Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.115 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
t_captain schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:39:
Over de oproep tot het vertragen van de timesheets: erg onverstandige oproep.

Als iedereen de timesheet gaat vertragen dan kun je Logica in een acuut liquiditeitsprobleem brengen. Dan mag men met spoed op zoek naar een bank of andere investeerder die het gat tijdelijk wil dichten. Maar ga eens bij de bank langs met een onvoorziene omzetdaling vanwege muitend personeel...

Uitgaande van een bedrijf dat in principe winstgevend is, en een aantrekkende markt, dan is een faillissement niet het meest voor de hand liggende scenario. Maar overname voor een prikkie door een van de concurrenten wel. En dan werk je ineens bij CapLogica of bij OrdiLogica. Wat heb je daar als werknemer nu mee te winnen?
Dat was geen oproep om het te doen, maar wel de enige echte optie tot staken die we hebben.
Maar als je logica wilt raken en niet de klant heb je niet zoveel mogelijkheden. Staken heeft de klant meer last van, naar het hoofdkantoor gaan en dan de secretaresse pesten ofzo ?

Zie hier de ideaale situatie van het management, staken kunnen we niet en de rest zal ze een worst wezen.
Maar ach we zien wel wat ervan gaat komen en hoeveel de uitloop word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Niemand is blij met de beslissing, maar staken vind ik zo kansloos. We zijn (bijna) allemaal hoog opgeleid en hebben qua salaris absoluut niet te klagen, of je nou vindt dat je onderbetaald wordt of niet. Tuurlijk willen we meer, dat wil iedereen. Desondanks hebben we nog geen vrije dagen of salaris in hoeven te leveren.

Timesheet te laat = facturen te laat = betalingen te laat = salaris te laat

Ondanks dat het management geen lange termijn visie lijkt te hebben, vind ik dat we de irrationele gedachtes wel enigszins kunnen beperken tot sarcastische opmerkingen. Als het er dan nog steeds niet mee eens bent, dan kun je doen wat Viper zegt: verder kijken en opstappen.

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als we er nou in ieder geval voor zorgen dat het ongenoegen niet alleen in draadjes in fora op internet wordt geuit, maar ook gewoon via de normale kanalen. Waarschijnlijk kan je directe manager weinig aan dit besluit doen, maar met een stapel boze en teleurgestelde emails kan hij wel een stuk makkelijker naar zijn of haar manager stappen. Op een gegeven moment moet het dan wel boven aankomen lijkt mij.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Janoz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:55:
Als we er nou in ieder geval voor zorgen dat het ongenoegen niet alleen in draadjes in fora op internet wordt geuit, maar ook gewoon via de normale kanalen. Waarschijnlijk kan je directe manager weinig aan dit besluit doen, maar met een stapel boze en teleurgestelde emails kan hij wel een stuk makkelijker naar zijn of haar manager stappen. Op een gegeven moment moet het dan wel boven aankomen lijkt mij.
Ik denk niet dat ze het bovenin niet weten dat we dit niet leuk vinden dat zullen ze vast wel snappen hoor.

Maar eigenlijk is dit gewoon een non discussie, over 2 weken kraait hier geen haan meer naar en gaat alles gewoon weer verder op de oude manier. Misschien gaan er en paar weg maar de grote meerderheid zal gewoon weer braaf naar de avondmeetings gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:59

Bozevkwa

The Falcons have landed

Janoz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:55:
Volgens mij is al bekend bij het NL MT, getuige de emails die ik voorbij heb zien komen. En het zou mij niets verbazen dat ook dit draadje wordt bij gehouden.

Maar op een of andere manier is het makkelijker om hier of op andere fora publiekelijk het ongenoegen te spuien dan direct bij de betreffende personen van het NL MT zelf. Dus waarom niet de email gelijk naar de juiste personen sturen in plaats van naar je manager? Dan weet je echt zeker dat ze het weten.

Just my 2 cents

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
Denk je nou echt dat Kieboom de mailtjes leest (ja, ik heb ook hem ge-cc'ed in mijn ongenoegen richting practice manager). Ach, het waren 4,5 leuke jaren, ben al bezig met een nieuwe baan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

J2pc schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:03:
[...]

Over de oproep tot het vertragen van de salarisronde: erg onverstandige oproep.
<>
En dan moet je (je eigen) personeel ineens tegen veel hogere tarieven gaan terughuren, omdat je anders niet aan je klanten kunt leveren (met alle boete's etc. van dien).
Wat heb je daar als werkgever nu mee te winnen?
QFT. En dat is nu precies de hoek waarin ze zich gemanouvreerd hebben; kom daar maar eens uit.

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 08-07-2010 16:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Sikkek schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:24:
Denk je nou echt dat Kieboom de mailtjes leest (ja, ik heb ook hem ge-cc'ed in mijn ongenoegen richting practice manager). Ach, het waren 4,5 leuke jaren, ben al bezig met een nieuwe baan zoeken...
ik denk (mag het hopen voor ze dat ze dit wel zagen aankomen) dat ze van te voren een risico-schatting hebben laten maken met hoeveel mensen er weg gaan hierdoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edjaaah schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:47:
Niemand is blij met de beslissing, maar staken vind ik zo kansloos. We zijn (bijna) allemaal hoog opgeleid en hebben qua salaris absoluut niet te klagen, of je nou vindt dat je onderbetaald wordt of niet. Tuurlijk willen we meer, dat wil iedereen. Desondanks hebben we nog geen vrije dagen of salaris in hoeven te leveren.
Ben ik niet geheel met je eens. Over de hoogte van het salaris kan je discussieren, maar de afgelopen tijd hebben we m.n. bij de secundaire voorwaarden in moeten leveren:
- review in eigen tijd
- tandartsbezoek/ doktersbezoek in eigen tijd (was niet het geval)
- trainingen (if any) in eigen tijd
- eigen vrije dag opnemen op nationale bevrijdingsdag
- verlenging van leasetermijn (zonder dat er financieel voordeel voor de medewerker aanhangt)
- inperking van het aanbod leaseauto's
- in sommige gevallen inleveren van laptop
- gemaakte kosten voor b.v. hotel in buitenland dienen voorgeschoten te worden door consultant
- geen gratis frisdrank meer
- veel meer self-service (niet billable, dus eigen tijd)

Bovenstaande maatregelen zijn in mijn optiek toch echt beloningsbeperkende en/of plichtverhogende maatregelen voor de medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Het gaat niet om ze te raken, maar om duidelijk te laten merken dat we ZEER ontevreden zijn. Ik noem het ook geen staken. Vandaar dat ik die actie v.w.b. het niet correct invulling van de timesheet een zeer slecht idee vind.

Ik weet trouwens niet of iedereen straks ja en amen knikt. Dat 't over 2 weken hier wellicht rustig is, dat zou kunnen. Maar als in oktober weer een verhoging uitblijft, nou, dan weet ik niet wat dan de gevolgen zijn.

Ik denk trouwens wel dat ze bij't management inderdaad verwachten dat 't wel overwaait. Maar als we door een of andere ludieke actie, waarmee we ook nog 's in de media komen, zouden laten merken dat we't d'r niet mee eens zijn - dat geeft een veel duidelijker beeld dan alleen hier je ongenoegen laten blijken, of een survey invullen. V.w.b. die survey - dat hoor je ook vaker als mogelijke reactie - och - ze vullen toch altijd in dat ze niet tevreden zijn over 't salaris.

Ik heb overigens mijn ongenoegen in twee mails richting mijn teammanager laten blijken - en die mails zijn ook doorgestuurd naar HRM (mijn manager had mij overigens eerst om mijn goedvinden gevraagd alvorens mijn mail door te sturen).

Een voorbeeld van een ludieke actie - zorgen dat er heel veel consultants (met hun leaseauto) opeens in Amstelveen verschijnen voor 't hoofdgebouw. Als waren 't 'r maar 1000 - dat zou toch echt de aandacht vragen.

En b.t.w. - nogmaals - het is niet alleen het salaris waar het om gaat maar het algehele voorwaardenpakket - zowel primair als secundair, waar ze maar op blijven beknibbelen. Zie ook 't bericht van Flippit, bijv. Die noemt de meeste wijzigingen op.

B.t.w. 2 - weggaan is ook zo makkelijk. Ik zou liever zien dat ze eens naar ons luisteren. Bij de andere grote is 't trouwens niet veel anders. En als ik trouwens naar de kleine bedrijven kijk - die hebben ook een bepaald nadeel - hun klanten - dat zijn doorgaans niet de grote bedrijven. Die zitten juist in de portefeuille van de grote 4. En juist daar kun je de meest interessante projecten doen, zeker als je meer senioriteit krijgt. En dat is iets dat ik als consultant toch zeker belangrijk vind.

[ Voor 14% gewijzigd door Perenor op 08-07-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Er is trouwens ook een thread bezig op Computable, voor degenen die dat nog niet wisten. Ik heb daar de vraag gesteld of men de discussie niet hier op tweakers wil voortzetten.

(http://www.computable.nl/...-salarisverhoging-op.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:10:
[...]

Ben ik niet geheel met je eens. Over de hoogte van het salaris kan je discussieren, maar de afgelopen tijd hebben we m.n. bij de secundaire voorwaarden in moeten leveren:
- review in eigen tijd
- verlenging van leasetermijn (zonder dat er financieel voordeel voor de medewerker aanhangt)
- gemaakte kosten voor b.v. hotel in buitenland dienen voorgeschoten te worden door consultant

Bovenstaande maatregelen zijn in mijn optiek toch echt beloningsbeperkende en/of plichtverhogende maatregelen voor de medewerkers.
Ook ik ben erg ontevreden, maar ik ben het niet eens met al je punten. Let wel, ik werk nu ongeveer 5 jaar bij Logica.
- review in eigen tijd
Volgens mij heb ik nooit op review geboekt, meestal was dit einde dag en werd het eigenlijk betaald door de klant, bij de meeste klanten zijn hier afspraken over. Misschien dat ik een keer een uurtje langer ben gebleven bij een review.

Ook hier heb ik nooit op illness geboekt. Natuurlijk moet je hiervoor kunnen boeken als dit nodig is. Maar ik probeer altijd of einde of begin dag dit te regelen zodat het niet echt veel tijd kost. Dat vind ik wel normaal. (Nogmaals als het mogelijk is)

Volledig mee eens. Dit toont overigens ook het gebrek aan lange termijn fisie. We hadden sterker uit de crisis kunnen komen.

Zo ver ik weet is sinds de invoering van 1x in de 5 jaar vrij dit de eerste keer geweest dat het op een doordeweekse dag is gevallen. Ik wel daarmee zeggen dat wij hierop niet zijn achteruit gegaan. Het was wel zuinig, zeker omdat elke klant dicht was. Dus ja, vond het niet tof, maar is niet verslechterd.

Hoewel ik hiermee kan leven begrijp ik het niet helemaal (voorheen was het verboden om auto's door te leasen?!)

Hiermee kan ik ook leven, maar ook deze berijp ik niet helemaal. Ik zou wel kunnen voorstellen dat als je 1 groep kiest (b.v. VW) dat je extra veel korting kunt krijgen, dan zou het personeel hiervan ook moeten kunnen profiteren. Dit is echter niet het geval.

Dit ben ik nog niet tegen gekomen. Maar ik zou me wel een andere regeling kunnen voorstellen. Ik heb wel een notebook van Logica maar gebruik het echt nooit! Als ik het nodig heb (voor werk) vind ik dat er 1 beschikbaar moet zijn. Daarnaast zou ik een extra vergoeding voor een computer thuis wel iets vinden. (Beter voor mij en voor Logica)

Vervelend, krijg je wel alles terug?

Dit vind ik eigenlijk de beste maatregel die ze hebben genomen. Ten eerste omdat alleen mensen hier op kantoor wat aan hebben (daarom niet fair), te tweede omdat er misbruik van gemaakt wordt, even een blikje voor onderweg. Ten derde omdat ik het totale waanzin vind en als laatste is de prijs nog steeds beter dan bij alle klanten waar ik gezeten heb.

Jup volledig mee eens.

Nogmaals ik ben ook echt niet tevreden, maar ik probeer wat punten te relativeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:35
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:45:

Dit ben ik nog niet tegen gekomen. Maar ik zou me wel een andere regeling kunnen voorstellen. Ik heb wel een notebook van Logica maar gebruik het echt nooit! Als ik het nodig heb (voor werk) vind ik dat er 1 beschikbaar moet zijn. Daarnaast zou ik een extra vergoeding voor een computer thuis wel iets vinden. (Beter voor mij en voor Logica)
Dat kan, er is de zgn adsl vergoeding die je kunt claimen als je je laptop inlevert
Vervelend, krijg je wel alles terug?
Net zoveel als vroeger. Nog nooit tegenaan gelopen overigens, zodra je meer dan 1 keer per jaa rop stap moet is het sowiso handig een logica creditcard aan te vragen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:10:
[...]

Jou ter info: daar is NL niet uniek in. Dat is ook het geval bij de Logicanen in bijvoorbeeld de UK. En als je daar problemen mee hebt, vraag je gewoon de Logica creditcard aan. Heb je je 'voorgeschoten' geld al lang en breed terug voordat het van je rekening wordt afgeschreven. En je mag hem nog privé gebruiken ook.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En dat werkt allemaal erg netjes. Hebben ze een of ander belgisch bedrijf voor ingehuurd wat dat voor veel bedrijven doet. Mooie webapplicatie waar na een paar dagen je uitgaven in verschijnen, hoef je alleen maar aan te geven waarvoor.

Enige minpuntje, als je prive een abbonement op dirtyteensluts.com ofzo afrekend kan het dat iemand bij de boekhouding dat te zien krijgen voordat je het als prive hebt gemarkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Wijnands schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:05:
En dat werkt allemaal erg netjes. Hebben ze een of ander belgisch bedrijf voor ingehuurd wat dat voor veel bedrijven doet. Mooie webapplicatie waar na een paar dagen je uitgaven in verschijnen, hoef je alleen maar aan te geven waarvoor.

Enige minpuntje, als je prive een abbonement op dirtyteensluts.com ofzo afrekend kan het dat iemand bij de boekhouding dat te zien krijgen voordat je het als prive hebt gemarkeerd.
*doet snel inloggen op zijn afschrijvingen-overzicht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht verwijderd

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat nou echt effect zou hebben is de survey overwegend positief invullen, zodat men inschat dat het verloop wel meevalt, om vervolgens en masse over te stappen naar andere bedrijven.

Mismanagement mag beloond worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Laatst online: 17-09-2023
Ik heb net mijn nek uitgestoken en mijn ongenoegen gepost als antwoord op het interne weblog van Wilbert Kieboom, net als een andere collega voor mij. Als iedereen dat doet heb je een ludieke actie die ook nog eens voor iedereen in het bedrijf zichtbaar is. Helaas niet buiten Logica, maar misschien, heel misschien wordt ie door Wilbert gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[message=,noline]Flippit schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:10[/message]:
[...]

- review in eigen tijd
Is inderdaad jammer, vroeger mochten we gewoon op code r schrijven.

Ik werk al meer dan 9 jaar bij de toko. Maar vanaf het begin heb ik al van m'n secretaresse te horen gekregen dat dit altijd in je eigen tijd moest doen.

Welke training? Voor de billables worden amper meer trainingen meer gegeven. Ze zouden veel meer moeten doen om de kennis van het personeel bij te brengen.

- review in eigen tijd
Is inderdaad jammer, vroeger mochten we gewoon op code R schrijven.

Ik werk al meer dan 9 jaar bij de toko. En vanaf het begin heb ik al van m'n secretaresse te horen gekregen dat dit altijd onder je eigen tijd valt.

Billables kunnen nog amper naar een training gaan. Ze zouden veel meer moeten doen om de kennis van het personeel bij te brengen. Jammer dat er weer niet wordt geluisterd....Juist in de crisis moet je meer investeren in je mensen.

Je kon dit gewoon ruilen met een ander logica vrije dag. Hierover is ook een mail gestuurd. Ik heb op bevrijdingsdag op logica vrije dag geboekt en de dag na hemelvaart heb ik gewoon gewerkt. Geen probleem dus.

Nog niet meegemaakt. Op zich niet zo gek, want de meeste mensen doen helemaal niks met hun laptop. Ze zouden wel meer laptops beschikbaar kunnen stellen indien je het echt een keer nodig hebt.

Ik neem aan dat je ook alles terugkrijg?

Vind ik ook geen probleem. Billable mensen hebben hier toch niks aan.

[ Voor 35% gewijzigd door IUser op 09-07-2010 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Alleen een quote? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Het was al laat moet je maar denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
:P Voor jullie was het nog vroeg blijkbaar !

[ Voor 1% gewijzigd door Testert op 09-07-2010 07:54 . Reden: Zijn comments op de quote staan in de quote ;) ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Logiecaan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:14:
Ik heb net mijn nek uitgestoken en mijn ongenoegen gepost als antwoord op het interne weblog van Wilbert Kieboom, net als een andere collega voor mij. Als iedereen dat doet heb je een ludieke actie die ook nog eens voor iedereen in het bedrijf zichtbaar is. Helaas niet buiten Logica, maar misschien, heel misschien wordt ie door Wilbert gelezen.
Laat even weten wat voor bericht jij van je manager krijgt dan doe ik dat ook :P
- review in eigen tijd
Is inderdaad jammer, vroeger mochten we gewoon op code R schrijven.

Ik werk al meer dan 9 jaar bij de toko. En vanaf het begin heb ik al van m'n secretaresse te horen gekregen dat dit altijd onder je eigen tijd valt.

Billables kunnen nog amper naar een training gaan. Ze zouden veel meer moeten doen om de kennis van het personeel bij te brengen. Jammer dat er weer niet wordt geluisterd....Juist in de crisis moet je meer investeren in je mensen.

Je kon dit gewoon ruilen met een ander logica vrije dag. Hierover is ook een mail gestuurd. Ik heb op bevrijdingsdag op logica vrije dag geboekt en de dag na hemelvaart heb ik gewoon gewerkt. Geen probleem dus.

Nog niet meegemaakt. Op zich niet zo gek, want de meeste mensen doen helemaal niks met hun laptop. Ze zouden wel meer laptops beschikbaar kunnen stellen indien je het echt een keer nodig hebt.

Ik neem aan dat je ook alles terugkrijg?

Vind ik ook geen probleem. Billable mensen hebben hier toch niks aan.
Review in eigen tijd? Dacht het niet ik schrijf gewoon die uren desnoods op I.

> Dit sloeg nergens op, dit is een risico van Logica niet van mij ik ben geen freelancer. Als ik die dag niet kan > werken omdat de klant niet open is mag Logica het probleem oplossen.

> alleen de reden om te bezuinigen is zo zielig, sorry maar als je hiermee de winst moet veilig stellen doe
> het het echt fout.

[ Voor 63% gewijzigd door Shadowhawk00 op 09-07-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
M'n broek zakte af toen ik de reacties had gelezen van het computable artikel.

Als je professioneel bent klaag je niet op een publieke forum. Hier heeft niemand wat aan. Heb lef en laat je ongenoegen blijken door een commentaar op de blog van kieboom achter te laten. Bel al je teamgenoten op en kom tot actie. Klaag hierover tijdens een teammeeting bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:48:
[...]

Laat even weten wat voor bericht jij van je manager krijgt dan doe ik dat ook :P

[...]

Review in eigen tijd? Dacht het niet ik schrijf gewoon die uren desnoods op I.

> Dit sloeg nergens op, dit is een risico van Logica niet van mij ik ben geen freelancer. Als ik die dag niet kan > werken omdat de klant niet open is mag Logica het probleem oplossen.

> alleen de reden om te bezuinigen is zo zielig, sorry maar als je hiermee de winst moet veilig stellen doe
> het het echt fout.
> het het echt fout.

Dit is typisch symbool politiek. Dat zie je ook bij andere grote bedrijven. Er wordt geknibbeld over kleine zaken die er niet toedoen, terwijl aan de andere kant geld wordt verspild aan onnodige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
- review in eigen tijd
Nog nooit meegemaakt.

Vind ik logisch. Dan moet je nog blij zijn dat je bij Logica de mogelijkheid hebt dat je die afwezigheid op een ander tijdstip in kunt halen. Er zijn genoeg bedrijven waar je gewoon een halve vrije dag op moet nemen.

Ik denk dat vakinhoudelijke trainingen deels wel op Logica-tijd moeten kunnen. Mocht je mee willen doen aan een talent development programma vind ik dat je daar ook wel wat eigen tijd in mag stoppen.

Dat had ik niet gedaan. Als mijn klant dicht was geweest, dan had ik Idle geschreven.

En?

Het gaat om auto's met een hoge uitstoot. De kosten ervan gingen omhoog en deze werden nauwelijks meer geleaset.

Nog niet gehoord, maar daar zal misschien een reden voor zijn. Als je dan gecompenseerd wordt met een ADSL vergoeding, who cares?

Dat moet in het binnenland ook. [sarcasm]Maar misschien kun je vanuit Maastricht wel naar Amstelveen rijden om een voorschot te halen 8)7 [/sarcasm]

Dat heb je nergens. Ik vind het al mooi dat er een blikjesautomaat is, dus dat je niet heel de dag aan de koffi/thee/water hoeft te zitten... Het is ook niet alleen de gratis frisdrank, het zijn met name de kosten voor het afvoeren van de lege blikjes.

Als je het netjes vraagt zijn secretaresses bereid heel veel te doen, dus ik heb hier nog geen negatieve ervaringen mee. Daarnaast zie je bij steeds meer bedrijven ESS/MSS systemen waar werknemers zelf hun verantwoordelijkheid in hebben.

Wat me opvalt zijn een aantal tegenstrijdigheden in je verhaal. Je hebt het over dokterbezoek in eigen tijd en geen gratis blikjes meer. Als je op een Logica kantoor zit, is die dokter geen probleem. Als je bij de klant zit, had je al nooit gratis blikjes die je collega's op kantoor wel hadden.

Ik zie nog steeds geen grote issues. Het probleem is dat mensen snel gewend raken aan allerlei bijzondere extra's en wanneer ze die dan kwijt raken beginnen ze te piepen. Door een aantal van dit soort maatregelen zijn er geen consultants ontslagen, hebben we geen salaris of vrije dagen in moeten leveren, etc. Dat lijkt me voldoende validatie voor het maken van deze beslissingen. Echter ben ik het wel met je eens dat het niet leuk is, maar ik denk ook niet dat we er vanuit gaan dat ze in Amstelveen denken: "Hoe kunnen we het leven van onze consultants nog minder leuk maken?"

[ Voor 1% gewijzigd door Edjaaah op 09-07-2010 09:31 . Reden: kleine toevoeging / aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

IUser schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:09:

Als je professioneel bent klaag je niet op een publieke forum. Hier heeft niemand wat aan. Heb lef en laat je ongenoegen blijken door een commentaar op de blog van kieboom achter te laten. Bel al je teamgenoten op en kom tot actie. Klaag hierover tijdens een teammeeting bijvoorbeeld.
op zich heb je gelijk over professionaliteit. Echter, klagen via een teammeeting is natuurlijk hetzelfde als roepen in de woestijn. Niemand hoort je. Middlemanagement heeft er dezelfde problemen mee als een billable consultant. Misschien dat op een practicemeeting iets beter geluisterd wordt, al betwijfel ik of er een NLMT lid de komende 6 maanden daar zn neus durft te laten zien. De bottomline is dat er een gigantische disconnect is tussen de ivoren toren in Amstelveen en daar waar het geld verdiend wordt.

Als er niet geluisterd wordt via interne kanalen, en die indicatie is op dit moment ERG sterk , kun je alleen nog maar de druk opvoeren door te beinvloeden via de kanalen waar de belangen liggen van de spreadsheetmanagers:
a) media, publieke opinie
b) externe stakeholders, inclusief bonden, vakorganisaties etc
c) de golfclub

het is derhalve wel degelijk te begrijpen dat er mensen zijn die zich extern gaan uiten. Wie wind zaait zal storm oogsten. Dat roept het NLMT over zichzelf af. Al zal t verloop ze worst wezen, is mijn bescheiden mening. Dat zijn maar getalletjes op een sheet.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Laatst online: 17-09-2023
@ Shadowhawk00

Mijn manager heeft nog niet gereageerd naar aanleiding van de comment op het blog van Wilbert Kieboom. Een collega inmiddels wel. Die had zelf ook al gereageerd.

Ik wil alle collega's op dit forum oproepen om ook te reageren op het blog van Wilbert Kieboom, en vraag het ook aan je collega's om je heen die niet op dit forum zitten. Het is een open, directe manier van je ongenoegen duidelijk maken op het besluit om de salarissen te bevriezen. Zelfs als er geen reactie komt, en ik verwacht het ook niet als ik eerlijk ben, dan maken we met elkaar in elk geval een statement. Ze hopen denk ik dat iedereen het over een paar weken toch weer vergeten is. Overigens hoop ik wel op een reactie, want ik wil best persoonlijk met meneer Kieboom over deze beslissing praten.

Ik wil zeker nog niet weg bij dit bedrijf. Ik heb namelijk leuke collega's, een leuke opdracht bij een leuke klant op minder dan 20 minuten reistijd, een prima manager. Maar als de uitgesproken intentie in oktober van dit jaar weer niet wordt waargemaakt, dan weet ik nog niet wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edjaaah schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:29:
- review in eigen tijd
Nog nooit meegemaakt.

Vind ik logisch. Dan moet je nog blij zijn dat je bij Logica de mogelijkheid hebt dat je die afwezigheid op een ander tijdstip in kunt halen. Er zijn genoeg bedrijven waar je gewoon een halve vrije dag op moet nemen.

Ik denk dat vakinhoudelijke trainingen deels wel op Logica-tijd moeten kunnen. Mocht je mee willen doen aan een talent development programma vind ik dat je daar ook wel wat eigen tijd in mag stoppen.

Dat had ik niet gedaan. Als mijn klant dicht was geweest, dan had ik Idle geschreven.

En?

Het gaat om auto's met een hoge uitstoot. De kosten ervan gingen omhoog en deze werden nauwelijks meer geleaset.

Nog niet gehoord, maar daar zal misschien een reden voor zijn. Als je dan gecompenseerd wordt met een ADSL vergoeding, who cares?

Dat moet in het binnenland ook. [sarcasm]Maar misschien kun je vanuit Maastricht wel naar Amstelveen rijden om een voorschot te halen 8)7 [/sarcasm]

Dat heb je nergens. Ik vind het al mooi dat er een blikjesautomaat is, dus dat je niet heel de dag aan de koffi/thee/water hoeft te zitten... Het is ook niet alleen de gratis frisdrank, het zijn met name de kosten voor het afvoeren van de lege blikjes.

Als je het netjes vraagt zijn secretaresses bereid heel veel te doen, dus ik heb hier nog geen negatieve ervaringen mee. Daarnaast zie je bij steeds meer bedrijven ESS/MSS systemen waar werknemers zelf hun verantwoordelijkheid in hebben.

Wat me opvalt zijn een aantal tegenstrijdigheden in je verhaal. Je hebt het over dokterbezoek in eigen tijd en geen gratis blikjes meer. Als je op een Logica kantoor zit, is die dokter geen probleem. Als je bij de klant zit, had je al nooit gratis blikjes die je collega's op kantoor wel hadden.

Ik zie nog steeds geen grote issues. Het probleem is dat mensen snel gewend raken aan allerlei bijzondere extra's en wanneer ze die dan kwijt raken beginnen ze te piepen. Door een aantal van dit soort maatregelen zijn er geen consultants ontslagen, hebben we geen salaris of vrije dagen in moeten leveren, etc. Dat lijkt me voldoende validatie voor het maken van deze beslissingen. Echter ben ik het wel met je eens dat het niet leuk is, maar ik denk ook niet dat we er vanuit gaan dat ze in Amstelveen denken: "Hoe kunnen we het leven van onze consultants nog minder leuk maken?"
Mijn post geeft geen oordeel over de genoemde maatregelen, ik zeg alleen dat veel van deze 'extraatjes', die toch net dat beetje anders zijn dan bij de buren, grotendeels zijn weggenomen. Veel van de maatregelen vind ik slechts getuigen van gezond verstand. Het spijt me dat mijn post blijkbaar toch suggereerde een negatief oordeel te vellen.

Persoonlijk ben ik het bijvoorbeeld geheel eens met dat het reguliere tandartsbezoek (halfjaarlijkse controle) in eigen tijd moet. Waar ik alleen principieel, ethisch, falicant en excessievelijk op tegen ben, is dat de review in eigen tijd moet. Dit vind ik wel zo'n schandalige maatregel, die mij als consultant bovendien voor het blok zet.

Het stelt mij namelijk voor het dilemma; moffel ik de review weg onder het mom jobcontrol (contractueel zijn jobcontrols billable, en reviews niet), of investeer ik mijn eigen vrije tijd in een review? Oftewel, belazer ik de klant, of laat ik mij weer piepelen door een werkgever die de weg kwijt is? Daarnaast is mij het nut van een review nog niet echt duidelijk, het heeft immers geen enkel effect op je salaris, dat is inmiddels wel gebleken. Daarnaast heeft een manager op kantoor totaal geen benul van de prestaties die je bij de klant levert. Ik moet mij dan ook troosten met de gedachte dat het lokale management deze maatregel ook ridicuul vind, hoewel ze dat waarschijnlijk nooit zullen toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IUser schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:09:

Wat heeft dat in godsnaam met je professionaliteit te maken en waarom bepaal jij of iemand er aan wat heeft als hij of zij op een forum wil reageren? Iedereen heeft zijn eigen beweegreden om iets wel of niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:08:
[...]

Wat heeft dat in godsnaam met je professionaliteit te maken en waarom bepaal jij of iemand er aan wat heeft als hij of zij op een forum wil reageren? Iedereen heeft zijn eigen beweegreden om iets wel of niet te doen.
Tuurlijk mag iedereen doen wat hij of zij wilt. Maar let wel. We zijn eenmaal een beursgenoteerd bedrijf. Daar moet je hoe dan ook rekening mee houden.

[ Voor 7% gewijzigd door IUser op 09-07-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
IUser schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:10:
[...]

Tuurlijk mag iedereen doen wat hij of zij wilt. Maar let wel. We zijn eenmaal een beursgenoteerd bedrijf. Daar moet je hoe dan ook rekening mee houden.
Dat is toch juist de reden om het op een publiek forum te zetten.
Aandeelhouders en managers geven maar om 1 ding geld, negatieve publiciteit kost ze geld = niet goed.

Bovendien kunnen zo mensen die bij logica zouden willen gaan soliciteren ook de andere kant van het verhaal horen ipv het management gelul.

Als je als Manager dit niet zag aankomen door je acties moet je toch echt eens uit je torentje komen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:23:
[...]

Dat is toch juist de reden om het op een publiek forum te zetten.
Aandeelhouders en managers geven maar om 1 ding geld, negatieve publiciteit kost ze geld = niet goed.

Bovendien kunnen zo mensen die bij logica zouden willen gaan soliciteren ook de andere kant van het verhaal horen ipv het management gelul.

Als je als Manager dit niet zag aankomen door je acties moet je toch echt eens uit je torentje komen hoor.
Ik heb begrip waarom mensen hier klagen. Maar als het bedrijf raakt dan raken we toch ook onszelf mee?

Het management moet beter luisteren vind ik. En ook daadkracht tonen i.p.v. weer een nieuwe brand bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Edjaaah schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:29:
- review in eigen tijd
Zo is het inderdaad gecommuniceerd, en in hoofdlijnen klopt het ook dat de gas guzzlers eruit zijn. Maar intussen zijn ook enkele merken geheel verdwenen. Zoek maar eens de (niet zo heel erg onzuinige) Mercedes-Benz C180 BlueEfficiency :)

Nou denk ik niet dat er heel veel Benz rijders waren binnen Logica NL, daarvoor is het gat tussen leasenorm en leaseprijs iets te groot. Je moet wel uitkijken dat er niet langzaam maar zeker steeds meer merken gaan verdwijnen. Dan heb je door de achterdeur geen vrije keuze meer maar een merkenbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
t_captain schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:37:
[...]
Zo is het inderdaad gecommuniceerd, en in hoofdlijnen klopt het ook dat de gas guzzlers eruit zijn. Maar intussen zijn ook enkele merken geheel verdwenen. Zoek maar eens de (niet zo heel erg onzuinige) Mercedes-Benz C180 BlueEfficiency :)
Alfa Romeo? ;)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekbob
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-08 16:46
Waar kan ik bumperstickers bestellen met logica logo en de tekst: "No Recognition, No Raise, No Future : Brilliant Together"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

twiekbob schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:48:
Waar kan ik bumperstickers bestellen met logica logo en de tekst: "No Recognition, No Raise, No Future : Brilliant Together"?
Zelf printen :+ http://www.pixmania.nl/nl...teits-foto-papier-kl.html

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het reageren bij Wilbert en/of Andy heeft totaal geen zin. Ze zitten daar in hun ivoren toren en begrijpen totaal niet wat er leeft op de werkvloer. Zo schrijft Andy op zijn weblog dat hij totaal niet begrijpt dat mensen het Logica gedachtengoed beter begrijpen, maar niet tevredener worden.
quote: Blog Andy Green
I’ve seen the results of the Survey and the good news is there has been a rise in the number of people who understand the Story and our brand.

[...]

What somewhat confuses me is that even though people are hearing and understanding our Story better, this does not seem to be having the positive impact I would expect on the scores for the general questions on working for Logica. Overall, there has been a slight decline in the answers to questions such as people feeling proud to work for Logica, motivated by the company to do a good job, feeling inspired by our leadership and believing we are making progress in delivering our strategy.
Ik hoop toch niet serieus dat hij verwacht dat het medewerkerstevredenheidsonderzoek van juli een beter resultaat zal hebben nadat ze in NL de salarisverhoging stop hebben gezet. Ik ben totaal niet trots op een werkgever die zo met zijn medewerkers omgaat en zou het dan ook niemand aanraden om bij Logica te gaan werken.

Natuurlijk snap ik het Logica gedachtengoed. Dat krijg je immers te horen op de diverse meetings, maar daardoor krijg ik nog geen sympathie. Geef mij eerst maar eens een bak geld erbij, wellicht dat ik dan wat meer sympathie krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Halveer de ORR door het waterhoofd leeg te laten lopen. Misschien wordt de betaling aan het werkvolk dan eindelijk marktconform. Maar ja, dat is vloeken in de kerk, want weten jullie dat alleen al het salaris van Kieboom 1 euro per uur per billable consultant kost, gebaseerd op wat ie bij Atos beurde? Hebben we het nog niet eens over alle andere vazallen en lakeien in Slot Keesomlaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
Ook ik wil hierbij iedereen oproepen om een comment op Wilbert's blog achter te laten (CCO artikel). Ik heb dat ook gedaan, zo komt er in ieder geval iets door van ons ongenoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
peter00 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:39:
Halveer de ORR door het waterhoofd leeg te laten lopen. Misschien wordt de betaling aan het werkvolk dan eindelijk marktconform.
Halveren zal niet lukken vanuit alleen maar de overhead kosten. Een aanzienlijk deel van de ORR wordt gevormd door niet-declarabele uren van de consultants zelf. BCR is namelijk per nominaal uur, UCR per declarabel uur, daartussen zit dus al een factor van het billable percentage. Die factor zit al rond de 1.3 of 1.4.
Maar ja, dat is vloeken in de kerk, want weten jullie dat alleen al het salaris van Kieboom 1 euro per uur per billable consultant kost, gebaseerd op wat ie bij Atos beurde? [...]
Nou, dat lijkt me wel een beetje overdreven...? 5000 billable consultants in NL, 1600 uur per jaar? Ik snap dat meneer Kieboom niet het kleinste salaris heeft maar volgens mij is 8 miljoen wel wat hoog geschat voor zijn loonkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
t_captain schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:07:
Nou, dat lijkt me wel een beetje overdreven...? 5000 billable consultants in NL, 1600 uur per jaar? Ik snap dat meneer Kieboom niet het kleinste salaris heeft maar volgens mij is 8 miljoen wel wat hoog geschat voor zijn loonkosten.
Een beetje naief wellicht ;)
Inclusief Pensioencompensatie, zou hij er nog wel eens boven kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

http://www.computable.nl/...t-atos-originbestuur.html

1.8M/yr in 2008, inclusief de vanzelfsprekende bonus
+ 2jaar * 5% correctie (hij wel) = dik 2M. Je denkt toch niet dat ie nu significant minder krijgt dan indertijd bij Atos?

Zonder in details te treden over utilisation, ik ben uitgegaan van 3000 Full Time billables * 1200 factureerbare uren per jaar (daar reken ik mee in offertes, en dat klopt heel aardig)==>3.6M. Niet zo gek inclusief pensioen en reservering voor uitkooppremie.

maar ja, al is t de helft, er moeten ook nog een paar honderd mindere goden betaald worden. 200*10ct is ook weer 20 euri overhead per uur voor jou als loonslaaf. Maak het bedrijf hierarchisch en halveer Olympus Mons, keer de pointy haired boss even geen bonus uit, scheelt samen voldoende voor minimaal een eenmalige leuke opsteker voor het plebs-zonder-kpi.

@mezelf: die billable uren zijn idd meer. 1200 is wat weinig. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door peter00 op 09-07-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Andy verdient 2.281.000GBP incl bonus en pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Vrolijk wordt je niet van deze management grappen......
Vervolgitem staat ook alweer online: http://www.computable.nl/...tel-salarisverhoging.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

is het jullie ook opgevallen dat er de afgelopen twee dagen ineens een stuk minder mail in Logicamailbox komt? Zelfs geen Bedrijfsspam....Toeval? Iedereen vrij? of is hier een verband?
okee. Wie durft er een Bloom-mailtje voor een vrijwillige bijdrage aan een bedrijfsbelang goed doel aan te wagen ? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

mm Logica aandeel gestegen met 1.6% Mensen hebben er zeker vertrouwen in dat het geld niet naar jullie gaat?

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Fuzzems schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:40:
Vrolijk wordt je niet van deze management grappen......
Vervolgitem staat ook alweer online: http://www.computable.nl/...tel-salarisverhoging.html
Erg volwassen van de computable om nog wat olie op het vuur te gooien.
Maar serieus.. met 2 jaar werkervaring level 3 worden..?
Ik glimlachte toch heel even.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Geen mooie bericht, dat tweede daar op Computable. Maar goed, wel één voordeel, zo komen we wel in de publiciteit.

Toen ik dat oorspronkelijke bericht las van die collega met 2 a 3 jaar werkervaring die als teamleider een team van 20 man aanstuurt, en level 3 denkt te worden, moest ik ook ff glimlachen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
B.t.w. - voor de logicanen hier - W.K. heeft een blog geschreven over het salarisuitstel. Te vinden op NL Intranet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Kon het niet laten nog even in te loggen :) Ben ook blij dat ik dat gedaan heb, ik vind het een redelijk artikel. Laten ook wij de zogenaamde "stille periode" respecteren en niet te veel over de inhoud los laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Perenor schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 18:38:
Toen ik dat oorspronkelijke bericht las van die collega met 2 a 3 jaar werkervaring die als teamleider een team van 20 man aanstuurt, en level 3 denkt te worden, moest ik ook ff glimlachen :*) .
Want level 3 is laag? Is 20 man aan moeten sturen geen erkenning van capaciteit en talent? Is 3 jaar ervaring niet genoeg?

Veel mensen kunnen het niet hebben als er uitzonderlijke talenten zijn die grotere sprongen maken, en als die niet komen, daar gewoon om vragen. Heerst er bij Logica dan echt een sfeertje van braaf de mond houden tot de baas een handje brokken toewerpt? Het is natuurlijk heel Nederlands om lekker te zeuren en zeiken op plaatsen en momenten waar het er minder toe doet, maar intussen blijft jan en alleman lekker zitten.

Ik lees hier zoveel negatieve geluiden, dat ik me afvraag waarom mensen hun CV niet updaten en vertrekken. Is men bang afgewezen te worden? Is men stiekem toch best tevreden?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hillie schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:27:
Want level 3 is laag? Is 20 man aan moeten sturen geen erkenning van capaciteit en talent? Is 3 jaar ervaring niet genoeg?

Veel mensen kunnen het niet hebben als er uitzonderlijke talenten zijn die grotere sprongen maken, en als die niet komen, daar gewoon om vragen. Heerst er bij Logica dan echt een sfeertje van braaf de mond houden tot de baas een handje brokken toewerpt? Het is natuurlijk heel Nederlands om lekker te zeuren en zeiken op plaatsen en momenten waar het er minder toe doet, maar intussen blijft jan en alleman lekker zitten.
3 jaar ervaring is zelfs voor een super talent nog niet genoeg om in level 3 te zitten. Er zijn uberhaupt maar 6 levels dus denken dat je na 3 jaar al op de helft zit is wel heel erg naïef. Een level kun je ongever vergelijken met 6 jaar werkervaring bij een goed lopende carrière. Ik denk dan eigenlijk ook dat de persoon in het artikel zich vergist en eigenlijk level 2 bedoeld. Dat is ook een redelijk rappe cariere, maar past wel beter bij de omschrijving van zijn situatie (ook voor level 2 is zijn salaris onder de ondergrens).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ah, bedankt voor de uitleg Janoz. :)

Tegen zo'n jongen kan ik alleen zeggen: Zoek je heil eens buiten de deur en zie of men je kunsten net zo waardeert als jijzelf. Als je vindt dat het Logica-stramien te beperkend werkt, dan moet je verder kijken en zien hoe dat gaat.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ik ken er zat die in 3-5 jaar tijd na afstuderen een level 3 aankunnen. ook zat en veel meer die er 30 jaar voor nodig hebben.
Van de eerste soort werken er geen meer bij LogiGo (die ik ken dan).

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 10-07-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

tja. kunt zeggen wat je wil, maar het Kieboom blog is wel duidelijk. eindelijk. Ik zal idd de stille periode respecteren. Even op mn handen zitten en tot tien tellen. Tijd voor een tuintechnisch onderzoek (iets met gras en buren) en cv update. dan beslissen we in oktober wel

Ik hoop van harte dat meneer H van HR hier ook nog even wat van opsteekt, want het is zonder enige twijfel de meest arrogante en autistische communicatie uiting van het jaar. Ik kan het weten want ik heb een autist in huis. Die denkt ook "wat heb ik nou weer fout gedaan?" als ik iets uitleg over sociale interactie en gewenst gedrag. Kan het NLMT deze goede man even heel duidelijk vertellen hoe het WEL moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Janoz schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:53:
3 jaar ervaring is zelfs voor een super talent nog niet genoeg om in level 3 te zitten.
Drie jaar is inderdaad erg snel, maar na een jaar of vijf moet het toch echt wel kunnen hoor. Hangt natuurlijk van je persoon en opdrachten af, maar ik denk dat het wel kan. Dat ze het bij Logica niet doen is wat anders.
Janoz schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:53:
Een level kun je ongever vergelijken met 6 jaar werkervaring bij een goed lopende carrière.
Level 1 duurt ongeveer 3 jaar en level 2 kan in dezelfde termijn.Velen doen echter wat langer over level 2 en komen nooit boven level 3.

Level 5 is voor de gewone sterveling al bijna niet haalbaar en level 6 is voor het NL MT, waarbij de CEO level 7 is.

Dus ik weet niet wie jou verteld heeft dat een level ongeveer 6 jaar duurt, maar dat klopt niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Wil iemand even uitweiden over die blog? Desnoods via PM.. Vind het allemaal erg vreemd dat iedereen hier compleet aan het ranten is en alle vuile was buiten hangt. Ineens schrijft meneer Kwekkeboom een blogje en men is stil, respectabel en weet ik veel wat nog meer. Eerste tekenen van roll over and surrender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Bl4ckviper schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:57:
Wil iemand even uitweiden over die blog? Desnoods via PM.. Vind het allemaal erg vreemd dat iedereen hier compleet aan het ranten is en alle vuile was buiten hangt. Ineens schrijft meneer Kwekkeboom een blogje en men is stil, respectabel en weet ik veel wat nog meer. Eerste tekenen van roll over and surrender?
Ok, blog is vrijdag om ca 17.00 gepost en er staat niets nieuws in.

Strekking is nog steeds: bedankt voor je inzet, maar het gaat nog niet goed genoeg. Maar we willen echt proberen om je er in oktober iets bij te geven!

What's to talk about?

[ Voor 16% gewijzigd door J2pc op 10-07-2010 13:36 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja precies, dit type communicatie heb ik ook meegemaakt, het komt op het volgende neer:

allemaal bekken dicht en weer trug aan je werk!

what's new :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Zegt inderdaad helemaal niets. Alleen dat hij niets mag zeggen omdat we beursgenoteerd zijn.
Niet dat hij iets moet vertellen beursgenoteerd betekend namelijk ook dat bonus beleid redelijk openbaar is, zo kan je gewoon zien dat de CEO vorig jaar 1.3mil bonus kreeg, gewoon publieke informatie.

Maar nog steeds helemaal geen commitment van het hogere management naar beneden toe alleen maar we zien wel of het kan. Nou ja dan maar kijken naar de RGB waarden van het gras bij de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Hij zegt nu op zijn blog wat er in eerste instantie al in de eerste email had moeten staan. Dan was er waarschijnlijk een stuk minder commotie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou graag het nieuwe blog-item willen lezen, maar heb problemen met VPN...iemand anders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:19:
Zou graag het nieuwe blog-item willen lezen, maar heb problemen met VPN...iemand anders ook?
Je kunt het blog ook lezen door gebruik te maken van nl weblinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal vergeten, meteen even lezen :)

EDIT: Gelezen:

'Uitstel, geen afstel van salarisverhoging'
Je moet maar zo denken, volgend jaar weer een kans.

'...onze kosten te verlagen...onze resultaten voor dit jaar...'
Lees: JAARCIJFERS, kortom vergeet oktober ook maar mannen.

Ow ja, 'Ik wens jullie een prettige vakantie.'

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
VPN is een crime, je kan NL-weblinks gebruiken dat werkt wel goed.
Het is wel heel erg traag.

Ik verwacht inderdaad ook niet dat er in Oktober ook maar iets bijkomt, waarom zouden ze als je er dan nog zit blijf je na Oktober ook wel zitten als je niets krjigt.

Jaarcijfers en kwartaalcijfers zijn alleen belangrijk voor targets en aandeelhouders. Vorig jaar was het ook hetzelfde, ja dit jaar niet maar volgend jaar uiteraard wel we kunnen toch niet 2 jaar lang jullie niets geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terugkomend op al die mensen die iets roepen over de OMS-levels: gewoon even opzoeken.
quote: Level 1
Gemiddeld 3 tot 4 jaar succesvolle uitvoering van rollen binnen deze functie.
quote: Level 2
Gemiddeld 5 tot 8 jaar succesvolle uitvoering van rollen binnen deze functie.
quote: Level 3
Voor ieder facet van de functiebeschrijving minimaal 3 jaar ervaring in dat facet.
(bij die laatste hangen er echter nog erg veel aanvullende eisen aan)

M.a.w. een schoolverlater, die direct bij Logica aan de slag gaat, doet gemiddeld 11 tot 15 jaar over de promotie tot level 3.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik mijn eindgesprek had met mijn manager gaf hij ook eerlijk toe dat het bewust beleid is dat een grote groep (onderin, level 1/2/3) om de 3 jaar uitstroomt en vervangen wordt. Het salarisbeleid en promotie beleid waar iedereen zich zo aan stoort wordt bewust zo uitgevoerd. Met mooie praatjes wordt je net zo lang zoet gehouden totdat die druppel ervoor zorgt dat je toch weggaat en dan staat de volgende masterclasser weer klaar.

Dat betekent dat trouwe medewerkers die wel hard werken om een groei door te kunnen maken, zichzelf in de vingers snijden door hier te blijven werken.

Alleen in een managementfunctie, of op een "key" positie bij een klant zit je goed bij Logica, anders hoor je gewoon bij de grote groep onderbetaalden die voor een cashflow moet zorgen om de rest (management, level 4/5 consultants, oud-CMG-ers en dure ex-ING-ers) van een goed salaris en een mooie bonus te voorzien.

Reken maar dat er voor een grote groep consultants wel een uitzondering wordt gemaakt als die op een belangrijke positie bij de klant zitten, die hebben stilletjes wel een salarisverhoging gekregen.....

Logica moet alleen oppassen dat ze geen uitzendbureau imago krijgen bij klanten, want dan ga je steeds minder grote projecten binnenhalen en bovendien drukt het de tarieven die je kunt vragen. één keer raden wat dat doet met salarisruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:46:
Alleen in een managementfunctie, of op een "key" positie bij een klant zit je goed bij Logica,

Reken maar dat er voor een grote groep consultants wel een uitzondering wordt gemaakt als die op een belangrijke positie bij de klant zitten, die hebben stilletjes wel een salarisverhoging gekregen.....
Nou knul, laat ik je uit de droom helpen. Ik zit op zo'n sleutelpositie. Helaas is ook bij mij het credo "het goede nieuws is dat je weer boven verwachting hebt, het slechte nieuws is dat je er weer niets bij krijgt". Meer salaris is voor mij geen satisfier, zo slecht verdien ik niet, maar achteruitgang is wel een dissatisfier. Vier jaar niks is een procent of acht achteruitgang.

Ik zie mijn eigen tarief ieder jaar keurig gecorrigeerd worden voor inflatie, ik verwerk onder meer mijn eigen rekeningen; ondertussen worden mijn abeidsvoorwaarden alleen maar minder. Als ik dan zie wat er bij de klant uitgedeeld wordt...Hoe moet ik dan gemotiveerd blijven??? Mijn loyaliteit houdt echt een keer op. Het nare is dat de klant daar last van gaat krijgen, en dat niet beseft, verdrukt of niet interesseert ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Het gras is groener bij de buren dus.. Maar is dat ook echt zo??? Noem eens een concurrent op waar het nu niet zo gaat als bovenstaande..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

mierenfokker schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:42:
Het gras is groener bij de buren dus.. Maar is dat ook echt zo??? Noem eens een concurrent op waar het nu niet zo gaat als bovenstaande..
Er zijn meer bedrijven dan grote detacheerders.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

J2pc schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:52:
[...]

Er zijn meer bedrijven dan grote detacheerders.
Daarnaast zie ik in de topics van andere grote detacheerders andere zaken aan bod komen, met name Sogeti lijkt (ik zeg lijkt, ik kan alleen de topics en werk er zelf niet) goed uit de bus te komen op het moment.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTwanKenobi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07-2010
idd, bij Sogeti krijgen de YP's sinds november 2009 weer een financiele verhoging (10 mnd freeze) en de overige vanaf januari dit jaar...
...dus kom maar eens bij deze buurman op het gras zitten ipv ernaar kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand waar ik op het intranet de tabel van OMS-level versus de salaris-band kan vinden? Volgens mij heb ik de hele HR-portal al doorgespit, maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat ik iets gemist heb... Ik zat nl. al aan de onderkant van level-2 en ik ben laatst naar level-3 gegaan. Ben nu wel benieuwd hoever ik nu onder het minimum van l3 zit... ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Parody op 12-07-2010 18:34 . Reden: Smiley gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Die staan niet op de HR portal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Email je manager.. die kan ze je zo geven.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

"Die staan niet op de HR portal"

Logica heeft het toch altijd over openheid. Waarom staan die ranges dan niet op de HR portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Het is een geweldig bedrijf, toch? ;) Gelukkig werken er een hoop mensen waarmee ik het heel goed kan vinden (inclusief m'n directe manager) en zit ik bij een leuke klant. Anders was ik ws. allang weggeweest... :( De merger tussen Logica en CMG zou "best of both worlds" worden. En da's aardig uitgekomen, maar wel met een behoorlijke nadruk op "voor het bedrijf". Van collega's heb ik toen best wel wat sarcastische opmerkingen gehoord. Ik was toen blijkbaar erg naief, want die collega's hebben voor het grootste gedeelte gelijk gehad... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Parody schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:25:
Het is een geweldig bedrijf, toch? ;) Gelukkig werken er een hoop mensen waarmee ik het heel goed kan vinden (inclusief m'n directe manager) en zit ik bij een leuke klant.
De spijker op zn kop. Ook precies wat ik om me heen hoor, en zoals ik het zelf ervaar. Voor de duidelijkheid:
Leuk werk, prima collega's, uitstekende eerstelijns manager. :)

De kloof zit tussen het lokale en het het " hoger" management. Sinds een paar jaar is dat een volstrekt ondoorzichtige moloch geworden waaruit uitsluitend oekazes en spreadsheets neerdalen op het gewone volk. Eenrichtingverkeer met als excuus beursnotering. De binding lijkt volslagen los met de werkvloer. Ik zou het NLMT willen adviseren om eens de discussie (over wat dan ook en dan niet alleen de beloning) aan te gaan op lokatie of bij een practicemeeting. Niet oreren voor een volle bak, met geschreeuw uit de zaal, maar interactief met wisselende groepjes (senior) collega's. Ome Cor en kornuiten durfden dat ook. Of je ze nou verguisde of niet, hij deed t wel mooi, en dat hielp enorm om een idee te krijgen wat er aan beide zijdes speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Zo, ik heb net op WK's interne Blog gereageerd.

Overigens, ik wil nogmaals benadrukken dat ook ik Logica een mooi bedrijf vind vanwege de collega's, het directe management, de doorgroeimogelijkheden (ook op het technische pad heeft er verbetering plaats gevonden, iets dat in vroegere jaren veel te moeilijk was) en de klant opportunities. M.n. die laatste twee zijn zaken die in een kleiner bedrijf toch heel wat moeilijker te bereiken zijn.

Maar goed - ook de beloning is heel belangrijk - en daar onder versta ik niet alleen zowel de primaire salariering als de secundaire arbeidsvoorwaarden, maar ook zaken als training, compensatie voor deelname aan meetings enz. De afgelopen jaren is de balans daarbij te veel doorgeslagen naar de consultant, helaas.

En zoals ik al eerder zei - weggaan is eigenlijk ook zo makkelijk. Je kunt ook eerst kijken of er verandering mogelijk is. Wellicht dat de onvrede die op dit moment intern en extern geuit wordt, daarbij helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Grappig mijn manager ziet dat dus niet zo. Als ik commentaar geef wordt daar niets mee gedaan en ik krijg zelfs de opmerking waarom ga je niet weg als dingen je niet bevallen.
Maar goed het maakt mij niet meer uit wat ze doen, ze vragen zelf om een beoordeling dan niet zeuren als het resultaat je niet bevalt dan had je de vraag maar niet moeten stellen.

Logica is trouwens gewoon een uitzendbureau hebben ze zelfs al een keer als argument gebruikt voor onslagen heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Tja, als ik naar mezelf kijk is blijven de makkelijkste "oplossing". Gewoon blijven klagen en tegen beter weten in hopen dat er wat gebeurt... Ze beloven al 5 jaar lang een heleboel, maar er komt in de praktijk bar weinig van terecht. Na 10 jaar loyaliteit (die er zeker een aantal jaren heel goed geweest is) staat er dan toch een CV van me op monsterboard... :( Of ik er blij mee ben? Eigenlijk niet, maar blijven klagen en reclameren helpt al 5 jaar niet. Zonder verhoging dit jaar zullen ze het zonder me moeten stellen als ik iets tegenkom wat me leuk lijkt. Zullen ze vast niet van onder de indruk zijn, maar hopelijk word ik er op den duur wel blijer van! :) Je moet voor jezelf zorgen, dat doet het bedrijf echt niet (meer) voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:42:
Grappig mijn manager ziet dat dus niet zo. Als ik commentaar geef wordt daar niets mee gedaan en ik krijg zelfs de opmerking waarom ga je niet weg als dingen je niet bevallen.
Maar goed het maakt mij niet meer uit wat ze doen, ze vragen zelf om een beoordeling dan niet zeuren als het resultaat je niet bevalt dan had je de vraag maar niet moeten stellen.

Logica is trouwens gewoon een uitzendbureau hebben ze zelfs al een keer als argument gebruikt voor onslagen heb ik begrepen.
Grappig dat zei m'n manager ook tegen mij: "Waarom ga je niet ergens anders werken als het je niet bevalt?Wat houd je tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben liever dat je zelf wegaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 14-09 18:45

Wallie

Herr

Ik kreeg laatst via Linkedin zo'n wervingsmailtje van een recruiter van Logica, vol mooie blabla, maar als ik het zo hier lees ben ik blij dat ik daar niet op ingegaan ben, zeker zo'n opmerking van "Waarom ga je niet ergens anders werken als het je niet bevalt?Wat houd je tegen?" zou m'n broek van af zakken, dan voel je je toch echt een nummertje? Da's gewoon politiek correct zeggen van "Donder zelf op, goedkoper voor ons, en voor jou 10 anderen die we goedkoper kunnen aannemen"...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
IUser schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:42:
[...]

Grappig dat zei m'n manager ook tegen mij: "Waarom ga je niet ergens anders werken als het je niet bevalt?Wat houd je tegen?
Ik denk dat dit gewoon een geval van machteloosheid is. De meeste managers horen al 2 jaar aan dat hun medewerkers vinden dat ze te weinig verdienen, minder uitdagende opdrachten hebben etc. De adem van z'n manager is op een gegeven moment ook op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Sjonson schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:54:
[...]

Ik denk dat dit gewoon een geval van machteloosheid is. De meeste managers horen al 2 jaar aan dat hun medewerkers vinden dat ze te weinig verdienen, minder uitdagende opdrachten hebben etc. De adem van z'n manager is op een gegeven moment ook op.....
Kan wel zo zijn maar met zulke opmerkingen ben je een verdomd slechte manager in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wallie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:19:
Ik kreeg laatst via Linkedin zo'n wervingsmailtje van een recruiter van Logica, vol mooie blabla, maar als ik het zo hier lees ben ik blij dat ik daar niet op ingegaan ben, zeker zo'n opmerking van "Waarom ga je niet ergens anders werken als het je niet bevalt?Wat houd je tegen?" zou m'n broek van af zakken, dan voel je je toch echt een nummertje? Da's gewoon politiek correct zeggen van "Donder zelf op, goedkoper voor ons, en voor jou 10 anderen die we goedkoper kunnen aannemen"...
Eigenlijk is dit toch wel erg mooi. Via dit forum weten mensen dus wat er bij logica intern speelt en welke problemen er zijn. Zo is iedereen goed geinformeerd voordat hij ergens gaat soliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 14-09 18:45

Wallie

Herr

Zou iemand van het MT van Logica hier ook wel eens meegluren?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Wallie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:50:
Zou iemand van het MT van Logica hier ook wel eens meegluren?
Zullen dit soort dingen wel doorgespeeld krijgen ook wat er in de computable staat. Kan mij een keer herinneren dat een collega ergens een vraag gesteld had op een forum waarbij de klant naam per ongeluk af te leiden was in de geposte code. Hier waren ze ook al niet blij mee. Ook toen een project gecanceld werd en mensen meningen gingen geven onder een artikel werd het niet gewaardeerd. Dus Ze zullen jullie vast niet aardig vinden nu en zeker wel op de hoogte zijn.

But who cares :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet en andere media worden wel degelijk goed in de gaten gehouden.

Hoorde ooit van iemand die een aantal zinnen over zijn werk voor Logica voor een vrij kleine (regionaal?) krant of iets dergelijks had gezegd. Dat was op ergens op internet gekomen en daar was hij meteen op aangesproken. Zo ver ik begreep wordt er actief gemonitored op een aantal kenmerken de steekwoorden waar men uit afleidt dat het om Logica gaat.

Dus reken er maar op dat dit forum net zo goed gevolgd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Toen het nog LogicaCMG was vond ik de Gmail functie die links naar nieuwsberichten mailt wel handig. Als ergens 'LogicaCMG' in voor kwam werd je daarop geattendeerd. Logica echter, levert nu ook veel irrelevants op...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03
Bl4ckviper schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:10:
[...]
Zullen dit soort dingen wel doorgespeeld krijgen ook wat er in de computable staat. Kan mij een keer herinneren dat een collega ergens een vraag gesteld had op een forum waarbij de klant naam per ongeluk af te leiden was in de geposte code. Hier waren ze ook al niet blij mee. Ook toen een project gecanceld werd en mensen meningen gingen geven onder een artikel werd het niet gewaardeerd. Dus Ze zullen jullie vast niet aardig vinden nu en zeker wel op de hoogte zijn.

De Computable haalt op zijn beurt weer zijn informatie uit forums, onder andere uit dit topic:
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 06:50:
[...]
Dit is vooral het gevolg van het korte-termijn Angelsaksische management: verder dan 2-3 maanden wordt niet vooruit gekeken. Men goochelt met cijfers die we elke maand in de anticipated billing invullen.
[...]
Computable schreef:
Valcon schrijft: 'Dit is vooral het gevolg van het kortetermijn Angelsaksische management. Verder dan twee tot drie maanden wordt niet vooruit gekeken.'

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

BackSlash schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:01:
[...]

De Computable haalt op zijn beurt weer zijn informatie uit forums, onder andere uit dit topic:

[...]

[...]
Dat was mij ook al opgevallen, het ging meer om het duidelijk maken dat Logica dit soort zaken in de gaten houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Bl4ckviper schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:10:
[...]
. Dus Ze zullen jullie vast niet aardig vinden nu en zeker wel op de hoogte zijn.

Ach zolang ze niet weten wie we zijn maakt het toch niet uit :P, en anders denk ik dat we het ook niet aardig vinden dat ze ons geen salarisverhoging gegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Shadowhawk00 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:59:
[...]

Ach zolang ze niet weten wie we zijn maakt het toch niet uit :P, en anders denk ik dat we het ook niet aardig vinden dat ze ons geen salarisverhoging gegeven hebben.
En het is niet alsof er intern (bijvoorbeeld op Wilbert's blog) gediscussieerd kan worden. Het blijft verdacht sil daar vanuit MT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Klopt - er is op die Blog nog geen reactie vanuit het management gekomen. Echter, het aantal reacties vind ik ook minimaal - slechts 12 stuks. Dat vind ik persoonlijk ook erg tegenvallen. Durft men niet, of verwacht men er weinig van, of ziet men de zin er niet meer in? In ieder geval m.i. geen positieve indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Perenor schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:16:
Klopt - er is op die Blog nog geen reactie vanuit het management gekomen. Echter, het aantal reacties vind ik ook minimaal - slechts 12 stuks. Dat vind ik persoonlijk ook erg tegenvallen. Durft men niet, of verwacht men er weinig van, of ziet men de zin er niet meer in? In ieder geval m.i. geen positieve indicatie.
Ik heb het vertrouwen in de nieuwe topman nu al verloren, en ik heb er echt een fles op open getrokken toen ie kwam in de hoop dat er wat ten goede zou veranderen. Alsnog nu de kater ;)
Dus voor mij geldt dat ik het heb opgegeven en de zin er niet meer van in zie.

Pagina: 1 2 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.