Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Persoonlijk had ik liever niet dat hij nu gaat rushen om over 2 uur klaar te zijn. Dan zullen er vast wat gekke bugs in zitten. Als hij het zo druk gehad heeft met een bedrijf opzetten, waarom dan niet een weekje uitstellen (daar is het nu te laat voor
* roy-t vreest dat deze update niets wordt en dat we toch een week moeten wachten voor de echte Halloween Update
Verwijderd
Denk dat hij het gewoon gaat releasen, maar dan zonder portals in SMP. Wat niet zo erg is: de wereld moet niet gereset worden om portals te laten werken normaal. En pas als de portals werken zal er "wereld" worden gecreeërd voor de slip.roy-t schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:32:
* roy-t vreest dat deze update niets wordt en dat we toch een week moeten wachten voor de echte Halloween Update
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Notch is 't net op IRC komen zeggen
Verwijderd
woohooBv202 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:57:
Update released
Notch is 't net op IRC komen zeggen
downloading packages, wordt een lange nacht
.edit: en als ik minecraft opnieuw opstart gaat ie opnieuw downloaden
[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 30-10-2010 23:01 ]
Hmm, goed begin. Ben benieuwd naar verdere tests, ook van andere mensen!.oisyn schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:00:
Nieuwe map gestart, blijft ie hangen op "saving chunks"... 't Gaat al goed
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Ik kwam gelijk dit tegen:
[ Voor 5% gewijzigd door Fzim op 30-10-2010 23:05 ]
Nice, ik heb al een tijdje rondgelopen en dit heb ik nog niet gevonden.fabben schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:04:
Hij bleef daarnet ook bij mij hangen. Na een aantal keer te hebben geprobeerd, is het eindelijk gelukt.
Ik kwam gelijk dit tegen:
[afbeelding]
Jammer dat hell nog niet in SMP werkt en dat alles, net zoals verwacht, weer platligt.
daar ben ik namelijk wel heel benieuwd naar om te doen
.edit: zo te zien ben je al je spullen kwijt als je dood gaat. Of iig dood gaat van de explosie van een creeper...
[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 30-10-2010 23:26 ]
Verwijderd
Niet dus, ergens in the middle of nowhere een random portal waar 3 creepers klaar stonden voor een knuffel.
Spijt me hoor maar dat is te slecht voor woorden..
traktor scratch!
Bugje denk ik. Zal waarschijnlijk wel snel gepatched worden. Notch zou nog even op blijven om snel nog wat bugs te gaan opvangen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:31:
Je zou denken dat als je een portal maakt, naar de Nether gaat, en dan deze weer terug pakt je weer in je basis bent.
Niet dus, ergens in the middle of nowhere een random portal waar 3 creepers klaar stonden voor een knuffel.
Spijt me hoor maar dat is te slecht voor woorden..
------------------------------------------------
Post facts you find out here!
- Ghast fireballs CANNOT destroy cobblestone
- You cannot place water on the bloody cobblestone in Hell.. it sss's and evaporates
- Ghasts die from 3-4 arrow hits
- Ghasts drop gunpowder (or something that looks similar)
- Ghast fireballs CAN destroy the bloody cobblestone
- Pigmen attack in groups if attacked
- The golden blocks drop a yellow powder when destroyed..
- Yellow powder has no right click function
- Ghast fireballs can be bounced back when hit
http://www.minecraftforum...wtopic.php?f=1016&t=69844
Verwijderd
Eerste begon ik in de woestijn: zand, zand, zand (en wat rocks) overal waar ik keek. Hier en daar opgefleurt door een cactus-bos. Overigens ook ware bergen van zand (heb wel niet gegraven)
Tweede zag ik door de bomen het bos niet, toen ik eindelijk een heuvel vond stonden er, jawel, MEER bomen achter.
Derde wereld dacht ik : laat ik screenshots maken voor de tweakers

Zie bovenop de berg: SNEEUW

links: grasland (strekt zich nog redelijk wat verder uit)
midden : sneeuw (waar ik spawnde overigens)
rechts: meer "beboomd"
overigens sneeuwde het niet in de sneeuw

de grote duin van deze wereld zover, met enkel zielige cactussen
Verwijderd
Ik hoop het, in de tussentijd ga ik op peacefull die nieuwe portal slopen voor er ghasts uit komen..Atmosfeer schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:34:
[...]
Bugje denk ik. Zal waarschijnlijk wel snel gepatched worden. Notch zou nog even op blijven om snel nog wat bugs te gaan opvangen.
Dat was toch al zo?.oisyn schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:22:
Waarschijnlijk gewoon een hengel maken (dat kon al) en dan right-clicken op water.
.edit: zo te zien ben je al je spullen kwijt als je dood gaat. Of iig dood gaat van de explosie van een creeper...
Ik heb alles in een Picassa album gezet voor degene die alle 35 afbeeldingen willen zien (met bijschrift). Om niet alle 35 screens hier te posten zal ik enkel de mooiste/belangrijkste hier plaatsen.
Hier zie je mijn spawn, met direct zicht op de berg met lava-torch zodat ik altijd mijn huis terug vind als ik ver weg loop!
Dit is niet de meest duidelijk screen, maargoed. Je ziet links mijn boomhut, rechts daarvan mijn huis met tuinen en daarnaast de berg met lava fakkel waardoor ik gemakkelijk mijn weg terug kan vinden.
En hier de achterkant van mijn huisje aan het natuurlijke meertje. Links de natuurlijke waterval (welke ik wel zelf aangepast heb) en berg met lava fakkel. Mijn huisje in het midden en rechts mijn boomhut.
En hier de laatste foto uit mijn album. Het is nacht dus je kan goed zien waar ik bezig ben geweest.
Ook zie je nog wat verlichte plekken bovenin. Dit zijn glazen tunnels zeg maar waar ik daglicht naar binnen krijg in de mijnschachten of tunnels. Bovenin rechts, dat is mijn spawn bij dat verlichte punt. Waarschijnlijk niet erg duidelijk beschreven maar toch.
Bekijk het volledige album als je zin hebt en alles wilt zien. Misschien voeg ik nog wat andere screenshots toe maar dat weet ik niet zeker. Deze wereld ga ik achterlaten ook al heb ik vele doelen nog niet gehaald.
Niet gehaalde doelen:
- Bouwen haven
- Bouwen vuurtoren (bij de haven)
- Ver ver weg varen om nieuwe basis te bouwen
- Mijnschacht 2 volledig leeg mijnen
- Diamand vinden en verwerken (ok, ik heb 2 diamand gevonden)
- Omgeving verder verkennen
- en meer ...
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Wat denk je zelf? SMP heeft toch nog altijd geen damage, of wel?compufreak88 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:26:
In SMP? of wat?
Als je opgeblazen wordt door een creeper vallen je spullen op de grond en kan je weer oppakken.Atmosfeer schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:57:
Volgens mij niet hoor. tenzij een creeper een gat blaast in een dun vloertje boven lava en al je spullen verbranden.
Spullen die al op de grond liggen en worden geraakt door een creeper explosie zijn wel weg.
Athans, ik dacht dat het zo werkte voor de update ...
Maar nu eerst die berg was opruimen, dat had ik m'n vrouw beloofd voor ze thuis kwam
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2010 00:06 ]
I need to go sleep now. I will migrate the server ASAP, and fix the inventory/death bug.
ps. kijk 1 pagina terug naar mijn screenshots van mijn oude wereld post ..
Las het ook. Ik draai even een backup van m'n world voordat ik hem ook maar ga inladenDreanor schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:10:
Het is waarschijnlijk een bug dat je je inventory verliest als je dood gaat:
[...]
Zie Notch twitter
[ Voor 10% gewijzigd door SanderTje! op 31-10-2010 00:14 ]
Hopelijk werkt de multiplayer ook goed. Heb nu even niemand om mee te testen en de GoT server is uiteraard outdated omdat ie net is uitgekomen.
Misschien kan ik ook aan de lijst worden toegevoegd? Mijn ingame/account naam is "Pindaman"
9800X3D | 3070
Stond in de topicwarning: Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een DM aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!Pindamann schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:20:
Misschien kan ik ook aan de lijst worden toegevoegd? Mijn ingame/account naam is "Pindaman"
Dus, dat even doen als je daarin wilt worden opgenomen
[ Voor 4% gewijzigd door SanderTje! op 31-10-2010 00:31 ]
Dit zou nog geen probleem mogen zijn. Hij moet nodig naar een professionele server verhuizen, want wat hij nu heeft is gewoon 3x niks...N1ks schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:32:
Tja.. enig nadeel van zo'n massive update is dat iedereen tegelijk gaat downloaden, waardoor de servert retetraag wordt
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik hoor de hele tijd geschreeuw en gehuil, en er staan overal pigmen met gouden zwaarden
En toen ik uit mn portaal ging, stond ie opeens ergens anders... en biomes zijn heel vet
@drie dat is een bug, lees Notch zn twitter maar
[ Voor 7% gewijzigd door bvdbijl op 31-10-2010 00:43 ]
Een goede reden om mij morgen maar weer te focussen op studeren
[ Voor 37% gewijzigd door urharm op 31-10-2010 00:48 ]
Verwijderd
Had voor mijn shelter al een muur lichtgevende pompoenen aangelegd, ziet er best leuk uit, maar hoop dat we nog iets anders nuttig voor de pompoenen krijgen zoals soep
Ik was in die hell en daar heb ik van dat goudgele spul gemined, daar kreeg ik gele dust uit, net als redstone dust maar dan geel. Weet iemand wat het is en wat ik ermee kan?
En toen ik door hetzelfde portal terugstapte kwam ik in een grot betrekkelijk dichtbij mijn huis uit een portal stappen. Teh fuck, hoor dat zo?
En er is nog niks bekend van wat je met dat goudgele spul kan
Erg leuk wat voor schade 1 zo'n update aan kan richten
Ik zag hier net nog een spin rondlopen terwijl het zonnetje gewoon nog buiten scheenVerwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:48:
Nog iemand moeite met spiders te vinden ? Ik bedoel: heb me ingegraven in een shelterke en s'nachts zie ik ze wel enzo, maar smorgens zijn weer verdwenen, is het nu zo dat spinnen ook verdwijnen met het zonlicht ?
Had voor mijn shelter al een muur lichtgevende pompoenen aangelegd, ziet er best leuk uit, maar hoop dat we nog iets anders nuttig voor de pompoenen krijgen zoals soep
traktor scratch!
Blijf het leuk vinden dat de lucht nu rood kleurt bij een ondergaande zon. Kleine wijziging van Notch misschien, maar voegt veel toe als je het mij vraagt:
Biomes zijn nu ook duidelijk aanwezig, maar heb eigenlijk alleen nog maar 'regulier' land kunnen vinden en woestijn. Het is wel duidelijk dat er nog niet een vloeiende overgang inzit, hier bijvoorbeeld grappig om te zien
Toch aardig van hemInstead of sleeping, I migrated minecraft.net to the new server. As soon as the DNS changes propagates, things should be more stable.
Ben ik de enige die z'n difficulty op 'Peaceful' heeft staan?Atmosfeer schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:17:
Wacht maar tot je in Hell komt (the nether). Die zombiebiggen maken echt afschuwelijke geluiden waar je kippenvel van krijgt. Alsof er ergens kinderen gemarteld worden ofzo -_-
nopeSanderTje! schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:47:
[...]
Ben ik de enige die z'n difficulty op 'Peaceful' heeft staan?
bikkelAtmosfeer schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:55:
Ik heb hem nog nooit op peaceful gezet. Vind de constante dreiging van mobs juist wat het spel leuk maakt.
traktor scratch!
Wat is er geüpdate dan?Erikie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:25:
wiki crafting updated : http://www.minecraftwiki.net/wiki/Crafting
doen ze snel zeg
.edit: oh wacht, watch en brittle gold
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2010 02:39 ]
Kan niet wachten tot het in SMP werkt, het wordt echt gaaf als je die constante dreiging en angst hebt!Erikie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 02:09:
[...]
bikkelIk zou t alleen spelen als smp een beetje fatsoenlijk werkt.. iets minder eng
[ Voor 14% gewijzigd door Technicality op 31-10-2010 02:55 ]
Zitten er met deze update nog geen mobs in SMP?Erikie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 02:09:
[...]
bikkelIk zou t alleen spelen als smp een beetje fatsoenlijk werkt.. iets minder eng
9800X3D | 3070
verder ziet het er echt nice uit
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Dit vond ik ook vervelend ja.KillerZero86 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:48:En toen ik door hetzelfde portal terugstapte kwam ik in een grot betrekkelijk dichtbij mijn huis uit een portal stappen. Teh fuck, hoor dat zo?
[ Voor 26% gewijzigd door SToRM666 op 31-10-2010 10:43 ]
PSN id: NL_SToRM
En update Minecraft automatisch, of moet je dat zelf doen ? Want ik heb niks van een update gemerkt. (ja ik ben nieuw met Minecraft )
Survival Multi Player, ofwel Multiplayer.idutcher schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:06:
SMP ?
En update Minecraft automatisch, of moet je dat zelf doen ? Want ik heb niks van een update gemerkt. (ja ik ben nieuw met Minecraft )
Minecraft update automatisch ja.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ik had dit net ook. Ik ben nu dus o.a. mijn diamanten zwaard kwijt welke ik nog niet eens gebruikt had.oisyn schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 03:39:
Bah, het is helemaal niet leuk spelen zo als je je inventory steeds kwijt raakt als je dood gaat
Mijn spullen blijven gewoon liggen hoor. Zelfs als ik tussendoor meerdere malen dood ben gegaanSToRM666 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:17:
[...]
Ik had dit net ook. Ik ben nu dus o.a. mijn diamanten zwaard kwijt welke ik nog niet eens gebruikt had
Voor de update bleef alles maar 1 leven liggen zeg maar.
[ Voor 8% gewijzigd door Atmosfeer op 31-10-2010 11:22 ]
Verwijderd
Plottest2 gezien vanaf mijn dak:Austin schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:24:
dikke Apocalyps op de server alle bomen stonden in de fik !
http://picasaweb.google.com/fvogelsang/Mc02#
ben net 1 dag bezig met minecraft en nu al hooked
[ Voor 164% gewijzigd door psychoclown op 31-10-2010 12:03 ]
Just another cog in the murdermachine...
[ Voor 84% gewijzigd door psychoclown op 31-10-2010 12:03 ]
Wow dat ziet er behoorlijk heftig uit zo met die rode gloed op de achtergrond. Misschien snel eens met cartograph een screen maken van de server zodat alle bosbranden te zien zijn?
Ik heb bij mijn savegame even een restore gedaan zodat ik in ieder geval mijn diamanten zwaard en nog wat andere items terug heb. Ik ga eerst maar eens afwachten tot wanneer die bug gefixed wordt voordat ik verder ga met die savegame.
[ Voor 49% gewijzigd door SToRM666 op 31-10-2010 12:04 ]
[ Voor 81% gewijzigd door psychoclown op 31-10-2010 12:04 ]
De nieuwe server draaide goed, maar ik was al een beetje teleurgesteld omdat health nog niet werkt in SMP, portals niet, minecarts niet, lanterns niet (die hele lanterns zijn er nog niet?). Bovendien zegt ie op de Boo pagina dat minecarts en health pas voor beta zijn, wat op dit tempo nog wel even gaat duren...
Maar, tot overmaat van ramp kan ik nu ook niet meer spelen. Ik kan nog wel om me heen kijken, maar lopen kan niet meer. /Spawn, /warp en /home werken perfect, ik kan blocks en items krijgen/plaatsen/gebruiken/verwijderen/noem maar op, maar lopen kan niet.
Dus ik weer terug naar de vorige versie (gelukkig alles bewaard), maar nu is mn client "outdated" (geupdate naar de nieuwe versie natuurlijk). Maar, en hier komt het, iedere client update zich naar de nieuwste versie als je m start.
Dus ik kan nu helemaal niet meer spelen. Heerlijk

/warp reservaat
AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W
Vervolgens ga ik een keer dood, en zijn de items die ik heb laten vallen ook niet meer terug te vinden!
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Kom op jongens het is een spelletje, en het is alpha shit happens.
En over die mobs in single player ik vind het wel chill voorheen kwam er soms een mob voorbij nu staat er elke avond wel 1 voor mijn deur.
Als je tactisch denkt dan kan je ze wel afslachten zonder problemen. En heb je dus meer loot kan je meer shit bouwen.
En als je niet leukt vind zet dan de difficult naar beneden.
Verder als je niet leuk vind om alles kwijt te raken moet je maar opletten wat je mee neemt.
[ Voor 4% gewijzigd door Haas_nl op 31-10-2010 12:42 ]
[ Voor 47% gewijzigd door SToRM666 op 31-10-2010 12:47 ]
Dit is te erg
Is dit nu door de update, aangestoken of allebei...?
Lol nu ook virtuele pyromanenSToRM666 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:46:
Orthanc was een kwartier geleden nog prima, dus dat zal inderdaad wel aangestoken zijn.
edit: Wat een ramptoerisme ook!
Dit was het reservaat...

The day after....
[ Voor 77% gewijzigd door Atmosfeer op 31-10-2010 12:59 ]
En veel ramptoeristen xD

edit:iemand was me voor ;P
[ Voor 8% gewijzigd door Voxyn op 31-10-2010 13:01 ]
Edit\ Eehe kom eigenlijk not op de t.net server maar vind het we leuk om ramptoerist te spelen. Het is net real life
[ Voor 56% gewijzigd door Maks op 31-10-2010 13:10 ]
Om eerlijk te zijn vond ik het eigenlijk wel een klein beetje spannend dat alles aan het branden wasMOAW schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:13:
Server is nu toch waardeloos. De game is nu meer Pyrocraft.
gaan ze nog kijken wie de boel in de fik gestoken heeft? anders lijkt het me dat ze het zo weer in fik kunnen zettenArrigi schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:15:
Info van Grum ingame: server reboot en een backup wordt teruggezet
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
In het geval van dat het bijna real life is, dan wil ik ook graag een verzekering afsluiten om een rollback te doen als m'n huis in het echt affiktMaks schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:10:
Edit\ Eehe kom eigenlijk not op de t.net server maar vind het we leuk om ramptoerist te spelen. Het is net real life
Dit topic is gesloten.
![]()
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---