Persbericht: te officiëel, niet goed gericht op de community

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3057

Topicstarter
Ik heb net Tweakers.net kondigt Content Advertising aan gelezen, en ik moet zeggen dat ik me stoor aan de manier waarop dit gepubliceerd wordt.

Ik snap dat deze tekst eigenlijk bedoeld is voor externe publicatie, en ik vind dat bijzonder professioneel, maar voor interne consumptie had er best een andere tekst gebruikt kunnen worden, of ten minste een leuke persoonlijke tekst erbij. Misschien ben ik dan wat overgevoelig, maar het community gevoel wordt hiermee voor mij geweld aangedaan.

edit:
Ack! Ik raak nu wel aan het dubbelposten (zie andere draadje :X)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 3057 op 19-03-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 18:57
Content Advertising

Daar verder graag :)

[ Voor 62% gewijzigd door Xandrios op 19-03-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik gooi hem toch nog even open Xannie, sorry, om de discussies niet door elkaar te laten lopen. :P

Maar je zegt het zelf eigenlijk al denk ik, het is moeilijk om tegelijkertijd professioneel te posten maar ook wat meer richting de community...

Misschien dat de LA-topics daar wat meer verandering in kunnen brengen.

[ Voor 14% gewijzigd door LuNaTiC op 19-03-2004 20:12 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik vind het juist wel goed dat t.net en got iets meer de profi kant op gaan. Het is allemaal te groot geworden om gezellig te blijven keuvelen, dat de bezoekers hier volwassen worden aangesproken hoort wel bij het volwassen worden van een community als deze.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Je kunt je overal wel aan storen zeg, het is natuurlijk nooit goed voor iedereen. Persoonlijk vind ik dat je aan het zeuren om het zeuren bent. De boodschap is toch duidelijk ?

Moet daar nou speciaal voor sommige mensen een andere versie voor geschreven worden ? Die hadden wellicht wel weer gezegd, nou, je had van mij ook wel het persbericht mogen posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 19 maart 2004 @ 20:12:
Ik gooi hem toch nog even open Xannie, sorry, om de discussies niet door elkaar te laten lopen. :P

Maar je zegt het zelf eigenlijk al denk ik, het is moeilijk om tegelijkertijd professioneel te posten maar ook wat meer richting de community...

Misschien dat de LA-topics daar wat meer verandering in kunnen brengen.
Er had toch ook een "normaal" verhaaltje getypt kunnen worden (zoals altijd in MED) en dan een linkje naar het persbericht voor de mensen die dat eventueel nog willen lezen? Dit komt op mij echt zo afstandelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Uhm ja dat wel DarkX, maar het moet niet ten koste gaan van de gebruikers. Je loopt heel erg het risico dat je mensen van het forum jaagt als het te erg wordt. Daarom moet ik het eerst maar in actie zien.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
DarkX schreef op 19 maart 2004 @ 20:17:
Ik vind het juist wel goed dat t.net en got iets meer de profi kant op gaan. Het is allemaal te groot geworden om gezellig te blijven keuvelen, dat de bezoekers hier volwassen worden aangesproken hoort wel bij het volwassen worden van een community als deze.
Ik vind het persbericht een beetje neigen naar iets als statuten, het is allemaal zo formeel gebracht. Om een community te houden, moet je juist iets informeler zijn denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Anoniem: 3057 schreef op 19 maart 2004 @ 20:09:
Ik heb net Tweakers.net kondigt Content Advertising aan gelezen, en ik moet zeggen dat ik me stoor aan de manier waarop dit gepubliceerd wordt.

Ik snap dat deze tekst eigenlijk bedoeld is voor externe publicatie, en ik vind dat bijzonder professioneel, maar voor interne consumptie had er best een andere tekst gebruikt kunnen worden, of ten minste een leuke persoonlijke tekst erbij. Misschien ben ik dan wat overgevoelig, maar het community gevoel wordt hiermee voor mij geweld aangedaan.
Als jij denkt dat met dit persbericht het communitygevoel al geweld aangedaan wordt met dit persbericht, moet je maar wachten tot deze vorm van adverteren aanstaat :/

* elevator vind het 3 keer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik snap TS' punt wel ja..
Maar Tweakers.net (dus GoT) is nu eenmaal niet meer het kleinschalige non-profit hobby clubje van vroeger. Het is groot geworden, volwassener en ook commercieel.
Ik denk dat je met deze style adverteerders beter aanspreekt dan een standaard MED. Aangezien het commercieel is neem ik aan dat dit de bedoeling ook is. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat je opzich wel gelijk hebt, maar zoals je waarschijnlijk zelf ook ziet is het een letterlijke copy/paste van wat er op de FP staat. Dat had herschreven kunnen worden, maar ik denk dat de boodschap zo wel duidelijk is toch? Je wil de beginnende adverteerders niet meteen voor de kop stoten met onprofessioneel gedrag op het forum, denk ik. Maar goed, ik weet er dan ook geen bal vanaf :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

LuNaTiC schreef op 19 maart 2004 @ 20:17:
Uhm ja dat wel DarkX, maar het moet niet ten koste gaan van de gebruikers. Je loopt heel erg het risico dat je mensen van het forum jaagt als het te erg wordt. Daarom moet ik het eerst maar in actie zien.
Dat was ook mijn beetje mijn verwachting. Weer wordt het iets duidelijker dat Tweakers.net de commerciële kant op gaat. En dan wordt er iets over reclame uitingen geschreven, en meteen staat de community weer op zijn achterste poten. Ik voorspel trouwens dat dit weer een enorme rel gaat opleveren. :)
Maar ik denk dat we beter even kunnen afwachten voordat we onze mening al weer klaar hebben. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 19-03-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 17:39
elevator schreef op 19 maart 2004 @ 20:20:
[...]

Als jij denkt dat met dit persbericht het communitygevoel al geweld aangedaan wordt met dit persbericht, moet je maar wachten tot deze vorm van adverteren aanstaat :/

* elevator vind het 3 keer niks.
Ele, hierin ben jij niet de enige. ik moet het allemaal nog maar zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
* Anoniem: 3057 denkt voor zich uit wat een leuke MED was geweest:
Misschien hebben jullie het al gelezen, misschien nog niet, maar omdat het ook impact heeft op jullie wil ik hier melding maken van het volgende persbericht: Tweakers.net kondigt Content Advertising aan.
Bijvoorbeeld .... misschien inclusief screen shot van een voorbeeldje, en een lijst met FAQ's, want die gaan er ongetwijfeld komen (zie andere topic).

Dit vind ik ook bijzonder professioneel. Stem de boodschap op de doelgroep af.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 3057 op 19-03-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

LuNaTiC schreef op 19 maart 2004 @ 20:17:
Nja, denk dat de inhoud meer gebruikers scheelt dan de schrijfstijl van het bericht ;)

Maar je ziet ook dat faq's enzo allemaal een wat strakker toontje hebben tegenwoordig, meer uniformiteit enzo, en vind het zelf wel prettig. Voor info vind ik 'officiele' taal vaak prettiger klinken dan een of ander informeel toontje. Zeker voor een onprettig bericht als dit kun je het het beste onpersoonlijk brengen :)

"Hee dudes, we hebben bij t.net wat bedacht om wat meer admoney binnen te halen. We willen allerlei merknamen en shit door pics gaan vervangen, kei origineel enzo"

Nee, doe mij maar zakelijk :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 10:03

Basszje

Reisvaap!]

Ik zat ook al te kijken naar dat commentaar van Daniel :D . Heeft die gast een cursus marketing gevolgd ofzo :X :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je hebt denk ik wel een beetje gelijk hoor, MrX... het had inderdaad wat doordachter geweest maar helaas komen dat soort dingetjes wel vaker voor op GoT (de mensen op het forum blijven ook maar vrijwilliger).

Het had zo wat netter en beter geweest, en dat is dan maar een foutje wat ons vergeven moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Toch ben ik het wel een beetje eens met de topicstarter. Zulke berichten zijn voor media, niet voor een community. Het had wel iets minder houterig gebracht kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Waarom zijn deze berichten dan niet aan de media doorgegeven ? Want ik heb net even wat bronnen geraadpleegd en daar zijn geen artikelen van jullie binnen gekomen. En ook niet onder embargo, want anders hadden we het hier ook nog niet gelezen.

Vind het allemaal een beetje lijken op een verkapte, slecht bedachte 1 aprilgrap.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 13:49
Als mede-schrijver even ingaan op het laatste : het loopt al wat langer, een aantal mensen wilde gewoon vandaag al voor het forum publiceren. Dit weekend/maandag gaat het de boze buitenwereld in. Maar dan hebben we in ieder geval al eeven gepeild wat de meningen hier zijn :) Mochte iemand hem op de fax alvast willen krijgen, mail het nummer

Sorry dat de tekst zo "officieel" overkomt, ik zal er aan denken bij een volgende keer :)

[ Voor 28% gewijzigd door zeef op 19-03-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Hoe maak je van een vlieg een olifant. Het bericht is duidelijk, en je weet precies wat de boodschap is na het lezen van de inhoud.

Er zitten ook professionals op het forum, en wellicht dat deze de tekst zo copy pasten in hun mail naar de bedrijfsleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Totaal eens met Gordijnstok. Het is duidelijk en misschien wat zakelijk, maar waar stoor je je aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik ben het niet eens met Gordijnstok. Dat het in een .plan staat, oke. Dat in een mededeling op een community zo moet verschijnen, vind ik iets te. Het mag best iets informeler op GoT, een adverteerder zal geen MED lezen en het zijn dan ook 'mededelingen' terwijl de .plan vaak echte officiele aankondigingen zijn van dit soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Het mag idd iets informeler, maar waarom gewoon niet kopieren? Het is leesbaar, duidelijk en informatief. En ja, toevallig eens wat zakelijker opgesteld: wat een ramp zeg. Dan moet je het gaan herformuleren en waarvoor? Zodat iemand die dit zakelijk taalgebruik niet fijn/mooi/aardig vindt niet gekwests wordt....?

Echt, dit is zoals Gordijnstok al zei: hoe maak je van een vlieg een olifant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 18:53

grimson

domeingrommer

Ik vind het 'persbericht' maar een amateuristische stijl rip off zoals je die bij een amerikaans bedrijf ziet zoals bijvoorbeeld nVidia.
Leuk geprobeerd om 'professioneel' over te komen :)

Hou het inderdaad maar lekker normaal in deze community. :)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 00:08
grimson schreef op 19 maart 2004 @ 23:17:
Ik vind het 'persbericht' maar een amateuristische stijl rip off zoals je die bij een amerikaans bedrijf ziet zoals bijvoorbeeld nVidia.
Leuk geprobeerd om 'professioneel' over te komen :)

Hou het inderdaad maar lekker normaal in deze community. :)
Hier ben ik het mee eens. Overigens is dit ook het soort aankondiging wat je van nVidia kan verwachten, veel geschreeuw, weinig concrete informatie, en achteraf blijkt het helemaal niet te kunnen. :/ :r

Gewoon een korte mededeling, zoals die normaal ook worden gebracht is een stuk prettiger, en zeker voor zo'n onprettige mededeling is het beter als het juist níet zo onpersoonlijk wordt gebracht. :)

* cryforhelp heeft de [ code ] tags al in de aanslag >:)

[ Voor 12% gewijzigd door cryforhelp op 20-03-2004 00:07 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Dus jij wil beweren dat het veel geschreeuw bevat en geen informatie? Natuurlijk :z

Ik kan me meer irriteren aan dit mugziften dan aan een wat zakelijke post van Daniel. Echt, ga wat nuttigers doen dan mierenneuken over de manier waarop een stuk tekst wordt geschreven :/. MT heeft vast wel meer te doen dan het herschrijven van een al goed persbericht omdat er een paar mensen het te lastig vinden om te lezen

[ Voor 22% gewijzigd door We Are Borg op 20-03-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Overigens is dit verleden week reeds gebeurd, dus waar die stofhapper het lef vandaanhaalt om ons na-aapers te noemen, is beyond me...
In combinatie met deze post uit het topic eronder komt het een beetje over als kleine-jongetjes-in-de-grote-mensen-wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We Are Borg schreef op 20 maart 2004 @ 00:33:
Ik kan me meer irriteren aan dit mugziften dan aan een wat zakelijke post van Daniel. Echt, ga wat nuttigers doen dan mierenneuken over de manier waarop een stuk tekst wordt geschreven :/. MT heeft vast wel meer te doen dan het herschrijven van een al goed persbericht omdat er een paar mensen het te lastig vinden om te lezen
Het is geen mierenneuken. Communicatie moet je serieus nemen, want de manier waarop je iets brengt is belangrijk voor de indruk die je bij mensen achter laat. Het gaat mij niet om hoe lastig het te lezen is of om een gebrek aan informatie, maar juist om het gevoel dat achter blijft na het lezen. En gevoel is belangrijk in een community. Als deze plek niet als een 'thuis' voelt, blijf je niet hangen, en zijn er nog wel 10 andere sites waar je net zo goed naartoe kan gaan.

Ik heb dit topic niet geplaatst om het MT te pesten o.i.d., maar om zinvolle feedback te geven. Kennelijk begrijp je dat niet, en doe je het daarom af als mierenneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ok, nou is het wel genoeg geweest. Als jullie iemand de schuld willen geven, dan is het mijn schuld. Nogmaals, het is een coproductie waarin we hebben geprobeerd om extern uit te leggen hoe en wat. Dat er voor jullie een wat persoonlijker varaint had moeten komen is ons nu wel duidelijk, dat doen we de volgende keer anders.

De inhoud blijft echter zoals die is, daar verander je met taalgebruik niets aan.

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 20-03-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik snap deze storm echt niet ; zal wel weer in een glas water eindigen. Als er geen MED staat, is het (zeker) niet goed, staat er een te formele MED dan is het ook weer niet goed ... :/

Ik vind het eigenlijk wel best zo; waarom zouden ze een persbericht moeten overtikken om het wat informeler te maken? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 20:19

JHS

Splitting the thaum.

Naar mijn mening is het handig om een volgende keer (ja dus, zoals zeef net zei :) ) een wat uitgebreidere MED te maken, waarin best het persbericht integraal gequote kan worden, maar waarvoor er kort aangekondigd staat wat het is, en na het persbericht de redenen, en een screenie. Dit maakt het discussieren wat makkelijker maken en, zeker het geven van redenen, mits goed beargumenteerd, ook het draagvlak vergroten :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
ZAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/zeef/ca_screen.jpg

SCREENIE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:08

Duinkonijn

Huh?

wat officieeler kan geen kwaad, houd het ook wat netter en zakelijker..

volgende policy is dat je verplicht bent om in 3 delig pak te gaan gotten.
ook zal je bij het reggen je kvk nr op moeten geven e.d.

maar opzich wel goed denk ik

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Duinkonijn schreef op 20 maart 2004 @ 14:37:
wat officieeler kan geen kwaad, houd het ook wat netter en zakelijker..

volgende policy is dat je verplicht bent om in 3 delig pak te gaan gotten.
ook zal je bij het reggen je kvk nr op moeten geven e.d.

maar opzich wel goed denk ik
Ja, drie deel én een das. Anders tempban :P :+

offtopic:
Had een keer geen tijd om te verkleden voor vrachtwagenrijles. dus hup, in 't driedeel (ok jasje mocht uit) achter het stuur. Ik heb veel verbaasde blikken in de cabine gekregen :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Het persbericht komt zakelijk over, maar dat is naar buiten toe zeker geen probleem. Het was wel wat ongelukkig om dit in ongewijzigde vorm op GOT te publiceren.

Bedenkelijker vind ik de poging om de advertentiemethode te beschrijven als "lezersvriendelijk". Je kan het werkelijk niet maken om zonder blikken of blozen in 1 zin te roepen dat screenads de lezers last bezorgen en dit niet het geval is bij CA, tenminste NIET in de voorgestelde vorm met behulp van logo's. Maar ik zal nu stoppen want dit hoort meer thuis in het andere CA topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:26
Opzich een professioneel persbericht, maar waarom quote Daniël zichzelf. Persoonlijk vind ik dat wat vreemd, jezelf quoten in een artikel/bericht dat je zelf schrijft. Dat had ik toch anders gedaan, andere schrijver bijv.