Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 34 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:52
Je wilt niet bi-ampen met de Van Medevoort, maar met Marantz, door ook de aansluiting voor de speakers achter naar je fronts te sturen? Ik weet niet of het kan, maar dan krijg je wel meer power. Overigens werken de "Direct"- mogelijkheden dan niet meer; die werken alleen met de stereo-fronts.

Overigens: geluid is niet alleen power, maar ook klank. Kan het zijn dat de Marantz gewoon een andere klank heeft dan de vM?

[ Voor 26% gewijzigd door Rallye op 29-02-2016 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:33
Rallye schreef op maandag 29 februari 2016 @ 06:50:
Je wilt niet bi-ampen met de Van Medevoort, maar met Marantz, door ook de aansluiting voor de speakers achter naar je fronts te sturen? Ik weet niet of het kan, maar dan krijg je wel meer power. Overigens werken de "Direct"- mogelijkheden dan niet meer; die werken alleen met de stereo-fronts.
Passieve Bi-Amp op een receiver is simpelweg twee extra eindtrappen (in dit geval die van de Surround Back) omleiden naar de Front. Dit kan haast elke receiver waarbij de receiver dit ook al fronts zal zien en daarmee behoudt je stereo en de daarbij horende mogelijkheden. De receiver klapt gewoon hetzelfde signaal over de Surround Back als over de Fronts. de receiver scheidt de tonen dus niet in hoog en laag wat soms wordt gedacht, dat doet de speaker zelf. Over het algemeen wordt deze vorm van Bi-Ampen relatief zinloos bevonden. Dat "meer vermogen" wordt nog steeds door dezelfde voeding geleverd. Dus als de voeding inkakt ben je nog steeds weg. Waarbij vermogen op slechts twee kanalen op geen enkele receiver een probleem moet zijn en zeker niet als je nagaat dat er maar enkele Watts worden gebruikt bij normaal gebruik. Maar goed, kabeltje kost de hoofdprijs niet en daarmee is aansluiten en testen ook zo gedaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo...de pm8005 staat lekker te spelen hier...heerlijk geluid lekker vermogen ism mijn sqbt.
Nu loop ik toch tegen een probleem aan.
Sr7008 interlink pre out fronts naar direct amp in pm8005.
Als ik naar de radio luister/tv/mediaspeler kijk en luister kan ik de sr voluit zetten zonder dat dat echt hard gaat maw mn oren knallen er niet af.
Pm staat dan in poweramp direct modus
Dus lijkt er wel vermogen tekort te komen
Luister ik via mn sqbt direct op de pm moet ik m zeker niet voorbij de helft qua volume zetten ander knallen de ramen eruit.
Als ik de pm op poweramp direct heb staan dan kan ik niet schakelen naar cd ingang zonder dat de sr ook aangaat en wordt er niet geschakeld naar alleen de pm.
Heb ik ergens een instelling verkeerd staan...heb ik verkeerd aangesloten of hoort dit erbij als je een stereo amp integreerd in je ht opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-08 11:08
De PM en SR reageren beiden op de commando's van de afstandsbediening. De SR denkt dat je de CD via de SR wilt afspelen. Je zou nog kunnen proberen om de cd-ingang niet toe te wijzen in de setup van de SR, maar ik weet niet zeker of dat gaat helpen.

Bepaalde Marantz versterkers kun je instellen om een andere set remote commando's te gebruiken. Dat kon wel op mijn PM6003, maar niet op mijn PM7004. Of dat kan bij de 8005 weet ik niet; kijk eens in de manual.

Dat het lijkt alsof de PM harder kan als hij niet Power Amp Direct staat, herken ik wel. De stand van de volumeknop zegt echter weinig over het uitgestuurde vermogen, en je mag zeker niet die standen van twee verschillende apparaten met elkaar vergelijken. Ook kan de uitgangsspanning van verschillende bronnen verschillen.

Los daarvan lijkt er wel iets mis te zijn als je het volume van de SR 100% kan opendraaien terwijl de Power Amp aanstaat. Dan zouden je oren van je kop moeten knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
RexP schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:45:
De PM en SR reageren beiden op de commando's van de afstandsbediening. De SR denkt dat je de CD via de SR wilt afspelen. Je zou nog kunnen proberen om de cd-ingang niet toe te wijzen in de setup van de SR, maar ik weet niet zeker of dat gaat helpen.

Bepaalde Marantz versterkers kun je instellen om een andere set remote commando's te gebruiken. Dat kon wel op mijn PM6003, maar niet op mijn PM7004. Of dat kan bij de 8005 weet ik niet; kijk eens in de manual.

Dat het lijkt alsof de PM harder kan als hij niet Power Amp Direct staat, herken ik wel. De stand van de volumeknop zegt echter weinig over het uitgestuurde vermogen, en je mag zeker niet die standen van twee verschillende apparaten met elkaar vergelijken. Ook kan de uitgangsspanning van verschillende bronnen verschillen.

Los daarvan lijkt er wel iets mis te zijn als je het volume van de SR 100% kan opendraaien terwijl de Power Amp aanstaat. Dan zouden je oren van je kop moeten knallen.
Hoi bedankt voor je reactie iig
Een en ander is al beter geworden door opnieuw de audyssy meting paar keer te doen.
Nu is het schakelen van sr met pm naar enkel pm nog een probleem
Welke ingang ik ook gebruik om stereo te spelen de sr gaat mee aan.
Wil ik echter alleen de pm gebruiken kan ik hem dus niet stand alone gebruiken omdat hij niet de poweramp direct modus via ab uitschakelt.
Ik kan dat alleen uit/aan zetten door fysiek 3 sec op de knop te drukken.
Ik stuur/bedien het met een harmony one remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:27
Mijn marantz sr5003 laat steeds vreemdere dingen zien... Eerst de AB die het niet deed, en plotseling deed deze het weer na een week. Nu is er iets nieuws, ik krijg geen geluid eruit. Gisteren had ik dit probleem ook, toen ik muziek wilde luisteren via m'n streamer, maar toen ik daarna in de avond via hdmi een film opzette vanaf de pc kreeg ik gewoon geluid, alsof er niks aan de hand was.

Anyway, vandaag weer hetzelfde, geen geluid output. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen, en wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij staat niet in de nood stand? Dan schakelt de versterker uit, maar blijft scherm enzo aanstaan. Dat wil wel eens gebeuren als er opeens flinke spanning op de input komt te staan.
Zo ja: alle ingangen controleren!

[ Voor 18% gewijzigd door Jelte op 06-03-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Jelte schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:51:
Hij staat niet in de nood stand? Dan schakelt de versterker uit, maar blijft scherm enzo aanstaan. Dat wil wel eens gebeuren als er opeens flinke spanning op de input komt te staan.
Zo ja: alle ingangen controleren!
Tnx, dat zou zomaar kunnen; afgelopen woensdag is hier stroomuitval geweest. Maar hij geeft geen meldingen, en gisteren speelde die gewoon af via hdmi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:50

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

nu al lang tijd veel probleem heb met spotify en niet meer kan streamen naar mijn SR7009 soms was paar keer maar nu is al 7 dagen op rij. zit ik denken om tidal te proberen maar werkt dit wel met Sr7009 of moet ik appel Tv kopen om muziek naar mijn Sr7009 te streamen ?

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Motaro schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:49:
hoi

nu al lang tijd veel probleem heb met spotify en niet meer kan streamen naar mijn SR7009 soms was paar keer maar nu is al 7 dagen op rij. zit ik denken om tidal te proberen maar werkt dit wel met Sr7009 of moet ik appel Tv kopen om muziek naar mijn Sr7009 te streamen ?
De vraag is waarom je niet gebruik maken van Spotify Connect. Dat behoort namelijk gewoon goed te gaan, mits je natuurlijk gebruik maakt van een stabiele verbinding.

Dingen die je kan uitproberen:

- Je SR7009 een vast ip adres geven, in de router of via de SR7009 zelf;
- Je SR7009 een reset geven

Als het dan nog niet werkt (wat ik me niet kan voorstellen), dan kan je aan de andere oplossingen gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het lukt mij ook al een week niet meer mijn SR6009 met Spotify Connect te gebruiken. Via Chromecast lukt het nog wel. Geen idee wat de oorzaak is, tot voor kort functioneerde het vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Laatst online: 17:50

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

rodie83 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:20:
[...]

De vraag is waarom je niet gebruik maken van Spotify Connect. Dat behoort namelijk gewoon goed te gaan, mits je natuurlijk gebruik maakt van een stabiele verbinding.

Dingen die je kan uitproberen:

- Je SR7009 een vast ip adres geven, in de router of via de SR7009 zelf;
- Je SR7009 een reset geven

Als het dan nog niet werkt (wat ik me niet kan voorstellen), dan kan je aan de andere oplossingen gaan denken.
dit is geen new probleem ik heb dit probleem nu paar maande soms was op eens daar en dan was weer voor paar dagen weg wand paar maande terug was een of ander update en toen kwam de probleem bij mijn en als zie op spotify forum zijn nog meer

vast ip adres geven, in de router of via de SR7009 zelf werk vaak niet of alleen maar voor eventjes en op spotify forum hebben ze dit ook al gedaan en sr7009 reset geven heb van morgen gedaan maar werkt niet

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treve_55
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:57
Ik heb onlangs een AppleTV 4 aangeschaft en via HDMI aangesloten op mijn Marantz SR6006. Ook is er een Humax aangesloten voor TV kijken via Ziggo.
Bij TV kijken heb ik een bepaald niveau van bassen via de subwoofer dat prima is. Afspelen van films en muziek videos via de AppleTV geeft echter veel zwaardere bassen - speciaal bij muziekdelen - dat veel te overheersend is. Is het mogelijk de subwoofer instellingen per source aan te passen?

Thx, Treve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 21:26
Heb je op de remote geen option toets, waarmee je kanaalniveau kan instellen? Naar mijn weten is dat per source, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treve_55
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:57
Ik heem aan dat je remote van de Marantz bedoelt, maar daar zit geen optie toets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee? Ik heb een hele mooie Marantz SR5009 staan, en altijd heel erg blij gebruik gemaakt van Spotify Connect vanaf mijn Android telefoon, sinds een week of 2 werkt dat niet meer. Hij ziet m wel maar de versterker schiet gewoon niet om, gekker nog : Vanaf m'n iPad werkt het wel en daarna kan ik hem prima vanaf m'n telefoon bedienen....

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edserbroers
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-01 18:44
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik het volgende probleem met mijn Marantz NR1504. Als ik de Marantz op internet radio heb staan of wat voor netwerk bron dan ook en ik ga daarnaast op mijn iPhone of iPad Netflix of RTL XL kijken valt de verbinding van de Marantz weg. Er staat dan Connecting... in het display. ik heb dit meerdere malen kunnen reproduceren met de iPad en iPhone. Ik hoop dat iemand eerder van dit probleem gehoord heeft want ik ben ten einde raad. Dit is me trouwens pas sinds kort opgevallen.

Groet Edser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Lijkt aan de bandbreedte van je Wifi te liggen. Andere router? Marantz bedraad aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:18
Ik gebruik mijn SR5005 meestal voor het luisteren naar muziek. Ik heb dan eigenlijk altijd de DD IIX Music of, in geval van DTS, de Auto functie ingeschakeld. Ik heb een 7.1 opstelling, speakers op small en een crossover van 80hz.
Nu is mijn vraag het volgende. Als ik nu overschakel naar Pure Direct wat gebeurt er dan met de speakerinstellingen en crossover? In Pure Direct worden alle eventuele geluidseffecten uitgeschakeld en heb je puur stereo, dus ook geen subwoofer. Dat zou betekenen dat de speakers in dit geval geluid onder de 80hz niet zouden weergeven. Tenzij de speakers door de instelling van PuurDirect weer op Large gezet zouden worden.
M.a.w. wat gebeurt er met de speakerinstellingen (en crossover) als ik PuurDirect gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 01:46
sonsan schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:07:
M.a.w. wat gebeurt er met de speakerinstellingen (en crossover) als ik PuurDirect gebruik?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/j7wdvyezb4u3y6s/5005pure.PNG?dl=0

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Dit had ik al gelezen in de manual. Maar het zegt nog niks over het formaat van de ingestelde speakers en crossover. Ik wil weten of de small instelling wordt gewijzigd naar large zodat het volledige bereik naar de speakers gaat en niet tot de ingestelde crossover, 80 Hz in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:02
Zet een nummer op met flinke bas en zet de crossover lekker hoog, dan hoor je het zo.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Laatst online: 31-07 11:33
Ik denk dat de sub gewoon mee doet met pure direct, bij mn denon x2200w wel in elk geval.
pure direct betekent alleen dat het bron signaal versterkt word zonder eq of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Goofy1978 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:13:
Ik denk dat de sub gewoon mee doet met pure direct, bij mn denon x2200w wel in elk geval.
pure direct betekent alleen dat het bron signaal versterkt word zonder eq of dergelijke.
Nee, de sub doet niet mee. Dat heb ik gisteren al gemerkt. Wel in de Stereo modus maar niet in de Direct modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
sonsan schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:57:
[...]
Nee, de sub doet niet mee. Dat heb ik gisteren al gemerkt. Wel in de Stereo modus maar niet in de Direct modus.
Crossover en andere instellingen worden inderdaad niet meegenomen. Dat is ook de reden dat velen de subwoofer naast Low Level voor films en games ook nog eens High Level aansluiten voor muziek. Al doen sommige receivers (waaronder geloof ik Marantz) met de instelling LFE + MAIN wel de subwoofer bijzetten in Pure Direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Als ik het dus goed begrijp heb ik in Pure Direct met alleen LFE geen 'last' van de crossover en worden de speakers aangestuurd als zijnde Large (i.p.v. Small. )
Alleen bij Pure Direct met LFE+MAIN word wel rekening gehouden met de crossover en doet de sub wel mee. Dit laatste zou ik dan nog even moeten uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasonaryPP
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 12:43
Misschien kan iemand me hier mee helpen.

Ik heb regelmatig dat op mn Marantz NR1504 "haperingen" in de audio vallen als ik Airplay gebruik. Als ik de receiver reset (lees: stopcontact eruit) werkt deze hierna wel weer..

Maar wel irritant dus!

PS: de laatste firmware is geinstalleerd

[ Voor 8% gewijzigd door MasonaryPP op 25-03-2016 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@MasonaryPP: ik neem aan dat je de stekker eruit haalt? Stopcontact lijkt me wat rigoureus.....

Wat versta je onder haperingen? Drop-outs (hoe lang) tijdens het afspelen? Nieuwe nummers die niet beginnen (dat heb ik namelijk wel eens als ik nummers vanaf Qfile op de iPad naar de Marantz of één van de andere Airplay-apparaten in huis stuur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:08
Dat nieuwe nummers niet beginnen en opeens de afspeellijst leeg is heb ik op DLNA ook met een NR1504.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:48
Kan iemand mij advies geven/helpen hoe ik het beste een Logitech Wireless Headset F540’ headset kan aansluiten op de Marantz NR1603?

Ik heb van alles al geprobeerd (tulp en andere aansluitingen), maar kom er niet echt uit.....

Mijn doel is om F1 te kijken met de headset op.

[ Voor 28% gewijzigd door Vjenne-ICT op 31-03-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Je hebt op de NR1603 alleen Front Left en Front Right Pre-Out welke je kan gebruiken. Echter zal die het signaal over zowel de Pre Outs als de terminals spelen waarbij je dus niet alleen geluid over de headset hebt. Bij de NR1603 kan je niet de eindversterkers uitschakelen.

Enige wat ik zo zie qua optie is een 6,5mm jack naar Stereo RCA en dan de Logitech Wireless Transmitter via de hoofdtelefoonaansluiting aan de voorkant aansluiten. Zodra je de hoofdtelefoon inplugt zal de output over de speakers stoppen. Nadeel is wel dat je niet kan schakelen zonder fysiek de stekker uit de Marantz te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
Ik zou of de hoofdtelefoon aansluiting pakken aan de voorkant, of de pre-out, alleen in het laatste zul je de speakers ook blijven horen :(

Er zitten geen tape pre-outs op, anders had je die kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je vraag is hoe je de transmitter van de koptelefoon moet aansluiten op de Marantz, maar je zou hem natuurlijk ook op de TV of je (eventuele) settopbox kunnen aansluiten. Via tulp of evt. de koptelefoonaansluiting daarvan.

Ervan uitgaande dat je hem nu op een spelcomputer hebt aangesloten (of tussen de spelcomputer en de Marantz, dat lijkt ook te kunnen): dan moet je hem dus wel elke keer loshalen. Dat geldt overigens ook voor de andere hierboven genoemde oplossingen.

Toch maar een aparte koptelefoon voor de Marantz (aan te sluiten op de frontaansluiting) dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:48
Allemaal bedankt voor de input!

Ik heb nu de koptelefoon niet aangesloten, deze moet ik nog aansluiten op de nr1603..... Ik ga er morgen mee aan de slag, dus alle overige tips zijn welkom.

Onderstaande componenten heb ik staan (alles loopt via de receiver);

- Samsung LE26A656
- Marantz NR1603
- Humax 5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-07 12:58
FeaR schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:18:
Je hebt op de NR1603 alleen Front Left en Front Right Pre-Out welke je kan gebruiken. Echter zal die het signaal over zowel de Pre Outs als de terminals spelen waarbij je dus niet alleen geluid over de headset hebt. Bij de NR1603 kan je niet de eindversterkers uitschakelen.
Volgens mij kan je met 2 zones werken, dus pre-out op zone 2. dan kan je via de afstandsbediening of de app gewoon schakelen tussen je speakers en de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jasper1975 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:55:
[...]
Volgens mij kan je met 2 zones werken, dus pre-out op zone 2. dan kan je via de afstandsbediening of de app gewoon schakelen tussen je speakers en de headset.
Zo te zien is Zone 2 alleen powered, dus op de speaker terminals. Waarbij Zone 2 ook weer is gelimiteerd tot analoge bronnen, dus geen audio indien de inkomende bron aan is gesloten via HDMI, optisch of Digitale Coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
En dus niet de Humax met de F1...... Dan blijft aansluiten op de front, de TV of de analoge poorten van de Humax (werken die als je het beeld via HDMI uitstuurt?) over. Je lijkt de headset niet te willen gebruiken voor een spelcomputer, dus dat zou geen belemmering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mijn SR5004 bromt vanuit de versterker zelf (dus niet via de boxen), ik vermoed dat de voeding wat warm wordt door stof etc.
Wat kan ik doen om de hele versterker goed schoon te maakten van binnen?

Zoiets als onderstaande lijkt me niet zo van toepassing op moderne, vooral elektrisch aangestuurde versterkers.
http://www.audiokarma.org...-deoxit-revisited.207005/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb het meest irritante probleem ooit: Mijn SR7005 receiver (via bedraad internet) zet zijn volume spontaan en geheel uit zichzelf op MAX volume!!!
Ik heb de volgende apparaten aangesloten op de Marantz: Dreambox, Raspberry, Dune mediaplayer en een Squeezebox, alles via HDMI aangesloten. Ik heb een Thecus NAS waar mijn muziek en films opstaan.
Wanneer ik tv kijk (via de dreambox) heb ik dit probleem (nog) niet gehad
Wanneer ik content via mijn RPI bekijk heb ik dit probleem ook nog niet gehad
Wanneer ik muziek luister via de Squeezebox (wordt gestreamd vanaf mijn NAS), dit probleem ook nog niet gehad
Wanneer ik internetradio luister via Marantz, ook dit probleem nog niet gehad.
Wanneer ik via de Dune een film ga kijken dan kan spontaan en geheel uit het niets, het volume op MAX, je schrikt je de… wanneer ik dan de afstandsbediening pak en het volume zachter wil zetten, dan stribbelt de receiver tegen en probeert dan uit alle macht toch het volume weer harder te zetten, deze strijdt duurt ff tot ie zich gewonnen geeft. Ik kijk de film dan verder af, het kan dan weer na een tijdje (tijdens de film) gebeuren, of niet.
Wanneer ik muziek wil luisteren via de receiver en dus de mediaplayer van de Marantz zelf gebruik ervoor, dus niet de Squeezebox, dan heb ik het zelfde probleem als hierboven beschreven.

Gisteravond ook gemerkt dat ie dit doet wanneer de film op pauze stond. Dus ik kijk meestal een film op -24db, ik zette de film op pauze, ging plassen, kwam terug en keek in het display van de receiver… en ja hoor, die stond gewoon op +12db.

Ik heb geen idee wat het kan zijn, alle settings heb ik doorlopen maar kan niets vinden wat dit probleem kan veroorzaken, ik heb overigens geen Apple apparaten in huis… Ook kan het niet zo zijn dat er iemand met een afstandsbediening loopt te kutten want ik woon op de bovenste woonlaag van een appartementcomplex (plus dan zou ik het zien dat het volume omhoog gaat)

Ik zit echt met mijn handen in het haar want dit is echt niet fijn (voor mijn speakers niet, oren en ook niet voor de buren) Ik durf nu bijna geen muziek en film meer te kijken, moet niet de bedoeling zijn lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 12-04-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

:o

Als je de netwerkaansluiting loskoppelt, heb je het dan nog steeds? (dan is er misschien iets dat via telnet connect en het volume op max zet?)
Misschien dat het via CEC mis gaat?

Anders zou ik maar eens contact op nemen met Marantz, want dit lijkt me echt niet relaxt en idd kans op schade aan je speakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:58:
:o

Als je de netwerkaansluiting loskoppelt, heb je het dan nog steeds? (dan is er misschien iets dat via telnet connect en het volume op max zet?)
Misschien dat het via CEC mis gaat?

Anders zou ik maar eens contact op nemen met Marantz, want dit lijkt me echt niet relaxt en idd kans op schade aan je speakers..
Ik ga dat vanavond proberen, wellicht moet ik hem resetten?

[ Voor 22% gewijzigd door vwtune op 12-04-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:07:
Mijn SR5004 bromt vanuit de versterker zelf (dus niet via de boxen), ik vermoed dat de voeding wat warm wordt door stof etc.
Wat kan ik doen om de hele versterker goed schoon te maakten van binnen?

Zoiets als onderstaande lijkt me niet zo van toepassing op moderne, vooral elektrisch aangestuurde versterkers.
http://www.audiokarma.org...-deoxit-revisited.207005/
Niemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 16:29

MrDry

Desperados!

Sinds vandaag werkt de HDMI out (zone 1) van mijn SR6008 niet meer.

Zone 2 geeft nog wel beeld maar als ik de hoofd uitgang op mn TV aansluit zie ik helemaal niks. Ik kan ook geen instellingen wijzigen omdat deze zoals het lijkt niet op de 2e uitgang worden weergegeven.

Iemand een suggestie of gewoon terug naar de winkel?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

vwtune schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:44:
Ik heb het meest irritante probleem ooit: Mijn SR7005 receiver (via bedraad internet) zet zijn volume spontaan en geheel uit zichzelf op MAX volume!!!
Ai, dat heb ik ook eens gehad met mijn NR1403, dat bleek mijn oude Harmony remote te zijn waarvan het volume bleef hangen. Heb jij er ook zoeen misschien?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Weet iemand wat de maximale temperatuur is waarin een Marantz, SR6008, kan opereren?
Mijn receiver staat in een kast met daarboven ongeveer 15cm vrije ruimte. Ik wil graag het kastje dichthouden aan de voorkant. De achterkan is volledig open en ongeveer 5 cm los van de muur.

Ik heb een IR extender zodat het kastje dicht kan blijven, met name voor de nabije toekomst waar een wat kleinere medebewoner dit wel eens interessant kan gaan vinden.

De receiver wordt nu wel warm, maar dat wordt hij altijd. Het enige wat de handleiding zegt is: Als hij te heet wordt, gaat hij uit. Dat is niet gebeurt, maar het hoeft niet per se goed te zijn voor de levensduur als hij erg warm wordt.

Maar wat is erg warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:20:
Weet iemand wat de maximale temperatuur is waarin een Marantz, SR6008, kan opereren?
Mijn receiver staat in een kast met daarboven ongeveer 15cm vrije ruimte. Ik wil graag het kastje dichthouden aan de voorkant. De achterkan is volledig open en ongeveer 5 cm los van de muur.

Ik heb een IR extender zodat het kastje dicht kan blijven, met name voor de nabije toekomst waar een wat kleinere medebewoner dit wel eens interessant kan gaan vinden.

De receiver wordt nu wel warm, maar dat wordt hij altijd. Het enige wat de handleiding zegt is: Als hij te heet wordt, gaat hij uit. Dat is niet gebeurt, maar het hoeft niet per se goed te zijn voor de levensduur als hij erg warm wordt.

Maar wat is erg warm?
Meer dan handwarm zou voor mij wel een signaal zijn om de ventilatie te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wolly schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:24:
[...]

Meer dan handwarm zou voor mij wel een signaal zijn om de ventilatie te verbeteren.
Handwarm wordt hij ook met een ventilator er op. Receivers worden warm, maar dat kan met een andere interpretatie van handwarm te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb exact hetzelfde met mijn SR7008, heeft meer dan voldoende ruimte en de achterkant compleet verwijderd zodat hij doorstroming genoeg zou moeten hebben. Echter wordt deze meer dan hand warm. Mijn vader heeft sinds een poosje op het werk een warmte camera, kortom vandaag even geleend om eea te testen;
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/FLIR0457.jpg
Na een 1,5 uur film (The Revenant) op volume 55. Piektemperatuur op een afstandje van 41ºC

Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/FLIR0465.jpg
Met een 12 cm PC fan op ~7 volt (omhoog blazend) scheelt fors!. Hij lijkt aanzienlijk minder warm aan te voelen.

Zit er sterk aan te denken een fraaie oplossing te bedenken om standaard een fan mee te laten draaien. op 5v werkt de fan ook maar blaast hij vrij zwak. Op 7-8v doet hij het beter en is altijd nog onhoorbaar.

Heb 2x problemen gehad met wegvallen van het beeld, beide keren verholpen tijdens garantie periode. Blijf sterk het idee houden dat dit grotendeels veroorzaakt werd door te hoge temperaturen.
(1e keer was hij overigens zeer snel kapot.. had hem goed en wel een maand)

(resolutie vd plaatjes is niet hoger...)

SR7008
B&W 683 S2
B&W 685 S2
(Intel NUC speel ik content mee af)

[ Voor 26% gewijzigd door Tortelli op 25-05-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik vind de waardes zonder koeling nog zeer meevallen. De beruchte Onkyo's worden nog enkele tientallen graden warmer (en eerlijk is eerlijk, er zijn er ook genoeg die geen issues hebben en dus de temperatuur aan kunnen). Mijn Denon zal ook niet veel onderdoen qua de gemeten temperaturen van de Marantz. En daarvan staan de eindtrappen zelfs uitgeschakeld. Al is dat natuurlijk niet geheel direct te vergelijken aangezien het model verschilt, de opstelling en "volume 55" verschilt ook per situatie (bron, akoestiek, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11-2023
Iemand ervaring met het gebruik van Marantz SR7009 voor een middengroot feestje, in openlucht?
Ik heb zelf zo'n exemplaar, met bijhorende 2 Dynaudio 2/7 speakers, en nu trouwt mijn zus binnenkort, en heeft ze een tuinfeest, voor een 100 tal genodigden, en vraagt ze of ze die installatie zou mogen gebruiken. Het is dus zeker geen megafuif, bedoeling is eerder achtergrond muziek (of net ietsje meer).

Ik vermoed dat dit niet ideaal zal zijn, maar bedoeling van het feest is dan ook niet om iedereen een sublieme muzikale ervaring te bezorgen ;-) Dus mijn vraag is eerder of iemand er ervaring mee heeft, en of ik daar ergens mee zou geraken?

Alvast bedankt voor input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik zou een PA set huren. Je zal niet de eerste zijn die zijn HiFi naar de klote helpt door op een feestje te draaien. 100 man en buitenlucht is gewoon geen ruimte voor een dergelijke set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:15
Ik heb een SR5010 sinds kort ter vervanging van mijn SR7002 ...

Helemaal happy mee op 1 ding na waar ik niet uit kom.

Als ik spottify connect vanaf mijn mobiel opstart, gaat de 5010 naar Spotify connect en ik zie op mijn TV ook dat het nummers wordt afgespeeld, echter heb ik geen geluid.

Verder werkt alles perfect !

Kan er niet veel recente informatie over vinden met google, iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn ?

[ Voor 3% gewijzigd door oldsmelly op 04-06-2016 13:09 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:12
Vandaag tijdens het noodweer welke ineens kwam, is er bij een inslag in de buurt onze Marantz 1603 beschadigd. Stond nog aan en het beeld was roze. Alles uit gegooid. Hij gaat nu nog wel aan en wisselt van ingangen, maar de uitgang lijkt het niet meer te doen. Baal echt gigantisch. Geen idee of het ontregelde firmware is, of dat echt de uitgang het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 07:33
brandverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Nee, dat valt onder de inboedelverzekering.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Is idd inboedel. Als ik het goed heb gezien, dan zou ik tot 10 jaar na aankoop 100% vergoed moeten krijgen. Maandag maar even contact opnemen. Geen idee wat ze gaan doen. 1607 ziet er als hij niet gerepareerd kan worden wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
een brandverzekering slaat idd onder andere op de inboedel. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
oldsmelly schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:09:
Ik heb een SR5010 sinds kort ter vervanging van mijn SR7002 ...

Helemaal happy mee op 1 ding na waar ik niet uit kom.

Als ik spottify connect vanaf mijn mobiel opstart, gaat de 5010 naar Spotify connect en ik zie op mijn TV ook dat het nummers wordt afgespeeld, echter heb ik geen geluid.

Verder werkt alles perfect !

Kan er niet veel recente informatie over vinden met google, iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn ?
Werkt hier gewoon prima op m'n 5010.
Staat je geluid niet uit of op een andere setting? En hoe staat het volumeniveau op je device? Kan geluidsniveau ook vanaf m'n Mac of iPhone wijzigen. Misschien dat ie daar heel laag staat bij jou.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De schade wordt iig vergoed. Ik moet nu alleen de Marantz nog richting de MediaMarkt brengen om te kijken of hij nog gerepareerd kan worden. Zo niet, krijg ik de nieuwwaarde vergoed. Mijn vrouw geeft al aan dat dan het huidige model in huis moet komen. Ofwel, de 1607, alhoewel ik eerder denk aan de 1606 omdat die wat meer in de range zit. De 7 is zelfs nog 300 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
VincentG schreef op zondag 05 juni 2016 @ 19:27:
[...]

Werkt hier gewoon prima op m'n 5010.
Staat je geluid niet uit of op een andere setting? En hoe staat het volumeniveau op je device? Kan geluidsniveau ook vanaf m'n Mac of iPhone wijzigen. Misschien dat ie daar heel laag staat bij jou.
Geen idee wat het is geweest, ik had ook geen geluid meer bij internet radio..
Dus ik heb even de setup wizzard gedraaid voor de netwerk.
En hoppa :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:34

Killjoy

Klingon lawn products

Leuk hoor, kinderen...
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2v3rl2g.jpg

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
Denk dat je hun Joy even moet Killen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Laatst online: 25-05 12:13
Ik heb een Marantz 2226b versterker, waarop ik 2 speakersets kan aansluiten.
Afbeeldingslocatie: http://classicreceivers.com/wp-content/uploads/2012/12/marantz-2226B-back.jpg

Aan de voorkant kan ik de speakersets afzonderlijk aan- en uitzetten (system 1 en 2)
Afbeeldingslocatie: http://classicreceivers.com/wp-content/uploads/2012/12/marantz-2226B-right.jpg

Op dit moment heb ik één set speakers van mijn oude Sony stereotoren aangesloten op de versterker :)
(dit zijn 'normale' front speakers).
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTE5NVg2NzI=/z/OFwAAOSw37tWEQ33/$_1.JPG

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTA2NlgxNjAw/z/GJQAAOSwpdpVauBB/$_1.JPG

Die grote dus :+

Van diezelfde stereotoren wilde ik graag de twee surround speakers aansluiten. Op de achterkant staat: rated impedance 16ohm. De Speaker load impedance van mijn versterker is: 4Ω (minimum). Dus ik vermoed van wel, maar omdat het dus van die surround speakertjes zijn, twijfel ik nog... En misschien dat de Power Output nog wel van belang is??

Afbeeldingslocatie: http://medien.markt.de/bilder/2016/01/08/12/3c90a8ed/large_image/0/sony_ss_cn88_ss_sr88_set.jpg?lastModified=1452251041000

Specs van de versterker:

Tuning range: FM, MW
Power output: 29 watts per channel into 8Ω (stereo)
Frequency response: 10Hz to 40kHz
Total harmonic distortion: 0.1%
Damping factor: 35
Input sensitivity: 1.8mV (MM), 180mV (line)
Signal to noise ratio: 50dB (MM), 50dB (line)
Output: 180mV (line), 1.5V (Pre out)
Speaker load impedance: 4Ω (minimum)
Semiconductors: 3 x IC, 46 x transistors, 30 x diodes, 1 x FET
Dimensions: 440 x 137 x 365mm
Weight: 11.5kg

[ Voor 9% gewijzigd door FBtje op 05-07-2016 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08 13:06
Je kunt die speakers gewoon aansluiten, geen enkel probleem. Op een versterker staat de laagste impedantie die hij veilig aankan. Als je hier 2Ω speakers op zou aansluiten zou je je versterker teveel kunnen belasten. Maar een hogere impedantie is geen probleem.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Iemand ervaring met de duur van de reparateur van Marantz in Elst?
Heb hem bijna een maand geleden laten verzenden, maar nog steeds geen reactie. Wellicht vanmiddag maar eens richting de verzender. Krijg totaal geen reactie van verschillende kanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 08:56
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds iets meer dan een jaar een Marantz SR6009. Op wat connectie problemen af en toe na ben ik super tevreden over de versterker.

Nu heb ik laatst voor het eerst een van mijn platenspelers aangesloten op de Marantz Phono ingang maar ik was niet heel erg tevreden over de kwaliteit hiervan. Daarnaast komt nog eens dat de kabel van de platenspeler erg kort is waardoor ik de hele versterker uit de TV kast moet halen om hem aan te sluiten. Aangezien ik geen permanenten ruimte heb om de versterker aan te sluiten wil ik hem gemakkelijk kunnen aansluiten en loskoppelen.

Om die reden ben ik aan het rondkijken naar een leuke Phono pre-amp. Heef iemand van jullie ervaring met een dergelijke phono voorversterker i.c.m. een Marantz versterker? Het hoeft niet al te duur te zijn want ik zal het in de praktijk niet heel vaak gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
FBtje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 04:59:
Ik heb een Marantz 2226b versterker, waarop ik 2 speakersets kan aansluiten.

Van diezelfde stereotoren wilde ik graag de twee surround speakers aansluiten.
Gewoon doen, voor twee knaken bij de milieuboer heb je 10 van dat soort nieuwe speakertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Mrloki schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:29:

Daarnaast komt nog eens dat de kabel van de platenspeler erg kort is waardoor ik de hele versterker uit de TV kast moet halen om hem aan te sluiten.
http://www.onlinekabelsho...2rca-verlengkabel-2-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Arunia schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:31:
Heb hem bijna een maand geleden laten verzenden, maar nog steeds geen reactie. Wellicht vanmiddag maar eens richting de verzender. Krijg totaal geen reactie van verschillende kanten
http://www.audioservice.nl/contactnl
13.00 uur tot 13.30 uur Pauzee

Zal wel eenmanszaakje zijn... op vakantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-08 11:08
Arunia schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:31:
Ik ben mijn UD7007 ruim twee maanden kwijt geweest. Stond te wachten op onderdelen. Een eerdere reparatie aan een SR5004 duurde 6 weken. Ik kreeg hem toen terug met de boodschap 'Klacht niet geconstateerd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 08:56
Dat heeft geen zin want dan kan ik me grond kabel van de platenspeler nergens aan vast maken en dan bromt hij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:32
Pjotr22 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:51:
[...]

http://www.audioservice.nl/contactnl
13.00 uur tot 13.30 uur Pauzee

Zal wel eenmanszaakje zijn... op vakantie?
Ben er langs geweest om mijn marantz te droppen(hdmi board) en prijsopgave had ik binnen 4 dagen. Zeker geen eenmanszaak, telde zeker snel een monteur of 10. Aardige gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Na twee weken vakantie vannacht de stekkers weer in de stopcontacten gestoken. Vanmorgen m'n set aangezet om een aflevering Top Gear te kijken.
Wat later nog een aflevering aangezet en na ca 5min viel het beeld weg (op TV melding 'Geen signaal') en geluid bleef nog even doorgaan. Dacht dat het aan de Media Player (of betreffende video) lag en de media player opnieuw opgestart.
Met geen enkele source krijg ik beeld (geen signaal op tv) of geluid (uit m'n speakers of headphone), ook niet met Online radio of Spotify (dus geen HDMI kwestie). Het display toont wel wat er gespeeld wordt. Geluid is niet gemute. Stroomkabel er uit en weer in helpt niet, resetten evenmin. Als ik de SR5010 aanzet, hoor ik (als normaal) het 'aan klikken'.
Hoop niet dat m'n receiver defect is...

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Werd vandaag eindelijk gebeld met de offerte. HDMI bord en secundaire voeding waren stuk.
358 euro en heb akkoord gegeven. Hopelijk volgende week vrijdag weer in mijn bezit.

Nu is uiteraard de wens er wel om te upgraden ivm 4k etc, maar geen idee of we dat ook nog gaan doen voorlopig. De extra aansluiting van de 1606 en 1607 zijn wel erg fijn omdat er toch nu een apparaat aan de voorkant aangesloten staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 20:02
Arunia schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:34:
Werd vandaag eindelijk gebeld met de offerte. HDMI bord en secundaire voeding waren stuk.
358 euro en heb akkoord gegeven. Hopelijk volgende week vrijdag weer in mijn bezit.

Nu is uiteraard de wens er wel om te upgraden ivm 4k etc, maar geen idee of we dat ook nog gaan doen voorlopig. De extra aansluiting van de 1606 en 1607 zijn wel erg fijn omdat er toch nu een apparaat aan de voorkant aangesloten staat. :P
Dus je laat een NR1603 repareren voor €358 en je wil misschien 4k en vindt een extra aansluiting wel handig? Dan leg je toch €57 bij en koopt je een NR1606. Die NR1603 is de reparatie niet waard.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
RichieB schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 00:36:
[...]

Dus je laat een NR1603 repareren voor €358 en je wil misschien 4k en vindt een extra aansluiting wel handig? Dan leg je toch €57 bij en koopt je een NR1606. Die NR1603 is de reparatie niet waard.
Tja, de verzekering vind van wel. Had idd kunnen kiezen voor niet repareren, en onderzoekskosten betalen, dan is het uiteraard wel meer dan 56 euro. Denk dat ik nog een paar generaties wacht en deze dan gewoon verkoop en een nieuwer model aan schaf. 4k is uiteraard nog te weinig voor te vinden. De consoles spelen het ook niet af en de steam link doet ook maar 1080p.
Wensen blijven toch wel aanwezig en vernieuwingen ook. Als ik dit eerder had gelezen, dan had ik wellicht gigantisch getwijfeld. :p

Edit:
En toen begon ik te twijfelen. Ga zo bellen of het nog ingetrokken kan worden.
Even gebeld, maar was uiteraard moeilijk. Het is al een service en zij verkopen hem niet meer (wat uiteraard mijn insteek wel was, service mag wat kosten). Daarbij zou ik hem dan bij de andere winkel opnieuw aan moeten bieden ter reparatie. Zijn de uiteindelijke kosten niet waard.
Of het allemaal rechtsgeldig is, geen idee en maakt me ook weinig uit.
Mijn vrouw heeft zelf aan dat we deze nog even blijven gebruiken en dan later eens het laatste model aan gaan schaffen en deze dan voor een redelijk bedrag verkopen. Hij voldoet voorlopig gewoon prima. Alleen geen 4k. Jammer dan.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 09-07-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Mrloki schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:27:
[...]

Dat heeft geen zin want dan kan ik me grond kabel van de platenspeler nergens aan vast maken en dan bromt hij enorm.
dat lijkt me typisch een kabeltje dat je met een niet al te duur extra kabeltje zou kunnen verlengen en zo kan wegwerken dat je er niks van ziet. (je zou zelfs de lading via aarde van een bloembak laten weglopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
Mijn onkyo 508 geeft geen beeld meer via de hdmi out. Ik wil al een tijdje een receiver met netwerkmogelijkheden, dus prima moment voor wat anders. Qua hoogte in mijn tvmeubel ben ik beperkt. Een marantz 5010 zal echt net passen, dus misschien is een slimeline een betere keuze. Wat mij daar vooral van weerhoud is het beperkte vermogen van die receivers. Een 1607 is nog behoorlijk aan de prijs en levert maar 50watt vermogen. Ik weet dat ik me daar niet blind op moet staren en die receiver zal mijn jamo 606, cen626 en BA A25 prima aansturen. Echter wil ik in de toekomst betere speakers. De hamvraag is, kan een 1607 zwaardere speakers goed aansturen gezien het op papier beperkte vermogen? Een denon x1300w past qua hoogte ook (net zo hoog als mijn 508). Zou dat een betere optie zijn dan een marantz slimline?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik stuur met mijn SR5010 een paar hele grote Klipsch 63K reference speakers aan. zou me daar niet al te druk om maken.. al moet ik er wel bij zeggen dan deze klispch 98% rendement hebben

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607785

Hulleman schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:05:
Mijn onkyo 508 geeft geen beeld meer via de hdmi out. Ik wil al een tijdje een receiver met netwerkmogelijkheden, dus prima moment voor wat anders. Qua hoogte in mijn tvmeubel ben ik beperkt. Een marantz 5010 zal echt net passen, dus misschien is een slimeline een betere keuze. Wat mij daar vooral van weerhoud is het beperkte vermogen van die receivers. Een 1607 is nog behoorlijk aan de prijs en levert maar 50watt vermogen. Ik weet dat ik me daar niet blind op moet staren en die receiver zal mijn jamo 606, cen626 en BA A25 prima aansturen. Echter wil ik in de toekomst betere speakers. De hamvraag is, kan een 1607 zwaardere speakers goed aansturen gezien het op papier beperkte vermogen? Een denon x1300w past qua hoogte ook (net zo hoog als mijn 508). Zou dat een betere optie zijn dan een marantz slimline?
Die Denon X1300W houdt echt meer van kleine speakertjes.
De Marantz slimlines zijn altijd best mooi gebouwd, dus daar zou ik de voorkeur aan geven...
Een paar betere monitor speakers moet in de toekomst als upgrade prima kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-08 14:51
Iemand al een 7010 met atmos 7.1.4 of 5.1.4 geprobeerd? Lijkt me een leuke upgrade tov mijn huidige 7.1 opstelling alleen vergt wel een flinke investering weer.

Daarnaast ook erg benieuwd wanneer de 7011 verwacht wordt, deze zal niet al teveel nieuwe technieken bevatten denk ik want er zijn niet echt nieuwe standaarden of formats gelanceerd tov vorig jaar en de 7010 bevat al atmos, auro 3d en dts-x. Dit zal waarschijnlijk tot een mooie prijsdaling leiden voor de 7010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
De -10 serie is eind vorig jaar uitgekomen. De 5010 was in oktober leverbaar, de 6010 en 7010 iets (dacht maand) later. Zoiets zal het nu vast weer gaan zijn.
Vorig jaar had je bij menig model nog Atmos en DTS-X ready erbij (jaar daarvoor meer in de duurdere modellen) en kon dat nog interessant zijn om voor de nieuwste te gaan. Dit jaar lijkt er amper wat toegevoegd te zijn en zullen verbeteringen minimaal zijn. Prijzen zakken misschien iets, maar voorraad kan ook op raken. Zou er zelf niet op wachten in ieder geval.

Atmos kan leuk zijn, maar je moet dan wel even het aantal versterkte kanalen bekijken. Dacht dat de 7010 er 9 had, waardoor je een extra 2ch amp ertussen moet zetten voor 7.1.4.
Atmos speakers hoeven niet heel duur te zijn. Ze goed kunnen / mogen plaatsen is voor velen eerder een issue.

Helaas zelf vanmorgen mij 5010 op moeten sturen ter reparatie. Hoop hem snel (en onder garantie gemaakt) weer terug te hebben. Dan kan ik weer de kabelbende gaan aansluiten. :P

[ Voor 9% gewijzigd door VincentG op 19-07-2016 13:33 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
De 7010 is 11.2 vandaar mijn interesse in dit model. Vergelijkbare opties bij een van de concurrenten en gaat al snel richting de 2.000 euro of meer. Afgelopen weken stond de 7010 voor 1259 nu is de goedkoopste helaas weer 1399 dus ik wacht nog even tot er een scherpe aanbieding langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
11.2 kanaals verwerking, 9 kanaals versterking. ;)
http://marantz.nl/nl/prod...receiver&productid=sr7010

Zijn naar mijn weten niet veel receivers met 11 versterkte kanalen.

Tip: Stuur Marcel van H&C HiFi eens een message / email. Die heeft zeer scherpe prijzen (vaak dik onder adviesprijs). Menig persoon van GoT / HT forum hebben bij hem wat besteld.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
VincentG schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:53:
11.2 kanaals verwerking, 9 kanaals versterking. ;)
http://marantz.nl/nl/prod...receiver&productid=sr7010

Zijn naar mijn weten niet veel receivers met 11 versterkte kanalen.

Tip: Stuur Marcel van H&C HiFi eens een message / email. Die heeft zeer scherpe prijzen (vaak dik onder adviesprijs). Menig persoon van GoT / HT forum hebben bij hem wat besteld.
Hmm dat gooit aardig roet in het eten :-(

Kan deze dus niet mijn 7.1 opstelling + 4 atmos speakers aan het plafond? Als ik de plaatjes van de achterkant bekijk tel ik toch echt 11 uitgangen waarvan de 4 meest rechts 'front height' en 'height' heten.

edit: quote van de marantz site: Dankzij de 11-kanaals verwerking kunt u er gewoon een externe 2-kanaals versterker aan toevoegen of zelfs genieten van een opwindende 7.1.4-kanaals Atmos-ervaring.

En dan te bedenken dat ik daar al meermaals overheen heb gelezen. Pff wat moet ik me bij een 2 kanaalsversterker voorstellen? Ik heb eigenlijk liever alles in 1, bestaan er al versterkers die 7.1.4 kunnen?

[ Voor 20% gewijzigd door Malt007 op 20-07-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Malt007 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:52:
[...]
En dan te bedenken dat ik daar al meermaals overheen heb gelezen. Pff wat moet ik me bij een 2 kanaalsversterker voorstellen?
Een eindversterker. Hoeft niet heel veel te kosten. Een oude Rotel of Parasound kan je al voor een paar honderd euro halen.
Ik heb eigenlijk liever alles in 1, bestaan er al versterkers die 7.1.4 kunnen?
Anthem MRX 1120 kan het bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
FeaR schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:59:
[...]

Een eindversterker. Hoeft niet heel veel te kosten. Een oude Rotel of Parasound kan je al voor een paar honderd euro halen.

[...]

Anthem MRX 1120 kan het bijvoorbeeld.
Hmm die valt helaas een stukje buiten budget...

Dus als ik het goed begrijp kan de SR7010 wel 7.1.2 of 5.1.4 aan zonder eindversterker? Vind het namelijk weer een beetje een overkill om een eindversterker aan te schaffen voor 2 extra mini speakers. Denk dat ik dan maar overstap op een 7.1.2 systeem aangezien ik redelijk beperkt ben qua plaatsing van de de speakers door de vorm van mijn zolder inclusief draagbalken.

edit: Met de SR7010 is deze bekroonde technologie nu ook beschikbaar voor thuis. Op deze receiver kunt u een 5.1-speakersysteem met surroundgeluid combineren met vier extra overheadspeakers of vier extra naar boven gerichte Dolby Atmos-gecertificeerde speakers om zo een ultieme thuisbioscoopervaring te creëren Betekend dit dat 7.1.2 niet mogelijk is?

[ Voor 20% gewijzigd door Malt007 op 20-07-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Naar mijn weten kun je 5.1.4 of 7.1.2 kiezen. Net wat je wilt, ook front wide of front height ipv atmos.
Bij 7.1.2 moet je dan alleen even kijken welke positie de Atmos speakers moeten hebben. http://www.dolby.com/us/e...r-setup/7-1-2-setups.html

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
VincentG schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:02:
Naar mijn weten kun je 5.1.4 of 7.1.2 kiezen. Net wat je wilt, ook front wide of front height ipv atmos.
Bij 7.1.2 moet je dan alleen even kijken welke positie de Atmos speakers moeten hebben. http://www.dolby.com/us/e...r-setup/7-1-2-setups.html
Configuratie 2 gaat precies passen, aangezien mijn 7.1 setup al precies zo is al hangen de 2 achterspeakers wat hoger aan een dwarsbalk maar wel op de middelste zitplek gericht. Precies boven de bank lopen ook weer van die ondersteuningsbalken dus daar kunnen mooi 2 atmosspeakers opgehangen worden.

Misschien wat vooruitlopend op de aanschaf maar ik zie achterop de SR7010 4 aansluitingen die 'height' in de naam hebben. Welke zijn dan de versterkte die ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Zal denk niet uit maken welke je pakt, heights en surround backs zijn aanwijsbaar als versterkte kanalen . Bij de setup geef je aan wat voor speaker opstelling je hebt en dan kunnen kanalen toegewezen worden.
Set-up is best duidelijk en 'eenvoudig'. Gewoon de stappen op je TV volgen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Hulleman schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:05:
Bij vermogen moet je je ook altijd bedenken hoe hard je nou eigenlijk wilt spelen. Ik stuur met een SR6009 twee Quadral Platinum M5's aan. Die speakers lusten wel wat volgens de specs, maar voordat ik ooit op dat niveau kom ben ik allang de huiskamer uitgeblazen. Er wordt 160 tot 250 watt aangegeven per speaker, en via de bi-amp optie zou ik 200 watt per speaker kunnen leveren via de SR6009. Ik denk niet dat ik ooit verder ben geweest qua volume dan de helft van wat mogelijk is en dan is het niet eens meer leuk om te luisteren. Niet omdat het geluid vervormt, maar omdat het gewoon veel te hard is.

Oftewel, die vermogens, zo belangrijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Hoe klinkt zo'n marantz 6010 of 6009 nu bij een stereo bron?
Ben ik zomaar benieuwd naar bij de denon x2200 is er weinig bas aanwezig in stereo of pure direct.
Meer gebruikers merken dat op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
rodie83 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:12:
[...]
Die speakers lusten wel wat volgens de specs, maar voordat ik ooit op dat niveau kom ben ik allang de huiskamer uitgeblazen. Er wordt 160 tot 250 watt aangegeven per speaker, en via de bi-amp optie zou ik 200 watt per speaker kunnen leveren via de SR6009. Ik denk niet dat ik ooit verder ben geweest qua volume dan de helft van wat mogelijk is en dan is het niet eens meer leuk om te luisteren. Niet omdat het geluid vervormt, maar omdat het gewoon veel te hard is.
Je conclusie klopt, maar het verhaal er omheen niet.

Je let op de verkeerde specs, vermogens van speakers moet je niet naar kijken. Door die getallen lijkt het net of ze het niet doen als je er geen 160 Watt doorheen stuurt. Je kijkt naar de gevoeligheid wat met 90 dB rond het gemiddelde ligt en een weerstand van 4-8 Ohm is ook niet speciaals. Net als het gros van de speakers stellen die Quadral niets voor qua aansturing. Je zal met normaal gebruik maximaal een paar Watt per kanaal nodig hebben. De speakers doen immers met 1 Watt al 90 dB op 1 meter afstand. En 90 dB is veel in de huiskamer

De discussie over Bi-Ampen ga ik hier niet aan, maar je kan niet het vermogen maal twee doen als je passief Bi-Amp aan gaat sluiten. Zo werkt het niet. Waarbij het dus ook totaal zinloos is doordat je maar een paar Watt gebruikt en je rekening moet houden met dat een receiver inkakt hoe meer kanalen er aan worden gesloten.

De 50 Watt moet meer dan genoeg zijn. En stel je maakt de stap van 50 naar 100 Watt dan haal je 3 dB meer uit je speakers. 3 dB merken wij als iets harder, pas vanaf 10 dB meer ervaart de gemiddelde mens het geluid als twee keer zo hard. Oftewel die 3 dB meer doet niets. Waarbij, nogmaals, je de 50 Watt oer kanaal al niet zal gebruiken en je ook niet blind af kan gaan op opgegeven vermogens. Veelal niet realistisch gemeten en altijd de vraag wat het vermogen in de praktijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Goofy1978 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:15:
Hoe klinkt zo'n marantz 6010 of 6009 nu bij een stereo bron?
Ben ik zomaar benieuwd naar bij de denon x2200 is er weinig bas aanwezig in stereo of pure direct.
Meer gebruikers merken dat op.
Ik heb er geen klagen over, maar ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal. Uiteraard moet je wel je Marantz vertellen dat er geen sub aanwezig is. Daarnaast denk ik dat het nogal afhangt van je speakers.

@Fear: Dankjewel voor je uitgebreide terugkoppeling! Die 160-250 watt die wordt aangegeven, wat zegt dat dan precies? Ik las het namelijk altijd als aanbevolen wattage... Waarbij ik dus altijd al wel wist dat het niet perse nodig was.

[ Voor 13% gewijzigd door rodie83 op 20-07-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De speakers staan op small met de crossover op 80hz.
Met dts of hd audio komt er laag genoeg uit de sb2000 sub maar stereo weinig tot niks.
de woofer van de sub trilt dan nauwelijks als je je hand erop houd.

belastbaar tot 200 watt betekend eigenlijk hoe hard ze kunnen spelen maximaal.
bijvoorbeeld 1 watt 90 db gevoeligheid op 1 meter, is 2 watt 93db 4 watt 96db 8 watt 99db maak het zelf maar af tot je op 200 watt zit dan weet je hoe hard je speakers kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik ga komende zaterdag eea beluisteren bij hificorner in amersfoort. Dan neem ik de 1607 zeker even mee. Ik had al bedacht dat we de tv op kunnen hangen, zodat een grotere receiver midden op de tv meubel komt te staan. Mn vriendin vond dat niet eens een probleem👌
Ik gebruik de speakers voornamelijk in 5.1 voor het kijken voor films en series. Sporadisch een muziekje. Qua films is t belangrijk dat de receiver gewoon lekker geluid geeft. De bass wordt verzorgd door een pb-1000, dus de receiver hoeft daar ook niet veel bijzonders voor te leveren richting de overige speakers.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 10:36
Heb de 1607 nu een weekje in huis en ze klinkt best wel goed :-) Ik heb wel nog niet de top boxen, maar het is alleszins zuiverder dan mijn vorige versterker :-)
Het ding ziet er ook nog eens goed uit wat ze zeker girlfriend proof maakt :D Nu nog goeie boxen en een fatsoenlijke Blu-Ray speler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Goofy1978 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:05:
De speakers staan op small met de crossover op 80hz.
Met dts of hd audio komt er laag genoeg uit de sb2000 sub maar stereo weinig tot niks.
de woofer van de sub trilt dan nauwelijks als je je hand erop houd.

belastbaar tot 200 watt betekend eigenlijk hoe hard ze kunnen spelen maximaal.
bijvoorbeeld 1 watt 90 db gevoeligheid op 1 meter, is 2 watt 93db 4 watt 96db 8 watt 99db maak het zelf maar af tot je op 200 watt zit dan weet je hoe hard je speakers kunnen spelen.
En hoe staat je sub, LFE of LFE+Main?

Bij mij op LFE en in (pure) direct met muziek is mijn sub niet actief (wat ik fijn vind, speakers hebben genoeg laag voor muziek). Bij andere instelling (dacht stereo) pakt ie sub wel.
Wat geeft info panel aan als je op die toets drukt, wordt je sub dan wel aangestuurd?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Sub staat op LFE maar speakers staan op small, dus dan maakt die instelling niet veel uit in stereo idd.
LFE+Main klinkt hetzelfde had dat eens geprobeerd.
Verder is er niks mis met de x2200 met digitale audio klinkt het allemaal vol en krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik ben toch gegaan voor de marantz 5010. In de winkel samen beluisterd met een denon x3200 en ik verbaasde me over het verschil in helderheid. De denon klonk behoorlijk gedempt in het midden en hoog en aangezet in het laag. De verkoper gaf aan dat dit "warm" klonk, maar het was net of het geluid niet van de speakers vandaan kwam. De marantz klonk veel sprankelender. Ik dacht dat deze receivers hardwarematig nagenoeg identiek waren, maar een behoorlijk verschil! Thuis alles aangesloten en het klinkt met muziek zoveel beter dan met mijn oude onkyo 508. Tot nu toe zeer tevreden!

Pagina: 1 ... 34 ... 67 Laatste