Ik denk niet alleen je LUA kennis maar ook het gebruik van de zoek knopjes. En helemaal op het mcv forum staat hier genoeg over. Je hebt niet eens de moeite genomen om de upnp string erbij te zoeken. Beetje eigen initiatief mag wel.Appie Heijn schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:28:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 local pStart = "23:00" -- Start of time period local pEnd = "08:00" -- End of time period local allow = true -- true runs scene during period, false blocks it local hS, mS = string.match(pStart,"(%d+)%:(%d+)") local mStart = (hS * 60) + mS local hE, mE = string.match(pEnd,"(%d+)%:(%d+)") local mEnd = (hE * 60) + mE local tNow = os.date("*t") local mNow = (tNow.hour * 60) + tNow.min if mEnd >= mStart then return (((mNow >= mStart) and (mNow <= mEnd)) == allow) else return (((mNow >= mStart) or (mNow <= mEnd)) == allow) end
Kan iemand mij op weg helpen met het aanpassen van deze LUA code welke ik heb lopen op een scene in mijn Vera?
Ik wil de status van mijn lichtsensor in de fibaro 3 in 1 opvragen en gebruiken als extra voorwaarde. Iets in de trend van:
IF lux waarde = <25 THEN end
IF lux waarde = >25 THEN execute
Huidige situatie is dat de lamp aangaat op beweging tussen 23.00 en 08.00 erg handig als je slaapdronken de fles van de kleine moet klaarmaken. Echter om 07.30 is het wel licht genoeg en gaat de lamp nog steeds aan wat logisch is met de geprogrammeerde tijden. Aangezien het licht/donker worden nogal verschilt per maand lijkt mij bovenstaande optie beter... Echter mijn LUA kennis laat zwaar te wensen over...
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal