Ik heb nergens last van, zijn de problemen verholpen?
Ik had gisternacht hetzelfde, maar dan wel onder een compleet andere softwareconfiguratie: Galeon 2.06 (gecko1.9-gebaseerde browser) op Debian GNU/Linux, zonder flash geinstalleerd. En mijn PC is wel verouderdGlowMouse schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:13:
Hier met XP x64 is de site niet meer te bereiken onder IE8. Het cpu-gebruik schiet omhoog, ik zie bovenaan een wit vlak, links twee verticale vlakken, verder zwart, en kan helemaal niks. En zo verouderd is mijn pc ook weer niet.
GoT bekijken was voor mij pas weer mogelijk toen ik Javascript uitzette.
Verwijderd
Ik zou dat persoonlijk de meest fraaie handelswijze vinden. Niet alleen aangeven dat het een probleem gevonden wordt, maar ook daar naar handelen (al weet ik heus wel dat dat achter de schermen wel gebeurt). Ik ben bang dat dat waarschijnlijk te veel geld kost of te veel reputatieschade oplevert bij adverteerders en daarom niet gebeurt.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:28:
Blij dat het in het vervolg niet meer komt. Maar kunnen jullie de proef niet voortijdig beeindigen?
Al betwijfel ik of enige adverteerder zulke exposure wil, ondanks dat men zegt dat negatieve publiciteit niet bestaat.
Negatieve publiciteit is ook publiciteit.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:24:
[...]
Al betwijfel ik of enige adverteerder zulke exposure wil, ondanks dat men zegt dat negatieve publiciteit niet bestaat.
Ik ben wel zwaar teleurgesteld in de kwalitatieve tekortkomingen van deze uiting.
Mja, ik denk dat er weinig Tweakers zijn die het spel nu niet kennen van naam, en dat is alles wat die adverteerder wil. Voor hun is het dus ongetwijfeld een geslaagde actie. Voor mij persoonlijk: not so much.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Wel interessant om te melden is dat onder Ubuntu het filmpje direct begint te spelen terwijl onder Windows 7 je hiervoor op de Play-knop moet drukken.
Verwijderd
Dat zeg ik dusM-Stone schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:27:
Negatieve publiciteit is ook publiciteit.
Dat was dus echt de laatste keer dat ik op de frontpage te vinden was. Gelukkig niet die irritante ad op GoT, er is duidelijk geen rekening gehouden met mensen die een eigen CSS gemaakt hadden..
en ik vond dat grijs altijd zo fijn omdat dat zo lekker leest. Zwart aan de andere kant..
en ik vond dat grijs altijd zo fijn omdat dat zo lekker leest. Zwart aan de andere kant..
[ Voor 3% gewijzigd door Slapstick op 09-07-2010 19:45 ]
Als deze "overweldigende" #000000-randen creatief zijn, dan hou ik mijn hart eerlijk gezegd vast voor het moment dat de volgende adverteerder 10x zoveel betaalt dan het bureau wat deze Crackdown2-campagne bij T.net naar binnen heeft geschoven....en het kunnen aanbieden van een creatieve commerciële uiting op Tweakers.net.
Ja, ik moet toegeven dat ik advertenties inherent aan het internet vind en dus geen Full-Abo afsluit voor T.net (want dan blijf ik bezig op andere sites) maar een site take-over vind ik eerlijk gezegd wel iets te ver gaan. Zeker als je aan de rechterkant op de Tabjes klikt, wordt je niet netjes via een _new/_blank doorverwezen naar een snelle mini-site. Nee, er komt een of andere geile overlay over de Frontpage heen waarbij een trailer automatisch start, sneller dan de gemiddelde user bij zijn eigen volume-knop kan komen.
[ Voor 0% gewijzigd door MAX3400 op 09-07-2010 20:02 . Reden: Grammar... ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Voor degenen die met zoiets in hun IE8 op (in mijn geval) 64-bits Vista worden verblijd:

Dat was bij mij verholpen door de nieuwste Flash 10.1 te installeren, blijkbaar draaide mijn nauwelijks gebruikte IE8 nog met oudere shockwave/flash
Ik zie wel dat probleem beschreven worden, maar zo gauw niet of dat voor die personen nu opgelost is.

Dat was bij mij verholpen door de nieuwste Flash 10.1 te installeren, blijkbaar draaide mijn nauwelijks gebruikte IE8 nog met oudere shockwave/flash
Volgende Microsoft actie gewoon met Silverlight laten doen. Hebben ze gelijk de doelgroep te pakken.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
au mijn ogen 
Site take-over gaat veel te ver!
wie heeft het al dat zwart bedacht , wat een oncreatief persoon zeg...
Site take-over gaat veel te ver!
wie heeft het al dat zwart bedacht , wat een oncreatief persoon zeg...

[ Voor 13% gewijzigd door Patjeee op 09-07-2010 20:17 ]
Overal die irritante ad, ook op het forum.
Ik zie het ding op het forum anders gewoon nog langskomen
Verwijderd
Meer wil zeggen na deze uiting, neem ik aan.Terw_Dan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:26:
Ik zie het ding op het forum anders gewoon nog langskomen
Een aantal problemen is verholpen, maar - much to the surprise of many, I presume - er zijn ook mensen die geen problemen hebben gehad. We zijn niet zo leip dat we iets online laten staan wat bij iedereen boktMcVirusS schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:15:
Ik heb nergens last van, zijn de problemen verholpen?
Uiteraard. We hebben niet alleen centjes van MS gekregen, we hebben ze ook dingen beloofd en die beloftes moeten we natuurlijk ook nakomenVerwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:28:
[...]
Meer wil zeggen na deze uiting, neem ik aan.
[ Voor 38% gewijzigd door Rataplan op 09-07-2010 20:40 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Ik schrok me rot van deze "uiting".
Ik dacht dat de oprichter van Tweakers was overleden!
(ivm de zwarte achtergrond...)
Kortom: ik vind het helemaal niets.
Advertenties prima, maar niet zo dat deze de site letterlijk overneemt.
Ik dacht dat de oprichter van Tweakers was overleden!
Kortom: ik vind het helemaal niets.
Advertenties prima, maar niet zo dat deze de site letterlijk overneemt.
Het is er gelukkig wel beter op geworden, 9 van de 10 pagina's weet Chrome 5.0.375.99 niet meer wat ie ermee moet doen: Missing Plug-In.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
En net ging IE8 weer op z'n gat hier door dit onding
Dit op WinVista 64b, flash 10.1, draaiende op een X48 / E8400 met 4GB ram en radeon 4870
Dit op WinVista 64b, flash 10.1, draaiende op een X48 / E8400 met 4GB ram en radeon 4870
Verwijderd
Tenzij beloofd was de lezers het bloed onder de nagels vandaan te halen, blijf ik erbij dat de uiting terugtrekken misschien wel de juiste manier van handelen was geweest. Dit is ook niets, ook niet voor Microsoft. Het werkt gewoonweg niet, dus terugtrekken, hergroeperen, uithuilen en misschien over een week/dag de campagne wél goed uitvoeren.Rataplan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:36:
Uiteraard. We hebben niet alleen centjes van MS gekregen, we hebben ze ook dingen beloofd en die beloftes moeten we natuurlijk ook nakomen
Met zoveel technische mankementen doorhinken juist is omdat er nu eenmaal een bedrag tegenover staat lijkt me discutabel.
Of ik moet een heel scheef beeld hebben bij hoeveel mensen het een probleem is hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 20:53 ]
Op zich heb ik met zo'n advertentie niet zoveel moeite. Ik heb Firefox en een vrij snelle pc, en daardoor weinig last.
De reclame is alleen bovenin te zien, maar de rest van de achtergrond is zwart. Dat zwart is gewoon nutteloos, en misschien kan daar de volgende keer iets anders getoond worden. Ik dacht de eerste keer ook dat er iemand was overleden.
Het laden (en renderen) van de ad is traag, en ik ben meestal al wat verder gescrold voordat de volledige ad is weergegeven. Als de bedrijven daarvoor willen betalen vind ik dat prima, maar het is volgens mij niet effectief.
De reclame is alleen bovenin te zien, maar de rest van de achtergrond is zwart. Dat zwart is gewoon nutteloos, en misschien kan daar de volgende keer iets anders getoond worden. Ik dacht de eerste keer ook dat er iemand was overleden.
Het laden (en renderen) van de ad is traag, en ik ben meestal al wat verder gescrold voordat de volledige ad is weergegeven. Als de bedrijven daarvoor willen betalen vind ik dat prima, maar het is volgens mij niet effectief.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dat zijn simpelweg contractuele verplichtingen. MS vindt publiciteit vandaag belangrijk, wij verkopen ze daar ruimte voor - die moet gewoon geleverd worden. Hoe MS over de problemen denkt en op welk niveau er daarover met ze overlegd wordt is mij overigens niet bekend.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:48:
omdat er nu eenmaal een bedrag tegenover staat
Ik denk dat een redelijk forse meerderheid geen last heeft. Aan de pageviews is iig niets te zien (en nee, daarmee wil ik de problemen zeker niet bagatelliseren. Elke bug is er een te veel, dat weten wij heel goed).Of ik moet een heel scheef beeld hebben bij hoeveel mensen het een probleem is hoor.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Zijn er geen voorwaarden als er niet geleverd wordt of kan worden? Het standpunt dat er hoe-dan-ook geleverd moet worden stuit me een beetje tegen de borst. Er zijn vast ook wel clausules over eventuele onbereikbaarheid van de website en dergelijke gevallen.Rataplan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:57:
Dat zijn simpelweg contractuele verplichtingen. MS vindt publiciteit vandaag belangrijk, wij verkopen ze daar ruimte voor - die moet gewoon geleverd worden. Hoe MS over de problemen denkt en op welk niveau er daarover met ze overlegd wordt is mij overigens niet bekend.
De pageviews zijn misschien niet direct een indicatie. Misschien dat al die mensen die steeds pagina's opnieuw moeten inladen omdat er iets vastloopt het deel dat de website links laat liggen compenseertIk denk dat een redelijk forse meerderheid geen last heeft. Aan de pageviews is iig niets te zien (en nee, daarmee wil ik de problemen zeker niet bagatelliseren. Elke bug is er een te veel, dat weten wij heel goed).

Een bug zou ik de huidige problemen niet willen noemen, daarvoor zijn er teveel verschillende dingen aan de hand.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 21:05 ]
Geen idee.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:04:
[...]
Zijn er geen voorwaarden als er niet geleverd wordt of kan worden?
Toen ik Tweakers.net opende (het is mijn standaard startscherm) dacht ik dat Firefox was gecrasht omdat het lang duurde om te laden en weet aan Firefox. Maar toen ik een andere site opende had ik geen problemen met laden, drukte ik op homebutton of bookmarks toolbar om naar tweakers of GoT te gaan begon het weer lang duren met laden van jullie site. Ik heb vrij snelle verbinding en niet al te oude pc van 1,5 jaar oud en daarnaast gebruik ik Firefox 3.6 op Vista 64 machine met 4 GB geheugen. Ik denk dat de code slecht is geïmplementeerd waardoor het laden van jullie site te lang duurt en Firefox niet leuk vindt om erop te wachten. Een gemiste kans vind ik om goed te testen of het überhaupt goed zal gaan werken voor andere Tweakertjes met oudere hardware. Ik zou als jullie was maar eerst goed moeten nadenken hoe jullie de code moeten implementeren in Tweakers en GoT. En daarbij vind ik niet erg om die advertenties te zien krijgen en daar heb ik mooi adblocker addon van Firefox.
Verwijderd
Dat is dus niet de bedoeling, dat staat in de gebruiksvoorwaarden (neem ik aan, je kan ervoor geband worden in ieder geval). Je maakt nou eenmaal gebruik van een groot (ontwikkel)team en dat moet betaald worden. Wil je geen abbo dan moet je toch op een andere manier de kosten beuren.Ebonite schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:07:
En daarbij vind ik niet erg om die advertenties te zien krijgen en daar heb ik mooi adblocker addon van Firefox.
Uiteraard zitten daar wel grenzen aan en ik denk dat dat vooral het probleem is vandaag.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 21:10 ]
Een flashblocker installeren werkt natuurlijk ook. Niemand die je verplicht flash af te spelen. Advertenties heb ik voor t.net gewhitelist, maar flash.. echt niet.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:09:
[...]
Dat is dus niet de bedoeling, dat staat in de gebruiksvoorwaarden (neem ik aan, je kan ervoor geband worden in ieder geval). Je maakt nou eenmaal gebruik van een groot (ontwikkel)team en dat moet betaald worden. Wil je geen abbo dan moet je toch op een andere manier de kosten beuren.
Uiteraard zitten daar wel grenzen aan en ik denk dat dat vooral het probleem is vandaag.
Overigens zag ik wel dat er nu wel naar custom css wordt gekeken en deze op z'n minst niet meer overschreven wordt, waarvoor hulde.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
En aan de andere kant; Ik heb er spontaan een abo voor genomen dus Tweakers is er ook niet armer op geworden
Geen idee of het al vermeld is, maar als ik op 'last post' klik bij een topic sprint ie niet naar de laatste post. Weet niet of dit bij alle jumpers zo is.
Verwijderd
Armer worden ze er sowieso niet op, aangezien de banner er is omdat er een flinke zak geld voor betaald is, niet omdat ze het zo'n tof spel vinden. Jammer dat dat alleen ten kosten moet gaan van de ervaring van de gebruikers, je kan heel wat mensen bannen die hier spontaan een ad-blocker voor hebben gepakt.Tha_T schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:05:
En aan de andere kant; Ik heb er spontaan een abo voor genomen dus Tweakers is er ook niet armer op geworden
Oh, zo kan het ook:

Verwijderd
Ik draai graag Flash voor andere zakenkrvabo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:48:
Een flashblocker installeren werkt natuurlijk ook. Niemand die je verplicht flash af te spelen. Advertenties heb ik voor t.net gewhitelist, maar flash.. echt niet.
Tipje: optie B selecteren.
Custom CSS is niet iets waar we altijd 100% rekening mee kunnen houden, simpelweg omdat we natuurlijk niet weten wat mensen daar precies aan eigen rules in hebben gezet. Ik probeer over het algemeen wel nog specifiekere rules te vermijden en !important al helemaal...krvabo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:48:
[...]
Overigens zag ik wel dat er nu wel naar custom css wordt gekeken en deze op z'n minst niet meer overschreven wordt, waarvoor hulde.
Intentionally left blank
Dan nu weer tijd voor positief nieuws: Over een half uur zijn we (tijdelijk) volledig van deze ellende af, wat een opluchting!
En blij ook dat de klok bijna 12 uur slaat, ik kan er niet langer tegen 
Vind het vreemd dat zoveel mensen (en ook de crew) steeds praten over de extra inkomstenderving die nodig is.
Zonder twijfel zal de pricewatch nog steeds het meeste geld opleveren.
Ik vraag me af hoeveel tweakers beseffen dat het aanklikken van een link naar een product op een webshop de webshop behoorlijk veel geld kost. Men zou dat eens inzichtelijk moeten maken...
Uiteindelijk (en dat is niet wat ik teruglees) is het deze geweldige community die het geld met bakken naar binnen laadt, zonder 'ons' geen Tweakers.
Zoals eerder gemeld biedt Tweakers ons het 'product', maar als wij niet tevreden zijn met het 'product' kunnen we het helaas niet terugbrengen, maar moeten we er een dag tegenaan kijken... spijtig, in mijn ogen.
Vind het vreemd dat zoveel mensen (en ook de crew) steeds praten over de extra inkomstenderving die nodig is.
Zonder twijfel zal de pricewatch nog steeds het meeste geld opleveren.
Ik vraag me af hoeveel tweakers beseffen dat het aanklikken van een link naar een product op een webshop de webshop behoorlijk veel geld kost. Men zou dat eens inzichtelijk moeten maken...
Uiteindelijk (en dat is niet wat ik teruglees) is het deze geweldige community die het geld met bakken naar binnen laadt, zonder 'ons' geen Tweakers.
Zoals eerder gemeld biedt Tweakers ons het 'product', maar als wij niet tevreden zijn met het 'product' kunnen we het helaas niet terugbrengen, maar moeten we er een dag tegenaan kijken... spijtig, in mijn ogen.
Over die ad blocker en het gedoe eromheen zal ik maar zwijgen, vind het op schofterige af hoe hier met ons word omgegaan. Zo van er klagen er maar een paar en we kunnen het niet zien aan de statistieken dus niks aan de hand. Hoezo kop in het zand steken?
Om het maar algemeen te houden, bij velen crasht de boel omdat dit gewoon knullig gedaan is. En daarvoor zoeken mensen oplossing. Kunnen jullie ons daarvoor straffen? Zeer zeker, maar dan vind ik het waanzin dat iemand met een ad blocker harder word aangepakt als iemand die flash heeft uitstaan, ik noem maar wat. Beiden zien die meuk niet en kunnen dan normaal Tweakers bekijken, so...?
Ik noem dit een toevalstreffer dat het wel werkt bij sommigen. Als ik als elektricien een machine aflever die maar af en toe werkt word ik ontslagen, en hier word de gebruiker afgescheept?
Om het maar algemeen te houden, bij velen crasht de boel omdat dit gewoon knullig gedaan is. En daarvoor zoeken mensen oplossing. Kunnen jullie ons daarvoor straffen? Zeer zeker, maar dan vind ik het waanzin dat iemand met een ad blocker harder word aangepakt als iemand die flash heeft uitstaan, ik noem maar wat. Beiden zien die meuk niet en kunnen dan normaal Tweakers bekijken, so...?
Ik noem dit een toevalstreffer dat het wel werkt bij sommigen. Als ik als elektricien een machine aflever die maar af en toe werkt word ik ontslagen, en hier word de gebruiker afgescheept?
[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 10-07-2010 00:01 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:35:
[...]
Armer worden ze er sowieso niet op, aangezien de banner er is omdat er een flinke zak geld voor betaald is, niet omdat ze het zo'n tof spel vinden.
offtopic:
Mijn reactie was enigszins sarcastisch bedoelt
Mijn reactie was enigszins sarcastisch bedoelt
Moet je niet doen anders denken ze dat je positief bent.
Ik zie, vooral op imagehostingsites, wel eens van die reclames die een volledige website over de "hoofd"website heenleggen als reclame. Rechtsbovenin komt dan een knop "skip this ad". Pas wanneer je daarop drukt krijg je de site die je moest hebben te zien.
Hoewel achterlijk intrusive zou ik, als de adverteerder met alle geweld iets speciaals wil, deze vorm prefereren wanneer deze slechts 1x weergegeven zou worden per 24 uur. Zodat de bagger met één F5 ook weer weg is (of wanneer je "skip this ad" hebt gedrukt). Het gaat dan wel over de content, maar de ellende stopt dan tenminste na die ene keer, en de adverteerder heeft zijn exposure gehad.
Een paar gesponsorde nieuwsitems tussen het gewone nieuws (wel met duidelijk SPONSOR in de titel) zou ik zelfs ook geen grote probemen mee hebben.
Je kan ook het Tweakers.net logo linksbovenin te grazen nemen, zolang het maar statisch blijft. Vette exposure.
Voor één dag alle smilies vervangen zou voor mij op het randje komen. Kan afhankelijk van de uitvoering ook grappig zijn.
De achtergrond van de menubalk aan de top mag je van mij ook verpatsen voor 24 uur als je daar veel geld voor krijgt.
Het hele "Reviews & features" blok kan wmb ook voor 24 uur verpatst worden als dat nodig is, evenals de 2 "belangrijkste nieuwsitems" boven het nieuws.
Er zijn genoeg speciale advertentiemogelijkheden te verzinnen die waarschijnlijk geen threads met 300+ posts spawnen.
Als ik een slimme adverteerder was zou ik denk ik liefst één van de belangrijkste-nieuws blokjes willen hebben, en daarachter een serieuze en fatsoenlijke review/informatiepagina van mijn product zetten, bij voorkeur van t.net zelf (in dit geval b.v. een review van het spel waar het hier om gaat).
Een flashblocker is niet speciaal gemaakt om ads te blocken maar gewoon om alle irritante multimedia CPU suckers een halt toe te roepen. Een adblocker is wèl speciaal gemaakt om ads, en daarmee de inkomstenbron van veel websites, te blocken.
Hoewel achterlijk intrusive zou ik, als de adverteerder met alle geweld iets speciaals wil, deze vorm prefereren wanneer deze slechts 1x weergegeven zou worden per 24 uur. Zodat de bagger met één F5 ook weer weg is (of wanneer je "skip this ad" hebt gedrukt). Het gaat dan wel over de content, maar de ellende stopt dan tenminste na die ene keer, en de adverteerder heeft zijn exposure gehad.
Een paar gesponsorde nieuwsitems tussen het gewone nieuws (wel met duidelijk SPONSOR in de titel) zou ik zelfs ook geen grote probemen mee hebben.
Je kan ook het Tweakers.net logo linksbovenin te grazen nemen, zolang het maar statisch blijft. Vette exposure.
Voor één dag alle smilies vervangen zou voor mij op het randje komen. Kan afhankelijk van de uitvoering ook grappig zijn.
De achtergrond van de menubalk aan de top mag je van mij ook verpatsen voor 24 uur als je daar veel geld voor krijgt.
Het hele "Reviews & features" blok kan wmb ook voor 24 uur verpatst worden als dat nodig is, evenals de 2 "belangrijkste nieuwsitems" boven het nieuws.
Er zijn genoeg speciale advertentiemogelijkheden te verzinnen die waarschijnlijk geen threads met 300+ posts spawnen.
Als ik een slimme adverteerder was zou ik denk ik liefst één van de belangrijkste-nieuws blokjes willen hebben, en daarachter een serieuze en fatsoenlijke review/informatiepagina van mijn product zetten, bij voorkeur van t.net zelf (in dit geval b.v. een review van het spel waar het hier om gaat).
Een flashblocker blockt gewoon alle flash, niet alleen advertenties. Ik gebruik ook flashblock, want ik wil niet overal "grappige" geluidjes/muziekjes/spelletjes en andere crap en ik wil mijn CPU ontlasten. Als ik een flashobject daadwerkelijk wil zien klik ik erop. Ik zou er ook voor kunnen kiezen om domweg de flashplugin niet te installeren, maar dan doet youtube het ook niet meer.Joopieboy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:58:
Een flashblocker is niet speciaal gemaakt om ads te blocken maar gewoon om alle irritante multimedia CPU suckers een halt toe te roepen. Een adblocker is wèl speciaal gemaakt om ads, en daarmee de inkomstenbron van veel websites, te blocken.
[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 10-07-2010 01:15 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Had natuurlijk veel meer dan 300 kunnen zijn, als het onderwerp van dit topic geen browsers liet crashen.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:22:
Helemaal mee eens, met ^^. Ik zou overlappende ads niet erg vinden, maar ik wil er per 24 uur niet meer dan een paar anders wordt het irritant.
Je gaat dan wel heel erg aan de objectiviteit twijfelen. Maargoed, dat doet ieder weldenkend mens normaal ook (een medium met advertenties is per definitie niet direct betrouwbaar).Als ik een slimme adverteerder was zou ik denk ik liefst één van de belangrijkste-nieuws blokjes willen hebben, en daarachter een serieuze en fatsoenlijke review/informatiepagina van mijn product zetten, bij voorkeur van t.net zelf (in dit geval b.v. een review van het spel waar het hier om gaat).
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik denk dat ik wat dit betreft Daniel kan quoten:W3ird_N3rd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:22:
Ik zie, vooral op imagehostingsites, wel eens van die reclames die een volledige website over de "hoofd"website heenleggen als reclame. Rechtsbovenin komt dan een knop "skip this ad". Pas wanneer je daarop drukt krijg je de site die je moest hebben te zien.
Een standpunt wat ik volledig ondersteun.Daniel schreef:
Wat interstitials betreft heb ik nog steeds het standpunt 'over mijn lijk' en dat blijft staan.
[edit] En ga daar nou niet allerlei verborgen betekenissen achter zoeken, there are none.
[ Voor 7% gewijzigd door MueR op 10-07-2010 01:11 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Hoewel op zichzelf een mooi standpunt zou een interstitial die tot 1x per 24 uur beperkt blijft waarschijnlijk minder irritatie opwekken dan deze site takeover welke blijkbaar voor herhaling vatbaar is.MueR schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:37:
Ik denk dat ik wat dit betreft Daniel kan quoten:
Een standpunt wat ik volledig ondersteun.
Ik heb er een beetje een "Ik ben tegen de doodstraf, maar langzaam pijnlijk langdurig martelen is OK" gevoel bij.
interessante side note:
(bron: wikipedia)... Er zijn schattingen dat 14 tot 25 procent van alle kliks op online advertenties frauduleus zijn
d:)b
Verwijderd
Wat wil dat zeggen dan? Dat die kliks geen kliks zijn? Dat ze naar een andere website gaan? Zo zegt het niet veel.
Ik denk dat hier achteraf zeker intern geen koppen in het zand gestoken zullen worden; het moge duidelijk zijn dat een herhaling van deze situatie ook voor ons niet wenselijk is. Deze uiting was zoals die was en de meeste problemen zijn toch gedurende de dag grotendeels gefixed. Afspraken met de adverteerder hebben gemaakt dat hij niet zomaar teruggetrokken kon worden, maar de les is geleerd.Joopieboy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:58:
Over die ad blocker en het gedoe eromheen zal ik maar zwijgen, vind het op schofterige af hoe hier met ons word omgegaan. Zo van er klagen er maar een paar en we kunnen het niet zien aan de statistieken dus niks aan de hand. Hoezo kop in het zand steken?
Op geheel persoonlijke note wil ik hierbij wel vermelden dat ik zelf ook niet blij ben met het feit dat Tweakers.net toch meent mee te moeten doen aan de adverteerders-pleasing race die speelt tussen de grote Nederlandse publiceerders en waar de bezoekers uiteindelijk de dupe van zijn. Daarmee geef je feitelijk de adverteerders nog meer overwicht in een situatie waar je ze eigenlijk ook niet kan missen gezien de economische omstandigheden. Dat levert enkel een perverse situatie op met gelijkende perverse reclameuitingen. Als je op TV in een programma continue 20% van het scherm gebruikt voor externe reclame dan heb je een probleem...
De crashing bugs zijn ook niet goed te praten; hieruit blijkt ook hoe fragiel (en onbetrouwbaar) het flash-platform is geworden, maar ook dat het lastig is voor een externe partij om een takeover te realiseren op een relatief complexe site als Tweakers.net; de maatregelen die wij nemen om de impact van banners toch zo min mogelijk invloed te laten hebben op de snelheid - en daarmee de gebruikerservaring - van onze site zorgen vaak weer voor hoofdbrekens bij externe mediabureaus die hun uitingen daarop stuk zien gaan.
Overigens was de gemiddelde 'blocking' laadtijd van deze uiting > 1 seconde, waarmee ik graag meteen even deze wil quoten:
Fijn, geef me maar een nekschot dancurry684 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:10:
Laat ik het zoals jullie mij kennen subtiel brengen: degene die heeft bedacht dat dat ding after-load de pagina moet verschuiven verdient een nekschot. Als ie dat niet deed was het geen probleem, leuk zo'n site takeover, ik weet dat ze goed betalen. Maar die move is onvergeeflijk irritant en zelfs voor mij reden om 24 uur m'n vaste Tnet-tabje te sluiten.
Feiten:
Aantal banners met laadtijd > 1 seconde: 20.87% Aantal banners met laadtijd > 2 seconden: 7.47%
Als we deze tag gewoon inline bovenin de pagina hadden geplaatst wil dat dus zeggen dat ruim 20% van onze bezoekers een seconde extra moeten wachten tot de content verschijnt, en ruim 7% zelfs meer dan 2 seconden zit aan te kijken tegen een leeg scherm. In dit geval ging het om een 100% campagne en heb ik dus deze ochtend al een snelle 'reserveer-de-ruimte'-fix gemaakt. Bij campagnes die niet 100% draaien is dat echter lastig te doen aangezien wij vooraf niet weten welke campagne geserveert gaat worden op een bepaalde view.
We kunnen bannertags (net als veel sites) wel gewoon inline gaan plaatsen, maar daarmee vertraag je je eigen content moedwillig met minimaal tienden van seconden (en uitschieters naar enkele seconden tot max browser-timeout). Imo wil en moet je je eigen content altijd voor banners laten gaan, anders ben je gewoon verkeerd bezig. Een alternatief is om een deel van je real-estate sowieso te reserveren voor banners en er anders alternatieve content te laten zien. Voor complete take-overs (in deze vorm) lijkt me dat echter geen optie...
Dat 'verspring'-probleem kan overigens grotendeels opgelost worden als de request op de bannertag zelf al een seintje geeft aan onze code dat er een bepaalde uiting geserveert wordt (nog voordat deze daadwerkelijk gedownload wordt). Een tweede stap zou zijn als banners vervolgens ook daadwerkelijk asynchroon zouden kunnen worden geladen, maar gezien de code van de meeste bannerpartijen is dat atm nog een utopie. Het eerste zijn we wel mee bezig omdat dat in het centrale bannersysteem misschien wel tot de mogelijkheden behoort.
Verder hoop ik dat Tweakers/VNU zich realiseert dat banners ook maar een middel zijn tot het vergaren van de nodige inkomsten, maar dat het geen doel moet worden. De community zou voorop moeten staan, da's namelijk de kracht van onze website; zonder users is er ook geen Tweakers.net - dan hou je enkel een soort Webwereld over
Intentionally left blank
Ik heb het al ergens gevraagd, maar ik ben nog steeds benieuwd hoeveel extra mobiele users er vandaag nou waren. Hoewel de stats vrij uitgebreid zijn kan ik deze stats nog niet vinden
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Verwijderd
Ik denk dat dit de kern van het verhaal is, of zou moeten zijn.crisp schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:42:
Verder hoop ik dat Tweakers/VNU zich realiseert dat banners ook maar een middel zijn tot het vergaren van de nodige inkomsten, maar dat het geen doel moet worden. De community zou voorop moeten staan, da's namelijk de kracht van onze website; zonder users is er ook geen Tweakers.net - dan hou je enkel een soort Webwereld over
Zoals ik al eerder heb gezegd in dit topic: ik stel me beschikbaar voor een eventueel testpaneel voor een volgende ad.
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Gezien de code op Webwereld helemaal bagger is, maar de inhoud by-far beter dan op Tweakers.net, vind ik Webwereld een vreselijk mooie uitvalsbasis.crisp schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:42:
De community zou voorop moeten staan, da's namelijk de kracht van onze website; zonder users is er ook geen Tweakers.net - dan hou je enkel een soort Webwereld over
Oh, qua pro-niews is dat ook mijn primaire bron hoorSkinkie schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 02:06:
[...]
Gezien de code op Webwereld helemaal bagger is, maar de inhoud by-far beter dan op Tweakers.net, vind ik Webwereld een vreselijk mooie uitvalsbasis.
Intentionally left blank
Webwereld hoeft maar 1x een goed discussie platform te lanceren, dat een net andere insteek heeft dan GoT, speel het goed, en er is markt voor. Probleem op de Frontpage, Computable en Webwereld is momenteel hetzelfde: reactie draadjes zijn niet goed te volgen wordt de discussie te groot is het overzicht compleet weg.crisp schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 02:14:
[...]
Oh, qua pro-niews is dat ook mijn primaire bron hoor
true, buiten het feit dat Tweakers niet echt een focus heeft op Pro natuurlijk...Skinkie schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 02:22:
[...]
Webwereld hoeft maar 1x een goed discussie platform te lanceren, dat een net andere insteek heeft dan GoT, speel het goed, en er is markt voor. Probleem op de Frontpage, Computable en Webwereld is momenteel hetzelfde: reactie draadjes zijn niet goed te volgen wordt de discussie te groot is het overzicht compleet weg.
Intentionally left blank
Geloof dat het een beetje offtopic is inmiddels (ach, het is middernacht geweest, dus 't originele topic is per definitie verleden tijd, toch?crisp schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 02:27:
[...]
true, buiten het feit dat Tweakers niet echt een focus heeft op Pro natuurlijk...
Verder verwacht ik nog steeds van jou stats over hoeveel gebruikers vandaag mobiel gebruiker geworden zijn
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
En dat zie je ook direct door wie er adverteert voor watcrisp schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 02:27:
[...]
true, buiten het feit dat Tweakers niet echt een focus heeft op Pro natuurlijk...
Mwah, da's kort door de bocht. Deze uiting is gewoon slecht in elkaar gezet. Als de salesafdeling bij dit soort grote overnames wat extra kwaliteitseisen stelt ben je er ook. Ik heb achter de schermen een prachtige take-overcampagne gezien voor een ander spel, eentje die uiteindelijk nooit live is gegaan maar welke wel prachtig door Femme en crisp in elkaar gezet was met mooie eyecandy zonder enig nadelig effect op je browse-ervaring. Voor die campagne zou ik persoonlijk zelfs de ads aangezet hebben omdat ik die uiting echt mooi vond. Zo kan het ook.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:21:
[...]
Hoewel op zichzelf een mooi standpunt zou een interstitial die tot 1x per 24 uur beperkt blijft waarschijnlijk minder irritatie opwekken dan deze site takeover welke blijkbaar voor herhaling vatbaar is.
Verwijderd
Of die er komen is maar de vraag, gezien deze reactie:NMe schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 04:01:
[...]
Mwah, da's kort door de bocht. Deze uiting is gewoon slecht in elkaar gezet. Als de salesafdeling bij dit soort grote overnames wat extra kwaliteitseisen stelt ben je er ook.
Dit is natuurlijk de consequentie van het advertentiemodel. Niet de gebruiker, maar de adverteerder is de klant, en die is koning.WoutF schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:16:
Wat sommige mensen zich misschien niet realiseren is dat de online advertentiemarkt natuurlijk ook niet meer hetzelfde is als een aantal jaar terug. Je kan een bedrijf wel een superdeluxe jpeg-banner aanbieden van 400x80px, maar daar kom je nu echt nergens meer mee. Het zou fijn zijn als alle websites ter wereld hun hakken in het zand konden zetten, en verdere integratie van reclame konden stoppen, maar zo werkt het niet. Als één schaap over de dam is, moet je bijna wel mee, anders gaan adverteerders gewoon naar een andere site. Ik vind dat binnen die ontwikkeling Tweakers.net eigenlijk best conservatief te werk gaat, en echt niet zomaar alles accepteert.
Er is een omslagpunt waarop de eigenaar van een site niet langer onderhandelt met de adverteerder maar zich meer en meer opstelt als "burgemeester-in-oorlogstijd". Ik heb het gevoel dat, met de twee advertentiecampagnes van vrijdag, dat omslagpunt gekomen is.
Zie ook deze reactie:
T.net mag een kapotte advertentie niet simpelweg offline gooien? Wiens site is dit nou helemaal?Rataplan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:57:
Dat zijn simpelweg contractuele verplichtingen. MS vindt publiciteit vandaag belangrijk, wij verkopen ze daar ruimte voor - die moet gewoon geleverd worden. Hoe MS over de problemen denkt en op welk niveau er daarover met ze overlegd wordt is mij overigens niet bekend.
Voor mij is de conclusie duidelijk: ik ga flashblocken. Irritant, onhandig, omslachtig, maar minder vervelend dan op hol geslagen advertenties. Als advertentiebakkers te belazerd zijn om een statische fallback te maken acht ik dat mijn probleem niet. Als T.net op deze manier geld misloopt zullen ze dat probleem bij de advertentiebakkers moeten neerleggen.
Ik denk dat het percentage exotische computers met daarop exotische besturingssystemen en browsers hier op Tweakers ook een stuk hoger ligt dan op willekeurig welke andere site ook. Dat zal ook niet meehelpen om dit soort advertenties smooth uit te rollen. Waarschijnlijk kan de doorsnee Wintel PC met XP, IE en Flash van de MSN, Ringtones, Youtube en Hyves bezoekende generatie hier beter tegen dan de strak afgeregelde machientjes van de gemiddelde Tweaker. Als je computer toch al vol spyware, adware, virussen en smilie-balken zit en de meeste sites die je bezoekt je ook al 27 pop-ups voorschotelen, dan valt zo'n take-overtje ook minder op natuurlijk.deadinspace schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:30:
[.......hetzelfde, maar dan wel onder een compleet andere softwareconfiguratie: Galeon 2.06 (gecko1.9-gebaseerde browser) op Debian GNU/Linux, zonder flash geinstalleerd. En mijn PC is wel verouderd..........
GoT bekijken was voor mij pas weer mogelijk toen ik Javascript uitzette.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat ik me er nog van kan herinneren was iets met "crash" en dat 't versie 2 van het spel was.. Maar ik kan ook maar zo fout zittenNMe schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:37:
Mja, ik denk dat er weinig Tweakers zijn die het spel nu niet kennen van naam, en dat is alles wat die adverteerder wil. Voor hun is het dus ongetwijfeld een geslaagde actie.

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 10-07-2010 08:28 ]
Ik denk dat ik gisteren zo'n 40 keer de Frontpage heb bezocht, en weet alleen dat het iets blauw met zwart was en dat het iets voor de Xbox was.Osiris schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 08:28:
[...]
Wat ik me er nog van kan herinneren was iets met "crash" en dat 't versie 2 van het spel was.. Maar ik kan ook maar zo fout zittenVan die 2 ben ik wel 100% zeker
Ik vraag mij echt af hoeveel mensen
A: de naam nog weten van het spel in de advertentie. (Da's het belangrijkste bij een reclame uiting.)
B: de naam niet wisten en nu wel. (Vergroten van naamsbekendheid.)
C: er meer informatie over gaan zoeken om misschien dat spel aan te schaffen. (Het uiteindelijke doel.)
Ik hoop dat Tweakers.net een aardige som geld aan deze advertentiecampagne heeft verdiend, want anders heeft het alleen maar bezoekers op afstand gehouden. De pageviews zijn namelijk gelijkgebleven terwijl er meerdere gebruikers vaker op F5 hebben moeten drukken. Dit betekent dus dat dit bezoekers heeft gekost, en daarmee ook de andere reclame inkomsten.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Iets met crash was het zeker.... de crash van je browser.Osiris schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 08:28:
Wat ik me er nog van kan herinneren was iets met "crash"
Gelukkig is deze irritante advertentie verdwenen, met daarbij ook de crashes.
Ook ik heb last gehad van een crash, en dat terwijl dit anders nooit voorkomt met flash advertenties.
Dit moet dus wel een speciaal geval geweest zijn.
Hoe dan ook, adverteren op tweakers prima, maar dan met normale advertenties.
Ook ik heb last gehad van een crash, en dat terwijl dit anders nooit voorkomt met flash advertenties.
Dit moet dus wel een speciaal geval geweest zijn.
Hoe dan ook, adverteren op tweakers prima, maar dan met normale advertenties.
@Crisp, complimenten voor je verhaal. 
Goede samenvatting en goeie conclusies, daar ben ik het helemaal mee eens.
Goede samenvatting en goeie conclusies, daar ben ik het helemaal mee eens.
Dan mag je ook gaan Javascript blocken want zelfs met de flash plugin disabled crashte Chrome bij mij..Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 04:42:
[...]
T.net mag een kapotte advertentie niet simpelweg offline gooien? Wiens site is dit nou helemaal?
Voor mij is de conclusie duidelijk: ik ga flashblocken. Irritant, onhandig, omslachtig, maar minder vervelend dan op hol geslagen advertenties. Als advertentiebakkers te belazerd zijn om een statische fallback te maken acht ik dat mijn probleem niet. Als T.net op deze manier geld misloopt zullen ze dat probleem bij de advertentiebakkers moeten neerleggen.
Dat er veel uit verveling geklikt wordt en niet uit daadwerkelijke interesse voor de advertentie.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:37:
Wat wil dat zeggen dan? Dat die kliks geen kliks zijn? Dat ze naar een andere website gaan? Zo zegt het niet veel.
Opvallend daarbij is dat de advertentieboer daarvan profiteert. Die ontvangt zijn fee ongeacht de intentie van de klik.
d:)b
Je citeert een nieuwsposter die net zo min iets over het advertentiebeleid af weet als jij of ik.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 04:42:
[...]
Of die er komen is maar de vraag, gezien deze reactie:
Daarnaast zou ik persoonlijk graag zien dat dit soort uitingen in "HTML5" (in de volksmond gelijk aan de combinatie moderne HTML/Javascript/CSS) gemaakt wordt, maar of dat een eis is waaraan de salesafdeling zou kunnen vasthouden betwijfel ik, helaas.
"Mogen" is een groot woord, maar een advertentie plaatsen en die offline halen binnen een paar minuten heeft waarschijnlijk als resultaat dat er niet betaald gaat worden. Dan is dus de community geïrriteerd door die slechte reclame en levert het nog eens niks op ook. In plaats daarvan is er geprobeerd de fouten zo snel mogelijk eruit te halen. Persoonlijk had ik het ook graag anders gezien, maar puur realistisch bezien was dit de enige manier.T.net mag een kapotte advertentie niet simpelweg offline gooien? Wiens site is dit nou helemaal?
Ook als je zonder echte intentie om die site te bekijken op zo'n advertentie klikt krijg je alsnog die site te zien en heeft de reclame dus nut gehad. Advertenties zijn meestal niet bedoeld om direct dingen te verkopen, ze zijn bedoeld om naamsbekendheid te krijgen.MrJayMan schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:41:
[...]
Dat er veel uit verveling geklikt wordt en niet uit daadwerkelijke interesse voor de advertentie.
Opvallend daarbij is dat de advertentieboer daarvan profiteert. Die ontvangt zijn fee ongeacht de intentie van de klik.
[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 10-07-2010 13:52 ]
Credits voor Crisp. De wijze waarop Tweakers deze scheve schaats deelt met zijn Community zegt mij heel wat meer over Tweakers dan die ongelukkige advertentievrijdag. En fouten maken we echt allemaal. Als iedereen die de afgelopen dagen kritisch is geweest hieraan terugdenkt wanneer ze zelf een uitglijer maken dan maken we de wereld echt een stukje beter. Zo, genoeg moralisme.
De laatste alinea in de Crisp-reactie (geplaatst op zaterdag 10 juli 2010 01:42) was anderen ook al opgevallenen is ook naar mijn bescheiden mening wezelijk. Wat creeert voor een adverteerder de grootste yeld? Aandacht. Aandacht Aandacht!
Wanneer is de kans op aandacht het grootst?
Maar wat zou het mooi zijn als het anders ging. Laten we dat rookgordijn eens wegsnijden. Stel nu dat die tussenschijven tussen adverteerder en platform weg zouden zijn. Dat zo'n adverteerder met jullie in contact trad in de trant van "jullie begrijpen je community toch, zitten er toch met je voelhorens in? Bedenken jullie eens een authentieke campanje voor mijn product. En het mag origineel en gek zijn, en je hoeft de reclame conventies niet te volgen, liever iets subtiels dat uitdaagt dan iets offensiefs dat wegjaagt".
Op het Tweakers platform heb ik al eens eerder geroepen dat content aanbieders (Tweakers, kranten, goede tijdschriften (geen Prive)) wat zelfbewuster zouden moeten zijn. Ze zouden meer regie moeten kunnen pakken bij de implementatie van advertenties, zodat de look en feel een goede fit heeft met de doelgroep die wordt bediend. Wie kan dit beter beoordelen dan de aanbieder zelf. Een one size fits all advertentie campanje schiet hopeloos tekort, en werkt vaak averechts. Dit maken we allemaal dagelijks mee. Mijn indruk is echter dat one size fits all nog te vaak gebeurt. Of het bovenstaande voor de creatie van afgelopen vrijdag opgaat kan ik niet beoordelen. Ik krijg de indruk dat de nodige aandacht in het proces is gegaan en dat is getracht origineel te zijn. Ik kan alleen maar hopen dat adverteerders stukjes als deze lezen, bij zichzelf te rade gaan, hun beleid aanpassen, en de onnodige (en onnodig dure) tussenschijven gaan wegsnijden.
Afgelopen week las ik (dacht Volkskrant) een artikel over een wetenschapper die stelde dat reclamemaken met de dikke vinger ging. Het gaat even vaak goed als fout, het is willekeur, men doet maar wat, speudo wetenschap. Onze samenleving zou veel geld overhouden als die reclamebudgetten kleiner en effectiever toegepast kunnen worden.
De laatste alinea in de Crisp-reactie (geplaatst op zaterdag 10 juli 2010 01:42) was anderen ook al opgevallenen is ook naar mijn bescheiden mening wezelijk. Wat creeert voor een adverteerder de grootste yeld? Aandacht. Aandacht Aandacht!
Wanneer is de kans op aandacht het grootst?
- grote bezoekers aantallen
- bezoekers die ook even blijven, een diepgaand bezoek aan de site dus. Tweakers is misschien geen nu.nl, maar een bezoek aan Tweakers is van een andere aard als die van nieuwssites
- als de site qua onderwerp dicht tegen de adverteerder aanschurkt. Tweakers is het mekka voor hardware adverteerders.
- als het bezoek aan de site niet door iets wordt verstoord (kan echt van alles zijn, ook de kat op het toetsenbord)
- als het platform gezag heeft bij de doelgroep van de adverteerder.
Maar wat zou het mooi zijn als het anders ging. Laten we dat rookgordijn eens wegsnijden. Stel nu dat die tussenschijven tussen adverteerder en platform weg zouden zijn. Dat zo'n adverteerder met jullie in contact trad in de trant van "jullie begrijpen je community toch, zitten er toch met je voelhorens in? Bedenken jullie eens een authentieke campanje voor mijn product. En het mag origineel en gek zijn, en je hoeft de reclame conventies niet te volgen, liever iets subtiels dat uitdaagt dan iets offensiefs dat wegjaagt".
Op het Tweakers platform heb ik al eens eerder geroepen dat content aanbieders (Tweakers, kranten, goede tijdschriften (geen Prive)) wat zelfbewuster zouden moeten zijn. Ze zouden meer regie moeten kunnen pakken bij de implementatie van advertenties, zodat de look en feel een goede fit heeft met de doelgroep die wordt bediend. Wie kan dit beter beoordelen dan de aanbieder zelf. Een one size fits all advertentie campanje schiet hopeloos tekort, en werkt vaak averechts. Dit maken we allemaal dagelijks mee. Mijn indruk is echter dat one size fits all nog te vaak gebeurt. Of het bovenstaande voor de creatie van afgelopen vrijdag opgaat kan ik niet beoordelen. Ik krijg de indruk dat de nodige aandacht in het proces is gegaan en dat is getracht origineel te zijn. Ik kan alleen maar hopen dat adverteerders stukjes als deze lezen, bij zichzelf te rade gaan, hun beleid aanpassen, en de onnodige (en onnodig dure) tussenschijven gaan wegsnijden.
Afgelopen week las ik (dacht Volkskrant) een artikel over een wetenschapper die stelde dat reclamemaken met de dikke vinger ging. Het gaat even vaak goed als fout, het is willekeur, men doet maar wat, speudo wetenschap. Onze samenleving zou veel geld overhouden als die reclamebudgetten kleiner en effectiever toegepast kunnen worden.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Praktisch gezien zo goed als onmogelijk. Een adverteerder huurt al een reclamebureau in om de ad-vorm te bedenken. Dan wil je daarnaast niet nog per blog / site allerlei manuren betalen om het specifiek op die site te tonen.teacup schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:59:
[...]
Dit kan wellicht bij een complete custom ad enkel gericht op het t.net publiek ( alhoewel je dan ook discussies tussen reclamebureau en t.net proggers gaat krijgen ) maar bij een wereldwijde ad-campaign wil je gewoon 100 elementen maken en deze moeten maar overal draaien.
Een wereldwijde adverteerder zou hier enkel mee akkoord gaan onder zeer strikte voorwaarden ( t.net proggers doen het op vrijwillige basis, t.net proggers zorgen voor 100% gelijkheid aan de flash-campaign, t.net proggers zorgen maar dat het voor de deadline af is ( vooral de laatste is leuk, gemiddelde adverteerder is nog in staat om 1 uur voor live gaan nog even een flash-file erdoorheen te douwen ) )
@Gomez12
dat het nu niet realistisch is, realiseer ik me. De gedifferentieerdheid in de aansturing van al die informatieplatforms zou nu door reclamebureaus niet geregisseerd kunnen worden, zijn ze niet op ingericht, is ook niet hun stiel. Laat staan dat je als adverteerder daarmee lastiggevallen wilt worden.
Misschien zou de aard van reclamebureaus meer moeten veranderen in de richting van moderator/communicator tussen de reclamekanalen en adverteerder dan de rol van centralistische uber-regisseur die ze nu in campanjes hebben. Op zich een functie met veel toegevoegde waarde (want hartstikke complex) maar wel pragmatischer en minder pretentievol. Er wordt minder beroep gedaan op creativiteit van reclamebureaus zelf als ze zich meer moeten gaan verlaten op de contentaanbieders voor de invulling van de advertenties.
Zie mijn verhaal meer als een "what if" dan een praktisch voorstel voor verandering. Ik zou zelf ook niet weten hoe een dergelijke verandering bewerkstelligd moet worden. Twee randvoorwaarden maken de tijd er wel rijp voor. Ten eerste fragmenteren doelgroepen meer en meer. De effectiviteit van big boom campagnes wordt hierdoor minder. Ten tweede kan de huidige computertechniek die gedifferentieerde moderatie wel ondersteunen. Complexiteit hoeft dus geen bezwaar te zijn. Het kan.
Of we de verandering uit de hoek van de reclamewereld moeten verwachten? Nee. Moderatie/onderhandelen/verbinden zijn andere kwaliteiten dan de creativiteit die het reclamevak wenst uit te stralen. Misschien moeten nieuwe activiteiten (lees bedrijven) ontstaan die deze benadering invulling gaan geven als alternatief voor de bestaande reclameindustrie.
Tenslotte: hoe houdt een adverteerder via een reclamebureau regie over al die gedifferentieerde uitingen op al die platforms? Ze kunnen beginnen door niet te specifiek te zijn en generieke criteria te hanteren om reclame uitingen te beoordelen (bijvoorbeeld: niet vrouwonvriendelijk, techie uitstraling, onderstrepen van gemeenschapszin). Als je meer vrijheid geeft, heb je minder werk. Dat reclame voor product x daarmee niet meer dezelfde look en feel heeft over de platforms heen hoeft geen probleem te zijn. Na dat eerder genoemde Volkskrant artikel durf ik de stelling wel aan dat daar toch geen wetenschappelijke basis voor is.
dat het nu niet realistisch is, realiseer ik me. De gedifferentieerdheid in de aansturing van al die informatieplatforms zou nu door reclamebureaus niet geregisseerd kunnen worden, zijn ze niet op ingericht, is ook niet hun stiel. Laat staan dat je als adverteerder daarmee lastiggevallen wilt worden.
Misschien zou de aard van reclamebureaus meer moeten veranderen in de richting van moderator/communicator tussen de reclamekanalen en adverteerder dan de rol van centralistische uber-regisseur die ze nu in campanjes hebben. Op zich een functie met veel toegevoegde waarde (want hartstikke complex) maar wel pragmatischer en minder pretentievol. Er wordt minder beroep gedaan op creativiteit van reclamebureaus zelf als ze zich meer moeten gaan verlaten op de contentaanbieders voor de invulling van de advertenties.
Zie mijn verhaal meer als een "what if" dan een praktisch voorstel voor verandering. Ik zou zelf ook niet weten hoe een dergelijke verandering bewerkstelligd moet worden. Twee randvoorwaarden maken de tijd er wel rijp voor. Ten eerste fragmenteren doelgroepen meer en meer. De effectiviteit van big boom campagnes wordt hierdoor minder. Ten tweede kan de huidige computertechniek die gedifferentieerde moderatie wel ondersteunen. Complexiteit hoeft dus geen bezwaar te zijn. Het kan.
Of we de verandering uit de hoek van de reclamewereld moeten verwachten? Nee. Moderatie/onderhandelen/verbinden zijn andere kwaliteiten dan de creativiteit die het reclamevak wenst uit te stralen. Misschien moeten nieuwe activiteiten (lees bedrijven) ontstaan die deze benadering invulling gaan geven als alternatief voor de bestaande reclameindustrie.
Tenslotte: hoe houdt een adverteerder via een reclamebureau regie over al die gedifferentieerde uitingen op al die platforms? Ze kunnen beginnen door niet te specifiek te zijn en generieke criteria te hanteren om reclame uitingen te beoordelen (bijvoorbeeld: niet vrouwonvriendelijk, techie uitstraling, onderstrepen van gemeenschapszin). Als je meer vrijheid geeft, heb je minder werk. Dat reclame voor product x daarmee niet meer dezelfde look en feel heeft over de platforms heen hoeft geen probleem te zijn. Na dat eerder genoemde Volkskrant artikel durf ik de stelling wel aan dat daar toch geen wetenschappelijke basis voor is.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Ik zie in deze episode vooral weer een bevestiging van wat ik in het topic aangaande de iPhone app van Tweakers.net al gezegd heb: Een gedegen (be)geleid testtraject had een hele hoop zeer en verlies van goodwill kunnen voorkomen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ehm, de grootste problemen traden op in zeer specifieke browsersituaties (zeer specifieke combinaties tussen OS en browserversie) en dat soort fouten haal je er met een beetje pech pas uit nadat het zaakje live gaat. Ja, hier is behoorlijk geblunderd, en ja, dat is ruiterlijk toegegeven door o.a. Daniël. Maar de enige manier om de problemen die optraden in die specifieke browsersituaties aan het licht te brengen zou zijn door het te testen op tientallen verschillende computers. Dat is gewoon niet realistisch om te eisen van een Tweakers.net of zelfs van de maker van de ad. Overigens gaat dat in de toekomst wél gebeuren omdat de vrijwillige crew deze gang van zaken niet accepteert en daarom heeft gevraagd om dit soort uitingen in het vervolg eerst even in een crewforum te posten zodat we het zaakje kunnen testen. Maar dat gebeurt allemaal gratis en op vrijwillige basis; de enige manier waarop dit realistisch en betaalbaar te doen is.FirePuma142 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:01:
Ik zie in deze episode vooral weer een bevestiging van wat ik in het topic aangaande de iPhone app van Tweakers.net al gezegd heb: Een gedegen (be)geleid testtraject had een hele hoop zeer en verlies van goodwill kunnen voorkomen.
De enige ergernis die me deze ad weer opleverde is dat ik geen bannerfree abbo kan afsluiten.
Domweg omdat je met een uitkering nooit een creditcard zult kunnen krijgen....
Anders had ik al minstens een jaar zo'n bannerfree abbo gehad.
Abonnement afsluiten
Abonnementen kunnen online afgesloten worden via de Aboshop. De betaling wordt uitgevoerd via de geïntegreerde betaaldienst van Docdata payments. De beschikbare betaalmethoden zijn Mastercard, Visa en iDeal.
[ Voor 33% gewijzigd door Richub op 10-07-2010 15:45 ]
Voor iDeal heb je toch echt alleen maar een PIN-pas en internetbankieren nodig.Richub schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:44:
De enige ergernis die me deze ad weer opleverde is dat ik geen bannerfree abbo kan afsluiten.
[...]
Klopt, maar omdat ik al 15 jaar vrijwillig onder bewind sta (vanwege o.a. dyscalculie) heb ik geen toegang tot internetbankieren.
Dus ook IDeal is voor mij onbereikbaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Richub op 10-07-2010 15:50 ]
Enigzins off-topic, maar toch: dat je (vrijwillig) onder bewind staat houdt toch niet in dat het geld niet van jou is, maar dat iemand anders tussen jou en je geld in staat om rare handelingen te voorkomen?Richub schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:49:
Klopt, maar omdat ik al 15 jaar vrijwillig onder bewind sta (vanwege o.a. dyscalculie) heb ik geen toegang tot internetbankieren.
Wat ik bedoel: kan je via die bewindvoerder niet wat regelen? Iemand anders die voor jou met iDeal betaald?
Die optie heb ik ook al overwogen, maar als je niemand in je vrienden/kennisenkring kent die dat wil en kan doen, dan houdt ook dat op.
En mijn bewindvoerder doet geen zaken via iDeal, heeft iets met regelgevingen omtrent bewindvoerderschap te maken.
Als ik het via deze wegen op had kunnen lossen had ik al ruim een jaar een abbo gehad.... Maar helaas.
En mijn bewindvoerder doet geen zaken via iDeal, heeft iets met regelgevingen omtrent bewindvoerderschap te maken.
Als ik het via deze wegen op had kunnen lossen had ik al ruim een jaar een abbo gehad.... Maar helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 10-07-2010 16:35 ]
Buiten het feit dat dit soort zaken met een X-aantal VM's en wat simpele scripting af te vangen is, blijf je altijd maar hameren op betaalbaarheid terwijl ik al talloze malen heb uitgelegd dat het helemaal niet duurder hoeft te zijn. Ook wil ik er op wijzen dat verlies van goodwill dat zaken als dit in potentie met zich meebrengt, Tweakers.net veel meer geld kan kosten dan de mogelijke investering die verhoogde testinspanning vraagt.NMe schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:28:
[...]
Ehm, de grootste problemen traden op in zeer specifieke browsersituaties (zeer specifieke combinaties tussen OS en browserversie) en dat soort fouten haal je er met een beetje pech pas uit nadat het zaakje live gaat. Ja, hier is behoorlijk geblunderd, en ja, dat is ruiterlijk toegegeven door o.a. Daniël. Maar de enige manier om de problemen die optraden in die specifieke browsersituaties aan het licht te brengen zou zijn door het te testen op tientallen verschillende computers. Dat is gewoon niet realistisch om te eisen van een Tweakers.net of zelfs van de maker van de ad. Overigens gaat dat in de toekomst wél gebeuren omdat de vrijwillige crew deze gang van zaken niet accepteert en daarom heeft gevraagd om dit soort uitingen in het vervolg eerst even in een crewforum te posten zodat we het zaakje kunnen testen. Maar dat gebeurt allemaal gratis en op vrijwillige basis; de enige manier waarop dit realistisch en betaalbaar te doen is.
Sterker nog, een site met een deskundige en uitgebreide userbase als Tweakers.net kan ongetwijfeld een real life test organiseren met een selecte maar representatieve groep gebruikers/crew. Dat dit nu pas plaats gaat vinden is nogal mosterd na de maaltijd.
Ik heb ooit eens een stukje geschreven over Floating ads. Ook een virus die T.net helpt verspreidencrisp schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:42:
[...]
Imo wil en moet je je eigen content altijd voor banners laten gaan, anders ben je gewoon verkeerd bezig.
Maar dan kan je dus in het geheel nooit iets kopen? Lijkt me onhandig.Richub schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:34:
Die optie heb ik ook al overwogen, maar als je niemand in je vrienden/kennisenkring kent die dat wil en kan doen, dan houdt ook dat op.
Maar stuur eens een mailtje naar de crew en leg je situatie uit. En leg uit op welke manier je dan wel kan betalen. Het zal me niet verbazen als er voor jou een uitzondering gemaakt kan worden wat betreft betalingsmethode.
[/totaalofftopic]
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 10-07-2010 17:13 ]
Browsershots.orgFirePuma142 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:40:
[...]
Buiten het feit dat dit soort zaken met een X-aantal VM's en wat simpele scripting af te vangen is, blijf je altijd maar hameren op betaalbaarheid terwijl ik al talloze malen heb uitgelegd dat het helemaal niet duurder hoeft te zijn.
Lijkt me sterk, zou je eens een voorbeeldje van die simpele scripting kunnen geven?FirePuma142 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:40:
[...]
Buiten het feit dat dit soort zaken met een X-aantal VM's en wat simpele scripting af te vangen is
Deze specifieke ad valt wel makkelijk iets voor te scripten (checken of het flash-object in leven blijft bijv ), maar afaik is het de 1e keer in 10 jaar dat een ad zo fout gaat.
En het is redelijk nutteloos om het hele circus op te gaan tuigen voor 1 ad in 10 jaar.
Oftewel die simpele scripting moet echt een significant deel van de door de jaren als lastig ervaren ads oppakken ( en ik kan je nu al vertellen dat dat niet enkel om cpu-load ging ).
Een X-aantal VM's is voor een beetje organisatie toch wel een redelijke investering ( alles moet beheerd en up-to-date gehouden worden )
Imho is het probleem met een selecte groep testers dat deze per definitie niet representatief zijn voor de klagers ( die willen namelijk geen adsSterker nog, een site met een deskundige en uitgebreide userbase als Tweakers.net kan ongetwijfeld een real life test organiseren met een selecte maar representatieve groep gebruikers/crew. Dat dit nu pas plaats gaat vinden is nogal mosterd na de maaltijd.
Wat moet je daar nou weer mee? Met dat soort dingen ben je imho enkel nog langer aan het testen ( he, ik krijg geen screenshot door, is die browser afgestorven of loopt browsershots.org weer eens te borken. )freakingme schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:19:
[...]
Browsershots.org(Crisp, zet je die even in je lijstje?
)
Het ziet er goed uit over alle browsers, jammer dat het bij live gaan 100% load trekt en een irritante vuvuzela toon erachter zit. Maarja, het zag er goed uit op browsershots.org...
[ Voor 17% gewijzigd door Gomez12 op 10-07-2010 17:38 ]
Het had (wellicht) issues als deze voorkomen (en ik was niet de enige die dat had). Uiteraard lost het geen load issues op, maar een bruikbare tool is 't imho zeker.
Binnen je VM's automatisch site inclusief ad laden en daarin laadtijd en load op systeem monitoren?Gomez12 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:34:
[...]
Lijkt me sterk, zou je eens een voorbeeldje van die simpele scripting kunnen geven?
Ik vraag me af hoe Tweakers.net crossplatform- en crossbrowsercompatibiliteit van de standaardfunctionaliteit test als er geen vergelijkbare voorziening bestaat. Dan laat ik de mogelijkheid nog buiten beschouwing dat een concern als VNU een IT-omgeving beschikbaar heeft waarop zulk soort tests plaats kunnen vinden en waar je als onderdeel van VNU tijd op kunt boeken/reserveren.Deze specifieke ad valt wel makkelijk iets voor te scripten (checken of het flash-object in leven blijft bijv ), maar afaik is het de 1e keer in 10 jaar dat een ad zo fout gaat.
En het is redelijk nutteloos om het hele circus op te gaan tuigen voor 1 ad in 10 jaar.
Oftewel die simpele scripting moet echt een significant deel van de door de jaren als lastig ervaren ads oppakken ( en ik kan je nu al vertellen dat dat niet enkel om cpu-load ging ).
Een X-aantal VM's is voor een beetje organisatie toch wel een redelijke investering ( alles moet beheerd en up-to-date gehouden worden )
Je test de werking van de ad, niet de gewenstheid van de ad. Buiten dat noemde ik een selecte maar representatieve groep.Imho is het probleem met een selecte groep testers dat deze per definitie niet representatief zijn voor de klagers ( die willen namelijk geen ads), je haalt er de excessen die 1x per jaar oid voorkomen mee weg. Maar meer ook niet
En dat zegt wat? Voor hetzelfde geld wil de klant wel een load van 100%...FirePuma142 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:48:
[...]
Binnen je VM's automatisch site inclusief ad laden en daarin laadtijd en load op systeem monitoren?
Maar laat ik het even bij een in dit topic genoemd voorbeeld houden : je hebt een laadtijd van x en een minimale load, is het dan een goede ad? Of is flash gecrashed? Of was de ad-server tijdelijk even niet bereikbaar?
Laadtijd / load zeggen op zichzelf helemaal niets, voor normale testen moet je toch iets verder gaan dan dat simpele scripten van jou.
Ach, ik vermoed dat ze best een paar VM's ter beschikking hebben voor echte probleemgevallen ( IE6 bijv ) maar afaik is het in de webpraktijk vaak zo dat er gewoon een aantal browsers geinstalleerd wordt op een aantal testsystemen en dan voornamelijk volgens de regels coden en de kleine bugs worden er later wel uitgehaald.[...]
Ik vraag me af hoe Tweakers.net crossplatform- en crossbrowsercompatibiliteit van de standaardfunctionaliteit test als er geen vergelijkbare voorziening bestaat. Dan laat ik de mogelijkheid nog buiten beschouwing dat een concern als VNU een IT-omgeving beschikbaar heeft waarop zulk soort tests plaats kunnen vinden en waar je als onderdeel van VNU tijd op kunt boeken/reserveren.
Zorg gewoon dat je 1 IE-fan hebt, 1 FF-fan en een mac-fan en je hebt het grootste scala wel te pakken. Bij een ingrijpende wijziging is het nog 1x de IE6 VM opstarten en dan ben je er.
Webdevelopment is geen rocket science wat levens kost als er even 2 uur lang 1 pixel verkeerd staat...
Op het moment dat je met vrijwilligers werkt test je ook gelijk de gewenstheid van de ad. Ongewenste ads heeft niemand zin om te testen[...]
Je test de werking van de ad, niet de gewenstheid van de ad. Buiten dat noemde ik een selecte maar representatieve groep.
Right.Gomez12 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:13:
[...]
En dat zegt wat? Voor hetzelfde geld wil de klant wel een load van 100%...
Heel goed, je noemt hier requirements en entrycriteria die Tweakers.net zelf zal moeten opstellen. Ik geef een voorbeeld van hoe je gemakkelijk bovengenoemde zaken kunt meten, in hoeverre je aan welke waarde welke conclusie verbindt, dat is aan Tweakers.net om te bepalen. Normale testen hoeven absoluut niet verder te gaan dan simpele scripts. Het gaat om de analyse van de verzamelde gegevens.Maar laat ik het even bij een in dit topic genoemd voorbeeld houden : je hebt een laadtijd van x en een minimale load, is het dan een goede ad? Of is flash gecrashed? Of was de ad-server tijdelijk even niet bereikbaar?
Laadtijd / load zeggen op zichzelf helemaal niets, voor normale testen moet je toch iets verder gaan dan dat simpele scripten van jou.
Het is denk ik ook niet nodig om enorme aantallen besturingssystemen en browserversies mee te nemen in de tests. Je tests bewegen zich altijd op het vlak resultaat, risico, tijd en kosten. Daar moet de juiste balans in worden gevonden.[...]
Ach, ik vermoed dat ze best een paar VM's ter beschikking hebben voor echte probleemgevallen ( IE6 bijv ) maar afaik is het in de webpraktijk vaak zo dat er gewoon een aantal browsers geinstalleerd wordt op een aantal testsystemen en dan voornamelijk volgens de regels coden en de kleine bugs worden er later wel uitgehaald.
Zorg gewoon dat je 1 IE-fan hebt, 1 FF-fan en een mac-fan en je hebt het grootste scala wel te pakken. Bij een ingrijpende wijziging is het nog 1x de IE6 VM opstarten en dan ben je er.
Dat is de tweede keer in 1 post dat je een absurdistische vergelijking misbruikt als argument.Webdevelopment is geen rocket science wat levens kost als er even 2 uur lang 1 pixel verkeerd staat...
Je kunt impliciet de mening van je vrijwillige testers vragen over de reclame uiting, maar de test is puur functioneel. Als een vrijwillig tester geen zin heeft om te testen om wat voor reden dan ook, weet je direct dat je deze tester per ommegaande moet vervangen.[...]
Op het moment dat je met vrijwilligers werkt test je ook gelijk de gewenstheid van de ad. Ongewenste ads heeft niemand zin om te testen
Mijn punt is dat het juist wel verder gaat dan simpele scripts wil je er iets zinvols uit kunnen krijgen.FirePuma142 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:28:
[...]
Heel goed, je noemt hier requirements en entrycriteria die Tweakers.net zelf zal moeten opstellen. Ik geef een voorbeeld van hoe je gemakkelijk bovengenoemde zaken kunt meten, in hoeverre je aan welke waarde welke conclusie verbindt, dat is aan Tweakers.net om te bepalen. Normale testen hoeven absoluut niet verder te gaan dan simpele scripts. Het gaat om de analyse van de verzamelde gegevens.
Om enkel de laadtijd van de pagina te bepalen moet je (afaik) al per renderer per os aparte scripts gaan maken.
Wil je het redelijk doen dan mag je ook gaan controleren of het volgende niet optreedt : http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34314495 en ik kan nog niet eens een idee krijgen hoe dit op een redelijk normale manier te detecteren.
Waarom suggereer je dan wel dat je verwacht dat het wel noodzakelijk zou zijn?[...]
Het is denk ik ook niet nodig om enorme aantallen besturingssystemen en browserversies mee te nemen in de tests. Je tests bewegen zich altijd op het vlak resultaat, risico, tijd en kosten. Daar moet de juiste balans in worden gevonden.
Ach, zolang het als reactie is op "simpele scripts" in een X-aantal VM's vind ik het gerechtvaardigd...[...]
Dat is de tweede keer in 1 post dat je een absurdistische vergelijking misbruikt als argument.
En je denkt dat er altijd even een blikje vrijwillige testers is om zomaar open te gooien?[...]
Je kunt impliciet de mening van je vrijwillige testers vragen over de reclame uiting, maar de test is puur functioneel. Als een vrijwillig tester geen zin heeft om te testen om wat voor reden dan ook, weet je direct dat je deze tester per ommegaande moet vervangen.
Maar ideetje, is het misschien een mogelijkheid om een extra pref erbij te krijgen : test-ads zien... Dat zouden dan take-overs etc zijn die met een speciale markering aangeduid worden en waar in een speciaal topic mensen er feedback over zouden kunnen geven?
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar het kan wél, heb hier CC liggen ondanks dat ik een (WAJONG) uitkering heb. Maar ik heb dan wel een (redelijk) lage limiet genomen (€1000), aangegeven dat elke maand het openstaande bedrag van m'n bankrekening afgeschreven moet worden en ik heb zo'n maand-spec brief van UWV meegestuurd als bewijs dat er inkomen is.Richub schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:44:
[...]
Dat bleek voldoende.
En anders, is Paypal (gekoppeld aan bankrekening) geen optie dan?
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 10-07-2010 19:16 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
iDeal werkt met de meeste bankrekeningen. Mocht dat ook niet lukken dan moet je me even een DM sturen.Richub schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:44:
[...]
Verwijderd
De community is niet geïrriteerd als het overgrote deel er niet mee te maken krijgtNMe schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:51:
"Mogen" is een groot woord, maar een advertentie plaatsen en die offline halen binnen een paar minuten heeft waarschijnlijk als resultaat dat er niet betaald gaat worden. Dan is dus de community geïrriteerd door die slechte reclame en levert het nog eens niks op ook. In plaats daarvan is er geprobeerd de fouten zo snel mogelijk eruit te halen. Persoonlijk had ik het ook graag anders gezien, maar puur realistisch bezien was dit de enige manier.
De vraag is wanneer je je aan een overeenkomst met een adverteerder kan onttrekken. Bij hoeveel of welke klachten. Vrijdagochtend vroeg is gekeken of de klachten opgelost konden worden en daar is fors op ingezet. Tegen het eind van de ochtend was het meeste afgevangen of uitgezonderd. Dat had natuurlijk niet zover moeten komen en we gaan -als het nog eens zover mocht komen- veel uitgebreider testen. Het probleem is erkend en het was oplosbaar en nee het verdiende allemaal niet de schoonheidsprijs.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:50:
[...]
De community is niet geïrriteerd als het overgrote deel er niet mee te maken krijgtWaarom zouden ze geïrriteerd zijn als je de uiting terugtrekt zodra blijkt dat het niet gaat? Als je even terugleest is duidelijk te zien dat de problemen binnenstroomden zodra het spul online ging. Tegen 5 uur 's ochtens had toch wel duidelijk moeten zijn dat dit niet de way to go was. Dan blijft slechts over dat er een hoop geld tegenover stond, maar dat mag niet de reden zijn om de advertentie koste wat kost maar niet terug te trekken.
Nou, dat valt nog maar te bezien. Het is niet een gemiddeld dagje google ads waar we over praten.Dan blijft slechts over dat er een hoop geld tegenover stond, maar dat mag niet de reden zijn om de advertentie koste wat kost maar niet terug te trekken.
[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 10-07-2010 21:07 ]
Inderdaad, met de meeste bankrekeningen met internetbankieren.zeef schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:52:
[...]
iDeal werkt met de meeste bankrekeningen. Mocht dat ook niet lukken dan moet je me even een DM sturen.
Dus iDeal is geen optie voor mij.Richub schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:49:
Maar genoeg hierover, is toch te ver offtopic voor dit draadje.
[ Voor 5% gewijzigd door Richub op 10-07-2010 21:13 ]
Goh, waarom wist ik toch dat deze dooddoener er weer aan zat te komen? Leg mij eens uit hoe je dit wil testen in tientallen browser- en OS-installaties zonder daar flink wat manuren in te stoppen? Overigens precies wat er nu - op vrijwillige basis! - gaat gebeuren om dit soort blunders te voorkomen. Jij hebt, wederom, makkelijk praten...FirePuma142 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:40:
[...]
Buiten het feit dat dit soort zaken met een X-aantal VM's en wat simpele scripting af te vangen is, blijf je altijd maar hameren op betaalbaarheid terwijl ik al talloze malen heb uitgelegd dat het helemaal niet duurder hoeft te zijn.
Dat hoef je uitgerekend mij niet te vertellen.Ook wil ik er op wijzen dat verlies van goodwill dat zaken als dit in potentie met zich meebrengt, Tweakers.net veel meer geld kan kosten dan de mogelijke investering die verhoogde testinspanning vraagt.
Ik had persoonlijk als ik die vrijheid had gehad ook het zaakje offline gehaald, de adverteerder op het hart gedrukt dat hij eerst zijn problemen maar oplost en het 24 uur later nog eens mag proberen. Maar ik begrijp ook dat dat in deze harde business lang niet altijd zo makkelijk zal gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:50:
[...]
De community is niet geïrriteerd als het overgrote deel er niet mee te maken krijgtWaarom zouden ze geïrriteerd zijn als je de uiting terugtrekt zodra blijkt dat het niet gaat? Als je even terugleest is duidelijk te zien dat de problemen binnenstroomden zodra het spul online ging. Tegen 5 uur 's ochtens had toch wel duidelijk moeten zijn dat dit niet de way to go was. Dan blijft slechts over dat er een hoop geld tegenover stond, maar dat mag niet de reden zijn om de advertentie koste wat kost maar niet terug te trekken.
Gelukkig is er voor mij vandaag geen banner.
Ik zat gister achter een bak met een X6, (
) ga naar de FP, bang. Beeld zwart. Computer harde reset, en weer eens opstarten. Logboek: Onverwachte uitschakeling
Handig hier. Ik was daar om op die computer windows 7 te installen, niet om 'm te laten crashen...
Naja, 's avonds bij mij, ik klik op mijn T6500 tweakers aan, beeldscherm valt knipperend uit
Bravo Tweakers!
Ik zat gister achter een bak met een X6, (
Handig hier. Ik was daar om op die computer windows 7 te installen, niet om 'm te laten crashen...
Naja, 's avonds bij mij, ik klik op mijn T6500 tweakers aan, beeldscherm valt knipperend uit
Bravo Tweakers!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
De business is hard, heel hard. Dat laat onverlet dat we een taak hebben om (nog) beter daarmee om te gaan.NMe schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:17:
Ik had persoonlijk als ik die vrijheid had gehad ook het zaakje offline gehaald, de adverteerder op het hart gedrukt dat hij eerst zijn problemen maar oplost en het 24 uur later nog eens mag proberen. Maar ik begrijp ook dat dat in deze harde business lang niet altijd zo makkelijk zal gaan.
Vooruit, laten we de stelling adopteren dat het niet eenvoudig scriptbaar is dan ben ik geneigd om een kant-en-klaar-oplossing te presenteren:Gomez12 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:58:
[...]
Mijn punt is dat het juist wel verder gaat dan simpele scripts wil je er iets zinvols uit kunnen krijgen.
Om enkel de laadtijd van de pagina te bepalen moet je (afaik) al per renderer per os aparte scripts gaan maken.
Wil je het redelijk doen dan mag je ook gaan controleren of het volgende niet optreedt : http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34314495 en ik kan nog niet eens een idee krijgen hoe dit op een redelijk normale manier te detecteren.
http://www.gomez.com/prod...ts/cross-browser-testing/
Dat suggereer ik nergens, dat is een aanname die jij zelf doet.[...]
Waarom suggereer je dan wel dat je verwacht dat het wel noodzakelijk zou zijn?
Dan verschillen we daarover van mening.[...]
Ach, zolang het als reactie is op "simpele scripts" in een X-aantal VM's vind ik het gerechtvaardigd...
Als je je volledige testerpool moet aanspreken om een representatieve groep te krijgen en je je dus geen enkele uitval kunt permitteren ben je uberhaupt al niet verstandig bezig.[...]
En je denkt dat er altijd even een blikje vrijwillige testers is om zomaar open te gooien?
In de basis zeker een goed idee!Maar ideetje, is het misschien een mogelijkheid om een extra pref erbij te krijgen : test-ads zien... Dat zouden dan take-overs etc zijn die met een speciale markering aangeduid worden en waar in een speciaal topic mensen er feedback over zouden kunnen geven?
Verwijderd
Ik lees hier impliciet dat Tweakers voor jouw part een hele dag niet bereikbaar is als er maar genoeg geld tegenover staat. Ik hoop toch echt dat je dat niet bedoeltzeef schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:01:
Nou, dat valt nog maar te bezien. Het is niet een gemiddeld dagje google ads waar we over praten.

Daar ligt voor jullie een taak, want als adverteerder zou ik met de huidige situatie ook niet blij zijn. Desondanks lees ik nu keer op keer dat er voor het geld gekozen wordt, terwijl jullie toch echt primair leven van de community. Daardoor zijn advertenties überhaupt geld waardNMe schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:17:
Ik had persoonlijk als ik die vrijheid had gehad ook het zaakje offline gehaald, de adverteerder op het hart gedrukt dat hij eerst zijn problemen maar oplost en het 24 uur later nog eens mag proberen. Maar ik begrijp ook dat dat in deze harde business lang niet altijd zo makkelijk zal gaan.
Hoe onrealistisch is het om dat beter te definiëren in toekomstige contracten?zeef schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:01:
[...]
De vraag is wanneer je je aan een overeenkomst met een adverteerder kan onttrekken. Bij hoeveel of welke klachten.
Ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat dat echt niet zo is. Het is ook niet of álle gebruikers er last van hadden, of alsof er geen workarounds waren (devicegradeVerwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:28:
[...]
Ik lees hier impliciet dat Tweakers voor jouw part een hele dag niet bereikbaar is als er maar genoeg geld tegenover staat. Ik hoop toch echt dat je dat niet bedoelt
Dat hoef je mij niet te vertellen; die boodschap heb ik achter de schermen de afgelopen 48 uur vaak genoeg geroepen.Daar ligt voor jullie een taak, want als adverteerder zou ik met de huidige situatie ook niet blij zijn. Desondanks lees ik nu keer op keer dat er voor het geld gekozen wordt, terwijl jullie toch echt primair leven van de community. Daardoor zijn advertenties überhaupt geld waard
[ Voor 68% gewijzigd door NMe op 10-07-2010 21:33 ]
Ik heb niet het hele topic gelezen omdat ze in het algemeen allemaal hetzelfde gaan ("wat een kut reclame"->"valt best mee, iets met rook uit een schoorsteen"-> en na afloop: "wij hebben er van geleerd). Wel vind ik het grappig om te zien dat het MT iedere keer leert van dit soort fouten maar het ondertussen niet voor elkaar krijgt om in de toekomst dezelfde fouten te voorkomen. Maar goed, veel ergernissen zijn te voorkomen door gewoon niet de FP te lezen bij dergelijke fuckups.
Ik vind het overigens ook niet raar dat T.net steeds verder gaat met de commerciële uitingen. VNU Media is immers in handen van Private Equity (voor de SP stemmers: sprinkhaankapitalisten) en de beheerders hebben de plicht om zo goed mogelijk met het geld van de investeerders om te gaan. Het is dus logisch dat elke extra euro uit T.net geperst moet worden, elke extra euro winst maakt T.net natuurlijk een paar euro meer waard. En je moet ook niet vergeten dat bedrijven in handen van PE over het algemeen voor een groot gedeelte gefinancierd zijn door vreemd vermogen en er moet gewoon voldaan worden aan de eisen van de schuldverleners.
Het zou mij niet verbazen als er in de toekomst nog meer irritante reclame uitingen komen, goede of slechte tijden. Het is eigenlijk een logisch gevolg van van de verkoop van T.net en onontkoombaar tenzij de community zelf T.net terug koopt. Overigens wil dit niet zeggen dat ik de verkoop 'afkeur', voor Daniël en Femme was T.net natuurlijk een onderneming en de gevolgen voor de community zijn dan, terecht, minder belangrijk dan de eigen positie. Ook was de overname niet alleen nadelig voor de community, er zijn de afgelopen jaren immers veel verbeteringen aangebracht.
Ik vind het overigens ook niet raar dat T.net steeds verder gaat met de commerciële uitingen. VNU Media is immers in handen van Private Equity (voor de SP stemmers: sprinkhaankapitalisten) en de beheerders hebben de plicht om zo goed mogelijk met het geld van de investeerders om te gaan. Het is dus logisch dat elke extra euro uit T.net geperst moet worden, elke extra euro winst maakt T.net natuurlijk een paar euro meer waard. En je moet ook niet vergeten dat bedrijven in handen van PE over het algemeen voor een groot gedeelte gefinancierd zijn door vreemd vermogen en er moet gewoon voldaan worden aan de eisen van de schuldverleners.
Het zou mij niet verbazen als er in de toekomst nog meer irritante reclame uitingen komen, goede of slechte tijden. Het is eigenlijk een logisch gevolg van van de verkoop van T.net en onontkoombaar tenzij de community zelf T.net terug koopt. Overigens wil dit niet zeggen dat ik de verkoop 'afkeur', voor Daniël en Femme was T.net natuurlijk een onderneming en de gevolgen voor de community zijn dan, terecht, minder belangrijk dan de eigen positie. Ook was de overname niet alleen nadelig voor de community, er zijn de afgelopen jaren immers veel verbeteringen aangebracht.
Verwijderd
Ik kan natuurlijk niet bij jullie in de keuken kijken, maar is die noodzaak dan echt zó groot?NMe schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:29:
Punt is dat als de noodzaak voor deze banner er niet was geweest, dan was hij er niet gekomen.
En nogmaals, was Microsoft nu dan wél tevreden? Ik zelf zou als adverteerder niet heel blij worden van zoiets, al ligt het misschien wel bij die adverteerder.
Over het algemeen is private equity funest voor de zekerheid op de lange termijn van een bedrijf, dus ik zou me daar toch iets minder zorgen over maken dan bij een andere eigenaar. Sowieso zijn niet gehaalde doelstellingen qua financiering natuurlijk ook gewoon het probleem van de investeerder.Brons schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:39:
Let op:
Lees vóór het klagen even deze .plan door :)
Lees vóór het klagen even deze .plan door :)