Zijn er hier ook mensen die al ontwikkelen op de nieuwe Z-Wave chip?
Ben nu in het bezit van de aller nieuwste, 500 serie
Waar zit die nieuwe chip in?Chris89 schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:22:
Zijn er hier ook mensen die al ontwikkelen op de nieuwe Z-Wave chip?
Inderdaad de ZM-5202 is de chip zelf.Goof2000 schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:42:
[...]
Waar zit die nieuwe chip in?
Ik kan alleen de volgende informatie vinden: http://aeotec.com/z-wave-500-series-module-chip
[ Voor 10% gewijzigd door HeroS op 06-11-2013 20:42 ]
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
[ Voor 40% gewijzigd door Streepje op 07-11-2013 07:47 ]
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
hey, daar had ik nog niet aan gedacht. makkelijk ook naderhand nog toe te passen. draadje trekken door de toch al overvolle pvc'sThe-Source schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:40:
Ga je voor een zwave oplossing dan zou ik zeggen gewoon bij elke schakelaar naast de normale bruin en zwart ook een blauwe draad. Eventueel de zwarte draden van je centraal doos ook naar enkele wcd's in de muur laten leggen zodat je mooi geschakelde stopcontacten kunt creëren voor het lampje in de hoek.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
[ Voor 33% gewijzigd door HvB83 op 07-11-2013 09:47 ]
Ik heb zelf een Fibaro HC2, met een Foscam 8910 ip cam. Geen Z-Wave camera, maar ik zou niet weten wat er Z-Wave aan zou moeten zijn. Camera toevoegen aan de HC2 werkt prima, inclusief het bewegen van de camerafabstar81 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:31:
Weet iemand een zwave(?) ip babyfoon camera? Of iig een camera die je dan via de vera lite kan checken?
[ Voor 25% gewijzigd door rb338 op 07-11-2013 10:45 ]
Nou als iemand echt z-wave wilt hebben dan mag ik het doenHvB83 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:45:
@TheSource, kunnen installateurs dan ook met Z-wave uit de voeten? Ik zie het vaak wel dat de wat meer open GBS'en tegenwoordig onder andere ook met Zwave kunnen communiceren, maar in kantoorpanden heb ik het in ieder geval nog niet meegemaakt dat het ook daadwerkelijk werd gebruikt. Of laten ze dan weer een inregelbedrijf komen voor de regeltechniek?
.
[ Voor 11% gewijzigd door rb338 op 07-11-2013 14:17 ]
Als dit richting mij is: Er staat een hele ellenlange thread in vera forum. Ik heb het pas weer zelf moeten uitvoeren, dus zou je de korte versie kunnen geven.
[ Voor 7% gewijzigd door SilverApe op 07-11-2013 15:11 ]
[ Voor 41% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 07-11-2013 15:13 ]
screamhouse schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:44:
[...]
Als dit richting mij is: Er staat een hele ellenlange thread in vera forum. Ik heb het pas weer zelf moeten uitvoeren, dus zou je de korte versie kunnen geven.
theoretisch zou de ketel de gehele dag aan het spinnen zijn als om de beurt iemand kamer ingaat en warmte vraagt, tegen hele huis warm houden op temperatuur. weet niet wat zuiniger isfRiEtJeSaTe schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:43:
Dat is inderdaad onafhankelijk van het systeem dat je gebruikt.
Maar ik doel meer op het schommelen van temperatuur op de verschillende kamers. Als het puur afsluiters zijn, prima. Maar gaan ze 'vragen' aan de thermostaat om de ketel aan te zetten, dan wordt het een ander / duurder verhaal.
[ Voor 48% gewijzigd door fabstar81 op 07-11-2013 16:11 ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Ik kan je niet helemaal helpen, behalve de tip te geven dat je goed moet opletten dat je dimbare Led spots moet nemen. (waarschijnlijk wist je dat al, maar komt niet naar voren in je post)martijn00 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:26:
Ik kom er niet uit welke LED spots ik nou het beste kan nemen. Vanwege weinig ruimte (4cm) moeten de spotjes een kleine inbouw diepte hebben. Ik ga ze aansluiten op de Fibaro dimmers, en daarom is het handig om 230v spots te hebben denk ik.
Zijn deze te koop, en het liefst zonder trafo en dat soort spul want dat gaat te snel stuk naar mijn idee?
Welke model zou hiervoor geschikt zijn?
Let op dat je dan wel een bypass nodig hebt.DRuw schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:55:
Ik heb 12V dimbare ledspots aangesloten op een dimbare trafo met de fibaro dimmer en krijg het niet goed.
De dingen nemen gewoonweg niet genoeg stroom af om fatsoenlijk te dimmen.
Het was al de bedoeling oorspronkelijk om gewoon halo te nemen (heb een koof rondom met RGBWW leds dus zou dubbelop zijn).
230V zou wellicht kunnen maar ik zou het wel even testen op een of andere manier voor je de spullen inbouwt...
Ik had een Heatmiser, deze weggedaan vanwege de complexe programmeer interface. Alles wat nu te zien is op de screenshots is ook echt werkend, gelukkig doen de meeste fabrikanten niet meer moeilijk over API's/interfaces.Unity2 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:55:
Gaaf! Mooi gedaan hoor. Ik ben benieuwd welke zaken je hebt overgeslagen die nog niet af zijn
Ik ben zelf bezig met een soortgelijk systeem dus je hebt mijn interesse. Je hebt een CT-30 thermostaat, werkt dat een beetje? Ik zoek nog een goede thermostaat voor mijn stadsverwarming (geen zones, alleen de klep) waarbij ik de verwarming vanaf een raspberry pi kan uitschakelen als er niemand thuis is. Lukt dat met deze thermostaat? Ik had een Heatmiser op het oog, maar was nog niet overtuigd dat dit zou kunnen.
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
Volgens mij is de Honeywell ook geschikt voor stadsverwarming.Unity2 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:55:
Gaaf! Mooi gedaan hoor. Ik ben benieuwd welke zaken je hebt overgeslagen die nog niet af zijn
Ik ben zelf bezig met een soortgelijk systeem dus je hebt mijn interesse. Je hebt een CT-30 thermostaat, werkt dat een beetje? Ik zoek nog een goede thermostaat voor mijn stadsverwarming (geen zones, alleen de klep) waarbij ik de verwarming vanaf een raspberry pi kan uitschakelen als er niemand thuis is. Lukt dat met deze thermostaat? Ik had een Heatmiser op het oog, maar was nog niet overtuigd dat dit zou kunnen.
Wait what? Heb je daar wat meer informatie over?TeGek schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:44:
[...]
Devices die ik nu heb:[...]
- Woonveilig alarm systeem, zelf geprogrammeerd met documentatie van originele fabrikant uit Taiwan
Helaas zit dat allemaal onder een NDA, ik kan je wel vertellen dat het device een CTC series apparaat is van Climax technologies, de API handleiding is te koop als je daar voor 1500 euro aan spullen besteld. Gelukkig had ik meer mensen die interesse hadden in het apparaat dus bedrijfsmatig gekocht.Martijn02 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:28:
[...]
Wait what? Heb je daar wat meer informatie over?
(Ik had het systeem gezien, maar werd niet zo blij van de maandelijkse kosten. Als ik daar zelf wat voor kan maken, dan zou dat erg interresant zijn...)
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Lijkt me niet dat je deze kan dimmen. Wel de kleur natuurlijk. De vraag blijft ook hoeveel licht ze daadwerkelijk geven.SilverApe schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:56:
Martijn,
Deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00192363/ met de fibaro rgb controller? Misschien een optie.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Als je betrouwbaarheid zoekt zou ik bij voorkeur een oplossing zoeken met een losse trafo/driver. Deze zijn vaak van betere kwaliteit dan de trafo's in lampen die direct op netspanning worden gevoed. Dat is ook niet zo gek als je de omvang van de componenten vergelijkt.martijn00 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:26:
Ik kom er niet uit welke LED spots ik nou het beste kan nemen. Vanwege weinig ruimte (4cm) moeten de spotjes een kleine inbouw diepte hebben. Ik ga ze aansluiten op de Fibaro dimmers, en daarom is het handig om 230v spots te hebben denk ik.
Zijn deze te koop, en het liefst zonder trafo en dat soort spul want dat gaat te snel stuk naar mijn idee?
Welke model zou hiervoor geschikt zijn?
Niet alle Elro's. Deze zijn bv niet koppelbaar en dat zegt mij dat ze niet zijn aan te sturen met 433mhz en dus de RFXCOM. Ik zou ze dus even laten liggen....fabstar81 schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:52:
misschien mensen die met een RFX module nog brandmelders zoeken? volgens mij konden die wel elro aansturen/ontvangen toch?
ehhhh..HOI
Als je niet dieper kan, dan soms wel breder. Doos ernaast en een blindplaat erop? In een gipsmuur kun je in ieder geval gemakkelijk een gat erbij maken.fabstar81 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:24:
Veel schakelaars zitten bij mij in gipsmuurtjes. Op de begane grond zijn vaak 7cm, maar op eerste verdieping is 5cm eerder regel dan uitzondering....
Momenteel enkele Hercules 2.1 setjes, koste 30 euro per set bij de Saturn en klinkt redelijk voor wat multiroom music, ik wil nog een echte mooie oplossing maken maar ja, dat kost echte knakenkrizzziz schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:54:
@TeGek
Met welke speakers heb je de Airport Express verbonden? Ik kom weinig speakers namelijk tegen met een ingebouwde versterk voor een mooie prijs....
Zat ik inderdaad ook nog naar te kijken. Overigens zijn de blindplaten van Berker duurder dan een simpele schakelaar. Maar ja, die passen dan weer nietAnjos schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:01:
[...]
Als je niet dieper kan, dan soms wel breder. Doos ernaast en een blindplaat erop? In een gipsmuur kun je in ieder geval gemakkelijk een gat erbij maken.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ok, clear. Was het niet makkelijk om de muziek gewoon te streamen naar Airport Express'en en dan deze met een korte 3,5mm kabel verbinen met je speakerset? had je mogelijk veel draad trekken gescheeldTeGek schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:18:
[...]
Momenteel enkele Hercules 2.1 setjes, koste 30 euro per set bij de Saturn en klinkt redelijk voor wat multiroom music, ik wil nog een echte mooie oplossing maken maar ja, dat kost echte knaken
Alle 2.1 setjes heb ik de 3.5mm kabel naar de meterkast laten trekken en daar staat een stapeltje airports, de speakers zelf hangen allemaal achter een KAKU setje.
ehhhh..HOI
Ik heb ook een 8910 (en een 8918), maar ik kan nergens een URL invoeren die aangeroepen dient te worden wanneer motion detection alarm getripped is.rb338 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:16:
@fabstar81: https://www.google.nl/search?q=vera+foscam
@SilverApe: Helaas, de 9821 heeft niet de mogelijkheid om een URL in te voeren die getriggerd moet worden bij alarm. Daardoor kun je met die camera geen scene starten op de HC2. Dat was voor mij dé reden om voor de 8910 te gaan, ondanks de lagere beeldkwaliteit.
De XBMC plugin voor de Fibaro HC2 vind je op het Fibaro forum, onder power users.
[ Voor 32% gewijzigd door gertjuhh op 12-11-2013 20:59 ]
[ Voor 14% gewijzigd door rb338 op 13-11-2013 09:09 ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Kwam ze net toevallig tegen op een webshop. Maar €270 en €370,- voor een dimmerAtlonXP1800 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:08:
..tekst..
1x Vitrum 1 EU Z-Wave inbouw dimmer module voor 1 circuit
1x Vitrum 3 EU Z-Wave inbouw dimmer module voor 3 circuits
De vitrum schakelaars zijn prijzig, maar wel heel mooi:
[afbeelding]
[afbeelding]
..tekst..
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
[ Voor 4% gewijzigd door HvB83 op 20-11-2013 15:48 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Je hebt schakelmodules en een controller nodig. Ik zou in ieder geval voor het Z-Wave principe gaan. Dit zorgt ervoor dat alle schakelmodules hun eigen status terugmelden en zij vormen een eigen netwerk onderling waardoor storingsvrij grotere afstanden overbrugd kunnen worden.brentnl schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:39:
HomeWizard, Fibaro, Vera kwam ik al tegen, maar zie even door de bomen het bos niet meer. Wat heb je wel of juist niet nodig? Er zijn zoveel modules etc.
[ Voor 19% gewijzigd door aard01 op 24-11-2013 17:00 ]
Zal morgen even een foto maken van de andere kant van de printplaat. Er zitten in ieder geval geen duidelijke soldeerpunten op zoals dat wel met die telis1 printplaat is...The-Source schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:53:
Denk dat de andere kant van de printplaat hier een beter beeld kan geven. Want het kan zijn dat het 'aluminium' van de drukker onder dat bolletje sluiting maakt op de 2 printsporen of je kunt het kunt ze benaderen vanaf de andere kant. Maar dat laatste is eerst een andere foto voor nodig
făbŞŤĄŘ - Mijn PC

[ Voor 8% gewijzigd door fabstar81 op 25-11-2013 13:33 ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ok, dan klinkt de Fibaro als iets voor mijaard01 schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:50:
[...]
Je hebt schakelmodules en een controller nodig. Ik zou in ieder geval voor het Z-Wave principe gaan. Dit zorgt ervoor dat alle schakelmodules hun eigen status terugmelden en zij vormen een eigen netwerk onderling waardoor storingsvrij grotere afstanden overbrugd kunnen worden.
Een controller van Fibaro (Homecenter 2) of van Vera (Vera-Lite of Vera 3) komen dan als optie naar voren:
- Fibaro duurder maar wel eenvoudiger te configureren
- Vera goedkoper maar vergt wat meer uitzoekwerk
De schakelmodules van Fibaro zijn goed en redelijk compact. Kijk vooral even of je de schakelmodules in de bestaande inbouwdozen kwijt kunt qua diepte (5cm) en dat er een blauwe (nul-)draad in de buurt aanwezig is. Anders wordt het wel een stevige verbouwing. Kies dan voor de Fibaro 2x1,5kW schakelmodule en de Fibaro dimmermodules. Dan heb je al 90% te pakken.
Ik ben bang dat je te maken hebt met een meerlaags pcb. Want er loopt eigenlijk maar 1 spoortje naar je knopt dus een gezamenlijke ader zal denk ik in een onderliggende laag zitten. Je kunt natuurlijk proberen 1 van de drukkers los te peuteren maar dat is wel een vrij definitieve manier van uitzoekenfabstar81 schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:28:
nou, daar zijn ze, in het groot voor de soldeerpuntjes. iets betere belichting. voor en achter...
[afbeelding]
[afbeelding]
je ziet dat die knoppen zachte lage drukknoopjes zijn. aan de achterkant niet veel te zien,maar misschien kunnen jullie er meer kaas van maken
[ Voor 13% gewijzigd door The-Source op 25-11-2013 18:52 ]
https://www.google.nl/sea...tr:countryNL&cr=countryNLbrentnl schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:29:
[...]
Ok, dan klinkt de Fibaro als iets voor mijHomeWizard raden jullie verder af?
En wat zou ik kwijt zijn met Fibaro als systeem? HomeCenter2 kost €565 euro zie ik, en wat kost het ongeveer per module?
of je kijkt op de fibaro site en dan bij where to buy.Goof2000 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:02:
[...]
https://www.google.nl/sea...tr:countryNL&cr=countryNL
Dan heb je op de eerste pagina ongeveer alle Nederlandse shops (zijn op 2 handen te tellen) die deze modules verkopen. (Let op dat ze aan de overkant van de oceaan modules verkopen met een andere frequentie)
Modules kosten per stuk ongeveer 60 euro (+/- 10 euro)
[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 26-11-2013 10:06 ]
uhm..ja, nou dat weet ik totaal niet hoe verder te gaanThe-Source schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:49:
[...]
Ik ben bang dat je te maken hebt met een meerlaags pcb. Want er loopt eigenlijk maar 1 spoortje naar je knopt dus een gezamenlijke ader zal denk ik in een onderliggende laag zitten. Je kunt natuurlijk proberen 1 van de drukkers los te peuteren maar dat is wel een vrij definitieve manier van uitzoeken
Je kunt natuurlijk ook meten vanaf het punt waar de - (of een wat exotische geval vanaf de + ) van de batterij zit en het einde van de drukker of deze daar tussen schakeld.(meten zonder batterij erin) Zo ja dan weet je vast wel hoe verder te gaan.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Bijzonder, bij mij kwam die wel op de eerste pagina.DRuw schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:04:
[...]
of je kijkt op de fibaro site en dan bij where to buy.
Google hits is leuk maar dat is gesponsord dus hoe meer geld er uitgegeven wordt aan reclame, hoe meer hits en dat geld moet ergens vandan komen he
Hashop.nl en Wirelesswonen.nl staan bijvoorbeeld niet op de eerste pagina;)
[ Voor 34% gewijzigd door Goof2000 op 26-11-2013 11:32 . Reden: Linkjes toegevoegd. ]
Fibaro heeft gewoon aan de leveranciers een minimum verkoop prijs vast gesteld. Dus lager dan de bekende 60 vind je ze 'niet' heb wel een keer de fgbs001 voor 35 euro kunnen aanschaffenDRuw schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:04:
[...]
of je kijkt op de fibaro site en dan bij where to buy.
Google hits is leuk maar dat is gesponsord dus hoe meer geld er uitgegeven wordt aan reclame, hoe meer hits en dat geld moet ergens vandan komen he
Hashop.nl en Wirelesswonen.nl staan bijvoorbeeld niet op de eerste pagina;)
Ja hoor, een Telis 1 kan meerdere rolluiken aansturen, andersom kan ook, 1 rolluik kan door meerdere Telissen worden aangestuurd. Op internet zwerven voldoende handleidingen van de Telis rond hoe deze te 'matchen' met een rolluik vv. Als je een Telis 1 aanschaft zit er natuurlijk diezelfde handleiding bijfabstar81 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:38:
[...]
alleen kan je op een telis 1 ook alle rolluiken tegelijk laten aansturen?
[ Voor 8% gewijzigd door aard01 op 26-11-2013 19:37 ]
eerst was er een shop die er zes verkocht voor de prijs van 5 maar dat is nergens meer te bekennen.The-Source schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:38:
[...]
Fibaro heeft gewoon aan de leveranciers een minimum verkoop prijs vast gesteld. Dus lager dan de bekende 60 vind je ze 'niet' heb wel een keer de fgbs001 voor 35 euro kunnen aanschaffen
Apple | Marantz | B&W
Apple | Marantz | B&W
[ Voor 8% gewijzigd door aard01 op 29-11-2013 20:52 ]
Apple | Marantz | B&W
In een normale situatie is dat altijd zo bij een lamp. En normaal gesproken zit een lamp ook onder een centraaldoosRudolfus schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:55:
Wordt pas echt lastig als bij de schakelaar alleen zwart en bruin zit en bij de lamp alleen blauw en zwart.
Dan vermoed ik dat je toch iets verkeerds hebt gedaan. Het met de schakelaar bedienen gaat buiten de domotica-server om. De Fibaro schakelt altijd op het sluiten van het S1 contact met de schakelaar...Ron_Tweaker schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:49:
Eenmaal de relay switch ingeleerd kan ik de verlichting niet meer schakelen met de wandschakelaar, enkel en alleen nog draadloos via een device zoals de iPhone.
[afbeelding]
Zie product specificatie of bijlage: http://www.wirelesswonen....Fibaro-Dimmer-Bypass.htmlmartijn00 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:02:
Hoe kan ik een bypass aansluiten op een Fibaro dimmer? Ik heb een rij LED spotjes op de zelfde dimmer aangesloten, maar die trekken niet genoeg stroom om de dimmer goed te laten werken.
In de centraaldoos heb ik een zwarte en blauwe draad, in de wandschakelaar zit alles wel.
Ik heb de plaatjes op de handleiding bekeken maar ik kom er niet uit hoe het nu moet zitten.
Heb het gevonden. Heb in de geavanceerde instellingen van de relais parameter 13 aangepast naar:aard01 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:42:
[...]
Dan vermoed ik dat je toch iets verkeerds hebt gedaan. Het met de schakelaar bedienen gaat buiten de domotica-server om. De Fibaro schakelt altijd op het sluiten van het S1 contact met de schakelaar...
Apple | Marantz | B&W
AWMD-250. Kan je ook gelijk mee dimmen.Blueone schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:27:
Een paar weken terug had ik 3 klik-aan-klik uit ontvangers gekocht om de verlichting te schakelen (AWMR-230). Vandaag de eerste uit de verpakking gehaald en aangesloten maar het blijkt dus niet te werken met led verlichting (stond ook in de handleiding, stom). Weet iemand welke gelijkwaardige ontvanger wel werkt met led verlichting welke ook nog lokaal geschakeld kan worden?
P.s. iemand interesse in 3 volledig nieuwe AWMR-230 modules?
[ Voor 4% gewijzigd door Rudolfus op 03-12-2013 09:39 ]
Wat ik niet helemaal snap bij die dimmer bypass... Er zit een temperatuurbeveiliging voor ruim 100 graden op. Dus het is een soort weerstand neem ik aan. Hoeveel watt verbruikt dat ding dan?DRuw schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:24:
[...]
Zie product specificatie of bijlage: http://www.wirelesswonen....Fibaro-Dimmer-Bypass.html
het ding moet over je lamp heen (als een soort extra lamp/verbruiker dus)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq