2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dit gezegd hebbende moet ik wel opmerken dat op mijn toch behoorlijk dikke pc deze nieuwe ads de surfervaring op tweakers merkbaar vertragen en het scrollen vaak schokkerig gaat. Plus dat ik wel 30 keer naar de site van ziggo ben gegaan omdat ik even op de site klikte om de browser focus te geven.

Daarbij heb ik mij erg gestord aan het zwarte "hoekje" links boven tussen de afgeronde header van tweakers en de banner
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Anoniem: 156876
Uhhh, is dat niet juist het idee van de advertenties, zodat ze dergelijke nieuwe dingen kunnen financieren?begintmeta schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:22:
Heeft Tweakers.net eigenlijk een lening van/via VNU gekregen of zelf geleend om koopinfo.nl te starten of financiert koopinfo.nl zichzelf al?
T.net levert mij facailiteiten waar ik mijn tijd kan verdoen besteden, en dan is het logisch dat je daar voor betaalt. Als je naar een willekeurig pretpark gaat, of naar de bioscoop vindt toch ook niemand het vreemd dat je daar voor moet betalen?97133 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:32:
[...]
Waarom zou je in godsnaam een abbo nemen ? Je betaald toch ook niet voor de telegraaf of Nu.nl ( online) ? Internet hoort vrij te zijn en gratis. Zo ken ik het al sinds 98. Ik betaal geen cent voor content, en ik hoop dat het zo blijft.
Zeg dat ik gemiddeld iedere dag een half uurtje op tweakers rondhang, je betaalt 1,25 per maand, wat neerkomt op 4 cent per half uur. Ga je naar een film van 3 uur betaal je per half uur al snel zo'n 30 keer meer - klaagt niemand over.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Waarom überhaupt een lening?begintmeta schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:22:
Heeft Tweakers.net eigenlijk een lening van/via VNU gekregen of zelf geleend om koopinfo.nl te starten of financiert koopinfo.nl zichzelf al?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
nee, want ik heb zoals ik eerder zei Full HDMarzman schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:09:
Ik denk dat de Ziggo reclame dag om is ook nu. Er wordt ook gekeken naar resolutie, misschien draai je een te lage resolutie voor de add.
Stond je devicegrade nog op B na de vorige keer?F.West98 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:04:
[...]
nee, want ik heb zoals ik eerder zei Full HD
Van mij mag met de opbrengsten van de advertenties vanalles worden gedaan (tweakers.net verbeteren, nieuwe sites opzetten, salarisverhogingen...) Alleen wordt IMHO in deze thread herhaaldelijk gesuggereerd dat advertenties deze site ten goede komen. Dat hoeft helemaal niet natuurlijk.Anoniem: 156876 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:25:
... Uhhh, is dat niet juist het idee van de advertenties, zodat ze dergelijke nieuwe dingen kunnen financieren?
In het draadje wordt er een beetje gewag van gemaakt dat tweakers.net niet ruim in de centen zit. (Ik heb daar een beetje mijn twijfels bij inderdaad*)
En een lening kan fiscaal/bedrijfskundig etc kennelijk in bepaalde gevallen voordelen hebben.
Interessant, ik lijk me dus eerder vergist te hebben, tweakers.net bv krijgt wellicht toch meer van VNU Media bv dan VNU Media bv van tweakers.net bvVerder krijgt T.net gewoon geld van VNU om de site te exploiteren, Koopinfo is daar, lijkt me, gewoon een onderdeel van, zij het op een ander domein.
Er is een verschil tussen ruim in de centen zitten en daadwerkelijk geld hebben om te kunnen investeren. Stilstand is achteruitgang. Ik heb als vrijwilliger geen inzicht in de daadwerkelijke financiën maar zoals ik het zie betekent elke takeover weer extra geld voor geile nieuwe features.begintmeta schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:02:
[...]
In het draadje wordt er een beetje gewag van gemaakt dat tweakers.net niet ruim in de centen zit. (Ik heb daar een beetje mijn twijfels bij inderdaad*)
Ik weet ook niet precies hoe het zit, en ik hoef dat ook niet te weten. Maar of het geld nu binnenkomt bij Tweakers en vervolgens geïnd wordt door VNU en er daarna een budget aan T.net gegeven wordt, of dat alles binnen T.net blijft, of.... maakt natuurlijk allemaal niet zo uit; hoe het ook geregeld is, in the end of the day moet Tweakers winstgevend zijn en zolang het dat is kan het ook groeien.Interessant, ik lijk me dus eerder vergist te hebben, tweakers.net bv krijgt wellicht toch meer van VNU Media bv dan VNU Media bv van tweakers.net bv
Voor koopinfo.nlNMe schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:25:
... zoals ik het zie betekent elke takeover weer extra geld voor geile nieuwe features....
Dat is waar het me om gaat, het hoeft niet (maar kan natuurlijk wel) tweakers. net ten goede te komen. En van mij mag het allemaal
Mja, het geld wat Koopinfo.nl/Computable/de-rest-van-die linkjes-onderaan-de-pagina oplevert gaat misschien ook wel voor een deel naar Tweakersbegintmeta schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:32:
[...]
Voor koopinfo.nlOf de auto van Erik Hoekstra.
Dat is waar het me om gaat, het hoeft niet (maar kan natuurlijk wel) tweakers. net ten goede te komen. En van mij mag het allemaal

Voor zover ik zie is Tweakers behoorlijk gegroeid in personeel en features sinds de VNU overname, dus ik zie het alleen maar als positief.
Anoniem: 366966
Hier heeft hij een heel goed punt. Tweakers loopt te ver achter op het nieuws wat bv Engadget brengt. Een 9-5 mentaliteit is inderdaad niet meer van deze tijd. Huur een Tweaker in die in de VS zit om ook de rest van de dag van nieuws te voorzien. Zo moeilijk is dat niet. Engadget doet het ook zo.97133 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:32:
[...]
Af en toe heb ik het idee ( en dat zie je ook aan de posting tijden) dat men om 18:00 naar huis gaat en niks meer schrijft. Maar toch, Tweakers.net, we zitten in een IT wereld die 24 uur doorgaat. Als jullie naar huis gaan is de USA net aan een paar uur wakker. En dus sla ik bijvoorveeld tweakers open en the register en kom toch tot de conclusie dat tweakers (daadwerkelijk) heeft liggen slapen en dat een site als the register niet slaapt.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 366966 op 20-08-2010 21:08 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 366966 op 20-08-2010 21:22 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 366966 op 20-08-2010 21:31 ]
M.i. heeft het altijd zin omdat er dan weer iets nieuws op de site staat. Er kijkt altijd wel iemand.pven schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:12:
Wat heeft het voor zin om nieuws te posten op tijden dat toch bijna niemand het leest?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Dus moet er geinvesteerd worden in de redactie en daarvoor moet er dus ook geld binnen komen. Ohja, daar hebben we adverteerders voor nodig die bijvoorbeeld een takeover willenAnoniem: 366966 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:30:
Ja maar heel veel belanrijke nieuwtjes verschijnen pas een dag later. Dan lees je iets om 21u op Engadget, staat het pas om 14u 's middags op tweakers (de volgende dag!).
Overigens heb ik liever dat het "nieuws" iets later komt dan dat we nu.nl praktijken krijgen

Wat is belangrijk? En deelt iedereen die mening met je?Anoniem: 366966 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:30:
Ja maar heel veel belanrijke nieuwtjes verschijnen pas een dag later. Dan lees je iets om 21u op Engadget, staat het pas om 14u 's middags op tweakers (de volgende dag!).
altijd op 'A' gestaan, behalve als ik de verschillen bekeekzeef schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:53:
[...]
Stond je devicegrade nog op B na de vorige keer?
Verder altijd 'A' gehad...
Vroeger, voordat de recessie ons ook een stevige dreun verkocht, hadden we inderdaad avonddiensten en een uitgebreidere weekenddienst. Gemiddeld genomen komt er tussen ±10:00 uur en 23:00 het meeste nieuws naar buiten, en is het bezoek op Tweakers.net het hoogst. Vandaar dat we probeerden de nieuwsproductie gedurende die uren maximaal te houden.Anoniem: 366966 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:07:
[...]
Hier heeft hij een heel goed punt. Tweakers loopt te ver achter op het nieuws wat bv Engadget brengt. Een 9-5 mentaliteit is inderdaad niet meer van deze tijd. Huur een Tweaker in die in de VS zit om ook de rest van de dag van nieuws te voorzien. Zo moeilijk is dat niet. Engadget doet het ook zo.
Vervolgens waren we door sterk teruglopende inkomsten gedwongen de redactie in te krimpen, en daarbij zijn de avonddiensten gesneuveld. Uiteindelijk oordeelden we dat het belangrijker was de nieuwsstroom gedurende de dag op gang te houden. Vaak proberen we ook nog gedurende de werkdag zgn 'overstand' te maken, waardoor er ook later op de avond en 's ochtends nog nieuwe berichten op de frontpage kunnen verschijnen die dan al eerder geschreven zijn. Verder voegen freelancers af en toe nog wat toe buiten kantoortijden.
Als we in de toekomst de redactie weer uit kunnen gaan breiden is het herintroduceren van de avonddiensten zeker iets waar we naar gaan kijken. Het klopt inderdaad dat we op dit moment niet altijd goed genoeg kunnen inspelen op nieuws dat buiten Nederlandse werktijden naar buiten komt, maar het is op dit moment even kiezen of delen tussen overdag goede coverage of meer spreiding. Vooralsnog kiezen we voor het eerste, ook omdat dat makkelijker te managen is (een redactie die samenwerkt opereert efficiënter en ook wij hebben redacteuren die het af en toe fijn vinden gewoon op een normale tijd met hun gezin te kunnen eten
Er staat er weer één:crisp schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:26:
[...]
Onder de - zoals wij ze noemen - nieuwsaankondigingen kan inderdaad een advertorial staan, maar die wordt ook altijd letterlijk aangeduidt als zijnde een advertentie en is omkadert. Overigens staan er altijd 2 aankondigingen, tenzij je een custom frontpage layout hebt en dat aantal hebt aangepast.

Er staat inderdaad een lichtgrijs kadertje omheen en het woord "advertentie". Is me eerder nooit echt opgevallen (niet zo gek met lichtgrijs), maar ik geef toe dat het er wel gewoon staat.
Maar met een icon van hetzelfde formaat als de aankondigingen, een dikgedrukte titel en een tekstje is het doel van de adverteerder imho toch overduidelijk. Accenture zal hier toch hopen dat bezoekers, bewust of onbewust, links gaan leggen tussen het nieuws van t.net en het bedrijf.
Maargoed het is ook niet ècht iets om van op te kijken in de wereld van reclame.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik vind al die reclames wel meevallen. De enige reclame die echt opvalt is die banner direct onder de menubalk die weleens zichtbaar is. Over de overige tekst met reclames kijk ik altijd heen, en kijk pas bij de nieuwsitems. Die 400px aan "reclame" waar jij het over hebt, ook al zitten daar artikelen van T.net tussen, lees en bekijk ik eigenlijk nooit, en begin pas bij dat opvallende blokje van "Nieuws van donderdag". Daar staat netjes geordend en leesbaar alle nieuwsitems. De rest van de frontpage staat wel op m'n scherm maar kijk ik niet gericht naar. (Zonde van dat dataverkeer eigenlijk...)W3ird_N3rd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:38:
Er staat er weer één:
[afbeelding]
Er staat inderdaad een lichtgrijs kadertje omheen en het woord "advertentie". Is me eerder nooit echt opgevallen (niet zo gek met lichtgrijs), maar ik geef toe dat het er wel gewoon staat.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Chapeau!
Lees vóór het klagen even deze .plan door :)