Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 33 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:34
loyske schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:55:
Misschien een vreemde tip, maar draai de HDMI kabel eens om. Had hier ook last van en kreeg het nooit werkend, totdat ik de HDMI kabel een keer omdraaide en het wel werkte....
Dan zullen ze waarschijnlijk gewoon niet helemaal goed hebben gezeten en was loshalen en weer opnieuw er in prikken ook goed geweest want HDMI kabels hebben, op speciale audiiofiele versies na, geen "richting".

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:59
Brad Pitt schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:20:
[...]

Dan zullen ze waarschijnlijk gewoon niet helemaal goed hebben gezeten en was loshalen en weer opnieuw er in prikken ook goed geweest want HDMI kabels hebben, op speciale audiiofiele versies na, geen "richting".
Zou hij - als het werkt - volledig vanzelf alles oppikken, of moet ik mijn apparatuur nog op een speciale manier koppelen oid dat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
timelezzzzz schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:21:
Zou hij - als het werkt - volledig vanzelf alles oppikken, of moet ik mijn apparatuur nog op een speciale manier koppelen oid dat het werkt?
Meer dan HMDI-CEC aanzetten op de benodigde apparaten en eventueel nog extra instellingen als "ga mee aan en uit met andere apparaten" en zo kan je niet doen nee. Staat "alles" aan/goed zou het meteen moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
Brad Pitt schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:20:
[...]

Dat zou je inderdaad zeggen, maar heb de kabel meerdere malen in en uit de aansluiting gehad. Gaat om een el cheapo Action kabel. Nu werkt het in ieder geval. En in dit geval zou ik zeggen, baat het niet, dan schaadt het niet he ;)
Gaat bij mij om een SR5006 icm Samsung TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-07 19:10
@timelezzzzz: heb je de juiste ingang van de Marantz gebruikt? Volgens mij zijn niet alle ingangen ARC-geschikt.

Edit: alleen de middelste HDMI-uitgang is ARC-geschikt, zie blz 26 van https://www.gebruikershan...3&t=12-12-2015%2019:19:53

[ Voor 47% gewijzigd door Rallye op 12-12-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 22:45
Iemand hier misschien enig idee wat het referentieniveau (+0dB) is op een Marantz NR1501 versterker?
De volume schaalverdeling gaat van 0-75. Wat zou +0dB zijn?

Ik heb hier als noodoplossing even de Marantz versterker inclusief boekenplank speakers als rears staan om wat af te mixen in surround.

Edit: Door middel van op gehoor (heb helaas geen dB meter) een testtoon af te spelen lijkt het volume op 60 min of meer op referentie niveau te zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door dubbeldekkert op 14-12-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:29
Heeft er iemand ervaring met een bluetooth koptelefoon aangesloten op een Marantz reciever? Ik neem aan dat de Marantz (1605 in mijn geval) alleen een Bluetooth ontvangende functie heeft, maar ik weet dat er losse recievers te kopen zijn.

Het is voor mijn vriendin en die is zeker geen audiofiel en als ik dan een koptelefoon kan geven die ze bij het sporten en voor thuis kan gebruiken (we hebben drukke vogels :p) dan sla ik 2 vliegen in 1 klap met de kerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
Rallye schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:18:
@timelezzzzz: heb je de juiste ingang van de Marantz gebruikt? Volgens mij zijn niet alle ingangen ARC-geschikt.

Edit: alleen de middelste HDMI-uitgang is ARC-geschikt, zie blz 26 van https://www.gebruikershan...3&t=12-12-2015%2019:19:53
Sorry zie je reactie nu pas, ik ga het vanavond direct proberen.
De receiver kan niet gemakkelijk in en uit mijn kast, dus had op de tast alle HDMI kabels opnieuw in- en uitgeplugt zonder resultaat. Hoop dat dit de oplossing is.... :)

Had mijn vraag overigens ook via de Marantz website gevraagd, maar daar krijg ik geen reactie van :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Afgelopen zaterdag mijn onkyo tx-nr906 met pension laten gaan en een Marantz SR7010 gekocht, miste wat functies op de onkyo.

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Abraxas1 schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:24:
Afgelopen zaterdag mijn onkyo tx-nr906 met pension laten gaan en een Marantz SR7010 gekocht, miste wat functies op de onkyo.
Mag ik je vragen waarom een 7010 als je voor de helft van de prijs een 7009 kunt kopen met nagenoeg dezelfde specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 07:42
rodie83 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:14:
[...]

Mag ik je vragen waarom een 7010 als je voor de helft van de prijs een 7009 kunt kopen met nagenoeg dezelfde specs?
De 7009 heeft geen HDCP 2.2 dacht ik.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Just_A_User schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:16:
[...]

De 7009 heeft geen HDCP 2.2 dacht ik.
Klopt. Nu vind ik zelf de relevantie daarvan niet zo groot, want ik heb geen 4k TV en ook geen 4k spelers. Ik kan me voorstellen dat als je dat wel hebt / van plan bent het de keuze enigszins rechtvaardigt. Maar dan nog is er binnen nu en een jaar eigenlijk geen 4k materiaal te verwachten, en had ik (indien mogelijk) nog een jaartje gewacht. Als je ziet hoe hard de prijzen van een 'oude' SR serie naar beneden knallen als de opvolger op de markt komt... Zo heb ik een maandje terug mijn SR6009 gekocht voor 550 euro, terwijl die een jaar terug nog voor 1100 werd verkocht.

Ik wil niemand z'n aankoop naar beneden praten, helemaal niet, maar voor veel gebruikers zijn de (minimale) verbeteringen volgens mij niet de enorme prijsverschillen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:16
timelezzzzz schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:58:
HDMI control staat aan en ook op mijn tv is HDMI CEC geactiveerd.

Weet iemand een oplossing of werkt dit bij Marantz gewoon niet goed?
Ik heb dit probleem ook sinds ik een nieuwe LG televisie heb (UF695V) voorheen een Samsung gehad en nooit problemen gehad met ARC, twee HDMI kabels geprobeerd, toen nog een 3de gaan halen bij de Action die zeker weten HDMI 1.4 was. Geen resultaat, toen maar een optische kabel gekocht bij de praxis.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
rodie83 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:32:
[...]

Klopt. Nu vind ik zelf de relevantie daarvan niet zo groot, want ik heb geen 4k TV en ook geen 4k spelers. Ik kan me voorstellen dat als je dat wel hebt / van plan bent het de keuze enigszins rechtvaardigt. Maar dan nog is er binnen nu en een jaar eigenlijk geen 4k materiaal te verwachten, en had ik (indien mogelijk) nog een jaartje gewacht. Als je ziet hoe hard de prijzen van een 'oude' SR serie naar beneden knallen als de opvolger op de markt komt... Zo heb ik een maandje terug mijn SR6009 gekocht voor 550 euro, terwijl die een jaar terug nog voor 1100 werd verkocht.

Ik wil niemand z'n aankoop naar beneden praten, helemaal niet, maar voor veel gebruikers zijn de (minimale) verbeteringen volgens mij niet de enorme prijsverschillen waard.
Ik heb de 7009 gekocht toen de nieuwe er nog niet was. Ik zou persoonlijk geen oud model kopen dus ik zou hoe dan ook voor het nieuwste model gaan. Maar goed, daarmee is niet gezegd dat een 'oud' model dan ineens niet meer goed zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
loewie1984 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:50:
[...]

Ik heb dit probleem ook sinds ik een nieuwe LG televisie heb (UF695V) voorheen een Samsung gehad en nooit problemen gehad met ARC, twee HDMI kabels geprobeerd, toen nog een 3de gaan halen bij de Action die zeker weten HDMI 1.4 was. Geen resultaat, toen maar een optische kabel gekocht bij de praxis.
Als je alles via optisch aansluit, los je toch nog steeds niet op dat de receiver automatisch schakelt naar de juiste bron?

Ik vind het nog steeds teleurstellend dat mijn 3 jaar oude Yamaha van 250 euro dit "out of the box" perfect doet, en ik het hier niet aan de praat krijg. Ook de iOS app van Marantz is waardeloos in vergelijk met die Yamaha app....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 00:16
timelezzzzz schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:47:
[...]
Als je alles via optisch aansluit, los je toch nog steeds niet op dat de receiver automatisch schakelt naar de juiste bron?
Dat is waar, maar dat vind ik geen probleem. Ik selecteer liever zelf de bron. Soms heb ik de TV aan en ben ik muziek aan het luisteren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbos
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08 14:17
Hallo,

Even een snel vraagje tussendoor:

Marantz SR5600 of Marantz SR6300?

De SR5600 kan ik voor 80 euro (inclusief) overnemen en de SR6300 voor 60 euro (exclusief).
Beide komen met originele afstandsbediening.

De 6300 heeft 10 Watt meer per kanaal, is dit een toegevoegde waarde voor m'n Bowers & Wilkins DM110's?

Welke receiver is het beste qua geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
julianbos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:24:
Hallo,

Even een snel vraagje tussendoor:

Marantz SR5600 of Marantz SR6300?

De SR5600 kan ik voor 80 euro (inclusief) overnemen en de SR6300 voor 60 euro (exclusief).
Beide komen met originele afstandsbediening.

De 6300 heeft 10 Watt meer per kanaal, is dit een toegevoegde waarde voor m'n Bowers & Wilkins DM110's?

Welke receiver is het beste qua geluidskwaliteit?
Ik zou voor de 6300 gaan. Niet vanwege de prijs maar volgens mij is dat een iets nieuwer model en dus is hij ook iets minder oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbos
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08 14:17
Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:56:
[...]

Ik zou voor de 6300 gaan. Niet vanwege de prijs maar volgens mij is dat een iets nieuwer model en dus is hij ook iets minder oud.
De 5600 komt uit 2005 en de 6300 uit 2002.
Dus in de 5600 zitten nieuwere componenten, maar kunnen die op tegen de hogere 6000 series componenten (met 10 Watt extra per kanaal)?

[ Voor 3% gewijzigd door julianbos op 23-12-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
julianbos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:00:
[...]

De 5600 komt uit 2005 en de 6300 uit 2002.
Dus in de 5600 zitten nieuwere componenten, maar kunnen die op tegen de hogere 6000 series componenten (met 10 Watt extra per kanaal)?
Kijk, dan zou ik het dus omdraaien denk ik. Alhoewel, ik zou gewoon nieuw kopen, maar ik begrijp ook dat dat niet voor iedereen is weg gelegd. Tja, ik zou dan denk ik voor de 5600 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 20:00
Heb nu sinds twee mnd een SR6009 icm twee keer een Dali Zensor 7 in onze woonkamer staan. Ben er zeer content mee en het geluid wordt met de dag beter. Nu heb ik tijdens de initiële setup de Audyssey mic aangesloten en de setup doorlopen. Daar kwamen een aantal correcties uit i.c.m. wat specifieke settings. Heb dit twee dagen gebruikt en toen tot de conclusie gekomen dat voor een dergelijk stereopaar ik het toch fijner vond dit uit te schakelen en over de stappen naar een reguliere 2.0 setting.

Nu is dit een lastige vraag en strikt persoonlijk maar welke voordelen heeft Audyssey nou exact in mijn situatie :? Ben geneigd om nu twee mnd later de setup nog een keer uit te voeren omdat ik de speakers nu "ken" en mijn oordeel wellicht anders is. Kan dat :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

"het geluid wordt met de dag beter", dat is nogal subjectief natuurlijk ;)

Audessey is bedoeld om o.a. de EQ en de delay in te stellen op basis van de akoestiek in je huis, om het geluid zoveel mogelijk 'volgens het boekje' af te regelen. Maar je hebt natuurlijk ook persoonlijke voorkeuren, meer of minder laag of hoog bijvoorbeeld.
Je kunt de setup altijd herhalen (via OSD menu te starten) en daarnaast ook altijd je eigen voorkeur gebruiken ipv de door Audessey gevonden settings.

Zelf trouwens erg tevreden met die automatische calibratie, veel beter dan "out of the box". Maar moet toegeven dat ik niet de moeite heb genomen om nog verder te gaan klooien met de EQ.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-12-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:30:
"het geluid wordt met de dag beter", dat is nogal subjectief natuurlijk ;)

....verhaaltje over Audyssey

Zelf trouwens erg tevreden met die automatische calibratie, veel beter dan "out of the box". Maar moet toegeven dat ik niet de moeite heb genomen om nog verder te gaan klooien met de EQ.
Nou, ja en nee natuurlijk. Een speaker dient altijd te worden ingespeeld en merk dat er veel meer dynamiek in zit dan dag 1. Dat is wat ik daarmee probeer te zeggen. Heb dus het gevoel dat de Marantz tijdens de initiële setup van Audyssey niet het maximale uit de speaker heeft kunnen halen. Zodoende mijn vraag.

Je geeft aan erg tevreden te zijn met de automatische calibratie en dat dit beter is dan out of the box. Maakt het voor je gevoel uit of je een volwaardige 5.1/7.1 etc set hebt vs een 2.0 setup zoals ik? Of houdt Audyssey daar juist rekening mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij 5.1 is er meer te regelen, voor surround is delay en relatieve volumeverschil per speaker van belang dan bij stereo.
Het blijkt uiteindelijk persoonlijke voorkeur natuurlijk, hoe vind jij het zelf klinken. Je bent nu wat meer gewend aan het geluid van die set, dus noteer de huidige settings en doe nog een run.
Dan kun je zien of er daadwerkelijk wat anders uit is gekomen.

Over het (gebrek aan) verschil door zogenaamd 'inspelen' wil ik het hier niet gaan hebben, daar zijn andere topics voor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Ik zou graag twee bronnen tegelijk (audio en video) willen afspelen, is zoiets mogelijk?

Ik heb op de optische ingang een Sonos Connect hangen waar audio vandaan komt en op de Media Player ingang heb ik mijn HTPC hangen. Is het ook mogelijk om audio via optimaal weer te geven en tegelijk de HTPC te schakelen (zonder geluid?). Heb dit nog niet voor elkaar gekregen terwijl een Onkyo van een maatje dit wel doet als ik hem moet geloven. Kan wat ik wil überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ibidem schreef op zondag 27 december 2015 @ 10:50:
Ik zou graag twee bronnen tegelijk (audio en video) willen afspelen, is zoiets mogelijk?

Ik heb op de optische ingang een Sonos Connect hangen waar audio vandaan komt en op de Media Player ingang heb ik mijn HTPC hangen. Is het ook mogelijk om audio via optimaal weer te geven en tegelijk de HTPC te schakelen (zonder geluid?). Heb dit nog niet voor elkaar gekregen terwijl een Onkyo van een maatje dit wel doet als ik hem moet geloven. Kan wat ik wil überhaupt?
Ik zou eens kijken naar je ingangconfiguratie, daar zou dat prima moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 07:33
? wat heb je al geprobeerd? wat voor versterker heb je? wat zegt de handleiding? kan dat niet bij input assign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Goedemiddag,

Ik heb sinds 1,5 jaar een Marantz SR7008. In principe vind ik het een fijne versterker, maar heb nu al een tijdje dat hij af en toe kraakt cq ruist en tikt over de speakers. Dacht eerst dat het aan de HDMI kabels lag of aan de snoeren achter. Maar heb het ook zonder hdmi kabels kraakt hij. En alle andere kabels zijn nu netjes gescheiden etc.. Het geluid is ook niet net zo hard als de bron, maar zachter dan het gene wat hij moet afspelen.

Voor zover ik heb kunnen constateren is het op voornamelijk op TV audio, maar ook met internetradio. Maar kan goed zijn dat het op elke source is, alleen ik kijk voornamelijk TV.

Wat ik wel heb gemerkt is dat hij het eigenlijk alleen doet als hij koud is en zodra hij warm is er geen vrijwel geen probleem meer is (zeg na 15 min ofzo). Heel soms nog een tikje of kraakje.

Het irriteert mij mateloos, dus hoop dat iemand een oplossing weet of iets herkent in het probleem en ideeën heeft hoe dit op te lossen.

Alvast hartelijk bedankt!

Mvg,

Guru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 08:14
Heb sinds dit weekend een Marantz NR1506 in combinatie met twee Dali Zensor 5 speakers (2.0 opstelling dus). Geluid is goed en heb het idee dat dit ook beter wordt door het inspelen :) Ik heb echter last van lip sync issues tussen de TV (Samsung UE55JS8000L) en de receiver bij het kijken naar TV via de settop box. Ik heb een Vodafone Entone settop box (standaard bij glasvezelpakket) via HDMI aangesloten op de CBL/SAT HDMI poort van de ontvanger. De TV is aangesloten op de receiver via de ARC enabled poort op zowel de TV als de receiver (oa nodig als ik via smart TV gebruik). HDMI Auto Lip sync lijkt niet te werken, dus ik vermoed dat dat door de settop box niet wordt ondersteund. Met de audio delay ook al een tijdje lopen spelen maar krijg het niet goed afgesteld. Kan het zijn dat ik nog de apparaten op een andere manier op elkaar moet aansluiten om de delay eruit te krijgen of zodanig te verminderen dat het acceptabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

captain007 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:25:
Heb sinds dit weekend een Marantz NR1506 in combinatie met twee Dali Zensor 5 speakers (2.0 opstelling dus). Geluid is goed en heb het idee dat dit ook beter wordt door het inspelen :) Ik heb echter last van lip sync issues tussen de TV (Samsung UE55JS8000L) en de receiver bij het kijken naar TV via de settop box. Ik heb een Vodafone Entone settop box (standaard bij glasvezelpakket) via HDMI aangesloten op de CBL/SAT HDMI poort van de ontvanger. De TV is aangesloten op de receiver via de ARC enabled poort op zowel de TV als de receiver (oa nodig als ik via smart TV gebruik). HDMI Auto Lip sync lijkt niet te werken, dus ik vermoed dat dat door de settop box niet wordt ondersteund. Met de audio delay ook al een tijdje lopen spelen maar krijg het niet goed afgesteld. Kan het zijn dat ik nog de apparaten op een andere manier op elkaar moet aansluiten om de delay eruit te krijgen of zodanig te verminderen dat het acceptabel is?
Het klinkt alsof het goed is aangesloten.

Heb je geen lip sync issues als je de box direct op de TV aansluit en de TV luidsprekers gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Laatst online: 25-07 08:14
Hann1BaL schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:53:
[...]

Het klinkt alsof het goed is aangesloten.

Heb je geen lip sync issues als je de box direct op de TV aansluit en de TV luidsprekers gebruikt?
Niet eerder zo erg gehad in elk geval dat ik het als storend heb ervaren. Heb de TV en settopbox namelijk nog ruim een maand gebruikt zonder externe audioreceiver en toen geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

captain007 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Niet eerder zo erg gehad in elk geval dat ik het als storend heb ervaren. Heb de TV en settopbox namelijk nog ruim een maand gebruikt zonder externe audioreceiver en toen geen problemen gehad.
Audio delay zou moeten werken, maar kan soms wat tijd kosten om goed te finetunen. De vertraging is altijd exact hetzelfde, tenminste als de apparaten zich normaal gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Dat is juist het probleem van TV zenders, ze zijn nooit exact hetzelfde gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een jaar of 2 de Marantz NR1604 welke goed bevalt.

Alleen heb ik al die tijd al een probleempje.

Als ik van tv zender verwissel dan gaat het beeld van de tv vaak op blauw, het blauwescherm gaat weer weg als ik even een andere ingang selecteer en terug zet.

Ik dacht eerst dat het de tv was maar na het testen met een andere tv precies het zelfde probleem.
Lijkt net als de NR1604 even geen signaal heeft hij geen beeld meer geeft?

De laatste firmware staat erop.

Iemand die enig idee heeft?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
hdmi handshake. :( :( :(

je zou kunnen proberen een ander hdmi kabeltje. er is hier wel eens gesuggereerd je huidige hdmi kabel andersom aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Pjotr22 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:04:
hdmi handshake. :( :( :(

je zou kunnen proberen een ander hdmi kabeltje. er is hier wel eens gesuggereerd je huidige hdmi kabel andersom aan te sluiten.
Ik heb het ook als ik switch naar de ps4 en de mediaplayer.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Vervelend Carlo. HDMI kabel wisselen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Pjotr22 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:16:
Vervelend Carlo. HDMI kabel wisselen al geprobeerd?
Heb alle HDMI kabels al een keer vervangen en een ander merk geprobeerd... niet werkt...aleen een extra x drukken op de afstandbediening

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij mij gaat het overschakelen van de PS4 naar iets anders ook wel eens mis. Bij mij is de PS4 het enige apparaat dat via HDMI de TV mag aanzetten (de receiver gaat dan niet aan, mijn keuze). Wellicht dat dat iets extra's doet dat (bij mij soms, bij jou altijd) een probleem oplevert?

[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 09-01-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 21:31
Beste Marantz liefhebbers :)

ik zit met een klein dilemma en hopelijk kunnen jullie mij van advies voorzien. Ruim 7 jaar geleden heb ik een SR5002 receiver gekocht in de uitverkoop voor 349 euro.
Een half jaar geleden begon ik af en toe ploppen en kraakgeluiden te horen uit de speakers bij het wisselen van een (bluray) chapter. Enkele keren was de plop erg hard en schakelde de receiver uit. Bij de derde keer bleef de receiver uit en na inschakelen ging deze na 1 minuut weer uit. Ook wanneer ik alle kabels losmaakte.

Apparaat is inmiddels onderzocht door Audioservice en conclusie is dat de voeding en (enkele, of alle, dat weet ik niet) eindtrappen vervangen moeten worden. Kosten incl. onderzoek: 249 euro. Losse onderzoekskosten: 35 euro.

Nu ben ik in dubio wat te doen en ik probeer in te schatten hoe lang de receiver nog mee zou gaan na reparatie. Ik lees bijvoorbeeld dat de SRxxx4 range last heeft van een Pop of Death en ik vraag me af of ik dit kan vergelijken met wat mijn receiver is gebeurd? Is de 5002 hier ook gevoelig voor denken jullie? En zou dat op korte termijn weer kunnen optreden?

Voor 249 euro kan ik zeker niet een vergelijkbaar apparaat nieuw kopen en een 2de hands 5002 kan op korte termijn ook stuk gaan. Ik heb wel graag een receiver met voldoende ingangen en goed zuiver geluid. Zaken zoals wifi, streaming, DLNA, etc, gebruik ik verder niet. Ik heb 1 mediacenter (Openelec) erop aangesloten voor het afspelen van content, en verder een bluray speler. HDMI loopt niet via de receiver.

Wat zouden jullie doen? Bye bye zeggen tegen deze 5002, of repareren en hopelijk nog vele jaren genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

segil schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:27:
Beste Marantz liefhebbers :)

ik zit met een klein dilemma en hopelijk kunnen jullie mij van advies voorzien. Ruim 7 jaar geleden heb ik een SR5002 receiver gekocht in de uitverkoop voor 349 euro.
Een half jaar geleden begon ik af en toe ploppen en kraakgeluiden te horen uit de speakers bij het wisselen van een (bluray) chapter. Enkele keren was de plop erg hard en schakelde de receiver uit. Bij de derde keer bleef de receiver uit en na inschakelen ging deze na 1 minuut weer uit. Ook wanneer ik alle kabels losmaakte.

Apparaat is inmiddels onderzocht door Audioservice en conclusie is dat de voeding en (enkele, of alle, dat weet ik niet) eindtrappen vervangen moeten worden. Kosten incl. onderzoek: 249 euro. Losse onderzoekskosten: 35 euro.

Nu ben ik in dubio wat te doen en ik probeer in te schatten hoe lang de receiver nog mee zou gaan na reparatie. Ik lees bijvoorbeeld dat de SRxxx4 range last heeft van een Pop of Death en ik vraag me af of ik dit kan vergelijken met wat mijn receiver is gebeurd? Is de 5002 hier ook gevoelig voor denken jullie? En zou dat op korte termijn weer kunnen optreden?

Voor 249 euro kan ik zeker niet een vergelijkbaar apparaat nieuw kopen en een 2de hands 5002 kan op korte termijn ook stuk gaan. Ik heb wel graag een receiver met voldoende ingangen en goed zuiver geluid. Zaken zoals wifi, streaming, DLNA, etc, gebruik ik verder niet. Ik heb 1 mediacenter (Openelec) erop aangesloten voor het afspelen van content, en verder een bluray speler. HDMI loopt niet via de receiver.

Wat zouden jullie doen? Bye bye zeggen tegen deze 5002, of repareren en hopelijk nog vele jaren genieten?
Het is niet te voorspellen, maar gezien de leeftijd van het apparaat, de prijs die je er zelf voor betaald hebt en de prijs die het kost om het te repareren is mijn mening dat je beter een andere receiver kunt gaan zoeken.

Ook 2e hands is er vaak een hoop te vinden. Ja, dat gaat je nu meer kosten dan het repareren van de SR5002, maar daarna zou de receiver ook langer mee moeten gaan.

Mijn SR5002 heb ik vervangen voor een SR6008 en de SR5002 voor een prikkie doorverkocht aan een vriend. Helaas heeft die receiver het ook snel begeven met dezelfde verschijnselen als die je zelf hebt ervaren. Het blijft maar een n=2, maar het kan best dat ze ergens gevoelig voor zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 22-01-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hann1BaL schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:29:
[...]

Het is niet te voorspellen, maar gezien de leeftijd van het apparaat, de prijs die je er zelf voor betaald hebt en de prijs die het kost om het te repareren is mijn mening dat je beter een andere receiver kunt gaan zoeken.

Ook 2e hands is er vaak een hoop te vinden. Ja, dat gaat je nu meer kosten dan het repareren van de SR5002, maar daarna zou de receiver ook langer mee moeten gaan.
Bedankt voor je reactie... wat zou je aanraden als 2de hands Marantz? Ik las dat de 5004 ook last heeft van de POD. Wellicht een 5005? Ik kan nog niet zo gauw een website vinden waar alle SR modellen op een rijtje staan met specs, zodat je ze goed kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

segil schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:34:
[...]

Bedankt voor je reactie... wat zou je aanraden als 2de hands Marantz? Ik las dat de 5004 ook last heeft van de POD. Wellicht een 5005? Ik kan nog niet zo gauw een website vinden waar alle SR modellen op een rijtje staan met specs, zodat je ze goed kunt vergelijken.
Dat is lastig om te zeggen. Het grote probleem is dat wanneer je gaat zoeken op internet je altijd probleemgevallen gaat vinden, omdat mensen met problemen dingen op internet zetten.

100 mensen die zeggen dat hun SR5004 is ontploft zegt niets als er 10 miljoen verkocht zijn. Het zegt heel veel als er maar 1000 verkocht zijn.

Eerlijk gezegd, met de wensen die je hebt, weinig veeleisend, zou het makkelijk moeten zijn om een vervanging te regelen. Persoonlijk zou ik elke SR500x nemen, als je perse een Marantz wilt.

Voor max 250 euro vind jij op marktplaat een zeer geschikte receiver. SR5004 of SR5005

Een SR5008 heb je met gerantie voor minder dan 400 euro, maar die heeft behoorlijk wat functies die je nu nog niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon lekker een nieuwe kopen.
@Hannibal Onzin! Ik heb mijn vorige Marantz receiver ook gewoon verkocht. Niets defect, gewoon perfect in orde. Wil dan gewoon weer de nieuwste en verbeterde versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:58
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:14:
@Hannibal Onzin! Ik heb mijn vorige Marantz receiver ook gewoon verkocht. Niets defect, gewoon perfect in orde. Wil dan gewoon weer de nieuwste en verbeterde versie...
Ik denk dat hij bedoelt dat mensen met "probleemgevallen" hun klachten online gaan zetten, niet het toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Sorry dat ik het zo bot zeg maar het is dwaas om die 5002 voor 250,- te laten repareren, ondanks dat het een mooi apparaat is (als hij t doet).

toen ik mijn 7005 kocht ging de 5002 naar zolder naar de HT ruimte. Die staat daar bijna dagelijks te knallen. Als ik die zou verkopen zou ik niet meer dan 125,- verwachten en dat een goede deal vinden.

Ik zou een tweede hands (marantz?) kopen die HD codecs aan kan (DTS HD etc). ALs je dan je blu rays opnieuw gaat beluisteren denk je waarom heb ik dat niet eerder gedaan, zo veel mooier en voller geluid je weet niet wat je hoort.

Marktplaats:
In zwolle staat een 5004 te koop voor 150,-.
In Ede staat een 5005 te koop voor 225,- en
in Amsterdam een 5006 voor 350,-

Ik zou zeggen grijp je kans en wees verbaasd over het verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07 10:29
Beste mensen hier op het forum,

Ik heb sinds kort een Marantz SR 5006 tweedehands gekocht. Bij de persoon die hem had werkte alles perfect, en bij mij thuis ook, alleen mijn PS4 doet een beetje vreemd. Tot nu toe als ik een blu ray film kijk via mijn PS4 krijg ik vaak tijdens het kijken 1 of 2 keer over de gehele film een roze flits door het beeld. Geluid valt niet weg en de flits duurt echt een split seconde. Als ik via de Horizonbox kijkt komt dit probleem niet voor. Nu maak ik mijn zorgen, omdat ik hem tweedehands heb gekocht, of het misschien een hdmi board is die begint te falen.
Heb de kabels allemaal al eens omgewisseld. Weet iemand hier misschien meer over of kan mij wat geruststellen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mrkklppr schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:52:
Beste mensen hier op het forum,

Ik heb sinds kort een Marantz SR 5006 tweedehands gekocht. Bij de persoon die hem had werkte alles perfect, en bij mij thuis ook, alleen mijn PS4 doet een beetje vreemd. Tot nu toe als ik een blu ray film kijk via mijn PS4 krijg ik vaak tijdens het kijken 1 of 2 keer over de gehele film een roze flits door het beeld. Geluid valt niet weg en de flits duurt echt een split seconde. Als ik via de Horizonbox kijkt komt dit probleem niet voor. Nu maak ik mijn zorgen, omdat ik hem tweedehands heb gekocht, of het misschien een hdmi board is die begint te falen.
Heb de kabels allemaal al eens omgewisseld. Weet iemand hier misschien meer over of kan mij wat geruststellen hierover?
Heb je ook de apparaten wel eens omgewisseld?
Oftewel, hangt de PS4 aan de CBL/SAT HMDI input en de horizon box aan de CONSOLE input?

Je wilt bevestigen dat het een input is.

Mocht er een input niet goed werken: Als het goed is zitten er genoeg HDMI inputs op de receiver die je hoogstwaarschijnlijk niet allemaal gebruikt en is dat dus eenvoudig te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
Zal inputs proberen te verwisselen vanmiddag en controleren. Had daar zelf ook aan gedacht maar nog niet uitgevoerd. Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Net thuis gecontroleerd, en na een uur film afspelen kreeg ik het weer. Kan het komen door de HDMI "handshake" misschien dat dit ontstaat?

PS4 -> Marantz Sr5006-> Samsung LE32B350F1W

[ Voor 39% gewijzigd door mrkklppr op 28-01-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
heb je de kabel van input verwisseld of de apparaten omgewisseld? zo kun je checken of het aan de kabels ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
Pjotr22 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:46:
heb je de kabel van input verwisseld of de apparaten omgewisseld? zo kun je checken of het aan de kabels ligt
Heb nu beiden geprobeerd. Ga vanmiddag of na het weekend kijken of het helpt als ik mijn ps4 720p laat uitzenden. Heb dit ook ergens gelezen en kan wellicht proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
daar zeg je wat, bij sommige spellen moet ik de ps 4idd op 720p zetten anders trekt de mijn SR5002 icm de beamer het niet en krijg ik idd 'wegtrekkers' in beeld (korte flitsen geen beeld). Zou dus best eens kunnen werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Pjotr22 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 08:14:
Sorry dat ik het zo bot zeg maar het is dwaas om die 5002 voor 250,- te laten repareren, ondanks dat het een mooi apparaat is (als hij t doet).

toen ik mijn 7005 kocht ging de 5002 naar zolder naar de HT ruimte. Die staat daar bijna dagelijks te knallen. Als ik die zou verkopen zou ik niet meer dan 125,- verwachten en dat een goede deal vinden.

Ik zou een tweede hands (marantz?) kopen die HD codecs aan kan (DTS HD etc). ALs je dan je blu rays opnieuw gaat beluisteren denk je waarom heb ik dat niet eerder gedaan, zo veel mooier en voller geluid je weet niet wat je hoort.

Marktplaats:
In zwolle staat een 5004 te koop voor 150,-.
In Ede staat een 5005 te koop voor 225,- en
in Amsterdam een 5006 voor 350,-

Ik zou zeggen grijp je kans en wees verbaasd over het verschil!
Daar heb je wel een punt. Nu was mijn argument voor reparatie: ik ken de geschiedenis van het apparaat en ik heb weer een "zo goed als nieuwe" receiver terug na reparatie. Als ik iets koop via MP dan weet je niet wat het apparaat allemaal "geleden" heeft.
Ik dacht dat de 5002 ook HD audio kan decoderen? Of vergis ik mij? Nu heb ik een 3.0 opstelling (links-, rechtsvoor en center) met Kef speakers. Geen surround, want dat past niet in mijn kamer. Ga ik dan ook nog HD audio opmerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Laatst online: 22:28

Yuco

Womanizer!

Ik heb gisteren een Sennheiser RS 175 koptelefoon aangeschaft, deze via een optical/toslink kabel aangesloten op mijn SR5007. Wat ik ook probeer ik krijg geen geluid uit de headset, wat doe ik verkeerd?

Via de lampjes op de koptelefoon zie ik dat die verbending tussen telefoon en station in orde is, hij is op de Mararntz op optical ingang 1 aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 22:39
Yuco schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:00:
Ik heb gisteren een Sennheiser RS 175 koptelefoon aangeschaft, deze via een optical/toslink kabel aangesloten op mijn SR5007. Wat ik ook probeer ik krijg geen geluid uit de headset, wat doe ik verkeerd?

Via de lampjes op de koptelefoon zie ik dat die verbending tussen telefoon en station in orde is, hij is op de Mararntz op optical ingang 1 aangesloten.
Weet je zeker dat je uitgang op PCM staat ingesteld? Want:
* De RS 175 ondersteunt digitaal stereogeluid (PCM) tot 16-bit/48kHz. Multikanaalsformaten zoals Dolby Digital en DTS worden niet ondersteund

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
segil schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:30:
[...]
.........
Ik dacht dat de 5002 ook HD audio kan decoderen? Of vergis ik mij?
Yup hij kan het decoderen.. tot DTS en Dolby Digital. Niet tot DTS HD of True HD etc.

Decoder SR 5002
Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, DTS, DTS-ES

Decoder SR5004
Dolby Digital, Dolby Digital EX,Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Pro Logic IIz, Dolby TrueHD, DTS-HD, DTS, DTS-ES
segil schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:30:
[...]
Ga ik dan ook nog HD audio opmerken?
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y

Geloof me je weet niet wat je hoort.

[ Voor 27% gewijzigd door Pjotr22 op 31-01-2016 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Yuco schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:00:

Ik heb het niet nagezocht, maar geeft de Marantz wel geluid UIT via een INgang?
Ik sluit mijn RS180 altijd via de hoofdetelfoonaansluiting aan.

Edit: even nagezocht voor mijn SR6006. Die heeft twee optische aansluitingen, die (net als beide coaxiale aansluitingen) als "DIGITAL AUDIO IN" worden aangeduid. Alleen in dus, niet uit.

Je zou, net als ik, de hoofdtelefoonaansluiting kunnen proberen. Wellicht kun je hem ook via RCA op de tape-out (heet bij mij, zie ik nu, "VCR" "ANALOG AUDIO OUT") aansluiten. Daar heb ik over gedacht, maar uiteindelijk niet gedaan; dan moet alles los. Beide is wel analoog.

Digitaal zou je de koptelefoon rechstreeks op de bron (TV, CD?) moeten aansluiten. Op de Marantz lijkt dus niet te gaan werken.......

[ Voor 38% gewijzigd door Rallye op 31-01-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:55:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een jaar of 2 de Marantz NR1604 welke goed bevalt.

Alleen heb ik al die tijd al een probleempje.

Als ik van tv zender verwissel dan gaat het beeld van de tv vaak op blauw, het blauwescherm gaat weer weg als ik even een andere ingang selecteer en terug zet.

Ik dacht eerst dat het de tv was maar na het testen met een andere tv precies het zelfde probleem.
Lijkt net als de NR1604 even geen signaal heeft hij geen beeld meer geeft?

De laatste firmware staat erop.

Iemand die enig idee heeft?
Toch nog even een schopje... is er niemand die hier problemen mee heeft?
Als de NR1604 even geen signaal heeft springt hij naar een andere ingang?

ps4, mediaplayer, ziggo reciever zijn aangesloten op de NR1604 vanaf de NR1604 loopt 1 HDMi kabel naar de tv.

HDMI kabels zijn merkloos.

bedankt alvast.

[ Voor 7% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 03-02-2016 13:08 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Olrac.Srednjim schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:06:
[...]

Toch nog even een schopje... is er niemand die hier problemen mee heeft?
Als de NR1604 even geen signaal heeft springt hij naar een andere ingang?
Met mijn NR1605 knippert het beeld soms even en wordt daarna soms zwart. Even naar een andere ingang en weer terug verhelpt het meestal. Komt sporadisch voor, en dan meestal vlak nadat ik zelf een andere ingang heb gekozen. Snel te verhelpen, dus ik kan er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
RichieB schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:52:
[...]

Met mijn NR1605 knippert het beeld soms even en wordt daarna soms zwart. Even naar een andere ingang en weer terug verhelpt het meestal. Komt sporadisch voor, en dan meestal vlak nadat ik zelf een andere ingang heb gekozen. Snel te verhelpen, dus ik kan er mee leven.
Ik heb het ook tijdens het wisselen van zenders als het net iets te lang duurt voordat upc/ziggo beeld geeft tijdens het wisselen.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Olrac.Srednjim schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:17:
[...]

Ik heb het ook tijdens het wisselen van zenders als het net iets te lang duurt voordat upc/ziggo beeld geeft tijdens het wisselen.
Ik kijk te weinig Ziggo TV om daar iets over te zeggen. Als ik al Ziggo kijk dan een paar uur achter elkaar dezelfde zender, zappen doe ik zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Jullie hebben mij al geholpen met mijn vragen om mijn defecte SR5002 te laten repareren of op zoek te gaan naar een nieuwere, 2de hands Marantz. Ik ga zoeken naar een nieuwere Marantz :)

Aangezien ik weinig eisen heb (ik heb een 3.0 opstelling, geen netwerk functies nodig, etc) zat ik ook te kijken naar een NR1601 oid. Ik heb een kleine woonkamer en het volume komt nauwelijks boven de 30-40% uit op de SR5002. Dus dan zou een NR1601 ook volstaan. Ik ben aan het zoeken op internet naar ervaringen met de geluidskwaliteit tussen de SR serie en NR serie, maar kan daar zo gauw niet iets over vinden.
Wat is jullie ervaring met deze 2 product groepen? Aangesloten speakers zijn Kef IQ5 SE
Ik speel vooral muziek (cd/sacd/flac via mediacenter) op het apparaat en soms dvd/blueray voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb geen ervaring met de SR serie, maar ben zeer tevreden met de NR1605. Mijn Q Acoustics 3050's klinken zo goed dat ik rustig durf te stellen dat je wel verdomd goede speakers moet hebben wil de kwaliteit begrensd worden door deze versterker. Oftewel: je speakers zullen eerder de beperkende factor zijn qua kwaliteit dan de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb sinds vandaag de Sony 55x8509C en deze op HDMI4 /ARC aangesloten en de ARC HDMI out op mijn Marantz SR6008, maar ik krijg geen geluid op de speakers... De geluiden in de menu's gaan via de tv speakers, maar geluid van bijv Youtube videos geven nu geen geluid. Als het goed is staat het op de tv nu goed ingesteld.

op de TV staat het ingesteld als
Speakers: Audio system

op de marantz TV Audio

Maar het blijft stil. Tijdens het browsen op de tv hoor ik de piepjes via de tv speakers...
Dit is wel heel vervelend. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Het ziet ernaar uit dat je aansluitingen goed zijn. Het enige dat ik zo kan bedenken (als je ook ARC-geschikte HDMI-kabels hebt) is dat de instelling "Audio system" op de Sony betekent dat hij alleen geluid uitgeeft via analoge bronnen (dus de speakers, maar dus ook de ARC uitzet). Mijn Samsung merkt bijvoorbeeld zelf of er via HDMI iets is aangesloten, daar hoef ik niets voor in te stellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 08:56
Ik heb sinds een tijdje problemen met de netwerkconnectie van mijn SR6009. Standaard werkt hij naar behoren en kan ik zowel via de app als een browser connectie maken met de Marantz. Daarnaast kan ik prima gebruik maken van Spotify Connect.

Echter gebeurt het regelmatig dat ik de versterker niet via het netwerk kan benaderen ondanks dat de versterker zelf aan geeft dat hij verbinding heeft. Het maakt dan niet uit of de versterker in stand by modus staat of gewoon aan staat. Diagnostische tests via de versterker zelf geven aan dat er een goede verbinding is. Ik kan hem niet benaderen vanuit de app, browser en hij verschijnt ook niet als device in Spotify. Verder zie ik hem wel online in mijn router en kan ik hem gewoon pingen.

Nadat ik de versterker volledig van het stroom haal en een aantal seconden later weer aan zet doet hij het weer voor een tijdje (kan verschillen van een dag tot een paar weken)

Iemand die dit herkent of eventueel tips heeft om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:32
Mrloki schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:52:
Ik heb sinds een tijdje problemen met de netwerkconnectie van mijn SR6009. Standaard werkt hij naar behoren en kan ik zowel via de app als een browser connectie maken met de Marantz. Daarnaast kan ik prima gebruik maken van Spotify Connect.

Echter gebeurt het regelmatig dat ik de versterker niet via het netwerk kan benaderen ondanks dat de versterker zelf aan geeft dat hij verbinding heeft. Het maakt dan niet uit of de versterker in stand by modus staat of gewoon aan staat. Diagnostische tests via de versterker zelf geven aan dat er een goede verbinding is. Ik kan hem niet benaderen vanuit de app, browser en hij verschijnt ook niet als device in Spotify. Verder zie ik hem wel online in mijn router en kan ik hem gewoon pingen.

Nadat ik de versterker volledig van het stroom haal en een aantal seconden later weer aan zet doet hij het weer voor een tijdje (kan verschillen van een dag tot een paar weken)

Iemand die dit herkent of eventueel tips heeft om dit op te lossen?
Ik herken dat ook bij mijn NR1504, verbinding via ethernet is niet zo stabiel. Ik denk persoonlijk dat dat ligt aan de DLNA constructie met mijn Synology, bij mij blijft hij wel zichtbaar in het netwerk maar als ik dan iets wil afspelen via mijn app, blijft hij hangen op "laden" en stopt het liedje na 10sec met spelen in mijn schermpje en verdwijnt de playlist uit de app bij de marantz als "device". De Marantz doet alsof er niks aan de hand is en staat gewoon vrolijk te wachten, lijkt het...
Aan/uitzetten lost het inderdaad op voor een x-periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Hoewel ik wel een Synology heb gebruik ik deze nooit i.c.m. de Marantz. Ik durf dus niet te zeggen dat dit hetzelfde is.

Ik heb nu het IP adres van de marantz als een reservering in mijn router gezet. Ik ben benieuwd of dit een verbetering geeft. Gisteren na het plaatsen van mijn bericht de DHCP lease vernieuwd op de Marantz en daarna was hij weer bereikbaar (zonder hem uit te hoeven zetten). Uiteraard blijft het een beetje omslachtig en zou het gewoon moeten werken.

Kan wellicht ter test nog proberen om de Marantz via Wifi te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Mijn sr6006 heeft ook een vast IP-adres. Desondanks is hij regelmatig "kwijt" op het netwerk; zowel via Airplay als DeRemote niet meer te vinden. Stroom eraf en erop is meestal voldoende, soms is echter een langere periode zonder stroom nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Wat ik nu sinds het weekend heb, op een NR1604, is dat hij geen verbinding kan maken met de Internet Radio stations. Hij geeft aan "Connection Down" en "Track not available".
Wat ik al gedaan heb:
- Ik heb de router gereset, de swtich en het werkte allemaal. Op die plek werkt het kpn-kastje echter wel, dus internet werkt daar bedraad.
- Kabels al los gehad en dan geeft hij aan "No network" dus dat is echt een andere melding.
- Updaten heb ik gisteren geprobeerd maar hier geeft hij aan dat er geen update beschikbaar is
- Marantz is wel aan te sturen via bijv AVR Control (app op win Phone 10)
- Afspelen via DLNA lukt ook niet meer

Iemand een idee wat ik kan doen vanmiddag? Thnx alvast. Beetje dooie boel hier in huis nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Treft het alle zenders, of alleen sommige? Zie bijvoorbeeld http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=7917.0
Kan ok een probleem zijn aan de server-kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Rallye schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:09:
Treft het alle zenders, of alleen sommige? Zie bijvoorbeeld http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=7917.0
Kan ok een probleem zijn aan de server-kant.
Thnx, had ik ook gevonden. Wordt echter geen oplossing in genoemd en ik heb diverse zenders geprobeerd ,ook vanuit het menu Nederland -> Populair -> [Willekeurige zender] maar ook direct naar Favourites en zender kiezen.
Maar als het een serverzijde probleem is, zouden er meer klachten moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Rallye schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:25:
Mijn sr6006 heeft ook een vast IP-adres. Desondanks is hij regelmatig "kwijt" op het netwerk; zowel via Airplay als DeRemote niet meer te vinden. Stroom eraf en erop is meestal voldoende, soms is echter een langere periode zonder stroom nodig.
Ik heb een support case aangemaakt bij Marantz m.b.t. dit probleem. Het lijkt erop dat het probleem niet gerelateerd is aan een bepaald model of app.

Ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelklapstoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik heb sinds enkele maanden een Marantz NR1506, en ik had gehoopt dat het in vergelijking met zijn voorganger, een denon uit 2013, de verbinding wat stabieler zou zijn.
Maar helaas nog steeds dezelfde onbetrouwbare rommel.

*einde galspuwbericht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
High level Cable is binnen uit Engeland!

Maar hoe nu verder? Rel zegt hierover het volgende:
KAN EEN HOGE EN LAGE NIVEAU CIRCUITS WORDEN GEBRUIKT OP HETZELFDE MOMENT?

Nee, het is niet effectief om de High Level Input gelijktijdig gebruiken met de Low Level Inputt. Waar mogelijk, sluit de High Level Input naar uw hoofd LR versterker kanalen en zet de processor (in een home cinema systeem) naar Full Range of Large in de Speaker Set-up menu. Met behulp van de High Level Input en aansluiten op de luidspreker uitgangen is een van de unieke geheimen van het succes REL en zal sub-bass prestaties te maximaliseren.

Het primaire doel van het opnemen van een enkele low level input is mogelijk te maken voor het oplossen van problemen wanneer een klasse D eindversterker blijkt een aarding regeling die zelfs REL Pure D ™ niet kunnen oplossen hebben. Het is toegestaan en zelfs zeer wenselijk hoog niveau en 0,1 schakeling tegelijkertijd verbinden. Voor meer informatie zie REL connectiviteit en REL SET UP.

Nu is mijn SR7005 een class d versterker en wil ik graag de sw out uitgang blijven gebruiken van de marantz. ik twijfel over:

- kan ik nu wel of niet de sw uitgang gebruiken? de twee vet gedrukte teksten lijken in contradictie
- hoe de 3 draadjes van de high level lead aansluiten op de SR?

(ja eerst gegoogled. zelfs uitgebreid met REL expert gesproken maar dat was zo technisch dat ik niet snap wat ik nu concreet moet doen)

[ Voor 4% gewijzigd door Pjotr22 op 10-02-2016 11:18 . Reden: laatste zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pjotr22 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:17:
- kan ik nu wel of niet de sw uitgang gebruiken? de twee vet gedrukte teksten lijken in contradictie
Uiteraard kan dit. Ik zou het daar ook gewoon bij laten, alleen die aansluiting gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
welke? wat is mijn doel dan? wil ze juist beiden gebruiken dus LFE en meer oemp bij pure direct

[ Voor 54% gewijzigd door Pjotr22 op 10-02-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pjotr22 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:24:
welke? wat is mijn doel dan? wil ze juist beiden gebruiken dus LFE en meer oemp bij pure direct
Gebruik je toch gewoon Stereo ipv Pure Direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-08 09:56
Pjotr22 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:17:
Nu is mijn SR7005 een class d versterker en wil ik graag de sw out uitgang blijven gebruiken van de marantz. ik twijfel over:
Marantz heeft geen Klasse D, de SR7005 is dan ook "gewoon" een Klasse A/B. Waarbij ook niet alle Klasse D-versterkers problemen geven met het High Level aansluiten van drie kabels. Op HT Forum is er eens over gesproken dat er dan één van de drie kabels (welke zou ik dan na moeten zoeken) niet aan moet worden gesloten. Maar dat is dus ook niet ter zake.

Maar als je beide aan sluit moet je telkens instellingen aan gaan passen. Als je muziek luistert de Front Speakers op 'LARGE" en de subwoofer op de High Level-input zetten. Bij films de subwoofer weer op "YES", speakers op "SMALL" en crossovers instellen. Ik zou dan ook alleen voor Low Level gaan. Met Pure Direct stuurt mijn Denon overigens wel de subwoofer aan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:40:
[...]
Met Pure Direct stuurt mijn Denon overigens wel de subwoofer aan.
Op de 7005 kan dit ook gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Maar één woord voor dit soort situaties: Opgelost
Gewoon Low Level aansluiten. Scheelt kabels en is makkelijker in te regelen. En als High Level toch gewenst is kan het ook gewoon.

Edit: LFE + MAIN is inderdaad wat ik aan heb staan. Kon zo even niet op de naam/functie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Na een reset (soft kennelijk want ik hoefde niet alles opnieuw in te stellen) werkt alles weer met de NR1504.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo,ben op zoek naar ervaringen over de pm8005 versterker.
Hij gaat gebruikt worden om mijn fronts aan te sturen voor stereo en ook in mn ht omgeving waar ik pre out op aansluit vanuit mijn sr7008.
Ook een speaker upgrade zit er aan te komen nml. van taga 5.1 set naar een kef type s336? 7.2 set van ong. 3 jaar oud.
Ook ervaringen met marantz en kef zijn welkom

Edit:niemand ervaring of ideeen?

[ Voor 4% gewijzigd door ikkeenjij36 op 16-02-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-08 14:51
Kan iemand me vertellen of de SR5004 gebruik kan maken van de Arc functie van mijn televisie? Ofwel, moeten beide apparaten Arc hebben om het werkend te krijgen of moet ik een optische kabel aanleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Malt007 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:18:
Kan iemand me vertellen of de SR5004 gebruik kan maken van de Arc functie van mijn televisie? Ofwel, moeten beide apparaten Arc hebben om het werkend te krijgen of moet ik een optische kabel aanleggen?
Beide apparaten moeten minimaal HDMI 1.4 met HDMI ARC hebben om ARC te kunnen gebruiken. Aangezien de Marantz SR5004 geen HDMI 1.4 heeft en daarmee geen HDMI ARC moet je inderdaad naar een optische kabel uitwijken.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-08 14:51
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe versterker (kom van een SR5004) en twijfelde al tussen de SR7009, SR7010 maar toen kwam ik de SR6010 tegen die een stukje aantrekkelijker geprijst is. Ik zie alleen in de specificaties staan dat de 6010 7.1 aan output heeft maar ook dat deze atmos ondersteund. Betekent dit dat dit maximaal een 5.1 set is + 2 atmos speakers? Ik heb namelijk al een 7.1 set en wil deze liever uitbreiden met 4 atmos speakers.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-08 10:13
Volgens de website heeft de SR6010 inderdaad 7 kanaals versterking en de SR7010 9 kanaals.
Zelfs bij de SR7010 zou je dus een extra versterker ertussen moeten zetten om 4 ipv 2 atmos speakers toe te voegen aan je 7.1 setup.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 19:51

Theck88

If it's hard just KISS!

ikkeenjij36 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:47:
Hallo,ben op zoek naar ervaringen over de pm8005 versterker.
Hij gaat gebruikt worden om mijn fronts aan te sturen voor stereo en ook in mn ht omgeving waar ik pre out op aansluit vanuit mijn sr7008.
Ook een speaker upgrade zit er aan te komen nml. van taga 5.1 set naar een kef type s336? 7.2 set van ong. 3 jaar oud.
Ook ervaringen met marantz en kef zijn welkom

Edit:niemand ervaring of ideeen?
Waarom wil je een PM8005 aansluiten op een SR7008 wanneer de SR7008 al 9 versterkers heeft en je er een 7.2 set op aan gaan sluiten? In mijn ogen heeft de SR7008 voldoende capaciteit om de 7.2 set aan te sluiten.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-08 11:21
Waarom wil je een PM8005 aansluiten op een SR7008
1. Omdat het kan :)
2. Omdat er mensen zijn die geloven dat een echte analoge versterker toch net iets beter presteert dan een alles in 1 receiver. (waaronder ik, heb zelf ook een PM7004 als eindbak voor mij surround setup en als stereo versterker voor mijn platenspeler en cd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
mcg_nl schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:00:
[...]

1. Omdat het kan :)
2. Omdat er mensen zijn die geloven dat een echte analoge versterker toch net iets beter presteert dan een alles in 1 receiver. (waaronder ik, heb zelf ook een PM7004 als eindbak voor mij surround setup en als stereo versterker voor mijn platenspeler en cd speler.
Niet omdat het moet maar omdat het kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:32
Het lijkt er op dat de afstandsbediening van m'n SR5003 stuk is. Ik kan nu m'n receiver niet meer aanzetten, althans ik heb geen idee hou ik dit moet doen zonder een ab. Kan iemand me hiermee helpen?
Edit; omg wat stom, gewoon de enter knop indrukken op de receiver en hij gaat direct aan 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Trishul op 27-02-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-12-2020
In een impuls heb ik een Marantz sr5010 gekocht, ik gebruik hem in een 2.1 opstelling met B&W CDM1 en een Rel Quake. Voorheen gebruikte ik daarvoor een Van Medevoort versterker, met losse DAC en een aparte HDMI DAC. Het gemak in gebruik is een aangename verrassing en ook op een laag volume ben ik tevreden. Maar af en toe, 1 á 2 keer per week, wil ik echt muziek luisteren en dit is op een iets luider volume en daar komt de teleurstelling. Het klinkt schreeuweriger dan wat ik gewend ben, minder rust en daardoor een stuk vermoeiender. Voordat ik hem weer verkoop vraag ik me af of bi-ampen nog zin zou hebben. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Laatst online: 23:03
Dick-007 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:52:
In een impuls heb ik een Marantz sr5010 gekocht, ik gebruik hem in een 2.1 opstelling met B&W CDM1 en een Rel Quake. Voorheen gebruikte ik daarvoor een Van Medevoort versterker, met losse DAC en een aparte HDMI DAC. Het gemak in gebruik is een aangename verrassing en ook op een laag volume ben ik tevreden. Maar af en toe, 1 á 2 keer per week, wil ik echt muziek luisteren en dit is op een iets luider volume en daar komt de teleurstelling. Het klinkt schreeuweriger dan wat ik gewend ben, minder rust en daardoor een stuk vermoeiender. Voordat ik hem weer verkoop vraag ik me af of bi-ampen nog zin zou hebben. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Heb je de geluidsinstellingen Source Direct en Pure Direct al eens geprobeerd? Zeker voor een stereo weergave is dit een heel mooie instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
sonsan schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:30:
[...]

Heb je de geluidsinstellingen Source Direct en Pure Direct al eens geprobeerd? Zeker voor een stereo weergave is dit een heel mooie instelling.
Dat is inderdaad ook zo'n dingetje, ik word gek van al die instellingen. De Van Medevoort kan aan en uit, bronkeuzeschakelaar en een volumeknop. Dus het is wat het is, met de Marantz ben ik nu al aan maand aan het prutsen en ik kom er maar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Dick-007 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:02:
[...]

Dat is inderdaad ook zo'n dingetje, ik word gek van al die instellingen. De Van Medevoort kan aan en uit, bronkeuzeschakelaar en een volumeknop. Dus het is wat het is, met de Marantz ben ik nu al aan maand aan het prutsen en ik kom er maar niet uit.
Tja, dan kan je nog wel even vooruit.... Heb je wel de Audyssey Auto Setup uitgevoerd? Daarnaast heb je nog Dynamic EQ en Dynamic Volume, diverse surround modus etc. etc. Ook ik heb nog regelmatig de dikke gebruikers handleiding op schoot liggen hoor.
Maar ik weet bijna wel zeker dat er een prima geluid uit moet kunneen komen. Ik ben erg tevreden met Marantz na de overstap van Sony ES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Dick-007: je hebt het over een opwelling (van €750,-, ik wou dat ik mij zulke opwellingen kon veroorloven;-)). OK, maar dan koop je een homecinemaversterker, die je in een stereo-opstelling gebruikt en je verwacht een beter stereo-geluid als op je dedicated stereo versterker? Ik sluit niet uit dat je door eens de set-up van de Marantz te doorlopen en eens te kiezen uit de weergavemogelijkheden een beter stereogeluid uit je Marantz krijgt, maar ben bang voor een teleurstelling.

Bi-amping kan een mogelijkheid zijn, maar lijkt me wat vreemd in een 2.1-opstelling. Voor een 5.1 of 7.1-opstelling wel. Ook dan houd je mogelijk een verschil in klank tussen de Marantz en de Van Medevoort. Ik blijf mij afvragen waarom je de Marantz gekocht hebt. Had je digitale aansluitingen nodig of zo?

[ Voor 6% gewijzigd door Rallye op 28-02-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rallye schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:41:
Bi-amping kan een mogelijkheid zijn, maar lijkt me wat vreemd in een 2.1-opstelling. Voor een 5.1 of 7.1-opstelling wel.
Buiten het feit dat, op dit soort apparaten, bi-ampen meestal onzin is maakt het natuurlijk niets uit of je het nu gebruikt voor surround dan wel stereo. Misschien dat het juist zelfs méér zin heeft in stereo omdat je dan toch minder inkakkende versterker-eenheden gebruikt waardoor er misschien alsnog een beetje meer juice naar de luidsprekers gaat en daardoor een wat voller geluid hebt. Maar, YMMV uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
Rallye schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:41:
@Dick-007: je hebt het over een opwelling (van €750,-, ik wou dat ik mij zulke opwellingen kon veroorloven;-)). OK, maar dan koop je een homecinemaversterker, die je in een stereo-opstelling gebruikt en je verwacht een beter stereo-geluid als op je dedicated stereo versterker? Ik sluit niet uit dat je door eens de set-up van de Marantz te doorlopen en eens te kiezen uit de weergavemogelijkheden een beter stereogeluid uit je Marantz krijgt, maar ben bang voor een teleurstelling.

Bi-amping kan een mogelijkheid zijn, maar lijkt me wat vreemd in een 2.1-opstelling. Voor een 5.1 of 7.1-opstelling wel. Ook dan houd je mogelijk een verschil in klank tussen de Marantz en de Van Medevoort. Ik blijf mij afvragen waarom je de Marantz gekocht hebt. Had je digitale aansluitingen nodig of zo?
Die Van Medevoort is 20 jaar oud, mijn aanname was dat de techniek wel en redelijke progressie had geboekt zodat ik niet op geluid zou inleveren maar wel aan gemak zou winnen.
Bi-ampen zou ik dan proberen met de surround kanalen van de Marantz, het is een instelling van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ik zou eerst eens een goede meting (Audessey) uitvoeren en dan heel goed verdiepen in de mogelijkheden die deze receiver bied. En die is dusdanig dat enige studie in de dikke gebruikershandleiding een must is.
Zeker in de Source of Pure Direct modus moet volgens mij toch wel een mooi stereo geluid te realiseren zijn.
Pagina: 1 ... 33 ... 67 Laatste