Prima deal toch lijkt me voor ps plus extra
Voor als je geen PSplus hebt. mogelijk dan wel.AMARONE schreef op woensdag 13 december 2023 @ 00:01:
Prima deal toch lijkt me voor ps plus extra
Mooie upsell strategie... Voor iets meer dan € 7pm PS+ Extra is toch niet gekGreatsword schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:20:
[...]
Zie nu net dit, helaas niks voor Essential![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 13-12-2023 09:56 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
nevermind...

[ Voor 77% gewijzigd door Tranzy op 13-12-2023 12:28 ]
Ik heb ook een leuke computer..
True, als je maar bewust bent dat je niet meer naar beneden kan tot je abbo is afgelopen.Hulleman schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:56:
[...]
Mooie upsell strategie... Voor iets meer dan € 7pm PS+ Extra is toch niet gek
Dus 24/12 kan ik weer essential nemen,want de dag ervoor loopt mijn extra af, vermoedelijk wel voor de volle mep (72 euro).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
:strip_exif()/f/image/haPZQjJh3ptjGkw4PuVY8VvL.jpg?f=fotoalbum_large)
PS Extra
- Grand Theft Auto V | PS4, PS5
- Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin | PS4, PS5
- Moto GP23 | PS4, PS5
- Metal: Hellsinger* | PS4, PS5
- Salt and Sacrifice | PS4, PS5
- Moonscars | PS4, PS5
- Mega Man 11 | PS4
- Gigabash | PS4, PS5
- Grime | PS4, PS5
- Tinykin | PS4, PS5
- Prodeus | PS4, PS5
- Shadowrun Returns | PS4, PS5
- Shadowrun: Dragonfall – Director's Cut | PS4, PS5
- Shadowrun: Hong Kong – Extended Edition | PS4, PS5
- Mega Man Legacy Collection | PS4
- Mega Man Legacy Collection 2 | PS4
- Thrillville | PS4, PS5
- Thrillville: Off the Rails | PS4, PS5
- Buzz Lightyear of Star Command | PS4, PS5
Gta V op de ps5 lijkt me wel weer leuk om op te pakken. Op de ps3 en ps4/pro wel gespeeld. De ps5 versie nog niet.Raem schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:15:
[Afbeelding]
PS ExtraPS Premium
- Moto GP23 | PS4, PS5
- Moonscars | PS4, PS5
- Mega Man 11 | PS4
- Gigabash | PS4, PS5
- Grime | PS4, PS5
- Tinykin | PS4, PS5
- Prodeus | PS4, PS5
https://blog.playstation....etal-hellsinger-and-more/
- Thrillville | PS4, PS5
GTA V is natuurlijk wel een mooie titel! Ik heb 'm lang geleden op de PS3 wel gespeeld dus weet nog niet of ik nog een playthrough wil doen. Er is nog zoveel ander moois te spelen!
Eerst Horizon Forbidden West.
Eerst Horizon Forbidden West.
[ Voor 8% gewijzigd door Muse op 13-12-2023 20:33 ]
Voor de mensen die graag een video zien 😝
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Tinykin is een leuk spel!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Idem hier. Ben een beetje uitgeblust op subscriptions, en vind de nogal 'dwingende' manier van sony om je minstens in dezelfde tier (of hoger) te houden niet zo fijn. (met betrekking dan tot welke promo's ze aanbieden tijdens BF of eindejaar).MeNTaL_TO schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:22:
[...]
True, als je maar bewust bent dat je niet meer naar beneden kan tot je abbo is afgelopen.
Dus 24/12 kan ik weer essential nemen,want de dag ervoor loopt mijn extra af, vermoedelijk wel voor de volle mep (72 euro).
Dus ik laat het ook aflopen. Ook ergens in december, weet het niet meer precies. Dan een korte pauze want veel tijd verwacht ik toch niet te hebben (en nog genoeg singleplayer games die ik gewoon heb) en dan ergens in januari of februari terug over op essential. En games gewoon kopen.
Hoogstens af en toe eens 1 maandje de sub boosten naar extra om heel gericht iets te spelen uit dat aanbod (meer in de 'games huren' mentaliteit van vroeger). Het gaat me echt niet om geld, meer om een gezondere relatie met het hele game gebeuren.
Heerlijke line up deze maand.
GTA V nemen we zeker mee, nog nooit gespeeld. Mooie kennismaking alvast voor de nieuwe gta.
MotoGP en metal: hellslinger gaan we ook een kans geven.
GTA V nemen we zeker mee, nog nooit gespeeld. Mooie kennismaking alvast voor de nieuwe gta.
Ik heb zojuist geupgrade voor resterende periode naar PS Plus Extra. Maar zie nu nergens die korting voor een jaarlang verlengen voor €88,19, geeft bij mij gewoon de volle mep weer.
GTA V is gewoon een mustplay. Je hebt tijd genoeg voordat deeltje 6 komt.G.Scholtens schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:29:
Ik zie dat ook niet. Zal wel weer een actie zijn voor mensen die nog geen abo hebben of een lagere tier, zoals Sony dat al langere tijd doet.EL-Nino-1980 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:48:
Ik heb zojuist geupgrade voor resterende periode naar PS Plus Extra. Maar zie nu nergens die korting voor een jaarlang verlengen voor €88,19, geeft bij mij gewoon de volle mep weer.
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 14-12-2023 10:02 ]
Wanneer zijn die games beschikbaar? Ik dacht even GTA5 te downloaden, maar dat gaat nog nietRaem schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:15:
[Afbeelding]
PS ExtraPS Premium
- Moto GP23 | PS4, PS5
- Moonscars | PS4, PS5
- Mega Man 11 | PS4
- Gigabash | PS4, PS5
- Grime | PS4, PS5
- Tinykin | PS4, PS5
- Prodeus | PS4, PS5
https://blog.playstation....etal-hellsinger-and-more/
- Thrillville | PS4, PS5
Vanaf 19 december.Hann1BaL schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:04:
[...]
Wanneer zijn die games beschikbaar? Ik dacht even GTA5 te downloaden, maar dat gaat nog nietHeb ik over de datum heen gelezen?
Mooie maand. Het mag ook een mirakel heten dat ze GTA5 niet in Premium gestoken hebben, gezien de meeste remakes/remasters van Pre-PS4 games daar zitten onder het mom van 'Classics'.
Want deel 6 koop je wel day one, terwijl je 5 10 jaar links hebt laten liggen?G.Scholtens schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:29:
Als ik het goed begrijp, krijg je op dit moment enkel 30% korting op extra en premium.
Wat dus betekent dat essential 79 euro kost, en extra 88 euro
Dat maakt het wel heel moeilijk om enkel voor essential te kiezen. Die tien euro is het probleem niet (uiteraard), meer het 'principe', zoals ik hierboven beschrijf. ('all you can eat', 'door de library bladeren en nergens blijven hangen').
Je kan zeggen, neem extra en gebruik enkel de essential features, just in case. En je weet maar nooit dat er iets geweldig in extra komt. Maar de library op je homescreen hebben, betekent ook dat je er hoe dan ook gaat door bladeren, weer 20 games aanklikken/downloaden, en niets echt spelen. Zoveel discipline heb ik niet, denk ik.
Ik had gehoopt dat er ook een korting was voor essential (zeg 55 euro of zo), dan is het een no-brainer. Nu kost essential en extra hetzelfde.
Ik keek nog eens door het extra aanbod, en het meeste wat ik er van zou willen gamen, heb ik al in de backlog op pc of ps...
Wat dus betekent dat essential 79 euro kost, en extra 88 euro
Dat maakt het wel heel moeilijk om enkel voor essential te kiezen. Die tien euro is het probleem niet (uiteraard), meer het 'principe', zoals ik hierboven beschrijf. ('all you can eat', 'door de library bladeren en nergens blijven hangen').
Je kan zeggen, neem extra en gebruik enkel de essential features, just in case. En je weet maar nooit dat er iets geweldig in extra komt. Maar de library op je homescreen hebben, betekent ook dat je er hoe dan ook gaat door bladeren, weer 20 games aanklikken/downloaden, en niets echt spelen. Zoveel discipline heb ik niet, denk ik.
Ik had gehoopt dat er ook een korting was voor essential (zeg 55 euro of zo), dan is het een no-brainer. Nu kost essential en extra hetzelfde.

Ik keek nog eens door het extra aanbod, en het meeste wat ik er van zou willen gamen, heb ik al in de backlog op pc of ps...
Mijn premium loopt nog tot september 2024 en als ik nu een jaartje extra zou nemen betaal ik de volledige prijs.Amos_x schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:03:
Als ik het goed begrijp, krijg je op dit moment enkel 30% korting op extra en premium.
Wat dus betekent dat essential 79 euro kost, en extra 88 euro![]()
![]()
Ik had gehoopt dat er ook een korting was voor essential (zeg 55 euro of zo), dan is het een no-brainer. Nu kost essential en extra hetzelfde.![]()
Echter twijfel ik of ik na afloop nog wel voor Premium ga aangezien ik geen multiplayer games speel en amper gebruik maak van ps now. Wat me weerhoud om volledig te stoppen met een abonnement is de cloud opslag van saved games wat wel handig is om te hebben.
PSN : Geraedus
Aha, nu ik ook. Ik had kunnen zweren gisteren dat de 30% enkel op extra en premium was, ik had duidelijk de 71.99 euro zien staan bij essential. Nu zie ik ook 50.39 euro voor essential.Zapato schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:22:
[Afbeelding]
Vandaag is mijn premium abonnement afgelopen (opgezegd) en ik kan nu ook voor Essential kiezen met 30% korting.
Dan vermoed ik dat er toch wel wat algoritmes op die store zitten. Als in "indien abonnement pas verlopen, enkel kortingen tonen in vorige of hogere tiers", "indien x dagen geen actie, toon ook korting in lagere tier om subscription te slijten" ... Of ik zoek er meer achter dan het is, en de PS store is gewoon prut

Dus essential 51, extra 88 en premium 106 euro, aanbieding geldig tot 17/12
Ja precies, enige vorm van online wil ik wel, wreckfest en GT7 online (en rocket league of als ik een andere game vind die me online even kan boeien), en inderdaad cloud opslag van save games. Dus wel een vereiste, maar wellicht nu de essential dus.Geraedus schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:59:
[...]
Mijn premium loopt nog tot september 2024 en als ik nu een jaartje extra zou nemen betaal ik de volledige prijs.
Echter twijfel ik of ik na afloop nog wel voor Premium ga aangezien ik geen multiplayer games speel en amper gebruik maak van ps now. Wat me weerhoud om volledig te stoppen met een abonnement is de cloud opslag van saved games wat wel handig is om te hebben.
Je zou het denken, mijn PS+Extra verliep tijdens BF en toen had ik er niet voor gekozen om te verlengen tegen het toen geldende actietarief. Essential stond er sowieso niet tussen met een korting. Dus ik had er voor gekozen om mijn PS+ even stil te laten zetten.Amos_x schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:45:
[...]
Aha, nu ik ook. Ik had kunnen zweren gisteren dat de 30% enkel op extra en premium was, ik had duidelijk de 71.99 euro zien staan bij essential. Nu zie ik ook 50.39 euro voor essential.
Dan vermoed ik dat er toch wel wat algoritmes op die store zitten. Als in "indien abonnement pas verlopen, enkel kortingen tonen in vorige of hogere tiers", "indien x dagen geen actie, toon ook korting in lagere tier om subscription te slijten" ... Of ik zoek er meer achter dan het is, en de PS store is gewoon prut![]()
Dus essential 51, extra 88 en premium 106 euro, aanbieding geldig tot 17/12
Nu kan ik wel kiezen voor 30% voor alle abonnementsvormen, het is potverdikkie net de Dark Side die je over probeert te halen
Mijn PS plus is automatisch verlengd van Premium naar Essential voor 72 euro.
Ik heb de korting dus niet gekregen, ook al heb ik jaren lang plus.
Erg jammer dit.
Erg jammer dit.
Da's toch wel vreemd, want als het automatisch verlengd is, moet dat toch naar dezelfde tier ?Vlaanderen1 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:32:
Vandaag is Essential bij mij als nog in de aanbieding gekomen van 71,99 naar 50,39
Had nog een Bol cadeaubon en die gelukkig kunnen omzetten;)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
En (hier) nog altijd niet om te verlengenGreatsword schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:07:
Vandaag is Essential bij mij als nog in de aanbieding gekomen van 71,99 naar 50,39
Wellicht had je onderliggend reeds een essential met een langere duurtijd lopen (zeg >1 jaar), met stacked daarbovenop een premium aan een kortere periode (3 maand, of een jaar) waardoor premium automatisch naar essential is terug gevallen.Vlaanderen1 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:32:
Erg jammer dit.
Essential dat automatisch verlengd wordt vanuit een premium abo lijkt me niet mogelijk. Althans, dat heb ik nog nergens gelezen, dus ben benieuwd.
En omdat je dus nog voor langere periode 'vast' zit, krijg je de korting dus niet. De korting wordt (maar ook dat is niet duidelijk) het vaakst aangeboden als extra/premium binnenkort afloopt (of kort geleden afgelopen is)
Kan zoiets wel ? Ik kan me niet direct een situatie bedenken waarbij je uitkomt op een situatie waarbij je eerst x maanden Premium hebt die dan gevolgd wordt door y maanden Essential. Als je wil upgraden van Essential naar Premium is dat volgens mij altijd voor de volledige tijdsduur dat je Essential nog loopt.Amos_x schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:28:
[...]
Wellicht had je onderliggend reeds een essential met een langere duurtijd lopen (zeg >1 jaar), met stacked daarbovenop een premium aan een kortere periode (3 maand, of een jaar) waardoor premium automatisch naar essential is terug gevallen.
Hoedanook is zijn situatie sowieso niet wat jij hier schrijft, want hij schreef dat zijn PS+ automatisch verlengd werd en hem 72 euro aangerekend werd. Als je nog x maanden te gaan hebt, gaat er helemaal niets automatisch verlengd worden.
Kan je als je essential hebt niet bvb een maand voor premium betalen? Waarna het terugvalt op essential? In dat geval wordt m'n keuze voor m'n abo voor het volgende jaar misschien toch anders.Twixie schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:14:
[...]
Kan zoiets wel ? Ik kan me niet direct een situatie bedenken waarbij je uitkomt op een situatie waarbij je eerst x maanden Premium hebt die dan gevolgd wordt door y maanden Essential. Als je wil upgraden van Essential naar Premium is dat volgens mij altijd voor de volledige tijdsduur dat je Essential nog loopt.
Hoedanook is zijn situatie sowieso niet wat jij hier schrijft, want hij schreef dat zijn PS+ automatisch verlengd werd en hem 72 euro aangerekend werd. Als je nog x maanden te gaan hebt, gaat er helemaal niets automatisch verlengd worden.
Want ik zou het zo willen doen. Voor die 1 of 2 games per jaar ze 'huren' (of tijdens vakantie) door een maandje premium of extra te nemen bovenop essential.
Edit: Ow, ik heb het eens opgezocht, blijkbaar niet dus: https://www.reddit.com/r/...of_ps_plus_extra_while_i/
Dit zodat sony je voor de resterende tijd wil forceren in de hogere tier. Ha, dan gaat m'n plannetje dus niet op. Ik wou namelijk de 'gameverlamming' door de library vermijden door ze enkel kort te activeren als er echt een game tussen staat die ik wil spelen, maar meer een 'rental vibe' heeft. Een SP of adventure game of zo, even doorspelen en klaar, en laten aflopen.
Tja, dan wordt het toch terug extra voor een jaartje...
[ Voor 23% gewijzigd door Amos_x op 16-12-2023 12:26 ]
Je zou Essential kunnen nemen voor een jaar, de laatste 1-2 maanden upgraden naar Extra of Premium, laten aflopen en terug Essential nemenAmos_x schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:17:
[...]
Kan je als je essential hebt niet bvb een maand voor premium betalen? Waarna het terugvalt op essential? In dat geval wordt m'n keuze voor m'n abo voor het volgende jaar misschien toch anders.
Want ik zou het zo willen doen. Voor die 1 of 2 games per jaar ze 'huren' (of tijdens vakantie) door een maandje premium of extra te nemen bovenop essential.
Edit: Ow, ik heb het eens opgezocht, blijkbaar niet dus: https://www.reddit.com/r/...of_ps_plus_extra_while_i/
Dit zodat sony je voor de resterende tijd wil forceren in de hogere tier. Ha, dan gaat m'n plannetje dus niet op. Ik wou namelijk de 'gameverlamming' door de library vermijden door ze enkel kort te activeren als er echt een game tussen staat die ik wil spelen, maar meer een 'rental vibe' heeft. Een SP of adventure game of zo, even doorspelen en klaar, en laten aflopen.
Tja, dan wordt het toch terug extra voor een jaartje...
Dat zal natuurlijk niet te synchroniseren zijn met aanbiedingen vrees ik
Nee inderdaad. Hmm, in dat geval wordt het wellicht terug extra. Voor de kleine meerprijs is het bijna te dom om het niet te doen, want essential wil ik sowieso. En dan is het verschl maar 30 euro.MathieuT schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:28:
[...]
Je zou Essential kunnen nemen voor een jaar, de laatste 1-2 maanden upgraden naar Extra of Premium, laten aflopen en terug Essential nemen![]()
Dat zal natuurlijk niet te synchroniseren zijn met aanbiedingen vrees ik
Maar dan moet ik mezelf wel wat gewoontes aanleren om niet doelloos rond te bladeren tussen die games (zoals ik met netflix deed) en heeeeel gericht enkel naar dingen op zoek gaan waarvan ik ergens lees dat ze er in staan, of die ik wil spelen. Tricky.
Ben je niet aan het “overthinking”? Je schetst wel een heel dilemma in je tweede alinea. Heel gericht klinkt haast als werk.Amos_x schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:13:
[...]
Nee inderdaad. Hmm, in dat geval wordt het wellicht terug extra. Voor de kleine meerprijs is het bijna te dom om het niet te doen, want essential wil ik sowieso. En dan is het verschl maar 30 euro.
Maar dan moet ik mezelf wel wat gewoontes aanleren om niet doelloos rond te bladeren tussen die games (zoals ik met netflix deed) en heeeeel gericht enkel naar dingen op zoek gaan waarvan ik ergens lees dat ze er in staan, of die ik wil spelen. Tricky.
Werk? Ik weet niet wat voor 'werk' jij doet, maar dat klinkt mij toch niet als 'werk'?Zorroberner schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:15:
[...]
Ben je niet aan het “overthinking”? Je schetst wel een heel dilemma in je tweede alinea. Heel gericht klinkt haast als werk.
Een beetje zelfbeheersing opbrengen met als doel meer genieten, ik vind dat nu niet echt een probleem. Ik heb me nog nooit zo fris en goed gevoeld met betrekking tot films en series sinds ik alle video abo's heb opgezegd. Veel meer genot en plezier dan eindeloos apathisch scrollen door een collectie middelmatige films. De goede films staan toch al lang niet meer op netflix. Ik dacht dat ik het plezier van film kijken had verloren, en vond nergens nog die 'hook' die ik vroeger had. Tot ik geen netflix meer had, en gewoon films terug (digitaal) ging huren of naar de bioscoop ging. Het voelde 'specialer', gerichter, meer focus, en vooral veel betere kwaliteit.
Dan kost het maar wat weer, tja...
Een beetje zoals zelfbeheersing opbrengen als je langs de snoeprekken wandelt in de winkel, in de wetenschap dat je graag zoetigheid lust. Is toch helemaal niet zo erg? Ik maak er in elk geval geen punt van. Ik wil me gewoon van die overaanbod dingen weg houden, omdat het niet past met hoe ik consumeer. Punt.
Anyway, off topic, excuses. Ik ga gewoon terug extra nemen en laten voor wat het is.
[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 16-12-2023 16:32 ]
Genoeg specifieke banen die ik kan bedenken waar het op lijkt hoorAmos_x schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:27:
[...]
Werk? Ik weet niet wat voor 'werk' jij doet, maar dat klinkt mij toch niet als 'werk'?Ik volg het gamenieuws genoeg om op te pikken wat wanneer in die library komt, al was het maar via hier.
Een beetje zelfbeheersing opbrengen met als doel meer genieten, ik vind dat nu niet echt een probleem. Ik heb me nog nooit zo fris en goed gevoeld met betrekking tot films en series sinds ik alle video abo's heb opgezegd. Veel meer genot en plezier dan eindeloos apathisch scrollen door een collectie middelmatige films. De goede films staan toch al lang niet meer op netflix. Ik dacht dat ik het plezier van film kijken had verloren, en vond nergens nog die 'hook' die ik vroeger had. Tot ik geen netflix meer had, en gewoon films terug (digitaal) ging huren of naar de bioscoop ging. Het voelde 'specialer', gerichter, meer focus, en vooral veel betere kwaliteit.
Dan kost het maar wat weer, tja...
Een beetje zoals zelfbeheersing opbrengen als je langs de snoeprekken wandelt in de winkel, in de wetenschap dat je graag zoetigheid lust. Is toch helemaal niet zo erg? Ik maak er in elk geval geen punt van. Ik wil me gewoon van die overaanbod dingen weg houden, omdat het niet past met hoe ik consumeer. Punt.
Anyway, off topic, excuses. Ik ga gewoon terug extra nemen en laten voor wat het is.
Ik overdenk het niet. En ik wist precies welke ik wilde. Alleen las ik daarnet dat wat ik voor ogen had, niet kon (af en toe een maandje extra bovenop een lopend essential). Ik heb hier echt geen last van hoor, Ik zit hier niet in een hoekje te trillen van keuzestress, echt geen punt/probleem. En het gaat me ook niet om het bedrag (met of zonder korting). Ik ben hier vandaag niet langer mee bezig geweest dan de tijd die het kostte om hier wat gedachten te delen.Zorroberner schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:21:
[...]
Genoeg specifieke banen die ik kan bedenken waar het op lijkt hoorMaar wat ik bedoel, zonder jou aan te vallen, maar gewoon als een eigen subjectieve observatie, is: Dat als je (je in het algemeen, niet perse jij specifiek) zo bezig bent met hoe je met zo'n abonnement omgaat en zelf discipline op gaat brengen hoe te gebruiken, dat het haast als werk voelt in plaats van ontspannen en je hobby uitoefenen. Dit zei ik gezien je al veel gepost hebt over welke versie te nemen. Dus ik dacht wellicht overthink je het, en moet je gewoon lekker een van de opties nemen en er niet te zwaar aan tillen.
De abo vorm en het aanbod is net dat wat voor mij gamen als werk maakt. Dus ik zet net de juiste stappen om niet in die 'val' te trappen.
Nee ik heb een tijdje geleden het abonnement aangepast naar essential, omdat ik niet wou dat hij automatisch weer zou verlengen met Premium, wegens de kosten en de games die aangeboden worden.Amos_x schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:28:
[...]
Wellicht had je onderliggend reeds een essential met een langere duurtijd lopen (zeg >1 jaar), met stacked daarbovenop een premium aan een kortere periode (3 maand, of een jaar) waardoor premium automatisch naar essential is terug gevallen.
Essential dat automatisch verlengd wordt vanuit een premium abo lijkt me niet mogelijk. Althans, dat heb ik nog nergens gelezen, dus ben benieuwd.
En omdat je dus nog voor langere periode 'vast' zit, krijg je de korting dus niet. De korting wordt (maar ook dat is niet duidelijk) het vaakst aangeboden als extra/premium binnenkort afloopt (of kort geleden afgelopen is)
Echter liep mijn Premium abonnement dus af op 14-12-23, en is hij automatisch verlengd voor Plus Essential voor72 euro.
Gezien ik hier nu lees, dat als ik het abonnement had laten aflopen en bijvoorbeeld op 15-12-23 hem zelf had verlengd, kreeg ik die 30% korting dus wel. Of heb ik dit mis?
Klopt ik heb zelfs mijn Essential opgezegd en een dag na de einddatum voor 12 maanden met 30% korting weer afgesloten.Zapato schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 07:22:
[Afbeelding]
Vandaag is mijn premium abonnement afgelopen (opgezegd) en ik kan nu ook voor Essential kiezen met 30% korting.
I'm not bothered by those who think they are right.
Ik heb sinds kort een playstation 5, samen met een playstation plus abonnement (de "extra'). Nu hoorde ik dat er vanaf vandaag de "oude" GTA te downloaden is? Maar waar vind ik die game dan? Al ik hier kijk, dan staat er niet dat deze onderdeel is van het abonnement.
De nieuwe games komen in de loop van de dag beschikbaar.smeerbartje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:20:
Ik heb sinds kort een playstation 5, samen met een playstation plus abonnement (de "extra'). Nu hoorde ik dat er vanaf vandaag de "oude" GTA te downloaden is? Maar waar vind ik die game dan? Al ik hier kijk, dan staat er niet dat deze onderdeel is van het abonnement.
Meestal rond de middag.
En hoe vind ik ze? Want hier staan ze nog steeds niet als "beschikbaar"? Moet dit vanaf de console zelf?MathieuT schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:42:
[...]
De nieuwe games komen in de loop van de dag beschikbaar.
Meestal rond de middag.
Kijk je in browser of in de app?smeerbartje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:39:
[...]
En hoe vind ik ze? Want hier staan ze nog steeds niet als "beschikbaar"? Moet dit vanaf de console zelf?
In de app kan je naar de PlayStation Store gaan, omlaag scrollen naar "Ontdek PlayStation Plus" en op "Meer informatie" klikken. Dan kom je op de pagina waar de gamecatalogus, de maandelijkse games... staan.
GTA V is nu juist een speciaal geval omdat ze een "nieuwe" versie gereleased hebben speciaal voor PlayStation die zowel op PS4 als PS5 gespeeld kan worden.
Hier ben ik dus net te laat met verlengen. Mijn abonnement verloopt op 22 december. En ga er eigenlijk vanuit dat er geen actie meer komt voor de Kerstmis/Nieuwjaar. Denk dat ik dus moet verlengen tegen een prijs van 72euro
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Check, gelukt met jouw hulp!MathieuT schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:47:
[...]
Kijk je in browser of in de app?
In de app kan je naar de PlayStation Store gaan, omlaag scrollen naar "Ontdek PlayStation Plus" en op "Meer informatie" klikken. Dan kom je op de pagina waar de gamecatalogus, de maandelijkse games... staan.
GTA V is nu juist een speciaal geval omdat ze een "nieuwe" versie gereleased hebben speciaal voor PlayStation die zowel op PS4 als PS5 gespeeld kan worden.
Beste manier om contact op te nemen met PlayStation support om een restitutie aan te vragen voor een nieuw abonnement? Schijnt dat ze voornamelijk telefonisch te werk gaan, klopt dit?
Ik heb nu al 3 maanden dat ik gewoon geen leuke games zie langs komen bij PlayStation plus.
Waarom is die prijs nu precies omhoog gegaan, dacht dat ik las dat er betere games zouden komen?
zo ja wanneer start Sony hier precies mee of zijn ze er al mee begonnen en zijn Sony en ik uit elkaar gegroeid? Elke maand koop ik nu al games los omdat het ps plus gewoon niet uitgeeft wat ik leuk vindt en betrap bij mijzelf er ook steeds vaker weer op de Computer te verkiezen boven de Playstation.
Waarom is die prijs nu precies omhoog gegaan, dacht dat ik las dat er betere games zouden komen?
zo ja wanneer start Sony hier precies mee of zijn ze er al mee begonnen en zijn Sony en ik uit elkaar gegroeid? Elke maand koop ik nu al games los omdat het ps plus gewoon niet uitgeeft wat ik leuk vindt en betrap bij mijzelf er ook steeds vaker weer op de Computer te verkiezen boven de Playstation.
Vake bei te bange
Omdat het kanangerfist-yentl schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:18:
Waarom is die prijs nu precies omhoog gegaan
En als het niet kan, komt het door inflatie en corona
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Kwam deze tegen op Pepper https://nl.pepper.com/kor...en-meer-at-kinguin-299000
100 aan tegoed voor 80,- (afgerekend met iDeal, Tax 0%, Kortingscode SANTAKINGUIN) en krijg daarna als het goed is ook nog 5% terug via CashBackXL
100 aan tegoed voor 80,- (afgerekend met iDeal, Tax 0%, Kortingscode SANTAKINGUIN) en krijg daarna als het goed is ook nog 5% terug via CashBackXL
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Greatsword schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:08:
Kwam deze tegen op Pepper https://nl.pepper.com/kor...en-meer-at-kinguin-299000
Actie is al afgelopen.Deze kortingscode geldt t/m 18 december 2023 23:59 uur.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De PlayStation Plus Essential Games voor Januari.

- A Plague Tale: Requiem | PS5
- Evil West | PS4, PS5
- Nobody Saves the World | PS4, PS5
A Plague Tale: Requiem | PS5 nice, wilde bijna al op de gamepass beginnen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Nice.
Innocence was top. Wil Requiem al een tijdje spelen. Maar nog niet van gekomen.
Innocence was top. Wil Requiem al een tijdje spelen. Maar nog niet van gekomen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik wilde vandaag na een lange tijd Stray weer eens gaan spelen maar die doet het niet meer, heb ik gemist dat die uit ps plus gehaald werd?
Die is inderdaad verwijderd uit Plus Extra.LordLynx schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:49:
Ik wilde vandaag na een lange tijd Stray weer eens gaan spelen maar die doet het niet meer, heb ik gemist dat die uit ps plus gehaald werd?
Mooie titels! A plague tale een klein begin mee gemaakt op de XSX. Evil west leek me altijs wel tof!TechFox schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:15:
De PlayStation Plus Essential Games voor Januari.
[Afbeelding]Bron: https://blog.playstation....t-nobody-saves-the-world/
- A Plague Tale: Requiem | PS5
- Evil West | PS4, PS5
- Nobody Saves the World | PS4, PS5
Voor de liefhebbers van een video
Welke ga jij spelen? Of met andere games bezig?
A Plague’s Tale Requiem op release al gekocht en uitgespeeld, de andere twee trekken mij eerlijk gezegd niet zo echtLinksquest schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:39:
[...]
Welke ga jij spelen? Of met andere games bezig?
En voor jou?
Ik ben net begonnen met een tweede Alan Wake 2 playthrough om platinum te halen en ik ga eindelijk eens goed voor Aliens Dark Descent zitten (gekocht op release maar nog niet de tijd voor genomen).
Ik ben momenteel met Ghostwire Tokyo bezig en met de vrouw samen begonnen aan Death's Door.s0kkie schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:45:
[...]
A Plague’s Tale Requiem op release al gekocht en uitgespeeld, de andere twee trekken mij eerlijk gezegd niet zo echt![]()
En voor jou?
Ik ben net begonnen met een tweede Alan Wake 2 playthrough om platinum te halen en ik ga eindelijk eens goed voor Aliens Dark Descent zitten (gekocht op release maar nog niet de tijd voor genomen).
A Plague’s Tale Requiem inderdaad hier ook op release gespeeld, niet gekocht omdat deze day one op Game Pass stond, in de sale hem alsnog fysiek voor me zelf gekocht.
Evil West ook fysiek een keer cadeau gekregen, maar nog niet gespeeld.
Voor de luie mensen onderons.
https://www.playstation.c...es/a-plague-tale-requiem/
https://www.playstation.com/nl-nl/games/evil-west/
https://store.playstation...03333_00-9677515631057326
https://www.playstation.c...es/a-plague-tale-requiem/
https://www.playstation.com/nl-nl/games/evil-west/
https://store.playstation...03333_00-9677515631057326
Evil West maar eens opstarten deze week!
Is wel een geinig spelletje om tussendoor te spelen.Hulleman schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:34:
Evil West maar eens opstarten deze week!
PSN : Geraedus
Ben benieuwd. Gezien de reviews heb ik er niet al te hoge verwachtingen van. Ik zit een beetje in between games na Spiderman 2. Ik heb Cyberpunk 2077 nog liggen en onlangs ook Baldurs Gate 3 aangeschaft. Maar, ik kan me er nog niet goed toe zetten die games te spelen. Cyberpunk 2077 paar keer geprobeerd, maar de setting trekt me toch steeds niet om door te blijven spelen. BG3 past perfect in mn straatje, maar die is me nog veel te overweldigend.Geraedus schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:20:
[...]
Is wel een geinig spelletje om tussendoor te spelen.
Ik zoek dus wat behapbaardere single players
Net begonnen met Evil West. Tot nu toe vind ik het prima. Lekker lineair ros en beuk spelletje met her en der wat upgrades en lichte rpg elementen. Schijnt ook niet zo lang te zijn, maar dat vind ik prima. Niet alles hoeft honderdmiljard uur te duren om leuk/goed te zijn.
En de setting is ook wel geinig. Denk aan Abraham Lincoln Vampire Hunter, Wild Wild West en een heel klein beetje Cowboys vs Aliens.
Maar nu er twee keer een kojbojspel is langsgekomen verwacht ik de volgende keer wel een Red Dead Redemption ofzo
En de setting is ook wel geinig. Denk aan Abraham Lincoln Vampire Hunter, Wild Wild West en een heel klein beetje Cowboys vs Aliens.
Maar nu er twee keer een kojbojspel is langsgekomen verwacht ik de volgende keer wel een Red Dead Redemption ofzo
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is a plague tale te volgen als je het eerste deel niet gespeeld hebt?
Weet dat hij redelijk goedkoop is momenteel, maar dan word de backlog zo groot door weet een redelijk lang spel erbij te nemen
Weet dat hij redelijk goedkoop is momenteel, maar dan word de backlog zo groot door weet een redelijk lang spel erbij te nemen
Je doet ongeveer 12 uur over A Plague Tale Innocence. Als je daar geen tijd/zin in hebt, zou ik sowieso een video kijken met een recap, anders zou ik niet beginnen aan Requiem.G.Scholtens schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:58:
[ Voor 3% gewijzigd door Xerox op 03-01-2024 09:24 ]
PSN: Redrafted
Kijk als je de game niet hebt of niet wilt kopen/spelen een recap, want bij deze game is het verhaal belangrijk en veel informatie van deel 1 zijn wel een punt in deel 2.G.Scholtens schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:58:
Heb je hem niet toevallig al in je bibliotheek? De PS5 versie heeft een tijd geleden ook in PS+ gezeten.G.Scholtens schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:58:
Weet dat hij redelijk goedkoop is momenteel
Nee helaas niet, net gemist.Raem schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:29:
[...]
Heb je hem niet toevallig al in je bibliotheek? De PS5 versie heeft een tijd geleden ook in PS+ gezeten.
Het is een heel kort spel. Kost je echt geen 12 uur om er door te komen zoals ik hier lees.G.Scholtens schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:58:
Ik heb de game dan wel op Xbox gespeeld, deel 1 bedoel ik daarmee, en volgens de Xbox app zou ik er 11 uur en 19 minuten over gedaan hebben.Hulleman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:41:
[...]
Het is een heel kort spel. Kost je echt geen 12 uur om er door te komen zoals ik hier lees.
Dat is nog wel aardig in lijn met 12 uur. Voor mijn gevoel was ik er wel met een uurtje of 8 door, maar mogelijk kan ik nog ergens zien hoeveel tijd het me gekost heeft.Linksquest schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:29:
[...]
Ik heb de game dan wel op Xbox gespeeld, deel 1 bedoel ik daarmee, en volgens de Xbox app zou ik er 11 uur en 19 minuten over gedaan hebben.
Zou je bij Playstation ook moeten kunnen zien.Hulleman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:35:
[...]
Dat is nog wel aardig in lijn met 12 uur. Voor mijn gevoel was ik er wel met een uurtje of 8 door, maar mogelijk kan ik nog ergens zien hoeveel tijd het me gekost heeft.
Als je een pc zou hebben: A Plague Tale: Innocence is gratis bij Epic Games tot morgen 17uG.Scholtens schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:58:
Heb wel een pc, maar die trekt dat niet. Oud dingMathieuT schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:47:
[...]
Als je een pc zou hebben: A Plague Tale: Innocence is gratis bij Epic Games tot morgen 17u

Valt niet mee om PS Plus op te zeggen. Al dagen (elke keer rond 14u, 18u, 11u etc) is het te druk om een agent op de chat te krijgen. Terwijl je wel binnen 14 dagen de boel moet regelen als je je geld terug wil. Irritant zeg! Ben al bezig sinds kerst. Snap dat ze tijdens de feestdagen niet werken maar dit is wel gek.
Ik zou het ook via de "email" optie doen. Dan heb je het in ieder geval op tijd gedaan.alienfruit schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:51:
Valt niet mee om PS Plus op te zeggen. Al dagen (elke keer rond 14u, 18u, 11u etc) is het te druk om een agent op de chat te krijgen. Terwijl je wel binnen 14 dagen de boel moet regelen als je je geld terug wil. Irritant zeg! Ben al bezig sinds kerst. Snap dat ze tijdens de feestdagen niet werken maar dit is wel gek.
https://www.playstation.c...store&subCategory=refunds
Dank je wel. Die optie had ik zelf niet alleen de chat bot.
Net A Plague Tale Requiem gedownload, maar als ik verder wil met de volgende chapter, zegt ie dat deze nog niet geïnstalleerd is?!
Er valt verder echter niks meer te downloaden volgens mij?
Anyone?
Er valt verder echter niks meer te downloaden volgens mij?
Anyone?
Ik kwam via Reddit dit tegen (imgur link). Link naar Reddit topic
‘Leaked PlayStation Plus strategy and performance metrics from April 2023’. Interessant om doorheen te kijken.
‘Leaked PlayStation Plus strategy and performance metrics from April 2023’. Interessant om doorheen te kijken.
De PS Plus Extra & PS Plus Premium games voor January 2024

Extra

Extra
- Tiny Tina’s Wonderlands: Next-Level Edition (PS5, PS4)
- Resident Evil 2 Remake (PS5, PS4)
- Hardspace: Shipbreaker (PS5)
- LEGO City Uncover (PS4)
- Just Cause 3 (PS4)
- Session: Skate Sim (PS5, PS4)
- Shadow Tactics: Blades of the Shogun (PS4)
- Vampire: The Masquerade – Swansong (PS5, PS4)
- Surviving The Aftermath (PS4)
- Rally Cross (PSOne)
- Star Wars: Episode 1 The Phantom Menace (PSOne)
- Street Fighter: 30th Anniversary Collection (PS4)
- Legend of Mana (PS4)
- Secret of Mana (PS4)
Voor mensen die graag beeld erbij zien, een video door PlayStation Granade
Star Wars: Episode 1 The Phantom Menace
Weet nog heel goed dat ik deze game toen in een videotheek had gehuurd, naar mijn mening een van de meest ondergewaardeerde Star Wars games.
Weet nog heel goed dat ik deze game toen in een videotheek had gehuurd, naar mijn mening een van de meest ondergewaardeerde Star Wars games.
Yes weer een Resident Evil game, gaan we zeker weer spelen. Net bezig met deel 4 de remake. Dus nummer 2 nemen we zeker mee. Dus voor mij direct al goed begin van het jaar
Als het goed is zit Tiny Tina Wonderlands vanaf vandaag in de PS Plus Extra en Premium. Ik krijg echter alleen de kans om up te graden naar Premium, terwijl ik al extra heb. Meer mensen hier last van?
De games zijn nog niet toegevoegd. Zal in de loop van de dag wel gebeuren.Y.Zigrin schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:01:
Als het goed is zit Tiny Tina Wonderlands vanaf vandaag in de PS Plus Extra en Premium. Ik krijg echter alleen de kans om up te graden naar Premium, terwijl ik al extra heb. Meer mensen hier last van?
Star Wars Episode 1 is me wel gelukt, maar Session en Tiny Tina zijn inderdaad nog niet aangepast.
Geloof het of niet, maar een van de Playstation Plus Essential Games voor Februari 2024 is al bekend.
Is er hier nog iemand die recent een aanbieding heeft gekregen voor ongeveer € 50,- voor essential ipv de regulier € 72,- ?
Indien zo, ik ben benieuwd hoe lang ik ongeveer moet wachten voordat de aanbieding verschijnt.
Indien zo, ik ben benieuwd hoe lang ik ongeveer moet wachten voordat de aanbieding verschijnt.
Pff na jaren is mijn ps+ verlopen. Klopt het dat dit tegenwoordig verhoogd is naar 72€? Blijf het bizar vinden om zoveel te betalen om online te gamen en voor cloud save van je savegames. Die gratis games hoef ik niet. Maar goed genoeg geklaagd.
Is tegewoordig ook de enigste optie nog maar om dit direct online via psn te kopen? Waardoor je dus altijd een vaste prijs betaald a 72€, geen goede aanbiedingen meer?
Is tegewoordig ook de enigste optie nog maar om dit direct online via psn te kopen? Waardoor je dus altijd een vaste prijs betaald a 72€, geen goede aanbiedingen meer?
Prijzen zijn inderdaad verhoogt, soms komt er vanuit Sony een actie met een maximum van 25% korting op een jaar abonnement, en meestal is dat ook alleen op Essential. Ik weet dat er soms rond de zomer maand en rond de blackfriday een actie is, maar straks weer bij de voorjaars actie dat er een leuke aanbieding komt.KookSpook schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:34:
Pff na jaren is mijn ps+ verlopen. Klopt het dat dit tegenwoordig verhoogd is naar 72€? Blijf het bizar vinden om zoveel te betalen om online te gamen en voor cloud save van je savegames. Die gratis games hoef ik niet. Maar goed genoeg geklaagd.
@KookSpook Je krijgt meestal een aanbieding vam sony zelf met een korting van 25%-30%
om pns+ te verlengen. Of ke wacht op blacl friday deals, denk rond mei/juni summerfest deals als het goed is.
om pns+ te verlengen. Of ke wacht op blacl friday deals, denk rond mei/juni summerfest deals als het goed is.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Black friday deals was er afgelopen jaar niet voor de essentials helaas. Alleen de extra en premium kregen kortingen. Sony heeft het monopoly op de verkopen hiervan en kan eenzijdig helemaal de prijs nu bepalen helaas... Ik hoop dat ze wel weer eens acties doen met de essentials, hopelijk dan inderdaad in het voorjaar...Amaze86 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:00:
@KookSpook Je krijgt meestal een aanbieding vam sony zelf met een korting van 25%-30%
www.youtube.com/DerOllie
Sony over abonnementsdiensten: 'Gamers spelen vaak maar één game tegelijkertijd'
Volgens Sony-CEO Kenichiro Yoshida spelen gamers vaak maar één game tegelijkertijd, en daarom zou een grote focus op abonnementen zoals Game Pass voor het bedrijf niet logisch zijn.
Dat meldde de topman in een interview met Norges Bank Investment Management dat een paar maanden geleden is afgelegd, maar de afgelopen dagen tractie krijgt
Volgens Sony-CEO Kenichiro Yoshida spelen gamers vaak maar één game tegelijkertijd, en daarom zou een grote focus op abonnementen zoals Game Pass voor het bedrijf niet logisch zijn.
Dat meldde de topman in een interview met Norges Bank Investment Management dat een paar maanden geleden is afgelegd, maar de afgelopen dagen tractie krijgt
[ Voor 7% gewijzigd door Linksquest op 24-01-2024 21:06 ]
Die ga IK niet spelen in elk geval! :-)Linksquest schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:24:
Geloof het of niet, maar een van de Playstation Plus Essential Games voor Februari 2024 is al bekend.
[YouTube: PlayStation Plus Essential - February 2024 (Early Look) (PS+)]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
De volgende stap: We gaan het aantal spellen in PS+ terugbrengen naar één. Iedereen wintLinksquest schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:05:
Sony over abonnementsdiensten: 'Gamers spelen vaak maar één game tegelijkertijd'
Splatoon met schuim, origineel.....Linksquest schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:24:
[YouTube: PlayStation Plus Essential - February 2024 (Early Look) (PS+)]
Geen game voor mij iig.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 25-01-2024 08:46 ]
Hoe kun je nu goed zien welke spellen binnenkort verdwijnen uit de catalogus van Extra?
Ik was dus It Takes Two aan het spelen met mijn zoon, maar die is nu niet meer beschikbaar. Als ik had geweten dat deze zou verdwijnen, zouden we wat meer vaart gemaakt hebben met uitspelen.
Ik was dus It Takes Two aan het spelen met mijn zoon, maar die is nu niet meer beschikbaar. Als ik had geweten dat deze zou verdwijnen, zouden we wat meer vaart gemaakt hebben met uitspelen.
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.