Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Wat is er cafetariamodel aan?Donde schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:50:
[...]
Kijk! Hier komt het langverwachte cafetariamodel...
Je krijgt gewoon minder salaris en afhankelijk van het resultaat een bonus.
Klinkt inderdaad erg inherent aan het contract voor de nieuwe medewerkers.Roadman schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:05:
[...]
Wat is er cafetariamodel aan?
Je krijgt gewoon minder salaris en afhankelijk van het resultaat een bonus.
Och, ik neem aan dat de OR wel voor ons op zal komen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Er is maar een iemand die voor jou zorgt en dat ben jezelf..avotar schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:07:
[...]
Klinkt inderdaad erg inherent aan het contract voor de nieuwe medewerkers.
Heb nog steeds geen spijt dat ik afgelopen oktober gewitched ben
Het staat wel op www.fd.nl als topstory. Ik heb geen abbo, maar googlen zorgt ervoor dat ik op http://www.dutchnews.nl/n...test_it_company_to_ca.php wel een tekst krijgDonde schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:35:
Op computable wordt er ook met geen één woord gerept over het inleveren van salaris voor oudere medewerkers.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
[ Voor 11% gewijzigd door Demoric op 16-01-2013 09:38 ]
In dit artikel staat niets over salaris inleveren voor "oudere" of "te dure" werknemrs (Cap style). Wel over een aanbod tot flxibilisering van salaris, harmonisatie oude en nieuwe arbeidsovereenkomsten. De journalist scheert beide over 1 kam.Royz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:32:
[...]
Het staat wel op www.fd.nl als topstory. Ik heb geen abbo, maar googlen zorgt ervoor dat ik op http://www.dutchnews.nl/n...test_it_company_to_ca.php wel een tekst krijg
We weten allemaal dat in de praktijk het resultaat een verslechtering van de arbeidsvoorwaarden en beloning zal zijn en dan met name voor degenen die in een relatief betere positie zitten. Zo heel erg ver zal de journalist er dus niet naastzitten.t_captain schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:12:
[...]
In dit artikel staat niets over salaris inleveren voor "oudere" of "te dure" werknemrs (Cap style). Wel over een aanbod tot flxibilisering van salaris, harmonisatie oude en nieuwe arbeidsovereenkomsten. De journalist scheert beide over 1 kam.
Ik moet echt de eerste grote werkgever nog tegenkomen wat met een verandering van beloningsstelsel daadwerkelijk per saldo de situatie voor werknemers verbeterde. Juist een verandering van stelsel biedt de beste dekking om e.e.a. te versoberen en risico's te verschuiven naar werknemers.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
http://www.computable.nl/...fer-oudere-werknemer.html
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik ben vorig jaar vertrokken bij Logica CGI en heb er nog steeds geen seconde spijt van gehad. Natuurlijk mis je collega's waar je prettig mee hebt gewerkt of managers die voor je klaar stonden of secretaresse's die bijna alles voor je deden, maar de verhouding werkgever <-> werknemer hield in dat de liefde wel erg van 1 kant moest komen.
Ik hoop dus voor de mensen die nu in de huidige situatie zitten en onzeker zijn over hun toekomst dat ze goed terecht komen...er is altijd werk, zeker in de IT.
Assumption is the mother of all fuckups. De OR is een wassen neus als het gaat om onze belangen. punt.avotar schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:07:
[...]
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Gezien de lange traditie van anoniem kankeren op de OR hier op tweakers ga ik daar wel vanuit.SithWarrior schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:46:
Gelet op de knipoog smiley denk ik dat het sarcastisch bedoeld was. Je kunt je signature in OWA trouwens alleen aanpassen in IE, bij mij werkt het niet in FF & Chrome & Safari
Ik heb Ron's toespraak op de nieuwjaarsreceptie gemist. Ik hoop dat flexibilisering en harmonisatie daar al genoemd is. Anders valt me dit wel heel erg tegen van Ron.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
SithWarrior schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:46:
Gelet op de knipoog smiley denk ik dat het sarcastisch bedoeld was.
Nee, dat was eigenlijk niet.Wijnands schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Gezien de lange traditie van anoniem kankeren op de OR hier op tweakers ga ik daar wel vanuit.
Dat vind ik veel te makkelijk en daarbij heb ik daarvoor net even iets te veel respect voor enkele van de leden van de OR.
Ah.. zou dat het dan zijn.. inderdaad in Chrome en FF werkte het niet.Je kunt je signature in OWA trouwens alleen aanpassen in IE, bij mij werkt het niet in FF & Chrome & Safari
Edit: Jup... dat was het dus inderdaad. Thanks!
[ Voor 27% gewijzigd door avotar op 16-01-2013 11:56 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik heb het in ieder geval niet gehoord. Vandaar ook mijn eerdere reactie dat ik het jammer vind dat ik het uit de media moet vernemen.Wijnands schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Ik heb Ron's toespraak op de nieuwjaarsreceptie gemist. Ik hoop dat flexibilisering en harmonisatie daar al genoemd is. Anders valt me dit wel heel erg tegen van Ron.
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Ik niet en ook ik kan melden dat Ron niets over arbeidsvoorwaardenharmonisatie heeft gezegd, althans niet openlijk.Wijnands schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Gezien de lange traditie van anoniem kankeren op de OR hier op tweakers ga ik daar wel vanuit.
Ik denk dat meneer de Mos dan het e.e.a. heeft uit te leggen
Ik sluit me aan bij bovenstaande.Tallguy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:17:
Jammer te lezen dat het nog steeds zo ' kwakkelig' loopt bij LogicaCMG Logica CGI. Ik heb er bijna 7 jaar gewerkt en heb gedurende die tijd eigenlijk elk jaar wel hetgeen voorbij zien komen wat ik nu zie gebeuren: interne aanpassingen, mensen die intern verschoven worden, mensen die uitstekend werk deden die eruit gegooid worden, weinig groei in je salaris, een klein pensioen op basis van beschikbare premieregeling, korten op leaseauto's, semi verplichte aanwezigheid bij meetings ook al had je een werkdag van 11uur erop zitten...kortom veel van de werknemer verlangen maar er (naar mijn idee) weinig tegenover stellen.
Ik ben vorig jaar vertrokken bij Logica CGI en heb er nog steeds geen seconde spijt van gehad. Natuurlijk mis je collega's waar je prettig mee hebt gewerkt of managers die voor je klaar stonden of secretaresse's die bijna alles voor je deden, maar de verhouding werkgever <-> werknemer hield in dat de liefde wel erg van 1 kant moest komen.
Ik hoop dus voor de mensen die nu in de huidige situatie zitten en onzeker zijn over hun toekomst dat ze goed terecht komen...er is altijd werk, zeker in de IT.
Bij de klant parkeerde ik ook stug betaald voor de deur, je kon wel gratis parkeren maar dan moest je 10 min lopen en stond je midden in een woonwijk. Die mensen hadden vervolgens geen parkeerplaats meer.
Uiteraard kreeg ik hier ook opmerkingen over vanuit management. Maar ja ik ben van de principes dus.
Is ook niet voorbij gekomen..Bozevkwa schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:24:
[...]
Ik heb het in ieder geval niet gehoord. Vandaar ook mijn eerdere reactie dat ik het jammer vind dat ik het uit de media moet vernemen.
Leuke discussie trouwens daar ;-)Royz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:45:
Het staat overigens ook op Computable, alleen niet zo groot
http://www.computable.nl/...fer-oudere-werknemer.html
Anoniem: 497512
Denk dat dat wel waar is, maar dan bouw ik ook mijn eigen pensioen op, en krijgt CGI max 15% van de factuur als ze bemiddelen, en 4% als ze alleen factureren, prima! Die BV ga ik sowieso denk ik maar alvast oprichten als de grote leider het voorstelt!Anoniem: 497512 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:56:
In zijn toespraak zei Ron dat alle werknemers `eigen BV´s´ zijn, dat vat de nieuwe wereld in de detachering wel aardig samen denk ik. En dan zijn opmerkingen dat er minder gezeurd moet worden bij de koffie-automaten en dat je een glimlach moet opzetten als je bij de klant bent... tja.
[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 16-01-2013 19:59 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
LogicaCGI en de OR hebben altijd met succes hun uiterste best gedaan vakbonden geheel buiten de deur te houden. Het leek er daarom altijd op dat een vakbondslidmaatschap bij Logica geen zin had. Dat gebrek aan vertegenwoordiging gaat nu duur betaald worden.Neem in ieder geval een advocaat in de hand of een vakbonds-jurist.
De OR stemt natuurlijk gewoon in. Dat hebben ze bij de introductie van de nieuwe arbeidsvoorwaarden voor nieuwe medewerkers toch ook gedaan!
It always seems impossible until it's done.
Tje eerlijk gezegd heb ik ook weinig te zeuren... Ik krijg nog steeds hetzelfde salaris, en ik rij nog steeds dezelfde auto... Wat willen we nou? Gouden bergen?Anoniem: 497512 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:56:
In zijn toespraak zei Ron dat alle werknemers `eigen BV´s´ zijn, dat vat de nieuwe wereld in de detachering wel aardig samen denk ik. En dan zijn opmerkingen dat er minder gezeurd moet worden bij de koffie-automaten en dat je een glimlach moet opzetten als je bij de klant bent... tja.
Even niets...
Mee eens dat werknemers 'eigen BV's' zijn. Ik vraag mij alleen af wat een organisatie doet om die transitie te realiseren? Krijgt een werknemer bijvoorbeeld startkapitaal mee om zijn BV op te richten? Hoe gaat de organisatie om met het ondernemersrisico wat nu bij de werknemer ligt?Anoniem: 497512 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:56:
Ook vraag ik mij af waarom een werknemer dan niet een ZZP constructie aan gaat. Als je als persoon toch al vogelvrij bent, ga dan ook geheel zelfstandig aan de slag. Op deze manier zijn weer een stapje verder bij het nul uren contract zoals al wordt gehanteerd in de zorg, detailhandel, horeca etc.
Feit blijft dat het een interessant jaar gaat worden
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Anoniem: 377903
Als de zekerheid er veel minder is, dan is het risico net zo groot als wanneer je voor een klein bedrijfje werkt. Toch is het nog afwachten wat de nieuwe vorm van de arbeidsvoorwaarden gaat worden. Het contract van nieuwe medewerkers kan een "goede" indicatie zijn, maar zeker is dat niet.
Mee eens, niet iedereen wil ondernemer zijn. Daarom mijn opmerking hoe ziet een dergelijke transitie er uit? Worden mensen opgeleid om die skills te ontwikkelen? Wordt er open en helder gesproken over de nieuwe situatie.Anoniem: 377903 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:12:
Inderdaad zoal peter00 zegt, niet iedereen wil ondernemer zijn. Niet iedereen heeft de skills om zelf opdrachten te genereren. Je gaat voor een groot bedrijf werken om een bepaalde zekerheid te hebben en dat die zorgen voor werk dat bij je past.
Als de zekerheid er veel minder is, dan is het risico net zo groot als wanneer je voor een klein bedrijfje werkt. Toch is het nog afwachten wat de nieuwe vorm van de arbeidsvoorwaarden gaat worden. Het contract van nieuwe medewerkers kan een "goede" indicatie zijn, maar zeker is dat niet.
Een verandering is niet zoiets vanaf morgen gaan we links rijden in plaats van rechts. Dan gebeuren er namelijk "ongelukken".
Anoniem: 497512
http://www.computable.nl/...reen-houdt-zijn-baan.html
Feb 2012: "Reorganisatiekosten drukken winst Logica"
http://www.computable.nl/...drukken-winst-logica.html
Jan 2013: "CGI-directeur De Mos: Geen ontslagronde gepland... De Mos wil in de tweede helft van dit jaar weer groeicijfers laten zien.
http://www.computable.nl/...ontslagronde-gepland.html
De detacheerder is dan zijn 'geld genererende' medewerker kwijt, en tegelijk is er een capabele concurrent op de markt bij gekomen die qua tarief veel interessanter is voor de eindklant. Volgens mij is het vooral een mooi verhaal om het bedrijfsrisico meer bij de medewerker te leggen zonder dat daar echt substiantiele extra inkomsten voor de medewerker tegenover staan...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mochten medewerkers hierdoor de stap gaan zetten naar ZZP'er is dit het risico van een werkgever. Ik zie genoeg mensen die de beschikking hebben over ondernemende vaardigheden en toch voor een organisatie werken. Dat is een individuele keuze.hoevenpe schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:32:
Ergens lijkt het me juist heel onverstandig om de medewerkers (of moet ik 'members' zeggen?) dit soort ondernemende skills echt te leren. Het risico is groot dat de mensen die nu al relatief makkelijk aan een opdracht komen daardoor juist die stap naar het 'echte' ondernemerschap gaan zetten en ZZP'er worden.
De detacheerder is dan zijn 'geld genererende' medewerker kwijt, en tegelijk is er een capabele concurrent op de markt bij gekomen die qua tarief veel interessanter is voor de eindklant. Volgens mij is het vooral een mooi verhaal om het bedrijfsrisico meer bij de medewerker te leggen zonder dat daar echt substiantiele extra inkomsten voor de medewerker tegenover staan...
De wetenschap is er helaas nog steeds niet helemaal uit. Er is namelijk geen verband aangetoond tussen de tevredenheid van de werknemers en de prestaties van de organisatie. Ik kan mij voorstellen dat iemand duidelijk veranderingsmoe is, maar dit hoeft niet te betekenen dat de resultaten slechter worden. Er is theoretisch gezien dus ook geen reden om iets niet te veranderen. Met andere woorden, het schaadt de organisatie niet.
sowieso heb ik nogal moeite met het begrip "de wetenschap" ...
[ Voor 50% gewijzigd door franssie op 18-01-2013 01:16 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Aanpassen in FireFox gaat prima.SithWarrior schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:46:
Gelet op de knipoog smiley denk ik dat het sarcastisch bedoeld was. Je kunt je signature in OWA trouwens alleen aanpassen in IE, bij mij werkt het niet in FF & Chrome & Safari
Kies 'Opties', daarna 'Alle opties', 'Instellingen' en daar vindt je de signature die je gewoon kunt wijzigen met knippen en plakken.
Nope. Weet alleen wie practice lead is.Wijnands schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:15:
Iemand al gehoord wie hij/zij als team lead krijgt?
Er is niet aan getoond dat het negatieve gevolgen heeft om een verandering door te voeren waar werknemers niet achter staan. Daarom gebeurt het ook.franssie schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 01:12:
ik snap niets van wat je zegt.
sowieso heb ik nogal moeite met het begrip "de wetenschap" ...
Bij mij blijft hij grijs (en dus niet editable) in iig Chrome & Safari. FF gebruik ik al jaar niet meer, maar toen ik het nog wel gebruikte werkte die ook niet.OutofFocus schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:45:
[...]
Aanpassen in FireFox gaat prima.
Kies 'Opties', daarna 'Alle opties', 'Instellingen' en daar vindt je de signature die je gewoon kunt wijzigen met knippen en plakken.
Nee, alleen dat ze binnen mijn team benoemd zijn.Wijnands schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:15:
Als het tenminste mijn team is. Geografisch kon het letterlijk niet verder uit elkaar liggen.....
Maar er zal vast een diepere gedachte achter zitten
De benoeming van de Team Leaders vindt vrijdag 18 januari plaats. Je wordt op die dag geïnformeerd wie jouw Team Leader is.
Nou ja... wie weet. Maandag.
wel wie de leads zijn, maar nog niet aan wie ik word toegewezen.Wijnands schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:15:
Er stond ook in de mail dan de nieuwe practice leaders iedereen al zouden hebben gemaild om hen welkom te heten. Op dat mailtje zit ik nog steeds te wachten. Ik kreeg voor het eerst pas een hint toen het mailtje op 14/1 kwam voor de timesheets. En dan vrijdag een mailtje van de goede man met de benoeming van de teamleaders.... namen, geen teams.Wijnands schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:03:
Quote uit de mail:
De benoeming van de Team Leaders vindt vrijdag 18 januari plaats. Je wordt op die dag geïnformeerd wie jouw Team Leader is.
En ik snap het overigens ook niet. Geen idee wat ik in dit team doe. Maar we zullen vast en zeker nog wel wat horen. Zit niet standaard op kantoor he, dus dan hoor je veel pas achteraf.
Nog een keer mijn reactie lezend: te berustend. Eigenlijk ben ik behoorlijk teleurgesteld. Ik lees overal dat je geen 2e kans krijgt op een goede eerste indruk... maar op deze manier lijkt het of ze willen proberen of je wel een 5e kans krijgt.
[ Voor 12% gewijzigd door avotar op 19-01-2013 08:48 ]
Hebben ze dan een tijdstip gegevenWijnands schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:03:
Quote uit de mail:
Nee, maar het kost me behoorlijk wat moeite momenteel.SithWarrior schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:04:
Ben ik nou de enige die denkt, vrijdag, maandag of misschien zelfs wel dinsdag. Wat maakt het uit, misschien is nog niet alles (de aanstellingen) in orde/geregeld voor alle teams (want sommige teams zijn wel erg groot op dit moment, dan heb je er een hoop nodig). Maar het zal vast spoedig gecommuniceerd worden.
Het verbaast me ook hoe negatief ik zelf ben, want zo sta ik er niet in. Wellicht vanwege de hoge verwachtingen die geschept zijn.....
We zouden horen welke practice lead we hebben: 3 weken later dan gepland
We zouden van alles horen over CGI en het nieuwe brand: 2 mailtjes en een stickervel. Blijkbaar is het toch niet zo'n big deal.
We zouden horen welke team lead we hebben:nog niet gebeurd.
Jammer.
[ Voor 18% gewijzigd door avotar op 20-01-2013 08:44 ]
MijzelfWijnands schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:15:
Wij hebben met een groep TLs de teamindeling vorige week al voorbesproken en donderdag definitief gemaakt + gecommuniceerd. Hadden het in eigen hand dus
GefeliciteerdKorakal schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:04:
[...]
Mijzelf
Wij hebben met een groep TLs de teamindeling vorige week al voorbesproken en donderdag definitief gemaakt + gecommuniceerd. Hadden het in eigen hand dus
Ik ben erg benieuwd wat er dit jaar allemaal gaat gebeuren. En ik sta er neutraal tegenover. Voordeel van de twijfel, zullen we maar zeggen. Een en ander is zeker afhankelijk van wat ze met onze arbeidsvoorwaarden gaan doen.
Wat ik me nu afvroeg. Is dat iets fulltimes voor je, of doe je het volledig naast je huidige klus (indien aanwezig)?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
De halve dag is al voorbij en nog geen bericht. SpannuntWijnands schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:03:
Quote uit de mail:
een TL doet niets meer of minder naar de members toe dan het afnemen van MM & JC (voor de nieuwelingen: Jobcontrol & Man Management) , en levert aan de PrL een samenvatting, die we "sales-input" noemen. Er verandert verder echt niks hoor (althans, dat is mn bescheiden mening).
De reden dat ik denk dat mn TL toch niks heeft in te brengen is het feit dat ik bij een grote klant zit en geen van de TL's uit die groep is gekozen. Met andere woorden: hij/zij weet inhoudelijk niets van wat ik doe, laat staan dat er iets wordt toegevoegd.
I stand corrected. Een van de aanstaande TL's zit wel bij mijn klant, maar werkt vaak thuis en is dus niet zo zichtbaar. Is een goeie vent, net als mn PrL. Ik weet zeker dat hij weet waar t over gaat en hoe een bijdrage geleverd kan worden.
Het zal me dus jeuken wie mijn TL wordt, bij escalatie kom ik toch bij mn PrL uit. Wie dat is geworden is voor mij het enige dat telt. En daar ben ik prima over te spreken. Goeie vent, die t verdient.
[ Voor 12% gewijzigd door peter00 op 22-01-2013 05:27 . Reden: foute veronderstelling ]
Misschien kun jij beter gewoon zonder Team Lead bij ons werken en direct naar je PrL gaan. Of naar je Director? Als je dan een soort template voor je MM maakt pas je af en toe de datum aan en ben je gewoon weer een jaar verder. Performance Review ook even kopieren en jaartal aanpassen. Dan houden de TL's veel meer tijd over voor medewerkers die wel begeleiding willen hebben.peter00 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:50:
ach jongens, hoeven we ons toch helegaar niet druk over te maken? Of ze t nou vandaag of over een maand bekend maken. wat maakt t uit?
een TL doet niets meer of minder naar de members toe dan het afnemen van MM & JC (voor de nieuwelingen: Jobcontrol & Man Management) , en levert aan de PrL een samenvatting, die we "sales-input" noemen. Er verandert verder echt niks hoor (althans, dat is mn bescheiden mening).
De reden dat ik denk dat mn TL toch niks heeft in te brengen is het feit dat ik bij een grote klant zit en geen van de TL's uit die groep is gekozen. Met andere woorden: hij/zij weet inhoudelijk niets van wat ik doe, laat staan dat er iets wordt toegevoegd.
Het zal me dus jeuken wie mijn TL wordt, bij escalatie kom ik toch bij mn PrL uit. Wie dat is geworden is voor mij het enige dat telt. En daar ben ik prima over te spreken. Goeie vent, die t verdient.
Ik ga er vanuit dat je dit ook direct aan je TL doorgeeft.
En als je TL inhoudelijk niets (echt niets?) weet van je werk, dat geeft toch niks? Anders had hij jouw werk wel kunnen doen....... Hij is geen TL omdat hij jouw werk goed kan, maar TL omdat hij andere skills bezit. Die jij dan weer niet hebt.
[ Voor 0% gewijzigd door marcelmg2 op 21-01-2013 13:59 . Reden: typo ]
Pietluttig maar het maakt geen goeie eerste indruk. Als ik me zo gedraag bij de klant wordt dat ook niet gewaardeerd.
Wat de teamleads zelf betreft.... ik heb ze vroeger bij OS ook mee gemaakt. Staan lekker dicht bij de mensen maar toen mochten ze echt helemaal niks zelf besluiten.
Zoals altijd met man-management, soms heb je mazzel met een goeie, soms heb je een incompetente.
Gaan we schelden?marcelmg2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:45:
[...]
Misschien kun jij beter gewoon zonder Team Lead bij ons werken en direct naar je PrL gaan. Of naar je Director? Als je dan een soort template voor je MM maakt pas je af en toe de datum aan en ben je gewoon weer een jaar verder. Performance Review ook even kopieren en jaartal aanpassen. Dan houden de TL's veel meer tijd over voor medewerkers die wel begeleiding willen hebben.
Ik ga er vanuit dat je dit ook direct aan je TL doorgeeft.
En als je TL inhoudelijk niets (echt niets?) weet van je werk, dat geeft toch niks? Anders had hij jouw werk wel kunnen doen....... Hij is geen TL omdat hij jouw werk goed kan, maar TL omdat hij andere skills bezit. Die jij dan weer niet hebt.
Ik had liever een nog iets plattere organisatie gezien met meer PrL's, team ~20 man, en geen hulp

Daar ben ik gewoon wat kritisch over. Mn PrL weet exact waar t over gaat en waar mn sterke en zwakke punten liggen. Geeft me ook uitstekend advies, en ik doe mn best zijn belangen te verdedigen. En ja, als ik er niks aan heb, zeg ik dat ook gewoon. Dat durf jij vast niet.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Afspraak is afspraak.Wijnands schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:42:
Misschien ben ik ouderwets maar als een practice lead belooft iets te regelen voor een bepaalde datum dat verwacht ik dat ook. Mail en belletjes vervolgens negeren en daarna op zondagavond iets eruit gooien zonder "Sorry mensen, het heeft iets langer geduurd"
Pietluttig maar het maakt geen goeie eerste indruk. Als ik me zo gedraag bij de klant wordt dat ook niet gewaardeerd.
Wat de teamleads zelf betreft.... ik heb ze vroeger bij OS ook mee gemaakt. Staan lekker dicht bij de mensen maar toen mochten ze echt helemaal niks zelf besluiten.
Zoals altijd met man-management, soms heb je mazzel met een goeie, soms heb je een incompetente.
Ik moet eens zoveel later zijn met input voor bv een review.
[ Voor 6% gewijzigd door Demoric op 22-01-2013 10:20 ]
Zit te kijken op careers.logica.nl atm namelijk
[ Voor 12% gewijzigd door bord4kop op 22-01-2013 11:11 ]
| Security Management |
Sfeer bij CGI is wat afwachtend. Dat zal snel veranderen wanneer de team leads aan de slag gaan.bord4kop schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:05:
Is de sfeer momenteel wel goed verder bij Logica CGI?![]()
Zit te kijken op careers.logica.nl atm namelijk
Geef even aan waar ik naar jouw mening scheld, dat was namelijk niet mijn intentie.peter00 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 05:37:
[...]
Gaan we schelden?![]()
Ik had liever een nog iets plattere organisatie gezien met meer PrL's, team ~20 man, en geen hulp![]()
Daar ben ik gewoon wat kritisch over. Mn PrL weet exact waar t over gaat en waar mn sterke en zwakke punten liggen. Geeft me ook uitstekend advies, en ik doe mn best zijn belangen te verdedigen. En ja, als ik er niks aan heb, zeg ik dat ook gewoon. Dat durf jij vast niet.

Wat ik wel en niet durf is niet van belang. Persoonlijk ben ik van mening dat het heel normaal is om ook te benoemen wat niet goed gaat.
Ik wil alleen aangeven dat een TL andere competenties zal hebben dan diepgaande kennis van de inhoud van jouw opdracht.
Jij mag je TL straks waarderen met de MSAP, en daarin kun jij dan goed kwijt dat je niks aan hem of haar hebt. Of dat je 't een goeie vent vindt die 't verdient.
De organisatie is al een stuk platter geworden en door de TL's billable te houden, zijn ze zelf ook 'gewoon' consultant en zijn ze meer '1 van ons'. Dus dicht bij de klant en dicht bij zijn/haar medewerkers.
Jammer dat er geen detail staat bij de plannen voor 2013. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de vlucht naar voren de meest realistische optie is. Je kunt blijven bezuinigen, totdat je al je goede consultants hebt weggejaagd met als resultaat dat de relatieve overhead nog niet afneemt. Of je kunt investeren in unieke diensten en eventueel zelfs producten waarvoor je wel leuke tarieven kunt hanteren.
Mijn gevoel zegt me dat het juist deze groepen zijn die nu het 'detacherings' model van de 'grote jongens' pijn doen omdat die voor met lagere tarieven toch een mooie winst weten te behalen. Tel daarbij op dat het 'kwaliteits' argument minder speelt (vaak zijn de grote partijen gericht op starters en zijn de echt ervaren mensen voor zichzelf begonnen) en het is duidelijk waarom het piept en kraakt.
Toch mis ik nu wel waar men heen wil...
Terug naar de excellente dienstverlening met hogere tarieven en de beste mensen in de sector? Of verder snijden in kosten en zo wel winstgevend worden in de huidige markt?
De invloed van kleine detacheerders en ZZP-ers (in zekere zin de overtreffende trap van kleine detacheerders) wordt niet expliciet genoemd. Wel wordt er indirect naar dit soort concurrentie verwezen met de statement "hoe generiek zijn eigen talent is geworden". Daar had ook kunnen staan "hoe het onderscheidend vermogen van de dienstverlening is afgenomen". Als je aanbod niet onderscheidend is, dan ben je per definitie kwetsbaar voor concurrentie op kostprijs.
Een heel belangrijk punt noem je in je 2e alinea. De grote dienstverleners,waaronder Logica, hebben zich in hun bezuinigingsdrift steeds meer teruggetrokken op de meer lucratieve stukjes van de markt. Dat zijn in de T&M markt vaak de mediors. Net enkele jaren van het HBO, loonkosten slechts 20% boven een schoolverlater, uurtarief richting 40% boven het tarief van een schoolverlater. Ik schat dat de sweet spot van de detacheringsmarkt tussen de 2 en 8 jaar werkervaring zit.
dat beleid zie je ook terug in de instroom en uitstroom waar de grote detacheerders op lijken te mikken. juniors van harte welkom, seniors vertrekken a.u.b., denk ook aan de discussie die Cap heeft aangezwengeld over salarisverlaging
Op korte termijn herstelt die focus natuurlijk wel je winstgevendheid, maar uiteindelijk doet het wel afbreuk aan de kwaliteitsperceptie van je bedrijf. In de detacheringsmarkt ben je nooit beter dan de mensen die je levert. Als je keer op keer bij klanten moet vertellen dat de ervaren consultant waarmee ze zo blij zijn, heeft besloten om elders te gaan werken, dan doet dat je uitstraling geen goed.
Waar men heen wil, het artikel suggereert dat er een doelstelling voor groei ligt. Dat lijkt een trendbreuk in vergelijking met het beleid van de afgelopen jaren wat vooral leek te richten op krimp.
De vraag is in welke richting men wil groeien. Wil met een soort Brunel worden? Dat ligt meer in de lijn van het bezuinigen en efficient werken. Of wil men onderscheidende dienstverlening op 1 zetten, waarbij de uurtarieven flink omhoog moeten?
In het artikel staat overigens een belangrijke rekenfout, waarbij de journalist zich een beetje heeft laten misleiden door meneer De Mos. "Uurtarieven stortten in met 40% tot 50%, omzet en mankracht halveerden."
Als je uurtarief daalt met 40 a 50% en je mankracht halveert, daalt je omzet met 70 tot 80%. De uurtarieven zijn niet in enkele jaren gedaald met 40 of 50%. Alleen als je meet tussen de absolute piek van het jaar 2000 en het dieptepunt in het voorjaar van 2009 kom je tot dat soort getallen. In het algemeen zijn de uurtarieven sinds pakweg 2004 of 2005 redelijk horizontaal verlopen. Paar jaar wat omhoog, dan weer een tikje omlaag.
In dit artikel wordt ook gesproken over een waterhoofd, variabele beloning en demotie.Logica was de weg kwijt
Het zou slecht zijn afgelopen met ict-bedrijf Logica als het bedrijf afgelopen zomer niet was overgenomen door het Canadese CGI. Dat Ron de Mos, topman van CGI Nederland, die het overnameproces in Nederland aanstuurt.
Rest van het artikel: http://www.nuzakelijk.nl/...logica-was-weg-kwijt.html
Variabele beloning zal een gespreksonderwerp worden dit jaar, demotie vind ik wat ongelukkig hier maar goed, we gaan het zien.
Everything thats has a beginning has an end
Maar goed, ik hoop maar dat alle stilte betekent dat ze het heel zorgvuldig doen, want Logica (pun intended) zie ik er niet in.
Ik ben door mijn nieuwe PL welkom geheten in zijn team. Dus aan deze kant is het best wel netjes gedaan.
Ik hoop ook dat het aan mijn afdeling ligt.Reneger schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:19:
Dan zit dat toch binnen jouw afdeling. Ik heb netjes te horen gekregen wie mijn PL en TL is, en er is zelfs een complete excel lijst verstuurd wie waar onder valt.
Ik ben door mijn nieuwe PL welkom geheten in zijn team. Dus aan deze kant is het best wel netjes gedaan.
Maar.. ik moet niet de verkeerde info geven. Heb een mailtje van een nieuwe secretaresse gehad, van de man boven de pl weet ik wie de pl is en inderdaad 2 weken na planning hoor ik in 1 mailtje wie de tl is, waar hij woont en dat ik mijn self-review in pms moet gaan indienen.
Sorry, maar dat vind ik erg karig.
Als ik tot een van deze rollen zou worden benoemd, zou ik zo snel mogelijk tijd gaan vrijmaken om alle teamleden even persoonlijk te ontmoeten. Al is het maar 10 minuten, gewoon even jezelf voorstellen. Andere taken zoals meeting met hogere bazen moeten maar even wachten. De primaire taak van een leidinggevende is immers om leiding te geven aan zijn team.
Leuk in theorie, maar veel leidinggevenden denken toch wel dat hun primaire taak "vergaderingskes bijwonen" is gecombineerd met wat in excel spelen.t_captain schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:07:
Ik denk dat je pech hebt met de TL en PL.
Als ik tot een van deze rollen zou worden benoemd, zou ik zo snel mogelijk tijd gaan vrijmaken om alle teamleden even persoonlijk te ontmoeten. Al is het maar 10 minuten, gewoon even jezelf voorstellen. Andere taken zoals meeting met hogere bazen moeten maar even wachten. De primaire taak van een leidinggevende is immers om leiding te geven aan zijn team.
Een goede TL neemt inderdaad zo snel mogelijk contact op met zijn team.
Daarvoor hebben we de raad van elfchime schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:54:
[...]
Leuk in theorie, maar veel leidinggevenden denken toch wel dat hun primaire taak "vergaderingskes bijwonen" is gecombineerd met wat in excel spelen.
Primaire taak van meeste TL lijkt me (billable) bezig zijn voor de klant.Meeste TL's hebben de taak TL erbij gehad, en niet ipv hun primaire werkzaamheden. Ze hebben wel X aantal uur gekregen per week voor TL rol. Maar daar lijkt het me lastig in bij iedereen langs te gaan binnen 2/3 weken. Je team bellen lijkt me wel snel mogelijk, maar dat hebben de meeste TL's wel gedaan toch?chime schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:54:
[...]
Leuk in theorie, maar veel leidinggevenden denken toch wel dat hun primaire taak "vergaderingskes bijwonen" is gecombineerd met wat in excel spelen.
Een goede TL neemt inderdaad zo snel mogelijk contact op met zijn team.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Een dag? Ik weet niet bij welke Unit jij zit, maar bij de TL's die ik spreek / ken / weet van de AS units zijn het eerder aantal uren dan dagen. En dan ligt het er ook nog aan de team grote hoeveel uur je krijgt.Janoz schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:33:
TL's hebben een dag per week voor hun TL taken. Ze hoeven dus nog maar 4 dagen billable bezig te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door SithWarrior op 08-02-2013 14:23 ]
De PL ken ik geloof ik wel, was een van die managers die vaak bij company/stream/dinges/ meetings aanwezig was.
En in welke hoek zit je dan? Public? Finance?Korakal schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:47:
(ik ben overigens TL in AS3)
Bier fan Fryske grûn!
Rukapul in "Ervaring werken bij Logica, nu onderdeel van CGI (Deel 4)"AngelDust schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:56:
Hmm, had een name-change voor het topic aangevraagd, maar die is nog niet doorgevoerd?
Daar ^^
Ah, die had ik gemist
Wie maakt een nieuw deel?
Bier fan Fryske grûn!
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dit topic is gesloten.