zeef schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:40:
[...]
Het is ook langzaam professioneler geworden. In de good old days lagen we er soms 2 dagen uit. Was er barely geld voor servers. Lees eens wat nieuwsberichten uit 2002.... Of kijk eens op het forum naar de klachten over de performance van de forumsoftware. Ik hoor deze opmerking zo vaak, het begint een selffulfilling prophecy te worden. Want het belicht maar één kant van de medaille.
Je hebt deels gelijk, maar desondanks waren we het niveau van de Pair-accountjes, imagehosting op uni-servers en gedoneerde hardware toen al ontstegen, en deed T.net het helemaal niet slecht.
Nu heb je betaalde devvers, professionele redactie en pricewatch crew. Nu heb je uitgebreide productreviews, redacteuren die live op beurzen zijn voor de nieuwste hardware & games. Best Buy Guides, telecom nieuws. Daarbij een eigen doorontwikkeld forum met tal van features die React (nog) niet heeft. Weblogs, foto storage en andere karma features.... Dat maken, ontwikkelen en bijhouden, dat kost geld en dat zal ergens vandaan moeten komen.
Vervolgens kun je je afvragen of dat geld wel goed besteed is; immers hadden
wejullie dit geintje uitvoerig kunnen testen voordat het live ging, en aan de reacties hierboven te zien is daar iets stevig misgegaan.
Je kunt dan wel zeggen dat dit van hogerhand besloten is; de kwaliteitscontrole ligt nog altijd bij jullie.
Wat is er gebeurd met de drive van vroeger? Waar is de drang om de boel eerst uitgebreid te testen alvorens je publiek met dit soort dingen te confronteren?
Waarom werd er op de take-overs op Fok gereageerd met "sellout", "kunnen wij niet maken" en "dit kost hem [Danny] (crew)leden", terwijl jullie nu hetzelfde doen met een brakke uitvoering?
Als die drive er nog is, laat die verdorie dan eens zien.
Ja, we zijn ongetwijfeld commerciëler geworden in vergelijking met 5 - 6 jaar geleden. Maar het totale product Tweakers is ook beter en uitgebreider geworden. In de mensen die Tweakers maken en de technologie erachter is flink in geïnvesteerd, je kunt je afvragen of we dat toen we nog zelfstandig waren ook hadden kunnen doen.
We zijn vroeger altijd erg inventief geweest in het organiseren van dingen en het binnenhalen van bepaalde zaken, daarbij niet uit het oog verliezend dat die dingen met weinig middelen georganiseerd moesten worden.
Jullie hebben een jaar of wat geleden dat gedrag achter je gelaten en smijten/smeten overal een zak geld tegenaan in een poging de kwaliteit te verbeteren, maar ik kan niet zeggen dat het er ook echt beter op is geworden.
Natuurlijk is er verbetering zichtbaar ten opzichte van 8 jaar geleden (het zou slecht zijn als dat zo was, maar ook een wonder zijn dat deze site dan nog bestaat in die hoedanigheid) , maar de verhouding is zoek en het kan nog veel en veel beter.
Ik ben iig blij dat ik Flashblock gebruik, waardoor de ergernis beperkt blijft tot het verschuiven van de hele FP, maar ook daar heb ik een oplossing voor; gewoon die hele FP niet bezoeken.
Kan namelijk niet zeggen dat het nieuwsniveau, ondanks de zakken geld van mama, bij T.net hoger ligt dan bij anderen.
Oh wacht, ik zie 'm nu ook op het forum. Dan heb ik twee keuzes; het forum niet bezoeken, of dan ook maar, ondanks dat ik jarenlang het mantra "geen adblockers" heb verkondigd, tot het dievengilde toetreden...
Maar eens even kijken wat ik doe.
[
Voor 3% gewijzigd door
Kaj. op 09-07-2010 07:26
]