Domotica. Ervaringen en vragen.

Pagina: 1 ... 52 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:39
Dus 2x maak 1x klem is dan het makkelijkst?

Kwam er ook (te laat) achter dat je dus wel 2 lampen schakelaren aan kan sluiten op de Qubino Dimmer. Eens toestemming vragen om deze rotklus nog eens aan te passen.

Edit:

Ik zit net de Fibaro RGBW schakelaar te bekijken, maar daar zou je 4 lampen en 4 schakelaren mee kunnen bedienen. Heeft maar 0-10v tot zn beschikking

[ Voor 28% gewijzigd door maomanna op 20-10-2015 10:36 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:00
Heb zelfs sinds kort alles van Eaton xcomfort, ben nog bezig het e.e.a. aan te sluiten maar de beneden verdieping is zo goed als klaar. Elke lamp, binnen en buiten (behalve die van de afzuigkap in de keuken), hangt aan een actor of dimmer. De verwarming doe ik dit weekend en ik moet nog wat bewegingssensoren ophangen zodat o.a. het licht in de carport automatisch aangaat als ik thuis kom :7. Daarna is de volgende verdieping aan de beurt.

Die draadloze schakelaars zijn ook erg fijn. Heb er 1 op de pilaar van de trap geplakt welke alle lampen uit zet. Zo vergeet ik nooit meer een lamp uit te zetten wanneer ik naar bed ga. Als je deze "aan" zet, gaan enkel 2 lampen aan waardoor je beneden in het donker je weg zou kunnen vinden. Ook een op de binnenkant van de garagedeur voor het licht in de carport en de voordeurlamp. De echte schakelaars hiervoor zaten namelijk voorheen enkel in de hal bij de voordeur, niet handig als je die deur nauwelijks gebruikt.

Omdat mijn PC op zolder staat en ik daar dus vaak ben, heb ik een sensor op de garagedeur gedaan welke ervoor zorgt dat als de deur open gaat er op zolder een lamp een keer knippert, tenzij deze uitstaat want dan ben ik er niet. Zo weet ik dat ik even naar beneden mag omdat er iemand op bezoek is. :P

Nu even deze reeks doornemen om te kijken wat voor leuks ik nog meer kan doen! :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Ik heb een 2e dimmer van Fibaro aangeschaft. Wanneer ik via de webinterface de 2e dimmer aanzet gaat ook de reeds bestaande dimmer aan. Het is net alsof ze gekoppeld zijn.

Moet ik dit bij associations gaan zoeken of is er een simpelere manier om de koppeling ongedaan te maken? :)

EDIT
Het gekke is ik zie de status niet veranderen van de 1e dimmer

[ Voor 11% gewijzigd door Appie Heijn op 22-10-2015 09:43 . Reden: eerst maar even een backup restoren ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
lijkt me wel dat ze dan geassocieerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Net backup incl z-wave netwerk gerestored op Vera3(UI7)
Dat associeren heb ik zelf in ieder geval niet gedaan.
Nu schakel ik met de S1 input van de 2e dimmer, de 1e dimmer ook mee. De eerste dimmer is niet meer te benaderen via de webinterface.
Zelfs na restoren van backup is de dimmer die het altijd perfect deed niet meer bereikbaar. Raar...
Heb ik vandaag in ieder geval wat te doen :/

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:56
Appie Heijn schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:25:
Net backup incl z-wave netwerk gerestored op Vera3(UI7)
Dat associeren heb ik zelf in ieder geval niet gedaan.
Nu schakel ik met de S1 input van de 2e dimmer, de 1e dimmer ook mee. De eerste dimmer is niet meer te benaderen via de webinterface.
Zelfs na restoren van backup is de dimmer die het altijd perfect deed niet meer bereikbaar. Raar...
Heb ik vandaag in ieder geval wat te doen :/
Heb zelf wel eens een controller shift gedaan met de Vera2 naar een AeON zwave stick. En ja dat was ook totaal geen succes. Alles via de webinterface van de Vera werkte niet meer en van de andere stick ook niet :F

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

open source home automation
heating
z-wave vs MAX! vs FS20 vs HomeWizard

FS20

Na wat lurken, kom ik toch ook even advies vragen aan mensen met ervaring.
Beginnen met Domotica is nog niet zo makkelijk. :)

Ik wil alles kunnen aansturen met open source software en ik wil dus geen off the shelf product.
Ik ben nog aan het twijfelen tussen OpenHAB en Domoticz, maar dat is ook een kwestie van proberen lijkt me.

Mijn eerste project is het regelen van de huiskamer temperatuur. We hebben stadsverwarming en dus alleen maar thermostatische radiator knoppen. :( Dit gaat niet zo goed, want afhankelijk van hoe de wind staat valt er koude lucht langs de radiator, welke vervolgens aan springt zonder dat het nodig is.
Het is dus eigenlijk onmogelijk om een setting te hebben welke comfortabel is. En ik ben te lui, om telkens langs 3 radiatoren te lopen om alles een beetje af te stellen. (enter domotica)

Ik ben dus aan het kijken naar draadloze aansturing van radiatoren en al snel zie ik daar VEEL verschillende protocollen en frequenties.

Ik heb de goedkopere producten gezien welke FS20, MAX!, eQ3 of HomeWizard gebruiken.
Ik heb al gezien dat OpenHAB ook HomeMatic en de MAX! apparaten mee aan kunnen sturen (zelfs zonder tussenkomst van een hub).
Maar nou denk ik ook begrepen te hebben dat deze protocollen allemaal onbeveiligd zijn, wat iemand in principe in staat stellen om mijn radiatoren aan te sturen mocht ik op vakantie zijn ofzo.
Dat lijkt me toch minder.

Ik neig nu zelf naar Z-wave en dan in combinatie met een Razberry+RaspberryPi (of misschien gewoon op mijn eigen server in de meterkast, maar dat overdenk ik nog wel).
Wat ik dus nodig denk te hebben is:
Raspberry+Razberry
3 Z-wave radiator controllers (pricewatch: Eurotronic StellaZ Draadloze radiatorthermostaat)
1 Z-wave thermometer

En dan wat regels om alles lekker te laten lopen.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met dit soort setups en wellicht nog tips hebben?
Bijvoorbeeld ook met de keuze tussen de Stella en Danfoss?
En lijkt deze setup een beetje een goed idee.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Geen ervaring, wel interesse.
Zit qua heating in zelfde hoek als jij en zoek ook mooie oplossing.
Helaas zijn opties allemaal met eigen makken vziw, vaak hebben ze aansturing op basis van setpoint. Je zet dan een wenstemperatuur in en zodra de radiothermostaat uit slaap komt(bij de Z-wave modellen kan dit vziw uren duren, of indien anders ingesteld snel lege batterijen.) waarbij ze vervolgens naar die temperatuur gaan.
Ik meen dat de MAX!(ELV en eQ3 zijn volgens mij zelfde fabrikant) zijn wel per direct te schakelen en hebben alleen ontvangst(je krijgt dus geen terugkoppeling of commando ontvangen is). Daar heb je wel altijd de lan of usb gateway voor nodig.
De smartwares kraan klinkt ook nog interessant, maar schijnt erg luid. De stella is minder en van MAX weet ik het niet, sommige(Danfoss) gaan compleet open op moment dat batterijen leeg zijn

V.w.b. gateway: ik heb nu een vera3 en experimenteer nu met openhab(steile leercurve, verspreide informatie, wel bekant oneindig aantal koppelingen met verschillende domoticaproducten).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Die fibaro dimmer 2 is een hels karwei om in de muur te krijgen.
Met wat gepriegel en soms een lompe duw zit het erin.
Dimt erg mooi! Heb 2 led dimtone's van Philips (2x 6Watt E14)
Nu flikkert de led nog wel eens omdat de bypass nog niet verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Loekie schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:06:
Geen ervaring, wel interesse.
Zit qua heating in zelfde hoek als jij en zoek ook mooie oplossing.
Helaas zijn opties allemaal met eigen makken vziw, vaak hebben ze aansturing op basis van setpoint. Je zet dan een wenstemperatuur in en zodra de radiothermostaat uit slaap komt(bij de Z-wave modellen kan dit vziw uren duren, of indien anders ingesteld snel lege batterijen.) waarbij ze vervolgens naar die temperatuur gaan.
Ik meen dat de MAX!(ELV en eQ3 zijn volgens mij zelfde fabrikant) zijn wel per direct te schakelen en hebben alleen ontvangst(je krijgt dus geen terugkoppeling of commando ontvangen is). Daar heb je wel altijd de lan of usb gateway voor nodig.
De smartwares kraan klinkt ook nog interessant, maar schijnt erg luid. De stella is minder en van MAX weet ik het niet, sommige(Danfoss) gaan compleet open op moment dat batterijen leeg zijn

V.w.b. gateway: ik heb nu een vera3 en experimenteer nu met openhab(steile leercurve, verspreide informatie, wel bekant oneindig aantal koppelingen met verschillende domoticaproducten).
Aah, nog een gefrustreerd iemand. :)
Volgens deze review kun je bij de Stella wel de klep zelf regelen. Als de batterijen het minimaal 3 maanden volhouden, dan zou ik het nog wel te doen vinden.
Je krijgt immers toch een mail dat ze bijna leeg zijn (die regel maak ik dan wel).
En je kan ze dan in ieder geval dicht zetten voordat ze leeg gaan. (want dat verhaal over batterij op vol open, had ik ook al meegekregen, dat kan toch *echt* niet.)

Ikzelf wil liever geen extra controller ertussen, zoals die MAX! Cube, hoewel ik hier ook staat dat er een mogelijkheid is zonder Cube.

Maar is het protocol dan wel veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Nu online
Balachmar schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:27:
[...]

Aah, nog een gefrustreerd iemand. :)
Volgens deze review kun je bij de Stella wel de klep zelf regelen. Als de batterijen het minimaal 3 maanden volhouden, dan zou ik het nog wel te doen vinden.
Je krijgt immers toch een mail dat ze bijna leeg zijn (die regel maak ik dan wel).
En je kan ze dan in ieder geval dicht zetten voordat ze leeg gaan. (want dat verhaal over batterij op vol open, had ik ook al meegekregen, dat kan toch *echt* niet.)
Hmmm, ziet er an sich dan toch redelijk uit. Zeker de vormgeving is niet super, maar toch niet zo lomp als ik eerder dacht. Direct control is wel mogelijk, echter niet met de Vera, wel met open zwave afgeleiden.
Ikzelf wil liever geen extra controller ertussen, zoals die MAX! Cube, hoewel ik hier ook staat dat er een mogelijkheid is zonder Cube.

Maar is het protocol dan wel veilig?
Die CUL-USB stick is net zo duur als de elv max gateway voor zover ik kan zien. Qua secutiy lijken beide gelijk: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=66&t=5851. Je moet dus pairen zodat de FHT-devices alleen reageren op jouw controller.

Misschien dat ik eens een StellaZ ga proberen icm openhab.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik heb twee danfoss zwave thermostaatknoppen hangen, maar omdat we net een nieuwe cv-ketel hebben en ik ze nog niet zo lang heb, heb ik ze nog niet grondig kunnen testen.

Wat ik het voordeel vind tegenover die StellaZ is dat ze er wat eleganter uitzien en dat je op de knop de huidige instelling kunt lezen en eventueel aanpassen.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25
maomanna schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:10:
Die fibaro dimmer 2 is een hels karwei om in de muur te krijgen.
Met wat gepriegel en soms een lompe duw zit het erin.
Dimt erg mooi! Heb 2 led dimtone's van Philips (2x 6Watt E14)
Nu flikkert de led nog wel eens omdat de bypass nog niet verkrijgbaar is.
Die bypass is geen garantie voor succes. Je zou ook via de parameters de minimale dimstand iets kunnen verhogen, zodat je niet in het kritische bereik komt waarin ze kunnen gaan flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Zijn hier nog andere gebruikers van de Fibaro HC2 controller ?
Hebben die nog tips en tricks ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

Die bypass is geen garantie voor succes. Je zou ook via de parameters de minimale dimstand iets kunnen verhogen, zodat je niet in het kritische bereik komt waarin ze kunnen gaan flikkeren.
ohh dat zou me pak m beet 25,- besparen.

Handleiding

Parameter 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Klopt. Als je dan nog flikkering hebt, dan kun je altijd nog die bypass nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:00

HeroS

SmartHome Nerd

Misschien een beetje off topic maar weet iemand toevallig hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen...

Ik wil graag dat als van een bepaalde applicatie een notificatie binnenkomt een http request word gestuurd.

Op Android gebruik ik hiervoor tasker voor maar hoe regel ik dit op een iPhone?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
zoiets? http://gadgets.ndtv.com/a...everyday-ios-tasks-652910

btw, er is wel een tasker voor iphone. http://intelliborn.com/myprofiles.html

[ Voor 31% gewijzigd door maomanna op 30-10-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:24:
Klopt. Als je dan nog flikkering hebt, dan kun je altijd nog die bypass nemen.
mmm die bypass heb ik sowieso nodig.
Met mn Philips ledlampjes heb ik ook last van stroomlekkage, dus de lampjes blijven nog branden...

Nog een paar weekjes wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Net weer even een oude ATI remote wonder afgestoft om te gebruiken met de RFXcom. Moet zeggen dat het toch best wel vlot werkt. Alle knoppen worden goed gezien. Alleen binnen HomeSeer nog even een oplossing bedenken hoe ik meermaals de knop vol+ ga afhandelen omdat het geen nieuwe trigger verstuurt << ook dat is opgelost :)
edit:
En Log geeft nu ook het gewenste door :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
okt-31 13:47:28     ATI commando:   VOL+
okt-31 13:47:28     Event   Running script statement immediately: &hs.WriteLog("ATI commando:",hs.DeviceString(199))
okt-31 13:47:28     Event   Event Trigger "11 Test groep ATI vol + test"
okt-31 13:47:27     ATI commando:   VOL+
okt-31 13:47:27     Event   Running script statement immediately: &hs.WriteLog("ATI commando:",hs.DeviceString(199))
okt-31 13:47:27     Event   Event Trigger "11 Test groep ATI vol + test"
okt-31 13:47:26     ATI commando:   VOL-
okt-31 13:47:26     Event   Running script statement immediately: &hs.WriteLog("ATI commando:",hs.DeviceString(199))
okt-31 13:47:26     Event   Event Trigger "11 Test groep ATI vol + test"
okt-31 13:47:25     ATI commando:   VOL+
okt-31 13:47:25     Event   Running script statement immediately: &hs.WriteLog("ATI commando:",hs.DeviceString(199))
okt-31 13:47:25     Event   Event Trigger "11 Test groep ATI vol + test"
okt-31 13:47:24     ATI commando:   VOL+
okt-31 13:47:24     Event   Running script statement immediately: &hs.WriteLog("ATI commando:",hs.DeviceString(199))
okt-31 13:47:24     Event   Event Trigger "11 Test groep ATI vol + test"
okt-31 13:47:09     ATI commando:   VOL+
okt-31 13:47:09     Event   Running script statement immediately: &hs.WriteLog("ATI commando:",hs.DeviceString(199))
okt-31 13:47:09     Event   Event Trigger "11 Test groep ATI vol + test"
okt-31 13:47:08     ATI commando:   VOL+

[ Voor 73% gewijzigd door The-Source op 31-10-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Mocht iemand met Homeseer ook een ATI wonder willen gebruiken dan heb je hier in ieder geval een voorbeeld script die je zelf kunt uitbouwen
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
Imports System.IO
Imports System.Net
Imports System.Text

Function MPC(ByVal commando As String) As String
      ' 887 = Play, 888 = pauze, 890= stop 920=skip back, 921=skip forward, 894=Decrease speed, 895=Increase speed
      Dim result As String
      Dim myClient As WebClient = New WebClient()
      DIM response As Stream = myClient.OpenRead("http://192.168.1.10:13579/command.html?wm_command=" & commando)
      response.Close()
      MPC = result
   End Function

Function Denon(Byval richting AS String) As String
 'NS90=omhoog, NS91=omlaag, NS92=links, NS93=rechts, NS94=enter/play/pauze
 Dim dummy As String
 dummy = hs.PluginFunction("BLDenon","","SendRawCommand", {1,richting}) 
 Denon = dummy
 End Function

Sub Main(ByVal parms As Object)
    Dim actie As String = ""
    Dim MPCresult As String = ""
    Dim Denonresult As String = ""
    actie = hs.DeviceString(199)

Select Case actie
        Case "A"
            hs.TriggerEvent("Sfeer A")
            hs.writelog("Info","A knop ")
        Case "B"
            hs.TriggerEvent("Sfeer B")
            hs.writelog("Info","B Knop")
        Case "C"
            hs.writelog("Info","C Knop")
            hs.TriggerEvent("Sfeer C")
        Case "D"
            hs.writelog("Info","D Knop")
            hs.TriggerEvent("Sfeer D")
        Case "E"
            hs.writelog("Info","E Knop")
        Case "F"
            hs.writelog("Info","F Knop")
        Case "power"
            hs.writelog("Info","Powerknop")
            hs.TriggerEvent("Powerknop")
        Case "TV"
            hs.writelog("Info","TV knop")
        Case "DVD"
            hs.writelog("Info","DVD knop")
        Case "?"
            hs.writelog("Info","? web knop")
        Case "Guide"
            hs.writelog("Info","Blanko / guide knop")
        Case "Drag"
            hs.writelog("Info","Blanko / handje drag knop")
        Case "V-End"
            hs.writelog("Info","linker muisknop")
        Case "X-End"
            hs.writelog("Info","rechter muisknop")
        Case "VOL-"
            hs.writelog("Info","volume -")
        Case "VOL+"
            hs.writelog("Info","volume +")
        Case "MUTE"
            hs.writelog("Info","volume mute")
            hs.TriggerEvent("Zone 1 - Mute toggle")
        Case "CHAN-"
            hs.writelog("Info","kanaal -")
        Case "CHAN+"
            hs.writelog("Info","kanaal +")
        Case "1"
            hs.writelog("Info","knop 1")
            hs.TriggerEvent("1knop")
        Case "2"
            hs.writelog("Info","knop 2")
            hs.TriggerEvent("2knop")
        Case "3"
            hs.writelog("Info","knop 3")
            hs.TriggerEvent("3knop")
        Case "4"
            hs.writelog("Info","knop 4")
            hs.TriggerEvent("4knop")
        Case "5"
            hs.writelog("Info","knop 5")
            hs.TriggerEvent("5knop")
        Case "6"
            hs.writelog("Info","knop 6")
            hs.TriggerEvent("6knop")
        Case "7"
            hs.writelog("Info","knop 7")
            hs.TriggerEvent("7knop")
        Case "8"
            hs.writelog("Info","knop 8")
            hs.TriggerEvent("8knop")
        Case "9"
            hs.writelog("Info","knop 9")
            hs.TriggerEvent("9knop")
        Case "0"
            hs.writelog("Info","knop 0")
            hs.TriggerEvent("0knop")
        Case "txt"
            hs.writelog("Info","knop links van 0")
        Case "ESC"
            hs.writelog("Info","knop rechts van 0")
        Case "<" ' 'NS90=omhoog, NS91=omlaag, NS92=links, NS93=rechts, NS94=enter/play/pauze
            Denonresult = Denon("NS92")
            hs.writelog("Info","< Knop" & Denonresult)
            hs.TriggerEvent("knop<")
        Case "^"
            Denonresult = Denon("NS90")
            hs.writelog("Info","^ Knop" & Denonresult)
            hs.TriggerEvent("knop^")
        Case ">"
            Denonresult = Denon("NS93")
            hs.writelog("Info","> Knop" & Denonresult)
            hs.TriggerEvent("knop>")
        Case "v"
            Denonresult = Denon("NS91")
            hs.writelog("Info","v Knop" & Denonresult)
            hs.TriggerEvent("knopv")
        Case "OK"
            Denonresult = Denon("NS94")
            hs.writelog("Info","OK Knop" & Denonresult)
            hs.TriggerEvent("knopOK")
        Case "TV/RADIO"
            hs.writelog("Info","Knop links van <")
        Case "<-"
            hs.writelog("Info","Knop rechts van >")
        Case "Record"
            hs.writelog("Info","Rode rec knop")
        Case "Rewind"
            MPCresult = MPC("894")
            hs.writelog("Info","<< knop" & MPCresult)
        Case "Play"
            MPCresult = MPC("887")
            hs.writelog("Info","Play knop" & MPCresult)
        Case "FF"
            MPCresult = MPC("895")
            hs.writelog("Info",">> knop" & MPCresult)
        Case "Stop"
           MPCresult = MPC("890")
            hs.writelog("Info","[] stop knop" & MPCresult)
        Case "Pause"
            MPCresult = MPC("888")
            hs.writelog("Info","|| pauze knop" & MPCresult)
        ' 887 = Play, 888 = pauze, 890= stop 920=skip back, 921=skip forward, 894=Decrease speed, 895=Increase speed

Case Else
            hs.writelog("Info", "Onbekende input: " & actie)
    End Select

End Sub

Ondertussen lekker de knopjes aan het toekennen, Script word steeds verder geupdate

[ Voor 29% gewijzigd door The-Source op 01-11-2015 20:27 . Reden: Script update met Media Player Classic & Denon bediening. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Moest iemand nog Fibaro motion sensors nodig hebben, op Amazon.it staan ze altijd heel goedkoop, rond de 30€ meestal.
Maar momenteel staan ze extreem goedkoop, slechts 22€!!

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee :)
(komt wel 6€ verzending bij, dus bestel er direct maar meer dan eentje :p)

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 01-11-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Fire69 schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:54:
Moest iemand nog Fibaro motion sensors nodig hebben, op Amazon.it staan ze altijd heel goedkoop, rond de 30€ meestal.
Maar momenteel staan ze extreem goedkoop, slechts 22€!!

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee :)
(komt wel 6€ verzending bij, dus bestel er direct maar meer dan eentje :p)
Zo te zien is de prijs al weer veranderd: "EUR 31,03 + EUR 8,54 spedizione"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, zag het ook net. Da's jammer...
Ik heb er 3 besteld voor 72€ incl. 5.5€ verzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
wilde daar fibaro bypasses kopen, maar die bleek ineens niet naar Nederland te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Prijs is helaas weer normaal zoals hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Zal Fibaro wel een stokje voor hebben gestoken, die hebben volgens mij een minimum advertised price (MAP) beleid: men mag niet adverteren met een prijs lager dan de adviesprijs.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-11-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ze gingen al een tijdje op en neer (ik hield ze ongeveer 2 weken in de gaten), ze hebben al eens terug op de originele prijs gestaan.
Met een beetje geluk zakken ze wel terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Eigenlijk zou de fibaro motion sensor een officiele aansluiting moeten krijgen op usb voeding oid. of zelfs 230, zodat je ze makkelijker kan integreren.
Merk dat ze soms lastig te vinden zijn voor de vera lite. (heb er 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08-2022
Zijn dit zowiezo niet de v1 sensors welke zo goedkoop worden aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zijn er van de motion sensors al meerdere versies dan?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Even schopje.
Net de fibaro's van amazon toegekregen.
Op de verpakking staat 'V2/7 EU 18/08/2015'
Geen oude modellen of zo dus :)

Momenteel zijn ze terug gezakt naar 40€.
Ook al een mooie prijs toch. Misschien zakken ze nog verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 10:03
Welke raspberry moet ik kopen voor de 433mhz transceiver.
Kan het ook worden geassembleerd op de raspberry 2?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

welke transceiver?
de GPIO poorten zijn bij de pi's in ieder geval gelijk maar ik zou in inderdaad de 2 nemen want het snelheidsverschil is aanzienlijk...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 10:03
DRuw schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:23:
welke transceiver?
de GPIO poorten zijn bij de pi's in ieder geval gelijk maar ik zou in inderdaad de 2 nemen want het snelheidsverschil is aanzienlijk...
Deze: https://goo.gl/MTbvKU

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Mochten jullie nog een slimme deurbel zoeken.Heb een review gemaakt van de Ring. Zeer mooi ding!

Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/FILES%2F2015%2F11%2Fring-hd.jpg.axdx

http://www.domotica-blog.nl/post/review-ring-video-doorbell

+
Reactie tijd
Beeldkwaliteit
Geluidskwaliteit
Uitleg en montage zeer goed uitgelegd
Aansluitbaar op bestaande bel/gong

-
Geen API/koppeling met domotica systeem aanwezig (behalve met WINK)

Heb ook een vergelijking met de Skybell v2 gemaakt (zelfde artikel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik ben al weer even op zoek naar iets (input module) maar het gewenste kan ik niet vinden.
Wat ik dus zoek is een bordje voor een schappelijk prijs waar ik minimaal 8 inputs ter beschikking heb. En of dat nou analoge/digitale wet En/Of dry contact zijn maakt mij niet uit als ik de status maar kan uitlezen.
En dat het liefst via TCP maar mag ook via 433MHz of Zwave. rs232 is ook wel een optie maar mijn programmeer kennis daarin is niet het beste :P
Kwam wel de "Moxa IoMirror E3210" tegen maar de prijs is niet zo leuk, mogelijkheden wel maar zat eerder aan 75 euro max te denken.
Andere optie is iets met Arduino maar het is mij niet duidelijk hoe ik de status nou kan uitlezen/ kan laten versturen door de arduino. Ben nog totaal Arduino noob :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
HeroS schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:54:
Mochten jullie nog een slimme deurbel zoeken.Heb een review gemaakt van de Ring. Zeer mooi ding!

[afbeelding]

http://www.domotica-blog.nl/post/review-ring-video-doorbell

+
Reactie tijd
Beeldkwaliteit
Geluidskwaliteit
Uitleg en montage zeer goed uitgelegd
Aansluitbaar op bestaande bel/gong

-
Geen API/koppeling met domotica systeem aanwezig (behalve met WINK)

Heb ook een vergelijking met de Skybell v2 gemaakt (zelfde artikel).
Ik vraag me af hoe veilig de bel bevestigd wordt, want iets van 230 euro is een gewild iets om even los te schroeven.
Verder vind ik hem persoonlijk veel te duur voor een "ip camera met een knopje", waar het in principe op neer komt. ;)
Tot slot heb ik er aversie tegen betaalde abonnementen voor zaken zoals cloud opslag voor de camerabeelden. Maar ik neem aan dat je dat ook op een eigen server kan doen.
Tot slot vind ik het op zich wel een handig apparaat, zodat je kunt zien wie er voor je deur staat of stond.

[ Voor 13% gewijzigd door BounceMeister op 06-11-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
The-Source schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:48:
Ik ben al weer even op zoek naar iets (input module) maar het gewenste kan ik niet vinden.
Wat ik dus zoek is een bordje voor een schappelijk prijs waar ik minimaal 8 inputs ter beschikking heb. En of dat nou analoge/digitale wet En/Of dry contact zijn maakt mij niet uit als ik de status maar kan uitlezen.
En dat het liefst via TCP maar mag ook via 433MHz of Zwave. rs232 is ook wel een optie maar mijn programmeer kennis daarin is niet het beste :P
Kwam wel de "Moxa IoMirror E3210" tegen maar de prijs is niet zo leuk, mogelijkheden wel maar zat eerder aan 75 euro max te denken.
Andere optie is iets met Arduino maar het is mij niet duidelijk hoe ik de status nou kan uitlezen/ kan laten versturen door de arduino. Ben nog totaal Arduino noob :P
ETH008 ? Is een PCB met 8x relays over LAN
Zie ook: http://www.robot-electron...dules/ethernet-relay.html voor andere varianten.
Kan alleen niet zien of hij ook inputs heeft, vaak hebben die dingen wel een aantal inputs.

De ETH8020 wordt in Domoticz ondersteund geloof ik.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
ThinkPadd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:23:
[...]

ETH008 ? Is een PCB met 8x relays over LAN
Zie ook: http://www.robot-electron...dules/ethernet-relay.html voor andere varianten.
Kan alleen niet zien of hij ook inputs heeft, vaak hebben die dingen wel een aantal inputs.

De ETH8020 wordt in Domoticz ondersteund geloof ik.
De ETH008 heb ik al in mijn bezit maar helaas zitten daar geen inputs op. De outputs kan ik al sturen ;)
MAAR de ETH484 bied wel opties. Deze heeft 4x een analoge input en 8x Digitaal I/O's welke overigens rechtstreeks weer gekoppeld kunnen worden aan die van de ETH008.
Denk dus dat de ETH484 wel weer wat knutsel plezier kan geven.
Nu alleen met de huidige plannen welke in mijn hoofd al spelen >:) heb ik ook een nieuw alarm systeem nodig. Nou kan ik die waarschijnlijk via een collega wel makkelijk krijgen :) Alleen heb ik dan weer 2 reserve systemen hier op de plank :X

Dus mocht iemand interesse hebben in een honeywell Galaxy G2-44. Wordt dan ook gelijk voorzien van de laatste software versie ;)

edit: IPV paneel van collega over te nemen (galaxy G3) heb ik nu via ebay een Galaxy GD op de kop kunnen tikken voor een schappelijke prijs. En van de week maar eens bij de zaak zeuren over het rs232 protocol voor dit paneel. Deze is overigens als NDA ter beschikking gesteld dus kan er op voorhand al geen scripts van posten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The-Source op 07-11-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 15:44

zeroday

There is no alternative!

iemand ervaring met de Tahoma Box van Somfy aka Overkiz? Dat dure ding draait Linux, maar nergens de SourceCode te zien (GPL ?)

Wil langzaamaan meer domotica in huis en met de Tahoma box heb je al wat leuks, maar ze houden het zo gesloten als het maar kan ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Heeft iemand al geprobeerd om een Plisse rolgordijn elektronisch te krijgen?
Lamellen en luxaflex is al vaker gebeurd. Plisse niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

maomanna schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:57:
Heeft iemand al geprobeerd om een Plisse rolgordijn elektronisch te krijgen?
Lamellen en luxaflex is al vaker gebeurd. Plisse niet.
Ze zijn in ieder geval wel te koop:
https://www.zonweringstun...andbediend-plisse-gordijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Dat is meer een normaal rolgordijn.

Ik bedoel deze Afbeeldingslocatie: https://www.zonneman.com/nl_NL/img/main-banner-4.jpg

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 10:48

who

Deze week de eerste wankele stapjes gezet op het gebied van domotica.

Vera Edge controller
5x Fibaro tussenstekker
Fibaro bewegingssensor
Slimme meter kabel
2x Qubino enkele inbouwschakelaar
3x Qubino dubbele inbouwschakelaar

Het is de bedoeling dat ik eerst de beneden verdieping ga automatiseren.

Eerste conclusie: De tussenstekkers kan ik mee omgaan en die werken. Maar wat is dat LUUP/LUA een drama zeg.

Weet iemand hier een stap voor stap tutorial over? Op het forum van micasaverde staat wel een en ander, maar die gaan direct het diepe zwembad in zegmaar.

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

who schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:15:

Weet iemand hier een stap voor stap tutorial over? Op het forum van micasaverde staat wel een en ander, maar die gaan direct het diepe zwembad in zegmaar.
Dat vind ik ook een nadeel aan de Vera omdat de andere manier van regels maken weer te simpel is. Maar goed dat is niet wat je wilde horen :)

Ik ken deze:
http://lua-users.org/wiki/TutorialDirectory

• lukei
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-09 14:49
Afgelopen weken heb ik mij bezig gehouden met welk domotica systeem er aanschaft zou moeten worden voor een vriend van mij. Echter kan ik geen enkel systeem vinden met een goed uitziende user interface?
Fibaro en dan vooral de ios en android apps vindt ik er mateloos out-dated uitzien. Eveneens Vera & HomeWizard, wel in mindere mate. Zipato is eigenlijk de enige die que look and feel bij loopt naar mijn idee.
Heeft iemand voorbeelden van systemen die wel over een mooie interface? (ja ik weet daar valt over te twisten)

powerball makes the world diverent

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

De controller van BNext ziet er ook wel netjes uit. Zeker de nieuwe APP. Je moet alleen kijken of de mogelijkheden bij jouw aansluiten.

• CyBeRSPiN
UI zou je idealiter gescheiden willen hebben van het daadwerkelijke domoticasysteem, m.a.w. niet je keuze voor een systeem laten leiden door hoe het oogt maar hoe robuust het werkt en hoe compatible het is met je apparatuur in huis.

Voor OpenHAB is er http://www.cometvisu.org/wiki/CometVisu, waarmee je een beter ogende UI kunt bouwen voor OpenHAB, die zelf ook geen super fancy UI/app heeft.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer "Domotica Skins" zijn voor bestaande systemen.

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:09
Zijn er buiten bewegingsmelders op de markt welke een bedrade voeding hebben, maar draadloos het signiaal verzenden? Zodat ik deze kan koppelen aan mijn toekomsite domotica systeem.

Ben te lui om elke keer de batterij te vervangen :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

lukei schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:30:
Afgelopen weken heb ik mij bezig gehouden met welk domotica systeem er aanschaft zou moeten worden voor een vriend van mij. Echter kan ik geen enkel systeem vinden met een goed uitziende user interface?
Fibaro en dan vooral de ios en android apps vindt ik er mateloos out-dated uitzien. Eveneens Vera & HomeWizard, wel in mindere mate. Zipato is eigenlijk de enige die que look and feel bij loopt naar mijn idee.
Heeft iemand voorbeelden van systemen die wel over een mooie interface? (ja ik weet daar valt over te twisten)
De interface van Homey vind ik er ook wel strak uitzien. De app van het systeem dat ik gebruik (IP Symcon) heeft een sobere interface en dat vind ik eigenlijk wel prima. Het belangrijkste dat ik momenteel mis in de app is de weergave van grafieken maar dat komt eind dit jaar in Symcon 4.0:

Wamtepomp stats
Sjembecks schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:06:
Zijn er buiten bewegingsmelders op de markt welke een bedrade voeding hebben, maar draadloos het signiaal verzenden? Zodat ik deze kan koppelen aan mijn toekomsite domotica systeem.

Ben te lui om elke keer de batterij te vervangen :)
Een Aeon Multisensor kun je voeden via de usb-aansluiting. Dat ding verwacht dus 5VDC. Kabeltjes kun je zelf aanpassen als je 5VDC centraal wil voeden vanuit bijvoorbeeld de meterkast.

[ Voor 19% gewijzigd door Femme op 12-11-2015 12:12 ]

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:09
Had ik ook gezien, echter vraag ik me af of die aansluiting dan nog waterdicht is..

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sjembecks schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:21:
Had ik ook gezien, echter vraag ik me af of die aansluiting dan nog waterdicht is..
Bij de eerste generatie Multisensor zit de usb-connector achter een klepje en de uitsparing van de kabel zit aan de onderkant van dat klepje zodat er geen water in kan lopen.

• The-Source
lukei schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:30:
Kijk hier eens. Dit zijn voorbeelden van HsTouch en simpel gezegd, je kunt het maken zoals je zelf wilt. En zolang black friday aanbieding er nog is scheelt het 50% in de aanschaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ermm,,, hebben meer mensen een qubino dimmer met laag vermogen ledlampen?

ik heb 5 filamentlampen welke 1x 5,5W, 2x 6W en 2x 8W aan vermogen hebben.
Echter merk ik dat ze regelmatig flikkeren, net zoals dimbare lampen op een fibarodimmer.

Is er een manier om dit op te lossen? Een Fibaro bypass plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Bij de Fibaro dimmers kan je inderdaad hiervoor zoals bedoeld de Bypass kopen welke dit probleem oplost. Geen idee of dit ook werkt voor de qubino dimmer.
maomanna schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:09:

Echter merk ik dat ze regelmatig flikkeren, net zoals dimbare lampen op een fibarodimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik hoopte juist dat de Qubino dimmer goed zou kunnen omgaan met dimbare LED-lampen met laag vermogen, maar als ik dit lees lijkt dat niet het geval. Gaat een Fibaro Dimmer 2 hier wel bij helpen, of heb je in alle gevallen zo'n bypass nodig?

Ben van plan om langzaam maar zeker in het hele huis de halogeenspots te vervangen door LED, maar moet wel goed dimbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maomanna schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:09:

Ik heb één Qubino Dimmer waar in totaal 4 GU10 spots op hangen met elk 3 1w leds. Dus totaal 12w. Dimmen gaat prima, enkel bij bepaalde percentages gaat hij bij mij een enkele keer flikkeren. Bij mij is dat bij de 92% en 65%, voor de rest werken ze prima.

Ik heb ook wel eens gehoord dan men een zoomtoon kan horen, maar daar heb ik zelf geen last van.

Het idee van zo'n bypass is toch dat je er dan 25W bij doet? Lijkt me dan weer zonde van je energie zuinige led lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ik heb hier beide versies (Fibaro Dimmer 2 (zonder bypass) en Qubino Dimmer Z-wave+) en beide hebben bij lage vermogen problemen met dimmen.

Ik vind de Qubino over het algemeen beter werken dan de Fibaro versie maar er is ook weer verschil per merk/type lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Mijn fibaro dimmer 2 vind dimbare ledlampen ook niet zo leuk lijkt wel, soms knipperen, net als bij de qubino.

Bij een halogeenlamp doet hij dat niet.

Beide dimmers zijn met de 3 draad aangesloten.

Iemand overigens een idee hoe ik de S2 makkelijk kan gebruiken in een Vera lite?

[ Voor 30% gewijzigd door maomanna op 16-11-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Femme schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:10:
[...]

Een Aeon Multisensor kun je voeden via de usb-aansluiting. Dat ding verwacht dus 5VDC. Kabeltjes kun je zelf aanpassen als je 5VDC centraal wil voeden vanuit bijvoorbeeld de meterkast.
Ik lees op meerdere plekken op het grote web slechte reviews over de Aeon Multisensor. Zijn er hier ook mensen die er wel goede ervaringen mee hebben? Het product op zich klinkt wel interessant namelijk. Of zijn er alternatieven? (Ook ik ben met name geinteresseerd in een sensor die op voeding kan worden aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

xburchartz schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:45:
[...]

Ik lees op meerdere plekken op het grote web slechte reviews over de Aeon Multisensor. Zijn er hier ook mensen die er wel goede ervaringen mee hebben? Het product op zich klinkt wel interessant namelijk. Of zijn er alternatieven? (Ook ik ben met name geinteresseerd in een sensor die op voeding kan worden aangesloten)
Bij mij werkten ze eerst niet geweldig maar sinds de domoticasoftware die ik gebruikt (IP-Symcon) native support heeft voor de multisensor functioneren ze goed. Ik heb ze wel voorzien van permanente voeding. Op batterijen kreeg ik ze niet (blijvend) aan de gang. Ik heb overigens de eerste versie die nog geen Z-wave Plus had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Hier ook de Aeon 4in1 in bezit. In het begin gebruikte ik deze om een scene bij activatie te triggeren en later bij rust ook weer een trigger voor een scene te gebruiken. Met als gevolg dat a batterijen snel leeg waren en B het soms niet goed werkte. Aangezien ik eigenlijk alleen maar een lampje schakelde dit opgelost met associatie tussen zwave schakelactor en de sensor. Nu gaan batterijen ongeveer 3 a 4 maanden mee en werkt het feilloos. En ik gebruik de status wijziging van de schakelactor om de rest van de scene uit te voeren ;)

Overigens ook al een oude sensor aangezien deze al z'n 2.5 jaar in bezit is.

[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 17-11-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
3 a 4 maanden is nog steeds wel slecht zeg.
Heb hier de Fibaro Motion Sensor al sinds juli 2014 continu in gebruik, en batterij status geeft nog steeds 100% aan.
Enkel als het donker genoeg is wordt beweging getriggerd (instelling), en ik heb updates mbt temperatuur en lichtinsensiteit op een interval van 10 minuten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Dan zou ik toch die batterij eens doormeten.
Ik had ook 1 Fibaro Motion Sensor die op 100% bleef steken, tot hij 't opeens niet meer deed.
Batterij was leeg, nieuwe erin gedaan en die gaf direct < 100% aan.
Een ander exemplaar deed het wel vanaf het begin naar behoren.

Wat niet wegneemt dat 3 a 4 maanden inderdaad aan de korte kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ik ga er nu niet mee rommelen nu hij het nog doet ;) Maar inderdaad.. 100% zal niet kloppen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
gertjuhh schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:10:
Dan zou ik toch die batterij eens doormeten.
Ik had ook 1 Fibaro Motion Sensor die op 100% bleef steken, tot hij 't opeens niet meer deed.
Batterij was leeg, nieuwe erin gedaan en die gaf direct < 100% aan.
Een ander exemplaar deed het wel vanaf het begin naar behoren.

Wat niet wegneemt dat 3 a 4 maanden inderdaad aan de korte kant is.
3a4 maanden op oplaadbare batterijen en die hebben natuurlijk al een lagere werkspanning dan normale. En 4* 1,2v tov van 1,5v is al eigenlijk al een batterij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ben je met zo'n Fibaro motion sensor ook meteen gebonden aan een Fibaro systeem? Die werkt toch ook via z-wave? Zijn sensoren/actoren die met z-wave werken gewoon onderling uitwisselbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

xburchartz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:09:
Ben je met zo'n Fibaro motion sensor ook meteen gebonden aan een Fibaro systeem? Die werkt toch ook via z-wave? Zijn sensoren/actoren die met z-wave werken gewoon onderling uitwisselbaar?
Hij werkt prima met de Zipabox, Eedomus en Vera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

xburchartz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:09:
In principe wel. Bij actoren en sensoren die exotische functies bieden of veel functies combineren kan het wel voorkomen dat je domoticasoftware deze functies niet goed begrijpt en er een update nodig is maar ik denk wel dat dit soort problemen tegenwoordig minder voorkomen nu de software volwassener begint te worden.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Smartthings is inmiddels beschikbaar in de UK en dat betekend dat deze ook praat met onze Zwave modules. Kan de moeite waard zijn met de professionele opzet en reeds behoorlijke community. Aantal ondersteunde apparaten is nog wel wat beperkt.
http://www.samsung.com/uk/smartthings/

Afbeeldingslocatie: http://blog.smartthings.com/wp-content/uploads/2015/09/UK-launch-blog-kit-b.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door arjandijk162 op 19-11-2015 08:17 ]

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

arjandijk162 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:15:
Smartthings is inmiddels beschikbaar in de UK en dat betekend dat deze ook praat met onze Zwave modules. Kan de moeite waard zijn met de professionele opzet en reeds behoorlijke community. Aantal ondersteunde apparaten is nog wel wat beperkt.
http://www.samsung.com/uk/smartthings/

[[url="http%3A%2F%2Fwww.samsung.com%2Fuk%2Fconsumer%2Fsmartthings%2Fkit%2Fkit%2FF-STR-KIT-UK&psig=AFQjCNEvD_nXP1NoI9AnhGcF64Lxp57w5g&ust=1448003779519205"]afbeelding[/url]]
Mooi, product inderdaad. Hoewel ik wel denk dat de functionaliteiten wat beperkt zullen zijn. Smartthing/Samsung hebben aangegeven dat hij naar de rest van Europa 1ste kwartaal komt.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Je kunt er heel veel zelf tegenaan programmeren, dus daarmee kan de community het gebrek aan ondersteunde apparaten mooi opvangen.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:38
Jammer dat het van Samsung is :) Ben niet zo'n fan van dat merk in het algemeen. Ik denk dat ik zelf fijn met Domoticz en Fibaro HC2 blijf werken.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• CyBeRSPiN
tcviper schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:18:
Jammer dat het van Samsung is :) Ben niet zo'n fan van dat merk in het algemeen. Ik denk dat ik zelf fijn met Domoticz en Fibaro HC2 blijf werken.
Vraagje: waarom die HC2 nog als je Domoticz hebt?

• tcviper
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:42:
[...]

Vraagje: waarom die HC2 nog als je Domoticz hebt?
Omdat we dat apparaat in eerste instantie hadden gekocht en omdat het opzich prima werkt tot nu toe. De Domoticz (RPI2 met Razberry) word nu puur gebruikt voor P1 meting (Energie, Gas), Somfy control (via RFXCom) enzo. We zijn zelf ook nog steeds aant denken of we de overstap naar Domoticz compleet gaan maken of niet. Twijfel twijfel :P Maar dan moet ik dus alle z-wave apparaten eerst 1 voor 1 ontkoppelen in Fibaro en dan 1 voor 1 weer toevoegen bij Domoticz (veel werk).

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

tcviper schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:10:
[...]
Maar dan moet ik dus alle z-wave apparaten eerst 1 voor 1 ontkoppelen in Fibaro en dan 1 voor 1 weer toevoegen bij Domoticz (veel werk).
Dat is ook wel echt een nadeel van z-wave. Ik snap eigenlijk niet waarom men geen goede methode heeft voorzien om de configuratie van de z-wave gateway te kunnen backuppen en terugzetten naar een andere gateway. Ik ben nu thuis ook bezig om van een Zwave.me UZB naar een Symcon Z-Wave LAN Gateway te gaan (de Zwave.me-stick hangt soms bij mij). Net nu ik daar mee bezig was kondigt Symcon opeens aan dat er een Z-Wave Plus-versie van hun ethernet gateway (die net twee maanden nieuw aangekondigd is) komt. Als ik dan nog eens wil overstappen moet ik de hele toestand weer excluden en includen. Als je gateway om wat voor reden dan ook kapot gaat ben je in een complex huis zo een dag bezig om alles over te zetten.

• tcviper
Femme schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:44:
[...]

Dat is ook wel echt een nadeel van z-wave. Ik snap eigenlijk niet waarom men geen goede methode heeft voorzien om de configuratie van de z-wave gateway te kunnen backuppen en terugzetten naar een andere gateway. Ik ben nu thuis ook bezig om van een Zwave.me UZB naar een Symcon Z-Wave LAN Gateway te gaan (de Zwave.me-stick hangt soms bij mij). Net nu ik daar mee bezig was kondigt Symcon opeens aan dat er een Z-Wave Plus-versie van hun ethernet gateway (die net twee maanden nieuw aangekondigd is) komt. Als ik dan nog eens wil overstappen moet ik de hele toestand weer excluden en includen. Als je gateway om wat voor reden dan ook kapot gaat ben je in een complex huis zo een dag bezig om alles over te zetten.
Precies mijn hele punt inderdaad Femme, het is een mooi protocol maar ze maken het er niet makkelijker op helaas :( Moet zeggen dat ik Domoticz wel een super fijn pakket vind, vooral omdat er super veel supported word qua devices, dus misschien maken we de overstap nog wel.

• gertjuhh
Femme schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:44:
[...]

Je kan een 2e z-wave controller aan je netwerk toevoegen, dan heb je de mogelijkheid om alle je nodes over te zetten naar de nieuwe controller
De exacte procedure is echter nergens echt duidelijk omschreven en als je een fout maakt kan je alsnog als je nodes handmatig verwijderen en opnieuw koppelen.
Ik heb het al eens in grote lijnen op GoT gezet.
Zie gertjuhh in "Domotica. Ervaringen en vragen." en gertjuhh in "Domotica. Ervaringen en vragen."

Echt daadwerkelijk backup functionaliteit ben ik ook nog nooit tegengekomen, iets wat wel heel wenselijk zou zijn :(

[ Voor 4% gewijzigd door gertjuhh op 19-11-2015 13:27 ]

• maomanna
Als je domoticz op een rpi2 zet, kan je dan het beste de GPIO zwave chip pakken, of een USB usbstick?
Hoe zit het dan met het signaal? welke is het sterkst/meest betrouwbaar?

• gertjuhh
Ik zou voor een USB controller gaan, mocht je dan later van hardware platform willen wijzigen dan hoef je geen nieuwe controller te kopen.
Verder beweren sommigen dat het bereik van de z-way controller niet optimaal is, ik heb er zelf echter nooit problemen mee gehad.

• maomanna
ik overweeg namelijk om van de vera lite over te stappen naar domoticz.
Hopelijk kan ik dan betere scenes maken.

PLEG moet daarin ondersteunen, maar dat is een aardige PIA

• ThinkPad
maomanna schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:31:
ik overweeg namelijk om van de vera lite over te stappen naar domoticz.
Hopelijk kan ik dan betere scenes maken.

PLEG moet daarin ondersteunen, maar dat is een aardige PIA
PLEG is een soort regel-maker als ik het goed begrijp?

In Domoticz heb je Blockly waarmee je events kan bouwen. En zelf scripten (Lua / Bash / Python etc.).

• maomanna
klopt inderdaad.
Met name dat Blockly lijkt me erg interessant, dat zie je ook terug bij Homey (welke me ook erg handig lijkt!)

• CyBeRSPiN
maomanna schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:26:
Als je domoticz op een rpi2 zet, kan je dan het beste de GPIO zwave chip pakken, of een USB usbstick?
Hoe zit het dan met het signaal? welke is het sterkst/meest betrouwbaar?
Heb zelf de USB stick van Aeon Labs (maar dan de oude zonder Z-Wave Plus), en het werkt prima.
Voordeel van die stick vind ik dat je heel makkelijk nieuwe devices kunt toevoegen door de stick in de buurt te houden, er zit een batterij in. Heb geen idee hoe je dat met die andere module doet eigenlijk?

Z-Wave bouwt een mesh-netwerk op, dus je hoeft geen complete dekking te hebben vanaf de controller, zolang er maar genoeg andere nodes aanwezig zijn.
Kan hier probleemloos een module uitlezen die op zolder staat, zitten 2 verdiepingen met betonnen vloer tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-11-2015 16:30 ]

• maomanna
Ja van het mesh weet ik, heb zelf al een aardig zwave netwerkje. Zit alleen met de scenes te rotzooien op mn vera. Dan moet dat in lua, wat ik niet ken. Dat blockly etc lijkt me daarom veel eenvoudiger

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

ik ben nu naar openhab2 aan het kijken, maar het wil nog niet zo vlotten. Dat lijkt me een erg mooi systeem, een andere waar ik over getwijfeld heb is Domoticz, mocht openhab2 nog erg lang duren, dan ga ik dat ook weer eens bekijken.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18
Balachmar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:36:
ik ben nu naar openhab2 aan het kijken, maar het wil nog niet zo vlotten. Dat lijkt me een erg mooi systeem, een andere waar ik over getwijfeld heb is Domoticz, mocht openhab2 nog erg lang duren, dan ga ik dat ook weer eens bekijken.
Waarom 2, dat is nog alpha? Vrij logisch dat het nog niet zo wil vlotten ;-)

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

SiErRa schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:46:
[...]

Waarom 2, dat is nog alpha? Vrij logisch dat het nog niet zo wil vlotten ;-)
omdat ik toch lees dat het redelijk stabiel is en mensen hebben zwave daarmee wel aan de praat hoor.

• Loekie
  • Nu online
Balachmar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:50:
[...]

omdat ik toch lees dat het redelijk stabiel is en mensen hebben zwave daarmee wel aan de praat hoor.
Als Zwave/HUE je enige eis is is het prima, 1.8 is waar op dit moment redelijk wat ontwikkeld en uitgebreid qua bindings. Als je stabiel wil is 1.7.x de place to be.
Leercurve is wel erg steil merk ik, HABMIN helpt daar wel bij en daar zit ook een blockly unit in.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maomanna
who schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:15:
Deze week de eerste wankele stapjes gezet op het gebied van domitica.

Vera Edge controller
5x Fibaro tussenstekker
Fibaro bewegingssensor
Slimme meter kabel
2x Qubino enkele inbouwschakelaar
3x Qubino dubbele inbouwschakelaar

Het is de bedoeling dat ik eerst de beneden verdieping ga automatiseren.

Eerste conclusie: De tussenstekkers kan ik mee omgaan en die werken. Maar wat is dat LUUP/LUA een drama zeg.

HeroS schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:24:
[...]

Dat vind ik ook een nadeel aan de Vera omdat de andere manier van regels maken weer te simpel is. Maar goed dat is niet wat je wilde horen :)

Ik ken deze:
http://lua-users.org/wiki/TutorialDirectory
Zojuist een eenvoudigere gevonden!

http://blockly-lua.appspot.com/static/apps/code/index.html
Je moet wel de variabelen aanpassen naar de namen voor je domoticasysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ik heb nu mijn openhab2 docker image aan de praat. Het heeft nu alleen zwave en habmin, maar ik kan in ieder geval mijn rookmelders van fibaro uitlezen. woohoo! :)
Nu maar langzaamaan uitbreiden met andere coole dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huttenkloas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-09 08:27
Ik ben me ook aan het verdiepen in domotica mogelijkheden voor ons nieuw te bouwen huis. Ik heb eigenlijk simpele wensen:

- Buitenverlichting moet aan gaan als het 's avonds donker wordt en uitgaan bijv. om 12 uur 's nachts. + bewegingsmelder dichterbij huis na 12 uur bijv. (dus actions invoeren)
- Binnenverlichting alle verlichting met 1 knop uit kunnen doen
- Binnenverlichting per kamer de led spots kunnen bedienen en evt. (geen harde vereiste) dimmen (hoeft niet per spot per ruimte is voldoende)
- Beneden verdieping stroom op betaalde stopcontacten uit kunnen doen (behalve koelkast) zodat er geen onnodig sluikverbruik plaats vindt + tevens minder risico op een tv die 's nachts in brand springt.
- Toilet verlichting + overloopverlichting kan gewoon met bewegingsmelders lijkt me voldoende
- Alle electronica bij TV kan met een all in one afstandsbediening dit lijkt me al voldoende
- CV ketel bediening is handig maar geen must ivm weinig schommelende temperatuur door vloerverwarming + app slimme thermostaat
- Idem voor zonnepanelen monitoren, zit vaak ook al een app bij.
- Dit alles bedienen met tablet/telefoon (app)

Welk systeem is hiervoor het meest geschikt? Ik ben niet op zoek naar het meest geavanceerde systeem maar meer een systeem met een goede prijs/kwaliteit verhouding voor mijn wensen. Of het een bedraad of draadloos systeem is maakt mij niet uit. Wij wonen buitenaf dus voor storingen van anderen ben ik niet zo bang.

Op dit moment lijkt me Homewizard wel aardig bij mijn wensen passen, of hebben jullie andere ideeën?
Elk advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij kunnen alle systemen dat wel.

HomeWizard zou ik geen geld meer in steken, is een beetje over zijn hoogtepunt heen is mijn gevoel. Ook is de support vrij slecht, zie het topic: HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2. Je zou dan beter naar Domoticz kunnen kijken (zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, software is gratis namelijk). Zipabox is ook leuk, maar meer gesloten systeem en ze hebben tijdje terug wat qua abonnementsvormen aangepast.

De Homey is ook wel interessant (nog niet op de markt).. En dan heb je nog de Fibaro HC2 (geen ervaring mee, weet wel dat hij heeeeel duur is :+ ) en de Vera (ook geen ervaring mee, beetje buggy soms?).

Heb alleen concrete ervaring met Domoticz, dus neem mijn mening met een korreltje zout ;) Je kunt Domoticz ook in Windows installeren, misschien leuk om eens mee te klooien zonder al kosten te hoeven maken :)

De serie die HeroS hieronder noemt is ook een goede idd. Vooral deze is voor jou erg nuttig denk ik: reviews: Dirigenten voor het domotica-orkest

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 23-11-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Huttenkloas schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:52:

Op dit moment lijkt me Homewizard wel aardig bij mijn wensen passen, of hebben jullie andere ideeën?
Elk advies is welkom.
Kijk eens op mijn website voor wat reviews van verschillende controllers. Een review van de Fibaro HC2 komt er ook aan.

Lees natuurlijk:
reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Heeft iemand hier ervaring met Fakro dakramen op basis van Z-Wave? Ik ben me aan het oriënteren om een dergelijk raam in de badkamer te gebruiken en het zou dan tof zijn om bijvoorbeeld scenes te maken die het dakraam openzetten op basis van luchtvochtigheid en buitentemperatuur. Ik vraag me alleen of de Z-Wave koppeling met bijvoorbeeld een Fibaro Edge lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Huttenkloas schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:52:

Welk systeem is hiervoor het meest geschikt? Ik ben niet op zoek naar het meest geavanceerde systeem maar meer een systeem met een goede prijs/kwaliteit verhouding voor mijn wensen. Of het een bedraad of draadloos systeem is maakt mij niet uit. Wij wonen buitenaf dus voor storingen van anderen ben ik niet zo bang.

Elk advies is welkom.
Jouw wensen kunnen met elk systeem wel vervuld worden.

De goedkoopste weg is om je nieuw te bouwen huis te voorzien van een standaard elektrische installatie waar je vervolgens een draadloos domoticasysteem overheen installeert. Je kunt een kant-en-klare domoticacontroller zoals een Fibaro HC2 in huis halen of zelf iets bouwen op basis van een domoticasoftwarepakket en een servertje zoals een Raspberry Pi of een Intel NUC. De draadloze modules kunnen in veel gevallen onzichtbaar weggewerkt worden in inbouwdozen (wat wel even prutsen is).

Een andere weg is een bedraad domoticasysteem dat volledig geïntegreerd is in je elektrische installatie. Je hebt keuze uit een bussysteem (waarbij KNX dé standaard is) of centrale systemen waarbij sensoren en actoren verbonden zijn met inputs en outputs op een centrale controller, bijvoorbeeld een plc of iets dat erop lijkt. Loxone heeft een relatief betaalbaar systeem. Je hebt meerkosten voor extra leidingen die gelegd moeten worden om de sensoren en actoren te verbinden en de hardware is duurder. Er zit ook meer tijd/geld in het aansluiten van alle componenten. Zelfs als je veel zelf doet ben je al snel 5000 euro kwijt voor zo'n systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huttenkloas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-09 08:27
Femme schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:52:
[...]
De goedkoopste weg is om je nieuw te bouwen huis te voorzien van een standaard elektrische installatie waar je vervolgens een draadloos domoticasysteem overheen installeert....
Ik ben inderdaad naar een goedkoper manier om mijn wensen te vervullen. Dit mede omdat mijn wensen alleen te maken hebben met energiebesparing en een stukje veiligheid. De prijzen van een bedraad systeem zoals KNX gaan me sowieso te ver.

Het beste kan ik dus kiezen voor bepaalde hardware die ingebouwd worden in de stopcontacten en dimmers die ik vervolgens aansluit op een domotica controller. Hierbij zou ik het niet eens erg vinden dat ik de dimmer handmatig zou moeten bedienen (dimmer zal toch bijna op de zelfde stand staan). De reden dat ik Homewizzard wel interessant vond is met name omdat het gebruiksvriendelijk (plug & play) oogt. Aangezien mijn wensen niet exorbitant zijn is het niet erg dat het niet volop doorontwikkeld wordt.

Domoticz is natuurlijk niet plug & play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Elke controller is wel plug en play. Zeker niet minder/meer dan de homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ook domoticz imho....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Pagina: 1 ... 52 ... 76 Laatste