'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
Je geeft hiermee toch geen andere keus... Ik kan het echt goed begrijpen dat mensen adblockers gebruiken, vooral als jullie met zulke 'aparte' reclames komen, om het maar even bescheiden te houden..Dirk schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:20:
Alleen deze adblocker is toegestaan. Alle andere vormen zijn banwaardig...
Even uit nieuwsgierigheid... Hebben jullie al wel eens iemand gebanned om die reden?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 13:04 ]
* MueR heeft NMe zojuist de banmail zien tikken.Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:02:
Even uit nieuwsgierigheid... Hebben jullie al wel eens iemand gebanned om die reden?
Beantwoord dat je vraag?
[ Voor 5% gewijzigd door MueR op 19-08-2010 13:05 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Verwijderd
Nee, een simpele ja of nee wel.MueR schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:05:
[...]
* MueR heeft NMe zojuist de banmail zien tikken.
Beantwoord dat je vraag?
Ja.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Dus iemand die dagelijks gigantisch veel komt lezen op de site (ook daar krijg je karma voor!) en dus buitenproportioneel veel kost tegenover mensen die niet zo vaak langskomen kunnen als dank daarvoor hun banners uitschakelen? Yeah, right.F.West98 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:40:
Verder vind ik wel dat er bijvoorbeeld ook de karmastore-mogelijk moet zijn om ads uit te zetten als je bijv meer dan 40k karma hebt, dan heb je duidelijk goed werk geleverd op T.net, dan vind ik het wel zo eerlijk als je dan geen vervelende ads hoeft te zien...
Wat een onzin zeg.Dirk schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:20:
Alleen deze adblocker is toegestaan. Alle andere vormen zijn banwaardig...
Ik denk dat de community jullie groot heeft gemaakt en niet de ads.
Misschien wel rijk maar dat is iets anders.
En natuurlijk gebruikt een tweaker adblock.
Zeker als je van die rotzooi op de voorpagina plaatst
Als ik jou was zal ik maar wat zuiniger op je community zijn.
Want zonder hun (ons) zijn jullie niks.
En zeg nou zelf zo slecht gaat het toch niet.
Of is ziggo en consorten nou ineens jullie grote vriend?
Omdat zij meer geld opleveren en wij doen meer de inhoud en kennis.
Tuurlijk je kan een abbo nemen maar goed deze site is van en voor tweakers.
Ik zie dat meer als een steuntje in de rug.
Het zal ook gewoon vrijwillig moeten zijn.
De laatste keer dat ik de karma-code had gezien was dat iig nog niet het geval, maar wellicht is dat aangepastNMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:13:
Dus iemand die dagelijks gigantisch veel komt lezen op de site (ook daar krijg je karma voor!)
Iemand met veel karma heeft inderdaad ook meer gekost, overigens krijg je wel karma voor bijna elke reactie op het forum of op de frontpage, ook dat is allemaal niet gratis. Die enkele review die geschreven wordt weegt daar bijna niet tegen open dus buitenproportioneel veel kost tegenover mensen die niet zo vaak langskomen kunnen als dank daarvoor hun banners uitschakelen? Yeah, right.
Overigens zijn er meer dan 700 users met meer dan 40k karma, en dat zijn over het algemeen de actieve users welke nu juist de target zijn van de meeste reclames
Verwijderd
Beetje uhh... kansloos als je het mij vraagt...

Voor alle Mac gebruikers; ClickToFlash! Geen Flash waar je dit niet wenst.GoddXX2 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:22:
Mag ik even klagen over de performance van de nieuwe ziggo reclame? Het is flash en je weet: Flash + Mac is een slechte combinatie. De scrollsnelheid van de website is echt om te huilen. De gehele advertentie is ongeveer statisch, maar toch wordt alles via Flash ingeladen..

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 13:24 ]
En dat tweaker.net/VNU for-profit zijn, daarmee kan ik ook leven.
Dat werkt iig bij mij als fervent lezer niet, dus NMe, leg ons eens uit hoe dit dan werkt.NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:13:
Dus iemand die dagelijks gigantisch veel komt lezen op de site (ook daar krijg je karma voor!)...
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
De community heeft tweakers dan wel groot gemaakt, ads hebben het financieel mogelijk gemaakt. Blokkeer jij de ads, dan blokkeer jij dus de community.MartNL schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:15:
[...]
Wat een onzin zeg.
Ik denk dat de community jullie groot heeft gemaakt en niet de ads.
Misschien wel rijk maar dat is iets anders.
En natuurlijk gebruikt een tweaker adblock.
Zeker als je van die rotzooi op de voorpagina plaatst
Als ik jou was zal ik maar wat zuiniger op je community zijn.
Want zonder hun (ons) zijn jullie niks.
En zeg nou zelf zo slecht gaat het toch niet.![]()
Of is ziggo en consorten nou ineens jullie grote vriend?![]()
Omdat zij meer geld opleveren en wij doen meer de inhoud en kennis.
Tuurlijk je kan een abbo nemen maar goed deze site is van en voor tweakers.
Ik zie dat meer als een steuntje in de rug.
Het zal ook gewoon vrijwillig moeten zijn.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Ohja, ga je nou echt vertellen dat jullie die takeover nodig hebben? Laat me niet lachen...Dirk schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:23:
[...]
De community heeft tweakers dan wel groot gemaakt, ads hebben het financieel mogelijk gemaakt. Blokkeer jij de ads, dan blokkeer jij dus de community.

Jij weet meer van de begroting van Tweakers dan het MT? Zo nee, dan kan je dergelijke uitspraken niet doen.
Het is ook vrijwillig. Je maakt vrijwillig een keuze: ofwel ads op de pagina, ofwel een abo afsluiten voor de prijs van een pilsje per maand. En die prijs is een erg vriendelijk tov een paar jaar terug, waar je voor een full abo 50 euro aftikte.Tuurlijk je kan een abbo nemen maar goed deze site is van en voor tweakers. Ik zie dat meer als een steuntje in de rug. Het zal ook gewoon vrijwillig moeten zijn.
Daar heeft Daniel al een uitspraak over gedaan: bij een volgende takeover worden de zijkanten gewoon een jpeg en wordt het ook niet klikbaar.GoddXX2 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:22:
Mag ik even klagen over de performance van de nieuwe ziggo reclame? Het is flash en je weet: Flash + Mac is een slechte combinatie. De scrollsnelheid van de website is echt om te huilen. De gehele advertentie is ongeveer statisch, maar toch wordt alles via Flash ingeladen..
[ Voor 27% gewijzigd door MueR op 19-08-2010 13:28 ]
ja die zijn nodig ja. Vergeet niet dat er op HQ meer dan een paar handjes vol aan mensen werken die content schrijven voor tweakers e.d. Tweakers bestaat niet geheel uit vrijwilligers, maar heeft ook ruim 30 (uit mijn hoofd) personeel fulltime in dienst (zoals je hier kan zien http://tweakers.net/contact)Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:25:
[...]
Ohja, ga je nou echt vertellen dat jullie die takeover nodig hebben? Laat me niet lachen...
[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 19-08-2010 13:31 ]
Ik denk niet dat ik aansluitbaar ben
Moet dat toontje nou?Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:25:
[...]
Ohja, ga je nou echt vertellen dat jullie die takeover nodig hebben? Laat me niet lachen...

Dus ja, die takeovers zijn nodig.
Foute aanname van mijn kant dan.Erkens schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:19:
[...]
De laatste keer dat ik de karma-code had gezien was dat iig nog niet het geval, maar wellicht is dat aangepast
Heb je überhaupt Daniel zijn reactie gelezen?Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:25:
[...]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ok, je hebt ons door. We pesten graag usertjes met adsVerwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:25:
[...]
Nee, onzin natuurlijk. Dit soort dingen worden niet zomaar ingezet. Zoals al talloze malen eerder is aangegeven, die inkomsten zijn gewoon nodig.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Zoiets kan ook helpen bij nu.nl, etc.Osxy schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:36:
Heb gelijk de gelegenheid aangegrepen om Flash om mijn mac te deinstalleren want dit liep echt de spuigaten uit. t.net is mijn startpagina en ik bezoek de site vele malen per dag maar nu bevroor de browser flinke tijd voordat ik met wat moeite kon gaat lezen, helaas als ik dan een andere pagina openende gebeurde exact hetzelfde
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433/
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
Als je Safari gebruikt: ClickToFlash!Osxy schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:36:
Heb gelijk de gelegenheid aangegrepen om Flash om mijn mac te deinstalleren want dit liep echt de spuigaten uit. t.net is mijn startpagina en ik bezoek de site vele malen per dag maar nu bevroor de browser flinke tijd voordat ik met wat moeite kon gaat lezen, helaas als ik dan een andere pagina openende gebeurde exact hetzelfde
Verwijderd
Same here. Weliswaar minder erg in de zin van vastlopers, maar de site is gewoon supertraag geworden door de full-size ad.Osxy schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:36:
/edit He, met mijn iPhone/iPad werkt de site wél snel
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 13:54 ]
Nee, als je een adblocker zou gebruiken dan blokkeer je dus een héle vervelende manier van reclamevoering. Kijk eens naar de hoeveelheid mensen die er last van heeft. Dat heeft geen barst te maken met de community, geblaat vanuit de ivoren toren. Wordt spindoctor, die kunnen ook heel goed feiten omdraaien. Reclame is prima maar niet op deze manier, alle begrip voor mensen die daartegen zeggen: pleurt een eind op.Dirk schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:23:
[...]
De community heeft tweakers dan wel groot gemaakt, ads hebben het financieel mogelijk gemaakt. Blokkeer jij de ads, dan blokkeer jij dus de community.
[ Voor 14% gewijzigd door Jejking op 19-08-2010 13:44 ]
Ik weet dat het grootste deel van de niet onaanzienlijke winst van VNU Media online wordt gerealiseerd. En ik denk dat tweakers.net (en koopinfo.nl) daar geen onaanzienijk aandeel in hebben. Het rendement van de online-activiteiten is afaik best goed.MueR schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:26:
...
Jij weet meer van de begroting van Tweakers dan het MT? Zo nee, dan kan je dergelijke uitspraken niet doen.
...
(Maar ik kan me heel goed vergissen. 't is info van alweer een tijdje terug)
Verder zijn ads ook een pervers systeem: als ze gebaseerd zijn op views boeit het niet als je bijv. Chrome adsweep heeft, want die laadt ze wel in (view+1) maar laat ze vervolgens niet zien. Aan de andere kant heb je ads die gebaseerd zijn op clicks, en daar zullen adblockende mensen ook gewoon nooit op klikken.
Dus, het wordt wel lekker als goed-slechtpraatje verkocht, maar dat is het allerminst. Ik heb bijvoorbeeld vrij lang een browser gedraaid (een of andere mozilla-fork) die het niet toeliet om content in te laden van buiten het huidige domein. Dat is in feite ook een soort adblocker (bedoeld als beveiligingsoptie), gezien ads nagenoeg altijd direct vanaf een adserver worden geladen, en niet via een server-side curl/whatever-constructie.
En jij bent nu aan het mekkeren terwijl Daniel hierboven allang heeft aangegeven dat dit de laatste full Flash-ad is. En hoezo om de feiten heen draaien? Zonder ads is er geen Tweakers.net. Of weet jij een ander (werkend en realistisch!) verdienmodel dat een paar miljoen per jaar in het laatje kan brengen om de site draaiend te houden?Jejking schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:42:
[...]
Nee, als je een adblocker zou gebruiken dan blokkeer je dus een héle vervelende manier van reclamevoering. Kijk eens naar de hoeveelheid mensen die er last van heeft. Dat heeft geen barst te maken met de community, geblaat vanuit de ivoren toren. Wordt spindoctor, die kunnen ook heel goed feiten omdraaien. Reclame is prima maar niet op deze manier, alle begrip voor mensen die daartegen zeggen: pleurt een eind op.
En wij hebben de vrijheid om te zeggen dat dít specifieke deel van de content wél gedownload moet worden omdat we daarvan leven. Doe je dat niet, dan hebben we ook de vrijheid om eenieder die het zaakje blokkeert te weren van de site. Leuk, die vrijheden.ssj3gohan schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:53:
Het is natuurlijk onzin om mensen te verplichten ads te bekijken, al was het maar omdat je gewoon de vrijheid hebt om elke browser te kiezen die je wilt en er geen enkele verplichting is dat je browser een pagina laat zien zoals de maker dat ooit heeft bedoeld.
De reclame die je op Tweakers.net ziet is altijd gebaseerd op views, bij mijn weten. AdBlock blokkeert ook het downloaden en dus wordt er geen view geregistreerd, wat betekent dat er geen inkomsten zijn. Ik weet niet wat het officiële standpunt is tegen een adblocker die het zaakje wel binnentrekt maar vervolgens niet laat zien, maar ik kan me voorstellen dat daar minder moeilijk over gedaan wordt omdat het "ons" geen inkomstenderving oplevert...Verder zijn ads ook een pervers systeem: als ze gebaseerd zijn op views boeit het niet als je bijv. Chrome adsweep heeft, want die laadt ze wel in (view+1) maar laat ze vervolgens niet zien. Aan de andere kant heb je ads die gebaseerd zijn op clicks, en daar zullen adblockende mensen ook gewoon nooit op klikken.
We hebben ook nooit moeilijk gedaan over dat soort dingen of over dingen als FlashBlock. Een adblocker heeft echter maar één doel en dát is dan ook niet toegestaan.Dus, het wordt wel lekker als goed-slechtpraatje verkocht, maar dat is het allerminst. Ik heb bijvoorbeeld vrij lang een browser gedraaid (een of andere mozilla-fork) die het niet toeliet om content in te laden van buiten het huidige domein. Dat is in feite ook een soort adblocker (bedoeld als beveiligingsoptie), gezien ads nagenoeg altijd direct vanaf een adserver worden geladen, en niet via een server-side curl/whatever-constructie.
Met al die stemmingmakerij weet ik wel iemand anders die ik een ban kan verkopen.Jejking schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:56:
Nou, ban ssj3gohan dan maar jongens. Oh wacht, daar kan hij niks aan doen omdat de browser de boel vernaggelt. Hoe dan verder?

[ Voor 58% gewijzigd door NMe op 19-08-2010 14:03 ]
Verwijderd
NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:57:
[...]
Met al die stemmingmakerij weet ik wel iemand anders die ik een ban kan verkopen.
Wat heerlijk hè die macht...
Maar goed, ik ben pleiten uit dit topic, heb er toch geen last van.

Verwijderd
Mischien is het laten varen van net-neutraliteit nog niet eens zo gek...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 14:22 ]
Nou, ik denk helemaal niet dat zoiets voor de rechter zal blijven staan. Het bekijken van ads is geen betaling, het is namelijk onvrijwillig en aspecifiek. Je zult het anders moeten formuleren of toegang op basis van een lijst met toegelaten personen moeten hanteren. Het is namelijk voor de wet niet toegestaan te doen alsof je ergens vrije toegang aan verleent, en daarna 'na de poort' te discrimineren op basis van iets anders dan wanbetaling of wanprestatie (en van prestatie aan de userkant is geen sprake volgens de voorwaarden, prestatie is NIET het bekijken van ads om voorgaande redenen).NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:57:
En wij hebben de vrijheid om te zeggen dat dít specifieke deel van de content wél gedownload moet worden omdat we daarvan leven. Doe je dat niet, dan hebben we ook de vrijheid om eenieder die het zaakje blokkeert te weren van de site. Leuk, die vrijheden.
Dit zijn maar twee vormen van adblockers. Gaan we in echte tweakerstijl hier een heel fijnmazig regelstelsel van maken (adsweep mag wel, adblock plus niet, etc.?) of wordt er een harde lijn getrokken? Want in dat laatste geval is het zeker interessant om naar de juridische kant te kijken. Dat is ook niet in het minst de reden om voor paywalls te kiezen.De reclame die je op Tweakers.net ziet is altijd gebaseerd op views, bij mijn weten. AdBlock blokkeert ook het downloaden en dus wordt er geen view geregistreerd, wat betekent dat er geen inkomsten zijn. Ik weet niet wat het officiële standpunt is tegen een adblocker die het zaakje wel binnentrekt maar vervolgens niet laat zien, maar ik kan me voorstellen dat daar minder moeilijk over gedaan wordt omdat het "ons" geen inkomstenderving oplevert...
Interessant.ssj3gohan schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:22:
[...]
Nou, ik denk helemaal niet dat zoiets voor de rechter zal blijven staan. Het bekijken van ads is geen betaling, het is namelijk onvrijwillig en aspecifiek. Je zult het anders moeten formuleren of toegang op basis van een lijst met toegelaten personen moeten hanteren. Het is namelijk voor de wet niet toegestaan te doen alsof je ergens vrije toegang aan verleent, en daarna 'na de poort' te discrimineren op basis van iets anders dan wanbetaling of wanprestatie (en van prestatie aan de userkant is geen sprake volgens de voorwaarden, prestatie is NIET het bekijken van ads om voorgaande redenen).
[...]
Zou toch wat zijn als ik op mijn eigen site niet eens om mijn 'eigen redenen' iemand zou mogen blokkeren.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Mensen hoe irritant kun je een reclame maken.
De reclame zit tenminste nog boven en naast de content. Het kan er ook nog overheen.eXisTa schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:27:
Ik zweer het ik word helemaal gestoord van die Ziggo reclame, ik blijf echt al heel de dag weg bij de frontpage en hang lekker op het forum want daar is tenminste geen storende reclame.
Mensen hoe irritant kun je een reclame maken.
Bij mij is reclame over de content bij elke site automatisch Ctrl-F4, dat is bij mij echt altijd de druppel.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Het gaat me ook niet om het soort reclame, zelfs reclame over content met sluit-knop kan minder storend zijn dan deze superdudes Ziggo advertentie.Tukk schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:28:
[...]
De reclame zit tenminste nog boven en naast de content. Het kan er ook nog overheen.
Bij mij is reclame over de content bij elke site automatisch Ctrl-F4, dat is bij mij echt altijd de druppel.
Zolang het in de voorwaarden staat blijft het volgens mij makkelijk overeind voor de rechter, zeker aangezien je er niet voor betaald hebt.Cloud schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:26:
[...]
Interessant.Heb je daar toevallig ook wat artikelen bij en vooral, wat jurisprudentie? Lijkt me erg belangrijk voor zo ongeveer enkele community (website eigenlijk) die vanuit Nederland opereert!
Zou toch wat zijn als ik op mijn eigen site niet eens om mijn 'eigen redenen' iemand zou mogen blokkeren.
Taru tossing moet een olympische sport worden
Zit blijkbaar geen check ofzo in die kijkt of je Nederlander bentZinzinneke schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:32:
Ik vraag me wel af wat ik met Ziggo moet als Belg.
Ik denk niet dat ik aansluitbaar ben
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Bij de Ziggo reclame samen met het weergeven van een afbeelding in Lightbox verdwijnt de afbeelding gedeeltelijk onder de reclame. Zie screenshot: http://nl.tinypic.com/r/25qaxwk/4
Chromium 5.0.315 onder OpenSUSE 11.2 + KDE 4.3
Waarom zou een rechter het niet accepteren als wij tegen onze gebruikers zeggen dat ze gratis onze content mogen gebruiken indien zij niet actief onze inkomstenbron blokkeren? Er werd hierboven al een artikel van Arnoud Engelfriet aangehaald waarin staat dat sites dat wel degelijk mogen.ssj3gohan schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:22:
Nou, ik denk helemaal niet dat zoiets voor de rechter zal blijven staan. Het bekijken van ads is geen betaling, het is namelijk onvrijwillig en aspecifiek. Je zult het anders moeten formuleren of toegang op basis van een lijst met toegelaten personen moeten hanteren. Het is namelijk voor de wet niet toegestaan te doen alsof je ergens vrije toegang aan verleent, en daarna 'na de poort' te discrimineren op basis van iets anders dan wanbetaling of wanprestatie (en van prestatie aan de userkant is geen sprake volgens de voorwaarden, prestatie is NIET het bekijken van ads om voorgaande redenen).
Op papier zullen we altijd blijven zeggen dat banners niet geweerd mogen worden. In de praktijk zijn we echter ook gewoon mensen en doen we zoals gezegd echt niet moeilijk over beperkingen die inherent zijn aan browsers of het niet hebben van plugins. We hebben de technische mogelijkheid om te detecteren of iemand banners blokkeert en het op basis daarvan volledig automatisch blokkeren van de toegang is dan een peulenschil. Toch doen we dat niet. Ik denk dat dat genoeg zegt.Dit zijn maar twee vormen van adblockers. Gaan we in echte tweakerstijl hier een heel fijnmazig regelstelsel van maken (adsweep mag wel, adblock plus niet, etc.?) of wordt er een harde lijn getrokken? Want in dat laatste geval is het zeker interessant om naar de juridische kant te kijken. Dat is ook niet in het minst de reden om voor paywalls te kiezen.
Win XP SP3
IE 8.0.6001.
Ik wil wel een screen plaatsen indien gewenst.
[ Voor 96% gewijzigd door Saffie_time op 19-08-2010 14:55 . Reden: Te snel op verzenden gedrukt. ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Deze takeover duurt dus 1 dag? Dus morgen kan ik weer normaal zonder crashende browsers tweakers bezoeken?
Een site takeover is 'leuk', maar wellicht een idee om het flash gedeelte de volgende keer goed te testen. Onder firefox maakt het je browser in ieder geval bagger traag. En er zal vast wel een mod met de reactie komen van "Het wordt wel degelijk goed getest!", maar als er zoveel mensen klagen over problemen, dan kan je toch niets anders zeggen dan dat er fouten over het hoofd gezien zijn?
Wellicht een idee voor de redactie om te overwegen om geen of weinig flash in te zetten. In deze campagne was er eigenlijk helemaal geen flash nodig. Er zit geen animatie in, dus met een drietal PNGtjes had je het zelfde effect kunnen bereiken (zonder crashende browsers!).
Een andere optie is om het op te pakken zoals ze op www.gamemania.nl doen. Één grote background als thema met daaroverheen een paar kleine flash animaties. ik heb nog nooit performance problemen op die site gehad.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Dat was in ieder geval een aantal jaar geleden een soort van feature omdat het flash gedeelte door de windowmanager in een apart window wordt gerenderd. Hierdoor kan er niet met een z-index rekening worden gehouden.julby schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:47:
Chromium 5.0.315 onder OpenSUSE 11.2 + KDE 4.3
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zoals Daniel in "Nieuwe advertentie-uiting Tweakers.net" al aangaf wordt er de volgende keer inderdaad minder flash gebruikt.E-Vix schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:55:
Tweakers is door deze (negatieve) reclame bijna onwerkbaar voor mij geworden. Behalve een scriptfoutmelding in http://scripts.adrcdn.com...re_9.4.0_scrambled.js:303 is scrollen heel erg schokkerig geworden. Verder is alles zo traag geworden dat zelfs een simpele hover op een linkje pas na 1 seconde op komt in plaats van direct.
Deze takeover duurt dus 1 dag? Dus morgen kan ik weer normaal zonder crashende browsers tweakers bezoeken?
Een site takeover is 'leuk', maar wellicht een idee om het flash gedeelte de volgende keer goed te testen. Onder firefox maakt het je browser in ieder geval bagger traag. En er zal vast wel een mod met de reactie komen van "Het wordt wel degelijk goed getest!", maar als er zoveel mensen klagen over problemen, dan kan je toch niets anders zeggen dan dat er fouten over het hoofd gezien zijn?
Wellicht een idee voor de redactie om te overwegen om geen of weinig flash in te zetten. In deze campagne was er eigenlijk helemaal geen flash nodig. Er zit geen animatie in, dus met een drietal PNGtjes had je het zelfde effect kunnen bereiken (zonder crashende browsers!).
Een andere optie is om het op te pakken zoals ze op www.gamemania.nl doen. Één grote background als thema met daaroverheen een paar kleine flash animaties. ik heb nog nooit performance problemen op die site gehad.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Met deze versie heb ik geen last van horizontaal scrollen!
Ik heb deze keer namelijk wel een scrollbalk.
Bedankt Tweakers!
Wat brengt eigenlijk het meeste in het laatje: de pricewatch, ads of abo's?NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:57:
... Zonder ads is er geen Tweakers.net. Of weet jij een ander (werkend en realistisch!) verdienmodel dat een paar miljoen per jaar in het laatje kan brengen om de site draaiend te houden?
...
Om deze even in te koppen.. Het wordt getest. Sinds die Crashdown takeover wordt er actief getest door de crew. Wij hebben alleen niet de beschikking over elke denkbare setup van hardware/software. Er zijn al een hoop fouten uit gehaald, we kunnen alleen niet alles vinden.E-Vix schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:55:
Geloof me, als ik er ook maar iets over te zeggen had, zou er niet eens flash gebruikt worden. Ik ben echter maar gewoon vrijwillig slotenmaker. Achter de schermen hebben we ook meer dan eens geopperd om gewoon met HTML en javascript aan de gang te gaan. Helaas is de realiteit anders; de advertentiemarkt heeft de kalender nog op 2001 staan.
1 dag, oftewel tot 12 uur vannacht.Azer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:22:
Hoe lang blijft deze reclame staan?
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Ik ga het toch doen: er wordt wel degelijk goed getestEn er zal vast wel een mod met de reactie komen van "Het wordt wel degelijk goed getest!", maar als er zoveel mensen klagen over problemen, dan kan je toch niets anders zeggen dan dat er fouten over het hoofd gezien zijn?
Zoals Daniël al eerder gepost heeft, is dit de laatste full-flash takeover. In de toekomst zullen de zijkanten met normale images opgebouwd worden, en niet klikbaar zijn.Wellicht een idee voor de redactie om te overwegen om geen of weinig flash in te zetten. In deze campagne was er eigenlijk helemaal geen flash nodig. Er zit geen animatie in, dus met een drietal PNGtjes had je het zelfde effect kunnen bereiken (zonder crashende browsers!).
Toch heeft (zover ik zie) bijna iedereen last van dat scrollen, crisp had in Ziggo advertentie performance zelfs al gevonden waarom (ongeveer).MueR schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:05:
[...]
Om deze even in te koppen.. Het wordt getest. Sinds die Crashdown takeover wordt er actief getest door de crew. Wij hebben alleen niet de beschikking over elke denkbare setup van hardware/software. Er zijn al een hoop fouten uit gehaald, we kunnen alleen niet alles vinden.
Geloof me, als ik er ook maar iets over te zeggen had, zou er niet eens flash gebruikt worden. Ik ben echter maar gewoon vrijwillig slotenmaker. Achter de schermen hebben we ook meer dan eens geopperd om gewoon met HTML en javascript aan de gang te gaan. Helaas is de realiteit anders; de advertentiemarkt heeft de kalender nog op 2001 staan.
Maarja het is maar 1 dagje
E-Vix schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:55:
Onder firefox maakt het je browser in ieder geval bagger traag. En er zal vast wel een mod met de reactie komen van "Het wordt wel degelijk goed getest!", maar als er zoveel mensen klagen over problemen, dan kan je toch niets anders zeggen dan dat er fouten over het hoofd gezien zijn?

Need I say more?
En nu hebben we op een site die zover ik weet als doel heeft serieus ICT en gerelateerd nieuws te brengen een stel enorme felgekleurde stripfiguren aan de zijkanten van het niveau van kinderen die nog niet oud genoeg zijn om de donald duck te lezen. Dan neem je jezelf toch niet serieus?
[ Voor 99% gewijzigd door Jejking op 19-08-2010 16:40 ]
Oh dat juich ik alleen maar toe. Ik verwijs je graag door naar het andere topic in de HK.NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:57:
[...]
En jij bent nu aan het mekkeren terwijl Daniel hierboven allang heeft aangegeven dat dit de laatste full Flash-ad is. En hoezo om de feiten heen draaien? Zonder ads is er geen Tweakers.net. Of weet jij een ander (werkend en realistisch!) verdienmodel dat een paar miljoen per jaar in het laatje kan brengen om de site draaiend te houden?
Lees je überhaupt wel wat ik schrijf?Met al die stemmingmakerij weet ik wel iemand anders die ik een ban kan verkopen.

Ik kan heel even niet terugvinden wat je bedoelt, ik denk dat ik eroverheen lees. Arnoud zegt in ieder geval dat adblockers gebruiken op zichzelf iedereens goed recht is:NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:51:
[...]
Waarom zou een rechter het niet accepteren als wij tegen onze gebruikers zeggen dat ze gratis onze content mogen gebruiken indien zij niet actief onze inkomstenbron blokkeren? Er werd hierboven al een artikel van Arnoud Engelfriet aangehaald waarin staat dat sites dat wel degelijk mogen.
http://blog.iusmentis.com...n-is-inbreuk-en-diefstal/
en twee jaar later reitereert hij dit nog eens:
http://blog.iusmentis.com...ere-scripts-te-blokkeren/
edit: o wait, het is natuurlijk deze blog:
http://blog.iusmentis.com...n-advertenties-verbieden/
Man, ik heb er dus inderdaad overheen gelezen. Overigens, er bestaat hierover in NL geen jurisprudentie dus in principe zijn we (uiteraard) aan het speculeren. Ik kan ook niet zien hoe iemand ooit winst kan halen uit 1) mensen weren op basis van adblock-detectie of 2) een rechtszaak hierover aanspannen. Het zal dus voorlopig een grijs gebied blijven, tot een of ander gefrustreerd persoon opstaat.
Dat is een hele interessante opmerking die je maakt, want is dat wel een peulenschil? Hoe doe je dat bijvoorbeeld met een plugin als NoScript? Krijg je dan - zeker op een website als Tweakers, ik bedoel, come on dit zijn nerds - niet net als bij elke andere vorm van niet-juridische (digital) rights management een kat-en-muisspel?Op papier zullen we altijd blijven zeggen dat banners niet geweerd mogen worden. In de praktijk zijn we echter ook gewoon mensen en doen we zoals gezegd echt niet moeilijk over beperkingen die inherent zijn aan browsers of het niet hebben van plugins. We hebben de technische mogelijkheid om te detecteren of iemand banners blokkeert en het op basis daarvan volledig automatisch blokkeren van de toegang is dan een peulenschil. Toch doen we dat niet. Ik denk dat dat genoeg zegt.
[ Voor 13% gewijzigd door mux op 19-08-2010 15:38 ]
Waarschijnlijk, maar in de tussentijd is het dus zo dat de AV van een site over het algemeen geldend zullen zijn. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat een rechter het verdienmodel van het complete internet overhoop wil gooien door het verbieden van AdBlockers te verbieden.ssj3gohan schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:35:
[...]
Man, ik heb er dus inderdaad overheen gelezen. Overigens, er bestaat hierover in NL geen jurisprudentie dus in principe zijn we (uiteraard) aan het speculeren. Ik kan ook niet zien hoe iemand ooit winst kan halen uit 1) mensen weren op basis van adblock-detectie of 2) een rechtszaak hierover aanspannen. Het zal dus voorlopig een grijs gebied blijven, tot een of ander gefrustreerd persoon opstaat.
Dat zal een van de overwegingen zijn geweest om het niet te doen, maar de meeste dingen zul je best omheen kunnen werken. NoScript uiteraard niet, aangezien je voor de check of banners al dan niet draaien sowieso javascript nodig gaat hebben.Dat is een hele interessante opmerking die je maakt, want is dat wel een peulenschil? Hoe doe je dat bijvoorbeeld met een plugin als NoScript? Krijg je dan - zeker op een website als Tweakers, ik bedoel, come on dit zijn nerds - niet net als bij elke andere vorm van niet-juridische (digital) rights management een kat-en-muisspel?
Ik ben geen jurist, en weet niet wat het uitmaakt maar volgens mij krijg je die voorwaarden niet te zien als je de site bezoekt. Sowieso zou je mensen eventueel uitsluiten van het kunnen lezen van de voorwaarden als je ad-blocker-gebruikers weert (of je redirect mensen met ad-blockers naar de betreffende voorwaarde, zou best grappig zijn).NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:51:
... Waarschijnlijk, maar in de tussentijd is het dus zo dat de AV van een site over het algemeen geldend zullen zijn ...
Verder dacht ik altijd dat algemene voorwaarden niet de kern van de overeenkomst mogen betreffen. Wat is de kern van de overeenkomst tussen T.net en een bezoeker eigenlijk? Ik zou zeggen dat het voor de bezoeker duidelijk is, die wil de pagina kunnen bekijken. Is de kern voor T.net niet dat zij haar ads wil kunnen uploaden naar de bezoeker? Zou best kunnen, maar vind ik lastig te bepalen. De kern van de overeenkomst dient volgens mij echter wel expliciet buiten algemene voorwaarden bekend te zijn.
Hoe groot is het ad-blocker-probleem eigenlijk? Hoeveel % van de ads wordt niet gedownload?
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 19-08-2010 16:03 ]
Ik begrijp volledig dat jullie geld moet verdienen, ik vind takeovers vaak 1 van de leukere en originelere vormen van reclame (tot natuurlijk elke site ze binnekort gaat gebruiken), maar ik denk niet dat het de bedoeling kan zijn dat tweakers.net op 1 dag 5 keer crashed in google chrome (nochtans 1 van de snellere, lichtere browsers), op een normale werkpc, met enkel firefox netbeans windows media player en chrome met 2 tabs open.
Dan kan je nog zeggen dat jullie getest hebben maar niet elk systeem kunnen testen, maar als het crashed op mijn laptop (1 jaar oud), dan crashed het op VEEL meer plaatsen, en dan moeten jullie hier iets aan doen.
En dan ben ik een beetje teleurgesteld dat jullie gewoon je kop in het zand steken en zeggen dat er volgende keer meer rekening mee zal gehouden worden als je evengoed gewoon de takeover er kan afhalen (met alle juridische zever tot gevolg, maar dan jaag je tenminste je gebruikers niet weg).
- Een teleurgestelde Tweaker
Volgende keer in een openbaar forum? Daar zullen vast veel meer verschillende configs te bereiken zijn en beter te destilleren waar de pijnpunten zitten.
De laatste keer dat ik me kan herinneren dat er statistieken van getrokken zijn en die gepubliceerd zijn in de crewfora was in 2007 ofzo, en de precieze aantallen durf ik ook niet te zeggen. Ik meen dat het enkele tientallen procenten betrof, maar daar zaten een paar "maars" bij die het getal in beide richtingen zouden kunnen beïnvloeden. Ik neem aan dat er nog steeds cijfers bijgehouden worden maar die zijn voor de forumcrew niet interessant dus ken ik die cijfers ook niet.begintmeta schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:01:
[...]
Hoe groot is het ad-blocker-probleem eigenlijk? Hoeveel % van de ads wordt niet gedownload?
Verwijderd
Ja.
Weliswaar is dit allemaal achteraf-gelul, maar ik vraag me af hoe dit allemaal getest is gezien de vele (negatieve) ervaringen die te lezen zijn in (onderandere) dit topic. Er zullen vast niet 107 reacties in het desbetreffende draadje staan over hoe geweldig alles allemaal werkt.
Ben ik niet met je eens. Er bestaat altijd een kans dat je iets over het hoofd ziet en mensen gaat blokkeren die gewoon ads downloaden. Ook wel false positive genoemd. Als je 1% van de bezoekers als false positive detecteert, betekent dat dus dat je al 30 mensen per minuut onterecht te blokken. En duizenden mensen per dag die je site niet kunnen bezoeken. Dat heeft niets te maken met intenties, maar met gezond verstand. Zeker voor een site als T.net met een userbase van duizenden users.NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:51:
Maar nogmaals, dat die geautomatiseerde scan momenteel niet automatisch mensen blokkeert zegt, lijkt me, genoeg over onze intenties.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 16:17 ]
Doet in ieder geval je avatar usericon eer aanTripp schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:15:
brb installing adblocker
[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 19-08-2010 16:19 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Natuurlijk niet, maar de versie die jullie voor je kiezen krijgen lijkt ook niet meer op de eerste versies die wij kregen. Ook hier weer een screenshotje:Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:12:
[...]
Ja.
Weliswaar is dit allemaal achteraf-gelul, maar ik vraag me af hoe dit allemaal getest is gezien de vele (negatieve) ervaringen die te lezen zijn in (onderandere) dit topic. Er zullen vast niet 107 reacties in het desbetreffende draadje staan over hoe geweldig alles allemaal werkt.

Het is niet zo heel moeilijk in te denken dat het "blokkeren" van adblockers een extra pagina introduceert die de AV citeert en mensen bewust probeert te maken van het feit dat banners blocken hetzelfde is als broodroof. "Klik hier om verder te gaan" en klaar. Cookie erbij die na een uur verloopt en het is ineens irritant genoeg voor mensen die blocken zonder de site ineens ontoegankelijk te maken.Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:12:
[...]
Ben ik niet met je eens. Er bestaat altijd een kans dat je iets over het hoofd ziet en mensen gaat blokkeren die gewoon ads downloaden. Ook wel false positive genoemd. Als je 1% van de bezoekers als false positive detecteert, betekent dat dus dat je al 30 mensen per minuut onterecht te blokken. En duizenden mensen per dag die je site niet kunnen bezoeken. Dat heeft niets te maken met intenties, maar met gezond verstand. Zeker voor een site als T.net met een userbase van duizenden users.
[ Voor 41% gewijzigd door NMe op 19-08-2010 16:22 ]
Room42 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:19:
[...]
Doet in ieder geval je avatar usericon eer aan
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Oke, maar dat is iets heel anders dan "Automatisch blokkeren bij het gebruik van Adblockers".NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:19:
Het is niet zo heel moeilijk in te denken dat het "blokkeren" van adblockers een extra pagina introduceert die de AV citeert en mensen bewust probeert te maken van het feit dat banners blocken hetzelfde is als broodroof. "Klik hier om verder te gaan" en klaar. Cookie erbij die na een uur verloopt en het is ineens irritant genoeg voor mensen die blocken zonder de site ineens ontoegankelijk te maken.
En dan nog: als je false positives hebt, betekent het dus dat een bepaald % bezoekers om het uur "nag"-screens krijgt terwijl die de boel niet lopen te blokkeren. No-go dus IMHO.
+ in FF no-Script & Flashblock.Tripp schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:15:
brb installing adblocker
+ Internet Security pakket met ingebouwde anti-banner.
+ Als toetje een aangepaste HOSTS file en je bent (ongewenste!) reclame-vrij!
ps. neem gewoon een Tweakers-abbo, ben je van het gezeur af.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Nee, er waren ook mensen bij wie het niet goed werkte en daaraan is hard gewerkt. Op een gegeven moment roept iedereen "nou, hier werkt het prima", maar je weet zelf ook hoeveel unieke combinaties van OS, browser, drivers, softwarepakketten, enzovoorts er zijn, dus problemen zijn nooit uit te sluiten.Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:12:
[...]
Ja.
[...]
Ben ik niet met je eens. Er bestaat altijd een kans dat je iets over het hoofd ziet en mensen gaat blokkeren die gewoon ads downloaden. Ook wel false positive genoemd. Als je 1% van de bezoekers als false positive detecteert, betekent dat dus dat je al 30 mensen per minuut onterecht te blokken. En duizenden mensen per dag die je site niet kunnen bezoeken. Dat heeft niets te maken met intenties, maar met gezond verstand. Zeker voor een site als T.net met een userbase van duizenden users.
Het is niet Tweakers.net die de banners maakt, dat gebeurt extern. We testen alleen of alles goed werkt en geven de eisen waaraan ze moeten voldoen door. Die eisen worden de volgende keer aangescherpt heeft Daniel al aangegeven, dus hopelijk draait het dan beter.furby-killer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:28:
De crackdown takeover was hoewel buggie, grafisch prima in orde. Gewoon simpele zijkanten, wat andere kleurtjes die er prima uitzagen en een banner aan de bovenkant. De SC2 takeover was zo goed als hetzelfde. Ook gewoon voornamelijk zwarte zijkantjes, paar andere kleurtjes en een banner.
En nu hebben we op een site die zover ik weet als doel heeft serieus ICT en gerelateerd nieuws te brengen een stel enorme felgekleurde stripfiguren aan de zijkanten van het niveau van kinderen die nog niet oud genoeg zijn om de donald duck te lezen. Dan neem je jezelf toch niet serieus?
Als onze eigen devvers hem hadden ontworpen, weet ik zeker dat hij vrijwel flashloos zou zijn
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Dus volgende keer eisen jullie een flashloze, 100% W3C compliant, javascript-based advertentie?Grrrrrene schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:29:
Het is niet Tweakers.net die de banners maakt, dat gebeurt extern. We testen alleen of alles goed werkt en geven de eisen waaraan ze moeten voldoen door. Die eisen worden de volgende keer aangescherpt heeft Daniel al aangegeven, dus hopelijk draait het dan beter.
Als onze eigen devvers hem hadden ontworpen, weet ik zeker dat hij vrijwel flashloos zou zijn

betalenbitshape schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:28:
[...]
+ in FF no-Script & Flashblock.
+ Internet Security pakket met ingebouwde anti-banner.
+ Als toetje een aangepaste HOSTS file en je bent (ongewenste!) reclame-vrij!
ps. neem gewoon een Tweakers-abbo, ben je van het gezeur af.
Nee maar nu even serieus. Ik heb me nooit echt geergerd aan de adds. In ieder geval nooit zo erg dat ik direct naar het forum ging om er wat over te zeggen. Ik kon nu namelijk niet meer fatsoenlijk lezen zonder dat die blauwe shit aan de buitenkant mij stoorde.
Dus je installeert een bannerblocker puur omdat het blauw je stoort?Tripp schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:36:
[...]
Nee maar nu even serieus. Ik heb me nooit echt geergerd aan de adds. In ieder geval nooit zo erg dat ik direct naar het forum ging om er wat over te zeggen. Ik kon nu namelijk niet meer fatsoenlijk lezen zonder dat die blauwe shit aan de buitenkant mij stoorde.

Heyz dat is niet eerlijk.
Hoe kom ik aan Area51, ik zou prima af en toe even door een takeover willen bladeren.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja, om maar even op je retorische Capt. Obvious vraag te beantwoorden. Het stoorde mij in die mate. Dat dat voor jou niet het geval is een ander vraagstuk.NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:39:
[...]
Dus je installeert een bannerblocker puur omdat het blauw je stoort?
Overigens niet alleen het blauwe, maar ik had het maar even zo aangeduid.
[ Voor 30% gewijzigd door Tripp op 19-08-2010 16:49 . Reden: quote erbij gezet. ]
Heb je zelf weleens geprobeerd daarmee gewoon een artikel te lezen zonder de neiging te krijgen een touw met een lus erin te halen?NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:39:
[...]
Dus je installeert een bannerblocker puur omdat het blauw je stoort?
Zoals iemand anders eerder een een rooie vroeg (ik gooi jullie allemaal op 1 hoop ja), lees je uberhaupt waar je op reageert? Ik heb helemaal NIKS gezegd dat het niet goed draait, en ook NIKS erover dat flash een probleem is. Dus waarom je daarover begint begrijp ik niet.Het is niet Tweakers.net die de banners maakt, dat gebeurt extern. We testen alleen of alles goed werkt en geven de eisen waaraan ze moeten voldoen door. Die eisen worden de volgende keer aangescherpt heeft Daniel al aangegeven, dus hopelijk draait het dan beter.
Mijn punt is dat als je jezelf ziet als serieuse site voor ICT gerelateerd nieuws je jezelf niet serieus neemt als je enorme fel gekleurde stripfiguren erbij gaat zetten. De vorige takeovers pasten gewoon bij de tweakers stijl en waren redelijk rustig. Dit ziet eruit alsof de doelgroep kinderen van onder de drie zijn.
Jullie moeten toch ook begrijpen dat als je site zo'n layout heeft dat ook niet goed is voor het aantal bezoekers. Als jullie dat wel dachten hadden jullie vast en zeker enorme stripfiguren erbij geplaatst tijden de laatste layout makeover.
Of als we even de page views van het nieuws bekijken:
http://tweakers.net/ext/s...996000&Server=&Col=Nieuws
Dat lijkt me toch redelijk duidelijk een dip tenopzichte van voorgaande dagen.
Als je onze content toch niet waardeert, dan ga je toch gewoon ergens anders heen? Ik zie het probleem echt niet.Tripp schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:36:
[...]
betalen. voor ondermaatse nieuwsartikelen die vaak zo gebracht worden dat er altijd dezelfde reacties uit voortkomen?
Ik ben helemaal geen stagiair
Ik heb verder geen adblocker geïnstalleerd en ik gebruik gewoon flash. Ik gebruik trouwens firefox 4 beta 3.
Heeft dat te maken met de nieuwe versie van firefox?
Ik voel me bijna achtergesteld

WP: Ecodan PUHZ-SW50
Ik waardeer jullie content al een heel jaar niet meer, maar de link naar de bron in wel handig. Kom op man , alsof je zelf niets ziet veranderen...GWX schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:56:
[...]
Als je onze content toch niet waardeert, dan ga je toch gewoon ergens anders heen? Ik zie het probleem echt niet.
en die nieuwe manier van reclame "in your face" wat een waardeloze stap. Ik denk dat ik terug ga naar een RSS reader, die de nieuwsartikelen ophaald, en dat ik dan de bron op zoek... wat een ellende.
FreeReef.nl
Leuk argument, vergelijk vorige week donderdag met vandaag. Dan heb je een beter vergelijk. En dan zie je gewoon hetzelfde soort beeld. En dan nog is deze vergelijking veel te klein, je zou nog veel meer data moeten meenemen en ook externe omstandigheden moeten incalculeren.furby-killer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:54:
Of als we even de page views van het nieuws bekijken:
http://tweakers.net/ext/s...996000&Server=&Col=Nieuws
Dat lijkt me toch redelijk duidelijk een dip tenopzichte van voorgaande dagen.
[ Voor 7% gewijzigd door Dirk op 19-08-2010 17:06 ]
Nou, vertel maar. Ik weet niet wat je bedoelt.Decon Frost schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:02:
[...]
Ik waardeer jullie content al een heel jaar niet meer, maar de link naar de bron in wel handig. Kom op man , alsof je zelf niets ziet veranderen...
bv de titels die tussen aanhalingstekens staan. Iemand ergens op de wereld zecht iets, waar jullie een titel van maken... en het net lijkt alsof het een feit is.GWX schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:04:
[...]
Nou, vertel maar. Ik weet niet wat je bedoelt.
== een zelf verzonnen voorbeeld ==
"Microsoft is de grootste en de beste"
Microsoft heeft onlangs in een persconferentie gezecht dat ze de beste en de grootste zijn
Kansloos, misleidend en vragen om schreewende reackties onder je nieuwsartikel.
FreeReef.nl
Iets wat tussen aanhalingstekens staat in de kop is een quote. En daar laat ik het bij voor vandaag, deze toon bevalt me niet zo.Decon Frost schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:13:
[...]
bv de titels die tussen aanhalingstekens staan. Iemand ergens op de wereld zecht iets, waar jullie een titel van maken... en het net lijkt alsof het een feit is.
Microsoft heeft onlangs in een persconferentie gezecht dat ze de beste en de grootste zijn
Je leest ook geen Nu.nl en SpitsNieuws neem ik aan? En geen kranten? Titels tussen aanhalingstekens zetten is al sinds jaar en dag (ook vóór het internettijdperk) een door vele media gebruikte manier om aan te geven dat iemand iets gezegd heeft maar dat het niet per se de waarheid is.Decon Frost schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:13:
[...]
bv de titels die tussen aanhalingstekens staan. Iemand ergens op de wereld zecht iets, waar jullie een titel van maken... en het net lijkt alsof het een feit is.
Maar ik moet zeggen dat ik het bij deze uiting lastig vind op de content te concentreren, die felgekleurde vlakken leiden erg af. Maar ipv een adblocker kan je natuurlijk gewoon even de breedte van de browser zo trekken dat de content net past.
Verwijderd
Weliswaar is het een quote, maar wel een suggestieve á la Telegraaf quote. Niet dan?GWX schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:17:
[...]
Iets wat tussen aanhalingstekens staat in de kop is een quote. En daar laat ik het bij voor vandaag, deze toon bevalt me niet zo.
Je bedoelt dat suggestieve ding dat Decon Frost zelf verzonnen heeft en waar T.net geen enkele invloed op heeft?Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:23:
[...]
Weliswaar is het een quote, maar wel een suggestieve á la Telegraaf quote. Niet dan?
Lijkt me overigens ook behoorlijk offtopic hier.
En dan heb jij het over kansloos?Decon Frost schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:13:
[...]
Je maakt een geintje neem ik aan? Dat de vergelijking te klein is heb je een punt, maar daar kan ik weinig aan doen. En het is toch redelijk stabiel over de week (minus weekend) + niks bijzonders vandaag, dus we moeten het nou eenmaal doen met wat we hebben.Dirk schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:04:
[...]
Leuk argument, vergelijk vorige week donderdag met vandaag. Dan heb je een beter vergelijk. En dan zie je gewoon hetzelfde soort beeld. En dan nog is deze vergelijking veel te klein, je zou nog veel meer data moeten meenemen en ook externe omstandigheden moeten incalculeren.
Maar hetzelfde beeld? Wel even naar de y-as labels kijken he. De piek is bijna 10% lager vandaag, en daarnaast ook nog eens veel smaller, het hele gedeelte tussen 1100 en 1400 is veel lager tov de piek, en die piek is al veel lager. Ik weet niet of hier ook nog PDAs en soortgelijken tussen zitten, maar er zitten in ieder geval een flink aantal mensen met adblockers tussen (dat heb je nou eenmaal op een site als tweakers, veel hoger dan gemiddeld percentage mensen met adblockers), mensen die flash blokkeren (zie vorige), mensen die devicedetect forcen naar B om ervanaf te zijn, en natuurlijk ook nog mensen met abbo. Allemaal mensen die de adds niet zien, dus als het gemiddelde nu 10% lager is, wat nog een voorzichtige schatting is, dan is het percentage mensen dat binnen 24 uur doordat ze deze takeover te zien krijgen minder pageviews maken nog een heel stuk hoger.
Agh net zo makkelijk als ergens over zeiken op het internetVerwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:42:
Zo makkelijk hè... "Als je het er niet mee eens bent rot je maar op."
Taru tossing moet een olympische sport worden
Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed... Telkens wanneer een advertentie-uiting bepaalde mensen tegen de borst stuit, komen er dit soort opmerkingen naar boven. Wat drijft jou in vredesnaam om te klagen over een advertentie op een website die je toch al niet waardeert? Ofwel je voelt je toch meer betrokken bij de site dan je openlijk toe durft te geven (want klagen over iets dat je zelf toch niet beter kan is stoer), ofwel je bent een troll. Indien geen van beide van toepassing, dan blijf je toch gewoon weg? Er zijn zat tech gerelateerde nieuwsbronnen op het www te vinden, hoor.Decon Frost schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:02:
[...]
Ik waardeer jullie content al een heel jaar niet meer, maar de link naar de bron in wel handig. Kom op man , alsof je zelf niets ziet veranderen...
Constructiever: Zodra dit soort take-overs werden aangekondigd, heb ik een topic in het crewforum geopend omdat ik me zorgen maakt over het relatief advrije Tnet dat ik gewend was. Echter, ook ik realiseer me dat geld een noodzakelijk kwaad is om een website in ontwikkeling te houden van een dergelijk niveau. Ontwikkelingen als de nieuwe pricewatch zijn de spil voor de uitoefening van mijn hobby geworden. Ja, een hobby, want buiten een paar biertjes op de MOAM krijg ik echt niets terug voor het dragen van een rode nick en dat wil ik ook helemaal niet. Als dat plezier financieel ondersteunt moet worden met een bannertje hier en daar, dan heb ik daar alle respect voor. Als ik zie hoe er met de overwegingen voor dit soort advertentievormen wordt omgegaan alvorens ze geplaatst worden, dan verdwijnt mijn laatste reservering ook als sneeuw voor de zon.
Als je terug wilt naar het Tnet uit de begindagen van de site, dan is het wellicht en goed idee om zelf een site te beginnen. Wil je echter gebruik maken van de features die Tnet je te bieden heeft, dan zul je ook moeten begrijpen dat het geld ergens vandaan gehaald moet worden.
Zowel vorige week donderdag als ook gisteren en eergisteren regende het behoorlijk, vandaag is het droog in grote delen van het land.furby-killer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:43:
[...]
Je maakt een geintje neem ik aan? Dat de vergelijking te klein is heb je een punt, maar daar kan ik weinig aan doen. En het is toch redelijk stabiel over de week (minus weekend) + niks bijzonders vandaag, dus we moeten het nou eenmaal doen met wat we hebben.
Statistieken interpreteren is een vak apart.
Hier en daar vind ik toch wel eens iets interessants. Dus ik waardeer wel het een en ander, maar dat is geen abonnement waard.GWX schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:56:
[...]
Als je onze content toch niet waardeert, dan ga je toch gewoon ergens anders heen? Ik zie het probleem echt niet.
Kijk naar de week daarvoor. Of de week daarvoor. Of de week daarvoor. Of de week daarvoor. Je moet ver teruggaan voordat je een donderdag vindt met zo weinig pageviews.NMe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:51:
[...]
Zowel vorige week donderdag als ook gisteren en eergisteren regende het behoorlijk, vandaag is het droog in grote delen van het land.
Statistieken interpreteren is een vak apart.
In de vakantie hebben mensen meer tijd om op Tweakers rond te hangen.furby-killer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:57:
[...]
Kijk naar de week daarvoor. Of de week daarvoor. Of de week daarvoor. Of de week daarvoor. Je moet ver teruggaan voordat je een donderdag vindt met zo weinig pageviews.
Nogmaals, statistieken interpreteren is een vak apart en zonder allerlei andere data (die niet in deze grafieken gelogd wordt!) ook mee te nemen zijn ze gewoon niet goed te interpreteren. Ik pretendeer niet dat ik de statistieken kan verklaren, maar ik onderken wel dat er andere mogelijkheden zijn dan dat mensen puur voor een reclame-uiting wegblijven. Tenzij jij door hebt geleerd voor statistiek lijkt me dat voor jou hetzelfde geldt.
En voor die paar pageviews die je interessant genoeg vindt om de site te gebruiken is het teveel gevraagd om die banners aan te laten staan? Als je de site echt zo weinig gebruikt als je suggereert zie je hem bijna niet...Tripp schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:56:
[...]
Hier en daar vind ik toch wel eens iets interessants. Dus ik waardeer wel het een en ander, maar dat is geen abonnement waard.
[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 19-08-2010 18:04 ]
Verwijderd
/me kijkt in welk subforum we zitten...Shin_Alu schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:46:
[...]
Agh net zo makkelijk als ergens over zeiken op het internet
Héé, "Tweakers.net Feedback"... Zou dat er misschien voor gemaakt zijn om feedback te geven?
Nee, lijkt me niet hè?

Hoe is het op de dagen van de andere take-overs dan?furby-killer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:57:
[...]
Kijk naar de week daarvoor. Of de week daarvoor. Of de week daarvoor. Of de week daarvoor. Je moet ver teruggaan voordat je een donderdag vindt met zo weinig pageviews.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 18:05 ]
Lees vóór het klagen even deze .plan door :)