Verwijderd
Muurtje bouwen?Struikrover schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:12:
Iemand een idee wat ik met m'n 24 diamond moet doen?
Speel al heel lang in een level en al vele grotten uitgekampt en gaten gegraven, maar nog nooit diamond tegen gekomen..., ik zou wel weten wat ermee te doen, tools maken!Struikrover schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:12:
Maarum, om dit forum eens in te zetten als discussiemedium wilde ik eens weten wat jullie nu vinden van de 'Hel-wereld'. Ok... eens, het is een grappige toevoeging en kan uiteindelijk bij doorontwikkeling best cool worden. Maar ik vind wel dat Notch de tijd die hij in deze toevoeging heeft gestoken, beter de huidige 'wereld' heeft kunnen fixen en uitbreiden. Nu moet hij veel tijd steken in het fixen van die portals (wat al aardig gelukt is volgen mij), maar had liever gezien dat er wat basic dingen worden gemaakt.
Een tweede puntje wat ik toch vreemd vond om te lezen is dat hij ondertussen een nieuw spel zal gaan ontwikkelen. Heeft wat mensen aangenomen die zich daar ook mee gaan bezighouden. Begreep ik dit nu verkeerd? Las het op twitter een tijdje geleden. Krijgt Minecraft ook nieuwe ontwikkelaars toegewezen straks? Anders zal de ontwikkeling helemaal stagneren...
BF1: Don-Panio
En over hell world volgens mij was de grootste reden om deze te maken zodat je grote afstanden kon afleggen.
Al snap ik niet waarom daar een extra wereld voor nodig was.
Leek mij namelijk veeeeeeeeeeeeel leuker en makkelijker om gewoon portal hier en 100mtr verder portal 2 aka exit.
En deze verbinden met redstone en hoppa je kan een heel transit system met portals bouwen. (knopjes met lokaties etc. volgens mij beginnen er er hier al paar te watertanden bij dit idee) Hell world is beetje onzin naar ijn mening. Je kan er trouwens volgens mij ook niks nuttigs halen behalve lichtgevende blokjes.
edit:
Hell world gewoon als kelder van de gewone wereld voegt misschien nog wel extra moeilijkheid toe. Maar dan moet ie wel geluid wat dimmen want daar word je knettergek van.
[ Voor 18% gewijzigd door Haas_nl op 06-11-2010 21:18 ]

Tevens in het water onder het huis.
Het punt is echter, de multiplayer server bugt, waardoor lava meestal respawnt een paar seconde nadat je een spring hebt weggehaald. Je kunt uit 1 spring oneindig veel lava halen. Men zegt dat de afstand waarop je het lava oppikt uit maakt (3 blokken afstand), maar bij mij gebeurt het ook van dichtbij. De enige manier om lava echt weg te krijgen is door er een normaal blokje voor in de plaats te zetten.Znisses schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:25:
[...]
Meen ergens gelezen te hebben (heb in mijn map nog niet genoeg lava gevonden om dit te proberen) dat dit voor water wel geld maar voor lava source blokken juist niet, daarvan zijn er namelijk maar een eindig aantal van per wereld..... misschien dat dat inmiddels niet (meer) zo is?
Water werkt trouwens ook net iets anders op de server. Als je in de hoekjes van een lege 2x2 water gooit dan krijg je geen springs in de andere hoeken. Wel als op die plekken een blokje zat wat je uithakt nadat het water ernaast ligt. Overigens werkt het helemaal niet op zand, gravel of glas.
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2010 01:36 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Zijn je tools al bij het rode stukje? Druk even op Q en pak hem op, is ie weer helemaal full
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Misschien handiger geweest als je de topicstart goed gelezen had dan was je daar al een tijd eerder achter gekomenBeefHazard schreef op zondag 07 november 2010 @ 09:56:
Trouwens pas nog een leuke glitch gevonden, voor halloween update. Weet niet of hij nu nog werkt
Zijn je tools al bij het rode stukje? Druk even op Q en pak hem op, is ie weer helemaal fullHandig als je net bij Diamond komt en hij begeeft t bijna.
altaria1993 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:58:
Multiplayer tips:
4, Als je tool, bijvoorbeeld je schep bijna kapot is. Drop deze, en pak hem weer op, op deze manier is hij weer gerepareerd!
De portal zoals jij het uitlegt had ik ook een veeeel beter idee gevonden, alhoewel ik dan geen redstone zou gebruiken maar iets anders om ze te verbinden. Op die manier heeft het meer nut om ver te reizen en te ontdekken en kun je zelf bepalen waar je uit zal komen omdat je zelf een portal plaatst.Haas82 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:15:
Leek mij namelijk veeeeeeeeeeeeel leuker en makkelijker om gewoon portal hier en 100mtr verder portal 2 aka exit.
En deze verbinden met redstone en hoppa je kan een heel transit system met portals bouwen. (knopjes met lokaties etc. volgens mij beginnen er er hier al paar te watertanden bij dit idee) Hell world is beetje onzin naar ijn mening. Je kan er trouwens volgens mij ook niks nuttigs halen behalve lichtgevende blokjes.
edit:
Hell world gewoon als kelder van de gewone wereld voegt misschien nog wel extra moeilijkheid toe. Maar dan moet ie wel geluid wat dimmen want daar word je knettergek van.
Minecraft regel 1: nooit recht boven of onder je beginnen graven (alhoewel je het op een strand niet zou verwachten)Leo1010 schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:52:
Ben je een strandje aan het afgraven pleur je in een enorm gat![]()
[afbeelding]
[ Voor 24% gewijzigd door SToRM666 op 07-11-2010 11:39 ]
PSN id: NL_SToRM
Als je 2 vakjes breed graaft, kan je eerst de andere weggraven en dan daar gaan staan en de andere weghalen. Zo kan je nooit naar beneden vallen.SToRM666 schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:32:
Minecraft regel 1: nooit recht boven of onder je beginnen graven (alhoewel je het op een strand niet zou verwachten)
Diamont komt alleen in de onderste 16 lagen voor. Dus al je recht naar de beneden graaft tot het bedrock, en dan 7 omhoog gaat en vanaf daar gaat graven kom je aardig snel bij diamant uit. Ik ben laatst een nieuwe wereld begonnen en had binnen 20 minuten 6 diamanten.Preddie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:04:
[...]
Speel al heel lang in een level en al vele grotten uitgekampt en gaten gegraven, maar nog nooit diamond tegen gekomen..., ik zou wel weten wat ermee te doen, tools maken!
Ben btw niet premium
Maar als je eenmaal door hebt hoe het allemaal werkt kun je er wel leuke dingen mee maken
[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 07-11-2010 19:07 ]
Verwijderd
Wat ik echt irritant vind is dat wanneer je dood gaat in The Nether je terug gaat naar je spawnplek in de normale wereld. Waarom niet gewoon in de portal waar je binnenkwam?
Nu is het zo:
Doodgaan
Wachten tot ie uit The Nether is
Wachten tot de normale wereld weer up and running is
Naar portal lopen
Wachten tot ie gaat transporteren
Wachten tot The Nether weer up and running is
Compleet zinloze vertraging IMHO. En doodgaan is toch best easy in The Nether.
FFFFUUUUU-
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Sowieso ga ik meestal dood omdat ik door een Ghast het lava in knal.
[offtopic]Heerlijk dat gratis wifi in die intercities tegenwoordig

Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 02:06 ]
Oh god dat was echt briljant. Dat geluid zal me voor altijd achtervolgen. KNORROROROROR.
Moet wel uitkijken met al het vuur er om heen
Gisteren nog even (heel kort) rond gelopen op de Tweakers server, genoten van een paar van de bouwwerken en toch nog even een bootje meegepakt voor de waterslide! Mooi gedaan trouwens!
(Netjes wat hout neergelegd voor nieuwe boten
Mijn portal in de Nether stond echter wel op de rand van een afgrond en Ghasts hadden mij beschoten en blijkbaar de blokjes onder de portal weggeblazen waardoor het spel leek te denken dat de portal zweefde en verplaatst diende te worden in de echte wereld. Ik heb dan terug blokjes bijgeplaatst onder de portal en in de echte wereld de 2 portals afgebroken en eentje terug opgebouwd en alles werkte terug normaal. (Heb nu dus wel 14 obsidian erbij, toch nog iets eraan overgehouden
[ Voor 6% gewijzigd door Neverwinterx op 08-11-2010 11:01 ]
Ik zal vanavond is binnenvallen op de got server.
Voor zover ik weet is die er niet.Leetness schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:31:
Weet iemand toevallig iets van een fix om minecarts te laten werken in smp?
Als je een dipje hebt en minecraft "saai" begint te worden dan geef ik mijzelf een totaal nieuw doel om te doen. Zo was ik het mijnen helemaal zat, ik heb in de singleplayer 22 diamond (jaja
Vandaag weer eens de singleplayer opgestart en bedacht: "Zou het niet cool zijn als ik op de bergen twee Watch Towers bouw, welke enkel via mijn bestaande gangenstelsel te bereiken zijn!?"
En ja hoor, weer 2 uur verder in Minecraft.
Nieuw doel: Spawn locatie veiliger maken.
Volgend doel: Haven + Vuurtoren bouwen (achter spawnpoint).
Dus tot over 8 uur ofzo.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Edit: En dan zonder hacks E.D. Gewoon met alles natuurlijk opgegraven spul.
[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2010 15:34 ]
Bedankt voor het idee, heb toch al een skywalk tussen 3 bergen.Dreanor schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:32:
"Zou het niet cool zijn als ik op de bergen twee Watch Towers bouw, welke enkel via mijn bestaande gangenstelsel te bereiken zijn!?"
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Thanks
In het begin heb ik me vrij veel bezig gehouden met het minen, maar tegenwoordig ben ik continu aan het bouwen, aangezien ik zowat alle grotten onder mijn huis ontdekt heb en ik steeds op al eerder ontdekte plekken uitkom. Ik ga waarschijnlijk vandaag een nieuwe basis bouwen een eind van mijn eerste basis vandaan welke ik met een minecart kan bereiken (de tunnel daarvoor door een berg heen heb ik gisteren gegraven). Hopelijk kan ik op die nieuwe plek weer veel grotten vinden. Door de aanleg van het minecart systeem ben ik nu wel door al mijn ijzer heenDreanor schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:32:
Weet je wat ik één van de leuke dingen van Minecraft vind?
Als je een dipje hebt en minecraft "saai" begint te worden dan geef ik mijzelf een totaal nieuw doel om te doen. Zo was ik het mijnen helemaal zat, ik heb in de singleplayer 22 diamond (jaja) en ik verveelde mij eigenlijk.
...
Dus tot over 8 uur ofzo.
Daarnaast ben ik altijd nog van plan om eens een haven te maken en een groot kasteel o.i.d. op een zwevend eiland. Kortom, nog meer dan genoeg voor tientallen uren gameplay
Ik bouw mijn projecten trouwens altijd op een manier waardoor ze zo goed als 100% Mob-proof zijn, maar daarbij wil ik niet het idee krijgen dat ik ingebouwd zit. Dus daarom gebruik ik dan ook veel glas en maak ik altijd grote open ruimtes. Ik vind het ook leuk om mijn 'veilige' gebied telkens uit te breiden.
Ga je de treinen dan op kolen laten werken of toch met boosters? Ik heb op youtube al een erg mooi systeem gezien met boosters en automatisch vertrekkende minecarts en dat zag er wel erg vet uit moet ik zeggen.D4NG3R schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:34:
Mijn doel voor de eerstvolgende world die ik maak: 100% automatische trein maken, met meerdere karretjes.
Edit: En dan zonder hacks E.D. Gewoon met alles natuurlijk opgegraven spul.
Het lijkt me ook wel erg mooi wanneer minecarts eenmaal in SMP werken en er dan een traject wordt aangelegd welke langs alle projecten loopt.
[ Voor 14% gewijzigd door SToRM666 op 08-11-2010 17:00 ]
Evt kan ik het voor je kopen, als jij gewoon het geld overmaakt (via de bank).Stevanov schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:16:
Ik probeer nu al een tijdje minecraft te kopen, via paypal gaat het niet omdat mijn paypal account geblokkeerd is (er zouden "derden" toegang hebben gehad tot mijn rekening). Ik heb ook geprobeerd een prepaid credit card aan te vragen, alleen accepteert minecraft dit soort kaarten niet . Zijn er nog andere manier waarop ik het zou kunnen kopen?
Thanks
Maar kan je niet gewoon een nieuwe paypal account aanmaken?
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ik kan alleen een nieuwe account aanmaken als ik mijn oude verwijder (vanwege het koppelen van een bank account), maar ook dat is geblokkeerdMattie112 schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:19:
[...]
Evt kan ik het voor je kopen, als jij gewoon het geld overmaakt (via de bank).
Maar kan je niet gewoon een nieuwe paypal account aanmaken?

Eindelijk! Hij geeft ook aan dat texturepacks met een resolutie hoger dan 16x16 worden ondersteund, maar dat hij niet helpt als je er problemen mee hebt
Ja we hebben allemaal betaald voor Minecraft en voor de server en zo lang we betalen aan de server zal die online blijven ja.Morse92 schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:55:
super gaaf! ik wist niet dat tweakers ook een server had... jullie hebben heb ook echt allemaal gekocht neem ik aan? en deze server blijft in de toekomst ook draaien voor de betá en de release versie
Si vis pacem, para bellum
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ga eens kijken of ik het lekkergroot kan bouwen. Alhoewel ik beter onder weg kon graven, maar goed.
Je bedoeld map renderer? AlphaVespucciVerderf schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:38:
welke map generator gebruiken jullie eigenlijk op de tweakers server?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
en ik wil minecarts! maar dat is een ontwikkelissue
[ Voor 5% gewijzigd door Bezulba op 09-11-2010 11:24 ]
blup
Behalve dan dat er wél iemand is die weet dat jij het (waarschijnlijk) gedaan hebt.Bezulba schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:20:
maar ik kan nu ook al een gat hakken in orthanc zonder dat iemand weet dat ik het gedaan heb
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
is er dan een log wat elke gebruiker doet op blokje X? Lijkt mij dat er dan een ontzettend lange log ontstaat als alle acties op een bepaalde coördinaat bewaard worden..oisyn schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:27:
[...]
Behalve dan dat er wél iemand is die weet dat jij het (waarschijnlijk) gedaan hebt.
blup
Er zijn een aantal systemen draaiend die inderdaad dit soort dingen loggen. (niet helemaal 100% full proof) maar duidelijk genoegBezulba schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:29:
[...]
is er dan een log wat elke gebruiker doet op blokje X? Lijkt mij dat er dan een ontzettend lange log ontstaat als alle acties op een bepaalde coördinaat bewaard worden.
Je zal inderdaad wel krijgen dat mensen expres een creeper ergens mee naartoe lokken of iemands deuren open laat staan zodat alle Mobs binnen kunnen. Stel je voor, loop je nietsvermoedend je huis binnen en sta je opeens oog in oog met 3 creepers. Ssssssssssss.....Bezulba schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:20:
wat ik een beetje mis op de tweakcraft server is het gevaar. Het gevaar van onontdekte grotten vol met mobs en creepers. Het moeten bouwen van een goede schelter 's nachts omdat je anders gewoon opgeblazen word, en dat er een kans is dat je mooie zandkasteeltje op een gegeven moment een gat in de muur heeft. Het is nu nogal statisch, zonder enig gevaar (ja ik weet dat griefen makkelijker is met creepers, maar ik kan nu ook al een gat hakken in orthanc zonder dat iemand weet dat ik het gedaan heb)
Maar buiten deze dingen zal het toevoegen van de mobs wel een mooie toevoeging zijn.
Minecarts zijn erg leuk ja, maar ik hoop wel dat de bug met de booster minecarts niet gefixed zal wordenen ik wil minecarts! maar dat is een ontwikkelissue
[ Voor 95% gewijzigd door SToRM666 op 09-11-2010 11:51 ]
blup
Verwijderd
Tsja, reden dat het uitstaat is omdat health broken is. Je kunt ze dus niet doden, en zij jou niet. Dan zijn ze alleen maar lastig, en kunnen die units grieven. Vandaar dat ze uitstaan.Bezulba schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:56:
het zorgt imho voor wat meer levendigheid op een server (oh en natuurlijk moet je dan wel terug kunnen vechten, kan je tenminste eindelijk ook die rotkippen en biggen slaan)
Wat betreft logs; ja, we hebben logs van elke actie op elk blokje, inventories, alles. Doorzoeken ervan is momenteel nog wel een probleem, maar daar werken we hard aan.
Verwijderd
hmm, het zou toch zo moeten zijn dat mobs uberhaupt niet spawnen in je base, ongeacht of het verlicht is of niet? of was dat altijd al zo en heb ik het nooit gemerkt?.oisyn schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:05:
Ik heb daar sinds de laatste update (1.2.1_01 geloof ik?) geen last meer van gehad. Zijn er geen kleine hoekjes die je vergeten bent te verlichten?
De enige vereisten die vijandelijke mobs hebben om te spawnen zijn:Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:08:
[...]
hmm, het zou toch zo moeten zijn dat mobs uberhaupt niet spawnen in je base, ongeacht of het verlicht is of niet? of was dat altijd al zo en heb ik het nooit gemerkt?de kamer is niet aangesloten op een grot ofzo, het is gewoon een dichte afgesloten ruimte, maar wel tientallen meters onder de grond.
Minimaal 25 blokjes van de speler vandaan
Maximaal 60 blokjes van de speler vandaan
De spawnplek moet donker zijn (lichtniveau van 4 of minder)
De spawnplek mag niet op, of in water/lava zitten.
Heb een keer gehad dat mn huisje vol met skeletten zat
Verwijderd
ah ok. dus dan was de ruimte toch onderbelicht. ik ga vanavond m'n gehele base dan maar eens van wat meer torches voorzien.D4NG3R schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:11:
[...]
De enige vereisten die vijandelijke mobs hebben om te spawnen zijn:
Minimaal 25 blokjes van de speler vandaan
Maximaal 60 blokjes van de speler vandaan
De spawnplek moet donker zijn (lichtniveau van 4 of minder)
De spawnplek mag niet op, of in water/lava zitten.
Heb een keer gehad dat mn huisje vol met skeletten zat.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 13:24 ]
Verwijderd
hoe verder onder de grond hoe toleranter mobs zijn tegen licht. staat onder dat kopje "experience scarier depths" van die halloween poster
Mobs spawnen dus in het donker, niet per se in een grot ofzoVerwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:08:
[...]
hmm, het zou toch zo moeten zijn dat mobs uberhaupt niet spawnen in je base, ongeacht of het verlicht is of niet? of was dat altijd al zo en heb ik het nooit gemerkt?de kamer is niet aangesloten op een grot ofzo, het is gewoon een dichte afgesloten ruimte, maar wel tientallen meters onder de grond.
Verwijderd
Als ik me niet vergis heb ik ergens gelezen dat hij dat er terug gaat uithalen, of met die extra update na de halloween update (de dag erna denk ik) is het er al uit gegaan.Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:47:
dat is ook iets wat in de update is gezet
hoe verder onder de grond hoe toleranter mobs zijn tegen licht. staat onder dat kopje "experience scarier depths" van die halloween poster
En nochtans liggen die portals echt heel ver uit elkaar: het is niet logisch dat die samengevoegd worden.
Ik zeg, nice!
Er is trouwens een mod genaamd Terrain Tweaker waarbij ook de bomen er anders uitzien bij een bepaalde biome en dat ziet er wel erg goed uit moet ik zeggen.

Ik hoop dat dit later ook standaard in minecraft zo zal zijn
[ Voor 14% gewijzigd door SToRM666 op 09-11-2010 14:39 ]
Ik heb ook nog het probleem dat ik me bright ness na boven heb gezet, nu is het in het donker even licht als in de nacht en overdag is dan wel alles een beetje witjesVerwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:54:
[...]
Als ik me niet vergis heb ik ergens gelezen dat hij dat er terug gaat uithalen, of met die extra update na de halloween update (de dag erna denk ik) is het er al uit gegaan.
Dus ik zie zowat niet als iets licht of donker is
Gelukkig speel ik alleen online
Ik had gister presies het zelfdeHydra schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:14:
[...]
Yup, dat is helemaal gegoten. Lava dumpen en daarna water erop. Is een stuk sneller dan obs uithakken.
[ Voor 26% gewijzigd door lauwsa op 09-11-2010 15:01 ]
[ Voor 94% gewijzigd door lauwsa op 09-11-2010 15:01 ]
Niet doden? in SMP kun je ze rustig cactussen indrijven en dan gaan ze toch echt na een tijdje hardstikke dood. Is een beetje pielen maar heb zo al wat veertjes en string in SMP te pakken gekregen... het is omslachtig maar een schuine gang door cactussen lijkt al genoeg te zijn...vistu schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:07:
[...]
Tsja, reden dat het uitstaat is omdat health broken is. Je kunt ze dus niet doden, en zij jou niet. Dan zijn ze alleen maar lastig, en kunnen die units grieven. Vandaar dat ze uitstaan.
Wat betreft logs; ja, we hebben logs van elke actie op elk blokje, inventories, alles. Doorzoeken ervan is momenteel nog wel een probleem, maar daar werken we hard aan.
Just another cog in the murdermachine...
4 minutes ago via web
net ff van notch zijn twitter afgehaald
binnenkort(binnen een uur) kunne jullie mij ook toevoegen
ja ze kunnen wel dood, maar het is lastig, veel makkelijker zou het zijn om ze gewoon te kunnen slaan.Znisses schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:14:
[...]
Niet doden? in SMP kun je ze rustig cactussen indrijven en dan gaan ze toch echt na een tijdje hardstikke dood. Is een beetje pielen maar heb zo al wat veertjes en string in SMP te pakken gekregen... het is omslachtig maar een schuine gang door cactussen lijkt al genoeg te zijn...
blup
Just another cog in the murdermachine...
Ik kan je verzekeren dat mobs op een tempo spawnen dat veel hoger ligt dan jij ze met cacti kapot gaat krijgen. Het is gewoon niet handig om ze midden in grote projecten te hebben als je daar overal cacti neer moet zetten. Vergeet niet dat ze *overal* spawnen als het maar donker is; niet alleen bij die blocks. Health moet dus echt eerst werken voordat we dat gaan doen.Znisses schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:24:
Ja het is inderdaad wat omslachtig maar ondanks dat het schade verhaal nog niet werkt kunnen alle beestjes dus echt wel dood. Heb het helaas nog niet kunnen testen met een spawn blokje aangezien ik die nog niet gevonden heb bij ons de server. Zou dit graag eens willen proberen als mobtrap in SMP
quote: NotchFirst of all, most “mods” that add new features to the game are in a very gray area legally, and I frown upon them. Most of them add really cool new features, though. It’s highly likely that something like the bridge mod will make it into the game.
Now, the update.
I was going to release this today, but it’s 6 pm already and my fiancée turns 30 today (I love you, ez!), so I’ll go eat a nice dinner instead.
Here’s what’s already done for the update:
General fixes:
* players and mobs in lava or fire no longer spam sound effects
* getting hit with a higher damage while recovering from a smaller one now works as intended
* lava flows further in the Nether
* zombie pigs eventually forgives
* added support for custom texture packs
* fixed duplicate buttons when resizing screens
* zombie pigs and ghasts no longer get hurt by fire or lava
* fixed volume sliders now saving properly
Multiplayer fixes:
* hellworld=true no longer overwrites old save chunks. Player positions will still break if you switch it on a running server, though
* boats are now visible to other players
* minecarts move nicer
* fishing kinda sorta works, but needs more work
* sheep and cows look like sheep and cows now
* buckets work now
* fixed stairs being really difficult to destroy
* increased the timeout before “Took too long to log in”
* made it possible to ride carts and boats (pigs should work too..)
There are a couple of bugs left, like it not being possible to steer the boats yet, and other players not having the riding animation when riding. Fishing also works horribly poorly. Once I’ve fixed that tomorrow, I’ll release an update for both the server and the client.
As for the texture packs, it’ll look something like this:
Later on, the server list and world selection in singleplayer will have a similar look to this.
We zullen moeten afwachten tot morgen en dan zien we wel...
Hoe kan dit dan? Dacht dat op de tweakers server het maken van vuur uit was gezet?Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:09:
Mop van het jaar:
Wat doet een belg (Gunther) als hij de bladeren van zijn bos wil wegkappen maar de boomstronken wil laten staan?
Antwoord: hij spawned fire
[afbeelding]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Deze komen in de
C:\Users\yourname\AppData\Roaming\.minecraft\screenshots
map zie hier mij op ontdekkings tocht.
Een oude "Western" style station, natuurlijk wel groter. Met aan beide kanten een gebouw, maar wel mooi van hout enz, voorbeeld:

Of gewoon een moderne met een glazen koepel boven de rails. maar ik denk dat dit (qua schaal) te groot word, omdat de rails en mijnkarretjes behoorlijk klein zijn
Mensen geinteresseerd om gigantische massa's iron en wood (Of planks, of sticks) te doneren? Gaat een hoop tijd in zitten.. Op boosting na zal het nu weinig bijzonders worden, aangezien redstone wire nog NIET fatsoenlijk werkt. Oftewel: Zelf het station uitduwen, en dan gaat het automatisch
[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 09-11-2010 22:20 ]
Verwijderd
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Aanrader voor het systeem:D4NG3R schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:17:
Ik wil binnenkort (Dit weekeind) graag beginnen met een treinsysteem in de server. Zijn er mensen die mij willen helpen met het station? Ik zat te denken aan:
Een oude "Western" style station, natuurlijk wel groter. Met aan beide kanten een gebouw, maar wel mooi van hout enz, voorbeeld:
[afbeelding]
Of gewoon een moderne met een glazen koepel boven de rails. maar ik denk dat dit (qua schaal) te groot word, omdat de rails en mijnkarretjes behoorlijk klein zijn.
Mensen geinteresseerd om gigantische massa's iron en wood (Of planks, of sticks) te doneren? Gaat een hoop tijd in zitten.. Op boosting na zal het nu weinig bijzonders worden, aangezien redstone wire nog NIET fatsoenlijk werkt. Oftewel: Zelf het station uitduwen, en dan gaat het automatisch.
YouTube: Minecraft Train Station Control Center (loopback)
Dit ga ik inzetten op mijn prive server.
Per gebied een loop, loops tussen gebieden met een groot centraal station
[ Voor 7% gewijzigd door Osxy op 09-11-2010 22:45 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Heel mooi systeem, maar ik moet het wel zien toe te passen buiten het zicht van de speler. Heb hier al een idee overOsxy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:40:
[...]
Aanrader voor het systeem:
YouTube: Minecraft Train Station Control Center (loopback)
Dit ga ik inzetten op mijn prive server.
Het water systeem komt intern, en dan komen er telkens minecarts uit de muur gepoept
[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 09-11-2010 22:45 ]
Verwijderd
Idd, beetje jammer aangezien dat nogal veel meer werk is dan even een stuk hout in de grond proppen. Noujah dan toch maar een portal bouwen.NitroX infinity schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:39:
Ik denk dat die bug (?) gefixed is met de introductie van the nether (of hoe notch het ook noemt). Daar kun je namelijk een blok vinden wat wel altijd blijft branden.
Want mijn spawn was een bosgebied en nu enkel grasland met vuur ...
Verwijderd
Huh? Bij mij gewoon niet meer. Daarom snapte ik het al niet. Volgens mij werkte het bij mij nog wel na de Halloween update, maar vandaag viel het me dus op dat het niet werkte.
3 blokken. Ik heb mijn wereld ook al een paar keer compleet laten affikken, dat gaat best hard in somige biomes.Dreanor schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:59:
Euh ... hoeveel blokken springt vuur over naar een andere ... boom ofzo? Ik wou wat van die irritante zwevende bladeren verwijderen omdat ik veel bomen kap voor het hout (ben een haven gebied aan het maken met veeel hout)?
Want mijn spawn was een bosgebied en nu enkel grasland met vuur ...
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 23:05 ]
Persoonlijk vind ik dit systeem wel elegant, het is ook goed in te passen in gebouwenD4NG3R schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:43:
[...]
Heel mooi systeem, maar ik moet het wel zien toe te passen buiten het zicht van de speler. Heb hier al een idee over.
Het water systeem komt intern, en dan komen er telkens minecarts uit de muur gepoept. Het boost systeem wil ik ook zoveelmogenlijk intern of in (donkere?) tunnels houden. Buiten dat om moet het gewoon op een spoorrails lijken, en niet op een vage achtbaanrit
.
Net nog even getest. Een log (dus geen planken) geplaatst en een vuur erbovenop gespawnd en hij is zeker een half uur blijven branden (had m'n inventory opengezet en MC geminimaliseerd en ben even wat anders gaan doen - toen ik terug kwam fikte het nog steeds)Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:04:
[...]
Huh? Bij mij gewoon niet meer. Daarom snapte ik het al niet.
Ik wil wel helpen met zo'n Oud Western station !D4NG3R schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:17:
Ik wil binnenkort (Dit weekeind) graag beginnen met een treinsysteem in de server. Zijn er mensen die mij willen helpen met het station? Ik zat te denken aan:
Een oude "Western" style station, natuurlijk wel groter. Met aan beide kanten een gebouw, maar wel mooi van hout enz
Waw, super thanks. Die ga ik ff inzetten voor Expedition MinecraftSToRM666 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:32:
Goed nieuws!
Er is trouwens een mod genaamd Terrain Tweaker waarbij ook de bomen er anders uitzien bij een bepaalde biome en dat ziet er wel erg goed uit moet ik zeggen.
Ik hoop dat dit later ook standaard in minecraft zo zal zijn
Verwijderd
Dit is het grondplan:

En dit is dezelfde view alleen nu met een deel van de muren en de vloer klaar:

Nu de rest nog!
Verwijderd
Vaagheid heerst. Ik neem aan dat jij ook 1.2.1_01 hebt?.oisyn schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:57:
[...]
Net nog even getest. Een log (dus geen planken) geplaatst en een vuur erbovenop gespawnd en hij is zeker een half uur blijven branden (had m'n inventory opengezet en MC geminimaliseerd en ben even wat anders gaan doen - toen ik terug kwam fikte het nog steeds)
Ik krijg het echt niet meer voor elkaar. Gewoon steen met een gat erin, log daarin en dan fik erbovenop. Precies zoals ik al 1000x heb gedaan. In mijn huis heb ik 4x zo'n constructie die altijd al voor het licht zorgden, maar nu niet meer werken.
Is gewoon het exact zelfde systeem, alleen IPV 1 centraal punt. geef je elk station een stroompjeurharm schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:05:
[...]
Persoonlijk vind ik dit systeem wel elegant, het is ook goed in te passen in gebouwen
[video]
Will do, er komen een hele hoop stations. Sowieso 1'ntje onder mijn hotel
To-Do/To-Get lijst:
Items:
• Iron
• Iron Bars
• Wood / Planks / Sticks
• Rails, als je al tracks hebt. geef ze gerust
• Coal -Voor torches, en om het iron te smelten-
• Brick, Smoothstone, Sneeuw, Goudblokken, Diamantblokken en Obsidian voor versiering ect
• Steps (Halve blokken)
• Stairs (Zowel Cobblestone als Wood)
• Hek! Er zal waarschijnlijk op grote stukken van het traject een hek moeten komen, zodat mobs NIET op de rails kunnen komen.
• Glas
Hulp van mensen:
• Mensen die goed zijn in het ontwerpen/bouwen van mooie gebouwen, in dit geval:
- Een oud western style station
- Een modern centraal station
- Simpele station's welke weinig ruimte in beslag nemen, maar wel mooi zijn om te zien.
• Mensen die zich -veel- gaan bezighouden met het smelten van Iron, Cobblestone en Sandstone. En die verschillende blokken gaan craften voor de bouwvakkers
• Mensen die de omgeving rond de spoorrails mooi willen maken met Bomen, Bloemen, paddestoelen ect.
• Mensen die vlak bij de spawn hun huisje(s) willen opofferen om plek te maken voor een centraal station
Er zal toch minstens een stuk van 80x30 nodig zijn hiervoor. Teminste, ik neem aan dat jullie wel een mooi luxe centraal station willen hebben
*Onder mijn hotel komt ook een stop en deze zit vlak naast de spawn. Maar om hier een centraal station van te maken is ook weer niks
Houd hierbij wel even de STANDAARD textures aan voor het uiterlijk, dat je niet gaat krijgen dat alleen mensen met een bepaalde mod het mooi gaan vinden
Ikzelf zal mij bezig houden met het mechaniek achter de spoorwegen, eventueel zelfs ruimte maken om in de toekomst een groot deel wiregestuurd te kunnen maken.
Zo heb ik bijv een dispenser in gedachten welke (Wanneer een knopje word ingedrukt) een extra minecart kan toevoegen aan het traject, eventueel bouw ik bij elk station zo'n ding. En valt hier een karretje zonder persoon in (Een karretje zonder persoon heeft een lager gewicht/snelheid, hier kan je mooi gebruik van maken!). Wanneer iemand op het station op een knopje klikt, komt er mooi een karretje aangereden/gedreven.
vanavond ga ik mij bezig houden met een kleine test in SP. Om te kijken of het door mij verzonnen stelsel gaat werken. Mijn idee was namelijk om vlak na elk station een in-line booster te bouwen. Wat inhoud dat je deze bijna niet gaat zien!
Owja, en hoe gaan we het noemen? Ik zal 5 namen ofzo uitzoeken welke jullie opgeven, en dan een poll aanmaken
Updatez:
Er komen sowieso stations onder:
• Hotel (Mijn hotel + Het zit vlak bij de spawn)
• Stadion, logisch. Kunnen de supporters snel naar hun wedstrijd
• Pakhuis (Zo kunnen we die kelder nog eens mooi benutten
• ?
• ?
• ?
Ben lang niet in de tweakcraft server geweest, weet niet wat er allemaal nieuw is.
Is er trouwens iemand geinteresseerd om een programma te maken met een in te stellen grid (Van 10x10 tot 300x300 ofzo) met blokjes welke zo kunnen worden gevuld met een geselecteerde bloktype -Standaard textures ofc-? Dit zou echt ideaal zijn IPV met een tekenprogramma te werken
[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 10-11-2010 08:47 ]
Hallo,Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:53:
Zo, vandaag begonnen met het echt bouwen aan de Sint Pieter @ Tweakcraft server.
Dit is het grondplan:
[afbeelding]
En dit is dezelfde view alleen nu met een deel van de muren en de vloer klaar:
[afbeelding]
Nu de rest nog!
Ik ben ook een kathedraal aan het bouwen op een andere server maar ik heb nogal moeite met het plannen van dingen. Heb jij je ontwerp eerst uitgetekend?
(screenshots
Doneren aan mijn/ons projectStruikrover schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:12:
[ Voor 69% gewijzigd door D4NG3R op 10-11-2010 08:50 ]
Ik zou er graag aan mee willen helpen wanneer ik de tijd heb.
Ben er zelf geweest en vind het een mooi gebouw. Voor de rest niet echt kerkelijk aangelegd.
Klopt. Ik had het wel getest in een oude map though, misschien dat dat uitmaakt? Al lijkt me dat stug. En ik hoefde niet eens een gat te maken. Gewoon een log op de grond en een vuur erop en hij brandt voor eeuwig.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 01:31:
[...]
Vaagheid heerst. Ik neem aan dat jij ook 1.2.1_01 hebt?
Ik vind Minecraft trouwens een beetje saai worden
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 10-11-2010 11:36 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---