Toon posts:

Content Advertising

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.237 views sinds 30-01-2008

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik vraag me af hoe het content advertising principe precies gaat werken. In de MED staat dit:
Dankzij de Content Advertising-technologie worden kernwoorden zoals merk- of productnamen herkend en vervangen door een logo. Dit logo kan tevens voorzien worden van een link of mouse-over tekst, waardoor de lezer slechts één muisklik verwijderd is van belangrijke informatie.
betekent dat, dat als ik in een topic 'Windows' zeg, dat er dan een Windows logo voor in de plaats komt?

Tevens vraag ik me af wat er gebeurt in een discussie zoals windows vs linux die nu in WOS loopt kwa advertisements. Komen er dan meerdere ads omdat er meer kernwoorden zijn? Word het kernwoord dat het meest genoemd word gezien als "het" kernwoord en word de ad daarop gebaseerd?

Verder ben ik benieuwd waar op de pagina deze ads komen te staan, want het lijkt mij alleen maar irritant, dat als jij als TS of als poster een post maakt, en een of andere advertisement daarop inspringt. Wat nu als ik in die post kritiek lever op een product en dat verschijnt vervolgens als advertisement? Dat lijkt mij knap storend en irritant. Ik ben dan ook benieuwd naar enkele preciezere details hoe dit gaat functioneren, want ik zou persoonlijk liever geen 'on demand' reclame zien omdat dat toevallig in een draadje besproken word.

Dit topic is dus niet bedoeld om meteen af te gaan zeiken van "oh jee oh jee oh jee dat is &*&)*(^(", maar ik zet enkele kanttekens bij een dergelijk systeem, en vraag me af hoe het geimplementeerd word, en waarom de keuze op GoT is gevallen en niet een ander T.net onderdeel

edit:
Ik wil nog even opmerken dat ik me bewust ben van Advertentiebeleid op Tweakers.net, voordat mensen dat gaan brengen :)

[Voor 7% gewijzigd door G33rt op 19-03-2004 20:09]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik neem aan dat deze functie als abo uit te zetten is?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:08
Moartn schreef op 19 maart 2004 @ 20:08:
Ik neem aan dat deze functie als abo uit te zetten is?
Nee dus :'(
Voor de abo-users is er dit keer geen uitzondering gemaakt. Hier zijn wat technische redenen voor. Ik citeer:
Helaas is op dit moment de content advertising niet te disablen voor abonnees: abonneestatus is alleen bekend tijdens de normale processing phase van React's templateparser, terwijl de Content Advertising door een speciaal ontwikkelde postprocessor toegevoegd wordt na de initiele parsing. Het niet aanroepen is niet mogelijk omdat dit generieke React-code betreft voor dit soort postprocessors. Bij de volgende (mini)update van React wordt dit overigens zo gewijzigd dat de postprocessors toegang krijgen tot dezelfde sessievariabelen als de normale templates.

Audentia

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
G33rt schreef op 19 maart 2004 @ 20:05:
Ik vraag me af hoe het content advertising principe precies gaat werken. In de MED staat dit:

[...]

betekent dat, dat als ik in een topic 'Windows' zeg, dat er dan een Windows logo voor in de plaats komt?
Zo werkt het idd.
Tevens vraag ik me af wat er gebeurt in een discussie zoals windows vs linux die nu in WOS loopt kwa advertisements. Komen er dan meerdere ads omdat er meer kernwoorden zijn? Word het kernwoord dat het meest genoemd word gezien als "het" kernwoord en word de ad daarop gebaseerd?
De namen van de sponsors worden vervangen door een logo met hyperlink. Als zowel "Jansen Computers" als "Gerritsen Service" sponsors zijn zullen beide namen gewoon door plaatjes vervangen worden. Het is dus onafhankelijk van de context.
Verder ben ik benieuwd waar op de pagina deze ads komen te staan, want het lijkt mij alleen maar irritant, dat als jij als TS of als poster een post maakt, en een of andere advertisement daarop inspringt. Wat nu als ik in die post kritiek lever op een product en dat verschijnt vervolgens als advertisement? Dat lijkt mij knap storend en irritant. Ik ben dan ook benieuwd naar enkele preciezere details hoe dit gaat functioneren, want ik zou persoonlijk liever geen 'on demand' reclame zien omdat dat toevallig in een draadje besproken word.
Waar? Het komt dus letterlijk in je post. In plaats van het woord. Ik geloof dat er nog screenies volgen, dus dat maakt het misschien wat duidelijker.
Dit topic is dus niet bedoeld om meteen af te gaan zeiken van "oh jee oh jee oh jee dat is &*&)*(^(", maar ik zet enkele kanttekens bij een dergelijk systeem, en vraag me af hoe het geimplementeerd word, en waarom de keuze op GoT is gevallen en niet een ander T.net onderdeel
Dat snap ik :)

• G33rt
Zoals je kunt lezen, is dat bij de volgende update verholpen. Althans, zo interpreteer ik het :)
Waar? Het komt dus letterlijk in je post. In plaats van het woord.
dat vind ik een, op zijn zachtst gezegd, vreemde manier van adverteren. Ik wil graag zelf weten wat ik zeg cq post, zonder dat een systeem van buitenaf mijn post met een commercieel doel manipuleert. Een krant mengt ook zijn artikelen niet met voetnoten/verwijzen/plaatjes bedoeld als advertentie :)

[Voor 67% gewijzigd door G33rt op 19-03-2004 20:13]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kunnen bedrijven zich al ergens als 'geinteresseerd' aanmelden?

Anoniem: 26306

Daaruit maak ik op dat het wel beschikbaar wordt zodra de volgende react-update heeft plaatsgevonden.

Ik mag trouwens hopen dat er iets van een maximale woorddichtheid algoritme wordt toegepast... anders wordt het één grote kermis.

Anoniem: 3057

Ik had net tegelijk een topic geopend dat nu weer op slot is, dus dan hier maar even een herhaling:
Ik heb net "Tweakers.net kondigt Content Advertising" aan gelezen, en ik moet zeggen dat ik me stoor aan de manier waarop dit gepubliceerd wordt.

Ik snap dat deze tekst eigenlijk bedoeld is voor externe publicatie, en ik vind dat bijzonder professioneel, maar voor interne consumptie had er best een andere tekst gebruikt kunnen worden, of ten minste een leuke persoonlijke tekst erbij. Misschien ben ik dan wat overgevoelig, maar het community gevoel wordt hiermee voor mij geweld aangedaan.
edit:
Ack! Nu is het andere draadje weer open, dus ben ik aan het dubbel posten! :X Liever daar reageren a.u.b.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 3057 op 19-03-2004 20:18]

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018
Werk je dan niet enorm in de hand dat mensen 'micro$oft' gaan zeggen ipv 'microsoft' oid om die ads te ontwijken?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

G33rt schreef op 19 maart 2004 @ 20:10:
Zoals je kunt lezen, is dat bij de volgende update verholpen. Althans, zo interpreteer ik het :)
Mja idd... Ik ga er wel van uit dat dit vrij snel gaat gebeuren. Ik betaal niet voor niets... Technische redenen heb je als user/klant in principe weinig boodschap aan natuurlijk...

Maargoed, ik vind het wel een origineel idee, denk wel dat het een leuke inkomstenbron kan opleveren. Ben erg benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken en hoe het er precies uit gaat zien...

• Laurent
  • Niet online
G33rt schreef op 19 maart 2004 @ 20:05:

Je denkt inderdaad in de goede richting. Het hangt er natuurlijk wel van af of er een adverteerder is die Windows graag als logo wil hebben. Maar goed, woorden worden inderdaad vervangen door logo's, zoals in de text al staat.
Voor zo ver ik weet wordt er op dit moment puur gezocht naar keywords en die vervangen. Wat mij betreft kan ContentAdvertising prima zijn gang gaan in grote topics, je leest gewoon Windows na een uurtje wennen lijkt mij.

[/laat]
DarkX schreef op 19 maart 2004 @ 20:13:
Werk je dan niet enorm in de hand dat mensen 'micro$oft' gaan zeggen ipv 'microsoft' oid om die ads te ontwijken?
Bij het sluiten van deals met de klanten zullen ook wel tips naar boven komen; bij Microsoft zou 't bijvoorbeeld niet verkeerd zijn om M$ te replacen, dat komt ook vaak genoeg voor.

[Voor 18% gewijzigd door Laurent op 19-03-2004 20:16]

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:26

Glabbeek

Dat dus.

Anoniem: 3057 schreef op 19 maart 2004 @ 20:13:
Ik had net tegelijk een topic geopend dat nu weer op slot is, dus dan hier maar even een herhaling:

[...]
En nu weer open is :) Persbericht: te officiëel, niet goed gericht op de community

En zo is het maar net.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vraagje(s): Wat gaat er gebeuren met de normale banner bovenaan? Heb je er elke keer dat je iets bekijkt 'last' van of krijg je het 1 op de 10 keer bijvoorbeeld? En is er een voorbeeldiets beschikbaar want ik kan me vrij weinig voorstellen bij het hele idee.

• m-m
  • Niet online
Dat mag natuurlijk sowieso al niet, het woord micro$oft gebruiken.
Het is juist wel een goede oplossing voor verbasterings-flames: door micro$oft ook door een logo te laten vervangen maak je het in een klap onmogelijk voor mensen om die flame te gebruiken.

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 18:23

feej

giraffemeisje

Zo gauw dat op gaat vallen, denk ik dat zelfs daarop een plaatje zou kunnen worden ingeplakt ofzo :?. Als straks 90% van de mensen dat zou zeggen, dan gaat degene die dit implementeert toch ook nadenken :?. Bovendien worden modjes op GoT niet blij van M$ geroep en gaan daar waarschuwingen voor uit enzo dacht ik?

* feej vindt het wel een interessante ontwikkeling.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik weet het nog niet eigenlijk, als ik het zo zie ben ik nog niet overtuigd :{

* LuNaTiC staat iig een beetje cynisch tegenover het concept

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• G33rt
Bovendien worden modjes op GoT niet blij van M$ geroep en gaan daar waarschuwingen voor uit enzo dacht ik?
ik denk dat dat precies het punt is van DarkX: moderators zullen meer moeten gaan ingrijpen omdat mensen proberen de reclame te 'ontwijken' :)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
m-m schreef op 19 maart 2004 @ 20:10:
[...]

Zo werkt het idd.
Hoe moet ik dat voor me zien ?
Zal dat dan op een volgende manier gaan:

Ik ben op dit moment http://www.microsoft.com/library/toolbar/3.0/images/banners/ms_masthead_ltr.gif windows XP SP2 RC1 aan het installeren. :)

• DarkX
m-m schreef op 19 maart 2004 @ 20:15:
[...]

Dat mag natuurlijk sowieso al niet, het woord micro$oft gebruiken.
Het is juist wel een goede oplossing voor verbasterings-flames: door micro$oft ook door een logo te laten vervangen maak je het in een klap onmogelijk voor mensen om die flame te gebruiken.
Nouja, het gaat niet specifiek om M$, maar meer dat mensen namen aanpassen. Windoows, 1ntel, nvid, gewoon net iets anders als de echte naam. Op het moment dat mensen zelf de ads in de hand hebben zullen ze lijkt mij alles doen om die ads te ontwijken. Dan kun je wel een policy maken dat dat niet mag natuurlijk, maar echt vrolijker wordt het daar ook niet op :)

Wat G33rt zegt dus :)

• Laurent
  • Niet online
Thunder schreef op 19 maart 2004 @ 20:14:
Vraagje(s): Wat gaat er gebeuren met de normale banner bovenaan? Heb je er elke keer dat je iets bekijkt 'last' van of krijg je het 1 op de 10 keer bijvoorbeeld? En is er een voorbeeldiets beschikbaar want ik kan me vrij weinig voorstellen bij het hele idee.
De normale banners blijven draaien, maar als je een abo hebt ben je daar van af. Deze manier van adverteren staat vrijwel los van het andere banner systeem.
ContentAdvertising wordt -iig. in het begin- bij iedere view toegepast. Een voorbeeld kan ik je helaas niet zo 1,2,3 geven. :o

Mijn persoonlijke, korte mening: als het alleen bij statische logo's blijft kan ik er wellicht wel mee leven, dan zal het een kwestie van wennen zijn. :)

[Voor 13% gewijzigd door Laurent op 19-03-2004 20:22]

• m-m
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 19 maart 2004 @ 20:18:
[...]

Hoe moet ik dat voor me zien ?
Zal dat dan op een volgende manier gaan:

Ik ben op dit moment [afbeelding] windows XP SP2 RC1 aan het installeren. :)
Ja, alleen dan uiteraard met een logo wat wat kleiner is en de loop van de tekst niet verstoord.
Ik kan wel een screenshotje maken, maar aangezien Daniel in zijn .plan geen plaatjes heeft laten zien ben ik er niet helemaal zeker van of dat de bedoeling is. Dat moet ik dus eerst even vragen.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:42
Snap het nut vana Plaatjes eigenlijk niet, lijkt me handiger om gewone hyperlinks te gebruiken, zo'n plaatje laat me toch niet klikken als ik niet geintreseerd ben, en daar ga je snel aan ergeren itt een streepje onder een woord. Doet minder afbraak aan het forum ook lijkt me.
En volgens mij is het binnen 2 dagen een sport om "bill's bedrijfje" of "dat bedrijf uit redmond" te gebruiken ipv Microsoft. Dan gaat iedereen alles omschrijven om die vervelende plaatjes uit zijn posts te houden.

[Voor 5% gewijzigd door Maverick op 19-03-2004 20:21]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• crisp
  • Laatst online: 00:05

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben in ieder geval aan het kijken of ik op template-niveau iets kan doen om het afhankelijk van de abo-status te maken. Probleem is echter dat ik ondertussen nog een aantal andere wijzigingen heb gemaakt in de templates na de laatste update hier op GoT, en dat die nog getest moeten worden. Daar zitten ook wijzigingen bij specifiek voor React 1.9.3, dus die kan je niet zomaar online zetten; dat is ook de reden dat het uitschakelbaar maken voor abo's ws iets later komt...

Intentionally left blank

• Abbadon
  • Laatst online: 22:40
LuNaTiC schreef op 19 maart 2004 @ 20:16:
ik weet het nog niet eigenlijk, als ik het zo zie ben ik nog niet overtuigd :{

* LuNaTiC staat iig een beetje cynisch tegenover het concept
Ik ben er ook niet zo weg van. Ik zie dit soort dingen ook wel eens op andere site's, maar dan zelfs met een soort van pop-up er bij (wat nóg erger is), vind het niet prettig lezen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

even een screenie uit een oud topic:

http://crew.tweakers.net/lunatic/zooi/ca.PNG

zo moet je dus gaan denken.

edit: even notes weggeveegd + mouseover demonstratie

[Voor 19% gewijzigd door LuNaTiC op 19-03-2004 20:25]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
:r

[Voor 50% gewijzigd door Imperium op 19-03-2004 20:24]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 13:42

Pubbert

random gestoord

Zover ik begrijp is dit voor abo's dus niet uit te zette, wat ik ten zeerste betreur.

Dat betekend dan iig mijn einde als abo als mijn termijn afgelopen is.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
* 0xDEADBEEF denkt hierbij aan de verplichte Intel-tune in elke reclame op tv/radio waar ze genoemd worden :X

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vraag me nu wel af of die "Content advertising" niet kick-ass hoge serverloads gaat creeën? aangezien nu iedere post letter voor letter nagegaan word om te kijken of er toevallig een van de vele woorden uit de database in staan...

• Laurent
  • Niet online
Maverick schreef op 19 maart 2004 @ 20:20:
Snap het nut vana Plaatjes eigenlijk niet, lijkt me handiger om gewone hyperlinks te gebruiken, zo'n plaatje laat me toch niet klikken als ik niet geintreseerd ben, en daar ga je snel aan ergeren itt een streepje onder een woord. Doet minder afbraak aan het forum ook lijkt me.
Door een logo te gebruiken wint een bedrijf veel bekendheid, zo staat Windows erg bekend om een simpel "ruitje". Tegenwoordig speelt bekendheid van een logo ook een grote rol bij het adverteren, deze beslissing is dus wel te begrijpen.

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Mijn god :'(

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik ben er zelf ook niet kapot van. Maar als het dan echt moet, kan het dan niet op de airliners.net manier? zoals dit:

http://www.airliners.net/...iation/read.main/1466143/

De acronym tag in dit geval.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Hahn
  • Laatst online: 21:00
LuNaTiC schreef op 19 maart 2004 @ 20:23:

[afbeelding]

Ok, sorry dat ik het zeg, maar dát is echt driewerf niks. Ik dacht een beetje aan hoe ze het op Microsoft.com hebben geregeld en daar vind ik het eigenlijk al niet zo je-van-het, maar dit...

* Hahn hoopt dat er in ieder geval een abbo-mogelijkheid komt om dit uit te schakelen
(ja, ik zie de posts hierboven wel, maar daar staat niet in dat dat er zeker komt)

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 19-03-2004 20:25]

The devil is in the details.

• DarkX
OMG, mag ik er even bij zeggen dat het heel ranzig uitziet :X

Kun je niet beter gewoon een linkje ofzo doen, die logo's is echt vies :)

Denk dat mijn doemscenario zo wel waarheid wordt ;)

• Glabbeek
  • Laatst online: 16:26

Glabbeek

Dat dus.

Ik ben het wel met Maverick eens, een gewoon linkje lijkt me om meerdere redenen handiger dan een plaatje:
- Het verstoort de tekst niet zo erg
- ^F werkt nog gewoon. Want wat gebeurt er als je bijvoorbeeld op 'Borland' zoekt en dat wordt door plaatjes vervangen? Na een zoekactie ^F ik meestal door het topic heen, dat gaat dan niet meer lijkt me.

Zoals Experts Exchange zijn inline-advertising doet is totaal niet lastig voor de users (tenminste, dat is mijn mening). Zij maken het productnaam een ander kleurtje met een lijntje eronder en als hover-popup een langere advertentie.

Ik neem tenminste aan dat t.net een soortgelijke implementatie gaat maken? Hoe dan ook, veel succes ermee en ik hoop dat er veel inkomsten via deze advertenties binnen gaat komen om t.net nog beter te maken. :)

En zo is het maar net.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Thund3r schreef op 19 maart 2004 @ 20:24:
Zover ik begrijp is dit voor abo's dus niet uit te zette, wat ik ten zeerste betreur.

Dat betekend dan iig mijn einde als abo als mijn termijn afgelopen is.
Mocht het zover komen voor mij dus ook. Ik ga er overigens van uit dat er een oplossing gaat komen :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aikeleer: Bedankt voor de antwoorden :)
Fludizz schreef op 19 maart 2004 @ 20:24:
Ik vraag me nu wel af of die "Content advertising" niet kick-ass hoge serverloads gaat creeën? aangezien nu iedere post letter voor letter nagegaan word om te kijken of er toevallig een van de vele woorden uit de database in staan...
str_replace() en klaaaaaaaaaaaaaaaaar :P

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ok, dit zijn voorbeelden van merknamen van bedrijven die hun naam in hun logo hebben verwerkt. Wat nu als je een merknaam hebt die geen naam in het logo heeft maar alleen het logo zelf? Word dan toch het woord weggehaald?

Of wat nu als die advertentie niet aan een merknaam gehangen wordt maar aan een ander woord? "geheugen" bijvoorbeeld. Als je dat door een logo vervangt is je tekst onleesbaar geworden...

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Yep. Uhm, bij bijvoorbeeld Kings of Chaos hebben ze dat ook, maar dan is het eenofander vaag lokaal javascriptje, dat lijkt me niet echt handig.

Wat maverick zegt, of voor gewone links een blauwe link-met-underline en voor die links een oranje letterkleur bijvoorbeeld

Oh.
En wat gebeurt er als je bijvoorbeeld zeft:
[url=windowsupdate]kijk eens bij windows update?[/url]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 13:42

Pubbert

random gestoord

Dus over een paar maanden praten de slimmerikken zo: :+

Ik heb nu Wind0ws XP draaien van Micr0soft.
Het geeft nog wat probs met mn Log!tech Muis.
Gelukkig werkt mn At! Rade0n kaart nog wel

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Sorry, maar dit gaat mij ene beetje te ver kwa adverteren, dit vind ik nog irritanter dan pop-ups :/ (Snap ook wel dat Tweakers.net draait dankzij de advertenties, maar dit is overdreven :/)

[Voor 34% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-03-2004 20:29]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, ik vind dit voor GoT posts ook geen goed idee eigenlijk. Beter dat dit toegepast wordt op de nieuwsposts. Op deze manier is het dus zo dat jullie een tekst aanpassen waar ik in feite gewoon eigenaar van ben: jullie hebben alleen toestemming om mijn posting te plaatsen op jullie website, zoals jullie dat zelf in een officieel statement (aangaande de PDA-GoT) gezegd hebben:
Tweakers.net bezit niet de auteursrechten op de postings die je op GoT kan lezen, Tweakers.net heeft wel het recht die postings te tonen op haar website (en alleen op haar website). Dat recht wordt ons verleend zodra iemand wat post, voor die ene posting alleen uiteraard.
(curry684 in "GoT optimized voor PDA")

Dit lijkt mij dus niet kloppen. Of hebben jullie ook het recht voor je gehouden onze postings naar eigen willekeur (dus waar dat niet nodig is om de policy te handhaven) aan te passen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Glabbeek schreef op 19 maart 2004 @ 20:26:

- ^F werkt nog gewoon. Want wat gebeurt er als je bijvoorbeeld op 'Borland' zoekt en dat wordt door plaatjes vervangen? Na een zoekactie ^F ik meestal door het topic heen, dat gaat dan niet meer lijkt me.
Wordt dit niet erg onderschat? Juist bepaalde kernwoorden die door zulke ranzige plaatjes worden vervangen kunnen niet meer gesearched worden.

• Phobos
  • Laatst online: 09-05-2022

Phobos

je bent een soepkip

ik vind het vre-se-lijk. :/

• DR
  • Niet online
Best mooie kerstboom

toch? O+

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:18

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zolang die logo's niet de layout en de leesbaarheid aantasten (doordat ze bijv. te groot zijn) zie ik het probleem niet. Op www.tweakers.net worden ook wel eens woorden of namen gebruikt die direct linken naar een betreffende site of gedeelte van een pagina. (kan ook een verkapte reclame zijn)

Heb dus nu in de bovenste zin meteen reclame gemaakt voor tweakers.net. :Y)
Vervang het betreffende woord met een "duidelijk leesbare maar niet te flitsende" logo die niet veel groter is dan de tekst en ik zie het probleem niet zo.

Belangrijk vind ik dan wel dat de betreffende link bij aanklikken een nieuw venster opent.

[Voor 10% gewijzigd door Chrasher op 19-03-2004 20:31]

PSN-id: Chrasher

• Laurent
  • Niet online
Moartn schreef op 19 maart 2004 @ 20:28:
Of wat nu als die advertentie niet aan een merknaam gehangen wordt maar aan een ander woord? "geheugen" bijvoorbeeld. Als je dat door een logo vervangt is je tekst onleesbaar geworden...
De mensen die het hele CA gebeuren regelen willen nog wel een prettig GoT, als in; het forum moet nog wel bruikbaar zijn. Hierdoor zullen bij het sluiten van overeenkomsten wel dit soort termen gewijgerd worden.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Maverick schreef op 19 maart 2004 @ 20:20:
En volgens mij is het binnen 2 dagen een sport om "bill's bedrijfje" of "dat bedrijf uit redmond" te gebruiken ipv Microsoft. Dan gaat iedereen alles omschrijven om die vervelende plaatjes uit zijn posts te houden.
Mijn eerste reaktie is dat ik dat wel zeker zal doen. Ik vind het levensgevaarlijk om de scheiding tussen content en advertenties te verwijderen. Dan nog liever een screenad - in plaats van me aan de adverteerder te storen, ga ik me dan storen aan mensen die in 1 post vijf keer het woord "Windows" gebruiken, terwijl me dat voorheen nooit zou zijn opgevallen; en bovendien is het niet de schuld van die gebruiker dat zijn goedbedoelde post tot een reclamezuil verwordt. Nee, dit is een innovatief, maar slecht plan.

Overigens lees ik dat T.net al denkt over licentieverkoop. Weten jullie al zeker dat "content advertising" geen inbreuk maakt op de patenten die ongetwijfeld inzake de Tfosorcim SmartTag-technologie bestaan? Het lijkt me namelijk erg vergelijkbaar.

Overigens is de SmartTag-technologie nog redelijk beschaafd vergeleken bij het plaatsen van logo's, en aan die SmartTags heb ik al zo'n verschrikkelijke hekel...

Maar goed, ik ben wel benieuwd naar de demo's. Ik vermoed dat het een klap extra servercapaciteit gaat kosten en hoop eigenlijk dat zo de kosten te hoog worden >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 08:59

The Bad Seed

Chaotic since 1983

[afbeelding]

OMG :'(

Dan heb ik nog liever een forum dat links, rechts boven en onderaan volgebouwd staat met banners dan zoiets...

Ik denk dat als ik bij het maken van een post merk dat er deze vorm van reclame ingezet wordt, ik er alles aan zal doen om dat er terug uit te halen, zoals opzettelijk typo's toevoegen :X of zelf het reclamewoord/mijn hele post vervangen door een gifje, jammer voor diegenen die dan iets willen terugzoeken...

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen reclame en vind het goed dat jullie met nieuwe concepten komen, maar reclame moet van de content afblijven.

[Voor 10% gewijzigd door The Bad Seed op 19-03-2004 20:57]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Anoniem: 14124
  • Niet online
Zou het persoonlijk wat leuker vinden als er contextueel wat meer aan het logo wordt gehangen. Rechtermuisknop opent een contextmenu, met daarin makkelijke shortcuts betreffende het merk.

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Of Douwe Egberts die het woordje 'de' claimt :+

Ik hoop, en dat meen ik echt, dat een hoop gebruikers zullen vertrekken zodra deze verandering er is.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

CyBeR schreef op 19 maart 2004 @ 20:29:
Mja, ik vind dit voor GoT posts ook geen goed idee eigenlijk. Beter dat dit toegepast wordt op de nieuwsposts. Op deze manier is het dus zo dat jullie een tekst aanpassen waar ik in feite gewoon eigenaar van ben: jullie hebben alleen toestemming om mijn posting te plaatsen op jullie website, zoals jullie dat zelf in een officieel statement (aangaande de PDA-GoT) gezegd hebben:

[...]
(curry684 in "GoT optimized voor PDA")

Dit lijkt mij dus niet kloppen. Of hebben jullie ook het recht voor je gehouden onze postings naar eigen willekeur (dus waar dat niet nodig is om de policy te handhaven) aan te passen?
De FP is wel het meest winstgevende gedeelte van T.net. Als je daar mensen wegjaagt, dan gaat het helemaal averechts werken (denk ik).

misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee hoor, hoe vaak zul je bepaalde merken tegelijk in een post hebben? Misschien zie je het op een gegeven moment ook niet meer als je gewend bent, men is ook bannerblind tegenwoordig. Vandaar dat de keuze voor een dergelijk systeem wel logisch is (tis vrij vernieuwend, en het valt daadwerkelijk op).

Maar nogmaals, ik moet het eerst maar zien. Het is hier nog lang niet amen en hallelujah hier...

• Exterazzo
En wat als Douwe Egberts bijvoorbeeld wilt adverteren en dat elke keer het woordje 'de' wordt vervangen door hun logo?

edit:
NG you... :D

[Voor 16% gewijzigd door Exterazzo op 19-03-2004 20:32]

Audentia

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 19:25
top idee!!!
365 dagen kerstbomen op GoT :D

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Fludizz
  • Niet online
Thunder schreef op 19 maart 2004 @ 20:27:
Aikeleer: Bedankt voor de antwoorden :)

[...]

[semi-offtopic]
Damn :P dat word een lange "replace" actie als er veel add's in de db staan :P
[/semi-offtopic]

Maar zo'n replace neemt ook load, die loads, worden die niet hoog?

offtopic:
neem voor de gein eens een notepad en duw daar een textfile van 100Kb in, en geef hem dan eens de opdracht om een veel voorkomend stukje text te replacen. dat duurt uiteindelijk best lang en vreet 100% CPU ;)
Neem bijvoorbeeld mijn hostsfile (van 500kb), daarmee was ie 5 minuten bezig om alle IP's van 127.0.0.1 naar 0.0.0.0 te replacen.

• m-m
  • Niet online
Moartn schreef op 19 maart 2004 @ 20:28:
Ik denk niet dat algemene termen door logos vervangen gaan worden. Dan moet je eerder denken aan zoiets?

Ik heb overigens PC2700 geheugen. Ik heb al een ander reepje geprobeerd, dat hielp niet.

[Voor 5% gewijzigd door m-m op 19-03-2004 20:34]

• ViNyL
  • Niet online
En jullie verwachten dat er op deze manier meer mensen naar het forum komen? Ik zie zie nu het irritatie gehalte al stijgen als ik deze posts doorlees :(

• Hahn
LuNaTiC schreef op 19 maart 2004 @ 20:31:
[...]

misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee hoor, hoe vaak zul je bepaalde merken tegelijk in een post hebben? Misschien zie je het op een gegeven moment ook niet meer als je gewend bent, men is ook bannerblind tegenwoordig. Vandaar dat de keuze voor een dergelijk systeem wel logisch is (tis vrij vernieuwend, en het valt daadwerkelijk op).
Uuhm, bij zo'n beetje elk probleem topic in een techgedeelte? Of geef jij altijd je specs zonder de merknamen erin?

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

[afbeelding]

Dit vind ik dus iets te flitsend, hou het dan bij een gewone link, eventueel in bold of italic. :/

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

December schreef op 19 maart 2004 @ 20:33:
[...]
Uuhm, bij zo'n beetje elk probleem topic in een techgedeelte? Of geef jij altijd je specs zonder de merknamen ervoor?
hmm, oke daar heb je dan wel een punt. Dan maar hopen dat je merken gebruikt die hier niet sponsoren>? :+

• Maverick
  • Laatst online: 20:42
[...]

De FP is wel het meest winstgevende gedeelte van T.net. Als je daar mensen wegjaagt, dan gaat het helemaal averechts werken (denk ik).
Dat is nu net het probleem lijkt me, het kan toch nooit de bedoeling zijn van de reclame om bezoekers weg te jagen :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 19:25
hmmz ik heb >20k posts
wat kost het als ik D2k wil :? >:)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• m-m
  • Niet online
December schreef op 19 maart 2004 @ 20:33:
[...]
Uuhm, bij zo'n beetje elk probleem topic in een techgedeelte? Of geef jij altijd je specs zonder de merknamen erin?
Je moet niet vergeten dat niet alle merken op aarde ineens Tweakers.net gaan sponsoren hè. Ik denk dat het allemaal heel erg mee gaat vallen wat dat betreft.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

-nm-

[Voor 100% gewijzigd door kamerplant op 21-03-2004 12:28]

• feej

feej

giraffemeisje

[...]

Maar nogmaals, ik moet het eerst maar zien. Het is hier nog lang niet amen en hallelujah hier...
Afgezien van winstgevend (want hopelijk gaat de CA-gedoe toch ook geld opleveren denk ik dan), is de FP ook het professionele gezicht van Tweakers.net en daar wil je gewoon niet allemaal plaatjes op hebben denk ik. Een nieuwsbericht wil je strak en mooi hebben met een illustratie, maar niet op de twee regels een plaatje van een of ander logo.
Chrasher schreef op 19 maart 2004 @ 20:29:
Zolang die logo's niet de layout en de leesbaarheid aantasten (doordat ze bijv. te groot zijn) zie ik het probleem niet. Op www.tweakers.net worden ook wel eens woorden of namen gebruikt die direct linken naar een betreffende site of gedeelte van een pagina. (kan ook een verkapte reclame zijn)
:) Meeste links op de FP zijn gewoon links naar relevante pagina's, zeker als ze in een nieuwsbericht staan. Dat heeft de poster er gewoon zelf in gemikt zeg maar, om extra info te kunnen geven. Zo staat in elk nieuwsje een link naar het bronbericht. Voor zover ik weet, is CA nog niet toegepast op de FP en zal dit (voorlopig) ook niet gebeuren.

[Voor 27% gewijzigd door feej op 19-03-2004 20:40]

Everything is awesome!
O+

• DarkX
Ik bedenk me dat ik liever een popup heb dan dit :{

Ik hoop dat het voor abo's snel gefixt wordt, maar dan nog denk ik dat het bij invoering best een rel gaat worden.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Thunder schreef op 19 maart 2004 @ 20:27:
[...]
Makkelijke opdracht inderdaad, maar weet jij hoeveel processor-kracht daar in gaat zitten :? Ik heb een aardig idee (denk ik) en ik denk dat inderdaad de server-load door het dak gaat.

On-topic:
Ik moet het eerst in de praktijk zien voordat ik een definitief oordeel uitspreek, maar afgaande op wat ik er nu van begrijp heb ik zo mijn vraagtekens.

Overigens zie ik nog een probleem naast alle pogingen om de advertenties te ontwijken door handige spellingen, synoniemen en meer van dat soort grapjes, namelijk dat mensen hun best gaan doen zoveel mogelijk advertenties in één post te scoren, zeker als ze het er niet mee eens zijn en op die manier de server-loads werkelijk de pan uitreizen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Hahn
fee-tje schreef op 19 maart 2004 @ 20:36:
[...]

Afgezien van winstgevend (want hopelijk gaat de CA-gedoe toch ook geld opleveren denk ik dan), is de FP ook het professionele gezicht van Tweakers.net en daar wil je gewoon niet allemaal plaatjes op hebben denk ik. Een nieuwsbericht wil je strak en mooi hebben met een illustratie, maar niet op de twee regels een plaatje van een of ander logo.
Aha, en omdat GoT niet zo 'professioneel' is als de T.net FP kan het hier wel gewoon :?

Mensen willen gewoon iets posten zonder dat ze gelijk reclame maken voor tig dingen, en al helemaal niet als ze bijvoorbeeld een slechte ervaring ermee hebben...

Begrijp me niet verkeerd, GoT is heilig voor mij, maar heiligheid heeft ook zo z'n grenzen...

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 19-03-2004 20:40]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Maverick schreef op 19 maart 2004 @ 20:35:
[...]

Dat is nu net het probleem lijkt me, het kan toch nooit de bedoeling zijn van de reclame om bezoekers weg te jagen :?
nee, maar dat is dus het discussiepunt. Als ik de .plan lees, dan lijkt het alsof de directie denkt dat het gebruiksvriendelijker is dan de andere vormen (misschien wel vriendelijker dan ads die over content heenvallen ofzo). Alleen daar ben ik nog niet vol van overtuigd

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Naar mijn gevoel gaat dit inderdaad vele mensen wegjagen,, gewoon het woord in een andere kleur, met ene mooi pop-upje met een korte reclame tekst en een link. als je er overhene hovert.

Als Tweakers.net zich professioneel wil profileren, moeten ze niet met dit soort dingen komen IMHO.

[Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-03-2004 20:40]

• Exterazzo
Mr. Liu schreef op 19 maart 2004 @ 20:38:
[...]

Makkelijke opdracht inderdaad, maar weet jij hoeveel processor-kracht daar in gaat zitten :? Ik heb een aardig idee (denk ik) en ik denk dat inderdaad de server-load door het dak gaat.

On-topic:
Ik moet het eerst in de praktijk zien voordat ik een definitief oordeel uitspreek, maar afgaande op wat ik er nu van begrijp heb ik zo mijn vraagtekens.

Overigens zie ik nog een probleem naast alle pogingen om de advertenties te ontwijken door handige spellingen, synoniemen en meer van dat soort grapjes, namelijk dat mensen hun best gaan doen zoveel mogelijk advertenties in één post te scoren, zeker als ze het er niet mee eens zijn en op die manier de server-loads werkelijk de pan uitreizen.
Het replacen kan natuurlijk ook al gebeuren tijdens het posten / editen van het bericht, dat scheelt al een groot deel in de serverload dan dat het gereplaced wordt tijdens elke view.

Audentia

• Laurent
  • Niet online
Chrasher schreef op 19 maart 2004 @ 20:33:
[...]

Dit vind ik dus iets te flitsend, hou het dan bij een gewone link, eventueel in bold of italic. :/
Aikeleer schreef op 19 maart 2004 @ 20:24:
[...]
Door een logo te gebruiken wint een bedrijf veel bekendheid, zo staat Windows erg bekend om een simpel "ruitje". Tegenwoordig speelt bekendheid van een logo ook een grote rol bij het adverteren, deze beslissing is dus wel te begrijpen.
Wat betreft het gebruiken van andere termen:

Natuurlijk is er een evaluatie gespreken na een bepaalde tijd met de klant. Het lijkt mij dat dit dan ook besproken wordt, en dus e.v.t. ook de termen "het bedrijf uit Redmond" geregd kan worden, als het echt zoveel wordt gebruikt. Maar goed, we moeten maar zien. :)

• DarkX
LuNaTiC schreef op 19 maart 2004 @ 20:39:
[...]

nee, maar dat is dus het discussiepunt. Als ik de .plan lees, dan lijkt het alsof de directie denkt dat het gebruiksvriendelijker is dan de andere vormen (misschien wel vriendelijker dan ads die over content heenvallen ofzo). Alleen daar ben ik nog niet vol van overtuigd
Ik zie ook niet in waarom het gebruiksvriendelijk is eigenlijk :) Doe mij serieus maar een popup of screenad, die kan je iig wegklikken en verpesten je content niet :)

Enige voordeel wat ik me kan bedenken is dat deze niet geblocked kunnen worden.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:11

Daniel

Kapitein NCC-1701
Even voor de duidelijkheid: het gaat om een proef. We zijn met een beperkt aantal adverteerders in gesprek om te kijken of het daadwerkelijk het gewenste resultaat zal opleveren. Ik ga er vanuit dat het in ieder geval de eerste paar maanden nogal mee zal vallen. Het is natuurlijk ook niet in ons belang om van elke posting een grote brei van logo's te maken. Het aantal beschikbare logo-posities zal ook beperkt zijn.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Dan ben je direct vanaf invoering 1 gebruiker kwijt.

• feej

feej

giraffemeisje

December schreef op 19 maart 2004 @ 20:39:
[...]
Aha, en omdat GoT niet zo 'professioneel' is als de T.net FP kan het hier wel gewoon :?
Absoluut nofi hoor, maar een nieuwspost is voor zakelijke mensen of bedrijven nou eenmaal interessanter en 'netter' dan een of andere forumpost.

Everything is awesome!
O+

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Imo beter dan een shitload aan banner en overlays overal, maar toch elke vorm van commerciele inmenging ben ik al geen voorstander van :{ .

Wat ik me trouwens wel afvraag is of andere partijen dan ook merken kunnen opkopen :D . Lijkt me echt cool. Dat lindows bv de naam windows hier regt. Wie het meest ervoor betaald zeg maar. Kan heel lucratief worden voor tweakers dan :P En ik lust wel een salaris :+

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-03 13:18
Exterazzo schreef op 19 maart 2004 @ 20:40:
[...]

Het replacen kan natuurlijk ook al gebeuren tijdens het posten / editen van het bericht, dat scheelt al een groot deel in de serverload dan dat het gereplaced wordt tijdens elke view.
En als het dan slecht bevonden wordt (en dat mag ik hopen) zit je met x aantal gescrewede posts ;).

Skat! Skat! Skat!

• Exterazzo
fee-tje schreef op 19 maart 2004 @ 20:42:
[...]

Absoluut nofi hoor, maar een nieuwspost is voor zakelijke mensen of bedrijven nou eenmaal interessanter en 'netter' dan een of andere forumpost.
Ja klopt, maar volgens dit maakt het allemaal niet uit:
Proefperiode

De komende maanden zal Content Advertising getest worden op het discussieforum Gathering of Tweakers (http://gathering.tweakers.net). Na de proefperiode zal Content Advertising op de hele site worden aangeboden. Tweakers.net zal afhankelijk van het succes overwegen om licenties op het concept aan derden te leveren. Op deze manier kunnen ook anderen profiteren van extra inkomsten, zonder lezers af te schrikken met hinderlijke reclamevlakken op de site.

Audentia

• ViNyL
  • Niet online
@Basszje: Hoezo? Once een merknaam always een merknaam, dus ook op Tweakers.

• Exterazzo
coubertin119 schreef op 19 maart 2004 @ 20:43:
[...]

En als het dan slecht bevonden wordt (en dat mag ik hopen) zit je met x aantal gescrewede posts ;).
Dat kan je ook wel ff met een scriptje tijdens een forumupgrade ff terugfixen :)

Audentia

• Freee!!

Freee!!

Basszje schreef op 19 maart 2004 @ 20:42:
[...]
Wat ik me trouwens wel afvraag is of andere partijen dan ook merken kunnen opkopen :D . Lijkt me echt cool. Dat lindows bv de naam windows hier regt. Wie het meest ervoor betaald zeg maar. Kan heel lucratief worden voor tweakers dan :P En ik lust wel een salaris :+
I like the way you are thinking _o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vind dat je zoiets nu nog niet goed kunt beoordelen, eerst even afwachten hoe/wat, daarna post ik hier wel weer ;)

[Voor 6% gewijzigd door Tom op 19-03-2004 20:46]

• Freee!!

Freee!!

Wat betreft de ABO's, kan in ieder geval het abonnee-forum verschoond blijven :?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mr. Liu schreef op 19 maart 2004 @ 20:45:
Wat betreft de ABO's, kan in ieder geval het abonnee-forum verschoond blijven :?
ik neem aan de abo's die dingen gewoon inet gaan zien, dus dan maakt het niet uit welk forum je kijkt :? :P

• feej

feej

giraffemeisje

Exterazzo schreef op 19 maart 2004 @ 20:43:
[...]

Ja klopt, maar volgens dit maakt het allemaal niet uit:

[...]
Ow kut :X. Dat had ik nog niet begrepen. * feej hoopt toch zwaar dat die zooi uit der nieuws0ls blijft. Pleur maar in de reacties ofzo, zo kun je toch niet werken? :X.

Everything is awesome!
O+

• Teckna
  • Laatst online: 20-03 15:09
Tom schreef op 19 maart 2004 @ 20:45:
Ik vind dat je zoiets nu nog niet goed kunt beoordelen, eerst even afwachten hoe/wat, daarna post ik hier wel weer ;)
Mja afwachten afwachten. des te meer ik op het beta forum hier naar kijk des te meer ik hier tegen ben... Vooralsnog is het laatste woord hierover niet bepaald gesproken.

• DarkX
coubertin119 schreef op 19 maart 2004 @ 20:43:
[...]

Lijkt me niet, aangezien het postprocessed wordt, dus database lijkt me ongewijzigd.

Bazzsje> persoonlijk vind ik een shitload banners buiten de content prettiger dan logotjes in de content :)

[Voor 16% gewijzigd door DarkX op 19-03-2004 20:49]

• Anoniem: 69832
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
reageer aub serieus, of reageer niet..

[Voor 74% gewijzigd door Kees op 19-03-2004 20:50]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Thund3r schreef op 19 maart 2004 @ 20:28:
Dus over een paar maanden praten de slimmerikken zo: :+

Ik heb nu Wind0ws XP draaien van Micr0soft.
Het geeft nog wat probs met mn Log!tech Muis.
Gelukkig werkt mn At! Rade0n kaart nog wel
Ik vind dat thunder wel een goed punt heeft. Het kan best zo zijn dat er hierdoor meer verbasteringen worden toegepast in de posts, dit komt het forum toch echt niet ten goede. Probeer maar een te zoeken naar een term die op zo een manier is geschreven.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Anoniem: 26306

Volgens mij kunnen we beter even afwachten allemaal, de emoties lopen alweer hoog op, en feitelijk heeft vrijwel niemand van ons al gezien hoe het er exact uit zal gaan zien.

* Anoniem: 26306 wou dat hij het management niet op zulke goede ideeën had gebracht :X

• ViNyL
  • Niet online
Lol dat worden dan in de database een hoop aliassen voor een merknaam:
m1cr0soft
m!cro$oft
L0git3ch
log!t3ch
etcetc

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Als dit dan zo nodig moet, beperk het dan tot de nieuwsposts zelf en laat de reacties van de gebruikers met rust. Dat gaat een nog veel ergere irritatie veroorzaken dan de opdringerigste flash advertentie.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

fee-tje schreef op 19 maart 2004 @ 20:36:
[...]

:) Meeste links op de FP zijn gewoon links naar relevante pagina's, zeker als ze in een nieuwsbericht staan. Dat heeft de poster er gewoon zelf in gemikt zeg maar, om extra info te kunnen geven. Zo staat in elk nieuwsje een link naar het bronbericht. Voor zover ik weet, is CA nog niet toegepast op de FP en zal dit (voorlopig) ook niet gebeuren.
Ja, dat weet ik, maar op deze manier blijft het wel leesbaar. En als het logo goed leesbaar is en niet de layout verpest (lees: niet te groot en te flitsend met kleuren) vind ik het geen probleem.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mja, persoonlijk lijkt me dit dus helemaal niks :{.

Maak dan gewoon van elke merknaam een linkje ofzo, maar een plaatje erbij is dus alleen maar irritant. Ik kan er al niet tegen als er een smiley verkeerd staat in m'n post: laat staan als er allerhande plaatjes automatisch ingezet worden :{.

Ik weet niet hoe het met eventuele sancties gaat zitten maar ik zal er alles aan doen die reclame uit mijn posts weg te houden.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-03 13:18
Trouwens, de frontpage is belangrijker voor Tweakers.net, implementeer het daar dan. Linkjes in de newspost komen onderaan de post terug als "Sponsorende bedrijven in deze nieuwspost". Staat professioneel en hindert niemand. Ook meer banners en zelfs pop-ups kunnen wat mij betreft. Maar dit gaat een hele hoop mensen doen steigeren.

[Voor 8% gewijzigd door coubertin119 op 19-03-2004 20:59]

Skat! Skat! Skat!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ondanks dat ik het ook een heel, heel slecht idee vind - verbasteren van merknamen blijft gewoon niet toegestaan - naast de normale nadelen die het heeft, maakt het GoT volledig onbruikbaar als knowledgebase namelijk, en ik kan moeilijk mensen gaan laten zoeken op "(Windhoos OR Wind0ws OR Windoos) AND update" :/

• Freee!!

Freee!!

LuNaTiC schreef op 19 maart 2004 @ 20:47:
[...]
ik neem aan de abo's die dingen gewoon inet gaan zien, dus dan maakt het niet uit welk forum je kijkt :? :P
Lees nog maar eens goed. Het is mogelijk dat abonnees later dat uit kunnen zetten in de prefs, maar in het begin (proefperiode) krijgen ook abo's het voor hun kiezen hoor.

[Voor 4% gewijzigd door Freee!! op 19-03-2004 20:59. Reden: Kleine aanvulling]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mr. Liu schreef op 19 maart 2004 @ 20:58:
[...]

Lees nog maar eens goed. Het is mogelijk dat abonnees later dat uit kunnen zetten in de prefs, maar in het begin (proefperiode) krijgen ook abo's het voor hun kiezen hoor.
Ja, dat zal dan ook wel gelden voor het ABO forum neem ik aan :? :)

• Freee!!

Freee!!

Genghis Khan schreef op 19 maart 2004 @ 20:57:
[...]
Ik weet niet hoe het met eventuele sancties gaat zitten maar ik zal er alles aan doen die reclame uit mijn posts weg te houden.
En wat dacht je van mijn alternatieve sabotage methode :?
Mr. Liu schreef op 19 maart 2004 @ 20:38:
[...]
LuNaTiC schreef op 19 maart 2004 @ 21:00:
[...]
Ja, dat zal dan ook wel gelden voor het ABO forum neem ik aan :? :)
Daar was ik al bang voor.

[Voor 12% gewijzigd door Freee!! op 19-03-2004 21:03. Reden: LuNaTiC]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee