Domotica. Ervaringen en vragen.

Pagina: 1 ... 21 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
Scorpio_King schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:19:
Is er iemand die een Fibaro FGR-221 (Roller Shutter Controller) zo werkend heeft dat er een korte 230V schakeling gestuurd wordt bij op/neer (dus bij neer 1 sec. spanning op uitgang contact en bij op hetzelfde en dan terug in rust).
Welke FW versie van de FGR heb je en welke gateway?

Welke instelling staat er bij parameter 14?
Voorbeeld FGR - 221 FW v2.1 - v2.3

Parameter No. 14 - Switch type connector, you may choose
between momentary and toggle switches.
Default value: 0
Options for changing parameter 0, 1, 2
0 - momentary switch
1 - toggle switch
2 - single momentary switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

HeroS schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:41:
@Ron

Heb je hem zo verwijderd?

IV. Removing from Z-Wave network
To remove Fibaro Wall Plug from the Z-Wave network:
1) Insert the Plug into a socket,
2) Set the Z-Wave network controller into the learn-mode (see
Z-Wave controller operating manual)
3) Triple click the B button, located on the Plug's casing.

En dan handmatig adden:

To include the Plug manually, without the use of auto-inclusion:
1) Set the Z-Wave controller into the learn-mode (see Z-Wave
controller operating manual),
2) Triple click the B button, located on the Plug's casing
Ik heb de wallplug dankzij je tip eindelijk werkend gekregen! Top dank je... gekke is dat toen ik de HC2 in de learn-modus zette, het eigenlijk al voldoende was om een paar keer op de B button te klikken. Toen zag ik ineens dat hij werd opgenomen in het systeem!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:44:
[...]

@ Ron_Tweaker

Heb je de Fibaro al eens proberen te updaten? Volgens mij draai je nog een oude versie.

Ik denk dat die wallplug dan echt niet goed is.

Ik heb mijn systeem nu mooi draaien en zelfs gekoppeld met mijn alarmcentrale. Loop af en toe nog tegen wat dingetjes aan maar ben er toch wel erg happy mee.
Wallplug is dus nu goed :)

De temperatuursensor in de deursensor heb ik net omgedraaid, maar helaas dat was niet de truc. Heb meerdere malen, ook in learn-modus op de button van de temp sensor geklikt, maar gaf geen kick. Ik snap hier niks van.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb trouwens software 3.558. 3.559 is beta en heb ik niet gedownload.

Ik zou graag de controller dichtbij mijn draadloze z-wave componenten in de woonkamer willen hebben. De HC2 staat nu namelijk nog op de zolder en ik merk dat af en toe de scenes niet geactiveerd worden omdat de HC2 geen contact (=geen bereik) heeft met de wallplugjes e.d.

Ik wil de HC2 gaan ophangen in de meterkast of iets dergelijks, jammer dat er geen gaten in de HC2 zitten voor eventuele muurbevestiging. Iemand anders een idee?

[ Voor 75% gewijzigd door Ron_Tweaker op 27-08-2013 22:19 ]

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:18
Dshop schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:49:
[...]

Welke FW versie van de FGR heb je en welke gateway?

Welke instelling staat er bij parameter 14?
Voorbeeld FGR - 221 FW v2.1 - v2.3

Parameter No. 14 - Switch type connector, you may choose
between momentary and toggle switches.
Options for changing parameter 0, 1, 2
0 - momentary switch
1 - toggle switch
2 - single momentary switch
Ik heb de FGR-221 met FW v2.1 - v2.3, de Gateway is een Fibaro HC2 met de laatste firmware. Bij alle drie de mogelijkheden bij parameter 14 krijg ik niet het korte schakelmoment.

Even voor de duidelijkheid wat ik probeer te schakelen. Ik heb op de uitgang voor op/neer op beide uitgangen een relais zitten (230V) waarmee ik via het potentiaalvrije contact een Somfy Telis afstandsbediening wil sturen. Ik heb de behuizing van de Telis verwijderd en over de drukknoppen voor op/neer draden gesoldeerd die ik via de relais dus wil sturen en ik in via mijn controller (HC2) ook netjes een zonnescherm zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
Scorpio_King schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:08:
[...]

Ik heb de FGR-221 met FW v2.1 - v2.3, de Gateway is een Fibaro HC2 met de laatste firmware. Bij alle drie de mogelijkheden bij parameter 14 krijg ik niet het korte schakelmoment.

Even voor de duidelijkheid wat ik probeer te schakelen. Ik heb op de uitgang voor op/neer op beide uitgangen een relais zitten (230V) waarmee ik via het potentiaalvrije contact een Somfy Telis afstandsbediening wil sturen. Ik heb de behuizing van de Telis verwijderd en over de drukknoppen voor op/neer draden gesoldeerd die ik via de relais dus wil sturen en ik in via mijn controller (HC2) ook netjes een zonnescherm zie.
Waarom gebruik je geen FGS221 zonder relais en daarna het icoon aanpassen?

Parameter No. 3 - Auto off relay after specified time, with the
possibility of manual override - immediate Off after button push.
Available settings:
0 - manual override disabled. After single button push the relay turns
on and automatically turns off after specified time.
1 - manual override enabled. After single button push the relay turns
on and automatically turns off after specified time. Another button
push turns the relay off immediately.
Parameter No. 4 - Auto off for relay 1.
Available settings:
[1- 65535] (0,1 s – 6553,5 s) Time period for auto off, in miliseconds
0 - Auto off disabled
Parameter No. 5 – Auto off for relay 2.
Available settings:
[1- 65535] (0,1 s – 6553,5 s) Time period for auto o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
Dshop schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:19:
[...]

Waarom gebruik je geen FGS221 zonder relais en daarna het icoon aanpassen?
Dan krijg ik twee losse icoontjes voor op/neer met bij beide de knoppen ON en OFF. Verwarrend en voor het thuisfront probeer ik het zo laagdrempelig mogelijk te houden :)

Ik heb intussen wel het idee dat de FGR-221 uitschakelt na een piekstroom of dat de module iets anders aan stroom meet. Als de schakeling met de FGR-221 niet lukt stap ik over op de FGS-221 oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
Scorpio_King schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:19:
[...]

Dan krijg ik twee losse icoontjes voor op/neer met bij beide de knoppen ON en OFF. Verwarrend en voor het thuisfront probeer ik het zo laagdrempelig mogelijk te houden :)

Ik heb intussen wel het idee dat de FGR-221 uitschakelt na een piekstroom of dat de module iets anders aan stroom meet. Als de schakeling met de FGR-221 niet lukt stap ik over op de FGS-221 oplossing.
Moet volgens mij gewoon 1 knop met daarachter 2 iconen kunnen. via de status-update wordt dan e.a. bijgewerkt. ik heb evt. de bestandjes wel voor de zonwering (open dicht 128 x 128 px)

[ Voor 0% gewijzigd door Dshop op 28-08-2013 15:06 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ron_tweaker

Als je straks actoren gaat plaatsen dan werken die ook gelijk als versterker voor de rest van de apparaten. Bied misschien meer mogelijkheden voor het plaatsen van de HC2. Mijn Homecenter staat in de meterkast en ik heb overal bereik binnen huis. Alleen de schakelaar in mijn schuur geeft problemen, maar die is dan ook op een behoorlijke afstand mijn huis af.

Hou er wel rekening bij plaatsen dat de Homecenter wel zijn warmte kwijt kan. Hij kan nog al behoorlijk warm worden.

Die sensor kan op één manier in het deurcontact. Als je op de prog knopt drukt en de LED licht niet op dan is er iets niet goed. Heb je hem al helemaal opnieuw proberen in te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
Dshop schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:59:
[...]

Moet volgens mij gewoon 1 knop met daarachter 2 iconen kunnen. via de status-update wordt dan e.a. bijgewerkt. ik heb evt. de bestandjes wel voor de zonwering (open dicht 128 x 128 px)
Vanavond heb ik visite maar ik zal dit morgen eens proberen, een iets andere benadering dan ik geprobeerd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
Als je een FGS221 gebruikt kun je ook zeggen ik maak 2 scenes aan.
1 scene voor knopje omhoog (schakelt relais 1 aan en na 1sec weer uit)
1 scene voor knopje naar beneden ( die schakelt dan weer relais 2 en na 1 seconden weer uit) Voordeel is dat je je eigen 230V relais achterwegen kunt houden omdat deze niet percé 230v als input nodig heeft.
Gecombineerd met een wandzender kun je voor het omhoog en naar beneden toetsen aparte scenes aansturen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door The-Source op 28-08-2013 18:13 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonnhirrim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 13:59
Sinds kort met een Vera (Lite) aan de slag, icm met de RFXCom. Veel over te vinden natuurlijk, maar ik kan niet vinden of je de "remotes" die gegenereerd worden (bijv. RFX Remote L2.0/...) ook kan gebruiken om scenes te starten. Iemand hier ervaring mee?
En als dit niet kan, wat is dan precies het nut van de toegevoegde remotes? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:38:
@ Ron_tweaker

Als je straks actoren gaat plaatsen dan werken die ook gelijk als versterker voor de rest van de apparaten. Bied misschien meer mogelijkheden voor het plaatsen van de HC2. Mijn Homecenter staat in de meterkast en ik heb overal bereik binnen huis. Alleen de schakelaar in mijn schuur geeft problemen, maar die is dan ook op een behoorlijke afstand mijn huis af.

Hou er wel rekening bij plaatsen dat de Homecenter wel zijn warmte kwijt kan. Hij kan nog al behoorlijk warm worden.

Die sensor kan op één manier in het deurcontact. Als je op de prog knopt drukt en de LED licht niet op dan is er iets niet goed. Heb je hem al helemaal opnieuw proberen in te leren?
Heb het voor elkaar gekregen, de temperatuursensor is nu actief :)

Wat ik gedaan heb is de HC2 in de meterkast geplaatst. Er zit een ventilatiegat bovenin de meterkast hoop dat de HC2 hierdoor zijn warmte kwijt kan. Merk ook dat het bereik nu veel beter is. Ik heb de deursensor verwijderd uit het systeem en weer opnieuw ingeleerd. Dit was dan de truc!

Het is even wennen, maar begin er steeds meer lol in te krijgen... nu maar eens gaan inventariseren wat ik zoal ga automatiseren :)

Apple | Marantz | B&W

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:41
ocmer schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:03:
[...]

Mooi overzicht. Je kunt er Openhab ook nog aan toevoegen. Die ondersteunt plugwise, meeste anderen niet.
Dat zal ik dit weekend doen. :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ron_Tweaker schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:37:
[...]

Heb het voor elkaar gekregen, de temperatuursensor is nu actief :)

Wat ik gedaan heb is de HC2 in de meterkast geplaatst. Er zit een ventilatiegat bovenin de meterkast hoop dat de HC2 hierdoor zijn warmte kwijt kan. Merk ook dat het bereik nu veel beter is. Ik heb de deursensor verwijderd uit het systeem en weer opnieuw ingeleerd. Dit was dan de truc!

Het is even wennen, maar begin er steeds meer lol in te krijgen... nu maar eens gaan inventariseren wat ik zoal ga automatiseren :)
Heeft die HC2 zo'n last van de warmte dan? Ik heb de mijne in een (stalen) patchkastje staan in een ongeventileerde meterkast. Daar staat trouwens ook nog een servertje bovenop. De HC2 behuizing wordt redelijk warm maar dat kan 'ie makkelijk hebben :)

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 20:29

HeroS

SmartHome Nerd

Klein stukje over Flood Sensor van Fibaro:
http://blog.domadoo.fr/20...de-fibaro-est-disponible/

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:03

Tim Schuhmacher

abasios

http://www.enblink.com/

Een google tv (why?) dongle om z-wave apparaten aan te sturen.

• Dshop
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:05:
http://www.enblink.com/

Een google tv (why?) dongle om z-wave apparaten aan te sturen.
908.42MHz (US) US uitvoering, wellicht ook voor EU beschikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Dshop op 29-08-2013 12:12 ]

• Dshop
Inmiddels ook in NL aangekomen.
Werkt prima met de HC2 als verwacht, nu nog even testen met de anderen.
Laat temp en water sensor apart zien in de HC2. had wel een aantal minuten nodig voor configuratie.

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@Dshop hoor het graag of die goed werkt met Zipato.

Wanneer komt die rookmelder van Fibaro :) kan ik die meteen erbij bestellen.

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Dshop schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:15:
[...]

Inmiddels ook in NL aangekomen.
Werkt prima met de HC2 als verwacht, nu nog even testen met de anderen.
Laat temp en water sensor apart zien in de HC2. had wel een aantal minuten nodig voor configuratie.
Heb hem inmiddels bij je besteld, ben ook benieuwd!

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Heeft iemand de externe toegang op de iPhone al succesvol geconfigureerd?

Ik heb het volgende aangehouden, maar ik krijg bij het inschakelen van externe toegang de melding: "onjuiste inlog-id of wachtwoord":

1. Download Fibaro HC 2 App uit Appstore (ca. 300 MB)
2. Registreer je toegang op www.home.fibaro.com (ca. 2 minuten tijd)
3. Log uit van www.home.fibaro.com - onthoud het wachtwoord en login voor toekomstig gebruik en voor iPhone configuratie
4. Ga naar de iPhone instellingen en zoek Fibaro HC2 (onderin)
5. stel in: IP-adres van de HC2, login, wachtwoord (paswoord en login - dezelfde die je gebruikt voor de instelling van de HC2 (admin / admin is standaard, als je deze gewijzigd hebt gebruik dan de nieuwe gegevens)
6. vul bij Externe instellingen alleen je login - degene die je gebruikt voor home.fibaro.com
7. Zet de HC2 applicatie aan op je iPhone en ga naar blad 2 van het homescreen.
8. Ga naar Configuratie zet het schakelaartje van externe toegang op 1 en vul het wachtwoord in dat je op www.home.fibaro.com hebt aangemaakt.

Apple | Marantz | B&W

• Dshop
Ron_Tweaker schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:13:
Heeft iemand de externe toegang op de iPhone al succesvol geconfigureerd?

Ik heb het volgende aangehouden, maar ik krijg bij het inschakelen van externe toegang de melding: "onjuiste inlog-id of wachtwoord":

1. Download Fibaro HC 2 App uit Appstore (ca. 300 MB)
2. Registreer je toegang op www.home.fibaro.com (ca. 2 minuten tijd)
3. Log uit van www.home.fibaro.com - onthoud het wachtwoord en login voor toekomstig gebruik en voor iPhone configuratie
4. Ga naar de iPhone instellingen en zoek Fibaro HC2 (onderin)
5. stel in: IP-adres van de HC2, login, wachtwoord (paswoord en login - dezelfde die je gebruikt voor de instelling van de HC2 (admin / admin is standaard, als je deze gewijzigd hebt gebruik dan de nieuwe gegevens)
6. vul bij Externe instellingen alleen je login - degene die je gebruikt voor home.fibaro.com
7. Zet de HC2 applicatie aan op je iPhone en ga naar blad 2 van het homescreen.
8. Ga naar Configuratie zet het schakelaartje van externe toegang op 1 en vul het wachtwoord in dat je op www.home.fibaro.com hebt aangemaakt.
Ron bel me even, ik heb e.a werkend.

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
Dshop schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:24:
[...]

Ron bel me even, ik heb e.a werkend.
Ik ben ook wel benieuwd naar een oplossing. Heb dezelfde stappen genomen als Ron, maar ook ik kreeg het niet aan de praat.

• Dshop
Criminelis schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:52:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar een oplossing. Heb dezelfde stappen genomen als Ron, maar ook ik kreeg het niet aan de praat.
Staat je IOS device vermeld onder gebruikerspaneel in de tab panelen?
Ik heb hier voor ieder IOS product een andere gebruiker aangemaakt.
Later kun je deze gebruikers dan eventueel volgen via GPS en schakelen of een melding instellen zodra deze in de buurt zijn van jouw HC2 of een andere locatie.

• Criminelis
Dshop schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:06:
[...]

Staat je IOS device vermeld onder gebruikerspaneel in de tab panelen?
Ik heb hier voor ieder IOS product een andere gebruiker aangemaakt.
Later kun je deze gebruikers dan eventueel volgen via GPS en schakelen of een melding instellen zodra deze in de buurt zijn van jouw HC2 of een andere locatie.
Ja, zowel mijn iPhone als iPad zie ik een de device lijst staan. Voor mijn iPhone heb ik een gebruiker Niels, en voor de iPad een gebruiker iPad. Beide accounts zijn beveiligd met een password, de optie voor een pincode staat uit.

Lokaal inloggen gaat prima, maar via internet doet de app niets. Inloggen via de browers op home.fibaro.com gaat wel goed.

[update]
Het werkt! Jouw reactie zorgde ervoor dat er opeens een belletje begon te rinkelen. Het was een domme fout. Ik vulde me lokale login gegevens in op de plek waar ik mijn home.fibaro.com logins gebruikte |:( Toch bedankt voor je reactie!

[ Voor 13% gewijzigd door Criminelis op 29-08-2013 22:45 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
Criminelis schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:12:
[...]

Ja, zowel mijn iPhone als iPad zie ik een de device lijst staan. Voor mijn iPhone heb ik een gebruiker Niels, en voor de iPad een gebruiker iPad. Beide accounts zijn beveiligd met een password, de optie voor een pincode staat uit.

Lokaal inloggen gaat prima, maar via internet doet de app niets. Inloggen via de browers op home.fibaro.com gaat wel goed.

[update]
Het werkt! Jouw reactie zorgde ervoor dat er opeens een belletje begon te rinkelen. Het was een domme fout. Ik vulde me lokale login gegevens in op de plek waar ik mijn home.fibaro.com logins gebruikte |:( Toch bedankt voor je reactie!
Het kan handig zijn om een pincode te gebruiken, hierdoor ben je sneller online.
Let op wanneer je de app. remote gebruikt moet je iedere keer de remote activeren.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Dshop schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:40:
[...]

Het kan handig zijn om een pincode te gebruiken, hierdoor ben je sneller online.
Let op wanneer je de app. remote gebruikt moet je iedere keer de remote activeren.

Succes
Ja, op mijn iPhone leek dat wel het geval. Wel onhandig. Op Android leek het overigens wel goed te gaan. WiFi is lokaal en 3G is remote, heb het even getest en hij leek automatisch te switchen.

Misschien dat jij dat weet. Kan je ook een scene kan maken dat wanneer je geen lokale verbinding meer hebt, je dan van huis bent en eventueel een scene kan starten. Dit in plaats van een GPS locatiebepaling. Volgens mij zou dat de accuduur ook alleen maar ten goede komen.

Want als ik het met GPS doe, zou ik iedere keer als ik van huis ga eerst in de app remote moeten activeren, toch?

Zijn er hier eigenlijk meer mensen die scenes gekoppeld hebben aan de locatie van een device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
Je zou dit kunnen doen via een ping naar je iphone.
Wanneer het product uit het locale netwerk verdwijnt start er een scène
Dit heeft ook nadelen, denk er maar eens aan wat er gebeurt al je mobiele device leeg is. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Dshop schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:07:
Je zou dit kunnen doen via een ping naar je iphone.
Wanneer het product uit het locale netwerk verdwijnt start er een scène
Dit heeft ook nadelen, denk er maar eens aan wat er gebeurt al je mobiele device leeg is. :S
Haha, ja, daar heb je wel een punt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ik heb zelf geen HC2 maar maak gebruik van een App (automateitapp.com) om te kijken of ik geconnect ben met me WIFI als ik geconnect/niet geconnect ben dan stuur ik een htttp request.

Heb ook een trigger op me voordeur en achterdeur welke ik om de zoveel tijd reset. Dus check met een regel of me achter-, voordeur geopend is en dat ik niet gecconnect ben >> dan ben ik weg.

De kans dat me telefoon leeg is en ik de deur open doe is vrij klein om deze kans nog kleiner te maken zit ik er ook aan te denken om een http request te sturen als me batterij bijna leeg is en als die weer vol is.

Maar tot opheden lijkt het allemaal goed te werken (maar me telefoon is dan ook nooit leeg).

Bovenstaande zou je ook kunnen verwerken in je ping verhaal (tenzij je geen deursensoren hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Criminelis schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:22:
[...]

Daar heb ik eerder in dit topic al het één en ander over verteld hoe ik dat zelf heb ondervangen. Bijvoorbeeld een 20min time-out voordat alles getriggert wordt. Later heb ik dat wel weer eruit gehaald omdat ik nu ook mijn alarm heb gekoppeld en die schakel in altijd in als ik weg ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
Criminelis schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:22:
[...]

Het kan nog "slimmer" in het verleden deze optie andersom gebruikt, NL toestel komt binnen het netwerk (komt thuis) Actie: lampen aan deur van het slot.

Resultaat, avondje druk aan de telefoon, toestel leeg , ik ga naar bed iPhone op de lader.
Een aantal minuten later Iphone wordt wakker, lampen aan en deur van het slot. :(
Gelijk maar even iets anders bedacht. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die automateitapp ziet er leuk uit. Biedt toch wel mogelijkheden. Ik heb bijvoorbeeld een NFC sticker bij mijn bed. Als ik ga slapen haal ik mijn telfoon er langs, gaat mijn wekker aan en het geluid uit. Als ik dan die app op dat moment ook een notificatie naar mijn HC2 kan laten verzenden dan kan die daar een scene op laten starten.

Maar wie weet of de Fibaro HC2 iets kan met http requests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al antwoord van Fibaro

Dear Sir,

You can activate a scene via API command. Below I'm sending API command about run a scene:

http://xxx.xxx.xxx.xxx/ap...ontrol?id=yy&action=start

where:

xxx.xxx.xxx.xxx - it is IP your HC2
yy - it is ID your a scene

If you access to HC2 before then you can't set login settings. When you don't access then your command will be look as below:

http://<LOGIN>:<PASS>@<IP>/api/sceneControl?id=<SCENE ID>&action=start

Biedt weer mogelijkheden :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
CheLLo, dit had je op het Fibaro forum ook kunnen vinden, daar staan nog véél meer http requests :)
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t=1252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Je had het eerder over de Jablotron Oasis, ik heb de Oasis hangen. Dus mocht je meer willen weten!

Hoe ga je de verschillende beveiligings-zones opvangen met de gekozen set? Hoe schakel je de goede zones in vanuit je hal/slaapkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rb338 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:14:
CheLLo, dit had je op het Fibaro forum ook kunnen vinden, daar staan nog véél meer http requests :)
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t=1252
Top, dat is inderdaad handig dat forum :)

Ik heb het nu ook werkende. Ik houd mijn telefoon tegen een NFC sticker aan en thuis start een scene.
Nu nog een paar nuttige toepassingen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^ Word het geen tijd voor een apart topic voor HomeCenter gebruikers want dit algemene topic wordt nu vol 'gespammend' ;) met HomeCenter gerelateerde vragen/antwoorden

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik wil op mijn nieuwe badkamer dimbare LED verlichting plaatsen. Ik heb al ontdekt dat de enige manier om deze leds via zwave te bedienen (/te dimmen) is door gebruik te maken van de 'Fibaro FGD-211 Z-Wave Micromodule Dimmer' in combinatie met de 'Fibaro FGB-001 Dimmer Bypass'.

Omdat ik toch nieuwe schakelaars ga plaatsen, lijkt het veel handiger om de FGD-211 aan te sluiten op twee pulsschakelaars, in plaats van een 'normale' aan/uit schakelaar. Ik kan echter nergens een pulsschakelaar vinden die goed kan worden ingebouwd. Kan iemand me hiermee verder op weg helpen?

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Die hebben vrijwel alle merken hoor, vaak alleen niet standaard op voorraad bij de bouwmarkten aangezien de gewone consument ze zelden zal toepassen.

Overigens heb je maar 1 pulsschakelaar per dimmer nodig. Zowel harder als zachter laten branden doe je met dezelfde knop.

[ Voor 29% gewijzigd door HvB83 op 05-09-2013 21:49 ]

• The-Source
Bij Jung heet het een maak schakelaar.
Misschien dat ik het type nummer nog wel ergens heb liggen voor het basiselement.
De 531eu is een enkelvoudige impuls/maak schakelaar

[ Voor 17% gewijzigd door The-Source op 05-09-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik was toevallig ook bezig om spullen bij elkaar te zoeken:
http://www.elektrototaalm...t-als-een-beldrukker.aspx
Dit is een dubbele met twee gescheiden drukkers.
Nee, bij de gammel of dergelijke kun je ze niet halen (wel eventueel bij een gespecialiseerde tent zoals een installateur maar dan alsnog vaak op bestelling en een stukkie duurder;))

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
scorpion303 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:43:
Ik wil op mijn nieuwe badkamer dimbare LED verlichting plaatsen. Ik heb al ontdekt dat de enige manier om deze leds via zwave te bedienen (/te dimmen) is door gebruik te maken van de 'Fibaro FGD-211 Z-Wave Micromodule Dimmer' in combinatie met de 'Fibaro FGB-001 Dimmer Bypass'.
Mocht je ook een neutraal draad bij je schakelaar hebben (of deze makkelijk bij kunnen trekken), dan heb je waarschijnlijk die Dimmer Bypass niet nodig.
Ik gebruik hier ook dimbare led lampen zonder bypass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop

Omdat ik toch nieuwe schakelaars ga plaatsen, lijkt het veel handiger om de FGD-211 aan te sluiten op twee pulsschakelaars, in plaats van een 'normale' aan/uit schakelaar. Ik kan echter nergens een pulsschakelaar vinden die goed kan worden ingebouwd. Kan iemand me hiermee verder op weg helpen?
http://www.domotica-shop....kelaar-trend-p-16416.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Precies, heb ik in mijn keuken ook ingebouwd icm Fibaro Dimmer. Werkt perfect en ook geleverd door Dshop. Mijn gezin moest er wel ff aan wennen, maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ik heb de BJ schakelplaat en die voelt icm een Fibaro dimmer een stuk meer solide aan dan een duwi set constructie (dit ter info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338

Is het niet zo dat die Fibaro dimmer alleen op 230V werkt? Of heb je ook een 230V led-strip? Als je namelijk een adapter (12 of 24V) achter de dimmer hebt zitten, gaat dat niet werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Uit de manual:
As the Dimmer it operates under the following loads:
- conventional incandescent
- halogen 230V
- low voltage halogen 12V (with electronic transformers)
- dimmable LED
- when used with FGB001 it may operate with any dimmable load up
to 500W
Ook dat zou volgens mij dus gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Hangt er vanaf, als de trafo dimbaar is, dan kan dat gewoon. Ik heb bijv. 12 V spots in m'n keuken hangen met een ringkerntrafo ertussen, die kan ik gewoon dimmen met een Fibaro dimmer. Bij ringkern kan dat altijd (maar die hebben het nadeel dat ze brommen), bij elektronische trafo's moet je opletten of er specifiek op vermeld is dat ze dimbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Ah ja, dan moet het kunnen idd. Ik heb 230V halogeen die ik dim met de Fibaro dimmer. Op die manier was het hele domoticasysteem eigenlijk een logische keus, want de Fibaro modules waren goedkoper dan allemaal losse trafo's en/of dimmers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGP
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 12:48
The-Source schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:28:
Bij Jung heet het een maak schakelaar.
Misschien dat ik het type nummer nog wel ergens heb liggen voor het basiselement.
De 531eu is een enkelvoudige impuls/maak schakelaar
Yep, deze heb ik ook gebruikt om al mijn schakelaars te vervangen, prima ding en niet duur.
Aan de onderkant is deze schakelaar in het midden ook iets minder diep dan andere schakelaars, geeft net dat beetje extra speling in volle dozen.

Hornbach heeft ze standaard op de plank liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dank voor de tips! Ik ben inmiddels weer heel wat wijzer geworden.

Hebben jullie wellicht (ook) ervaring met het plaatsen van meerdere LED drivers op 1 (Fibaro) dimmer? Ik wil graag zes 12v ledspots (zoals bijv.: http://www.123ledspots.nl...wledspot-12v-7w-arms.html ) via twee (dim-able) led drivers (zoals bijv. http://www.123ledspots.nl...mator-voor-3-philips.html ) op 1 fibaro FGD-211 dimmer aansluiten. Ik weet alleen niet of het gangbaar is om meerdere LED drivers op één dimmer te plaatsen?

Het is allemaal wel flink puzzelen. Met name de combinatie met spatwaterdicht (12v / IP65) spul, dat enerzijds genoeg licht geeft en anderzijds wel (via zwave) dimbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik ga dat toevallig over 6 weken in mijn nieuwe badkamer doen: 2x trafo naar 2x3 inbouwbspots(IP65).
Daar gaan ledlampen in van 4w per stuk (equivalent 50W halo)
Als het goed is moet dat werken en anders druk ik die weerstand erbij.
Ik schakel hem met de dubbele puls waarbij ik de andere op de rgbw controller aansluit op de witte schakelaar en dan daarop een RGBW strip.
Ik kan dan alsnog het ding includen etc en aansturen met de controller.
Ik bijpass overigens ook de fibaro rgbw module met een afstandsbediening controller voor lokale bediening.
Het zou moeten werken maar ik kan het nog niet testen gezien het spul vanuit china op dit moment onderweg is;)

(ik had overigens deze: http://www.dmlights.nl/dm_lights_fgl_out_dm_111002~00FN9 keer 6 en 2 van deze trafos: http://www.dmlights.nl/os...s_os_htm105_230_240~00TV3, achteraf besloten dat er toch led inging (meegekocht met de ledstrips uit china) dus de trafos zijn overkill maargoed, er kan altijd nog halo in dan O-) )

[ Voor 19% gewijzigd door DRuw op 08-09-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Ik heb de Everspring rookmelders. Voor meer veiligheid zou ik de melders onderling willen linken; gaat er een af, dan moeten de anderen ook afgaan. Aan de binnenkant zit een sticker waarop staat "interconnect maximum of 38 units", ik neem aan dat ze daarmee bedoelen wat ik voor ogen heb. In de documentatie kan ik er echter niks over terugvinden of dat kan en zo ja hoe. Aangezien het geen apparaten met vaste voeding zijn vermoed ik dat het niet mogelijk is om ze direct vanaf de z-wave controller aan te sturen. Maar hoe kan ik ze dan wel onderling op een alarm laten reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 17:40
Heb je geprobeert om via ze associations te koppelen (dit geldt voor de Vera controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Dat was ook mijn eerste ingeving, maar ik kan ze maar met een handjevol devices (allemaal relais, geen dimmers of andere rookmelders bijv.) associëren. Mogelijk zoek ik naar een functie die deze melder niet heeft, maar de stickers op de achterkant brengt me aan het twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:26
Ik heb de handleiding van de everspring ook even bekeken, en deze verschilt van bijv. de floodsensor, in de zin dat de overstromingssensor ook de WAKE_UP command class ondersteunt, maar de rookmelder niet.

Dit zou suggereren dat de rookmelder een zogenaamd FLIRS (Frequently listening) device is en ongeveer elke 250ms of 1000ms wakker wordt n.a.v. een beamsignaal. Ik kan het alleen nog even niet checken voor je, want ik heb mijn rookmelder nog niet geinclude in het netwerk.

FLIRS apparaten kun je gewoon via normale associatie met elkaar koppelen en het duurt dus maximaal een seconde voor het alarmsignaal propageert.

Batterijapparaten die de wake-up class ondersteunen worden traditioneel elk wake-up interval wakker en zijn dus niet geschikt om binnen een redelijke termijn een signaal door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ik haalde uit de manual dat je wel rookmelder kon koppelen. Nog niet geprobeerd, want iedereen lag al te slapen...

Even een crosspost......maar heeft iemand ervaring met de Filtrete 3M50 thermostaat?

[ Voor 27% gewijzigd door screamhouse op 09-09-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
screamhouse schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:33:
Ik haalde uit de manual dat je wel rookmelder kon koppelen. Nog niet geprobeerd, want iedereen lag al te slapen...

Even een crosspost......maar heeft iemand ervaring met de Filtrete 3M50 thermostaat?
Is niet modulerend dus zal met de meeste moderne ketels helaas niet fatsoenlijk werken (alleen aan/uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

9 van de 10 moderne ketels hebben NAAST de opentherm een overrulende aan/uit schakeling hoor... daar heb ik mijn Horstmann / Secure ASR nu ook gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Is mijn ketel ook niet, ik weet alleen niet goed hoe ik hem aan moet sluiten met de C wire.

• Dshop
DRuw schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:47:
9 van de 10 moderne ketels hebben NAAST de opentherm een overrulende aan/uit schakeling hoor... daar heb ik mijn Horstmann / Secure ASR nu ook gewoon op.
Klopt maar dan werkt de open therm functie niet meer.
Bij sommige ketels is het mogelijk om een schakelaar tussen (voor) de thermostaat en ketel te plaatsen wanneer je dan de temp van de thermostaat bijvoorbeeld op 23C zet kun je het geheel overnemen met z-wave en blijven de functies van de thermostaat en ketel in stand. ( sommige ketels vallen in storing wanneer er geen terugkoppeling in van de thermostaat.)

• HvB83
Dshop schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:29:
[...]
Is niet modulerend dus zal met de meeste moderne ketels helaas niet fatsoenlijk werken (alleen aan/uit)
Dat is een beetje kort door de bocht. Ook zonder de parameter vanaf een modulerende thermostaat zal de ketel nog steeds moduleren, zij het niet meer op kamertemperatuur. Om ook daarmee te gaan moduleren voegt in de praktijk niet zo'n grote winst toe. Ook jongens als cvtuning.nl (die er toch prat op gaan dat ze een ketel zo efficient mogelijk kunnen inregelen) roepen dat het op een fatsoenlijk afgestelde installatie die waterzijdig goed is ingeregeld het rendement niet meer echt verhoogt.

Uit comfortoverweging zou je er misschien wel toe kunnen besluiten, maar ook dan is er in mijn optiek in de meeste huizen veel meer winst te behalen door de pompsnelheid te verlagen, je radiatoren/convectoren goed waterzijdig in te regelen, etc.

• DRuw

DRuw

en even for the record: mijn aan/uit regeling werkt prima hoor. en via opentherm is de ketel gewoon aangesloten op een noodthermostaat welke overruled wordt door mijn ASR relais.
Ik zie momenteel echt niet de winst van een opentherm constructie bij een (recent) nieuwbouwhuis...

• Dshop
HvB83 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:23:
[...]

Dat is een beetje kort door de bocht. Ook zonder de parameter vanaf een modulerende thermostaat zal de ketel nog steeds moduleren, zij het niet meer op kamertemperatuur. Om ook daarmee te gaan moduleren voegt in de praktijk niet zo'n grote winst toe. Ook jongens als cvtuning.nl (die er toch prat op gaan dat ze een ketel zo efficient mogelijk kunnen inregelen) roepen dat het op een fatsoenlijk afgestelde installatie die waterzijdig goed is ingeregeld het rendement niet meer echt verhoogt.

Uit comfortoverweging zou je er misschien wel toe kunnen besluiten, maar ook dan is er in mijn optiek in de meeste huizen veel meer winst te behalen door de pompsnelheid te verlagen, je radiatoren/convectoren goed waterzijdig in te regelen, etc.
Helemaal mee eens, alleen wordt de opentherm functie nogal eens als een "must have" naar voren geschoven.
De versie als hieronder beschreven is in de basis gelijk aan die van DRuw, sommige ketels kunnen ook worden voorzien van een 2e schakeling waardoor e.a. nog eenvoudiger is te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-12-2013
Iemand ervaring met inbouwen Fibaro schakelaars (1x3kw en 2x1.5 kw)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
hilgie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:39:
Iemand ervaring met inbouwen Fibaro schakelaars (1x3kw en 2x1.5 kw)?
Ik heb er van allebei een in mijn huis zitten, een voor de mechanische ventilatie, en een voor mijn badkamerspiegelverwarming. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
Nou, compleet geen elektricien, maar moeilijk kan het niet zijn. Maar dat plaatje kom ik (en het ligt echt aan mij) niet uit.

Even maar de 1x3 kw:
- Ik heb een lichtschakelaar met blauw en bruin eraan;
- Blauw en bruin moet ik aansluiten op fibaro;
- Moet ik nu dan ook nog wat doorverbinden (lussen) op het fibaro dingetje?;
- Wat gaat er vanuit mijn fibaro nu naar mijn lichtschakelaar en/of naar het licht zelf dan?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Je hebt een bestaande schakelaar met blauw en bruin eraan? Dat lijkt me niet zo logisch. Meestal zit er aan een schakelaar bruin (fase, hier staat spanning op) en zwart (schakeldraad, deze is op spanning als de schakelaar aan staat, anders niet).
De blauwe draad (nul-draad) is normaal niet onderbroken en wordt niet geschakeld.

De fibaro 1x3KW heeft een N L I O S1 S2 aansluiting.

de N moet aan de blauwe (neutral, nul)
de L moet aan de bruine (fase, permanente spanning)

omdat de switches een gescheiden relaiscircuit bevatten, en je er in principe alles mee kunt schakelen, zit er een input en een output op, I en O.

de I moet aan ook aan de bruine, dit is de inputkant van het relais.
de O moet aan de zwarte schakeldraad die naar je verbruiker gaat.

tussen de L en de S1 (en eventueel tussen de L en de S2) doe je de schakelaar. Hier gebruik je het beste ook een bruine draad voor de L zijde en een zwarte voor de S1 zijde.

Omdat er vaak geen blauwe draad naar de schakelaar loopt, trek je of een blauwe draad naar de schakelaar, of bouw je de schakelmodule in de verdeeldoos in het plafond.

Maar als je dit niet weet, zou ik een electricien inschakelen, teveel risico op ongelukken anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Bruin (L) en blauw (N) sluit je gewoon direct aan op je module. Vanaf je schakelaar komt een zwarte draad, die doe je op de S1 ingang, deze stuurt een puls naar het relais dat hij moet schakelen. De bruine draad splits je met een lasdop en daarna doe je hem op de ingang van de module (aanduiding weet ik even niet, hij zit ergens in het midden).

En vervolgens de O1 aansluiten op de zwarte draad van je lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
Je hebt natuurlijk gelijk over het schakeldraad (duh).

Ik zal straks ff de lichtschakelaar eraf halen en kijken of er blauw aanwezig is.

Dus:
- Voor bruin gebruik je een lasdop en dan 2 bruine eruit. Eentje naar L en eentje naar I?
- De schakelaar moet dus gewoon verbonden worden tussen L en S1 (ongeachte wat voor kleur snoer je daarvoor gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
__fred__ en HvB83,

Bedankt, ga het zo meteen even proberen als ik thuis ben.

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
Oh, om te includen in Vera, moet ik daarvoor gewoon aan/uit gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
3x achter elkaar snel indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
HvB83 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:50:
3x achter elkaar snel indrukken.
3x aan/uit bedoel je toch?
Of aan - uit - aan?

[ Voor 5% gewijzigd door hilgie op 13-09-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Yep, maar dat wil nog wel eens lastig zijn, ik zou hem includen via de B micro-switch op het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Als je een aan/uit-schakelaar hebt in plaats van een pulsdrukker, dan is het 3x aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Maar zoals Fred zegt, met zo'n schakelaar lijkt me dat bijna niet te doen, dus zou ik het als je het nu allemaal nog aan het inbouwen bent gewoon via die microswitch op de module doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Denk er wel aan dat includen moet gebeuren tussen de vera en het device binnen korte afstand. Includen via buur-nodes gaat je niet lukken, dus of met je vera onder de arm, of de module binnen bereik brengen van de node. In het geval van het laatste, moet je ff je netwerk optimaliseren na het plaatsen van de module op zijn finale plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

__fred__ schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:18:
Denk er wel aan dat includen moet gebeuren tussen de vera en het device binnen korte afstand. Includen via buur-nodes gaat je niet lukken, dus of met je vera onder de arm, of de module binnen bereik brengen van de node. In het geval van het laatste, moet je ff je netwerk optimaliseren na het plaatsen van de module op zijn finale plek.
Dat staat in de manual ja... bij mij lukt het in 99% van de gevallen ook via de andere modules (maar gezien het in de manual staat zal ik het je niet anraden;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Oh ja, houd er rekening mee dat het wel eens heel snel 3x drukken is bij de fibaro. Ik kreeg hem laatst (nieuwe 2x1.5 switch van fibaro) niet middels de aan/uit schakelaar toegevoegd aan het netwerk. Dacht dat ik een doa had. Maar nee hoor, 3x heel erg snel knopje op de fibaro zelf drukken en hij werd toegevoegd. Moest zo snel gebeuren, was nooit haalbaar geweest met de lichtschakelaar zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Even een vraagje:
Ik heb een deursensor van Everspring (deze http://www.wirelesswonen....ing-Deur--Raamsensor.html)
Al een tijdje reageert het ding al niet en heb en een maand of wat geleden ook uit de controller gegooid.
Hij is wel actief in de zin dat als de deur open of dichtgaat de led kort brand en ook de tamper switch reageert in de zin dat de led (zeer) kort aangaat.
Ik krijg het ding alleen met geen mogenlijkheid geinclude op zowel mijn Vera als de Zipabox.
Ook resetten volgens de manual werkt niet, de led knippert wel op aanraken van de tamper switch maar de led blijft niet aan zolas aangegeven.
Iemand die dit bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Al een nieuwe batterij erin gedaan? En een reset gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door HeroS op 15-09-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

zit een nieuwe batterij in (ondanks dat hij 3 jaar mee zou moeten gaan) en de reset werkt dus niet lijkt het?
3keer binnen anderhalve seconde de tamper indrukken en dan binnen een seconde weer indrukken tot de led uitgaat maar de led blijft dan helemaal niet aan... hij gaat alleen kort aan door het knopje in te drukken maar thats it....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Die drie keer niet te snel drukken. Elke keer moet je een kort piepje horen. De vierde keer moet ie een langere piep geven en de led moet dan langer branden.

Het kostte mij ook wat moeite met mijn flood sensor van everspring. Uiteindelijk lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
OVerigens kun je hem ook nog een keer via de normale remove node procedure verwijderen (ook al komt ie niet meer voor op je controller). Het doorlopen van de remove node sequence, reset hem ook.

(Ik realiseer me nu dat het piepen vast iets is van alleen een alarm sensor zoals de flood sensor, misschien doet de deursensor dat wel niet.)

[ Voor 27% gewijzigd door __fred__ op 16-09-2013 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
DRuw schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:17:
zit een nieuwe batterij in (ondanks dat hij 3 jaar mee zou moeten gaan) en de reset werkt dus niet lijkt het?
3keer binnen anderhalve seconde de tamper indrukken en dan binnen een seconde weer indrukken tot de led uitgaat maar de led blijft dan helemaal niet aan... hij gaat alleen kort aan door het knopje in te drukken maar thats it....
Als hieronder staat beschreven ( _fred_ ) even via de VERA of Zipabox excluden, dit geld voor alle z-wave producten. Je kunt deze gewoon excluden, ook als deze nooit zijn toegevoegd aan jouw netwerk.
De Z-Wave chip wordt tijdens productie en soms ook vlak na het inbouwen steekproefsgewijs getest op functionaliteit.
Zo kan het voorkomen dat een nieuw product niet kan worden toegevoegd. in 99 van de 100 gevallen is dit zo opgelost door eerst te excluden.
Bij sommige systemen maakt dit tegenwoordig deel uit van de standaard procedure tijdens includen. (reset functie Zipato en eDomotica)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik ga nog eens stoeien dan. hij heeft het prima gedaan op de vera maar ineens niet meer.
Ik zie aan de led dat hij nog steeds statussen doorgeeft maar ik kan hem niet includen/excluden op de vera noch de zipabox en het ding zelf resetten volgens de procedure in de manual werkt ook niet.
Ik ga vanmiddag maar weer ff stoeien, ik post de resultaten wel;)
Tnx voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Heb hier nu ook een fibaro deursensor die stug weigert om zichzelf te laten includen danwel te laten resetten. Vanavond maar eens met een andere batterij proberen of hij dan meer activiteit vertoont.

Weet je zeker dat die bij jou nog goed is Druw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Het is een everspring, geen Fibaro unit.
Die Fibaro unit is normaal al een draak om te installeren inderdaad maar die everspring niet normaal gesproken.
Ik heb er al een nieuwe batterij in gedaan maar ik heb er nog een liggen dus ik ga wel wat aanklooien vanavond denk ik. hij werkt wel en ik zie aan de led dat hij de statusverandering opmerkt. Lijkt me stug dat ineens de zender kreupel is ofzo...
Als je bij die Fibaro unit er een tempsensor aanhangt ben je ook snel door je batterij heen he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Laatst online: 18-09 07:40
Heeft er iemand ervaring met de draadloze schakelaars van de Ikea? Het zijn die schakelaars die je in het stopcontact steekt en daarin de stekker van bijv. je lamp in steekt.

Heb zojuist mijn RFXCOM ontvangen en aangesloten op mijn PC maar ik krijg die stopcontacten niet geschakeld. Ik kan de schakelaars op de Ikea site niet vinden en weet zo niet meer welke naam ze daar hadden. Op de ontvanger staan echter wel wat gegevens en volgens die gegevens zijn ze van het merk Everflourish type EMW200. De ontvanger heeft type EMW200R en de afstandsbediening EMW200T. Ik ga er daarom vanuit dat het type EMW200 is. Werkt op 433.92 MHz.

In de RFXCOM manager en Domoticz staat de EMW200 bij de apparaten en ook in de handleiding wordt deze vermeld. Echter als ik de juiste huiscode en unit code selecteer en het aan signaal verstuur dan gaat het stopcontact niet aan. Het lampje op de RFXCOM gaat wel branden.

Deze signalen ontvangen doet de RFXCOM helaas niet dus ik kan hem de schakelaar niet laten leren. Ben handmatig alle huis en unit codes afgegaan maar helaas. Als ik Google op EMW200 dan kom ik de specs van de RFXCOM tegen waarin staat dat het moet werken. De praktijk is echter anders.

Heeft iemand van jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 13:03
Die IKEA dingen gebruiken KOPPLA oid, moet je vaak apart activeren op de RFXCOM. Vaak met meegeleverde software

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Loekie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:54:
Die IKEA dingen gebruiken KOPPLA oid, moet je vaak apart activeren op de RFXCOM. Vaak met meegeleverde software
Heb ze gegoogled en die zijn het niet. De plaatjes zien er anders uit. Kunnen ook maar 3 apparaten op.

Blijkbaar is het toch de EMW200. De volgorde van de unit codes is anders dan die op de afstandsbediening (+1). Heb ze nu op 1 na aan de praat. Die laatste heeft denk ik met het bereik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
s_schimmel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:48:
Heeft er iemand ervaring met de draadloze schakelaars van de Ikea? Het zijn die schakelaars die je in het stopcontact steekt en daarin de stekker van bijv. je lamp in steekt.

Heb zojuist mijn RFXCOM ontvangen en aangesloten op mijn PC maar ik krijg die stopcontacten niet geschakeld. Ik kan de schakelaars op de Ikea site niet vinden en weet zo niet meer welke naam ze daar hadden. Op de ontvanger staan echter wel wat gegevens en volgens die gegevens zijn ze van het merk Everflourish type EMW200. De ontvanger heeft type EMW200R en de afstandsbediening EMW200T. Ik ga er daarom vanuit dat het type EMW200 is. Werkt op 433.92 MHz.

In de RFXCOM manager en Domoticz staat de EMW200 bij de apparaten en ook in de handleiding wordt deze vermeld. Echter als ik de juiste huiscode en unit code selecteer en het aan signaal verstuur dan gaat het stopcontact niet aan. Het lampje op de RFXCOM gaat wel branden.

Deze signalen ontvangen doet de RFXCOM helaas niet dus ik kan hem de schakelaar niet laten leren. Ben handmatig alle huis en unit codes afgegaan maar helaas. Als ik Google op EMW200 dan kom ik de specs van de RFXCOM tegen waarin staat dat het moet werken. De praktijk is echter anders.

Heeft iemand van jullie tips?
De RFXcom is een tranceiver en kan wel degelijk signalen zenden en ontvangen. Sommige draadloze producten laten zich alleen toevoegen door het commando van de remote in te leren. Daar de meeste 433MHz producten slechts 1 kant op communiceren is het altijd even goed nadenken over wat je wilt bereiken. Wanneer je er echt niet uitkomt even een mailtje naar support@rfxcom.com of jouw zij reageren doorgaans zeer snel. Je kunt natuurlijk ook jouw leverancier benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
HvB83 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:57:
Heb hier nu ook een fibaro deursensor die stug weigert om zichzelf te laten includen danwel te laten resetten. Vanavond maar eens met een andere batterij proberen of hij dan meer activiteit vertoont.

Weet je zeker dat die bij jou nog goed is Druw?
Probeer je de Fibaro wel te in/excluden met het kapje dicht? anders werkt het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Er zijn naar mijn ervaring 2 manieren; ofwel met de kap erop en de onderste tamper switch, of met de binnenste knop, maar dan met de achterste tamper switch wel gesloten en een magneetje erbij. Beide manieren werken bij deze op het moment even niet. Maar als je hem op de ene manier hebt geinclude, kan je hem daarna niet op de andere manier excluden (lastig als je hem hebt vastgeplakt..:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
HvB83 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:21:
Er zijn naar mijn ervaring 2 manieren; ofwel met de kap erop en de onderste tamper switch, of met de binnenste knop, maar dan met de achterste tamper switch wel gesloten en een magneetje erbij. Beide manieren werken bij deze op het moment even niet. Maar als je hem op de ene manier hebt geinclude, kan je hem daarna niet op de andere manier excluden (lastig als je hem hebt vastgeplakt..:) ).
Met de kap erop moet je de module in principe altijd kunnen excluden. ongeacht op welke manier deze is aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Dshop schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:33:
[...]

De RFXcom is een tranceiver en kan wel degelijk signalen zenden en ontvangen. Sommige draadloze producten laten zich alleen toevoegen door het commando van de remote in te leren. Daar de meeste 433MHz producten slechts 1 kant op communiceren is het altijd even goed nadenken over wat je wilt bereiken. Wanneer je er echt niet uitkomt even een mailtje naar support@rfxcom.com of jouw zij reageren doorgaans zeer snel. Je kunt natuurlijk ook jouw leverancier benaderen.
De RFXCOM ondersteund het ontvangen van een EMW200 signaal niet. Staat op pagina 3 van de handleiding van RFXCOM zelf. Vandaar dat de ontdek functie niet werkt voor dit Ikea setje. Als de codes dan niet helemaal overeenkomen is het wat gezoek welke je moet helpen. :-)

Nu nog een Raspberry bestellen en hem daar aan hangen. Dan kan ik hem ergens in het huis zetten waar ik overal bereik heb. Nu komen de signalen helaas niet overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
s_schimmel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:34:
[...]

De RFXCOM ondersteund het ontvangen van een EMW200 signaal niet. Staat op pagina 3 van de handleiding van RFXCOM zelf. Vandaar dat de ontdek functie niet werkt voor dit Ikea setje. Als de codes dan niet helemaal overeenkomen is het wat gezoek welke je moet helpen. :-)

Nu nog een Raspberry bestellen en hem daar aan hangen. Dan kan ik hem ergens in het huis zetten waar ik overal bereik heb. Nu komen de signalen helaas niet overal.
Pas wel even op dat je de RFXcom niet op de Pi zet maar er een stukje vandaan, dit komt met name de ontvangt ten goede.
Pagina: 1 ... 21 ... 76 Laatste