[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 57 Laatste
Acties:
  • 404.035 views

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:18

Oxigeon

En zo is dat!

Wie gebruikt er eigelijk texture packs? En is het toegestaan ze te gebruiken?

Wil er namelijk ook graag een gebruiken dat het net een tikkeltje beter uitziet. Welke kan ik dan het beste downloaden?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind zelf die van Brocklehurst wel fijn, die is het meest trouw aan de originele texture maar heeft wel een hogere resolutie.

Afbeeldingslocatie: http://liambrocklehurst.com/uploader/files/1/minecraft-brocklehursthirespack_screen2.jpg

Hij is alleen nog niet geüpdate naar de nieuwe versie, dus dat heb ik zelf maar even gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/terrain.png

Gras is nu grijs (de game kleurt dat nu zelf in) en voor de pompoenen enzo heb ik maar even de lowrez variant uit het origineel gehaald.

Verder wil je deze patcher downloaden om de animaties te laten werken (wel "custom lava" en "custom water" uitzetten). De terrain texture kun je daar ook meteen mee patchen, moet je 'm even in een zipje gooien. Anders moet je 'm handmatig in de .jar zetten.

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2010 12:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

.oisyn schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:41:
Ik vind zelf die van Brocklehurst wel fijn, die is het meest trouw aan de originele texture maar heeft wel een hogere resolutie.

[afbeelding]

Hij is alleen nog niet geüpdate naar de nieuwe versie, dus dat heb ik zelf maar even gedaan:
[afbeelding]

Gras is nu grijs (de game kleurt dat nu zelf in) en voor de pompoenen enzo heb ik maar even de lowrez variant uit het origineel gehaald.

Verder wil je deze patcher downloaden om de animaties te laten werken (wel "custom lava" en "custom water" uitzetten). De terrain texture kun je daar ook meteen mee patchen, moet je 'm even in een zipje gooien. Anders moet je 'm handmatig in de .jar zetten.
Waar moet ik die bestanden neerzetten :$?
Alvast bedankt

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

terrain.png moet in <userfolder>/appdata/roaming/.minecraft/bin/minecraft.jar (kun je met winrar openen)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

.oisyn schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:09:
terrain.png moet in <userfolder>/appdata/roaming/.minecraft/bin/minecraft.jar (kun je met winrar openen)
bedankt, dan zal ik dat als ik thuis ben vanmiddag eventjes proberen ;). Heb die bonedinges gedownload. Zitten 5 bestanden ofzo in. Neem aan dat ik die moet overschrijven? En die terrain dus in de minecraft.jar map.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:43

Comgenie

Soms heb je dat

.oisyn schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:41:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie texturepack. Hij is alleen nog niet volledig naar de nieuwe versie geupdate. M'n Nether is een waterwereld geworden:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/cM$/s-1dba1224b0ee
Alhoewel ik het ook wel wat vind hebben :D

No animals were harmed in the making of this comment.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:56
LOL dat ziet er geinig uit zeg :D

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
Mietjes met hun texturepacks! Echte mannen spelen gewoon in 16x16! ;)

https://niels.nu

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Comgenie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:59:
[...]

Mooie texturepack. Hij is alleen nog niet volledig naar de nieuwe versie geupdate. M'n Nether is een waterwereld geworden:
[afbeelding]
Alhoewel ik het ook wel wat vind hebben :D
Vreemd, dit is namelijk het origineel: [.edit: nieuwe ernaast voor vergelijking[/]
Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/terrain_original.png Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/terrain.png
Ik zie geen tiles die niet overeen komen.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2010 14:22 ]

• Tazz@NL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 09:16
2de vakje rechtsboven...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, die is blauw, die was altijd al blauw, die wordt niet gebruikt. Het is niet dat omdat die nu paars is dat hij ineens de watertile gebruikt 8)7. De netherblokjes zitten volgens mij daar naast/boven de pompoen.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2010 14:30 ]

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:55
Ik ga vanavond ook maar eens kijken naar zo'n cartograph render.

Ik ben wel achter een paar dingen gekomen om dag 1 leuk te maken:
  • 3-4 bomen omhakken voor voldoende hout
  • hier na een open vlakte zoeken voor je workbench (bij voorkeur tegen bergen aan)
  • kolen vinden
  • aarde muur maken met behoorlijke omtrek en 2 hoog uiteraard
  • bos aanleggen
  • de grond in voor meerdere dagen
Is bij mij bekend als een van de snelste manieren om te beginnen.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben zojuist enkele uurtjes bezig geweest met het aanleggen van mijn eerste minecart station. Het wordt de bedoeling om hiermee snel naar een plek verderop te kunnen reizen om zodoende daar een nieuwe mijn aan te leggen. Op de nieuwe plek komt dan eenzelfde station om weer snel terug te kunnen reizen.
Ik heb gebruik gemaakt van de truuk met de booster cart en dat werkt erg goed moet ik zeggen!

Links de minecart waar ik in ga zitten en rechts de booster minecart die mijn cart snelheid gaat geven:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v627/tpnvdb/vanalles/minecraft20Medium.jpg
Een close-up van de booster voor als iemand ook zoiets zou willen maken:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v627/tpnvdb/vanalles/minecraft19Medium.jpg
Deze korte booster geeft genoeg snelheid aan mijn minecart om naar een ander station te kunnen reizen. Bij het terugkomen zal de booster aan de andere kant staan en dus ook automatisch terug op de beginplek komen :)

Deze afstand gaat in ieder geval met gemak en volgens mij remt ie nieteens af:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v627/tpnvdb/vanalles/minecraft21Medium.jpg
En nog een screen van mijn huis met station:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v627/tpnvdb/vanalles/minecraft22Medium.jpg
Dat lelijke platform links van de toren was mijn eerste poging voor een station, maar die ga ik terug afbreken. Een helling naar beneden is toch niet nodig, dus ik kan mooi vanuit mijn huis vertrekken.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 04-11-2010 16:38 ]

PSN id: NL_SToRM

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

Speel het spelletje nu ook sinds 2 dagen.
Alleen nog singleplayer gedaan tot nu, maar sinds een uurtje ofzo een blik aan het werpen op de tweakcraft server. Geniaal spul daar :P

Hopen dat iemand me wil vouchen binnenkort, want alleen kijken blijft niet zo heel lang spannend natuurlijk ;)

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-12 17:34

Icyzer

Goudvis

Blamm schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:36:
Speel het spelletje nu ook sinds 2 dagen.
Alleen nog singleplayer gedaan tot nu, maar sinds een uurtje ofzo een blik aan het werpen op de tweakcraft server. Geniaal spul daar :P

Hopen dat iemand me wil vouchen binnenkort, want alleen kijken blijft niet zo heel lang spannend natuurlijk ;)
Dat moet wel lukken, aardige mensen daar en als je een beetje klikt heb je zo een invite en kan je lekker mee bouwen :)

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:44
NEeeee .... heb ik weer. Lekker bezig, lekker mijnen, vind diamand, vind een "gouden record", heel veel ijzer en meer ga ik dood ...

Snel terug rennen kan ik de grot waar ik in zat niet meer vinden boehoe ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Mensen toch mensen toch, laat broodkruimeltjes achter!

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• natasdiamon
  • Laatst online: 28-04-2021
Leo1010 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:37:
Sorry, dit is niet het Leger Des Heils topic O-)

• Dreanor
Leo1010 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:37:
Hehe, jaja dat doe ik tegenwoordig ook ALLEEN ik MOEST nog ff die ene grot verkennen en toen vond ik nog net even die andere grot (met diamand) waardoor ik nieuwe gangen vond. :P Oftewel, ik liet me een beetje gaan en ik was er ZEKER van dat ik het terug kon vinden. :P

///Gaat nu snel nieuwe borden maken en neerplanten in de nieuwe gangen. ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Borden nog wel, best een dure resource (zeker qua inventory space) :). Wat ik altijd doe is een stuk dirt ergens neerplempen, met daaraan een torch richting de uitgang. Dat zijn dingen waar je er toch altijd wel genoeg van hebt :)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2010 19:59 ]

• Dreanor
.oisyn schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:59:
Borden nog wel, best een dure resource (zeker qua inventory space) :). Wat ik altijd doe is een stuk dirt ergens neerplempen, met daaraan een torch richting de uitgang. Dat zijn dingen waar je er toch altijd wel genoeg van hebt :)
Holyheck, het kan zo simpel ... :o

Ik dacht toen ik dit las, ja gozer als ik dirt neerleg dan vergeet ik dat en wil ik het weer uitgraven. :P Maar toen las ik dat je er een toch op plakt richting uitgang ... nice. Toch, blijf ik borden plaatsen want ik vind ze erg cool en hout is easy om te krijgen gezien ik in een bos gespawned ben. :P

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:47
Als ik een grot verken plaats ik gewoon alle torches die ik nodig heb tegen een stuk wand voor me. Mocht ik dan verdwalen, kan ik aan de fakkels zien van welke kant ik kwam toen ik ze plaatste en is het kinderlijk eenvoudig om de uitgang terug te vinden.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Nog een tip, zodra je klaar bent een gang te verkennen sluit je hem af met gravel.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56
Uhm, niet met gravel joh, je moet een materiaal gebruiken wat vrijwel niet natuurlijk voorkomt in grotten. Cobblestone is heel geschikt. Je hoeft overigens ook niet de hele gang dicht te gooien, gewoon bij een splitsing of bocht een muur neerzetten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 18:57
Zo, vanavond de bever klaar gemaakt. Het was een leuk project, nu gaan we weer iets anders verzinnen.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even een klein verslagje van wat vanavond op de server gebeurde. Meaglin kondigde even aan dat ie afk ging en dat het verboden was hem in te graven, toen was natuurlijk het hek van de dam. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/serve_file.php?id=tq9ab
Eerst werden er wat onschuldige bordjes geplaatst. Straatnieuws, iemand? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/serve_file.php?id=taf92
Meaglin was het zat... De hoogte in :9

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/serve_file.php?id=tbg62
Voor het geval iemand 'em kwijt was :)

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserve.nl/imageserver/serve_file.php?id=t2902
De nodige acties werden uitgevoerd om erachteraan te gaan. Height bug meets player!

Erg vermaakt, gewoon gezellig ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SanderTje! op 04-11-2010 23:03 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-12 20:17

Decennia

VECTORHEAD

Villawijk word steeds mooier.

Vandaag samen emt vele mensen (waaronder vooral Giordino & Rhan) Een groot stuk strand gemaakt aan villawijk. We hebben nu dit op het strand ;

-Steiger
-Parasollen
-Zand
-Zandkastelen
-Water
-Verrekijkers
-EHBO & Strandwachtershuis
-Strandwachtersstoel

Gooi morgen wel wat screenshots =)

Morgen gaan we een Vuurtoren bouwen & een uitkijktoren met verrekijkers, vandaar morgen pas screenshots.

PS: Weet iemand een programma die mijn screenshots opslaan in een mapje. Geen zin om steeds paint i nte gaan e.d. =O

Gegroet!

• bvdbijl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-12 14:01
Decennia schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:24:
Villawijk word steeds mooier.

Vandaag samen emt vele mensen (waaronder vooral Giordino & Rhan) Een groot stuk strand gemaakt aan villawijk. We hebben nu dit op het strand ;

-Steiger
-Parasollen
-Zand
-Zandkastelen
-Water
-Verrekijkers
-EHBO & Strandwachtershuis
-Strandwachtersstoel

Gooi morgen wel wat screenshots =)

Morgen gaan we een Vuurtoren bouwen & een uitkijktoren met verrekijkers, vandaar morgen pas screenshots.

PS: Weet iemand een programma die mijn screenshots opslaan in een mapje. Geen zin om steeds paint i nte gaan e.d. =O
Druk tijdens het spelen op F1+F2 en dan wordt er een screenshot opgeslagen in %appdata%\.minecraft\screenshots in PNG formaat ;)

Verwijderd

Decennia schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:24:
Fraps werkt, en anders kun je op google ook genoeg gratis programma's vinden. ;)

Net ook nog even een plaatje geschoten van de citadel op de server. Dit is een overzicht op de haven met op de achtergrond heel in de verte de geveltjes van het marktplein. Verder is op de voorgrond een schip en de werf te zien alsmede de havenhuizen zelf. Erg indrukwekkend natuurlijk!

Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/Uitzichtopcitadelhaven.png

ps. Mijn texture pack is painterly

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 00:38 . Reden: Citadel gedeelte toegevoegd ]

Verwijderd

Gisteren had ik me verschanst in mijn "burcht" en een hele reeks skeletons afgemaakt door met mijn zwaard door de deur te steken, allemaal goed, ik blij : lagen een helemaal arrows en veren en spul voor mijn deur. Als het dag wordt nog de laatste creepers afmaken van boven met de boog en dan naar buiten om de loot te collecten.

PROBLEEM: alle loot was WEG ?? hoewel ik enkele minuten daarvoor nog al die pijlen zag liggen waren ze nu plots weg ? Verdwijnt de loot tegenwoordig zo snel of doe ik iets verkeerd ? Nog iemand dit meegemaakt ?

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Ik gebruik altijd left first allgoritme om dingen te verkennen.
Zet torches links van me neer en ga steeds eerst linksaf. Je komt dan vanzelf rechts uit. :D

Nadat ik een heel gangen deel gehad heb waar ik toch niet naar terug wil gooi ik wat cobblestone neer (dan weet ik dat ik daar niet naar terug hoef) en ga desnoods nog eens achter m'n torches aan om ze 1 voor 1 weg te halen.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12 20:44
Dit is wel grappig. Ben opnieuw begonnen. Het duurde 2 dagen voor dat ik coal had gevonden. En de eerste dag had ik gelijk al 4 blokken iron :D. Had niet verwacht dat iron op de oppervlakte zou liggen.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12 16:23
Calamor schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:42:
Dit is wel grappig. Ben opnieuw begonnen. Het duurde 2 dagen voor dat ik coal had gevonden. En de eerste dag had ik gelijk al 4 blokken iron :D. Had niet verwacht dat iron op de oppervlakte zou liggen.
Nice! :D Ik heb een map met bijna geen coal of iron aan de oppervlakte, moet zowat een halve dag lopen om coal te halen uit een berg, of de grond in.. (Waar ik nog niet aan toe ben met mijn huidige project)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OxiMoron schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:47:
Ik gebruik altijd left first allgoritme om dingen te verkennen.
Zet torches links van me neer en ga steeds eerst linksaf. Je komt dan vanzelf rechts uit. :D
Euh, nee. Denk maar eens aan Manhattan - als je daar continu links gaat loop je alleen maar rondjes en zie je nooit de rest van de stad. Dat algoritme werkt alleen als er geen cycles in de graaf zitten (oftewel, als vertakkingen nooit samenkomen - een boom), wat voor grotten in minecraft niet opgaat.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2010 11:08 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:17
.oisyn schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:06:
[...]

Euh, nee. Denk maar eens aan Manhatten - als je daar continu links gaat loop je alleen maar rondjes en zie je nooit de rest van de stad. Dat algoritme werkt alleen als er geen cycles in de graaf zitten, wat voor grotten in minecraft niet opgaat.
hangt er vanaf, als je je pad markeert kan je wel een variant erop doen :)

Ik speel eigenlijk nauwelijks meer sinds de update :( SP is niet leuk omdat ik de hele fucking tijd doodga aan alle creepers en MP is matig omdat health nog niet werkt en de Nether ook niet.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat is idd waar, als je de gangen die je al in bent gegaan niet meer ingaat dan wordt je cirkeltje steeds kleiner en kom je uiteindelijk overal. Je hebt dan alleen wel dat je niet right-first kunt gebruiken om de uitgang te vinden, want je hebt alles al gemarkeerd :P maar dan is het natuurljik een kwestie van de richting van de uitgang bijhouden.

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-12 10:41
Wat is er nieuw in de update? :)

• AltWouss
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-12 14:05
Er is een update uit :)

Link naar update post.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:31
.oisyn schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:25:
Ja dat is idd waar, als je de gangen die je al in bent gegaan niet meer ingaat dan wordt je cirkeltje steeds kleiner en kom je uiteindelijk overal. Je hebt dan alleen wel dat je niet right-first kunt gebruiken om de uitgang te vinden, want je hebt alles al gemarkeerd :P maar dan is het natuurljik een kwestie van de richting van de uitgang bijhouden.
Zorgen dat je altijd een goede axe en schop bij je hebt, en dan recht omhoog graven, wat je verzamelt weer onder je plaatsen, en voila :) Als je boven bent kan je je huisje met wat geluk wel zien, en anders was ie niet groot genoeg ;)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En dan gesuffocate worden door gravel, zand, water of lava. Good thinking! :P

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2010 12:03 ]

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12 17:49
Woohoo, geen rare mobspawncode meer! Het was best spannend om zo obsidian te verzamelen, maar een team van creepers in een gesloten ruimte afweren was niet mijn idee van leuke gameplay.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd, en werkende armor. Kan ik eindelijk weer leuk op hard spelen :)

• Dreanor
Waar lezen jullie deze info btw? Want ik kan niks vinden over mob spawn veranderingen ... :S
Edit: Nevermind, ik vergeet de blog te lezen ... 8)7

Maar ik vond de mob spawning prima want het spel is al te makkelijk op hard en nu was het altijd weer spannen om mijn mijn in te gaan. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dreanor op 05-11-2010 13:03 ]

• SToRM666
Ik vind het een goeie zaak dat de oude manier van spawnen terug is :)

Ik heb gisteren mijn minecart station nog wat verder uitgegraven en de sporen iets anders gelegd, resultaat:Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v627/tpnvdb/vanalles/minecraft25Medium.jpg
Zo was het eerst: klik
Het is nu een grote open ruimte met veel licht wat veel beter past bij de rest van het huis. Er ligt alvast een stukje voor een 2de spoor klaar en de booster zal nu door een lus altijd terugkeren naar zijn beginpositie.

[ Voor 98% gewijzigd door SToRM666 op 05-11-2010 14:19 ]

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Ziet er mooi uit hoor.
K heb ook veel geexperimenteeerd met die mincart boosters. Als je een booster van 12 blocks maakt kan de je tot het hoogste punt van de map boosten.(Heb zo hoog gebouwds omdat ik de weg altijd kwijt raak.)

Denk dat ik volgende week eens een nieuwe world begin en dan echt mooi ga bouwen aangezien het er nu nog niet echt uitziet allemaal.

hehe gek onnie

• Tazz@NL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 09:16
Heeft iemand ook een handleiding voor zo'n minecart booster?
Ik snap nog niet echt hoe dat werkt.

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Tazz@NL schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:35:
Heeft iemand ook een handleiding voor zo'n minecart booster?
Ik snap nog niet echt hoe dat werkt.
YouTube: Bob's Minecraft Tutorial 1: Minecart Boosters

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• SToRM666
Dat is een goeie tutorial ja, daar heb ik ook het idee van die terugkomende booster-cart vandaan :)
Hier staat ook nog wat uitleg: http://gaming.stackexchan...set-up-a-minecart-booster

Het werkt in ieder geval zeer goed en je kunt er heel snel en veilig mee op een andere plek komen. Ik ben alleen nog even aan het kijken waar ik een tweede huis en station wil gaan bouwen.

[ Voor 64% gewijzigd door SToRM666 op 05-11-2010 16:17 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• SToRM666
Hahaha, dat had ik nog niet gezien :D

[ Voor 60% gewijzigd door SToRM666 op 05-11-2010 16:23 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol, ik had 'm wel gezien maar ik dacht dat de cart tegen 'm aan kwam. Nu zie ik dat er een creeper op 'm staat te wachten onderaan de berg :P

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

Bezulba

Formerly known as Eendje

wat een vreselijk verslavend rotspel is het ook zeg... ik heb het net gekocht en spoeel nu al 4 uur achter elkaar :P

kheb nu de tweakcraft server gevonden, moet alleen nog iemand vinden om te vouchen.

:>

[ Voor 29% gewijzigd door Bezulba op 05-11-2010 17:08 ]

blup

• Hydra
GODDAMNIT :D

Verwijderd

Man ik baal echt ik had met singleplayer echt een gigantisch mooie boomhut perongeluk een fire iets te dichtbij geplaatst :(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, daar heb ik met mijn smooth stone kasteeltjes nou nooit last van :Y)

• SToRM666
Ik heb ook een boomhut gemaakt, maar ik gebruik meestal steen voor mijn gebouwen.

[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 05-11-2010 18:10 ]

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-12 18:44
Ik heb net voor het eerst met de nieuwe update gespeeld. De overgang van oud gebied naar nieuw biome-gebied is niet bepaald smooth :p Veel steile verticale rotswanden waaruit her en der water stroomt.

[ Voor 20% gewijzigd door Neverwinterx op 05-11-2010 19:48 ]

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12 13:57

Austin

Uit een boek

De video's van Bob zijn echt goed en duidelijk, alleen wel zielig van wooly.
Bij zijn laatste video staat ook een link naar de save game waarin hij zijn systeem heeft gebouwd ideaal om op je gemak te kijken hoe het e.a. in elkaar zit.

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 19:36
Wussie schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:44:
[...]

haha dat einde is priceless :D
De kip in die minecart op 1:10 bovenaan ook :D

internix.be

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:31
.oisyn schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:03:
En dan gesuffocate worden door gravel, zand, water of lava. Good thinking! :P
Volgens mij als je in een 1 breed vakje zit kan je altijd door het gravel wat omlaag valt en zand heenscheppen, je ziet niets maar je kan wel doorscheppen tot het weg is. Water en lava kom je niet zo vaak tegen als je omhoog graaft en anders snel een blokje er voor plaatsen :) Lava valt niet zo snel.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Mop van het jaar:
Wat doet een belg (Gunther) als hij de bladeren van zijn bos wil wegkappen maar de boomstronken wil laten staan?

Antwoord: hij spawned fire 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/BurningGuntherbos.png

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
ik spawn niets, ik kan zelfs niet spawnen

Verwijderd

Kun je op 1 of andere manier van die halve cobblestones/steps tussenvoegen? Een creeper heeft een paar gaten geslagen in mijn bouwwerk en het is nogal veel werk om de hele pilaar te vervangen :/

Afbeeldingslocatie: http://erwinvandenbos.nl/downloads/mc_missingstones.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:30:
Kun je op 1 of andere manier van die halve cobblestones/steps tussenvoegen? Een creeper heeft een paar gaten geslagen in mijn bouwwerk en het is nogal veel werk om de hele pilaar te vervangen :/

[afbeelding]
nee, er moet minimaal 1 vrije space zijn boven een te plaatsen halfstone. Dus dat betekend de hele pilaar afbreken en opnieuw opbouwen :S

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:09:
Mop van het jaar:
Wat doet een belg (Gunther) als hij de bladeren van zijn bos wil wegkappen maar de boomstronken wil laten staan?

Antwoord: hij spawned fire 8)7
[afbeelding]
Erm tsja, dat was unexpected behaviour van de server. Fire mag niets doen, maar deed dat overduidelijk wel. Overigens heeft Gunther niets gespawned, ik was de grappenmaker die dacht 1 leave weg te halen met 1 block fire (zoals dat altijd het geval was).
Ben nu mijn eigen zooi aan het opruimen :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:32:
[...]

nee, er moet minimaal 1 vrije space zijn boven een te plaatsen halfstone. Dus dat betekend de hele pilaar afbreken en opnieuw opbouwen :S
Crap, dan is het bouwen met deze stenen meteen een stuk minder aantrekkelijk. Vond het er nog wel zo mooi uitzien.

Verwijderd

Aah ok, dan had ik dat verkeerd begrepen. Maar toch, die grap houden we er in! ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Brrr, net even the nether geexplored, da's wel freaky zeg :)

• SToRM666
Ik kwam gisteren opeens op een idee van wat ik een goede toevoeging zou vinden aan het spel (misschien dat velen dit niet met mij eens zijn :P).

De game-mode heet survival, maar ik vind dat het spel je te weinig beloond voor het daadwerkelijk in leven kunnen blijven voor meerdere dagen. Ook vind ik het eten van vlees, brood en vis een beetje nutteloos, aangezien je door te respawnen ook weer 10 harten hebt. En indien men doodgaat door een creeper of iets dergelijks, dan denk ik dat de meeste mensen het belangrijkste doel vinden om hun spullen terug te krijgen en daarbij niet kijken naar hoe vaak ze dood gaan, zolang de spullen maar veilig zijn.
Mij zou het dus leuk lijken dat de speler het spel zou beginnen met een maximum van 5 harten en om sterker te worden, dus om harten bij te verdienen, moet je bijvoorbeeld 5 Mobs verslaan en enkele nachten overleven (dit kan moeilijker worden naarmate je meer harten hebt). Ga je dood, dan wordt dit maximum terug lager met 1 of meerdere harten en word je dus weer zwakker. Ik denk dat dit de speler veel meer bewust zou maken en dus meer op zijn hoede zou maken om te overleven. En indien je eens je items verliest, dan kun je ook niet meer zomaar naar de plek rushen. Je zult dan tactisch te werk moeten gaan om veilig je spullen terug te krijgen zonder dood te gaan en zodoende je verdiende harten te behouden.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 06-11-2010 10:27 ]

• Neverwinterx
  • Laatst online: 13-12 18:44
Het volgende is nu al 2x voorgevallen bij mij:
Ik ga door een portal naar de Nether en ga door een andere portal terug naar de gewone wereld. Ik begin te graven in een berg en ineens sluit minecraft volledig. Wanneer ik minecraft terug opzet sta ik in de berg in de blocks dood te gaan. Hij lijkt dus de plaats waar ik stond wel te onthouden, maar niet dat ik daar blocks had weggekapt.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:20
SToRM666 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:15:
Ik kwam gisteren opeens op een idee van wat ik een goede toevoeging zou vinden aan het spel (misschien dat velen dit niet met mij eens zijn :P).

De game-mode heet survival, maar ik vind dat het spel je te weinig beloond voor het daadwerkelijk in leven kunnen blijven voor meerdere dagen. Ook vind ik het eten van vlees, brood en vis een beetje nutteloos, aangezien je door te respawnen ook weer 10 harten hebt. En indien men doodgaat door een creeper of iets dergelijks, dan denk ik dat de meeste mensen het belangrijkste doel vinden om hun spullen terug te krijgen en daarbij niet kijken naar hoe vaak ze dood gaan, zolang de spullen maar veilig zijn.
Mij zou het dus leuk lijken dat de speler het spel zou beginnen met een maximum van 5 harten en om sterker te worden, dus om harten bij te verdienen, moet je bijvoorbeeld 5 Mobs verslaan en enkele nachten overleven (dit kan moeilijker worden naarmate je meer harten hebt). Ga je dood, dan wordt dit maximum terug lager met 1 of meerdere harten en word je dus weer zwakker. Ik denk dat dit de speler veel meer bewust zou maken en dus meer op zijn hoede zou maken om te overleven. En indien je eens je items verliest, dan kun je ook niet meer zomaar naar de plek rushen. Je zult dan tactisch te werk moeten gaan om veilig je spullen terug te krijgen zonder dood te gaan en zodoende je verdiende harten te behouden.
Hey, ik weet niet of iemand anders dit ook al bedacht heeft, maar het is zeker een goed idee vind ik. Het spel krijgt dan ook meer een adventure gevoel, omdat je het idee hebt dat je sterker wordt, meet uithoudingsvermogen krijgt. Misschien Notch even een mailtje sturen met je idee, al denk ik dat hij nog wel 1000 andere per dag binnen krijgt :P

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
SToRM666 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:15:
...
Misschien wel een interessante feature maar ik denk niet dat dit echt nodig is. Zeker als je wat meer aan het exploren gaat is het terugvinden de je gear al een hele opgave. En het is me nu al een paar keer overkomen dat je juist doodgaat door een creeper en dat ben je toch onherroepelijk een deel van je gear kwijt. Verder zit dat wat je beoogt min of meer al in het armor systeem. Ga je dus redelijk verre tochten maken om de boel wat te verkennen (wat toch een onderdeel zou moeten zijn van je speelstijl, en niet alleen minen en bouwen) dan denk ik je je idee weining concreets toe zal voegen anders dan dat je na je dood waarschijnlijk nog wat moet 'grinden' om sterker op pad te gaan en dat lijkt me niet de bedoeling :)

Lijkt mij dus geen goed plan.

Just another cog in the murdermachine...

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Ben bezig met een nieuw projectje ( de eerste eigenlijk wat echt mooi word )
Moet alleen erg veel glas maken en dat kost nogal wat tijd.
Hij is nu op de helft van de te berijken hoogte.De inrichting ben ik nog niet helemaal over uit,daar ga ik vandaag even mee aan de slag.Nu eerst nog een shitload aan zand minen
Afbeeldingslocatie: http://i1005.photobucket.com/albums/af171/Pyromanya/Biodome.jpg?t=1289044118

Had ook 2 gouden appels gemaakt omdat ik toch niks deed met al mijn gold ore.
144 gold ore naar de knoppen haha.

[ Voor 31% gewijzigd door tooter op 06-11-2010 13:05 ]

hehe gek onnie

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-12 18:26
.oisyn schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 03:33:
Brrr, net even the nether geexplored, da's wel freaky zeg :)
Creepy geluiden maken die zombie pigmen he :D Vind het alleen nog een beetje raar dat je ze soms super hard hoort schreeuwen terwijl er niks aan de hand is. Ben er ook nog niet helemaal uit welke geluiden bij de Ghasts horen en welke bij de zombie pigmen, want de Ghasts schijn je overal even hard te horen, hoe ver ze ook weg zijn.

Heb zelf nu in een wereld een portal gemaakt bij de zee en een portal in mijn huis, zodat ik wat sneller bij het water en het zand ben. Tussen de twee portals een volledig afgesloten gang gemaakt, lekker safe :) Wel wat glas in verwerkt overigens, zie je tenminste nog wat van the Nether.

• SToRM666
Znisses schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:50:
Ga je dus redelijk verre tochten maken om de boel wat te verkennen (wat toch een onderdeel zou moeten zijn van je speelstijl, en niet alleen minen en bouwen) dan denk ik je je idee weining concreets toe zal voegen anders dan dat je na je dood waarschijnlijk nog wat moet 'grinden' om sterker op pad te gaan en dat lijkt me niet de bedoeling :)

Lijkt mij dus geen goed plan.
Grinden om sterker te worden is helemaal niet nodig, aangezien je na een tijdje spelen normaal gezien al sterker zal zijn dan in het begin. Het sterker en beter maken van de speler is naar mijn idee een essentieel element in een spel en dat mis ik wel een beetje in Minecraft. Combineer het sterker en sneller worden van de speler met het toevoegen van snellere en sterkere wezens die dieper onder de grond leven en dan wordt het verkrijgen van dingen zoals diamant ook gelijk een grotere uitdaging.
Notch probeerde het graven naar diamant uitdagender te maken door monsters te laten spawnen in verlichte plekken diep onder de grond, maar ik vind dat er dieper onder de grond sowieso sterkere wezens moeten zitten die je niet zomaar aankan in het begin van het spel.
Ook zou het sneller kunnen minen niet afhankelijk moeten zijn van het materiaal, maar meer van de ervaring die je als speler hebt met minen.

[ Voor 28% gewijzigd door SToRM666 op 06-11-2010 14:33 ]

Verwijderd

Vuur is echt the best ever. Ik had een geweldig bos in mijn wereld gevonden, zo ver als het oog maar kon zien was er bos. 1 vlam erbij en nu heb ik vuur zo ver het oog kan zien :+

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12 07:58

Paniohitus

Paniohitus

Ik probeer van dat obsidian te gieten met water en lava, maar het worden telkens stenen en een enkele keer wel obsidian. Hoe krijg je dat nu goed voor elkaar? (uiteraard een mal gemaakt voor een portal)

BF1: Don-Panio

• natasdiamon
  • Laatst online: 28-04-2021
Preddie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:32:
Ik probeer van dat obsidian te gieten met water en lava, maar het worden telkens stenen en een enkele keer wel obsidian. Hoe krijg je dat nu goed voor elkaar? (uiteraard een mal gemaakt voor een portal)
Dat vraag ik mij ook af ja, ik snap de logica erachter ook niet :)

• Dreanor
SToRM666 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:24:
[...]

Grinden om sterker te worden is helemaal niet nodig, aangezien je na een tijdje spelen normaal gezien al sterker zal zijn dan in het begin. Het sterker en beter maken van de speler is naar mijn idee een essentieel element in een spel en dat mis ik wel een beetje in Minecraft. Combineer het sterker en sneller worden van de speler met het toevoegen van snellere en sterkere wezens die dieper onder de grond leven en dan wordt het verkrijgen van dingen zoals diamant ook gelijk een grotere uitdaging.
Notch probeerde het graven naar diamant uitdagender te maken door monsters te laten spawnen in verlichte plekken diep onder de grond, maar ik vind dat er dieper onder de grond sowieso sterkere wezens moeten zitten die je niet zomaar aankan in het begin van het spel.
Ook zou het sneller kunnen minen niet afhankelijk moeten zijn van het materiaal, maar meer van de ervaring die je als speler hebt met minen.
Storm, ik deel jou mening over minecraft zeer zeker. Ik mis ook de progressie in het spel. Ik vond het spel echt leuker toen er monsters diep onder de grond spawnde want dat maakte alles uitdagender.

Ook zie ik graag meer mineralen en tool levels. Bijvoorbeeld: Tin, Brons, Ijzer, Staal, Adamant, Diamand, Rune, Mithril, etc.

En dat je daarbij ook echt progressie moet maken omdat je anders niet verder kan. Nu maak je houten tools enkel om stone te kunnen krijgen en met stone tools ben je er eigenlijk al. Ja, je hebt ijzer nodig om diamand te minen, maar ik betrap mijzelf erop toch veel stone tools te gebruiken ...

Dus ik zie daar graag ook meer variatie in. Bijvoorbeeld dat je met Tin/Brons/Stone pickaxe misschien niet eens door stone kan slaan ofzo. Maar dan moeten er denk ik meer grondsoorten komen, bijvoorbeeld stone, hard stone, deep stone, whatever. :)

We zullen zien wat Notch in de toekomst nog gaat toevoegen, maar ik las dat hij zeer binnenkort naar beta wil ...

Verwijderd

Werkt bij mij wel redelijk consequent, gewoon een bucket met lava direct in het water gooien, dan vormt er een blok obsidian.

• Dreanor
Volgens mij, maar ik ben hier niet zeker moet je source blok lava hebben om obsidian te maken. Dus een lava flow zal altijd cobblestone worden. Enkel sourceblok lava wordt obsidian.

Gooi water nooit direct op lava (magma) maar op een steen daarvoor zodat het over de lava zal uitvloeien.

Verwijderd

Dreanor schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:50:
[...]

Volgens mij, maar ik ben hier niet zeker moet je source blok lava hebben om obsidian te maken. Dus een lava flow zal altijd cobblestone worden. Enkel sourceblok lava wordt obsidian.

Gooi water nooit direct op lava (magma) maar op een steen daarvoor zodat het over de lava zal uitvloeien.
Ja dan krijg je er in 1x 4 ipv 1.

Hoe de kust werkt is ook wel vaag trouwens. Ik heb met TNT een groot gat in de grond op een strand gemaakt. Het water valt dan vrijwel recht naar beneden en ik krijg dus een groot gat. Doe ik hetzelfde op een eilandje dan vult het hele gat zich met water tot de top en krijg ik dus geen gat.

Je zou verwachten dat je nooit een gat in de zee kunt maken...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 15:26 ]

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:47:
[...]

Werkt bij mij wel redelijk consequent, gewoon een bucket met lava direct in het water gooien, dan vormt er een blok obsidian.
Maar je gaat toch niet menen dat ze dat bouwerk van Sarumen (weet even de naam niet meer) per blokje hebben gegoten?

• Znisses
Dreanor schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:43:
[...]

Storm, ik deel jou mening over minecraft zeer zeker. Ik mis ook de progressie in het spel. Ik vond het spel echt leuker toen er monsters diep onder de grond spawnde want dat maakte alles uitdagender.
...
En toch is de charme van het spel dat het vooral dus geen RPG is maar sandbox met van alles wat. Juist het feit dat je hoofddoel overleven is doormiddel van o.a. bouwen in plaats van je character te upgraden vind ik juist iets wat ik inmiddels in een RPG zou gaan missen. Juist omdat het levellen en het uiteindelijke verschil tussen level 1 en max-level in spellen toch vaak redelijk absurdistisch is. Het geeft wel een gewenste extra dimensie maar toch...

De kracht van Minecraft is dat je naast het overleven dus hele stoere dingen kunt bouwen om in te overleven. Extra gradatie in tools en minerals zou wel aardig zijn maar ook weer niet echt nodig. Je kunt met een beetje pech nu al uren en uren kwijt zijn om maar een beetje diamant en een redelijke hoeveelheid ijzer te vergaren. En voor redstonedust en diamant gebruik van ijzer in plaats van steen gereedschap is al aardig gevonden.

Ik zou het persoonlijk namelijk spijtig vinden als het creatieve er een beetje aan gaat omdat het meer RPG elementen zou krijgen.

Wat ik nu juist gaaf vind is als ik een keer op onderzoek uit ga en opgeblazen wordt ik niet eerst rondom mijn spawn mijn niveau terug omhoog hoef te halen maar enkel gear uit mijn stash/mijn kan gaan halen om het nogmaals te proberen. Goed voorbereid kan ik dus rustig een aantal keren doodgaan zonder ook maar ergens op te hoeven wachten om weer 'fatsoenlijk' op pad te gaan. Dat bedoelde ik met grinden en zou het jammer vinden als dat er dus weer in komt. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben toch wel even bezig geweest op bouwsite voordat ik aan diep minen / verre trektochten kon beginnen. Levels verliezen omdat je doodgaat zou dan echt naar worden. En nu is het juist zo dat als je niet dood wilt je toch moet uitkijken, krachtiger character zou het te makkelijk maken...

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:06
Als ik mij niet vergis, mag er in het lava geen "stroming" zitten. Het mag dus niet stromen. Dan pas wordt het Obsidian. Stroomt het wel en er komt water bij, dan wordt het Cobblestone.

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12 17:49
fabben schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:35:
[...]

Als ik mij niet vergis, mag er in het lava geen "stroming" zitten. Het mag dus niet stromen. Dan pas wordt het Obsidian. Stroomt het wel en er komt water bij, dan wordt het Cobblestone.
Ogenschijnlijk. Het gaat echter om sourceblokken. Je giet dus water op een sourceblok.

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Kan iemand mij vertellen hoe de mod heet die zorgt dat emmers het in multiplayer weer doen? Dus dat je in SMP watervallen e.d. kunt spawnen?

edit: sorry, eerst googlen dan vragen, het is Llamacraft

[ Voor 17% gewijzigd door MrCostanzo op 06-11-2010 18:00 ]

• Struikrover
Ik heb me net toch een toffe grottenroof gehad :o . Superveel gangen en ook absurd veel mineralen. Ik heb denk ik wel 250 iron verzameld, om over coal maar niet te spreken. Maar beter nog: ik vond een whopping 24 diamond!
Ze zaten 2 keer in een supercluster van wel 8 stuks :). Nu alleen nog bedenken wat ik er mee ga doen...

• Hydra
Preddie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:27:
Maar je gaat toch niet menen dat ze dat bouwerk van Sarumen (weet even de naam niet meer) per blokje hebben gegoten?
Yup, dat is helemaal gegoten. Lava dumpen en daarna water erop. Is een stuk sneller dan obs uithakken.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Hydra schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:14:
[...]

Yup, dat is helemaal gegoten. Lava dumpen en daarna water erop. Is een stuk sneller dan obs uithakken.
Pff , wat een werk, kon het niet per verticale rij?

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Heren, is de BBG thuis server van 250 euro voldoende voor een alpha server?

• Joep
  • Laatst online: 17:26
Als je op een bepaalde manier emmers lava of water naast elkaar leegt, dan vult het vanzelf de tussenliggende vakjes. Zo kun je veel sneller sourceblokken maken en hoef je niet steeds weer opnieuw te zoeken. Probeer maar eens met water. Obsidian maak je door water indirect over stilstaand lava te laten stromen. Dus je emmer niet boven de lava legen, maar ernaast.

• Struikrover
Joep schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:55:
Als je op een bepaalde manier emmers lava of water naast elkaar leegt, dan vult het vanzelf de tussenliggende vakjes. Zo kun je veel sneller sourceblokken maken en hoef je niet steeds weer opnieuw te zoeken. Probeer maar eens met water. Obsidian maak je door water indirect over stilstaand lava te laten stromen. Dus je emmer niet boven de lava legen, maar ernaast.
Net als water? Daarbij maak je iig een 2x2x1 ruimte, die vul je in de twee hoekpunten met water en dan is het stilstaand.

• Joep
  • Laatst online: 17:26
Dacht het wel, maar nu twijfel ik. Eens testen voor de zekerheid.

Ik kan op de één of andere manier geen sourceblokken

Edit: Kak, lava sourceblokken kun je niet maken. Vergeet wat ik zei.

[ Voor 50% gewijzigd door Joep op 06-11-2010 19:24 ]

• Znisses
Schway schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:45:
Heren, is de BBG thuis server van 250 euro voldoende voor een alpha server?
Kans is vrij groot van niet. Je zult er waarschijnlijk wel voor 1 tot 4 spelers mee uit de voeten kunnen maar zeker durf ik dat niet te zeggen. Ergens in dit topic staan de specs van de nieuwe tweakers server, als je dat gaat vergelijken zul je wel snappen waarom dit nog alpha is en zeer waarschijnlijk tijdens de beta ook nog wel problematisch/aangepast zal gaan worden. Er wordt toch nog wel aardig wat van de server gevraagd. Denk dat het wel interessant zou zijn als er een paar load statistiekjes beschikbaar komen van de tweakcraft server aangezien het daar zo te zien nog wel aardig druk is :)

Wat ik wel gemerkt heb is dat lage ping en (voor de server) relatief hoge upload wel heel belangrijk zijn.
(even ter verduidelijking mijn eigen ervaring: p4 2.66 met 2 gieg ram en een upstream van 3Mbit/s speelt niet lekker over internet met 3 personen, UPC kabelinternet in nieuwbouwwijk en redelijk gaar af en toe, als ik alleen op de server zit over interne netwerk geen probleem, heb het nog niet met meer man kunnen proberen. Wel op een Px 2.8 met 1gieg ram over intern netwerk en dan is ram+proc echt al een bottleneck!!!)

• Znisses
Struikrover schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:57:
[...]

Net als water? Daarbij maak je iig een 2x2x1 ruimte, die vul je in de twee hoekpunten met water en dan is het stilstaand.
Meen ergens gelezen te hebben (heb in mijn map nog niet genoeg lava gevonden om dit te proberen) dat dit voor water wel geld maar voor lava source blokken juist niet, daarvan zijn er namelijk maar een eindig aantal van per wereld..... misschien dat dat inmiddels niet (meer) zo is?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Znisses schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:23:
[...]

Kans is vrij groot van niet. Je zult er waarschijnlijk wel voor 1 tot 4 spelers mee uit de voeten kunnen maar zeker durf ik dat niet te zeggen. Ergens in dit topic staan de specs van de nieuwe tweakers server, als je dat gaat vergelijken zul je wel snappen waarom dit nog alpha is en zeer waarschijnlijk tijdens de beta ook nog wel problematisch/aangepast zal gaan worden. Er wordt toch nog wel aardig wat van de server gevraagd. Denk dat het wel interessant zou zijn als er een paar load statistiekjes beschikbaar komen van de tweakcraft server aangezien het daar zo te zien nog wel aardig druk is :)

Wat ik wel gemerkt heb is dat lage ping en (voor de server) relatief hoge upload wel heel belangrijk zijn.
(even ter verduidelijking mijn eigen ervaring: p4 2.66 met 2 gieg ram en een upstream van 3Mbit/s speelt niet lekker over internet met 3 personen, UPC kabelinternet in nieuwbouwwijk en redelijk gaar af en toe, als ik alleen op de server zit over interne netwerk geen probleem, heb het nog niet met meer man kunnen proberen. Wel op een Px 2.8 met 1gieg ram over intern netwerk en dan is ram+proc echt al een bottleneck!!!)
Meer dan 4 spelers lukt echt wel hoor :) Zoveel heb je nou niet nodig voor Minecraft als je niet te extreme dingen gaat doen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Znisses schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:23:
[...]

Ik host em nu op mijn laptopje met 10 man en dat gaat redelijk. ik heb java 1 gig toegewezen dus dat is het niet. Maar ik heb ook weer geen zin om 500 euro te spenderen. Ik heb niet 35 man die mee betalen voor een met 24 gig ram en een hexacore processor.

Verwijderd

Znisses schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:25:
[...]

Meen ergens gelezen te hebben (heb in mijn map nog niet genoeg lava gevonden om dit te proberen) dat dit voor water wel geld maar voor lava source blokken juist niet, daarvan zijn er namelijk maar een eindig aantal van per wereld..... misschien dat dat inmiddels niet (meer) zo is?
In de "normale" wereld niet, misschien dat er in de Nether wel lava-sources kunnen gemaakt worden ? Zou in ieder geval een goede change zijn.
Pagina: 1 ... 43 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---