/dev/null
De schoorsteen moet roken...
Maar de "eigen" content ala reviews/beursreportages zijn vooralsnog gewoon van laag niveau... Zodra je in de buurt van Ome Anand komt mag je er over opscheppen wmb... nu... nee.
Enne reclame/semi takeover hoeft niet storend te zijn:
http://www.jungfrauzeitung.ch/
Die draaien al jaren permanent met de jumbo ads boven/rechts en het is eigenlijk altijd wel elegant.
Mischien omdat de content providers door het niet-standaard formaat zowaar aandacht aan hun uiting moeten geven...
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Met de flash banner zelf heb ik geen probleem, enkel als ik naar boven scroll heb ik geen zijbalk meer om te navigeren. Met Grade B is die balk ook weg. Geen oplossing voor mij dusI-Michiel schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:19:
deze link: http://tweakers.net/devicedetect?forceDeviceGrade=B
is de oplossing voor deze verschrikkelijke flash uitingen.
Anoniem: 242706
Bedankt, zo ziet het er inderdaad veel beter uit!I-Michiel schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:19:
Dit toont maar weer aan dat te opdringerige reclame juist averechts werkt: tot nu toe had ik nog nooit echt problemen gehad met de reclames hier en had ik dus ook geen reden om tegenmaatregelen te nemen. In dit geval ben ik echter heel blij met bovenstaande link, en naar aanleiding van dit soort reclames overweeg ik ook om toch maar eens een adblocker te gaan installeren.

Natuurlijk, maar de essentie van mijn post is nu juist dat ik aan allemaal extra's geen waarde hecht. Ik kom hier voor het forum en om heel af en toe een nieuwsbericht te lezen. Ik waardeer je inzet hoor, maar wat mij betreft is het hele forum er geen haar beter op geworden sinds enkele jaren geleden toen de search beter werd ingericht.crisp schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:08:
[...]
Je hoeft er natuurlijk ook geen gebruik van maken, maar velen doen dat wel dus de behoefte is er wel degelijk. Het is ook nagenoeg onmodelijk om het iedereen altijd naar de zin te maken natuurlijkAls er echter dingen zijn die jij specifiek mist of verbetert zou zien worden dan staat het je natuurlijk vrij om een feature request te posten in Lieve Devvers (maar bedenk wel dat onze devtijd erg schaars is en we lang niet zoveel kunnen realiseren als we zouden willen...)
Goed, genoeg van mijn klaagzang, als IT technisch georiënteerde website moet je vooruitstrevend blijven en daar horen nu eenmaal investeringen met bijbehorende financiering bij.
[ Voor 4% gewijzigd door silmaril8 op 09-07-2010 11:38 ]
Nu zit er bovenaan, dus boven het horizontale hoofdmenu, dus ook reclame, en dat is irritant. Doet de adverteerder ook geen goed, ik irriteer me en dat zal niet de emotie zijn die de adverteerder bij mij wil oproepen
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Nogmaals: als er wel dingen zijn die je verbetert zou willen zien: schroom niet om dat te meldenGH45T schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:36:
[...]
Natuurlijk, maar de essentie van mijn post is nu juist dat ik aan allemaal extra's geen waarde hecht. Ik kom hier voor het forum en om heel af en toe een nieuwsbericht te lezen. Ik waardeer je inzet hoor, maar wat mij betreft is het hele forum er geen haar beter op geworden sinds enkele jaren geleden toen de search beter werd ingericht.
Intentionally left blank
- Dell latitude 120L - Intel Celeron M 1,6 Ghz
- 504 MB geheugen (raar getal trouwens
- Windows XP sp3
- IE 8.0.6001.18702IC
Waar kan ik trouwens mn flashversie vinden?
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Zojuist is de animatie aan de zijkanten er uit gehaald, dat zorgt er in ieder geval voor dat de uiting minder druk oogt.
[ Voor 3% gewijzigd door Jaap op 09-07-2010 11:50 ]
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Cloud computing (sponsored topic) (Topicstarter: Microsoft)

En een vreselijk Windows icoon in plaats van de normale foldertjes
Oh sorry: Gesponsorde topics
@vvv juist
[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 09-07-2010 11:52 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik heb volgens mij geen last meer van het bevriezen van Ff zoals ik daarnet had.Jaap schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:43:
Ik wil iedereen die eerder problemen ondervond even aanraden om zijn cache van zijn browser even te legen.
Zojuist is de animatie aan de zijkanten er uit gehaald, dat zorgt er in ieder geval voor dat de uiting minder druk oogt.
Edit@sjaakduhuuhl: daar is een eigen topic voor. In je prefs kan je sponsored topics laten verbergen.
[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 09-07-2010 11:52 ]
Lees de MEDsRoom42 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:49:
Ja, hoor! Nou ook het forum wordt niet gespaard van commerciele content:
Cloud computing (sponsored topic) (Topicstarter: Microsoft)
[afbeelding]
En een vreselijk Windows icoon in plaats van de normale foldertjes
Zie je direct dat daar geen enkele reden tot zeuren is.
[ Voor 60% gewijzigd door Dirk op 09-07-2010 11:51 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verder is geen reclame natuurlijk beter (lees prettiger) maar is deze oplossing niet heel verkeerd. Afgezien van wat technische probleempjes hier en daar heb ik persoonlijk nooit zo'n enorme moeite met dit soort advertenties. Natuurlijk trekt het de aandacht, dat geknipper. Maar dat is ook beetje het idee
Vraag me af of je zo'n site takeover niet kan voorzien van een sluit mogelijkheid die opgeslagen word in je cookie, wellicht alleen voor ingelogde users? Dan kom je de vaste gebruikers tegemoet.
[ Voor 23% gewijzigd door bonzz.netninja op 09-07-2010 11:57 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Haalt niets uit. Mijn probleem is volgens mij alleen nog verergerd..Jaap schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:43:
Ik wil iedereen die eerder problemen ondervond even aanraden om zijn cache van zijn browser even te legen.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Dat is ideaal, nu zie ik het onding helemaal niet meer (zelfs met flash aan)Jaap schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:43:
to be honest: ik denk niet dat er prioriteit gegeven zal worden aan problemen met bètaversies van browsers...Armada. schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:59:
Mac OS X + Firefox 4.0b1 loopt kut en poeier, de browser is traag en crasht met regelmaat. Cache legen heeft niet geholpen. Wat gaan jullie er nu aan doen?
Intentionally left blank
Gezien het feit dat de problemen spelen bij verschillende versies van browsers moet jullie je prioriteit maar eens leggen bij het weghalen van deze onzin.crisp schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:03:
[...]
to be honest: ik denk niet dat er prioriteit gegeven zal worden aan problemen met bètaversies van browsers...
In het netwerk staat ook niets dat zulke content zou blokkeren.
De schermresolutie is het ook niet (1600x1200)
- Gentoo x64
- Flash 10,0,45,2 (zoals Osiris eerder al zei, 10.1 bestaat niet voor x64 linux)
- Telenet (België)
- Opera 10.60, Chromium 5.0.375.99 , Firefox 3.6.6
Gezien de rest van die topic mag ik me blijkbaar echter gelukkig prijzen (ik zit op een oud bakje met een singlecore CPU..)
Dat doe ik dus ook altijd, maar dan meer met de reden om de focus van m'n browser terug te krijgen zodat ik kan scrollen. Opent er opeens een nieuwe tab met Xbox rommel. Dit is echt te irritant voor woorden hoor.Fiber schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:49:
Ik heb mijn browser meestal full-screen open staan en heb de gewoonte om 'als ik mijn cursor even kwijt ben' naast het frame te klikken. Zat ik vanmorgen dus gelijk op een of andere rottige x-box pagina.....
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik ook..NMe schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:12:
[...]
Nooit ten koste van de bruikbaarheid van de site wat mij betreft. Ik denk dat we deze uiting gerust allemaal een blunder kunnen noemen.

Blijf verdomme van m'n css af!
En flashblock (die standaard aan staat hier) helpt daar ook niet tegen.
Ik heb niets tegen dit soort advertenties zolang het beperkt wordt gebruikt, maar een eigen feature de nek omdraaien en daarmee de site om zeep helpen voor mensen die de feature gebruiken...
Erg handig, de site zo!
[edit]
Zo ziet mijn fp er normaal uit:

[ Voor 8% gewijzigd door krvabo op 09-07-2010 12:40 ]
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Nee, ik lees elke dag de FP met veel plezier. Maar ik kan wel toe zonder, bijvoorbeeld, live verslagen van al die grote events. Maargoed, ik begrijp de wens ook heus wel daarbij te zijn. Het is alleen wel zo dat áls je vind dat deze advertentie uiting te ver gaat - en daar ben ik niet de enige in - dat je daar dan ook de consequenties van moet accepteren.Wilbert de Vries schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:52:
[...] Als ik je zo hoor kun je nu ook al prima zonder de FP
Beter dan als het over de artikelen heen gezet wordt dat is voor mij echt een reden om meteen de pagina af te sluiten.
www.nolimitoss.nl
Hallo met Tim
Had nooit gedacht dat tweakers.net zo diep zou zinken, wat een enorme blunder.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hey, zo ziet Tweakers.net er sowieso veel beter uit!I-Michiel schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:19:
Wooooops!Dirk schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:56:
Je hebt wel op zowel het forum als op de fp in je instellingen de banners uitgeschakeld? (Moet 2 keer.)
ik222 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:51:
Deze vorm van reclame gaat echt veel en veel te ver. Dit verminderd gewoon de functionaliteit van de site op deze manier om het nog maar niet te hebben over het compleet verkloten van de lay out.
Welke functionaliteit mis je na de laatste aanpassingen van crisp?ik222 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:51:
Deze vorm van reclame gaat echt veel en veel te ver. Dit verminderd gewoon de functionaliteit van de site op deze manier om het nog maar niet te hebben over het compleet verkloten van de lay out.
[ Voor 30% gewijzigd door zeef op 09-07-2010 13:20 ]
Ik heb gewoon het "nieuwe" template, maar dan wel zonder tracker. Blijkbaar krijg je deze advertentie dan ook niet te zien.curry684 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:56:
[...]
Hangt ook van je template af, ik heb ze ook niet op nightlife oude template (anders had ik ook een dag niet meer op forum gekeken).
De uiting zal niet zomaar verdwenen zijn, ik heb namelijk de hele ochtend nog niets gezien.
[ Voor 17% gewijzigd door FirePuma142 op 09-07-2010 13:31 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Een aantal combinaties die problemen opleverden zijn uitgeschakeld.FirePuma142 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:30:
Ik snap er niks van, maar ik zie de hele advertentie niet? Ik gebruik W7 64-bits, Chrome 5.0.375.99/ IE8.0.7600.16385. Ingelogd, uitgelogd, maakt allemaal geen verschil.
De uiting zal niet zomaar verdwenen zijn, ik heb namelijk de hele ochtend nog niets gezien.
Mijn processor is altijd 100% belast met die advertenties hier, niet normaal meer.
@Zeef, ook de mensen, zoals ik, met een resolutie van 1024x768?
[ Voor 15% gewijzigd door jessewillem op 09-07-2010 13:37 ]
Het volgen van een link naar een reactie, je springt na het laden kneiterhard weer omhoog.zeef schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:18:
[...]
[...]
Welke functionaliteit mis je na de laatste aanpassingen van crisp?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Klopt niet, ik had B (op mijn laptop), maar ik zag wel de ad.Dirk schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:52:
Controleer eens of http://tweakers.net/devicedetect op iets anders dan A staat? want dan verdwijnt de tracker, maar ook deze ad.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik heb niet de hele topic gelezen, alleen de topicstart, omdat ik hier alleen kom om mijn ergernis te uiten.
Als jullie weten dat het problemen geeft zet het dan uit. Vind het erg jammer en had het zeker van tweakers.net niet verwacht.
WinXP SP3 op AMD Athlon X2 64 processor met Firefox 3.6.6
Zal toch AdBlock Plus maar installeren zeker.
👑
Hij schiet soms even naar 20 - 30 % bij het laden van de pagina maar geeft verder geen problemen. Blijft wel dat ik het een lelijke advertentie vind
Specs: 7 jaar oude Dell Inspiron 8600, Centrino, Pentium M 1.5 GHz, 2 Gig, Geforce FX Go 5650, 1680x1050 Windows XP SP3 32 bit, Google Chrome 5.0.375.99, Flash Player 10,1,53,64. Geen abbo, geen blockers.
Geen Crashes, de site laadt net zo snel of langzaam als altijd, Ik heb mijn browser window nu net zo smal als de site, dus geen ads meer aan de zijkanten, alleen aan de bovenkant, maar dat kun je weg scrollen. Zeer fluctuerend CPU gebruik tussen 5 en 30 procent, 1,3 Gig geheugen in gebruik met ongeveer 20 tabs open en al een dag of 3 geen reboot meer gedaan. Het went dus allemaal wel. Ik zie de ad trouwens niet in alle forum topics, vreemd!
Kijk voor de gein nu eens even op Nu.nl....... Wordt je ook niet vrolijk van!

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 09-07-2010 14:23 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En je hebt gelijk, Nu.nl vindt ik echt verschrikkelijk met die advertenties. Met die Heavy Rain campagne was Tweakers net zo sloom op al mijn computers.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchy007 op 09-07-2010 14:29 ]
IE 8 32 bits levert de 'prachtige' zwarte achtergrond, maar het inladen van de site duurt nu 5 sconden. Erg vervelend bij het doorlopen van allerlei topics! Verder is het snel scrollen in een topic stukken trager. (Op een Intel Q8200, 4 GB ram met HD2900XT. Dat zou niet zo traag mogen zijn...)
IE 64 bits levert de achtergrond niet, alleen een verspringing van de content na inladen.
Safari (Macbook Pro 2,53Ghz 4GB Ram, Snow Leopard) heeft ook problemen met inladen van de site (slomer, slomer scrollen wat cpu en geheugengebruik van de flashplayer). Inladen is echter nog trager dan op mijn desktop bak met IE 8 32 bits.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Geen idee, hier is het met grade B weer mooi schoon. Al heb ik wel het gevoel dat het allemaal wat smaller is, maar "that's a small price to pay' om weer normaal te kunnen klikken+scrollen via de zijbalk zonder naar andere sites te gaan.Dirk schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:56:
Oh, tot nog toe claimt iedereen dat met grade B de ad verdween...
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Geheugen upgrade?! Omdat een website een advertentie besluit te tonen? Écht niet.
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Ik hoop dat dit besluit weer terug gedraaid wordt. Zelf vind ik die "site takeover" reclames zwaar irritant, het liefste mijd ik deze sites, het is dat T.net zeer informatief is en de community het erom doen.
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Terug gezet naar B, geen reclame te zien...Dirk schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:56:
Oh, tot nog toe claimt iedereen dat met grade B de ad verdween...
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik wil even mijn waardering hiervoor uitspreken, bijzonder goed opgepakt!
Hipska schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:53:
[...]
Haalt niets uit. Mijn probleem is volgens mij alleen nog verergerd..
mpkossen schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:02:
Oke, hier ligt voor mij echt duidelijk de grens wat ik acceptabel vind: een hele website over laten nemen door een dergelijke obscure advertentie die ook nog eens filmpjes afspeelt! Als het alleen de afbeelding was, oke, maar ook dat filmpje?! Ik snap erg goed dat er aan deze site geld verdient moet worden, maar hij is nu practisch niet meer bruikbaar door de geweldige load die de reclame nodig heeft.
Vandaag ben ik even een beetjeop tweakers.net.
bobsqaud schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:13:
Wat een r*kbanner dit laat mijn browser gewoon crashen
Ik snap ook wel dat er geld verdiend moet d.m.v. die banners maar om zo je users te irriteren gaat me toch te ver wordt er voordat een banner geplaats wordt niet eerst gekeken of dit niet irritant is richting de users toe.
Dit valt me toch zwaar tegen van Tweakers
ik222 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:51:
base_ schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:57:
Het eerst laden van de page en daarna verspringen en uitbreiden van de page door de flash reclame vind ik bijzonder irritant! Ik vind bewegende banners eigenlijk al ver gaan: de enige banners die ik ooit interessant vindt (lees aanklik) zijn vrijwel altijd stilstaande banners met content gerelateerde inhoud (electronica forum -> onderdelen, hardware nieuws-> hardware banner), al die bewegende en overheersende zooi is echt niet aantrekkelijk. Ik vraag me af of hierdoor binnenkort mijn tweakotine gaat dalen, mijn adblock gebruik gaat toenemen of ik maar gewoon niet meer inlog (en me niet meer betrek bij inhoud).
ajakkes schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:09:
Ik vroeg me af waarom mijn browser volledig vastliep. Na herstart van de browser weer lichte problemen. Pagina laad traag, volgende pagina laadt de advertentie niet (geluk bij een ongeluk).
Ik heb niet de hele topic gelezen, alleen de topicstart, omdat ik hier alleen kom om mijn ergernis te uiten.
Als jullie weten dat het problemen geeft zet het dan uit. Vind het erg jammer en had het zeker van tweakers.net niet verwacht.
WinXP SP3 op AMD Athlon X2 64 processor met Firefox 3.6.6
Zal toch AdBlock Plus maar installeren zeker.
Obiter dictum schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:37:
Geheugen upgrade? Ik gebruik adblock, en deze staat al enkele maanden op T.net uit, maar na vandaag is hij zeker weer aan! Hij gaat wel weer uit, maar niet voordat die nare advertentie weg is.
Geheugen upgrade?! Omdat een website een advertentie besluit te tonen? Écht niet.
^^ Met al die gebruikers boven mij. Als ik zo een beetje het topic doorlees is meer dan de meerderheid toch écht niet blij met dit soort rotzooi. Ik hoop dan ook dat jullie zo een blunder als dit snel er weer uithalen.Terw_Dan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:41:
En je zou toch verwachten dat je met 2GB een heel eind komt als je verder niets boeiends doet. Wat ook prima lukt, tenzij dit soort flashzooi geladen wordt.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb al heel de dag last van hoog CPU gebruik en tijdelijk vastlopende browser en weet nu dus eindelijk dat het aan tweakers ligt
P4 2.8 met 2gb DDR
IE8 (8.0.6001.18702)
XP SP2
Gemiddeld iets van een 10 tabblaadjes open waarvan 1 met een redelijke java app, 1 gmail, 1 google reader en 2 outlook webmails. Dan nog wat willekeurige nieuwsberichten op fok en tweakers en gewone saaie html paginas.
edit: en vlak na het posten vandit bericht ging hij ook nog eens onderuit.
[ Voor 8% gewijzigd door FReNsJ op 09-07-2010 15:03 ]
Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?
Anoniem: 76345
- Bij het lanceren wordt netjes aangekondigd dat dit een proef is (die hoogstwaarschijnlijk een vervolg krijgt) en dat het slechts voor 24 uur is.
- Die aankondiging doet men niet voor niets. Men weet dat dit niet direct heel goed valt in de GoT gemeenschap.
- Dit betekent ook dat men weet dat er mogelijk problemen zullen zijn, dus weet men ook dat men die moet herstellen als ze zich voordoen. De aankondiging van Daniel noemt men ineens 'heel netjes!!!' maar ik had niet anders verwacht, als ik Jaap's bericht lees, dus waarom die 'opluchting'?
- Gezien het feit dat dit een proef is, die tijdelijk is, waaraan men blijkbaar een evaluatie plakt, begrijp ik echt niet waarom mensen het 'onacceptabel' noemen. Mag t.net dan helemaal niet innoveren? Moet alles tot op het bot getest worden? Als je denkt dat dat kan: lees eens een boekje over Tmap en software testing.
- Natuurlijk komt ook weer terug dat het een vercommercialisering van de site is, het is allemaal de schuld van de VNU, en t.net zit al langer op de glijdende schaal... Onzin allemaal. Er moet geld verdiend worden, dat is moeilijk in deze tijd, de medewerkers van t.net zullen liever ook geen advertenties tonen, maar je moet wat; zoveel abo's worden er nou ook weer niet verkocht.
De technische problemen zijn natuurlijk knullig. Ik lees dat de scripts van buiten t.net komen, wat in principe niet gek is in deze industrie, maar ik denk dat men daar toch wel iets kritischer op mag zijn. Maar goed, uitputtend testen is een utopie, dus je kan het toch nooit helemaal voorkomen.
Voor de mensen die boos zijn: take a deep breath, de wereld vergaat niet.
Mensen die het ergens niet mee eens zijn laten altijd duidelijk hun stem klinken dan mensen die het wel prima vinden. Hoewel ik zelf geen technische problemen heb ondervonden, is het natuurlijk heel naar dat de site bij sommige mensen niet goed fuctioneerde. Gelukkig heeft Daniël nu aangegeven dat dit in de toekomst anders aangepakt gaat worden.Joopieboy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:59:
^^ Met al die gebruikers boven mij. Als ik zo een beetje het topic doorlees is meer dan de meerderheid toch écht niet blij met dit soort rotzooi. Ik hoop dan ook dat jullie zo een blunder als dit snel er weer uithalen.
Toch vind ik deze banner-opzet an sich een heel stuk minder storend dan constructies die je bij veel andere sites tegenkomt, met als toppunt de interstitial. Ook div's die binnen komen vliegen over de content heen en weggeklikt moeten worden vind ik erger dan deze advertentie. Zolang een banner de content niet in de weg zit, kan ik me er moeilijk aan storen.
Wat sommige mensen zich misschien niet realiseren is dat de online advertentiemarkt natuurlijk ook niet meer hetzelfde is als een aantal jaar terug. Je kan een bedrijf wel een superdeluxe jpeg-banner aanbieden van 400x80px, maar daar kom je nu echt nergens meer mee. Het zou fijn zijn als alle websites ter wereld hun hakken in het zand konden zetten, en verdere integratie van reclame konden stoppen, maar zo werkt het niet. Als één schaap over de dam is, moet je bijna wel mee, anders gaan adverteerders gewoon naar een andere site. Ik vind dat binnen die ontwikkeling Tweakers.net eigenlijk best conservatief te werk gaat, en echt niet zomaar alles accepteert.
[ Voor 3% gewijzigd door WoutF op 09-07-2010 15:18 ]
Laptop 2 blijft FF continue hangen.
Laptop 3 ook.
Laptop 4 heeft een hoge CPU belasting (Centurino 2 van 2,56GHZ) en is takke sloom.
Pc 1 flipt hem ook.
Pc 2 krijg ik niet ingelogd.
Pc 3 gaat sloom maar is nog het beste van allemaal (mijn C2D gamebak).
Groot succes tweakers, echt een groot succes.
LOI cursusje flash anyone?
/me Slingert FF Adblock Plus Add On maar aan

Dat heeft geholpen :-) Tanx! Raar trouwens want ik heb hem niet op B gezet....Dirk schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:52:
Controleer eens of http://tweakers.net/devicedetect op iets anders dan A staat? want dan verdwijnt de tracker, maar ook deze ad.
Verder heb ik hier ook grade B geforceerd. Het was niet meer lekker forummen op deze (oude) werkpc.
Specs
Windows 7
Phenom II 810
3 Gig DDR2
Radeon HD 4670.
Blij dat ik gewoon op Tweakers kan met mijn ouwe trouwe HP NC6000
[ Voor 25% gewijzigd door jessewillem op 09-07-2010 15:45 ]
Dat is een luxe vergeleken met mijn bak. Ik heb dezelfde browser op een Athlon 2400+ met 1GB RAM. Dan werkt het wel verneukeratief op je browsing "experience"zeef schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:44:
Jullie zullen 't niet geloven maar met FF 3.6.6 en een 4 jaar oude Asus C2D T7200 laptop heb ik nergens last van...
Anoniem: 156876

Jammer genoeg doet de stabiele versie het niet beter; Firefox 3.6.6 met Mac OS X 10.6.4, x64 op 1440x900.crisp schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:03:
[...]
to be honest: ik denk niet dat er prioriteit gegeven zal worden aan problemen met bètaversies van browsers...
Constant scrol ik per ongeluk naar de zijkant; dit kan normaal niet dus scrol minder nauwkeurig. Nu schiet ik constant naar de rechterkant omdat er blijkbaar die kant op gescrolled kan worden (er is geen scrollbar te zien, overflow hidden?). Erg vervelend bij het lezen van artikelen, schiet je niet enkel naar onder maar ook naar rechts, met koppijn tot gevolg.
Flash Player doet het goed in mijn processor lijst en zorgt er regelmatig voor dat Firefox even een tijdje blijft hangen. Ik weet dat Mac plus Flash onheil is, maar dit soort problemen had ik niet verwacht op een website als Tweakers.
Directe forum reactie links (ankers) werken niet de eerste keer, je dient handmatig nogmaals de URL te activeren zodat de anker uitgevoerd word. Best vervelend als je andere wat wilt laten zien op GoT, of andersom.
Dat waren mijn klachten, ben met hoofdpijn vertrokken voor vandaag
Anoniem: 95032
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 95032 op 09-07-2010 15:58 ]
Een aantal maanden terug zat ik trouwens lichtjes te denken over de aanschaf van een xbox360. Heb het uiteindelijk niet gedaan, maar ik beloof nu bij deze dat ik nooit een xbox360 zal kopen, laat staan dat crackspel dat de site heeft overgenomen!
Backfire!
Suggestie voor een poll op de FP:
Ga jij crackdown2 kopen?
Microsoft heeft een grootscheepse advertentiecampagne voor crackdown2 opgezet. Ga jij het spel kopen?
• Ja, lijkt me een geweldig spel
• Misschien, eerst ff een review lezen
• Nee, niet mijn genre
• Nee, ik heb geen geld
• Nee, ik heb geen xbox
• Nee, andere reden
• crackwatte?
• Nee, na die baggerad niet meer! TK xbox elite izgs teab
[ Voor 36% gewijzigd door Mentalist op 09-07-2010 17:48 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik geloof alles en iedereen op zijn of haar woord....zeef schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:44:
Jullie zullen 't niet geloven maar met FF 3.6.6 en een 4 jaar oude Asus C2D T7200 laptop heb ik nergens last van...
Overigens ben ik van mening dat iedereen die een bewegende user-icon heeft zijn recht van spreken verspeeld heeft hier. Die zijn minstens zo irritant, vooral die rondwandelende mieren en zo.
Bij jullie zal het natuurlijk nooit problemen geven, maar waarom dan wel bij zoveel users?zeef schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:44:
En niet toevallig dat ik met zoveel systemen problemen heb.
Nogmaals, ik gebruik die add on om normaal op GoT te kunnen komen, ik kan net zo goed flash uitschakelen als zovelen hier, wat is het verschil? Sja dat ik wel een ban krijg met mijn add on en anderen niet?
Ik wil ook nog graag anderen dingen kunnen doen op internet.
Als jullie mij melden dat het geregeld is en wél goed loopt wil ik het best nog eens proberen.
Tot dan is het of blijven posten hier en dan maar flash uitschakelen of een add on (zoals zovelen), of sja, dan maar niet...
[ Voor 39% gewijzigd door Joopieboy op 09-07-2010 16:00 ]
Je hebt een abo, misschien heb je de ads wel gewoon uitstaan op het forum?W3ird_N3rd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:52:
Uit protest heb ik het nieuws op tweakers.mobi gelezen. Irritante lelijke crap. Op GoT heb ik trouwens nergens last van, komt misschien door mijn instellingen. (?)
Wel vreemd trouwens, je hebt wel de underline van een abo, maar volgens jouw profiel heb je er geen?
Da's luxe, ik zal maar niet proberen de site op de Asus A1300 laptop P3 1Ghz met integrated SiS video (die ik nog serieus gebruik!) te bezoeken.zeef schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:44:
Het vinkje voor "Verberg banners?" staat uit.Dirk schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:03:
[...]
Je hebt een abo, misschien heb je de ads wel gewoon uitstaan op het forum?
Ik betaal niet voor een abo iig, maar ben wel crew geweest, dat kan ermee te maken hebben. Maar ik heb verder geen klachten dus niet mee rotzooien aub.Wel vreemd trouwens, je hebt wel de underline van een abo, maar volgens jouw profiel heb je er geen?
[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 09-07-2010 16:12 ]
@W3ird_N3rd, dan zou je op z'n minst de Ex-Crew abo status in je gallery/profiel zichtbaar moeten hebben
Ik vind deze vorm van adverteren ook niet bepaald bij Tweakers passen. Het verruïneerd direct het professionele imago dat Tweakers bij mij heeft.Hooglander1 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:57:
Ik snap dat de schoorsteen moet roken, maar ik vind het spijtig dat tweakers dit tegenwoordig moet toestaan. Als je dit 6 jaar geleden had aangekondigd, dan had iedereen het afgedaan als een 1 april grap... What's next? Content advertising?
Wat je precies bedoelt met content advertising weet ik niet (en google geeft me ook geen eenduidig antwoord) maar adverteren door middel van content is mijn inziens een beter middel voor Tweakers dan zo een site takeover. Uiteraard moet de content dan wel informatief en diepgaand zijn. Als ik me niet vergis heeft Tweakers wel eens advertorials geplaatst, en dat is mijn inziens een goede manier van adverteren bij een site als Tweakers.
De vorm die Tweakers nu gekozen heeft is in ieder geval niet Tweakers waardig.
Ah, dus omdat het een proef is, en dat aangekondigd is, mag er geen ophef over komen?Anoniem: 76345 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:15:
Ik snap de ophef niet zo. Een paar dingen:
- Bij het lanceren wordt netjes aangekondigd dat dit een proef is (die hoogstwaarschijnlijk een vervolg krijgt) en dat het slechts voor 24 uur is.
- Die aankondiging doet men niet voor niets. Men weet dat dit niet direct heel goed valt in de GoT gemeenschap.
- Dit betekent ook dat men weet dat er mogelijk problemen zullen zijn, dus weet men ook dat men die moet herstellen als ze zich voordoen. De aankondiging van Daniel noemt men ineens 'heel netjes!!!' maar ik had niet anders verwacht, als ik Jaap's bericht lees, dus waarom die 'opluchting'?
- Gezien het feit dat dit een proef is, die tijdelijk is, waaraan men blijkbaar een evaluatie plakt, begrijp ik echt niet waarom mensen het 'onacceptabel' noemen. Mag t.net dan helemaal niet innoveren? Moet alles tot op het bot getest worden? Als je denkt dat dat kan: lees eens een boekje over Tmap en software testing.
- Natuurlijk komt ook weer terug dat het een vercommercialisering van de site is, het is allemaal de schuld van de VNU, en t.net zit al langer op de glijdende schaal... Onzin allemaal. Er moet geld verdiend worden, dat is moeilijk in deze tijd, de medewerkers van t.net zullen liever ook geen advertenties tonen, maar je moet wat; zoveel abo's worden er nou ook weer niet verkocht.
De technische problemen zijn natuurlijk knullig. Ik lees dat de scripts van buiten t.net komen, wat in principe niet gek is in deze industrie, maar ik denk dat men daar toch wel iets kritischer op mag zijn. Maar goed, uitputtend testen is een utopie, dus je kan het toch nooit helemaal voorkomen.
Voor de mensen die boos zijn: take a deep breath, de wereld vergaat niet.

Hoe kan Tweakers dan ooit deze proef goed evalueren wanneer er geen ophef zou komen wanneer die terecht is?
En dit innovatie noemen is een behoorlijk gebrekkig definitie van innovatie want dat is het dus absoluut niet.
Aaah die had ik nog niet gezien.Wiethoofd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:13:
In plan: Problemen met nieuwe advertentievorm op Tweakers.net staat toch gewoon Verder zullen takeovers in het vervolg niet meer op het forum worden getoond.
Geloof je niet dat ik crew ben geweest?@W3ird_N3rd, dan zou je op z'n minst de Ex-Crew abo status in je gallery/profiel zichtbaar moeten hebben
Content AdvertisingCrazy Harry schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:14:
Wat je precies bedoelt met content advertising weet ik niet (en google geeft me ook geen eenduidig antwoord) maar adverteren door middel van content is mijn inziens een beter middel voor Tweakers dan zo een site takeover.
Was een 1 april grap.
Dan kreeg je dit soort dingen op het forum:
"Ik heb een spel van

Plaatje van LuNaTiC van toen:
[ Voor 37% gewijzigd door Mentalist op 09-07-2010 16:20 ]
1. Ik zit thuis achter mijn privé laptop. Wel 4GB geheugen dus dat zal schelenJoopieboy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:58:
[...]
Bij jullie zal het natuurlijk nooit problemen geven, maar waarom dan wel bij zoveel users?
En niet toevallig dat ik met zoveel systemen problemen heb.
Nogmaals, ik gebruik die add on om normaal op GoT te kunnen komen, ik kan net zo goed flash uitschakelen als zovelen hier, wat is het verschil? Sja dat ik wel een ban krijg met mijn add on en anderen niet?
Ik wil ook nog graag anderen dingen kunnen doen op internet.
Als jullie mij melden dat het geregeld is en wél goed loopt wil ik het best nog eens proberen.
Tot dan is het of blijven posten hier en dan maar flash uitschakelen of een add on (zoals zovelen), of sja, dan maar niet...
2. Lees de .plan, op GoT komen geen takeovers meer.
3. We gaan beter & breder testen in de toekomst. Zie ook Wilbert daarover : Wilbert de Vries in "Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net"
[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 09-07-2010 16:27 ]
Haal dat snel weg voordat iemand het ziet bij ons. Wie weet gaan ze dat ook nog verkopen...W3ird_N3rd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:14:
[...]
Aaah die had ik nog niet gezien.
[...]
Geloof je niet dat ik crew ben geweest?
[...]
Content Advertising
Was een 1 april grap.
"Ik heb een spel van [afbeelding] gekocht." (maar dan netjes inline)
[afbeelding]

Dat was een epic gone wrong grap zeg..
behoorlijk annoying.
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
Oh ja, dat weet ik nog wel. Dat was ook behoorlijk intrusiveW3ird_N3rd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:14:
Content Advertising
Was een 1 april grap.
"Ik heb een spel van [afbeelding] gekocht." (maar dan netjes inline)
[afbeelding]
Maar ja, dat was een grap... helaas zitten we nu wel erg ver van 1 april af.
Maar dat zou innovatie zijn, wanneer Tweakers een nieuwe advertentievorm bedenkt die wel bij de site past (en werkt om geld te verdienen uiteraard).
Anoniem: 194366
JaAnoniem: 194366 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:28:
Op het forum overigens geen last van takeovers. komt dat omdat ik nog de oude layout gebruik?
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Ook. Maar ook omdat de take-over op het forum uit staat. Toch?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Lees vóór het klagen even deze .plan door :)