Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:13:
[...]
Dit moet je zelf gaan ondervinden door die marantz te beluisteren. Die Sony is volgens mij wel een mooie receiver en is goed ontvangen qua geluidskwaliteit. Qua muziek is een marantz vaak wel een goede keus, aangezien ze bekend staan als muzikale receivers. Je gaat er sowieso behoorlijk op vooruit qua aansluit- en netwerkmogelijkheden. Yamaha heeft ook slimlines, zoals de 601.
Zelf heb ik een marantz 5010 en daar ben ik heel tevreden over. Prima geluid voor films en muziek. Ik kom af van een Onkyo 508, dus dan is het al snel een stukje beter.
Ik heb ook de MarantzS5010 maar vind vervelend/frusterend dat ik elke keer bij opstarten naar opties moet om alle zones stereo in te schakelen. Deze optie kan je nergens standaard inschakelen allen bij afspelen via de uitgangen steeds aanzetten! Frustrerend en ook een fail van Marantz.
Verder heb ik ook zone2 ingesteld als mijn slaapkamer en daar kan je volume wel onafhankelijk op 1 niveau zetten. We mooi ik heb nu tullip aansluitingen met kabel lopen maar heb een HP audio zender van 2,4 Ghz gekocht bij azerty om dit probleem op te lossen. Ik weet alleen niet of die via bluetooth of wifi gaat?!
Verder vind ik de websetup ook handig via mijn locale IP van marantz s5010 kan ik mijn instellingen regelen vanaf elke computer op mijn WIFI.
Ook via mijn IOS app kan ik deze regelen handig zeer gaaf.
Verder zit er een usb aansluiting op voorzijde wat kan je daarmee? Ik heb niet geprobeerd maar zou je daar een usb met mp3/mp4 op kunnen aansluiten en afspelen??
En wat houdt die Mdax in ik hoor geen verschil??
Verder ben ik heeeeeel tevreden over de reciever!!!