Beste Marantz liefhebbers
ik zit met een klein dilemma en hopelijk kunnen jullie mij van advies voorzien. Ruim 7 jaar geleden heb ik een SR5002 receiver gekocht in de uitverkoop voor 349 euro.
Een half jaar geleden begon ik af en toe ploppen en kraakgeluiden te horen uit de speakers bij het wisselen van een (bluray) chapter. Enkele keren was de plop erg hard en schakelde de receiver uit. Bij de derde keer bleef de receiver uit en na inschakelen ging deze na 1 minuut weer uit. Ook wanneer ik alle kabels losmaakte.
Apparaat is inmiddels onderzocht door Audioservice en conclusie is dat de voeding en (enkele, of alle, dat weet ik niet) eindtrappen vervangen moeten worden. Kosten incl. onderzoek: 249 euro. Losse onderzoekskosten: 35 euro.
Nu ben ik in dubio wat te doen en ik probeer in te schatten hoe lang de receiver nog mee zou gaan na reparatie. Ik lees bijvoorbeeld dat de SRxxx4 range last heeft van een Pop of Death en ik vraag me af of ik dit kan vergelijken met wat mijn receiver is gebeurd? Is de 5002 hier ook gevoelig voor denken jullie? En zou dat op korte termijn weer kunnen optreden?
Voor 249 euro kan ik zeker niet een vergelijkbaar apparaat nieuw kopen en een 2de hands 5002 kan op korte termijn ook stuk gaan. Ik heb wel graag een receiver met voldoende ingangen en goed zuiver geluid. Zaken zoals wifi, streaming, DLNA, etc, gebruik ik verder niet. Ik heb 1 mediacenter (Openelec) erop aangesloten voor het afspelen van content, en verder een bluray speler. HDMI loopt niet via de receiver.
Wat zouden jullie doen? Bye bye zeggen tegen deze 5002, of repareren en hopelijk nog vele jaren genieten?