Ze knipperen normaal niet, tenzij ze een signaal doorgeven aan een andere node, er een heal aan de gang is en bij in/exclusion.
@ DRuw:
Op de meeste punten heb ik genoeg plek om gewoon een standaard usb adapter te verstoppen op de plek waar de sensor hangt. In de woonkamer bijvoorbeeld boven het plafond, dat komt 10cm lager te liggen dan het eigenlijke plafond, mede omdat er een berg spots in komen. Toegang tot die adapters gaat gewoon via een van de gaten waar de spots in komen en de usb-kabel loopt een stukje over het plafond om precies bij de sensor door de plint of hoe je dat aan de plafondzijde ook noemt

te komen.
In de keuken loopt er een vierkante koof met een ronde buis van de afzuiging waar plek genoeg is om een adapter te leggen en die koof is simpel van zijn frame af te schuiven. Op de hal beneden is de meterkast, die zit waar de sensor het best geplaatst kan worden dus daar boor ik gewoon een gaatje door de muur van hal naar meterkast en leg daar een adapter.
Hiervoor moet ik dus wel op een aantal plekken een stopcontact maken en daar komt het betere boor en breekwerk bij kijken. Ik doe het alleen omdat het huis nu toch nog zo goed als leeg is en ik er nog niet woon. Ik heb tijd zat om alles te verbouwen, ik heb geen deadline waarop ik uit mijn huidige huis moet zijn.
Toch houd je altijd een paar plekken over waar het gewoon niet praktisch is om er stroom naartoe te leggen of de kabel naar de sensor onzichtbaar weg te werken. Op die plekken gebruik ik gewoon oplaadbare penlites. Die sensoren gebruik ik dan alleen voor bewegingsmelding en voor de rest van de gegevens die je er normaal van zou krijgen gebruik ik een losse Oregon sensor die ik dan bijvoorbeeld uit het zicht op een kast plaats of iets dergelijks. Als je de sensor maar af en toe laat pollen gaan de batterijen een stuk langer mee. Als hij beweging detecteerd stuurt hij direct een signaal naar de Vera, alleen de andere 3 sensoren die erin zitten moeten gepollt worden om hun waardes uit te lezen.
De adapters zelf kun je overal wel halen. Ik gebruik Samsung note telefoonladers, die zijn net zo compact als een normale platte stekker en leveren 1A, wat ruim voldoende is. Met een beetje zoeken kun je die wel ergens per 10 of 20 kopen voor een leuke prijs.
Vandaag krijg ik de sleutels, ik zal dan wat foto's maken van de voor domotica belangrijke plekken en de voortgang hier bijhouden.
Vandaag het z-wave slot getest en dat werkt perfect. In de eerste instantie komt er alleen een in de voordeur zodat ik daar van keyless entry gebruik kan maken. Een sleutel blijft echter ook gewoon bruikbaar en bij dit slot kun je ook maximaal 15 pincodes van 4 tot 8 cijfers programmeren. Aan die pincodes kun je dan weer bepaalde tijden toekennen om bijvoorbeeld je schoonmaakster, mocht je die hebben, tussen 8u s'morgens en 5u s'avonds toegang te geven.
Ikzelf zet er één achtcijferige code in en gebruik die alleen als de keyless entry om welke reden dan ook niet werkt.
Het openen en sluiten gaat in een paar seconden dus als je de code gebruikt sta je even te wachten tot het slot open is. Bij keyless entry is het al open voor je goed en wel bij de deur kunt zijn en merk je daar dus helemaal niets van.
Hetzelfde keyless entry systeem gebruik ik ook voor de garagepoort zodat die vanzelf open gaat als ik aan die kant van het huis de oprit op rijd, maar niet als ik aan de andere kant van het huis de oprit aan die kant op rijd. De poort zelf is al voorzien van een afstandbediende electrische opener, die ik aanstuur door de output van een binary sensor op de plekken in de afstandsbediening te solderen waar normaal de knop zit.
Voor de poort gebruik ik geen backup, als die een keer niet vanzelf open zou gaan doe ik hem wel met de knop in de garage open. Daar zit ook nog een zijdeur met een normaal slot in dus daar kom ik altijd in.
Om nog even op die 6-port powernodes terug te komen, die gebruik ik overal waar ik apparatuur heb die samen gebruikt word. Op poort 1 sluit ik dan het apparaat van die groep aan dat het minst standby gebruikt. Die laat ik dan in de gaten houden door een comboswitch die via een scene de rest van de contacten inschakelt als het apparaat op poort 1 woord aangezet en dus meer gaat verbruiken. De comboswitch is dan de trigger en heeft dus 1 apparaat wat hij in de gaten moet houden en schakelt op voorwaarde dat het verbruik van dat apparaat boven de XX watt komt.
Dat geheel word weer alleen ingeschakelt op tijden dat ik er ook daadwerkelijk gebruik van zou kunnen willen maken zodat het standby-verbruik van contact 1 ook tot een (voor mij) minimum beperkt kan worden.
[
Voor 9% gewijzigd door
MadMan op 26-11-2012 05:58
]