AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Dat is het verbruik van een hele PC, dat is nooit precies.Astennu schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:46:
Het verschil tussen een 5770 en een 5870 is 60 watt: http://www.computerbase.d...schnitt_leistungsaufnahme
Een HD5770 verbruikt max zo'n 75 Watt tijdens normaal gebruik en zo'n 100 Watt tijdens Furmark.
Een HD5870 verbruikt max zo'n 150 Watt tijdens normaal gebruik en zo'n 200 Watt tijdens Furmark.
Barts XT zal wel net over de 150 Watt heen gaan en twee 6 pins PCI-e stekkers hebben.Maar we zullen het wel zien. We weten nog niet wat barts gaat gebruiken. Nu zeggen de slides wel 110 en minder dan 150 zijn geruchten. De vraag is nog maar wat er van waar is.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //
bv 5870 is duurder dan de nieuwe 6xxx met gelijke prestaties.
raar verhaal vind ik die 6 reeks hoor.
Dat maakt toch niet uit? Het hele systeem met 5870 gebruikt 320 en hetzelfde systeem met een 5770 259. Ik zie niet waarom je dat niet zo kunt stellen. Zolang het systeem en de gebruikte test hetzelfde is kun je het imo zo van elkaar af trekken om op die 60 watt uit te komen.-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:09:
[...]
Dat is het verbruik van een hele PC, dat is nooit precies.
Een HD5770 verbruikt max zo'n 75 Watt tijdens normaal gebruik en zo'n 100 Watt tijdens Furmark.
Een HD5870 verbruikt max zo'n 150 Watt tijdens normaal gebruik en zo'n 200 Watt tijdens Furmark.
[...]
Barts XT zal wel net over de 150 Watt heen gaan en twee 6 pins PCI-e stekkers hebben.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
3DMark Vantage (Performance-preset)/3DMark06:
NVIDIA
GeForce GTX 480: P18376/19671
GeForce GTX 460 (256-bit & 1 Gt): P13623/18601
GeForce GTX 460 (192-bit & 768 Mt): P13386/18259
GeForce GTS 450: P9792/15793
AMD
ATI Radeon HD 5870: P17924/19433
AMD Radeon HD 6870: P16270/19480
ATI Radeon HD 5850: P15593/18762
AMD Radeon HD 6850: P14872/18750
ATI Radeon HD 5830: P14014/17298
ATI Radeon HD 5770: P11017/16358
ATI Radeon HD 5750: P9124/14966
[ Voor 8% gewijzigd door Dura Ace op 12-10-2010 13:18 ]
Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711
-The_Mask- in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
edit: teveel broodjes gezond op.. beetje laks nu
[ Voor 15% gewijzigd door neliz op 12-10-2010 13:31 ]
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
http://www.fudzilla.com/g...800-performance-leaks-out
The first rumoured performance details regarding AMD's Barts-based HD 6800 series have leaked online, and although these numbers are far from being confirmed, they do make sense as the upcoming HD 6800 series ends up marginally slower than the HD 5800 series and a bit faster than Nvidia's GTX 460 card.
The first results are coming from XFastest website and show the performance of both the HD 6870 and the HD 6850 in 3DMark Vantage and 3DMark06. The HD 6870 scores P16270 and 19480 which is a bit slower than the previous HD 5800 generation. When compared to the GTX 460 (256-bit 1GB), even the HD 6850 (Barts Pro) ends up faster.
This does make sense as due to the new, unconfirmed, AMD naming scheme. Basically the upcoming Barts HD 6800 series should replace the Juniper based HD 5700 series while the Cypress HD 5800 replacements, Cayman based cards, should come a month later.
These preliminary scores show that the Barts based cards feature impressive performance and certainly have a bright future. Clearly, that the upcoming Cayman-based boards and the dual-GPU Antilles card will certainly look just as good. The mentioned naming scheme might bring a certain level of confusion to the market, but in the end, it will still follow the good old, "higher number is a faster card" theme.
Niet helemaal. Wat wordt er precies gemeten? Is het uit het stopcontact of is er rekening gehouden met de efficientie? Stel dat de efficientie 80 procent bedraagt, zit je op 256W vs 207W. Nog maar 49W verschilAstennu schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:56:
[...]
Dat maakt toch niet uit? Het hele systeem met 5870 gebruikt 320 en hetzelfde systeem met een 5770 259. Ik zie niet waarom je dat niet zo kunt stellen. Zolang het systeem en de gebruikte test hetzelfde is kun je het imo zo van elkaar af trekken om op die 60 watt uit te komen.
Op die fiets. Tja dan moet je er in het ergste geval 20% bij op tellen. Ik weet niet pressies hoe hun het getest hebben zal wel op die site te vinden zijn.Marc Rademaker schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:39:
[...]
Niet helemaal. Wat wordt er precies gemeten? Is het uit het stopcontact of is er rekening gehouden met de efficientie? Stel dat de efficientie 80 procent bedraagt, zit je op 256W vs 207W. Nog maar 49W verschil
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik had nog teruggelezen.... zat ik toch een beetje teneliz schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:31:
zijn dit niet dezelfde scores ..... beetje laks nu

Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711
Apparatuur die ze hiervoor gebruiken is veel minder nauwkeurig dan van degenen die gebruik maken apparatuur die alleen het verbruik van de videokaart meten en bij het hele systeem kan het ook zo zijn iets toevallig net wat meer vraagt en of stroom via het mobo minder efficient is of verzin eens iets. Gaat erom dat het in ieder geval niet klopt.Astennu schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:56:
[...]
Dat maakt toch niet uit? Het hele systeem met 5870 gebruikt 320 en hetzelfde systeem met een 5770 259. Ik zie niet waarom je dat niet zo kunt stellen. Zolang het systeem en de gebruikte test hetzelfde is kun je het imo zo van elkaar af trekken om op die 60 watt uit te komen.
AMD Nieuwsdiscussie
ik ben eigenlijk totaal niet up to date van de ati kaarten op het moment en een vriend van mij vroeg welke kaart ongeveer de beste prijs/kwaliteitsverhouding had voor rond de 100 eu. Kan iemand mij even snel een advies geven? Ik zat al even het topic door te spitten maar er zijn gewoon zoveel opties.
Als iemand mij even snel op weg kan helpen, zou vriendelijk zijn!
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
gamen, video editing enzovoort ?
En wilt tie ATI of wilt tie gewoon een videokaart voor 100 ?
[ Voor 30% gewijzigd door Soundstorm2010 op 12-10-2010 14:52 ]
Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //
Waarom dan niet in het topic wat daar voor bedoelt is? [BBG aanschaf] Videokaartenadros schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:38:
Als iemand mij even snel op weg kan helpen, zou vriendelijk zijn!
AMD Nieuwsdiscussie
Ze testen (zoals de meeste sites) met een wattmeter op het stopcontact. Staat ook gewoon vermeld in de link.Marc Rademaker schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:39:
[...]
Niet helemaal. Wat wordt er precies gemeten? Is het uit het stopcontact of is er rekening gehouden met de efficientie? Stel dat de efficientie 80 procent bedraagt, zit je op 256W vs 207W. Nog maar 49W verschil
Lijkt een beetje of je het slimste jongetje van de klas wil zijn-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:35:
[...]
Apparatuur die ze hiervoor gebruiken is veel minder nauwkeurig dan van degenen die gebruik maken apparatuur die alleen het verbruik van de videokaart meten en bij het hele systeem kan het ook zo zijn iets toevallig net wat meer vraagt en of stroom via het mobo minder efficient is of verzin eens iets. Gaat erom dat het in ieder geval niet klopt.
Welke websites hebben de middelen om het verbruik van alleen de GPU betrouwbaar te isoleren
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Lijkt erop dat ik dingen die niet kloppen liever verbeter....Help!!!! schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:14:
Lijkt een beetje of je het slimste jongetje van de klas wil zijn
Xbitlabs, HT4U en vast nog wel meer.Welke websites hebben de middelen om het verbruik van alleen de GPU betrouwbaar te isolerenMij zijn ze niet bekend.
AMD Nieuwsdiscussie
nV heeft geen kaart voor rond de 100 euro, dus echt keuze is er nietSoundstorm2010 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:52:
Waarvoor wilt tie het gebruiken ??
gamen, video editing enzovoort ?
En wilt tie ATI of wilt tie gewoon een videokaart voor 100 ?

GTS450? Maar dit is offtopic dus het liefst dit aanhouden als het laatste wat hierover gezegd wordtspNk schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:30:
[...]
nV heeft geen kaart voor rond de 100 euro, dus echt keuze is er niet.
Heeft iets te doen met nieuwe hardware based AA en nieuwe AF techniek.
Morphological Anti-Aliasing, MLAA, komt de laatste tijd ook voor in PS3 titels, hier staat er meer over: http://www.realtimerender...rphological-antialiasing/neliz schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 06:56:
Hint: Might Morphing Power Rangers
Nou, hardware based dus!SpankmasterC schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 07:56:
[...]
Morphological Anti-Aliasing, MLAA, komt de laatste tijd ook voor in PS3 titels, hier staat er meer over: http://www.realtimerender...rphological-antialiasing/
edit: Morphological AA zit ook in de engine van Metro2033 gebakken.
[ Voor 9% gewijzigd door neliz op 13-10-2010 08:29 ]
Eindelijk full trilineare AF?neliz schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 06:56:
Hint: Might Morphing Power Rangers
Niet op voorraad.
Laten we het hopen..
Hoe meten die het vermogen dat door het PCIe-slot loopt?-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:20:
Xbitlabs, HT4U en vast nog wel meer.
Ik zou zeggen dat het verbruik bij het stopcontact met een nauwkeurige meter, en dan evt. het meerekenen van de efficiëntie van de voeding (die bij de 80+-voedingen zeer nauwkeurig gemeten is), wel voldoende moet zijn om een goede waarde te krijgen. Verder maakt het niet uit dat de rest van de hardware een fluctuerend verbruik heeft als je gewoon x minuten meet en het gemiddelde neemt. Die pieken dat de CPU eventjes iets anders te doen heeft vallen wel weg.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Dat is ECHT vrij simpel: http://www.xbitlabs.com/a...y/geforce6600gt-oc_2.htmlbwerg schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:43:
[...]
Hoe meten die het vermogen dat door het PCIe-slot loopt?

In total, we have five contacts of the 12v line which has a higher maximum current value (5.5amp) and only three contacts of the 3.3v line (a maximum current of 3amp).
Verbruik van het stopcontact meten is juist het meest onnauwkeurig.Ik zou zeggen dat het verbruik bij het stopcontact met een nauwkeurige meter, en dan evt. het meerekenen van de efficiëntie van de voeding (die bij de 80+-voedingen zeer nauwkeurig gemeten is), wel voldoende moet zijn om een goede waarde te krijgen. Verder maakt het niet uit dat de rest van de hardware een fluctuerend verbruik heeft als je gewoon x minuten meet en het gemiddelde neemt. Die pieken dat de CPU eventjes iets anders te doen heeft vallen wel weg.
je meet ALLES mee namelijk. ben je GPU limited? verbruikt je hele systeem minder (minder CPU load etc.) stop je er daarna een vettere kaart in, gaat je verbruik van je hele systeem omhoog omdat je CPU harder moet werken.
stopcontactmetingen hebben dus niets met verbruik van je grafische kaart te maken, maar alles met complete systeemmetingen.
@primusz hieronder: het is veel simpeler zoals je ziet.
[ Voor 21% gewijzigd door neliz op 13-10-2010 10:13 ]
Een PCI-e riser gebruiken met ingebouwde stroom-meter?bwerg schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:43:
[...]
Hoe meten die het vermogen dat door het PCIe-slot loopt?
Geen idee of ze echt zo ver gaan maar om het echt nauwkeurig te meten zou je dat wel moeten doen..
De vraag is of het nuttig is om zo nauwkeurig te meten, tussen verschillende exemplaren kan misschien wel meer verschil in vermogen zitten dan de marge die je hebt bij het meten van het complete systeem en dan terugrekenen naar enkel de kaart..
Tegenwoordig gebruikt Xbitlabs speciale hardware met sensoren die het Hall-effect meten direct achter de voeding.neliz schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:54:
[...]
Dat is ECHT vrij simpel: http://www.xbitlabs.com/a...y/geforce6600gt-oc_2.html
[afbeelding]
[...]
[...]
Verbruik van het stopcontact meten is juist het meest onnauwkeurig.
je meet ALLES mee namelijk. ben je GPU limited? verbruikt je hele systeem minder (minder CPU load etc.) stop je er daarna een vettere kaart in, gaat je verbruik van je hele systeem omhoog omdat je CPU harder moet werken.
stopcontactmetingen hebben dus niets met verbruik van je grafische kaart te maken, maar alles met complete systeemmetingen.
@primusz hieronder: het is veel simpeler zoals je ziet.
P.E.G. power measurement > system power measurement.
Toch zal de 6850 ongeveer presteren op het niveau (ietsjes lager) van de huidige 5850, en de 6870 op het niveau van de 5870.
Als de nieuwe 6800 serie kaarten op het prijsniveau van de huidige 5700 serie komen, dan heb je dus voor ongeveer 140,- een 6870, die waarschijnlijk beter presteert dan een 5850, en zelfs als en GTX460.
Ik heb een wek terug een MSI GTX460 Hawk besteld, die nu klaar ligt bij het postkantoor, maar ik zit ernstig te twijfelen of ik deze op moet gaan halen. De kans is volgens mij vrij groot dat ik binnen een maand tijd een een veel betere prijs/prestatie kaart kan kopen.
Ik heb echter alleen niet zoveel zin om nog meer dan 2 maand te moeten wachten met het aanschaffen van een kaart omdat ik nu een mooi i7 systeem heb staan met een 8600GT kaartje erin die ik van een vriend leen, en ik wil gewoon weer kunnen gamen!
Kloppen bovengenomde speculaties denken jullie?
Niet helemaal. Een foute aanname in prijs. Ik denk dat jij de 460 Hawk op kunt halen en niet het risico moet lopen dat je straks zonder kaart zit (HD5800 availability) of niet zo heel veel vooruit gaat hierop (performance onbekend.)powermarcel10 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:40:
Kloppen bovengenomde speculaties denken jullie?
Je weet dat de 460 Hawk bijna net zo snel is als een 470 in sommige situaties?
[ Voor 6% gewijzigd door neliz op 13-10-2010 15:54 ]
Verwijderd
Bedoel je ....en komt er een maand later een echte high end serie (6950 en 6970?)powermarcel10 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:40:
Als ik alle geruchten goed begrijp, gaat de 6850 de 5750 vervangen, en de 6870 de 5770, en komt er een maand later een echte high end serie (5950 en 5970?)
Verder ben ik het met je speculaties eens, maja het zijn speculaties hè en die prijs is alleen maar te hopen. We zullen het zien.
Ennuh, lekker je GTX460 gaan gebruiken. Als je ga wachten blijf je wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 15:56 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Over die aanname in prijs was ik al bang. kom me al niet helemaal voorstellen dat er een kaart zou komen die op het niveau van een 5870 zou presteren, en die voor 140,- over de toonbank zou gaan.neliz schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:53:
[...]
Niet helemaal. Een foute aanname in prijs. Ik denk dat jij de 460 Hawk op kunt halen en niet het risico moet lopen dat je straks zonder kaart zit (HD5800 availability) of niet zo heel veel vooruit gaat hierop (performance onbekend.)
Je weet dat de 460 Hawk bijna net zo snel is als een 470 in sommige situaties?
Wat is volgens jou een betere prijsrichting? Heb je daar toevallig al iets over gelezen? Ikkon er zo gauw niks over vinden.. Die GTX460 Hawk zou ook zeker niet een hele verkeerde beslissing zijn hoor, maarja, ik ben een beetje bang dat ik dat ding straks een paar weekjes heb, en er een veel betere aanbieding aan me neus voorbij gaat.
Ik bedoel inderdaad 6950 en 6970.Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:53:
[...]
Bedoel je ....en komt er een maand later een echte high end serie (6950 en 6970?)
Verder ben ik het met je speculaties eens, maja het zijn speculaties hè en die prijs is alleen maar te hopen. We zullen het zien.
Ennuh, lekker je GTX460 gaan gebruiken. Als je ga wachten blijf je wachten.
Mijn bedoeling was ook niet om maanden te gaan zitten wachten, maargoed, een paar weekjes wachten kan de moete waard zijn natuurlijk..
Als ik zou weten wat de prijs en prestatie verhouding zou zijn tussen een GTX460 hawk en een 6870, dan zou ik een stuk betere overweging kunnen maken..
Ik ben ook bang dat de beschikbaarheid net als bij de 5800's is, dat we gewoon weer geluk hebben als iemand er één heeft en dat de rest pas na een paar maanden (zoals ik) een 5850 voor een goede prijs op de kop kunnen tikken.
Verwijderd
Dat willen we allemaal wel wetenpowermarcel10 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:01:
[...]
Mijn bedoeling was ook niet om maanden te gaan zitten wachten, maargoed, een paar weekjes wachten kan de moeite waard zijn natuurlijk..
Als ik zou weten wat de prijs en prestatie verhouding zou zijn tussen een GTX460 hawk en een 6870, dan zou ik een stuk betere overweging kunnen maken..
Aangezien de 6 serie nog steeds niet gelanceerd is, kunnen je weekjes snel in maanden veranderen voordat ze volop in de winkel liggen. Het is en blijft een gok om te wachten, ik zou in ieder geval niet gaan wachten. Ben in het verleden genoeg aan het wachten geweest:P En je wil het liefst nu gamen en niet over een paar maanden
Jullie hebben me over de streep getrokken.. Heb hem net opgehaald. Wat een vet ding zeg, die kaart! Nu maar hopen dat ie een beetje naar behoren weet te presteren, maar daar heb ik alle vertrouwen in..
MSI's Afterburner installeren en overclocken die hap!powermarcel10 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:51:
OKE OKE OKE!!!!
Jullie hebben me over de streep getrokken.. Heb hem net opgehaald. Wat een vet ding zeg, die kaart! Nu maar hopen dat ie een beetje naar behoren weet te presteren, maar daar heb ik alle vertrouwen in..
wacht.. wat heeft dit met AMD te maken?
wordt wel erg nieuwsgierig zo langzamerhand, al weet ik zeker dat mijn 5770cf setje nog wel een flinke tijd mee kan.
na lang wikken en wegen een i7 set gekocht (was q6600 @ 3,6) maar wat een verschil zeg! vooral in het minimum fps gedeelte toch wel aardig wat vooruitgang die er echt toe doet in verscheidene games.
bescheiden overgeclockt op 3,2ghz is het echt enorm snel. (dit voor de mede twijfelaars....)
mocht de prijs goed zijn, zal het waarschijnlijk wel weer kriebelen..... ben zeer beniewd naar de volledige benches.
Ach, hoeveel klanten zou nvidia wel niet kwijt geraakt zijn aan ATI/AMD met het wachten op een tegenhanger van de 5000 seriemeljor schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:07:
DIT: AMD heeft zojuist een klant verloren aan Nvidia omdat ze veeeeeeel te lang wachten met de 6800/6900 series
Als dat echt de prijzen worden, dan valt me dan wel een beetje tegen.StefanvanGelder schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:00:
Die genoemde prijzen zijn veel te laag. 170 euro voor de 6850 en 220 voor de 6870 zijn prijzen die dichter in de buurt zitten.
De gtx460 is marginaal slechter dan de 6850 (als de resultaten kloppen) en deze is al voor 148 incl verzenden te krijgen.
Maar we zullen zien
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Verwijderd
Waar zie jij een GTX460 met 1 GB voor 148 euro?Willie Billie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:54:
Als dat echt de prijzen worden, dan valt me dan wel een beetje tegen.
De gtx460 is marginaal slechter dan de 6850 (als de resultaten kloppen) en deze is al voor 148 incl verzenden te krijgen.
Maar we zullen zien
Hint.
Wie heeft het over de 1 gb variant?Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:59:
[...]
Waar zie jij een GTX460 met 1 GB voor 148 euro?
8xMSAA:

8xMLAA:

Nog een nieuwtje.. de vantage scores die geleakt waren blijken WEL te kloppen, alleen met oudere drivers.
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Verwijderd
Hij. Aangezien het niet waarschijnlijk is dat er een 512MB variant van de 6850 uitkomt (ik zie immers geen 5850's met <1GB in de pricewatch staan en volgens mij zijn die er ook niet of nauwelijks) zal het dus wel 1 GB worden. Het is niet eerlijk die te vergelijken met een GTX 460 van 768 MB, die is uiteraard goedkoper.Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:27:
Wie heeft het over de 1 gb variant?
Dus de uitspraak: De gtx460 is marginaal slechter dan de 6850 (als de resultaten kloppen) en deze is al voor 177 incl verzenden te krijgen. zou wél correct zijn en dan is de 6850 opeens wel een heul interessante kaart, of niet soms?
Anders is het appels met peren vergelijken. Dat is het toch wel een beetje, maar zo gaat 'ie wel heel scheef.
Valt weinig over te zeggen, meestal zie je het veel beter in bewegend beeld.daantjer94 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:38:
is MSAA nou ietsje mooier?? eerst zag ik het verschil niet, maar de lijnen zijn ietsje beter, als je kijkt bij de lamp
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 21:42 ]
Kijk bij het hekwerk rechtsboven....daantjer94 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:38:
is MSAA nou ietsje mooier?? eerst zag ik het verschil niet, maar de lijnen zijn ietsje beter, als je kijkt bij de lamp
Ook de bovenste rij dakpannen van het huisje links zijn beter ge AA'd.
Maar ben het met je eens verder zijn de verschillen niet even duidelijk.
Komt denk ik ook omdat het screenshot niet exact hetzelfde frame lijkt te zijn. De schaduwen vallen anders waardoor het moeilijk te zeggen is wat "mooier" is imho.
Daarnaast is het ook zo dat de kleine verschilletjes bij elkaar als het beeld beweegt het totaalplaatje mooier maakt.
[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 13-10-2010 21:50 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het hekwerk dus....Blue-Tiger schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:48:
Ik zie toch wel aardig dat MLAA beter is, kijk bijvoorbeeld naar de lijnen bij de zon, rechts bovenin
PC Specs
Je was nét een fractie eerder
PC Specs
Slecht voorbeeld om het verschil aan te tonen denk ik, we zullen het toch in beweging moeten zien.
So what? Er zijn eigenlijk maar twee zaken belangrijk: performance en prijs. Memory size is niet direct (wel indirect) belangrijk, dus 768 mb vs 1 gb is prima met elkaar te vergelijken.Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:38:
Hij. Aangezien het niet waarschijnlijk is dat er een 512MB variant van de 6850 uitkomt (ik zie immers geen 5850's met <1GB in de pricewatch staan en volgens mij zijn die er ook niet of nauwelijks) zal het dus wel 1 GB worden. Het is niet eerlijk die te vergelijken met een GTX 460 van 768 MB, die is uiteraard goedkoper.
Btw, die Vantage scores die je aankaartte, over welke scores praten we nu?
[ Voor 27% gewijzigd door Fid3lity op 13-10-2010 21:58 ]
Verwijderd
Onderdeel van die performance (en bruikbare levensduur) van die kaart is gewoon het geheugen. Als je kaarten vergelijkt op prijs en performance moet je wel de meest vergelijkbare kaarten nemen, niet een beetje wat je leuk lijkt. Een 5850 zonder geheugen zou immers weer veel goedkoper zijn dan een GTX 460!Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:53:
So what? Er zijn eigenlijk maar twee zaken belangrijk: performance en prijs. Memory size is niet direct (wel indirect) belangrijk, dus 768 mb vs 1 gb is prima met elkaar te vergelijken.
Pick and choose komt geen enkele discussie ten goede.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 22:00 ]
Verwijderd
Geheugen kan toch veel uit maken, ik zou niet met een 512mb op mijn huidige resolutie van 1920x1080 willen gamen! Natuurlijk hebben we het dan niet over een geforce 9400gt met 2gb ddr2, daar heb je natuurlijk 3x niks aanOlaf van der Spek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:53:
[...]
So what? Er zijn eigenlijk maar twee zaken belangrijk: performance en prijs. Memory size is niet direct (wel indirect) belangrijk, dus 768 mb vs 1 gb is prima met elkaar te vergelijken.
Kijk eens naar de stenen bovenaan de trap, daar zijn er bij MLAA juist MEER kartels te zien.Blue-Tiger schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:48:
Ik zie toch wel aardig dat MLAA beter is, kijk bijvoorbeeld naar de lijnen bij de zon, rechts bovenin
Edit: dus de stenen die voor dat huis langs lopen, en dan de genen bij de trap. Links bovenaan de trap dus.
[ Voor 15% gewijzigd door spNk op 13-10-2010 22:05 ]
Daarom zeg ik, het is indirect belangrijk. Een 5850 zonder geheugen zal 0 performance leveren, dus performance / prijs = 0...Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:59:
Onderdeel van die performance (en bruikbare levensduur) van die kaart is gewoon het geheugen. Als je kaarten vergelijkt op prijs en performance moet je wel de meest vergelijkbare kaarten nemen, niet een beetje wat je leuk lijkt. Een 5850 zonder geheugen zou immers weer veel goedkoper zijn dan een GTX 460!
Meer geheugen is ook geen garantie op meer performance. Vandaar dat ik zeg, kijk naar de performance, niet naar het geheugen.
Wat bedoel je?Pick and choose komt geen enkele discussie ten goede.
Ik zeg toch ook niet dat het niet belangrijk is? Ik zeg dat het alleen indirect belangrijk is. Als er een kaart zou zijn die met 256 mb sneller is dan een GTX 480 dan doet het er niet meer toe dat er maar 256 mb geheugen op zit, of wel?Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:00:
Geheugen kan toch veel uit maken, ik zou niet met een 512mb op mijn huidige resolutie van 1920x1080 willen gamen! Natuurlijk hebben we het dan niet over een geforce 9400gt met 2gb ddr2, daar heb je natuurlijk 3x niks aan,maar 1gb is toch het minimale voor mijn volgende kaart, het liefst nog een eindje hoger aangezien ik nu al in sommige games een limiet heb met de 896mb effectief van mijn gtx295
Ik heb een 4870 512 mb en op 1920 x 1200 doet die het voor mij prima trouwens.
[ Voor 35% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-10-2010 22:09 ]
Verwijderd
Kijk, zulke dingen bedoel ik.Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:00:
Geheugen kan toch veel uit maken, ik zou niet met een 512mb op mijn huidige resolutie van 1920x1080 willen gamen! Natuurlijk hebben we het dan niet over een geforce 9400gt met 2gb ddr2, daar heb je natuurlijk 3x niks aan,maar 1gb is toch het minimale voor mijn volgende kaart, het liefst nog een eindje hoger aangezien ik nu al in sommige games een limiet heb met de 896mb effectief van mijn gtx295
AMD Radeon HD 6870____________ € 220,00 16270 74,0 19480 88,5
AMD Radeon HD 6850_____________€ 170,00 14872 87,5 18750 110,3
GeForce GTX 460 (256-bit & 1 Gt)____€ 170,00 13623 80,1 18601 109,4
GeForce GTX 460 (192-bit & 768 Mt)__€ 143,00 13386 93,6 18259 127,7
Oftwel beste prijs/kwaliteit verhouding.
Vergeet niet dat er meer ontbreekt bij de 768MB dan een beetje geheugen. Er is ook een aantal ROPs uitgeschakeld, wat de performance zeker negatief beinvloed. Dit zal met zwaardere games alleen maar meer naar voren komen.Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:53:
[...]
Je kunt dus stellen dat, sinds Barts Pro volgens de Vantage scores redelijk tegen de HD5850 aanzit, hij een stukje sneller zal zijn dan de GTX460 met 1GB geheugen. Aangezien de GTX460 met 1GB op zijn beurt weer een stukje sneller zal zijn dan de GTX460 met 768MB geheugen, kun je stellen dat de vergelijking met de laatste versie, wanneer het op prijs en prestatie aankomt, gewoon niet klopt. De vergelijking met de 1GB versie is puur op prestatie dus beter.
Verwijderd
Jij deelt door 0?Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:07:
Daarom zeg ik, het is indirect belangrijk. Een 5850 zonder geheugen zal 0 performance leveren, dus performance / prijs = 0...
Meer geheugen is ook geen garantie op meer performance. Vandaar dat ik zeg, kijk naar de performance, niet naar het geheugen.
Maar indirect of direct belangrijk maakt allemaal geen drol uit, uiteindelijk telt het wel degelijk mee. Vrijwel iedereen hier speelt op hogere resoluties (1920x1080 of hoger) en dan gaat geheugen wel degelijk meetellen, zeker onder de 1 GB.
Je kan alleen vergelijkbare kaarten vergelijken op prijs (klinkt zo logisch, niet?).
Dat het discussies en vergelijkingen niet ten goede komt als iedereen net die cijfertjes eruit pakt die hem uitkomt. Ik kan net zo goed de GTX 460 op die basis uit de vergelijking kieperen, omdat 'ie onder sommige omstandigheden simpelweg te weinig geheugen heeft.Wat bedoel je?
Vergelijkbare dingen vergelijken.
Ja dag, meen je dat echt?. Synthetische benchmarks gebruiken om te bepalen welke kaart beter isWillie Billie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:09:
_______________________________ Prijs Vantage points/€ 3dmark 06 points/€
5770: 16509 in 3Dmark06. 141,1 per euro! Dus een 5770 is beter dan een 5870

Prijs kwaliteit is leuk, maar houdt op relevant te zijn als de benodigde performance niet aanwezig is.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 22:23 ]
Nou een 768MB variant is nog veel trager, de 1GB is al iets langzamer dan Barts Pro en een GTX470 is iets langzamer dan Barts XT.Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:27:
[...]
Wie heeft het over de 1 gb variant?
AMD Nieuwsdiscussie
Nee. Of was jouw 5850 zonder geheugen ook nog eens gratis?
Je snapt het echt niet he?Maar indirect of direct belangrijk maakt allemaal geen drol uit, uiteindelijk telt het wel degelijk mee. Vrijwel iedereen hier speelt op hogere resoluties (1920x1080 of hoger) en dan gaat geheugen wel degelijk meetellen, zeker onder de 1 GB.
Nope.Je kan alleen vergelijkbare kaarten vergelijken op prijs (klinkt zo logisch, niet?).
Klopt. Alhoewel dat tot uitdrukking komt in de performance en op basis daarvan kan ik hem er dan ook gewoon uitkieperen.Dat het discussies en vergelijkingen niet ten goede komt als iedereen net die cijfertjes eruit pakt die hem uitkomen. Ik kan net zo goed de GTX 460 op die basis uit de vergelijking kieperen, omdat 'ie onder sommige omstandigheden simpelweg te weinig geheugen heeft.
Verwijderd
Je legt ook niets uit. Ik snap het prima: performance wordt nou eenmaal gedeeltelijk bepaald door de hoeveelheid geheugen (in dit geval iig). Daarnaast spelen er nog andere factoren mee, getuige de reacties hier.Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:15:
Je snapt het echt niet he?
Onvergelijkbare dingen vergelijken is blijkbaar logisch voor jou? Als het nou over 1,5 GB en 2 GB ging, maar dat is gewoon niet zo. Je gaat die het verschil tussen 768MB en 1GB een keer tegenkomen, dus zijn die kaarten gewoon niet vergelijkbaar (naast wat de andere mensen hier ook al zeggen).Nope.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 22:30 ]
Verder is de 6850 slechts 11% beter in Vantage dan een GTX460 768Mb.
Ik vindt dit niet echt spectaculair, ik had zelf beter verwacht maar allicht dat het door de drivers komt aangezien bij de 5xxx serie hierdoor ook +-10% meer performance door kwam.
Verwijderd
Zoals ik ook al aangaf is de prijs/kwaliteit van een 5770 nog beter. Dat is nou eenmaal de makke van het high-end segment.Willie Billie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:32:
Camacha, ik geef alleen aan de prijs/kwaliteit beter is van de GTX460.
Synthetische benchmarks zijn géén fatsoenlijke vergelijking. Het is een indicatie, maar je hebt er pas echt wat aan als zich dat ook vertaalt naar resulaten in de echte wereld. Even afwachten dus!Verder is de 6850 slechts 11% beter in Vantage dan een GTX460 768Mb.
Ik vindt dit niet echt spectaculair, ik had zelf beter verwacht maar allicht dat het door de drivers komt aangezien bij de 5xxx serie hierdoor ook +-10% meer performance door kwam.
Laten we dan kijken naar de launchprijs van de GTX460 786MB. Deze begon zo'n 3 maanden terug op 200 euro voor eigenlijk alle merken. Waarom denk je dat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de HD57xx of HD58xx, de prijzen zo snel gekelderd zijn? Waarom verkoopt nVidia een kaart met een chip erop ter groote van een Cypress, voor de helft van waar AMD zijn kaarten met Cypress chips voor verkoopt?Willie Billie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:32:
Camacha, ik geef alleen aan de prijs/kwaliteit beter is van de GTX460.
Verder is de 6850 slechts 11% beter in Vantage dan een GTX460 768Mb.
Het is nu inderdaad een redelijk voordelige kaart, maar de kans is groot dat je de prijs alsnog dubbel en dwars betaalt, als later blijkt dat in de nieuwere games de performance toch echt stevig achter blijft. Temeer wanneer je graat wat stevige AA wilt gebruiken op de hogere resoluties.
AMD zou in ieder geval gemakkelijk naar een prijs van 150 Euro kunnen gaan voor Barts Pro, de prijs waar je zo gemiddeld een GTX460 768MB voor haalt. De vraag is of het nodig is voor AMD om richting die prijzen te gaan. Met een performance die behoorlijk hoger ligt, zal het waarschijnlijk sowieso niet nodig zijn.
Edit, ik zie het al. Ziet er goed uit! (het gaat toch wel samen met tessalation he, want dat staat uit in SS's van Neliz).
[ Voor 49% gewijzigd door edward2 op 13-10-2010 23:00 ]
Niet op voorraad.
Die scores die the_mask hier eerder postte. iemand van de pers gaf aan dat dit scores waren met oude drivers en dat de situatie nu beter zou zijn. Ik verwacht niet date de 6870 (veel) sneller is dan de 5870, de persoon van wie ik dit hoorde zei van wel. we shall seeBlue-Tiger schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:56:
Btw, die Vantage scores die je aankaartte, over welke scores praten we nu?
maar gelukkig weet AMD wel welke 6000 serie tegenover welke fermi moet
Dat is niet zo moeilijk voor Barts en sneller dan.meljor schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:23:
maar gelukkig weet AMD wel welke 6000 serie tegenover welke fermi moet
Barts Pro, GTX 460 1GB
Barts XT, GTX 470
Cayman Pro, GTX480
En denk dat alle drie ATi kaarten sneller zijn dan de nVidia tegenhangers en ze zijn sowieso veel goedkoper te maken.
AMD Nieuwsdiscussie
http://www.tomshardware.c...tleneck,review-32017.html
http://www.tomshardware.c...tleneck,review-32018.html
Verwijderd
Korte conclusie: 768 MB voelt wat krap, met AA heb je liever 1 GB.nazuzed schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 01:13:
In deze 2 links staat goed beschreven hoeveel GPU geheugen er gebruikt wordt bij verschillende games.....
http://www.tomshardware.c...tleneck,review-32017.html
http://www.tomshardware.c...tleneck,review-32018.html
Giving a straight answer regarding the amount of graphics memory you need is difficult. The games adapt. If less memory is available, less is often used. The feeling we get is that the 768 MB of our Nvidia GeForce GTX 460 graphics card is already starting to feel somewhat insufficient, although it's still fine for most games, so long as you aren't cranking up the anti-aliasing.
www.station-drivers.com).exe" rel="external nofollow" title="http://www.station-drivers.com/telechargement/ati/catalyst/ati_catalyst_8.782-vista7(www.station-drivers.com).exe">http://www.station-driver....station-drivers.com).exe
[ATI.Mfg.NTamd64.6.1]
"Radeon HD 6800 Series" = ati2mtag_NI, PCI\VEN_1002&DEV_6738
"Radeon HD 6800 Series " = ati2mtag_NI, PCI\VEN_1002&DEV_6739
Dat hangt dus van de games af die je speelt......het zit eigenlijk op het randje.
1 GB is dus voldoende bij een single GPU kaart, maar 768 MB is, als je de de AA niet al te hoog zet, ook nog net goed genoeg.....als je een 460 GTX hebt, denk ik niet dat je de AA heel hoog zet, dus de hoeveelheid geheugen op een 460 GTX, lijkt me eigenlijk ( ook al is het maar net ) toch nog wel in orde.
Verwijderd
Waarom zou je de AA niet hoog zetten op een 460 GTX? Ik speel toch graag met 4xAA en dat is op of over het randje volgens die review. Ze zeggen zelf dat die 768MB toch wat krap voelt.nazuzed schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 01:43:
@Camacha,
Dat hangt dus van de games af die je speelt......het zit eigenlijk op het randje.
1 GB is dus voldoende bij een single GPU kaart, maar 768 MB is, als je de de AA niet al te hoog zet, ook nog net goed genoeg.....als je een 460 GTX hebt, denk ik niet dat je de AA heel hoog zet, dus de hoeveelheid geheugen op een 460 GTX, lijkt me eigenlijk ( ook al is het maar net ) toch nog wel in orde.
Sowieso koop ik graag een kaart een beetje op de toekomst (als in, de games die de komende anderhalf jaar uitkomen). Leuk dat die GTX 460 dat nu (meestal) aankan met 768MB, maar ik zou toch echt voor de 1GB gaan.
Het is niet zo, dat als er meer gebruikt wordt, dat de kaart dan plotseling niets meer doet.Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 01:46:
[...]
Waarom zou je de AA niet hoog zetten op een 460 GTX? Ik speel toch graag met 4xAA en dat is op of over het randje volgens die review. Ze zeggen zelf dat die 768MB toch wat krap voelt.
Sowieso koop ik graag een kaart een beetje op de toekomst (als in, de games die de komende anderhalf jaar uitkomen). Leuk dat die GTX 460 dat nu (meestal) aankan met 768MB, maar ik zou toch echt voor de 1GB gaan.
Daarnaast is 4 x AA goed genoeg ( ik zie niet in, waarom iemand een 460 GTX koopt en dan alles op medium gaat zetten, om 8 x AA te kunnen doen ) .....ik koop een kaart voor de huidige games en de games die in de nabije toekomst uitkomen......en dan kun je de games, die over een jaar uitkomen ook nog goed spelen ( als je tenminste een goede kaart koopt ). Het is dan ook niet zo, dat elke game die over een jaar uitkomt, plotseling geheugen te kort komt. Ik heb zelf ook een 1 GB kaart en zou bij aanschaf van een nieuwe kaart wel rekening houden met dit gegeven, maar het zou voor mij geen breekpunt zijn.....je mot het ook niet overdrijven.
Verwijderd
En dus het is erg afhankelijk van welke game je speelt....tel daarbij op, dat je het in een groot deel v/d games niet eens zult merken en dus valt het wel een beetje mee.....tenzij dit net je favoriete game is.
Maar ook de andere henkjes voor bij de zeplin. De zeplin zelf is ook net wat scherper. Als dit tegen na genoeg dezelfde performance kan als MSAA ben ik er helemaal voor! Al is het iets zwaarder. Wellicht zijn de verschillen op 4x aa groter.
Als je keek naar bv de 4870 was het een heel groot verschil. Vanaf dag 1 was de 1gb versie 10-15% sneller nu tot zelfs 35%+. Zodra je memory vol zit gaat je FPS behoorlijk omlaag.Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:53:
[...]
Het ligt dus helemaal aan de resolutie en de games die je speelt. Daarnaast hoe lang je met een kaart wilt gaan doen. Aan de hand van die dingen kun je gaan bepalen hoeveel geheugen je op je kaartje moet hebben. Als je em over een half jaar toch weer weg doet is dit inderdaad prima.
Die kaart is niet eens uit. Laat staan dat we de performance of prijs weten. En nu ga je de GTX460 al tot winnaar uitroepen?Willie Billie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:09:
_______________________________ Prijs Vantage points/€ 3dmark 06 points/€

Neilz zegt dat de scores kloppen maar met oude drivers zijn. Daarnaast kan natuurlijk iedereen zo iets zeggen (no offence neilz
[ Voor 70% gewijzigd door Astennu op 14-10-2010 07:59 ]
Daarnaast erg hoge TDP's voor Barts en Cayman. Barts XT meer dan 150 watt dus meer dan een 5850. Cayman XT minder dan 300 maar meer dan 225. Mag hopen dat het veel minder is dan 300.
Ben nu ook wel benieuwd wat die dual GPU kaart wordt. Begint op 2x barts te lijken. Maar dan is de vraag hoeveel sneller hij is vergeleken met Cayman XT. Als je die slide ziet wordt hij aanzienlijk hoger gepositioneerd.
Maar goed de vraag is wat klopt van deze slides. En als ze toen klopte of ze inmiddels niet achterhaald zijn?
Ik begin nu wel heel nieuwschierig te worden naar de performance van deze kaarten.
Ook viel het me op dat er stond dat Barts in bestaande Cypress boards past. Iets wat CJ al heel lang geleden heeft geroepen. Ondanks dat hij kleiner lijkt hij wel pin to pin compatible. Wordt weer leuk komende twee weken
[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 14-10-2010 08:51 ]
Die sizes zijn niet per sé gerelateerd aan de complete package sizeAstennu schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:47:
Ook viel het me op dat er stond dat Barts in bestaande Cypress boards past. Iets wat CJ al heel lang geleden heeft geroepen. Ondanks dat hij kleiner lijkt hij wel pin to pin compatible. Wordt weer leuk komende twee weken
Wat is nou het grote voordeel van MLAA vs MSAA dan? Want het verschil is wel leuk en aardig, maar hoe zit dit prestatiegewijs? Trekt dit ook meer van de PC?neliz schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:32:
mooie vergelijking tussen MSAA en MLAA, interessant als dit via de drivers beschikbaar wordt.
8xMSAA:
[afbeelding]
8xMLAA:
[afbeelding]
Nog een nieuwtje.. de vantage scores die geleakt waren blijken WEL te kloppen, alleen met oudere drivers.
Ik kan er ook zo weinig info over vinden.. Maar vind het toch wel interessant om over te lezen, aangezien het verschil tussen MSAA en MLAA toch wel groot te noemen is. (Het hekwerk rechtsbovenin)
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Board compatibiliteit tussen Cypress en Barts is leuk voor AIB's, maar ik hoop voor de consument dat dit ook geldt voor Cayman (al zal het niet), dat zou de aftermarket koelers onder ons wel goed doen.Astennu schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:47:
Ook viel het me op dat er stond dat Barts in bestaande Cypress boards past. Iets wat CJ al heel lang geleden heeft geroepen. Ondanks dat hij kleiner lijkt hij wel pin to pin compatible.
Dat klopt. Ze kunnen het op de package nog steeds zo koppelen dat het wel werkt. Eventueel een aantal pinnen niet gebruiken. Maar het kan wel dat als de die kleiner is kan het zijn dat het niet gaat lukken. Vooral als hij veel kleiner is. En ik vind barts toch een behoorlijk stuk kleiner.neliz schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:55:
[...]
Die sizes zijn niet per sé gerelateerd aan de complete package size
Minder prestatie verliesneliz schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:08:
beeldkwaliteit en betere prestaties. zo is er ook kwaliteitsverlies (zoals met elke FSAA methode) alleen is performance stukken beter, dus, 40% minder prestatieverlies.
Ander board hoeft niet te betekenen dat de coolers ook niet meer passen. AMD houd de gaten voor de coolers meestal gelijk. En de meeste coolers zijn zo gemaakt dat ze vij universeel te gebruiken zijn. Dus de kans is bij groot dat de meeste aftermarket coolers gewoon passen. Een artic freezer xtreem lijkt me wel watEdmin schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:19:
[...]
Board compatibiliteit tussen Cypress en Barts is leuk voor AIB's, maar ik hoop voor de consument dat dit ook geldt voor Cayman (al zal het niet), dat zou de aftermarket koelers onder ons wel goed doen.
[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 14-10-2010 09:23 ]
Is dat echt van AMD? Want waarom zouden ze de GTS450 dan GTX450 noemen?neliz schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:32:
No offense taken!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Omdat NVIDIA partners dat ook doen?Xenomorphh schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:42:
Is dat echt van AMD? Want waarom zouden ze de GTS450 dan GTX450 noemen?

[ Voor 15% gewijzigd door neliz op 14-10-2010 10:53 ]
neliz schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:52:
[...]
Omdat NVIDIA partners dat ook doen?
[afbeelding]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Verwijderd
Radeon HD 6870 werkt op 900 MHz
http://nl.hardware.info/n...-hd-6870-werkt-op-900-mhz
PS. Ik ga over drie weken naar silicon valley om t nieuwe hoofdkantoor van 't bedrijf waarvoor ik werk te bezoeken. Kom ik er net achter dat het naast 't hoofdkantoor van AMD staat
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 12:33 ]
Als je kijkt naar de opgegeven prijzenVerwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:31:
Stukkie van de buren.
Radeon HD 6870 werkt op 900 MHz
http://nl.hardware.info/n...-hd-6870-werkt-op-900-mhz
PS. Ik ga over drie weken naar silicon valley om t nieuwe hoofdkantoor van 't bedrijf waarvoor ik werk te bezoeken. Kom ik er net achter dat het naast 't hoofdkantoor van AMD staatIk wil wel effe bakkie doen daar

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Maar 1 GB vid mem voor de Cayman'sneliz schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:32:
No offense taken!
Niet op voorraad.
Stock misschien wel. Maar is denk ik voor de meeste games voldoende. Er zullen zeker wel 2GB modellen gaan komen. Hopelijk vrij snel na launch.
[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 14-10-2010 12:53 ]
Dit topic is gesloten.
Alle posts in verband met het overlijden van CJ zijn verplaatst naar het condoleance topic