Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.116 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Perenor schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:16:
Klopt - er is op die Blog nog geen reactie vanuit het management gekomen. Echter, het aantal reacties vind ik ook minimaal - slechts 12 stuks. Dat vind ik persoonlijk ook erg tegenvallen. Durft men niet, of verwacht men er weinig van, of ziet men de zin er niet meer in? In ieder geval m.i. geen positieve indicatie.
Ik heb ongeveer een jaar geleden al een soortgelijk bericht geplaatst, toen is mij door mijn manager verteld dat ik blij mocht zijn dat ik mijn baan nog had. Ik zal dus wel oppassen met mijn hoofd nogmaals boven het maaiveld uit te steken :)

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:45

Wallie

Herr

Edjaaah schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:58:
[...]

Ik heb ongeveer een jaar geleden al een soortgelijk bericht geplaatst, toen is mij door mijn manager verteld dat ik blij mocht zijn dat ik mijn baan nog had. Ik zal dus wel oppassen met mijn hoofd nogmaals boven het maaiveld uit te steken :)
Ik ken die blog niet hoor, maare, op welke basis had hij je willen ontslaan?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik weet niet of ik wel zo nodig op het blog moet bleren, laat staan dat ik zeg wat ik denk

:X

[ Voor 72% gewijzigd door peter00 op 14-07-2010 14:53 . Reden: edjaaaah was me voor... ]

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

peter00 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:51:
ik weet niet of ik wel zo nodig op het blog moet bleren, laat staan dat ik zeg wat ik denk

:X
haha een slachtoffer van het angst management.

Aansteller.. Je moet leren voor je zelf op te komen en de gevolgen daarvan ook kunnen dragen. Niet eerst iets blaten en daarna huillie lopen doen..

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Edjaaah schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:58:
[...]

En met die houding is er niemand die wat durft te zeggen, komt het management overal mee weg, kunnen ze degene die wel wat durven te zeggen onderdrukken en verandert er niets.
Zeker gezien de reacties die er al staan (je bent niet meer de eerste) zou ik gewoon je mening neerzetten / de eerdere meningen onderschrijven.
Dan wordt het voor het management wat duidelijker dat de onvrede breed gedragen wordt.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Bl4ckviper schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:05:
[...]

haha een slachtoffer van het angst management.

Aansteller.. Je moet leren voor je zelf op te komen en de gevolgen daarvan ook kunnen dragen. Niet eerst iets blaten en daarna huillie lopen doen..
ik heb t alleen over t blog. zie ook de post van edjaaah over de risico's. Daar een gepeperd stuk posten is net zo veilig als tweehonderd rijden en met je knieen sturen. Mijn eerste zorg is ze thuis te vreten geven. Laat mij dan maar lekker huiliehuilie doen. Jij hebt zeker alleen verantwoording aan je hamster af te leggen?

lobby- mobilisatie- en achterkamerpolitiek werken op termijn veel effectiever dan tegen de wind in pissen. Als je dan toch wil zeiken, doe je dat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
Och, wat een onzin! Denk je nou echt dat ze je kunnen ontslaan vanwege een blog comment? Een rechter maakt daar direct korte metten mee. Ik heb ook een niet zo vriendelijk bericht achtergelaten bij het CCO blog, daar heb ik nog niets over gehoord...

Als dit de algemene mentaliteit is van mijn collega's, snap ik wel waarom NL MT dit soort beslissingen durft te nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sikkek op 14-07-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Het gaat mij ook totaal niet om het dreigement of het risico om ontslagen te worden, laat staan dat ik bang ben niet in mijn gelijk gesteld te worden door een rechter. Punt wat ik wil maken is hetzelfde als dat van peter00. Waarom je nek uitsteken en daarbij je eigen glazen ingooien als je ook de lieve vrede kunt bewaren en elders (enigszins) anoniem klagen? Inmiddels is wel gebleken dat het blog van Wilbert eenrichtingsverkeer is, dus heeft reageren geen zin.

En ja ik weet dat dit net zo hypocriet is als netjes 120 te gaan rijden als je een politieauto nadert of remmen voor een flitspaal, maar wie doet dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik vind dat je beter kunt oppassen. Als het niet naar een meeting gaan al slecht is voor de teamspirit, dan is zo een comment op de blog al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

peter00 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:54:
[...]

ik heb t alleen over t blog. zie ook de post van edjaaah over de risico's. Daar een gepeperd stuk posten is net zo veilig als tweehonderd rijden en met je knieen sturen. Mijn eerste zorg is ze thuis te vreten geven. Laat mij dan maar lekker huiliehuilie doen. Jij hebt zeker alleen verantwoording aan je hamster af te leggen?

lobby- mobilisatie- en achterkamerpolitiek werken op termijn veel effectiever dan tegen de wind in pissen. Als je dan toch wil zeiken, doe je dat hier.
Ik heb ook zo mijn verantwoordelijkheden. En nee dat is geen hamster ;)

En als je zo bezorgt bent om mensen thuis te vreten gegeven moet je helemaal je mondje dichthouden en lekker braaf jezelf laten naaien en je hier dus niet laten zien. Je kan natuurlijk ook eieren voor je geld kiezen en doen, wat ik al meer dan een jaar geleden deed aangezien dit niet de eerste of de laatste keer is, en dat is je heil ergens anders zoeken. Als je geschikt bent heb je zo een andere baan. Verdien je waarschijnlijk nog meer ook nog meer eten!
Sikkek schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:11:
Och, wat een onzin! Denk je nou echt dat ze je kunnen ontslaan vanwege een blog comment? Een rechter maakt daar direct korte metten mee. Ik heb ook een niet zo vriendelijk bericht achtergelaten bij het CCO blog, daar heb ik nog niets over gehoord...

Als dit de algemene mentaliteit is van mijn collega's, snap ik wel waarom NL MT dit soort beslissingen durft te nemen.
Zeer eens met het laatste. Erg jammer voor mensen die wel er tegenin durven gaan. De scare tactics doen hun werk prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Bl4ckviper op 14-07-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
Hier even afreageren kan geen kwaad.
Het lucht op en je weet nooit of er wat doordruppelt naar het hogere management.
(de lagere regionen hebben ook niets te vertellen en zitten tussen 2 vuren)

Ondertussen op je gemak uitkijken naar een betere baan en je mening
geven met de voeten werkt het beste. Als je even bent afgekickt van die
lease-auto zijn er zat leuke bedrijven met interessante IT-functies.

Solliciteer alvast op een minder interessante functie om wat gespreks
ervaring op te doen en maak een mooie CV.

Het zal je opvallen dat het elders al snel beter is dan bij Logica
(Hetzelfde geldt voor bedrijven als Getronics en Atos)

slechts mijn 50 cent :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Bl4ckviper schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:55:
Erg jammer voor mensen die wel er tegenin durven gaan.
Wat me opvalt is dat het ook alleen consultants zijn die er tegenin gaan. Waarom gaat het middle management er niet tegenin? Zij zitten met hetzelfde probleem. Echter hebben zij voldoende ervaring om te weten hoe het spel binnen Logica gespeeld wordt. Degene met de grootste mond trekt uiteindelijk aan het kortste touwtje, waarna je interne carriere in rap tempo op een dood spoor komt te staan...
De scare tactics doen hun werk prima.
Wat denk je zelf? Meer blauw op straat en camerabeveiliging zorgen er ook voor dat er in binnensteden minder winkelovervallen zijn. Tuurlijk werkt het. Er zijn genoeg situaties waarin ik mensen (o.a. leden van de bende van 6) intern een langzame, pijnlijke dood zie sterven. Als jonge, naïeve medewerker wens ik mezelf op een positieve manier op de kaart te zetten i.p.v. mijn eigen graf te graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

FreakNL

Well do ya punk?

Sterk1 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:10:..

Ondertussen op je gemak uitkijken naar een betere baan en je mening
geven met de voeten werkt het beste. Als je even bent afgekickt van die
lease-auto zijn er zat leuke bedrijven met interessante IT-functies.

..
En als je toch verslaafd bent aan je lease-auto, kun je altijd nog bij Sogeti gaan werken ;-)

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 14-07-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Dat er alleen consultants tegenin zijn gegaan, klopt niet. Er heeft vorige week de behoorlijke communicatie plaats gevonden vanuit het practice management naar boven toe. Allerlei mails van consultants zijn doorgestuurd naar HRM. En men heeft hun gewezen op het berichtenverkeer hier en op computable. Overigens kunnen zij ook niet meer doen dan dat. En dat geldt zelfs voor WK. Want ik ga er wel van uit dat die wel een salarisverhoging heeft aangevraagd, maar nul op request heeft gekregen van de bazen in de UK. Maar ik denk toch wel dat als er voldoende negatieve reacties vanuit de achterban komen, dat men iets moet gaan doen. Al was 't alleen maar vanwege de negatieve publiciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

[...]

Ik heb ook zo mijn verantwoordelijkheden. En nee dat is geen hamster ;)

En als je zo bezorgt bent om mensen thuis te vreten gegeven moet je helemaal je mondje dichthouden en lekker braaf jezelf laten naaien en je hier dus niet laten zien. Je kan natuurlijk ook eieren voor je geld kiezen en doen, wat ik al meer dan een jaar geleden deed aangezien dit niet de eerste of de laatste keer is, en dat is je heil ergens anders zoeken. Als je geschikt bent heb je zo een andere baan. Verdien je waarschijnlijk nog meer ook nog meer eten!
hoeveel keer ben je precies van baan veranderd? je hebt 3.5 jaar werkervaring...... :? hoe lang ga je dat volhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

peter00 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:30:
[...]

hoeveel keer ben je precies van baan veranderd? je hebt 3.5 jaar werkervaring...... :? hoe lang ga je dat volhouden?
1 keer. Logica was mijn eerste baan. Heb 3 jaar en 8 maanden werkervaring. Had altijd goede beoordelingen bij Logica maar kreeg er niets voor terug. Waar ik nu zit zit ik inmiddels al weer meer dan een jaar en heb hier het eerste jaar netjes loonsverhoging gekregen. Heb 2,5 jaar bij logica gewerkt. Volgende move is ZZP maar tot nu toe zit ik hier nog wel prima voor een paar jaartjes. Zeker als ik het vergelijk met andere bedrijven en mensen van mijn leeftijd.

Maar hoezo? Vind je het een slecht idee om vroeg over te stappen als je vind dat je tekort wordt gedaan? Dus aan de ene kant iedereen vol lof maar aan de andere kant krijg jij er niets voor terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Nou misschien zijn er wel een paar middle managers die moeite doen maar zeker niet allemaal. En waarom zouden ze ook hun nek uitsteken voor hun team schieten ze zelf niets mee op.
Daarom moet dit ook in de media en op fora gespeeld worden, het resultaat is hetzelfde maar je loopt geen risico.
Dat mensen dat minder professioneel vinden mensen dreigen met onslag of consequenties verbinden aan klagen betekend dat logica als bedrijf kinderachtig bezig is, en wij als professional het bedrijf dus als een kind moeten behandelen. Maar goed misschien zijn dat wel de aliassen van NLMT die zo proberen om het nog een beetje onder de duim te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vreselijk interessant om dit te lezen. Ik werk zelf voor Logica in Australie en we klagen hier toch ook wel behoorlijk over "upper management". Maar we hebben hier dus wel onze bonus/salaris verhoging gekregen dit jaar. One Logica? Denk 't niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Dat vind ik dus ook een kwalijke zaak - en zeker niet meer des CMG's - als inderdaad mensen erop aangesproken gaan worden dat ze op de blog hun teleurstelling laten blijken.

Aan degene die vorig jaar bijna ontslagen werd, wat is er destijds dan precies gebeurd. Mag je mij ook per privé bericht sturen.

V.w.b. het middle management - ik weet dat dat vanuit de Microsoft hoek dus wel gebeurd is.

Er staan nu overigens 14 reacties op 't Blog, waarvan drie van directe collega's van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:59:
Wat vreselijk interessant om dit te lezen. Ik werk zelf voor Logica in Australie en we klagen hier toch ook wel behoorlijk over "upper management". Maar we hebben hier dus wel onze bonus/salaris verhoging gekregen dit jaar. One Logica? Denk 't niet...
Bonus ja? :X
Onze bonus is echt een dode mus / worstje om voor te houden / kat in de zak (pick one).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:59:
Dit is natuurlijk weer zo'n opmerking van niks.

Dan kan ik er ook nog wel 1 noemen:

One Logica: Dan zou iedereen die bij Logica werkt hetzelfde moeten verdienen.

Als 1 persoon (of 1 land) het goed doet, dan mag dat beloond worden t.o.v. de persoon/land die het niet goed doet. Het kromme is meer, dat in het verleden de landen die het slecht deden wel een verhoging kregen (UK) en nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Bl4ckviper schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:41:
[...]

Maar hoezo? Vind je het een slecht idee om vroeg over te stappen als je vind dat je tekort wordt gedaan? Dus aan de ene kant iedereen vol lof maar aan de andere kant krijg jij er niets voor terug..
de kost gaat voor de baat uit. Ik ben best bereid te investeren door een bepaalde mate van loyaliteit (lees: in moeilijke tijden aanblijven en vervelende maatregelen slikken). Totnutoe werd dat bijtijds beloond met normale stijging van salaris- en verantwoordelijkheid. Zodra ik echter een paar keer geschoffeerd ben, en niet per se qua salaris (ik krijg an sich genoeg, wil alleen inflatiecorrectie en een paar fatsoenlijke secundaire regelingen ), en vooral als de solidariteit ondermijnd wordt (one logica? my ass!) ga ik overwegen weg te gaan. Dat punt beginnen we nu te benaderen. Dus ja, ik vind jobhopping een slechte zaak. Dat hoort bij Angelsaksisch korte termijngewin. Als Logica niet zo krampachtig zou vasthouden aan relatie- en concurrentiebeding zou het nog te verdedigen zijn als ware het een maatschappelijke ontwikkeling. Nu begint het te lijken op een feodale manier van arbeiders uitknijpen. En DAAR pas ik wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

peter00 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:33:
[...]

de kost gaat voor de baat uit. Ik ben best bereid te investeren door een bepaalde mate van loyaliteit (lees: in moeilijke tijden aanblijven en vervelende maatregelen slikken). Totnutoe werd dat bijtijds beloond met normale stijging van salaris- en verantwoordelijkheid. Zodra ik echter een paar keer geschoffeerd ben, en niet per se qua salaris (ik krijg an sich genoeg, wil alleen inflatiecorrectie en een paar fatsoenlijke secundaire regelingen ), en vooral als de solidariteit ondermijnd wordt (one logica? my ass!) ga ik overwegen weg te gaan. Dat punt beginnen we nu te benaderen. Dus ja, ik vind jobhopping een slechte zaak. Dat hoort bij Angelsaksisch korte termijngewin. Als Logica niet zo krampachtig zou vasthouden aan relatie- en concurrentiebeding zou het nog te verdedigen zijn als ware het een maatschappelijke ontwikkeling. Nu begint het te lijken op een feodale manier van arbeiders uitknijpen. En DAAR pas ik wel voor.
Het verschilt toch per persoon wanneer de maat vol is? Heeft niets met een kortetermijnvisie te maken. Waarom zou ik blijven complimentjes innen en horen hoe geweldig je wel niet bent terwijl er aan de andere kant niets van te merken valt. Dat is waar ik nu zit wel anders dus en daar zijn ook maatregelen genomen tijdens de economische crisis. Jobhopping heeft mij een veel beter werkomgeving opgeleverd voor mijzelf op alle vlakken. Meer verantwoordelijkheid, betere secundaire voorwaarden en zelfs nog een beter salaris. Jobhopping wordt pas een slechte zaak als je het doet om je salaris ieder jaar op te krikken niet als je besluit niet meer genaaid te willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Na lang lezen kan ik mijn mond toch echt niet meer houden.

Ik snap dat sommige mensen bij Logica enorm veel te klagen hebben i.v.m. met het gemis van een salarisverhoging. Echter hoop ik ook dat veel mensen ook door hebben dat de mensen die oh zo ontevreden zijn hier ook hun onvrede zullen plaatsen. Dit zorgt voor het probleem dat veel mensen een eenzijdig beeld krijgen van Logica.

Zelf werk ik ook bij Logica en ben hier erg op mijn plaats. Het is een mooi bedrijf, en ja ik geef toe, sinds Wilbert CEO is geworden is het wat minder van bovenaf. Mijn directe manager knokt voor mij en ik heb het gevoel dat ik enorm gewaardeerd word. Veel leuke collega's en veel kans op leuke jobs! Salaris is belangrijk, maar als wij toch eventjes eerlijk zijn, ICT'ers krijgen toch ook erg veel ;).

Laten wij even rustig zitten wachten tot oktober en elkaar niet zitten ophitsen, olie bij het vuur gieten heeft zo weinig zin. Als jullie echt niet tevreden zijn, ga rond kijken :), ik weet zeker dat er andere werkgevers zijn, maar loop niet andere collega's de put in te praten.

@Bl4ckviper, gefeliciteerd dat jij op een goede plaatst zit. Maar ga alsjeblief niet rond bezuinen hoe andere 'genaaid' worden en jij niet, want jij hebt zo goed zitten jobhoppen. Beste man, laat iedereen in zijn waarden. Iedereen heeft zijn/haar eigen kwaliteiten. Ik erger mij bont en blauw aan het feit dat jij zoveel tijd hebt om hier rond te hangen. Is dit een deel van jouw huidige baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

zircondan schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:20:
@Bl4ckviper, gefeliciteerd dat jij op een goede plaatst zit. Maar ga alsjeblief niet rond bezuinen hoe andere 'genaaid' worden en jij niet, want jij hebt zo goed zitten jobhoppen. Beste man, laat iedereen in zijn waarden. Iedereen heeft zijn/haar eigen kwaliteiten. Ik erger mij bont en blauw aan het feit dat jij zoveel tijd hebt om hier rond te hangen. Is dit een deel van jouw huidige baan?
Is spelen op de man ook onderdeel van de open communicatie binnen Logica? ;)

Ben het voor een groot deel met je eens met je reactie, maar vaak het argument 'de baan is zo leuk', gaat ook op bij andere werkgevers... je kan wel blijven zitten omdat het leuk is, maar je moet een keer voor je zelf kiezen.

Maar goed, het zou verstandig zijn om tot oktober te wachten en te kijken wat er dan precies gaat gebeuren.

Even voor de duidelijkheid: ik werk niet voor Logica en heb er ook niet gewerkt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

@zircondan:
Op het moment is het bij mij vooral loyaliteit naar de klant toe dat ik nog blijf.

Ik vind echter wel dat de communicatie zo ongeveer gelijk staat aan een klap op je hoofd met een baksteen in een sok. Maar dat is iets wat eigenlijk al is sinds ik voor Logica(-CMG) werk zo en dat verandert eigenlijk ook niet.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Motrax schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:56:
[...]
Misschien alleen bij een bepaalde vorm van ramp-tourisme ;)
Ben het voor een groot deel met je eens met je reactie, maar vaak het argument 'de baan is zo leuk', gaat ook op bij andere werkgevers... je kan wel blijven zitten omdat het leuk is, maar je moet een keer voor je zelf kiezen.

Maar goed, het zou verstandig zijn om tot oktober te wachten en te kijken wat er dan precies gaat gebeuren.

Even voor de duidelijkheid: ik werk niet voor Logica en heb er ook niet gewerkt.
Maar ik begrijp de frustraties wel, sterker nog, ik deel ze. Het is een heel leuk bedrijf om voor te werken ... en ongetwijfeld is het gras elders wat groener, maar ik hou juist van een wat grotere tuin .. dus een dorre plek zo nu en dan waar de sproeiers niet bij kunnen.. ;)
Genoeg van die beeldspraak.

Het nadeel is dat je op een gegeven moment in het negatieve blijft hangen.. en dat is zo zonde van je energie. Bij een hoop andere toko's gaat het op dezelfde manier, maar Logica heeft gewoon de kwalijke eigenschap dat het vaak toch in het nieuws komt. Wellicht omdat de collega's meer betrokken zijn... of wellicht kritischer. Ik weet het niet.
Het argument om bij een kleiner bedrijf te gaan werken is best valide, maar een hoop mensen kiezen bewust voor een grotere organisatie, vanwege het veel grotere potentieel wat je daar hebt en betere kansen.

Ik ben nog steeds trots om voor Logica te werken, hoewel ik heel eerlijk moet bekennen dat vooral de communicatie ernstig tekort schiet..

Ik wacht wel gewoon tot oktober.
[naief]Zoals je op de blog hebt gezien in WK z'n laatste reactie, staat er gewoon een keiharde toezegging nu.... [/naief]

spoiler:
Ben alleen benieuwd wie onze concurrenten eigenlijk zijn. Hoop zo dat het niet Atos of Getronics is..

En voor de andere verwijten. ben geen manager.. ben geen communicatie-miep... ik ben geziek gewoon beu ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Oh, zoals al eerder gezegd is het een prima bedrijf wat betreft de werkzaamheden en de collega's! Met de meeste managers die ik in de loop der jaren versleten heb heb ik het prima kunnen vinden. Uitzonderingen daarop lopen overal rond, wat dat betreft is Logica niet anders dan elke andere detacheerder. Als je er gaat werken moet je op dit moment gewoon zorgen voor een fatsoenlijk startsalaris en je niet laten ringeloren met "de volgende salarisronde trekken we het verschil wel recht". Boter bij de vis. Als je er al werkt en je bent het niet eens met je (gebrek aan) salarisverhoging, dan heb je maar 1 uitweg: weggaan, even ergens anders gaan werken, en (als ergens anders niet bevalt) opnieuw solliciteren bij Logica. Dan heb je weer de kans om over je salaris te onderhandelen.

Ik werk er al dik 10 jaar, over het algemeen met heel veel plezier, en da's ook zeker wat waard! Auto is behoorlijk geregeld, geen gekke dingen bij ziekte en zo, fatsoenlijke ziektekostenregeling (minder dan het geweest is, maar zeker beter dan dat ik het zelf zou moeten regelen). Ook de (niet-financiële) waardering is heel behoorlijk. Alleen dat salaris, he... ;)

Ik ben heel benieuwd wat "marktconform" dit keer inhoudt... ;) De afgelopen jaren had het management een wat beperkte markt. ;) Sterker nog: ze hielden/houden zich zelfs niet aan hun eigen richtlijnen/beloftes. Al moet ik zeker toegeven dat een belangrijk deel van de oorzaak daarvan in het Verenigd Koninkrijk ligt, en niet alleen maar in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Motrax schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:56:
[...]
Hier heb je gelijk in, ik had niet op de man moeten spelen. Maar ik erger mij aan het feit dat Bl4ckviper als haantje de voorste is bij het zwart maken van Logica (zie computable).

Tevens ben ik ook gewoon een werknemer bij Logica, geen management of communicatie functie ;).

Het is een schandalig feit dat men in de UK ons geen salarisverhoging toelaat in Juli. Zoals al eerder gezegd, toen Logica UK onder de maatstaven presteerde kregen zij toch wel hun verhoging. Ik wacht op oktober. Van nature ben ik een loyaal persoon, beide aan de klant als aan Logica. Maar zodra ik het gevoel hebt dat het niet wederzijds is dan neem zelfs ik ook mijn stappen. Ik word zowieso al kapotgespamd door recruiters en headhunters.

Niet te vergeten mensen, Logica heeft naar mijn mening een van de beste collega's ;). Voor mij is dat enorm veel waard. My 50ct om al de negativiteit te doorbreken :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

zoals al eerder gezegd is het een prima bedrijf wat betreft de werkzaamheden en de collega's! Met de meeste managers die ik in de loop der jaren versleten heb heb ik het prima kunnen vinden.
Ben geneigd te zeggen, was een prima bedrijf. Met de komst van Kieboom vind ik het er niet echt beter op geworden. Schuyt had toch meer oog voor de menselijke kant.
Voor de rest ben ik het wel met je eens. Leuke collega's, prima teammanagers en leuke opdrachten. Alleen ik kijk ook naar mijn persoonlijke verbeteringen. Te lang stil staan en aan het lijntje gehouden worden is niet goed.

Voor mij is het moment aangebroken dat ik me in elk geval op de arbeidsmarkt ga oriënteren. Afhankelijk van de uitkomsten, ga ik een keus maken om op te stappen of toch nog even oktober af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Mijn persoonlijke idee is dat Kieboom verder gaat waar Schuyt opgehouden is. Van de regen in de drup dus. Ze zaten/zitten beiden zwaar onder de Engelse plak en vonden/vinden het beiden erg moeilijk om daar onderuit te komen. Ik heb nog steeds het donkerbruine (volledig ononderbouwde) vermoeden dat Schuyt een te grote mond had naar boven en daarom "an offer he could not refuse" voor z'n kiezen gehad heeft. :( Paul was misschien niet het sterkste opperhoofd dat we ooit gehad hebben, maar je wist wel wat je aan 'm had. Hoewel ik het lang niet altijd eens ben geweest met Paul heb ik uit betrouwbare bron dat hij beslissingen nam naar wat hij dacht dat goed was voor het bedrijf en de werknemers. Bij Kieboom heb ik dat toch een stuk minder. Maar goed, die krijgt z'n moments of glory ook vast nog wel.

Same here. Af en toe een beetje rondkijken en weten wat je waard bent is sowieso goed, of het naar jouw idee nou goed gaat of niet. Alleen op dit moment voel ik toch een veel sterkere neiging om toe te happen als er iets lekkerders voorbij komt in vergelijking met zeg 4 jaar geleden. En ik moet zeggen dat het me alles meevalt, de markt is beter dan ik dacht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

zircondan schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:48:
[...]

Hier heb je gelijk in, ik had niet op de man moeten spelen. Maar ik erger mij aan het feit dat Bl4ckviper als haantje de voorste is bij het zwart maken van Logica (zie computable).

*knip*
Zie computable?? Ik heb daar niet gepost hoor.
Verder ben ik hier niet de enige die zo reageert.
zircondan schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:20:
*Knip*

Ik geef enkel mij mening en hier kan je het mee eens zijn of niet. En wat weet jij van mijn werktijden? Helemaal niets beetje rare opmerking.

En ik heb niet zomaar zitten jobhoppen dat had ik eerder proberen uit te leggen.

Excuses als mijn mening u zo stoort maar ik vertel enkel wat ik er van denk en wat mijn ervaringen waren toen ik werkzaam was bij Logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Parody schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:32:
Ik ben heel benieuwd wat "marktconform" dit keer inhoudt... ;) De afgelopen jaren had het management een wat beperkte markt. ;) Sterker nog: ze hielden/houden zich zelfs niet aan hun eigen richtlijnen/beloftes. Al moet ik zeker toegeven dat een belangrijk deel van de oorzaak daarvan in het Verenigd Koninkrijk ligt, en niet alleen maar in NL.
Daar zit hem nu net de kneep. Men heeft het over een "marktconforme salarisronde". Met andere woorden, gewoon een salarisronde omdat dat altijd in de markt gebeurt. Dat is iets anders dan het marktconform aanpassen van de salarissen... Een marktconforme salarisronde kan dus betekenen dat iedereen er 10 euro bij krijgt. Dan hebben ze aan de voorwaarden voldaan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
zircondan schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:48:
[...]

Niet te vergeten mensen, Logica heeft naar mijn mening een van de beste collega's ;). Voor mij is dat enorm veel waard. My 50ct om al de negativiteit te doorbreken :D!
Eh ja en wanneer zie je die collega's dan? Het is leuk om te weten dat er collega's zijn waar je goed mee kan opschieten, toen ik idle zat had ik ook goed contact met collega's maar zodra je op een klus zit heb je toch daar een team van "Collega's " waar je contact me hebt. Tenminste ik zie over het algemeen alleen mijn manager als ik bij de klant zit voor de rest zie ik niemand van logica, collega's van andere detacheerders heb ik wel goede contacten mee O-)

Het is bij logica gewoon heel simpel, vooraf harde afspraken op papier maken achteraf gebeurt er blijkbaar niets meer, bijvoorbeeld salaris, maar ook duur van de opdracht.

Maar logica is best een leuk bedrijf als je:
Geen probleem hebt met geen salarisverhoging.
Graag extra vrije tijd kwijt bent aan presentaties in de avonduren
Zelf bij de klant dingen wilt gaan regelen.

De opdrachten zijn over het algemeen best leuk maar hoeveel invloed heeft logica daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik zie een deel van mijn collega's toch best regelmatig, gewoon omdat een behoorlijk aantal bij dezelfde klant gedetacheerd zit hier in 't Zuiden (bij verschillende afdelingen).

En over die invloed die Logica op de opdrachten heeft - toch behoorlijk. Ik ben level 3 consultant en ik zie toch duidelijk dat Logica (of onze directe concurrent Cap Gemini hier bij de klant) als groter bedrijf de interessantere opdrachten binnen haalt. De kleinere bedrijven komen hier alleen als sub contractor binnen. Dat is toch zeker hier in 't zuiden des lands het geval. Ik weet niet hoe het in de randstad zit. Zo gauw je ervarener bent (en meer op key posities ingezet wilt worden bij klant organisatie), zit je m.i. toch beter bij een groter consultancy bedrijf.

Als ik al van baan wissel, dan zal ik niet meer voor een consultancy bedrijf kiezen (groot of klein) maar juist voor een vast bedrijf gaan werken. Maar op dit moment vind ik consultancy nog te leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:36
Iemand de nieuwe reactie van WK gelezen op Intranet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ja ik heb hem gelezen. Moet eerlijk zeggen dat er eigenlijk niets nieuws in staat behalve dan dat op 1 oktober er een marktconforme verhoging plaatsvindt.
Verder wacht ik gewoon de halfjaarcijfers af dan wordt er vast wat meer duidelijk.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik werk zelf niet (meer) bij Logica, maar bij een klein detacheringsbedrijf en ik lees deze discussie met verbazing moet ik zeggen. Een salaris in de detachering heeft een directe relatie met het tarief wat gefactureerd wordt aan de klant. Als je wilt dat salaris stijgt, dan zullen dus ook de tarieven moeten stijgen en daar zit nu net het probleem (en niet alleen bij Logica): de tarieven zijn alleen maar gedaald de afgelopen 2 jaar. Zo goed als alle grote bedrijven hebben de duimschroeven aangedraaid bij de leveranciers en de tarieven met 10% of meer verlaagd. Hoe je dan kunt denken dat je salaris "gewoon" kan stijgen snap ik echt niet. Mijn salaris is al 3 jaar bevroren. Daar ben ik niet blij mee, maar ik snap wel dat niet aan de ene kant de tarieven dalen en aan de andere kant mijn salaris zomaar kan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

CAFC1905 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:37:
Ik werk zelf niet (meer) bij Logica, maar bij een klein detacheringsbedrijf en ik lees deze discussie met verbazing moet ik zeggen. Een salaris in de detachering heeft een directe relatie met het tarief wat gefactureerd wordt aan de klant. Als je wilt dat salaris stijgt, dan zullen dus ook de tarieven moeten stijgen en daar zit nu net het probleem (en niet alleen bij Logica): de tarieven zijn alleen maar gedaald de afgelopen 2 jaar. Zo goed als alle grote bedrijven hebben de duimschroeven aangedraaid bij de leveranciers en de tarieven met 10% of meer verlaagd. Hoe je dan kunt denken dat je salaris "gewoon" kan stijgen snap ik echt niet. Mijn salaris is al 3 jaar bevroren. Daar ben ik niet blij mee, maar ik snap wel dat niet aan de ene kant de tarieven dalen en aan de andere kant mijn salaris zomaar kan stijgen.
En gelukkig is er geen ruimte meer voor de persoonlijke ontwikkeling, waarin duidelijk te zien is dat individuele tarieven wel degelijk gestegen zijn.

Als je mensen die groeien / promotie maken / hun tarief wel laten stijgen, niet kunt belonen omdat je een groep hebt die zodanig veel verdient dat ze hun eigen salaris incl 'overhead' nauwelijks terug kunnen verdienen kun je erop wachten dat ze dat ergens anders wel gaan halen. En hoe ga je die salarissen dan goedmaken?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
@CAFC1905:
Goed punt. Als je kijkt naar de uurtarieven van IT-ers over de afgelopen 10 jaar dan zie je een piek eind 2000, daarna een paar jaar met (soms kleine, soms forse) verlagingen. Vanaf 2004/2005 stabilisatie, maar wel op een niveau van 18% onder de piek van 5 jaar eerder.
In de periode 2006 t/m 2008 een bescheiden groei. In 2009 weer een daling van 5 a 10%. En sinds een half jaar weer stabilisatie met ruimte voor lichte groei bij de meer specialistische functies, vooral in de randstad.
Al met al zitten we qua uurtarieven nog steeds een procent of 15 onder het niveau van 10 jaar geleden.

(Ik moet er voor de eerlijkheid wel bij zeggen: het gekozen referentiepunt is het hoogtepunt van de .com bubble. Je vergelijkt dus de piek van de toenmalige cyclus met de bodem van de huidige. Maar voor de illustratie is het wel aardig zo.)

Kijk ik naar de andere kant van het plaatje: de salarissen zijn intussen wel een heel stukje gestegen. Ook al heb je een paar jaar loonstop meegemaakt in 2002/2003 en nu de afgelopen 2 jaar, in totaal zit er toch gauw 15 a 20% collectieve stijging in.
De structurele ontwikkeling is dus dat de marge van de detacheerder onder druk staat. Deze wordt dus gedwongen om slanker en efficienter te worden. En dat is precies wat Logica heeft gedaan met de reorganisatie van 2009.

Je kunt je overigens afvragen of het eenvoudige time&material business model in de toekomst wel bestaansrecht zal blijven hebben bij de grote IT dienstverleners. Hoe hard ze ook hun best doen om de kosten laag te houden, die zullen altijd hoger zijn dan bij kleine detacheerders.

Ik vermoed dat SLA's, outsourcing en offshoring over 10 jaar het speelveld van de grote jongens vormen. Detachering van goede techneuten op uur/factuur basis zal steeds meer het domein worden van allerlei kleine organisaties, zowel met intern personeel als met ZZP'ers. Beantwoordt aan de prijsdruk vanuit de markt (de klanten in westerse landen moeten op de centen letten vanwege Aziatische concurrentie) en aan de salariswensen van de structureel schaarse IT-ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Als je ziet wat er bruto verdient wordt in detachering valt daar nog best wel wat in te verdienen hoor, ik weet meestal wel wat mijn tarrief is.
Alleen zal je slimmer moeten besparen en dan voornamelijk op overhead.
De top zal dus moeten slinken dat is de groep die zelf niets opleverd en die wel het meeste kost.

Grote detacheerders kunnen ook met hun leveranciers ( ziektekosten/leasen ed ) ook betere afspraken maken dan kleine bedrijven, maar dan moet je dat wel willen.

En zolang ze nog geld genoeg hebben om hele zalen / centra af te huren om een presentatie te geven die ze ook gewoon kunnen rondmailen moet er nog geld genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
J2pc schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:11:
[...]

En gelukkig is er geen ruimte meer voor de persoonlijke ontwikkeling, waarin duidelijk te zien is dat individuele tarieven wel degelijk gestegen zijn.

Als je mensen die groeien / promotie maken / hun tarief wel laten stijgen, niet kunt belonen omdat je een groep hebt die zodanig veel verdient dat ze hun eigen salaris incl 'overhead' nauwelijks terug kunnen verdienen kun je erop wachten dat ze dat ergens anders wel gaan halen. En hoe ga je die salarissen dan goedmaken?
Da's gewoon het nadeel van werken bij de grote detacheerders, daar valt nauwelijks iets te regelen op individueel niveau. Dat kan ook zo zijn voordelen hebben, maar als je er bovenuit steekt trek je daar nauwelijks profijt van. Bij kleine detacheerders kun je wat makkelijker individuele afspraken maken, al wil ik absoluut niet zeggen dat werken bij kleine detacheerders per definitie beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

CAFC1905 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:37:
Een salaris in de detachering heeft een directe relatie met het tarief wat gefactureerd wordt aan de klant. Als je wilt dat salaris stijgt, dan zullen dus ook de tarieven moeten stijgen en daar zit nu net het probleem (en niet alleen bij Logica): de tarieven zijn alleen maar gedaald de afgelopen 2 jaar.
Da's anders niet wat je vanuit logica te horen krijgt als het de andere kant op gaat. Er is de laatste 3 jaar mede door mijn eigen inspanning een behoorlijke stijging van mijn tarief geweest (20%) , waarbij ik jouw argument eens omgekeerd heb gebruikt, en daarop werd mij expliciet te verstaan gegeven dat die relatie NIET bestaat als het gaat om prestatie&tarief versus beloning.

Als er kosten bespaard moeten worden als gevolg van gedaalde tarieven lijkt het me beter Slot Keesomlaan wat in te dikken. Twee spreadsheet-lakeien a 300k minder zorgt voor naast een gezondere ORR ook voor 600k/6000 werknemers = 100 Euri inflatiecorrectie voor het plebs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Tja, de vraag is ook in hoeverre je een directe koppeling tussen je persoonlijke omzet en je salaris moet willen.

Ten eerste is het alleen voor de detacheringsmarkt van toepassing. Logica presenteert zich nog altijd als een full service bedrijf waarin T&M slechts 1 van de vele business models is.

Ten tweede is een stuk ontkoppeling tussen omzet en loon misschien wel de voornaamste reden dat mensen in loondienst willen werken. Gaat je omzet in een slechte markt 20% achteruit, krijg je gewoon hetzelfde salaris als een jaar eerder. Ga je een week op cursus, of ben je een week ziek, je krijgt hetzelfde salaris als de vorige maand. Als die stabiliteit niet zoveel voor je betekent dan ben je waarschijnlijk beter af als freelancer of op een andere manier ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
peter00 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:29:
Da's anders niet wat je vanuit logica te horen krijgt als het de andere kant op gaat.
Uiteraard niet, dan is het makkelijker om met een of ander lulverhaal te komen.
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:26:
Ten eerste is het alleen voor de detacheringsmarkt van toepassing. Logica presenteert zich nog altijd als een full service bedrijf waarin T&M slechts 1 van de vele business models is.
Oneens. Logica is verworden tot een warmvleesverhuurder. Ik zie steeds meer onderdelen verkocht of gereorganiseerd worden die niet dat model hebben (BPO,OS, Payroll), terwijl de communicatie rondom bijvoorbeeld SAP raamcontracten ongeveer de helft beslaat van de global staff announcement van vanmorgen.
t_captain schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:26:
Ten tweede is een stuk ontkoppeling tussen omzet en loon misschien wel de voornaamste reden dat mensen in loondienst willen werken. Gaat je omzet in een slechte markt 20% achteruit, krijg je gewoon hetzelfde salaris als een jaar eerder. Ga je een week op cursus, of ben je een week ziek, je krijgt hetzelfde salaris als de vorige maand. Als die stabiliteit niet zoveel voor je betekent dan ben je waarschijnlijk beter af als freelancer of op een andere manier ondernemer.
eens. dat is inderdaad een belangrijke reden om bij een detacheerder te werken. Ik vind echter dat er best een relatie mag zijn tussen winst en beloning. de ORR is er al voor de dekking van de verzekering en de overhead. Alles bovenop de ORR, aka " winst" mag wat mij betreft de consultant van mee profiteren en niet alleen de aandeelhouder.

OT: een week op cursus? welk jaar was dat ??? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat werknemers die graag in de detachering werken voor zichzelf de keuze moeten maken in hoeverre ze willen meedelen in het omzetrisico.

Je hebt twee uitersten: 100%, dus freelancen en 0% dus ergens bij een detacheerder in dienst tegen een vast salaris.
Daartussen zitten nog de "kleine" omzetbonussen (zoals Sogeti die heeft/had, zat ergens tussen de 150 en 200 euro per maand als je billable was), en de "grote" omzetbonussen (Bergler&Co, TMC etc) waar typisch een kwart tot de helft van je loon omzetafhankelijk is.

OT: het jaar was 2007, en opnieuw in 2008 en nog een keer in 2009. Alledrie voor Logica. In '07 een soft skills training, in '08 en '09 trainingen voor een specifiek pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

t_captain schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:07:
Ik denk dat werknemers die graag in de detachering werken voor zichzelf de keuze moeten maken in hoeverre ze willen meedelen in het omzetrisico.

Je hebt twee uitersten: 100%, dus freelancen en 0% dus ergens bij een detacheerder in dienst tegen een vast salaris.
Daartussen zitten nog de "kleine" omzetbonussen (zoals Sogeti die heeft/had, zat ergens tussen de 150 en 200 euro per maand als je billable was), en de "grote" omzetbonussen (Bergler&Co, TMC etc) waar typisch een kwart tot de helft van je loon omzetafhankelijk is.

OT: het jaar was 2007, en opnieuw in 2008 en nog een keer in 2009. Alledrie voor Logica. In '07 een soft skills training, in '08 en '09 trainingen voor een specifiek pakket.
08 en 09 soms nodig voor je inzet? Misschien zelfs betaald door de klant? Toen heb ik ook een week cursus gehad ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Wow... Dan heb jij voor elkaar gekregen wat bij ons al jaren niet mag! :( Tenzij je idle bent, natuurlijk. Ik baal al jaren dat ik al die tijd billable geweest ben. ;) Wel frustrerend dat de ervaring is dat alles in eigen tijd mag, en het mag niets kosten... Stel je toch voor dat je investeert in billable collega's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Collega's,

Hebben jullie ook, indien deze level change ter sprake is gekomen tijdens jullie jaarlijks review, een brief mbt "je nieuwe inschaling" mogen ontvangen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Nieuwe inschaling heb ik niets over gelezen. Wel dat m'n level omhoog gegaan is. Uiteraard zit daar (nog) geen financiële consequentie aan vast. Heb je die brief recentelijk ontvangen? Anders kan het zijn dat-ie thuis nog op de mat ligt. Vakantie en zo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
J2pc schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:59:
[...]

08 en 09 soms nodig voor je inzet?
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parody schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:07:
Nieuwe inschaling heb ik niets over gelezen. Wel dat m'n level omhoog gegaan is.
Nieuwe inschaling: formele bevestiging per brief dat je een level omhoog bent gegaan, bedoel ik.
Vandaag ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
t_captain schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:07:
En deze trainingen waren alle 3 onder werktijd en betaald door logica? Of was het zo dat je de soft skills training grotendeels in eigen tijd mocht doen en de klant de andere 2 betaalde.

Ik weet niet hoe het met de rest van de logicanen hier op tweakers zit maar mij gaan ze voorlopig niet zien op meetings. Een presentatie mogen ze van mij gewoon doormailen en als ik met collega's wil eten ga ik wel naar een goed restaurant en geen el'cheapo take-away troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:22:
Beste Collega's,

Hebben jullie ook, indien deze level change ter sprake is gekomen tijdens jullie jaarlijks review, een brief mbt "je nieuwe inschaling" mogen ontvangen?
jep, vrij kort na m'n review de bevestiging gekregen dat ik lvl 2 (experienced software engineer) ben geworden.

[ Voor 15% gewijzigd door J2pc op 21-07-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Shadowhawk00 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:47:
[...]
En deze trainingen waren alle 3 onder werktijd en betaald door logica? Of was het zo dat je de soft skills training grotendeels in eigen tijd mocht doen en de klant de andere 2 betaalde.
Alledrie gewoon in de tijd van de baas.

Wie een training betaalt, Logica of haar klant, zou voor een consultant eigenlijk niets moeten uitmaken. In mijn geval ging het ook niet om detacheringsinzetten maar FP projecten. Dan is dus de vraag of de training wordt belast aan de BU of aan het project. Zolang ik niet de projectmanager ben en niet de director van de BU, vind ik dat niet zo'n interessant vraagstuk :)
Ik weet niet hoe het met de rest van de logicanen hier op tweakers zit maar mij gaan ze voorlopig niet zien op meetings. Een presentatie mogen ze van mij gewoon doormailen en als ik met collega's wil eten ga ik wel naar een goed restaurant en geen el'cheapo take-away troep.
In mijn Logica dagen vond ik de meetings altijd wel gezellig. Zeker toen ik bij een BU in mijn woonplaats zat, was ik vaste bezoeker. Je spreekt weer eens de collega's waarmee je in een vorig project hebt samengewerkt, je manager, je secretaresse. Later ben ik getransferd naar een andere BU met vestigingsplaats 90km verderop. Toen kwam ik vanwege een drukke agenda en de extra reistijd wat minder vaak aan meetings toe, maar eigenlijk heb ik dat toch wel gemist.

Als de catering van El Cheapo je niet bevalt, misschien een voorstel doen om voortaan bij El Bueno te bestellen ;)

Ik vind de toon op dit forum (en de reakties onder het Computable artikel etc) wel erg negatief geworden.

Ik ben het ermee eens dat Logica wel wat heeft ingeboet als favoriete werkgever.
Voor mij was een belangrijk punt het verminderen van de lokale autonomie van BU's, waar een director alles kon regelen en de lijnen dus heel kort waren. Tegenwoordig moet alles via Amstelveen en dat lijkt weer een doorgeefluik van Londen. Jammer.
En als tweede was ik gaandeweg minder tevreden over het salaris. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn de afgelopen jaren wat uitgekleed maar vormen in vergelijking met de markt nog steeds een prima pakket. Alleen ben ik persoonlijk steeds meer gaan vinden dat er geen substituut bestaat voor brutoloon. En dan ben je bij Logica misschien niet op de beste plek.

Dat gezegd hebbende, Logica is echt wel een leuk en leerzaam bedrijf geweest om voor te werken. Als ik vandaag in dezelfde schoenen stond als toen ik er begon, zou ik misschien wel opnieuw voor Logica kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
J2pc schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:51:
[...]

jep, vrij kort na m'n review de bevestiging gekregen dat ik lvl 2 (experienced software engineer) ben geworden.
Proficiat.

Dat betreft overigens je PMS level. Nu nog een level 2 inzet en dan ben je ook OMS level 2. Salarisschalen zijn gekoppeld aan OMS.

Nu is de stap van OMS functie "software engineer" naar "experienced software engineer" een kleine stap omdat je in hoofdlijnen hetzelfde werk kan blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:22:
Beste Collega's,

Begin mei gesprek gehad en de dag erna een screenshot ontvangen van mijn manager (Career level naar 2 in PMS), echter nog geen formele brief en ePMS is tevens ook nog niet geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Blijkbaar worden reacties op het blog gelezen, dit vond ik ook verrassend, dus reageren is niet helemaal hetzelfde als tegen een muur praten.
Of er meer mee gedaan wordt dan alleen lezen kan ik op dit moment geen uitspraken over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:30:
[...]
Dat betreft overigens je PMS level. Nu nog een level 2 inzet en dan ben je ook OMS level 2. Salarisschalen zijn gekoppeld aan OMS.
Ik ben ook in OMS level 3, maar werk nog ruim onder de level 3 salarisschaal. Die koppeling is dus niet keihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Same here. Ben benieuwd wanneer ze dat recht gaan trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Parody schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:42:
Same here. Ben benieuwd wanneer ze dat recht gaan trekken...
Nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Die kans zit er best in, ja... :( Ik ga ook zeker niet lang afwachten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezien dat veel collega's nevenactiviteiten verrichten, zoals bijvoorbeeld webdesign voor je eigen bedrijfje, iemand hier?
Heb je formeel toestemming gevraagd en gekregen rondom je nevenactiviteiten en eventuele concurrentie (gezien Logica zich niet op MKB bedrijven richt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Ik doe nog wat betaald fotografie werk, maar daar heb ik geen toestemming voor gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 07:58:
Ik heb gezien dat veel collega's nevenactiviteiten verrichten, zoals bijvoorbeeld webdesign voor je eigen bedrijfje, iemand hier?
Heb je formeel toestemming gevraagd en gekregen rondom je nevenactiviteiten en eventuele concurrentie (gezien Logica zich niet op MKB bedrijven richt)?
Natuurlijk weet ik niet alle contract regels uit mijn hoofd, maar volgens mij is dit officieel niet de bedoeling, met als rede dat je je niet 100% geeft voor Logica. Echt Correct me if I'm wrong.
Niet dat ik het ooit heb meegemaakt dat er problemen van worden gemaakt als dit gebeurd. De directe managers
wisten hier dan meestal wel van (of er een officiele toestemming voor was weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Je mag nevenactiviteiten doen zolang je toestemming hebt of ze niet conflicteren met het belang van logica.
Gewoon op papier toestemming vragen.

Ik heb gehoord van een manager dat ze het in october willen rechttrekken. Daarbij ook gewoon verteld dat ik het geloof zodra ik het zie en niet eerder.

[ Voor 34% gewijzigd door Shadowhawk00 op 22-07-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Shadowhawk00 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:44:
Je mag nevenactiviteiten doen zolang je toestemming hebt of ze niet conflicteren met het belang van logica.
Gewoon op papier toestemming vragen.
Het ligt eraan wat je doet. Als je fotografeert of catering doet ofzo dan is toestemming vragen eigenlijk niet echt nodig, dat zijn activiteiten waarin Logica niets doet. Als je iets doet wat met IT dienstverlening heeft te maken (dus ook webdesign/ontwikkeling) dan ben je formeel verplicht om dat te melden en om toestemming te vragen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Gewoon even met je manager overleggen. Officieel moet je toestemming vragen, maar in de praktijk heb je best kans dat de manager "wat niet weet, wat niet deert" als oplossing geeft. :) Zolang het niet conflicteert met je Logica-werkzaamheden (en daar ben je dus zelf heel erg bij!) is er normaal gesproken geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:14:
[...]

Het ligt eraan wat je doet. Als je fotografeert of catering doet ofzo dan is toestemming vragen eigenlijk niet echt nodig, dat zijn activiteiten waarin Logica niets doet. Als je iets doet wat met IT dienstverlening heeft te maken (dus ook webdesign/ontwikkeling) dan ben je formeel verplicht om dat te melden en om toestemming te vragen.
Belang van logica is heel ruim te interpreteren. Catering kan conflicteren als je daardoor de dag later minder scherp bent en dus minder effectief bent. Als logica het niets interreseert zal je die toestemming zo krijgen en hebben ze tenminste later niets om mee te slaan als ze je kwijt willen.

Princiepe van "Cover your own ass"

Of zorgen dat het nooit te bewijzen is dat je betaalde nevenactiviteiten doet kan natuurlijk ook.

Maar gewoon vragen is het veiligste dan kunnen ze achteraf nooit klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:03:
[...]

Belang van logica is heel ruim te interpreteren. Catering kan conflicteren als je daardoor de dag later minder scherp bent en dus minder effectief bent.
Dat geld ook voor hobby's, sporten en andere vrije tijds bestedingen. Ik heb collega's die gehandicapt rondstrompelen door voetbal en ik heb ook wel 's met iemand gewerkt die met een enorme kegel op kantoor kwam of met mensen die zich door de dag heen met red bull op de been hielden omdat ze flink hadden zitten gamen de avond ervoor.

Scherp op je werk verschijnen is iets waar je hoe dan ook zelf voor verantwoordelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Wijnands schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:23:
Scherp op je werk verschijnen is iets waar je hoe dan ook zelf voor verantwoordelijk bent.
Dat geldt natuurlijk niet alleen voor Logica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Edjaaah schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:55:
[...]

Dat geldt natuurlijk niet alleen voor Logica ;)
Nee, uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:23:
[...]

Dat geld ook voor hobby's, sporten en andere vrije tijds bestedingen. Ik heb collega's die gehandicapt rondstrompelen door voetbal en ik heb ook wel 's met iemand gewerkt die met een enorme kegel op kantoor kwam of met mensen die zich door de dag heen met red bull op de been hielden omdat ze flink hadden zitten gamen de avond ervoor.

Ben ik ook helemaal met je eens.
Het is alleen handig om op papier te hebben dat logica er geen probleem mee heeft. Gewoon in het geval dat. Niemand kan in de toekomst kijken en als de economie opeens inzakt en je zit op de bank wil je gewoon dat je werkgever geen dingen heeft tegen je. Geld overigens voor elke werkgever natuurlijk niet alleen voor uitzendbureaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:41
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben bij Logica België?
Ik ben gecontacteerd door een recruiter, maar als ik dit topic even snel doorlees, klinkt het niet echt bemoedigend.
Ik veronderstel dat het meeste hier echter over Logica Nederland gaat en de situatie kan mogelijks anders zijn in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb geen ervaring bij Logica Belgie maar ik spreek wel regelmatig een collega van daar. De situatie is zeker anders bij de zuiderburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Jeetje, wat dapper dat ze een omzet daling van 15% toch als goed nieuws proberen te verkopen..

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
En nog even geduld voor het 'slechte' nieuws over de salarisronde. Het NL MT moet eerst het potje onderling nog verdelen.

Te koop: Logica Benelux!

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:28
Donde schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:59:
En nog even geduld voor het 'slechte' nieuws over de salarisronde. Het NL MT moet eerst het potje onderling nog verdelen.

Te koop: Logica Benelux!
Het onderstaande artikel zeg genoeg over de toekomst van Logica NL en de salarisverhogingen.

http://www.computable.nl/...gica-nederland-dwars.html

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
MrFX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:33:
[...]

Het onderstaande artikel zeg genoeg over de toekomst van Logica NL en de salarisverhogingen.

http://www.computable.nl/...gica-nederland-dwars.html
Artikel was al bekend bij mij.

We zullen het wel merken als het een leegloop wordt van ervaren consultants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb zojuist de webcast van Andy beluisterd. Het verhaal was redelijk interessant, het vragen halfuurtje was veel interessanter. Ik zou iedereen toch aanraden om, zodra het online staat, in ieder geval dat stuk 's even te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Ook ik heb de webcast en een deel van de vragenronde gehoord. Ik vond de webcast, net als al Andy z'n presentaties, erg sterk. Ik ben blij dat hij zich niet negatief heeft uitgelaten over de Benelux en dat hij bevestigd heeft dat het NL MT bezig is met het kijken naar salarisruimte in oktober.

Waar ik zowel als medewerker en aandeelhouder erg blij mee ben is dat ze veel schulden hebben afgelost en dat de koopadviezen omtrent het aandeel positief gestemd zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Edjaaah op 07-08-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ook op Computable: een artikel (http://www.computable.nl/...-320-man-in-halfjaar.html) dat het personeelsbestand van Logica Benelux (= voornamelijk NL) met 320 man is gekrompen in H1 2010. Ook de concurrenten staan allemaal in de min qua personeelsbestand. Bij elkaar opgeteld 2000 man minder.

Toch is mijn gevoel niet dat er minder IT-ers aan het werk zijn dan een half jaar geleden en er 2000 extra werklozen zijn bijgekomen in deze groep van voornamelijk HBO/WO opgeleide IT-ers. Integendeel, het aantal IT vacatures is behoorlijk gestegen en ook de algemene werkloosheid loopt al sinds februari heel licht terug.

Waar blijven dan al die mensen? Mijn gok is dat het grootste deel van deze 2000 mensen op vaste plekken is gaan werken i.p.v. in de consultancy, naar kleine detacheerders overgestapt of voor zichzelf begonnen. In het licht van een aantrekkende arbeidsmarkt moeten Logica en haar concurrenten zich wel afvragen hoe ze aan de gewenste aantallen nieuwe mensen komen want die ene 2000 komen vermoedelijk niet meer terug. Veel andere ervaren IT-ers hebben op een eerder punt in hun loopbaan besloten om niet bij een grote consultancy/detacheringstoko te gaan werken. Of ze werken al bij zo'n bedrijf.

Ga je dan helemaal op schoolverlaters en juniors richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

t_captain schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:58:
<>
Ga je dan helemaal op schoolverlaters en juniors richten?
Dat is idd een probleem wat al even speelt, bij alle partijen denk ik. Volgend probleem is dat die juniors ook coaching nodig hebben van mediors, maar als er daar te weinig van zijn ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik had het inderdaad niet over Logica in het bijzonder, maar over de hele groep Atos/Logica/Cap/Getronics die allemaal hetzelfde beeld laten zien qua personeelsverloop en waarvan de aantallen in het Computable artikel stonden.

Misschien komen er gouden tijden aan voor ZZP-ers wanneer de grote detacheerders te weinig seniors meer op de loonlijst hebben en dus veel vaker subco's moeten gaan inkopen (wishful thinking) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

kom jongens, wat denken jullie nou? Over een jaar, als de markt weer aantrekt, worden de "dure landen" helemaal uitgekleed ten gunste van outsourcing, onder het mom van "er is helemaal geen ervaren personeel in west europa te krijgen door de vergrijzing" of ook zo'n mooie: "te oud", hetgeen een eufemisme is voor te duur. Ben je boven de 40 en zit je in de ict? Tough luck!

In die kernwapenbezittende armekindertjeslanden wordt nog bij de konijnen af gefokt en is arbeid dus jong (lees goedkoop). Het verloop ook gelukkig, hetgeen de klant gaat merken. Er is dus hoop voor kleine bedrijven zonder een volslagen uit de hand gelopen ORR met ècht hart voor de klant. De klant moet alleen accepteren dat ze zaken doen met meer kleintjes ipv één grote.

Let op mijn woorden, binnen drie tot vijf jaar worden de icters geimporteerd uit India, Mogen ze hier voor een habbekrats werken. Niks offshoring. INshoring wordt het nieuwe werken. Het erge is, ik doe er zelf aan mee...ik werk die scenario's zelf uit en implementeer ze. Ik kan je zo voorrekenen dat het goedkoper is een blik Indiërs in een hotel te plempen voor drie maanden, dan om een snel ingewerkte ict-er die nederlands spreekt op een klus te zetten.

Niks richten op schoolverlaters. Die zouden trouwens ook wel knettergek zijn om nu nog een baan in de IT te accepteren.

Ik hou me maar vast aan die 1.5p verhoging van het dividend, die ik wel bijgeschreven zie worden. Ik geloof er geen ruk van dat ik dit jaar prijscompensatie krijg via mn salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Hoe gaat men bij een bedrijf zoals Logica om met een situatie waarbij je bijvoorbeeld geen ICT studie hebt gedaan maar wel een jarenlang ICT ervaring door zelfstudie? Heeft dat enige waarde? Kijkt men naar wat je kan of kijkt men alleen naar certificaten/diploma's?

2. Stel je gaat in dienst bij Logica, kun je dan bijvoorbeeld aangeven dat je alleen maar wilt werken in bijvoorbeeld 40KM van je woonplaats? Of kun je dan verplicht ook naar verre plaatsen worden gestuurd?
Ik lees namelijk dat je in principe kan weigeren, maar te vaak weigeren is ook weer niet goed (logisch uiteraard). Maar als je het gewoon van te voren aangeeft, kan dat dan?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:48:
1. Hoe gaat men bij een bedrijf zoals Logica om met een situatie waarbij je bijvoorbeeld geen ICT studie hebt gedaan maar wel een jarenlang ICT ervaring door zelfstudie? Heeft dat enige waarde? Kijkt men naar wat je kan of kijkt men alleen naar certificaten/diploma's?

2. Stel je gaat in dienst bij Logica, kun je dan bijvoorbeeld aangeven dat je alleen maar wilt werken in bijvoorbeeld 40KM van je woonplaats? Of kun je dan verplicht ook naar verre plaatsen worden gestuurd?
Ik lees namelijk dat je in principe kan weigeren, maar te vaak weigeren is ook weer niet goed (logisch uiteraard). Maar als je het gewoon van te voren aangeeft, kan dat dan?
1. Logica kijkt voor het aannemen en inschalen naar zowel opleiding als werkervaring, dus niet alleen maar naar diploma's. Wel is er een minimumeis dat je een HBO of universitaire opleiding hebt afgerond. Hoeft niet per se in de IT te zijn, maar het liefst wel iets relevants (zoals techniek, informatica, wiskunde, bedrijfskunde, economie).

2. Ik denk niet dat ze een maximale reisafstand gaan vastleggen in je contract. De norm is dat er boven de anderhalf uur reistijd "iets" gedaan kan worden. Een andere inzet, een hotel, minder dan 40 uur bij de klant, alles in overleg.
De reistijd hangt natuurlijk ook van de economische situatie af en van het vakgebied waarin je actief bent. Zit je in iets algemeens als software engineering dan zijn er in elke regio meestal wel klussen, maar bij de meer specialistische domeinen zijn de consultants en de projecten wat dunner gezaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:48:
Uiteraard heeft het waarde. Wat ik begrijp is dat je soweiso een hbo/wo opleiding voltooid moet hebben, maar daarnaast is ervaring natuurlijk het belangrijkste. Persoonlijk heb ik ook een totale niet-ict studie achter de rug, maar ben ik 5 jaar geleden ook gewoon in dienst kunnen komen.
Mocht je meer details willen, dm me maar, dat ga ik hier verder niet wegzetten ;)
Heel afhankelijk van je woonplaats. De insteek is om je sowieso in de buurt van je woonplaats te detacheren, maar voor sommige woonplaatsen is dat lastiger dan voor andere woonplaatsen.
En alles natuurlijk afhankelijk van de situatie. In overleg kun je natuurlijk altijd een opdracht niet aannemen, maar dat is meer voor iedereen persoonlijk. Reistijd is overigens wel een valide reden om een opdracht niet aan te nemen.
Aan de andere kant, zoals een oud-manager bij PinkRoccade ooit tegen me zei.. als je niet wil reizen, moet je niet de detachering in gaan.
Dat gezegd hebbende, heeft Logica een aantal jaar geleden wel een hele wervings-campagne gebaseerd op de vele projecten die we ook in-huis doen en die je op een vaste (flex) plek op kantoor kunt uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
avotar schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 06:44:
[...]

Mocht je meer details willen, dm me maar, dat ga ik hier verder niet wegzetten ;)
Wel eerlijk verdelen als je die 2750 euro krijgt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ik hou me maar vast aan die 1.5p verhoging van het dividend, die ik wel bijgeschreven zie worden. Ik geloof er geen ruk van dat ik dit jaar prijscompensatie krijg via mn salaris.
Dit heb ik ook zo ongeveer letterlijk gepost op het blog van andy, die post is toevallig niet meer te vinden, waarna ik nog een telefoontje kreeg van iemand van NL management die aangaf dat ze daar toch wel van geschrokken waren ( misschien tijd voor een cursus verwachtingsmanagement ) en dat ze echt wel salaris gingen verhogen in october. Zelfde reactie, eerst zien dan geloven, was hij denk ik niet blij mee maar goed blijkbaar komt je punt alleen aan met grof geschut.

Icters importeren wordt lastig aangezien ze dan moeten aantonen dat ze geen geschikte mensen hier kunnen vinden, en als er dan genoeg bij het arbeidsbureau lopen en je geen vacatures geplaatst hebt legt dat toch lastig uit :P

@Kev0, je kan het aangeven maar als er geen werk is in die regio en verder weg wel tja, en 1.5 uur enkele reis vinden ze dat ze van je mogen verwachten. Dat er iets gedaan wordt roepen ze wel maar ik ken collega's die het via de klant moesten regelen dat ze van een opdracht gingen waarvoor bijna 5 uur per dag gereden moest worden. Altijd vooraf op papier regelen managers weten ook heel goed dat een intake beinvloeden door consultants vrij simpel is >:)
Opdracht weigeren zal wel kunnen maar 1.5 uur enkele reis is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hier toch even op inhaken, 1,5 uur enkele reis is ver boven 'normaal'.
Onder het motto '...naar alle redelijkheid...'
óf
'wat is normaal binnen detachering'
Is 1 uur enkele reis 'normaal'

Je moet zelf gewoon afspraken maken met je manager waar je het mee eens bent.
Buiten dat hoort reizen gewoon bij detachering.

Als ze je vanuit Maastricht naar Amsterdam willen sturen kan dat, maar laat ze dan ook een dik tarief uitonderhandelen zodat de reistijd gecompenseerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:49:
[...]

Wel eerlijk verdelen als je die 2750 euro krijgt... ;)
Lol... daar was het me niet voor bedoeld overigens ;)
Wilde meer zeggen dat je als fysiotherapeut of met een andere volslagen non-IT achtergrond ook in de IT kan. 8)
niet dat ik fysiotherapeut ben :D
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:11:
[...]

Opdracht weigeren zal wel kunnen maar 1.5 uur enkele reis is normaal.
Voor mij wel.. maar was het "formeel" niet zo dat het 1 uur was?

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 10-08-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb met fysiotherapeuten gewerkt, ook met mensen met lucht- en ruimtevaart techniek. In een masterclass gezet met een leraar aardrijkskunde.

Als je eenmaal een aantal jaren relevante werkervaring hebt is je diploma toch niet meer zo relevant, het laat alleen zien dat je minstens HBO denkniveau heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:36:
Ik heb met fysiotherapeuten gewerkt, ook met mensen met lucht- en ruimtevaart techniek. In een masterclass gezet met een leraar aardrijkskunde.

Als je eenmaal een aantal jaren relevante werkervaring hebt is je diploma toch niet meer zo relevant, het laat alleen zien dat je minstens HBO denkniveau heeft.
wil ik wel even nuanceren. Ja, werkervaring is belangrijk, Ja, diploma geeft alleen aan dat je een bepaald denknivo kunt bereiken, maarrr....

...het is wel degelijk van belang welke richting. Alfa's hebben een structureel andere manier van benaderen dan beta's. Aangezien we in onze beroepsgroep meer aan beta-vaardigheden hebben (logica) , is niet iedere WO-er of HBO-er geschikt. In het verleden heb ik wel eens sollicitaties gehad van een meubelmaker met een paar pc's thuis. "Die leek het wel leuk iets in de automatisering te doen" . Ik vind fysiotherapeuten en leraren aardrijkskunde op het randje eerlijk gezegd.
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:11:
[...]
Icters importeren wordt lastig aangezien ze dan moeten aantonen dat ze geen geschikte mensen hier kunnen vinden, en als er dan genoeg bij het arbeidsbureau lopen en je geen vacatures geplaatst hebt legt dat toch lastig uit :P
het is de praktijk kerel. Zoals ik al schrijf, ik werk daar nu al aan. En het is zoooooo simpel aan te tonen dat een local niet geschikt is. Wat Indiers bijvoorbeeld ook doen : opleuken van hun CV tot het ongeloofwaardige aan toe. Is een nationale sport lijkt het wel. Maar ze komen dr wel mooi mee weg iedere keer, als ze niet voldoen worden ze vervangen door een ander, eventueel tijdelijk met een tweede voor de prijs van 1. Voor twee a drie maal jouw uurtarief. Per dag.

[ Voor 28% gewijzigd door peter00 op 10-08-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ook dat veranderd toch wel iets. Een aantal jaren geleden had je voor 1 nederlander 10 indianen, nu schijn je voor hetzelfde geld er nog maar 6 te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

klopt. niet alleen het verloop is groot, ook de arbeidsinflatie. India doet bijvoorbeeld al aan uitbesteding naar Vietnam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:07
Gister te horen gekregen dat Logica mij een aanbod wil doen :D
Donderdagochtend op gesprek (in Arnhem) en dan maar eens horen wat ze me bieden :D

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:34:
[...]

wil ik wel even nuanceren. Ja, werkervaring is belangrijk, Ja, diploma geeft alleen aan dat je een bepaald denknivo kunt bereiken, maarrr....

...het is wel degelijk van belang welke richting. Alfa's hebben een structureel andere manier van benaderen dan beta's. Aangezien we in onze beroepsgroep meer aan beta-vaardigheden hebben (logica) , is niet iedere WO-er of HBO-er geschikt. In het verleden heb ik wel eens sollicitaties gehad van een meubelmaker met een paar pc's thuis. "Die leek het wel leuk iets in de automatisering te doen" . Ik vind fysiotherapeuten en leraren aardrijkskunde op het randje eerlijk gezegd.
Meh.. het is mijn persoonlijke ervaring dat een hoop beta's wel een beetje alpha kunnen gebruiken.. en ik geef toe, ik ben meer alpha dan beta.... maar het doet heel weinig af aan mijn inzetbaarheid of populariteit... integendeel zelfs...
Je hebt vogels van allerlei plumage nodig (hoorde ik op de radio van de week, ik geef het toe, maar het is een mooie om hier te gebruiken :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

avotar schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:37:
[...]
<>
Je hebt vogels van allerlei plumage nodig (hoorde ik op de radio van de week, ik geef het toe, maar het is een mooie om hier te gebruiken :D )
zeker, kijk ook naar de rollen van Belkin. Echter zie ik toch meer 'systeem denkers' als biologen dan echte alpha's (leterren bijv) rondlopen. Maar het heeft uiteindelijk toch met denkniveau te maken vanaf een bepaald punt in je carrière, alpha of beta.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 3 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.