Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 35 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op zondag 24 juli 2016 @ 08:54:
Ik dacht dat deze receivers hardwarematig nagenoeg identiek waren, maar een behoorlijk verschil!
Dat zouden ze ook moeten zijn en in al beiden gelijk waren afgesteld dan zou er ook geen verschil in het geluid mogen zitten. In het gelijk afstellen zit veelal het probleem dat verschillende apparaten verschillend klinken. De SR5010 is wel een stapje lager dan de X3200W van Denon, maar als de SR5010 alles heeft wat je nodig hebt dan maakt dat natuurlijk niet uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Ze waren even duur en de 5010 is voor mijn setup meer dan zat. Looks spelen dan ook mee en de zilveren 5010 vindk ik mooier dan de zwarte x3200. De x3200 heeft volgens mij geavanceerdere zone 2 output, wat ik toch niet gebruik. XT32 leek me wel interessant, maar dan ging de prijs ook met zo'n € 450 omhoog. Een eventuele upgrade van mijn jamo s606 naar een hoger niveau moet prima lukken met de 5010.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vaag probleem met mn SR5008: de HDMI uitgang kapt er soms spontaan mee.
Gisteravond ineens geen beeld meer, van alles geprobeerd maar kreeg het niet meer werkend.
Vandaag werkte het weer, maar na 10minuten film kijken weer geen output (tv geeft 'no signal').

Nu zit ie in een kast met weinig ventilatie, zou het oververhitting kunnen zijn?
Audio doet het wel nog prima, inclusief de audio die via HDMI ARC binnenkomt (zelfde als output dus).
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Tja. Heb je hem al eens uit de kast getrokken en toen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Versterker 20 minuten uitgezet, daarna zonder problemen film afgekeken, maar wel met kast open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:46:
[...]

Dat zouden ze ook moeten zijn en in al beiden gelijk waren afgesteld dan zou er ook geen verschil in het geluid mogen zitten. In het gelijk afstellen zit veelal het probleem dat verschillende apparaten verschillend klinken. De SR5010 is wel een stapje lager dan de X3200W van Denon, maar als de SR5010 alles heeft wat je nodig hebt dan maakt dat natuurlijk niet uit.
Voorheen (tot 2 jaar terug zeker) was de opbouw van met name de eindversterking bij Marantz echt anders dan Denon, wat de hogere prijs verklaarde en de Marantzen mooier waren met lastigere/grotere/stereo speakers...
Ik mag hopen dat dat nog immer zo is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Marantz heeft een hdam chip wat denon niet heeft.
Hoe die werkt en wat ie doet geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:48
Goofy1978 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:47:
Marantz heeft een hdam chip wat denon niet heeft.
Hoe die werkt en wat ie doet geen idee.
Precies het geeft net dat beetje "extra" .

Ben geen technicus dus geen flauw idee wat het precies doet, maar ik vindt persoonlijk de receivers van Marantz altijd net is lekkerder, iets muzikaler klinken dan vergelijkbare receivers van andere merken.

Ben nu toe aan mijn 4de marantz, ook de SR5010 overigens (hiervoor de SR7002)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
oldsmelly schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:53:
[...]

Precies het geeft net dat beetje "extra" .

Ben geen technicus dus geen flauw idee wat het precies doet, maar ik vindt persoonlijk de receivers van Marantz altijd net is lekkerder, iets muzikaler klinken dan vergelijkbare receivers van andere merken.
Dat was ook mijn luisterervaring op muziekgebied. Meer detail en sprankeling. Hoe de denon x3200 en marantz 5010 zich op surround gebied verhouden weet ik niet. Maar muziek is een goede graadmeter voor de geluidskwaliteit. De surroundervaring vind ik met de 5010 tot nu toe een stuk beter dan de onkyo 508. Ook het upscalen van een 2.0 signaal naar een 5.1 signaal klinkt veel natuurlijker met de 5010 dan de onkyo. Ik ervaar meer details uit de surroundspeakers, dus erg tevreden met mijn upgrade:)

Ik weet niet hoe de receivers onderling waren afgesteld, volgens de verkoper was het out of the box. Met tweaking en EQ's zijn de denons vast ook tot meer in staat dan wat ik gehoord heb.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Om nog even op mijn issue terug te komen: het is zeker weten oververhitting wat ervoor zorgt dat de HDMI output eruit klapt..
Gisteravond weer met kastje dicht gekeken. Beeld viel na 2 uur uit. Daarna ventilator gepakt er er vol op gezet, na 1 minuut kwam beeld spontaan weer terug..

Moet dus iets gaan verzinnen om kast beter te ventileren, is helaas een gesloten kast die aan de muur hangt. Misschien moet ik wat gaten aan de onderkant boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

Videopac

Rommelt wat aan.

CyBeRSPiN schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:28:
Vaag probleem met mn SR5008: de HDMI uitgang kapt er soms spontaan mee.
Gisteravond ineens geen beeld meer, van alles geprobeerd maar kreeg het niet meer werkend.
Vandaag werkte het weer, maar na 10minuten film kijken weer geen output (tv geeft 'no signal').

Nu zit ie in een kast met weinig ventilatie, zou het oververhitting kunnen zijn?
Audio doet het wel nog prima, inclusief de audio die via HDMI ARC binnenkomt (zelfde als output dus).
Iemand een idee?
Klasse AB versterker produceert veel warmte en heeft dus veel ruimte nodig om het kwijt te kunnen.
Zijn die NR versterkers nou klasse D?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:06
Misschien moet ik wat gaten aan de onderkant boren.
Zal wel wat helpen, maar warmte stijgt, dus indien mogelijk en estetisch verantwoord toch beter een gat vanboven. Of open voorkant?
Mijn kast staat gelukkig op de grond. Is op maat gemaakt met een 3-tal luchtgaten achteraan.
Voldoende om de warmte van mijn Marantz receiver af te voeren.
De voorkant van de kast is ook wel open, maar warmte wordt toch voornamelijk vanachter geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

wiemelen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:34:
[...]

Zal wel wat helpen, maar warmte stijgt, dus indien mogelijk en estetisch verantwoord toch beter een gat vanboven. Of open voorkant?
Mijn kast staat gelukkig op de grond. Is op maat gemaakt met een 3-tal luchtgaten achteraan.
Voldoende om de warmte van mijn Marantz receiver af te voeren.
De voorkant van de kast is ook wel open, maar warmte wordt toch voornamelijk vanachter geproduceerd.
Ja ik weet het, maar het is helaas niet echt esthetisch verantwoord aan de bovenkant.
Ook doet het zich nu alleen voor als het buiten boven de 25 graden is (gek genoeg vorig jaar geen last van gehad.. Las ergens dat als ie eenmaal een keer getriggerd is, dat ie dan veel sneller triggert een volgende keer..)
Dan maar kastje open bij warm weer.. Of kijken of ik met een ventilator aan de onderkant verse lucht erin kan blazen zodat de circulatie bevorderd wordt.

Versterker wordt sowieso warm/heet ook al wordt ie nauwelijks belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Heethoofden zijn t. De 5010 wordt iig al veel minder warm dan mijn oude onkyo. Bij mij staat ie op de tv meubel. Wellicht niet se mooiste oplossing, maar wel goed voor de koeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:42
Mn Horizon box wordt idle zelfs flink warm. :p

De 5010 stond bij mij ook altijd in een kastje met voldoende ventilatie gaten achterin, ruimte rondom en het deurtje altijd open bij gebruik. Blu-ray player stond er weliswaar op en ga ik er misschien onder zetten en/of grotere spacers ertussen. Wil het deurtje liefst dicht hebben (onhandig, geen fraai gezicht) en moet nog even kijken of dat ook goed gaat. Sowieso nog even wachten tot ik hem terug krijg van reparatie.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:06
Mijn Marantz SR7005 geeft idd ook warmte af, ook in stand-by.
Dat is ook waarom de stroom er af gaat als de receiver (en andere stereo componenten) niet gebruikt worden.
Daar gebruik ik zo'n handige Logitech stekkerdoos met afstandsbediening voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
VincentG schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:32:
Mn Horizon box wordt idle zelfs flink warm. :p
Ik heb sinds twee weken ziggo en die horizonbox wordt inderdaad erg warm! Ik heb em op stroomverbruik gemiddeld staan in standbymodus. Hij zou zelfs op hoog moeten staan voor mijn tweede tv ontvanger. Ook die wordt erg warm. Zal nog wel wat stroom verbruiken vrees ik.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiemelen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:38:
Mijn Marantz SR7005 geeft idd ook warmte af, ook in stand-by.
Dan is de kans groot dat je bepaalde opties aan hebt staan die de receiver actief houdt in stand-by. Denk bijvoorbeeld aan het netwerk of het HDMI-board actief houden. Het eerste voor bediening via het netwerk en HDMI voor het doorsturen van beeld en geluid via HDMI door de receiver heen. Dat opgeteld kan bij sommige merken enkele tientallen Watt in stand-by kosten wat je inderdaad op kan merken als een warme receiver. Indien dergelijke opties niet aan staan zou de receiver onder de Watt moeten verbruiken en dat kan en mag niet voor die warmte zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijker76
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-08 22:15
Ik ben sinds kort overgestapt naar de Marantz NR1607 en ik heb nu een PM7001 over (dus niet de KI versie), is dit nog wat waard? in 2008 of 2009 gekocht voor uit mijn hoofd 200,-.

Als ik op bv op marktplaats kijk en de PM7000 pak (je zou zeggen ouder) vraagt men daar in mijn ogen abnormale bedragen voor van meer dan 200,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
Voorheen had ik mijn UD5007 altijd op mijn SR5010 staan. Dan kom je in een 'discussie', niets op je amp/receiver zetten, blok je ventilatie te veel (ook erg afhankelijk van ruimte eromheen).
Zitten kleine voetjes onder de blu-ray speler, maar wellicht dat het beter is om de componenten om te draaien, dus de AVR op de BR speler. Beter voor ventilatie van de amp (meer vrije ruimte boven), echter zwaarder gewicht op lichter component. Kan de BR speler dit gewicht aan? Lijkt een solide behuizing, maar betwijfel dit.
Anders zou ik zelf wat spacers kunnen maken, om BR wat hoger op de AVR te zetten (meer ruimte tussen de componenten). Wil sowieso al wat spacers gaan 'maken' om ook meer ruimte tussen mijn One en Horizon box te creëren.

[ Voor 6% gewijzigd door VincentG op 27-07-2016 16:45 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
[b][message=47749331,noline]
Zitten kleine voetjes onder de blu-ray speler, maar wellicht dat het beter is om de componenten om te draaien, dus de AVR op de BR speler. Beter voor ventilatie van de amp (meer vrije ruimte boven), echter zwaarder gewicht op lichter component. Kan de BR speler dit gewicht aan? Lijkt een solide behuizing, maar betwijfel dit.
Waarom betwijfel je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:43:
Voorheen had ik mijn UD5007 altijd op mijn SR5010 staan. Dan kom je in een 'discussie', niets op je amp/receiver zetten, blok je ventilatie te veel (ook erg afhankelijk van ruimte eromheen).
Anders zou ik zelf wat spacers kunnen maken, om BR wat hoger op de AVR te zetten (meer ruimte tussen de componenten). Wil sowieso al wat spacers gaan 'maken' om ook meer ruimte tussen mijn One en Horizon box te creëren.
Dit is precies de reden waarom de Marantz spelers zo groot zijn.
Tweede voordeel is natuurlijk stillere speler en minder interferentie door de componenten verder uit elkaar.
Constructie is verder identiek aan de receiver, dus geen zorgen over het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Gisteren eindelijk mijn 1603 weer terug. Moest wel alles weer instellen en aansluiten, maar viel gelukkig nog mee.
Hij is 2 maanden totaal weggeweest. Beetje lang, maar zal niet de enige zijn geweest in die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
VincentG schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:43:
Ik heb, na wat problematische ervaringen in het verleden met een 300W versterker, aangeleerd niks bovenop een versterker/receiver te zetten. En als je ze in bouwt in de kast, een paar centimeter of meer ruimte over te houden, ook links en rechts.

Ik denk dat de meeste (alle?) BR spelers dat gewicht prima kunnen hebben, meestal zit het probleem dat de spelers niet diep genoeg zijn. Dan zou je blokjes onder de achterste voetjes van de SR5010 moeten zetten als dat zo is.

Zelf heb ik de devices ieder op een eigen plank. Vroeger was er een CD speler bij, nu ben ik beperkt tot alleen een eindversterker en stereoversterker met ingebouwde WLAN player (DNLA en internet radio). De mediaplayer voor de TV komt via een kabeltje van wat verder weg.

De Ziggo apparatuur kan ook wel wat ruimte gebruiken. De modem die m'n vriendin heeft, wordt best heet dus die hebben we wat meer ruimte moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:23:
[...]

Dit is precies de reden waarom de Marantz spelers zo groot zijn.
Tweede voordeel is natuurlijk stillere speler en minder interferentie door de componenten verder uit elkaar.
Constructie is verder identiek aan de receiver, dus geen zorgen over het gewicht.
Ok thanks!

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:05
Kan iemand een reden bedenken waarom je voor de pas aangekondigde SR6011 zou gaan ipv de SR6010? Meer dan 5.1 zal ik voorlopig toch het huis niet in krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
What's new in the 2016 model compared to previous model (SR-6010)?
•Can process up to 11.1 channels!
•Has nine internal amps!
•DSD at 5.6Mhz
•5GHz frequency support under WiFi (now dual band)
•New Auddsey remote app (a paid up-grade that will allow the user to check correction results, set target sound options, adjust frequency roll-off, set mid-range compensation controls and save, load, view and print results.)
Bron: http://www.avsforum.com/f...-7011-owner-s-thread.html

In tegenstelling tot de SR5011 zou dit een interessante overweging kunnen zijn (9 ipv 7 versterkte kanalen en 11 ipv 9 verwerkingskanalen).

Of het interessant is om er een paar maanden op te wachten, terwijl je weet dat je het toch niet gaat gebruiken, dat denk ik niet.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Laatst online: 05-09 14:53
Zat met hetzelfde dilemma. Heb toch de SR6010 besteld voor een leuke prijs (100 onder de pricewatch prijs). Bij de leverancier was ie wel nog leverbaar (op bestelling), maar weet niet hoe lang de voorraad strekt.

Ik zie mezelf ook niet verder gaan dan 5.1 (misschien ooit 2 atmos speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Gisteren een sr7010 geinstalleerd inclusief 2 nieuwe atmos speakers aan het plafond. Heerlijk klusje met al die verrekte kabels... (+ stroom, hdmi, netwerkkabels voor mediaspeler, server, playstation, accespoint en nog wat los spul). Denk dus wel een draad of 25-30 :-) maar ok het werkt. Nu een 7.1.2 systeem, volledig klipsch rf, dus genieten geblazen.

Omdat ik wat probleempjes heb met de mediaspeler speel ik nu films af met kodi op mijn televisie. Dus gelijk een atmos film aangezet maar vroeg me af of de versterker ook aangeeft dat er atmos binnen komt? Er staat nu namelijk surround ofzo. De bovenspeakers geven wel geluid maar vraag me af of het echt de atmos stream is of dat de versterker het geluid zelf verdeeld. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat staat er precies? "Surround ofzo" is nogal breed en kan zeker een codec zijn die de audio aan het upscalen is. Zeker omdat aansluiten via de TV niet gegarandeerd alle tracks door kan zetten.

Ik heb geen SR7010 maar de handleiding en productfoto's laten wel displays zien met "Atmos". Kan je het ook niet opvragen door de info-knop van de receiver? Dan zie je ook welke kanalen een inkomend signaal krijgen. Zie deze screen als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik denk sowieso dat het niet als atmos binnenkomt (Gezien er geen geluidskaarten of videokaarten zijn met de officiele codec, alleen dts-ma en dolby true hd) Dus als je al bitstream aan hebt staan zal het hoogstens als " True HD" worden weergegeven en anders als pcm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
FeaR schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:03:
Wat staat er precies? "Surround ofzo" is nogal breed en kan zeker een codec zijn die de audio aan het upscalen is. Zeker omdat aansluiten via de TV niet gegarandeerd alle tracks door kan zetten.

Ik heb geen SR7010 maar de handleiding en productfoto's laten wel displays zien met "Atmos". Kan je het ook niet opvragen door de info-knop van de receiver? Dan zie je ook welke kanalen een inkomend signaal krijgen. Zie deze screen als voorbeeld.
Heb het nog niet kunnen testen helaas. Later wel een film zonder atmos geluid gekeken en daarbij kwam er geen geluid uit de Atmos speakers. Dus lijkt erop dat er bij die eerste poging gewoon een atmos format is meegestuurd, aar er stond dus geen Atmos in het schermpje zoals op de productfoto's.

Wat ik me nog afvroeg, de films die ik meestal download hebben als omschrijving van het audioformat staan: 7.1 True HD Dolby Atmos (volgens mij). Hoeveel kanalen worden er dan daadwerkelijk doorgestuurd, 7+1+atmos of 5.1+2x atmos?
Er werd 7.1+ atmos afgespeeld maar weet niet of dit nou door de versterker gedaan wordt of dat er daadwerkelijk 10 kanalen worden meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:16:
[...]

Heb het nog niet kunnen testen helaas. Later wel een film zonder atmos geluid gekeken en daarbij kwam er geen geluid uit de Atmos speakers. Dus lijkt erop dat er bij die eerste poging gewoon een atmos format is meegestuurd, aar er stond dus geen Atmos in het schermpje zoals op de productfoto's.

Wat ik me nog afvroeg, de films die ik meestal download hebben als omschrijving van het audioformat staan: 7.1 True HD Dolby Atmos (volgens mij). Hoeveel kanalen worden er dan daadwerkelijk doorgestuurd, 7+1+atmos of 5.1+2x atmos?
Er werd 7.1+ atmos afgespeeld maar weet niet of dit nou door de versterker gedaan wordt of dat er daadwerkelijk 10 kanalen worden meegestuurd.
Als ik het goed heb is Atmos niet meer in sporen ingedeeld. Meer in een soort wiskunde voor je versterker. Zeg maar hoogte, breedte en diepte. De versterker moet dat dan gaan verdelen over de beschikbare luidsprekers. Snap ook niet waarom goedkopere receivers Atmos krijgen. Verwacht niet dat veel consumenten dat gaan gebruiken in die klasse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:00:
[...]

Als ik het goed heb is Atmos niet meer in sporen ingedeeld. Meer in een soort wiskunde voor je versterker. Zeg maar hoogte, breedte en diepte. De versterker moet dat dan gaan verdelen over de beschikbare luidsprekers. Snap ook niet waarom goedkopere receivers Atmos krijgen. Verwacht niet dat veel consumenten dat gaan gebruiken in die klasse...
Wat je zegt is correct. Hoe meer speakers je gebruikt, hoe precieser je het kan weergeven.
Ik weet niet hoe het op marantz versterkers is maar, mijn onkyo geeft wel degelijk Atmos aan op de receiver. Er zit namelijk een extra laag over True HD heen dus ik neem aan dat marantz dit ook uit kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Maar ik snap nog steeds niet waarom er wel atmos geluid afgespeeld werd terwijl het geluidsspoor over ARC werd verstuurd. Blijkbaar komt er toch iets van een signaal binnen op de Marantz want toen ik een film zonder atmos afspeelde werden de atmos speakers niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:44:
Maar ik snap nog steeds niet waarom er wel atmos geluid afgespeeld werd terwijl het geluidsspoor over ARC werd verstuurd. Blijkbaar komt er toch iets van een signaal binnen op de Marantz want toen ik een film zonder atmos afspeelde werden de atmos speakers niet gebruikt.
Kan het zijn dat je het 'Atmos effect' aan hebt bij ARC?
Je kan immers bij iedere bron ook manipuleren (van stereo naar surround, hoogte effect toevoegen...) had je datal gecontroleerd?

*edit: zie in ander topic dat je dit al gecontroleerd hebt... Misschien geeft hij een mp3 achtige downscale door van het Atmos geluid? :+ *

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:07:
[...]

Kan het zijn dat je het 'Atmos effect' aan hebt bij ARC?
Je kan immers bij iedere bron ook manipuleren (van stereo naar surround, hoogte effect toevoegen...) had je datal gecontroleerd?

*edit: zie in ander topic dat je dit al gecontroleerd hebt... Misschien geeft hij een mp3 achtige downscale door van het Atmos geluid? :+ *
Eerlijk gezegd heb ik nog helemaal niks ingesteld op de Marantz. Heb alleen de speakers ingesteld met dat microfoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:40:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik nog helemaal niks ingesteld op de Marantz. Heb alleen de speakers ingesteld met dat microfoontje.
Ok, dan kan het op zich een effect modus zijn, alleen zou ik verwachten dat ie het bij alle signalen over arc zou doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
Heb m'n SR5010 terug van reparatie (HDMI board vervangen) en heb weer geluid en beeld, jeej.
Alles opnieuw aangesloten en ingemeten met ADSY.
Echter moet ik het volume nu veel meer open zetten dan voorheen. Toen was bijv. 20 ok en 40 hard. Nu is 40 pas ok. Met diverse bronnen zo.
Dynamic EQ en Volume staan uit. Is er misschien een andere instelling die ervoor kan zorgen dat ik volume nu aanzienlijk meer moet opendraaien? Of zou het door het nieuwe board komen?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
VincentG schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:18:
Heb m'n SR5010 terug van reparatie (HDMI board vervangen) en heb weer geluid en beeld, jeej.
Echter moet ik het volume nu veel meer open zetten dan voorheen. Toen was bijv. 20 ok en 40 hard. Nu is 40 pas ok. Met diverse bronnen zo.
Dynamic EQ en Volume staan uit. Is er misschien een andere instelling die ervoor kan zorgen dat ik volume nu aanzienlijk meer moet opendraaien? Of zou het door het nieuwe board komen?
Dat idee heb ik dus ook sinds bij onze 1603 het hdmi bord is vervangen na bliksem schade.
Heb hem verder alleen handmatig ingesteld, maar kreeg precies dat gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Is er nog een verschil tussen de soundmodes, Direct en Auto? Als ik het zo lees dan spelen beide simpelweg het bronsignaal af.

Daarnaast snap ik de toegevoegde waarde van 3 kwart van de modes niet. Waarom zou je een specifieke mode selecteren als auto of direct dat ook zelf detecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
1) Direct zorgt (bij mijn sr6006) een bypass van alle hardware die niet nodig is voor de geluidsweergave. Je hoort dan (bijvoorbeeld bij CD-weergave) enkel het stereogeluid, zonder de sub of processing anderszins.
2) Juist die modes zijn voor mij interessant als enkel stereogeluid binnenkomt en de receiver op "auto" staat (bijvoorbeeld bij sommige TV-zenders). Dan komt het geluid standaard niet meer uit mijn center speaker, maar uit de stereospeaker, wat een vreemd geluidsbeeld geeft. Als ik hem dan op "Dolby PL II Movie" zet, heb ik toch (een soort van) surround geluid. De stemmen komen dan weer uit de center....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Rallye schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:46:
1) Direct zorgt (bij mijn sr6006) een bypass van alle hardware die niet nodig is voor de geluidsweergave. Je hoort dan (bijvoorbeeld bij CD-weergave) enkel het stereogeluid, zonder de sub of processing anderszins.
2) Juist die modes zijn voor mij interessant als enkel stereogeluid binnenkomt en de receiver op "auto" staat (bijvoorbeeld bij sommige TV-zenders). Dan komt het geluid standaard niet meer uit mijn center speaker, maar uit de stereospeaker, wat een vreemd geluidsbeeld geeft. Als ik hem dan op "Dolby PL II Movie" zet, heb ik toch (een soort van) surround geluid. De stemmen komen dan weer uit de center....
1) Ik weet niet of dat bij de 6006 ook het geval is maar de mode die je beschrijft is de 'pure direct' mode.
2) Dan maakt je receiver er dus een surround geluid van terwijl het niet zo is opgenomen. De receiver weet tenslotte niet welk geluid er nou precies uit welke speaker behoort te komen. Dus de stemmen zullen niet zonder bijgeluiden uit de center komen en een gedeelte gewoon uit de fronts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
VincentG schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:18:
Dat heb ik dus ook met mijn SR5010 tov mijn oude SR7002 , ik moet hem soms tot aan 50+ open trekken om een beetje extra geluid te krijgen ......

Wel merk ik dat het heel erg afhankelijk is van de bron

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Heeft te maken met de impedantie van de speakers, zoek eens op welke weerstand ze hebben 2/4/6/8/16 Deze kan je op de SR.... instellen.
  1. Houd ZONE SELECT en STATUS op het hoofdtoestel minstens 3 seconden samen ingedrukt. “Video Format < PAL>” verschijnt op het display.
  2. Druk twee keer op i op het hoofdtoestel. “Sp.Imp. <8ohms>” verschijnt op het display.
  3. Gebruik o of p op het hoofdtoestel om de impedantie te selecteren.
  4. Druk op ENTER op het hoofdtoestel om de instelling te voltooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Tnx. maar dat heb ik reeds gedaan en ik heb 1 van de makkelijkste speakers ooit om aan te sturen met een zeer hoog rendement van 98DB (Klipsch reference K63).

Heb wel het idee dat je tot de 50 veel tussen standen kan kiezen en dat het na stand 50 opeens heel snel heel hard gaat

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
malinwa001 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:01:
Heeft te maken met de impedantie van de speakers, zoek eens op welke weerstand ze hebben 2/4/6/8/16 Deze kan je op de SR.... instellen.
Het instellen van de weerstand van de speaker geeft niet meer vermogen wat weer resulteert in een harder geluid. Sterker nog, veel receivers begrenzen het vermogen hoe lager de weerstand in wordt gesteld. Dit om te voorkomen dat de receiver over zijn nek gaat. Ikzelf ben dan ook van mening altijd 8 Ohm in te stellen zodat je geen limiter hebt.
oldsmelly schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:08:
Heb wel het idee dat je tot de 50 veel tussen standen kan kiezen en dat het na stand 50 opeens heel snel heel hard gaat
De schaal is wel hetzelfde ingesteld? Dus niet per ongeluk logaritmisch gehad hiervoor en nu een andere instelling (0-100)? Kan het me aan de ene kant niet voorstellen omdat je dan wel iets als "-40.0 dB" had gezegd (en de stap van -40 naar -50 is dan juist zachter). Maar iets anders - als alle instellingen gelijk zijn - kan ik niet verzinnen.

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Vanavond kan ik eindelijk aan de slag met de installatie van mijn net gekochte sr7010.. op het moment dat ik met de meet microfoon aan de slag ga op welke stand kan ik dan het beste mijn kef psw sub zetten qua volume etc.... ik lees daar verschillende berichten over open op 40 % 75 % ga zo maar door enige wat duidelijk is dat ie niet voluit moet staan.

Live youre Life and Enjoy every Day

• Robbio85
  • Laatst online: 05-09 14:53
jokapo schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:13:
Vanavond kan ik eindelijk aan de slag met de installatie van mijn net gekochte sr7010.. op het moment dat ik met de meet microfoon aan de slag ga op welke stand kan ik dan het beste mijn kef psw sub zetten qua volume etc.... ik lees daar verschillende berichten over open op 40 % 75 % ga zo maar door enige wat duidelijk is dat ie niet voluit moet staan.
De handleiding van de SR6010 zegt "12 o’clock position", dat zou ik interpreteren als 50%.

[ Voor 9% gewijzigd door Robbio85 op 11-08-2016 16:25 ]

• jdwrist

jdwrist

Nu nog onderweg dus handleiding even niet bij de hand.... 50% bedoelen we dan het volume van de woofer of de cross over oid

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wijker76 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:51:
Ik ben sinds kort overgestapt naar de Marantz NR1607 en ik heb nu een PM7001 over (dus niet de KI versie), is dit nog wat waard? in 2008 of 2009 gekocht voor uit mijn hoofd 200,-.

Als ik op bv op marktplaats kijk en de PM7000 pak (je zou zeggen ouder) vraagt men daar in mijn ogen abnormale bedragen voor van meer dan 200,-.
Gebruik je ook de netwerkfunctionaliteit van de NR1607? Zelf heb ik de NR1602 staan, en zowel de webinterface als communicatie met Apps op een telefoon is echt bedroevend traag. Hopelijk hebben ze het inmiddels (flink) verbeterd?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Jaap-Jan
  • Nu online
jokapo schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:27:
Nu nog onderweg dus handleiding even niet bij de hand.... 50% bedoelen we dan het volume van de woofer of de cross over oid
Daarmee wordt de volume (of gain) bedoeld. De crossover kan zo hoog mogelijk, de sub mag alle frequenties doorlaten. De versterker regelt wel wat er naar de subwoofer gestuurd wordt.

De eerste stap bij het inregelen met Audyssey zal waarschijnlijk zijn dat je de volume van de sub nog verder moet omlaag moet brengen, tot rond de 75 dB.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• jdwrist

jdwrist

Jaap-Jan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:14:
[...]
Daarmee wordt de volume (of gain) bedoeld. De crossover kan zo hoog mogelijk, de sub mag alle frequenties doorlaten. De versterker regelt wel wat er naar de subwoofer gestuurd wordt.

De eerste stap bij het inregelen met Audyssey zal waarschijnlijk zijn dat je de volume van de sub nog verder moet omlaag moet brengen, tot rond de 75 dB.
Input Level staat op 12 uur

Cross Over staat op +/- 75%

Phase Adjust ook op 12 uur gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jokapo schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:46:
[...]
Input Level staat op 12 uur

Cross Over staat op +/- 75%

Phase Adjust ook op 12 uur gezet
Crossover geheel open zetten. Zoals gezegd regelt de receiver dat indien je Low Level aan hebt gesloten. Phase ook op 0° laten staan voor de meting.

• jdwrist

jdwrist

FeaR schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:05:
[...]

Crossover geheel open zetten. Zoals gezegd regelt de receiver dat indien je Low Level aan hebt gesloten. Phase ook op 0° laten staan voor de meting.
Correcte metingen doe ik als het huis weer aan kant is en de visite (die helpt plaatsen naar huis is)

Subwoofer staat op de sub 1 ingang van de receiver met een y splitter op de Line In .... Of kan ik hem beter op de High Pass aansluiten?

Bedankt voor de tips zo ver i'll keep in touch :) _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door jdwrist op 11-08-2016 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Low Level is wel het makkelijkst. Zoals gezegd één keer het volume goed instellen op de subwoofer zelf, maar de rest van de instellingen kan je makkelijk op de receiver inregelen. High Level moet je alles op de subwoofer instellen. Plus doordat je de speakers op "LARGE" moet zetten is het afregelen ook lastiger. Als je met standen als Pure Direct geen LFE output hebt en dat wel wilt moest je in het verleden veelal naar High Level uitwijken, maar tegenwoordig hoeft dat gelukkig niet meer. Al mis ik nog steeds de optie die mijn oude mid-end Denon had: custom instellingen voor Pure Direct.

Een Y-splitter doet niet veel. Je krijgt wel een paar dB meer output dan mono aangesloten, maar hetzelfde kan je bereiken door de volumeknop een tandje hoger te zetten. Harder dan de max van de subwoofer ga je uiteindelijk toch niet komen. Niet dat het kwaad kan overigens.

• jdwrist

jdwrist

FeaR schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:24:
Low Level is wel het makkelijkst. Zoals gezegd één keer het volume goed instellen op de subwoofer zelf, maar de rest van de instellingen kan je makkelijk op de receiver inregelen. High Level moet je alles op de subwoofer instellen. Plus doordat je de speakers op "LARGE" moet zetten is het afregelen ook lastiger. Als je met standen als Pure Direct geen LFE output hebt en dat wel wilt moest je in het verleden veelal naar High Level uitwijken, maar tegenwoordig hoeft dat gelukkig niet meer. Al mis ik nog steeds de optie die mijn oude mid-end Denon had: custom instellingen voor Pure Direct.

Een Y-splitter doet niet veel. Je krijgt wel een paar dB meer output dan mono aangesloten, maar hetzelfde kan je bereiken door de volumeknop een tandje hoger te zetten. Harder dan de max van de subwoofer ga je uiteindelijk toch niet komen. Niet dat het kwaad kan overigens.
Als ik je dus goed begrijp is de Line In de Low Level!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Vandaag de Marantz voor het eerst kunnen beluisteren in de thuis situatie. Wat klinkt dat heerlijk in combinatie met de Focals. Van het weekeind ga ik eens op het dooie gemak aan de gang met de microfoon. Resten mij voor nu nog een paar vraagjes:
  • - Als ik muziek luister via Direct / Pure Direct mode kan ik dan ook de subwoofer hierbij betrekken?
    - Als ik muziek vanaf mijn samsung S6 via de Marantz app (laatste versie) af wil spelen en ik selecteer een hele cd dan stop hij met afspelen
    - Als ik muziek via de DS Audio app afspeel en de Marantz wil selecteren zie ik 3 mogelijkheden te weten Marantz DLNA, Marantz Airplay en Multiple Airplay apparaten waarin ik dan vervolgens weer mijn Marantz uit moet selecteren. Echter op het moment dat ik in de bibliotheek een album selecteer en toevoeg aan de wachtrij is deze op geen van de mogelijkheden terug te vinden!?!
    - Is er de mogelijkheid om in de setup aan te geven dat ik via de app slechts 1 apparaat zie zonder alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puntje 1 is op te lossen door de subwoofer op LFE + MAIN te zetten. Zie ook dit stuk uit de handleiding.

Normaal is Pure Direct alleen Front Left en Front Right, maar de subwoofer kan mee worden genomen volgens voetnoot 7:
Audio is output when “Subwoofer Mode” in the menu is set to “LFE+Main”
De rest durf ik niet te zeggen aangezien ik niets van de netwerkfuncties van mijn receiver gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 12-08-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jokapo schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:43:

- Als ik muziek vanaf mijn samsung S6 via de Marantz app (laatste versie) af wil spelen en ik selecteer een hele cd dan stop hij met afspelen
Hoe bedoel je dit? De mediaspeler is niet een streamer waarbij je lijsten aan kan passen
- Als ik muziek via de DS Audio app afspeel en de Marantz wil selecteren zie ik 3 mogelijkheden te weten Marantz DLNA, Marantz Airplay en Multiple Airplay apparaten waarin ik dan vervolgens weer mijn Marantz uit moet selecteren. Echter op het moment dat ik in de bibliotheek een album selecteer en toevoeg aan de wachtrij is deze op geen van de mogelijkheden terug te vinden!?!
Het album of de Marantz? Deze vraag snap ik niet... Bij Multiple Airplay is het logisch dat je de Marantz moet selecteren, aangezien de app er van uit gaat dat je naar meerdere airplay apparaten gaat streamen
- Is er de mogelijkheid om in de setup aan te geven dat ik via de app slechts 1 apparaat zie zonder alle opties.
Samengevat: je eigen collectie streamen werkt een stuk fijner met een 'echte' streamer. Maar dat is uiteraard puur een mening. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Hoe bedoel je dit? De mediaspeler is niet een streamer waarbij je lijsten aan kan passen

De marantz app op mijn samsung s6 maakt connectie met mijn synology DS413. Op het moment dat ik in deze app een album selecteer om af te luisteren dan crashed de app als het ware en stopt met afspelen van de muziek. Op het moment dat ik een enkel nummer selecteer uit een album dan speelt hij deze wel probleemloos af, maar een heel album aan de wachtrij toevoegen dus niet!

Het album of de Marantz? Deze vraag snap ik niet... Bij Multiple Airplay is het logisch dat je de Marantz moet selecteren, aangezien de app er van uit gaat dat je naar meerdere airplay apparaten gaat streamen

Als ik dus in DS Audio zit en ik browse door de bibliotheek heen selecteer een willekeurig album om af te spelen vervolgens ga ik in deze app naar wachtlijst toe en selecteer hier welke mogelijkheid dan ook (DLNA, AirPlay multiple Airplay) zie ik dus het zojuist gekozen album niet terug!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:48:
[...]

Samengevat: je eigen collectie streamen werkt een stuk fijner met een 'echte' streamer. Maar dat is uiteraard puur een mening. O-)
En met een "echte" streamer bedoel je zoiets als Blue Sound oid?
FeaR schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:54:
Puntje 1 is op te lossen door de subwoofer op LFE + MAIN te zetten. Zie ook dit stuk uit de handleiding.

Normaal is Pure Direct alleen Front Left en Front Right, maar de subwoofer kan mee worden genomen volgens voetnoot 7:

[...]

De rest durf ik niet te zeggen aangezien ik niets van de netwerkfuncties van mijn receiver gebruik.
THanks ga me er nog eens verder in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
Sinds afgelopen dinsdag de SR7009 omgeruild met de 7010 voor HDCP 2.2 en als leuke bijkomstigheid DTS X.

Wat me wel opvalt en volgens mij had mijn SR7009 hier ook wel last van maar ik kan het me niet meer herinneren. Is dat er een lichte brom / ruis uit de gele Kevlar unit komt van de B&W CM9. Beide kanten gelijk. Het is wel alleen als je echt met je oor ertegenaan staat en het word niet harder met het opendraaien van het volume.

Ook komt er een lichte zoem uit de receiver zelf (Voeding) wat mij niet is opgevallen bij de SR7009. Misschien zoek ik het nu gewoon op hoor het is namelijk niet storend.

Wat te doen de unit functioneert verder prima maar gezien hij nog zo kort in het bezit is kan ik hem nog omruilen?

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Dark Master

korte antwoord : Voorlopig, niks

Lange antwoord :
Wanneer je eindversterker geschakeld is aan je luidsprekers d.m.v een relais, ruist je eindversterker eigenlijk altijd. Dat doen zo'n beetje alle eindversterkers.

De zoem uit de transformator kan erop duiden dat wikkelingen hiervan wat los zitten, ik zou er wel opletten of dat, met de tijd niet erger word. Mocht dat gebeuren, zou ik 'm het reparatie traject insturen

[ Voor 33% gewijzigd door Lip op 14-08-2016 00:44 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

SlinkingAnt schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:28:
[...]

Gebruik je ook de netwerkfunctionaliteit van de NR1607? Zelf heb ik de NR1602 staan, en zowel de webinterface als communicatie met Apps op een telefoon is echt bedroevend traag. Hopelijk hebben ze het inmiddels (flink) verbeterd?
Ik heb de NR1606 en de 1607 vergeleken en het viel me op dat dat eigenlijk gewoon identieke receivers zijn, waarbij de NR1607 misschien voorzien is van een software-update.

Is er een wezenlijk verschil om het prijsverschil tussen de 1606 (een jaar oud model) en de 1607 te verklaren terwijl ze in functies identiek zijn? Ik zag niks bijzonders aan de 1607 en heb daarom maar de 1606 besteld.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Lip schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 00:41:
@Dark Master

korte antwoord : Voorlopig, niks

Lange antwoord :
Wanneer je eindversterker geschakeld is aan je luidsprekers d.m.v een relais, ruist je eindversterker eigenlijk altijd. Dat doen zo'n beetje alle eindversterkers.

De zoem uit de transformator kan erop duiden dat wikkelingen hiervan wat los zitten, ik zou er wel opletten of dat, met de tijd niet erger word. Mocht dat gebeuren, zou ik 'm het reparatie traject insturen
Dankje Lip, waarschijnlijk ben ik gewoon aan het azijn zeiken, ik merk het namelijk al helemaal niet meer. Ik wist inderdaad dat elke versterker wel iets ruist. Naar mijn weten had mijn SR7009 dit ook.

De zoem zal ik in de gaten houden. Verder bevalt de SR7010 weer helemaal super, DTS X is toch wel weer een hele goede toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Ik heb een probleem met mijn marantz: soms heeft mijn computer via hdmi geen verbinding met TV via Marantz en ook al vervang ik de kabels blijft ie het marantz symbool geven. Als ik geen verbinding heb doorgaans krijg ik 'geen sigaal" tekst dan weet ik op de juiste uitgang te selecteren. Maar in dit geval helpt het niet. Alles wat ik probeer:
1. in volgorde opstarten: versterker, computer, tv en alle mogelijkheden
2.vervangen kabels
3. ander uitgangen

niets werkt.

Maar een dag later doet alles het weer normaal.

Het gebeurt zo'n 1 maal per maand. En ik weet niet wat de oorzaak is?!

please help. _/-\o_

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Zijn er mensen die toevallig de Aura 3d Upgrade (a $149,-) hebben uitgevoerd? Zo ja, is het daadwerkelijk de moeite waard want eerlijk gezegd vind ik het nogal een dure bedoening voor een stukske software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Nu online
Ik heb dat niet gedaan. Er zijn maar weinig titels met Auro3D en mochten het er meer worden kan het altijd nog. Auro-3D is technisch gezien ook technisch minder geavanceerd dan DTS:X of Dolby Atmos, je kunt het een beetje zien als DTS-MA of Dolby TrueHD met hoogtekanalen, dus niet object- gebaseerd.

Ook vraag ik me af hoe goed Auro-3D klinkt als je geen 'voice of god'- speaker (wat Marantz 'Top Surround' of 'TS' noemt) installeert.

En in de handleiding kan ik ook niet vinden of het mogelijk is om de front channels op de pre-out te gooien met een losse eindversterker en de Top Surround speaker op 1 van de 'Surround Back' aansluitingen. De manier waarop ze de speakers aansluiten voor Auro-3D is door alles behalve de 'TS' aan te sluiten op de receiver en vervolgens die luidspreker verbinden met een eindversterker die aan de pre-out van subwoofer 2 op de receiver hangt.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jokapo schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:20:

En met een "echte" streamer bedoel je zoiets als Blue Sound oid?
Ja, maar ook niet elke.
Van Sonos en Raumfeld weet ik zeker dat je in de tracks van je NAS kan spoelen.
Van HEOS weet ik dat dit niet werkte. Misschien inmiddels wel. Dit was een zware scherprechter voor mij, die het merendeel van de streamers de das omdeed. Terwijl het naar mijn idee niet een uitzonderlijk iets is/was... Nogmaals: bij streamingdiensten heeft geen enkele mij bekende streamer hier moeite mee...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Dark Master schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:22:
[...]
De zoem zal ik in de gaten houden. Verder bevalt de SR7010 weer helemaal super, DTS X is toch wel weer een hele goede toevoeging!
Waar haal je DTS X materiaal vandaan? So far vind ik alleen mondjesmaat Atmos films maar DTS X is nog een klap zeldzamer. Merk je nog verschil tussen DTS X en Atmos?

Vind het overigens wel een goede toevoeging, zit nu met een 7.1.2 opstelling en twijfel om nog een eindversterker te halen om naar een 7.1.4 opstelling te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb mijn KPN media box met HDMI aangesloten op mijn Marantz SR5006. Mijn TV is met HDMI aangesloten op de Marantz. Als ik nu tv kijk en de Marantz staat aan dan gaat het geluid over mijn speakers die zijn aangesloten op de Marantz. Als ik de Marantz uit doe dan springt het geluid weer over de speakers van de TV. Mijn vrouw hoeft niet altijd het geluid over de speakers en doet dan alleen de KPN box en TV aan. Helaas krijgen we dan geen beeld.De Marantz moet dan even aan en na 5 seconden kun je deze weer uitzetten.

Wie weet hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
Ik neem aan dat je niet alleen geen beeld, maar ook geen geluid hebt? Waarschijnlijk komt dat door de manier waarop KPN zijn HDMI heeft geïmplementeerd. De ontvanger geeft geen signaal dat de versterker (al staat hij uit) het HDMI-signaal door moet geven aan mijn TV. Bij mijn Telfort-Amino werkt dat net zo. Bij de Playstation werkt het echter wel zoals jij verwacht.

Waarom zou je overigens het geluid niet over de speakers willen? Dat is toch veel mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:05
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:39:
Vraagje, ik heb mijn KPN media box met HDMI aangesloten op mijn Marantz SR5006. Mijn TV is met HDMI aangesloten op de Marantz. Als ik nu tv kijk en de Marantz staat aan dan gaat het geluid over mijn speakers die zijn aangesloten op de Marantz. Als ik de Marantz uit doe dan springt het geluid weer over de speakers van de TV. Mijn vrouw hoeft niet altijd het geluid over de speakers en doet dan alleen de KPN box en TV aan. Helaas krijgen we dan geen beeld.De Marantz moet dan even aan en na 5 seconden kun je deze weer uitzetten.

Wie weet hoe dit komt?
Als je ook andere ingangen hebt aangesloten, kan het daar door komen volgens mij.
De Marantz geeft het signaal wel door als hij uit staat, maar alleen het kanaal dat je voor uitschakelen geselecteerd hebt, dus als dat radio was ipv KPN boxje, dan geeft hij niks door. Dan moet je hem aan / uit zetten en geeft hij het goede ingangsignaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Malt007 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Waar haal je DTS X materiaal vandaan? So far vind ik alleen mondjesmaat Atmos films maar DTS X is nog een klap zeldzamer. Merk je nog verschil tussen DTS X en Atmos?

Vind het overigens wel een goede toevoeging, zit nu met een 7.1.2 opstelling en twijfel om nog een eindversterker te halen om naar een 7.1.4 opstelling te gaan.
Dat is een goede, niet eigenlijk. ;)
Gelukkig is er ook een upmixer die DTS-HD omzet naar Neural-X en dat klinkt al flink impressive!
Er zijn volgens mij nog maar enkele films die DTS-X als echt formaat hebben. Nog even wachten voor de echte content.

Het mooie van DTS-X is toch wel dat je niet specifiek een Atmos opstelling nodig hebt. Je kunt al een heel goed effect krijgen met alleen front height's of rear height's erbij.

• Rallye
  • Nu online
Heinemancp schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:50:
[...]

Als je ook andere ingangen hebt aangesloten, kan het daar door komen volgens mij.
De Marantz geeft het signaal wel door als hij uit staat, maar alleen het kanaal dat je voor uitschakelen geselecteerd hebt, dus als dat radio was ipv KPN boxje, dan geeft hij niks door. Dan moet je hem aan / uit zetten en geeft hij het goede ingangsignaal door.
Zo werkt het bij mij met de Playstation 4 dus niet. Als ik de versterker uitzet terwijl hij (bijvoorbeeld) op "DVD" staat en ik zet de PS4 aan, dan schakelt de receiver naar de juiste ingang (al staat hij uit) en zet de TV aan op HDMI 2 (de juiste ingang).

Mijn conclusie blijft dat KPN geen volledige HDMI CEC (zo heet dat geloof ik) mogelijkheid biedt. Tegen de receiver wordt niet gezegd dat hij als je de settop box aanzet een bepaalde ingang moet doorzetten naar de TV, en dus doet hij dat niet.

• Hulleman
Dat doet mijn 5010 alleen bij mijn minix. Daar kiest ie keurig het juiste hdmi kanaal en zet gaat de tv aan als ik de minix aanzet. Bij mijn overige apparaten (ps4, horizon box) gebeurd dat niet. Zal inderdaad iets met CEC te maken hebben. Ach, af en toe handmatig een hdmi kanaal verwisselen met de afstandsbediening vindk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
Dan zou je het (indien gewenst) dus ook bij je PS4 moeten kunnen aanzetten. Zal eens kijken of het bij mijn Mede8er ook lukt....

[ Voor 26% gewijzigd door Rallye op 20-08-2016 12:28 ]

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
gisteren deze voor €330,- gekocht voor in de slaapkamert:
pricewatch: Marantz M-CR611 Melody Media

even snel op BA A26 aangesloten die stof stonden te happen. Was mijn eerste ervaring met DAB+. In een woord: WOW

Begrijp niet dat er nog geen reviews van zijn... Zodra ik alles getest heb waarvoor ik het ding gekocht heb (optisch ivm tv audio/ internetradio /cd /airplay / spotify/ extr speakers (voor de badkamer :-)) getest heb plaats ik er eentje

vind de combi qua kleuren ook wel nice (ik kocht de BA een jaar of 3 geleden al). toevallig is hier een afbeelding van te vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.salonydenon.pl/docs/MPHOTO/944fe99f-7a9c-46f4-9780-a3b19e1b7a1e,660,620.JPG

aansluitingen:

Afbeeldingslocatie: https://www.son-video.com/images/dynamic/Chaines_Hi_Fi/composes/MARMCR610BOSA26BC/Boston-Acoustics-Marantz-M-CR610-Blanc-A26-Blanc-Silver-150-5-m-_D_900.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegelei
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 22:43
Hi all!

Ik maak nu +- 2,5 jaar gebruik van een Marantz SR6008, dit met gemengde tevredenheid, ik vind namelijk dat de Marantz best vaak vastloopt, zeker i.c.m met Airplay.

Sinds mijn verhuizing vorige maand werkt Airplay helemaal niet meer, nadat ik had uitgesloten dat het niet aan mijn netwerkverbindingen lag heb ik de Marantz toch maar eens naar de audiodealer gebracht.

Bij de dealer lukte het ook niet om een IP adres te krijgen dus de Marantz werd opgestuurd. Kreeg zojuist een telefoontje, schijnt dat het HDMI board kapot is, kosten 360 euro...

Naast dat ik vrij pissig ben over het feit dat zoiets kapot kan gaan na 2,5 jaar, snap ik zelf de relatie tussen een brak HDMI board en het niet verkrijgen van een IP adres niet helemaal, heeft iemand dit wel eens vaker gezien /gehoord/ gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik weet alleen dat het HDMI board van bepaalde jaren niet bepaald van topkwaliteit is. Zo ken ik 2 gevallen waarbij het HDMI board van een SR5004 kapot is gegaan. 1 is gerepareerd en kan me herinnneren dat dit ongeveer 150-200 euro koste, in ieder geval geen 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat is gewoon een productie fout denk ik. De 1 geeft het toe (Onkyo), en de ander zwijgt in alle talen. (Marantz)

zie dit bericht :
https://www.eu.onkyo.com/...-care-program-119261.html

en

https://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegelei
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 22:43
Malt007 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:00:
Ik weet alleen dat het HDMI board van bepaalde jaren niet bepaald van topkwaliteit is. Zo ken ik 2 gevallen waarbij het HDMI board van een SR5004 kapot is gegaan. 1 is gerepareerd en kan me herinnneren dat dit ongeveer 150-200 euro koste, in ieder geval geen 360.
Ik kan onder het mom van coulance de reparatiekosten splitsen, het kost me nu 180 euro.
Dat past meer bij het plaatje wat je schetst, ware het niet dat het nog steeds knap veel geld is voor een brakke LAN poort.

Een losse Apple TV is in ieder geval goedkoper, de vraag is, als het nu een LAN poort is, hoelang gaat het dan nog goed met beeld en geluid...
Lip schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:23:
[...]

Dat is gewoon een productie fout denk ik. De 1 geeft het toe (Onkyo), en de ander zwijgt in alle talen. (Marantz)

zie dit bericht :
https://www.eu.onkyo.com/...-care-program-119261.html

en

https://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html
Dus nu nog uitzoeken of Onkyo dezelfde onderdelen gebruikte als Marantz /Denon en we hebben een case.

[ Voor 6% gewijzigd door Spiegelei op 30-08-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Probleem Onkyo 1 (recent) : DSP (Audyssey) chip kreeg teveel spanning, werd hierdoor te warm. Gevolg hierdoor van kon zijn dat de soldeerverbindingen met de chip te warm werd en daardoor los liet.

Probleem 2 (Onkyo gerelateerd oud) : Condensatoren die te krap bemeten waren of van slechte kwaliteit waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spiegelei schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:35:
...snap ik zelf de relatie tussen een brak HDMI board en het niet verkrijgen van een IP adres niet helemaal, heeft iemand dit wel eens vaker gezien /gehoord/ gelezen?
Netwerk en HDMI zitten op dezelfde PCB. Aangezien er meer HDMI aansluitingen dan netwerk, optisch en Digitale Coax zijn is het voor de hand liggen het een HDMI board te noemen? Eerste deel is zeker, tweede een gokje.
Spiegelei schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:08:
[...]
Dus nu nog uitzoeken of Onkyo dezelfde onderdelen gebruikte als Marantz /Denon en we hebben een case.
Onkyo is van Pioneer en Marantz/Denon vallen onder D&M Holding dus een link is er niet.

Tevens falen HDMI boards bij Denon en Marantz bij enkele modellen (en dan nog sporadisch) zoals de SR6004 van Marantz (Pop of Death) en bij Denon was het een keer de AVR-3312. Bij Onkyo vielen de boards bij bosjes over eigenlijk alle series over alle jaren heen. Het is pas met de latere modellen minder doordat Onkyo geen Audyssey meer gebruikt, maar hun eigen AccuEQ. Maar ook na vervangen van een board was je nog steeds niet veilig. Het probleem van het te warm worden is met het plaatsen van een nieuw board niet opgelost waardoor het probleem terug kon keren.

Je kan in deze dan eigenlijk ook niet eerlijk Onkyo met D&M vergelijken Natuurlijk is het zuur dat Onkyo verlengde garantie heeft en gratis wisselt tot 2018, maar als je uitval vele malen minder is hoef je dergelijke stappen niet te nemen. Overigens zijn er ook Yamaha's met HDMI boards die sneuvelen. Het lijkt iets te zijn van veel merken.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 30-08-2016 18:01 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:04

Laguna

Connaisseur

Momenteel heb ik nog een Sony STR-DA2400ES staan in combinatie met een KEF 2005.3 set, echter ivm de aanschaf van een OLED TV overweeg ik de Sony te vervangen door de Marantz NR1606 die nu voor een mooie prijs aangeboden wordt aangezien dit model eruit gaat. De ruimte in mijn meubel is beperkt en de Sony was echt net aan (enkele centimeters ruimte erboven voor koeling), dus vandaar dat mijn opties beperkt zijn. Alleen vind ik het moeilijk beoordelen in hoeverre ik er qua geluid op vooruit of achteruit ga met de Marantz vergeleken met de Sony. Iemand die hier iets over kan roepen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• VincentG
Tja, mijn HDMI board is laatst ook vervangen (onder garantie) en dat bij een 5010. Het komt dus nog steeds voor (helaas).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Stoney3K schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:07:
[...]

Ik heb de NR1606 en de 1607 vergeleken en het viel me op dat dat eigenlijk gewoon identieke receivers zijn, waarbij de NR1607 misschien voorzien is van een software-update.

Is er een wezenlijk verschil om het prijsverschil tussen de 1606 (een jaar oud model) en de 1607 te verklaren terwijl ze in functies identiek zijn? Ik zag niks bijzonders aan de 1607 en heb daarom maar de 1606 besteld.
Ik zat in hetzelfde bootje, volgens een website zijn dit de enige verschillen:

NR1607 (2016 model) vs. NR1606 (2015 model)

New features for 2016:
• support for 5.6MHz DSD high-res audio files
• 5GHz Wi-Fi for reduced interference
• a new and improved control app for mobile devices

Oftewel niet bepaald schokkend en dat laatste punt geldt tevens voor de NR1606, dus eigenlijk alleen de eerste 2 punten. De NR1606 is nu voor +/- 400 euro te vinden terwijl de NR1607 749 euro is, no-brainer :D

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:53:
Momenteel heb ik nog een Sony STR-DA2400ES staan in combinatie met een KEF 2005.3 set, echter ivm de aanschaf van een OLED TV overweeg ik de Sony te vervangen door de Marantz NR1606 die nu voor een mooie prijs aangeboden wordt aangezien dit model eruit gaat. De ruimte in mijn meubel is beperkt en de Sony was echt net aan (enkele centimeters ruimte erboven voor koeling), dus vandaar dat mijn opties beperkt zijn. Alleen vind ik het moeilijk beoordelen in hoeverre ik er qua geluid op vooruit of achteruit ga met de Marantz vergeleken met de Sony. Iemand die hier iets over kan roepen?
Dit moet je zelf gaan ondervinden door die marantz te beluisteren. Die Sony is volgens mij wel een mooie receiver en is goed ontvangen qua geluidskwaliteit. Qua muziek is een marantz vaak wel een goede keus, aangezien ze bekend staan als muzikale receivers. Je gaat er sowieso behoorlijk op vooruit qua aansluit- en netwerkmogelijkheden. Yamaha heeft ook slimlines, zoals de 601.

Zelf heb ik een marantz 5010 en daar ben ik heel tevreden over. Prima geluid voor films en muziek. Ik kom af van een Onkyo 508, dus dan is het al snel een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:13:
[...]

Dit moet je zelf gaan ondervinden door die marantz te beluisteren. Die Sony is volgens mij wel een mooie receiver en is goed ontvangen qua geluidskwaliteit. Qua muziek is een marantz vaak wel een goede keus, aangezien ze bekend staan als muzikale receivers. Je gaat er sowieso behoorlijk op vooruit qua aansluit- en netwerkmogelijkheden. Yamaha heeft ook slimlines, zoals de 601.

Zelf heb ik een marantz 5010 en daar ben ik heel tevreden over. Prima geluid voor films en muziek. Ik kom af van een Onkyo 508, dus dan is het al snel een stukje beter.
Ik heb ook de MarantzS5010 maar vind vervelend/frusterend dat ik elke keer bij opstarten naar opties moet om alle zones stereo in te schakelen. Deze optie kan je nergens standaard inschakelen allen bij afspelen via de uitgangen steeds aanzetten! Frustrerend en ook een fail van Marantz.

Verder heb ik ook zone2 ingesteld als mijn slaapkamer en daar kan je volume wel onafhankelijk op 1 niveau zetten. We mooi ik heb nu tullip aansluitingen met kabel lopen maar heb een HP audio zender van 2,4 Ghz gekocht bij azerty om dit probleem op te lossen. Ik weet alleen niet of die via bluetooth of wifi gaat?!

Verder vind ik de websetup ook handig via mijn locale IP van marantz s5010 kan ik mijn instellingen regelen vanaf elke computer op mijn WIFI.
Ook via mijn IOS app kan ik deze regelen handig zeer gaaf.

Verder zit er een usb aansluiting op voorzijde wat kan je daarmee? Ik heb niet geprobeerd maar zou je daar een usb met mp3/mp4 op kunnen aansluiten en afspelen??

En wat houdt die Mdax in ik hoor geen verschil??
Verder ben ik heeeeeel tevreden over de reciever!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Met de usb aansluiting op de voorkant kan je inderdaad een usbstick aansluiten om muziek af te spelen. Mdax is voor lossy formaten zoals mp3. Ik hoor wel verschil als ik mp3 afspeel van 320kb met mdax ingeschakeld. Het hoog wordt sprankelender. Volgens mij simuleert mdax frequenties die uit lossy formaten gehaald zijn, maar ik heb het eigenlijk nooit aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Mijn SR5008 is nu vier maanden uit de garantie en de netwerk functionaliteit geeft geluid op "mute" niveau.
Het volume van de versterker moet vol open om een hoorbaar niveau te bereiken (nee, ik heb gezonde oren).
Andere presets zoals cable/ sat aux 1/ aux 2/ dvd enz werken uitstekend. Ik krijg soms het idee dat receiver producenten "het allemaal niet meer zo goed bij kunnen houden".. Het werkt allemaal maar het hapert ook erg vaak. Hdmi switchen is kennelijk geen sterke kant van de Onkyo/ Marantz receivers. Je hoort daar toch wel erg veel over. Ik wordt horen dol van de "handshake issues". Ik raad Marantz af. Ik hoor/ lees te veel klachten. Misschien moeten we maar weer terug naar video en audio zoveel mogelijk gescheiden houden qua aansluitingen.

[ Voor 7% gewijzigd door edwin. op 05-09-2016 19:45 . Reden: Typefout/ aanvulling ]

Werp jezelf in je eigen gevangenis voordat anderen jou in de hunne gooien; Salvador Dali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

edwin. schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:42:
Het werkt allemaal maar het hapert ook erg vaak. Hdmi switchen is kennelijk geen sterke kant van de Onkyo/ Marantz receivers. Je hoort daar toch wel erg veel over. Ik wordt horen dol van de "handshake issues".
Receiver open schroeven, HDMI board losmaken en nalopen op lekkende condensatoren en desnoods vervangen.

Ik heb hier een (mishandelde) Onkyo TX-SR507 die ingemetseld was in een dressoir, ook met HDMI handshake problemen. En raad eens condensatoren lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Mijn MarantzS5010 heeft een update gedaan: moet ik nu alles opnieuw instellen qua surround sound of blijven de instellingen van setup intact? Heeft heeft nieuwe functie dsx ofzo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Nu online
Je hebt de DTS:X update gekregen. Je hoeft verder niets opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Hier ook binnen. Moest em twee x installeren. Duurde behoorlijk lang, maar de installatie is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gisteravond mijn NR1606 als vervanger van mijn Sony 2400ES een beetje kunnen testen in combinatie met mijn KEF 2005.3 set. Eerst de DTS:X update uitgevoerd die 42 minuten zou duren en na zo'n 40 minuten ging er iets mis en kwam er connection failed in het display te staan, de tweede keer ging het gelukkig wel goed.

Eerste indruk is dat deze receiver wat timide is, bij de Sony was alles immersive, maar mogelijk komt dit door AFD bij de Sony. Bij de Marantz heb je DTS Neural:X maar dat haalt het helaas niet bij AFD. Van het weekend nog even kijken of hier qua instellingen nog wat aan te doen is.

Verder ook met ARC lopen stoeien in combinatie met Netflix en het lijkt erop dat je op deze wijze alleen stereo geluid kan krijgen (en dan wordt mijn subwoofer niet gebruikt en dat is bij mijn KEF set niet wenselijk), terwijl je met een Chromecast in je receiver wel Dolby Digital Plus geluid krijgt bij Netflix. De Netflix app op mijn TV werkt echter veel fijner, dus had gehoopt dat je met ARC gewoon de Dolby Digital Plus stream zou krijgen. Je kan natuurlijk wel een optische kabel gebruiken tussen de TV en receiver, maar dat zou met HDMI en ARC simpelweg niet nodig moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Laguna op 09-09-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
Ligt het feit dat bij Netflix geen surround wordt doorgegeven niet aan (evt. de instellingen van) je TV? Als work around zou je de Marantz nog op Dolby surround movie kunnen zetten. Dat doe ik altijd bij stereogeluid van de TV of mijn settop-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Rallye schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:57:
Ligt het feit dat bij Netflix geen surround wordt doorgegeven niet aan (evt. de instellingen van) je TV? Als work around zou je de Marantz nog op Dolby surround movie kunnen zetten. Dat doe ik altijd bij stereogeluid van de TV of mijn settop-box.
TV staat ingesteld op Audio Out (analoog/optical/HDMI ARC), echter in de Netflix app kan ik gek genoeg ook geen Dolby Digital Plus 5.1 geluid selecteren. Bij mijn weten waren er verder geen instellingen voor Audio Out, maar ik zal dat vanavond nog even controleren. De Dolby Surround mode had ik geprobeerd maar vond ik tegenvallen, te soft geen punch.

Ik heb de Marantz hoofdzakelijk aangeschaft ivm de upgrade naar een 4K TV en ARC (en de beperkte hoogte waardoor mijn receiver wat meer adem ruimte heeft), echter betwijfel ik of dat nu wel een goede zet was.

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 09-09-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Dus het ligt aan je tv en niet aan de marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Malt007 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:31:
Dus het ligt aan je tv en niet aan de marantz.
Het Netflix issue mogelijk wel, de rest niet.

Pagina: 1 ... 35 ... 67 Laatste