Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:10:
[...]
Ben ik niet geheel met je eens. Over de hoogte van het salaris kan je discussieren, maar de afgelopen tijd hebben we m.n. bij de secundaire voorwaarden in moeten leveren:
- review in eigen tijd
- tandartsbezoek/ doktersbezoek in eigen tijd (was niet het geval)
- trainingen (if any) in eigen tijd
- eigen vrije dag opnemen op nationale bevrijdingsdag
- verlenging van leasetermijn (zonder dat er financieel voordeel voor de medewerker aanhangt)
- inperking van het aanbod leaseauto's
- in sommige gevallen inleveren van laptop
- gemaakte kosten voor b.v. hotel in buitenland dienen voorgeschoten te worden door consultant
- geen gratis frisdrank meer
- veel meer self-service (niet billable, dus eigen tijd)
Bovenstaande maatregelen zijn in mijn optiek toch echt beloningsbeperkende en/of plichtverhogende maatregelen voor de medewerkers.
Ook ik ben erg ontevreden, maar ik ben het niet eens met al je punten. Let wel, ik werk nu ongeveer 5 jaar bij Logica.
- review in eigen tijd
Volgens mij heb ik nooit op review geboekt, meestal was dit einde dag en werd het eigenlijk betaald door de klant, bij de meeste klanten zijn hier afspraken over. Misschien dat ik een keer een uurtje langer ben gebleven bij een review.
- tandartsbezoek/ doktersbezoek in eigen tijd (was niet het geval)
Ook hier heb ik nooit op illness geboekt. Natuurlijk moet je hiervoor kunnen boeken als dit nodig is. Maar ik probeer altijd of einde of begin dag dit te regelen zodat het niet echt veel tijd kost. Dat vind ik wel normaal. (Nogmaals als het mogelijk is)
- trainingen (if any) in eigen tijd
Volledig mee eens. Dit toont overigens ook het gebrek aan lange termijn fisie. We hadden sterker uit de crisis kunnen komen.
- eigen vrije dag opnemen op nationale bevrijdingsdag
Zo ver ik weet is sinds de invoering van 1x in de 5 jaar vrij dit de eerste keer geweest dat het op een doordeweekse dag is gevallen. Ik wel daarmee zeggen dat wij hierop niet zijn achteruit gegaan. Het was wel zuinig, zeker omdat elke klant dicht was. Dus ja, vond het niet tof, maar is niet verslechterd.
- verlenging van leasetermijn (zonder dat er financieel voordeel voor de medewerker aanhangt)
Hoewel ik hiermee kan leven begrijp ik het niet helemaal (voorheen was het verboden om auto's door te leasen?!)
- inperking van het aanbod leaseauto's
Hiermee kan ik ook leven, maar ook deze berijp ik niet helemaal. Ik zou wel kunnen voorstellen dat als je 1 groep kiest (b.v. VW) dat je extra veel korting kunt krijgen, dan zou het personeel hiervan ook moeten kunnen profiteren. Dit is echter niet het geval.
- in sommige gevallen inleveren van laptop
Dit ben ik nog niet tegen gekomen. Maar ik zou me wel een andere regeling kunnen voorstellen. Ik heb wel een notebook van Logica maar gebruik het echt nooit! Als ik het nodig heb (voor werk) vind ik dat er 1 beschikbaar moet zijn. Daarnaast zou ik een extra vergoeding voor een computer thuis wel iets vinden. (Beter voor mij en voor Logica)
- gemaakte kosten voor b.v. hotel in buitenland dienen voorgeschoten te worden door consultant
Vervelend, krijg je wel alles terug?
- geen gratis frisdrank meer
Dit vind ik eigenlijk de beste maatregel die ze hebben genomen. Ten eerste omdat alleen mensen hier op kantoor wat aan hebben (daarom niet fair), te tweede omdat er misbruik van gemaakt wordt, even een blikje voor onderweg. Ten derde omdat ik het totale waanzin vind en als laatste is de prijs nog steeds beter dan bij alle klanten waar ik gezeten heb.
- veel meer self-service (niet billable, dus eigen tijd)
Jup volledig mee eens.
Nogmaals ik ben ook echt niet tevreden, maar ik probeer wat punten te relativeren.