[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 57 Laatste
Acties:
  • 403.650 views

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:35

Toppertje

www.davideografie.nl

Misschien kun je nu het best een tekening maken zodat je kan zien hoe het werkt, dan zie je misschien ook snellen hoe het makkelijker en mooier kan.

En anderen hebben er dan misschien ook wat aan ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05
Leef je uit, ik ga hier geen tekening van maken. Ik weet allang hoe het sneller werkt, en hoe het mooier kan. Alles kan gewoon ondergronds namelijk.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 30-10 12:42

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik ben dus een kathedraal aan het bouwen maar het is echt vet lastig, ik doe het alleen maar elke keer doe ik alles opnieuw aangezien ik niet tevreden ben met het resultaat.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
drumstickNL schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:32:
Ik ben dus een kathedraal aan het bouwen maar het is echt vet lastig, ik doe het alleen maar elke keer doe ik alles opnieuw aangezien ik niet tevreden ben met het resultaat.
Misschien is het dan handig voor de tijd het uit te tekenen wat je wil gaan maken? Dan kan je je beter inbeelden hoe het eruit komt te zien van tevoren en je kan ook even goed nadenken over wat handig is qua type blocks om te gebruiken. mspaint can do that job! ;)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

D4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:25:
Heb een test online, oerlelijk maar wel functioneel :)

http://www.mediafire.com/?idlaift96oft2na

Duw de minecart voor je op de baan zodat deze geboost word (en stap hierbij in). In het station kan je op het knopje drukken. En dan duurt het tussen de 1 en 5 seconden dat je geboost word :) .

Het stukje waar je de kart in duwt word later vervangen door een systeem met reservercarts.
Hier doet het allemaal vrij weinig. :/

Ben zelf ook bezig met een oproep systeem, Ben alleen nog even aan het debuggen waarom er niet altijd een karretje aan komt.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• D4NG3R
Booster is wss down dan, das het grootste probleem.. Physics blijven niet bewaard als je afsluit.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Bij mij werkte ie wel. Ik dacht eerst dat de ontbrekende stukken spoor een foutje waren en ik zag het knopje eerst niet zitten. En blijkbaar mag de minecart nog niet op de pressure plate staan als je op het knopje drukt.

PSN id: NL_SToRM

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bedankt voor de tips, en het is gelukt :P ik ging er vanuit dat het niet mogelijk was dus.... kwam er ook achter dat je kan 'springen+onder mezelf plaatsen' dus dat scheelt ookal.

Ik kwam trouwens wel iets vreemds tegen in m'n map, iets wat er eerst niet was en toen ik gister weer ging spelen wel was, iets verwijderd van mijn startpositie is er ineens een groot vierkant blok 'uit de grond' geschoten?
Kan dit?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• D4NG3R
Was het zand? Zo ja: Tijdens het genereren van je spawn zat er een holte onder het zand. Het zand zal dan pas vallen als je er wat van wegneemt of wanneer je save/load doet.

Edit: Gravel is ook mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 12-11-2010 08:03 ]

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-10 10:09
Ik zit met een probleempje! Ik host een eigen server voor mij en me broertje gewoon op mijn computer. Nu krijg ik de laatste tijd als ik even aan het spelen ben een java exception error. De server heeft zichzelf dan afgesloten. Als ik de server weer opstart zijn alle wijzigingen die ik heb gemaakt in de server, dus veranderingen aan mijn huis bijvoorbeeld, gereset.

Dit is nogal frustrerend! Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

http://steamcommunity.com/id/nijn

Verwijderd

drumstickNL schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:32:
Tja, als je een kathedraal na probeert te bouwen: Probeer een plattegrond te vinden oid. Dan heb je iig de basics. Kijk verder goed naar foto's en panorama's. Als je er zelf 1 bouwt, kijk dan eens op de wiki naar bouwstijlen. Centraalbouw vs Kruisbouw of zelfs een basiliek is mogelijk. Probeer zoiets aan te houden dan ziet het er vrijwel altijd goed uit kwa opbouw.

Wat betreft materialen: Regel 1: Niet teveel/geen cobble gebruiken. Ik weet dat het makkelijk is, maar je bouwt toch ook je kerk niet van dirt? Cobble heeft wel zijn plaats, maar probeer het niet te laten overheersen (dus geen hele zijmuren van cobble)*. Smooth bijvoorbeeld is dan al veel beter, wat ook mooi contrasteerd met zand. Halfsteps zijn ideaal als marmer, bijvoorbeeld voor pilaren of detaillering. Ramen van glas natuurlijk, maar je zou de ramen ook dubbel kunnen uitvoeren met dan lava of water ertussen. Soort van glas in lood idee. Kijk ook eens op youtube of op de tweakcraft server naar minecraft bouwerken en kerken. Dan krijg je een idee hoe anderen het aanpakken.

ps: Probeer ook niet teveel detail in je kerk te proppen. Minecraft is daar gewoon niet geschikt voor.

*het zou eventueel kunnen bij gotische bouwwerken, maar ook dan: hele kerken van cobble is, vind ik dan, erg lelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 09:26 . Reden: ps gedeelte toegevoegd ]

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik heb mijn materialen al verzameld, vijf volle kisten met smooth stone en nog een stuk of 8 vol met andere rommel. Ik zat er aan te denken om de ramen vol te laten lopen met water voor een interessant effect.

• prutser001

prutser001

D4NG3R schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:02:
Was het zand? Zo ja: Tijdens het genereren van je spawn zat er een holte onder het zand. Het zand zal dan pas vallen als je er wat van wegneemt of wanneer je save/load doet.

Edit: Gravel is ook mogelijk.
Nee het was een mix, het leek wel of er gewoon een stuk uit de grond omhoog geschoven was, dus je ziet ook de layers : gras/dirt/sand/cobblestone ga ik er doorheen op 'grond niveau' dan kom ik ook coal tegen.

Als ik er aan denk zal ik vanavond wel een screenshot maken.

Even een andere vraag, zijn er 'addons' om b.v. bouwerken uit te zetten/plannen? of een mogelijkheid om (ingame) je map van boven te bekijken en eventueel in/uitzoomen? Ik raak namelijk het overzicht kwijt bij grote 'sloop projecten'

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:23:
[...]

Tja, als je een kathedraal na probeert te bouwen: Probeer een plattegrond te vinden oid. Dan heb je iig de basics. Kijk verder goed naar foto's en panorama's. Als je er zelf 1 bouwt, kijk dan eens op de wiki naar bouwstijlen. Centraalbouw vs Kruisbouw of zelfs een basiliek is mogelijk. Probeer zoiets aan te houden dan ziet het er vrijwel altijd goed uit kwa opbouw.

Wat betreft materialen: Regel 1: Niet teveel/geen cobble gebruiken. Ik weet dat het makkelijk is, maar je bouwt toch ook je kerk niet van dirt? Cobble heeft wel zijn plaats, maar probeer het niet te laten overheersen (dus geen hele zijmuren van cobble)*. Smooth bijvoorbeeld is dan al veel beter, wat ook mooi contrasteerd met zand. Halfsteps zijn ideaal als marmer, bijvoorbeeld voor pilaren of detaillering. Ramen van glas natuurlijk, maar je zou de ramen ook dubbel kunnen uitvoeren met dan lava of water ertussen. Soort van glas in lood idee. Kijk ook eens op youtube of op de tweakcraft server naar minecraft bouwerken en kerken. Dan krijg je een idee hoe anderen het aanpakken.

ps: Probeer ook niet teveel detail in je kerk te proppen. Minecraft is daar gewoon niet geschikt voor.

*het zou eventueel kunnen bij gotische bouwwerken, maar ook dan: hele kerken van cobble is, vind ik dan, erg lelijk.
Ik mijn ramen nu drie blokjes dik.
Eerste rij een kozijn met glas erin.
Tweede rijd een kozijn met water erin.
Derde rij een kozijn met glas.
Geeft wel een mooi effect, weet iemand of verlichtte pompoenen uit gaan als er water op komt? Anders wou ik misschien pompoenen onder de ramen plaatsen. (geeft een lichteffect als het donker is hopelijk)

• Roeland
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:31
Vandaag Minecraft aangeschaft na het een tijdje offline te hebben gespeeld
Naam in Minecraft: Roelaynd
Mogelijk mij toe te voegen aan de spelerslijst en op de GoT server?

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
drumstickNL schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:48:
[...]
...
Geeft wel een mooi effect, weet iemand of verlichtte pompoenen uit gaan als er water op komt? Anders wou ik misschien pompoenen onder de ramen plaatsen. (geeft een lichteffect als het donker is hopelijk)
Verlichte pompoenen doen het gewoon onder water en blijven ook netjes branden :)
Althans totdat Notch de boel update en torches niet meer oneindig blijven branden, dan zal het wel anders kunnen worden :)

Just another cog in the murdermachine...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 00:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

weet iemand of verlichtte pompoenen uit gaan als er water op komt?
Een pompoen gaat niet uit (net getest)
.edit: laat :P

Je kan ook een blokje met een ladder (dat houdt water ook tegen) of glas en daaronder een torch, maar dat kost je dan wel 2 blokjes in de hoogte ipv 1

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 12-11-2010 11:29 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• SToRM666
D4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:25:
Heb een test online, oerlelijk maar wel functioneel :)

http://www.mediafire.com/?idlaift96oft2na

Duw de minecart voor je op de baan zodat deze geboost word (en stap hierbij in). In het station kan je op het knopje drukken. En dan duurt het tussen de 1 en 5 seconden dat je geboost word :) .

Het stukje waar je de kart in duwt word later vervangen door een systeem met reservercarts.
Misschien dat je aan deze nog wat hebt om het nog compacter te maken: YouTube: Kanaal van Coestar
En hij maakt gebruik van een dubbele minecart om extra boost te krijgen.

Is trouwens sowieso wel een leuke serie om te kijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 12-11-2010 11:30 ]

Verwijderd

[...]

Ik mijn ramen nu drie blokjes dik.
Eerste rij een kozijn met glas erin.
Tweede rijd een kozijn met water erin.
Derde rij een kozijn met glas.
Dat is idd de juiste manier om het te doen. Eventueel kun je ook nog lightstone ipv pompoenen gebruiken. Dit kan/mag natuurlijk niet in smp. Anders post je wat plaatjes, dan kunnen we zien wat je precies maakt. ;)

• Faberge
Faberge schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:19:
Ik zit met een probleempje! Ik host een eigen server voor mij en me broertje gewoon op mijn computer. Nu krijg ik de laatste tijd als ik even aan het spelen ben een java exception error. De server heeft zichzelf dan afgesloten. Als ik de server weer opstart zijn alle wijzigingen die ik heb gemaakt in de server, dus veranderingen aan mijn huis bijvoorbeeld, gereset.

Dit is nogal frustrerend! Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Iemand enig idee? Kan nu gewoon niet op me server spelen. Kan hier ook niks over vinden op het minecraft forum.

• Znisses
Faberge schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:25:
[...]

Iemand enig idee? Kan nu gewoon niet op me server spelen. Kan hier ook niks over vinden op het minecraft forum.
Het probleem komt me niet bekend voor maar het volgende controleren just in case:
  • Java versie? Nieuwer is beter :)
  • nieuwste versie server EN client? mismatch is ook altijd bron van gedoe :)
  • Heb je genoeg schijfruimte/rechten om te schrijven op de server?
  • Staan er niet per ongelijk bestanden op read only oid
  • Staat er in de serverlogging (mapje van waaruit je de server opstart?) iets zinnigs?
  • Heb je je pc overgeklokt? Ben van de week zelf nog iets tegengekomen met SATA en overclocks wat niet verstandig is :)
Anders zou ik het zo ook niet weten, minecraft buffert namelijk niet veel dus bij verbindingsverlies zou je direct moeten zien dat er iets mis is en niet dat pas na een tijdje de server crashed zonder wat op te slaan...
Vind het een raar (en naar voor jou) probleem waar ik zo niets zinnigs voor kan verzinnen....

• D4NG3R
Ik ga werken aan een meer compacte versie ;) ik houd jullie op de hoogte!

• Faberge
Znisses schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:08:
[...]

Het probleem komt me niet bekend voor maar het volgende controleren just in case:
  • Java versie? Nieuwer is beter :)
  • nieuwste versie server EN client? mismatch is ook altijd bron van gedoe :)
  • Heb je genoeg schijfruimte/rechten om te schrijven op de server?
  • Staan er niet per ongelijk bestanden op read only oid
  • Staat er in de serverlogging (mapje van waaruit je de server opstart?) iets zinnigs?
  • Heb je je pc overgeklokt? Ben van de week zelf nog iets tegengekomen met SATA en overclocks wat niet verstandig is :)
Anders zou ik het zo ook niet weten, minecraft buffert namelijk niet veel dus bij verbindingsverlies zou je direct moeten zien dat er iets mis is en niet dat pas na een tijdje de server crashed zonder wat op te slaan...
Vind het een raar (en naar voor jou) probleem waar ik zo niets zinnigs voor kan verzinnen....
Had inderdaad een ouwe java versie en een aantal bestanden stonden op read only... Dit nu dus ff veranderd en vanavond weer ff proberen!

Thanks!

Verwijderd

hmmz, ziet ernaar uit dat de server eruit ligt..

(minecraft.net althans)

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:59:
hmmz, ziet ernaar uit dat de server eruit ligt..

(minecraft.net althans)
Klopt, krijg een 502 error, kan dus ook niet inloggen..

Weer een DDOS aanval? :-(

Edit: ik zit weer ingame :)

[ Voor 5% gewijzigd door Statiegeld op 12-11-2010 23:38 ]

Verwijderd

SToRM666 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:28:
[...]

Misschien dat je aan deze nog wat hebt om het nog compacter te maken: YouTube: Kanaal van Coestar
En hij maakt gebruik van een dubbele minecart om extra boost te krijgen.

Is trouwens sowieso wel een leuke serie om te kijken :)
Deze tutorial is ook goed. De link naar zijn level staat in de description van de video.

Verwijderd

Ik weet niet of het al eens gevraagd is, het topic is nu te lang om het door te spitten, maar welke software draait de tweakcraft server nu?
hiermee doel ik op de software naast de minecraft server. Allerlei tools etc.
Ik ben zelf ook geinteresseerd om een soortgelijke server op te zetten namelijk :)

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Leuk hoor, die minecarts, maar het faalt nog wel:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6-IldLzALbg]

Kkaltuu is een faalhaas

[ Voor 18% gewijzigd door Statiegeld op 13-11-2010 02:18 ]

Verwijderd

die bug was bekend gemaakt bij de release van de nieuwe update plus er stond een oplossing bij.

uitloggen re-connecten en verdergaan stond er geloof ik

• imacbest
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-10 17:04
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 01:18:
Ik weet niet of het al eens gevraagd is, het topic is nu te lang om het door te spitten, maar welke software draait de tweakcraft server nu?
hiermee doel ik op de software naast de minecraft server. Allerlei tools etc.
Ik ben zelf ook geinteresseerd om een soortgelijke server op te zetten namelijk :)
Mods etc? ben daar ook wel benieuwd naar.
Het is een hele gave server! vooral als je grote dingen bouwt!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

Ik snap even iets niet. In mijn single-player level heb ik op mijn terrein een 6-tal ijzeren deuren geplaatst in de buitenste muur (heb ik wel nodig, hard, veel mobs etc). Ik heb een hendel gemaakt waar ik alle deuren in 1 keer mee openzet. Een 3-tal deuren gaan dus zo'n 50 hokjes verder open. Maar nu wil ik ook daar een hendel maken waarin ik ze weer dicht en open kan doen.

Probleem is uiteraard dat als er stroom op staat deze hendel aan de andere kant niks doet (+ en + = +), en als Het staat als - en -, kunnen beide hendels de deuren openen en dichtdoen. Hoe kan ik dit oplossen dat beide (zelfs als er stroom opstaat), de stroom eraf kan halen. De oplossing zou zijn om de hendel zelf op afstand met een knop om te zetten, maar dat werkt niet :P Iemand een idee?

BF1: Don-Panio

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 14:56
We zijn weer terug met de oude map, na gigantisch veel fixes en mods door Grum en Meaglin, kunnen we weer garanderen dat alleen mensen met buildrights ook echt kunnen bouwen, vuur, lava en explosions zijn gefixed. Daarnaast heeft Meaglin het alvast mogelijk gemaakt dat Creepers wel ontploffen, maar dat ze geen schade aan gebouwen achterlaten.

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

.oisyn schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:28:
[...]

Een pompoen gaat niet uit (net getest)
.edit: laat :P

Je kan ook een blokje met een ladder (dat houdt water ook tegen) of glas en daaronder een torch, maar dat kost je dan wel 2 blokjes in de hoogte ipv 1
En pompoenen geven meer licht. :P

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:01
Preddie schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:33:
Ik snap even iets niet. In mijn single-player level heb ik op mijn terrein een 6-tal ijzeren deuren geplaatst in de buitenste muur (heb ik wel nodig, hard, veel mobs etc). Ik heb een hendel gemaakt waar ik alle deuren in 1 keer mee openzet. Een 3-tal deuren gaan dus zo'n 50 hokjes verder open. Maar nu wil ik ook daar een hendel maken waarin ik ze weer dicht en open kan doen.

Probleem is uiteraard dat als er stroom op staat deze hendel aan de andere kant niks doet (+ en + = +), en als Het staat als - en -, kunnen beide hendels de deuren openen en dichtdoen. Hoe kan ik dit oplossen dat beide (zelfs als er stroom opstaat), de stroom eraf kan halen. De oplossing zou zijn om de hendel zelf op afstand met een knop om te zetten, maar dat werkt niet :P Iemand een idee?
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_circuits
Je moet dan even kijken bij de XNOR en XOR gates, als de 2 hendels dan (on)gelijk zijn gaan de deuren open of dicht.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

ZanielGa schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:28:
[...]

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_circuits
Je moet dan even kijken bij de XNOR en XOR gates, als de 2 hendels dan (on)gelijk zijn gaan de deuren open of dicht.
Dank je wel, even uitzoeken. Is er trouwens geen mod die de stroompjes gewoon door laten gaan? Heeft notch het expres moeilijk om elke 10 blokjes oid weer te verlengen?

Nog even iets. Wat ik niet begrijp is dat een verbinding tussen 1 deur en een knop gewoon werkt. Knop indrukken en deur gaat open. Als je vervolgens dezelfde knop verbind met een deur ernaast dan werkt geen van beide en moet je er 'OR' tussenzetten. 1 aan de ene kant en 2 aan de andere kant.

Met de simulator is het in theorie mogelijk 6 deuren allemaal met 1 enkele verbinding tussen de knop en deur open te laten gaan, maar in Minecraft werkt dat niet. Lijkt wel alsof iedere deur een apart stroompje nodig heeft om te reageren. (beetje lastig uit te leggen, onderstaand filmpje is misschien handiger)

YouTube: Double Doors Redstone Project - Minecraft Alpha

Mijn vraag dus, waarom kan je niet gewoon een knop verbinden met 2 deuren en moet het zo ingewikkeld. Met dit programma: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=17924 moet dat ook werken in theorie, maar werkt dus niet. (deuren gaan dan om en om open zegmaar)

[ Voor 54% gewijzigd door Paniohitus op 13-11-2010 14:40 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-10 14:10

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 06:04:
die bug was bekend gemaakt bij de release van de nieuwe update plus er stond een oplossing bij.

uitloggen re-connecten en verdergaan stond er geloof ik
Als je het over sndrt's post hebt, reconnecten is geen oplossing, maar omzeilen van het probleem.
Ik ben zelf aan het testen wat dit precies triggert.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
De server draait trouwens van plugin bij mijn weten hey0 en llamacraft

Verwijderd

Omfg minecraft.net is er weer uit oid, iig kan ik niet connecten :(

Edit
werkt dat trucje nog, dat je in hosts iets most veranderen?
Dan kan ik iig nog op TC :D

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 17:22 ]

• Jelmar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 22:44
Sedative schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:07:
De server draait trouwens van plugin bij mijn weten hey0 en llamacraft
Sinds gisteren niet meer voor zover ik weet. Als het goed is heeft Meaglin samen met Grum Hey0 gefixt en is Llamacraft vervangen met een eigen mod.

- JelmarG op tweakcraft server

• prutser001

prutser001

M'n bouwwerken beginnen eindelijk wat vorm te krijgen, ook de rails+minecarts zijn leuk om mee te spelen alleen die 'boosters' waren een beetje lastig om onder de knie te krijgen maar dat is nu ook redelijk gelukt, het is alleen wel een beetje saai om alles in je eentje te doen. Ik vroeg me af of het mogelijk is om gewoon zelf een servertje te hosten zodat ik wat vrienden kan uitnodigen.

Hmm.. Als je Bedrock tegenkomt, houd dat in dat je niet dieper kan? Overal waar ik graaf kom ik Bedrock tegen alleen als ik echt recht naar beneden ga en afentoe links/rechts kan ik ze ontwijken, het gekke is dat ik nog niet 1 keer lava ben tegengekomen.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:12

Bezulba

Formerly known as Eendje

oh je kan wel verder, alleen val je dan door de wereld heen :P

Bedrock is de het laagst dat je kan gaan

blup

• dnbrainwash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 11:13
Server opgezet met een paar vrienden sinds een paar dagen en de eerste pixelart is af.
Alleen de tetris heb ik niet gemaakt. :P

Afbeeldingslocatie: http://oi54.tinypic.com/aeo5qp.jpg

• prutser001

prutser001

Bezulba schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:50:
oh je kan wel verder, alleen val je dan door de wereld heen :P

Bedrock is de het laagst dat je kan gaan
In het begin had ik zoiets van 'DAMN wat een mega wereld' nu ik tegen de grenzen aanloop voelt het beperkt.

Ik snap sommige dingen niet helemaal, gistermiddag speelde ik nog ff en had ik een 2de 'tussen station' gemaakt kijk ik vandaag is deze ineens 'gezakt' snap er geen bal van want ik ben daar niet aan het graven geweest. Ik merkte het pas toen ik met m'n minecart wilde gaan testen, is gewoon de verbinding weg..

Eerst komt de grond omhoog nu zakt het weer... schiet mij maar lek 8)7

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://erwinvandenbos.nl/downloads/mctijdteveel.jpg
Afgelopen dagen een kleine hal gemaakt. Nu nog iets verzinnen om er in te bouwen. Zit er aan te denken om de vloer nog 1 blokje te verhogen om 'vloerverlichting' in te bouwen.

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48
prutser001 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:37:
[...]

In het begin had ik zoiets van 'DAMN wat een mega wereld' nu ik tegen de grenzen aanloop voelt het beperkt.
Loop jij tegen de grenzen van de wereld aan ... :o Ik dacht dat de Minecraft wereld oneindig groot was, ja ok, 1.8 x de aarde oppervlakte maar ik dacht dat voor de meeste gebruikers dit toch wel oneindig was!

Of begrijp ik je verkeerd?

Vandaag heb ik voor het eerst een portal gebouwd, omdat ik het niet eerder aandurfde (met de portal bug). Ik op hoop van zege door de portal, spawn ik op een interessante locatie, namelijk op "zwevende plateaus boven groot lava meer!

De portal zit netjes in een kamer, achter een dikke muur met 2 stalen deuren die met 1 druk op de knop open gaan. Was wel een gedoe met dat redstone totdat ik een zeer simpele manier vond.

Als je wilt weten hoe ik het opgelost heb, dit is niet mijn deur of wereld:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/30cc604.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/jb7m6o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/xnysxy.jpg

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Verwijderd

Dreanor schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:30:
[...]

Loop jij tegen de grenzen van de wereld aan ... :o Ik dacht dat de Minecraft wereld oneindig groot was, ja ok, 1.8 x de aarde oppervlakte maar ik dacht dat voor de meeste gebruikers dit toch wel oneindig was!

Denk dat hij het heeft over de diepte/hoogte van de wereld.

Verwijderd

Zo, de muren van de Sint Pieter op de Tweakcraft server zijn ook af! Deels heb ik ook alvast de dakbogen uitgezet. Schiet al aardig op al zeg ik het zelf. :P

Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/MurenenVloerklaarschuinzicht.png

Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/MurenenVloerklaarvoorzicht.png

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-10 18:09
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:41:
Zo, de muren van de Sint Pieter op de Tweakcraft server zijn ook af! Deels heb ik ook alvast de dakbogen uitgezet. Schiet al aardig op al zeg ik het zelf. :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Cool zeg :D!

Leuk trouwens dat ik dit tegenkom, een topic over minecraft. Ik zal proberen binnenkort eens wat te posten van de server waar ik steeds op zit.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Vandaag heb ik voor het eerst een portal gebouwd, omdat ik het niet eerder aandurfde (met de portal bug). Ik op hoop van zege door de portal, spawn ik op een interessante locatie, namelijk op "zwevende plateaus boven groot lava meer!

De portal zit netjes in een kamer, achter een dikke muur met 2 stalen deuren die met 1 druk op de knop open gaan. Was wel een gedoe met dat redstone totdat ik een zeer simpele manier vond.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer dat dit bovenlangs gedaan is, je kan deuren ook ondergronds oplossen namelijk.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:49:
[...]

Denk dat hij het heeft over de diepte/hoogte van de wereld.
Inderdaad, m'n torens worden bewoond door wolken :P toen ben ik maar naar beneden gegaan met verdiepingen zit ik vast op bedrock :P

De oppervlakte is wel groot.
Enige dat me opviel, mijn eerste wereld was 'normaal' toen ik een 2de wereld ging openen/genereren kreeg ik de meest vreemde 'creaties' als het om bergen ging, op een berg aan het water wilde ik een beetje dat 'king arthur' kasteel neerzetten maar nu gaan de wolken er dwars doorheen.

Verwijderd

prutser001 schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:02:
[...]
Inderdaad, m'n torens worden bewoond door wolken :P toen ben ik maar naar beneden gegaan met verdiepingen zit ik vast op bedrock :P

Enige dat me opviel, mijn eerste wereld was 'normaal' toen ik een 2de wereld ging openen/genereren kreeg ik de meest vreemde 'creaties' als het om bergen ging, op een berg aan het water wilde ik een beetje dat 'king arthur' kasteel neerzetten maar nu gaan de wolken er dwars doorheen.
Wolken kun je uitzetten d.m.v. een texture pack. Painterly heeft bijvoorbeeld een optie voor minder wolken, en ook voor helemaal geen als ik het me goed kan herinneren.

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
prutser001 schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:02:
[...]

houd er rekening mee dat je binnen no time aan de bovengrens zit vanaf het wolken niveau. je hebt dan nog iets van 16 blocks over qua hoogte.

Verwijderd

Vanaf nu op de server: Durum
Mede mogelijk gemaakt door Grumm en Gunther ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/DurumtentvanGrumm.png

• Joep
  • Laatst online: 18:31
Ik heb een vraag over chunks. Zijn chunks statisch (een vaste onzichtbare grid over de map) of dynamisch waarbij de chunks van plaats veranderen wanneer je loopt (zelf sta je dan altijd in het midden van grid (0,0)?

• mux
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

Statisch.

• Joep
  • Laatst online: 18:31
Ok bedankt, dat wordt dus toch kloten met MCEdit :(

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:41:

[afbeelding]

[afbeelding]
Damn, mooi.
Heb gisterenavond de voorkant van mijn kathedraal afgemaakt. :D

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Nu te vinden op de server van Kkaltuu: infinite rollercoaster! :D

Het ding gaat 24/7 door dankzij een stel boosters die her en der geïnstalleerd zijn, check het uit, IP: kkaltuu.nl :D

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Lijkt me leuk dat als sommige mensen die single player spelen ook mods gebruiken, dat we die een beetje verzamelen. Persoonlijk gebruik ik alleen mods die het spel orgineel houden met bepaalde fixes, zo kwam ik op deze mod uit die ervoor zorgt dat bladeren van bomen weer verdwijnen (wat niet meer gaat vanaf de helloween-update)

http://www.minecraftforum...808&start=30&hilit=leaves

Hoe zit dat trouwens met zaadjes van bomen en sneeuwlandschap. Klopt het dat deze daar niet droppen?

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Preddie schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:25:
Hoe zit dat trouwens met zaadjes van bomen en sneeuwlandschap. Klopt het dat deze daar niet droppen?
Zaadjes van bomen droppen nogsteeds. Vanmorgen nog paar bomen gekapt en seeds verzameld om ergens anders te planten. :)

Wat bedoel je met zaadjes van sneeuwlandschap? sneeuwballen? Heb ik ook nog een stack van gehaald, dus zal wel dat dat ook gewoon werkt.

Gister lekker coal gehakt uit de zijkant van een berg, ff workbench opgezet om pickaxes te maken. Haal ik me workbench dus niet leeg voor ik hem sluit. Tieft ik dus zo halve stack diamond de afgrond in. ;( Volgende keer dus naar de berg toe me items maken.

Afgrond was bijna vanaf wolken naar zee niveau, en zee was heeel diep daar. :( Daag halve stack diamond. ;w

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Verwijderd

Ik zit nog altijd met het probleem dat "drops" (van critters of andere) vrij snel verdwijnen als ik ze niet op pak. Is er een limiet dat ze na een bepaalde tijd verdwijnen of zo ? En natuurlijk weet iemand er een fix voor ?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:53
SNDRT schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:06:
Nu te vinden op de server van Kkaltuu: infinite rollercoaster! :D

Het ding gaat 24/7 door dankzij een stel boosters die her en der geïnstalleerd zijn, check het uit, IP: kkaltuu.nl :D
Heb het net geprobeert, maar hij staat stil en er ligt van alles naast. :P
Dat was al toen ik er kwam.

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Arunia schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:09:
[...]

Heb het net geprobeert, maar hij staat stil en er ligt van alles naast. :P
Dat was al toen ik er kwam.
Je moet ook wel eerst de trap oplopen naar het plateau in de lucht, een karretje uit de bak pakken, op de rails zetten en dan ben je good to go :P

Al was er daarstraks iemand die het een beetje verpest had door in een booster cart te gaan zitten, en toen ik hem gedag zei verliet die snel de server, maar z'n character zat nog in de cart, dus heb om die reden alle wagentjes even van de baan gehaald omdat alles niet lekker meer liep ;)

Edit: bedankt 'Pacino93' voor het verploerten van de track |:(
Edit²: en ook voor het griefen her en der, aardige mensen hier op Tweakers hoor :)

[ Voor 9% gewijzigd door Statiegeld op 14-11-2010 19:30 ]

• Arunia
Zo dom was ik nog niet. :P
Die Pacino zag ik trouwens wel staan btw.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 11:20
[afbeeldingkjes]
:+ die heb ik toevallig ook gebruikt voor de dubbele deuren voor m'n obsidian 'kluis'. Nu nog eens zoeken hoe je die met een knop die verderop staat open kunt krijgen, of dat je die aan een soort van combinatieslot (met switches) kunt hangen.

Ik zou het leuker gevonden hebben als je de redstone en andere techniek achter de deuren zou kunnen plaatsen, echter. Kan misschien wel, maar dan moet ik eerst uitzoeken hoe die rommel nu precies werkt :+. Ondergronds oid zoals aangegeven wordt.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

YopY schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:35:
[...]

:+ die heb ik toevallig ook gebruikt voor de dubbele deuren voor m'n obsidian 'kluis'. Nu nog eens zoeken hoe je die met een knop die verderop staat open kunt krijgen, of dat je die aan een soort van combinatieslot (met switches) kunt hangen.

Ik zou het leuker gevonden hebben als je de redstone en andere techniek achter de deuren zou kunnen plaatsen, echter. Kan misschien wel, maar dan moet ik eerst uitzoeken hoe die rommel nu precies werkt :+. Ondergronds oid zoals aangegeven wordt.
Ondergrond idd, als je twee hokjes eronder graaft kan je goed testen wanneer deuren opengaan en wanneer niet. Zelf een heel cirquit in mijn huis gelegd, met 1 knop gaan er nu 3 x2 ijzeren deuren open en je ziet niks van redstone of opengebroken plekken in de vloeren.

Wat betreft de seeds en bomen, toevallig speel ik op een enorme sneeuwbiome en heb nergens in de omtrek nog een andere biome gezien. Denk dat ik door hel moet om echt ergens anders te kunnen komen dan sneeuwlandschap. Maargoed, ik ontdekte dat bomen in een sneeuwlandschap vrijwel geen seeds droppen, eigenlijk gewoon nooit... opzich ook logisch als je het zo bekijkt...

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Preddie schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:25:
Lijkt me leuk dat als sommige mensen die single player spelen ook mods gebruiken, dat we die een beetje verzamelen. Persoonlijk gebruik ik alleen mods die het spel orgineel houden met bepaalde fixes, zo kwam ik op deze mod uit die ervoor zorgt dat bladeren van bomen weer verdwijnen (wat niet meer gaat vanaf de helloween-update)

http://www.minecraftforum...808&start=30&hilit=leaves
Die mod zou ik heel graag willen draaien! Heb het even op Ubuntu geprobeerd, maar dan gebeurt er dit:
Zie mijn post op het Minecraft forum

Update: niet meer nodig ;) Had de verkeerde minecraft.jar te pakken :+

[ Voor 4% gewijzigd door SanderTje! op 14-11-2010 21:44 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Dreanor
  • Laatst online: 30-10 21:48
Ben zelf nu bezig met minecarts en tracks, maar dat is nog verdomde lastig (als je een mooi systeem wil bouwen met boosters, track turns, etc).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-10 14:10

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Dreanor schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:33:
Ben zelf nu bezig met minecarts en tracks, maar dat is nog verdomde lastig (als je een mooi systeem wil bouwen met boosters, track turns, etc).
Neem dan een kijkje in mijn server.

Als iemand een nieuwe single/multiplayermap moet genereren, kan je dat het beste doen met hulp van Biome Mod doen, echt geweldige omgevingen dat je ermee kan maken!

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• SToRM666
Als je Terrain Tweaker gebruikt, dan heb je ook nog eens verschillende types bomen :)

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 15-11-2010 12:34 ]

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 20:31
Even stemmen mensen, dan krijgen we taart.

http://www.indiedb.com/games/minecraft

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10 08:01
hey jongens, ik heb nu een private servertje opgezet
wil je moderator worden? ik heb er nog 3 nodig
DM me maar dan maken we ff een afspraakje,

jullie kunnen zwz kijken: ip-adres: 212.127.190.106

ohja, ik kon nergens vinden of dit mocht of niet dus verwijder hem maar als het niet mag ;)

Mop mop, gas derop!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

kKaltUu schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:31:
[...]

Neem dan een kijkje in mijn server.

Als iemand een nieuwe single/multiplayermap moet genereren, kan je dat het beste doen met hulp van Biome Mod doen, echt geweldige omgevingen dat je ermee kan maken!
Wat Kkaltuu zegt, we zijn beide niet te beroerd om even te helpen hiermee ;)

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

SNDRT schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:07:
[...]

Wat Kkaltuu zegt, we zijn beide niet te beroerd om even te helpen hiermee ;)
Ik ben net naar jullie server geweest en ik wil jullie 2 dingen mee geven. Meer bordjes, duurde even voordat ik in het donker de trap had gevonden. En schoon een keer de rollercoaster uit. Er staan een stuk of 3 lege carts op de tracks. Ik heb ze geprobeerd weg te krijgen maar toen ik op een gegeven moment bij de boosters naar boven toe uit kwam schoten ze weer terug naar de plek waar ze eerst vast zaten, namelijk dat kronkelige stuk in het begin

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Icyzer schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:33:
[...]

Ik ben net naar jullie server geweest en ik wil jullie 2 dingen mee geven. Meer bordjes, duurde even voordat ik in het donker de trap had gevonden. En schoon een keer de rollercoaster uit. Er staan een stuk of 3 lege carts op de tracks. Ik heb ze geprobeerd weg te krijgen maar toen ik op een gegeven moment bij de boosters naar boven toe uit kwam schoten ze weer terug naar de plek waar ze eerst vast zaten, namelijk dat kronkelige stuk in het begin
Ik heb gisteren een lava pit bij de start geplaatst waar je na 1 rondje in dondert zodat er geen carts achterblijven, blijkbaar is die verwijderd en loopt alles nu weer in een keer door :s

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 10:21
Ik ben nieuw met minecraft. Wel een leuk spel.

Ik kreeg geen toegang tot jullie server. Welke poort wordt hiervoor gebruikt?

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-10 19:08
Het adres wat je nodig hebt is: mc.grum.nl (Dat is het adres wat ik gebruik) En daarna moet je iemand ronsolen om je op beta.tweakcraft.net je buildrechten te geven

• Rman
t1mmy schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:57:
Het adres wat je nodig hebt is: mc.grum.nl (Dat is het adres wat ik gebruik) En daarna moet je iemand ronsolen om je op beta.tweakcraft.net je buildrechten te geven
he dank je

mc grun .nl is gelukt..

Na wat ronddolen kwam ik in een blauwe "leegte terecht". Heb ik iets verkeers gedaan?

Hoe kom ik eruit?
Kan ik als gast ook ingame chatten en hoe?
Wat ik zo ff gezien heb zag er wel mooi uit.

• Svardskampe
Als gast kun je ingame chatten inderdaad, en met /warp <naam> naar bepaalde locaties warpen. Om alle warps te zien moet je /listwarps typen.

En waarschijnlijk is minecraft niet goed ingeladen en ben je daarom 'van de wereld afgevallen'. Kan weleens gebeuren, gewoon reloggen.

• Frerk
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Blauwe leegte als in je bent door de grond heen gevallen? Of dat ie de chunks niet verder inlaad?

• Arunia
Frerk schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:26:
Blauwe leegte als in je bent door de grond heen gevallen? Of dat ie de chunks niet verder inlaad?
Bij mij laadde Minecraft gisteren ook heel traag op de server en viel ook constant na het warpen. Op een gegeven moment kwam je dan wel weer terug, maar kon gewoon op de rand van de chunks lopen. Normaal loop je dan over een onzichtbaar stuk, maar nu viel je dan ook echt.

Ook wel wat spullen kwijt geraakt jammer genoeg tijdens het verwerken in mijn huisje.

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:14:
[...]

Bij mij laadde Minecraft gisteren ook heel traag op de server en viel ook constant na het warpen. Op een gegeven moment kwam je dan wel weer terug, maar kon gewoon op de rand van de chunks lopen. Normaal loop je dan over een onzichtbaar stuk, maar nu viel je dan ook echt.

Ook wel wat spullen kwijt geraakt jammer genoeg tijdens het verwerken in mijn huisje.
Zou kunnen, houd er ook rekening mee dat chunks niet inladen zodra je in een bootje zit, dan kun je letterlijk van de chunkranden afvaren (niet dat je valt, maar je "zweeft" verder). Uitstappen zorgt er dan voor dat de nieuwe chunks weer laden.

• Rman
Sedative schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:30:
Als gast kun je ingame chatten inderdaad, en met /warp <naam> naar bepaalde locaties warpen. Om alle warps te zien moet je /listwarps typen.

En waarschijnlijk is minecraft niet goed ingeladen en ben je daarom 'van de wereld afgevallen'. Kan weleens gebeuren, gewoon reloggen.
Als ik opnieuw inlog kom k weer in het blauw met een witte stip.
Welke toetscombinatie moet ik gebruiken zodat mijn tekst en opdrachten (warpen) zichtbaar is?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Standaard is "t" de chat-toets. In plaats van warpen kun je ook /spawn of /home doen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rman
[quote].oisyn schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:42:
Standaard is "t" de chat-toets. In plaats van warpen kun je ook /spawn of /home doen.
[/quo

ja dank.. is gelukt..

- ziet er groot en ook mooi uit...
-- Als er een nieuwe versie van minecraft komt, moet alles dan opnieuw gebouwt worden?
----Zijn de rijdende mijnwagentjes wel mogenlijk in een nieuwere mp versie of blijft dit een beperking van de mp?

• Svardskampe
-- Als er een nieuwe versie van minecraft komt, moet alles dan opnieuw gebouwt worden?
Mogelijk, maar waarschijnlijk niet. Wat we nu proberen is onbebouwde stukken land weggooien en opnieuw proberen te genereren voor de biomesh.
----Zijn de rijdende mijnwagentjes wel mogenlijk in een nieuwere mp versie of blijft dit een beperking van de mp?
Waarschijnlijk is dat wel mogelijk in de toekomst, na de beta. Minecarts 'zijn' wel mogelijk, maar teveel laten de server op een of andere manier crashen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zelf ook maar bezig met een viewer (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/viewer1.png

Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/viewer2.png

Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/viewer3.png

Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/viewer4.png

Moet nog even alle blokjes implementeren, en chunks dynamisch kunnen laden (hij laadt nu de ~1000 chunks om de speler heen)

• Znisses
.oisyn schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:58:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Moet nog even alle blokjes implementeren, en chunks dynamisch kunnen laden (hij laadt nu de ~1000 chunks om de speler heen)
Nice, was nog niet op zoek geweest naar dergelijke tools maar nu ik de shots van jou zo zie is dat wel verrekte handig om te hebben. Er schijnen meer van dat soort handige render tooltjes te bestaan, ga denk ik toch eens rondkijken.

Is er onder de tweakers een favoriet?

edit: ben Cartograph nu aan het installeren, eens kijken of dat die kan wat ik wil :) ( http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=13134 )

edit2: geinig maar MCMAP is ook wel erg lekker: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=40327

[ Voor 20% gewijzigd door Znisses op 17-11-2010 10:06 ]

• Arunia
Gisteren m'n douchekop afgerond. :P Staat op de route van Orthanc naar st. Pieter.
Niet heel erg denderend, maar wel grappig. Al zeg ik het uiteraard zelf.

Verwijderd

Znisses schreef op woensdag 17 november 2010 @ 07:43:
[...]

Nice, was nog niet op zoek geweest naar dergelijke tools maar nu ik de shots van jou zo zie is dat wel verrekte handig om te hebben. Er schijnen meer van dat soort handige render tooltjes te bestaan, ga denk ik toch eens rondkijken.

edit: ben Cartograph nu aan het installeren, eens kijken of dat die kan wat ik wil :) ( http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=13134 )

edit2: geinig maar MCMAP is ook wel erg lekker: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=40327
Kk gebruik (voor offline) Minutor.
Die is wel niet zo uitgebreid als Cartograph en soorten, maar is vrij "licht", snel en doet wat ik wil: een overzicht geven van de wereld as I know it :)
Je kan er wel niet rechtstreeks images mee maken, maar ik gebruik het vooral om de weg naar huis terug te vinden. Heb nog niet kunnen proberen hoe het er in de Nether aan toe gaat.
De maker wil ook de mogelijkheid toevoegen dat je op zijn view kan "tekenen" zodat je makkelijk bases kan plannen en dergelijke.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 20:44
Figures ;)

En meteen in D3D enzo? Erg gaaf om zoiets als tussendoor projectje te kunnen ...

• Neverwinterx
  • Laatst online: 07-10 11:34
Znisses schreef op woensdag 17 november 2010 @ 07:43:
[...]

Als je in de map wilt rondvliegen en grotten wilt bekijken en niet zozeer een map wilt maken: dan is er X-Ray http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=43648

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Cool, beter dan de mijne, denk ook niet dat ik die af ga maken. Leuke vingeroefening maar er zijn betere :)

https://niels.nu

• Znisses
Neverwinterx schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:16:
[...]

Als je in de map wilt rondvliegen en grotten wilt bekijken en niet zozeer een map wilt maken: dan is er X-Ray http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=43648
Rondvliegen was nu net niet een van de dingen die ik zou willen, een overzichtskaart kunnen genereren daarentegen weer wel :) Verder nog aan het spelen geweest met MinecraftMapDeleter-R5 en die is wel handig, was een keer een eind gaan wandelen om wat pompoenen te vinden maar achteraf was dat niet zo handig, map beetje te groot geworden en die weer netjes geresized :) Dat is wel erg handig :)

Voor de bovengrondse gedeeltes blijf ik voorlopig nog even bij mcmap, voor de ondergrondse constructies weet ik het nog niet, niet genoeg rondgekeken nog :Pw

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Battle Bunny schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:12:
[...]

Figures ;)

En meteen in D3D enzo?
Duh ;)

Ik wil 'm uiteindelijk als proxy tussen de client en de server inzetten. Door het netwerkverkeer te recorden kun je dan uiteindelijk een timelapse view krijgen van wat je aan het bouwen bent :)

• mux

mux

99% efficient!

Volgens minecraft.net hebben nu al meer dan 600k mensen het spel gekocht, terwijl dat op 1 november nog 500k was. Wat wil ik graag Markus Persson zijn :P

• Erikie
  • Laatst online: 03-11 18:01

Erikie

www.erikie.nl

1 m erbij :S.. nouja, paypal is wel vrij duur overigens voor hem. wat zou ie overhouden? 0.7 M? achja, zag dat ie een paar leuke pc's had gekocht :)

traktor scratch!

Verwijderd

Als ik dat geld had, had ik wel wat betere monitors gekocht. Maarja, voor Minecraft ook niet echt nodig.

• mux

mux

99% efficient!

Erikie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:10:
1 m erbij :S.. nouja, paypal is wel vrij duur overigens voor hem. wat zou ie overhouden? 0.7 M? achja, zag dat ie een paar leuke pc's had gekocht :)
Nee, paypal kost hem veel minder. Hij had het in een livecast over iets in de orde van 30.000 dollar wat hij moest inleveren op 1M...

edit: 1,4% volgens paypal.

[ Voor 3% gewijzigd door mux op 17-11-2010 17:03 ]

• Znisses
ssj3gohan schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:24:
[...]

Nee, paypal kost hem veel minder. Hij had het in een livecast over iets in de orde van 30.000 dollar wat hij moest inleveren op 1M...

edit: 1,4% volgens paypal.
Is wel interessant eigenlijk, toch maar eens bij PayPal gekeken:

Maandelijks volume ontvangen betalingen met PayPal Kosten per transactie
€ 0,00 - € 2.500,003,4% + € 0,35
€ 2.500,01 - € 10.000,002,9% + € 0,35
€ 10.000,01 - € 50.000,002.3% + € 0,35
€ 50.000,00 - € 100.000,001,9% + € 0,35
> € 100.000,001,5% + € 0,35

Standaard tarieven PayPal, misschien dat daar nog wat aan te sleutelen is maar vast niet veel :P
Je ziet de meest vreemde schattingen voorbij komen maar het komt er op neer dat 100.000 transacties in 1 maand 35000+15000 = 50K heeft gekost? Veel geld, maar op 1M vind ik het nog niet eens zo heel bizar.

edit:
Of hij kan gekozen hebben voor microbetalingen
Microbetalingen 5% + € 0,05 (wat dan 50K + 5K = 55K )

edit2: @ ssj3gohan
hmm ja, dat was ook weer te verwachten, andere percentages omdat je veel van buiten je 'zone' oid ontvangt :P ahwell, dat wordt me nu te moeilijk om verder uit te spitten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Znisses op 17-11-2010 17:27 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---