[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 57 Laatste
Acties:
  • 403.473 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

Erikie

www.erikie.nl

hm, dat ziet er veelbelovend uit! Kan iemand mij nog een server aanbevelen? ( eentje waar je wel building right kunt krijgen en niet alles gesloopt wordt? )

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Erikie schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:23:
hm, dat ziet er veelbelovend uit! Kan iemand mij nog een server aanbevelen? ( eentje waar je wel building right kunt krijgen en niet alles gesloopt wordt? )
Uhuh, de tweakcraft server; buildrights krijgen is niet bepaald moeilijk; gewoon even meechatten is meestal wel genoeg. Griefing heb je helaas overal, ik denk dat je meer moet kijken naar hoe er mee wordt omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Workaround gevonden; voor iedereen die nog niet heeft geupdate.
Open %appdata\.minecraft\bin\versions en wijzig het getal dat daar staat naar

code:
1
1290592709000

Opslaan, en je kunt gewoon verder spelen zonder dat er een update wordt binnengehaald. Dit werkt natuurlijk alleen als je nog niet geupdate bent, en zodra notch een nieuwe update pushed zal ie alsnog updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarschijnlijk kun je er ook 9999999999999 van maken, dan update ie de eerstkomende paar eons niet ;)
.edit: nee, toch niet, blijkbaar moet het versienummer exact overeenkomen.

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 24-11-2010 16:02 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
.oisyn schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:00:
Waarschijnlijk kun je er ook 9999999999999 van maken, dan update ie de eerstkomende paar eons niet ;)
.edit: nee, toch niet, blijkbaar moet het versienummer exact overeenkomen.
Klopt; dat probleem was ik al eens tegengekomen bij het maken van een custom authenticatie server. Moet inderdaad precies matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEEEE!!!
Ik was de update vergeten oftewel :
Ik start mc, ga naar de wc, kom terug en ik kan niet op tweakers server inloggen :(
Ach dan maar even wat anders spelen, tot de update werkt op tweakers server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:27
vistu schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:56:
Workaround gevonden; voor iedereen die nog niet heeft geupdate.
Open %appdata\.minecraft\bin\versions en wijzig het getal dat daar staat naar

code:
1
1290592709000

Opslaan, en je kunt gewoon verder spelen zonder dat er een update wordt binnengehaald. Dit werkt natuurlijk alleen als je nog niet geupdate bent, en zodra notch een nieuwe update pushed zal ie alsnog updaten.
Lijkt niet bij iedereen te werken (Fatal error occured (2): null), staat nog een of andere raar karakter voor. Als het niet werkt, download onderstaand version bestand even en overschrijf het in "%appdata%\.minecraft\bin".

https://www.yousendit.com/download/cEd2S3hkbThwM252Wmc9PQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:08:
NEEEE!!!
Ik was de update vergeten oftewel :
Ik start mc, ga naar de wc, kom terug en ik kan niet op tweakers server inloggen :(
Ach dan maar even wat anders spelen, tot de update werkt op tweakers server.
Hmm, maar even langskomen op irc (irc.tweakers.net/minecraft ; kan gewoon in de browser), hebben wel wat oude versies rondslingeren denk ik.

Overigens heb ik ook aangegeven alleen de nummers te wijzigen, en niet de rare karakters ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ateq
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:50
Ik heb gisteren eens op de tweakcraft server rond gekeken en ik moet zeggen dat er erg indrukwekkende gebouwen tussen zitten.
Gebruiken jullie nou nog bepaalde tools om zo'n ontwerp te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06
Lol, aparte bug, ik was in gevecht met een skeleton, dat won ik, vervolgens komt er een creeper op me af, die ontploft, ik heb nog een half hartje over, en wat armor, maar mijn hele inventory ligt op de grond, alsof ik doodgegaan zou zijn, en ik kan het niet oprapen, en leef dus nog gewoon en heb alles ook nog in mijn inventory :)

edit:

zelfs na uit en inloggen besta ik niet meer voor de server, ik kan niks oppakken, ook niet wat ik zelf weggegooid heb, en ik kan blokjes 'door mezelf' heen plaatsen,

edit2:

Hebben meer mensen hier last van? Blokjes lijken nu normaal weg te gaan als je ze weghakt, dus niet zoals de oude respawn bug, maar komen nu doodleuk na een seconde of 2/3 weer terug...

[ Voor 37% gewijzigd door MrCostanzo op 24-11-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:14
Voor "gedupeerden" die al geupdate hebben:

http://www.mvdam.nl/minecraft.rar

De oude gamefiles met een nieuw versienummer.

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Dankzij meaglin hebben we ondertussen een rudamentery versie draaien op tweakcraft.
Het is wel nog een testrun, maar als het goed draait (geen grove bugs, meld deze bij voorkeur op IRC aan grum, ik of vistu) kunnen we gewoon zonder backup terug te zetten voortgaan.

Er spawnen wel vijandelijke mobs maar ze kunnen je niets, alsook doen creepers explosies geen structurele schade!

De schapenvacht kan je nu wel minen though.
Alsook heb ik nog geen blocklag gemerkt, maar dat kan aan mij liggen.

So far so good dus :D.

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Heb tot nu toe geen last gehad van blocklag, ben nog geen contact gehad met mobs, maar zag ze wel staan in de verte, en bovenal werkt het renderen als je in een minecart zit nu prima: flinke track gebouwd vanaf een strandje naar een door een 10tal Tweakers hier gebouwd dorp, en alles gaat in 1x goed, heerlijk :D

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
MrCostanzo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:05:
Lol, aparte bug, ik was in gevecht met een skeleton, dat won ik, vervolgens komt er een creeper op me af, die ontploft, ik heb nog een half hartje over, en wat armor, maar mijn hele inventory ligt op de grond, alsof ik doodgegaan zou zijn, en ik kan het niet oprapen, en leef dus nog gewoon en heb alles ook nog in mijn inventory :)

edit:

zelfs na uit en inloggen besta ik niet meer voor de server, ik kan niks oppakken, ook niet wat ik zelf weggegooid heb, en ik kan blokjes 'door mezelf' heen plaatsen,

edit2:

Hebben meer mensen hier last van? Blokjes lijken nu normaal weg te gaan als je ze weghakt, dus niet zoals de oude respawn bug, maar komen nu doodleuk na een seconde of 2/3 weer terug...
Hier had ik ook last van, op mijn eigen server... Na het updaten, met inloggen lag heel mijn inventory op de grond, kon ik niks meer oppakken en de mobs zagen me niet.
de oplossing is even je spullen in een kist dumpen en je <player>.dat file weggooien en opnieuw inloggen...

• yournamezz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-12-2019
Dit is echt HET spel bij uitstek je eigen fantasie tot leven laten komen toch virtueel maar toch het is net een soort garry's mod maar dan nog leuker ! :P

Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Benieuwd hoe het er nog voorstaat met mijn huisjes en alles. Ben waarschijnlijk al 3 weken niet meer ingelogd op de server. Krijg vandaag pas internet in m'n nieuwe huisje dus hopelijk vandaag alweer aanwezig.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Verwijderd

yournamezz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:47:
Dit is echt HET spel bij uitstek je eigen fantasie tot leven laten komen toch virtueel maar toch het is net een soort garry's mod maar dan nog leuker ! :P
Ray Mears digital survival :p

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04
[Gouden Steeksleutel] Beste game van het jaar

Iedereen gaat natuurlijk voor minecraft stemmen *O*

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• vistu
Absoluut, zojuist dan ook gedaan, bedankt voor de tip :)

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen, ik niet. In mijn (bescheiden!) mening kunnen enkel spellen die als "af" worden beschouwt die steeksleutel verdienen en aangezien MC nog steeds in alpha-fase zit mist het die kwalificatie. Als Notch zijn best doet wil ik er volgend jaar wel voor stemmen :)

Het mag voor mijn part wel een eervolle vermelding krijgen dit jaar.

• D4NG3R
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:24:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen, ik niet. In mijn (bescheiden!) mening kunnen enkel spellen die als "af" worden beschouwt die steeksleutel verdienen en aangezien MC nog steeds in alpha-fase zit mist het die kwalificatie. Als Notch zijn best doet wil ik er volgend jaar wel voor stemmen :)

Het mag voor mijn part wel een eervolle vermelding krijgen dit jaar.
Zelfs als Alpha spel, streeft het vele "volledige" games voorbij qua gameplay, verslavingsniveau en prijs.

• vistu
D4NG3R schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:26:
[...]

Zelfs als Alpha spel, streeft het vele "volledige" games voorbij qua gameplay, verslavingsniveau en prijs.
Dat ben ik geheel met je eens; ondanks dat het spel nog goed bugged is, heb ik me er wel beter mee weten te vermaken dit jaar dan met welk ander spel.

Verwijderd

D4NG3R schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:26:
[...]

vistu schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:31:
[...]

Dat ben ik geheel met je eens; ondanks dat het spel nog goed bugged is, heb ik me er wel beter mee weten te vermaken dit jaar dan met welk ander spel.
Daarin hebben jullie allebei gelijk, heb het zelf ook gekocht, gespeeld en me meer mee geamuseerd dan welk spel ook in lange tijd, enige spel waar ik me nog zo mee amuseer is Condition-Zero en dat is, euhm, .. oud ? :)

Maar dat neemt niet weg dat het voor mij niet correct aanvoelt om een Alpha-versie te nomineren. Als ik me niet vergis moet het immers een spel zijn dat "uitgegeven" is in dit jaar en voor mij is een spel pas "uitgegeven" als het uit beta komt. Maar ik denk dat we die discussie beter over laten aan de tweakers.net crew.

(mygod, uitgegeven is een moeilijk woord)

• D4NG3R
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:41:
[...]

[...]

Daarin hebben jullie allebei gelijk, heb het zelf ook gekocht, gespeeld en me meer mee geamuseerd dan welk spel ook in lange tijd, enige spel waar ik me nog zo mee amuseer is Condition-Zero en dat is, euhm, .. oud ? :)

Maar dat neemt niet weg dat het voor mij niet correct aanvoelt om een Alpha-versie te nomineren. Als ik me niet vergis moet het immers een spel zijn dat "uitgegeven" is in dit jaar en voor mij is een spel pas "uitgegeven" als het uit beta komt. Maar ik denk dat we die discussie beter over laten aan de tweakers.net crew.

(mygod, uitgegeven is een moeilijk woord)
Het spel is te koop, en dus uit. Je mag bij beste browser ook Beta's van browsers nomineren, dus waarom zou dit niet mogen bij games?

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:45
Ik geloof met dank aan Grum en Meaglin dat de Hey0 Mod weer helemaal up to date is!! :-) Thanx guys!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Betekent dat nou online health?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MrCostanzo
Volgens mij betekent online health dat het draaien van een server een stukje zwaarder is geworden voor de serverpc, ik merk sinds de update veel lag op de server van een vriend van mij (core2duo en 2gb ram), terwijl ik daar voor de update nooit last van had..

Verwijderd

klopt, ook ik heb het een en ander gemerkt inclusief een aantal bugs online in de hey0 mod

cpu gebruik schiet weer als een gek omhoog zodra er ook maar iemand in de server komt.
en als iemand doodgaat en respawnd ziet niemand hem als ingame character lopen totdat hij uitlogt en weer inlogt.

komt dit omdat het nog een unofficial hey0 is?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MrCostanzo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:13:
Volgens mij betekent online health dat het draaien van een server een stukje zwaarder is geworden voor de serverpc
Beetje kort door de bocht, de update bestaat niet alleen uit SMP health, en het is ook niet zo dat health bijhouden extra processortijd vergt oid.

• MrCostanzo
.oisyn schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:40:
[...]

Beetje kort door de bocht, de update bestaat niet alleen uit SMP health, en het is ook niet zo dat health bijhouden extra processortijd vergt oid.
Ik bedoelde de update waarin online health mogelijk werd gemaakt, :+
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:25:
klopt, ook ik heb het een en ander gemerkt inclusief een aantal bugs online in de hey0 mod

cpu gebruik schiet weer als een gek omhoog zodra er ook maar iemand in de server komt.
en als iemand doodgaat en respawnd ziet niemand hem als ingame character lopen totdat hij uitlogt en weer inlogt.

komt dit omdat het nog een unofficial hey0 is?
Volgens mij niet, want ik heb deze problemen in een server waar nog geen Hey0 mod op draait, dus gewoon de standaard minecraft_server.exe van Notch

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 20:37
Zojuist de nieuwste versie van Hey0 gedownload, gewoon om te testen, maar deze sluit af als ik 'iets' doe. Vrij rondlopen in de server wil nog wel maar als ik een blokje wil gaan minen dan sluit de serven af.
Heeft iemand anders dit probleem ook en/of weet een oplossing ?

edit: nieuwe build van Hey0 is uit (b127), bug is gefixt (voor mij in ieder geval)

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchmania op 25-11-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ik heb het spel gisteren gekocht maar bijna gelijk al een vaag probleem.
Als ik connect naar een server kan ik niks doen. Kan niet minen en alleen rondlopen. Krijg ook geen falling damage of damage van lava. En andere spelers kunnen mij ook niet zien.

Meer mensen die hier last van hebben?

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Bij de tweakcraft server kan je niks doen voordat je Vouched bent, sommige andere servers hebben ook iets vergelijkbaars (Moet je eerst toestemming van een mod hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

D4NG3R schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:47:
Bij de tweakcraft server kan je niks doen voordat je Vouched bent, sommige andere servers hebben ook iets vergelijkbaars (Moet je eerst toestemming van een mod hebben).
De server waar ik op zat heeft dat niet aan staan. Dus zou dan iets anders moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:44
Toet3r schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:44:
Als ik connect naar een server kan ik niks doen. Kan niet minen en alleen rondlopen. Krijg ook geen falling damage of damage van lava. En andere spelers kunnen mij ook niet zien.

Ben je heel toevallig een keer doodgegaan en daarna zonder te respawnen uitgelogd? Dat lijkt een bug te veroorzaken. Dat zou wel per server moeten zijn en op andere servers zou dit geen probleem moeten zijn omdat het in het player bestand in de "World" map zit opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Toet3r speelt op de server van Kkaltuu, hier is het probleem dat als je dood bent en respawnt, je onzichtbaar bent, geen damage meer krijgt en niks meer op kunt pakken, dit heb ik verholpen door een paar keer van grote hoogte naar beneden te springen, opnieuw dood te gaan en vervolgens even MC opnieuw opstarten.

Helaas werkt dit voor Toet3r niet, vreemd genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:44
Misschien moet je even aan Kkaltuu vragen of die "Toet3r.bat" uit de players map kan gooien die in de wereld map zit. Grote kans dat het probleem opgelost is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toet3r schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:44:

Als dit per server optreedt heb je last van het volgende: een bug met de health in smp. Dit houd in dat je als het ware dood bent voor de server. Je bent onzichtbaar voor anderen, kan niets oppakken of bouwen en je bent invincible. Oplossing: relog en evt moet een admin je inventory resetten. Dit probleem doet zich voor op vanilla minecraft en op hey0 als je van heel hoog valt. Erg vervelend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ga ik doen bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Probleem is als het goed is opgelost:
Bug update #2. More coming early next week.

I struggled for a long time to figure out exactly why players and mobs would sometimes vanish when players respawn, and finally gave up and asked Jakob to help me sort out the problem.

While explaining the problem, we found the cause.

Turns out that the entities failed to get added to the global render list. This is caused by the chunk not being prepared when the entity is added. The servers SHOULD tell the client what chunks to render before adding entities. Then I remembered the throttling which makes entity updates higher priority than chunk updates..

So now whenever the server tells the client to add an entity, it gets added to the “reinsert if ever lost”-list I already have in place, but which was only used for a few special entities (mainly the local player) so far.

The client has been updated to 1.2.3_04 (hey look at that!), and the server has an optional update to 0.2.5_02.
I’ve got plenty of more bugs to address in SMP, which will be fixed over the coming weeks. I think we might be getting close to beta soon. =D

(btw, working in an office with real people is AWESOME. I love it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

Overigens hier nog een interessant stukje dat op Notch z'n weblog staat.
Even vertaald uit het Zweeds naar het Nederlands.
quote: Notch weblog
Hallo! We zijn drie mensen in het kantoor nu. In een paar dagen zullen we vijf, en in het begin van januari, is in residentie voor zes personen. Maar dat is niet genoeg! Plannen komt, visie groeit, en aanduidingen zijn hoog, dus we moeten meer mensen in te huren.

Als u wilt werken met ons en sommige van de rollen hieronder aan, mail dan naar jobs@mojang.com. Daniel en CEO beginnen in januari zal zo goed bijhouden van de e-mails die ze kunnen.

Algemene

De diensten zijn full-time posities in de plaats op het kantoor in Stockholm. We hebben het in de eerste plaats in het Zweeds even, maar er is geen verplichting zolang je Engels te leren kennen.
Wij zijn op zoek naar mensen met de juiste ervaring en de juiste persoonlijkheid dat wij geloven kunnen helpen om de games beter.
De werkplek is heel relaxed, dus het is belangrijk voor u en neemt graag het initiatief.

Service 1: Front Side Ontwikkelaar (of wat het ook mag worden genoemd in het Zweeds)

Java Servlets, JavaScript, CSS, templating, bepaalde database, bepaald ontwerp.
Idealiter willen we iemand die kan zowel technisch en creatief in het creëren van webpagina's, maar het technische gedeelte van belang is.
Als u al eerder gewerkt met de gemeenschappen, het is een plus.

Service 2: Baksideutvecklare (ik ben er vrij zeker van dat het zo zegt)

Massa java, massa-database, overvloedige, systemen design en architectuur. U begrijpt Linux, het verschil tussen minder en meer, en kan worden ontwerpen van een systeem in de slaapstand te leren kennen. Load balancing, cloud computing, en iptables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Jongens even een vraagje he.

Had laatst gevraagd hoe ik een boompje binnen een gebouw kon laten groeien.
Nu is het mij gelukt om op de eerste verdieping alles te laten groeien maar op de 2e verdiepping lukt dat niet.

Er is me gezegd dat ik om het boompje kaarsen moet zetten in een kruis.Dit gedaan.10 ingame dagen elke keer ff terug gelopen maar ze groeien niet.

De vloer bestaat uit een laag glass en daar boven op een laag dirt in een block van 7x7.
Iemand enig idee hoe het mij wel gaat lukken ?
(indien onduidelijk? vraag ff om picts.)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 08:47
tooter schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:14:

Nu is het mij gelukt om op de eerste verdieping alles te laten groeien maar op de 2e verdiepping lukt dat niet.
http://www.minecraftwiki....(structure)#Growing_Trees
In order to grow into a tree, a sapling must:
- Be planted on a dirt or grass block.
- Have at least 5 squares of headroom above the sapling "block" itself.
- Be exposed to enough light. A light level of 10 or more is required; see the article on light.
- A sapling will uproot if the light level is 7 or lower.
- Saplings will remain planted if exposed to level 8 or 9 light, but will not grow.
A sapling does not require:
- Tilled dirt.
- A source of water.
Dus, niet genoeg hoogte of licht gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tooter schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:14:
Jongens even een vraagje he.

Er is me gezegd dat ik om het boompje kaarsen moet zetten in een kruis.Dit gedaan.10 ingame dagen elke keer ff terug gelopen maar ze groeien niet.

De vloer bestaat uit een laag glass en daar boven op een laag dirt in een block van 7x7.
Iemand enig idee hoe het mij wel gaat lukken ?
(indien onduidelijk? vraag ff om picts.)
Als ik je beschrijving bekijk en die link van Chillosophy, dan zou ik zeggen dat je water of ontbreekt of te ver staat want dat vermeld je niet

edit: never mind, ik moet duidelijk gaan slapen: water is blijkbaar niet nodig :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34
Minecraft.net ligt plat :(
Anderen ook dit probleem of ligt het aan mijn internet verbinding?
Kan nu dus ook niet inloggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:51:
[...]

Als ik je beschrijving bekijk en die link van Chillosophy, dan zou ik zeggen dat je water of ontbreekt of te ver staat want dat vermeld je niet
A sapling does not require:
- Tilled dirt.
- A source of water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwittrooper schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:17:
Minecraft.net ligt plat :(
Anderen ook dit probleem of ligt het aan mijn internet verbinding?
Kan nu dus ook niet inloggen :(
Iedereen heeft dit probleem waarschijnlijk, mijn eigen server ligt nu ook plat :X Volgens mij werd er net een grote stad gebouwd. _/-\o_

/edit de server van minecraft.net is weer online! and so does mine

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 22:41 . Reden: update server status ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de huidige versie van Minecraft eigenlijk nu alleen via een internetverbinding spelen? Of is offline ook gewoon mogelijk?

Edit: the fuck? Mijn config en al mijn singleplayer savegames van de vorige keer zijn opeens verdwenen. Hoort dat zo, ligt dat aan iets dat ik gedaan heb of komt dat door een update ofzo?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:57:
Kan je de huidige versie van Minecraft eigenlijk nu alleen via een internetverbinding spelen? Of is offline ook gewoon mogelijk?

Edit: the fuck? Mijn config en al mijn singleplayer savegames van de vorige keer zijn opeens verdwenen. Hoort dat zo, ligt dat aan iets dat ik gedaan heb of komt dat door een update ofzo?
Je moet eerst 1 keer met internet verbinden zodat minecraft de benodigde gegevens op kan halen. Daarna is het mogelijk singleplayer offline te spelen. Multiplayer natuurlijk niet, ook niet in lan verband.

Wat betreft die savegames, geen idee waardoor dat komt. Heb je misschien je hele .minecraft map verwijderd? Daar horen de savegames in te staan. Je kan kijken of die daar nog te vinden zijn, locatie van die .minecraft map is in app data (op windows 7 dan roaming map).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:57:
Wat ^ zet. Let wel op dat je login (bij het starten van het spel) eerst moet mislukken voordat je de optie tot offline spelen krijgt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:58:
Je moet eerst 1 keer met internet verbinden zodat minecraft de benodigde gegevens op kan halen. Daarna is het mogelijk singleplayer offline te spelen. Multiplayer natuurlijk niet, ook niet in lan verband.
Gaaf. Een vriend van mij is/was veel op reis en ik heb zo'n idee dat hij dit wel een leuk spel zal vinden.
Wat betreft die savegames, geen idee waardoor dat komt. Heb je misschien je hele .minecraft map verwijderd? Daar horen de savegames in te staan. Je kan kijken of die daar nog te vinden zijn, locatie van die .minecraft map is in app data (op windows 7 dan roaming map).
Ik heb in ieder geval helemaal niets verwijderd. In die map zijn ook alleen maar mijn huidige twee werelden te vinden. Heel erg gek in ieder geval, misschien soms maar even een backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer gezeur. Ik krijg er inmiddels wel wat van. Krijg nu weer de 'Could not create the Java Virtual Machine' error. Heb de fixes in de eerste paar hits op Google al geprobeerd (.bat aanmaken) maar dat werkt niet. Java ook geprobeerd opnieuw te installeren, helpt ook niet.

Na een hoop errors bij het uninstallen Java toch opnieuw geïnstalleerd gekregen. Nu doet Minecraft het weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Er moet echt een oplossing komen om saves te kunnen verplaatsen. Ik speel op 2 pc's met 1 savegame. Maar omdat het allemaal losse bestanden zijn duurt het 30 minuten per +/- 10mb wat echt geen doen is. (aangezien ik 2/3x per week wissel.

Zal straks als ik klaar ben met kopiëren foto's maken van mijn kasteel en onderwater dome in progress. :)

Iemand trouwens een goede blueprint voor een 3d skull? Ben van plan een Skull entrance te maken, maar krijg met geen enkele mogelijkheid een mooie skull.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van zip/rar -> copy -> unzip/unrar
[edit]Laat maar, inpakken duurt ook 10 minuten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Laatst online: 26-07 00:34
Borgoth schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:59:
Er moet echt een oplossing komen om saves te kunnen verplaatsen. Ik speel op 2 pc's met 1 savegame. Maar omdat het allemaal losse bestanden zijn duurt het 30 minuten per +/- 10mb wat echt geen doen is. (aangezien ik 2/3x per week wissel.

Zal straks als ik klaar ben met kopiëren foto's maken van mijn kasteel en onderwater dome in progress. :)

Iemand trouwens een goede blueprint voor een 3d skull? Ben van plan een Skull entrance te maken, maar krijg met geen enkele mogelijkheid een mooie skull.
Misschien kan je dropbox proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Dropbox of usbstick maakt niets uit, dat is in principe het zelfde. Het probleem zit hem in het verplaatsen/kopiëren van die bestanden. Voor elk bestand moet windows opnieuw gaan "berekenen" waar het bestand heen moet. Aangezien het +5.000 bestanden zijn (alle chunks zijn losse .dat files in aparte mappen) het downloaden van een 3GB bestand ging net sneller dan overzetten van 11MB save. :(

Edit:

Even mijn Boat Dispenser Showen hoor:

Het return systeem werkt nog niet helemaal vlekkeloos, maar 9 van de 10 keer gaat me bootje heel de dispenser weer in. :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Borgoth op 28-11-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borgoth schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:09:
Dropbox of usbstick maakt niets uit, dat is in principe het zelfde. Het probleem zit hem in het verplaatsen/kopiëren van die bestanden. Voor elk bestand moet windows opnieuw gaan "berekenen" waar het bestand heen moet. Aangezien het +5.000 bestanden zijn (alle chunks zijn losse .dat files in aparte mappen) het downloaden van een 3GB bestand ging net sneller dan overzetten van 11MB save. :(
Ik heb gister steeds bij wijze van alternatieve save een backup van mijn bestandjes gemaakt. Weliswaar eerder rond de 6MB dan 11, maar dan nog duurt het maar een seconde of 15. Is er niet iets mis met je HDD/computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Laatst online: 10-04 05:16
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 03:01:
[...]

Ik heb gister steeds bij wijze van alternatieve save een backup van mijn bestandjes gemaakt. Weliswaar eerder rond de 6MB dan 11, maar dan nog duurt het maar een seconde of 15. Is er niet iets mis met je HDD/computer?
Fragmentatie, trage harde schijf + random access time voor elk bestandje kan een serieus verschil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tharulerz schreef op maandag 29 november 2010 @ 03:04:
Fragmentatie, trage harde schijf + random access time voor elk bestandje kan een serieus verschil maken
Maar dat ligt dan toch echt bij de gebruiker en niet bij de makers van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Laatst online: 10-04 05:16
Nou ja en nee, een groot aantal kleine bestanden kopieren zal altijd beduidend trager zijn dan een klein aantal grote bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 17:55

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 03:36:
[...]

Maar dat ligt dan toch echt bij de gebruiker en niet bij de makers van het spel.
lijkt mij ook
5MB map
naar andere HD ~15 sec, naar ramdrive 3sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tharulerz schreef op maandag 29 november 2010 @ 04:02:
Nou ja en nee, een groot aantal kleine bestanden kopieren zal altijd beduidend trager zijn dan een klein aantal grote bestanden.
Maar zoals gezegd duren zelfs die vele kleine bestanden niet zo lang, of niet inherent in ieder geval. Je kan dan wel een groter enkel savebestand brouwen, maar als mensen hun computer niet op orde hebben blijf je bezig met het oplossen van hun problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 06:03:
[...]

Maar zoals gezegd duren zelfs die vele kleine bestanden niet zo lang, of niet inherent in ieder geval. Je kan dan wel een groter enkel savebestand brouwen, maar als mensen hun computer niet op orde hebben blijf je bezig met het oplossen van hun problemen.
T'is een gegeven feit dat het kopieeren/bewerken van vele kleine bestanden nou eenmaal langer duurt ipv. een enkel groot bestand. Defragmentatie helpt ook alleen maar tot een bepaald punt. Mss. dat bepaalde HD's ook beter ingespeeld zijn dan anderen op kleine files. (Meer cache? Lagere access times?).

Zelfs al heb ik een SSD en kost 't me idd. maar 2-3 seconden om een backup te maken; 't hele feit dat een enkele wereld uit duizenden bestandjes bestaat vind ik geen prettig idee. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat m'n wereld 'corrupt' geraakt is of dat er bepaalde sectoren gerollbacked zijn. (zo was een bos wat ik compleet afgehakt had voor hout, ineens spontaan de volgende speelsessie weer terug! Sta je wel even van te kijken.) Notch zou er inderdaad goed aan doen om zelf met een betere methode te komen om die werelden op te slaan in een enkel bestand ipv. afhankelijk te zijn van FAT/NTFS/Windows/HD Cache. T'is eventjes precisiewerk, maar echt geen rocket science.

Maar geloof dat Notch zelf ook al heeft aangegeven dat veel van zijn code echt gerevisit moet worden omdat hij nou toch in een professioneel team werkt ipv. amateur. (ffs. fix die kut licht bug nou is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Laatst online: 29-06 20:44
Kijk eens hier:
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=58184
MineCraft File System (MCFS) - What it does:
MCFS mods Minecraft's save system, so that rather then having thousands of files in the Minecraft save directory for each world, it stores the entire world in a single file. The world is stored in the "saves" folder like normal, but instead of having a World1, World2... folder you will have files called World1.mcworld, World2.mcworld, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
En dan is de kans nog groter dat je savefiles corrupt raken bij een update :> lekker dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Laatst online: 29-06 20:44
En dan is de kans nog groter dat je savefiles corrupt raken bij een update :> lekker dan...
Da's een ander verhaal ;)

Een andere optie is een eigen MP server, heb je je level ook overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Laatst online: 05-09 12:07
Als ik met WinRAR inpak (en niet compres maar op "Store", scheelt veel in snelheid) duurt 20MB map pakweg 1 min om in te pakken. Dit is nog best te doen. En of je nu 20 MB over je netwerk moet halen of 4 dat maakt verder niet veel uit. Misschien een tip dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Battle Bunny schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:31:
Een andere optie is een eigen MP server, heb je je level ook overal.
Met het nadeel dat de tijd doorloopt als je niet ingelogd bent en dat er nogal wat bugs in SMP zitten die je in singleplay niet hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Laatst online: 26-07 00:34
Borgoth schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:09:
Dropbox of usbstick maakt niets uit, dat is in principe het zelfde.
Dropbox update toch enkel de gewijzigde bestanden? Dus dan zou ik denken dat de chunks die je niet bezocht of te ver weg liggen gewoon hetzelfde blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Naar aanleiding van dit topic het spel ook maar 'gekocht' :-) Kan je vanuit de webbrowser ook 'alles' doen?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:28
IWriteCode schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:45:
Naar aanleiding van dit topic het spel ook maar 'gekocht' :-) Kan je vanuit de webbrowser ook 'alles' doen?
Ja, maar de bestanden worden wel op je PC gesaved. En als de site down is kan je niet spelen en die wil nog wel eens down zijn helaas. Als je de client gedownload hebt kan je ook (singleplayer) spelen offline.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb al een hele tijd nietmeer gespeeld. Binnenkort nog maar eens op de server kijken.
Voor de liefhebbers heb ik nog een leuke wallpaper: http://wallbase.net/wallpaper/753145

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 19-09 08:47
Bug fixing made fun

Set set up an account with Get Satisfaction, and the bug reports and feature requests have started dropping in. I’ve spent most of today chewing through bugs and marking them as fixed on the buglist, and it’s heaps of fun!

In the past, I had this vague kind of stressed out feeling, not being sure what bugs bothered people the most, and which ones I kept forgetting about, but now I can just refer to the list and do the top one.

It’s highly likely we will start doing all bug reports and feature requests (and praise! and questions!) via Get Satisfaction, so check it out!

http://getsatisfaction.com/mojang

We’ll probably be looking for community help to organize that and weed out duplicate reports and so.

So far today, I’ve done this:
* Swords and other weapons now deal damage properly
* Added proper hurt animations and sounds to mobs and players
* Fixed dead players logging in as invisible ghosts
* Made arrows visible and deal damage
* Hoes now produce proper seeds
* Creepers make noises and animate before exploding
* Explosions animate properly
* No more infinite free arrows

I’m currently working on trying to fix levers, pressure plates and buttons in SMP. They act a bit weird.

Because the update will require updating both the client and the server, I will wait with doing the update until I’m done with this round of bug fixes, so the update is coming tomorrow.
(Bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Laatst online: 14-07-2021
Hoi, ben ook een frevente speler, alleen SP tot nu toe.

Vraagje: Ik heb een spoorlijn gebouwd die in een grote lus een berg opgaat en weer terug komt. Tussen die sporen zit een booster, die onder de grond ook een lus maakt. En naast dat ondergrondse booster-spoor, heb ik zo'n standaard auto-reset booster gemaakt die de booster op weg helpt. Dus 1 enkelspoors booster, en twee lussen.

Nou gaat dat ongeveer 5 minuten goed, en dan stopt de booster die rond blijft gaan er mee. Hij staat gewoon ineens stil.

Ik las ergens, dat dat komt omdat de snelheid wel beperkt is, maar het momentum blijft toenemen totdat je een overflow krijgt. Nou is het simpel voor de start-booster (want die stopt iedere keer), en ook voor de grote lus waar je rijd (die stopt bij het perron voor een paar seconden), maar ik kan niet uitvogelen hoe ik die booster-lus ook zo kan maken dat hij iedere keer even stopt.

De voorbeelden die ik op youtube heb gezien, maken over het algemeen ook gebruik van een "holding-lus" (net zoals mijn booster), en dat lijkt toch te werken.

Iemand een idee? Ik kan eventueel een paar plaatjes maken en posten.

Edit: nou, ik heb het semi-betrouwbaar aan de praat gekregen. Het is moeilijk om het goed op te starten, omdat ik nu alle rail lengtes zo heb verkort, dat het precies werkt zonder dat er extra momentum in het systeem komt. Dus een heleboel heen-en-weer geren om de wagentjes precies op tijd neer te zetten.

Nu werkt het een hele tijd (minstens een half uur), en blijft ook werken na een reload. Maar iedere vertraging van 1 van de wagentjes legt het hele systeem lam. Niet optimaal.

Maar ik ben heel blij dat ik het aan de praat heb gekregen, en zonder mods. :)

Ik zit wel te kijken naar de Minecart Mania mod, maar dat is heel omslachtig met de updates (je moet zorgen dat je altijd offline bent, of je moet iedere keer wachten todat ze de mod ook hebben geupdated).

Edit2: Ok, hij doet het nu ruim een uur, maar daarna stopt hij er weer mee en ben ik weer 5 minuten bezig om hem te fixen.

Ik vraag me echt af, of al die prachtige, volledig geautomatiseerde systemen op youtube nou zoveel betrouwbaarder zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door SymbolicFrank op 29-11-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Kijk hier eens naar:
YouTube: Bob's Minecraft Tutorial 1: Minecart Boosters

En ook de 2 daar op volgende tutorials. Daar word alles uitgelegd om goed werkende booster systemen te maken. Vrijwel alle volledig geautomatiseerde systemen zijn op die tutorial gebaseerd. Het kan dus wel.

Je moet er voor zorgen dat je booster sections ALTIJD resetten. anders krijgen ze inderdaad een overflow en crashed de boel.

Maak anders een paar screenshots van waar het fout gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Ja, die heb ik gezien, en daar heb ik het op gebaseerd. Maar hij (en alle andere die ik heb gezien) gebruiken ook allemaal lussen met karretjes om er voor te zorgen dat er iets gebeurt. Want je kunt (voor zover ik weet) wel een karretje dat al rolt een ander karretje laten versnellen, en je kunt met redstone wissels bedienen, maar je kunt niet via een schakelaar een stilstaand karretje laten versnellen zonder dat er een ander, al bewegend karretje aan te pas komt. Dat zou het probleem meteen oplossen.

Natuurlijk heb ik er wel een (glazen) behuizing omheen gezet en er voor gezorgd dat er nergens iets kan spawnen.

En bij mij gaat het nu ook ruim een uur goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Screenies:

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/01.png

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/02.png

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/03.png

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/04.png

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/05.png

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/06.png

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/07.png

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/08.png

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/09.png

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/10.png

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Pff... 5-6 uur achter elkaar minecraft zitten spelen... terwijl ik toch echt dingen moest doen... :-)

Skon spelletje :D

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Wel leuk hoor, dat Notch eigenwijs zelf tools blijft zoeken om alles een beetje te organiseren, maar komop, er zijn zo veel redelijk goede bugtrackers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Pff... werd vanmorgen wakker met een pijn in mn arm... niet normaal... ze kunnen het spel beter rsi-craft noemen :-)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Zo te zien komt er om de paar seconden een karretje naar boven om je weg te boosten. Toch? Je moet zorgen dat dat karretje alleen komt als er iemand wacht.

Probeer hier eens in rond te kijken: World4

Dis is mijn save wereld om te kloten met redstone en minecarts. Als je hem open sta je voor een wachtend karretje, stap er in en je word mee genomen. De pez dispenser is optioneel, dat was op dit moment mijn uitdaging om dat werkend te krijgen. :)

Ook zie je dat me booster cart allebij 1 moment stil staan, namelijk op de mini ramp. je moet zorgen dat je dat ook hebt. anders crashed hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heb bedacht is een karretje, met de bridge mod er een bridge blok voor gegooid en als ik op een pressure plate ga staan gaat het bridge blok weg. Het karretje staat op een heuveltje en hierdoor gaat de booster werken die een karretje naar boven laat rijden etc.
O ja, ik verzeker me ervan dat als ik uitstap m'n karretjes weer op de goede plek komen, oftewel ik ga naar station A met een karretje uit B, dan verzeker ik me ervan dat ik een karretje uit station A naar B neem.
Zo komen bijna nooit storingen voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Er is een update uit. Voor wie nu niet meer in de server kan spelen (omdat je al hebt geupdate) kan je je files in %appdata/.minecraft vervangen door deze files: http://www.wrongplace.be/files/minecraft.jar

Nog niet geupdate? Vervang dan %appdata/.minecraft/bin/version door http://www.wrongplace.be/files/version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Zo, ik heb even geupdate net voor ik naar school vertrok.

Als er enige zware bugs zijn, (ik ben een redelijk deel van de dag weg) meld deze op IRC graag :D.

Edit:ik heb gemerkt dat sneeuw minen niet meer gaat, dit komt door een bug die in deze hmod geslopen is.

[ Voor 25% gewijzigd door GuntherDW op 01-12-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 10:21
vistu schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:04:
Er is een update uit. Voor wie nu niet meer in de server kan spelen (omdat je al hebt geupdate) kan je je files in %appdata/.minecraft vervangen door deze files: http://www.wrongplace.be/files/minecraft.jar

Nog niet geupdate? Vervang dan %appdata/.minecraft/bin/version door http://www.wrongplace.be/files/version
Gisteravond laat werkte mc wel met de bovenstaande minecraft.jar. Nu niet meer!
-outdated clien-.

Gewoon ff wachten of een andere minecraft.jar doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Heb het ook net gekocht. Al lukt het me niet skins te instaleren :(
Straks maar ff mc.grum.nl proberen :D
GoT username
cornelisjuh
In-game naam
Fried__Chicken

Laat maar. Je skins moeten in een zip zitten :/

[ Voor 13% gewijzigd door Cornelisjuh op 01-12-2010 13:56 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:28
Bedoel je player skins of Custom Texture Packs?

Custom Texture Packs
Plaats de texture RAR bestand in de volgende folder: C:\Users\*Gebruikersnaam* \AppData\Roaming\.minecraft\texturepacks

Of iets in die zin. ;)

Player Skin
Als je een custom skin voor je poppetje wilt dan moet je die uploaden op de minecraft.net website! En dan moet je naar Preferences en upload je een skin!

[ Voor 28% gewijzigd door Dreanor op 01-12-2010 14:34 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
Hmm na de update op mijn eigen servertje lijkt het er op dat boosters voor minecarts niet meer werken. Notch had wel aangegeven dat daar iets aan gefixed was (max snelheid when ridden) maar dat lijkt boosters nu compleet gesloopt te hebben?

Just another cog in the murdermachine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Rman schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:35:
[...]

Gisteravond laat werkte mc wel met de bovenstaande minecraft.jar. Nu niet meer!
-outdated clien-.

Gewoon ff wachten of een andere minecraft.jar doen?
Klopt, de server is nu geupdate, dus je hebt ook een nieuwe client nodig. Je kunt gewoon je version file weggooien in %appdata/.minecraft/bin . Dan update ie wanneer je de client start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Znisses schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:09:
Hmm na de update op mijn eigen servertje lijkt het er op dat boosters voor minecarts niet meer werken. Notch had wel aangegeven dat daar iets aan gefixed was (max snelheid when ridden) maar dat lijkt boosters nu compleet gesloopt te hebben?
Dat zat eraan te komen natuurlijk, dat was een physics bug misbruiken. Bugs zijn er om gefixed te worden, dus ja... Wel jammer dat het dan niet meer werkt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boosters werken prima. Carts met berijders gedragen zich nu gewoon hetzelfde als die zonder, en dat is alleen postitief vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Flowmo schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:53:
[...]

Dat zat eraan te komen natuurlijk, dat was een physics bug misbruiken. Bugs zijn er om gefixed te worden, dus ja... Wel jammer dat het dan niet meer werkt idd.
De kans is vrij klein dat boosters eruit worden gehaald, misschien voegt Notch wel speciale "Booster" carts toe naast de gewone minecarts. Het huidige systeem is gewoon te perfect om opeens te verwijderen, en de mogenlijkheden met boosters zijn vrij groot. Omdat je ze gewoon perfect in een Redstone circuit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Borgoth schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:05:
[...]

Zo te zien komt er om de paar seconden een karretje naar boven om je weg te boosten. Toch? Je moet zorgen dat dat karretje alleen komt als er iemand wacht.

Probeer hier eens in rond te kijken: World4

Dis is mijn save wereld om te kloten met redstone en minecarts. Als je hem open sta je voor een wachtend karretje, stap er in en je word mee genomen. De pez dispenser is optioneel, dat was op dit moment mijn uitdaging om dat werkend te krijgen. :)

Ook zie je dat me booster cart allebij 1 moment stil staan, namelijk op de mini ramp. je moet zorgen dat je dat ook hebt. anders crashed hij.
Ik heb het nu allemaal een paar keer verbouwd, met een wissel die word omgezet en allemaal start-stop boosters, maar ik krijg het nog steeds niet goed aan de praat.

Eerst dacht ik dat het kwam doordat hij flink vertraagt als hij die grote helling op moet, dus bovenaan tussen de lus een stuk spoor tussen twee blokken gezet voor een extra, dubbele boost, maar dat maakt vreemd genoeg niets uit.

Je zou ook denken dat zo'n karretje een heel eind komt als je hem zo'n lange helling afduwt, maar onderaan staat hij na ongeveer 10 meter weer stil. Net als bovenaan de helling. Het lijkt er dus op, dat die karretjes veel energie verliezen als ze van een heuvel weer op een recht stuk komen of omgekeerd, ongeacht of ze omhoog of omlaag gingen of gaan. Heel vreemd allemaal.

Ik zal eens updaten naar de laatste versie en kijken of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:13
Nice! Zou je even willen zeggen welke skin je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Als ik een karretje van boven gewoon naar beneden duw, komt het nu (met de laatste update) wel verder, maar het staat toch snel stil:

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/11.png

En ik heb boven nog wel een flinke booster gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://diguru.com/etc/minecraft/12.png

maar dat scheelt maar een paar meter.

:'(
Bobbus schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:28:
Nice! Zou je even willen zeggen welke skin je gebruikt?
Misa's 64x64 Realistic Overhaul

Mooi he? Maar ik moet hem nu na de update nog opnieuw installeren, zoals je hierboven kunt zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:45
heel m'n server is met deze update corrupt geraakt :-S minecarts staan overal en nergens en kan ik niet meer aanduwen of weghalen. Boosters zijn daardoor ook kaduuk. En de mobs staan in grote groepen bij elkaar en lopen niet meer en je kan ze ook niet killen :S wtf happened?

[ Voor 0% gewijzigd door smartie89 op 01-12-2010 18:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
SymbolicFrank schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:48:

Misa's 64x64 Realistic Overhaul

Mooi he? Maar ik moet hem nu na de update nog opnieuw installeren, zoals je hierboven kunt zien. :)
Bricks have been shat. Die graphics zien er zoooo uit alsof ze uit Morrowind komen, en daar vond ik de textures al ongeloofelijk eng. Zo realistisch en dan toch misvormd. Erg gewoon. Maar blijkbaar vinden veel mensen het mooi.
Nee :) Geef mij dan maar een cartoon texture pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Ik heb net even zitten experimenteren met powered minecharts (met een furnance er in), maar dat is helemaal niks: naast dat ze traag rijden en je ze niet kunt stoppen, hebben die niet eens genoeg vermogen om me omhoog te duwen!

Bah, ik denk dat ik eerst wat anders ga doen, en als ik dan nog geen inspiratie heb, sloop ik hem en maak ik een lift met water en een bootje. Dat werkt goed (als je tenminste geen al te laag dak hebt aan de bovenkant ;) ), en is lekker snel. Maar wel een stuk minder mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door SymbolicFrank op 01-12-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:28
Hmm ik merk zelf dat in mijn server (Notch' eigen server software, van de site) het /home commando niet meer werkt. Meer mensen die hier last van hebben?
Pagina: 1 ... 48 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---