[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 57 Laatste
Acties:
  • 403.655 views

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 10:38
Tsja, daar is het een alpha voor... Maar hij heeft nu in ieder geval zijn target gezet op het werkend krijgen van SMP (Survival MultiPlayer), dus inclusief minecarts en whatnot.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11 15:03

Austin

Uit een boek

Ik dacht juist weer gezien te hebben dat minecarts voor mp werden doorgeschoven naar bèta

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

VyperX schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:42:
Tsja, daar is het een alpha voor...
Lekkere dooddoener ook. Als wij een alpha releasen dan is er een strak plan van wat moet werken, en dat moet dan ook echt werken. En dan gaan we ondertussen niet bezig met andere features die ons ook wel leuk lijken. Zeker niet als dat het risico oplevert dat dingen die al werken weer stuk gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2010 12:50 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• VyperX
Ik bedoelde meer met het idee dat er in een alpha iteratief meer features worden toegevoegd. Notch heeft/had als indie developer een volledige vrijheid om te kiezen aan welke features hij ging werken. Ook net bij de Halloween update heeft ie vantevoren aangegeven waaraan hij (in deze 'sprint') ging werken. Dat het multiplayer uiteindelijk niet meer binnen de tijd paste is vervelend voor ons, maar hij heeft wel aangegeven dat hij er nu mee bezig gaat. (Ok, niet met de multiplayer minecarts, zoals ik dacht...)

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-11 17:04

Decennia

VECTORHEAD

Zo prachtig in de server hoe er over games altijd discussies ontstaan. Zelda slecht, Halo slecht. Kan er wel om lachen, maakt het opzich gezelliger =P

& als ik sneeuw mine krijg ik niks -.- ? Komt dat door de lag ofso, want ik heb gewoon na 10 seconden dat ik geen tekst meer zie of mensen zie lopen etc. NOTCH doe er wat aan !

Gegroet!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vziw is de sneeuw-mine-plugin (tijdelijk?) gedisabled

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-11 22:24
Ik zit op een vrij oude pc (P4 2.8Ghz, 1GB Ram en een Ati Radeon 9500Pro 128MB) en ik vroeg me af of het normaal het is dat het vrij schokkerig loopt. Dan bedoel ik minder dan 20fps. Zijn er nog tweaks toe te voegen buiten die in het menu? Of kan ik beter meer ram/snellere GPU zoeken?

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:05

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag heb ik me deze game ook maar aangeschaft. had verschillende filmpjes op youtube gezien en hier veel gelezen. Heb hem tussen de middag van het werk eventjes gespeeld en zag er wel schattig uit :). Kan niet wachten tot ik klaar ben en kan gaan oefenen. Is er een mogelijkheid om samen met jullie online te bouwen?

Gr Sjoerd/Oxigeon

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 08:49

Tylocke

[Team Carrack]

MailMan schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:43:
Ik zit op een vrij oude pc (P4 2.8Ghz, 1GB Ram en een Ati Radeon 9500Pro 128MB) en ik vroeg me af of het normaal het is dat het vrij schokkerig loopt. Dan bedoel ik minder dan 20fps. Zijn er nog tweaks toe te voegen buiten die in het menu? Of kan ik beter meer ram/snellere GPU zoeken?
Je grafische kaart kan de bottleneck zijn. Heb je al de draw distance verlaagd naar short en misschien andere grafische opties verlaagd? Dat kan helpen. Ik ga er trouwens vanuit dat je Windows XP gebruikt. Indien je een nieuwere variant gebruikt kan extra geheugen helpen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• AltWouss
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10 13:10
MailMan schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:43:
Draw distance zou veel uit kunnen maken, helaas is na de laatste update de performance ook minder geworden. Op het developmentblog had Notch het over een infinite loop.

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 20:31
.oisyn schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:49:
[...]

Lekkere dooddoener ook. Als wij een alpha releasen dan is er een strak plan van wat moet werken, en dat moet dan ook echt werken. En dan gaan we ondertussen niet bezig met andere features die ons ook wel leuk lijken. Zeker niet als dat het risico oplevert dat dingen die al werken weer stuk gaan.
En dat is stemmingmakerij. Ik druf wel een aardig centje op te gooien dat 'wij' in de context van, ik noem maar wat, bedrijfsomgevingen geplaatst moet worden. En dat valt dus onmogelijk te vergelijken met een spelletje, waarbij 'andere features die ons ook wel leuk lijken' allesbepalend kan zijn voor het succes van genoemd spelletje. Notch speelt een iets ander spelletje dan 'wij' :*)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zit zelf in de gamesindustrie mind you, ik redeneerde dus ook vanuit de context van een game.

• Keuvie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 15:17
Notch heeft altijd aangegeven dat het spel niet af was en dat het uitgebreid word. Hij staat volledig in het recht er een platform shooter van te maken, alhoewel dat hem niet in dank zal worden afgenomen.

Als je een product wil hebben wat een constante gamervaring heeft moet je een game kopen dat gereleased is.

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
.oisyn schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:49:
Ik zit zelf in de gamesindustrie mind you, ik redeneerde dus ook vanuit de context van een game.
Ja, maar je kunt een standaard bedrijf niet vergelijken met een indie-developer die in z'n eentje aan zo'n game werkt.

Heb je wel eens dwarf fortress gespeeld? Dat is echt helemaal rampzalig kwa bugs. Toch een verslavend spel.

https://niels.nu

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Voor mij had die Hell dimensie trouwens niet echt gemoeten en ik denk niet dat ik er veel gebruik van zal maken. Ik zou het persoonlijk leuker gevonden hebben dat je een portal in je huis zou kunnen zetten en als je dan een eind gaat lopen en je bouwt er nog 1, dat je dan direct in je huis terug zou kunnen komen. Maar dat zou misschien wel ingewikkeld kunnen worden kwa interface als je veel portals hebt.

PSN id: NL_SToRM

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:16:
[...]

Ja, maar je kunt een standaard bedrijf niet vergelijken met een indie-developer die in z'n eentje aan zo'n game werkt.
Hij verdient anders meer dan wij :) (overigens zijn wij ook gewoon independent - het grote verschil is natuurlijk dat wij werken voor studio's, en dus niet onze eigen game uitbrengen). En het is niet alsof een goede planning en afbakening van het werk dat je gaat doen voor indie developers niet geldt. Ook hij heeft te maken met de klant.
Heb je wel eens dwarf fortress gespeeld? Dat is echt helemaal rampzalig kwa bugs. Toch een verslavend spel.
Nee, maar ik zie eerlijk gezegd ook niet helemaal wat dat ermee te maken heeft :)
keuvie schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:03:
Notch heeft altijd aangegeven dat het spel niet af was en dat het uitgebreid word. Hij staat volledig in het recht er een platform shooter van te maken, alhoewel dat hem niet in dank zal worden afgenomen.

Als je een product wil hebben wat een constante gamervaring heeft moet je een game kopen dat gereleased is.
Waar het me om gaat is dat er blijkbaar geen kritiek geüit mag worden omdat het alpha is. Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal onzin.

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2010 16:30 ]

• Hydra
.oisyn schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:25:
Hij verdient anders meer dan wij :). En het is niet alsof een goede planning en afbakening van het werk dat je gaat doen voor indie developers niet geldt. Ook hij heeft te maken met de klant.
Hij heeft een compleet ander business model. Hij heeft geld nodig voor de ontwikkeling en klopt daarvoor niet bij een publisher aan (waar 'ie nooit geld van gekregen heeft) maar rechtstreeks bij z'n klanten. En ja, nu verdient hij veel geld, maar dat is in korte tijd HEEL erg rap gegaan, vooral omdat het via comics nogal een internet rage is geworden.

Op dit moment is z'n prio om SMP 100% werkend te krijgen. Dat is toch ook 'bugfixen'?
Nee, maar ik zie eerlijk gezegd ook niet helemaal wat dat ermee te maken heeft :)
Bedoel alleen maar dat het nog veel slechter kan. Dat spel is al echt jaren in Alpha en zit vol bugs. MC heeft een paar bugs maar m.i. weinig schokkende dingen.
.oisyn schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:25:
Waar het me om gaat is dat er blijkbaar geen kritiek geüit mag worden omdat het alpha is. Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal onzin.
Krietiek mag, maar je zit een beetje te zeuren, that's all ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Hydra op 02-11-2010 16:29 ]

• VyperX
Notch wrote:
[...]
I also want to make the portals able to teleport players between servers, both on different IPs and just to a different port on the same IP. [...]
Oftewel, er zal vast nog een hoop mogelijk worden gemaakt met die portals...

Voor mij is The Nether een leuke plek om te ontdekken en te overleven... Als straks/ooit survival in multiplayer belangrijk wordt, dan gaat het helemaal leuk worden. :) Doet me een beetje denken aan het hele worm-hole verhaal wat ze aan EvE Online toentertijd hebben toegevoegd. Alleen is er in the Nether (nog) niet echt iets van waarde te halen.

(Hoewel die permanent-brandende blokjes best handig zijn als bread-crumb in de echte wereld, zeker als straks torches beperkt branden.)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:28:
Krietiek mag, maar je zit een beetje te zeuren, that's all ;)
Ja hallo, de reden dat ik zeur is omdat elke vorm van kritiek de grond in wordt geboord met "het is alpha, dus niet zeuren", waar ik een beetje moe van wordt (let wel, ik was niet degene tegen wie die opmerking werd geponeerd). Daarom typte ik een verhaaltje waarom het zijn van alpha geen zak zegt over wat je wel en niet doet. Verder zeurde ik trouwens helemaal niet, ga maar teruglezen. Het is uitgemond in deze discussie omdat jullie erover zeuren dat ik niet mag zeuren 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 02-11-2010 16:35 ]

• Hydra
.oisyn schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:31:
Ja hallo, de reden dat ik zeur is omdat elke vorm van kritiek de grond in wordt geboord met "het is alpha, dus niet zeuren", waar ik een beetje moe van wordt (let wel, ik was niet degene tegen wie die opmerking werd geponeerd). Daarom typte ik een verhaaltje waarom het zijn van alpha geen zak zegt over wat je wel en niet doet. Verder zeurde ik trouwens helemaal niet, ga maar teruglezen. Het is uitgemond in deze discussie omdat jullie erover zeuren dat ik niet mag zeuren 8)7
Joh, lighten up, die laatste regel was helemaal niet serieus, hence the ;)

Ik snap je punt wel, maar hier kies je voor. Je koopt het spel voor de helft van de prijs omdat je gewoon een tester bent. Notch krijgt feedback (en geld) direct van z'n klanten. Nu kun je d'r wel over klagen maar dat is het ontwikkelmodel waar 'ie voor gekozen heeft.

Ik verwees ook naar DF omdat het daar nog veel erger is. Er is functionaliteit kapot gegaan in een update, bepaalde zaken werken voor geen meter meer, en ondertussen is de ontwikkelaar daarvan doorleuk nog meer skinlayers e.d. en ander overcomplex geneuzel aan het implementeren. DF is dan ook een spel dat ik af en toe speel, maar waar ik geen geld aan ga doneren omdat ik het niet eens ben met de manier waarop het ontwikkeld wordt. MC is daar IMHO echt niks bij.

• VyperX
Arme .oisyn... :)

En dat terwijl mijn opmerking over het alpha-zijn niet als reactie op kritiek was, maar meer op de opmerking van Tazz dat hij liever fixes zag dan nieuwe functionaliteit. Ik wou alleen maar aangeven dat alpha juist de periode is waarin nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd (gevolgd door fixes mbt die functionaliteit).
Tazz@NL schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:39:
[...]
Als hij nou eerst eens zorgt dat alles dat werkt in de singleplayer ook in de multiplayer werkt.... i.p.v. allemaal nieuwe functionaliteiten inbouwen.
Anyway, Minecraft is gaaf en we kijken allemaal uit naar de fixes in multiplayer *O*

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48
Deze post staat ook op pagina 157, maar werd helaas onder gesneeuwd door alle update posts. Wou hem toch ff herhalen want ik heb er leuk wat tijd in gestoken dit te maken/typen. :) Voor wie geïnteresseerd is mijn afscheid van de oude wereld. :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gezien de Halloween update er bijna is wil ik een overzicht showen van mijn oude wereld die ik ga verlaten als ik de update heb. Dus bij deze veel kijkplezier!

Ik heb alles in een Picassa album gezet voor degene die alle 35 afbeeldingen willen zien (met bijschrift). Om niet alle 35 screens hier te posten zal ik enkel de mooiste/belangrijkste hier plaatsen.

Spawn
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TMyBKVtrddI/AAAAAAAAAWQ/U4sTpDqjQGM/s128/ScreenShot016.png

Hier zie je mijn spawn, met direct zicht op de berg met lava-torch zodat ik altijd mijn huis terug vind als ik ver weg loop!

Mijn Huis
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TMyBKqG64LI/AAAAAAAAAWY/9c8BiAF3co0/s128/ScreenShot018.png

Dit is niet de meest duidelijk screen, maargoed. Je ziet links mijn boomhut, rechts daarvan mijn huis met tuinen en daarnaast de berg met lava fakkel waardoor ik gemakkelijk mijn weg terug kan vinden.

Achterkant Huis
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TMyFTZuiV_I/AAAAAAAAAYI/byNASEZRUTs/s128/ScreenShot043.png

En hier de achterkant van mijn huisje aan het natuurlijke meertje. Links de natuurlijke waterval (welke ik wel zelf aangepast heb) en berg met lava fakkel. Mijn huisje in het midden en rechts mijn boomhut.

Nacht/Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TMyNsb2x0VI/AAAAAAAAAb4/OyIPLcvV1ns/s128/ScreenShot055.png

En hier de laatste foto uit mijn album. Het is nacht dus je kan goed zien waar ik bezig ben geweest. :P In het midden is mijn huisje, met tuin en voortuin. Mijn crosshair staat op de ingang van mijnschacht 2 met opslagruimtes en tunnel naar mijn bos. Het bos, links op de screen, heb ik helemaal zelf geplant, daar stond geen enkele boom.

Ook zie je nog wat verlichte plekken bovenin. Dit zijn glazen tunnels zeg maar waar ik daglicht naar binnen krijg in de mijnschachten of tunnels. Bovenin rechts, dat is mijn spawn bij dat verlichte punt. Waarschijnlijk niet erg duidelijk beschreven maar toch. :P

Bekijk het volledige album als je zin hebt en alles wilt zien. Misschien voeg ik nog wat andere screenshots toe maar dat weet ik niet zeker. Deze wereld ga ik achterlaten ook al heb ik vele doelen nog niet gehaald.

Niet gehaalde doelen:
- Bouwen haven
- Bouwen vuurtoren (bij de haven)
- Ver ver weg varen om nieuwe basis te bouwen
- Mijnschacht 2 volledig leeg mijnen
- Diamand vinden en verwerken (ok, ik heb 2 diamand gevonden)
- Omgeving verder verkennen
- en meer ...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• VyperX
Ziet er gaaf uit, Dreanor :)
Vind het altijd grappig om te zien hoe mensen hun omgeving inrichten in Minecraft... Ikzelf ben meer van het exploren, en heb alleen een vrij basic huis gemaakt met opslag en furnaces. Andere mensen maken hele bouwwerken, en weer andere mensen maken bergen met de grond gelijk. :P

Ga je nu beginnen in een nieuwe wereld? Al plannen? :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

VyperX schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:44:
Arme .oisyn... :)

En dat terwijl mijn opmerking over het alpha-zijn
Je bent alleen niet de enige, ik heb de opmerking hier al 100 keer gepost zien worden :)

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Wil iemand alsjeblieft voor mij vouchen? Ik zit al een tijd rond te kijken, en heb wat leukje ideetjes gekregen. :)

• Dreanor
VyperX schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:03:
Ziet er gaaf uit, Dreanor :)
Vind het altijd grappig om te zien hoe mensen hun omgeving inrichten in Minecraft... Ikzelf ben meer van het exploren, en heb alleen een vrij basic huis gemaakt met opslag en furnaces. Andere mensen maken hele bouwwerken, en weer andere mensen maken bergen met de grond gelijk. :P

Ga je nu beginnen in een nieuwe wereld? Al plannen? :)
Ja, ben al in een nieuwe wereld begonnen, met biomes e.d. Heb mijn huis vlak bij mijn spawn gebouwd in een vallei met hoge stijle bergen aan alle kanten. Dus heb regelmatig gratis veren, huiden, etc omdat mobs van de berg af springen mijn vallei in. :P

En ja, ik ben echt van het inrichten, bouwen e.d. Maar mijn doel is om een mooi huis te bouwen, haven en dan ver weg te varen en opnieuw beginnen (min of meer). Dat lijkt mij echt leuk om te doen, ver ver weg verkennen!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:25

Zorian

What the fox?

Welcome to TweakFarm.

Afbeeldingslocatie: http://www.cubeupload.com/files/8cc927farm.png

Wat een ongelooflijk kabaal daar. :p

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Ik had op een gegeven moment een hele kuil vol met dieren. Best wel irritant op zich.

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Dus daar zijn alle dieren gebleven! ;)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Dreanor
En ik in mijn singleplayer zoeken naar kippen omdat ik een veren tekort heb (en dus een pijlen tekort). :/

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bij wie moet ik zijn om op de server te kunnen komen van got :$.

Ben nog een nieuweling.

Gr Sjoerd mijn ingame naam is Oxigeon

EDIT: Ik zit er nu al op ;). Zal me dalijk ff aanmelden bij teamspeak enzo. dat praat ook wat makkelijker.

[ Voor 29% gewijzigd door Oxigeon op 02-11-2010 18:44 ]

Verwijderd

Heb het ook eens gekocht :)

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Sinds de update kom ik om in de beesten. Zowel overdag als 's avonds lopen er twintig stuks vee voor mijn deur. Hebben meer mensen dat, na de Halloween update?

[ Voor 6% gewijzigd door Fzim op 02-11-2010 20:50 . Reden: Spellingsfout ]

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
fabben schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:49:
Sinds de update kom ik om in de beesten. Zowel overdag als 's avonds lopen er twintig stuks vee voor mijn deur. Hebben meer mensen dat, na de Halloween update?
Jep ik heb er ook last van. Ik word echt gek van al die beesten voor mijn huis. DOOD AAN DE PIXEL BEESTEN.
}:O . Behalve de varken die is cool.

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Die dieren zijn idd verschikkelijk irritant, ik kan geeneens meer plots maken zonder dat er dieren in gaan staan.

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
Snap wel waarom het een Halloween update is damn ik ga veelste vaak dood. Spawnt er een creeper in mijn mine.. BOEM dood.
Ga je naar buiten zit er gelijk spin op je kont te sabbelen...
Vind je stuk grot zit er gelijk pijl in je reet.
Zit je in de hell world sla je 1 keer z'n zombie zit gelijk de hele familie achter je aan..dood.

Die portals werken trouwens voor geen meter en die hell world is ook niet veel aan, gelukkig is dat allemaal optoneel en kom ik er eigenlijk niet vaak.
Edit intensief deuren gebruiken scheelt al hoop...

[ Voor 5% gewijzigd door Haas_nl op 02-11-2010 21:29 ]

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Heb net gepaypalt. Hoelang duurt het eigenlijk voordat je geregistreerd bent?
Uurtje of 2 dus :P

[ Voor 11% gewijzigd door Icyzer op 02-11-2010 21:46 ]

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Icyzer schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:37:
Heb net gepaypalt. Hoelang duurt het eigenlijk voordat je geregistreerd bent?
Uurtje of 2 dus :P
meteen

Gegroet!

• compufreak88
Zit er überhaupt wel eens iemand op teamspeak?

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

compufreak88 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:44:
Zit er überhaupt wel eens iemand op teamspeak?
Nee, als iedereen dat zou doen, zou gezelliger zijn, maar word er bijna niet gesproken op de server zelf

Gegroet!

• sniper-cast
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04-2022
Sorry misschien kijk ik er over heen ma waar kan je je registeren om op de server te mogen?

• compufreak88
http://beta.tweakcraft.net/rights

Je mag er sowieso wel op, maar je moet iemand hebben die voor je vouched wil je buildrights krijgen.

[ Voor 61% gewijzigd door compufreak88 op 02-11-2010 23:13 ]

• sniper-cast
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04-2022
Als ik probeer in te loggen krijg ik dit te zien:

disconnected by server
faild to verify user name!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25
Ben je wel ingelogd op Minecraft en heb je een betaalde account daar? Soms helpt het om even Minecraft te herstarten. Die melding krijg je namelijk als de Minecraft server denkt dat je niet ingelogd bent.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:39

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

sniper-cast schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:29:
Als ik probeer in te loggen krijg ik dit te zien:

disconnected by server
faild to verify user name!
Waar probeer je in te loggen? beta.tweakcraft weten ze niet de account details van je Minecraft account niet je zal je eerst moeten registeren.

Si vis pacem, para bellum

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Wat een geniaal, maar verslavend, spel is dit zeg. Morgen maar even op nieuwe beginnen. Begin nu alles te snappen. Mijn huis is nu dermate naar de klote (creep was binnen ontploft) dat ik maar eens opnieuw ga bouwen.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-10 20:42
Meh, sinds de update is Minecraft voor mij niet meer speelbaar, en dat vind ik nog wel het meest jammer. Dat Notch bepaalde features niet toegevoegd heeft is spijtig maar dat komt vast nog wel. Dat hij de update gereleased heeft zodat ik de hele tijd enorme freezes krijg waarbij mij CPU naar 100% schiet vind ik minder fijn. Op deze manier valt er natuurlijk helemaal niet meer te genieten van alles :'(

Hopen dat er een dezer dagen een patch komt die alles weer wat stabieler maakt, voor mij in ieder geval

• SToRM666
Ik had gisteren opeens dat ik dag en nacht meerdere spinnen en zombies door elkaar hoorde in mijn voortuin terwijl ik er geen zag. Wat blijkt nu, ik ben wat slordig geweest met het ophogen van de tuin waardoor er holtes onder mijn tuin zaten waar Mobs in konden spawnen. Ik heb dus her en der gaten moeten graven in mjn tuin om ze te vinden. In de ene holte zaten 4 spinnen en in een andere 3 zombies :P
Die spinnen waren nog best moeilijk, aangezien ik eerst in het gat viel en gelijk aangevallen werd en dus direct ook mijn diamanten zwaard moest proberen terug te krijgen. Alle holtes zijn direct dicht gemaakt, dus ik kan nu weer in alle rust in de tuin lopen :)
Ik heb gisteren ook iets gelezen over boosters voor minecarts, dus misschien dat ik zeer binnenkort maar eens een minecart-systeem ga aanleggen.

Nog wat quotes van Twitter:
notch Markus Persson
The new Minecraft.net sure is stable! And from playtesting, I agree that the monster spawning brightness torch thing stuff now totally sucks

I liked the idea of making torches give off less light the deeper you are.

Some way of making it clear whether an area is safe or not is needed, though.
Het spawnen van Mobs in verlichte ruimtes zal dus waarschijnlijk veranderen in een volgende update :)

[ Voor 36% gewijzigd door SToRM666 op 03-11-2010 11:22 ]

• Dreanor
Zo, in de vorige wereld (pre Halloween) had ik moeite te navigeren in grote grotten en moet groot bedoel ik dat je naar een paar weken nog niet alles verlicht en verkent hebt!

Nu gebruik ik zeer actief borden en wat een wereld van verschil zeg. Kan nu de uitgang, spider dungeon, lava/water veel beter vinden. Alleen kost het wel veel meer tijd dan enkel fakkels plaatsen. :P

Beesten wordt ik ook gek van, ik mijn kleinen tuintje spawnen dag en nacht ongeveer 10 dieren. Doordat deze spawnrate zo hoog is wordt het spel ook makkelijker gezien ik pijlen en varkens vlees in overvloed kan maken. En hierdoor is vissen het niet waard, want in de tijd dat ik één visje van, kan ik ook die vier biggen in mijn voortuin slachten!

En dat vind ik wel jammer, ik speel al op hard en vind het spel eigenlijk nog te gemakkelijk. Maargoed, ik hou ervan dat het spel erg spannen en uitdagend is, dat maakt alles wat je bouwt veel meer waard. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dreanor op 03-11-2010 12:19 ]

• SolvingStorm
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 21:11
Had ik een grot ontdekt onder mijn mooie huisje. Kwam ik lava tegen (mijn eerste keer met lava spelen, woei). Ik dat ophalen met een emmertje. In de haast weer terug naar m'n woning. Wil ik de deur dichtdoen met die emmer lava in m'n handen... Slecht plan!
Heb wel ff zitten denken hoe ik dat ging oplossen (hoewel t antwoord vrij simpel was). Gewoon weer opscheppen ging niet meer omdat het stroomde. uiteindelijk maar water opgezocht. Bleek aardig goed te werken :P (moet je wel op de juiste plek gooien btw, niet midden op die lava stroom, dan doet t nog niks). Gelukkig bleef mijn houten deur wel intact met al die lava er tegenaan. Moet er niet aan denken dat al die mobs die daar onder leven binnen waren gekomen :P

Verwijderd

Die bug/feature heb je ook als je kisten wil openen en ik spreek helaas uit ervaring :+

• SToRM666
Dat is inderdaad een vervelende bug ja. En het lijkt me ook niet zo moeilijk om op te lossen.
SolvingStorm schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:28:
Had ik een grot ontdekt onder mijn mooie huisje. Kwam ik lava tegen (mijn eerste keer met lava spelen, woei). Ik dat ophalen met een emmertje. In de haast weer terug naar m'n woning. Wil ik de deur dichtdoen met die emmer lava in m'n handen... Slecht plan!
Heb wel ff zitten denken hoe ik dat ging oplossen (hoewel t antwoord vrij simpel was). Gewoon weer opscheppen ging niet meer omdat het stroomde. uiteindelijk maar water opgezocht. Bleek aardig goed te werken :P (moet je wel op de juiste plek gooien btw, niet midden op die lava stroom, dan doet t nog niks). Gelukkig bleef mijn houten deur wel intact met al die lava er tegenaan. Moet er niet aan denken dat al die mobs die daar onder leven binnen waren gekomen :P
Als je de bron van de lava kunt opscheppen met de emmer is de lava gelijk weer weg.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 03-11-2010 13:51 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 07:43:
Het spawnen van Mobs in verlichte ruimtes zal dus waarschijnlijk veranderen in een volgende update :)
Fijn. Ik vond het bloed-irritant dat uitgegraven mines of al verkende grotten vol met torches keer op keer weer volzaten met mobs. Had 'm al op peaceful gezet zodat ik gewoon rustig kon minen zonder ineens aangevallen te worden :/

Verwijderd

Vissen is voor mij tot nu toe enkel nuttig geweest binnen: vijvertje van 2x3 en 2 diep gemaakt en dan rustig de dag afwachten met het hengeltje in de hand.

Die portals ga ik toch van weg blijven, had er een gebouwd vlak bij mijn base, loop daar wat rond, ga terug: sta ik midden in 1 of andere woestijn, heeft me toch bijna een halfuur genomen om mijn base terug te vinden. Ik begrijp wel hoe het komt (geen idee wie dat schemaatje had gepost) maar hoop toch dat notch met een beetje oplossing daarvoor komt; bijvoorbeeld door de creatie van een portal gepaard te laten gaan met een heftige explosie in de doelwereld: dan is er normaal wel plaats :)

• AltWouss
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:15:
bijvoorbeeld door de creatie van een portal gepaard te laten gaan met een heftige explosie in de doelwereld: dan is er normaal wel plaats :)
Leek mij logischer de portals gewoon te koppelen, als de portal in hell niet past, verplaatsen, maar niet een nieuwe portal maken in de normale wereld.

Verwijderd

Vissen is voor mij tot nu toe enkel nuttig geweest binnen: vijvertje van 2x3 en 2 diep gemaakt en dan rustig de dag afwachten met het hengeltje in de hand.
ik had ergens gelezen dat je vis alleen vangt waar het 3 diep is.

• MdemiC
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-10 09:38
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:26:
[...]

ik had ergens gelezen dat je vis alleen vangt waar het 3 diep is.
In SP iig niet, ook al is het 1 diep kan ik vis vangen

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
.oisyn schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:08:
[...]

Fijn. Ik vond het bloed-irritant dat uitgegraven mines of al verkende grotten vol met torches keer op keer weer volzaten met mobs. Had 'm al op peaceful gezet zodat ik gewoon rustig kon minen zonder ineens aangevallen te worden :/
Ja, gelukkig heeft Notch al via twitter aangegeven dat dit broken is.

Overigens is het ook in SMP aardig broken, want Jelmarg en ik worden telkens omvergelopen door hordes kippen en varkens :(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kan iemand trouwens bevestigen of de SMP bugs met ovens zijn opgelost?

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:38
Dat Pijltje dat beweegt werkt al wel, verder durf ik het nog niet te testen :')

• ItMeAedri
  • Laatst online: 11:58
Je kan ook mobs en koeien gaan vissen :D gisteren vlogen de koeien mij om de oren!

• Dreanor
Zhalix schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:29:
Je kan ook mobs en koeien gaan vissen :D gisteren vlogen de koeien mij om de oren!
Inderdaad, hopelijk verandert dit NOOIT want het is freaking awesome. Ik vis zombies e.d. als ik op mijn huis sta. Dan gooi ik ze omhoog en sla ik ze weer naar beneden.

3x damage combo!!!
  • 1x Vishaak damage
  • 1x Sla damage
  • 1x Val damage

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
@ Dreanor, vishaak doet geen schade. Ondanks dat je wel de animatie ziet :P..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Dreanor
D4NG3R schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:33:
@ Dreanor, vishaak doet geen schade. Ondanks dat je wel de animatie ziet :P..
Darnit, daar gaat mijn 3-hit combo ... :'(

Ik was ervan overtuigd dat het schade doet, maar heb het net ff snel geprobeerd en na 2 hengels op een koe losgelaten te hebben was ze nog steeds niet dood. Dus dan maar met het zwaard en ik had nog steeds 2 hits nodig (staal zwaard).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
Dreanor schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:54:
[...]

Darnit, daar gaat mijn 3-hit combo ... :'(

Ik was ervan overtuigd dat het schade doet, maar heb het net ff snel geprobeerd en na 2 hengels op een koe losgelaten te hebben was ze nog steeds niet dood. Dus dan maar met het zwaard en ik had nog steeds 2 hits nodig (staal zwaard).
However, though the hurt animation plays, it deals no damage to the mob.
Kwootje van de minecraft wiki:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Fishing_Rod

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:23
Ik ben er trouwens niet achter hoe je precies koeien kan vissen... Ik krijg de indruk dat mensen ze echt naast zich kunnen krijgen met de hengel, maar bij mij laat de hengel los als ik rechtsklik... Noem mij dom, maar mag ik misschien een korte omschrijving? :P

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 13:51
Heeft iemand de MagicCarpet plugin voor hey0 (v123)

Kan hem hierrrr niet downloaden want die site bestaat niet :(

met google kom ik ook alleen maar oude/niet werkende versies tegen

edit: een andere cheat/hack waarmee je kan 'vliegen' in MP is ook goed ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Mattie112 op 03-11-2010 16:55 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Comgenie
  • Laatst online: 16:58

Comgenie

Soms heb je dat

Mattie112 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:45:
Heeft iemand de MagicCarpet plugin voor hey0 (v123)

Kan hem hierrrr niet downloaden want die site bestaat niet :(

met google kom ik ook alleen maar oude/niet werkende versies tegen

edit: een andere cheat/hack waarmee je kan 'vliegen' in MP is ook goed ;)
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=59003 :) De HoverBoat! Dit is alleen wel een client-side mod...

[ Voor 3% gewijzigd door Comgenie op 03-11-2010 17:18 ]

No animals were harmed in the making of this comment.

• vistu
  • Laatst online: 13:30
En is een enkeltje ban indien gebruikt op de tweakers server.

• Comgenie
  • Laatst online: 16:58

Comgenie

Soms heb je dat

vistu schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:21:
[...]

Lijkt me niet meer dan logisch eerlijk gezegd.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Mattie112
  • Laatst online: 31-10 13:51
vistu schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:21:
[...]

Bedankt :)

Is voor op mn eigen server we zijn bezig met een zappelin en dan is het wel handig :p

edit: hou me nog steeds aanbevolen voor die magic carpet, deze werkt toch niet heel lekker

[ Voor 14% gewijzigd door Mattie112 op 03-11-2010 17:30 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Kan het zijn dat Creepers niet meer 'verbranden' zodra de zon op komt. Ik zie de laatste tijd allemaal Creepers vrolijk rond lopen voor mij huis terwijl de zon hoog aan de hemel staat. De Creepers staan trouwens niet in de schaduw, ze staan in een open veld. Best wel vervelend eigenlijk, moet nu eerst goed rond rijken voor dat ik mijn huis uit kan. :/

Verwijderd

Kan ik private server runnen op notebook en dan op desktop spelen? Met nog maar 1 andere speler?

En ehm, waarom maakt m'n pc een piepend geluid als ik bv. MP aanklik, en dan op het ip scherm zit? Het is ook als ik world moet kiezen voor sp :D

• SToRM666
fabben schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:17:
Kan het zijn dat Creepers niet meer 'verbranden' zodra de zon op komt. Ik zie de laatste tijd allemaal Creepers vrolijk rond lopen voor mij huis terwijl de zon hoog aan de hemel staat. De Creepers staan trouwens niet in de schaduw, ze staan in een open veld. Best wel vervelend eigenlijk, moet nu eerst goed rond rijken voor dat ik mijn huis uit kan. :/
Het is voor zover ik weet altijd al zo geweest dat creepers tegen zonlicht bestand zijn. Ik heb er dan ook voor gezorgd dat ze sowieso niet bij mijn deur in de buurt kunnen komen.

[ Voor 84% gewijzigd door SToRM666 op 03-11-2010 18:26 ]

• Matthew
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Kan iemand mij even vertellen wat dit is:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/aax1fc.jpg
Ben het nog niet tegengekomen op de wiki namelijk ;(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Da's een zadel, daarmee kun je een varken berijden (hoewel je het varken niet kunt besturen, dus die doet gewoon wat ie altijd doet, maar jij zit dan op z'n rug). Staat trouwens wel op de wiki :)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 03-11-2010 18:34 ]

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 09:19
Ben net met mijn eerste single player potje bezig, maar kan maar geen torches maken. Zet een stukje coal bovenop een stick, maar er verschijnt niets in het craft vakje. Wat doe ik fout?

Edit: Deze noob haalt flint en coal door elkaar.. excuseer!

[ Voor 14% gewijzigd door harmen1987 op 03-11-2010 18:39 ]

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• Matthew
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Haha :D
bedankt!

Ik kijk altijd in de crafting wiki :+
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Crafting

[ Voor 81% gewijzigd door Matthew op 03-11-2010 18:38 ]

• Dreanor
Matthew schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:29:
[afbeelding]
Varkens Zadel.

Kan je op een varken gooien en varkentje rijden. Echter bepaalt de varken waar hij heen loopt. Als varken dood gaat ben je het zadel kwijt!

Edit: Mmffff, ik faal de pagina te refreshen en dacht dat er nog geen replies waren ...

[ Voor 10% gewijzigd door Dreanor op 03-11-2010 19:33 ]

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:18
Heb vanavond eens een nieuwe wereld gemaakt, omdat ik het gevoel had dat ik in mijn andere (ook maar paar dagen oude) wereld niet echt genoeg Biomes zag. En het bleek dat dat inderdaad het geval was, want man, wat een wereld heeft minecraft gerenderd :D Zeer gevarieerde biomes, in mijn andere wereld heb ik bijna alleen nog maar forest, af en toe wat grasvelden en (hele) kleine stukjes desert gezien.

Hier vanaf een hoge berg zie ik al drie soorten biomes, helemaal bovenin Swampland (vanaf hier niet echt herkenbaar, maar het is er wel), daar onder Taiga, en dat gaat over in Scrubland onderin.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2mneypc_th.jpg

Dan aan de andere kant van die berg zie ik er weer (minstens) drie: Links Taiga, dan ongeveer waar mijn crosshair op staat Savanna, en dan daar achter Dessert.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2qtzaxh_th.jpg

En als je dan even doorloopt tot de woestijn kom je daarachter weer Forest tegen.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/jf9s0m_th.jpg

De berg waar ik voor de eerste twee screens op stond was trouwens ook wel nice:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2n8zkl_th.jpg

Wat één lava spring wel niet uit kan halen :+

• jacobdb
  • Laatst online: 02-11 23:26
Matthew schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:29:
[afbeelding]
dat is een zadel, daarmee kun je op biggen rijden :D

EDIT
.. ook ik faal in refreshen :P

anyway, heb vandaag per ongeluk mn treehouse in de fik gezet... moet echt geen flint&steel meer equipen als ik een deur opendoe 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door jacobdb op 03-11-2010 21:53 ]

• Dreanor
Als ik een game als deze speel dan slaat mijn fantasie op hol. Dan droom ik van wat ik allemaal wel niet zou toevoegen aan de game en meer.

Met Minecraft ben ik nu een website aan het maken zoals ik Minecraft zou update als ik het spel zou maken. :P Ik maak Minecraft uiteraard niet, ben gewoon een fan die op dit moment iets teveel vrije tijd heeft. :P

Dus ... wat vinden jullie hiervan?

https://sites.google.com/site/swiftgameconcepts/minecraft

Het is nog lang niet af en er staat pas 1 update op: The Beautiful World Update. En zelfs deze update heeft nog lang niet alle plaatjes die ik wil toevoegen erop staan.

Meer updates zullen volgen!

ps. ja, dit wil ik voor meer games doen maar is tot nu toe nog niet echt van gekomen. Gezien de simpele graphics is het voor mij gemakkelijker om plaatjes te maken e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door Dreanor op 03-11-2010 22:40 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:39

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mijn World1 op SP Grote mijn zieke kraten geblazen met TNT

Met een save house in HELL

Afbeeldingslocatie: http://th07.deviantart.net/fs70/PRE/i/2010/307/9/3/minecracft_by_terreurbv-d323r67.png

http://rapidshare.com/files/428750840/World1.zip

Plaatsen in C:\Users\YOUR NAME\AppData\Roaming\.minecraft\saves

Map hernoemen als je al een world 1 hebt..

[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 03-11-2010 23:02 ]

Si vis pacem, para bellum

• SToRM666
Tower410 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:46:
Heb vanavond eens een nieuwe wereld gemaakt, omdat ik het gevoel had dat ik in mijn andere (ook maar paar dagen oude) wereld niet echt genoeg Biomes zag. En het bleek dat dat inderdaad het geval was, want man, wat een wereld heeft minecraft gerenderd :D Zeer gevarieerde biomes, in mijn andere wereld heb ik bijna alleen nog maar forest, af en toe wat grasvelden en (hele) kleine stukjes desert gezien.
Dat is wel een erg mooie wereld ja :)
jacobdb schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:51:
anyway, heb vandaag per ongeluk mn treehouse in de fik gezet... moet echt geen flint&steel meer equipen als ik een deur opendoe 8)7
Hmmm... dat is wel balen dan. Heb je geen backup gemaakt ofzo?

Ik heb vandaag voor het eerst eens mijn diamanten zwaard gebruikt. Echt de beste investering ooit. Het zwaard gaat zo te zien erg lang mee en de Mobs hoef je maar 1 of 2 keer te raken en ze zijn al dood.

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
SToRM666 schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:00:
Mensen die graag naar X's Adventures kijken kan ik deze ook aanraden: YouTube: Kanaal van Coestar
Deze serie heeft al 55 afleveringen en loopt nog steeds :)
X's adventures vindt ik leuker om te kijken, maar deze kan er ook wat van. Wel vindt ik de tunes die hij gebruikt geniaal.

Heb eens even de moeite genomen om te lezen O-)

YouTube: -UNOFFICIAL-Minecraft Song (Minecraft Everyday!) by Ceps
YouTube: *OFFICIAL song about MineCraft (jeez you whiners. lol.)* MineCraft: The Song by Bobby Yarsulik

Je moet toch aardig verslaafd zijn om er muziek over te maken :+

[ Voor 31% gewijzigd door daPet op 04-11-2010 01:11 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SToRM666 schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:00:
Mensen die graag naar X's Adventures kijken kan ik deze ook aanraden: YouTube: Kanaal van Coestar
Deze serie heeft al 55 afleveringen en loopt nog steeds :)
Wat ik altijd doe met deuren is dat ik een pressure plate direct achter de deur aan de binnenkant leg. Op die manier kan ik eruit zonder de deur open te doen, maar veel belangrijker, of ik naar binnen of naar buiten loop, de deur gaat altijd automatisch achter mij dicht. Ik zit me dan ook echt de irriteren als ik X of Coe hier de hele tijd handmatig de deur achter hun dicht zie doen (en dat soms ook vergeten) :P

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
En we hebben weer geluk om alle resources in 1 plek te vinden (ijzer & coal zijn er altijd met shitloads blijkbaar)
Afbeeldingslocatie: http://wrongplace.be/files/2010-11-04-02-39.png
met dank aan _Anthor_ & Meaglin voor mee zoeken naar goud :+

Verwijderd

lols, derstraks m'n hele wereld in de fik wegens een enorme bosbrand.

Helaas alles weg :'(

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

GuntherDW schreef op donderdag 04 november 2010 @ 02:43:
En we hebben weer geluk om alle resources in 1 plek te vinden (ijzer & coal zijn er altijd met shitloads blijkbaar)
[afbeelding]
met dank aan _Anthor_ & Meaglin voor mee zoeken naar goud :+
Hoe vind je precies goud?

Ik heb nu in mijn SP gewoon een hele diepe trap gegraven naar beneden toe. Ben nog geen goud etc tegen gekomen. Licht goud op een bepaalde diepte? Of is het zo dat je bijvoorbeeld ook goud net onder de grond kan tegen komen ofzo?

Ik ben nog maar een beginner en ben eigenlijk alles nog een beetje aan het uitvogelen :). Maar ben tot nu toe alleen nog maar Coal en iron tegen gekomen.

• ItMeAedri
  • Laatst online: 11:58
.oisyn schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:45:
[...]

Wat ik altijd doe met deuren is dat ik een pressure plate direct achter de deur aan de binnenkant leg. Op die manier kan ik eruit zonder de deur open te doen, maar veel belangrijker, of ik naar binnen of naar buiten loop, de deur gaat altijd automatisch achter mij dicht. Ik zit me dan ook echt de irriteren als ik X of Coe hier de hele tijd handmatig de deur achter hun dicht zie doen (en dat soms ook vergeten) :P
Met een schakelaar gaat de deur gewoon automatisch dicht! :D

• harmen1987
Hier ook een beginner, maar ben eigenlijk nog niet eens iron tegen gekomen. Ligt dat ook altijd onder de grond of is dat gewoon random? (kan het ook in een bergje zitten?)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• SToRM666
Automatische deuren staan ook nog op mijn todo lijst, maar momenteel ben ik nog druk bezig met het aanleggen van een minecart-systeem. Gisteren ben ik enkele uren bezig geweest met het aanleggen van een platform waar ik kan vertrekken en aankomen inclusief gangen naar mijn huis, maar toen ik bijna klaar was vond ik het resultaat wat tegenvallen (platform ligt veel te hoog). Ik heb nu een veel betere locatie gevonden, dus dat ga ik vandaag als eerste aanpassen :)
daPet schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:02:
X's adventures vindt ik leuker om te kijken, maar deze kan er ook wat van. Wel vindt ik de tunes die hij gebruikt geniaal.
X's adventures is leuker om te kijken ja, alhoewel ik de laatste afleveringen daarvan toch ook wel een stuk minder vind. Coe bouwt daarentegen in de latere afleveringen behoorlijk leuke projecten.

• Weda
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-04-2021
Eergister toch maar gekocht na een filmpje gezien te hebben op YouTube van Seananners (ik volg altijd z'n let's play en CoD / Halo vids), zijn enthousiasme + de positieve comments hebben me overgehaalt die 10 euro te betalen.
Ben rond een uurtje of 10 's avonds begonnen met proberen (wist niets van die Wiki oid), ik sliep rond 2 uur 's nachts pas...05:00 ging de wekker weer >.>
Gisteravond in een nieuwe verse wereld begonnen, na een 5 mins verkennen ben ik bovenop een berg begonnen met een kasteel, heel trappenhuis (soort wenteltrap idee) naar beneden gemaakt, bovenop mijn kasteel een boomgaard + het begin van een brug die mijn kasteel zou verbinden met een andere berg voor een uitkijktoren oid, was supertrots op mijn empire!
Na een dag of 4-5 (ingame) dacht ik is wat uit te breiden naar buiten, doe ik de deur open om te genieten van mijn uitzicht, springen er opeens 2 spinnen door m'n klapdeur naar binnen en hangen gelijk aan m'n poepert, instantkill! (Als je zó bezig bent met je empire wil je nog wel is vergeten armor te maken / voer te eten omdat je regelmatig van je wenteltrap flikkert)
Spawn ik netjes op het strandje, al m'n items weg, geen idee waar m'n kasteel staat en om het nog even erger te maken tikt de klok net 03:15 aan, raad is wie er te laat op werk was vanochtend?

Zodra ik thuiskom van werk begin ik gewoon opnieuw, dit spel is zo damn geweldig!
Heb die 10 euro er al 10000 keer uit qua plezier, beste 10 euro ever!

• Hydra
harmen1987 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:54:
Hier ook een beginner, maar ben eigenlijk nog niet eens iron tegen gekomen. Ligt dat ook altijd onder de grond of is dat gewoon random? (kan het ook in een bergje zitten?)
Hoe lager hoe beter. Diamond kom je sowieso alleen in de onderste 16 lagen tegen. Ongeveer de onderste 4 lagen kun je niet minen omdat daar bedrock zit. De lagen 0-32 ofzo bevatten gold. Gold zul je danook nooit boven de zeespiegel (64) tegenkomen.

Oftewel: helemaal beneden vind je alles (diamond is nog steeds zeldzaam), in een berg ga je alleen coal vinden.
Weda schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:43:
Zodra ik thuiskom van werk begin ik gewoon opnieuw, dit spel is zo damn geweldig!
Hearhear. MC is gewoon een grote zandbak waar je je helemaal uit kunt leven :P

[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 04-11-2010 10:01 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hydra schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:00:
[...]

Hoe lager hoe beter. Diamond kom je sowieso alleen in de onderste 16 lagen tegen. Ongeveer de onderste 4 lagen kun je niet minen omdat daar bedrock zit. De lagen 0-32 ofzo bevatten gold. Gold zul je danook nooit boven de zeespiegel (64) tegenkomen.

Oftewel: helemaal beneden vind je alles (diamond is nog steeds zeldzaam), in een berg ga je alleen coal vinden.

[...]

Hearhear. MC is gewoon een grote zandbak waar je je helemaal uit kunt leven :P
Ok nu begin ik het te snappen. Hoe dieper je graaft hoe betere grondstoffen je kan vinden. Denk dat ik vanmiddag eens een nieuwe game begin. Ga dan echt een eigen stadje oprichten. Mijn eigen huisje buiten bij een berg. Dan een stukje verder een mijn beginnen. En dan weer iets verder je eigen huisje uitbreiden tot een villa die later een heel kasteel of dorp wordt met mooie gebouwen etc.

Welke Add-ons mag je gebruiken op de tweakers server? Mag je bijvoorbeeld een compass en Carthograpgh aan hebben staan zodat je makkelijk kan zien waar je bent?

[ Voor 7% gewijzigd door Oxigeon op 04-11-2010 10:18 ]

• AltWouss
Oxigeon schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:15:
[...]
Welke Add-ons mag je gebruiken op de tweakers server? Mag je bijvoorbeeld een compass en Carthograpgh aan hebben staan zodat je makkelijk kan zien waar je bent?
Compass kun je gewoon craften toch? Of werkt dat niet in multiplayer?

[ Voor 5% gewijzigd door AltWouss op 04-11-2010 10:44 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zhalix schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:34:
[...]

Met een schakelaar gaat de deur gewoon automatisch dicht! :D
Met een pressure plate dus ook, zoals ik beschrijf. Een schakelaar aan de buitenkant zou eventueel nog kunnen, maar dan kost het net zoveel handelingen als gewoon met de hand de deur open doen (die weer automatisch dicht gaat als je naar binnen over de plate loopt)
Oxigeon schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:15:
Ik ben momenteel bezig met een tool die het netwerkverkeer tussen de client en de server monitort, die laat nu iig je huidige positie zien, maar ik wil ook een view implementeren van de wereld en een history bijhouden van waar je al geweest bent. Ook een top-down view waarbij je een plaatje als overlay kunt gebruiken lijkt me erg handig bij het bouwen van grote projecten.

Daarnaast zat ik erover te denken om alle gedownloadde chunks op te slaan en die uit de omgeving alvast naar de client te sturen zodra je een nieuwe chunk binnenloopt, zodat het updaten van de omgeving wat soepeler gaat en de far view distance niet meer zo buggy is :)

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2010 11:16 ]

• SToRM666
Weda schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:43:
Spawn ik netjes op het strandje, al m'n items weg, geen idee waar m'n kasteel staat en om het nog even erger te maken tikt de klok net 03:15 aan, raad is wie er te laat op werk was vanochtend?
Je zou eventueel het programma Cartograph kunnen gebruiken om je huis terug te vinden. Ik vind het sowieso wel leuk om zo af en toe eens een kaart te maken van hoe alles er uitziet op dat moment.
Dit spel behoort toch ook wel tot een van mijn favoriete spellen ooit :)
Hydra schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:00:

Sinds de update schijnt ijzer trouwens meer voor te komen wat ik persoonlijk niet erg vind. Ik vind dat redstone wel erg veel voor komt en ik gebruik het nooit.

• harmen1987
Ah, dat verklaard een hoop! Verder inderdaad mooiste spel wat ik afgelopen jaren gekocht heb!
Had niet gedacht dat ik nog van zulke graphics kon genieten maar het is toch zo verslavend.. en dan zit ik ook nog net in de tentamenperiode :(

Verwijderd

Zo, Gisteren op de server begonnen met mijn projectje: de Sint Pieter nabouwen. :P

Stap 1: Chunk errors creëren ;)
Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/CreatingChunkerrors.png

Stap 2: De zee opvullen

Stap 3: Bouwen :P

Zoals je ziet ben ik nu nog maar bij stap 1, dat wordt nog wat. :+
Pagina: 1 ... 42 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---