'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
En als je feedback geeft, krijg je soms een antwoord waar je niet op had gehoopt...Anoniem: 156876 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:04:
[...]
* Anoniem: 156876 kijkt in welk subforum we zitten...
Héé, "Tweakers.net Feedback"... Zou dat er misschien voor gemaakt zijn om feedback te geven?
Nee, lijkt me niet hè?
Hoewel de advertentie er zelf niet uit ziet, is de rest van de site goed leesbaar.
Overigens heb ik thuis gewoon Ziggo en op het werk Ziggo zakelijk, dus voor mij is die advertentie onzinnig. De flash zou toch op basis van het ip-adres, vooral met reclame van een isp, toch verborgen kunnen worden?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Anoniem: 156876
Tuurlijk niet, ook views van Ziggo klanten zijn views die tellen.Onbekend schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:11:
Ik vind deze advertentie een stuk minder belastend voor het systeem dan de voorgaande.
Hoewel de advertentie er zelf niet uit ziet, is de rest van de site goed leesbaar.
Overigens heb ik thuis gewoon Ziggo en op het werk Ziggo zakelijk, dus voor mij is die advertentie onzinnig. De flash zou toch op basis van het ip-adres, vooral met reclame van een isp, toch verborgen kunnen worden?

Maar kom op tweakers, deze zuurstok ziggo site overname is toch wel een beetje teveel van het goede.
Arme Femme, zijn baby overgeleverd aan de PR €€€ maffia....
Maar goed succes, VNU, accountants, betaalde medewerkers, koophuis, lease tractor, tjsa het moet allemaal ergens van betaald worden.
Maar als het dan toch nodig is, verlies het "gevoel" en "ontwerp" niet uit het oog.
Deze "advertentie" doet volgens mij meer kwaad dan goed voor ziggo en tweakers.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Maar als je denkt dat het door de vakantie komt, vergelijk het dan volgende week maar met de pageviews. Maar het is wel een beetje vreemde redenatie dat er in de vakantie als mensen op vakantie zijn meer pageviews zouden zijn omdat mensen meer vrij zijn, terwijl in het weekend de pageviews inzakken. Oftewel er wordt toch voornamelijk op het werk getweakerd, dus ook dat lijkt mij niet de reden.
Tuurlijk er kunnen een hoop andere dingen meespelen, ontkent ik ook zeker niet. Maar als je precies op de dag dat een gedeelte van je bezoekers een andere layout te zien krijgen je pageviews met 10% in ziet zakken zou ik toch wel die layout gaan verdenken.
Als jij een nieuwe layout hebt verzonnen wat 10% hogere pageviews oplevert, ik denk dat je dan een hoop mensen enthousiast maakt, dit is precies het omgekeerde...
Als ik even een artikeltje in alle rust wil lezen en analyseren dan is die storende ziggobanner echt ronduit belachelijk.NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:03:
[...]
[...]
En voor die paar pageviews die je interessant genoeg vindt om de site te gebruiken is het teveel gevraagd om die banners aan te laten staan? Als je de site echt zo weinig gebruikt als je suggereert zie je hem bijna niet...
Ja, die achterlijke ziggobanner die je ook gewoon keihard ziet als ik niet zo veel rondneus, alsof ik hem dan bijna niet zie. O, bedoel je soms dat als ik hem minder vaak zie, het minder irritant is?
Normaal gesproken erger ik me niet aan jullie banners en heb ik begrip voor dat ze nodig zijn. Maar bij deze moest ik gewoon even melden met een "brb installing addblocker". Blijkbaar heb ik hier en daar wat hard op de teentjes getrapt, inclusief de T.net fanaat die geen admin/mod/etc is.
Jup. En vergeet niet dat de adverteerder geen verschil ziet tussen een normaal Ziggo-abo en een zakelijk Ziggo-abo.Anoniem: 156876 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:12:
[...]
Tuurlijk niet, ook views van Ziggo klanten zijn views die tellen.
Je vindt het gek dat mensen op hun teentjes getrapt zijn als je zonder verdere onderbouwing moeilijk gaat lopen doen over de banner en vervolgens óók nog roept dat de site je eigenlijk helemaal niet boeit?Tripp schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:19:
[...]
Als ik even een artikeltje in alle rust wil lezen en analyseren dan is die storende ziggobanner echt ronduit belachelijk.
Ja, die achterlijke ziggobanner die je ook gewoon keihard ziet als ik niet zo veel rondneus, alsof ik hem dan bijna niet zie. O, bedoel je soms dat als ik hem minder vaak zie, het minder irritant is?
Normaal gesproken erger ik me niet aan jullie banners en heb ik begrip voor dat ze nodig zijn. Maar bij deze moest ik gewoon even melden met een "brb installing addblocker". Blijkbaar heb ik hier en daar wat hard op de teentjes getrapt, inclusief de T.net fanaat die geen admin/mod/etc is.
Anoniem: 27535
We willen graag feedback om er ook iets mee te kunnen doen. Ook willen we graag de site draaiend kunnen houden en dat betekent ook het salaris van de medewerkers kunnen betalen. En ja, wat winst is daarbij ook uiterst prettig, zodat er investeringsmogelijkheden blijven. Als winst en commercieel een vies woord is, dan nodig ik eenieder uit eens te kijken naar wat er de afgelopen jaren extra mogelijk is gemaakt.
Voor wie gebruik maakt van die mogelijkheden, vragen we maar één ding: dat er wat advertenties getoond worden. Da's alles! En zelfs daarbij proberen we zoveel mogelijk jullie input mee te nemen. Er is zelfs al aangegeven door de grote baas zelf dat de vorm van take-overs gaat veranderen - mede dankzij de feedback hier.
Is het heel raar dat mensen er niet zo positief op reageren als er om een enkele uiting ineens geroepen wordt hoe waardeloos de hele site is? Het is de toon die muziek maakt mensen. Voor diegenen snap ik dan ook niet waarom ze hier nog zijn: niemand verplicht je hier te komen. We zetten ons graag in de gebruikerservaring zo goed mogelijk te maken, maar het is onmogelijk het iedereen 100% naar de zin te maken. Hou het alsjeblieft wel respectvol, en breng ook het respect op danwel weg te blijven danwel de advertenties te accepteren. Én de boel blokkeren en daardoor de inkomsten misgunnen waarmee de boel blijft draaien én wel menen het recht te hebben in niet mis te verstane woorden hoe slecht het is? Blijft een beetje als binnenlopen bij de slager en roepen wat een verschrikkelijk slecht vlees hij heeft om er vervolgens zonder te betalen de deur mee uit te lopen (nee je neemt hier fysiek niks mee, maar je ontneemt net zo goed inkomsten).
Think about it
En als gezegd, nu afgelopen met de harde toon hierzo. Het is nergens voor nodig, er wordt echt wel geluisterd, en werkt alleen maar contraproductief om te proberen hier een zo negatief mogelijke sfeer te creëren.
Nee, jullie toon is prettig zullen we maar zeggen. Geen enkele discussie mogelijk, non-argumenten, dreigen met een ban e.d... Ik ga er verder ook maar niet over disucussiëren, want jullie houden vast aan jullie argumenten en 'wij' (ik in ieder geval) aan de mijne. Mijn standpunt is ook geen mm verandert, ook niet door die dreigban van een dag (of wat dat dan ook moest voorstellen).
Welke argumenten zijn precies non-argumenten? Kun je ze aanwijzen? Of betekent dit:
...dat ik naar dat antwoord kan fluiten?Ik ga er verder ook maar niet over disucussiëren
Anoniem: 111703
Tweakers.net zie ik persoonlijk meer als doorgeefluik van informatie. Fijn om alles op een rijtje te hebben, maar soms loopt de Frontpage een of meer dagen achter en de feiten kloppen niet altijd helemaal. Desalniettemin blijf ik het een fijne Frontpage vinden, gezien de community eromheen en de hoeveelheid nieuws die wél recent en kloppend is. Wat overigens geldt voor het overgrote deel van de nieuwsitems. Iedere nieuwssite heeft dit soort dingen, dus ik snap niet waar alle dramatiek vandaan komt.Brons schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:42:
Het is natuurlijk geen geheim dat T.net niet het journalistieke toppunt is in het vakgebied. Buiten de eigen content zijn bijna alle berichten eerder en beter terug te lezen op andere sites. Maar zoals GWX zegt, je hoeft het niet te lezen als je het niet aanstaat. Dan hoef je meteen de irritante banners niet te zien.
Helemaal mee eens.Anoniem: 27535 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:38:
En als gezegd, nu afgelopen met de harde toon hierzo. Het is nergens voor nodig, er wordt echt wel geluisterd, en werkt alleen maar contraproductief om te proberen hier een zo negatief mogelijke sfeer te creëren.
Vind het overigens wel vervelend dat de admins/moderators net zoveel bijdragen aan de negatieve sfeer door zo in de verdediging te schieten en met bans rond te schmeißen.
Volgende keer zet ik dergelijke comments wel tussen [sarcatisch] tags, m'kay?NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:28:
[...]
Je bedoelt dat suggestieve ding dat Decon Frost zelf verzonnen heeft en waar T.net geen enkele invloed op heeft?
Lijkt me overigens ook behoorlijk offtopic hier.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Flash niet geïnstalleerd/aangezet?Maverick schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:00:
overigens zie ik hier in chrome dev helemaal niets. Alleen de frontpage staat een stukkie lager
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 09:21
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Misschien een tip aan de adverteerders om banners te maken die samenlopen met de website, ipv dat de achtergrond belangrijker wordt dan de inhoud van de website.
Ik denk dat de banner dan veel meer een succes wordt. Als je altijd grijs bent gewend van de laatste jaren, dan is dit wel in een keer een hele verandering en klik je tweakers.net ook sneller weg.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk mensen van te voren een take-over/advertentie kunnen testen?
Waarschijnlijk ondergesneeuwd, hoe komen we aan area51 acces, of is dat abo only?
Edit: Voor gezeur en onzin en statistieken kunnen we weer terug naar de HK natuurlijk.
Edit2: @ Wiethoofd, ah doh. Dat had ik kunnen weten, misschien is het handig als zulke topic toch openbaar worden gemaakt voor een select groepje test-tweakers? Misschien kan het 'expert' systeem gebruikt worden wat in aanbouw is (waar we allemaal die vragenlijst voor hebben ingevuld)?
[ Voor 55% gewijzigd door roy-t op 19-08-2010 19:38 ]
ABO = aboroy-t schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:27:
Waarschijnlijk ondergesneeuwd, hoe komen we aan area51 acces, of is dat abo only?
A51 = crew
A61 = non-crew ""elite"" en crew

Ik betwijfel of ziggo (of het reclamebureau) een goede match heeft gemaakt tussen de doelgroep van de reclame, en de gemiddelde tweakers-bezoeker.
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
In principe heb ik geen enkel probleem met advertenties, ook deze niet, en winst is fantastisch. Er zijn echter twee dingen die bijzonder storend zijn bij deze advertentie:
- Het verspringen van de pagina kort nadat de pagina geladen is;
- Het gebrek aan de donkergrijze marge rondom de main content van de fronpage, die er normaal gesproken wel is, om de content beter te scheiden van de nog-donkerder-grijze body-achtergrondkleur. (Dit lijkt bijna wel een bug te zijn trouwens.)
Dat 'dreigen met bans' is hopeloos uit verband gerukt. Lees het topic nog maar eens na.Anoniem: 111703 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:49:
[...]
Helemaal mee eens.
Vind het overigens wel vervelend dat de admins/moderators net zoveel bijdragen aan de negatieve sfeer door zo in de verdediging te schieten en met bans rond te schmeißen.
Meer dan dat was het niet. Er wordt niet vanuit het niets gedreigd met bans
@roy-t
Area51 is de hoofdgroep voor alle crewfora. Ik denk dat we eerst maar eens af moeten wachten hoe de volgende takeover gaat. Daniel heeft al aangegeven dat de toegangscriteria voor zo'n takeover zijn aangescherpt, waardoor o.a. de zijkanten al geen flash meer mogen bevatten. Dat zal al een aantal problemen oplossen denk ik zo
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Eén van jouw collega's had die post eens beter moeten lezen en z'n interpretatievermogen bijschavenCloud schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:44:
Dat 'dreigen met bans' is hopeloos uit verband gerukt. Lees het topic nog maar eens na.Er was een bepaalde gebruiker die aangaf dat een ándere gebruiker in dit topic maar een ban moest hebben. Omdat hij daar geen ene klap mee te maken heeft, zei één van mijn collega's op sarcastische wijze terug dat misschien híj maar een ban moest hebben.
Oké, maar ik refereerde meer naar reacties als NMe in "Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net".Cloud schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:44:
[...]
Dat 'dreigen met bans' is hopeloos uit verband gerukt. Lees het topic nog maar eens na.Er was een bepaalde gebruiker die aangaf dat een ándere gebruiker in dit topic maar een ban moest hebben. Omdat hij daar geen ene klap mee te maken heeft, zei één van mijn collega's op sarcastische wijze terug dat misschien híj maar een ban moest hebben.
Meer dan dat was het niet. Er wordt niet vanuit het niets gedreigd met bans
ssj3gohan schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:22:
Nou, ik denk helemaal niet dat zoiets voor de rechter zal blijven staan. Het bekijken van ads is geen betaling, het is namelijk onvrijwillig en aspecifiek. Je zult het anders moeten formuleren of toegang op basis van een lijst met toegelaten personen moeten hanteren. Het is namelijk voor de wet niet toegestaan te doen alsof je ergens vrije toegang aan verleent, en daarna 'na de poort' te discrimineren op basis van iets anders dan wanbetaling of wanprestatie (en van prestatie aan de userkant is geen sprake volgens de voorwaarden, prestatie is NIET het bekijken van ads om voorgaande redenen).
Op je eigen site, en zelfs IRL in je eigen winkel, mag je volgens mij rustig mensen eruit smijten zonder reden.Shin_Alu schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:39:
[...]
Zolang het in de voorwaarden staat blijft het volgens mij makkelijk overeind voor de rechter, zeker aangezien je er niet voor betaald hebt.
Stel je loopt door de AH zonder het "verplichte" boodschappenmandje/wagentje. Achja, ik glip er ook wel eens door zonder mandje/wagentje als ik maar 1 ding nodig heb hoor. Maar mocht iemand van het personeel me erop aanspreken, dan zal ik toch een mandje/wagentje moeten gaan pakken of de winkel verlaten. Hun winkel, hun regels.
Dan kan je wel naar de rechter stappen, maar dat gaat niet helpen lijkt me. Tenzij je om lichamelijke redenen geen mandje/wagentje kàn gebruiken misschien, maar dat is een uitzondering.
Zo ook hier. De website is van t.net, je bent hier uiteindelijk wel te gast. Al blockt T.net iedereen die op vrijdag de 13de een inlogpoging doet, volgens mij kan je er niets mee bij de rechter.
Daarbij: leuk als iemand thuis Ziggo heeft, maar dan kan je die persoon nog wel zijn werkgever Ziggo Zakelijk aan laten smeren. Je zou eventueel Ziggo Zakelijk IP's buiten schot kunnen houden, maar dat zijn er niet zoveel denk ik.Anoniem: 156876 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:12:
[...]
Tuurlijk niet, ook views van Ziggo klanten zijn views die tellen.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Overigens moeten de salarissen gewoon betaald worden en nieuwe investeringen zijn de toekomst van de site. Ik neem dit T.net dan ook niet kwalijk. Wel hoop ik dat die banners iets bescheidener mogen worden in de toekomst.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Overigens dacht ik eerst dat het een Rabobank reclame was, aangezien hun kleuren in de header worden gebruikt...
Zullen we die meteen even in de context zetten die erbij hoort? We hebben het daar over iemand die in een ander topic ook al gewezen is op het feit dat hij geen banners mag blokkeren. Bovendien heb ik dus niet direct geband maar netjes eerst een mailtje gestuurd.Anoniem: 111703 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:15:
[...]
Oké, maar ik refereerde meer naar reacties als NMe in "Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net".
Ik lees van jou alleen maar stemmingmakerij en overgechargeerde reacties. Dat is geen opbouwende kritiek dus zulke reacties kunnen mij gestolen worden. Met mijn interpretatievermogen is niks mis, en met jouw trollvermogen blijkbaar ook niet. Nogmaals: constructief reageren of niet reageren, aan jou de keus.Jejking schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:06:
[...]
Eén van jouw collega's had die post eens beter moeten lezen en z'n interpretatievermogen bijschaven
Dat is ook mijn mening wat betreft deze campagne hoor, de vorm sluit noch met de doelgroep van T.net noch met de doelgroep van Ziggo Zakelijk aan als je het mij vraagt. Maar goed, zolang ervoor betaald wordt vind ik de niet aansluitende doelgroep persoonlijk niet echt een probleem.FicoF schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:28:
Deze reclame vind ik echter overdreven, de zijbalken zijn voor maar 30% zichtbaar en daarnaast snap ik die kinderachtige stripfiguren niet. Spreekt de doelgroep denk ik niet echt aan, dus wat mij betreft een mislukte campagne.
[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 19-08-2010 20:38 ]
Dat is nu niet echt 'dreigen met' bans. Het is al een tijdje het beleid om mensen die AdBlocks gebruiken te bannen. In theorie. In de praktijk wordt het volgens mij alleen gedaan als mensen echt opscheppen over het gebruik van adblockers. En als ik de daaropvolgende posts zo eens bekijk is het in dit geval inderdaad niet 'dreigen met' maar is die user daadwerkelijk geband.Anoniem: 111703 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:15:
[...]
Oké, maar ik refereerde meer naar reacties als NMe in "Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net".
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Vond bijvoorbeeld de Red Alert take-over echt geen probleem, prachtig vormgegeven, niet storend, maar deze is gewoon bijzonder storend, niet aansluitend op rest van de site
edit: Las net op vorige/2 pagina's terug dat er nagedacht word over iets andere vorm van site-take-over, blij dat er zo goed op feedback gereageerd worden.
* afraca sluit zich ook in het bijzonder aan bij de mensen die prima beseffen dat er geld binnen moet komen
[ Voor 38% gewijzigd door afraca op 19-08-2010 20:40 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
En het is een nieuwe laptop(paar weken oud) met een i7 proc erin en 4GB geheugen.
Ik heb anders ALTIJD tweakers FP open staan. Dit is voor het eerst dat ik hem sluit omdat ik er last van heb bij verder gebruik van de laptop.
Kan niet de bedoeling zijn lijkt me
Maar ok, dit zou de laatste zijn op deze manier. Ik wacht wel tot de Ziggo reclame weg is...
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Niet in de eerste instantie.Hertog schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:35:
[...]
Dat is nu niet echt 'dreigen met' bans. Het is al een tijdje het beleid om mensen die AdBlocks gebruiken te bannen. In theorie. In de praktijk wordt het volgens mij alleen gedaan als mensen echt opscheppen over het gebruik van adblockers. En als ik de daaropvolgende posts zo eens bekijk is het in dit geval inderdaad niet 'dreigen met' maar is die user daadwerkelijk geband.
Daar hebben we juist maatregelen tegen getroffen; ik zie de pagina dan ook niet verspringen hoor...Eelke Spaak schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:44:
[...]
• Het verspringen van de pagina kort nadat de pagina geladen is;
Intentionally left blank
Als vaste gebruiker kan mij de takeovers niet boeien (maar dit komt omdat ik ze niet zie omdat ik op een te lage reso werk), maar als nieuwe gebruiker zou ik denk ik de site wegklikken.
Anderzijds; T.net heeft 10 jaar de tijd gehad om zijn userbase te vergroten en probeert daar nu maximaal rendement uit te halen (Dat is wat VNU feitelijk doet; een bestaand platform kopen om daar maximale inkomsten uit te onttrekken; dit is korte termijn visie (ook al kunnen sommige mensen anders beweren) want de opbrengsten zijn al héél lang geleden tegen de kosten afgewogen. Dit is (vooral bij een bedrijf als VNU) een weloverwogen beslissing en nu wordt er geld gemaakt (immers de aankoop T.net heeft ook geld gekost).
Buiten dat vind ik dat VNU nog één van de nettere investeerders is. We kunnen ons er tegen verzetten maar dat heeft geen zin. VNU bepaalt het beleid en Tweakers.net niet. (Of in mindere mate dan voorheen).
Met korte termijn visie bedoel ik dan ~10 jaar. Een meer dan logische termijn. Dat is niet negatief bedoeld overigens.
En buiten dit alles had de gebruiker 10 jaar geleden zijn hakken in het zand moeten zetten. Dan had het misschien iets effect gehad. Web advertising gaat agressiever worden. Over ~10 jaar moet je betalen voor abbo's om überhaubt content te zien (Mijn voorspelling); de enige reden is dat mensen het doen en dat er geld door verdiend wordt. We begonnen met een hyperlink als reclame, daarna een bannertje van 200 bij niets, daarna de grotere banners (wat wij nu onder banner verstaan), daarna flash, floating ads, takeovers... Over 10 jaar is het web verloren
De prijzen voor normale advertising zijn lang niet meer kostendekkend; dit omdat het gross van de gebruikers het domweg heeft geaccepteerd. Doordat de kosten niet meer dekkend zijn moeten bedrijven kiezen voor advertising die WEL kostendekkend is. Het is allemaal JULLIE schuld!
[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 19-08-2010 21:22 ]
90710
1. Geld verdienen?
óf
2. Technieuws aan de man brengen?
Want met takeovers als deze worden beide doelen niet gehaald. Nieuwe gebruikers zullen het afschrikken en die zullen naar sites gaan met betere reclame uiting. Huidige bezoekers zullen het niks vinden en het negeren of een bannerblock inschakelen. (En 0,0001% van de bezoekers koopt een bannervrij abbo)
Op deze manier jaag je alleen maar mensen weg. Ik heb het al eerder gezegd, Tweakers.net was in 2009 nog de beste site van Nederland. Door acties als deze is het eerder de slechtse site van Nederland. Ik zal bij de 2010 verkiezing zeker niet voor T-net kiezen.
There: I fixed it.90710 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:24:
Wat is tegenwoordig de belangrijkste bedoeling van Tweakers?
1. Geld verdienen?de site in de lucht houden
óf
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Om waarheen te gaan? Nederlandse techsites zijn er niet zo veel, Amerikaanse sites hebben over het algemeen zeker niet minder reclame. De gemiddelde gebruiker van nu is ook meer reclame gewend dan de gebruikers van vroeger.RedHat schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:16:
Als vaste gebruiker kan mij de takeovers niet boeien (maar dit komt omdat ik ze niet zie omdat ik op een te lage reso werk), maar als nieuwe gebruiker zou ik denk ik de site wegklikken.
Dat vraag ik me af. Volgens mij wordt het beleid nog steeds voor een groot deel door Tweakers.net zelf bepaald en gaat de site gewoon mee met de tijd. Ik vraag me af of een Tweakers.net dat tot nu zelfstandig door was gegaan minder reclames had dan de site nu heeft.Buiten dat vind ik dat VNU nog één van de nettere investeerders is. We kunnen ons er tegen verzetten maar dat heeft geen zin. VNU bepaalt het beleid en Tweakers.net niet. (Of in mindere mate dan voorheen).
Ik vind niet dat je tien jaar, in internettermen, een kortetermijnvisie kan noemen. Tien jaar is zo'n beetje de gehele levensduur van Tweakers.net of Google..Met korte termijn visie bedoel ik dan ~10 jaar. Een meer dan logische termijn. Dat is niet negatief bedoeld overigens.
Edit:
Die toevoeging spreekt de rest van je post wel een beetje tegen, omdat je nu zelf ook zegt dat het gebruik van advertenties op internet veranderd is de afgelopen jaren, terwijl je eerder leek te stellen dat het vooral voor Tweakers.net gold...De prijzen voor normale advertising zijn lang niet meer kostendekkend; dit omdat het gross van de gebruikers het domweg heeft geaccepteerd. Doordat de kosten niet meer dekkend zijn moeten bedrijven kiezen voor advertising die WEL kostendekkend is. Het is allemaal JULLIE schuld!
[ Voor 17% gewijzigd door Hertog op 19-08-2010 21:30 ]
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Antwoord 1 is natuurlijk het belangrijkste. VNU Media is geen non-profit.90710 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:24:
1. Geld verdienen?
óf
Bedankt voor deze insights. Dan weet ik tenminste dat ik mijn geld niet bij de PE bedrijven die eigenaar zijn van VNU Media ga stallen.
Natuurlijk is het doel niet om de site in de lucht te houden.
[ Voor 80% gewijzigd door Brons op 19-08-2010 21:30 ]
Laat ik dan een wat positievere toon aanslaanAnoniem: 27535 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:38:
Zo, en nu is het genoeg met het ranten over hoe slecht het allemaal is. Hakken gaan massaal in het zand, en er lijkt geen nuance meer mogelijk wat betreft wat er precies stoort en waarom - de dingen waar we wat mee kunnen.
Met andere woorden: het krijgt mijn stempel van goedkeuring
*houdt zijn mond wijzelijk over het uiterlijk van de ad...
'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone
Hij is lelijk, beweeglijk en uit mijn ooghoek lijkt het op een soort van gaypron, 2 mannen die kleren uit trekken en een high five doen. Mijn baas kan dit ook absoluut niet waarderen, ads van onze grote concurrent. Al moest hij dan wel lachen toen ik hem wees op de gaypron..
Ik maak uit jouw posts alleen maar op dat je totaal geen moeite doet om ook maar een enkel woord van mijn replies te snappen. Stemmingmakerij en overgechargeerde reacties, laat me niet lachenNMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:32:
Ik lees van jou alleen maar stemmingmakerij en overgechargeerde reacties. Dat is geen opbouwende kritiek dus zulke reacties kunnen mij gestolen worden. Met mijn interpretatievermogen is niks mis, en met jouw trollvermogen blijkbaar ook niet. Nogmaals: constructief reageren of niet reageren, aan jou de keus.

Jammer voor jou dan, als je die poging wel op z'n minst had ondernomen dan had je misschien ook wel gezien dat ik doelde op 't feit dat iemand ook voor niks geband kan worden omdat browsersettings in de weg zitten. Moeilijk he, interpretatie? "Nogmaals: lezen of niet lezen. Aan jou de keus." Whatever you choose, mij zal al die prutskutterij aan mijn reet roesten als je m'n posts toch al bij voorbaat afschrijft net als crisp en motomoi. Ik snap héél goed waarom leden van deze website hun heil elders zoeken op 't moment dat er continue niet naar ze geluisterd wordt en constant tegengesproken worden vanuit de ivoren toren waarin sommigen denken te vertoeven

Ik begrijp je punt maar is dat ene actuele woord echt nodig?engessa schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:29:
God, deze take-over geeft me echt oogkanker. Ik stoor me normaal alleen aan van die flashbanners die geluid gaan maken bij een mouse-over (of die uberhaupt geluid maken) maar deze heeft ook de eer om irritatie op te wekken.
[ Voor 19% gewijzigd door Jejking op 19-08-2010 21:39 ]
90710
Dan nog word er hard in gefaald. Maar ik hoop niet dat het zo rampzalig is als een kapitein die zijn zinkende schip van de ondergang probeert te redden. Want als Tweakers op deze manier het onderspit delft zal dat IMHO zeer jammer zijn.
Beide denk ik90710 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:24:
1. Geld verdienen?
óf
Door technieuws aan de man te brengen, hoopt er geld in het laatje te komen.
Ook de bakker bakt brood om geld te verdienen. Deze 2 zijn m.i. onlosmakelijk met elkaar verbonden. Verdiensten en baten. Tweakers is immers geen stichting maar een commerciele instelling.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Verklaar je nader?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Dat het niet aansluit bij de doelgroep van ZZ is inderdaad hun probleem, maar dat het compleet niet aansluit bij de doelgroep van t.net, dáár zou ik eigenlijk wel een probleem mee hebben.NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:32:
Dat is ook mijn mening wat betreft deze campagne hoor, de vorm sluit noch met de doelgroep van T.net noch met de doelgroep van Ziggo Zakelijk aan als je het mij vraagt. Maar goed, zolang ervoor betaald wordt vind ik de niet aansluitende doelgroep persoonlijk niet echt een probleem.
Stel nu dat Barbie een waanzinnig stoere takeover zou maken die qua stijl perfect integreerd in t.net met fatsoenlijke fonts/afbeeldingen die het t.net publiek aan zouden spreken, dan zou ik daar geen enkel probleem mee hebben.
Of het de verkopen helpt is natuurlijk maar de vraag (hoewel? hoeveel Tweakers kopen iets voor een dochter/nichtje/zusje/whatever? je zal zien dat dit krankzinnige idee onverwacht nog effectief zou zijn ook..) maar als de ad goed in t.net past zie ik het probleem niet.
Bij ZZ is dus precies het omgekeerde het geval. Het is prima denkbaar dat een Tweaker als systeembeheerder ergens werkt en zijn baas ZZ aan kan smeren, maar na het zien van deze takeover is hij waarschijnlijk de overstap naar de concurrent al aan het voorbereiden.
90710
Met deze advertenties jaag je mensen weg. Waardoor er minder views komen op de website, waardoor minder mensen op de reclames klikken. Waardoor er minder inkomsten gemaakt worden. (De adverteerder betaalt niet voor mensen die het niet gezien hebben) en als acties als deze niet noodzakelijk zijn, kan je beter andere manieren, die de site voor iedereen nog gewoon begaanbaar houdt, kiezen voor de advertenties.
En het is geheel zinloos mensen de bannen die wél de site willen bezoeken maar de vervelendste advertenties ooit* niet willen zien. Als je ze bant kunnen ze ook de reclames niet zien.
*)Dat zijn site takeovers, behalve wanneer je ze goed inbouwt en maximaal éénmalig toont.
[ Voor 20% gewijzigd door 90710 op 19-08-2010 21:41 ]
We begrijpen je ook prima als je je van iets minder krachttermen zou bedienen.engessa schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:29:
God, deze take-over geeft me echt oogkanker. Ik stoor me normaal alleen aan van die flashbanners die geluid gaan maken bij een mouse-over (of die uberhaupt geluid maken) maar deze heeft ook de eer om irritatie op te wekken.
Jouw baas kijkt ook geen televisie? Op welke manier verwacht je dat Tnet rekening gaat houden met de wenselijkheid van een advertentie voor bedrijf X bij één specifieke user? Misschien dat je baas wel inspiratie heeft om nu ook op Tnet te adverteren, maar dan zonder de door jou aangehaalde gayporn!Hij is lelijk, beweeglijk en uit mijn ooghoek lijkt het op een soort van gaypron, 2 mannen die kleren uit trekken en een high five doen. Mijn baas kan dit ook absoluut niet waarderen, ads van onze grote concurrent. Al moest hij dan wel lachen toen ik hem wees op de gaypron..
Want? Ik zei het hierboven al, meer prominent aanwezige advertenties kom je overal op internet tegen en ik heb niet het idee dat Tweakers.net nu zo enorm veel meer reclame heeft dan de gemiddelde nieuwssite. Kortom, waar komt dat idee vandaan dat deze advertenties nieuwe gebruikers zoude afschrikken?90710 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:38:
[...]
Met deze advertenties jaag je mensen weg.
Je doeteen hoop aannames, zonder dat je de cijfers hebt om ze hard te maken. Doemdenken is echt niet nodig en take-overs gebeuren niet dagelijks.90710 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:38:
[...]
Met deze advertenties jaag je mensen weg. Waardoor er minder views komen op de website, waardoor minder mensen op de reclames klikken. Waardoor er minder inkomsten gemaakt worden. (De adverteerder betaalt niet voor mensen die het niet gezien hebben) en als acties als deze niet noodzakelijk zijn, kan je beter andere manieren, die de site voor iedereen nog gewoon begaanbaar houdt, kiezen voor de advertenties.
90710
Ja maar tweakers implementeert ze verkeerd.Hertog schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:41:
[...]
Want? Ik zei het hierboven al, meer prominent aanwezige advertenties kom je overal op internet tegen en ik heb niet het idee dat Tweakers.net nu zo enorm veel meer reclame heeft dan de gemiddelde nieuwssite. Kortom, waar komt dat idee vandaan dat deze advertenties nieuwe gebruikers zoude afschrikken?
Als je bv naar http://www.nintendolife.com/ kijkt zul je zien dat ze daar momenteel een Metroid: Other M overtake hebben. Maar het tast de website verder niet aan. Maakt het niet traag en het past ook nog eens perfect bij de doelgroep van de site. 3 dingen die bij de laatste t-net overval niet het geval waren.
Natuurlijk is het doel van het bedrijf Tweakers.net: winst maken. Dat is het doel van élk bedrijf. Niet omdat Tweakers.net zichzelf wil verrijken, maar omdat een bedrijf winst moet maken om zijn voortbestaan te kunnen garanderen. Dat is hele simpele wiskunde, want als je in de rode cijfers blijft zitten houdt het snel op. VNU heeft Tweakers.net niet in zijn portfolio zitten omdat we zulke sympathieke mensen zijn. Liek, duh.Brons schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:28:
[...]
Antwoord 1 is natuurlijk het belangrijkste. VNU Media is geen non-profit.
[...]
Bedankt voor deze insights. Dan weet ik tenminste dat ik mijn geld niet bij de PE bedrijven die eigenaar zijn van VNU Media ga stallen.
Maar dat zegt niets over de liefde die mensen dagelijks in deze site steken. Het hoofddoel van het team dat deze site maakt (zowel betaald als onbetaald) is echt niet om maar zo veel mogelijk geld binnen te halen. Voor mij, en ik weet zeker velen met mij, is het doel: een gigantisch goede website maken. En dan is het wel zo fijn als er voldoende geld binnenkomt, want dan weet ik dat dat morgen ook nog kan.
Daarom snap ik die uiterst cynische opmerkingen over Tweakers.net dat alleen maar geld zou willen verdienen niet. Het leven is niet zwart of wit. Denk eens iets verder.
Ik ben helemaal geen stagiair
Vrijheid van meningsuiting? Dat is niet hetzelfde als dan maar roepen waar je zin in hebt. Zal ik je posts er eens bij pakken?Jejking schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:31:
[...]
Ik maak uit jouw posts alleen maar op dat je totaal geen moeite doet om ook maar een enkel woord van mijn replies te snappen. Stemmingmakerij en overgechargeerde reacties, laat me niet lachenBekend met vrijheid van meningsuiting?
Jejking in "Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net"
"dat jullie daar niet op testen zeg |:(" <-- aanname, die bovendien niet maar is.
"Jammer alleen dat het zeer waarschijnlijk bij 'mag hopen' blijft." <-- stemmingmakerij, meer niet.
"geblaat vanuit de ivoren toren. Wordt spindoctor, die kunnen ook heel goed feiten omdraaien." <-- beschuldigingen en wederom stemmingmakerij. Wanneer ik je vraag om verduidelijking doe je dat vervolgens niet.
"Nou, ban ssj3gohan dan maar jongens. Oh wacht, daar kan hij niks aan doen omdat de browser de boel vernaggelt. Hoe dan verder?" <-- suggestief, vervelend toontje, woorden in de mond leggen. Stemmingmakerij.
Waar precies staat de inhoudelijk goeie en constructieve post die ik niet goed geïnterpreteerd heb? Wijs hem maar eens aan, dan ga ik hem héél uitgebreid lezen.
Ja, hoe durven we om reclame op de site te zetten die ervoor zorgt dat jullie gratis content kunnen lezen. Belachelijk inderdaad.Op 't moment dat hullie niet zo'n belachelijke advertentie in hadden gezet, dan had dit nooit gezegd hoeven worden. Hullie kiest ervoor om dat wel te doen, dan krijg je 't deksel op de neus.
Natuurlijk. Er moet ook gewoon geld aan verdiend worden, break-even draaien wil geen enkel gezond bedrijf met winstoogmerk. Maar dat wilde T.net dus ook vóór VNU al niet, dus dat is niks nieuws.Brons schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:28:
[...]
[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 19-08-2010 21:53 ]
Performance
Ja, we weten dat de performance van Flash met name onder OS X maar ook in andere browser-OS-combinaties verre van optimaal is.
Helaas leeft een belangrijk deel van de advertentie-industrie in Nederland nog ergens tussen 2001 en 2004.
In de VS zie je inmiddels de eerste uitingen verschijnen die met wat geavanceerde technieken worden geproduceerd maar in NL is dat voorlopig nog even toekomstmuziek. De hele keten van order tot productie tot inzet op een site in ingericht op het verzorgen van dynamische advertenties door middel van Flash. Geen Flash, geen advertentie. Ik zou graag willen dat Tweakers.net de macht had om eigenhandig daar verandering in te brengen maar dat is helaas niet het geval. Het is toch nog altijd een beetje een kwestie van accepteren wat op je af gestuurd wordt en anders gaat de adverteerder wel naar een ander die minder moeilijk doet. En die zijn er genoeg.
Omdat we toch onze gebruikers niet permanent willen teisteren met slecht presterende uitingen is een nieuw format afgesproken waarin we het gebruik van Flash zullen minimaliseren. In ieder geval zullen de sidebars niet langer in Flash uitgevoerd worden, wat de nodige prestatie-issues en andere layout-glitches zou moeten voorkomen. Dit ook om onze eigen developers minder gillend gek te laten worden. De variabele breedte van onze layout zorgt elke keer voor nieuwe en moeizaam op te lossen issues, die vrijwel allemaal terug te leiden zijn naar het gebruik van Flash. Uiteindelijk zal elke implementatie werk met zich meebrengen (ik heb ook niet de illusie dat een andere techniek de heilige graal zal zijn) maar enerzijds bezoekersimpact en anderzijds de hoeveelheid benodigd development- en testwerk minimaliseren is iets wat we erg belangrijk vinden.
Buiten dat is de perceptie van de Tweakers.net-community omtrent wat 'goed' en 'snel' is aanmerkelijk anders dan wat de genoemde reclame-industrie gewend is. Wij besteden veel developmenttijd aan het zo goed mogelijk finetunen van de site. Op een beetje fatsoenlijke internetpijp ben je dan ook gewend dat de frontpage in circa een seconde geladen wordt, meestal minder. Als we vervolgens een advertentie implementeren die daar 2,5 of 3 seconde van maakt (zoveel is het iig bij mij) is dat meteen een enorme achteruitgang. Pak ik nu bijv. de homepage van De Telegraaf dan doet die er 4 tot 5,5 seconden over om te laden. Als dat het referentiekader van de advertentieindustrie is, vinden zij derhalve een seconde of 3 helemaal niet zo slecht. Wij vinden het echter dramatisch. Het kost ongelofelijk veel moeite om op basis van zover uiteenlopende standaarden de industrie ervan te overtuigen dat de advertenties technisch onder de maat zijn.
We moeten letterlijk lullen als Brugman om op dit punt vorderingen te maken, en gelukkig lukt dat ook wel een beetje.
Verder houden we natuurlijk het effect van een advertentie op onze bezoekerscijfers nauwlettend in de gaten. Bepaalde seizoensinvloeden zijn er altijd, maar bij de vorige twee takeovers merkten wij geen duidelijke afname in het verkeer. Mocht dat nu wel het geval zijn dan is dat uiteraard alleen maar een extra argument om iets dergelijks niet nog een keer in deze vorm aan te slingeren. Dan heeft de community gesproken en dat signaal nemen we uiterst serieus.
Design
Ja, ook wij vinden deze uiting gewoon niet mooi. Er is geen enkele vorm van fatsoenlijke integratie met de normale Tweakers.net layout, de kleuren zijn schreeuwerig en de stijl past slecht. Maar ook hier geldt dat we voor een deel maar gewoon te accepteren hebben wat door de adverteerder wordt aangeleverd. Het is moeilijk om daadwerkelijke harde stijlnormen op te leggen en dus heeft de adverteerder tot nu toe behoorlijk veel vrijheid (uiteraard moet een advertentie wel altijd voldoen aan normale fatsoensnormen, dus geen knipperend gedrag en dergelijke)
En eerlijk gezegd konden we ons tot nu toe ook niet serieus voorstellen dat een adverteerder moedwillig een takeover zou aanleveren die zodanig afsteekt tegen de normale site-layout. Ook hiervoor geldt dat we gaan proberen hier in de toekomst meer af te dwingen, maar op dat punt kunnen we moeilijk beloftes doen. In dit concrete geval is richting de adverteerder aangegeven dat wij van mening waren dat dit veel beter kon en moest. Maar dan blijkt er weer sprake te zijn van een landelijke campagne met centraal ontwikkeld materiaal waarin integratie op specifieke websites niet interessant wordt gevonden. En dan is het graag of niet, en binnen een commercieel bedrijf is het nu eenmaal niet snel een realistische optie om een al getekende order voor een niet onaanzienlijk bedrag zelf te cancelen vanwege een subjectief iets als 'te lelijk'.
Onze intern ontwikkelde variant op de takeover heeft in ieder geval integratie met de site hoog in het vaandel staan. We kunnen echter niet garanderen dat er in de toekomst nooit meer iets getoond zal worden dat een wat grotere aanslag op je netvlies pleegt.
Is het nou nodig?
Tsja, wat is nodig. Eigenlijk zijn daar twee kanten aan. Ja, advertenties zijn noodzakelijk om Tweakers.net te kunnen laten voortbestaan. Dat is nu zo en totdat er een houdbaar alternatief betaalmodel voor internet zullen (vormen van) advertenties blijven bestaan. En dus ook op Tweakers.net
Vervolgvraag, is zo'n soort advertentie nu nodig. Daar kun je natuurlijk discussie over voeren. Feit is echter dat er vanuit 'de markt' steeds meer vraag komt naar dergelijke indringende vormen van adverteren. Oftewel, onze adverteerders vragen letterlijk naar dit soort campagnes, om een maximaal effect te bereiken. Als wij niet in staat zijn die aan te bieden (of het gewoon weigeren) gaat een steeds groter deel van de advertentie-inkomsten aan onze neus voorbij, zonder dat we daar direct alternatieven voor hebben. Dus eigenlijk ook ja, dit is vanuit ons standpunt gezien nodig. Ik roep in herinnering dat een jaar of 10 geleden feitelijk alleen de bekende 468x60 grote topbanner en de 120x600 pixels grote skyscraper gebruikelijk waren. Daarnaast had je fanatsievollere formaten zoals popups, mousetrailers en wat dies mee zij. Al die formaten zijn inmiddels uitgestorven en worden bij grote sites niet of nauwelijks meer verkocht.
Rond die tijd kwam daar de wat grotere vierkante (320x288 pixels oid) rectangle bij, die nu nog steeds het meest gebruikelijke formaat is. Destijds werd dat een waanzinnig grote advertentie gevonden. Inmiddels zal dat waarschijnlijk de eerstvolgende advertentievorm zijn die uitsterft (of de Leaderbord van 720x90 pixels, die we destijds ook monstreus groot vonden). De markt evolueert en het 'productaanbod' van Tweakers.net moet daar in meegaan. Overigens werd ook in die tijd al in de glazen bol gelezen dat over 5 jaar het internet ten onder gegaan zou zijn aan een overload aan advertenties. Tot nu toe valt dat gelukkig nogal mee.
Geloof me, als wij konden leven van enkel het plaatsen van wat standaard animated gif advertenties op een paar onopvallende plekken dan zouden we dat veel liever doen. Helaas is die tijd geweest en komt ook niet meer terug. Ook meer contextuele advertenties zoals Google Adsense zijn weliswaar interessant maar kunnen in ieder geval in ons geval niet het volume aan omzet bieden dat we nodig hebben om deze tent in de lucht te houden.
Uiteindelijk proberen we de ontwikkeling van nieuwe advertentieformaten te doen met zo veel mogelijk respect voor de gebruiker. We hebben echter ook te maken met een andere realiteit en dat is wat ons vanuit de reclamewereld aan standaarden wordt opgelegd. We proberen onszelf zo veel mogelijk speelruimte te geven om die regels in onze richting te buigen, maar soms lukt dat beter dan anders.
Ook hier geldt echter weer dat we door zelf met goede ontwerpen en initatieven te komen nadrukkelijk proberen om adverteerders, mediabureau's en alle andere betrokken partijen in te laten zien dat onze manier van werken op de lange termijn gunstiger is. Bezoekers die je niet direct met een lompe advertentie in hun ballen trapt als ze op de site komen, komen later vast nog wel eens terug, en daar heb je dan veel en veel meer aan.
Bannerblockers
Ik ben niet van plan om een hetze te beginnen tegen mensen die reclames al dan niet bewust of indirect blokkeren. Ik vind dat iedere internetgebruiker en dus ook iedere Tweakers.net bezoeker zelf zijn of haar verantwoordelijkheid moet nemen. Ik geloof dat wij een buitengewoon redelijk verhaal hebben waarin bezoeker en site-maker elkaar helpen. Jullie helpen ons om ook nog een beetje geld te verdienen, wij werken ons uit de naad om voor julie de beste technologie-site van Nederland te blijven maken. Als je niet vatbaar bent voor dat verhaal is er weinig dat ik daar aan kan doen, anders dan een beroep op je redelijkheid.
Als je vindt dat wij te dikke auto's rijden of een te mooi kantoor hebben en je dus geen advertenties hoeft te bekijken vindt ik dat erg jammer, maar goed, dat is dan jouw keuze. Maar als je uiteindelijk het bestaan van kwalitatieve sites die kunnen investeren in uitbreiding en nog eens wat anders doen dan ANP-feeds overtikken op prijs stelt raad ik je aan af en toe gewoon eens tegen een advertentie aan te kijken. Als je er echt niet mee kan leven bieden wij altijd nog de optie om voor een luttel bedrag 365 dagen per jaar van Tweakers.net te kunnen genieten zonder ooit nog gestoord te worden door een advertentie.
Maar tegelijkertijd handhaven we in onze voorwaarden de regel dat het actief blokkeren van de advertenties op Tweakers.net niet is toegestaan, en het aanmoedigen ervan al helemaal niet.
Overige opmerkingen
Mocht je ernstige op- en aanmerkingen hebben over de kwaliteit van Tweakers.net en dus wat we met die met dank aan jou binnengeharkte Euro's doen hebben, dan horen we het natuurlijk ook graag. Maar uiteraard wel graag met concrete voorbeelden, aan losse flodders hebben we niet zo veel.
Goed, samenvattend; morgen wordt alles beter
[ Voor 13% gewijzigd door Daniel op 19-08-2010 22:02 ]
Jij doet nu net alsof ik een waardeoordeel geef terwijl dat helemaal niet het geval is. Het zou crimineel zijn als VNU Media T.net niet heeft gekocht om geld te verdienen (of om alleen in de lucht te houden). Daar reageerde ik op. Niet meer, niet minder.GWX schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:46:
[...]
Natuurlijk is het doel van het bedrijf Tweakers.net: winst maken. Dat is het doel van élk bedrijf. Niet omdat Tweakers.net zichzelf wil verrijken, maar omdat een bedrijf winst moet maken om zijn voortbestaan te kunnen garanderen. Dat is hele simpele wiskunde, want als je in de rode cijfers blijft zitten houdt het snel op. VNU heeft Tweakers.net niet in zijn portfolio zitten omdat we zulke sympathieke mensen zijn. Liek, duh.
Maar dat zegt niets over de liefde die mensen dagelijks in deze site steken. Het hoofddoel van het team dat deze site maakt (zowel betaald als onbetaald) is echt niet om maar zo veel mogelijk geld binnen te halen. Voor mij, en ik weet zeker velen met mij, is het doel: een gigantisch goede website maken. En dan is het wel zo fijn als er voldoende geld binnenkomt, want dan weet ik dat dat morgen ook nog kan.
Daarom snap ik die uiterst cynische opmerkingen over Tweakers.net dat alleen maar geld zou willen verdienen niet. Het leven is niet zwart of wit. Denk eens iets verder.
Oké, hoeveel andere tech sites ken jij die een stel enorme stripfiguren in schreeuwende kleuren als achtergrond heeft?prominent aanwezige advertenties kom je overal op internet tegen
De pageviews zijn anders redelijk duidelijk...Edmin schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:42:
[...]
Je doeteen hoop aannames, zonder dat je de cijfers hebt om ze hard te maken. Doemdenken is echt niet nodig en take-overs gebeuren niet dagelijks.
idd, ik denk dat mensen op t.net meer reageren en klikken op een take-over van AMD voor de nieuwste Phenom II X6, die dan ook dezelfde stijl, kleuren heeft, dan op een take-over van ziggo zakelijk, ik denk dat dat beter op (onderwerp, reclame zelf niet) de economie-afdeling van een nieuwsblad-site past...90710 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:45:
[...]
Ja maar tweakers implementeert ze verkeerd.
Als je bv naar http://www.nintendolife.com/ kijkt zul je zien dat ze daar momenteel een Metroid: Other M overtake hebben. Maar het tast de website verder niet aan. Maakt het niet traag en het past ook nog eens perfect bij de doelgroep van de site. 3 dingen die bij de laatste t-net overval niet het geval waren.
Verder lijkt mij nog steeds het beste om alle GoT'ers te laten kiezen of ze willen stemmen voor een takeover, en als er eentje komt, dat ze dan de take-over kunnen beoordelen, als ze het idee leuk vinden, kunnen jullie hem aanpassen, als GoT het goed vind, niks meer aan doen, dan komt 'ie er de volgende dag op, en als 'ie echt bagger is gevonden door ons, wacht je op een andere adverteerder...
Ook een leuke optie is voor actieve leden, die veel karma hebben de no-ad-functie gewoon gratis te geven, bijvoorbeeld bij 50.000 karma... Alleen dan zou ik weer op T.net stemmen bij de 'Website-van-het-jaar-verkiezing'...
Ok, verkeerd geïnterpreteerd dan. Was sowieso meer in het algemeen.Brons schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:56:
[...]
Jij doet nu net alsof ik een waardeoordeel geef terwijl dat helemaal niet het geval is. Het zou crimineel zijn als VNU Media T.net niet heeft gekocht om geld te verdienen (of om alleen in de lucht te houden). Daar reageerde ik op. Niet meer, niet minder.
Voor de rest vind ik de reactie van Daniel een mooie afsluiting van deze discussie
Ik ben helemaal geen stagiair
90710
Dat klinkt heel leuk, maar is echt totaal niet realistisch.F.West98 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:58:
[...]
Verder lijkt mij nog steeds het beste om alle GoT'ers te laten kiezen of ze willen stemmen voor een takeover, en als er eentje komt, dat ze dan de take-over kunnen beoordelen, als ze het idee leuk vinden, kunnen jullie hem aanpassen, als GoT het goed vind, niks meer aan doen, dan komt 'ie er de volgende dag op, en als 'ie echt bagger is gevonden door ons, wacht je op een andere adverteerder...
...niet in de laatste plaats omdat half GoT uit principe tegen elke vorm van een takeover zal stemmen. En natuurlijk het feit dat GoT sowieso geen takeovers gaat krijgen en de mensen die op de FP komen niet noodzakelijkerwijs dezelfde mensen zijn die op GoT komen en andersom.WoutF schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:08:
[...]
Dat klinkt heel leuk, maar is echt totaal niet realistisch.
Lees de uitgebreide reply van Daniel maar eens.furby-killer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:58:
[...]
[...]
De pageviews zijn anders redelijk duidelijk...
goed, mijn banner-selecteer idee is dan slecht, maar doe dan als marktplaats bij de V&A, voor een prijsje kan je jouw aanbieding op de V&A pagina, of zelfs in een apart vak op de FP laten zetten, jullie verdienen, verkopers verdienen meer dan ze betalen, meer mensen willen dat omdat ze dat hebben gezien, meer mensen gaan dat kopen, enz, enz90710 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:01:
Helemaal mee eens, en intergreer website features in de ads. Bv een Advertentie voor bv een computer, plaats dan ook een in die advertentie een link naar een Pricewatch artikel ván dat product. Dan blijf je als gebruiker (met mogelijke intresse) toch op tweakers en komt ook de reclame over. (Al weet ik niet in hoeverre zoiets mogelijk te verkopen aan adverteerders is)
En bijv in de Games-afdeling geen ZZ-reclame, maar reclame voor de nieuwe WoW plaatsen, zodat het nog doelgerichter is. Misschien niet helemaal realistisch, maar ik denk dat het eerste idee misschien nog wel het meest handhaafbaar is.
Er zijn dus genoeg ideeën te bedenken om geld te verdienen zonder take-over's...
Wat ik me afvraag: in hoeverre is het realistisch voor t.net om een ad-(takeover)-template te maken, die de adverteerder dan lekker naar hartelust vol kan kalken?Daniel schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:49:
Goed, hoop gezegd en geschreven vandaag. Eventjes wat dingen er uit lichten dan maar:
Dan heb je op z'n minst het technische gezeik niet, en heeft de adverteerder ook een idee in wat voor site ze aan het adverteren zijn zodat ze de reclame iig redelijk in kunnen passen.
Alleen weet ik niet in hoeverre er dan wellicht adverteerders te vinden zijn die zo'n template zelf willen bekladden.
Dit doet ook de vraag rijzen: in wat voor formaat leveren adverteerders die bagger aan? Er is bij mijn weten geen standaardformaat voor takeovers..?
Goed idee, tot de de volgende take-over dan maar. :WGWX schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:59:
[...]
Ok, verkeerd geïnterpreteerd dan. Was sowieso meer in het algemeen.
Voor de rest vind ik de reactie van Daniel een mooie afsluiting van deze discussie
Nog wel even snel een paar screenshotjes maken, de lelijkste ad in de historie van het internet moet natuurlijk wel vastgelegd worden.

Ik ken geen enkel voorbeeld dat zo specifiek is maar dit is, met een ruime marge, niet de meest lelijke reclame die ik tegen ben gekomen, en ik zit vrijwel alleen op tech- en andere infosites.furby-killer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:58:
[...]
Oké, hoeveel andere tech sites ken jij die een stel enorme stripfiguren in schreeuwende kleuren als achtergrond heeft?
Misschien wel... Ik denk dat 'jullie' het het beste weten, toch?NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:45:
[...]
Welke argumenten zijn precies non-argumenten? Kun je ze aanwijzen? Of betekent dit:
[...]
...dat ik naar dat antwoord kan fluiten?
*kritiek wordt heel vaak (niet specifiek in dit topic) weggemod-breakt
*als je iets zegt dat de mods niet welgevallig is, krijg je een vaag dreigement dat je een 'aantekening' krijgt (huuuh...daar wordt ik pas écht bang van)
*er wordt gedreigd met een ban als je het lef hebt een adblocker te gebruiken
*er is eigenlijk geen enkele discussie mogelijk over die adblocker; jullie hebben een mening,en die is onvermurwbaar. Wij moeten slikken of stikken. Dus geen discussie.
De eerste 2 zijn algemene mod-frustraties en die ga ik niet in het verdomhoekje bespreken, want daar kijkt geen hond. We leven in een democratuur, dus openlijke discussie moet kunnen. Live with it. Censuur sucks.
Er staat even terug wel 'het enige dat we van jullie vragen is het bekijken van een advertentie...' maar het is geen vraag, het is een eis. Als ik een adblocker gebruik, krijg ik een ban. Tenminste...als ik zeg dat ik er een gebruik. Toen ik het een tijd terug zei, kreeg ik een ban voor een dag (or whatever), blijkbaar als dreigement omdat ik bij mijn mening blijf, net zoals jullie bij je mening blijven. Maar goed, ik kan leven zonder twiekers, jullie niet zonder bezoekers. Advertenties of niet. En een abo nemen doe ik niet, want t.net is me daar niet waardevol genoeg voor. Het is puur amusement, want nieuws kan ik beter elders halen. En ik heb al eerder gezegd dat jullie maar moeten doen wat jullie moeten doen. Ik kijk ook geen RTL/SBS etc vanwege de reclame. Zo interessant is hun aanbod ook weer niet. Ik heb gewoon een pleurishekel aan reklame. Klaar.
Evengoed is het dreigen met bans enzo behoorlijk kinderachtig en het doet me denken aan de middelbare schooltijd. Gelukkig heb ik dat al dik 20 jaar achter me, dus ik laat me niet alsnog als een klein kind in de hoek zetten.
In feite hadden we dat al gemaakt in de vorm van het Settlers voorbeeld; daar zit een losse JS bij die je als een soort 'template' kan zien. Echter wilden de adverteerders flash kunnen gebruiken links en rechts en was deze p.o.c. niet bruikbaar voor hun.W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:17:
[...]
Wat ik me afvraag: in hoeverre is het realistisch voor t.net om een ad-(takeover)-template te maken, die de adverteerder dan lekker naar hartelust vol kan kalken?
We zijn nu dus bezig met een tussenvorm waarbij er rechts nog wel een stukje flash gebruikt kan worden voor dynamische 'tabjes' en een (eventueel) flash-based top maar waarbij de rest van de achtergrond statisch is; ook daar zullen we waarschijnlijk wel een p.o.c. van maken die als een soort template te gebruiken is.
Wij dicteren zelf de formaten voor takeovers op onze site; dit soort takeovers zijn meestal toch custom-jobs.[...]
Dit doet ook de vraag rijzen: in wat voor formaat leveren adverteerders die bagger aan? Er is bij mijn weten geen standaardformaat voor takeovers..?
[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 19-08-2010 22:24 ]
Intentionally left blank
Mocht (laten we zeggen) 90% van de gebruikers gaan boycotten dan daalt de waarde van de agressieve vorm (Omdat het publiek en dus de reikwijdte minder wordt) en zal de 'normale' advertentievorm in waarde stijgen (omdat dat het meest effectief zal zijn).
Al met al moeten websitebeheerders dus de agressievere vormen gaan plaatsen omdat de minder agressievere uitingen niets meer opleveren. Dit komt puur omdat dit 'algemeen geaccepteerd' is (of iig; er is nooit wat mee gedaan door de userbase). Dit proces zal evolueren (zolang er geen groot deel protesteert); bereid je dus voor op NOG agressievere vertoningen.
(Dit bericht is niet toegesplitst op T.net maar over de algemene advertentiemarkt waar T.net dus mee te maken heeft; hier kan T.net bijster weinig aan doen).
[ Voor 8% gewijzigd door RedHat op 19-08-2010 22:26 ]
netbook met een lage verticale resolutie misschien?F.West98 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:24:
nog iets, ik krijg géén take-overs, maar wel ads, heb geen adblocker, hoe kan dit (ben dr wel blij mee)
Intentionally left blank
nee, een Dell Studio 15 met Full-HDcrisp schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:25:
[...]
netbook met een lage verticale resolutie misschien?
Welkom, mede-Linux gebruiker?F.West98 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:24:
nog iets, ik krijg géén take-overs, maar wel ads, heb geen adblocker, hoe kan dit (ben dr wel blij mee)
Linux is uitgesloten van deze ad, teveel technische problemen (crashes enzo).
hmmm geen Linux aan je posthistory te zien. Mogelijk zijn bepaalde browsers ook uitgesloten, weet niet welke browser je hebt?
[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 19-08-2010 22:35 ]
90710
En ik gebruik daarbij gewoon Windows 7, IE8 en géén adblocks.
[ Voor 20% gewijzigd door 90710 op 19-08-2010 22:33 ]
Goed verhaal, en ik had ook niet anders verwacht. En natuurlijk snappen wij allemaal(misschien een uitzondering daargelaten) dat Tweakers.net geld moet verdienen om in de lucht te blijven. En ik zou ook niks liever willen!Daniel schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:49:
Goed, hoop gezegd en geschreven vandaag. Eventjes wat dingen er uit lichten dan maar:
<knip>
En ik snap ook dat het soms kiezen of delen is. Je kan niet altijd zeggen 'de kleurtjes staan me niet aan'.
Maar ik kan gewoon niet begrijpen dat een adverteerder, in dit geval Ziggo, daadwerkelijk denkt dat ze met deze reclame uiting klanten gaan binnen halen. En misschien is de Tweakers site een heeeeeeeel klein onderdeeltje van hun complete campagne, maar is er nou echt niemand die tegen ze heeft gezegd:
Het zelfde zie ik ook wel eens bij nu.nl. Daar hebben ze soms ook site take overs. Browsers die ineens sloom worden, scrollen wat traag gaat etc etc. Ik vervloek die adverteerders altijd! En dat terwijl ik soms nog wel eens op een bannertje wil klikken als ik iets interessants zie. MAAR DAN WEL OP EEN NORMALE BANNER. Ik weiger dus echt om op die site take overs te klikken, uit protest. Jullie kunnen wel vragen aan ons om zo nu en dan op een banner te klikken(wat ik dus al doe) maar als we allemaal ook gaan klikken op die site take overs geven we het verkeerde signaal naar de adverteerders -> de bezoekers waarderen deze manier van reclame makenZiggo, luister eens...
Die advertenties zijn spuuglelijk, die mannetjes slaan nergens op en over de slogan zullen we het maar niet hebben. Daarbij komt dat jullie flash banners dusdanig veel problemen opleveren bij bezoekers(welke site dan ook waar jullie banners draaien) dat de campagne meer een negatief effect dan een positief effect zal hebben.
En ik sta niet negatief tegenover banners, echt niet. Ik zit graag op tweakers.net FP en GoT, en wil dit nog lang kunnen blijven doen. En ik gun jullie allemaal een leuke auto om te rijden, geen enkel probleem. Leuk kantoor maakt het werken alleen maar leuk, prima dus. Ik hoop dat jullie je humeur niet laten verpesten door die azijnpissers hier, want dat zijn ze niet waard
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Dat zou ik persoonlijk heel kwalijk vinden en ik ben er ook niet van op de hoogte dat wij kritiek op ons werk wegmodden. Als je die opmerking met voorbeelden kan onderbouwen, dan heel graag. Of een post al dan niet is aangepast maakt daarbij niet uit, want onze forumsoftware logt ook oude versies van berichten. Omdat het hier offtopic is is het wel handig als je zo'n bericht dan even per direct message doet. En ja, dit is een serieus verzoek.mphilipp schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:20:
[...]
Misschien wel... Ik denk dat 'jullie' het het beste weten, toch?
*kritiek wordt heel vaak (niet specifiek in dit topic) weggemod-breakt
Nee, als je iets zegt dat in strijd is met ons beleid, dan héb je die aantekening (note) al. Maar in mijn ervaring is dat niet iets dat met de volstrekte willekeur gebeurt die jij hier lijkt te suggereren. Vooral in topics als deze staan we eigenlijk best heel veel toe. Het feit dat ik ondanks mijn meningsverschil met Jejking nog gewoon met hem praat in plaats van hem te censureren lijkt me boekdelen te spreken.*als je iets zegt dat de mods niet welgevallig is, krijg je een vaag dreigement dat je een 'aantekening' krijgt (huuuh...daar wordt ik pas écht bang van)
Maar dat is dan ook gewoon iets dat in onze AV staat en waarmee je akkoord bent gegaan toen je registreerde. Welke andere manier heeft Tweakers.net om haar inkomsten veilig te stellen?*er wordt gedreigd met een ban als je het lef hebt een adblocker te gebruiken
Dat zegt niemand. Ik heb het al eerder gevraagd in dit topic maar het lijkt alsof die vraag niet serieus genomen werd: zie jij realistische alternatieven? Wat nu als wij openlijk zouden toestaan dat iedereen banners mag blokkeren, wat moet dan het winstmodel van de site worden? Hoe gaan de 30 fulltimers en een veelvoud aan parttimers brood op de plank krijgen? Hoe wordt de site in de lucht gehouden? Hoe worden er nieuwe features voor de site betaald?*er is eigenlijk geen enkele discussie mogelijk over die adblocker; jullie hebben een mening,en die is onvermurwbaar. Wij moeten slikken of stikken. Dus geen discussie.
Nogmaals: dit is geen aanval. Maar juist omdat jij een compleet andere mening aangedaan bent: wat zijn jouw alternatieven? Je kan niet zeggen dat iets zuigt zonder een realistisch alternatief te noemen. Caliméro-modus: da's niet eerlijk.
Het ziet er op dit moment als volgt uit:
klik
Ja, ABP staat uit (zoals te zien
Dan alsnog, aangezien ik normaliter gewoon de rechterkant ook kan zien.
[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 20-08-2010 10:13 . Reden: groot plaatje verlinkt :) ]
RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P
Anoniem: 178962
@Daniel:
Ik denk dat de site take-overs er te kort op staan om echt een invloed te hebben op de bezoekers aantallen. Morgen is het toch weer voorbij, dan leven we er maar mee voor een dagje. Al loopt bij mij de hele PC vandaag vast bij die banner. Dus jullie hebben vanuit mij in ieder geval al meer hits, maar ik heb de site minder gezien
Ik vond de Starcraft 2 takeover vele malen beter, daar was gewoon goed mee te leven en zag er best aardig uit. Als het in die vorm is zal ik niet snel weg gaan.
Overigens is dit wel een goed argument om minder resources in het sneller maken van de site te stoppen. Als de normale laadtijd al langer is heeft een tragere banner minder invloed zoals je zelf al aangeeft. Kan t.net gelijk wat geld besparen waardoor er weer minder site take-overs nodig zijn. Win-win lijkt me zo, alleen zo jammer voor de tweakers die gewend zijn de boel in een paar ms te hebben staan.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 19-08-2010 23:05 ]
Ziet eruit alsof je de site smaller hebt gemaakt dan de minimale breedte. Dat de banner daarna de content overlapt lijkt me inderdaad een bug.Xanland schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:49:
Ok, ik weet niet of het aan de flash-zooi ligt (links en) rechts, maargoed. In ieder geval mis ik hier gewoon de rechterkant van de T.net-website.
Het ziet er op dit moment als volgt uit:
[afbeelding]
Ja, ABP staat uit (zoals te zien) en ja, ik heb FOK! op. Wel op zo'n manier dat ik standaard de rechter 3 dingetjes van T.net mis onder R&f en die rechterbalk van FOK!.
Dan alsnog, aangezien ik normaliter gewoon de rechterkant ook kan zien.
Denk eraan: negatieve publiciteit is ook publiciteit. beter nog: hoe irritanter hoe langer het in je hoofd blijft zitten.FicoF schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:58:
Naamsbekendheid van Ziggozakelijk stijgt trouwens wel met elke relpy in dit topic. Doen ze toch iets goed...Ik had heel Tweakers.net frontpage vandaag nog niet geopend en ben toch even gaan kijken.
* Tripp kan vanavond niet meer slapen
Tripp schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:11:
[...]
Denk eraan: negatieve publiciteit is ook publiciteit. beter nog: hoe irritanter hoe langer het in je hoofd blijft zitten.
* Tripp kan vanavond niet meer slapen.
Moet jij eens opletten. Ik ga zo heerlijk ZZzzZZZzzziggoZZzzZZzzz
Het staat niet letterlijk in de .plan maar ik denk dat het helemaal niet vertragend zou werken als het gewoon plaatjes zouden zijn ipv flash. Als het achtergrondplaatjes zijn maakt de resolutie niet eens uit want dan zitten ze gewoon buiten beeld.
Ik sliep al heerlijk, maar schrok net wakker van een bouwvakker in een roze shirtje die zijn vest open trok. En dat komt puur door deze thread want op mijn netbook kwam de reclame uiting zelf niet eens te voorschijn (door de resolutie, of flash ik weet het niet)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
zeef schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:15:
[...]
offtopic:

En dat terwijl ik als linux user al geen klagen had
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
zeef schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:15:
[...]
offtopic:
Anoniem: 19894
Alsof je daar een bult aan valtfreakingme schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:33:
Na het lezen van Daniel's post heb ik vanmiddag maar even een abbo'tje afgesloten. Als iedereen dat doet kan de abbo prijs naar beneden, ...

Als t.net (en niet VNU
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 20-08-2010 02:12 ]
97133
Waarom zou je in godsnaam een abbo nemen ? Je betaald toch ook niet voor de telegraaf of Nu.nl ( online) ? Internet hoort vrij te zijn en gratis. Zo ken ik het al sinds 98. Ik betaal geen cent voor content, en ik hoop dat het zo blijft. Desalniettemin was die Ziggoreclame echt een doorn in het oog. Wat ik overigens echt triest vind van tweakers is het bannen van users met ad blocks. Dat kan je doen als je een supersite heb die iedereen wil en moet zien, maar zo spannend is tweakers ook weer niet. Het is niet slecht maar ook weer niet supergoed. Het is gewoon redelijk. Wil je sneller IT nieuws ? Ga dan naar theregister.co.uk is overigens nog met humor geschreven ook. Maar inderdaad niet Nederlands. Maar je hebt dan ook geen site takeovers.freakingme schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:33:
Na het lezen van Daniel's post heb ik vanmiddag maar even een abbo'tje afgesloten. Als iedereen dat doet kan de abbo prijs naar beneden, en is iedereen collectief verlost van die ads (en kunnen mensen als Crisp belangrijke dingen gaan doen, zoals features fixen)
offtopic:
En dat terwijl ik als linux user al geen klagen had
Af en toe heb ik het idee ( en dat zie je ook aan de posting tijden) dat men om 18:00 naar huis gaat en niks meer schrijft. Maar toch, Tweakers.net, we zitten in een IT wereld die 24 uur doorgaat. Als jullie naar huis gaan is de USA net aan een paar uur wakker. En dus sla ik bijvoorveeld tweakers open en the register en kom toch tot de conclusie dat tweakers (daadwerkelijk) heeft liggen slapen en dat een site als the register niet slaapt.
Al met al lees ik tweakers absoluut,. Leuke artikelen, maar site takeovers van een Ziggo, die nieteens telefonie kan leveren met een uptime van 99,9 procent en omaatjes aan hun lot overlaat als ze noodhulp nodig hebben en ze krijgen nieteens een pieptoon omdat ze geen ups`en in de wijkkasten hebben en ze dus geen 112 kunnen bellen..... Je mag kritisch zijn over je bedrijven die je laat adverteren of op de manier hoe bedrijven zich proberen te uiten............. Zie Geenstijl, die doen ook geen reclames van Groen Links paginavullend. ( als ze al Groen Links laten adverteren).
[ Voor 3% gewijzigd door 97133 op 20-08-2010 03:00 ]
Anoniem: 19894
Ik loop iets langer rond dan 1998 op het net (nee niet kpn), en internet content kan en mag betaalt zijn, Dat jij dat niet wilt, prima, zoek een andere site. Daar zijn er zat van. Ik vind het diep triest dat men maar uit gaat van gratis.97133 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:32:
[...]
Waarom zou je in godsnaam een abbo nemen ? Je betaald toch ook niet voor de telegraaf of Nu.nl ( online) ? Internet hoort vrij te zijn en gratis. Zo ken ik het al sinds 98. Ik betaal geen cent voor content, en ik hoop dat het zo blijft. ..
Nog niet?97133 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:32:
[...]
... Je betaald toch ook niet voor de telegraaf ...
nieuws: Telegraaf denkt na over paywall op website
Hoe oneens ik ook over de manier van reclame ben, vind ik niet dat Ziggo opzicht een bedrijf is dat geweigerd moet worden voor reclame. VOIP-telefonie is nou eenmaal niet het meest 'fool proof', als de stroom uitvalt heb je geen telefoon en als er iets bij de internetprovider uit valt ook. Beide zouden normaal gesproken niet vaak voor moeten komen, zo wel is dat geen reden om de advertenties niet toe te staan.Al met al lees ik tweakers absoluut,. Leuke artikelen, maar site takeovers van een Ziggo, die nieteens telefonie kan leveren met een uptime van 99,9 procent en omaatjes aan hun lot overlaat als ze noodhulp nodig hebben en ze krijgen nieteens een pieptoon omdat ze geen ups`en in de wijkkasten hebben en ze dus geen 112 kunnen bellen..... Je mag kritisch zijn over je bedrijven die je laat adverteren.... Zie Geenstijl, die doen ook geen reclames van Groen Links.
Tweakers.net is ook gratis normaal gesproken, levert je bijdrage door de 'bekijken' van advertenties. Volgens mij is dat ook niet het voornaamste probleem, maar de wijze waarop, het moet natuurlijk niet ten koste gaan van het gebruikersgemak.Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:56:
[...]
Ik loop iets langer rond dan 1998 op het net (nee niet kpn), en internet content kan en mag betaalt zijn, Dat jij dat niet wilt, prima, zoek een andere site. Daar zijn er zat van. Ik vind het diep triest dat men maar uit gaat van gratis.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 20-08-2010 03:04 ]
Wat ik erger vind zijn van die reclames die de functionaliteit van de site veranderen. Telefoongids.nl heeft bijvoorbeeld een trage banner die schijnbaar of over de zoekvelden ligt of er uitziet als de zoekvelden waardoor je automatisch er op klikt zonder het door te hebben. Dit heb ik op Tweakers nog nooit gehad (nu kan het ook komen doordat ik telefoongids.nl op de pc van iemand anders opende in een trage IE want ook dat heb ik thuis nog nooit gehad
/▌
Zie bij de telefoongids.nl geen banner die de functionaliteit veranderd. Bij de takeover was dit wel het geval, de pagina's laadde hier echt super traag en leverde soms zelfs een 20 seconde browser-freeze op.Marzman schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 03:13:
Wat ik erger vind zijn van die reclames die de functionaliteit van de site veranderen. Telefoongids.nl heeft bijvoorbeeld een trage banner die schijnbaar of over de zoekvelden ligt of er uitziet als de zoekvelden waardoor je automatisch er op klikt zonder het door te hebben. Dit heb ik op Tweakers nog nooit gehad (nu kan het ook komen doordat ik telefoongids.nl op de pc van iemand anders opende in een trage IE want ook dat heb ik thuis nog nooit gehad)
/▌
En dit is denk ik een beetje de kern van de misvatting. Internet is niet gratis en hoort dat ook helemaal niet te zijn. Of vind je dat bijvoorbeeld boodschappen doen, of kleding uit te winkel halen ook gratis hoort te zijn? Alle infrastructuur, alle mensen die nodig zijn om content te verzorgen, ontwikkeling en design van websites, alles wat er nodig is om te zorgen dat jij een site kan bezoeken en daar vandaan kan halen wat je nodig hebt, dat kost geld en niet weinig. Misschien is een bepaalde groep gebruikers gewend geraakt door de situatie van eind jaren negentig, begin 21e eeuw waarbinnen alle reclames rondom Internet alleen maar 'GRATIS!!!' schreeuwden, maar het feit is dat internet verre van gratis is.97133 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:32:
[...]
Waarom zou je in godsnaam een abbo nemen ? Je betaald toch ook niet voor de telegraaf of Nu.nl ( online) ? Internet hoort vrij te zijn en gratis. Zo ken ik het al sinds 98. Ik betaal geen cent voor content, en ik hoop dat het zo blijft
Het briljante is nu juist dat de rekening voor het overgrote deel niet eens bij de eindgebruiker komt te liggen, omdat vrijwel alle grote websites hun inkomsten halen uit advertenties. Op die manier betaal je ook wel degelijk voor De Telegraaf en Nu.nl. Ik tel op de homepage van de Telegraaf 8 (!) advertenties - en niet echt kleine. Nu.nl houdt zich vandaag nogal maar ook daar staan gewoon advertenties en regelmatig van het type takeover. Wij bieden dan tenminste nog een valide alternatief voor wie dat wil.
Internet is gewoon een economisch model waarin partij 1 (de bezoeker) voor inkomsten zorgt voor partij 2 (de site-maker) en in ruil daarvoor van partij 2 geheel kosteloos allerlei informatie, functionaliteit en entertainment verstrekt krijgt. Als uiteindelijk één van de partijen dat model op de helling gaat zetten is dat slecht voor het internet. Hoeveel kwalitatief goede, interessante sites zijn er wel niet verdwenen omdat de eigenaren het runnen ervan economisch niet meer konden verantwoorden vanwege een gebrek aan inkomsten?
Over de uitvoering van het model, welke advertenties wel en niet acceptabel zijn, hoeveel geld de publishers dan wel niet moeten verdienen etc etc, daar kun je allemaal discussie over voeren. Maar dat internet gratis hoort te zijn is naar mijn mening pure onzin.
[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 20-08-2010 10:24 ]
Lucht wel.begintmeta schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:28:
Niets is gratis, bier niet, internet niet, mantelzorg niet, lucht niet.
Maar Daniel heeft wel een heel goed punt, waarom zou het gratis moeten zijn voor de bezoeker, als het de site-maker handen vol met geld kost? Dat gaat dus niet, dus dan is het betalen of genoegen nemen met de ads. Maar dan ben ik van mening dat de site er dan wel voor moet zorgen dat de banners niet ten koste gaan van de performance, anders kan ik het gebruik van een adblocker echt wel begrijpen.

Ik bel zeer snel afgeleid en ik kan absoluut geen stuk tekst lezen als er op hetzelfde scherm iets staat te bewegen / knipperen. Als het stil staat lukt het nog wel maar zeker niet als er iets beweegt,Anoniem: 156876 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:57:
[...]Maar dan ben ik van mening dat de site er dan wel voor moet zorgen dat de banners niet ten koste gaan van de performance, anders kan ik het gebruik van een adblocker echt wel begrijpen.
ToggleFlash installeren en gif animations disablen is bij mij een standaard aktie op iedere pc waar ik serieus tijd achter doorbreng.
Misschien dat Safari dan wel een mooie functie voor je heeft:joopv schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:47:
[...]
Ik bel zeer snel afgeleid en ik kan absoluut geen stuk tekst lezen als er op hetzelfde scherm iets staat te bewegen / knipperen. Als het stil staat lukt het nog wel maar zeker niet als er iets beweegt,
ToggleFlash installeren en gif animations disablen is bij mij een standaard aktie op iedere pc waar ik serieus tijd achter doorbreng.

Lees vóór het klagen even deze .plan door :)