Voor het aan mijn domotica systeem toevoegen van de vaste verlichting in mijn huis ben ik op zoek naar goede modules die voldoen aan de volgende punten:
De opties die ik tot nu toe heb gevonden zijn eigenlijk allemaal zwave modules (fibaro mini modules, Düwi inbouwmodules en de zwave.me inbouwmodules). Deze zijn alleen wel redelijk aan de prijs (+-50 euro).
Weet iemand nog andere/betere opties?
- Te gebruiken met bestaande inbouwschakelaars (al dan niet in hotelschakeling).
- Bestaande inbouwschakelaars moeten blijven werken ook als de centrale computer uitvalt
- Schakeling via domotica en via de schakelaar moeten door elkaar gebruikt kunnen worden (bijvoorbeeld aanzetten via domotica, uitzetten via bestaande inbouwschakelaar)
- Beschikken over status terugkoppeling. Dus als de lamp aan/uitgeschakeld is dat dit bevestigd wordt aan de centrale computer, dit onafhankelijk van of de lamp geschakeld wordt via de domotica of de schakelaar
- Het zou perfect zijn als de modules over een soort QoS beschikken, waarbij als ze hun statusterugkoppeling niet kwijt kunnen (omdat de centrale computer niet bereikbaar is bijvoorbeeld) dit alsnog gebeurt op het moment dat de centrale computer weer online komt.
- Optie voor dimmer ipv schakelaar voor sommige lampen
- Geen eigen batterij maar gevoed door lichtnet
- Bij voorkeur draadloos
- Extra: optie tot dubbele schakelaar in een enkelvoudig inbouwraam
De opties die ik tot nu toe heb gevonden zijn eigenlijk allemaal zwave modules (fibaro mini modules, Düwi inbouwmodules en de zwave.me inbouwmodules). Deze zijn alleen wel redelijk aan de prijs (+-50 euro).
Weet iemand nog andere/betere opties?