Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 43 Laatste
Acties:
  • 428.170 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:14
peter00 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:07:
klopt. niet alleen het verloop is groot, ook de arbeidsinflatie. India doet bijvoorbeeld al aan uitbesteding naar Vietnam
Doet me aan een Dilbert denken waarin ze werk naar Elbonia hadden gebracht en wat uiteindelijk weer bij henzelf was gekomen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik heb van dichtbij meegemaakt dat er officiële waarschuwingen zijn gegeven aan mensen die geen 1,5 uur enkele reis wilde reizen. Ook is die 1,5 uur exclusief files, dus Eindhoven-Amsterdam of Den Haag-Zwolle is gewoon verplicht.

Andy heeft ook in zijn call laten weten dat ze in Amstelveen hard bezig zijn met rekenen. Daarbij liet hij wel weten dat de focus op de lagere salarissen zal liggen, omdat daar de impact en noodzaak het hoogst is.

Qua opleiding is het niveau belangrijker dan je richting, hierbij gelden natuurlijk uitzonderingen voor specialiteiten. Ik heb in mijn masterclass communicatie en tourisme opleidingen voorbij horen komen, ik heb dan ook geen masterclass Java gedaan ;)

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edjaaah schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:00:
Ik heb van dichtbij meegemaakt dat er officiële waarschuwingen zijn gegeven aan mensen die geen 1,5 uur enkele reis wilde reizen. Ook is die 1,5 uur exclusief files, dus Eindhoven-Amsterdam of Den Haag-Zwolle is gewoon verplicht.
...
Er staat toch echt geen concrete min/max reisduur o.i.d. in je contract hoor, dus hoezo een officiële waarschuwing?
Ja inderdaad, ze kunnen van alles roepen.
Uiteindelijk ben je zelf diegene die het laatste woord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:07:
[...]

Er staat toch echt geen concrete min/max reisduur o.i.d. in je contract hoor, dus hoezo een officiële waarschuwing?
Ja inderdaad, ze kunnen van alles roepen.
Uiteindelijk ben je zelf diegene die het laatste woord heeft.
Dit geeft toch duidelijk aan wat ze daar denken.
Bovendien als je een opdracht weigert kunnen ze het altijd op werkweigering gooien dus laatste woord niet echt. Overigens snappen ze ook wel dat ze zich daar zelf ook mee in de vingers snijden maar verwacht niet te veel van afspraken als "we zoeken werk in de regio".

En sommige managers rekenen met file andere zonder, ik denk dat je een redelijk punt zou hebben als je met files rekend want ieder normaal mens weet dat er files staan op bepaalde trajecten.
Mijn manager was wel zo netjes om wat reistijd compensatie te geven maar daar is geen regel voor.

En nu maar afwachten of we er misschien 2% bijkrijgen in oktober want veel meer zal er wel niet inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na flinke discussies te hebben gehad, krijg ik netjes reistijdcompensatie voor alles boven 1 uur (incl. files) enkele reis. Incidentele vertragingen zoals ongelukken of extreme file is dan wel eigen tijd.

De truc is om de opdracht ook niet te weigeren, alleen bezwaar te maken tegen de eigen reistijd.
Persoonlijk maakt het mij niet uit of dat ik nu naar Groningen moet of Amsterdam, ben gewoon 10,5 uur van huis op een gemiddelde werkdag.

Wat ook wel eens wilt helpen is een simpele berekening te maken:
Verreken de gewenste reistijdcompensatie met het uurtarief en zet dat af tegen je UCR.

Creeer een win-win situatie: AM/DM/SM maakt winst, je manager haalt zijn targets doordat je ingezet bent en jij hebt redelijke werktijden.
Klanten verwachten ook niet dat je de volle 8 uur per dag kunt maken als je 4 uur reistijd hebt in totaal.
En anders hebben ze vrijdag een betaalde zombie over de vloer lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorbeeld vanuit mezelf:

Tarief 97,50
7,5 uur werken (0,5 uur reistijdcompensatie)

Denk je nou echt dat er iemand moeilijk doet over dat half uurtje als je 16K binnen hengelt?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:56:
Voorbeeld vanuit mezelf:
BCR XXX
UCR YYY (waarom dat dit zo hoog is???)
Tarief ZZZ

Denk je nou echt dat er iemand moeilijk doet over dat half uurtje als je 16K binnen hengelt?
UCR is eigenlijk veel te hoog berekend, daarom moeten mensen te duur verkocht worden.
Ze rekenen met 120% overhead per persoon. Bovenop de ongeveer 30% winst die ze maken als ze je voor je BCR zouden inzetten.
Overigens geef je hiermee ook aan wat je bruto per maand verdient ( maar ik zal die formulie hier niet neerzetten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, niet dat dat wat uitmaakt.
UCR is inderdaad een factor x BCR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 16:59
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:56:
Voorbeeld vanuit mezelf:

Tarief 97,50

UCR X
UCR + Target marge (15% is vrij gangbaar in detachering): 1.15 X
UCR + Target marge + correctie voor het feit dat je 7.5 uur billable bent i.p.v. 8: 1.23 X

Met een tarief van 97.50 zit je ruimschoots boven de target. Vandaar dat er wel wat te regelen viel :)

EDIT: ik heb je UCR eruit geedit omdat ik zie dat je in jouw post hetzelfde hebt gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door t_captain op 11-08-2010 11:22 . Reden: knip UCR ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Shadowhawk00 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:27:
[...]

UCR is eigenlijk veel te hoog berekend, daarom moeten mensen te duur verkocht worden.
Ze rekenen met 120% overhead per persoon. Bovenop de ongeveer 30% winst die ze maken als ze je voor je BCR zouden inzetten.
Overigens geef je hiermee ook aan wat je bruto per maand verdient ( maar ik zal die formulie hier niet neerzetten )
Als je iemand voor BCR inzet maak je zwaar verlies. BCR zijn namelijk de directe kosten van de werknemer, omgeslagen naar het aantal beschikbare uren (365 * 5/7 * 8 per jaar). Terwijl iemand in de praktijk ook feestdagen, vakantie, idle, ziekte etc heeft en slechts een stuk of 1600 uur billable is.

Er zit ook geen 30% marge in de BCR. Het zijn echt loonkosten. Denk aan: salaris, vakantiegeld, pensioen, ZVW premie, ZVW inkomensafhankelijke bijdrage, ORV, leasenorm, onkostenvergoeding en UWV werkgeverspremies.
Iemand die 2500 euro bruto verdient heeft al een totale loonkosten van 4300 euro per maand = dik 25 per uur (nominaal 21.75 werkdagen / maand = 174 uur/maand).

Waar wel een stukje marge zit verstopt is in de UCR. Die baseert namelijk nog altijd op de ouderwetse ORR 2.3, terwijl de ORR door de reorganisatie in 2009 een stukje is verkleind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain is altijd goed op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22

avotar

P0werd by Black Coffee

Wat goed dat je dat voor elkaar hebt gekregen Bami... heb je nog een DM gestuurd :D

Eigenlijk is het hele reizen principe behoorlijk krom.
Als je wat verder van de randstad woont, vind ik het behoorlijk naief als je teveel stennis maakt over je reistijd, maar vreemd is het dat je ergens wel dubbel gepakt wordt. Je moet per se een diesel nemen omdat je over de 32k km per jaar komt, dus je bent duurder uit... en dan ben je ook nog eens langer van huis... wat ook gewoon geld kost..

Eigenlijk wel een beetje in lijn met een van de laatste reacties op het blog van WK... hoewel ik vind dat je niet zo moet zeuren als je maar van Amsterdam naar Rotterdam moet. Zo ver is dat niet.. :)

Dit is overigens natuurlijk iets wat bij alle grote ICT toko's zo werkt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Shadowhawk00 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:16:
[...]

En nu maar afwachten of we er misschien 2% bijkrijgen in oktober want veel meer zal er wel niet inzitten.
Ik heb inderdaad gehoord dat er maar 2% budget beschikbaar is voor de salarisronde in oktober.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:16
2% is toch een vrij normale jaarlijkse stijging, of ligt dat aan mij?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireDrunk schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:11:
Verreken je ook de inflatie?
http://www.cbs.nl/nl-NL/m...rijzen/nieuws/default.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:04

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

FireDrunk schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:11:
Maar 2% in 2.5 jaar is dat niet

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
De 2% vaste loonstijging is toch juist inflatiecorrectie? Als de inflatie harder gaat dan een bedrijf aan kan, is dat gewoon jammer... Een bedrijf hoeft dat toch niet verplicht op te vangen?

Dat er 2.5 jaar over gedaan word is natuurlijk wel jammer...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noem het dan een inflatiecorrectie en geen loonsverhoging/salarisronde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Jaarlijks voor hele bedrijf is toch inflatiecorrectie, elk volle jaar dat je ergens werkt is loonsverhoging. Die gaat dus voor iedereen verschillend...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:36:
Wat goed dat je dat voor elkaar hebt gekregen Bami... heb je nog een DM gestuurd :D

Eigenlijk is het hele reizen principe behoorlijk krom.
Als je wat verder van de randstad woont, vind ik het behoorlijk naief als je teveel stennis maakt over je reistijd, maar vreemd is het dat je ergens wel dubbel gepakt wordt. Je moet per se een diesel nemen omdat je over de 32k km per jaar komt, dus je bent duurder uit... en dan ben je ook nog eens langer van huis... wat ook gewoon geld kost..

Eigenlijk wel een beetje in lijn met een van de laatste reacties op het blog van WK... hoewel ik vind dat je niet zo moet zeuren als je maar van Amsterdam naar Rotterdam moet. Zo ver is dat niet.. :)

Dit is overigens natuurlijk iets wat bij alle grote ICT toko's zo werkt.
Eh er is meer dan de randstad. Een klein bedrijfje as ASLM heeft ook wel eens een consultant nodig he. Dus daar is ook genoeg werk. En in andere regios kan je ook best wel andere kleine bedrijfjes vinden als ASML die extra handjes inhuren.

Verder als je aangenomen bent in een regio en je verteld is dat je werk in de regio krijgt vind ik juist wel dat je mag klagen over reistijd want dat is heel anders voorgesteld tijdens je solicitatie.

OV is dan ook geen optie meer om files te ontwijken, sterker nog ik zou best graag met de trein naar mijn werk gaan maar aangezien er in een straal van 10km om mijn werkplek geen enkele vorm van OV is en met lopen is het gewoon 2.5 uur en dat wordt me wat te veel. auto is 1.5 uur als ik mazzel heb :(

@T-captain: tel al die kosten eens bij elkaar op en deel eens door 160 = werkbare uren per maand.
Let wel leaseauto is natuurlijk niet 100% kostenpost omdat ze vast wel een goede regeling hebben met de leasemaatschapij.
Wat er bij je BCR niet zit is de overhead. Maar daar hebben we UCR voor :P

[ Voor 8% gewijzigd door Shadowhawk00 op 11-08-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Inflatie is inmiddels 1.6% (flink gestegen in de afgelopen maanden van 0,8% naar 1.6%). Als er 2% loonsverhoging bijkomt loopt je bijna quitte, maar loop je nog steeds achter omdat je al de afgelopen 2 - 2,5jaar stil hebt gestaan én geen inflatiecorrectie hebt gehad. Oftewel..je loopt nog steeds flink achter.

Verwacht maar niet teveel, dan kan het nooit tegenvallen. Hoewel...het zal hoe dan ook tegenvallen, mark my words!

Qua vervoer is het OV idd een optie mits dat te doen is.Verder is in overleg een hoop mogelijk, maar voor compensatie moet je nog wel eens 'vechten'.

[ Voor 0% gewijzigd door Tallguy op 23-08-2010 10:19 . Reden: typo's ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:08:
[...]

Eh er is meer dan de randstad. Een klein bedrijfje as ASLM heeft ook wel eens een consultant nodig he. Dus daar is ook genoeg werk. En in andere regios kan je ook best wel andere kleine bedrijfjes vinden als ASML die extra handjes inhuren.

Verder als je aangenomen bent in een regio en je verteld is dat je werk in de regio krijgt vind ik juist wel dat je mag klagen over reistijd want dat is heel anders voorgesteld tijdens je solicitatie.

OV is dan ook geen optie meer om files te ontwijken, sterker nog ik zou best graag met de trein naar mijn werk gaan maar aangezien er in een straal van 10km om mijn werkplek geen enkele vorm van OV is en met lopen is het gewoon 2.5 uur en dat wordt me wat te veel. auto is 1.5 uur als ik mazzel heb :(
Dat is precies wat ik probeerde aan te geven..

* avotar in hetzelfde schuitje zit...

Het hele "Amsterdam-Rotterdam" is zo ver niet.. was erg sarcastisch bedoeld, omdat ik op mijn klus nabij R'dam een collega uit A'dam heeft, die alleen maar klaagt over de afstand, waar ik bijna het dubbele aan km (en deel tijd) heb.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Shadowhawk00 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:08:
[...]

@T-captain: tel al die kosten eens bij elkaar op en deel eens door 160 = werkbare uren per maand.
Welk getal zoek je: het nominale aantal uren per maand of het target aantal uren billable?

Volgens mij zitten er nominaal 174 uur in een maand (261 werkdagen/jaar / 12 = 21.75 werkdagen per maand = 174 uur per maand).

Daarvan gemiddeld ongeveer 200 dagen per jaar billable: 261 - 6 feestdagen - 27 vakantie dagen - een stuk of 3 extra vakantiedagen voor langer dienstverband - 10 ziektedagen o.b.v. 4% ziekteverzuim - cursus - idle = ongeveer 200. Dat zijn 133 uur per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
*proest* Cursus? *rotfl* Ik (en vele van mijn directe collega's met mij) heb in de afgelopen 4 jaar welgeteld 1 1/2 dag op cursus mogen schrijven... :( Voor iets anders was nooit budget, ondanks alle mooie beloftes de afgelopen jaren. Productie moest er gedraaid worden! In bijna 11 jaar heb ik welgeteld 3 weken (onnodig) idle gezeten. Te weinig idle dus om wat interne cursussen te volgen... Ik ga dus ook een deurtje verder het gras bewonderen... ;)

Mijn manager baalde als een stekker van de gedane meldingen, en de manier waarop. Voor de lijnmanagers is het dweilen met de kraan open: ze kunnen niets meer beloven. Ook daar is het vertrouwen in de top flink geschaad.

Edit:
Ik kom uit op 210 dagen per jaar voor iemand met 33 vakantiedagen (10+ jaar in dienst). Dan blijven er dus 10 dagen per jaar over voor cursus en idle. Twee weken idle is best lang voor iemand met voldoende ervaring, zeker omdat idleness vaak niet uit de lucht komt vallen.

[ Voor 17% gewijzigd door Parody op 11-08-2010 23:28 . Reden: Rekendereken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
t_captain schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:20:
Waar wel een stukje marge zit verstopt is in de UCR. Die baseert namelijk nog altijd op de ouderwetse ORR 2.3, terwijl de ORR door de reorganisatie in 2009 een stukje is verkleind.
Dat is een aanname. Ik heb namelijk gehoord dat de ORR al lang geen 2,3 meer was en dat de reorganisatie van vorig jaar de ORR weer terug richting de 2,3 moest brengen.

Hoe komen jullie aan 2%? Omdat dat het getal is wat door de DM aan de PM wordt opgedragen om in de FSR te verwerken? Lijkt me stug dat je dat dan als uitgangspunt neemt. Over het hele bedrijf moet je deze regel dan toepassen en Andy heeft al laten weten dat niet het hele bedrijf een verhoging zal krijgen.

In ieder geval is het in beide discussies koffiedik kijken. Er zijn maar weinig mensen die de daadwerkelijke ORR weten, omdat daar niet transparant over gecommuniceerd wordt. Idem voor de salarisronde in oktober, maar dat is slechts een kwestie van tijd :)

• Shadowhawk00
Edjaaah schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:20:
[...]

Dat is een aanname. Ik heb namelijk gehoord dat de ORR al lang geen 2,3 meer was en dat de reorganisatie van vorig jaar de ORR weer terug richting de 2,3 moest brengen.

Hoe komen jullie aan 2%? Omdat dat het getal is wat door de DM aan de PM wordt opgedragen om in de FSR te verwerken? Lijkt me stug dat je dat dan als uitgangspunt neemt. Over het hele bedrijf moet je deze regel dan toepassen en Andy heeft al laten weten dat niet het hele bedrijf een verhoging zal krijgen.

In ieder geval is het in beide discussies koffiedik kijken. Er zijn maar weinig mensen die de daadwerkelijke ORR weten, omdat daar niet transparant over gecommuniceerd wordt. Idem voor de salarisronde in oktober, maar dat is slechts een kwestie van tijd :)
Ach ja als ze 2% als voorbeeld nemen kunnen ze er nooit ver naast zitten. Komen we trouwens over ongeveer 2 maanden achter. Mocht het 2% zijn ga ik toch vragen waar de rest is want 2% in 2 jaar is niet marktconform.
Bovendien zolang ze geld over hebben voor practicemeetings ( onbelangrijk want er is geen budget voor om uren op te schrijven ) moet er toch ook geld te vinden zijn voor belangrijkere zaken zoals salarisverhoging.

ORR is gewoon UCR/BCR aangezien je beiden weet is dit niet bepaald de moeilijkste berekening.
Net zoals BCR * x ( x uit privacy redenen) = bruto salaris. En aangezien X constant is kan je van iedereen waar je de BCR of UCR van weet dus zijn bruto salaris uitrekenen ( waarom je dat zou willen weet ik niet maar het kan )

@T-captain, denk niet dat ze die 4% ziekteverzuim gaan gebruiken maar als ze met alle geweld hun targets willen halen wil ik best 10dagen per jaar mezelf ziek melden, dat beetje flexibiliteit krijgen ze dan nog wel O-)

• Wijnands
Shadowhawk00 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:09:
[...]

Ach ja als ze 2% als voorbeeld nemen kunnen ze er nooit ver naast zitten. Komen we trouwens over ongeveer 2 maanden achter. Mocht het 2% zijn ga ik toch vragen waar de rest is want 2% in 2 jaar is niet marktconform.
Als je een beetje rondneust op sites als computable dan kun je vrij snel ontdekken wat er op dit moment door concullega's aan loonsverhogingen worden uitgedeeld. Ik denk dat dat bedoeld wordt met marktconform. Waar ik bezorgd om ben is dat mensen de laatste mededeling interpreteren als dat ze een marktconform salaris gaan krijgen. Afgezien van de discussie wat dat dan zou zijn kan een dergelijke verwachting alleen maar tot teleurstelling leiden.
Parody schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:18:
Edit:
Ik kom uit op 210 dagen per jaar voor iemand met 33 vakantiedagen (10+ jaar in dienst). Dan blijven er dus 10 dagen per jaar over voor cursus en idle. Twee weken idle is best lang voor iemand met voldoende ervaring, zeker omdat idleness vaak niet uit de lucht komt vallen.
Niet altijd wordt er goed geanticipeerd op het einde van een klus. Loopt iets af op een ongelukkig moment in het jaar dan zit je zo op 2 weken. Paar dagen om wat te zoeken en vervolgens nog even om het intake gesprek te regelen.

Ik heb wel 's 3 weken idle gezeten. Nieuwe klus was binnen een week gevonden maar vervolgens had de persoon bij de klant die de vraag had uitgezet 2 weken geen tijd om de intake te voeren.

[ Voor 33% gewijzigd door Wijnands op 12-08-2010 11:21 ]

• FireDrunk
Vandaag contract mee naar huis gekregen :) Even doorspitten en dan tekenen :D
1 September beginnen :D

Even niets...

• Wijnands
Welkom en suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

FireDrunk schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:58:
Vandaag contract mee naar huis gekregen :) Even doorspitten en dan tekenen :D
1 September beginnen :D
Gefeliciteerd.. wat ga je doen in Arnhem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 22:39
Ola,

Ik neem aan dat Logica vooral veel consultancy werk is. Hoeveel werk is er normaliter in de regio Limburg? Ik zie op diverse limburgse vacature sites steeds wat voorbij komen van recruitment events, maarja als het werk zich meestal (ver) buiten limburg bevind hoef ik er al niet heen te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik begin ook 1 sept bij Logica, na het doorlopen hebben van het WT programma :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
@ Bastaard > Consultancy in de zin van management- en business consultancy is voornamelijk randstad (hoofdkantoren). Andere terreinen die bijvoorbeeld te maken hebben met organisatie van software ontwikkeling bij een bepaalde afdeling wordt wel in de regio gedaan, maar verwacht niet dat je daar als starter bij betrokken bent. Buiten de randstad moet je toch vooral denken aan klussen voor technici, ontwerpers, testers, BI en dat soort 'consultancy' = time & material.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Vandaag hebben 'alweer' 2 seniors ontslag genomen binnen het team. Wel grappig. Ze hebben vandaag 'bijna' tegelijk hun ontslagbrief afgegeven aan de practice manager. Ze wisten het totaal niet van elkaar.

Nu zijn de seniors 'nog' maar op 1 hand te tellen binnen het team... :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 11:12

Radjesh

hoi

Wat geeft Logica mee ( qua salaris ) aan starters die beginnen met de MasterClass? :)

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Radjesh schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:38:
Wat geeft Logica mee ( qua salaris ) aan starters die beginnen met de MasterClass? :)
Het bedrag staat in start topic (klopt nog steeds)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Donde schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:34:
Vandaag hebben 'alweer' 2 seniors ontslag genomen binnen het team. Wel grappig. Ze hebben vandaag 'bijna' tegelijk hun ontslagbrief afgegeven aan de practice manager. Ze wisten het totaal niet van elkaar.

Nu zijn de seniors 'nog' maar op 1 hand te tellen binnen het team... :D.
Tja als je 2 jaar op rij geen salarisverhoging krijgt dan wordt de motivatie om bij de buren te kijken natuurlijk wat groter. Als die buren dan ook nog aan het recruiten zijn tja. Maar goed komen genoeg mensen bij dus "who cares" wat de medewerkers vinden ze vervangen ze wel weer.

Ze willen groeien maar op deze manier lijkt me dat niet heel erg makkelijk, tenzij je krimpen uitlegt als negatief groeien natuurlijk.

Nou we krijgen over een paar weken te horen wat voor schijntje ze ons als salarisverhoging gaan geven dit jaar. Eens zien of het iest is om vrolijker te worden of dat het weer ;( wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Shadowhawk00 op 23-08-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Shadowhawk00 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:39:
[...]
Nou we krijgen over een paar weken te horen wat voor schijntje ze ons als salarisverhoging gaan geven dit jaar. Eens zien of het iest is om vrolijker te worden of dat het weer ;( wordt.
Ik denk het laatste en dan met de pet op... :X. Ik denk dat ze ergens half september het één en ander gaan communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Donde schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:32:
[...]

Ik denk het laatste en dan met de pet op... :X. Ik denk dat ze ergens half september het één en ander gaan communiceren.
Ik ben verteld dat ze dat gaan doen, of ik daar vrolijk van word weet ik niet.
Maar goed zij verwachten van mij dat ik op competence meetings kom, ik verwacht een redelijke salarisverhoging dus ik denk dat iedereen teleurgesteld zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:43:
Maar goed zij verwachten van mij dat ik op competence meetings kom, ik verwacht een redelijke salarisverhoging dus ik denk dat iedereen teleurgesteld zal zijn.
De markt trekt aan, maar is nog steeds moeilijk. NL kampt nog steeds met een hoop reorganisatiekosten, die hard op het resultaat drukken. Desondanks stoppen ze wel een hoop tijd en geld in het organiseren van meetings, waarvan je weet dat men er belang aan hecht als je daar je gezicht laat zien (stukje corp. citizenship). Dit straalt zo weinig professionaliteit uit dat je imo ook weinig verhoging waardig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Edjaaah schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:01:
[...]

De markt trekt aan, maar is nog steeds moeilijk. NL kampt nog steeds met een hoop reorganisatiekosten, die hard op het resultaat drukken. Desondanks stoppen ze wel een hoop tijd en geld in het organiseren van meetings, waarvan je weet dat men er belang aan hecht als je daar je gezicht laat zien (stukje corp. citizenship). Dit straalt zo weinig professionaliteit uit dat je imo ook weinig verhoging waardig bent.
Beetje omgedraaide wereld of niet ?

Ik bepaal zelf wat ik met mijn vrije tijd doe en wat belangrijk is voor mij. Zo ga ik soms naar meetings of presentaties die werk gerelateerd zijn. Daar staat tegenover dat ik er soms ook niet bij ben.
Persoonlijk ben ik nog altijd van mening dat je goed zakelijk kan presteren waarbij je weinig op feestjes en partijtjes aanwezig hoeft te zijn. Het beeld wat jij schetst komt bij mij over als "diegene die het meest aanwezig zijn krijgen het meest".
Kijk objectief naar dat soort zaken. Als het interessant is voor je ga je erheen, zo niet dan niet. Als je niet eerlijk bent houd je met z'n allen dure meetings in ere waarvan iedereen vindt dat het weggegooid geld is maar toch met z'n allen gaan om hun gezicht te laten zien.

[ Voor 39% gewijzigd door Viper® op 24-08-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dus een werkgever mag wel van zijn werknemer verwachten dat hij z'n hoofd laat zien op zo'n meeting, maar daar mag dan verder niks tegenover staan? Ik werk dan wel niet voor Logica, maar wie weet wat de toekomst brengt. Hoe dan ook, tenzij het een toegevoegde waarde heeft (kennisdeling bijvoorbeeld), zal ik zo'n meeting echt nooit bijwonen. Consequenties voor salaris? Prima, komen er ook consequenties voor Logica.

Lang verhaal kort, ik hoor niks anders dan geklaag over dergelijke meetings. Over de toegevoegde waarde er van, wat het allemaal kost, hoe Logica denkt over werknemers die niet of nauwelijke deze meetings bijwonen, etc. Erg jammer. Geeft mij niet echt het gevoel dat ik uberhaupt ooit bij Logica zou moeten solliciteren. Ook al ben je binnen een groot bedrijf misschien al gauw een nummer, het moet toch echt van twee kanten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Tjah, het is natuurlijk een misvatting dat het sociale aspect minder belangrijk is dan het technische of baanaspect.

Als je je baan competent doen zal je toch echt de rest eruit moeten slepen door een goede, persoonlijke, indruk te maken.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Zolang logica aangeeft meetings niet belangrijk te vinden het moet namelijk in mijn tijd ga ik daar geen tijd in steken nee. Er is budget voor 40uur en die 40 uur zit ik bij de klant. Moet een bedrijf dat uurtje factuurtje als model heeft toch echt wel begrijpen. Verwachten dat je mensen onbetaald overwerken en dat niet eens netjes vragen maar gewoon proberen af te dwingen is ook niet professioneel.

Bovendien professioneel zou zijn om in te zien dat je een presentatie ook gewoon kan doormailen dat bespaart geld en is goed voor het CO2 beleid waar iedereen toch zo moeilijk over doet. Dit is gewoon ego trippen van het MT.

En een presentatie is nu niet bepaald een sociaal aspect, ga dan met een afdeling gezellig uit eten ( o nee geen geld voor ) of gezellig iets doen ( o nee geen geld voor ) maar geen dure hal afhuren met take away food waar wel geld voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Volgens mij geeft Logica niet aan dat zij meetings niet belangrijk vindt, anders werden ze niet georganiseerd. Mocht jouw manager dit anders naar jou communiceren dan geef ik je deels gelijk dat je niet altijd aanwezig bent.

Persoonlijk vind ik je argument "budget voor 40 uur" erg kortzichtig, al ben ik het wel met je eens dat daar vanuit Logica enige vorm van compensatie voor mag komen.

Waar ik me gewoon aan irriteer is de verzuurde houding van sommige mensen, iets wat ik ook uit jouw vorige bericht haalde. We (ik neem aan dat je ook nog redelijk jong bent) moeten nog zo lang werken en dan nu al zo'n verzuurde houding. Laten we gewoon met z'n allen constructief zijn i.p.v. die volhardende weerstand tegen alles op te werpen. We hebben allemaal zelf gekozen om bij Logica te gaan werken, accepteer dan ook dat er van je verwacht wordt dat je buiten werktijd tijd vrij maakt om je collega's te zien/spreken, dat je soms iets verder moet rijden om je werk te doen en dat het management impopulaire beslissingen neemt ten gunste van de aandeelhouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Ik heb dat jaren gedaan om aanwezig te zijn op elke (team, bu, jaar, competence) meeting. Ik zit nu in de fase dat Logica nu wel iets voor mij mag doen. Dus voorlopig zien zij mij niet op wat voor een meeting dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Jaja...laten we die verwachtingen die ze van ons hebben dan maar weer voor de zoveelste keer inwilligen...dat is wat je zegt. Voor de mensen die niet meer zo jong zijn is dat een bekend verhaal " joh, je hebt toch zelf gekozen daar te gaan werken? Moet je ook niet gaan miepen als ze wat meer van je (eigen) tijd vragen". Tuurlijk, maar op een gegeven moment is het genoeg met het 'geven', het éénrichtingsverkeer. De liefde moet van beide kanten komen is me vroeger geleerd...en als de balans even doorslaat is het niet zo erg, maar als je spreekt van langere tijd en die balans slaat steeds verder door (is het je trouwens ook opgevallen dat het meestal in de richting van de werkgever is?) dan is er een moment dat je pas op de plaats stelt en zegt "tot hier en niet verder".

Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met de opmerking van Viper^^. Ga als het nuttig is. Ga niet als het niet nuttig is. Het moet van toegevoegde waarde zijn en niet gaan om ego-tripperij (of om die ego-tripperij te vleien als die tripperij bij het MT vandaag komt).

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Edjaaah schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:37:
Volgens mij geeft Logica niet aan dat zij meetings niet belangrijk vindt, anders werden ze niet georganiseerd.

Persoonlijk vind ik je argument "budget voor 40 uur" erg kortzichtig, al ben ik het wel met je eens dat daar vanuit Logica enige vorm van compensatie voor mag komen.
O.o mag ik vragen welke code jij die meetings mag schrijven dan? Ik krijg namelijk gewoon te horen dat dit in eigen tijd is. Misschien dat het bij jou wel belangrijk genoeg gevonden wordt om daar medewerkers voor te compenseren bij mij helaas niet.

Het is heel simpel als het belangrijk is dan is daar budged voor en kan het dus betaald worden. Dat zie je overal in het bedrijfsleven als iets belangrijk gevonden wordt is er meer geld voor en voor onbelangrijke zaken is gewoon geen geld.

En de balans slaat altijd door richting werkgever, de regeltjes zijn zelfs zo gemaakt dat dit altijd zo is, daarom maak ik ook weinig gebruik van die regeltjes en regel ik het wel bij de klant.

[ Voor 9% gewijzigd door Shadowhawk00 op 24-08-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Edjaaah schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:37:
Waar ik me gewoon aan irriteer is de verzuurde houding van sommige mensen, iets wat ik ook uit jouw vorige bericht haalde. We (ik neem aan dat je ook nog redelijk jong bent) moeten nog zo lang werken en dan nu al zo'n verzuurde houding. Laten we gewoon met z'n allen constructief zijn i.p.v. die volhardende weerstand tegen alles op te werpen. We hebben allemaal zelf gekozen om bij Logica te gaan werken, accepteer dan ook dat er van je verwacht wordt dat je buiten werktijd tijd vrij maakt om je collega's te zien/spreken, dat je soms iets verder moet rijden om je werk te doen en dat het management impopulaire beslissingen neemt ten gunste van de aandeelhouders.
Verzuring impliceert al dat het er eerst niet was, wat ook inderdaad wel klopt. Waar zou die verzuring nou toch vandaan komen?? Wat er m.i. in de afgelopen pakmbeet 8 jaar is verzuurd:
  • primaire arbeidsvoorwaarden (behalve als je in Slot Keesomlaan resideert, of zo gek bent geweest minimumloon voor 18 jarigen te accepteren, dan ben je namelijk schrijnend )
  • secundaire arbeidsvoorwaarden (waar is toch die standaard-leaseauto gebleven? Woekerpolispensioen)
  • Binding met middle management / consultants van het hoger management. Horizontale instroom is wat mij betreft dodelijk voor het besef hoe er nou echt gewerkt wordt. En ja, die is m.i. noodzakelijk voor een goede bedrijfsvoering.
  • Verschuiving in prioritering stakeholders van Employee value naar Shareholder value (alwaar de top per slot van zake echt verantwoording aflegt. Liever een duppie meer dividend dan prijscompensatie. We trekken wel een blik Indiers open)
  • Centralisatie, de-flexibilisering, spreadsheetmanagement, declaratieterreur en andere mierenn**kerij. Vroeger regelde je secretaresse ALLES voor je, de company secretaresse was mijn held m/v.
  • verschuiving van accountability naar responsibility ( "Gij zult..." in plaats van "regel het maar met deze zak geld" )
  • verschuiving van Consulted naar Informed (Kijk maar naar want Henny deed, zelfs de meeste managers waren met stomheid geslagen)
  • hypocrisie rond "one-logica". Als UK verlies draait en BNL winst krijgen we niks (solidariteit), maar ook niet als het het omgekeerd is, en de UK wel
wees blij dat er hier nog zure reacties staan van Logicanen. Dat is een teken dat er mensen zijn die het idee hebben iets te kunnen veranderen. Het is pas zuur als die reacties komen van mensen die weg zijn. Of er niets meer staat omdat " het toch niet uitmaakt" , of uit angst. Degenen die nog weten hoe het ook anders kan, lopen weg, en die krijg je nooit meer terug. Wat je uiteindelijk overhoudt zijn uitzendkrachten, geen consultants, met NUL binding met het bedrijf. Willen we dat? ik denk van niet.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
avotar schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 07:05:
[...]

Gefeliciteerd.. wat ga je doen in Arnhem?
Eerst MasterClass Virtualisatie, daarna Operational Support (IOS? OIS? of OS? geen idee hoe de afdeling heet :P )

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

FireDrunk schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:51:
[...]

Eerst MasterClass Virtualisatie, daarna Operational Support (IOS? OIS? of OS? geen idee hoe de afdeling heet :P )
OS ;)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Daar komt nog "volgend jaar is er weer budget voor cursussen" bij. Roepen ze ook al jaren, en inderdaad: begin dit jaar was er eindelijk eventjes budget voor cursussen! :)

Overigens wel een tip voor iedereen die (potentieel terecht) ontevreden is over z'n salaris maar wel bij Logica wil blijven werken: ga met een aanbieding van een externe partij naar je manager. Als het verschil groot genoeg is (en ze moeten je natuurlijk wel willen houden ;) ) kan er mogelijk wat geregeld worden. Of je een schrijnend geval bent blijft natuurlijk een relatief begrip, dus proberen kan sowieso geen kwaad. Ik had het in ieder geval jaren eerder moeten doen, dat had me mogelijk duizenden euro's gescheeld. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Geen slecht idee, er zijn genoeg detacheerders die ook recruiten. En waarbij het programma beter werkt dan friends@work ( op zich geen uitdaging ). En ach willen ze je niet houden stap je van een uitzendbureau over op een ander dus er veranderd niet veel.
Ja als het logica uitkomt zijn ze ineens een uitzendbureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

nog een tip: ga naar monsterboard en laat je recruiten door een headhunter. Ik kern een geval van een Logicaan die gescout werd voor een job bij....Logica....Het voorgestelde salaris bleek HOGER te liggen dan het salaris dat verdiend werd...tot ie vertelde dat ie al bij Logica werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik ben soms wel blij dat ik niet op de stoel van Andy Green zit (hoewel het waarschijnlijk een hele mooie stoel is:) )

Wat is de lange termijn trend van de markt waarin de IT bedrijven zitten:

- aan de ene kant: steeds schaarser personeel
Arbeid in het algemeen wordt schaarser door de dalende verhouding beroepsbevolking/totale bevolking. En de relatieve schaarste van hoogopgeleide werknemers t.o.v. de gehele arbeidsmarkt wordt ook nijpender. Gevolg is dat het aannemen van goede mensen steeds moeilijker en dus duurder wordt.

- aan de andere kant: structureel afgezwakte economische groei en prijsdruk t.g.v. globalisering
De beste illustratie is om eens te kijken naar de all-time grafiek van de AEX vanaf 1983. Tot aan 2000 een mooie exponentiele groei. Daarna: zijwaartse lange-termijn trend met vrij heftige golven. Vergelijk dit met het plaatje van Aziatische beurzen en je ziet eigenlijk al dat de westerse economie structureel onder druk staat. Wereldwijd groeit de welvaart gewoon door, maar tegelijk is er een verplaatsing van west naar oost zichtbaar. Onder de streep: bedrijven moeten steeds efficienter werken. Ook de klanten van IT dienstverleners. Dat drukt natuurlijk de tarieven.

Als je een IT dienstverlener ziet als een handelaar in manuren, dan is de inkoop dus steeds duurder (afgelopen 10 jaar loonkosten al gauw +25 a 30 %) het worden terwijl de verkoop last heeft van prijsdruk (tarieven zitten nu nog een stukje onder het niveau van 10 jaar terug). De ruimte daartussen (waar je bedrijf en de aandeelhouders van moeten leven) wordt dus steeds kleiner.
Een groot bedrijf met een van oudsher stevige kostenstructuur heeft moeite om zich in deze context staande te houden. Consultants die na jaren van bezuinigen wel eens een flinke loonsverhoging willen, klanten die hun winsten vooral moeten maken door kostenverlaging en dus niet zo gauw bereid zijn om hogere tarieven te betalen, en tenslotte secundaire arbeidsvoorwaarden zoals lease en zorgverzekering die steeds meer van het budget opeten.

Ga er maar eens aan staan. De onvrede op dit topic is niet wezenlijk anders als wat ik van andere kanten zoals Atos hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:32:
nog een tip: ga naar monsterboard en laat je recruiten door een headhunter. Ik kern een geval van een Logicaan die gescout werd voor een job bij....Logica....Het voorgestelde salaris bleek HOGER te liggen dan het salaris dat verdiend werd...tot ie vertelde dat ie al bij Logica werkte.
Headhunters maken banen altijd mooier. Als een functie tussen de 40.000 en 70.000 betaalt dan zal de headhunter altijd de verwachting scheppen dat je 70.000 kunt gaan verdienen bij instroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat een hoop activiteit weer..

Wat headhunters betreft... wat ze vooral goed kunnen is ego strelen. Ze kunnen handig zijn maar vergeet niet dat ze ook niet voor niets werken. Een headhunter had me 's voorgesteld bij een concullega in Almere. Mooi bedrijf, interessant, had er graag willen werken maar omdat er een headhunter tussen zat konden we het helaas niet eens worden over salaris.

Meetings...
Ik denk dat Logica het wel degelijk belangrijk vind dat mensen komen. Van een zaaltje in een vestiging en een buffet met dubieus eten gaan we opeens naar speciale lokatie's en zelfs externe sprekers. Kun je als misplaatst ervaren maar er wordt wel moeite voor gedaan.

De discussie over tijd hoor ik al zolang ik bij dit bedrijf werk. Ja meetings zijn in je eigen tijd en op de momenten dat je wat minder lekker in je vel zit dan is het lastig of zelfs onmogelijk om die tijd op te brengen. In de tijd dat ik bij de klant zat was het vrij gebruikelijk om 8 uur op de klant te schrijven en een uurtje op meeting zodat je je kilometers kwijt kon.
Verder vond ik het toch prettig om een keer per maand of per kwartaal de collega's te spreken die bij andere klanten zaten. Was ook zo met de jaarmeeting, prima gelegenheid om weer 's wat oude bekende te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
De meetings heb ik nooit als vervelend ervaren. Meestal is het heel gezellig om je collega's weer eens te zien. :) Hoort (wat mij betreft) bij een consultancy bedrijf. Van belang is het dus zeker! Het moet echter wel eigen keuze blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik ging ook altijd met plezier naar de meetings. Hapje eten, biertje, bijpraten met collega's waarmee je op je vorige project samenwerkte. En op het eind van de presentaties was je weer bijgepraat over het bedrijf, de BU en de markt.

In de periode dat kantoor en klant allebei in de buurt zaten van mijn woonplaats kwam ik vrijwel altijd. Later werkte in ik Zuid Holland, woonde nog steeds in Brabant en hoorde ik bij een kantoor in Gelderland. Toen kwam het er helaas minder vaak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ach andy green kreeg anders een leuke bonus om op die stoel te zitten dus zo erg kan het niet zijn. En zo veel vacatures zijn er nu ook weer niet dus aan mensen komen zal ook wel meevallen. Ja natuurlijk gaan ze dat aangeven als excuus zodat ze minder salarisverhoging moeten geven.

Meetings kunne zinnig zijn om met collega's bij te praten ja, maar dat gaat niet echt tijdens een presenatie. Ga dan gezellig samen een avond wat leuks doen, uit eten / bowlen / lan-party ( ik verzin maar wat ) maar een presentatie gaat het socializen gewoon niet echt ten goede komen.
Om dan ook te zeggen "wij nemer er graag te tijd voor en beginnen om 16:00 compenseren jullie die tijd meer" is helemaal kort door de bocht. Ik ga geen vrij nemen om vervolgens te gaan werken voor diezelfde baas, als ik werk in mijn vrije tijd is dat aan mijn huis.

Het eten op de vestiging wat over het algemeen redelijk te doen maar op die speciale locatie echt niet. Rede om niet meer te gaan als ik take-away wil eten ga ik het zelf wel halen.

Maar zolang de uren niet betaald worden is het geheel vrijwillig.

Speelt misschien ook mee dat ik bijna nooit bij collega's zit op een project, dus ja op een meeting zijn het allemaal vreemden en na 3 uur presentatie ga ik niet nog eens gezellig kletsen met mensen. Ik kan me eigenlijk geen project bedenken waar ik meer dan 1 logica persoon tegenkwam.

[ Voor 11% gewijzigd door Shadowhawk00 op 25-08-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Shadowhawk00 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:52:
Ach andy green kreeg anders een leuke bonus om op die stoel te zitten dus zo erg kan het niet zijn. En zo veel vacatures zijn er nu ook weer niet dus aan mensen komen zal ook wel meevallen. Ja natuurlijk gaan ze dat aangeven als excuus zodat ze minder salarisverhoging moeten geven.
Ik zei ook niet dat we medelijden moesten hebben met Andy. Maar wel dat de keuzes waar hij (en z'n lokale mannen zoals Wilbert Kieboom in NL) voor staat niet zo makkelijk zijn.

Als bedrijf wordt je van alle mogelijke kanten onder druk gezet: personeel dat dreigt weg te lopen als ze geen flinke opslag krijgen, klanten die nog altijd erg op de centen zitten en liever een verlaging in de uurtarieven zouden doordrukken dan akkoord te gaan met een verhoging, en tenslotte de aandeelhouders die ongeveer hetzelfde redeneren als het personeel: "we hebben al een paar jaar niet zoveel gehad dus dit jaar graag een flinke winst".

Voor deze puzzel zijn maar twee oplossingen.
Je kunt proberen om diensten aan te bieden die zoveel aantoonbare meerwaarde hebben voor de klant dat de prijs niet meer zo belangrijk is. Welke diensten dat precies zijn, weet ik ook niet :) Daarom heb ik voor mezelf gekozen voor optie 2: de overheadkosten flink onder handen nemen zodat er meer overblijft voor de IT-er en het goedkoper wordt voor de klant (ik ben tegenwoordig ZZP'er).

Beschikbaarheid van kandidaten lijkt me een tijdelijke situatie. Nu zitten we nog een een laagconjunctuur en is er al geen overschot aan goede IT-ers. Wanneer we straks in een opleving komen heb je volgens mij weer een klassiek gekkenhuis op de arbeidsmarkt. Wat ik waarneem is dat het gekkenhuis iedere cyclus eerder begint.
[...]

Speelt misschien ook mee dat ik bijna nooit bij collega's zit op een project, dus ja op een meeting zijn het allemaal vreemden en na 3 uur presentatie ga ik niet nog eens gezellig kletsen met mensen. Ik kan me eigenlijk geen project bedenken waar ik meer dan 1 logica persoon tegenkwam.
Dat herken ik niet, maar kan wel een belangrijke reden zijn waarom je minder graag naar meetings gaat.

Ik heb zelf voor Logica vijf projecten gedaan waarbij ik op locatie bij de klant werkte. Twee waren T&M inzetten, de andere drie waren projecten en SLA's. Bij geen enkel project waren er minder dan 3 Logica-collega's in de buurt. Soms samen op hetzelfde project, soms op een ander project bij dezelfde klant. Op die manier heb je steeds meer oude bekenden op die meetings rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik heb net uit het Wandelgangen Informatie Systeem (WIS) begrepen dat Sint Nicolaas (met zijn knecht) dit jaar een vroege tour langs de vestigingen gaat maken. Zou er dan toch zijn meegelezen? Ik zie een goede reden om maar weer eens naar een lokatiemeeting te gaan, dames-en-heren-die-dat-al-heel-lang-niet-meer-hebben-gedaan..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Naar de teammeetings e.d. gaan is altijd een goed idee.

:w T_Captain!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
peter00 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:50:
...
Let op mijn woorden, binnen drie tot vijf jaar worden de icters geimporteerd uit India, Mogen ze hier voor een habbekrats werken. Niks offshoring. INshoring wordt het nieuwe werken. Het erge is, ik doe er zelf aan mee...ik werk die scenario's zelf uit en implementeer ze. Ik kan je zo voorrekenen dat het goedkoper is een blik Indiërs in een hotel te plempen voor drie maanden, dan om een snel ingewerkte ict-er die nederlands spreekt op een klus te zetten.
..
Geïmporteerde Indiers kosten nog altijd minsten 3/4 van een 'normale' nederlandse it-er omdat ze een vergelijkbaar salaris moeten krijgen.
Alleen indien ze in India werken zijn ze goedkoper.

Bovendien genieten de Indiers (expat in NL) bepaalde belastingvoordelen die NL IT-ers niet hebben waardoor ze netto bijna evenveel verdienen als een NL IT-er die een hoger bruto salaris heeft.
Verder blijft Nederlands spreken en schrijven erg lastig voor de Indiers...

• OutofFocus
Wijnands schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:36:
Ik heb met fysiotherapeuten gewerkt, ook met mensen met lucht- en ruimtevaart techniek. In een masterclass gezet met een leraar aardrijkskunde.

Als je eenmaal een aantal jaren relevante werkervaring hebt is je diploma toch niet meer zo relevant, het laat alleen zien dat je minstens HBO denkniveau heeft.
Dit suggereert bijna dat IT eigenlijk geen echt vak is en dat 'iedereen met een HBO/WO opleiding' het wel kan doen.
In de praltijk ben ik helaas vaak genoeg 'prutsers' tegengekomen die deze stelling ontkrachten.

ik ga als IT-er toch ook niet zomaar een huis bouwen omdat ik ook wel in staat ben om een applicatie op een computer te bouwen en het bouwen van een huis daar wel wat op lijkt..

• OutofFocus
Donde schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:54:
[...]

Ik heb inderdaad gehoord dat er maar 2% budget beschikbaar is voor de salarisronde in oktober.
2% stijging is iets anders dan 2% budget.....

• OutofFocus
Wijnands schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:19:
..
Niet altijd wordt er goed geanticipeerd op het einde van een klus. Loopt iets af op een ongelukkig moment in het jaar dan zit je zo op 2 weken. Paar dagen om wat te zoeken en vervolgens nog even om het intake gesprek te regelen.
..
En er zijn ook nog klanten die gewoon rigoreus de bijl in hun projecten zetten en daarmee veel extrenen naar de bank sturen.
De overheid en sommige grootbanken zijn daar erg goed in.

• OutofFocus
t_captain schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:26:
..
Als je een IT dienstverlener ziet als een handelaar in manuren, dan is de inkoop dus steeds duurder (afgelopen 10 jaar loonkosten al gauw +25 a 30 %) het worden terwijl de verkoop last heeft van prijsdruk (tarieven zitten nu nog een stukje onder het niveau van 10 jaar terug). De ruimte daartussen (waar je bedrijf en de aandeelhouders van moeten leven) wordt dus steeds kleiner.
Een groot bedrijf met een van oudsher stevige kostenstructuur heeft moeite om zich in deze context staande te houden. Consultants die na jaren van bezuinigen wel eens een flinke loonsverhoging willen, klanten die hun winsten vooral moeten maken door kostenverlaging en dus niet zo gauw bereid zijn om hogere tarieven te betalen, en tenslotte secundaire arbeidsvoorwaarden zoals lease en zorgverzekering die steeds meer van het budget opeten.
..
Dan wordt het dus tijd om die "van oudsher stevige kostenstructuur" = overhead te verkleinen.
Uiteindelijk moet het geld toch verdiend worden met de mannen/vrouwen die die 'manuren' werken.

• Donde
peter00 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:24:
ik heb net uit het Wandelgangen Informatie Systeem (WIS) begrepen dat Sint Nicolaas (met zijn knecht) dit jaar een vroege tour langs de vestigingen gaat maken. Zou er dan toch zijn meegelezen? Ik zie een goede reden om maar weer eens naar een lokatiemeeting te gaan, dames-en-heren-die-dat-al-heel-lang-niet-meer-hebben-gedaan..!
Ik weet wel zeker dat ze 'af en toe' meelezen. Maar staat er in het WIS niet wat Sint Nicolaas met zijn knechten komen vertellen of brengen ;)
OutofFocus schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:52:
[...]

2% stijging is iets anders dan 2% budget.....
Ik zeg toch ook budget en geen stijging. Stijging kan voor iedereen verschillend zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Donde op 26-08-2010 11:04 ]

• t_captain
OutofFocus schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:15:
[...]

Dan wordt het dus tijd om die "van oudsher stevige kostenstructuur" = overhead te verkleinen.
Uiteindelijk moet het geld toch verdiend worden met de mannen/vrouwen die die 'manuren' werken.
Volgens mij is dat precies wat Logica sinds 2008 aan het doen is. Voor de crisis een voorzichtig begin door de norm voor de teamgrootte op te schroeven, gevolgd door een flinke reorganisatie toen de markt ineens hard omlaag, en daarna nog een aantal kleinere maatregelen en lokale reorganisaties.

Echt goedkoop zal zo'n groot bedrijf natuurlijk nooit worden.

JohnV: :w

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Ik las een paar berichten terug dat het startsalaris nog steeds geldt (2050), maar er zijn nu mensen aangenomen voor een test-masterclas met een hoger salaris.

Het zouden een paar uitzonderingen kunnen zijn, daar ben ik niet 100% zeker van.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

OutofFocus schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:42:
[...]

Geïmporteerde Indiers kosten nog altijd minsten 3/4 van een 'normale' nederlandse it-er omdat ze een vergelijkbaar salaris moeten krijgen.
Alleen indien ze in India werken zijn ze goedkoper.
Nee hoor. ook onshore zijn ze goedkoper. Geloof me nou maar , ik kan het weten. ze kosten 150% of zo van wat ze in india doen. Enige voorwaarde is dat de termijn beperkt is tot een maand of drie.
Bovendien genieten de Indiers (expat in NL) bepaalde belastingvoordelen die NL IT-ers niet hebben waardoor ze netto bijna evenveel verdienen als een NL IT-er die een hoger bruto salaris heeft.
Mede daarom kunnen ze dus een lager tarief vragen dan NL-ers, zie hierboven
Verder blijft Nederlands spreken en schrijven erg lastig voor de Indiers...
Dat is het enige verkoopargument, naast het verloop en de beperkte houdbaarheid. Echter, de meeste internationale bedrijven die gebruik maken van offshoring gebruiken engels als tweede taal. Dat spreekt een Indier over het algemeen beter dan een Nederlander.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zou dat niet zo bout beweren. De gemiddelde Indier is zowat onverstaanbaar door zijn accent, als zijn beheersing van de Engelse taal al voldoende is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

dat is vooral aan de telefoon. De helpdesks zijn inderdaad vaak abominabel qua taalgebruik. soms heb je het idee dat daar de startfuncties zitten. Haal je ze een keer hierheen, vooral degenen die echt iets kunnen, en je zult merken dat alle vervolggesprekken soepeler lopen.

Overigens wil ik nog even kwijt dat een van dingen waarmee Logica mijlenver voor ligt op concurrenten is het "blended model" . Dat is het best werkbare model in de offshoring.

• Wijnands
OutofFocus schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:49:
[...]

Dit suggereert bijna dat IT eigenlijk geen echt vak is en dat 'iedereen met een HBO/WO opleiding' het wel kan doen.
In de praltijk ben ik helaas vaak genoeg 'prutsers' tegengekomen die deze stelling ontkrachten.

ik ga als IT-er toch ook niet zomaar een huis bouwen omdat ik ook wel in staat ben om een applicatie op een computer te bouwen en het bouwen van een huis daar wel wat op lijkt..
Misschien suggereert het dat. Echter, ik bedoelde te zeggen dat je met een aantal jaren werkervaring ook het vak kan leren en dat als je die ervaring eenmaal hebt de hbo opleiding niet veel meer zegt.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Een opleiding is ook meer een denkniveau (altans HBO/WO). Afhankelijk van de functie natuurlijk.

Bijvoorbeeld voor het hard ontwikkelen van algoritmes. Cutting edge dingetjes is een WO informatica heel erg nuttig.
Voor wat systemen aan elkaar koppelen boeit de achtergrondkennis een stuk minder, maar is het algemene denkniveau en probleemoplossend vermogen weer belangrijk.

Dus tjah.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Shadowhawk00
Ach er wordt weer hard geroepen dat er iets aankomt en dat ze aan het bezuinigen zijn maar dat valt wel mee.
Als concurenten wel mensen kunnen verhuren aan een scherper tarrief en toch nog winst maken dan betekend dat, dat er toch nog teveel overhead berekend word.

Dat ze speciale bonussen gaan uitdelen op teammeetings alleen omdat je daar toevallig die dag bent lijkt me heel sterk dat zou betekenen dat iemand die op vakantie is gewoon ineens wat misloopt omdat hij wel de zomer doorwerkt.
Staat er niet ergens in de medewerkers gids dat logica niet van haar medewerkers gaat verlangen dat ze overwerken?

Blended model zal misschien wel werken maar wat ik tot nu toe gehoord hebt van offshoring is dat het je eigenlijk net zoveel kost omdat je het hier toch moet refactoren en dat in india het verloop een stuk hoger ligt dan hier dus kennisopbouw heb je niet.

Overigens de eerste keer dat ik naar de jaarmeeting ben geweest was ook meteen de laaste keer. Was wat later ( iets met klant & files ) maar goed detail. Na de monoloog van de CEO ( 1 uur verder ) bleef de bar dicht. Zelf maar proberen te tappen komt er een van die organisatoren op me af wat ik aan het doen ben, Eh iets te drinken pakken. Dat mocht dus niet vraag hij wat hij voor me kan doen ( eh als je dat nog niet snapt ) dus ik doodleuk, "wat te drinken aanbieden". Dat ging dus niet.
Sorry maar als ik naar een meeting kom en we krijgen nog niet eens wat te drinken kom ik wel niet meer. Ik was overigens niet de enige die het heft in eigen hand aan het nemen was om drinken zelf te pakken.

[ Voor 28% gewijzigd door Shadowhawk00 op 26-08-2010 15:11 ]

• Wijnands
Catering op de laatste jaarmeet was inderdaad zeldzaam slecht geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:27:
Catering op de laatste jaarmeet was inderdaad zeldzaam slecht geregeld.
Catering? je bedoelt gebrek aan toch zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
:-) Zo kan je 't ook noemen. Eten is nooit spectaculair goed of slecht geweest maar voorgaande jaren was alleen de bar dicht tijdens het eerste stuk van het officiele gedeelte. Zodra entertainment begon was er ook weer drinken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:18:
:-) Zo kan je 't ook noemen. Eten is nooit spectaculair goed of slecht geweest maar voorgaande jaren was alleen de bar dicht tijdens het eerste stuk van het officiele gedeelte. Zodra entertainment begon was er ook weer drinken te krijgen.
Dat van die bar is trouwens ook een beetje kinderachtig. Alsof we niet kunnen luisteren met een cola in de hand ofzo. Maar dat was die avond dat de lama;s er waren en ik had na 1 uur echt zoiets van nu wil ik toch echt wat drinken, en anders help ik mezelf wel.
Maar goed dat was dus de eerste en laatste keer op een jaarmeeting voor mij ik kijk wel naar een voorstelling op de bank met een biertje erbij en niet meer staande zonder ook maar iets te drinken.

Eten op een van de practice ( of competence, die waar je vanaf 16:00 moet zijn ) meetings was trouwens ook bar slecht te noemen. Als ik goedkoop wil eten voor onder de 5 euro kan ik nog wel beter krijgen, zelfs bij de mac krijg je beter en heb je meer keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:57:
[...]

Dat van die bar is trouwens ook een beetje kinderachtig. Alsof we niet kunnen luisteren met een cola in de hand ofzo. Maar dat was die avond dat de lama;s er waren en ik had na 1 uur echt zoiets van nu wil ik toch echt wat drinken, en anders help ik mezelf wel.
Maar goed dat was dus de eerste en laatste keer op een jaarmeeting voor mij ik kijk wel naar een voorstelling op de bank met een biertje erbij en niet meer staande zonder ook maar iets te drinken.

Eten op een van de practice ( of competence, die waar je vanaf 16:00 moet zijn ) meetings was trouwens ook bar slecht te noemen. Als ik goedkoop wil eten voor onder de 5 euro kan ik nog wel beter krijgen, zelfs bij de mac krijg je beter en heb je meer keuze.
Hoe reageert je manager eigenlijk als dit allemaal tegen hem zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tjongejonge wat is dat ESS/MSS toch een drama. Jammer dat ik niet een uur kan boeken op 'met deze drama applicatie proberen iets aan te vragen' zodat inzichtelijk wordt wat voor kosten er nu gemaakt worden door het terugdringen van de verkeerde overhead kosten (ie: snijden in het secretaresse bestand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Janoz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:54:
Tjongejonge wat is dat ESS/MSS toch een drama. Jammer dat ik niet een uur kan boeken op 'met deze drama applicatie proberen iets aan te vragen' zodat inzichtelijk wordt wat voor kosten er nu gemaakt worden door het terugdringen van de verkeerde overhead kosten (ie: snijden in het secretaresse bestand).
Frappant.. Zo heb ik ook eens een uur ingevuld met als bewoording: Kosten mbt (uren)applicatie A, omdat deze niet werk. Dat uurtje werd afgekeurd en van mijn verlof afgeschreven 8)7 . Overigens niet bij Logica, maar bij een ander groot IT-bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

peter00 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:06:

Overigens wil ik nog even kwijt dat een van dingen waarmee Logica mijlenver voor ligt op concurrenten is het "blended model" . Dat is het best werkbare model in de offshoring.
Ik denk dat Logica nog wel wat kan leren van IBM en HP qua off shoring (een groot deel van de 329.000 werknemers van HP incl. EDS zijn gebaseerd in z.g.n. global delivery centers in India en China). Helaas is mijn ervaring met on-shore en off-shore resources in India niet bijzonder goed te nemen - en dat is niet gebaseerd op een enkel project maar enkele jaren en diverse zeer grote projecten. Het enige USP is enkel de lage prijs maar ik heb nog weinig projecten gezien die op deze wijze op tijd en met de beloofde kwaliteit werden opgeleverd.

Ik werk ook samen met enige Indische collega's die al jaren in Aus/NZ/VS wonen en ook zij vinden dat de Indische off-shore industrie Indiers in de IT een erg slechte naam geven.

Ik heb letterlijk on-shore resources gehad die wanhopig in een "Teach yourself Oracle in 24 hrs" boek zaten te bladeren. En heb mijzelf bijna van de 18e verdieping geworpen toen ik er achter kwam dat, door compleet gebrek aan kennis, training en ervaring, mijn "indische collega's" bijna mijn project om zeep hadden geholpen. (Een van de grootste BI systemen in de retail industrie buiten de VS waar ik verantwoordelijk voor was.. gelukig waren er geen scherpe objecten binnen handbereik ...en dankzij het invliegen van mijn team vanuit NZ en resources vanuit de USA konden we alles weer recht trekken..)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 22:02
Kun je daar niet een van die willekeurige letters uit het alfabet bij bedenken die in timenet staan? volgens mij weet de helft van de mensen niet waar wat voor gebruikt moet worden, omdat ze nooit iets anders dan de "I" of hun projectcode schrijven (waarvoor staat die code "M" er eigenlijk nog, daar mag volgens mij toch niemand op schrijven) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
Hoe reageert je manager eigenlijk als dit allemaal tegen hem zegt?
O geloof me dat weet jij echt wel. Ik ben tegen mijn manager bijna even subtiel als op die forum.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat heel veel managers dit systeem niet meer gebruiken omdat het te lastig is. Zeker voor vakanties ed. is het wat omslachtig ik heb toestemming van de klant en dus ook impliciet al van mijn manager en dan moet hij dat nog goedkeuren O.o, stel je voor dat je dit mondeling zou doen dat zou een gesprek worden in de trand van "je hebt dit goedgekeurd kan je het even goedkeuren?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Ik heb dat ESS/MSS systeem nog nooit gebruikt. Volgens mij wordt het systeem alleen gebruikt voor het aanvragen van zwangerschaps-, ouderschapsverlof, etc..

Iemand de comment van WB gelezen op zijn eigen blog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

tazzman schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:37:
[...]

Ik denk dat Logica nog wel wat kan leren van IBM en HP qua off shoring (een groot deel van de 329.000 werknemers van HP incl. EDS zijn gebaseerd in z.g.n. global delivery centers in India en China).
die kant gaat logica ook nog wel op. Wat het sterke punt is aan het blended model is het lokale klantcontact door lokale staff en de flexibiliteit daarin. Uitvoering kan dan in die delivery centers onder leiding van een NL PM. Onshore zet je een Indiase PM om te begrijpen en te vertalen wat de handjes in India nodig hebben. Als je dat strak regelt, kun je door het schuiven met on- en offshore een mooie balans vinden tussen kosten en klantwens (want die wil vooral voor een dubbeltje op de eerste rij).
Helaas is mijn ervaring met on-shore en off-shore resources in India niet bijzonder goed te nemen - en dat is niet gebaseerd op een enkel project maar enkele jaren en diverse zeer grote projecten. Het enige USP is enkel de lage prijs maar ik heb nog weinig projecten gezien die op deze wijze op tijd en met de beloofde kwaliteit werden opgeleverd.
dat van die kwaliteit ben ik helemaal met je eens. India is niet zo best in meedenken, daar moet je heel directief mee omgaan. M.i. kan dat ook per definitie bijna niet, omdat de klant vaak verwacht dat een verwegoperator ook de business begrijpt. Het geheim van succes ligt m in het goed definieren van die interface.
Ik werk ook samen met enige Indische collega's die al jaren in Aus/NZ/VS wonen en ook zij vinden dat de Indische off-shore industrie Indiers in de IT een erg slechte naam geven.
ook dat klopt. Naarmate ze langer hier zitten, zien ze ook de onvolkomenheden van het thuisfront. Waar het m.i. mee te maken heeft is de hierarchische besturingsmodel van de meeste Indiase bedrijven. Dat is erg Angelsaksisch, en meedenken wordt niet geduld, laat staan tegenspraak. Als de baas zegt dat je tien uur per dag werkt `en op zaterdag, dan doen ze dat. Als de baas zegt dat je Oracle moet snappen, terwijl je C# programmeur bent, dan snap je dat. Zo worden ook CV's gepimpt. De gemiddelde Indiase manager snapt geen bal van wat zn medewerkers nu echt doen, die is alleen bezig met leidinggeven (waar heb ik dat meer gehoord? 8)7 )
Ik heb letterlijk on-shore resources gehad die wanhopig in een "Teach yourself Oracle in 24 hrs" boek zaten te bladeren.
zoals hierboven vermeld, heel herkenbaar
En heb mijzelf bijna van de 18e verdieping geworpen toen ik er achter kwam dat, door compleet gebrek aan kennis, training en ervaring, mijn "indische collega's" bijna mijn project om zeep hadden geholpen. (Een van de grootste BI systemen in de retail industrie buiten de VS waar ik verantwoordelijk voor was.. gelukig waren er geen scherpe objecten binnen handbereik ...en dankzij het invliegen van mijn team vanuit NZ en resources vanuit de USA konden we alles weer recht trekken..)
dat zuigt. gelukkig heb je t kunnen rechttrekken. Ook die vorm van paniekvoetbal zie ik bij mislukkende offshoring waar ik soms mee te maken heb. Helaas wordt er op de korte termijn teveel naar dat kostenaspect gekeken, want ik denk wel dat we t eens zijn dat offshoring geen panacee is voor goede en goedkope bedrijfsautomatisering.

mijn credo : " we kunnen het goed, goedkoop en snel, u mag er twee kiezen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:57:
[...]

.

Ik was deze week nog op zo'n meeting in Amstelveen en ik heb toch heel lekker indonesisch gegeten.
peter00 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:09:

mijn credo : " we kunnen het goed, goedkoop en snel, u mag er twee kiezen"
_/-\o_ Die ga ik plagieren.

[ Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 03-09-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een 'Logicaan' zoals dat zo mooi wordt genoemd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Ik stond gisteren op de borrel in Rotterdam met een "manager" te praten over het aannamebeleid en salarisverhogingen en zonder blikken of blozen steek ze d'r neus in de lucht en zegt: "daar discussieer ik niet over met medewerkers". Moest heel erg m'n best doen, maar heb het voor me kunnen houden dat ze geluk heeft dat ze mijn manager niet is, arrogant mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

@Edjaaah : dat meen je niet......
het zoveelste bewijs van de enorme gap tussen de witte en de blauwe boorden. Er zijn niet zoveel vrouwelijke managers, dus waarschijnlijk weet iedereen wel wie het is. Overigens een ultiem bewijs van incompetentie, die arrogantie. Waarschijnlijk kan ze je niet eens aan verbaal, en is dit de manier om dat te maskeren. Een beetje manager kan antwoorden zonder je antwoord te geven, en je met een blij gevoel naar huis sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 1 september in dienst bij Logica. Is het ook mogelijk om intranet thuis te benaderen (om bijv. elearning te volgen). Ik heb mijn werknotebook aangesloten op mijn router, maar geen intranet, mail of wat dan ook.

Laptop is btw al geactiveerd en geinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Als ik je een privé berichtje zou kunnen sturen kreeg je van mij de link naar de remote acces portal met uitleg.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

RAP is een drama. Als je een logica laptop hebt (en je bent al eens op locatie ingelogd) dan kun je veel beter SSL-VPN gebruiken. Beide links zijn wel op de externe toegang portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor de tips. Heb gevonden hoe het werkt als ik logica remote access portal intype in google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

hoewel ik moet zeggen dat dat nl weblinks echt perfect werkt als je een klant hebt waar 95% van he tinternet is afgeschermd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelMrrs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-01 12:47
Edjaaah schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:17:
Ik stond gisteren op de borrel in Rotterdam met een "manager" te praten over het aannamebeleid en salarisverhogingen en zonder blikken of blozen steek ze d'r neus in de lucht en zegt: "daar discussieer ik niet over met medewerkers". Moest heel erg m'n best doen, maar heb het voor me kunnen houden dat ze geluk heeft dat ze mijn manager niet is, arrogant mens.
Edjaaah, ook door mij gepost op computable.nl (http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3422816/1458016/personeel-logica-hekelt-uitstel-salarisverhoging.html), maar in reactie op jouw bericht/de houding van het management binnen Logica ook hier:

Zoals andere medewerkers van Logica, heb ook ik een weinig zeggende brief van onze CEO mogen ontvangen. Het zal iedereen opgevallen zijn: er worden meer woorden besteed aan het veroordelen van het naar buiten brengen van het nieuws dat de salarisronde werd opgeschort, dan aan de in het vooruitzicht gestelde salaris verhoging. Deze wordt feitelijk afgedaan met tekst:

"Meer nieuws over de salarisronde zal snel bekend worden. Binnen nu en vier weken ontvang je meer informatie van je manager."

Voor de Logicanen onder ons die nog enige hoop koesterden, het (slechte) nieuws wordt straks een-op-een gebracht om reuring en artikelen als deze te voorkomen en zo imagoschade te beperken. Immers Kieboom schrijft ook dat de wervingsmachine weer van zolder is gehaald. Hij zal wel als de dood zijn dat de betere ICT-er Logica naar aanleiding van dit (http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3422816/1458016/personeel-logica-hekelt-uitstel-salarisverhoging.html) soort artikelen links laat liggen.

Een ander onderdeel uit de brief waarover ik mij heb verbaasd is de tekst: "Kijk maar eens naar onze concurrenten. Die hebben dit jaar honderden medewerkers moeten ontslaan."

Kieboom vergeet waarschijnlijk gemakshalve waarschijnlijk dat bij Logica:
  1. Er eind 2008 100+ banen werden geschrapt (http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/ictbranche/2556496/2379258/honderd-banen-weg-bij-logica-nederland.html);
  2. Begin 2009 medewerkers die nog in de proeftijd zaten het contract beëindigde (http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/2883671/1458016/logica-ontslaat-personeel-in-proeftijd.html);
  3. Halverwege 2009 nog eens 300+ medewerkers op straat zette (http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/outsourcing/2939487/1276946/logica-nederland-schrapt-driehonderd-banen.html);
  4. Eind 2009 nog eens 50 banen schrapt (http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/erp/3144803/1276992/logica-nederland-schrapt-vijftig-banen.html);
  5. Over heel 2009 15% (= 770) van haar personeel laat 'afvloeien' (http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/outsourcing/3267848/1276946/15-procent-minder-personeel-bij-logica.html);
  6. Het personeelsbestand het eerste halfjaar van 2010 krimpt met 320 man (http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3457551/1458016/logica-benelux-krimpt-320-man-in-halfjaar.html).
Als je dit tot je neemt en de berichtgeving rondom Logica een beetje volgt dan vraag je je toch af wie de stap waagt (http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/loopbaan/3347822/1458016/logica-zoekt-talloze-icters-ondanks-slecht-jaar.html). Overigens heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen dat nieuwe medewerkers een aanmerkelijk beter salaris krijgen dan hun 'peers' die al langer in dienst zijn, ik zou zeggen: vraag het je manager eens.

Mocht deze reactie gelezen worden door Wilbert Kieboom of een van zijn metgezellen, dan heb ik nog wel een wijsheid die ik met hun wil delen:

Wij inmiddels wel genoeg van alle (mooie) woorden, het is nu tijd voor daden. Prima, als er qua salaris nauwelijks/niks mogelijk is. Als dit marktconform is blijven de mensen wel zitten, als dit niet het geval is en we staan waar we staan door mager management; dan zoekt het gros van de medewerkers z'n heil wel ergens anders en heb je niemand anders te verwijten dan jezelf en jouw MT. Wat ik je in ieder geval kan verzekeren is dat je met het huidige beleid een gedeelte van je beste mensen gaat verliezen.

Met hartelijke groet,

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

MarcelMrrs schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:13:
Mocht deze reactie gelezen worden door Wilbert Kieboom of een van zijn metgezellen, dan heb ik nog wel een wijsheid die ik met hun wil delen:

Wij inmiddels wel genoeg van alle (mooie) woorden, het is nu tijd voor daden. Prima, als er qua salaris nauwelijks/niks mogelijk is. Als dit marktconform is blijven de mensen wel zitten, als dit niet het geval is en we staan waar we staan door mager management; dan zoekt het gros van de medewerkers z'n heil wel ergens anders en heb je niemand anders te verwijten dan jezelf en jouw MT. Wat ik je in ieder geval kan verzekeren is dat je met het huidige beleid een gedeelte van je beste mensen gaat verliezen.
Heb je deze mooie wijsheden ook aan Wilbert zelf gemaild?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Pagina: 1 ... 4 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.