Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaap
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 27-07 19:46
Zoals je wellicht gezien hebt, heeft Tweakers.net een nieuwe advertentievariant geïntroduceerd: de zogenoemde site take-over. Hoewel deze uiting niet nieuw is op internet, is het dat wel voor Tweakers.net.

Tweakers.net is altijd een site geweest die kritisch de online-advertentiemarkt volgt en kijkt hoe we een balans kunnen vinden tussen commercieel gewilde uitingen en de gebruikerservaring van de bezoeker. Dit is soms een lastig pad, maar ook wij kunnen en willen niet stil blijven staan. Eerlijk is eerlijk: de schoorsteen moet roken en als het even kan nog voor een lange tijd ook.

Binnen Tweakers.net hebben we daarom goed gekeken of en op welke manier we onze adverteerders meer kunnen bieden, zonder dat dit ervoor zorgt dat onze bezoekers massaal gaan klagen. Hierbij hebben we uiteraard gebruikgemaakt van de feedback die we eerder in dit forum hebben gekregen.

Zo hebben we er bij deze take-over onder andere voor gekozen om geen onderdelen van de uiting over de content te leggen. De uiting bestaat uit een geanimeerde achtergrond van 150px pixels hoog die boven de huidige site wordt getoond, in combinatie met een soort wallpaper links en rechts van de site. Bezoekers met een lage resolutie zullen hierdoor mogelijk de zijkanten niet of niet helemaal zien.

Een ander aspect dat bij eerdere discussies naar voren kwam, is de verhouding tussen de advertentie en de schermresolutie van de bezoeker. Veel bezoekers merkten op dat een uiting van bijvoorbeeld 120px op een netbook met een resolutie van 800x600 pixels een heel groot deel van het schermoppervlak inneemt. We hebben daarom besloten deze bewuste uiting niet te tonen op schermresoluties van minder dan 800 pixels hoog.

Zoals we al langer doen, zal ook deze uiting pas worden geladen als de site zelf is ingeladen. Dit zorgt er wel voor dat na het laden de site voor het gevoel 'verspringt', al proberen we dat al zo snel als mogelijk te doen. Op onze testomgeving trachten we dit nog verder te verbeteren. Ook hebben we geprobeerd de omvang van de benodigde Flash-bestanden te beperken. In plaats van met één grote achtergrond van 500KB te werken, is besloten de uiting op te knippen in drie delen. De totale omvang komt daardoor niet boven de 250KB. Dit is inclusief 50KB aan Javascript-code die nodig is. De devvers werken aan een script dat het met minder regels code af kan en daardoor sneller laadt. Dat script kan dan eventueel een volgende keer worden gebruikt.

Overigens beperken we de duur van deze campagne tot één dag, waarbij deze op alle opgevraagde pagina’s zichtbaar is. We beseffen dat dit een uiting is waar bezoekers niet omheen kunnen, maar denken met onder andere bovengenoemde maatregelen een mooie balans te hebben gevonden tussen het beperken van de overlast die sommigen ervaren en het kunnen aanbieden van een creatieve commerciële uiting op Tweakers.net.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaap
Ik denk dat Wilbert de situatie nog even goed uit heeft gelegd en daar kan ik weinig aan toe voegen.

Betreft de bugs (het crashen op 64 bits systemen) en het 'verspringen'; hier wordt hard aan gewerkt! Zoals Crisp eerder aangaf, de uiting is niet door ons zelf gemaakt maar door een externe partij (zoals de meeste advertenties die je op Tweakers ziet). Zij werken hard aan de bugs die hier gemeld worden en Crisp is inmiddels bezig met een oplossing zodat de site niet verspringt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaap
Haan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:39:
[...]

Is het dan niet een beter idee om het project voor dit moment even stop te zetten, tot de bugs verholpen zijn? Ik heb er dankzij mijn ABO zelf gelukkig geen last van, maar als ik de verhalen zo lees, zou ik ook een dag van de FP wegblijven. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling van een advertentie ;)
Zoals je wellicht kan vermoeden zijn er enkele commerciele belangen die hier een rol spelen. Overigens werkt de uiting naar behoren bij de meeste mensen.

Zou iedereen die momenteel nog werkelijk technische problemen ondervind bij het reageren in dit topic goed kunnen aangeven wat voor systeem men draait (dus: Besturingssysteem + versie, vooral melden of het om 64 of 32 bits gaat, browser+versie). Dit zou heel erg helpen bij de mensen die bezig zijn de problemen op te lossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaap
Ik wil iedereen die eerder problemen ondervond even aanraden om zijn cache van zijn browser even te legen.

Zojuist is de animatie aan de zijkanten er uit gehaald, dat zorgt er in ieder geval voor dat de uiting minder druk oogt.

[Voor 3% gewijzigd door Jaap op 09-07-2010 11:50]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True