Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 36 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Laguna schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:34:
[...]

Het Netflix issue mogelijk wel, de rest niet.
De rest is dus dat je het geluid timide vindt tov de afd modus op je sony. De marantz heeft dezelfde modus genaamd pure. Dat is simpelweg het geluid afspelen zoals het is opgenomen. Dit kan je ook automatisch laten oppakken door de marantz door de geluidsmodus auto te selecteren.

Als de sub alsnog meegepakt moet worden moet je de lfe-main optie aanzetten. Dit kan in het menu. Daarnaast kan je nog met de crossover instellingen spelen natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Malt007 op 09-09-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

edwin. schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:42:
Mijn SR5008 is nu vier maanden uit de garantie en de netwerk functionaliteit geeft geluid op "mute" niveau.
Het volume van de versterker moet vol open om een hoorbaar niveau te bereiken (nee, ik heb gezonde oren).
Andere presets zoals cable/ sat aux 1/ aux 2/ dvd enz werken uitstekend. Ik krijg soms het idee dat receiver producenten "het allemaal niet meer zo goed bij kunnen houden".. Het werkt allemaal maar het hapert ook erg vaak. Hdmi switchen is kennelijk geen sterke kant van de Onkyo/ Marantz receivers. Je hoort daar toch wel erg veel over. Ik wordt horen dol van de "handshake issues". Ik raad Marantz af. Ik hoor/ lees te veel klachten. Misschien moeten we maar weer terug naar video en audio zoveel mogelijk gescheiden houden qua aansluitingen.
Vervelend dat je klachten hebt en ik begrijp dat je daarom zegt dat je Marantz afraad. Maar je hoort, leest veel klachten? Waar en hoezo? Als ik in google naar klachten zoek over product X ga ik ze vinden voor elke waarde van X.

Hoewel 4 maanden uit de garantie, heb je al reeds contact opgenomen met Marantz? Met meer functionaliteit komt ook een hoger risico op issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:03

Laguna

Connaisseur

Malt007 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:37:
[...]

De rest is dus dat je het geluid timide vindt tov de afd modus op je sony. De marantz heeft dezelfde modus genaamd pure. Dat is simpelweg het geluid afspelen zoals het is opgenomen. Dit kan je ook automatisch laten oppakken door de marantz door de geluidsmodis auto te selecteren.
Ja ik had alle modi getest, maar helaas niks kwam in de buurt van de Sony qua weergave. Vooral de aansturing van de subwoofer laat te wensen over.

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 09-09-2016 11:48 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Laguna schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:47:
[...]

Ja ik had alle modi getest, maar helaas niks kwam in de buurt van de Sony qua weergave. Vooral de aansturing van de subwoofer laat te wensen over.
Dat ligt natuurlijk aan je instellingen. Een versterker kan wellicht wat nuance verschillen aan je geluid toevoegen maar wat jij beschrijft ligt niet aan de versterker.

Wat heb je zoal geprobeerd om je probleem op te lossen? Hoe staan de instellingen nu?

[ Voor 9% gewijzigd door Malt007 op 09-09-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Malt007 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:55:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan je instellingen. Een versterker kan wellicht wat nuance verschillen aan je geluid toevoegen maar wat jij beschrijft ligt niet aan de versterker.

Wat heb je zoal geprobeerd om je probleem op te lossen? Hoe staan de instellingen nu?
Zoals reeds gezegd ga ik van het weekend de instellingen nalopen en zal ik hier dus op terug moeten komen.
De Marantz is natuurlijk wel zwakker qua vermogen dan de Sony, dat kan ook nog meespelen.

De instellingen staan overigens gewoon standaard. Tot nu toe alleen de verschillende modi getest.

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 09-09-2016 12:04 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Laguna schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:02:
[...]

Zoals reeds gezegd ga ik van het weekend de instellingen nalopen en zal ik hier dus op terug moeten komen.
De Marantz is natuurlijk wel zwakker qua vermogen dan de Sony, dat kan ook nog meespelen.
Bij normale volumes zou het vermogen niet heel veel mogen uitmaken, alleen in de hele hoge regionen ga je wat tekort komen.

De luistermodi zijn overigens niet om je klankkleur te beinvloeden, dit is puur om het format te selecteren of als je bijvoorbeeld wil upscalen.

Heb je wel de audyssy setup gedaan? Deze is behoorlijk accuraat en hierna hoef je hoogstens wat aanpassingen te doen naar je eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Malt007 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:07:
[...]

Bij normale volumes zou het vermogen niet heel veel mogen uitmaken, alleen in de hele hoge regionen ga je wat tekort komen.

De luistermodi zijn overigens niet om je klankkleur te beinvloeden, dit is puur om het format te selecteren of als je bijvoorbeeld wil upscalen.

Heb je wel de audyssy setup gedaan? Deze is behoorlijk accuraat en hierna hoef je hoogstens wat aanpassingen te doen naar je eigen smaak.
Nee daar ging ik zelf ook vanuit, bij mijn Sony zat ik meestal op -15dB voor TV en -10dB voor series en -5dB voor films. Voor wat betreft de luistermodi, dat was mij reeds duidelijk. Ik gebruikte die ook alleen om van stereo geluid, surround geluid te maken of in ieder geval mijn subwoofer te activeren. Bij de Sony kon je in het display ook altijd zien welke kanalen actief waren, bij deze Marantz zie je dat helaas niet.

Bij de Sony had ik in het begin ook wat met microfoon en calibratie gedaan, maar volgens mij had ik uiteindelijk die instellingen teruggezet naar standaard. Maar zal eens kijken wat voor effect Audyssey heeft bij de Marantz.

Overigens nog even wat research gedaan vwb Netflix en Dolby Digital Plus, blijkbaar kan Dolby Digital Plus niet via ARC worden doorgegeven en is Dolby Digital het hoogst haalbare voor Netflix via ARC. Alternatief is Netflix op een blu-ray of op een mediaspeler te gebruiken die via HDMI zit aangesloten op je receiver of een Chromecast op je receiver aan te sluiten. Jammer..

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 09-09-2016 16:32 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Audyssey zal een groot verschil opleveren. Helemaal voor films. Draai Audyssey, zet multi XT en dynamic EQ aan en het is een wereld van verschil. Zelf gebruik ik dynamic EQ light met bypass front voor audyssey. Met films en series vind ik het top. Voor muziek vind ik audyssey heel wat minder geslaagd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:43
Hulleman schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:41:
[...]
Zelf gebruik ik dynamic EQ light met bypass front voor audyssey. Met films en series vind ik het top. Voor muziek vind ik audyssey heel wat minder geslaagd.
Ik vind hetzelfde, maar mijn NR-1605 kan helaas de Audyssey instellingen niet onthouden per ingang. Ik laat het dus bij muziek ook maar aanstaan. Ik zal het eens uitzetten en horen of ik het mis bij TV/films.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Mijn geluidsproblemen heb ik besproken in dit topic:
paranoia68 in "Geluid loopt steeds na 5 min vast in mint 18 sarah ubuntu"
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/48341787#48341787
De conclusie was dus dat er iets niet goed gaat met marantzs5010?! Maar wat? Ervaringen?!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• Hulleman
  • Laatst online: 20-09 14:30
Zijn er mensen die onlangs een dts:x update hebben gehad voor de 5010 die het idee hebben dat het geluid anders klinkt? Het lijkt erop alsof de bass minder diep gaat, holler klinkt en minder aanwezig is. Ik kan het lastig omschrijven, maar ik ervaar dit wel zo. De instellingen lijken gewoon gelijk te staan als voor de update. Daarnaast heb ik niet aan de crossovers/fase instellingen van de subwoofer (pb1000) gezeten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:42
Geen verschil gemerkt hier.
Het laag is nog volop aanwezig.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Hulleman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:41:
Zijn er mensen die onlangs een dts:x update hebben gehad voor de 5010 die het idee hebben dat het geluid anders klinkt? Het lijkt erop alsof de bass minder diep gaat, holler klinkt en minder aanwezig is. Ik kan het lastig omschrijven, maar ik ervaar dit wel zo. De instellingen lijken gewoon gelijk te staan als voor de update. Daarnaast heb ik niet aan de crossovers/fase instellingen van de subwoofer (pb1000) gezeten.
Ik merkte het ook bij m'n denon x2200, maar nu ik het gewend ben vind ik het beter klinken eerst overheerste de bass wel behoorlijk.
Je kan zelf subwoofer level iets hoger zetten mocht je het toch niks vinden.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Malt007 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:07:
[...]

Van het weekend gekalibreerd middels Audyssey en daarbij is mijn subwoofer op -10dB gezet, dus bass is daardoor wel meer aanwezig. Vervolgens met een aantal films getest zoals U-571, de scene met de dieptebommen en de Sony 2400ES is daar nog steeds superieur, meer detail en de explosies zijn gecontroleerder. Moeilijk te zeggen waar dat 'm nou in zit, de Sony die meer vermogen heeft of de Sony die gewoon kwalitatief beter is.

Morgen is de 14 dagen deadline, of teruggaan naar de Sony of de Marantz houden. De Marantz gekozen vanwege de toekomst, maar voor nu is er toch nog amper 4K materiaal. Al mijn apparatuur is verder ook nog maximaal 1080P (blu-ray speler, mediaspeler en Humax icm Ziggo), dus dat heeft momenteel nog geen meerwaarde. De Sony heeft geen ARC, maar dat kan je oplossen middels een optische kabel.

Ook nog gekeken naar alternatieven, maar ivm de beperkte hoogte van de ruimte in mijn meubel (20cm hoog en aan de achterkant dicht) is er geloof ik niks beschikbaar wat en voorzien is van de nieuwe standaarden en mijn Sony evenaart of overtreft.

• Malt007
Laguna schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:14:
[...]

Van het weekend gekalibreerd middels Audyssey en daarbij is mijn subwoofer op -10dB gezet, dus bass is daardoor wel meer aanwezig. Vervolgens met een aantal films getest zoals U-571, de scene met de dieptebommen en de Sony 2400ES is daar nog steeds superieur, meer detail en de explosies zijn gecontroleerder. Moeilijk te zeggen waar dat 'm nou in zit, de Sony die meer vermogen heeft of de Sony die gewoon kwalitatief beter is.

Morgen is de 14 dagen deadline, of teruggaan naar de Sony of de Marantz houden. De Marantz gekozen vanwege de toekomst, maar voor nu is er toch nog amper 4K materiaal. Al mijn apparatuur is verder ook nog maximaal 1080P (blu-ray speler, mediaspeler en Humax icm Ziggo), dus dat heeft momenteel nog geen meerwaarde. De Sony heeft geen ARC, maar dat kan je oplossen middels een optische kabel.

Ook nog gekeken naar alternatieven, maar ivm de beperkte hoogte van de ruimte in mijn meubel (20cm hoog en aan de achterkant dicht) is er geloof ik niks beschikbaar wat en voorzien is van de nieuwe standaarden en mijn Sony evenaart of overtreft.
Vreemd, al denk ik nog steeds dat het aan de instellingen ligt, toe ik de audyssey haat laten draaien heb ik de sub ook nog flink bijgesteld. Volgens mij de crossover wat omhoog gezet en het volume wat omhoog)

Dat hogere vermogen wat je sony levert maakt volgens mij alleen uit als je op hoge volumes gaat vergelijken. Wat je nog zou kunnen testen is de plaatsing van je subwoofer, een verschuiving van een paar cm richting de muur zou al veel kunnen uitmaken.

Mocht je besluiten gebruik te maken van je retourrecht dan is dit wellicht nog een optie: pricewatch: Yamaha RX-S601D Titanium

Deze gebruik ik in de huiskamer en zonder subwoofer is deze al in staat de deuren te laten trillen (Dali Zensor 5 setje). Deze versterker is mij verkocht als technisch hoogstandje omdat deze versterker de kwaliteit en het vermogen heeft wat normaal niet in dit formaat past, wel iets duurder dan de Marantz denk ik. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Malt007 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:27:
[...]

Vreemd, al denk ik nog steeds dat het aan de instellingen ligt, toe ik de audyssey haat laten draaien heb ik de sub ook nog flink bijgesteld. Volgens mij de crossover wat omhoog gezet en het volume wat omhoog)

Dat hogere vermogen wat je sony levert maakt volgens mij alleen uit als je op hoge volumes gaat vergelijken. Wat je nog zou kunnen testen is de plaatsing van je subwoofer, een verschuiving van een paar cm richting de muur zou al veel kunnen uitmaken.

Mocht je besluiten gebruik te maken van je retourrecht dan is dit wellicht nog een optie: pricewatch: Yamaha RX-S601D Titanium

Deze gebruik ik in de huiskamer en zonder subwoofer is deze al in staat de deuren te laten trillen (Dali Zensor 5 setje). Deze versterker is mij verkocht als technisch hoogstandje omdat deze versterker de kwaliteit en het vermogen heeft wat normaal niet in dit formaat past, wel iets duurder dan de Marantz denk ik. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over
Mogelijk, maar het is wel een klus om die instellingen zodanig in te stellen dat het goed klinkt.

Het is nu ook geen kwestie meer dat er te weinig laag is, maar de explosies klinken niet echt zuiver.
Ik zal nog eens kijken of het aanpassen van de cross-over helpt.

De Yamaha had ik ook gezien, maar die heeft nog minder vermogen (190 watt power output) al zou voor de sub niet uit moeten maken aangezien die actief is. Tevens als je de achterkanten vergelijkt is de Yamaha toch wat karig uitgerust als je 'm vergelijkt met de Marantz. Dit terwijl, zoals je zelf al aangeeft, hij wel duurder is. Ik had ook de review van zijn voorganger gelezen en waren toch wel wat punten wat beter kon.

• Malt007
Laguna schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:15:
[...]

Mogelijk, maar het is wel een klus om die instellingen zodanig in te stellen dat het goed klinkt.

Het is nu ook geen kwestie meer dat er te weinig laag is, maar de explosies klinken niet echt zuiver.
Ik zal nog eens kijken of het aanpassen van de cross-over helpt.

De Yamaha had ik ook gezien, maar die heeft nog minder vermogen (190 watt power output) al zou voor de sub niet uit moeten maken aangezien die actief is. Tevens als je de achterkanten vergelijkt is de Yamaha toch wat karig uitgerust als je 'm vergelijkt met de Marantz. Dit terwijl, zoals je zelf al aangeeft, hij wel duurder is. Ik had ook de review van zijn voorganger gelezen en waren toch wel wat punten wat beter kon.
Wattage zegt volgens mij zo goed als niks als ik ze in het hifi topic mag geloven. De yamaha is duidelijk een klasse hoger dan zo'n instap marantz, weet niet welke aansluitingen je erop mist tov de marantz maar alles zit erop en eraan.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Malt007 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:20:
[...]

Wattage zegt volgens mij zo goed als niks als ik ze in het hifi topic mag geloven. De yamaha is duidelijk een klasse hoger dan zo'n instap marantz, weet niet welke aansluitingen je erop mist tov de marantz maar alles zit erop en eraan.
Ik heb toch al aardig wat audio fora afgestruind en daar wordt altijd gezegd dat een versterker nooit meer kan leveren dan het opgegeven wattage. Oftewel met 190 watt blijft er niet heel veel over zodra alle kanalen tegelijk belast worden.

Waar maak je uit op dat de Yamaha een klasse hoger is dan de Marantz?

• Malt007
Laguna schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:47:
[...]

Ik heb toch al aardig wat audio fora afgestruind en daar wordt altijd gezegd dat een versterker nooit meer kan leveren dan het opgegeven wattage. Oftewel met 190 watt blijft er niet heel veel over zodra alle kanalen tegelijk belast worden.

Waar maak je uit op dat de Yamaha een klasse hoger is dan de Marantz?
Bij normaal volume gebruik je amper meer dan 1 watt per kanaal bijvoorbeeld :) De stap van 1 naar 2 watt is groter dan de stap van 100 naar 150 watt. (gekopieerd vanuit een ander topic overigens...)

Dat klasse hoger verhaal baseerde ik simpelweg op de 25% hogere prijs, maar zie dat de Marantz ooit bijna 2x zo duur was als nu. Dacht eigenlijk ook dat het zo'n instapmodel was maar dat is de 150x serie.

Dan blijf ik erbij dat het aan je instellingen ligt :P Nee sorry, heb geen idee maar kan me simpelweg niet voorstellen dat je Sony zoveel beter was dan de Marantz.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Malt007 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:59:
[...]

Bij normaal volume gebruik je amper meer dan 1 watt per kanaal bijvoorbeeld :) De stap van 1 naar 2 watt is groter dan de stap van 100 naar 150 watt. (gekopieerd vanuit een ander topic overigens...)

Dat klasse hoger verhaal baseerde ik simpelweg op de 25% hogere prijs, maar zie dat de Marantz ooit bijna 2x zo duur was als nu. Dacht eigenlijk ook dat het zo'n instapmodel was maar dat is de 150x serie.

Dan blijf ik erbij dat het aan je instellingen ligt :P Nee sorry, heb geen idee maar kan me simpelweg niet voorstellen dat je Sony zoveel beter was dan de Marantz.
Voor wat betreft wattage zou best kunnen. De retoriek die ik aanvoerde leek mij logisch, maar hoe jij het nu stelt valt ook wat voor te zeggen.

Klopt ja model van vorig jaar, nieuwe model gaat voor €749, maar is praktisch hetzelfde.

De ES lijn van Sony is een klasse apart en niet te vergelijken met de huidige modellen die worden aangeboden, dus die mogelijkheid is er wel degelijk. De review op WhatHIFI was ook zeer lovend. Overigens wordt de huidige ES lijn alleen in Amerika verkocht.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:28
Laguna schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:16:
[...]

De review op WhatHIFI was ook zeer lovend. Overigens wordt de huidige ES lijn alleen in Amerika verkocht.
99,99% van Sony wat op What HiFi wordt beoordeeld is zeer goed. Als je goede reviews wilt lezen laat je sites als What HiFi vooral links liggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

FeaR schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:27:
[...]

99,99% van Sony wat op What HiFi wordt beoordeeld is zeer goed. Als je goede reviews wilt lezen laat je sites als What HiFi vooral links liggen.
Onzin, dit heb je al vaker geroepen, maar gebruikers op de diverse AV fora zijn ook zeer te spreken over de ES lijn.

In de reviews over de andere modellen van Sony hebben ze bij WhatHIFI ook gewoon kritiek.

• Malt007
Laguna schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:30:
[...]

Onzin, dit heb je al vaker geroepen, maar gebruikers op de diverse AV fora zijn ook zeer te spreken over de ES lijn.
Het zal een prima versterker zijn die Sony, maar het is geen high-end spul ofzo. Daarnaast heeft de versterker ook niet zoveel invloed op het geluid, hoogstens op de klankkleur.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Malt007 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:57:
[...]

Het zal een prima versterker zijn die Sony, maar het is geen high-end spul ofzo. Daarnaast heeft de versterker ook niet zoveel invloed op het geluid, hoogstens op de klankkleur.
Wat is de definitie van high-end? Ik denk dat je de ES lijn zeker wel onder high-end kan scharen. Bij high-end heb je ook gewoon verschillende prijsklassen.

Verder ben ik het niet eens met je bewering, een versterker heeft juist invloed op het geluid. De speakers spelen domweg af wat de receiver ze voorschotelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

paranoia68 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:26:
paranoia68 in "Geluid loopt steeds na 5 min vast in mint 18 sarah ubuntu"
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/48341787#48341787
De conclusie was dus dat er iets niet goed gaat met marantzs5010?! Maar wat? Ervaringen?!
Ik heb gebeld met marantz en die adviseren een fabrieksreset! :) dat ga ik doen...:)

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Laguna schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:07:
[...]

Verder ben ik het niet eens met je bewering, een versterker heeft juist invloed op het geluid. De speakers spelen domweg af wat de receiver ze voorschotelt.
Een gelijk afgestelde receiver van Merk X zou gelijk moeten klinken met Merk Y. Maar dat is een heel andere discussie waar men het nooit over eens zal worden. Eigenlijk precies in lijn met klankverschillen tussen kabels. Juist door de vele in- en afstelmogelijkheden krijg je klankverschillen.

Een waarde van -10 dB op de subwoofer is te laag voor een goede Audyssey meting. In het subwoofer-topic staat hoe de subwoofer het best af kan worden gesteld voor een correcte meting (je wil eigenlijk rond de helft uitkomen). Waarbij Audyssey sowieso fouten kan maken en meerdere malen meten aan te raden is. De NR1606 heeft ook nog eens de standaard versie van Audyssey aan boord, MultEQ. Met de hogere Audyssey XT heb ik zelf nooit goede resultaten behaald. Audyssey XT32 daarentegen wel.

Maar vanaf de andere kant kan ook worden gekeken: wie zegt dat de Sony goed af was gesteld en dat je referentiekader daarmee wel juist is? Wat doet de Marantz als je de crossovers en afstanden van de Sony overneemt en de overige instellingen laat voor wat ze zijn?

Edit:
Niet dat de stand van de volumeknop veel zegt, maar op welk volume staat de Marantz? Wetende dat een receiver op 0.0 dB op referentieniveau staat maakt dat een film op -5.0 dB een aanzienlijk volume is.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 16-09-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

FeaR schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:01:
[...]

Een gelijk afgestelde receiver van Merk X zou gelijk moeten klinken met Merk Y. Maar dat is een heel andere discussie waar men het nooit over eens zal worden. Eigenlijk precies in lijn met klankverschillen tussen kabels. Juist door de vele in- en afstelmogelijkheden krijg je klankverschillen.

Een waarde van -10 dB op de subwoofer is te laag voor een goede Audyssey meting. In het subwoofer-topic staat hoe de subwoofer het best af kan worden gesteld voor een correcte meting (je wil eigenlijk rond de helft uitkomen). Waarbij Audyssey sowieso fouten kan maken en meerdere malen meten aan te raden is. De NR1606 heeft ook nog eens de standaard versie van Audyssey aan boord, MultEQ. Met de hogere Audyssey XT heb ik zelf nooit goede resultaten behaald. Audyssey XT32 daarentegen wel.

Maar vanaf de andere kant kan ook worden gekeken: wie zegt dat de Sony goed af was gesteld en dat je referentiekader daarmee wel juist is? Wat doet de Marantz als je de crossovers en afstanden van de Sony overneemt en de overige instellingen laat voor wat ze zijn?

Edit:
Niet dat de stand van de volumeknop veel zegt, maar op welk volume staat de Marantz? Wetende dat een receiver op 0.0 dB op referentieniveau staat maakt dat een film op -5.0 dB een aanzienlijk volume is.
Misschien maar iedere versterker/fabrikant is anders en verwerkt het geluid ook anders. In theorie zou het misschien hetzelfde moeten klinken, de praktijk is vaak anders. Overigens is het lastig om de instellingen helemaal gelijk te krijgen, ivm de verschillende manieren van kalibratie. Hopelijk staan de instellingen nog in de Sony, want die ligt al een week van de stroom af. De Sony had ik zo'n 5 jaar geleden afgesteld, maar geen idee meer hoe of wat (had daar eerst nog even naar de instellingen moeten kijken alvorens de boel los te koppelen, leermoment). Crossovers staan ook best raar voor mijn gevoel bij de Marantz, maar dat was het gevolg van de Audyssey kalibratie.

De Marantz heb ik gek genoeg lager staan als de Sony, daar had ik een film soms op -5.0 dB staan, maar meestal was -10.0 dB al genoeg. Bij de Marantz nog niet verder gegaan dan -15.0 dB. Al is het heel afhankelijk van de input, bij Youtube is dat bijvoorbeeld veel te hard en moeten ze beide terug naar -25.0/-30.0 dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De discussie van klankverschillen ga ik (hier) niet verder aan. Daar zijn hele topics over volgeschreven en je gaat er toch nooit uitkomen. Idem met verschillen tussen kabels, de zin dan wel onzin van passief Bi-Ampen met een receiver, et cetera. Allemaal wetenschap versus emotie/gevoel. Maar goed, daar moet het antwoord van de verschillen niet liggen aangezien je aanzienlijk extreme verschillen beschrijft.

Weekje zonder stroom moet een receiver wel redden. Afstanden en crossover gelijk moet al een goed uitgangspunt zijn om beide gelijk(er) af te stellen. Audyssey wil nog wel eens crossovers te laag instellen wat je dan terug hoort in relatief minder laag vanuit de subwoofer. Met een KEF KHT zou ik crossovers van zo rond een 100-120 Hz verwachten.

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 16-09-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Malt007 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:27:
[...]

Ik heb de voorganger van de Yamaha (600D), net vervangen door een NR1606 en hoewel de Marantz een wat mindere uitstraling heeft dan dat type Yamaha kan ik niet zeggen dat ik heb ingeleverd op klank of beleving. Mijn Monitor Audio's laten het in ieder geval niet horen. Ik heb bewust voor die 1606 gekozen omdat deze in de opruiming net (nou ja net?), vriendelijker geprijsd is en omdat mijn voorgaande modellen Yamaha, die ARC ondersteunden, daar gewoonweg niet lekker mee wilden werken. Ik gaf eerst de Yamaha's het voordeel van de twijfel maar nadat de TV vervangen was, bleven dezelfde problemen bestaan. ARC wilde op de Yamaha gewoonweg niet lekker werken. Niet i.c.m. een Samsung TV en niet i.c.m. een LG TV. Nu met de Marantz lijkt de communicatie met de TV (en overige rand-appartuur), beter voor elkaar te zijn dan eerst. Bij Yamaha moest HDMI control worden uitgeschakeld omdat deze prompt naar de verkeerde (niet actieve) ingang schakelde bij aanzetten overige apparaten. En blijkbaar is dat een terugkomend probleem als ik andere gebruikers-ervaringen mag geloven. Mogelijk hebben ze het nu bij de laatste reeks modellen wel eens goed geregeld maar dat risico heb ik na al twee ARC Yamaha's gehad te hebben nu maar eens niet genomen.

Voor mij presteert de 1606 op vrijwel alle vlakken wel gelijk, behalve op het Dab+ gedeelte na, want dat heeft ie niet. Maar een fatsoenlijke Dab+ ontvangst heb ik hier in de huiskamer nooit goed voor elkaar kunnen krijgen, zonder terug te willen gaan in de tijd en met een joekel van een antenne in de huiskamer te gaan zitten. Mogelijk zitten we op een ongunstige plek wat de ontvangst betreft.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 17-09-2016 17:35 . Reden: om verwarring te voorkomen ]

Testing, one, two ...

• RichieB
De NR-1606 heeft toch alleen een FM tuner en geen DAB+?

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Lijkt inderdaad alleen een analoge tuner te bezitten: http://marantz.nl/DocumentMaster/master/NR1606_EN01.pdf

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb de reactie even verduidelijkt, leek idd net of de Marantz ook Dab+ zou kunnen hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:42
Wel niet helemaal marantz maar staat wel aangesloten op een marantz >:)

Ik heb vandaag de Cambridge xcn network player op de SR5010 aangesloten en wat een geluid !
Zo open zo helder en gedetailleerd komen de flac en dsd bestanden tot leven :-)

De geïntegreerde speler in de 5010 was al niet slecht maar dit ding blaast hem echt uit het water... Speelt echt alles af van spotify, mp3 tot DSD sacd bestanden en haalt alles door 2 wolfson dacs ..... _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door oldsmelly op 18-09-2016 18:53 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

FeaR schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:29:
De discussie van klankverschillen ga ik (hier) niet verder aan. Daar zijn hele topics over volgeschreven en je gaat er toch nooit uitkomen. Idem met verschillen tussen kabels, de zin dan wel onzin van passief Bi-Ampen met een receiver, et cetera. Allemaal wetenschap versus emotie/gevoel. Maar goed, daar moet het antwoord van de verschillen niet liggen aangezien je aanzienlijk extreme verschillen beschrijft.

Weekje zonder stroom moet een receiver wel redden. Afstanden en crossover gelijk moet al een goed uitgangspunt zijn om beide gelijk(er) af te stellen. Audyssey wil nog wel eens crossovers te laag instellen wat je dan terug hoort in relatief minder laag vanuit de subwoofer. Met een KEF KHT zou ik crossovers van zo rond een 100-120 Hz verwachten.
Dit weekend weer lopen stoeien met m'n setup. Bij de TV audio input had ik vreemd genoeg storing zodra ik het menu van de Marantz opriep. Dit resulteerde in sneeuw beeld, wegvallen van het signaal of het tonen van het Marantz menu met lichte ruis erdoorheen. Het geluid via ARC was wel goed. Bij alle andere inputs trad dit probleem gek genoeg niet op. Mogelijk lag dit aan de gebruikte HDMI kabel (van Hama gekocht in maart 2009), dus de proef op de som genomen door een AudioQuest Diamond kabel te bestellen. Na aansluiten reageerde de receiver echter niet op de setup knop van de remote (alles met OSD werkte niet meer). Uiteindelijk werkte het weer nadat ik de stroom ervan af had gehaald. Al keerde het probleem de volgende dag terug. Vervolgens de receiver gereset, echter om OSD weer werkend te krijgen moest weer de stroom er af. Hopelijk keert dit probleem niet weer terug. Echter met de AudioQuest kabel niet het probleem dat ik met de Hama wel had, mogelijk toch een issue met de HDMI specificaties van de Hama kabel.

Opnieuw de Audyssey kalibratie moeten doorlopen met statief. Afstanden kloppen wel voor de ruimte van 4x4m, echter bij de niveaus en crossovers heb ik zo m'n vraagtekens:

Front L: -0.5 dB
Front R: -1.0 dB
Center: -1.0 dB
Subwoofer: -12.0 dB
Surround L: -2.5 dB
Surround R: -4.0 dB

Front: 250 Hz
Center: 120 Hz
Surround: 90 Hz

Op de volgende site staat er ook iets over beschreven dat je het volume van je subwoofer lager moet zetten als je als resultaat -12.0 dB krijgt, waarom je dan bij de Audyssey setup het volume op 50% moet zetten is mij onduidelijk.

Ik heb alle crossovers handmatig op 100 Hz gezet en de subwoofer op -2.0 dB, maar krijg het geluid nog steeds niet goed of het laag is niet echt aanwezig of de sub gaat boomy klinken. Iemand nog tips?

spoiler:
Pearl ipv Diamond natuurlijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 18-09-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Wat ik begrepen heb is dat de Audyssey een bepaalde marge gebruikt om de bron af te spelen. De bron stuurt dus een bepaald signaal naar je sub, kan hard of zacht zijn… Op je receiver is dit bereik bijvoorbeeld -12 tot +12. Als je eindresultaat -12 of+12 is zal je receiver nooit het juiste volume qua sub kunnen weergeven. Immers, de marge is er niet….

Wat ik begrijp is dat je subwoofer met het inmeten zo dicht mogelijk bij de 0(nul) moet zitten. Dit kun je realiseren door:
1-Start een kale Audyssey meting
2-Annuleer na 1 meting(dus alle speakers zijn gemeten, 1 keertje)
3-Sla gegevens op
4-Lees meting subwoofer op je scherm
5-Stel je subwoofer bij door harder of zachter te zetten.
6-Begin weer bij 1 tot je subwoofer op 0 staat.

7.Als je subwoofer op 0 staat, laat Audyssey dan een gehele meting doen op alle plaatsen.

Alle informatie is hier terug te vinden http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=159948
Laguna schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:11:
[...]

Dit weekend weer lopen stoeien met m'n setup. Bij de TV audio input had ik vreemd genoeg storing zodra ik het menu van de Marantz opriep. Dit resulteerde in sneeuw beeld, wegvallen van het signaal of het tonen van het Marantz menu met lichte ruis erdoorheen. Het geluid via ARC was wel goed. Bij alle andere inputs trad dit probleem gek genoeg niet op. Mogelijk lag dit aan de gebruikte HDMI kabel (van Hama gekocht in maart 2009), dus de proef op de som genomen door een AudioQuest Diamond kabel te bestellen. Na aansluiten reageerde de receiver echter niet op de setup knop van de remote (alles met OSD werkte niet meer). Uiteindelijk werkte het weer nadat ik de stroom ervan af had gehaald. Al keerde het probleem de volgende dag terug. Vervolgens de receiver gereset, echter om OSD weer werkend te krijgen moest weer de stroom er af. Hopelijk keert dit probleem niet weer terug. Echter met de AudioQuest kabel niet het probleem dat ik met de Hama wel had, mogelijk toch een issue met de HDMI specificaties van de Hama kabel.

Opnieuw de Audyssey kalibratie moeten doorlopen met statief. Afstanden kloppen wel voor de ruimte van 4x4m, echter bij de niveaus en crossovers heb ik zo m'n vraagtekens:

Front L: -0.5 dB
Front R: -1.0 dB
Center: -1.0 dB
Subwoofer: -12.0 dB
Surround L: -2.5 dB
Surround R: -4.0 dB

Front: 250 Hz
Center: 120 Hz
Surround: 90 Hz

Op de volgende site staat er ook iets over beschreven dat je het volume van je subwoofer lager moet zetten als je als resultaat -12.0 dB krijgt, waarom je dan bij de Audyssey setup het volume op 50% moet zetten is mij onduidelijk.

Ik heb alle crossovers handmatig op 100 Hz gezet en de subwoofer op -2.0 dB, maar krijg het geluid nog steeds niet goed of het laag is niet echt aanwezig of de sub gaat boomy klinken. Iemand nog tips?

spoiler:
Pearl ipv Diamond natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Oban606 schreef op maandag 19 september 2016 @ 07:45:
Wat ik begrepen heb is dat de Audyssey een bepaalde marge gebruikt om de bron af te spelen. De bron stuurt dus een bepaald signaal naar je sub, kan hard of zacht zijn… Op je receiver is dit bereik bijvoorbeeld -12 tot +12. Als je eindresultaat -12 of+12 is zal je receiver nooit het juiste volume qua sub kunnen weergeven. Immers, de marge is er niet….

Wat ik begrijp is dat je subwoofer met het inmeten zo dicht mogelijk bij de 0(nul) moet zitten. Dit kun je realiseren door:
3-Sla gegevens op

7.Als je subwoofer op 0 staat, laat Audyssey dan een gehele meting doen op alle plaatsen.

Alle informatie is hier terug te vinden http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=159948

[...]
Bedankt voor je reactie, maar wat is hier de logica achter? Hoe kan een subwoofer nou juist gekalibreerd worden door het volume zo dicht mogelijk bij de 0 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:03

porn*

...take on the world!

Oban606 schreef op maandag 19 september 2016 @ 07:45:

3-Sla gegevens op

[...]
Ik had ook last van de -12dB setting na de 2e meting zelfs (1e keer 50% volume, 2e keer 25%) en had dat even handmatig gecorrigeerd "op 't oor" omdat ik de meet mic al opgeruimd had. Nu heb ik afgelopen weekend wat met speakers lopen schuiven om het geluid wat beter te krijgen, en de meting natuurlijk opnieuw gedaan met het volume bijna op 0. Uiteindelijk kwam ik nog steeds op -8dB uit.

Is het echt zo dat er met een bepaalde marge gewerkt wordt (doet die dynamic EQ dat dan)??? Maw; ik kan hem beter echt helemaal op 0 zetten en hopen dat het veel scheelt (zal niet veel zijn gok dat ie max -6dB haalt omdat ie al bijna dicht staat). Is het bij iedereen zo dat de sub zoveel gedempt moet worden? Wordt hij dan niet gewoon ergens overstuurd in de settings? Kon zelf helaas geen setting vinden waaraan het zou kunnen liggen (NR1606 btw).

Overigens; die -8 setting klinkt verder goed hoor! Ik test het altijd met verschillende nummers zoals bijv Massive Attack - Angel e.d. en als die goed klinken wat films, de bas is niet overdreven of drammerig, maar gewoon lekker ondersteunend (en bij films soms wel dreunend). Vroeg me gewoon af of ik nog wat winst kon halen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door porn* op 20-09-2016 15:15 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
porn* schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:10:
[...]
Is het echt zo dat er met een bepaalde marge gewerkt wordt (doet die dynamic EQ dat dan)??? Maw; ik kan hem beter echt helemaal op 0 zetten en hopen dat het veel scheelt (zal niet veel zijn gok dat ie max -6dB haalt omdat ie al bijna dicht staat). Is het bij iedereen zo dat de sub zoveel gedempt moet worden? Wordt hij dan niet gewoon ergens overstuurd in de settings? Kon zelf helaas geen setting vinden waaraan het zou kunnen liggen (NR1606 btw).

Overigens; die -8 setting klinkt verder goed hoor! Ik test het altijd met verschillende nummers zoals bijv Massive Attack - Angel e.d. en als die goed klinken wat films, de bas is niet overdreven of drammerig, maar gewoon lekker ondersteunend (en bij films soms wel dreunend). Vroeg me gewoon af of ik nog wat winst kon halen ;)
Ik heb een NR-1605 en had op zich geen problemen met het afstellen van mijn sub via Audyssey. Met de volumeknop op 50% kwam hij uit op -12 dB, daarna met volumeknop op 25% op -2 dB. Klonk prima, wel subtiel maar zo hoort het ook bij een referentie afstelling. Mijn sub heeft een auto-on/off via signaaldetectie en daarvoor is -2 dB te weinig. Dus heb ik de volumeknop nog verder dichtgedraaid (staat op 10% nu) en in de NR-1605 de sub op +9 dB gezet. Nu werkt de signaaldetectie prima en is de sub net iets meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:03

porn*

...take on the world!

RichieB schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:34:
[...]

Ik heb een NR-1605 en had op zich geen problemen met het afstellen van mijn sub via Audyssey. Met de volumeknop op 50% kwam hij uit op -12 dB, daarna met volumeknop op 25% op -2 dB. Klonk prima, wel subtiel maar zo hoort het ook bij een referentie afstelling. Mijn sub heeft een auto-on/off via signaaldetectie en daarvoor is -2 dB te weinig. Dus heb ik de volumeknop nog verder dichtgedraaid (staat op 10% nu) en in de NR-1605 de sub op +9 dB gezet. Nu werkt de signaaldetectie prima en is de sub net iets meer aanwezig.
Wist niet dat die setting van invloed was op de detectie, heb er zelf iig geen issues mee nu. Ligt bij mij dan waarschijnlijk aan de plaatsing dat ie zo hard klinkt, het is n goede hoek ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Laguna schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:59:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar wat is hier de logica achter? Hoe kan een subwoofer nou juist gekalibreerd worden door het volume zo dicht mogelijk bij de 0 te zetten?
De meting die ik toen heb gebruikt kan ik zo snel even niet meer vinden. Hieronder wat ik nu gevonden heb van wat ik bedoelde, de waarom het beter is te doen. Tweede gedeelte is hoe je het moet doen.

Ik heb zelf een SB1000, die van mij zit qua output nadat ik deze op nul heb gekregen ook ongeveer op 10%-15% vermogen….

Al met al kan iedereen vinden wat die vind. Punt blijft als jij vind dat bij jou thuis een andere manier beter klinkt, of beter voelt dan zou ik dat gewoon aanhouden…

Hopelijk engels geen probleem :P
Have fun..

If the you notice the level of the subwoofer is set to -10dB or a higher negative number in the receiver, it probably means that the level on the back of the subwoofer is set too high. If the level control on the back of the subwoofer is set too high, this can cause the AV Receiver to run out of level correction range when MultEQ tries to set the subwoofer to reference level. Lower the sub level on its back and run the auto calibration again.

Bron: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=159948

A. Calibrate the subwoofer volume

1. Some products equipped with Audyssey MultEQ XT32 have automated the subwoofer volume calibration process, making steps 2 – 8 below unnecessary. If you own one of these models, proceed to section III.
2. Set the volume control on the subwoofer at the middle (i.e. 12 o’clock) of the adjustment range allowed.
a. Please note this “starting point” may not work with all subwoofers.

3. Place the microphone at the first measurement position (see guidance in section V.) and proceed with the calibration process for the first measurement—until all speakers have been measured once.

4. After the first measurement process is complete, select "Calculate", then go to "Check Parameters".
a. Audyssey will calculate the speaker distances and trim level settings from this first measurement.
b. Each manufacturer has a slightly different interface, so the terminology may not exactly match.

5. Check the subwoofer trim level setting in the receiver / processor menu.
a. If the subwoofers’ trim level is at the maximum limit of the cut (-) or boost (+) adjustment range allowed, you need to adjust the volume control on the subwoofer and repeat step #2. Specific instructions will follow.
b. Trim adjustments are a tool used to achieve the goal of producing the same Sound Pressure Level (SPL) from each speaker / subwoofer in the system.
c. For example, Denon receivers have a trim adjustment range from -12dB to +12dB.

6. If the subwoofer trim level is at the maximum boost (e.g. +12db), turn up the volume control on the subwoofer slightly and repeat step #2.

7. If the subwoofer trim level is at the maximum cut (e.g. -12db), turn down the volume control on the subwoofer slightly and repeat step #2.

8. A suggestion for tweakers is to adjust the sub volume such that the resulting subwoofer trim is in the range of ±3 dB.
a. This is only a suggestion for the tweaker who likes to play around.
b. Audyssey’s position is to perform steps 4 to 6 above.

• Note: This process is for checking the subwoofer trim levels only. After you have completed the subwoofer setup, be sure to start the measurement process over, following the guidance in section V to use the maximum number of microphone measurement positions available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Laatst online: 19:10

TF0

Heb hier hetzelfde fenomeen met een SR7008. Audyssey geeft me maar ~3dB ruimte tijdens het instellen (te zacht of te hard). Als ik de subs afstel op het minimum wat nog 'mag', dan zit ik nog steeds in de -8 dB range.
Volgens mij kan je vervolgens twee dingen doen om het naar 0 dB te krijgen:
- handmatig de subs terugzetten na de Audyssey meting (kan dat met stappen van 1 dB op de subs dus dat kan prima) en het volume in de Marantz voor de subs omhoog naar 0. Heeft dat nog nadelige gevolgen behalve dat je het volgens mij per bron moet instellen?
- subs terugdraaien en Audyssey nog een keer laten lopen terwijl hij diep in het rood staat maar ben bang dat de SNR minder wordt doordat het signaal zo zacht is en er meer ruis in de meting wordt opgenomen.

Als 0 dB echt beter is, waarom zegt Audyssey in de eerste plaats dat het 'goede' volume in de -10 dB range uitkomt? Wil Audyssey niet juist ~20 dB headroom om het volume omhoog te kunnen halen indien nodig (Parametric EQualizer)? En de eerste 10 dB zelfs zonder kwaliteitsverlies omdat het niet versterkt hoeft te worden. Als je rond de 0 dB zit ben je dit voordeel kwijt en heb je waarschijnlijk meer vervorming door de versterking in de PEQ.
Wellicht heeft Auddysey/Marantz een paar goede verzwakkers (notch-achtige filters) maar zijn de versterkers niet zo goed. Door het signaal zo af te stemmen dat ze alleen hoeven te verzwakken, wordt het uiteindelijke resultaat beter.
Signaal verzwakken lijkt me geen probleem (argument hierboven voor 0 dB); extra filteren en het signaal is verzwakt. Ondanks dat je de sub op -10 dB hebt staan, werkt die functie om de buren te ontlasten nog steeds dus er is ruimte voor verzwakking.

Nu ik er zo over nadenk, klinkt -10 dB niet eens zo slecht.

Weet iemand trouwens waarom je de optimalisatie van de subs niet kunt inzien?

PS, uiteraard introduceer je door het hogere volume van je sub ook ruis, weet zo niet hoe dat zit met klasse D versterkers van subwoofers. Het is kiezen tussen de versterker van je sub en de PEQ.

• edwin.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Hann1BaL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:41:
[...]

Vervelend dat je klachten hebt en ik begrijp dat je daarom zegt dat je Marantz afraad. Maar je hoort, leest veel klachten? Waar en hoezo? Als ik in google naar klachten zoek over product X ga ik ze vinden voor elke waarde van X.

Hoewel 4 maanden uit de garantie, heb je al reeds contact opgenomen met Marantz? Met meer functionaliteit komt ook een hoger risico op issues.
Dit product heeft bijna €800 gekost. Wellicht dat mijn verwachtingen van de kwaliteit van het product dan wat hoger liggen dan bij jou; ik vindt het onacceptabel dat zo'n duur product gaat mankeren als het net 4 maanden uit de garantie is. Men vind het voortijdig ter ziele gaan van dure apparatuur steeds normaler lijkt wel. Wat betreft de zoekopdrachten; beperk je niet tot Nederland: Type "sr5008 issues".
Mijn dvd speler is afkomstig van iemand die Marantz recievers ook afzworen heeft. Als je de functionaliteit van die extra functies niet kunt waarborgen, laat ze dan achterwege...Doet Marantz natuurlijk niet want dan gaat Onkyo met de buit aan de haal. Ik heb nu een mooie Rotel op het oog.

Werp jezelf in je eigen gevangenis voordat anderen jou in de hunne gooien; Salvador Dali

• oldsmelly
Google maar eens Rotel Issues... zou ik die ook maar niet kopen als ik jou was..... >:)

En je weet dat de mensen met klachten het overgrote deel van de posts op internet voor hun rekening nemen?

Heb zelf nu in 20 jaar tijd mijn 4de marantz product en nooit problemen gehad maar goed dat post ik normaal niet .....

Dus als je googled op een product krijgt je bijna altijd een ontzettend scheef beeld.

Neemt niet weg dat het inderdaad lijkt dat we steeds vaker genoegen nemen met dure producten die een levenscyclus hebben van max 2-3 jaar. Mobieltjes van 800 euro die na 2 jaar niet meer bruikbaar zijn, "Smart " tv's die na 1 jaar vaak al niet meer zo smart blijken te zijn ....
Een goede kwaliteit stereo versterker ging gewoon 20 jaar mee. maar de techniek verandert zo snel als je nu een receiver koopt deze eigenlijk over 3-5 jaar alweer out dated dregt te worden , tenminste als je mee wilt met de laatste technieken. Mijn SR7002 was eigenlijk nog perfect maar ja geen 4K op 60hz dus gek als ik ben een nieuwe gekocht.

Zit er nu over te denken om een eindtrap te kopen voor mijn speakers (of 2 mono blokken) zodat de voorkant redelijk snel vervangen kan worden (daar zit eigenlijk altijd de vernieuwing) en dat het stereo deel hetzelfde kan blijven....

[ Voor 116% gewijzigd door oldsmelly op 24-09-2016 09:15 ]

MuziekLiefhebbert

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

TF0 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:34:
Heb hier hetzelfde fenomeen met een SR7008. Audyssey geeft me maar ~3dB ruimte tijdens het instellen (te zacht of te hard). Als ik de subs afstel op het minimum wat nog 'mag', dan zit ik nog steeds in de -8 dB range.
Volgens mij kan je vervolgens twee dingen doen om het naar 0 dB te krijgen:
- handmatig de subs terugzetten na de Audyssey meting (kan dat met stappen van 1 dB op de subs dus dat kan prima) en het volume in de Marantz voor de subs omhoog naar 0. Heeft dat nog nadelige gevolgen behalve dat je het volgens mij per bron moet instellen?
- subs terugdraaien en Audyssey nog een keer laten lopen terwijl hij diep in het rood staat maar ben bang dat de SNR minder wordt doordat het signaal zo zacht is en er meer ruis in de meting wordt opgenomen.

Als 0 dB echt beter is, waarom zegt Audyssey in de eerste plaats dat het 'goede' volume in de -10 dB range uitkomt? Wil Audyssey niet juist ~20 dB headroom om het volume omhoog te kunnen halen indien nodig (Parametric EQualizer)? En de eerste 10 dB zelfs zonder kwaliteitsverlies omdat het niet versterkt hoeft te worden. Als je rond de 0 dB zit ben je dit voordeel kwijt en heb je waarschijnlijk meer vervorming door de versterking in de PEQ.
Wellicht heeft Auddysey/Marantz een paar goede verzwakkers (notch-achtige filters) maar zijn de versterkers niet zo goed. Door het signaal zo af te stemmen dat ze alleen hoeven te verzwakken, wordt het uiteindelijke resultaat beter.
Signaal verzwakken lijkt me geen probleem (argument hierboven voor 0 dB); extra filteren en het signaal is verzwakt. Ondanks dat je de sub op -10 dB hebt staan, werkt die functie om de buren te ontlasten nog steeds dus er is ruimte voor verzwakking.

Nu ik er zo over nadenk, klinkt -10 dB niet eens zo slecht.

Weet iemand trouwens waarom je de optimalisatie van de subs niet kunt inzien?

PS, uiteraard introduceer je door het hogere volume van je sub ook ruis, weet zo niet hoe dat zit met klasse D versterkers van subwoofers. Het is kiezen tussen de versterker van je sub en de PEQ.
https://audyssey.zendesk....Speaker-Level-vs-Distance

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

edwin. schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 08:05:
[...]

Dit product heeft bijna €800 gekost. Wellicht dat mijn verwachtingen van de kwaliteit van het product dan wat hoger liggen dan bij jou; ik vindt het onacceptabel dat zo'n duur product gaat mankeren als het net 4 maanden uit de garantie is. Men vind het voortijdig ter ziele gaan van dure apparatuur steeds normaler lijkt wel. Wat betreft de zoekopdrachten; beperk je niet tot Nederland: Type "sr5008 issues".
Mijn dvd speler is afkomstig van iemand die Marantz recievers ook afzworen heeft. Als je de functionaliteit van die extra functies niet kunt waarborgen, laat ze dan achterwege...Doet Marantz natuurlijk niet want dan gaat Onkyo met de buit aan de haal. Ik heb nu een mooie Rotel op het oog.
Ander geluid: Ik heb een SR8500 en die staat zonder overdrijven zeker 15 uur per dag aan. Heb deze nu denk ik 15 jaar en wil maar niet kapot gaan (fingers crossed). Ik zweer bij Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50
nieuwkomer in het topic meldt zich :)

Gisteren discussie gehad met vriendin dat we in ons nieuwe huis de AV opnieuw gaan vormgeven. Nu loopt alles via een LG home cinemaset, wat op zich prima werkt, alleen is het niet mogelijk direct een input te kiezen. Dat is lastig als we willen wisselen van het kijken via de HTPC naar het kijken via de zigoo-ontvanger.

Nu heb ik de Marantz NR1606 gespot. Lijkt exact hetzelfde als de NR1607, maar dan voor bijna 300 euro minder :)

Het apparaat lijkt veel meer te kunnen dan wij aan wensen hebben, dus qua functionaliteit zit het wel goed. En qua geluid stellen we ook geen eisen, zo lang het maar niet het gepiep en gekraak is uit de TV :P (daar heb ik gelukkig mn vriendin in mee :D )

Nu is alleen mijn belangrijkste vraag, wat uiteraard niet zomaar in de specs te vinden is: Kan ik (via een logitech harmony) rechtstreeks kiezen tussen ingangen, zodat we dan makkelijk kunnen kiezen voor de "HTPC ingang", ipv door een lijst van inputs moeten scrollen?

Iemand hier ervaring ermee met dit model of andere Marantz receivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:33:

Nu is alleen mijn belangrijkste vraag, wat uiteraard niet zomaar in de specs te vinden is: Kan ik (via een logitech harmony) rechtstreeks kiezen tussen ingangen, zodat we dan makkelijk kunnen kiezen voor de "HTPC ingang", ipv door een lijst van inputs moeten scrollen?

Iemand hier ervaring ermee met dit model of andere Marantz receivers?
Ja dat is mogelijk, met één druk op een toets. Maak er dagelijks gebruik van.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
He mannen, Ik heb al een 3 jaar nu de Markants NR1403 in combinatie met de Canton Movie 75 staan. Nu wil ik mijn speakers gaan upgraden met wat zuilen die de front left en front right mogen vervangen. Zijn er mensen die adviezen hebben over welke richting ik kan kijken? Boston Acoustics heeft mooi spul maar dan zou ik dat eerst eens via Marktplaats proberen of zijn er andere speakers die ook erg aan te raden zijn en waar de Marantz mee over weg kan.

[ Voor 25% gewijzigd door Boinkie op 01-10-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Boinkie schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 14:52:
He mannen, Ik heb al een 3 jaar nu de Markants NR1403 in combinatie met de Canton Movie 75 staan. Nu wil ik mijn speakers gaan upgraden met wat zuilen die de front left en front right mogen vervangen. Zijn er mensen die adviezen hebben over welke richting ik kan kijken? Boston Acoustics heeft mooi spul maar dan zou ik dat eerst eens via Marktplaats proberen of zijn er andere speakers die ook erg aan te raden zijn en waar de Marantz mee over weg kan.
Dit lijkt niet echt specifiek een Marantzvraag, dus of je nou in het juiste topic bent...

Toch maar even snel een inhoudelijker antwoord: op zich gaan allerlei vormen en maten speakers prima met je receiver. Welke speakers aanraders zijn, sja, dat vind ik altijd maar lastig aanraden. Elk merk en vervolgens elke lijn speakers heeft zo z'n eigen klankeigenschappen. Ik kan niet in je hoofd kijken qua wat je mooi vind (warm, neutraal, extra in hoog, mid of bas) en daarnaast kan ik ook niet in je portemonnee kijken qua wat je eraan wilt uitgeven. Die twee vragen zou ik eens voor jezelf beantwoorden. Dan met die antwoorden en het gegeven van je receiver naar een redelijke HiFi zaak, je laten voorlichten, en dan eens wat beluisteren. Daarna moet je wel een goede keus kunnen maken :)

Edit: Ik zoek net even die Canton van je op. Nagenoeg elke zuil gaat mooiere kwaliteit geven dan die kleine satelietjes

[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 01-10-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Laatst online: 19:10

TF0

Dankje, ik snap echter nog niet waarom 0 dB beter dan -10 dB zou zijn volgens jouw link.
-12 dB is niet goed, dat lijkt me logisch aangezien dat de limiet is van de AVR en je niet weet of het -12 of 20 dB zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Heb wat problemen met de rechter voor speaker icm een SR7010.

Situatie is als volgt: Dune aangesloten op hdmi van de marantz, tv met ARC aangesloten op de hdmi out van de marantz.

Bij het afspelen van een serie met Stereo geluid werkt de rechtsvoor speaker niet. Gekraak bij de intro en daarna niks meer.

Vervolgens een 5.1 test gedaan via youtube op de tv en ook hierbij geen geluid uit dezelfde speaker. Verder werken alle andere speakers gewoon. Hiermee uitgesloten dat het aan het betreffende bestand van de serie ligt lijkt me?

Vervolgens een Flac bestand gedownload en deze afgespeeld via de Dune en beide frontspeakers werken gewoon 100%

Wat is er nou kapot? Aan de aangesloten situatie is overigens niks veranderd, gewoon dikke goede kwaliteit kabels die al tijden netjes opgeborgen zijn achter een plint. Er is niet geschoven met versterkers, speakers of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:41
Wat hoor je als je links en rechts omwisselt op de receiver?

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 20-10-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Nog geen tijd gehad om te testen, vanavond eventueel weer.

Maar als bij het afspelen van een audio bestand alles gewoon goed werkt maar bij videobestanden van 2 verschillende bronnen niet, dan zou ik het moeten zoeken in de versterker lijkt me en niet bij de aansluiting van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hdmi kabel? Om uit te sluiten.
Zelf dit met een onkyo 606 gehad en dat bleek t hdmi board te zijn.wat daar overigens in misging weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Malt007 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:25:
Heb wat problemen met de rechter voor speaker icm een SR7010.

Situatie is als volgt: Dune aangesloten op hdmi van de marantz, tv met ARC aangesloten op de hdmi out van de marantz.

Bij het afspelen van een serie met Stereo Bitstream =LPCM2.0 of DD5.1 geluid werkt de rechtsvoor speaker niet. Gekraak bij de intro en daarna niks meer.

Vervolgens een 5.1 test gedaan via youtube op de tv en ook hierbij geen geluid uit dezelfde speaker. Verder werken alle andere speakers gewoon. Hiermee uitgesloten dat het aan het betreffende bestand van de serie ligt lijkt me?
Eindtrap stuk rechter kanaal, of slecht werkende DSP?
Vervolgens een Flac bestand gedownload en deze afgespeeld via de Dune en beide frontspeakers werken gewoon 100%
Bitstream : DSD?
Wat is er nou kapot? Aan de aangesloten situatie is overigens niks veranderd, gewoon dikke goede kwaliteit kabels die al tijden netjes opgeborgen zijn achter een plint. Er is niet geschoven met versterkers, speakers of wat dan ook.
Ik denk dat je een slecht werkende of slecht ingestelde DSP hebt, die afhankelijk van de binnenkomende bitsream in volledige functionaliteit wisselend werkt.

Kijk voor de zekerheid of je receiver geen kortsluiting maakt op de luidspreker uitgang. (1 ades is genoeg voor kortsluiting en kijk maar extra aandacht naar + zijde en met voldoende licht!)

Hardreset van de receiver (met een bepaalde toetsenbord combinatie van knoppen op het apparaat zelf; zie handleiding)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Lip schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:01:
[...]

[...]

[...]

Ik denk dat je een slecht werkende of slecht ingestelde DSP hebt, die afhankelijk van de binnenkomende bitsream in volledige functionaliteit wisselend werkt.

Kijk voor de zekerheid of je receiver geen kortsluiting maakt op de luidspreker uitgang. (1 ades is genoeg voor kortsluiting en kijk maar extra aandacht naar + zijde en met voldoende licht!)

Hardreset van de receiver (met een bepaalde toetsenbord combinatie van knoppen op het apparaat zelf; zie handleiding)
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ondertussen is het wat erger geworden, 90% van het geluid komt uit de linksvoor speaker, ook bij een surround test waar je omstebeurt alle speaker moet horen. Surrounds doen sowieso niks, sub ook niet. Hij verspringt ook van soort stream, stereo, dolby, multichannel. En vind hem ook niet meer op het bedrade netwerk.
Alles getest van meerdere bronnen die gewoon al tijden werkten.

Harde reser geprobeerd maar hij pakte de knoppencombinatie niet. Morgen nog eens proberen maar vrees een garantiekwestietje. Pff 23 kabels labelen en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Kan m'n op iedere receiver van Marantz / Denon dat dlna aan boord heeft ipeng gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat lijkt me meer een ipeng-vraag dan een Marantz-vraag, eerlijk gezegd. Wat wil je met ipeng doen? Je muziekcollectie van een NAS of computer afspelen op je Marantz, neem ik aan?
Als ipeng werkt met DNLA dan zal het ook wel met Marantz werken. Misschien kun je het met een ander DNLA-apparaat proberen (bijvoorbeeld je TV)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Lip schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:01:
[...]

[...]

[...]

Nog een keer een reactie op jouw bericht na een harde reset.

Heb alles opnieuw ingesteld en de setup doorlopen. Bij de setup hoor ik de 7.1.2 opstelling (7.1 + 2x atmos) allemaal afzonderlijk. Dus er is niks mis met de aansluitingen. Echter bij het afspelen van een surroundtest (elk kanaal afzonderlijk) worden alleen de front speakers en de center gebruikt. Geprobeerd via tv (arc) en 2 inputs (playstation en dune). Hierbij de instelling op auto/direct en dolby geprobeerd maar altijd alleen de fronts+center te horen. Fronts nemen het geluid van de surrounds van hun eigen kant over. Sub helemaal niet te horen. Heb nu eigenlijk geen idee meer wat het kan zijn, jij een idee?

Netwerk aansluiting leek weer niet te werken bij setup want kreeg geen streams te horen die bij de setup horen. Echter kan ik met de app wel weer verbinding krijgen.

Download nu nog een demo/test bd, maar heb weinig hoop dat dat nog iets veranderd. Symptomen zijn immers hetzelfde als degene die voor de reset plaatsvonden. Deze zijn ook als vanzelf onstaan zonder wijzingen in setup of verplaatsingen etc.

Edit: de demo bd die ik via de dune afspeel gaat wel weer goed. Heel vreemd dus want heb de problemen het eerst opgemerkt toen ik via de dune een serie keek. Nu echt geen idee meer wat te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Malt007 op 23-10-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Rallye schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:20:
Dat lijkt me meer een ipeng-vraag dan een Marantz-vraag, eerlijk gezegd. Wat wil je met ipeng doen? Je muziekcollectie van een NAS of computer afspelen op je Marantz, neem ik aan?
Als ipeng werkt met DNLA dan zal het ook wel met Marantz werken. Misschien kun je het met een ander DNLA-apparaat proberen (bijvoorbeeld je TV)?
Sorry om jullie hier even op het verkeerde been gezet te hebben :-[

Maar bij de installatie van bovenstaande apps merkt ik op dat deze dezelfde functies bieden als DS-Audio voor mijn Synology Nas. Ik zoek dus eigenlijk een andere betere Dlna-Muziekserver dan de standaard Synology mediaserver, waarbij ik de mogelijkheid heb dmv een zoekfunctie op artiest, album, enz... te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Moris schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:50:
[...]
Sorry om jullie hier even op het verkeerde been gezet te hebben :-[

Maar bij de installatie van bovenstaande apps merkt ik op dat deze dezelfde functies bieden als DS-Audio voor mijn Synology Nas. Ik zoek dus eigenlijk een andere betere Dlna-Muziekserver dan de standaard Synology mediaserver, waarbij ik de mogelijkheid heb dmv een zoekfunctie op artiest, album, enz... te zoeken.
Je geeft niet aan voor welk platform bedoelt, maar dat zal wel een mobiel OS zijn? Aangezien ik een Windows mobiele versie van DSAudio gebruik, en er vanuit ga dat deze met een iOS of Android OS meer mogelijkheden heeft dan de versie waar ik het mee moet doen? Middels de zoekfunctie in DSAudio kan ik elke artiest/album simpel vinden, als ik maar weet waarnaar ik moet zoeken? Dat is niet beschikbaar of voldoende voor jou?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
hardware-lover schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:46:
Je geeft niet aan voor welk platform bedoelt, maar dat zal wel een mobiel OS zijn? Aangezien ik een Windows mobiele versie van DSAudio gebruik, en er vanuit ga dat deze met een iOS of Android OS meer mogelijkheden heeft dan de versie waar ik het mee moet doen? Middels de zoekfunctie in DSAudio kan ik elke artiest/album simpel vinden, als ik maar weet waarnaar ik moet zoeken? Dat is niet beschikbaar of voldoende voor jou?
LMS is de oplossing voor het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Moris schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:57:
[...]
LMS is de oplossing voor het probleem ;)
Niet echt het antwoord wat ik verwachte en als ik eerlijk ben heb ik geen idee wat je met LMS bedoelt. Google geeft te veel onbekende en niet gerelateerde antwoorden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Logitech Media Server

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 23-10-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
OK. Je zoekt dus een server voor op je NAS. Ik gebruik Plex. www.plex.tv, , maar vaker de oplossing van QNAP.

[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 23-10-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een 7010 een weekje in huis en ik krijg een aantal dingen niet voor elkaar..als het al kan.

Zou het mogelijk moeten zijn dat als ik op de marantz ab "mediaplayer" kies, de tv dan automatisch naar source HDMI2 schakelt? mediaplayer=htpc/nas/win10, tv=samsung ps550c, hdmi control etc staat aan.

Hetzelfde idee met de knop TV audio..is het zo te regelen dat de tv dan naar tv source schakelt?
Zoals het nu is krijg ik alleen een osd van marantz. Dus moet ik op de ab van marantz of van de tv de tv source selecteren. dus door sourcelijst scrollen.

en dan arc..hdmi control, arc aan. op tv cec aan, reciever op aan (in apparatenlijst verschijnt dan weer niks)., nada..optisch ligt er al bij en werkt dan wel maar zou toch prettig zijn als t werkt.

als iemand tips heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Laatst online: 19:30
Staat er in de handleiding niets over het opnemen van een macro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:59:
Heb nu een 7010 een weekje in huis en ik krijg een aantal dingen niet voor elkaar..als het al kan.

Zou het mogelijk moeten zijn dat als ik op de marantz ab "mediaplayer" kies, de tv dan automatisch naar source HDMI2 schakelt? mediaplayer=htpc/nas/win10, tv=samsung ps550c, hdmi control etc staat aan.

Hetzelfde idee met de knop TV audio..is het zo te regelen dat de tv dan naar tv source schakelt?
Zoals het nu is krijg ik alleen een osd van marantz. Dus moet ik op de ab van marantz of van de tv de tv source selecteren. dus door sourcelijst scrollen.

en dan arc..hdmi control, arc aan. op tv cec aan, reciever op aan (in apparatenlijst verschijnt dan weer niks)., nada..optisch ligt er al bij en werkt dan wel maar zou toch prettig zijn als t werkt.

als iemand tips heeft..
Ik gebruik daar een logitech harmony voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik denk dat het "probleem" van Jeroentjemeloentje niet op te lossen is met de de setup zoals hij die nu heeft. Een Logitech Harmony zou dan de oplossing kunnen zijn (hoewel ik persoonlijk gek van het ding werd).

Aan de andere kant: het probleem lijkt voort te komen uit het feit dat één source (TV - je lijkt TV te kijken via coax en dus de tuner van je TV zelf) niet via de Marantz binnenkomt. Als je TV zou kijken via een kastje van je provider loopt alles wel via de Marantz....
Maar dan heb je weer een afstandbediening daarvoor liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct..Via coax.
Ik kan me herinneren van mn vorige reciever jaren terug dat ik idd ook bij een harmony uitkwam en die heb ik toen ook maar aangeschaft a 230 euro.werd een heel gedoe vooral met de pc. Ben toen aan de gang geweest met imon dongles en weet ik t wat. Helemaal gestoord werd ik van dat ding,alles werkte op net die vitale functies na en logitech beloofde vanalles maar kwam er niet van..ding maar weggegeven.

Ik had gehoopt dat de apparatuur inmiddels wat beter met elkaar kon praten en zoiets ogenschijnlijk simpels als een hdmi source meeschakelen wel kon.

Heb hier niet de mogelijkheid om een losse digitale tuner neer te zetten..dat coax signaal is door de pc te prakken toch..? Dan via kodi afspelen? Hoef ik helemaal niet te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:54:
[knip]

Heb hier niet de mogelijkheid om een losse digitale tuner neer te zetten..dat coax signaal is door de pc te prakken toch..? Dan via kodi afspelen? Hoef ik helemaal niet te schakelen.
Tamelijk offtopic, maar welke provider levert je de zenders aan via coax en welk zenderpakket heb je via die provider? Mogelijk is er idd een vrij simpele (maar geen gratis) oplossing voor je.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 21:04

Kraz

Saving the world

Heren,

Even een 'algemene' vraag;
Het viel me eergisteren op dat er geen geluid kwam uit de rechter achterspeaker van mijn Marantz SR6004.
Ik heb in het verleden nog nooit problemen ervaren met het apparaat, maar nu lijkt het er toch op dat hij kuren begint te krijgen.

Ik heb de speakers Links/rechts al verwisseld en dan verplaatst het probleem zich naar de andere speaker.
Het lijkt er dus sterk op dat de output voor Rechts Achter defect is?

Enig idee wat de kosten zijn om dit te repareren? (IS het uberhaupt te repareren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kraz schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:54:
Heren,

Even een 'algemene' vraag;
Het viel me eergisteren op dat er geen geluid kwam uit de rechter achterspeaker van mijn Marantz SR6004.
Ik heb in het verleden nog nooit problemen ervaren met het apparaat, maar nu lijkt het er toch op dat hij kuren begint te krijgen.

Ik heb de speakers Links/rechts al verwisseld en dan verplaatst het probleem zich naar de andere speaker.
Het lijkt er dus sterk op dat de output voor Rechts Achter defect is?

Enig idee wat de kosten zijn om dit te repareren? (IS het uberhaupt te repareren?)
Mijn broer had een soortgelijk probleem en dat was redelijk eenvoudig te repareren. De kosten durf ik niet te noemen, maar het lijkt een probleem met de "eindversterker" van dat kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Hann1BaL schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:29:
[...]

Mijn broer had een soortgelijk probleem en dat was redelijk eenvoudig te repareren. De kosten durf ik niet te noemen, maar het lijkt een probleem met de "eindversterker" van dat kanaal.
Ik zal vanmiddag mijn leverancier eens bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Kraz schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:54:

Ik heb dit gehad met mijn SR6006. Bij mij zat een relais van een van de kanalen los. Als ik hem een tik gaf (bovenop de versterker) dan sprong hij weer aan. Misschien kun je dat eens proberen.

Bij mij moest de versterker 2x naar de fabriek en konden ze het euvel niet reproduceren. Uiteindelijk een nieuwe sr6007 gekregen van Hificorner en sindsdien is het weer top.

Als het buiten de garantie gerepareerd moet worden ben je wel een paar honderd euro kwijt denk ik. Komt dan waarschijnlijk een nieuw versterker component in. De losse componenten repareren ze vaak niet.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

PassieWassie schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:35:
[...]

Ik heb dit gehad met mijn SR6006. Bij mij zat een relais van een van de kanalen los. Als ik hem een tik gaf (bovenop de versterker) dan sprong hij weer aan. Misschien kun je dat eens proberen.

Bij mij moest de versterker 2x naar de fabriek en konden ze het euvel niet reproduceren. Uiteindelijk een nieuwe sr6007 gekregen van Hificorner en sindsdien is het weer top.

Als het buiten de garantie gerepareerd moet worden ben je wel een paar honderd euro kwijt denk ik. Komt dan waarschijnlijk een nieuw versterker component in. De losse componenten repareren ze vaak niet.
Ai....ik heb de versterker in 2009 gekocht denk ik. Dus dan betaal ik liever voor een nieuwe en zet ik deze te koop ofzo.
Ergens echt zonde aangezien het een perfect ding is en ik er superblij mee ben. Zijn er geen (bekende) hobbyisten die zoiets kunnen fixen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:25
Ik heb met mijn 1603 pas gehad dat stemmen niet te horen waren en steeds minder werden. Uiteindelijk kwam er nauwelijks iets uit de front speaker. uit gezet, kabels even goed proberen te doen, daarna was het wel weg. Zouden de kabels kunnen zijn geweest.

Wil toch volgend jaar kijken naar de 1607 of 1608. Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kraz schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:01:
[...]
Ai....ik heb de versterker in 2009 gekocht denk ik. Dus dan betaal ik liever voor een nieuwe en zet ik deze te koop ofzo.
Ik denk niet dat je veel voor een SR6004 uit garantie gaat krijgen. Naast dat het dus een ouder model is en niet meer aan de "eisen" van deze tijd voldoet (mensen willen nu eenmaal dingen als netwerk, Spotify, 3D, et cetera heb je ook nog het type te pakken wat (samen met de SR5004) last heeft van de P.O.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

FeaR schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:10:
[...]

Ik denk niet dat je veel voor een SR6004 uit garantie gaat krijgen. Naast dat het dus een ouder model is en niet meer aan de "eisen" van deze tijd voldoet (mensen willen nu eenmaal dingen als netwerk, Spotify, 3D, et cetera heb je ook nog het type te pakken wat (samen met de SR5004) last heeft van de P.O.D.
Daar heb ik geen last van (gehad).
Zoals ik al zei; Voor de rest is de receiver nog dikke prima, maar dat ene kanaal werkt nu dus niet meer. :/
Dat ik er bij verkoop nog max € 200,- voor krijg snap ik. Dat is bij bijna alles met een stekker toch? :P
Maar ik hoef geen spotify of 3D meuk en wellicht dat anderen er ook zo over denken.
De hele surround valt helaas wel weg zo met 1 uitgang defect.

Over 5 min is de winkel waar ik m gekocht heb open. Wellicht dat hij me tegen een redelijke prijs kan helpen. Ik ga er iig geen 100-en euro's aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 16:13
Mijn Marantz AV-receiver (SR5007) lust de invoer van een NES Mini (blijkbaar) niet en geeft geen beeld of geluid door. Als ik hem direct aansluit op verschillende tv's (Samsung, LG en Toshiba) werkt het probleemloos en ook een Onkyo TX-SR607 geeft het signaal prima door.

Alle andere aangesloten apparaten doen het wel (PS3, Chromecast. LG blu-rayspeler en KPN -kastje (Motorola VIP 1853). Verder heb ik zowel front-HDMI als HDMI-aansluitingen aan de achterzijde getest. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Misschien een instelling die een handshake-probleem veroorzaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 20-09 10:02
JdJtA schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:52:
Mijn Marantz AV-receiver (SR5007) lust de invoer van een NES Mini (blijkbaar) niet en geeft geen beeld of geluid door. Als ik hem direct aansluit op verschillende tv's (Samsung, LG en Toshiba) werkt het probleemloos en ook een Onkyo TX-SR607 geeft het signaal prima door.

Alle andere aangesloten apparaten doen het wel (PS3, Chromecast. LG blu-rayspeler en KPN -kastje (Motorola VIP 1853). Verder heb ik zowel front-HDMI als HDMI-aansluitingen aan de achterzijde getest. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Misschien een instelling die een handshake-probleem veroorzaakt?
Hier precies hetzelfde met NES Mini. Dit alles op de sr7010. Geen beeld of geluid. Zone 2 of 3 zelfde verhaal. Tv lust hem wel. Heb alle instellingen door gelopen. Niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-08 16:16
Hoi,

Sinds zondag heb ik een Marantz sr6010. Ik heb deze aangesloten op B&W 685 s2 en sub sw610. De surround en center zijn (door kabellengte gebrek) nog niet aangesloten.

Ik had de speakers even bi-wired aangesloten maar dat klonk niet, ga er later vd week nog eens voor zitten.

Maar goed, is het normaal dat ik het volume over de helft, 30db moet draaien, om er een beetje lekker volume uit te krijgen?

Benieuwd naar jullie reacties!
Ps ik heb de instellingen op stereo staan, 8 ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
deltre schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:15:
Maar goed, is het normaal dat ik het volume over de helft, 30db moet draaien, om er een beetje lekker volume uit te krijgen?
De stand van de volumeknop is zo nietszeggend. Het hangt onder andere af van de bron(bestand) en ook de ruimte waar je speakers staan (akoestiek). Dat het volume over de helft moet wil niet zeggen dat je ook de helft van het vermogen gebruikt. Met de XBox zit ik bijvoorbeeld veelal op - 37,5 dB, Blu-ray gaat naar -25.0 en TV gaat soms naar de -10.0 dB. Allemaal andere waarde die veelal rond dezelfde gemeten waarde (75 dB) uitkomen.Het hangt van de bron af.

Daarbij is "30" ook niet het midden van de schaal. Als ik de handleiding er bij pak dan heb je twee opties om het volume weer te geven. De eerste is van 0 tot 98 (waar 30 dus niet het midden is) en de tweede is van -79,5 dB tot + 18 dB (waar 30 wederom niet het midden is), je kan de plus nog in. 0.0 dB (of 80) is referentievolume. Alles daar onder is een verzwakking van het signaal. Als je op -30 dB speelt dan heb je nog gigantisch veel vermogen en dus volume over. Als je nou zou posten dat je op -18 dB (of 98) speelt en het zacht vindt was dit wel alles behalve normaal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verdorie.. zet ik mn SR5008 net aan, en nog voordat ie inschakelt hoor ik een doffe plop.. blijkt het kanaal rechts voor kapot te zijn... :(

Edit: gelukkig bleek het enkel los kabeltje te zijn richting speaker O-)
Die plop zal wel een andere oorzaak hebben gehad dan..

[ Voor 66% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-11-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubeL
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 23:32
Iemand de NES mini al aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
RubeL schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:40:
Denk niet dat het gaat gebeuren. Schijnt een Marantz issue te zijn. Nes mini schijnt het wel met Onkyo te doen wat ik in dat topic heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:14
RubeL schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:40:
Op mijn SR7010 werkt het beeld en geluid via standy passthrough iig wel icm de NES mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
JJFS schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:42:
[...]

Op mijn SR7010 werkt het beeld en geluid via standy passthrough iig wel icm de NES mini.
Zou je dan even je instellingen willen posten? Heb zelf ook een SR7010 en heb deze standby passtrough gezet, maar krijg er toch echt geen beeld en geluid doorheen. Heb zo'n beetje alle instellingen geprobeerd, maar helemaal niets. Geen signaal op de hdmi bron zegt de tv. Probeer het via de aux 1 hdmi poort op de voorkant. Dit heb ik ook ingesteld in het menu van de marantz.

Edit: heb het met een notebook getest en met een Blu Ray speler. Die werken prima via hdmi passtrough op verschillende poorten, ook op de voorkant. Behalve de mini nes. Jij hebt dus duidelijk een golden sample marantz sr7010 of mini nes. Weet je wel zeker dat je hem niet rechtstreeks op de tv hebt aangesloten? Vindt het toch vreemd dat veel mensen hier het niet voor elkaar krijgen en jij wel. Dan zijn we natuurlijk heel benieuwd hoe jij die golden instellingen hebt staan. Heb zelfs nog contact met Nintendo en marantz gehad. Nintendo zegt dat het alleen rechtstreeks op de tv aansluiten werkt en heb alle instellingen met marantz specialist door genomen en die kwam ook tot de conclusie dat het waarschijnlijk niet gaan werken. Laatste firmware staat op de 7010.

[ Voor 39% gewijzigd door blueface op 22-11-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
blueface schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:18:
[...]

Zou je dan even je instellingen willen posten? Heb zelf ook een SR7010 en heb deze standby passtrough gezet, maar krijg er toch echt geen beeld en geluid doorheen. Heb zo'n beetje alle instellingen geprobeerd, maar helemaal niets. Geen signaal op de hdmi bron zegt de tv. Probeer het via de aux 1 hdmi poort op de voorkant. Dit heb ik ook ingesteld in het menu van de marantz.

Edit: heb het met een notebook getest en met een Blu Ray speler. Die werken prima via hdmi passtrough op verschillende poorten, ook op de voorkant. Behalve de mini nes. Jij hebt dus duidelijk een golden sample marantz sr7010 of mini nes. Weet je wel zeker dat je hem niet rechtstreeks op de tv hebt aangesloten? Vindt het toch vreemd dat veel mensen hier het niet voor elkaar krijgen en jij wel. Dan zijn we natuurlijk heel benieuwd hoe jij die golden instellingen hebt staan. Heb zelfs nog contact met Nintendo en marantz gehad. Nintendo zegt dat het alleen rechtstreeks op de tv aansluiten werkt en heb alle instellingen met marantz specialist door genomen en die kwam ook tot de conclusie dat het waarschijnlijk niet gaan werken. Laatste firmware staat op de 7010.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2vuzvkh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/20qxlwo.jpg

Beeld en geluid werken en als de receiver aan staat werkt het geluid ook over de speakers, dit zojuist nogmaals getest met de laatste firmware update.
Ik heb de HDMI kabel zeker weten via de receiver aangesloten, anders had ik ook geen geluid gehoord wanneer de receiver aan staat omdat ik namelijk geen HDMI ARC op mijn tv heb.

Het enige wat ik kan bedenken dat ik anders doe is dat ik deze HDMI aansluiting normaal gesproken voor mijn PS4 gebruik en dat ik diezelfde kabel er dan uithaal een voor de NES Mini gebruik, mogelijk onthoudt hij dan iets o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:42
Meer mensen de laatste dagen problemen met Spotify Connect?

Lijkt een soort van 'hidden' update in m'n Spotify app op MacOS, maar ook de iOS app is iets aangepast. In beide gevallen herkent hij mijn Marantz SR5010 niet meer als Spotify Connect en moet ik muziek streamen via Airplay. Via iOS app gaat dat nog redelijk eenvoudig, maar via OSX is dat vervelend.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
IK heb de SR5010 gekocht nu een aantal maanden geleden als vervanger van mijn SR7002.
Daarmee worden een paar Klipsch RF63K aangestuurd en een klipsch center en 2 KEF zuilen achter (mijn oude frontspeakers).

Ondanks dat dit hele hoge rendement speakers zijn betrap ik mijzelf erop dat ik vermoed dat deze receiver erg hard moet werken om het eea met een volume en vooral dynamiek te laten horen.

Nu weet ik dat dit een redelijk instap model receiver is maar toch verbaast het me wel dit had ik volgens mij een stuk minder met de SR7002 al heb ik die nog nooit op de klisch gehad.

Nu zit ik er over te denken om er een eindversterker aan te hangen om zo het eea wat te boosten.
Ik zat te denken aan de Marantz MM7025 (2 kanaals) of Marantz MM-7055B (5 kanaals) .
Lastige vraag ik weet het maar zou ik hiermee het gewenste resultaat bereiken?
Of zal bijvoorbeeld een hele mooie 2de hands eindtrap als een Cambridge of naim een betere keus zijn ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
VincentG schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:34:
Meer mensen de laatste dagen problemen met Spotify Connect?

Lijkt een soort van 'hidden' update in m'n Spotify app op MacOS, maar ook de iOS app is iets aangepast. In beide gevallen herkent hij mijn Marantz SR5010 niet meer als Spotify Connect en moet ik muziek streamen via Airplay. Via iOS app gaat dat nog redelijk eenvoudig, maar via OSX is dat vervelend.
Net even gekeken en hier zien mijn Android devices en mijn iPad nog steeds de 5010 en spelen nog gewoon af.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
oldsmelly schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:00:
Ondanks dat dit hele hoge rendement speakers zijn betrap ik mijzelf erop dat ik vermoed dat deze receiver erg hard moet werken om het eea met een volume en vooral dynamiek te laten horen.

Nu weet ik dat dit een redelijk instap model receiver is maar toch verbaast het me wel dit had ik volgens mij een stuk minder met de SR7002 al heb ik die nog nooit op de klisch gehad.
Oftewel, zit dit "probleem" niet grotendeels tussen de oren? Vermogen mag in de gemiddelde huiskamer echt nul problemen opleveren en zoals je zelf aangeeft hebben de Klipsch een gevoeligheid van 99 (!) dB/M wat echt zeer hoog is. Ik zou het eerder zoeken in de akoestiek van de ruimte, plaatsing van de speakers, instellingen van de receiver of misschien wel puur gewenning van de nieuwe set aangezien je deze, zo te lezen, nooit in deze combinatie hebt gehad.
Nu zit ik er over te denken om er een eindversterker aan te hangen om zo het eea wat te boosten.
Ik zat te denken aan de Marantz MM7025 (2 kanaals) of Marantz MM-7055B (5 kanaals) .
Lastige vraag ik weet het maar zou ik hiermee het gewenste resultaat bereiken?
Of zal bijvoorbeeld een hele mooie 2de hands eindtrap als een Cambridge of naim een betere keus zijn ?
Zoals gezegd gaat een eindversterker mijns inziens niet veel toevoegen. Ik heb het zelf ook gedaan en ik durf niet de weddenschap aan te gaan dat ik mijn set er blind uit kan halen met of zonder de eindversterkers aangesloten. Als je echt meer vermogen wilt zou ik ook niet voor de Marantz gaan.Ik zie een eindversterker met maximaal 280/400 Watt opgenomen vermogen geen 2 x dan wel 5 x 140 Watt leveren (mijn eindversterkers doen maximaal 1500/1800 Watt voor 2 x 300 Watt dan wel 5 x 200 Watt). Voor meer volume ga je veel meer vermogen nodig hebben. Een verdubbeling in vermogen levert je slechts 3 dB meer op, een waarde die de gemiddelde persoon als net hoorbaar ervaart. Wil je een gevoelsmatige verdubbeling van het geluid hebben dan zit je op 10 dB meer met 10x zo veel vermogen.

Probeer anders eerst een eindversterker te lenen om het thuis in de eigen set te testen. Dan kan je het verschil ook ervaren en het kan je mogelijk behoeden van het uitgeven van geld wat geen verschil gaat brengen.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 27-11-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Tof bedankt voor je uitgebreide antwoord.....

Ik zoek het niet zozeer in meer volume an sich, deze set kan zo hard zat maar meer in dynamiek.
Als ik bijvoorbeeld een stuk klassiek luister en die gaat ineens van een enkele piano naar een full blown orkest lijkt het net of de versterker "er achter aan rent" kan het niet echt goed verwoorden.

Maar ik zal eens kijken of ik ergens een versterker kan lenen

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
oldsmelly schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:27:

Ik zoek het niet zozeer in meer volume an sich, deze set kan zo hard zat maar meer in dynamiek.
Als ik bijvoorbeeld een stuk klassiek luister en die gaat ineens van een enkele piano naar een full blown orkest lijkt het net of de versterker "er achter aan rent" kan het niet echt goed verwoorden.

Voor meer dynamiek heb je evt. "Dynamic EQ", ik gebruik dit ook op mijn 7010 en mogelijk heb jij die optie ook erop zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
JJFS schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:46:
[...]

Voor meer dynamiek heb je evt. "Dynamic EQ", ik gebruik dit ook op mijn 7010 en mogelijk heb jij die optie ook erop zitten.
Ok maar all mijn receivers tot nu toe konden maar 1 stand en dat is "Pure direct".
Ben niet zo het toevoegen van zaken achteraf het moet klinken zoals het bedoelt is maar wellicht is deze receiver daar nu anders in..

Ga het vandaag wel ff tjekken.... tnx !

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
JJFS schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:49:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Beeld en geluid werken en als de receiver aan staat werkt het geluid ook over de speakers, dit zojuist nogmaals getest met de laatste firmware update.
Ik heb de HDMI kabel zeker weten via de receiver aangesloten, anders had ik ook geen geluid gehoord wanneer de receiver aan staat omdat ik namelijk geen HDMI ARC op mijn tv heb.

Het enige wat ik kan bedenken dat ik anders doe is dat ik deze HDMI aansluiting normaal gesproken voor mijn PS4 gebruik en dat ik diezelfde kabel er dan uithaal een voor de NES Mini gebruik, mogelijk onthoudt hij dan iets o.i.d.
Bedankt voor je instellingen te plaatsen. Helaas werken ze bij mij niet. Gisteravond nog een update gehad van marantz via het netwerk. Tv heeft van de week ook nog een update gehad. Helaas voor mij geen beeld en geluid uit te krijgen. Heb jij toevallig de software via usb stick bijgewerkt? Ik zou het anders echt niet weten. Buiten de mini nes om, werkt de rest prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
oldsmelly schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:27:

Ik snap wel wat je bedoelt, heb t ook met mijn sr7005. Fear heefttbij t rechte eind qua theorie als t gaat om dB en vermogen maar dat doet niks af aan t gevoelsaspect 'iets' te missen. Je kunt eindeloos tweaken qua apparatuur en daar heel veel geld aan uitgeven. Er zijn echter andere oplosingen, waarover ze je in de hifi zaak niet graag informeren. voorbeeld:
Een maat van mij heeft mijn oude set, maar een ander huis (vorm / inrichting dus akoestiek etc). klinkt helemaal anders, veel beter zelfs.
Ik zou zeggen probeer eens andere plaatsing, of een vloerkleed of kast of gordijnen of akoestische panelen Het grote akoestiek topic

Mijn tip: ik hád marantz en klipsch. toen ik overstapte naar b&w wist ik niet wat ik hoorde... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:40
JJFS schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:49:
[...]
blueface schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:03:
[...]

Bedankt voor je instellingen te plaatsen. Helaas werken ze bij mij niet. Gisteravond nog een update gehad van marantz via het netwerk. Tv heeft van de week ook nog een update gehad. Helaas voor mij geen beeld en geluid uit te krijgen. Heb jij toevallig de software via usb stick bijgewerkt? Ik zou het anders echt niet weten. Buiten de mini nes om, werkt de rest prima.
Dat kabels versteken van JJFS kan wel op HDMI handshake problemen wijzen. Heb je al eens geprobeerd de nes op de tv aan te sluiten en dan, wanneer je beeld hebt, de kabel verteken naar de receiver? Dat heeft bij mij al een paar keer gewerkt met toestellen die moeilijk deden.

Intussen heb ik een HDfury HDMI splitter gekocht die de meeste handshake problemen oplost. Helaas is dat best een kostelijke "oplossing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
lordfragger schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:52:
[...]

[...]

Dat kabels versteken van JJFS kan wel op HDMI handshake problemen wijzen. Heb je al eens geprobeerd de nes op de tv aan te sluiten en dan, wanneer je beeld hebt, de kabel verteken naar de receiver? Dat heeft bij mij al een paar keer gewerkt met toestellen die moeilijk deden.

Intussen heb ik een HDfury HDMI splitter gekocht die de meeste handshake problemen oplost. Helaas is dat best een kostelijke "oplossing".
Heb zo'n vermoeden dat je gelijk hebt. Ben alleen niet zo van als een apparaat aan staat de hdmi kabel om te pluggen. Hier wordt ook vaak voor gewaarschuwd, dat het slecht is voor je apparatuur en schade kan veroorzaken. Een oplossing voor een extra hdmi splitter is me te duur. Het gaat alleen om de mini nes en dat vindt ik het niet waard. Dan maar op de ouderwetse manier via de tv.
Pagina: 1 ... 36 ... 67 Laatste