Ik vind het super, alleen mis ik LOD textures (dat je dichtbij een hogere resolutie hebt dan verder weg). Maar het is voor mij het verschil tussen functioneel en spelen met een brede glimlach.Sedative schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:03:
[...]
Bricks have been shat. Die graphics zien er zoooo uit alsof ze uit Morrowind komen, en daar vond ik de textures al ongeloofelijk eng. Zo realistisch en dan toch misvormd. Erg gewoon. Maar blijkbaar vinden veel mensen het mooi.
NeeGeef mij dan maar een cartoon texture pack.
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Patch_historyAlexV schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:32:
Hmm ik merk zelf dat in mijn server (Notch' eigen server software, van de site) het /home commando niet meer werkt. Meer mensen die hier last van hebben?
Removed /home (sorry!)
Welke texture gebruikt u?SymbolicFrank schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:01:
Screenies:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
--
Ik zit met een probleem: als ik Minecraft full-screen wil spelen wordt alles uitgerekt ipv. dat het op het formaat en kwaliteit blijft zoals je ziet als je bijvoorbeeld in de browser speelt.
Het ziet er bij mij nu zo uit, dat fullscreen:

Edit: ik kan helaas geen screenshot maken als ik op een server zit, werkt op de een of andere manier niet, dus jullie krijgen niet echt een idee van hoe lelijk het is in fullscreen op een 26" scherm
[ Voor 8% gewijzigd door Statiegeld op 02-12-2010 19:40 ]
Hier heb ik ook last van (19 inch). Op mn laptop heb ik er geen last van, maar dan loopt het spel weer niet egt lekker flot in full-screen, beetje jammer.SNDRT schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:33:
[...]
Welke texture gebruikt u?
--
Ik zit met een probleem: als ik Minecraft full-screen wil spelen wordt alles uitgerekt ipv. dat het op het formaat en kwaliteit blijft zoals je ziet als je bijvoorbeeld in de browser speelt.
[afbeelding]
Edit: ik kan helaas geen screenshot maken als ik op een server zit, werkt op de een of andere manier niet, dus jullie krijgen niet echt een idee van hoe lelijk het is in fullscreen op een 26" scherm
Die knoppen en tekst blijven low-rez hoor, op welke resolutie je ook speelt. Hij schaalt het gewoon op. Net als met de rest van het spel
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Misa's 64x64 Realistic Overhaul
De tekst, iconen en zo blijven altijd zo blokkig, je speelt altijd in de resolutie van je desktop. En F11 schakelt naar full-screen.Ik zit met een probleem: als ik Minecraft full-screen wil spelen wordt alles uitgerekt ipv. dat het op het formaat en kwaliteit blijft zoals je ziet als je bijvoorbeeld in de browser speelt.
[afbeelding]
Hoe kan je er voor zorgen dat mine-craft weer terug gaan naar het begin van je track?
Less = more
mine-cart neem ik aan? Gewoon een bocht welke terug gaat naar de baanIWriteCode schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:21:
Hoe kan je er voor zorgen dat mine-craft weer terug gaan naar het begin van je track?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Hebben jullie ook dat sinds de update de keybindings niet meer gesaved worden?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
In de update van vandaag zitten random meren hoger en lager dan zeeniveau (ook in grotten).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 21:04 ]
Ook lavameren, overigensVerwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:03:
In de update van vandaag zitten random meren hoger en lager dan zeeniveau (ook in grotten).
[afbeelding]
Lava uit een berg, ok, Lava onder de grond, ok. Maar lava meren op het gras/oppervlakte, NEE. 
Is vast weer een bug welke ooit gefixed wordt (hopelijk).
Is vast weer een bug welke ooit gefixed wordt (hopelijk).
Verwijderd
Ik denk dat als hij het gras zou weghalen en misschien her en der wat steen/grind om de randen zou gebruiken dat het best wel mooi kan zijn. Gras pal naast de lava is gewoon een raar gezicht

sr, mod. kan weg
[ Voor 94% gewijzigd door Rman op 04-12-2010 08:58 ]
Verwijderd
Heb dat probleem ook, is wel irritant maar zal wel gefixed worden (neem ik aan)Dreanor schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:39:
Hebben jullie ook dat sinds de update de keybindings niet meer gesaved worden?
Die meertjes vind ik wel goed, alleen de afwerking van de lava kan wat beter. Denk dat dat ook als voorbereiding op de lanterns is: als je immers voor lanterns lightstone moet hebben zal je naar de nether moeten en voor naar de nether te gaan heb je of obsidian (diep onder de grond) of lava (tot nu toe diep onder de grond) nodig. Zelf zag ik er niet echt naar uit om veel te moeten gaan graven en riskeren met torches die kunnen uitgaan om te gaan zoeken naar lava. Nu kan ik wel nog "hopen" dat ik genoeg lava vindt boven de grond om mijn portal te farmen.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 10:04 ]
Ik heb niet zo'n groot scherm maar ik krijg het spel fullscreen met F11. Een screenshot kan je maken door ingame F1 en F2 in te drukken. De shots slaat hij op in je /.minecraft mapje.SNDRT schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:33:
[...]
Welke texture gebruikt u?
--
[afbeelding]
En door toeval merkte ik ook dat als je in 3rd person view kijkt (F5) en je drukt op F1 dan zie je jezelf van voren. Leuk voor in een cart oid
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
tis wel handig om een diamant pickaxe te hebben hier voor.Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 09:58:
[...]
Heb dat probleem ook, is wel irritant maar zal wel gefixed worden (neem ik aan)
Die meertjes vind ik wel goed, alleen de afwerking van de lava kan wat beter. Denk dat dat ook als voorbereiding op de lanterns is: als je immers voor lanterns lightstone moet hebben zal je naar de nether moeten en voor naar de nether te gaan heb je of obsidian (diep onder de grond) of lava (tot nu toe diep onder de grond) nodig. Zelf zag ik er niet echt naar uit om veel te moeten gaan graven en riskeren met torches die kunnen uitgaan om te gaan zoeken naar lava. Nu kan ik wel nog "hopen" dat ik genoeg lava vindt boven de grond om mijn portal te farmen.
Ja, maar hoeft niet. Ik had mijn eerste portal al gegoten voor ik ooit maar diamant had gevonden in Minecraft.Haas82 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:18:
[...]
tis wel handig om een diamant pickaxe te hebben hier voor.
You are not a beautiful and unique snowflake.
Ik word trouwens beetje moe van die obisdian ik cheat (inv edit) dat spul nu bij elkaar want half uur zitte hakken voor paar van die dingen is echt niet leuk. En gaan kloten met lava werkt niet in the nether.
Verwijderd
aja, en diamant is makkelijker te vinden dan lava ?Haas82 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:18:
[...]
tis wel handig om een diamant pickaxe te hebben hier voor.
Als jij een half uur lang nodig hebt om 10 obsidian te krijgen ben je fout bezig. 15 seconden per blok om te minen, 10 blokken, is anderhalve minuut. ik heb gemiddeld 5 minuten nodig om lava te vinden in een cave, maar laten we het ruim nemen, 10 minuten. Is dus 11 en een halve minuut om in de nether te komen. Als je dat er niet voor over hebt zou ik willen vragen om het spel aan de kant te leggen.Haas82 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:29:
Ik word trouwens beetje moe van die obisdian ik cheat (inv edit) dat spul nu bij elkaar want half uur zitte hakken voor paar van die dingen is echt niet leuk. En gaan kloten met lava werkt niet in the nether.
Zoals hierboven aangegeven kan je ook nog gieten. Mal maken, lava er in en water er overheen. Gaat nog sneller en je hoeft er niet eerst voor opzoek naar een diamond pickaxe. (andere pickaxen geeft geen obsidian)
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
De regel is dat diamant binnen 20 blokjes vanaf lava te vinden zal zijn. Dus de ander zal nooit ver weg zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:18:
[...]
aja, en diamant is makkelijker te vinden dan lava ?
Een paar dagen geleden met een nieuwe wereld begonnen en zojuist mijn eerste arrow-farm gemaakt van een skeleton spawner
Het is een water-trap geworden, net als in Coe's Quest, en het werkt wat mij betreft snel zat, zat na een vrij korte tijd al op 64 arrows, woei!
Binnenkort maar eens op verkenning in de grotten met m'n nieuw verkregen pijl & boog, en eigenlijk moet ik ook nog een cart track aanleggen tussen m'n spawn en m'n arrow-farm. Er is altijd wel iets te doen in Minecraft
Binnenkort maar eens op verkenning in de grotten met m'n nieuw verkregen pijl & boog, en eigenlijk moet ik ook nog een cart track aanleggen tussen m'n spawn en m'n arrow-farm. Er is altijd wel iets te doen in Minecraft
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Das een beetje het probleem van Minecraft. Je verzint telkens weer nieuwe dingen om te doen. 
En dan is het zo weer ineens heel laat/vroeg
En dan is het zo weer ineens heel laat/vroeg
Hoe vind je deze dan?Sedative schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:03:
[...]
Bricks have been shat. Die graphics zien er zoooo uit alsof ze uit Morrowind komen, en daar vond ik de textures al ongeloofelijk eng. Zo realistisch en dan toch misvormd. Erg gewoon. Maar blijkbaar vinden veel mensen het mooi.
NeeGeef mij dan maar een cartoon texture pack.
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=21302
Is de enige mod die mij aanspreekt, aangezien de textures vrij dicht op het orginele zitten (Qua stijl) maar wel veel mooier.
Ugh, heel lelijk getekende textures imo. De enige texture packs die mooi zijn getekend en niet zo belachelijk raar "realistisch" zijn, zijn Painterly Pack en Quandary. De rest van de texture packs die ik heb gezien zijn allemaal heel amateuristisch.D4NG3R schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:16:
[...]
Hoe vind je deze dan?
Is de enige mod die mij aanspreekt, aangezien de textures vrij dicht op het orginele zitten (Qua stijl) maar wel veel mooier.
Ik vind de plankentexture hiervan wel mooi, maar dat is ook het enige. Het is dan ook allesbehalve cartooneskD4NG3R schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:16:
[...]
Hoe vind je deze dan?
Quandary texture pack is trouwens epic _/-\_o
[ Voor 5% gewijzigd door Svardskampe op 07-12-2010 00:43 ]
Er is wel een klein modje die ervoor zorgt dat de UI niet geschaald wordt. Moet je als er een update released wordt maar op de tweakers minecraft IRC komen. Daar wisselen we de updated mod altijd uit..oisyn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:54:
Die knoppen en tekst blijven low-rez hoor, op welke resolutie je ook speelt. Hij schaalt het gewoon op. Net als met de rest van het spel
Het werk aan het station op tweakcraft is bijna klaar
, zal wel wat pics posten als alles werkt.
Ik heb filmpje gemaakt van een tour door Mineville, veel kijkplezier 
[ Voor 26% gewijzigd door daPet op 10-12-2010 18:37 ]
Onderdeel van het painterly pack.
De huizen zijn aardig origineel en mooi gebouwd. Alleen het landschap schreeuwt wel "cultuur" in plaats van "natuur". Zelfs een polder is niet zo vlak en heeft niet zulke mooie grasveldjes.daPet schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:48:
Ik heb even een snel filmpje gemaakt van de tour door Mineville, ik ga er nog een maken zonder chat en met muziek
[video]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Even een domme vraag tussendoor: Ik dacht dat we een nieuwe map kregen na de Biomes update?
Of was deze uitgesteld omdat Notch nog "Betere" biomes had aangegeven op zijn todo list?
Of was deze uitgesteld omdat Notch nog "Betere" biomes had aangegeven op zijn todo list?
ik ben ook alweer bijna een week verknocht aan dit spelletje en m'n eigen utopia begint langzaam maar zeker vorm te krijgen 
Inmiddels heb ik alle grondstoffen al gevonden onder de grond (ook diamanten en red dust) en tijdens de vele ondergrondse exploraties hoor ik regelmatig een soort van 'warpend' geluidje, zeg maar het geluid alsof er iets gespawned wordt. Nu was mijn eerste logische gedachte, 'whoa, ik zit in de buurt van een dungeon/mob spawner!'. Maar ondanks het afgraven van de hele directe omgeving van waar het geluid vandaan komt heb ik nog niks gevonden
Als je dat soort geluiden hoort betekent het toch dat je in de buurt bent van de geluidsbron? Of zijn het gewoon 'sfeergeluiden' als je diep onder de grond bent?
Inmiddels heb ik alle grondstoffen al gevonden onder de grond (ook diamanten en red dust) en tijdens de vele ondergrondse exploraties hoor ik regelmatig een soort van 'warpend' geluidje, zeg maar het geluid alsof er iets gespawned wordt. Nu was mijn eerste logische gedachte, 'whoa, ik zit in de buurt van een dungeon/mob spawner!'. Maar ondanks het afgraven van de hele directe omgeving van waar het geluid vandaan komt heb ik nog niks gevonden
Als je dat soort geluiden hoort betekent het toch dat je in de buurt bent van de geluidsbron? Of zijn het gewoon 'sfeergeluiden' als je diep onder de grond bent?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Nieuws over de Beta, die 20 december wordt uitgebracht:
BronMinecraft Beta: December 20, 2010
The next epoch is upon us! The skies are trembling, pigs are growing wings, and the nether is turning awfully cold, as Minecraft slowly crawls out of Alpha..
Minecraft will reach Beta status on December 20th, 2010.
With Beta comes a larger focus on polish and content, and we’ll start early on with adding proper modding support with a stable API, and we’d love all input we can get on this from the modders out there. We’ll also add some kind of non-intrusive narrative to the game to help drive the game experience early on, and to provide some kind of late game goal. There will be a bigger focus on testing and stability as well, with more time between updates.
When the game enters beta, the price will rise to 14.95 Euro.
We will also change the license to remove the line that promises all future versions of the game for free. Please note that this change only affects people who buy the game after December 20, so if you got the game for during alpha, you will still get all future updates for free, despite this change. A promise is a promise.
Buying the game during beta will include all updates up until release, of course, and bug patches will be free.
Soon, you will be able to buy gift codes for Minecraft, perfectly timed for the holidays! Even better, if you buy those before December 20, accounts created from these codes will count as alpha accounts, and will receive all future updates for free.
And the next game update (with server-side inventory) is coming next week, before Beta
Merry holidays happy!
[ Voor 1% gewijzigd door Fzim op 11-12-2010 17:40 . Reden: BB code veranderd. ]
Jammer hoor, nu al beta ... vind dat Notch toch echt steken laat vallen zeg. Zeker nu hij zegt dat updates niet gratis zijn voor mensen die de beta kopen! WTF?
Hier mensen, ik heb de slecht werkende Halloween patch beschikbaar voor je als je mij ff 10 euro betaald. Ja, dat er vele buggs inzitten is dan jammer, maar gelukkig krijg je buggfixes gratis.
Volgens mij slaat hij echt de verkeerde weg in nu met Minecraft!
Gelukkig heb ik het spel al in de alpha gekocht en voorlopig krijgen wij alpha's de updates nog wel grats, maar zo gauw dat niet meer het geval is houdt het op met Minecraft voor mij.
Ook vind ik het spel bij lange na nog niet beta waardig! Er zit nog te weinig content in om het beta waardig te noemen.
Even voor de duidelijkheid, de halloween patch voor geld is als voorbeeld en ook al vind ik het spel niet beta waardig betekend niet dat ik het geen leuk spel vind!!!
Hier mensen, ik heb de slecht werkende Halloween patch beschikbaar voor je als je mij ff 10 euro betaald. Ja, dat er vele buggs inzitten is dan jammer, maar gelukkig krijg je buggfixes gratis.
Volgens mij slaat hij echt de verkeerde weg in nu met Minecraft!
Ook vind ik het spel bij lange na nog niet beta waardig! Er zit nog te weinig content in om het beta waardig te noemen.
Even voor de duidelijkheid, de halloween patch voor geld is als voorbeeld en ook al vind ik het spel niet beta waardig betekend niet dat ik het geen leuk spel vind!!!
Er zijn volgens mij beetje gemixte ideeën over, de een zegt dat het alleen bangmaak geluiden zijn, de ander zegt dat er dan grotten in de buurt zijn. Dat er een dungeon in de buurt zit is niet waar volgenmij, want ik hoor de geluiden ook als ik op me testmap zit. (is een grote kale vlakte van dirt)amahusu schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:18:
ik ben ook alweer bijna een week verknocht aan dit spelletje en m'n eigen utopia begint langzaam maar zeker vorm te krijgen
Als je de Alpha gekocht hebt blijven alle updates gratis. Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken.Dreanor schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:53:
Jammer hoor, nu al beta ... vind dat Notch toch echt steken laat vallen zeg. Zeker nu hij zegt dat updates niet gratis zijn voor mensen die de beta kopen! WTF?
Volgens mij slaat hij echt de verkeerde weg in nu met Minecraft!Gelukkig heb ik het spel al in de alpha gekocht en voorlopig krijgen wij alpha's de updates nog wel grats, maar zo gauw dat niet meer het geval is houdt het op met Minecraft voor mij.
Wat voor content zou er in moeten dan? Want je kan roepen wat je wil dat JIJ vind dat er in moet, maar als Notch zegt dat het er niet in komt gaat het toch niet gebeuren.Ook vind ik het spel bij lange na nog niet beta waardig! Er zit nog te weinig content in om het beta waardig te noemen.
[...]
Ik vind het raar dat mensen gaan klagen dat zij het spel niet beta waardig vinden. Dat bepaalt de maker toch zelf wel? Hij werkt gewoon zijn lijstje af van wat hij er in wil hebben voor de beta. Bij Call of Duty bepalen de mensen toch ook niet of er wel of geen roze olifantjes in komen?
[ Voor 38% gewijzigd door Borgoth op 11-12-2010 18:32 ]
Verwijderd
Lees dan even de eerste zin.Dreanor schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:53:
Wat verandert er nu eigenlijk voor de Alpha mensen? Niets.With Beta comes a larger focus on polish and conten
Wat classificeert of iets in Beta mag gaan? Er zijn volwaardige spelen met veel minder replay value en mogelijkheden.
Paniek, paniek. Niet alleen wordt dat niet gezegd, maar bovendien:Dreanor schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:53:
"Buying the game during beta will include all updates up until release, of course, and bug patches will be free."
Ik begrijp 1 dingetje niet helemaal..
Wat is nou straks het verschil tussen een Alpha, en een Beta account? Want wat ik lees:
Wat is nou straks het verschil tussen een Alpha, en een Beta account? Want wat ik lees:
En:Soon, you will be able to buy gift codes for Minecraft, perfectly timed for the holidays! Even better, if you buy those before December 20, accounts created from these codes will count as alpha accounts, and will receive all future updates for free.
Dit houd dus in dat Beta spelers niet alle toekomstige updates (gratis) ontvangen?We will also change the license to remove the line that promises all future versions of the game for free. Please note that this change only affects people who buy the game after December 20, so if you got the game for during alpha, you will still get all future updates for free, despite this change. A promise is a promise.
Verwijderd
Wat het inhoud is dat hij er nu mee weg kan komen om voor nieuwe updates geld te vragen.
KAN = Het is mogelijk maar misschien doet hij het helemaal niet, dit is gewoon een juridisch iets.
KAN = Het is mogelijk maar misschien doet hij het helemaal niet, dit is gewoon een juridisch iets.
En dan nog maakt hij verschil tussen updates en bug fixes, dat klinkt mij meer naar een DLC systeem waarbij je extra functionaliteit kan kopen mocht je er zin in hebben. Wat je dan bij aanschaf koopt is een soort van core MineCraft waar de basis in zit met bug-fixes zodra die er komen.
Dit lijkt me ook redelijk normaal aangezien hij niet heel erg lang kan blijven doorgaan op basis van de aankopen in Alpha. Dit kan blijken als de grootste groep die het spel gekocht heeft en daardoor geen min of meer stabiele flow van inkomsten zal genereren terwijl er best nog wel een smak werk verricht moet worden.
Al met al ,zeker gezien het huidige klimaat in de markt, waar online multiplayer onontbeerlijk wordt geacht en DLC de norm lijkt te worden (waarbij zelfs marginale uitbreidingen en een bak met fixes als DLC aangeboden kan worden) lijkt me het helemaal niet raar dat hij naar een dergelijk model kijkt. Of het terecht is heb ik zo geen idee over overigens....
Dit lijkt me ook redelijk normaal aangezien hij niet heel erg lang kan blijven doorgaan op basis van de aankopen in Alpha. Dit kan blijken als de grootste groep die het spel gekocht heeft en daardoor geen min of meer stabiele flow van inkomsten zal genereren terwijl er best nog wel een smak werk verricht moet worden.
Al met al ,zeker gezien het huidige klimaat in de markt, waar online multiplayer onontbeerlijk wordt geacht en DLC de norm lijkt te worden (waarbij zelfs marginale uitbreidingen en een bak met fixes als DLC aangeboden kan worden) lijkt me het helemaal niet raar dat hij naar een dergelijk model kijkt. Of het terecht is heb ik zo geen idee over overigens....
Just another cog in the murdermachine...
Reken maar dat sommigen even investeren en deze toegang tot 'elite' Alpha accounts zullen doorverkopen tijdens de beta.Soon, you will be able to buy gift codes for Minecraft, perfectly timed for the holidays! Even better, if you buy those before December 20, accounts created from these codes will count as alpha accounts, and will receive all future updates for free.
"Ja, je kan voor 15 euro een beta-only account kopen... maar voor 30 euro koop je bij mij een account die voor eeuwig alle updates zal ontvangen!"
[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 12-12-2010 09:34 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Hij zegt dat alle updates niet gratis hoeven te zijn, betekent niet meteen dat het niet zo is. Je kan ervan uitgaan dat alpha en beta zeker wel met elkaar compatible blijven anders zou niet iedereen kunnen joinen op dezelfde server.Dreanor schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:53:
Volgens mij slaat hij echt de verkeerde weg in nu met Minecraft!Gelukkig heb ik het spel al in de alpha gekocht en voorlopig krijgen wij alpha's de updates nog wel grats, maar zo gauw dat niet meer het geval is houdt het op met Minecraft voor mij.
Verder goed plan om het eens naar beta status te brengen, het werd wel tijd. De prijsverhoging was geen verrassing want dat stond ook altijd al op de homepage.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
ja maar op de home stond dat je nu voor alpha 9,95 betaald en bij beta word het verdubbeld ? dan moet het toch 19,90 worden? (20 euro afgerond ofcourse)
Als de beta klaar is wordt de gereleased als versie 1, en gaan de ontwikkelingen aan versie 2 verder.D4NG3R schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:18:
Ik begrijp 1 dingetje niet helemaal..
De Alpha spelers krijgen versie 2 ook gewoon gratis, de Beta spelers hebben slechts versie 1.
Alle updates/bugfixes aan versie 1 krijgt Beta ook gewoon.
Ik wil best wat meer betalen voor minecraft als ik meer krijg.
Maar dan moeten ze het net zo als bij tf2 doen dat je niet je spel verneukt omdat je niks koopt.
Maar dan moeten ze het net zo als bij tf2 doen dat je niet je spel verneukt omdat je niks koopt.
Je krijgt toch ook meer? Je krijgt multiplayer en updates. 
en verder hoor ik hier alleen maar IK WIL IK WIL IK WIL!!!! BLEEEEEEE
Wees gewoon blij met wat voor fantastisch spel Notch heeft gemaakt.
[ Voor 55% gewijzigd door Borgoth op 12-12-2010 14:33 ]
nee, hoe ik het me herinner was het:MdemiC schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:25:
ja maar op de home stond dat je nu voor alpha 9,95 betaald en bij beta word het verdubbeld ? dan moet het toch 19,90 worden? (20 euro afgerond ofcourse)
Alpha: 50%
Beta: 75%
Release: 100%
sudo apt-get rekt
Het probleem was gewoon dat er strikt stond dat je alle updates gratis zou krijgen, wat juridisch een nachtmerrie is. Blizzard zie je dat ook niet zeggen in hun eula/tos hoor. Want je zou voor de rechter kunnen proberen te argumenteren dat een expansion een update is en dat dat gratis moet zijn.
Wat een gezeur weer om dat beta verhaal en die updates. Hoe het nu geformuleerd staat voor alpha account is dat *alle versies en updates* gratis zijn, imho dus alle updates en uitbreidingen. Wat er met de beta dus gedaan wordt, is dat alle updates tot aan release en bugfixes gratis zijn, maar niet alle uitbreidingen.
Dit houdt dus in dat alpha account alle updates en uitbreidingen NA release nog gratis krijgen, maar beta users hier *mogelijk* voor moeten betalen, als in betaalde DLC. Dus wees verstandig en koop de game nu als je dat nog niet gedaan hebt.
Wat betreft de content, het was allang bekend dat hij pas met beta weer verder zou gaan met nieuwe content, crafting recipes, block types, items, etc. Voor de mensen die het niet weten, dit is hoe ongeveer een release cycle gaat:
Dit houdt dus in dat alpha account alle updates en uitbreidingen NA release nog gratis krijgen, maar beta users hier *mogelijk* voor moeten betalen, als in betaalde DLC. Dus wees verstandig en koop de game nu als je dat nog niet gedaan hebt.
Wat betreft de content, het was allang bekend dat hij pas met beta weer verder zou gaan met nieuwe content, crafting recipes, block types, items, etc. Voor de mensen die het niet weten, dit is hoe ongeveer een release cycle gaat:
- pre-release (indev, infdev): Engine ontwikkelen, features toevoegen tot iets wat bruikbaar / speelbaar is
- alpha (huidige versie): Engine doorontwikkelen, extra features erin stoppen, blocker bugs fixen
- beta: feature complete, begin met toevoegen content, testen, bugfixen
- release candidate: Bijna release, testen op kleine bugs, laatste bugs fixen
- release
En laten we wel wezen, Minecraft is aardig well-rounded. Ik weet niet hoe met jullie aantal speeluurtjes zit althans. Beta is goed; huidige featureset 'redelijk' waterdicht maken, formaten vastleggen (ook voor de modding), en hoppa, gaan met de banaan.
Volgens mij is de "normale" gang van zaken met alpha/beta/release versies dat er juist in de alpha nieuwe features, content en mogelijkheden toegevoegd worden! En dat dan de beta vooral polish, bug fix, etc is (met uiteraard eventueel wat nieuwe toevoegen).
Ook heeft Notch zelf gezegd dat hij nog draken, goblins met steden en veel meer wil toevoegen dus vandaar mijn comment dat ik het nog niet beta waardig vind.
Echter als Notch niet aan het "standaard" protocol houdt van alpha/beta/release en juist de beta voor nieuwe content gaat gebruiken prima natuurlijk!
Zelf heb ik al maanden een alpha account dus voor mij is het geen probleem. Alleen een indi game waarvoor je meerdere keren moet betalen smaakt toch wel raar (als je geen alpha minecraft hebt).
Enkel de toekomst zal het leren ...
Ook heeft Notch zelf gezegd dat hij nog draken, goblins met steden en veel meer wil toevoegen dus vandaar mijn comment dat ik het nog niet beta waardig vind.
Echter als Notch niet aan het "standaard" protocol houdt van alpha/beta/release en juist de beta voor nieuwe content gaat gebruiken prima natuurlijk!
Zelf heb ik al maanden een alpha account dus voor mij is het geen probleem. Alleen een indi game waarvoor je meerdere keren moet betalen smaakt toch wel raar (als je geen alpha minecraft hebt).
Nouja, het is een (nagenoeg voormalige, trouwens) indie dev, dus ik zou niet teveel verwachten van 'normale' gang van zaken. Een feature freeze is in principe al gaande, zaken die deel uitmaken van de engine worden nu afgemaakt en vastgelegd (zoals het formaat voor de savegames). Nieuwe recepten of monsters kun je het beste zien als modulaire uitbreidingen die op zichzelf ook al een cycle doorlopen. Het spel in alpha laten omdat niet alle gameplay, recipes of monsters of er al in zitten is in dat opzicht onzinnig.Dreanor schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:23:
Volgens mij is de "normale" gang van zaken met alpha/beta/release versies dat er juist in de alpha nieuwe features, content en mogelijkheden toegevoegd worden! En dat dan de beta vooral polish, bug fix, etc is (met uiteraard eventueel wat nieuwe toevoegen).
Vandaag toen ik bij m'n ouders was maar weer eens een nieuwe game gestart. Eerste paar keren had ik een wereld die tamelijk saai was (vlak), maar na een paar keer proberen had ik een wereld die veel toffer was:

Op de berg op de eerst screenshot heb ik uiteindelijk m'n basis gemaakt. En het uitzicht vanuit de eerste bouwlaag is te zien op screenshot 2.

Op de berg op de eerst screenshot heb ik uiteindelijk m'n basis gemaakt. En het uitzicht vanuit de eerste bouwlaag is te zien op screenshot 2.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Woei, gave wereld.
En als jullie slim zijn en nu tot een mogelijkheid beschikken om nog een paar accounts aan te kopen, doe je dat om later op Ebay voor veel meer te gaan verpatsen
Aangezien Alpha accounts aanzienlijk meer waard zullen zijn dan de reguliere.
En als jullie slim zijn en nu tot een mogelijkheid beschikken om nog een paar accounts aan te kopen, doe je dat om later op Ebay voor veel meer te gaan verpatsen
Wat hij nog allemaal zou willen toevoegen heeft toch niks te maken met alpha/beta etc? Ik dacht altijd dat alpha/beta/etc. hetzelfde is als een testomgeving / acceptatieomgeving/ productieomgeving. Ofwel:Dreanor schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:23:
Alpha: werkt het een beetje? Ja... mooi
Beta: Wat kan er nog bij gezien deadlines/ bugs/ normale werking 100% maken
Release: Game werkt 100% stabiel, verdere ontwikkeling zonder iets te slopen/ tragere ontwikkeling
Zoiets toch? Maakt het verder ook veel uit eigenlijk? Is sowieso nooit bij iedereen exact hetzelfde, komt er vaak op neer dat de 1.0-versie werkend is lijkt me.
Voor Notch ligt het gevoelliger aangezien zoveel mensen de game al hebben aangeschaft in de alpha-versie. Dit betekent dat hij al bijna beoordeeld wordt alsof het spel al op de markt ligt... Het is op papier puur nog een testfaste waarin hij zit. Als er nu mensen dit lezen en denken: 'test-fase, no=way...' betekent dat eigenlijk dat de game al Beta had moeten zijn volgens mij.
[ Voor 10% gewijzigd door Paniohitus op 13-12-2010 08:28 ]
BF1: Don-Panio
Gisteren m'n kids met minecraft laten spelen... man man man... die pakken het nog sneller op dan ikzelf :-)
Less = more
Niet heel flauw bedoelt, maar zonder "ons" (De kopers/consumenten) heeft Notch het nooit kunnen brengen tot wat het nu is (Tenminste, niet in dezelfde tijd).Borgoth schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:32:
Je krijgt toch ook meer? Je krijgt multiplayer en updates.
Dat ben ik niet helemaal met je eens :-) Sterker nog... ik vermoed dat het de boel alleen maar vertraagd heeft, door het hele bedrijfsgebeuren wat hij er om heen heeft moeten doen...D4NG3R schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:29:
[...]
Niet heel flauw bedoelt, maar zonder "ons" (De kopers/consumenten) heeft Notch het nooit kunnen brengen tot wat het nu is (Tenminste, niet in dezelfde tijd).
.
Less = more
Nou nee, dat was een tijdelijke vertraging die broodnodig was. Doordat ie nu meer mankracht heeft kan ie aan een inhaalslag beginnen en kan de ontwikkeling ook een stuk sneller gaan. Iets opzetten kost natuurlijk tijd, maar doe je dat goed en efficient, dan zal je die "verloren" tijd snel inhalen.IWriteCode schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:08:
[...]
Dat ben ik niet helemaal met je eens :-) Sterker nog... ik vermoed dat het de boel alleen maar vertraagd heeft, door het hele bedrijfsgebeuren wat hij er om heen heeft moeten doen...
Momenteel speel ik regelmatig met mijn 3 kinderen op 1 server. (8, 10 en 13 jaar) Ontzettend leuk om te zien waar ze allemaal mee komen. Die 4 accounts heb ik er qua speel tijd al lang uit :-)IWriteCode schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:24:
Gisteren m'n kids met minecraft laten spelen... man man man... die pakken het nog sneller op dan ikzelf :-)
Opvallend is trouwens hoe anders mijn dochter er mee bezig is als je het vergelijkt met mijn zoons. Zij maakt een moestuintje en zet overal bordjes neer. De jongens bouwen liever torens enzo.
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
Hier ook al aan het overwegen om maar een extra account te kopen zodat ze samen kunnen spelen... lijkt me wel lachen... alleen heb je er wel een relatief zware pc voor nodig...GabberKooij schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:22:
Momenteel speel ik regelmatig met mijn 3 kinderen op 1 server. (8, 10 en 13 jaar) Ontzettend leuk om te zien waar ze allemaal mee komen. Die 4 accounts heb ik er qua speel tijd al lang uit :-)
Opvallend is trouwens hoe anders mijn dochter er mee bezig is als je het vergelijkt met mijn zoons. Zij maakt een moestuintje en zet overal bordjes neer. De jongens bouwen liever torens enzo.
Less = more
Misschien eerst met het bestaande account testen of hij op je PC kan runnen? Ik heb trouwens niet het idee dat hij de public to-do list nog update, deze dingen staan er al een tijdje...
Minecraft heeft geen zware PC nodig hoorIWriteCode schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:13:
[...]
Hier ook al aan het overwegen om maar een extra account te kopen zodat ze samen kunnen spelen... lijkt me wel lachen... alleen heb je er wel een relatief zware pc voor nodig...
Verwijderd
Compleet onspeelbaar met 1 FPS op mijn laptop (1.5gig, T2300 @ 1.6Ghz). Misschien gaat het beter op een oude PC met redelijke videokaart.Phyxion schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:58:
[...]
Minecraft heeft geen zware PC nodig hoorGewoon low en render distance niet te groot zetten.
Zit zo nu en dan ook op de Tweakersserver. Ingame naam is Zyxpor
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:12:
[...]
Compleet onspeelbaar met 1 FPS op mijn laptop (1.5gig, T2300 @ 1.6Ghz). Misschien gaat het beter op een oude PC met redelijke videokaart.

Voor de kinderen; er zijn hordes mensen die pentium 4 -systemen, en nu ook pentium D -systemen weggooien, of gewoon bij het grofvuil zetten. Het moet niet moeilijk zijn even rond te vragen wie zijn systeem wil wegdoen en je hem dan mooi aan je kinderen kunt geven. Hier is mijn studentenpc'tje ook maar een pentium 4 3.0ghz met een Radeon 9600
Verwijderd
Die laptop kan zonder problemen Windows 7 + Office 2010 draaien. Meer heb ik zelf niet nodig behalve Minecraft dan. Dit is overigens een Centrino Duo geen P4 systeem en laptops/PCs heb ik genoeg tot mijn beschikking (automatiserings bedrijf).
Persoonlijke favoriet (geen idee of die hier al gepost is):
AaGeOn's BumpMaft HD texture Pack
http://www.minecraftforum...p?f=25&t=65936&start=1290
AaGeOn's BumpMaft HD texture Pack
http://www.minecraftforum...p?f=25&t=65936&start=1290
Zo, ik kom ook eens langs op de server 
Leuke spulletjes
Leuke spulletjes
Welke mods draait de server eigenlijk?
Verwijderd
Ben ik lekker in mijn treintje aan het rijden is opeens het spoor weg, sterker nog hele ondergrondse tunnel is opeens weg. Ga ik via een omweg naar boven zie ik dat 3/4 van mijn torenflat weg is 

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 20:38 ]
ff update:
http://www.youtube.com/watch?v=4iV0heQi-68-TNT kannon in Minecraft, Save is weg.
http://www.youtube.com/watch?v=CdzglkIYkeg-Recent Minecart station, save is er nog.
Kan zijn dat ik de 1e al gepost heb.
EDIT:Blackspot, Sta je Sowieso al niet op een berg?
http://www.youtube.com/watch?v=4iV0heQi-68-TNT kannon in Minecraft, Save is weg.
http://www.youtube.com/watch?v=CdzglkIYkeg-Recent Minecart station, save is er nog.
Kan zijn dat ik de 1e al gepost heb.
EDIT:Blackspot, Sta je Sowieso al niet op een berg?
[ Voor 10% gewijzigd door SideSplitter op 14-12-2010 20:22 ]
Verwijderd
Ja ik sta op een berg om die screenshot te maken. De toren loopt van het onderste punt van de map door een berg helemaal tot het hoogste punt boven de wolken. Ergens in het midden was een trein station die ook bijna helemaal weg is.
Ongeveer 13*13 blokken zijn weg vanaf 0 tot boven de wolken en op hoogte van het station is nu een meertje
[edit]
WTF nog 1x, dit maal gewoon 1 van mijn mooiste stations
Ongeveer 13*13 blokken zijn weg vanaf 0 tot boven de wolken en op hoogte van het station is nu een meertje
[edit]
WTF nog 1x, dit maal gewoon 1 van mijn mooiste stations

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 21:13 ]
Gebruik je dropbox voor je saves? Ik had met dropbox ook last van stukken die compleet verdwenen.
[ Voor 7% gewijzigd door Tower410 op 15-12-2010 01:45 ]
Verwijderd
Nee, daar maak ik geen gebruik van.Tower410 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 01:45:
Gebruik je dropbox voor je saves? Ik had met dropbox ook last van stukken die compleet verdwenen.
Ik maak ook geen gebruik van mods.
Dit ziet er uit als een fout in de chunks, is verder niks meer aan te doen, tenzei je een restore hebt. Je kan wel de foute chunks deleten, maar dan heb je het alsnog niet terug.
Wat je zou kunnen proberen is met behulp van een batch file backups te maken van je savegames.. Zo bewaar ik iedere keer als ik iets gebouwd heb mijn savegame in een nieuwe map voor het geval er iets fout gaat met die savegames (mappen worden vernoemd naar de datum en tijd van het draaien van de batchfile).
Daarnaast heb ik een restore backup batch file aangemaakt die de laatste savegame terugzet wanneer de batch file gedraaid wordt.
Daarnaast heb ik een restore backup batch file aangemaakt die de laatste savegame terugzet wanneer de batch file gedraaid wordt.
Verwijderd
Ik heb al een tijdje een eigen server lopen (voor mij en 2 vrienden). Dit is wat we tot nu toe gebouwd hebben (en ja, is een beetje een zooitje
)
MAP
EDIT: Zie nu dat het best een oude map-versie is. Stad is alweer een flink stuk groter.
MAP2
MAP
EDIT: Zie nu dat het best een oude map-versie is. Stad is alweer een flink stuk groter.
MAP2
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 15:53 ]
Verwijderd
Waarom zou je in godsnaam een T2300 willen inruilen voor een P4? Je kloksnelheid is op papier hoger, maar ik gok dat die T2300 in de meeste gevallen sneller is op één core dan een P4!Sedative schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:09:
Wat kun je nog met dat ding?
Voor de kinderen; er zijn hordes mensen die pentium 4 -systemen, en nu ook pentium D -systemen weggooien, of gewoon bij het grofvuil zetten. Het moet niet moeilijk zijn even rond te vragen wie zijn systeem wil wegdoen en je hem dan mooi aan je kinderen kunt geven. Hier is mijn studentenpc'tje ook maar een pentium 4 3.0ghz met een Radeon 9600. Render distance staat op medium. (Toch wel laggy af en toe hoor, ben blij dat ik mijn i7-systeem thuis heb staan voor de serieuze games).
Ik zou het eerder zoeken in iets anders, want dat beestje zou al sneller moeten zijn dan de P4 die ik hier draai en daar draait het best heel prima op.
Upgraden is prima, maar van een T2300 naar een P4 stappen is geen upgrade
Die nieuwe website is er alleen niet op vooruit gegaanquote: http://www.minecraft.net/502 Bad Gateway
Don't dream your life, live your dreams!
Heb net de game gekocht. Vermoedelijk een domme vraag, maar is de server van tweakers nog online? K'geraak er niet meteen op.
(85.17.183.199)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Verwijderd
Nog drie dagen 9,95, daarna 19,95 14,95!
Is er trouwens een manier om de client fullscreen en antialiased te laten draaien? Ik heb al even zitten pielen , maar ik heb nog niet veel succes gehad.
Is er trouwens een manier om de client fullscreen en antialiased te laten draaien? Ik heb al even zitten pielen , maar ik heb nog niet veel succes gehad.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 11:08 ]
op een windows: F11Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:47:
Nog drie dagen 9,95, daarna 19,95!
De prijs wordt 14,95 tijdens de beta en daarna pas 19,95.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:47:
Nog drie dagen 9,95, daarna 19,95!
Misschien dat je AA kan instellen via de ATI Control Center of Nvidia's tegenhanger, maar denk dat het niet gaat werken.
FullScreen is F11 zoals al gezegd is.
Verwijderd
Even een nieuwe game begonnen om wat dingen te proberen, er staan me iederen morgen 10-15 creepers op te wachten plus al het andere gebruikelijke grut -_-' Het valt me wel op dat dat in het begin van een game erger lijkt te zijn dan later.

Ik krijg alleen een soort gammaproblemen (fullscreen veel lichter qua kleur dan niet-fullscreen), maar dat valt wel te fixen door aan de gammainstellingen van de videokaart te gaat schroeven. Ik gok dat dat te maken heeft met de verschillende behandeling van 2D en ingame gamma door Ati, maargoed, het werkt
AA laat zich niet zomaar forceren, dat heb ik inderdaad geprobeerd. Het schijnt lastig te zijn

Ik had te makkelijk aangenomen dat dat alleen voor browserbased spelen gold, dat werkt inderdaad ook voor de client primaAndiaen schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:14:
Misschien dat je AA kan instellen via de ATI Control Center of Nvidia's tegenhanger, maar denk dat het niet gaat werken.

Ik krijg alleen een soort gammaproblemen (fullscreen veel lichter qua kleur dan niet-fullscreen), maar dat valt wel te fixen door aan de gammainstellingen van de videokaart te gaat schroeven. Ik gok dat dat te maken heeft met de verschillende behandeling van 2D en ingame gamma door Ati, maargoed, het werkt
AA laat zich niet zomaar forceren, dat heb ik inderdaad geprobeerd. Het schijnt lastig te zijn
I stand corrected, sir.Phyxion schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 08:42:
De prijs wordt 14,95 tijdens de beta en daarna pas 19,95.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 11:40 ]
hmm, vandaag kreeg ik een automatische update na het opstarten, en warempel, al m'n haperingen zijn vrijwel weg 
Ik speel op een 13" macbook met onboard vga kaart, dus voorheen stotterde het als de neten dropte m'n fps naar 1 als er ff actie in het scherm was, maar nu vrijwel soepele fps constant
notch!
Ik speel op een 13" macbook met onboard vga kaart, dus voorheen stotterde het als de neten dropte m'n fps naar 1 als er ff actie in het scherm was, maar nu vrijwel soepele fps constant

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Verwijderd
Er zijn volgens mij geen updates geweest?
De download van afgelopen week kwam door de update van de website en niet vanwege aanpassingen aan de code.
De download van afgelopen week kwam door de update van de website en niet vanwege aanpassingen aan de code.
iets moet er toch voor hebben gezorgd dat ik nu smooth speel ipv continu framedrops, heb vorige week voor het laatst ingelogged, dus mss is het nog een oude update ofzo
mij boeit het verder ook niet zo, want dit speelt echt zo veel fijner, kan ik eindelijk eens creepers en zombies te lijf zonder mezelf dood te laggen
mij boeit het verder ook niet zo, want dit speelt echt zo veel fijner, kan ik eindelijk eens creepers en zombies te lijf zonder mezelf dood te laggen
Verwijderd
Pfft, ik raakte steeds maar verdwaald in m'n mine met al die doorgangetjes en eindjes. Ben de hele boel nu maar aan het uitgraven, dat levert ook gelijk wat prettig overzicht op.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---