Toon posts:

Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaap
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-11-2022
Zoals je wellicht gezien hebt, heeft Tweakers.net een nieuwe advertentievariant geïntroduceerd: de zogenoemde site take-over. Hoewel deze uiting niet nieuw is op internet, is het dat wel voor Tweakers.net.

Tweakers.net is altijd een site geweest die kritisch de online-advertentiemarkt volgt en kijkt hoe we een balans kunnen vinden tussen commercieel gewilde uitingen en de gebruikerservaring van de bezoeker. Dit is soms een lastig pad, maar ook wij kunnen en willen niet stil blijven staan. Eerlijk is eerlijk: de schoorsteen moet roken en als het even kan nog voor een lange tijd ook.

Binnen Tweakers.net hebben we daarom goed gekeken of en op welke manier we onze adverteerders meer kunnen bieden, zonder dat dit ervoor zorgt dat onze bezoekers massaal gaan klagen. Hierbij hebben we uiteraard gebruikgemaakt van de feedback die we eerder in dit forum hebben gekregen.

Zo hebben we er bij deze take-over onder andere voor gekozen om geen onderdelen van de uiting over de content te leggen. De uiting bestaat uit een geanimeerde achtergrond van 150px pixels hoog die boven de huidige site wordt getoond, in combinatie met een soort wallpaper links en rechts van de site. Bezoekers met een lage resolutie zullen hierdoor mogelijk de zijkanten niet of niet helemaal zien.

Een ander aspect dat bij eerdere discussies naar voren kwam, is de verhouding tussen de advertentie en de schermresolutie van de bezoeker. Veel bezoekers merkten op dat een uiting van bijvoorbeeld 120px op een netbook met een resolutie van 800x600 pixels een heel groot deel van het schermoppervlak inneemt. We hebben daarom besloten deze bewuste uiting niet te tonen op schermresoluties van minder dan 800 pixels hoog.

Zoals we al langer doen, zal ook deze uiting pas worden geladen als de site zelf is ingeladen. Dit zorgt er wel voor dat na het laden de site voor het gevoel 'verspringt', al proberen we dat al zo snel als mogelijk te doen. Op onze testomgeving trachten we dit nog verder te verbeteren. Ook hebben we geprobeerd de omvang van de benodigde Flash-bestanden te beperken. In plaats van met één grote achtergrond van 500KB te werken, is besloten de uiting op te knippen in drie delen. De totale omvang komt daardoor niet boven de 250KB. Dit is inclusief 50KB aan Javascript-code die nodig is. De devvers werken aan een script dat het met minder regels code af kan en daardoor sneller laadt. Dat script kan dan eventueel een volgende keer worden gebruikt.

Overigens beperken we de duur van deze campagne tot één dag, waarbij deze op alle opgevraagde pagina’s zichtbaar is. We beseffen dat dit een uiting is waar bezoekers niet omheen kunnen, maar denken met onder andere bovengenoemde maatregelen een mooie balans te hebben gevonden tussen het beperken van de overlast die sommigen ervaren en het kunnen aanbieden van een creatieve commerciële uiting op Tweakers.net.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 19:17

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Vind het niet heel storend ofzo. Enige wat ik vrij irritant vind, is dat de header niet gelijk wordt geladen, waardoor de pagina na 1 á 2 seconden naar beneden springt, door de flash header.
Kan er niet een fixed height ingezet worden?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hier met XP x64 is de site niet meer te bereiken onder IE8. Het cpu-gebruik schiet omhoog, ik zie bovenaan een wit vlak, links twee verticale vlakken, verder zwart, en kan helemaal niks. En zo verouderd is mijn pc ook weer niet.

De reclame-uiting is dus niet zo effectief, want ik zie hem niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Wat ik persoonlijk minder handig vind is de wit-op-zwart index aan de linkerkant i.p.v. de standaard zwart-op-wit. Zou er prettig zijn als de witte background hiervoor terugkomt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
GlowMouse schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:13:
Hier met XP x64 is de frontpage niet meer te bereiken onder IE8. Het cpu-gebruik schiet omhoog, ik zie bovenaan een wit vlak, links twee verticale vlakken, verder zwart, en kan helemaal niks. En zo verouderd is mijn pc ook weer niet.

Met XP x64 en IE8 gaat de boel idd op hol en is hardhandig IE afsluiten slechts de oplossing. Met FF (mijn doorgaans gebruikte browser) weet ik het niet, die vreet geen flash.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:12
Hier met XP x64 is de site niet meer te bereiken onder IE8. Het cpu-gebruik schiet omhoog, ik zie bovenaan een wit vlak, links twee verticale vlakken, verder zwart, en kan helemaal niks. En zo verouderd is mijn pc ook weer niet.

Exact hetzelfde hier bij Windows 7 x64 met IE8. CPU gebruik door het dak en de layout hetzelfde. Voordat IE8 helemaal niet meer reageert zie ik nog een javascriptfout. Kan deze helaas niet aanklikken om meer informatie te achterhalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Hier met IE en FF geen enkel probleem met CPU-gebruik. Alleen een bijna niet te merken piek bij het laden. Ook geen foutmeldingen o.i.d. Win7 X64 overigens.

Maar verder kan ik je alleen zeggen "BEN IK FF BLIJ DAT IK EEN BANNERVRIJ-ABO HEB". Jezus wat een achterlijk ad. Hierdoor lijkt tweakers echt een cheap-ass-site.

[Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-07-2010 00:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik heb op WinXP x64 met FF hetzelfde probleem.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
MatHack schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:21:
Ik heb op WinXP x64 met FF hetzelfde probleem.
Ik heb met WinXP x64 en FF juist geen problemen.
na die vlakken (naar onderen scrollen dus) zit de echte site.

[Voor 49% gewijzigd door GlowMouse op 09-07-2010 00:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Firefox 3.6.6 geeft hetzelfde, CPU gebruik max, Firefox is een minuut ofzo niet meer bruikbaar totdat de content geladen is. Dat belooft voor niet-snelle apparaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wow... geweldig. NOT.

Cpu-usage is door de ranzige flashplugin ineens flink gestegen. Lekker brak gemaakt weer. Is het nou zo moeilijk gewoon GEEN flash te gebruiken. Nouja, ik disable flash wel weer, het is duidelijk dat t.net het WEER niet gesnapt heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 109640

;( Vind het wel jammer, het ziet er minder fris/professioneel uit voor een niet betaalde tweaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik heb overigens geen flash in mijn FF geïnstalleerd, alsnog schiet 1 van mijn cores naar 100% en het geheugen gebruik van FF loopt op met erg grote stappen.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-05 14:52
Ik dacht 'wat maakt mijn iMac opeens een herrie', vervolgens zie ik de advertentie en loopt Firefox even vast. :/ Vreemd dat jullie deze advertenties al toepassen als deze nog verre van optimaal werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 11:26
Ik vind het jammer dat Tweakers.net met een gemiddeld toch wat hoger technischer kennis het niet voor elkaar krijgt om een "takeover" soepel te laten verlopen. In deze kan Tweakers.net een voorbeeld nemen aan Fok, wel inmiddels deze "takeovers" stukken beter onder de knie heeft.

Waar je bij fok totaal niet het gevoel van irritatie hebt bij de takeover, deze goed 'gemerged' is in site zelf is dit een beetje een houtje touwtje oplossing onder het mom van oh dit moeten we er ook nog even in doen. Een beetje eigenlijk wat er toen ook gebeurde met al het andere van VNU dat ineens hier in deze site gestopt moest worden.

Onder het mom, we hebben er geen zin in maar het moet van hogerhand dus dan moet het maar, maar met tegenzin, dus ik doe er ook geen moeite voor.

Zeg eerlijk, als iemand hier een paar uurtjes langer naar had gekeken had het allemaal veel beter gekund dan dat het nu is.

Voor het eerst in ieder geval dat je kan zeggen dat fok het beter doet dan tweakers. Wat op zich weer een hele prestatie apart is.

[Voor 87% gewijzigd door Teckna op 09-07-2010 01:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hier geen problemen op een macbook pro 15inch mid 2009 en FF 3.6.6 (35%CPU met 12 tabs open, waaronder de frontpage uiteraard)

[Voor 31% gewijzigd door Backpacker op 09-07-2010 00:38]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:02
CPU verbruik knalt hier naar 100% met firefox. Met Epiphany, de webkit browser die ik dagelijks gebruik, is heel GoT niet meer te bekijken. Als er een website getoond wordt, dan is het gewoon een zwart vak, in andere gevallen loopt de browser gewoon vast met 100% CPU verbruik.

Al met al absoluut geen vooruitgang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:26
Ik heb juist een My.Tnet Bannervrij abonnementje afgesloten na het zien van deze banners >:) Irritant dat de banner telkens wat later geladen wordt.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:06
Met Firefox 4.0 Beta 1 geen problemen, maar ik vind de website zelf iets te laag in me beeldscherm. De take-over met EA vond ik mooier (ik heb die achtergrond ook nog steeds als achtergrond met custom css :) )

[Voor 3% gewijzigd door Sebazzz op 09-07-2010 00:41]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Top devvers!

Adobe Flash 10.0.45.2 (10.1 is er nog niet voor 64 bits) i.c.m. Chromium SVN liep gigantisch vast, begon enorm te swappen en daardoor was m'n bak unresponsive. Toppie! Thumbs up!

Firefox 3.6.6 geen probleem, maar het moge duidelijk zijn dat iemand hier iets vergeten is te testen en een major fuck-up heeft gemaakt. :)

[Voor 26% gewijzigd door Osiris op 09-07-2010 00:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik heb totaal geen cpu problemen ermee.
Maar het meest irritante is gewoon dat het verspringt. Ik klik nu heel de tijd mis.

En er blijft heel de tijd iets laden van cdn.eyewonder.com. En gaat pas na 20 sec weg.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 23:37
Ik heb nog nooit geklaagd over tweakers of over ads, zoals al in de TS van dit topic staat "de schoorsteen moet ook roken", maar op dit moment rookt mijn CPU. Ik ben 3 Google Chrome crashes verder voor ik dit bericht heb kunnen typen. Net als _JGC_ zie ik een groot zwart vlak met 2 witte dingen erop, meteen beginnen mijn systeem fans te loeien, en na een tijdje krijg ik een "dit scherm reageert niet meer". Consequent. Hoewel ik het heel graag zou willen, als deze er morgen nog staat dan zal ik flash moeten blokkeren of alle ads in een keer, anders kan ik simpelweg uberhaubt niets meer doen.
Ik zag nog net op de FP een poll over "internet is passe?", maar takeovers zijn in ieder geval zooooooo 1998, om dat nou meegaan met je tijd te noemen, dan zijn 56k modems ook meegaan met je tijd.
edit:
cdn.eyewonder.com aan mijn hosts file toegevoegd solved it for now. Die 'takeover' is overal op de FP en op GoT te zien bij mij. Ook dit topic crashte mijn browser weer ( deze edit en origineel bericht = 2 crashes )
edit 2:
Voor degene bij tweakers die dit nu mogelijk mag gaan testen nav al het gezeur in dit topic:
Ubuntu 64-bit 10.04 Lucid
Flash 10.1.53.64ubuntu0.10.04.1 ( uit de standaard Ubuntu repos )
Google Chrome 5.0.342.9 beta ( tikkeltje oud denk ik )
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7700 @ 2.40GHz
2GB Ram, na blokken van deze ad 1.6GB vrij

Altijd bereid om mijn favoriete site te helpen testen.

[Voor 32% gewijzigd door thegve op 09-07-2010 01:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Waar is deze 'site take over'-ad te zien? Ik kan hem niet vinden (en mijn adblock is zekerweten disabled)
Andere ads zijn wel gewoon te zien :)

[Voor 29% gewijzigd door anandus op 09-07-2010 00:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:44:
offtopic:
Waar is deze 'site take over'-ad te zien? Ik kan hem niet vinden (en mijn adblock is zekerweten disabled)
Andere ads zijn wel gewoon te zien :)
offtopic:
Frontpage, helemaal bovenaan, zijkanten bovenaan, zwarte background?

vvvv Op GoT zelfs met tweakers_ng krijg ik em niet? :)

[Voor 7% gewijzigd door Osiris op 09-07-2010 00:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

overal, FP, GoT...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Weird, ik zie niets (behalve de normale Google Ads en een banner van de HVA). Maar ik zal even mijn instellingen nalopen en cache leeggooien :)

edit:
Oh, ik heb niet de standaard trackerinstellingen enzo volgens mij ligt het daaraan, heb wel een eerder ads gemist op die manier :P

[Voor 31% gewijzigd door anandus op 09-07-2010 00:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:05

wontcachme

You catch me? No you wont

Osiris schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:46:
[...]

offtopic:
Frontpage, helemaal bovenaan, zijkanten bovenaan, zwarte background?

vvvv Op GoT zelfs met tweakers_ng krijg ik em niet? :)
Moet je ff uitloggen en dan kijken

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 21:21
anandus schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:50:
offtopic:
Weird, ik zie niets (behalve de normale Google Ads en een banner van de HVA). Maar ik zal even mijn instellingen nalopen en cache leeggooien :)

edit:
Oh, ik heb niet de standaard trackerinstellingen enzo volgens mij ligt het daaraan, heb wel een eerder ads gemist op die manier :P
Ik heb een tip, laat het zoals het is ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ManiacsHouse schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:20:
Hier met IE en FF geen enkel probleem met CPU-gebruik. Alleen een bijna niet te merken piek bij het laden. Ook geen foutmeldingen o.i.d. Win7 X64 overigens.
Load van 4 and rising op Linux...

Leuk hoor de schoorsteen van VNU. Als jullie ons weg willen hebben, kan het ook gevraagd worden. :w

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

crisp

Devver

Pixelated

For the record: wij hebben deze uiting niet zelf gemaakt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bug:Als je op een link klikt naar een reactie, dan spring je zo weer naar bovenaan de pagina. Schijtirritant!

Ik snap dat de schoorsteen moet roken, maar ik vind het spijtig dat tweakers dit tegenwoordig moet toestaan. Als je dit 6 jaar geleden had aangekondigd, dan had iedereen het afgedaan als een 1 april grap... What's next? Content advertising?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wontcachme schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:51:
[...]

Moet je ff uitloggen en dan kijken
Ah, ik zie het.
Geen performance-issues hier (Win7-32, FF 3.6.6).

Het verspringen is irritant, maar het ergste vind ik wel dat de tracker opeens zwart met witte letters is. Storend.

Maar al met al kan ik me er niet heel druk over maken.
Het staat, zoals eerder gezegd, niet echt professioneel, maar het is wel begrijpelijk, want er moet (blijkbaar) ergens geld vandaan gehaald worden.

En toch vreemd dat ik hem niet zie als ik ingelogd ben?

[Voor 6% gewijzigd door anandus op 09-07-2010 00:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
Ik vind hem wel mooi zo. Ik hou van legoblokjes die niet vrolijk kijken :)
http://tweakers.net/ext/f/FRiOtIHevvhVqHbdZb2M3iLX/thumb.png

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:18
Ik heb met Custom CSS mijn menubar aan de linkerkant breder gemaakt: en de layout is nu met deze take-over advertentie verruineerd: zwarte vlakken die over de menubalk heen schuiven: gaat duidelijk niet goed.

Los daarvan vond ik al vòòr deze take-over praktijken dat t.net's advertenties wel erg schreeuwerig en invasive zijn....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Armada.
crisp schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:56:
[...]

Waarom trekken jullie hem dan niet eerst even terug? Want dit slaat natuurlijk nergens op. De browser (Firefox 4.0b1) crasht hier regelmatig door deze 'uiting'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Sebazzz schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:58:
[afbeelding]
:D Geniaal. Welke versie is dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:56:
[...]

Wie is er verantwoordelijk voor de eind-controle dan? :) Ik neem aan dat T.net zelf uiteindelijk aan de touwtjes trekt en er zelf verantwoordelijk voor is.

[Voor 17% gewijzigd door Osiris op 09-07-2010 01:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Armada. schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:59:
[...]

Waarom trekken jullie hem dan niet eerst even terug? Want dit slaat natuurlijk nergens op. De browser (Firefox 4.0b1) crasht hier regelmatig door deze 'uiting'.
Tsja, als jij beta spul draait moet je niet gek opkijken van crashes. Firefox 4 is sowieso niet supported.

Afgezien van dat laat ik me niet uit over deze reclame-actie. Ik word zelf niet vrolijk van dit soort "defacing", op geen enkele site. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-05 11:43
Nog een bugje; als ik in firefox 3.6.6 (ubuntu build) rechterkant van de oranje knoppen aan de rechterkant klik (dus op het zwarte vlak naast de knoppen) zonder eerst over de oranje buttons te hoveren verandert mijn cursor niet, maar als ik klik wordt er wel een nieuw window/tab geopend.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
Osiris schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:59:
[...]

:D Geniaal. Welke versie is dat?
Dat is Firefox 4.0 Beta 1. Misschien dat daarom alles wel stabiel draait. Als en toe doet ie dit, meestal doet Flash het gewoon maar trekt 1 - 5 % cpu. Ik heb ook geen crashes zoals Armada wel heeft, althans, geen browsercrashes / hangups.

Ik draai het op Windows 7 met Flash 10.1.

[Voor 18% gewijzigd door Sebazzz op 09-07-2010 01:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Armada.
NMe schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:01:
[...]

Tsja, als jij beta spul draait moet je niet gek opkijken van crashes. Firefox 4 is sowieso niet supported.

Afgezien van dat laat ik me niet uit over deze reclame-actie. Ik word zelf niet vrolijk van dit soort "defacing", op geen enkele site. :)
Gezien het feit dat ik niet de enige ben die deze problemen ondervind valt dit niet te wijten aan dat ik 'betaspul' draai, me dunkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Hooglander1 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:57:
Bug:Als je op een link klikt naar een reactie, dan spring je zo weer naar bovenaan de pagina. Schijtirritant!
ja! Dat is ook echt irritant. Samen met de verspringings "bug". Zijn dit 2 irritante dingen.

LOL! Desire topic is ad free!
HTC Desire - Deel 6

yeah!

[Voor 12% gewijzigd door DNA_Saint op 09-07-2010 01:05]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik moet toegeven dat ik het niet storend vind. Dit is in ieder geval veel beter dan popup banners of spraak banners (die we gelukkig zo goed als nooit hier zien). Bij mij werd de advertentie gewoon goed en snel geladen zonder stotters of errors (Win7, FF 3.5.10, Flash 10.1.53.64).

Edit: bij nader inzien mag het bovenste gedeelte toch wel ietsje kleiner.

[Voor 15% gewijzigd door silmaril8 op 09-07-2010 01:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
Armada. schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:03:
[...]

Gezien het feit dat ik niet de enige ben die deze problemen ondervind valt dit niet te wijten aan dat ik 'betaspul' draai, me dunkt
Welk platform en flash versie? Anders moet je misschien naar Flash 10.1 updaten.
Mozilla's beta's zijn altijd stabiel, naar mijn ervaring althans. Ik heb bijna een halve maand tot een maand de nightly pre-alpha's gedraaid en zelfs die zijn stabiel :)

Wat me overigens opvalt: Waarom moet dit uberhaupt in Flash? Deze dingen zijn prima met raw HTML en Javascript te realiseren. Zelfs het inschuivende mannetje van links. De video zou in WEBM en Flash kunnen. Jullie pakken gelijk mobiele gebruikers mee, en de users zijn van de crashes en rotzooi af. Iedereen blij. :)

[Voor 20% gewijzigd door Sebazzz op 09-07-2010 01:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Armada.
Sebazzz schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:06:
[...]

Welk platform en flash versie? Anders moet je misschien naar Flash 10.1 updaten.

[...]
Mozilla's beta's zijn altijd stabiel, naar mijn ervaring althans. Ik heb bijna een halve maand tot een maand de nightly pre-alpha's gedraaid en zelfs die zijn stabiel :)
Mac OS X, volgens deze site is mijn player version: MAC 10,1,53,64.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 09:06

curry684

left part of the evil twins

Nadat ik jarenlang in Lieve Adjes als DT de stomste discussies aan heb moeten horen over commerciele uitingen (Content Advertising was wel gaaf tho :+ ) voel ik mij nu voor het eerst ooit verplicht om een keer m'n eigen ongenoegen te uiten.

Laat ik het zoals jullie mij kennen subtiel brengen: degene die heeft bedacht dat dat ding after-load de pagina moet verschuiven verdient een nekschot. Als ie dat niet deed was het geen probleem, leuk zo'n site takeover, ik weet dat ze goed betalen. Maar die move is onvergeeflijk irritant en zelfs voor mij reden om 24 uur m'n vaste Tnet-tabje te sluiten.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wat een vervelende reclame, was <marquee> niet voor handen ofzo |:( |:( !

Waarom?
- Lelijk
- Site springt na 2 seconden ineens naar beneden
- Op full-hd kan ik er enorm mooi van genieten
- Flash crasht steeds (Firefox 3.6.6 op win7 64bit)
- Zwarte background leest niet fijn
- Linker poppetje ziet er grafisch gewoon ruk uit
- Handig dat je na het posten niet meer doorgestuurd word naar je reactie

Snap niet dat Tweakers.net hier überhaubt mee geassocieerd wil worden, er zijn genoeg manieren van geld binnen halen, jullie doen het nu mooi dubbel want wanneer je deze ad ziet ga je toch gelijk een bannervrij abbo kopen?
curry684 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:10:

Laat ik het zoals jullie mij kennen subtiel brengen: degene die heeft bedacht dat dat ding after-load de pagina moet verschuiven verdient een nekschot. Als ie dat niet deed was het geen probleem, leuk zo'n site takeover, ik weet dat ze goed betalen. Maar die move is onvergeeflijk irritant en zelfs voor mij reden om 24 uur m'n vaste Tnet-tabje te sluiten.
/eens
Sebazzz schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:58:
[afbeelding]
Dat heb ik dus ook.
Hooglander1 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:57:

Ik snap dat de schoorsteen moet roken, maar ik vind het spijtig dat tweakers dit tegenwoordig moet toestaan. Als je dit 6 jaar geleden had aangekondigd, dan had iedereen het afgedaan als een 1 april grap... What's next? Content advertising?
* Kecin heeft dat ook.

[Voor 77% gewijzigd door Kecin op 09-07-2010 01:21]

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Armada.
Met mijn mobiel op GoT surfen gaat ook niet meer, laden duurt veel langer (HTC Hero, Android 2.1). Maar weet nog niet of dit hier aan ligt, maar het is met de introductie van dit wel opeens het geval.

[Voor 34% gewijzigd door Armada. op 09-07-2010 01:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:03

Destruction

(ex-)Automonteur

Kecin schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:16:
Snap niet dat Tweakers.net hier überhaubt mee geassocieerd wil worden, er zijn genoeg manieren van geld binnen halen, jullie doen het nu mooi dubbel want wanneer je deze ad ziet ga je toch gelijk een bannervrij abbo kopen?
Pertinent niet. Ik ga geen abbo afsluiten, betalen om te surfen, omdat ipv 100.000en normale ads, iemand ervoor kiest een kut-ad te gebruiken. Eerlijk is eerlijk, ik heb tot nu toe weinig tot geen last ondervonden, maar dit had naar mijn idee goed getest moeten worden, alvorens het in gebruik te nemen.

Ford Transit 2.2 TDCi '08 & Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05 18:08

nergens last van ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik ben het eens met al jouw punten. Irriteren mij ook.
Maar bovenstaande quote vind ik onzin. Hoezo mag tweakers geen geld verdienen met zo'n ad?
Als alles goed is gemaakt, heb ik er totaal geen problemen mee.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 17:11
Ook al in ander topic gezegd:

Iedereen met zijn uiting dit, uiting dat, wees nou eens eerlijk: Het is gewoon een irritante rot defacing van t.net die voor vastlopende browsers zorgt bah!

De nietsvermoedende casual bezoeker denkt dat ie op de site van crackdown terecht is gekomen en klikt snel weer verder....

Whats next?

Tevens lijkt me dit onder druk van de pecunia's te snel uitgerold zonder grondig getest te zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Jaap schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:00:
We denken [...] een mooie balans te hebben gevonden tussen het beperken van de overlast die sommigen ervaren en het kunnen aanbieden van een creatieve commerciële uiting op Tweakers.net.
Ik vrees dat we moeten constateren dat die balans niet gelukt is. Niets tegen ads, maar imho moeten we toegeven dat deze uiting door zijn hoeven zakt, en anders mijn CPU wel.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Wat een vervelende reclame, was <marquee> niet voor handen ofzo |:( |:( !

Waarom?
- Site springt na 2 seconden ineens naar beneden

- Flash crasht steeds (Firefox 3.6.6 op win7 64bit)
Dit heb ik dus allebei ook, plus dat het performance vreet, zeker met meerdere tabs open (als de boel niet crasht dan). Dit suggereert dat Tweakers hard geld nodig heeft, want het is toch best matig geïmplementeerd.

O, en als ik op de titel van een quote klik om naar het oorspronkelijke bericht terug te gaan, eindig ik bovenaan die pagina in plaats van bij dat bericht. Dat saboteert de werking van het forum wel flink.

Als ik bijvoorbeeld bij dit bericht op de quote van Krusher klik kom ik bovenaan een pagina uit.

Edit: ah, dat doet het ook niet :') Gelukkig staat wat ik bedoel bovenaan.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
Dit heb ik dus allebei ook, plus dat het performance vreet, zeker met meerdere tabs open. Dit suggereert dat Tweakers hard geld nodig heeft, want het is toch best matig geïmplementeerd.
Nee hoor, dat is gewoon winst maken. Een van de secundaire doelen van de overkoepelende organisatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DNA_Saint schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:30:
[...]

Ik ben het eens met al jouw punten. Irriteren mij ook.
Maar bovenstaande quote vind ik onzin. Hoezo mag tweakers geen geld verdienen met zo'n ad?
Als alles goed is gemaakt, heb ik er totaal geen problemen mee.
Nou, over het algemeen is Tweakers.net toch behoorlijk vooruitstrevend op internetgebied. In dit geval heb ik het gevoel dat ze 10 jaar terug in de tijd zijn gegaan. Een flashy irritande site-overneem ad.
Dit hadden ze subtieler op kunnen lossen.

Ik snap natuurlijk dat er geld verdiend moet worden, geen probleem, klik regelmatig op ads hier.
Vergeet niet dat hoofdzaak van een site is om hem te kunnen bezoeken, wanneer dit dus slecht mogelijk word gemaakt door zoiets denk ik dat Tweakers zich qua niveau verlaagd.
Just my 2ct

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Camacha schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:33:
O, en als ik op de titel van een quote klik om naar het oorspronkelijke bericht terug te gaan, eindig ik bovenaan die pagina in plaats van bij dat bericht. Dat saboteert de werking van het forum wel flink.
Ik word wel gewoon doorgestuurd naar het oorspronkelijke bericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeaqingme
Sebazzz schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:35:
[...]
Nee hoor, dat is gewoon winst maken. Een van de secundaire doelen van de overkoepelende organisatie.
Dat was het misschien ooit. Ik hoor niet anders dan dat dat het enige is wat NVU tegenwoordig nog wil...

Het zou t.net gesierd hebben het volledig in html5 gedaan te hebben ipv flash (of zij nu zelf de reclame-uiting geprogd heeft of niet).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

als ze alle bugs oplossen vind ik het gewoon niet irritant.
Mijn CPU blijft nu ook gewoon laag. En heb niet eens de beste pc.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:02
Ik dacht, laat ik Flash er gewoon afgooien, misschien dat die zwarte vakken in Epiphany daar vandaan komen...

Mooi niet dus, zonder flash werkt de site helemaal niet meer. De hele boel loopt vast. In Firefox kan je nog een beetje scrollen, Epiphany loopt compleet vast.

Browsers:
Firefox 3.6.6 - Archlinux x86_64
Firefox 3.6.3 - Archlinux i686
Epiphany 2.30.2 - Archlinux x86_64
Epiphany 2.30.2 - Archlinux i686

Flashplugin versie doet dus niet terzake, die was op i686 niet eens geinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

silmaril8 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:40:
Ik word wel gewoon doorgestuurd naar het oorspronkelijke bericht.
Ik niet, en dat deed het precies tot deze uiting altijd perfect. Misschien heeft het iets met de vastlopers van Flash te maken ofzo, maar het doet 't niet.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Laatst online: 22:27

Floppus

Customer Experience matters

Overigens: voor wie denkt een reactie van TS nu te gaan krijgen: het topic is auto-posted en vooraf klaargezet. Jullie zullen dan ook even geduld moeten hebben tot TS online is.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hmm, zojuist bevroor Firefox compleet, liet flash crash schermpje zien, vervolgens kwam het terug, weer door, weer terug. Na goed 1 minuut kon ik weer een andere tab bekijken.

En doordat het scherm na 2 seconden verschuift klik ik verkeerd. (Doe regelmatig: Forum -> $username -> posts -> pagina)

Laat ik maar de eerste zijn die het zegt: Tweakers, dit kan gewoon niet, dit moet weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 19:33
Waarom zie ik de add nog als ik een My.Tweakers.net Bannervrij abo heb :s paar dagen geleden afgesloten... Beetje jammer dat het niet werkt. En ^^ helemaal mee eens.

[Voor 8% gewijzigd door S401 op 09-07-2010 01:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 22:20

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Jefrim schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:47:
Waarom zie ik de add nog als ik een My.Tweakers.net Bannervrij abo heb :s paar dagen geleden afgesloten... Beetje jammer dat het niet werkt. En ^^ helemaal mee eens.
Dan heb je vast dat vinkje "Banners uitschakelen" niet aangevinkt in je voorkeuren

NMe: :w

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heb je ads netjes uitgevinkt in je voorkeuren? Alleen het abonnement nemen is niet genoeg om de banners te verbergen, dat moet je zelf eenmalig even aangeven. :)

* NMe schopt MueR.
Kecin schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:45:
Laat ik maar de eerste zijn die het zegt: Tweakers, dit kan gewoon niet, dit moet weg.
Laat ik dan maar het eerste crewlid zijn die dat publiekelijk onderschrijft. Helaas heb ik hier als vrijwillige forumcrew net zo min iets over te zeggen als jij, maar ik word hier op zijn zachtst gezegd ook niet vrolijk van. Sowieso had dit IMO nooit samen mogen vallen met de introductie van Gesponsorde topics. Twee nieuwe adverteersystemen op één dag is vragen om problemen.

[Voor 42% gewijzigd door NMe op 09-07-2010 01:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S401
Wel gedaan ;) Vanmiddag nog gecontroleerd. In een uitschakelen van de voorkeur mocht ook niet baten. :|

[Voor 94% gewijzigd door S401 op 09-07-2010 01:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Floppus schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:42:
Overigens: voor wie denkt een reactie van TS nu te gaan krijgen: het topic is auto-posted en vooraf klaargezet. Jullie zullen dan ook even geduld moeten hebben tot TS online is.
Tegen die tijd zal er wel een flinke bak hatemail staan hier :p

Maargoed, ik dacht net, laat ik dan maar Flash helemaal uitschakelen, maar dan loopt de boel zelfs gewoon vast, meerdere malen getest. YouTube o.i.d. werkt perfect met Flash uitgeschakeld (minus de video's uiteraard). Advertenties okay, maar dit is wel te letterlijk een take-over. Doe de volgende keer maar niet meer doen, zeggen ze dan.

[Voor 8% gewijzigd door Camacha op 09-07-2010 01:51]

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
Je moet die feature misschien nog inschakelen in je My.Tnet.
* Sebazzz schopt met NMe MeuR omver

Waar ik overigens wel in geïnteresseerd ben, is Tweakers.net/VNU bereidt om bepaalde ads ook via het bannervrij abo te laten lopen, dus dat iedereen het heeft?

[Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 09-07-2010 01:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wij betalen in geld, zij (de niet-abo'ers) betalen in CPU-power. Ik gun Tweakers.net het geld wel. En ik heb enkel en alleen een abo genomen om niet het risico te lopen gebanned te worden omdat ik adblock gebruik.

Maar ik schrik me echt steeds helemaal de pleures als ik eens bij iemand anders achter de computer naar de FP browse. Eerste reactie: Wow! Spyware/Adware? Maar het blijkt weer 'by design'. Als ik geen abo had, had ik iig de frontpage niet meer bekeken. Ik kan daar echt niet tegen, die afleiding.

edit:
Wow! F5 kapot? :$

[Voor 10% gewijzigd door Room42 op 09-07-2010 01:55]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Sebazzz schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:51:
Waar ik overigens wel in geïnteresseerd ben, is Tweakers.net/VNU bereidt om bepaalde ads ook via het bannervrij abo te laten lopen, dus dat iedereen het heeft?
Dat kan niet, dan zijn ze heel veel mensen hun abbogeld verschuldigd.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ok, ik heb de reden gevonden waarom ik eerst geen errors had en nu (helaas) wel.

Eerst had ik de volgende software: Win7 32bit, FF 3.5.10, Flash 10.1.53.64 Deze settings gaven me een vloeiende flash-ad en geen enkele error (bv. quote link die niet werkte).

Maar nu heb ik FF 3.6.6 geinstalleerd (omdat ik zag dat anderen deze versie ook hadden) en BOOM dezelfde errors die anderen ook hebben: vastloper, hoog CPU, quote link verspringt naar boven, na plaatsen reactie verspringt de pagina niet naar jouw reactie en de ad laadt niet vloeiend.

Hmmm ook zie ik nu een bewegend plaatje bij de ad rechtsboven die ik (zover ik het me kan herinneren) eerst niet met FF 3.5.10 zag (misschien de reden van de errors?).

[Voor 18% gewijzigd door silmaril8 op 09-07-2010 02:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jefrim schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:50:
Wel gedaan ;) Vanmiddag nog gecontroleerd. In een uitschakelen van de voorkeur mocht ook niet baten. :|
Volgens mij zijn daar zowel op de frontpage als op het forum aparte voorkeuren voor. Heb je ze beiden aangevinkt? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Blijkbaar staan bewegende smileys (zoals :w ) gewoon stil.

Specs:

Firefox 3.6.6.
Flash 10.1.53.64
Windows 7 - x64
4GB DDR 2
2,8 ghz dual core

Verder geen processen open staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05 18:08
Room42 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:52:
[...]

Wij betalen in geld, zij (de niet-abo'ers) betalen in CPU-power. Ik gun Tweakers.net het geld wel. En ik heb enkel en alleen een abo genomen om niet het risico te lopen gebanned te worden omdat ik adblock gebruik.

Maar ik schrik me echt steeds helemaal de pleures als ik eens bij iemand anders achter de computer naar de FP browse. Eerste reactie: Wow! Spyware/Adware? Maar het blijkt weer 'by design'. Als ik geen abo had, had ik iig de frontpage niet meer bekeken. Ik kan daar echt niet tegen, die afleiding.

edit:
Wow! F5 kapot? :$
Geld? Die screenshot is 't resultaat van FlashBlock, Adblock Pro en NoScript.

Welke ik overigens normaal gesproken nooit gebruik (oeh...! je krijgt een ban...!), maar als T.net dat zo wil houden moeten ze deze vorm van adverteren toch echt gaan laten in de toekomst...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S401
NMe schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:54:
[...]

Volgens mij zijn daar zowel op de frontpage als op het forum aparte voorkeuren voor. Heb je ze beiden aangevinkt? :)
Ik kan de voorkeur zo 123 niet vinden voor het forum. heb je een linkje voor me.
Op de frontpage zelf heb ik geen add, maar als ik op http://gathering.tweakers.net/ kom dan wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://tweakers.net/devicedetect

Ahhhh wat een oase van rust.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jorik schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:56:
[...]

Geld? Die screenshot is 't resultaat van FlashBlock, Adblock Pro en NoScript.
[...]
Oh ja 8)7 My.Tweakers.net Free is wat anders dan My.Tweakers.net Bannervrij :+

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 03:12

SmartDoDo

Woeptiedoe

Jefrim schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:59:
[...]

Ik kan de voorkeur zo 123 niet vinden voor het forum. heb je een linkje voor me.
Op de frontpage zelf heb ik geen add, maar als ik op http://gathering.tweakers.net/ kom dan wel.
Dan moet je nog even langs http://gathering.tweakers.net/forum/preferences :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

http://gathering.tweakers.net/forum/preferences :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iisschots
  • Laatst online: 27-05 16:55
In je voorkeuren onder myreact.
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

* iisschots schopt NME :P

[Voor 19% gewijzigd door iisschots op 09-07-2010 02:01]

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 22:20

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

[...]

http://gathering.tweakers.net/forum/preferences - derde vinkje van boven: "Verberg banners? *"

* MueR schopt NMe (terug) en iisschots

[Voor 6% gewijzigd door MueR op 09-07-2010 02:03]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 44492
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben al lang lid van tweakers.
En langzaam zie ik het veranderen in een geldhongerig forum.

Nooit genoegen lijken te nemen en altijd maar meer $$$ willen vangen?
Vind het jammer, waar het eerst draaide om een technisch (en gezellig) forum.
Lijkt het nu nog maar om 1 ding te gaan.

Jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 44492 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:01:

Jammer.
Tjah begrijp het wel je moet natuurlijk wel winst maken om alles drijvende te houden dus...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online

Jammer.
Het is dan ook langzaam commerciëler geworden, met als (commercieel) hoogtepunt natuurlijk de overname door VNU.

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S401
Danku problem fixt. Wel godsgruwelijk irritant, want had daar echt nooit gezocht. Waarom niet alles onder 1 knop. Vind ik persoonlijk een beetje raar. Maar achja... Heb er iig geen last meer van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Wat voor (evt. irritante) geldhongerige dingen heeft Tweakers dan nog meer gedaan? Tweakers vind ik een van de meest advertentieloze tech sites (of uberhaupt welke community site dan ook). Ze houden de (toch in mijn ogen wel begrijpelijke) reclame/commerciele uitingen tot een minimum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 44492
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:03:
[...]

Het is dan ook langzaam commerciëler geworden, met als (commercieel) hoogtepunt natuurlijk de overname door VNU.
Ik weet het, klopt ook.
Vind het alleen jammer om zo'n forum té commercieel te zien worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
Wouser schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:02:
[...]

Tjah begrijp het wel je moet natuurlijk wel winst maken om alles drijvende te houden dus...
Dus dat betekent dat alles duurder is geworden waardoor dit nodig is?
Ik zie Tweakers.net langzaam maar zeker in een $random Amerikaanse site veranderen. Dit hoeft geen tweede Tom's Hardware te worden ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Volgens mij loopt de druk op vanuit VNU,
een paar jaren geleden zou dit echt nooit mogelijk zijn geweest met Tweakers.net. :N
ipv. gebruikers een rustige site aan te bieden, komt er nu een soort "flipper-kast" omheen, "site take-over" :/ , omgh! :F

Wat vind Femme & Crew er eigenlijk van? Worden AD-blockers en Flash-blockers weer gewoon massaal toegelaten onder de vaste userbase, of gaan er hier gewoon commerciële zakken geklopt worden? :X

Zelf ben ik al langer een abo-houder die geen AD's wenst op z'n scherm, al helemaal geen "site take-over's"! :>

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 21TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wouser schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:02:
[...]

Nooit ten koste van de bruikbaarheid van de site wat mij betreft. Ik denk dat we deze uiting gerust allemaal een blunder kunnen noemen. :)
bitshape schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:11:
Wat vind Femme & Crew er eigenlijk van? Worden AD-blockers en Flash-blockers weer gewoon massaal toegelaten onder de vaste userbase, of gaan er hier gewoon commerciële zakken geklopt worden? :X
Flashblock is altijd toegestaan geweest, wij kunnen je niet dwingen om een third party tool te bekijken. AdBlock is niet toegestaan maar zolang de site niet functioneert zonder AdBlock ga ik ook niemand erop aanspreken. Let wel: dat is geen garantie dat mijn collega's het niet doen; ik wil er persoonlijk gewoon niet aan beginnen. :)

[Voor 47% gewijzigd door NMe op 09-07-2010 02:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Misschien wordt het tijd het forum weer los te weken van de frontpage. Volgens mij kan dit forum prima zichzelf bedruipen. Ik zie de frontpage meer als de melkkoe. GoT zou heel clean kunnen zijn met simpele ads. De FP is toch meestal de kermis van *.tweakers.net. Voor het forum heeft het totaal geen meerwaarde. Eerder andersom.

[Voor 14% gewijzigd door Room42 op 09-07-2010 02:15]

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik heb weer FF 3.5.10 geinstalleerd en heb gelukkig nergens meer last van. Begon toch wel irritant te worden :P Vooral dat als je op laatste reactie klikt, deze naar de bovenste reactie gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WiebeV
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 22:37
NMe schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:12:
[...]

[...]

Flashblock is altijd toegestaan geweest, wij kunnen je niet dwingen om een third party tool te bekijken. AdBlock is niet toegestaan maar zolang de site niet functioneert zonder AdBlock ga ik ook niemand erop aanspreken. Let wel: dat is geen garantie dat mijn collega's het niet doen; ik wil er persoonlijk gewoon niet aan beginnen. :)
Ik heb zelf totaal geen problemen met reclame op sites, behalve als het flash is of in dit geval het mijn browser laat crashen.
Vind het te waardeloos voor woorden dat dit zo slecht is getest door Eyewonder.

Ik gooi voorlopig de ad server van Eyewonder maar in de ban via mijn lokale DNS server ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 23:24
Room42 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:03:
[...]

Het is ook langzaam professioneler geworden. In de good old days lagen we er soms 2 dagen uit. Was er barely geld voor servers. Lees eens wat nieuwsberichten uit 2002.... Of kijk eens op het forum naar de klachten over de performance van de forumsoftware. Ik hoor deze opmerking zo vaak, het begint een selffulfilling prophecy te worden. Want het belicht maar één kant van de medaille.

Nu heb je betaalde devvers, professionele redactie en pricewatch crew. Nu heb je uitgebreide productreviews, redacteuren die live op beurzen zijn voor de nieuwste hardware & games. Best Buy Guides, telecom nieuws. Daarbij een eigen doorontwikkeld forum met tal van features die React (nog) niet heeft. Weblogs, foto storage en andere karma features.... Dat maken, ontwikkelen en bijhouden, dat kost geld en dat zal ergens vandaan moeten komen.

Ja, we zijn ongetwijfeld commerciëler geworden in vergelijking met 5 - 6 jaar geleden. Maar het totale product Tweakers is ook beter en uitgebreider geworden. In de mensen die Tweakers maken en de technologie erachter is flink in geïnvesteerd, je kunt je afvragen of we dat toen we nog zelfstandig waren ook hadden kunnen doen.

Daarmee wil ik overigens niets af doen aan de klachten en problemen die mensen nu van deze campagne ondervinden!!
Room42 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:14:
Misschien wordt het tijd het forum weer los te weken van de frontpage. Volgens mij kan dit forum prima zichzelf bedruipen. Ik zie de frontpage meer als de melkkoe. GoT zou heel clean kunnen zijn met simpele ads. De FP is toch meestal de kermis van *.tweakers.net. Voor het forum heeft het totaal geen meerwaarde. Eerder andersom.
Zelfstandig? Met alleen Google ads? Bij lange na niet. Niet met het niveau dat we nu hebben qua devteam, serveradmins en hardware.

[Voor 16% gewijzigd door zeef op 09-07-2010 02:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Klopt, zeef, Tweakers.net is ook een stuk volwassener geworden en de redacteurs zijn hun geld volledig waard (hoewel die beursnieuwtjes me vaak gestolen kunnen worden omdat het imo meestal gewoon reclame is ;)) en de Pricewatch en BBG's zijn echt monster-producten van Tweakers.net! Die vind ik zo geweldig!

Maar wat heeft de overname door VNU jullie dan gebracht wat jullie niet hadden toen je nog zelfstandig was. Geld weer? Of inspiratie? Mensen? Of toch gewoon bemoeienis met hoe je het bedrijf moet runnen en hoeveel geld er verdient moet worden?

[Voor 50% gewijzigd door Room42 op 09-07-2010 02:51]

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 23:24
Room42 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:50:
[...]

Klopt, zeef, Tweakers.net is ook een stuk volwassener geworden en de redacteurs zijn hun geld volledig waard (hoewel die beursnieuwtjes me vaak gestolen kunnen worden omdat het imo meestal gewoon reclame is ;)) en de Pricewatch en BBG's zijn echt monster-producten van Tweakers.net! Die vind ik zo geweldig!

Maar wat heeft de overname door VNU jullie dan gebracht wat jullie niet hadden toen je nog zelfstandig was. Geld weer? Of inspiratie? Mensen? Of toch gewoon bemoeienis met hoe je het bedrijf moet runnen en hoeveel geld er verdient moet worden?
Het vermogen om te investeren in de club mensen, hardware en technologie die al die mooie dingen mogelijk maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Room42 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:50:
[...]

Zo'n beetje elke feature die er de afgelopen 3 jaar op de frontpage is toegevoegd had nooit in deze vorm kunnen worden toegevoegd zonder VNU. Jammer genoeg merkt het forum daar relatief weinig van; de meeste wijzigingen die de laatste tijd effect hebben gehad op het forum betroffen dingen die ook op de FP doorwerkten. Begrijpelijk natuurlijk, want de frontpage levert nu eenmaal direct geld op en het forum alleen indirect, en dat is zo lastig in cijfertjes uit te drukken. Tegelijkertijd moet de waarde van een community ook niet onderschat worden en ik heb het idee dat dat in dit geval wel gebeurd is, helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-04 20:09
NMe schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 01:54:
[...]

Hoort deze advertentie dan ook op het forum te staan? Op de FP zie ik ze, forum is echter heerlijk rustig browsen (heb geen Adblock of iets dergelijks).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeaqingme
Op het forum heb je dezelfde ads ook ja met als nadeel dat links met anchors ook automatisch niet meer werken (goed zo jongens!).

http://tweakers.net/devicedetect << Stapje B heeft de ads niet.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Let op:
Lees vóór het klagen even deze .plan door :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee