Haas82 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:25:
[...]
Hoezo aardig af? Het is in ALPHA status. Doordat hij zegt dat het alpha is ga ik er van uit dat het nog lang niet af is en dat hij er nog hard aan gaat werken.
Dus ik koop dat spel zodat ik hem motiveer en financier om het af te maken/ verder ontwikkelen.
Hij heeft een leuk idee maar voor de rest is het best wel slecht atm.
Spel zoals het nu is is leuk voor paar uur maar zo snel je eenmaal groot huis hebt en alles wat je wilde hebben is het vrij doelloos. Dus geen re-play value.
Multi-player is op moment ook rot alles werkt maar half of niet. Kan best voorstellen dat sommige het leuk vinden om huisjes te bouwen maar daarvoor heb ik het niet gekocht. Bij mij gaat het om de survival mode, die dus op moment gewoon saai is geworden.
Verder had ik op twitter gelezen dat er een x en y as omgedraait was in de spawnen van blobs. Dit had een modder gezegt tegen Notch. En dat was 1 week geleden ofzo. Lijkt mij toch niet lastig om dat even te fixen of wel soms?
En nu allemaal gaan roepen dan vraag je toch je geld terug etc. dat is onzin. Ik neem deze problemen in iedergeval mee naar de beoordeling of ik zijn komende en nieuw spel zou kopen.
Het is inderdaad in alpha status en we hopen allemaal dat hij er hard aan gaat werken. Maar zoals eerder gezegd, nu is hij een bedrijfje aan het opzetten om met meerdere samen te werken, zo kan de code netter worden, performanter kan er iemand gezet worden op "support", kan er verder aan de community worden ontwikkeld. Waarschijnlijk zal elke ontwikkelaar wel zijn "specialiteit" hebben, ik ken niemand in de IT-Wereld die ALLES goed kan, sommigen zijn goed in netwerk related issues, anderen goed in 3d, nog andere in core-logic enzo verder. Geen idee of je ooit een bedrijf hebt proberen op te zetten, maar als je denkt dat je als je vandaag (=vrijdag) beslist een bedrijf te starten je maandag alweer lekker aan't coden kan slaan, dan raad ik je aan er nooit aan te denken.
Het is een sandbox game, geen adventure, dat hele survival gedeelte is er pas later bijgekomen. Er is daar nog werk aan ja, zelf mis ik ook een "doel" in het spel, maar de meeste sandbox-games hebben alleen de doelen die je jezelf voorzet. Een voorbeeld in dezelfde aard is "The Sims", wat is het 'doel' van dat spel ?
Die x-en-y as zou wel eens meer consequentie kunnen hebben dan je denkt, als je "snel iets fixt" creëer je meestal meer problemen dan dat je oplost. Je moet denken aan:
- Hoe komt die fout erin ?
- Welke gevolgen heeft die fout ?
- Welke delen van het programme gebruiken deze (foute) functie/procedure ?
- Wat betekend herschrijven voor de aanroepende functies ?
- ...
Ik speel het spel niet zo vaak meer (ok, ook al omdat ik CivV nu heb) maar mijn geld terug vragen ga ik zeker niet doen, ga het wel op blijven volgen en als er meer gameplay elementen in komen die me bevallen ga ik het wel terug oprakelen.
En wat zijn nieuw spel betreft, ik snap niet dat iedereen daar zo'n probleem van maakt, er zijn veel "artiesten" die met meerdere zaken tegelijk bezig zijn, soms krijg je nu eenmaal een goed idee voor een ander project. Misschien dat hij wel af en toe bezig is met de lijnen van dat nieuwe spel in te vullen en dat 1 van zijn nieuwe medewerkers voornamelijk daaraan gaat werken ? En hoe hij MC nu "managed" heeft voor mij weinig invloed of ik al dan niet zijn nieuw project wil proberen. Wat me meer zal beïnvloeden is
- wat is het nieuwe spel ?
- boeit dit soort spellen me ?
- welke support heeft hij nadat MC
uit beta gaat (dus als het spel af is)
En als extraatje: als je wil weten wat er nog allemaal moet gebeuren kan je hier kijken :
http://www.toodledo.com/views/public.php?id=td4b49fbf9c05a0