[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 57 Laatste
Acties:
  • 403.655 views

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
Voxyn schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:17:
[...]

gaan ze nog kijken wie de boel in de fik gestoken heeft? anders lijkt het me dat ze het zo weer in fik kunnen zetten :'(
Nou een heel groot deel is vanzelf gegaan door de update. Lava doet rare dingen nu. Ik stond in een huis met een open haard van lava en terwijl ik er stond vatte het plafont vlam... Een backup terug zetten zonder fix heeft ook weinig zin omdat alles gewoon opnieuw in de fik gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Atmosfeer op 31-10-2010 13:26 ]

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Server is weer on!

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-11 17:04

Decennia

VECTORHEAD

Zometeen maar ramptoerist spelen, maar wat een ellende. Mijn huis zal nu ook wel fikken omdat hij bijna 100% van hout is. En /warp Plains dan =( NEEEEEEEEEE, zoveel werk =(

RIP Orthanc, Reservaat, Plains, Plottest2, Deathstar en andere werken, mogen jullie voor altyd vrede vinden in minecraft heaven =(

Gegroet!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:30
Backup is teruggezet + lava is gefixed. We hebben dus weer de wereld zoals hij gistermorgen (7 uur) was, en geen brandproblemen meer. Ook zijn we de eerste sneeuwvlakte tegengekomen xD

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Ik kom eraan =D Bootjes maken en opzoek naar nieuw land. TUTUTUU TUUUUU

Gegroet!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:17:
[...]

Ik had dit net ook. Ik ben nu dus o.a. mijn diamanten zwaard kwijt welke ik nog niet eens gebruikt had :(
Ik ook ja, ik had een diamanten zwaart én pick :(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Erikie
  • Laatst online: 03-11 18:01

Erikie

www.erikie.nl

Zou iemand mij alsjeblieft willen vouchen op beta.tweakcraft.net ?

traktor scratch!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Ah ,Notch heeft de dropbug gefixed :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

\o/

.edit: waar lees je dat trouwens? Van twitter (4 minuten geleden):
Small emergency Sunday update; You drop your stuff when dying now.
Dat klinkt niet als een bugfix. Dat klinkt als een update (als in nieuws) waarin hij zegt dat je je stuff kwijtraakt als je dood gaat, dus hou daar rekening mee.

.edit2: maar dat is ook weer niet logisch, aangezien hij 13 uur geleden al heeft gezegd:
The inventory loss on death is a bug! But let's just pretend it's extra difficulty for halloween!
.edit3: Hmmm er wordt wel een nieuwe update binnengehengeld, even de proef op de som nemen. En WOW mijn oude savegame die al een tijdje terug stuk is gegaan werkt weer :D

.edit4: Yup het werkt, je dropt weer als je dood gaat _o_

[ Voor 142% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2010 15:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:12
hoe kan ik de Tweakers server joinen ?, ik heb geprobeert om bij adres "mc.tweakcraft.net" ingevuld, maar dan word ik gerefused

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik connect altijd naar mc.grum.nl

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
Die hell is echt k*t ik spawn boven op een zwevend eiland waar ik dus helemaal nergens heen kan.... Dus ik denk verplaats mijn portal en hoppa zelfde plek.
Dus in het kort, ik moet heel ver weg verhuizen en dan maar hopen dat ik wel op een goede plek spawn.
En als je trouwens stukje loopt en terug gaat naar de portal dan spawn je de afgelopen afstand x16 in een nieuwe portal vandaan van je oude. Dat kan dus ook midden in een mobspawn zijn, bij mij was het midden op zee.

[ Voor 29% gewijzigd door Haas_nl op 31-10-2010 15:37 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06
Je weet dat je de blokken uit de normale wereld ook in 'hell' kunt gebruiken? In combinatie met de shift knop kun je zo wel van dat eiland af komen lijkt me.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04
Is het toeval, of zijn de werelden die in singleplayer gegenereerd worden minder "spectaculair" na de patch? Alles is wat saaier, geen vreemde zwevende rotsen enzo.

omniscale.nl

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 20:31
posttoast schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:20:
Is het toeval, of zijn de werelden die in singleplayer gegenereerd worden minder "spectaculair" na de patch? Alles is wat saaier, geen vreemde zwevende rotsen enzo.
Hier toevallig wel. Misschien verschilt het per biome, ik zit nu in zo'n 'klassieke' biome, dus mooi groen gras en wat bomen, maar heb wel zo'n mooie overhangende rots e.d.

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:03
Die zombies in The Nether(lands) stellen ook niet veel voor. En ze droppen allemaal cooked ham. Ik heb al een large chest gemaakt om daar maar alle ham in te stoppen, en na 1 trip zit hij voor 1/3e vol :P Verder wel tof om The Nether te exploren. De geluiden van de Ghast en bandende zombies zijn echt freaky :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Haas_nl
NitroX infinity schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:51:
Je weet dat je de blokken uit de normale wereld ook in 'hell' kunt gebruiken? In combinatie met de shift knop kun je zo wel van dat eiland af komen lijkt me.
Ja daar ben ik nu mee bezig in iedergeval om een kubus te bouwen zodat ik niet gebombardeerd word door die spoken. Zo net knalde de vloer weg waardoor ik naar beneden viel. En dus dood ging :(

• Vanitas
Zijn jullie ook al aan het vissen geweest naar koeien?

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1376/5131626217_58c0c74ca9_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4039/5132228496_fd1484bd34_z.jpg

:D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Atmosfeer
Je schijnt ook ghasts aan de hengel te kunnen slaan en ze dan de lava in te trekken :P

Verwijderd

nee trekken aan de lijn van je hengel gaat niet werken. hier verlengd de lijn automatische

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
Eerste poging was ook beetje suf, maar veel creepers, echt veel creepers. Tweede poging super heuvelachtig met redelijk spectaculaire afgronden en ook zwevende rotsen en normaal zand. Ook dikke grot direct onder geel zand gevonden, 1 blokje wegmeppen en nu dikke krater en een buiteningang in de grot.

Zou denken dat je ervaring meer toeval was dan wat anders, mijn allereerste save heeft bijvoorbeel redelijk weinig coal, geen grotten en zeer weinig lava (voor zover gemined natuurlijk :P

Just another cog in the murdermachine...

• Vanitas
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:37:
nee trekken aan de lijn van je hengel gaat niet werken. hier verlengd de lijn automatische
Als je rechts klikt dan trek je datgene wat vast zit naar je toe.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ligt het aan mij of is de day/night cycle langer geworden?

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Waarom heb ik nu zon ontzettende lag, blocklag en knalt hij er elke 10 minuten uit ?

Gegroet!

• Voxyn
  • Laatst online: 05-10 10:57
Werken mobtraps nog? heb het idee dat mobs niks meer droppen als ze gedood worden door lava?

• mux
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

Davidr64yt heeft nu een minecraft halloween-update livestream op zijn justin.tv stream: http://www.justin.tv/davidangel64

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 22:09
Als je 2 hengels maakt, eentje gebruikt en deze stackt op de hengel met volle durability, zijn alle 2 de hengels weer heel.

Ik vind het ook geniaal dat je in the Nether bommen terug kan slaan.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hey is de server al gereset (met biomes e.d.)? Ben 2 weken geleden gestopt omdat ik niet meer aan iets groots wilde beginnen voor de nieuwe map.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Thomasthomas schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:54:
Hey is de server al gereset (met biomes e.d.)? Ben 2 weken geleden gestopt omdat ik niet meer aan iets groots wilde beginnen voor de nieuwe map.
Nee, de server is nog niet gereset en bij mijn weten is het momenteel nog onduidelijk of dit op de korte termijn nog gaat gebeuren. Naar mijn inzien is de update te teleurstellend om een mapreset waard te zijn (we zullen er niets mee winnen), meer discussie hierover kan je vinden @ tweakcraft forum.

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Damn en ik ben speciaal een nieuwe game begonnen, I'm an idiot.. :P Die bug is wel irritant trouwens, net een leuke voorraad recources en handy items, wordt ik afgemaakt door een creeper.. Alles kwijt :(

Grappig dat ik nogal moeite heb om mijn hideouts terug te vinden als ik terug kom op mijn spawn punt :P

"It's about time you showed up Fox!"

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Speek schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:51:
Damn en ik ben speciaal een nieuwe game begonnen, I'm an idiot.. :P Die bug is wel irritant trouwens, net een leuke voorraad recources en handy items, wordt ik afgemaakt door een creeper.. Alles kwijt :(
Die bug is allang gefixed.

.edit: oh ik lees net dat armor momenteel bugt, dus het heeft geen zin om die aan te trekken. Ik vond ook al dat ik zo snel dood ging.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2010 22:26 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Loop ik net m'n trap af naar mijn mijn, kom ik beneden aan, staat er daar 'n creeper op me te wachten. Ik schrok me echt rot, aangezien ik altijd netjes ingangen naar caves afgesloten had. Nadat ik de creeper gesloopt had met m'n zwaard (streeeeeeessss) even op onderzoek uit gegaan. Het lijkt erop dat een skelet en een creeper gevochten hebben, waarbij de creeper ontploft is en een gat gemaakt heeft dat mijn mijn in leidt... Heel fijn!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Haas_nl
hmm er spawnen volgens mij 4 portals ipv 1 :S Al kom ik wel steeds op dezelfde... en als je bij de uitgaande portal weer erin gaat dan kom je er ook weer terug, wat natuurlijk niet spoort.
Maar goed 4 portals ipv 1 spoort ook niet helemaal.
En toen mijn portal kapot ging in eens door een bom, en ik dood ging en daarna weer terug wilde spawnde een portal op de oude portal.
Volgens mij is allemaal beetje bugged. Ik zie trouwens nog steeds geen toegevoegde waarde van de hell. Er is ook niks te halen eigenlijk behalve de dood.

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48
Haas82 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:20:
...

Ik zie trouwens nog steeds geen toegevoegde waarde van de hell. Er is ook niks te halen eigenlijk behalve de dood.
Zelf ben ik nog niet in de "hell", "slip", "nether" of hoe het ook heet geweest. Maar het doel van die wereld zie ik ook niet helemaal.

Ook vind ik de update niet echt samenhangend, niet dat ik niet blij ben met de update maar ik mis samenhang.

Ok Halloween + pompoen lantaarns snap ik, Halloween + hell snap ik ook. Maar verder zie ik geen verband tussen de andere dingen zoals hell en vissen ...

Volgens mij is/was het de bedoeling dat je in de hell die gele gloeistenen nodig hebt voor lantaarns die oneindig branden als fakkels eindig zijn.

Notch doet er beter aan in het vervolg geen datum meer te prikken en updates meer samenhangend te maken. Bijvoorbeeld een vis update, waar vissen (met hengel) wordt toegevoegd, vissen in het water, nieuwe bootjes (waar jij in kan + storage chest bijv.), etc. Op die manier. ;)

Maargoed, blijf het ondanks sommige buggs erg tof spel/update vinden!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Pvt-freak
  • Laatst online: 13-10-2015
De Halloween update is awesome! The Nether vind ik op zich ook wel ok. Het probleem is alleen dat ik op de server waar ik normaal op zat dat die na de update niet meer werkt. Weet een van jullie hoe dat kan komen?

De Tweakers server is ook niet echt een optie omdat ik daar geen rechten heb.

Verder had ik eerst heel veel zin in de biomes. Nu vind ik dat ook wel een beetje tegenvallen. Ik zat me al voor te stellen, gigantische zandvlaktes, hoge bergen met besneeuwde toppen, enorme oerwouden... maar nee. Het is allemaal wel een beetje appart gezet maar echte grote vlaktes ofzo kom je ook niet tegen.

Vissen heb ik nog steeds niet geprobeerd. Moet ik eens gaan doen. Al helemaal nu ik iets zie over koeien vissen >:D

Ik heb trouwens vandaag ook InvEdit maar eens gedownload. Ik wilde namelijk eigenlijk in de mp server waar ik normaal op zit een Nether Portal maken maar die mp server ligt er dus uit. En ik wilde toch even de Nether bekijken. Verder kun je door middel van the Nether echt enorm handig reizen. Je kunt namelijk als je twee poorten op de Surface world maakt en dan ook twee in de Nether (1 is er automatisch al dus moet er nog maar 1 bij) heel gemakkelijk van de ene naar de andere plaats komen. Dit moet ik ook nog even nader onderzoeken maar als ik het juist heb werkte dit zo.

• Atmosfeer
Haas82 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:20:
hmm er spawnen volgens mij 4 portals ipv 1 :S Al kom ik wel steeds op dezelfde... en als je bij de uitgaande portal weer erin gaat dan kom je er ook weer terug, wat natuurlijk niet spoort.
Maar goed 4 portals ipv 1 spoort ook niet helemaal.
En toen mijn portal kapot ging in eens door een bom, en ik dood ging en daarna weer terug wilde spawnde een portal op de oude portal.
Volgens mij is allemaal beetje bugged. Ik zie trouwens nog steeds geen toegevoegde waarde van de hell. Er is ook niks te halen eigenlijk behalve de dood.
Fast-travel en waarschijnlijk spul voor lantarns later, die wel een must zijn als torches uit zullen gaan na een tijdje.

Verder had ik dit plaatje gemaakt voor het minecraft forum.

Afbeeldingslocatie: http://www.spacy.me/forum/portalbug.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.spacy.me/forum/portalalt.jpg

Verwijderd

Zo, afgelopen avond was het weer gezellig op de server. Lekker wat nieuwe zitten aanklooien in de snow biomes. Heb ook een 2tal plaatjes gemaakt van mijn koekkraam :D

Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/Koekkraam.png

En close up:
Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/Koekkraam2.png

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dreanor schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:29:
[...]
Ook vind ik de update niet echt samenhangend, niet dat ik niet blij ben met de update maar ik mis samenhang.
[...]
Ok, misschien moet je even terug naar de wetenschap dat het een game in alpha-stadium betreft ;) Ik bedoel dat je gewoon moet wachten tot het spel 'af' is als je samenhang en balans zoekt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:45

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Portal in Minecraft! *gaat server opzetten*
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?t=23156

Si vis pacem, para bellum

• Dreanor
Room42 schreef op maandag 01 november 2010 @ 01:09:
[...]
Ok, misschien moet je even terug naar de wetenschap dat het een game in alpha-stadium betreft ;) Ik bedoel dat je gewoon moet wachten tot het spel 'af' is als je samenhang en balans zoekt.
Ik weet dat het alpha is en zoals ik zei, vind ik de update en het spel geweldig (tis alweer veel te laat maar Minecraft had mij weer eens in zijn greep).

Maar zoals ik ook zei, lijkt het mij beter om de update meer samenhangend te houden. Bijvoorbeeld vissen als thema maken en daarom heen ideeën toevoegen. Bijvoorbeeld levende zwemmende vissen, nieuw(s) bootje(s), aas/dobber maken, etc.

Dan een volgende update kan bijvoorbeeld de hell/lantaarn update, waar hell ook echt een doel krijgt omdat je daar bepaalde grondstoffen voor lantaarns moet halen.

Of natuur update, waar hij nieuwe planten toevoegd zoals palmbomen, appelbomen, bessen struik, gras pollen, nieuwe bloemen, etc. Misschien wat nieuwe dieren.

De halloween update voelt wat als losse ideeën, leuke nieuwe dingen daar niet van. Zo denk ik erover, maar misschien zien anderen dit niet zo. ;) Nogmaals, ik vind het een geweldig spel en een geweldige update. Tot nu toe meer fun gehad met dit 10 euro dure alpha spelletje dan met sommige 50 euro dure retail games ...

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 18:47
Ligt eraan in welke gebied je terecht komt. Sommige gebieden zijn platter dan andere.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:58:
Zo, afgelopen avond was het weer gezellig op de server. Lekker wat nieuwe zitten aanklooien in de snow biomes. Heb ook een 2tal plaatjes gemaakt van mijn koekkraam :D

[afbeelding]

En close up:
[afbeelding]
Hoe? Of kan je de Nether al in in SMP?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Persoonlijk vindt ik het nu iets beter, maar denk dat het wel van persoon tot persoon ligt en zoals gezegd ook van waar je bent: op mijn wereld ben ik al verschillende grote kloven enzo tegen gekomen. Ben al blij dat die irritante zwevende eilandjes er niet meer zijn.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:33:
[...]

Persoonlijk vindt ik het nu iets beter, maar denk dat het wel van persoon tot persoon ligt en zoals gezegd ook van waar je bent: op mijn wereld ben ik al verschillende grote kloven enzo tegen gekomen. Ben al blij dat die irritante zwevende eilandjes er niet meer zijn.
Vind je? Ik vind die zwevende eilandjes/platformen juist gaaf! leuk om een basis op te bouwen :9 .

Anyway. Ikzelf ben gister begonnen met een nieuwe wereld, en ben direct tussen meerdere bergen gekomen. Er zitten ook gewoon zwevende stukjes. waarvan 1 zelfs met een grote boom. K ga denk ik mn basis bouwen op dat eilandje later :D.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• speek1984
.oisyn schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:21:
[...]

Die bug is allang gefixed.
Nou ik weet toch zeker van niet. Ten minste, niet op het moment dat ik dit typte. Ik werd gedood door een ontploffing van een creeper en liep terug naar mijn cave (het was net daar buiten) en alles was weg. Kan het voorkomen dat mijn client niet goed geupdate is misschien? Ik ben namelijk ook nog geen pompoenen tegen gekomen en merk niet heel veel van de update nog, maar ben ook bijna meteen begonnen met minen dus het zou kunnen dat ik gewoon verder moet kijken :)

• Mattie112
  • Laatst online: 31-10 13:51
Welke versie geeft ie aan ;) ?
Ik draai hier v 1.2.0_02

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• AltWouss
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10 13:10
Ik heb het spel nu ook een tijdje, helaas heb ik sinds de update enorme last van lag. Nu ik de render distance op normal heb gezet is het iets speelbaarder geworden maar de performance is met de laatste update flink ingestort.

Zijn er meer mensen die een verminderde performance merken na de update?

Edit: spelfoutje.

[ Voor 3% gewijzigd door AltWouss op 01-11-2010 11:02 ]

• Dreanor
De bug van het droppen van je items is idd al lang gefixed. Notch heeft het op zijn twitter gezet en vanaf dat moment ben ik gaan experimenteren, expres doodgaan e.d. en ik kan bevestigen dat je items nu gewoon droppen.

Maar ik kan mij voorstellen dat "Speek" zo actief Minecraft heeft zitten spellen dat hij zijn client nog niet afgesloten heeft de afgelopen dagen en nog niet Minecraft geupdate heeft. Athans, het was dat ik de twitter melding op mijn phone binnenkreeg anders had ik nu ook nog v1.2.0_01 gespeeld. ;)

Ow en werelden lijken nu iets vaker wat platter dan voorheen, maar de world generator is nog zeker in staat spectaculaire werelden te maken hoor. Even wat vaker proberen een wereld renderen dan komt dat wel goed. Ik denk dat het komt door de biomes dat het misschien iets vaker iets platter wordt ... maar dit weet ik niet zeker.

Edit @AltWouss: In eerste instantie dacht ik geen last van verminderde performance te hebben, maar volgens mij heb ik er toch ook last van al is het niet heel erg merkbaar voor mij. Ik sluit het niet uit athans!

[ Voor 11% gewijzigd door Dreanor op 01-11-2010 10:53 ]

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:58
AltWouss schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:51:
Ik heb het spel nu ook een tijdje, helaas heb ik sinds de update enorme last van lag. Nu ik de render distance op normal heb gezet is het iets speelbaarder geworden maar de performance is met de laatste update vlink ingestort.

Ik heb soms last van een gigantische fps spike als ik ergens naar beneden loop.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Mensen die graag naar X's Adventures kijken kan ik deze ook aanraden: YouTube: Kanaal van Coestar
Deze serie heeft al 55 afleveringen en loopt nog steeds :)

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 01-11-2010 11:01 ]

PSN id: NL_SToRM

• Mattie112
Pft nog meer video's. Moet heel X nog afkijken dan die ook nog......... straks heb ik geen tijd meer om MC te spelen :p

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
"Dokter help, ik ben verslaafd aan video's kijken van een verslavend spel!" :*)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 01 november 2010 @ 07:56:
[...]
Hoe? Of kan je de Nether al in in SMP?
Nee, maar Sjoerd had wat materialen rond liggen strooien. En toen ik koek stond te verkopen hebben anderen die blokken erboven op geplaatst. :+ De pompoenen kun je natuurlijk wel gewoon in de normale map vinden.

• ChrissieOne

ChrissieOne

GLaDOS

Eey dudes, ff een vraagje, of eigenlijk 2:

1: ik kan niet inloggen op tc.grum.nl, ik krijg steeds een time-out...

2. Ik kan nu ook niet meer inloggen op een outdated client, maar bij de update krijg je toch dat lava geklooi?
Hoe kan je hem updaten zonder dat geklooi?

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11 15:03

Austin

Uit een boek

^^
Hier ook probleem van niet in kunnen loggen.
Volgens mij heeft Notch er weer update door heen geduwd zag MC client het e.a. ophalen.

• Wussie
Er is momenteel iets mis met de tweakcraft server - komt vanzelf wel weer terug zodra het gefixt is, je kan gewoon je client updaten om te connecten.

• ChrissieOne

ChrissieOne

GLaDOS

Ah vandaar, maar het ging niet om mijn client, maar die van de server (niet de tweakers server hoor :P)
Die is nog niet geupdated, maar dan gaat alles met lava toch naar de ******?

Iig is ie dus wel online, de tweakers server, maar er kan dus niemand inloggen?

• speek1984
@Mattie112 en Draenor
Ik heb wel de nieuwe versie, dat herinner ik me wel gezien te hebben (ben nu op het werk). Apart.. Ah well, zal vast aan mij liggen dan. Ik weet toch echt 1000% zeker dat mijn spullen niet op de plek lagen waar ik dood ging...
Blijven items voor altijd liggen of gaan die na een tijdje weg? Kan het zijn dat ze er straks nog liggen als ik er nog eens heen loop?

En nee, ik had mijn client niet nog al die tijd draaiend Draenor :+ Maar het verslavings-niveau is echt mega-hoog. Ik moet mezelf soms echt dwingen om te stoppen. :9

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol, pompoen op je hoofd zetten gaat echt nergens over :D

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:45

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb het spel nu ook een tijdje, helaas heb ik sinds de update enorme last van lag. Nu ik de render distance op normal heb gezet is het iets speelbaarder geworden maar de performance is met de laatste update flink ingestort.

Yes, FPS lagg bij Orthance, ik heb hem op normal en ik heb een quadcore 2.8Ghz 8GB ramm en GTX260 dus... ligt denk ik aan de client...

Si vis pacem, para bellum

• vistu
Zal ik dan maar uitsluitsel geven.
Zoals het lijkt gaan we de komende tijd niet resetten. We hebben de eerste biomes al gevonden, en op de nieuwe server zullen we een grotere wereld kunnen maken, met vanzelfsprekend meer biomes. Dankzij een plugin die door Meaglin is geschreven kan je sneeuw nu ook harvesten op de server, en regenereert de sneeuw na verloop van tijd ook weer. Daarnaast gaan we kijken naar een plugin die het mogelijk maakt om portals te gebruiken als alternatief voor warps, en kijken we naar nog een plugin waarmee health toegevoegd zou kunnen worden.
Zolang de biomes niet beter worden gegenereerd, zullen we niet resetten maar hierop doorgaan. In ieder geval de komende maand zullen we op de huidige map doorgaan.

[ Voor 0% gewijzigd door vistu op 01-11-2010 14:53 . Reden: Bedankt .oisyn ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vistu schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:48:
en regenereert de sneeuw na verloop van tijd ook weer
Voor de mensen die het ook even niet snapten ;)

• Mattie112
vistu schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:48:
[...]
Dankzij een plugin die door Meaglin is geschreven kan je sneeuw nu ook harvesten op de server, en regenereert de sneeuw na verloop van tijd ook weer.
[...]
Waar zou ik die plugin kunnen vinden :) ?

Ben ook benieuwd naar de andere plugins. Kan je dat even melden hier welke het zijn als ze werken :) bedankt alvast!

• Dreanor
Speek schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:11:
@Mattie112 en Draenor
Ik heb wel de nieuwe versie, dat herinner ik me wel gezien te hebben (ben nu op het werk). Apart.. Ah well, zal vast aan mij liggen dan. Ik weet toch echt 1000% zeker dat mijn spullen niet op de plek lagen waar ik dood ging...
Blijven items voor altijd liggen of gaan die na een tijdje weg? Kan het zijn dat ze er straks nog liggen als ik er nog eens heen loop?

En nee, ik had mijn client niet nog al die tijd draaiend Draenor :+ Maar het verslavings-niveau is echt mega-hoog. Ik moet mezelf soms echt dwingen om te stoppen. :9
Items verdwijnen na, ik dacht, 5 minuten! Creeper explosies op items die op de grond liggen vernietigen die items (maar dit weet ik niet zeker).

Ook verdwijnen items als je dood bent en het spel afsluit. Zo heb ik een volle inventory verloren toen ik dood ging en per ongeluk het spel afsloot. :+

• speek1984
Ah thanks voor de opheldering. Misschien dan een combo geweest? Volgens mij liep er toen ook nog een zombie of een skeletje rond. Zou kunnen dat ik daardoor vermoord ben en dat de creeper vervolgens met zijn explosie mijn items vernietigde?
Pff anywayz, ik craft wel weer wat nieuw spul :P

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

De server blijft zeker nog een maand AWESOME .

*pakt blauw papier en begint met blokjes huizen en delen voor citadel te ontwerpen* =)

Gegroet!

• vistu
We zijn zojuist overgegaan op onze nieuwe server. Een beest van een server met een i7 980x hexacore tot 3,6ghz, 24 gb ddr3 en een 120 gb ssd gaat de komende tijd minecraft hosten. Gaandeweg zullen we bepaalde limieten ophogen; waaronder de grootte van de map en het aantal spelers dat tegelijk online kan.

Verwijderd

Misschien leuk idee om soort contest te maken icm projecten. Om de zoveel tijd weer een nieuwe thema.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:11

BioHazard

*\o/*

vistu schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:26:
We zijn zojuist overgegaan op onze nieuwe server. Een beest van een server met een i7 980x hexacore tot 3,6ghz, 24 gb ddr3 en een 120 gb ssd gaat de komende tijd minecraft hosten. Gaandeweg zullen we bepaalde limieten ophogen; waaronder de grootte van de map en het aantal spelers dat tegelijk online kan.
Verrek zeg, dat zijn behoorlijke specs. :|

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 18:47
BioHazard schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:58:
[...]

Verrek zeg, dat zijn behoorlijke specs. :|
Zeker.. en hoeveel bandbreedte heeft dat ding kwa Internet connectie? En hoeveel spelers verwacht men aan te kunnen?

• vistu
maniak schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:10:
[...]

Zeker.. en hoeveel bandbreedte heeft dat ding kwa Internet connectie? En hoeveel spelers verwacht men aan te kunnen?
100 mbit met een cap van 5 tb / maand. We verwachten er tussen de 100 en 125 man tegelijk mee online te kunnen hebben.

• zwittrooper
  • Nu online
Speel nu een weekje of 2 Minecraft. Heb al een paar keer op deze server gekeken, en er zitten echt mooie gebouwen tussen. Wel leuk dat er op de server nu ook sneeuw etc. is gekomen.
Merk ook dat het beter draait met de nieuwe server. Had vorige week een paar keer problemen met de verbinding en dat heb ik nu nog niet gehad. (Opeens was de verbinding verbroken.)

Is er nog iemand die voor me wil vouchen? (op beta.tweakcraft.net)
Wordt saai als je niks kan bouwen en alleen maar kan rondkijken :p

• SToRM666
Wat ik nog wel een vervelende 'bug' vind is dat als je bijvoorbeeld een boog in je hand hebt of een stuk ham, je datgene in je hand gebruikt op het moment dat je rechts wil klikken op een deur of een kist.

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 01-11-2010 20:15 ]

• Pvt-freak
  • Laatst online: 13-10-2015
Hoe kun je iemand zoeken om je te vouchen? Dat snap ik nog niet helemaal en ik zou echt enorm graag bouwrechten willen :(

• vistu
Pvt-freak schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:01:
Hoe kun je iemand zoeken om je te vouchen? Dat snap ik nog niet helemaal en ik zou echt enorm graag bouwrechten willen :(
Gewoon inloggen op de server, en een beetje meepraten in de chat, heb je binnen de kortste keren buildrights :)

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:18
Heb al een nadeel gevonden van de bosrijke gebieden met Biomes...

Dacht even een mooi lava baken te maken zodat ik mijn huis makkelijk terug kon vinden in het donker. Dacht er alleen even niet aan dat mijn huis midden in een enorm bos stond. Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/9273/minecraftbosbrand.png

*oeps* :+

• Dreanor
SToRM666 schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:11:
Wat ik nog wel een vervelende 'bug' vind is dat als je bijvoorbeeld een boog in je hand hebt of een stuk ham, je datgene in je hand gebruikt op het moment dat je rechts wil klikken op een deur of een kist.
Ja, deze bug bestaat al heel lang. Ook voor de Halloween update. Ik heb mezelf wel eens erg verwond door lava bucket vast te hebben en een deur willen openen ... :+

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:56
Op de vorige pagina las ik iets over het gebruik van plugins voor bijvoorbeeld het limiteren van de map grootte en het werkend krijgen van het regenereren van sneeuw in de server.
Aangezien ik binnenkort ook een server wil opzetten voor vrienden (niet zo groots als tweakers natuurlijk) ben ik voornamelijk geïnteresseerd in het limiteren van de map grootte.
Weet iemand waar ik deze plugins kan vinden ?

ps. wat een specs van de nieuwe tweakers server >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchmania op 01-11-2010 21:57 ]

Verwijderd

Dutchmanic schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:56:
Op de vorige pagina las ik iets over het gebruik van plugins voor bijvoorbeeld het limiteren van de map grootte en het werkend krijgen van het regenereren van sneeuw in de server.
Aangezien ik binnenkort ook een server wil opzetten voor vrienden (niet zo groots als tweakers natuurlijk) ben ik voornamelijk geïnteresseerd in het limiteren van de map grootte.

er is een plugin genaamd ''borderlands'' hiermee kan je je mapsize instellen

• Zupertails
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-03-2024
De huidige server wordt al heerlijk verkracht op't moment.
graag mijn respect voor mijn posse : Ocwil die een volledige dag nonstop heeft zitten graven voor Peking
Afbeeldingslocatie: http://www.zupertails.be/stuff/peking-beginnings01.jpg
Sneak preview

Je kan al helpen graven met de gracht en de omwalling volgens plan : http://www.zupertails.be/stuff/forbidden-template.jpg

Bedenk nog even dit : het is volgens mij één van de grootste bouwwerken OOIT op een MC server
Dat gaat volk trekken ;)

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:01:
[...]

er is een plugin genaamd ''borderlands'' hiermee kan je je mapsize instellen
Bedankt voor de tip, net even geprobeerd en werkt perfect...

• Mattie112
Dutchmanic schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:56:

Als je opzoek bent naar een rustigere server ben je altijd welkom bij mij: 91.205.213.105 of mc.mattie-systems.nl

De plugings vind je over het algemeen op het minecraft-forum of het hey0-forum (er vanuitgaande dat je gebruik wilt maken van de hey0 modded server)!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-10 19:08
Hoeveel ram heeft de server eigenlijk over als hij vol zit? Is het geen idee om een RAMDISK aan te maken (die wel laten mirroren) en daar de map en server op de hosten? +- 6gp/s read/write is toch wel lekker..

• vistu
t1mmy schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:08:
Hoeveel ram heeft de server eigenlijk over als hij vol zit? Is het geen idee om een RAMDISK aan te maken (die wel laten mirroren) en daar de map en server op de hosten? +- 6gp/s read/write is toch wel lekker..
Gebeurd al tijden; zonder ramdisk trekken de schijven zich helemaal stuk. De ramdisk is 2 gb atm, kunnen we een aardig grote map op hosten (map is nu zo'n 800 mb).

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De oude? 0 .. de nieuwe .. meer dan tonnen :D

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-10 19:08
vistu schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:20:
[...]

Gebeurd al tijden; zonder ramdisk trekken de schijven zich helemaal stuk. De ramdisk is 2 gb atm, kunnen we een aardig grote map op hosten (map is nu zo'n 800 mb).
Ah oke! :)

Waarom komt het geld eigenlijk vandaan?

[ Voor 6% gewijzigd door t1mmy op 01-11-2010 23:48 ]

• Sir.roYa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-10 14:23
Mijn minecraftnaam: royanl
Zet hem maar bij de beginpost:) Ik ben al helemaal verslaafd!:$

Verwijderd

Sir.roYa schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:52:
Mijn minecraftnaam: royanl
Zet hem maar bij de beginpost:) Ik ben al helemaal verslaafd!:$
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een DM aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Vet, ik kom binnenkort zeker eens kijken :)

It's always DNS...

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 22:44
t1mmy schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:23:
[...]

Ah oke! :)

Waarom komt het geld eigenlijk vandaan?
Het geld voor de server komt van een selecte groep spelers die bereid waren te doneren. :)

(JelmarG op mc.grum.nl).

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-11 14:06

Ik heb ook last van lag af en toe. om de 10-20 seconden bevriest mijn spel heel even. in debug mode zie je dan ook een spike in die .. um .. CPU grafiek?

In zijn developer blog heeft Notch ook beschreven dat er ergens een infinite loop in z'n lighting code zit wat hij niet heeft kunnen oplossen. Dus heeft die er een workaround ingebakken, dat die loop na een aantal iteraties gewoon keihard word afgebroken.

Volgens mij heb ik daar continue last van. Voor 1.2.0_01/02 draaide alles soepel.

Dus volgens mij heeft die z'n code een beetje lopen vernaggelen. Persoonlijk zou ik 't niet gereleased en/of terug naar een vorige versie gegaan zijn als ik wist dat er zo'n bug in 't spel zat.

Kan me ook voorstellen dat Notch' lawyer daar mss. over de zeik is over gegaan? :+

• AltWouss
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10 13:10
Zupertails schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:12:
De huidige server wordt al heerlijk verkracht op't moment.
graag mijn respect voor mijn posse : Ocwil die een volledige dag nonstop heeft zitten graven voor Peking
[afbeelding]
Sneak preview

Je kan al helpen graven met de gracht en de omwalling volgens plan : http://www.zupertails.be/stuff/forbidden-template.jpg

Bedenk nog even dit : het is volgens mij één van de grootste bouwwerken OOIT op een MC server
Dat gaat volk trekken ;)
Dat project gaat nog wel even tijd kosten lijkt mij. Heb je ook een in-game overview van het hele project?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39
Ikzelf heb ook problemen met die spike. Maar goed, overleven we wel weer. Lijkt me dat hij dit soort problemen ook wel gaat aanpakken.
Dit is trouwens zowel multi- als singleplayer.

Gisteren nog even op de server wezen kijken en Orthanc ziet er ontzettend gaaf uit zeg. Ook met die bomen enzo. Hulde.

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Nog even wachten tot het geld op mijn paypal account is bijgeschreven en ik koop Minecraft ook. Lijkt me erg leuk om ook op de Tweakers server te spelen. Ben ook best bereid een bedrag te doneren.

Is het heel erg als je in het begin niet meehelpt aan de 'grotere' projecten maar een beetje voor jezelf aan het kloten bent? Ik heb wel al even gespeeld maar begrijp nog niet alles, zou daarom eerst zelf wat dingetjes willen proberen voordat ik aan het 'echte' werk begin. :)

• SToRM666
Arunia schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:58:
Gisteren nog even op de server wezen kijken en Orthanc ziet er ontzettend gaaf uit zeg. Ook met die bomen enzo. Hulde.
Orthanc is inderdaad prachtig afgewerkt met die bomen. Is gelijk een heel ander zicht :)

[ Voor 57% gewijzigd door SToRM666 op 02-11-2010 10:00 ]

• Wussie
FreqAmsterdam schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:55:Is het heel erg als je in het begin niet meehelpt aan de 'grotere' projecten maar een beetje voor jezelf aan het kloten bent? Ik heb wel al even gespeeld maar begrijp nog niet alles, zou daarom eerst zelf wat dingetjes willen proberen voordat ik aan het 'echte' werk begin. :)
Geen enkel probleem :>

• vistu
FreqAmsterdam schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:55:
Nog even wachten tot het geld op mijn paypal account is bijgeschreven en ik koop Minecraft ook. Lijkt me erg leuk om ook op de Tweakers server te spelen. Ben ook best bereid een bedrag te doneren.

Is het heel erg als je in het begin niet meehelpt aan de 'grotere' projecten maar een beetje voor jezelf aan het kloten bent? Ik heb wel al even gespeeld maar begrijp nog niet alles, zou daarom eerst zelf wat dingetjes willen proberen voordat ik aan het 'echte' werk begin. :)
Dat is geen enkel probleem, er zijn geen verplichtingen in de server (nja, dingen niet stuk maken en al het andere logische). Je kunt gewoon je eigen project opstarten, of gaan minen of iets anders, staat je vrij.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of sneeuwballen gooien naar degene die wel serieus bezig zijn :7

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:23
Haha! Lang leve sneeuwballen :D

Ik hoop trouwens dat wel IRL ook wat sneeuw krijgen :)

verder moet ik zeggen dat ik ernstig underwhelmed ben door de update... Ik had toch echt gehoopt in multiplayer weg te rennen voor mobs enzo... En fucking ingewikkelde minecart-systemen te bouwen en whatnot...

• Tazz@NL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 09:16
Zsub schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:20:
Haha! Lang leve sneeuwballen :D

Ik hoop trouwens dat wel IRL ook wat sneeuw krijgen :)

verder moet ik zeggen dat ik ernstig underwhelmed ben door de update... Ik had toch echt gehoopt in multiplayer weg te rennen voor mobs enzo... En fucking ingewikkelde minecart-systemen te bouwen en whatnot...
Ja, ik vind het ook tegenvallen.

Als hij nou eerst eens zorgt dat alles dat werkt in de singleplayer ook in de multiplayer werkt.... i.p.v. allemaal nieuwe functionaliteiten inbouwen.
Pagina: 1 ... 41 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---