tip voor de nether: glas is dan wel doorzichtig, maar ghasts kunnen er niet doorheen kijken. ik heb een luchtbrug gebouwd in the nether compleet van glas (bodem wel van cobblestone). ghasts zien me niet terwijl ik hen wel mooi kan bekijken
alleen spawnen er wel een hoop zombie pigs op m'n brug, maar of dat door het glas komt of dat het random is kan ik nog niet zeggen.
I know the feeling....oisyn schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:34:
Ik vind Minecraft trouwens een beetje saai worden
Ik heb t wel een beetje gehad nu.
Something something
Ik heb ze in de singleplayer...zou een beetje raar zijn als ik die opeens kon transporteren naar m'n SMP inventoryD4NG3R schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:49:
Ik zal trouwens vanavond laten zien hoe ik die in-line boosters ga doen.
(screenshots)
[...]
Doneren aan mijn/ons project.
't Kan wel, denk alleen dat de admins daar niet vrolijk van worden
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Aan de overkant van de gracht bij de hoofdingang van Peking?D4NG3R schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:27:
[...]
Er komen sowieso stations onder:
• Hotel (Mijn hotel + Het zit vlak bij de spawn)
• Stadion, logisch. Kunnen de supporters snel naar hun wedstrijd.
• Pakhuis (Zo kunnen we die kelder nog eens mooi benutten)
• ?
• ?
• ?
Verwijderd
Ik heb een grondplan via google gevonden. Vervolgens heb ik dat uitgeprint samen met ruitjespapier. Ik had het geluk dat het ruitjespapier en de uitgeprintte afbeelding mooi overeen kwamen zodat ik het kon overtrekken. Maar zonder dat was het ook wel gelukt. Via google kwam ik mooie panorama's tegen: http://www.virtualsweden....lica-chapel-pieta?set=173drumstickNL schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:46:
[...]
Hallo,
Ik ben ook een kathedraal aan het bouwen op een andere server maar ik heb nogal moeite met het plannen van dingen. Heb jij je ontwerp eerst uitgetekend?
Maar ruitjespapier is echt je vriend!
Pfff, gewoon een tekenprogramma met een grid
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hoe doen jullie dat dan met de verschillende kleuren van blokjes enzo? Kun je die krengen verfen op de 1 of andere manier? Ik heb onderhand op mijn eigen SMP mapje ook wel redelijk epische dingen gebouwd, maar het is nooit echt indrukwekkend omdat het allemaal opgebouwd is uit een handje vol verschillende materialen...Ik heb een grondplan via google gevonden. Vervolgens heb ik dat uitgeprint samen met ruitjespapier. Ik had het geluk dat het ruitjespapier en de uitgeprintte afbeelding mooi overeen kwamen zodat ik het kon overtrekken. Maar zonder dat was het ook wel gelukt. Via google kwam ik mooie panorama's tegen: http://www.virtualsweden....lica-chapel-pieta?set=173
Ok, zoals ik al had aangegeven heb ik per ongeluk iets teveel bos verbrand omdat ik dacht dat vuur max 2 blokken overspringen (dankzij mijn broer
) en dat is dus 3.
Anyways, de ironie is het volgende, zie screens:

In deze box doe ik alle "saplings" zodat ik het bos weer kan aanplanten. Dit heb ik gemaakt enkele dagen voor het volgende screenshot hieronder.

Save the forest euh ... ?
Anyways, de ironie is het volgende, zie screens:

In deze box doe ik alle "saplings" zodat ik het bos weer kan aanplanten. Dit heb ik gemaakt enkele dagen voor het volgende screenshot hieronder.

Save the forest euh ... ?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Wat bedoel je dan precies? Je kunt in principe gewoon de kleuren van alle blokjes vinden in terrain.png in de minecraft .jar die je kunt openen met winrar. Als je dan iets aan het ontwerpen bent in je tekenprogramma pak je gewoon dat plaatje erbij en kun je alle kleuren gebruiken die je in minecraft kunt maken.Battle Bunny schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:52:
[...]
Hoe doen jullie dat dan met de verschillende kleuren van blokjes enzo? Kun je die krengen verfen op de 1 of andere manier? Ik heb onderhand op mijn eigen SMP mapje ook wel redelijk epische dingen gebouwd, maar het is nooit echt indrukwekkend omdat het allemaal opgebouwd is uit een handje vol verschillende materialen...
Ik denk dat Battle Bunny dit bedoeld:
http://fc07.deviantart.ne...Green_Dino_by_Bbop800.png
Maar dat is met Minecraft classic, daar krijg je vele kleuren (wol?) tot je beschikking om mee te bouwen. Zit (nog) niet in Minecraft survival!
Maar dat is met Minecraft classic, daar krijg je vele kleuren (wol?) tot je beschikking om mee te bouwen. Zit (nog) niet in Minecraft survival!
Juist, zo iets. Dat je dus blauwe, groene, rode, paarse, etc blokjes hebt zodat je kerken, stijgers, bruggen etc beter kunt kleuren. Maar dat kan dus niet online?Dreanor schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:10:
Ik denk dat Battle Bunny dit bedoeld:
Ah ja, inderdaad, in classic zitten allerlei verschillende kleuren cloth. Ik ben benieuwd hoe Notch, als hij dat uberhaupt van plan is, in de alpha versie zou implementeren, om het een beetje 'realistisch' te houden. Misschien kleurstof uit bloemen halen?
EDIT: Battle Bunny hierboven: nee dat kan nog niet in de alpha versie, offline en online niet.
EDIT: Battle Bunny hierboven: nee dat kan nog niet in de alpha versie, offline en online niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Struikrover op 10-11-2010 13:18 ]
Volgens mij, heb ik ergens gelezen dat Notch in de toekomst due (of verf) wil toevoegen aan de game. Hij weet enkel nog niet hoe en wat op dit moment.
Ik zeg, kijk naar runescape en gebruik zo'n soort systeem. Bloemen, bessen etc als ingredient voor verf. De toekomst zal het leren, maar het gaat dan qua kleuren heel wat meer variatie in de wereld brengen.
Of hij moet meer mineralen toevoegen bijvoorbeeld. Klei + kalk = witte baksteen, klei + koper = rode baksteen. Palm hout = licht/wit hout en dennenhout = donker hout. En zo is er vast wel meer te bedenken!
Al blijft wol en/of hout verven nog makkelijker denk ik.
Ik zeg, kijk naar runescape en gebruik zo'n soort systeem. Bloemen, bessen etc als ingredient voor verf. De toekomst zal het leren, maar het gaat dan qua kleuren heel wat meer variatie in de wereld brengen.
Of hij moet meer mineralen toevoegen bijvoorbeeld. Klei + kalk = witte baksteen, klei + koper = rode baksteen. Palm hout = licht/wit hout en dennenhout = donker hout. En zo is er vast wel meer te bedenken!
Al blijft wol en/of hout verven nog makkelijker denk ik.
dyeDreanor schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:43:
Volgens mij, heb ik ergens gelezen dat Notch in de toekomst due (of verf) wil toevoegen aan de game
Verwijderd
Ik gebruik idd gewoon normale blocks. Voornamelijk smoothstone voor steen. Zand is te gebruiken als pleisterwerk/gips/marmer/zandsteen. Hout spreekt voor zich. Smoothstone als marmer. Verder spreekt het toch wel allemaal voor zich.Battle Bunny schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:52:
[...]
Hoe doen jullie dat dan met de verschillende kleuren van blokjes enzo? Kun je die krengen verfen op de 1 of andere manier? Ik heb onderhand op mijn eigen SMP mapje ook wel redelijk epische dingen gebouwd, maar het is nooit echt indrukwekkend omdat het allemaal opgebouwd is uit een handje vol verschillende materialen...
Dat met die kleuren wil alleen in classic idd. (nog) Niet in Survival.
Overigens kan je zand omhoog houden door een torch eronder te plaatsen. Zo kan je het ook in gewelven of daken gebruiken!Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:55:
[...]
Ik gebruik idd gewoon normale blocks. Voornamelijk smoothstone voor steen. Zand is te gebruiken als pleisterwerk/gips/marmer/zandsteen. Hout spreekt voor zich. Smoothstone als marmer. Verder spreekt het toch wel allemaal voor zich.
Dat met die kleuren wil alleen in classic idd. (nog) Niet in Survival.
Of veel belangrijker: In vallen en bescherming van je mijn tegen bijv water.
Floodgates ftw! Als er water langs komt stort de gang in met een laagje zand
.
Floodgates ftw! Als er water langs komt stort de gang in met een laagje zand
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Floodgates zijn overrated. Water floodt niet eens
Heeft bij mij 2x een lavastroom gered.oisyn schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:34:
Floodgates zijn overrated. Water floodt niet eens
Als je een gat maakt waar lava uit komt dan heb je genoeg tijd om een blokje te plaatsen voordat de lava überhaupt verder gestroomd is 
En water doet verder geen schade. Je dicht het lek, en het verdwijnt automatisch. Goed, misschien moet je wat torches opnieuw plaatsen, who cares
En water doet verder geen schade. Je dicht het lek, en het verdwijnt automatisch. Goed, misschien moet je wat torches opnieuw plaatsen, who cares
Het is zelfs zo dat als je snel een water source plaatst op de plek van de blokwat je net heb gemined de lava al direct wordt gestopt. Hierdoor kan je obsidian vanuit de zijkant of zelfs onderkant minen (ipv normaal gesproken van boven naar beneden).
Heb zelfs een nether poort uit een muur van obsidian gehakt maar helaas werkte hij niet
Blijkbaar moet de poort loststaan van andere obsidian blokken...
Heb zelfs een nether poort uit een muur van obsidian gehakt maar helaas werkte hij niet
Blijkbaar moet de poort loststaan van andere obsidian blokken...
Water is meestal al weer 3 vakjes verder eer ik het gat dicht.. En die 3 blokjes water stromen gewoon lekker door totdat ik ze stop.oisyn schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:44:
Als je een gat maakt waar lava uit komt dan heb je genoeg tijd om een blokje te plaatsen voordat de lava überhaupt verder gestroomd is
Zoals ik al zei, wat maakt dat uit dan? 't Is niet alsof het ergens blijft liggen
Het verneukt mn fakkels, spoorrails en lavastroom(men). Bespaart me een hoop tijd IPV dat ik weer obsidian moet hakken
.
En de update is uit, zie: http://notch.tumblr.com/
A whole pile of bug fixes in this one. There’s still a lot more to do, coming over the next couple of weeks or so.
General fixes:
* players and mobs in lava or fire no longer spam sound effects
* getting hit with a higher damage while recovering from a smaller one now works as intended
* lava flows further in the Nether
* zombie pigs eventually forgives
* added support for custom skin packs
* fixed duplicate buttons when resizing screens
* zombie pigs and ghasts no longer get hurt by fire or lava
* fixed volume sliders now saving properly
Multiplayer fixes:
* hellworld=true no longer overwrites old save chunks. Player positions will still break if you switch it on a running server, though
* boats are now visible to other players
* minecarts move nicer
* fishing kinda sorta works, but needs more work
* sheep and cows look like sheep and cows now
* buckets work now
* fixed stairs being really difficult to destroy
* increased the timeout before “Took too long to log in”
* made it possible to ride carts and boats
* added (after lots of work) the ability to steer server-side boats
* added “no-animals” setting. if true, animals will immediately vanish
* added support for more animation settings. Currently it’s just the “riding” animation, but the same system will be used for sneaking
To make a texture pack, make a zip file that contains the files you wish to replace, then place that zip file in the texture pack folder. There’s a handy button ingame to open that folder immediately.
If you place a “pack.png” file in the root of the zip file, it’ll show up as a preview icon. Please make sure it’s square, and of an even 2^x size. For example, 128x128 pixels.
If you place a “pack.txt” file in the root of the zip file, the first two lines will show up as a description for the texture pack.
A whole pile of bug fixes in this one. There’s still a lot more to do, coming over the next couple of weeks or so.
General fixes:
* players and mobs in lava or fire no longer spam sound effects
* getting hit with a higher damage while recovering from a smaller one now works as intended
* lava flows further in the Nether
* zombie pigs eventually forgives
* added support for custom skin packs
* fixed duplicate buttons when resizing screens
* zombie pigs and ghasts no longer get hurt by fire or lava
* fixed volume sliders now saving properly
Multiplayer fixes:
* hellworld=true no longer overwrites old save chunks. Player positions will still break if you switch it on a running server, though
* boats are now visible to other players
* minecarts move nicer
* fishing kinda sorta works, but needs more work
* sheep and cows look like sheep and cows now
* buckets work now
* fixed stairs being really difficult to destroy
* increased the timeout before “Took too long to log in”
* made it possible to ride carts and boats
* added (after lots of work) the ability to steer server-side boats
* added “no-animals” setting. if true, animals will immediately vanish
* added support for more animation settings. Currently it’s just the “riding” animation, but the same system will be used for sneaking
To make a texture pack, make a zip file that contains the files you wish to replace, then place that zip file in the texture pack folder. There’s a handy button ingame to open that folder immediately.
If you place a “pack.png” file in the root of the zip file, it’ll show up as a preview icon. Please make sure it’s square, and of an even 2^x size. For example, 128x128 pixels.
If you place a “pack.txt” file in the root of the zip file, the first two lines will show up as a description for the texture pack.
Eigen server en client hier geupdate en alles lijkt goed te gaan
Just another cog in the murdermachine...
Server moet nog geupdate, dat kan pas zodra de mods geupdate zijn.Adib schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:06:
ik kan nu dus niet meer op de server door die update....
lekker handig weer
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Gaan die bij iedere update stuk? Dat zal toch wel meevallen....Osxy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:25:
[...]
Server moet nog geupdate, dat kan pas zodra de mods geupdate zijn.
BF1: Don-Panio
Nee, helaas, die gaan bij de meeste updates stuk. Notch obfuscate zijn code, en die obfuscation verandert elke keer weer, waardoor hey0 ook niet meer werkt. Grum en Meaglin zijn hard bezig zelf hey0's aan te passen aan de update, maar het kan nog wel even duren.Preddie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:30:
[...]
Gaan die bij iedere update stuk? Dat zal toch wel meevallen....
Cool nieuwe update. maar eens opzoek naar texture packs dan
Kan niet inloggen
took to long to log-in.
Wil beginnen met een test of mijn treinsysteem werkt... Maar ik moet hiervoor wel de MP in
. Heb in de SP al wat moois werkend gekregen.
Wil beginnen met een test of mijn treinsysteem werkt... Maar ik moet hiervoor wel de MP in
Heey D4NG3R is er dan ook een idee om dat rail netwerk aan te sluiten helemaal naar plottest of mineville. Hele lange afstand maar wel een leuke uitdaging ;D
Met 1; 10 track booster, kan je een karretje maarliefst 483 blokjes ver weg sturen (plat dan, zonder heuvels dus). Dus dat moet wel lukken-Cn- schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:17:
Heey D4NG3R is er dan ook een idee om dat rail netwerk aan te sluiten helemaal naar plottest of mineville. Hele lange afstand maar wel een leuke uitdaging ;D
Anyway, ik probeer in te loggen...
Owja: De "Trein" word trouwens 1 karretje per station, elke 30 seconden zou er een nieuw karretje het station binnen moeten rollen.
Misschien 1.5 karretjes per station (2 karretjes per 3 stations dus). Maar het huidige systeem ondersteunde NIET dat er 2 karretjes per station kwamen. Waarom? Als een persoon uit een karretje stapt, en hierbij een ander karretje iets naar voren duwt. Gaat dat karretje dus out of sync, als dit maar vaak genoeg gebeurt krijg je op een gegeven moment dat 2 karretjes zeeeer dicht op elkaar gaan zitten, en op een gegeven moment tegen elkaar aan botsen. Wat er voor zorgt dat een treinkarretje kan stoppen met rijden in bijv een bocht
[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 10-11-2010 20:39 ]
Tip voor de beheerders: zet even een aankondiging over downtime zoals dit op het forum (zowel in dit topic als op tweakcraft.net), da's voor de spelers wel handig.
483 blokjes? Staat dat ergens of ben je daar learn-by-doing achtergekomen? Lijkt me een behoorlijk werk om dat te tellen!D4NG3R schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:33:
[...]
Met 1; 10 track booster, kan je een karretje maarliefst 483 blokjes ver weg sturen (plat dan, zonder heuvels dus). Dus dat moet wel lukken.
Anyway, ik probeer in te loggen...
Ik heb op de huidige server ook een route gebouwd van o.a. het pakhuis naar Plottest 2, lijkt me wel erg leuk die wandelroute straks te vervangen met een metrolijntje.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Heb ik ergens gelezen op het MC forum. Ga het zelf niet tellen, maar het kan wel zo ongeveer kloppen.
Valt qua lengte ook wel mee.. Je weet hoe lang het voetbalstadion in de server is? Dat x4.5 ongeveer.
Valt qua lengte ook wel mee.. Je weet hoe lang het voetbalstadion in de server is? Dat x4.5 ongeveer.
[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 10-11-2010 20:40 ]
Ah ok! Als ik dit weekend nog tijd heb en de server is weer helemaal ready, dan kom ik ook meebouwen met het Western station.D4NG3R schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:39:
Heb ik ergens gelezen op het MC forum. Ga het zelf niet tellen, maar het kan wel zo ongeveer kloppen.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Mijn minecraft world is vrij dicht bebost, nu is er per ongeluk een boompje in de hens gevlogen, en van het een kwam het ander, nu staan ongeveer 70% van de bomen in de hens.. Gaat dit nog uit? De bladeren gaan heel snel weg maar hoe zit het met het hout, het lijkt erg lang te blijfen branden. Groeien er ook weer bomen terug trouwens? Want het is nu wel erg kaal zo
Hout blijft oneindig lang branden totdat je het dooft.
Verwijderd
Als je even had rondgelezen of op irc had gekeken dan had je kunnen weten dat de server nog geupdate moet worden. Hey0 etc moet eerst up to date zijn en daarna kun je pas op de server.D4NG3R schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:36:
WANNEER KAN IK WEER OP DE SERVER? Mn client is 100% zeker niet outdated, ik heb net even opnieuw de .exe gedownload.. MC start nu op met een Modmenu ect.
YopY schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:37:
Tip voor de beheerders: zet even een aankondiging over downtime zoals dit op het forum (zowel in dit topic als op tweakcraft.net), da's voor de spelers wel handig.
Lees nou even het topic, staat hierboven vrij duidelijk aangegeven dat de server mods moeten worden aangepast.D4NG3R schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:36:
WANNEER KAN IK WEER OP DE SERVER? Mn client is 100% zeker niet outdated, ik heb net even opnieuw de .exe gedownload.. MC start nu op met een Modmenu ect.
Een melding over downtime zou ik graag plaatsen, maar notch heeft een uniek update beleid; geen tijd aankondigen, en alles pushen, waardoor de server instant bricked. We kunnen de server zonder mods niet aanzetten; alles zou afbranden, iedereen zou bouwrechten op alle plaatsen hebben, en er zou geen warp of home werken.
Heb geduld, het komt heus weer goed. Grum en Meaglin zijn al uren aan het proggen om alles in orde te krijgen.
Ben nog niet op de IRC geweest, was daarnaast ook geheel vergeten dat die er was
Er is een (niet door hey0) hey0 fix uit:
http://forum.hey0.net/showthread.php?tid=923
download:
http://www.box.net/shared/lntncj89f0
download:
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Dat klopt, die hebben Grum en Meaglin gemaakt. Momenteel is er nog zo ontzettend veel stuk (balen), dat we een tijdelijk andere map hebben. De oude wereld komt terug wanneer er gefixed is, maar dat zal vanavond niet meer lukken.Mattie112 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:04:
Er is een (niet door hey0) hey0 fix uit:
download:
Pff, als ie custom texture packs gaat supporten, waarom animeert het lava en water dan niet
. Compass en watch werken gelukkig wel fatsoenlijk, maar pompoenen dan weer niet.
[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2010 01:10 ]
Nou, dan zal ik in de tussentijd 'ter leering ende vermaeck' een youtube-playlist droppen speciaal voor MineCraft!
Ik heb 'm op de achtergrond aanstaan
YouTube: Kanaal van WW2BOY
(zelf rechts een liedje starten)
Ik heb 'm op de achtergrond aanstaan
YouTube: Kanaal van WW2BOY
(zelf rechts een liedje starten)
Nothing to see here folks, please move along.
OK mensen, ik ga vanavond/morgenavond nog even bezig in SP met het ontwerp van mijn automatisch treinstation. Mijn enige vraag is:
Is 15 seconden wachten lang volgens jullie? Ik kan mooi water gebruiken als station. Een stroompje van 7 blokjes lang is dan waar je kan instappen. Gevolgd door een kleine boost, en dan buiten het station een 10 block booster.
Gemiddelde afstand tussen de station's gaat liggen tussen de 150, en 200 blokken afstand. Met een minimum van 50, en een maximum van 300 (Zonder extra boosters) om glitches met spelerloze wagentjes te voorkomen.
Minecarts leggen zo'n 450 - 480 vakjes af met een 10 blok booster MET een persoon erin. Zonder persoon kan een karretje ermee ophouden tussen de 350 en 400 vakjes. Dit moet voorkomen worden
.
Is er al nieuws wanneer redstone gaat werken? Want dan kan ik het nog 10x zo stabiel maken, door een cart alleen te boosten wanneer hij op 1 punt staat (Pressure plate welke een stuk spoor bijdraait zodat er een boostercar langs vliegt).
Er komt ook 1 eindstation. Waar een soort dispenser zit, welke ervoor gaat zorgen dat de minecarts niet kunnen gaan glitchen door ze weer uit te balanceren.
Mijn idee was om minimaal 2 spoorwegen aan te leggen (1 heen, 1 terug). Het begin en eindstation gaan allebij een lange waterstroom krijgen, zodat je 30 secs hebt om uit te stappen, voordat de minecarts de machine in gaan. Instappen en uitstappen in elk ander station gaat gewoon 15 secs max duren.
Zijn jullie het hier mee eens? Dus het word:
Machine:Beginstation - Station1 - Station2 - EctEct - Eindstation:Machine
Je kan het dus ook andersom bekijken
Maar het is en blijft een constante loop.
Als je echt lui bent kan je bij het eindpunt blijven zitten, maar als iemand gaat uitstappen in machine
...
Edit: kan iemand voor mij een 100% platte wereld genereren/maken? Geheel bestaand uit dirt? Ik gebruik momenteel Minedit om mijzelf alle items te geven (Niet klagen, het gaat veel te lang duren om 256+ Minetracks in-game te maken in mijn eentje in een korte tijd). En ik moet eigenlijk een platte wereld hebben om fatsoenlijk te kunnen testen.
Is 15 seconden wachten lang volgens jullie? Ik kan mooi water gebruiken als station. Een stroompje van 7 blokjes lang is dan waar je kan instappen. Gevolgd door een kleine boost, en dan buiten het station een 10 block booster.
Gemiddelde afstand tussen de station's gaat liggen tussen de 150, en 200 blokken afstand. Met een minimum van 50, en een maximum van 300 (Zonder extra boosters) om glitches met spelerloze wagentjes te voorkomen.
Minecarts leggen zo'n 450 - 480 vakjes af met een 10 blok booster MET een persoon erin. Zonder persoon kan een karretje ermee ophouden tussen de 350 en 400 vakjes. Dit moet voorkomen worden
Is er al nieuws wanneer redstone gaat werken? Want dan kan ik het nog 10x zo stabiel maken, door een cart alleen te boosten wanneer hij op 1 punt staat (Pressure plate welke een stuk spoor bijdraait zodat er een boostercar langs vliegt).
Er komt ook 1 eindstation. Waar een soort dispenser zit, welke ervoor gaat zorgen dat de minecarts niet kunnen gaan glitchen door ze weer uit te balanceren.
Mijn idee was om minimaal 2 spoorwegen aan te leggen (1 heen, 1 terug). Het begin en eindstation gaan allebij een lange waterstroom krijgen, zodat je 30 secs hebt om uit te stappen, voordat de minecarts de machine in gaan. Instappen en uitstappen in elk ander station gaat gewoon 15 secs max duren.
Zijn jullie het hier mee eens? Dus het word:
Machine:Beginstation - Station1 - Station2 - EctEct - Eindstation:Machine
Je kan het dus ook andersom bekijken
Als je echt lui bent kan je bij het eindpunt blijven zitten, maar als iemand gaat uitstappen in machine
Edit: kan iemand voor mij een 100% platte wereld genereren/maken? Geheel bestaand uit dirt? Ik gebruik momenteel Minedit om mijzelf alle items te geven (Niet klagen, het gaat veel te lang duren om 256+ Minetracks in-game te maken in mijn eentje in een korte tijd). En ik moet eigenlijk een platte wereld hebben om fatsoenlijk te kunnen testen.
[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2010 09:34 ]
Als je er bij een station een extra lijn aanlegt die weer naar het wacht gebied gaat, kan je lege karretjes opvangen zodat die het traject niet vervuilen.
Das dus het probleem.. Ik kan in SP lege karretjes makkelijk wegfilteren door drukpanelen te gebruiken (Karretjes zonder inzittende gaan trager, en stoppen dus op een drukpaneel) maar in MP werkt dit niet fatsoenlijk.Austin schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:30:
Als je er bij een station een extra lijn aanlegt die weer naar het wacht gebied gaat, kan je lege karretjes opvangen zodat die het traject niet vervuilen.
We kunnen ook wachten? Maar hoe lang gaat dat duren.. Een week? Twee weken? Twee maanden?
Ja.AltWouss schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:13:
Wordt het 2 richting verkeer?
(Ik weet dat hij eigenlijk te groot is, maar hij is maar 44k, dus ik neem niet aan dat dit een probleem is IVM resolutie/afbeeldingsgrote)De kleine B's vlak na elk perron zijn enkelbloks boosters, deze zijn zeer klein. En ook vrij goed te verstoppen, maar kunnen maar zo'n 20 blokken boosten.. Daarom volgt er 10 blokken later een 10 bloks booster
De machine's zullen zo veel mogelijk ondergronds zijn.
Ik probeer vanavond er 1 uit te werken en dan de wereld te uploaden. Maar nogmaals:
Kan iemand een 100% lege wereld genereren met alleen maar dirt? (DIRT, geen gras. Anders spawnen er als nog kippen, koeien en varkens
[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2010 11:05 ]
Waarom doe je de booster niet in het perron zelf? Bij mijn station hoef ik het karretje maar een paar blokjes te duwen en dan gaat ie al langs de booster.
Als oplossing om een karretje te laten stoppen aan een station heb ik ervoor gekozen om 1 stuk van het spoor weg te laten. Dit werkt erg goed en op die manier zal ie ook niet snel van zijn plek wegrollen. En om te vertrekken duw ik de kar even een stukje vooruit.
Zo ziet het er bij mij nu uit:

Met de switch bedien ik de eerste bocht om te bepalen of ik rechtdoor of linksaf wil gaan. Beide carts komen terug via het spoor links. Ik maak ook gebruik van het truukje dat een minecart gewoon rechtdoor gaat als deze recht op de bocht van een ander spoor rijdt.
Als oplossing om een karretje te laten stoppen aan een station heb ik ervoor gekozen om 1 stuk van het spoor weg te laten. Dit werkt erg goed en op die manier zal ie ook niet snel van zijn plek wegrollen. En om te vertrekken duw ik de kar even een stukje vooruit.
Zo ziet het er bij mij nu uit:

Met de switch bedien ik de eerste bocht om te bepalen of ik rechtdoor of linksaf wil gaan. Beide carts komen terug via het spoor links. Ik maak ook gebruik van het truukje dat een minecart gewoon rechtdoor gaat als deze recht op de bocht van een ander spoor rijdt.
[ Voor 88% gewijzigd door SToRM666 op 11-11-2010 11:46 ]
PSN id: NL_SToRM
het systeem moet 100% automatisch zijn (Misschien als redstone werkt met een knopje). En je meot alle tijd hebben om in te stappen, daarnaast wil ik de perrons het liefst vrij houden van boosters E.D.SToRM666 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:19:
Waarom doe je de booster niet in het perron zelf? Bij mijn station hoef ik het karretje maar een paar blokjes te duwen en dan gaat ie al langs de booster.
De perrons zijn gewoon een stroom water van 7 blokjes, waarin de carts traag vooruit gaan (15 secs om er doorheen te komen)
Gebasseerd op deze werkwijze:
Alleen dan 10x zo net
[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2010 11:32 ]
En wat gebeurd er als een minecart buiten het ingeladen gebied komt? Of zal deze niet buiten het station gaan als er niemand in zit?
Misschien dat het ook werkt als je een pressure plate direct voor de switch legt, waardoor deze direct verbonden is zeg maar. Als je een stenen pressure plate gebruikt, dan zal deze enkel indrukt worden indien er iemand in zit en dus rechtdoor gaan. Zo niet, dan zal de cart terugkeren.
Misschien dat het ook werkt als je een pressure plate direct voor de switch legt, waardoor deze direct verbonden is zeg maar. Als je een stenen pressure plate gebruikt, dan zal deze enkel indrukt worden indien er iemand in zit en dus rechtdoor gaan. Zo niet, dan zal de cart terugkeren.
[ Voor 60% gewijzigd door SToRM666 op 11-11-2010 11:51 ]
Ik zou gaan voor een call systeem. Je komt aan op het station, drukt op een knop, karretje komt, staat stil op een stone plate, jij stapt in en die plate roept een booster. Die booster kun je 1 track houden zodat het niet stoort.
Zo heb je niet de hele tijd lege carts op je tracks. (vind ik erg lelijk persoonlijk) Ook alle tijd om in te stappen, want je triggert de booster pas als je instapt.
Ik ga dalijk ook wel even met me beperkte redstone kennis knutselen in een lege wereld.
Zo heb je niet de hele tijd lege carts op je tracks. (vind ik erg lelijk persoonlijk) Ook alle tijd om in te stappen, want je triggert de booster pas als je instapt.
Ik ga dalijk ook wel even met me beperkte redstone kennis knutselen in een lege wereld.
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Nogmaals: Redstone werkt amper online, de carts gaan constant heen en weer. Wanneer er een crash OID is. Kunnen de minecarts straks weer heel simpel worden opgeladen door ze in de machine te laden. Deze zal ze weer netjes verspreiden over het netwerk.
In SP heb ik ook wel een simpel call systeem gemaakt
maar in MP is dat gewoon niet mogelijk momenteel.
Mijn eigen filter systeem maakt gebruik van een pressureplate, als er niemand in het karretje zit. Valt hij stil op een plate, deze activeert 2 stukje spoor. 1 stukje zit recht voor de pressure plate. En 1 stukje zit iets verder op in een boostrondje. Wanneer de booster langs komt trekt hij het karretje weer op het spoor, 2 secs later zal het spoor weer dichtklappen. En kunnen gewone karretjes er langs
. Ik zou dit graag in de MP willen zetten, maar dit kan nog niet
In SP heb ik ook wel een simpel call systeem gemaakt
Mijn eigen filter systeem maakt gebruik van een pressureplate, als er niemand in het karretje zit. Valt hij stil op een plate, deze activeert 2 stukje spoor. 1 stukje zit recht voor de pressure plate. En 1 stukje zit iets verder op in een boostrondje. Wanneer de booster langs komt trekt hij het karretje weer op het spoor, 2 secs later zal het spoor weer dichtklappen. En kunnen gewone karretjes er langs
[ Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2010 11:53 ]
"momenteel"? Is dat met de nieuwe update? Redstone werkt sinds de Halloween update trouwens ook behoorlijk.
Ik wil wel een poging wagen, maar dan moet je wel elk station overstappen
Aangezien een call systeem maar tussen 2 stations kan.
En het gaat EEERUUUG veel extra tijd kosten op grote schaal (Omdat er erg veel repeaters tussen de stations moeten komen).
Maaruh, dan wijzig ik mijn plannen, maar kan het wel wat langer duren voordat ik een systeem heb
.
Ben sinds de halloween update niet meer online geweest, en had dus geen idee van de restone fix(es).
En het gaat EEERUUUG veel extra tijd kosten op grote schaal (Omdat er erg veel repeaters tussen de stations moeten komen).
Maaruh, dan wijzig ik mijn plannen, maar kan het wel wat langer duren voordat ik een systeem heb
Ben sinds de halloween update niet meer online geweest, en had dus geen idee van de restone fix(es).
[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2010 12:03 ]
Kan wel online een stukje wereld pletten en wat materiaal geven op de tijdelijke map die we nu draaien; plop maar ff langs op irc (irc.tweakers.net/minecraft) en gil als je het wilD4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:31:
Verwijderd
Net ff wat geprobeerd. In SMP is het mogelijk een 1 bij 1 gang te graven en daar kun je dan doorheen met je minecart. Erg handig dus om mensen van de rails te houden.
B = blok
G = grond
T = tracks
Zo dus in vooraanzicht. In sp stop je dan met je minecart. In SMP blijkbaar niet (getest op tweakcraft systeem)
Dus bij de ingang en uitgang van de tunnels blokjes plaatsen zodat je geen users hebt die het hele systeem blokkeren door op de rails te lopen.
code:
1
2
3
| BBBBB BB BB GGTGG |
B = blok
G = grond
T = tracks
Zo dus in vooraanzicht. In sp stop je dan met je minecart. In SMP blijkbaar niet (getest op tweakcraft systeem)
Dus bij de ingang en uitgang van de tunnels blokjes plaatsen zodat je geen users hebt die het hele systeem blokkeren door op de rails te lopen.
Welk programma gebruik je hiervoor? Ik wil eerst even offline wat proberen, daarna eventueel online.Grum schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:45:
[...]
Kan wel online een stukje wereld pletten en wat materiaal geven op de tijdelijke map die we nu draaien; plop maar ff langs op irc (irc.tweakers.net/minecraft) en gil als je het wil
Users die extra het hele systeem platgooien door erop te gaan lopen report ik gewoon bij 1 van de mods.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:48:
Net ff wat geprobeerd. In SMP is het mogelijk een 1 bij 1 gang te graven en daar kun je dan doorheen met je minecart. Erg handig dus om mensen van de rails te houden.
code:
1 2 3 BBBBB BB BB GGTGG
B = blok
G = grond
T = tracks
Als jij gewoon in het karretje blijft zitten terwijl hij door dat tunneltje rijd kom je gewoon in de machine uit
[ Voor 55% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2010 12:53 ]
Ik denk dat hekjes erom heen veel leuker is. zie je ook af en toe ineens z'n treintje voorbij komen
Wat ook tof zou zijn is een skytrain. Dat je een soort toer kan maken door de wereld
Wat ook tof zou zijn is een skytrain. Dat je een soort toer kan maken door de wereld
[ Voor 30% gewijzigd door Icyzer op 11-11-2010 13:01 ]
Het kan exclusief online, zijn gewoon wat server modificaties die wat 'powertools' geven.D4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:49:
Welk programma gebruik je hiervoor? Ik wil eerst even offline wat proberen, daarna eventueel online.
Ik denk dat de eerste optie toch eleganter is, ook omdat je niet hoeft over te stappen op ieder station.D4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:03:
Ik wil wel een poging wagen, maar dan moet je wel elk station overstappenAangezien een call systeem maar tussen 2 stations kan.
Maaruh, dan wijzig ik mijn plannen, maar kan het wel wat langer duren voordat ik een systeem heb.
Ik kwam net een creeper tegen, maar gelukkig liep het met een sisser af!
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Overstappen is ook wel weer geinAltWouss schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:09:
[...]
Ik denk dat de eerste optie toch eleganter is, ook omdat je niet hoeft over te stappen op ieder station.
Ik ga beide systemen even bouwen op een lege map. Zet dan mn savegame online, en laat jullie oordelen
Even logisch gezien is overstappen toch ook handiger? Of wil je er eentje maken die de hele map over langsgaat? Lijkt me niet echt efficientD4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:13:
[...]
Overstappen is ook wel weer gein. EN het systeem kan een stuk sneller zijn op deze manier.
Ik ga beide systemen even bouwen op een lege map. Zet dan mn savegame online, en laat jullie oordelen.
Was wel mijn planPreddie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:53:
[...]
Even logisch gezien is overstappen toch ook handiger? Of wil je er eentje maken die de hele map over langsgaat? Lijkt me niet echt efficient
Om de 15 secs komt er weer een karretje langs he? Dus het is een flot systeem. Bij een overstapsysteem moet je wel weer telkens een karretje terugroepen als je pech hebt..
Notch heeft een poll gestart voor welke feature de spelers belangrijker vinden.
http://polldaddy.com/poll/4069007/
http://polldaddy.com/poll/4069007/
[ Voor 12% gewijzigd door AltWouss op 11-11-2010 14:06 ]
Eentje die de hele map over gaat lijkt me niet slim, zit je met gemak ff 15 min in een karretje. Beter is dan een systeem dat per paar locaties dan een setje carts heen en weer laat gaan.
Moet even kijken waar ik die lege map kan dumpen online, heb er even eentje gemaakt en wat standaard cart stuff in de inventory gedaan.
Moet even kijken waar ik die lege map kan dumpen online, heb er even eentje gemaakt en wat standaard cart stuff in de inventory gedaan.
Oke, maar nu wil ik straks van zuid naar oost, dan moet ik zeker wel eerst langs alle andere uithoeken, voordat ik ooit daar eens kom. Overstappen zal toch moeten gebeuren met bordjes erbij van de richtingen. Dat er niet overal wordt gesmeten met rails is wel leuk, maar een beetje efficientie erin.. als ik in Den Haag opstap en naar groningen moet ga ik niet eerst langs andere steden als Apeldoorn en MaastrichtD4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:01:
[...]
Was wel mijn plan![]()
Om de 15 secs komt er weer een karretje langs he? Dus het is een flot systeem. Bij een overstapsysteem moet je wel weer telkens een karretje terugroepen als je pech hebt..
Hoezo? Karretjes vertrekken om de 15 ~ 20 seconden, en je kan bij elk station uitstappen, max reistijd tussen stations is...Borgoth schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:06:
Eentje die de hele map over gaat lijkt me niet slim, zit je met gemak ff 15 min in een karretje. Beter is dan een systeem dat per paar locaties dan een setje carts heen en weer laat gaan.
400/8 = 50 seconden.
(Max snelheid in MC is 8 units per seconde, de max afstand die ik aan ga houden is 400).
Ik heb trouwens een idee wat ik ga uittesten. Het word heerlijk simpel, maar staat wel toe dat je bij elk station kan uitstappen, en ook direct weer kan vertrekken
Vanavond ga ik het uitwerken.
Ik kreeg laatst ook even de minecraft kriebels en heb toen maar besloten om hem te downloaden.
Ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik b.v. 'daken' kan maken, zoals ik het nu zie maak je eigenlijk een volledig massief 'blok' en die bik je dan uit om zo een dak boven je hoofd te krijgen?
Het tweede dat ik me afvroeg, is het mogelijk om 'zijwaarts' te bouwen? ik was bezig met een kasteel alleen door een paar design foutjes een gat in m'n brug en dit gat kan ik niet dicht krijgen omdat het eronder leeg is?
Moet ik dan een pilaar bouwen puur om dat gat weer op te vullen? En de pilaar weer weghalen? Nadeel is dat de 2 torens waar het tussenzit ~200 blokjes hoog zijn..
En hoe graaf je op een snelle manier een grote gang? b.v. 20breed 20hoog met de hand is dat nogal een karwei zeg. En TNT is ook niet echt de oplossing heb ik wel gemerkt
Minecraft is erg leuk moet ik zeggen, alleen dingen zoals craften zijn me nog een beetje onduidelijk voordat ik eindelijk gevonden had hoe ik een deur moest maken was ik al even verder. Ook sommige bouwtechnieken zijn me niet duidelijk maar dat komt wel. En hoe kan ik voor meer 'opslag' zorgen? Als je een beetje grote bouwwerken hebt moet ik halverwege weer gaan minen.
Ook een mijn graven is best leuk alleen door de lege ruimtes die ik afentoe tegenkom onder de grond raak ik afentoe de weg kwijt naar boven
Ik heb al gezocht naar tutorials/guides enzo maar dat is meer voor het begin.
Ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik b.v. 'daken' kan maken, zoals ik het nu zie maak je eigenlijk een volledig massief 'blok' en die bik je dan uit om zo een dak boven je hoofd te krijgen?
Het tweede dat ik me afvroeg, is het mogelijk om 'zijwaarts' te bouwen? ik was bezig met een kasteel alleen door een paar design foutjes een gat in m'n brug en dit gat kan ik niet dicht krijgen omdat het eronder leeg is?
Moet ik dan een pilaar bouwen puur om dat gat weer op te vullen? En de pilaar weer weghalen? Nadeel is dat de 2 torens waar het tussenzit ~200 blokjes hoog zijn..
En hoe graaf je op een snelle manier een grote gang? b.v. 20breed 20hoog met de hand is dat nogal een karwei zeg. En TNT is ook niet echt de oplossing heb ik wel gemerkt
Minecraft is erg leuk moet ik zeggen, alleen dingen zoals craften zijn me nog een beetje onduidelijk voordat ik eindelijk gevonden had hoe ik een deur moest maken was ik al even verder. Ook sommige bouwtechnieken zijn me niet duidelijk maar dat komt wel. En hoe kan ik voor meer 'opslag' zorgen? Als je een beetje grote bouwwerken hebt moet ik halverwege weer gaan minen.
Ook een mijn graven is best leuk alleen door de lege ruimtes die ik afentoe tegenkom onder de grond raak ik afentoe de weg kwijt naar boven
Ik heb al gezocht naar tutorials/guides enzo maar dat is meer voor het begin.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
D4NG3R zou je niet wachten met je ambiteuze plan? Ik zat net de reacties op de laatste update te lezen, en volgens mij gaat er van alles mis met het inladen van nieuwe world chunks bij minecarts en bootjes....
Zie http://notch.tumblr.com/p...erver-0-2-4#disqus_threadNew bug report: in multiplayer, if you travel a long distance in a boat, you reach the edge of the world and no further world loads. If you try to boat over the edge you vibrate and have to quit and reconnect. If you get *out* of the boat, it quickly loads up the new terrain. I take it somewhere in the code thinks I'm still at my old location, not realizing that I've moved with the boat and that it ought to load terrain surrounding my new location!
Je kunt een blokje gewoon aan de zijkant van een ander blokje plakken hoorprutser001 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:43:
Met de hand ja. Is idd veel werk jaEn hoe graaf je op een snelle manier een grote gang? b.v. 20breed 20hoog met de hand is dat nogal een karwei zeg. En TNT is ook niet echt de oplossing heb ik wel gemerkt
Danku. Zal er vanavond aan beginnen.Borgoth schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:19:
Lege wereld.
Heb er de standaard stuff bij gedaan om te kunnen beginnen met tracks bouwen.
@ Hierboven, ik zag het. Ik bouw het eerst uit in de SP en binnenkort wel een keer in de MP.
De max hoogte in MC is momenteel 128 blokjes, verklaar je naderprutser001 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:43:
[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2010 15:01 ]
Verwijderd
Moet ik me nu voorstellen dat als je een kamertje met een vloer van 4 op 4 en 3 hoog je:prutser001 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:43:
6x6x4 = 144 blokjes in een massief stuk neerplant en dan de inhoud terug wegkapt ?
Zoals al gezegd, je kan gewoon aan de zijkant zonder support eronder aanbouwen (wel niet met zand/gravel als je een zandkasteel wou maken) en ook boven je. Ook om bv een brug te bouwen: als je shift indrukt kun je veilig aan de rand van de afgrond gaan staan en zijwaarts op het blokje net onder je bouwen. Zo kan je makkelijk een platform bouwen startend van een bestaande toren.
En ja: kappen kappen kappen, minecraft is eigenlijk 1 groot grind fest
Verwijderd
Minecarts in SMP zijn nog steeds faal. De boosters werken niet als je iets van lag hebt.
Wat zoveel betekend dat iedere user die gebruik maakt van het systeem geen lag moet hebben, anders loopt het vast.
Wat zoveel betekend dat iedere user die gebruik maakt van het systeem geen lag moet hebben, anders loopt het vast.
Hmm, dat 'plakken' is me nog niet gelukt, of ik doe gewoon iets fout... maar als je op het object zelf staat kun je dat toch niet doen? Ben al uren aan het klooien geweest om dus 'zijwaarts' in de lucht te bouwen en dat lukt gewoon niet, opelkaar is geen probleem maar zijwaarts de lucht in wil niet echt lukken..oisyn schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:48:
[...]
Je kunt een blokje gewoon aan de zijkant van een ander blokje plakken hoor. Om iets zwevends te maken bouw je dus eerst een paal omhoog vanaf de grond, daar bouw je je ding tegenaan, en vervolgens haal je de paal weer weg
[...]
Met de hand ja. Is idd veel werk ja
Al mijn bouwwerken zijn eigenlijk allemaal als vierkante objecten begonnen en die heb ik dan weer uitgehold en 'rond' gemaakt... Ik zal wel wat fout doen
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Bekijk de eerste 20 secs:prutser001 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:19:
[...]
Hmm, dat 'plakken' is me nog niet gelukt, of ik doe gewoon iets fout... maar als je op het object zelf staat kun je dat toch niet doen? Ben al uren aan het klooien geweest om dus 'zijwaarts' in de lucht te bouwen en dat lukt gewoon niet, opelkaar is geen probleem maar zijwaarts de lucht in wil niet echt lukken.
Al mijn bouwwerken zijn eigenlijk allemaal als vierkante objecten begonnen en die heb ik dan weer uitgehold en 'rond' gemaakt... Ik zal wel wat fout doenkijk vanavond wel weer.
Als je shift ingedrukt houd kan je niet over de rand vallen
Edit @ Hieronder, iets met spuit elf
Je moet natuurlijk niet zelf op de plek staan waar het blokje komt. Maar verder is het gewoon een kwestie van op de zijkant van een blokje richten en dan right-click.
voorbeeld
voorbeeld
Bouw eens een "toren" van dirt, gewoon 5 dirt blocks op elkaar gestapelt ofzo. Ga dan naast die toren staan en plaats een blok tegen het 4 hoge blok.prutser001 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:19:
[...]
Hmm, dat 'plakken' is me nog niet gelukt, of ik doe gewoon iets fout... maar als je op het object zelf staat kun je dat toch niet doen? Ben al uren aan het klooien geweest om dus 'zijwaarts' in de lucht te bouwen en dat lukt gewoon niet, opelkaar is geen probleem maar zijwaarts de lucht in wil niet echt lukken.
Al mijn bouwwerken zijn eigenlijk allemaal als vierkante objecten begonnen en die heb ik dan weer uitgehold en 'rond' gemaakt... Ik zal wel wat fout doenkijk vanavond wel weer.
Het enige wat niet mogelijk is om Diagonaal naast een ander blok te plaatsen.
Voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=Pgw109O_X-s&t=8m35s
edit: ik moet ECHT sneller leren typen.
Gewoon met de muis op de zijkant van een blokje richten en dan een nieuw blokje plaatsen. Mocht je ergens bovenop staan, dan heel voorzichtig naar de zijkant lopen zodat je de zijkant van het blokje onder je ziet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
De nieuwe Hey0 server is beschikbaar op de site, en zoals verwachte werken minecarts nu ook 
Het enige wat (bij mij ?) niet werkt is dat ik geen minecarts kapot kan maken zodat ik ze weer in mijn inventory krijg, iemand anders deze zelfde fout ?
wat een geweldig idee van D4NG3R trouwens, dan wordt transportatie wat leuker, warpen is ook te makkelijk.
Het enige wat (bij mij ?) niet werkt is dat ik geen minecarts kapot kan maken zodat ik ze weer in mijn inventory krijg, iemand anders deze zelfde fout ?
wat een geweldig idee van D4NG3R trouwens, dan wordt transportatie wat leuker, warpen is ook te makkelijk.
Minecars kan je stukmaken door ze in de fik te steken.
Wat ik wel jammer vind is dat (bij mij) LEGE minecarts echt maar een paar blokjes gaan terwijl als er iemand inzit dat wel een paar honderd is :x
Wat ik wel jammer vind is dat (bij mij) LEGE minecarts echt maar een paar blokjes gaan terwijl als er iemand inzit dat wel een paar honderd is :x
Dat is altijd zo, om te voorkomen dat als je per ongeluk je lege cart een zetje geeft, dat je dan de eerst volgende 200 tracks achter je karretje aan kan hobbelen.
Gebooste lege minecarts gaan tot 80% van de afstand die je met een bemande minecart haalt. Bemand met een 10 vaks booster:Mattie112 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:34:
Minecars kan je stukmaken door ze in de fik te steken.
483 vakjes op plat land.
Leeg met 10 vaks booster:
361 vakjes op plat land.
@Mattie112: bedankt voor de tip, gelijk even proberen zo.
Vindt het inderdaad goed dat ze maar een paar blokken gaan anders kun je zoals Borgoth al zei eerst een tijdje achter je kar aan rennen.
edit: Minecarts in de fik zetten werkt, bedankt...
Vindt het inderdaad goed dat ze maar een paar blokken gaan anders kun je zoals Borgoth al zei eerst een tijdje achter je kar aan rennen.
edit: Minecarts in de fik zetten werkt, bedankt...
[ Voor 12% gewijzigd door Dutchmania op 11-11-2010 16:47 ]
blokjes aan de zijkant plakken werkt niet met sand en gravel ;-)
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Wel als er een fakkel onder zit trouwensOxiMoron schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:48:
blokjes aan de zijkant plakken werkt niet met sand en gravel ;-)
Bij mij gaan de onbemande carts bijlangena geen 80% van de afstand (misschien 10% ofzo) en dat is maar goed ookD4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:42:
[...]
Gebooste lege minecarts gaan tot 80% van de afstand die je met een bemande minecart haalt. Bemand met een 10 vaks booster:
483 vakjes op plat land.
Leeg met 10 vaks booster:
361 vakjes op plat land.
Idd volgesmij is het in singleplayer wel goed maar ze gaan iets van 10% in SMP
Nee, want dan leg je hem op de fakkel. Je plakt hem niet tegen de muurD4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:55:
[...]
Wel als er een fakkel onder zit trouwens
(ja, ok, je hebt er wel een blok boven de vakkel voor nodig)
[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 11-11-2010 20:00 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Jemig he, je kan niet eens normaal spelen of er gaan mensen kutten met minecarts ed, is server weer down? ik kan namelijk weer niet inloggen...
Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science
Heb een test online, oerlelijk maar wel functioneel
http://www.mediafire.com/?idlaift96oft2na
Duw de minecart voor je op de baan zodat deze geboost word (en stap hierbij in). In het station kan je op het knopje drukken. En dan duurt het tussen de 1 en 5 seconden dat je geboost word
.
Het stukje waar je de kart in duwt word later vervangen door een systeem met reservercarts.
http://www.mediafire.com/?idlaift96oft2na
Duw de minecart voor je op de baan zodat deze geboost word (en stap hierbij in). In het station kan je op het knopje drukken. En dan duurt het tussen de 1 en 5 seconden dat je geboost word
Het stukje waar je de kart in duwt word later vervangen door een systeem met reservercarts.
Hoe krijg je die texture mods aan de praat van dokus/gerudoku? Als ik die guides volg in die topics daar, krijg ik een blackSOD en moet ik minecraft weer helemaal opnieuw installeren. Anyone?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---