Alledrie gewoon in de tijd van de baas.
Wie een training betaalt, Logica of haar klant, zou voor een consultant eigenlijk niets moeten uitmaken. In mijn geval ging het ook niet om detacheringsinzetten maar FP projecten. Dan is dus de vraag of de training wordt belast aan de BU of aan het project. Zolang ik niet de projectmanager ben en niet de director van de BU, vind ik dat niet zo'n interessant vraagstuk

Ik weet niet hoe het met de rest van de logicanen hier op tweakers zit maar mij gaan ze voorlopig niet zien op meetings. Een presentatie mogen ze van mij gewoon doormailen en als ik met collega's wil eten ga ik wel naar een goed restaurant en geen el'cheapo take-away troep.
In mijn Logica dagen vond ik de meetings altijd wel gezellig. Zeker toen ik bij een BU in mijn woonplaats zat, was ik vaste bezoeker. Je spreekt weer eens de collega's waarmee je in een vorig project hebt samengewerkt, je manager, je secretaresse. Later ben ik getransferd naar een andere BU met vestigingsplaats 90km verderop. Toen kwam ik vanwege een drukke agenda en de extra reistijd wat minder vaak aan meetings toe, maar eigenlijk heb ik dat toch wel gemist.
Als de catering van El Cheapo je niet bevalt, misschien een voorstel doen om voortaan bij El Bueno te bestellen
Ik vind de toon op dit forum (en de reakties onder het Computable artikel etc) wel erg negatief geworden.
Ik ben het ermee eens dat Logica wel wat heeft ingeboet als favoriete werkgever.
Voor mij was een belangrijk punt het verminderen van de lokale autonomie van BU's, waar een director alles kon regelen en de lijnen dus heel kort waren. Tegenwoordig moet alles via Amstelveen en dat lijkt weer een doorgeefluik van Londen. Jammer.
En als tweede was ik gaandeweg minder tevreden over het salaris. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn de afgelopen jaren wat uitgekleed maar vormen in vergelijking met de markt nog steeds een prima pakket. Alleen ben ik persoonlijk steeds meer gaan vinden dat er geen substituut bestaat voor brutoloon. En dan ben je bij Logica misschien niet op de beste plek.
Dat gezegd hebbende, Logica is echt wel een leuk en leerzaam bedrijf geweest om voor te werken. Als ik vandaag in dezelfde schoenen stond als toen ik er begon, zou ik misschien wel opnieuw voor Logica kiezen.