[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 57 Laatste
Acties:
  • 403.649 views

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

Hey.... 1.5% in euro's, maar 1.4% in britse ponden:

https://www.paypal.com/uk...ay-receiving-fees-outside

1.9% in dollars:

https://www.paypal.com/us...ay-receiving-fees-outside

what's all this then?

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 20:31
ssj3gohan schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:04:
Volgens minecraft.net hebben nu al meer dan 600k mensen het spel gekocht, terwijl dat op 1 november nog 500k was. Wat wil ik graag Markus Persson zijn :P
Nou, je krijgt al het gespuis op het internet er gratis bij. Haha, nee bedankt.

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:30

Toppertje

www.davideografie.nl

Om nog even terug te komen op het minecart gedeelte: klik hier.

Die gebruik ik zelf tegenwoordig ook, kost redelijk wat werk om hem te maken, maar dan heb je ook wat. Het lastige is alleen de tussenstations.

[ Voor 5% gewijzigd door Toppertje op 18-11-2010 00:39 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-10 14:10

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Toppertje schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:38:

Die gebruik ik zelf tegenwoordig ook, kost redelijk wat werk om hem te maken, maar dan heb je ook wat. Het lastige is alleen de tussenstations.
Maar dan vraag ik mij af, werkt het voor jou ook in MP om zonder uit te stappen op bestemming te komen? :)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Gisteravond begonnen met m'n mobtrap projectje in een gloednieuwe wereld. Natuurlijk raak ik binnen de kortste keren afgeleidt en ben ik wat aan het minen en een enorm cave systeem op niveau 10 aan het exploren :P Vanavond maar eens echt aan de slag!

https://niels.nu

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Toppertje schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:38:

Ziet er wel mooi uit, zelf werk ik alleen maar met eind stations en een paar boosters tussendoor, hiermee kun je dus 'overstappen' wat wel leuk is, nadeel is dat het best een groot oppervlak nodig heeft om het te maken.
Ben nog helemaal niet bezig geweest met die pressure plates/switches e.d. alleen om TNT op te blazen van een veilige afstand :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Begint er al goed uit te zien niet? :P

Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/Buitendakklaarschuinzicht.png

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
erg nice!

Just another cog in the murdermachine...

• Hydra
Druk bezig met m'n mobtrap, in single player. Eerste laag is dit, op dit moment is 'ie nog 26x26 ongeveer maar hij wordt 50x50. Bedoeling is dat mobs in de kanalen plonzen en dan naar beneden lazeren en *splut* gaan :)

Al dat minen in SP is nogal veel werk als je geen diamond pick hebt :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UbFJaAdASpvoouY4U0IXZmRI/full.png

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
duurt lang voor je mobtrap op gang is :P
je kan ze beter laten vallen

[ Voor 27% gewijzigd door Adib op 18-11-2010 18:27 ]

• VDB_Mathias
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-11 14:21
@wouterhehe: zoals ik reeds gisteren zei: dit is echt chique! Vraagje: Hoeveel tijd heb je er zo al aan gespendeerd?

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
die mobs vallen bij mij niet meer zomaar in het water :S

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20
Heh, het zou me echt niks verbazen als Notch het project ineens afkapt of afraffelt en ermee ophoudt. Bij bijna elke update (zoals ook die van gisteren) krijgt 'ie een bakkes kritiek over zich heen van heb ik jou daar.

Da's het gevaar denk ik van dicht bij het publiek zitten, ze gaan je ook directer aanvallen ipv indirect kritiek uitten. Je schept ook verwachtingen met regelmatige updates, en mensen lijken ook lichtelijk opgewonden te worden als iemand uiteindelijk dan een bedrijf opstart (en daarbij blijkt dat niet al die mensen aan het spel werken, maar dat eentje wat administratie doet, de ander werkt aan concepten voor een nieuw spel (?)).

Vindt het wel grappig, op zich.

Verwijderd

Dat heb je altijd als je alles publiek maakt. Gelukkig zitten er ook hele goede en constructieve opmerkingen tussen wat kan helpen bij de ontwikkeling van het spel. Helaas is het opzetten van een bedrijf een dagtaak waardoor je niet aan je product kunt werken. Sommige mensen hebben hier blijkbaar geen begrip voor.

• Hydra
Adib schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:26:
duurt lang voor je mobtrap op gang is :P
je kan ze beter laten vallen
Hoe bedoel je precies?

Hij werkt nu op zich, alleen duurt het inderdaad lang voordat je items krijgt, en dat gaat ook niet erg snel. Maar ik kan wel AFK-en en m'n inventory vult vanzelf :P

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
YopY schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:56:
Je schept ook verwachtingen met regelmatige updates, en mensen lijken ook lichtelijk opgewonden te worden als iemand uiteindelijk dan een bedrijf opstart (en daarbij blijkt dat niet al die mensen aan het spel werken, maar dat eentje wat administratie doet, de ander werkt aan concepten voor een nieuw spel (?)).

Ik vind het opzich ook een beetje vreemd dat hij zich eerst bezig gaat houden met het opstarten van een eigen bedrijf in plaats van er eerst voor te zorgen dat het spel in beta komt. Het verder ontwikkelen van Minecraft lijkt hierdoor op de 2de plaats te komen en zo te zien kan hij dat prima af in zijn eentje. Ik ben ook erg benieuwd of hij het succes van Minecraft ooit nog gaat kunnen evenaren/overtreffen.

[ Voor 74% gewijzigd door SToRM666 op 18-11-2010 21:05 ]

PSN id: NL_SToRM

• MdemiC
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-10 09:38
Hydra schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:51:
Druk bezig met m'n mobtrap, in single player. Eerste laag is dit, op dit moment is 'ie nog 26x26 ongeveer maar hij wordt 50x50. Bedoeling is dat mobs in de kanalen plonzen en dan naar beneden lazeren en *splut* gaan :)

Al dat minen in SP is nogal veel werk als je geen diamond pick hebt :D

[afbeelding]
Wees blij dat je cobblestone pakt en niet smoth stone :D dan ben je nog langer bezig :D:D

• Haas_nl
Ook wel beetje dom, het is net als tegen je aandeelhouders zeggen dat je 2de bedrijf aan het opstarten bent.
Nu betalen we geen abbo geld, maar we hebben wel het volledige spel gekocht en niet de alpha.
Dus tot dan zijn we eigenlijk een beetje aandeelhouders :)

• Sgreehder
Haas82 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:04:
Ook wel beetje dom, het is net als tegen je aandeelhouders zeggen dat je 2de bedrijf aan het opstarten bent.
Nu betalen we geen abbo geld, maar we hebben wel het volledige spel gekocht en niet de alpha.
Dus tot dan zijn we eigenlijk een beetje aandeelhouders :)
Nou, nee. Dit is ook geen punt van discussie; je pre-ordert het volledige spel met toegang tot een alpha als leuke extra. Heel eenvoudig.

Houdt het dan ook leuk..

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 19-11-2010 19:33 ]

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

YopY schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:56:
Heh, het zou me echt niks verbazen als Notch het project ineens afkapt of afraffelt en ermee ophoudt. Bij bijna elke update (zoals ook die van gisteren) krijgt 'ie een bakkes kritiek over zich heen van heb ik jou daar.

Da's het gevaar denk ik van dicht bij het publiek zitten, ze gaan je ook directer aanvallen ipv indirect kritiek uitten. Je schept ook verwachtingen met regelmatige updates, en mensen lijken ook lichtelijk opgewonden te worden als iemand uiteindelijk dan een bedrijf opstart (en daarbij blijkt dat niet al die mensen aan het spel werken, maar dat eentje wat administratie doet, de ander werkt aan concepten voor een nieuw spel (?)).

Klopt, maar ik begrijp Notch niet, hij heeft nu bakken met geld. Huur gewoon 10 programmeurs, maak dat spel af, lanceer het op alle platforms, vraag er 25 dollar voor en hij kan de rest van z'n leven in een villa wonen ergens in een warm zonnig land met allemaal vrouwen om zich heen...

Waarom zo knullig?

BF1: Don-Panio

• mux
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

Misschien omdat hij het leuk vindt om zelf het spel in de hand te houden? Ik bedoel, hij heeft er niet om gevraagd om multimiljonair te worden met een spel in alpha. Hij was gewoon iets leuks aan het maken, dat sloeg aan, en nu zit er een horde fans achter hem aan. Ik vind het bewonderenswaardig dat hij zich vasthoudt aan zijn originele idee van minecraft en het helemaal in eigen hand houdt. Vergeet niet, dit is hoe minecraft het überhaupt zo ver heeft geschopt qua gameplay!

En tsja, hij heeft van het begin af aan erop gestaan om direct in contact te staan met teh internets. Dan weet je dat er lulz en hat0rs en fanboys gaan komen. Het getuigt van een dikke huid dat hij het allemaal zonder veel zeuren doorstaat (afgezien van die paar recalcitrante tweets).

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Preddie schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:45:
Klopt, maar ik begrijp Notch niet, hij heeft nu bakken met geld. Huur gewoon 10 programmeurs, maak dat spel af, lanceer het op alle platforms, vraag er 25 dollar voor en hij kan de rest van z'n leven in een villa wonen ergens in een warm zonnig land met allemaal vrouwen om zich heen...

Waarom zo knullig?
Ik denk dat extra programmeurs nieteens nodig zouden zijn als hij zich gewoon de hele dag alleen op de game zou storten.

PSN id: NL_SToRM

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-10 19:08
SToRM666 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:58:
[...]

Ik vind het opzich ook een beetje vreemd dat hij zich eerst bezig gaat houden met het opstarten van een eigen bedrijf in plaats van er eerst voor te zorgen dat het spel in beta komt. Het verder ontwikkelen van Minecraft lijkt hierdoor op de 2de plaats te komen en zo te zien kan hij dat prima af in zijn eentje. Ik ben ook erg benieuwd of hij het succes van Minecraft ooit nog gaat kunnen evenaren/overtreffen.
Hij verdiende te veel geld waardoor hij problemen kreeg met de belasting.

Voor de rest ben ik het wel eens hoor! Maar achja, het spel is nog pas alpha en ik denk dat er nu te veel druk op notch staat, als indie developer.

• Hydra
MdemiC schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:04:
Wees blij dat je cobblestone pakt en niet smoth stone :D dan ben je nog langer bezig :D:D
Waarom zou ik een mobtrap bouwen met smooth? :P

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-10 19:08
Is mooier! :D

• Adib
  • Laatst online: 31-03-2022
Hydra schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:54:
[...]

Hoe bedoel je precies?

Hij werkt nu op zich, alleen duurt het inderdaad lang voordat je items krijgt, en dat gaat ook niet erg snel. Maar ik kan wel AFK-en en m'n inventory vult vanzelf :P
je kan ze door een gat weer in water laten vallen zodat ze sneller bij het punt zijn

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 12:42

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Hallo, laatst was ik hier met een paar vraagjes over het maken van een kathedraal en ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn als ik onze progress zou laten zien.
Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/minecraft/minecraft21.png
Alleen de voorkant is af momenteel, de zijkanten moeten nog bewerkt worden.

[ Voor 13% gewijzigd door ArmouredSPony op 19-11-2010 08:18 ]

• prutser001

prutser001

drumstickNL schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:17:
Hallo, laatst was ik hier met een paar vraagjes over het maken van een kathedraal en ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn als ik onze progress zou laten zien.
[afbeelding]
Ziet er mooi uit, ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• roy-t
  • Laatst online: 17-10 16:43
Preddie schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:45:
[...]

Waarom zo knullig?
Je kunt op een project niet zomaar meer programmeurs zetten. Dat is net zoiets als denken dat je met 9 vrouwen in 1 maand een baby kan maken.

Notch is op dit moment bezig met goed zijn bedrijf opzetten (hoop ik) goed personeel zoeken en met dat personeel samen een weg uitvinden voor Minecraft. Sowieso zal er nu eerst veel gerefactored moeten worden en dingen uit elkaar getrokken moeten worden zodat het makkelijker wordt om samen aan de code te werken. Na deze opschoon beurt (die eigenlijk altijd nodig is vanaf een 1 mans project, hoe goed die persoon ook is) kunnen dan prototypes gemaakt gaan worden en moet er overlegd worden hoe deze in de game gaan komen.

Anyway om een lang verhaal kort te maken, meer mensen (/bedrijf oprichten) zal de ontwikkeling eerst stagneren voordat de ontwikkeling sneller gaat, maar het zal mogelijk wel lijden tot een beter product. Het is dus eventjes geduld hebben. En als je ziet hoeveel plezier mensen al hebben met de huidige versie van minecraft vindt ik dat ook geen probleem (ik voel me absoluut niet bekocht).

~ Mijn prog blog!

• Hydra
Adib schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 06:39:
je kan ze door een gat weer in water laten vallen zodat ze sneller bij het punt zijn
Achso :)

Ik heb trouwens gister even "just because" in MCedit een vlak van 144x144 (max spawn range) gemaakt, met twee lagen cobble boven elkaar, en dit alles boven de zee, en er spawnen dan ECHT veel mobs. Ik ga danook ff opnieuw beginnen met m'n mob trap, ik wil alles dat spawnt hebben.

• Haas_nl
Sgreehder schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:44:
[...]

Nou, nee. Dit is ook geen punt van discussie; je pre-ordert het volledige spel met toegang tot een alpha als leuke extra. Heel eenvoudig.

..knip..
Wat ik dus zeg is dat ik dan ook het volledige spel wil hebben en dan moet hij niet aan andere meuk gaan werken...

[ Voor 17% gewijzigd door psychoclown op 19-11-2010 19:34 ]

• Hydra
Sgreehder schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:44:
Ik vind het allemaal bijzonder leuk om te lezen en te volgen. Idioten als jij (ach ik generaliseer maar even hoor, haha) moeten er weer doorheen gaan bleren.
Doe niet zo lomp zeg. Ik keek ook wel even vreemd op dat ze met een 2e game bezig gaan. Hoe leuk MC ook is, het is lang niet 'af'. Hij is het in ieder geval aan z'n 'investeerders' wel een beetje verplicht om nu niet te cashen en op de bahama's te gaan zitten.

• Sgreehder
Hydra schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:58:
[...]

Doe niet zo lomp zeg. Ik keek ook wel even vreemd op dat ze met een 2e game bezig gaan. Hoe leuk MC ook is, het is lang niet 'af'. Hij is het in ieder geval aan z'n 'investeerders' wel een beetje verplicht om nu niet te cashen en op de bahama's te gaan zitten.
Helemaal niet. Als je zekerheid en garanties wilt, had je een handtekening moeten halen. Trouwens, wat houd je tegen om je geld terug te vragen als het je niet bevalt? Daar is niets lomps aan, gewoon logisch nadenken. Juist berichten van die tweede game hadden je allang moeten doen realiseren dat Notch het niet op z'n bandrekening zet voor bange (of warme, jouw woorden) dagen, maar het voor zich laat werken. Dat is wat men noemt investeren.

Overigens is MC al aardig 'af'; het is een sandbox. SMP is meen ik het enige waar dit spel de grootste gaten vertoont.

• Haas_nl
Sgreehder schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:41:
[...]

Helemaal niet. Als je zekerheid en garanties wilt, had je een handtekening moeten halen. Trouwens, wat houd je tegen om je geld terug te vragen als het je niet bevalt? Daar is niets lomps aan, gewoon logisch nadenken. Juist berichten van die tweede game hadden je allang moeten doen realiseren dat Notch het niet op z'n bandrekening zet voor bange (of warme, jouw woorden) dagen, maar het voor zich laat werken. Dat is wat men noemt investeren.

Overigens is MC al aardig 'af'; het is een sandbox. SMP is meen ik het enige waar dit spel de grootste gaten vertoont.
Hoezo aardig af? Het is in ALPHA status. Doordat hij zegt dat het alpha is ga ik er van uit dat het nog lang niet af is en dat hij er nog hard aan gaat werken.
Dus ik koop dat spel zodat ik hem motiveer en financier om het af te maken/ verder ontwikkelen.
Hij heeft een leuk idee maar voor de rest is het best wel slecht atm.
Spel zoals het nu is is leuk voor paar uur maar zo snel je eenmaal groot huis hebt en alles wat je wilde hebben is het vrij doelloos. Dus geen re-play value.
Multi-player is op moment ook rot alles werkt maar half of niet. Kan best voorstellen dat sommige het leuk vinden om huisjes te bouwen maar daarvoor heb ik het niet gekocht. Bij mij gaat het om de survival mode, die dus op moment gewoon saai is geworden.

Verder had ik op twitter gelezen dat er een x en y as omgedraait was in de spawnen van blobs. Dit had een modder gezegt tegen Notch. En dat was 1 week geleden ofzo. Lijkt mij toch niet lastig om dat even te fixen of wel soms?

En nu allemaal gaan roepen dan vraag je toch je geld terug etc. dat is onzin. Ik neem deze problemen in iedergeval mee naar de beoordeling of ik zijn komende en nieuw spel zou kopen.

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 10:21
drumstickNL schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:17:
[afbeelding]
----nu nog een paar kippen erin of een varken of een koe...

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:44
Haas82 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:25:
En nu allemaal gaan roepen dan vraag je toch je geld terug etc. dat is onzin. Ik neem deze problemen in iedergeval mee naar de beoordeling of ik zijn komende en nieuw spel zou kopen.
Denk eerder dat je gewoon iets hebt gekocht wat toch niet je smaak was. Dat minecraft zo populair is geworden komt echt niet door personen die voor 10 euro een paar uur gespeeld hebben en nu ongeduldig zitten te wachten. Dat zijn personen die voor die 10 euro al verrekte veel plezier hebben gehad.

En wat doen die? bouwen. Ik kan je nu trouwens wel zeggen dat survival mode altijd een leuke bijkomstigheid zal zijn en meer niet. Of hij moet ineens een meester worden in AI programmeren. Zie ook de titel van het spel: mineCRAFT.

• Hydra
Sgreehder schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:41:

Sorry hoor maar met dit soort fanboi redenaties kan ik niks. Notch zegt letterlijk op z'n site dat de alpha voor half geld te krijgen is, en dat je dan als het spel 'af' is het hele spel krijgt. Als 'ie nu opeens het spel als 'af' zou bestempelen en met dat geld gaat rentenieren heeft 'ie zich niet aan z'n afspraken gehouden.

Sorry hoor, ik vind MC een fantastisch spel, maar 'fan' zijn van het spel sluit volgens mij niet uit dat je kritisch mag blijven kijken. Als Notch nu met een compleet ander spel zou gaan beginnen dan heeft 'ie de zaak gewoon geflest. Ik geloof overgins niet dat 'ie dat gaat doen, ik ga er vanuit dat 'ie MC eerst 'af maakt'.

Verwijderd

Haas82 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:25:
[...]

Hoezo aardig af? Het is in ALPHA status. Doordat hij zegt dat het alpha is ga ik er van uit dat het nog lang niet af is en dat hij er nog hard aan gaat werken.

Dus ik koop dat spel zodat ik hem motiveer en financier om het af te maken/ verder ontwikkelen.
Hij heeft een leuk idee maar voor de rest is het best wel slecht atm.
Spel zoals het nu is is leuk voor paar uur maar zo snel je eenmaal groot huis hebt en alles wat je wilde hebben is het vrij doelloos. Dus geen re-play value.
Multi-player is op moment ook rot alles werkt maar half of niet. Kan best voorstellen dat sommige het leuk vinden om huisjes te bouwen maar daarvoor heb ik het niet gekocht. Bij mij gaat het om de survival mode, die dus op moment gewoon saai is geworden.

Verder had ik op twitter gelezen dat er een x en y as omgedraait was in de spawnen van blobs. Dit had een modder gezegt tegen Notch. En dat was 1 week geleden ofzo. Lijkt mij toch niet lastig om dat even te fixen of wel soms?

Het is inderdaad in alpha status en we hopen allemaal dat hij er hard aan gaat werken. Maar zoals eerder gezegd, nu is hij een bedrijfje aan het opzetten om met meerdere samen te werken, zo kan de code netter worden, performanter kan er iemand gezet worden op "support", kan er verder aan de community worden ontwikkeld. Waarschijnlijk zal elke ontwikkelaar wel zijn "specialiteit" hebben, ik ken niemand in de IT-Wereld die ALLES goed kan, sommigen zijn goed in netwerk related issues, anderen goed in 3d, nog andere in core-logic enzo verder. Geen idee of je ooit een bedrijf hebt proberen op te zetten, maar als je denkt dat je als je vandaag (=vrijdag) beslist een bedrijf te starten je maandag alweer lekker aan't coden kan slaan, dan raad ik je aan er nooit aan te denken.

Het is een sandbox game, geen adventure, dat hele survival gedeelte is er pas later bijgekomen. Er is daar nog werk aan ja, zelf mis ik ook een "doel" in het spel, maar de meeste sandbox-games hebben alleen de doelen die je jezelf voorzet. Een voorbeeld in dezelfde aard is "The Sims", wat is het 'doel' van dat spel ?

Die x-en-y as zou wel eens meer consequentie kunnen hebben dan je denkt, als je "snel iets fixt" creëer je meestal meer problemen dan dat je oplost. Je moet denken aan:
- Hoe komt die fout erin ?
- Welke gevolgen heeft die fout ?
- Welke delen van het programme gebruiken deze (foute) functie/procedure ?
- Wat betekend herschrijven voor de aanroepende functies ?
- ...

Ik speel het spel niet zo vaak meer (ok, ook al omdat ik CivV nu heb) maar mijn geld terug vragen ga ik zeker niet doen, ga het wel op blijven volgen en als er meer gameplay elementen in komen die me bevallen ga ik het wel terug oprakelen.

En wat zijn nieuw spel betreft, ik snap niet dat iedereen daar zo'n probleem van maakt, er zijn veel "artiesten" die met meerdere zaken tegelijk bezig zijn, soms krijg je nu eenmaal een goed idee voor een ander project. Misschien dat hij wel af en toe bezig is met de lijnen van dat nieuwe spel in te vullen en dat 1 van zijn nieuwe medewerkers voornamelijk daaraan gaat werken ? En hoe hij MC nu "managed" heeft voor mij weinig invloed of ik al dan niet zijn nieuw project wil proberen. Wat me meer zal beïnvloeden is
- wat is het nieuwe spel ?
- boeit dit soort spellen me ?
- welke support heeft hij nadat MC uit beta gaat (dus als het spel af is)

En als extraatje: als je wil weten wat er nog allemaal moet gebeuren kan je hier kijken : http://www.toodledo.com/views/public.php?id=td4b49fbf9c05a0

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 12:42

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Rman schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:34:
[...]

----nu nog een paar kippen erin of een varken of een koe...
Het lijkt inderdaad op een schuur momenteel maar ik zei ook dat alleen de voorkant af was. :P

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Als dat daadwerkelijk zijn echte todo list is mag hij zich als programmeur schamen.

Ik vind het spel super, ik vind het prima dat ik er 10 euro aan betaald heb ook al zou er vanaf nu niets meer aan gebeuren. Wel krijg ik het idee dat de daadwerkelijke programmeertaal achter de game op z'n aller zachts gezegd niet het netst is wat je je voor kunt stellen. Bekijk b.v. dat hij nu maar wat door elkaar heen aan het programmeren is, hij heeft laatst een kleine verbetering gemaakt in boats en vervolgens kondigt hij nu aan dat hij gaat werken aan health. Sorry hoor maar als programmeur werk je Bugs of features af in plaats van het klakkeloos door elkaar springen.

Ik geef velen ook gelijk dat hij misschien meer over de game zelf moet vertellen in zijn blogs in plaats van alle dikke hardware die hij heeft gekocht van de centen van de mensen, dit creëert namelijk een blik waar velen niet van houden. Als bedrijf zijnde doe je zo'n dingen toch, vaak al omdat het gewoon nodig is. Afgezien daarvan is de hardware vaak al een tool, als jij 8 uur per dag achter een PC/Notebook zit dan mag je best verwachten dat je hier degelijk en snel me kunt werken. Al helemaal als je het in de optiek van audio, visuele en programmeurs gaat bekijken. Vaak al betekend betere hardware sneller compilatie en render tijden. Wat weer meer tijd over laat voor nuttige zaken.

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48
Ik ben het er dus helemaal niet mee eens dat het spel bijna af is, bij lange na niet zal ik zeggen. Maargoed misschien heb ik een andere voorstelling van het spel als anderen? Let wel, ik vind het zoals het nu is al een geweldig leuk spel, maar er kan (en moet) nog zo veel meer mee!

Notch heeft laten weten dat hij beschavingen (of ruines) en draken e.d. ooit wil toevoegen, dus ook hij vind het spel nog lang niet af (hopelijk).

Anyways wat ik graag zie is meer, meer van alles:
- meer variatie in biomes
- meer dieren
- meer vijanden
- meer gevaren
- meer crafting (denk aan nieuwe tools, boten, etc.)
- meer mineralen (waar zijn brons & zilver)
- meer blokken
- meer etc ... :)

Bijvoorbeeld, meer steen soorten waar je niet met elke pickaxe doorheen kan hakken. Met meer biomes variatie denk ik aan verschillende bomen, planten en weer.

Waar ik zelf ook aan denk is een langere weg naar het hoogste material/tools. Begin bijvoorbeeld dat je niks meer met de hand kapot kan maken, behalve bladeren, zand en dirt. Laat bladeren takken droppen waarmee je een kampvuur kan maken voor licht, waarmee je i.c.m. flint uit grind (of iets dergelijks) je eerste tools maakt (een bijl bijvoorbeeld).

Van hier uit bouw je verder, met deze eerste tools kan je hol graven, hout hakken, etc.

Alles wat ik graag zou zien betekent niet dat ik het huidige spel slecht of saai vind, verre van. En ik ga zeker niet lopen huilen dat ik mijn geld terug wil! Want, op het moment van kopen ging ik akkoord met de huidige staat van het spel en zag ik alle updates als leuke extra's.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik wil eigenlijk wel eens een aardbeving of zo zien, 100x100 blokken die omhoog springen :)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Sgreehder
Hydra schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:58:
[...]

Sorry hoor maar met dit soort fanboi redenaties kan ik niks.
Dat is natuurlijke een goedkoop argument en dat snap je zelf ook wel.
50% off during alpha!
Pre-purchase now!
Dit is letterlijk de eerste tekst op de website. Mijn Engels is ruim voldoende om hier uit op te maken dat je tijdens de voorverkoop 50% korting krijgt op het uiteindelijke spel. Je betaalt dus niet voor de alpha en kunt hier zeker geen rechten aan ontlenen.

'Af' is wat de ontwikkelaar bepaalt, tezamen met het feit dat het redelijk vrij van fouten is. Als jij vind dat het niet af is omdat jij vind dat er draken in hadden moeten zitten, ben je een idioot.

• Dreanor
Sgreehder schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:19:
Als jij vind dat het niet af is omdat jij vind dat er draken in hadden moeten zitten, ben je een idioot.
Auch, dit doet mij pijn! HAHAHA of niet natuurlijk. :P

Leer eerst eens lezen joh voordat je anderen voor idioot uitmaakt! Zeker als diegene niks kwaads over jou zegt! Als eerste geef ik al aan dat ik een hele andere voorstelling van het spel kan hebben dan bijvoorbeeld jij. Vervolgens zeg ik nergens dat ik het niet af vind omdat ik vind dat er draken in moeten zitten. Dat vind ik niet eens maar Notch heeft, in een twitter, blog of iets dergelijks gezegd dat hij, NOTCH ZELF, hoopt ooit draken aan het spel toe te voegen als ook beschaving. Dwergen of goblins worden met hun eigen huizen, boven/onder de grond.

Dus NOTCH geeft zelf ook aan dat hij het spel nog niet af vind.

Eerst lezen a.u.b. voordat je anderen voor minder aardige dingen uitmaakt!

... sommige tweakers |:(

@hieronder:
Lees mijn vorige bericht nogmaals goed door, ja ik vind het niet af, maar misschien heb ik een andere gedachten voor dit spel dan anderen! Ook zeg ik dat ik tevreden ben met het spel vanaf het moment dat ik het kocht en ik elke update als extra zit. En je welgemeende excuses aanvaard hoor. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Dreanor op 19-11-2010 15:46 ]

• Sgreehder
Dreanor schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:26:
[...]

Auch, dit doet mij pijn! HAHAHA of niet natuurlijk. :P
Juist. Je voelt je verder bijzonder aangesproken dus ;)

Verwijzen naar mijn mogelijke analfabetisme is verder wel geoorloofd natuurlijk?

Afijn, vervang draak dan door iets wat op enig moment na Minecraft 1.0 geimplementeerd kan worden. En mijn welgemeende excuses voor het trappen op tere zieltjes.

@Dreanor Ik doelde zeker niet op jouw specifieke post, de keuze voor draak was hier daarom ongelukkig. Het was bedoeld als algemene uithaal naar, juist, tere zieltjes die kennelijk niets beter te doen hebben dan waardeloos commentaar richting een indie developer te smijten, en welke redenaties hierbij gevolgd worden. Ik vind dit werkelijk te idioot (daar dus) voor woorden. Het komt mij eerlijk gezegd ook gewoon als jaloers over. Ja, hier zie je dus een indie-developer, een entrepreneur en een aficionado de social media overweldigend succes hebben, en alles waar we het over hebben zijn de forse videokaarten in z'n nieuwe desktop, hoe dit niet nodig is voor Minecraft en waarom Notch niet gewoon in z'n onderbroek de hele dag zit te coden en waarom Minecraft nog geen (uhm) berggeiten heeft en upload gelijk even een urenverantwoording want ik heb je 10 Euro gegeven (ik parafraseer hier gewoon van commentaar op z'n blog). Wat?!

[ Voor 49% gewijzigd door Sgreehder op 19-11-2010 16:21 ]

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:19
Ben het eens met Dreanor, dat ik ook nog graag wat extra zie in dit spel. Vermaak me op het moment prima met bouwen maar extra uitdaging of uitbreiding zou niet verkeerd zijn.
Daarnaast lijkt het me duidelijk dat het nu een alfa is, en dus er best mag worden verwacht dat het spel uitgebreider wordt.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• Hydra
Ben met een nieuwe versie van m'n mobtrap bezig. Wel met invedit, want ik wil weten hoeveel items / uur een 144x144 (max grootte) spawnroom oplevert. heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x9UWxThObFqTDJMwPwrlf6th/full.png
Je ziet hier de kamer met daarin 4 'kruizen', dit zijn de waterwegen die de mobs naar beneden dumpen. Afmeting is ongeveer 40x40.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SGL73qHSO05tJ62rDzdZJm4v/full.png

Dit zijn de eilandjes waar de mobs *splut* gaan. Je ziet nog net een skelly doodgaan. Straks is het de bedoeling dat de mobs meteen in een grinder terecht komen zodat ze sneller doodgaan. Dit geheel is een proof of concept voor als straks op de server mobs ook werken :)

Verwijderd

Updates voor volgende week:
The few hours I’ve been able to work today, I tried getting SMP Health as complete as possible. It will be released early next week.

Here’s the status:

* Send attack network data: DONE
* Add the ability to attack other entities: DONE
* Implement falling damage: NOT STARTED
* Implement respawning for dead players: PARTIALLY DONE (there are bugs with the player keeping the current location in some circumstances instead )
* Make eating food regenerate health: DONE
* Send health updates to the players: DONE

The “attack entities” code is done on a general level, so you can hurt animals, monsters, boats, carts and even other players.

There are a couple of other tweaks in the next update as well:

* Fix leaves. Again: DONE
* Optimize the lighting update slowdowns: STARTED
* Make players riding carts or boats a long way receive terrain updates: DONE
* Fix the block re-spawning bug: NOT STARTED
* Add “pvp” toggle flag to the server settings: NOT STARTED.
http://notch.tumblr.com/p...-smp-health#disqus_thread

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25

:( jammer dat hij deze niet als eerste fixed, hier wordt ik helemaal gek van.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40
Oeh! PVP! Grote arenas waarin men niet alleen tegen monsters strijd maar ook elkaar.

Dat geeft het spel een hele nieuwe dimensie en fun factor :D

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Domdo
  • Laatst online: 30-06 20:29
arcanis schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:36:

:( jammer dat hij deze niet als eerste fixed, hier wordt ik helemaal gek van.
Ik ook en zolang dat niet fixxed is speel ik niet.

• Hydra
Mobspawner werkt! Alles wordt netjes naar 't midden getransporteerd. Gaat nog niet erg rap, maar ik kan gewoon in 't midden stil blijven staan. Pretty cool :P

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11 23:02
Domdo schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:42:
[...]

Ik ook en zolang dat niet fixxed is speel ik niet.
Daar help je natuurlijk alleen jezelf mee ;) . Ik speel wel gewoon en als ik een bug tegenkom denk ik: Jammer, op naar de volgende 1000 blokjes :P .

• Domdo
  • Laatst online: 30-06 20:29
mwah ... het gebeurt veel-te-regelmatig om het te negeren (ongeveer elk 10e blokje, en dan 3 - 4 achter elkaar aan). En tja, dan heb ik weer tijd voor andere dingen he :p

• roy-t
  • Laatst online: 17-10 16:43
Hydra schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:37:
Mobspawner werkt! Alles wordt netjes naar 't midden getransporteerd. Gaat nog niet erg rap, maar ik kan gewoon in 't midden stil blijven staan. Pretty cool :P
Ik snap alleen niet waarom je een 140x140 vlak hebt gemaakt. Spawnt er dan gegarandeerd iets in ofzo?

~ Mijn prog blog!

• Hydra
roy-t schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:29:
Ik snap alleen niet waarom je een 140x140 vlak hebt gemaakt. Spawnt er dan gegarandeerd iets in ofzo?
Het spel zoekt in een radius van 72 tiles naar locaties om mobs te spawnen. Vandaar :)

Ik heb nog geen 144x144 vlak hoor, heb de kubus uitgezet maar heb nog maar 1/16e af van het geheel.

• .oisyn
  • Laatst online: 00:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Moet 't dan niet 145x145 zijn, met de speler in het midden? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hydra
.oisyn schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:04:
Moet 't dan niet 145x145 zijn, met de speler in het midden? ;)
Nee, als je in een chunk staat doen alleen de chunks in een 9x9 radius mee. Een chunk is 16 breed en dus is het 9*16 = 144. Het maakt niet uit waar je precies in die chunk staat.

Verwijderd

Ik wilde dit toch maar eens gaan proberen, maar ik moet een creditcard koppelen om te kunnen betalen met mijn Paypal account, terwijl ik wel gewoon genoeg saldo heb. Ik heb geen creditcard en als ik die wel zou hebben, zou ik 'm niet willen koppelen.

Is daar een oplossing voor?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 18:47 ]

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 13:15

Comgenie

Soms heb je dat

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:10:
Ik wilde dit toch maar eens gaan proberen, maar ik moet een creditcard koppelen om te kunnen betalen met mijn Paypal account, terwijl ik wel gewoon genoeg saldo heb. Ik heb geen creditcard en als ik die wel zou hebben, zou ik 'm niet willen koppelen.

Is daar een oplossing voor?
Als je gaat betalen met paypal kan je gewoon inloggen op je Paypal account (het creditcard scherm negeren), dan kan je ervoor kiezen je saldo te gebruiken (of een aan de paypal gekoppelde bankrekening).

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Comgenie schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:20:
Als je gaat betalen met paypal kan je gewoon inloggen op je Paypal account (het creditcard scherm negeren), dan kan je ervoor kiezen je saldo te gebruiken (of een aan de paypal gekoppelde bankrekening).
Mijn saldo gebruiken kan dus niet, dan wil hij toch mijn creditcardnummer weten. Ik ga 'm nu koppelen aan mijn bankrekening, misschien dat het dan wel lukt.

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Eindelijk kunnen de achtbanen en booster tracks op Kkaltuu z'n server gebruikt worden om over de hele map te crossen, we zitten nu nog steeds met het probleem dat we in no-time tegen de rand van de map aanzitten omdat er niet gerenderd wordt, blij dat Notch dat gaat fixen met de aanstaande update _/-\o_

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Ivm bloklag,
we hebben een experimentele blocklag-fix ge-enabled in de tweakcraft server, die rekening houdt met de andere plugins.

Dat wil dus zeggen : als je niet speelde om de blocklag, kan je terug beginnen :).

Dus geen "powermining" of "klik mining" meer maar gewoon net als vroeger rustig inhouden en gaan :D.
Dat brengt het lijstje met handige plugins dus weer wat voller,
eerst leafdropper voor de bomen (man was dat een miserie eerst), en nu blocklag fix.

[ Voor 37% gewijzigd door GuntherDW op 22-11-2010 09:15 ]

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Hmm, de blocklag fix heeft een serieuze duping bug atm.
We wachten op een fix van meaglin of sk89q voor we die opnieuw enablen.

Sorry :(.

Hopelijk is het deze avond nog in orde.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

SNDRT schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:52:
[...]

Eindelijk kunnen de achtbanen en booster tracks op Kkaltuu z'n server gebruikt worden om over de hele map te crossen, we zitten nu nog steeds met het probleem dat we in no-time tegen de rand van de map aanzitten omdat er niet gerenderd wordt, blij dat Notch dat gaat fixen met de aanstaande update _/-\o_
Nog minder is dat de client dan vastloopt en je moet disconnecten en de server vervolgens je character als ghost blijft laten zien :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Phyxion schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:50:
[...]

Nog minder is dat de client dan vastloopt en je moet disconnecten en de server vervolgens je character als ghost blijft laten zien :)
True true, tot nu toe wist ik dat altijd te omzeilen door op tijd uit de cart te springen, maar dat is ook verre van ideaal :P

Verwijderd

Zo, tijdje geen progress laten zien hier. Maar dat betekend niet dat ik stil heb gezeten!

Heb nu de Façade bijna af, alleen het linker deel en het dak moet nog. Ook moet ik nog wat prutsen met de ramen.

Plaatjes:
Schuin zicht van de huidige bouw situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/FacadeInProgressschuinzicht.png

En een grondview:
Afbeeldingslocatie: http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/FacadeInProgressgrondzicht.png

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:03:
Zo, tijdje geen progress laten zien hier. Maar dat betekend niet dat ik stil heb gezeten!

Heb nu de Façade bijna af, alleen het linker deel en het dak moet nog. Ook moet ik nog wat prutsen met de ramen.

Plaatjes:
Schuin zicht van de huidige bouw situatie:
[afbeelding]

En een grondview:
[afbeelding]
Erg indrukwekkend, hier zal wel heel wat werk in zitten :P
Ga je het naderhand ook nog invullen? interieur etc?

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Hoe kan ik boompjes laten groeien op een 2e etage ?
op de eerste etage komen alle geplante bomen uit maar op de 2e etage niet ?
iemand enig idee ?

hehe gek onnie

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Zand als ondergrond en torch naast elke kant van de stam. (0 = stam, X = torch)
---X---
X 0 X
---X---

[ Voor 8% gewijzigd door Schnoop op 23-11-2010 16:12 ]

• Dreanor
Na lange tussenstop in mijn tweede wereld ben ik sinds enige tijd begonnen in een nieuwe wereld, mijn derde wereld sinds ik Minecraft heb (waar ik serieus in speel).

En dit is mijn mooiste wereld tot nu toe.

Spawn
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TOvaaYnx0-I/AAAAAAAAAdg/2xKD8fwqqyE/ScreenShot058.png
Direct na spawnen hoorde ik vele skelet geluiden en in de grot onder mijn spawn direct onder het oppervlak zat de dungeon ... Een goed begin. :)

Dungeon
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TOvaaQUkVII/AAAAAAAAAdk/i5Q1rgr_p1Q/ScreenShot059.png
En ja hoor, hier is de dungeon. Work in progress, moet nog een mobtrap van gemaakt worden.

Spawn (uitzicht op huis)
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TOvaamY9YgI/AAAAAAAAAdo/qdesdDAcCvk/ScreenShot060.png
Als we de andere kant op kijken zien we mijn huisje, welke mijn beste creatie tot nu toe is (huis+bruggen+boerderij bedoel ik dan). Op de voorgrond zie je de grot die naar de skelet dungeon gaat.

Brug
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TOvaawpnvrI/AAAAAAAAAds/sHcQ_rUXC9w/ScreenShot061.png
Als we richting huis lopen dan zie je het balkon over het water (op fundering) en rechts de grote bomen welke ik hun belooft had niet om te hakken. :P Helaas zit er een beetje rook voor mijn boerderij gedeelte. :(

Boerderij
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TOvabUs2PGI/AAAAAAAAAdw/2-MfYxWx48g/ScreenShot062.png
Verder het pad opgelopen en links afgeslagen om mijn resent gebouwde boerderij gedeelte te showen. Schuur en graanland, netjes omheint. De schuur wil ik nog aanpassen, zand vervangen door wol en dak iets mooier maken.

Interieur
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TOvagGpUe2I/AAAAAAAAAd0/6X590-DkaFo/ScreenShot063.png
De begane grond van mijn huisje met een mooie maar nutteloze zithoek rechts achter in. Recht om de hoek (niet zichtbaar) mijn primaire workbench, links om de hoek (net zichtbaar) mijn kist met gekookt ham.

Kelder
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TOvagerxZBI/AAAAAAAAAd4/ZVu4B5P-A9Q/ScreenShot064.png
Als je vanaf mijn ingang rechtdoor loopt kan je de trap omhoog of omlaag en als je omlaag gaat kom je in mijn kelder. Voor elke grondstof een furnace en een storage room voor overtollig materiaal (waar ook een lava prullebak zit).

Verdieping
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TOvagzbMygI/AAAAAAAAAd8/l4KOHgpnUsk/ScreenShot065.png
Als je omhoog was gegaan kom je op deze (eerste) verdieping. Een nutteloos bed, open haard en lege kist. Alles is hier nutteloos en enkel voor het "roleplaying" gedachte. ;)

Ingang Mijn
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_e-T3iRFLh1g/TOvahAbNr5I/AAAAAAAAAeA/MaiT2Jnqznw/ScreenShot066.png
Als we links om het huis lopen vinden we de ingang naar mijn Mijn. :P Deze boom formatie was er al (helaas iets kapot gemaakt door een creeper). De mijn gat linksom naar beneden om vervolgens onder mijn huis (toeval) recht naar beneden naar bedrock te gaan. Verder niks bijzonders behalve een niet werkend minecart systeem.

Deze derde wereld is zoals gezegd mijn mooiste wereld tot nu toe, zowel qua landschap, grotten als mijn eigen bouwwerken. Al deze en meer screenshots staan ook op mijn Picassa: Link.

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:15
Yes, morgen eindelijk SMP health, en PVP zal ook wel dikke lol worden :)
Hoop dat de bug met minecarts ook gefikst zal zijn, zal wel even wennen worden om niet zomaar overal naar beneden te kunnen springen (ik speel bijna geen single player) :D

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:03
Notch verteld hier dat die een Hardcore mode wil toevoegen. Ga je dood, dan betekent dat het einde van je wereld. >:)

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

fabben schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:23:
Notch verteld hier dat die een Hardcore mode wil toevoegen. Ga je dood, dan betekent dat het einde van je wereld. >:)
Dat gaat toch nooit werken? Idee is wel leuk, maar het probleem blijft dat als je te snel dood gaat je geen grote dingen meer zal maken (zonder 80x te backuppen). Dat laatste zal zeker gaan gebeuren in de huidige style en dan is het idee van hardcore weg.

Wat wel leuk zou zijn is een 'opbouwend' systeem. Waarin het begin een vredige wereld is en waarin er elke nacht meer monsters spawnen en agressiever worden.

Verwijderd

fabben schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:23:
Fun, er moet meer uitdaging komen in het spel. Zelfs op hard is het na een tijdje spelen niets meer aan.

Het bouwen blijft wel leuk :Y)

• MrCostanzo
Ieder zijn ding, ik speel eigenlijk bijna alleen voor het verzamelen en bouwen, maar ik vind het wel erg gaaf dat er nu health komt in SMP, word het een wat grotere uitdaging om resources te vinden, en er komen wat meer resources beschikbaar :)

Verwijderd

Vandaag dan toch eindelijk kunnen betalen *O*

• harmen1987
Nog nooit iemand zo blij gezien dat die kon betalen ;)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• Dreanor
Ik kan het mij wel voorstellen, ik heb ook heel lang moeten sparen. En dit spel is gewoon zo ongelooflijk leuk wat het sparen alleen maar vervelender maakt. :+

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Sparen? Voor €10?

Verwijderd

Paypal wilde niet meewerken, slimmerts ;)

Ik was net leuk onderweg toen ik door een griever werd opgeblazen. Moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:37:
Paypal wilde niet meewerken, slimmerts ;)

Ik was net leuk onderweg toen ik door een griever werd opgeblazen. Moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen?
Creepers doen boem (groene dingen), grievers slopen je kunstwerken omdat ze niets beters te doen hebben.

Je kunt proberen om binnen 5 min terug te lopen naar het punt waar je dood bent gegaan om je spullen op te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 00:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:51:
Je kunt proberen om binnen 5 min terug te lopen naar het punt waar je dood bent gegaan om je spullen op te halen.
Maar je bouwwerken blijven wel staan toch? Volgens mij ben ik de eerste twee keer echt in een andere wereld gespawnd, pas nu krijg ik steeds dezelfde plek te zien (heb even een paar keer zelfmoord gepleegd).

Beetje jammer wel, was lekker op weg met een slottoren, maargoed, we beginnen wel weer opnieuw. Heb mezelf maar even rap op een toren van 15 blocks gebouwd om de nacht door te komen, steeds 's nachts spawnen helpt ook niet :p

Dit spel gaat wel funest zijn voor iedere planning trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 01:07 ]

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Ja, ik ben ook even tijdelijk gestopt omdat ik anders te veel andere dingen aan het verwaarlozen ben...

Verwijderd

Wat zijn die groene huppelexplosiedingen fucking irritant zeg. Dan graaf je je per ongeluk naar de oppervlakte, staan er gelijk 3 op je te wachten en donderen het gat in. Vervolgens mag je 4 keer respawnen voor je eindelijk weer naar je basis kunt komen omdat er op een klein stukje 6 van die dingen rondhuppelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 05:21 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-11 16:05

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 04:46:
Wat zijn die groene huppelexplosiedingen fucking irritant zeg. Dan graaf je je per ongeluk naar de oppervlakte, staan er gelijk 3 op je te wachten en donderen het gat in. Vervolgens mag je 4 keer respawnen voor je eindelijk weer naar je basis kunt komen omdat er op een klein stukje 6 van die dingen rondhuppelen.
Creepers! <3

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-10 20:42
Zeg maar dit effect ;)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ef3i0w.jpg

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ik schrik me altijd helemaal de blubbers als zo'n ding opeens achter me staat, jij hoort sissen, ziet zo'n ding, raakt helemaal in paniek, je denkt nog: 'maar hoe kan jij hier komen' en 'BOOOOOOM'

• harmen1987
Ja, of dat je in een grot aan het verkennen bent, en ineens keihard het geluid van een pijl uit je luidsprekers komt..

Verwijderd

"huppelexplosiedingen" _/-\o_

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 22:11
Nominee for word of the year thread :)

• AltWouss
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10 13:10
Bah, vanavond is natuurlijk weer de server kapot. Lijkt me toch wel erg grappig als je met z'n allen een kamp gaat bouwen om te overleven.

• MrCostanzo
De update is uit!, ben benieuwd...

• Catmandos
  • Laatst online: 17:10
en het breekt sommige save games

• vistu
  • Laatst online: 04-11 14:56
De server is nog niet geupdate (en dat kan nog meerdere uren duren). Mocht je dus op de server willen spelen is het belangrijk dat je niet update! Dit kan je doen door je hosts file aan te passen.

code:
1
127.0.0.1 s3.amazonaws.com

Voeg dit toe, en minecraft zal niet kunnen updaten (vanzelfsprekend is heel s3.amazonaws.com dan niet meer beschikbaar zolang dit in je hosts staat).
Voor je dit doet het beste even je huidige game files backuppen; mocht ie toch updaten kan je het daarna nog een keer proberen.

Edit (1):
Dit houdt de update wel tegen, maar je kunt vervolgens niet spelen; zoeken naar een oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door vistu op 24-11-2010 11:39 ]

• Edwinboss
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-11 14:54
Notch is weer lekker bezig:
[edit:]

Wow, that broke the game. Hold on while I try to fix stuff.

[edit:]

I’ve uploaded a new server and a new client, fixing the two major bugs I heard about.
I had to disable leaves decaying again (sorry!) because it caused infinite loops in certain situations.

Keep me posted, and I’ll keep fixing!
Die jongen is teveel bezig met kleine updates om de fans blij te maken imo.
Ga lekker 2 weekjes programmeren met je nieuwe team en breng dan een grote update uit ofzo, zo blijf je aan de gang.

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 12:50
Mensen verwachten veel van hem aangezien hij nu een heel team achter hem heeft staan en al meer dan 500 000 x mc heeft verkocht. En als hij dan niet aan dat ideale beeld voldoet is het flame geblazen en hij doet zijn best om iedereen tevreden te houden. Wat je gewoon niet lukt.

Ben benieuwd naar die PvP functie elkaar beetje doodmaken met lava spawne xD

• harmen1987
Dit is vooral een Multi player update toch? (kan niet op zijn site komen ivm werkomgeving hier)

Verwijderd

Het was precies die zin die door mijn hoofd bleef gaan, ja :P

Goed, ik heb voorlopig geen tijd om echt te gaan spelen, maar les 1 is alvast het na het opzetten van een basis het spawnpunt veilig te stellen. Het is alleen jammer dat de wereld waar ik nu lekker onderweg ben (ondanks dat de voorkant van mijn toren er nu 3 keer is uitgeblazen) op coal na geen minable goedjes lijkt te hebben (ijzer, goud, dat soort werk) terwijl het bij andere werelden altijd wel redelijk goed in één of ander gat te vinden is.

• smartie89
  • Laatst online: 22-09 09:45
Is de Hey0 Mod al geupdate of is 125 de vorige versie? zou graag m'n eigen server weer aan willen zetten ;-)
Pagina: 1 ... 47 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---