toch eerder voor een andere component gaan. Nu hij hier staat echter , wel ook tevreden van.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Het viel mij op dat de blauwe verlichting rondom het ronde midden-display een soort van 'leeft' Het lijkt wel of er delen soms uitvallen of minder worden en dan weer opleven. Meer mensen die dit herkennen? Is dit een probleem of hoort het zo?
betreft een SR7005

[ Voor 3% gewijzigd door vwtune op 21-10-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
misschien kijk je er te lang naar :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Teveel vermogen weggetrokken van de verlichting? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik kijk er niet te lang naar en het is gewoon op een normaal volume... Wanneer ik tv kijk dan zie ik het gewoon veranderen in mijn ooghoek. het leek eerst optisch bedrog maar blijkt dus niet zo te zijn.

Is er trouwens ook een app voor android voor de SR7005 die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
ja die van Denon schijnt het te doen. Ik gebruik zelf de AVR remote, prima ding niet hoogstaand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjohan
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-06 21:48
mcetweaker schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:24:
[...]

inderdaad geen spotify connect
een optie is om er een gramofon aan te koppelen. die kun je aansturen vanuit spotify op een pc.
Ik gebruik zelf hiervoor de Google Chromecast. Aansluiten op een HDMI ingang en aansturen via de Spotify app op telefoon of tablet. Tv kan gewoon uit blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Als je geen HDMI hebt (stereo versterker) lijkt de Chromecast audio een goede tip: http://androidworld.nl/review/chromecast-audio/, zeker als je toch een Android-telefoon hebt.

Edit: in de aanbieding bij de MediaMarkt voor €29,- (net als de gewone HDMI-Chromecast trouwens).

[ Voor 36% gewijzigd door Rallye op 26-10-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 17:07
Sinds een week in de wereld van Marantz gestapt. Na jarenlang Sony ES receivers te hebben gehad wilde ik de overstap maken omdat een combi Marantz-Mordaunt Short Mezzo 6 een ideale zou zijn.
Ik heb een instapper aangeschaft, de SR5005 om te kijken of het bevalt. Dan komt er vanzelf wel een keer een receiver uit de 7000 serie.... :-)
Ik moet zeggen dat ik al zeer tevreden ben. Het totale geluidsbeeld is veel fraaier, beter gedetailleerd e.d. Ik hoor nu fragmenten in muziekpassages (die ik goed ken) wat ik voorheen niet hoorde!
Maar er is een geluidsinstelling waar niet uit kom.
Bij de Sony ES receivers kon ik bij een DTS-HD ( Master) geen extra surround modus instellen zoals PLIIX MUSIC of PLII MOVIE. Bij deze receiver kan dat wel. En dat snap ik niet helemaal. Als ik een DTS-HD MASTER bron afspeel dan heb ik toch al in principe een 5.1 ( in mijn geval 7.1) ? Waarom dan toch een surroundmodus toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Marantz - Mordaunt Short Mezzo serie buddy!

Sorry moest even. Draait hier alweer een jaar of 6 mee. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Jelte schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:39:
Marantz - Mordaunt Short Mezzo serie buddy!

Sorry moest even. Draait hier alweer een jaar of 6 mee. Heerlijk :)
:) :9~
Dan kan jij zeker wel antwoord geven op mijn bovenstaande vraag....?
Ik kreeg al een tip om de instelling op Auto te zetten maar dan heb ik geen 7.1 maar 5.1 bij DTS-HD Master.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05
sonsan schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:42:
Sinds een week in de wereld van Marantz gestapt. Na jarenlang Sony ES receivers te Als ik een DTS-HD MASTER bron afspeel dan heb ik toch al in principe een 5.1 ( in mijn geval 7.1) ? Waarom dan toch een surroundmodus toevoegen?
Omdat een HD Audio-track niet per definitie 7.1 is? Er is ook HD Audio in stereo of "slechts" 5.1, dan kan je met een optie als Pro Logic IIz er toch een soort van 7.1 van maken. En anders heb je nog de persoonlijke voorkeur als DSP modi (al Zoë je dat vooral nog bij Yamaha).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 12-06 10:57
vwtune schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:49:
Het viel mij op dat de blauwe verlichting rondom het ronde midden-display een soort van 'leeft' Het lijkt wel of er delen soms uitvallen of minder worden en dan weer opleven. Meer mensen die dit herkennen? Is dit een probleem of hoort het zo?
betreft een SR7005
Hier precies hetzelfde. Ook een SR7005. Bij bij knippert het onderste gedeelte van rond de circel.

Van de week viel het me pas op. Heb nog niets gemerkt dat het geluid er door beinvloed wordt.

Het hoort niet zo. Heb het vlak na het aanzetten van de receiver. Als hij poosje aanstaat brand alles gewoon weer. Echt apart. Het was dat jij erover begon. Je gaat er dan op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
Even een vraag tussendoor aan de kenners hier. Ik heb een marantz Nr1403, en een horizon box, is er toevallig iets bekend over een "handshake"probleem tussen deze 2 ?

Eens in de zoveel tijd valt het geluid en beeld weg en moet ik de marantz herstarten om het probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Het komt wel eens voor dat er dit soort problemen zijn. dit recentelijk ook gehad bij kennissen. Bij hen andere box aangevraagd en probleem was weg. Voor dat we dit gedaan hebben wel één en andere getest.
* Ander HDMI kanaal op de receiver als TV
* Andre HDMI kabel tussen horizon en receiver
* Andre HDMI kabel tussen receiver en TV
* Fabriek reset van de receiver als Horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gister was mn SR5008 weer helemaal vastgelopen, geen enkele reactie meer mogelijk via app, afstandsbediening of welke knop dan ook op het apparaat zelf..
Moest stekker eruit halen om hem weer werkend te krijgen.

Ik heb continu een telnetsessie actief die gekoppeld is aan mijn domoticasysteem, en vermoedde dat het hier aan lag, maar nu lees ik dit.
Galaxis: reageerde bij jou het display op de versterker nog? Bijv bij volume aanpassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Volgens de manual zou ik bij mijn SR5005, terwijl ik b.v. van volume of ingangsbron verander, op mijn tv scherm het volume of type ingangsbron zichtbaar moeten krijgen. Maar dat gebeurt niet. Ik heb op de receiver alle instellingen meerdere malen doorlopen maar het lukt me niet.
Kan dit aan de tv liggen, een Panasonic plasma van ong. 7 jaar oud of misschien aan de HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dan moet je op je TV ook nog iets aanzetten. Op mijn Samsung moet dat ook (en af en toe valt het uit en moet ik dat opnieuw doen). Ik heb geen Panasonic aan mijn Marantz hangen, dus weet net hoe het daar heet. Misschien helpt dit: http://www.howtogeek.com/...ur-tv-and-why-you-should/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Rallye schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:47:
Dan moet je op je TV ook nog iets aanzetten. Op mijn Samsung moet dat ook (en af en toe valt het uit en moet ik dat opnieuw doen). Ik heb geen Panasonic aan mijn Marantz hangen, dus weet net hoe het daar heet. Misschien helpt dit: http://www.howtogeek.com/...ur-tv-and-why-you-should/
Ik heb bij de instellingen van de TV gekeken maar zie niks wat besproken wordt in jouw link. Ook 'bediening met HDMI' zowel op de TV als de receiver gaf geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Tja, dan zou je TV wel eens te oud kunnen zijn..... Wat staat er in de gebruiksaanwijzing van de TV (evt. via internet zoeken op typenummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 12-06 15:09
Iemand een mogelijkheid gevonden om (zonder direct pure mode) alle video processing uit te zetten van het hdmi signaal op een NR1504 of NR1604. Ik heb nog steeds een OSD van het menu over het HDMI signaal wat resulteerd in redelijk wat input lag.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:32
Raar probleem. Ik heb een SR5007 en mijn ARC is er ineens mee opgehouden. Mijn tv kan ook niet meer met mijn receiver communiceren met hdmi cec, volume wordt ook niet meer doorgestuurd. Ook staat mijn receiver niet meer onder de hdmi cec devices. Nu zit er een klein beetje speling op de hdmi out van de receiver, maar ik kan mijn moeilijk voorstellen dat alleen hdmi cec en arc er dan mee stopt en beeld wel goed blijft.

-Geen software update geweest (niet verbonden met internet)
-Receiver is onlangs een paar keer uit en in de kast geplaatst mogelijk druk op de hdmi port geweest
-Instellingen ongewijzigd, en zo ver ik kan overzien staan ze nog steeds juist
-verschillende kabels zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben nu aan het genieten van een SR6009, die voor minder dan de helft wegging (van de nieuwprijs een jaar terug) in combinatie met een paar Quadral Platinum M5's. Hatsekidee, bi-amp aan en gaan met die banaan. Spotify connect, goed werkende cec, heerlijk geluid.

Jup totaal verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
rodie83 schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:48:
Ik ben nu aan het genieten van een SR6009, die voor minder dan de helft wegging (van de nieuwprijs een jaar terug) in combinatie met een paar Quadral Platinum M5's. Hatsekidee, bi-amp aan en gaan met die banaan. Spotify connect, goed werkende cec, heerlijk geluid.

Jup totaal verkocht!
Dat is een leuke combi, maat van me had die Quadrals ook, fantastische speakers kun je jaren mee vooruit gefeliciteerd!

Om het maximale eruit te halen voor muziek zou je er in een volgende updrage virus-uitbraak een eindversterker tussen kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Furfoot schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:21:
Iemand een mogelijkheid gevonden om (zonder direct pure mode) alle video processing uit te zetten van het hdmi signaal op een NR1504 of NR1604. Ik heb nog steeds een OSD van het menu over het HDMI signaal wat resulteerd in redelijk wat input lag.
volgens mij heb ik dat gedaan in het setup menu. is allemaal uit te zetten inderdaad, ook de weergave van osd.

Video menu
Bij output settings video conversion op off
Bij hdmi setup lipsync off
Bij OSD alles op off/auto off

Dat werkt bij mij prima op m'n 1604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
mcetweaker schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:40:
[...]

volgens mij heb ik dat gedaan in het setup menu. is allemaal uit te zetten inderdaad, ook de weergave van osd.

Video menu
Bij output settings video conversion op off
Bij hdmi setup lipsync off
Bij OSD alles op off/auto off

Dat werkt bij mij prima op m'n 1604
Bij mij kan ik dan alsnog via het scherm het menu van de receiver zien als ik op menu druk, dus het beeld wordt nog steeds gemanipuleerd met input lag gevolg. Is dat bij jou ook?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
HEY_DUDE schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:45:
Raar probleem. Ik heb een SR5007 en mijn ARC is er ineens mee opgehouden. Mijn tv kan ook niet meer met mijn receiver communiceren met hdmi cec, volume wordt ook niet meer doorgestuurd. Ook staat mijn receiver niet meer onder de hdmi cec devices. Nu zit er een klein beetje speling op de hdmi out van de receiver, maar ik kan mijn moeilijk voorstellen dat alleen hdmi cec en arc er dan mee stopt en beeld wel goed blijft.
HDMI control moet op ON staan om ARC werkend te krijgen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hmm. Dat waag ik te betwijfelen. Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Furfoot schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:40:
[...]

Bij mij kan ik dan alsnog via het scherm het menu van de receiver zien als ik op menu druk, dus het beeld wordt nog steeds gemanipuleerd met input lag gevolg. Is dat bij jou ook?
Ik kan wel het menu benaderen inderdaad, maar verder nergens last van.

Lag is er niet als je de hdmi direct in de tv stopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Rallye schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:55:
Als ik op mijn NR1605 HDMI Control op Off zet dan werkt ARC in ieder geval niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
mcetweaker schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:38:
[...]

Ik kan wel het menu benaderen inderdaad, maar verder nergens last van.

Lag is er niet als je de hdmi direct in de tv stopt ?
Ik heb m'n PC aangesloten via HDMI. De TV zelf is al zo'n 40ms aan lag en dan komt nog de marantz erboven op (+~60ms) dus met bepaalde games die snelle reacties vereisen merk je het wel.

Maargoed het valt dus niet uit te zetten bij de marantz receivers, ga ik toch proberen om direct HDMI naar TV te doen mis dan wel surround sound.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Rallye schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:55:
Net geprobeerd en zo werkt het gewoon :)

Instagram

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:32
Furfoot schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:41:
[...]

HDMI control moet op ON staan om ARC werkend te krijgen.
Instellingen stonden wel goed. Andere tv aangesloten en ik had ineens weer arc. De eerste tv weer opnieuw aangesloten en arc deed het weer! Ik vermoed toch een los contact of een hdmi handshake issue oid,

• Rallye
Soms valt ARC inderdaad weg. Met name als er bij het aan- en uitzetten iets niet goed gaat (TV aan, uit en meteen weer aan bijvoorbeeld).

• VincentG
Wat is de 'juiste' manier om YouTube video's te streamen naar m'n Marantz SR5010?
Op de Marantz (of m'n UD5007) en m'n Boxee Box heb ik (dezelfde) YouTube app, maar die vind ik niet super fijn qua zoeken. Een tijdje terug was er op YT een live stream, die ik via de app niet kon vinden. Komt vaak voor dat ik op een website bijvoorbeeld een filmpje tegenkom, die ik naar m'n avr wil streamen, zonder daar via een app weer opnieuw op te moeten gaan zoeken.

Via m'n iPhone als Macbook krijg ik de Airplay opties Marantz en Boxee Box. Echter, in beide gevallen pakt die enkel het geluid. Heb op m'n iPhone wel eens gezien dat ik YT moest 'koppelen', maar dat hielp niet. Hoe kan ik alsnog eenvoudig video naar m'n receiver streamen?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
VincentG schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:32:
Wat is de 'juiste' manier om YouTube video's te streamen naar m'n Marantz SR5010?
Op de Marantz (of m'n UD5007) en m'n Boxee Box heb ik (dezelfde) YouTube app, maar die vind ik niet super fijn qua zoeken. Een tijdje terug was er op YT een live stream, die ik via de app niet kon vinden. Komt vaak voor dat ik op een website bijvoorbeeld een filmpje tegenkom, die ik naar m'n avr wil streamen, zonder daar via een app weer opnieuw op te moeten gaan zoeken.

Via m'n iPhone als Macbook krijg ik de Airplay opties Marantz en Boxee Box. Echter, in beide gevallen pakt die enkel het geluid. Heb op m'n iPhone wel eens gezien dat ik YT moest 'koppelen', maar dat hielp niet. Hoe kan ik alsnog eenvoudig video naar m'n receiver streamen?
Je kan een video niet streamen naar je receiver..

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Voor paar tientjes een Chromecast kopen en die in vrije HDMI poort van je TV/Receiver stoppen, klaar.

• rodie83
  • Niet online
VincentG schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:32:

Chromecast aanschaffen voor 35-40 euro is denk ik de meest praktische methode.

Edit: Spuitelf :+

• VincentG
Ok, had gehoopt dat het vandaag de dag wel zonder extra 'tussenstuk' kan, aangezien audio ook al ruimschoots lukt. Dan wordt het eens kijken naar een Chromecast.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 17:06
Heb tot dusver prima ervaringen met mijn SR5008, klinkt heerlijk in combinatie met twee Monitor Audio BX2 speakers en een Rel Quake MK2. :)

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• kwiebus
CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:14:
Voor paar tientjes een Chromecast kopen en die in vrije HDMI poort van je TV/Receiver stoppen, klaar.
Ik heb mijn Chromecast in mijn NR105 moeten stoppen aangezien DD+ over HDMI ARC niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
kwiebus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:54:
[...]

Ik heb mijn Chromecast in mijn NR105 moeten stoppen aangezien DD+ over HDMI ARC niet werkt.
Dat is toch ook de meest logische plek? Je receiver verbindt alle apparaten met je TV. Zo heb ik de CD-speler (nee niet voor de TV), Mede8er, Amino, Apple TV, Wii en PS4 aan mijn receiver hangen. Dat is de centrale, van waaruit je het beeld verdeelt. Bij de Chromecast dan wel één nadeel: geen voeding via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
kwiebus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:04:
[...]

Als ik op mijn NR1605 HDMI Control op Off zet dan werkt ARC in ieder geval niet meer.
Klopt, mijn excuses. Blijkt ook in mijn handleiding te staan. Omdat ik er een hekel aan heb dat de receiver uit gaat als ik de TV uitzet (maar ik bijvoorbeeld radio wil luisteren) heb ik Power off (een subfunctie van HDMI Control) dan wel weer uit staan. Ik had beide functies in mijn posting door elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Rallye schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:10:
[...]

Dat is toch ook de meest logische plek? Je receiver verbindt alle apparaten met je TV. Zo heb ik de CD-speler (nee niet voor de TV), Mede8er, Amino, Apple TV, Wii en PS4 aan mijn receiver hangen. Dat is de centrale, van waaruit je het beeld verdeelt. Bij de Chromecast dan wel één nadeel: geen voeding via USB.
Chromecast in receiver, usb voor de chromecast in de TV. Staat ie ook gewoon uit als de TV uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat zou bij mij wel voor een erg lange USB-kabel zorgen, een extra kabel achter de TV (wat ik zoveel mogelijk probeer te voorkomen, hoewel nu al HDMI, coax, netwerk en stroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Ik kreeg van de week een update voor mijn na7004, deze maar geinstalleerd, maar ik was even opzoek wat deze update inhoud, maar ik kan het zo snel niet vinden.

Edit iets beter zoeken dus:

Changelog of NA7004

last updated 18.11.2015

18.11.2015
(MZ15-040, NA7004/N1B, N1SG)

When the customer connects the iPod/USB or Media Server to the product and music is played, the product did an unnecessary access to server of the Last.fm.
Therefore, when the Last.fm server, failed, playback of music from the iPod/USB and Media Server stopped. Symptom is the product accessed to server of the Last.fm while playing music on the iPod/USB or Media Server.

[ Voor 67% gewijzigd door mcg_nl op 20-11-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Laatst online: 12-06 07:43
Mijn SR5008 is een paar maanden geleden teruggegaan voor garantie, nadat hij plots uit ging en vervolgens telkens aan en uit bleef gaan. Onder andere het powerboard en aansluitingspaneel zijn toen vervangen. Hier een video van het probleem: YouTube: Marantz broken powerboard?. Soms sloeg hij al na een seconde af. Destijds alles geprobeerd voordat hij naar de garantie ging, maar niets hielp.

Destijds had ik ook het probleem dat er tikken en krassen te horen waren door het geluid, wat uiteindelijk escaleerde in luid en afschuwelijk gekras wat niet stopte. Zelfs niet na het uit- en inschakelen, afkoelen, etc. Nu zijn na de reparatie de tikken weer af en toe te horen... Zijn er meer mensen met dit probleem?
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:40:
Gister was mn SR5008 weer helemaal vastgelopen, geen enkele reactie meer mogelijk via app, afstandsbediening of welke knop dan ook op het apparaat zelf..
Moest stekker eruit halen om hem weer werkend te krijgen.

Ik heb continu een telnetsessie actief die gekoppeld is aan mijn domoticasysteem, en vermoedde dat het hier aan lag, maar nu lees ik dit.
Galaxis: reageerde bij jou het display op de versterker nog? Bijv bij volume aanpassing?
Mijn exemplaar loopt ook vast af en toe, waarschijnlijk wat slechte software.

[ Voor 29% gewijzigd door Xalopalyps op 20-11-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:05

SED

Zit te kijken voor deze: pricewatch: Marantz M-CR610 Wit/Zwart
Geen HDMI maar ook niet echt nodig al was een menu via TV wel aardig met zoveel features.
Iemand enige ervaring met dit apparaat?
1 review slechts dus erg beperkt vwb ervaringen.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:44
Xalopalyps schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:24:

Destijds had ik ook het probleem dat er tikken en krassen te horen waren door het geluid, wat uiteindelijk escaleerde in luid en afschuwelijk gekras wat niet stopte. Zelfs niet na het uit- en inschakelen, afkoelen, etc. Nu zijn na de reparatie de tikken weer af en toe te horen... Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ja ik heb dit ook een tijd gehad vooral dat gekras wat door merg en been gaat idd, Ik heb hem toen zelf opengeschroefd en een paar klappen hier en daar met de schroevendraaier op allerlij printplaatjes en ik heb het sinsdien ook niet meer gehad. (ook die ruis plopjes en tikjes waren weg) Iets heeft er sowieso niet lekker gezeten, Het ging soms ook weg na een goeie tik op t chassis of de hele rij met speakeraansluitingen naar beneden duwen. De mijne zat ook redelijk scheef in elkaar waardoor het hele chassis een beetje vervormde. Wat het nu uiteindelijk is mag joost weten... (vastlopen heb ik nooit last van gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:41
Eergisteren met onze 1603 ineens dat het display zwart was ipv met tekst.
Uit en aan zetten verhielp het wel.
Maar was wel even vaag. Denk gewoon een hik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Laatst online: 12-06 07:43
h4ze schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:09:
[...]

Ja ik heb dit ook een tijd gehad vooral dat gekras wat door merg en been gaat idd, Ik heb hem toen zelf opengeschroefd en een paar klappen hier en daar met de schroevendraaier op allerlij printplaatjes en ik heb het sinsdien ook niet meer gehad. (ook die ruis plopjes en tikjes waren weg) Iets heeft er sowieso niet lekker gezeten, Het ging soms ook weg na een goeie tik op t chassis of de hele rij met speakeraansluitingen naar beneden duwen. De mijne zat ook redelijk scheef in elkaar waardoor het hele chassis een beetje vervormde. Wat het nu uiteindelijk is mag joost weten... (vastlopen heb ik nooit last van gehad)
Ik wacht nog even met dat soort maatregelen, dat is niet zo gunstig voor de garantie. Ik heb er nu een tijdje geen last van gehad, hopelijk blijft het zo. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:44
Xalopalyps schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:10:
[...]

Ik wacht nog even met dat soort maatregelen, dat is niet zo gunstig voor de garantie. Ik heb er nu een tijdje geen last van gehad, hopelijk blijft het zo. :X
Ik heb ook nog garantie :+ , Maar dat opsturen duurt zo lang allemaal :D , Maar als het bij mij terugkomt gaat hij ook terug, Maar je zal zien dat gebeurt 4 minuten nadat de garantie is afgelopen. Want dat is ook zo raar bij mij was het een maandje weg en dan was het er weer.
Nouja fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 12-06 15:37
Het zomaar tikken en krassen horen door het geluid heen heb ik geen last van, maar ik ervaar wel eens een tik of plopje als je het volume omhoog gooit via de afstandsbediening (dus de volume omhoog knop een paar seconde ingedrukt houd) of als ik bijvoorbeeld switch naar een andere tv zender. Het is echter nooit erger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 15:40
Heeft iemand hier goede of slechte ervaringen met de marantz pm5005 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
SED schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:40:
Zit te kijken voor deze: pricewatch: Marantz M-CR610 Wit/Zwart
Geen HDMI maar ook niet echt nodig al was een menu via TV wel aardig met zoveel features.
Iemand enige ervaring met dit apparaat?
1 review slechts dus erg beperkt vwb ervaringen.
Ik heb de opvolger, de M-CR611, en ben daar erg tevreden over. Goed geluid, veel afspeelmogelijkheden etc. Ik moet wel zeggen dat ik m alleen voor muziek gebruik, TV niet aangesloten.

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 16:29
LameDog schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:08:
[...]

Ik heb de opvolger, de M-CR611, en ben daar erg tevreden over. Goed geluid, veel afspeelmogelijkheden etc. Ik moet wel zeggen dat ik m alleen voor muziek gebruik, TV niet aangesloten.
Wat voor speakers heb je erop aangesloten? Mijn schoonouders zoeken iets compacts en alles in één maar wel icm vloerstaande speakers. Ik zie eigenlijk alleen de Marantz als serieuze optie in combinatie met de Dali Zensor 5 of Ikon 5mk2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:20
Sinds enige tijd een Marantz SR7009. Hiervoor had ik een goedkope Pioneer Receiver en wanneer ik een bron (dvd speler, apple tv oid) inschakelde switchte de receiver automatisch naar de juiste bron en bij uitschakeling ging de receiver mee uit.

Wat ik ook prettig vond, dat wanneer ik via de NPO app in mijn Philips tv iets afspeelde het geluid van de tv automatisch andersom van de TV naar de receiver werd gestuurd. Wanneer ik dit nu doe gebeurt er niks en gaat het geluid via de speakers van de tv zelf.

Nu heb ik in het boekje gelezen op internet gezocht, maar kom er niet uit en krijg het niet werkend.

HDMI control staat aan en ook op mijn tv is HDMI CEC geactiveerd.

Weet iemand een oplossing of werkt dit bij Marantz gewoon niet goed?

[ Voor 7% gewijzigd door timelezzzzz op 11-12-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 12-06 16:17
Misschien een vreemde tip, maar draai de HDMI kabel eens om. Had hier ook last van en kreeg het nooit werkend, totdat ik de HDMI kabel een keer omdraaide en het wel werkte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:09:
[...]

Wat voor speakers heb je erop aangesloten? Mijn schoonouders zoeken iets compacts en alles in één maar wel icm vloerstaande speakers. Ik zie eigenlijk alleen de Marantz als serieuze optie in combinatie met de Dali Zensor 5 of Ikon 5mk2
Dali Zensor 5 inderdaad. Fijn geluidje. Heb bij de aanschaf nog gekeken naar een vergelijkbaar systeem van Denon, de Ceol N9, maar bij beluisteren beviel de combi Marantz/Dali bij beter dan Denon/Dali.

[ Voor 0% gewijzigd door LameDog op 11-12-2015 12:18 . Reden: tekstueel ]

Pagina: 1 ... 32 ... 67 Laatste