Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 17:11
iSjenkie schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:25:
[...]

Ik had hetzelfde probleem vorige week, echter keek ik vanmorgen weer en nu stond de aanbieding er wel. Voor mij ook Extra tot 11-12-2023. Misschien is het aanbod er nu wel voor jou :)
Oh beter voor je idd! Helaas bij mij niet. Is toch raar dat we precies dezelfde situatie hebben en jij de korting wel krijgt en ik niet. 8)7

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die nieuwe inlogportaal is inderdaad waardeloos. De ene keer kun je wel inloggen en de andere keer loop je tegen allerlei foutmeldingen aan.
En dan ook nog de willekeur voor het wel of niet tonen van de korting.
De PS Store is ook een zooitje met verschillende versies van downloads, delen die je dan weer in je bezit hebt waardoor je niet bij andere versies komt etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
page404 schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:29:
Wat een shitstorm is dat PS account zeg. Ik wilde gisteren inloggen, server error. Vanochtend: foutmelding vanwege extra identificatie. Later kwam ik verder, na 3 pogingen kreeg ik pas de verificatiecode op tijd.
Ik wil een extra jaar PS essential nemen. Kom dus niet door de betaling heen. Blijft hangen na het goedkeuren van de betaling in de creditcard app. Is best lastig voor een miljardenbedrijf om dat op orde te hebben hè.
Met jouw nickname vraag je natuurlijk wel om problemen... O-)

All kidding aside, het is niet zozeer het PS Account dat het probleem is, maar de websites van Sony. Op console of app heb ik nagenoeg nooit problemen, maar op de websites als store.playstation.com en dergelijke is het sessie-beheer inderdaad compleet om bij te huilen. Ingelogd zijn, 2 links verder klikken en ineens weer uitgelogd zijn, niet kunnen inloggen, niet kunnen betalen, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSjenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2024
Monda schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:10:
[...]

Oh beter voor je idd! Helaas bij mij niet. Is toch raar dat we precies dezelfde situatie hebben en jij de korting wel krijgt en ik niet. 8)7
Heeeel erg vaag idd! |:( Vooral ook omdat ik dus vorige week hetzelfde had. Had ergens het idee dat het misschien met bepaalde resterende tijd te maken had ofzo, maar helaas dus ook niet. Hoop dat het nog gaat werken voor je! Vage bedoeling bij Sony iig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik kan wel inloggen en kan Extra gewoon verlengen voor het prachtige aanbod van 125,99. Oftewel: volle prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
iSjenkie schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:40:
[...]

Heeeel erg vaag idd! |:( Vooral ook omdat ik dus vorige week hetzelfde had. Had ergens het idee dat het misschien met bepaalde resterende tijd te maken had ofzo, maar helaas dus ook niet. Hoop dat het nog gaat werken voor je! Vage bedoeling bij Sony iig :|
Ja echt belachelijke gang van zaken. Ik heb nu restitutie aangevraagd haha. Zat nog binnen de 14 dagen na aankoop. Hopelijk verwerken ze dat op tijd. Kijken of ik dan wel een jaar abonnement kan aanschaffen met korting. Het gaat me nu niet eens meer om het geld, maar puur om het principe. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 13:51
Hann1BaL schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:49:
Ik kan wel inloggen en kan Extra gewoon verlengen voor het prachtige aanbod van 125,99. Oftewel: volle prijs
2 december loopt mijn abbo af. Ik heb hem geannuleerd maar helaas de volle mep nog betalen
iemand een idee hoe dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik had ook wel iets van een aanbieding verwacht. Het is nu echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Update:

Ik heb m'n maand abonnement voor ps+ Extra binnen 14 opgezegd. Kreeg vandaag antwoord dat m'n abonnement beëindigd is en ik een deel van m'n geld terug krijg. Dit met de hoop, dan wel korting te krijgen op een jaarabonnement als "nieuw abonnee".

Al's ik nu kijk, zie ik idd een ander aanbod. Maar nog steeds zeer karig. Ik kan nu alleen Premium met korting en alleen de 1e maand 30%. Het is toch te zot voor woorden dit... Op Extra en Essential krijg ik geen korting. Ik snap er echt helemaal niks meer van... Wat is dit slecht aangepakt van Sony. Het lijkt echt pure willekeurig of je de korting krijgt en dan ook nog verschillend wat voor soort korting je krijgt... 7(8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:40
Waarom hebben veel mensen toch het idee dat ze ‘recht’ hebben op korting? Uiteindelijk is het de klant die de korting betaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monda
Zapato schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:57:
Waarom hebben veel mensen toch het idee dat ze ‘recht’ hebben op korting? Uiteindelijk is het de klant die de korting betaalt.
Omdat ze er mee adverteren + er sprake is van willekeur. Sommigen krijgen wel korting en sommigen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 13:26
Ik weet niet of dit linkje bij jullie werkt, maar daar heb ik mn abbo net verlengd. Betaald via paypal. 25% korting op essential en extra, 30% op premium
https://www.playstation.c...ces:ps-plus#subscriptions

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• harrybeuker
mr_zippey schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:34:
Ik weet niet of dit linkje bij jullie werkt, maar daar heb ik mn abbo net verlengd. Betaald via paypal. 25% korting op essential en extra, 30% op premium
https://www.playstation.c...ces:ps-plus#subscriptions
Nope geen korting. Oplichters pfft

• harrybeuker
2 jaar de duurste abbo voor 165
Iemand ervaring met deze? Lijkt allemaal safe

PlayStation Plus Premium Subscription Code For 24 Months
€ 165,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Ik ga er morgen voor. Alles zier er goed uit. Je krijgt een code die je kan redeemen. 165 voor 2 jaar is de helft van het geld en je hebt duurste abbo. Je kan zelfs met paypal of geld protectie betalen via mp. Jullie horen van me

[ Voor 28% gewijzigd door harrybeuker op 23-11-2023 00:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
harrybeuker schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:18:
PlayStation Plus Premium Subscription Code For 24 Months
€ 165,00
Ik ga er morgen voor. Alles zier er goed uit. Je krijgt een code die je kan redeemen.
Dan hoop ik voor jou dat je goede kopersbescherming hebt. Sony heeft al even geen vouchers meer voor PS+. Enige manier is een voucher met winkelkrediet en dat te gebruiken om je abonnement te betalen. Ook dat het een voucher is voor 2 jaar, doet alarmen afgaan, want Sony heeft volgens mij nooit codes gehad voor meerdere jaren.
Laat hier dus zeker even weten hoe dat afloopt.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:23

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Twixie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:41:
[...]

Dan hoop ik voor jou dat je goede kopersbescherming hebt. Sony heeft al even geen vouchers meer voor PS+. Enige manier is een voucher met winkelkrediet en dat te gebruiken om je abonnement te betalen. Ook dat het een voucher is voor 2 jaar, doet alarmen afgaan, want Sony heeft volgens mij nooit codes gehad voor meerdere jaren.
Klopt, ik heb vorig jaar voor 2 jaar verlengt tijdens de Black Friday en toen was het inderdaad dat je bij alle winkels Playstation tegoed kreeg en je dan alsnog via de instellingen Playstation Plus moest verlengen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• dipesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 12:59
Als je nu een tegoed aankoop in de winkel dan moet je toch nog via uw ps5 uw abonnement verlengen.Daar moet je dan toch nog de volle pot betalen .bv Premium ps5 153€.
Of is dit zo niet.
dipesh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:12:
Als je nu een tegoed aankoop in de winkel dan moet je toch nog via uw ps5 uw abonnement verlengen.Daar moet je dan toch nog de volle pot betalen .bv Premium ps5 153€.
Of is dit zo niet.
Klopt. Er bestaan ook geen Premium kaartjes in de winkels, enkel tegoed. Dus als je een €100 kaartje koopt moet je bij verlengen nog €50 betalen.

Daarom ben ik benieuwd of het kaartje van @harrybeuker werkt en welke waarde het vertegenwoordigd. En áls het al werkt ben ik ook benieuwd of het wel op NL/BE accounts werkt, aangezien het op een UK kaartje lijkt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:30
Nevermind - blijkbaar gaat het om het kopen van een account, dat moet je niet willen.

[ Voor 88% gewijzigd door Gynnad op 23-11-2023 09:02 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Gynnad schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:29:
Nog nooit van deze site gehoord, maar daar staat ook dat dergelijke kaarten werken in Nederland

[Afbeelding]
Er staat van wel, echter is het bij Sony echt land gebonden, tenminste de tegoeden, want als je een tegoed kaart in Duitsland koopt, dan werkt deze niet in Nederland. Bij Games zelf is het anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gynnad schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:29:
Nog nooit van deze site gehoord, maar daar staat ook dat dergelijke kaarten werken in Nederland

[Afbeelding]
Hier koop je geen kaart, maar een account. Zou ik echt afraden.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:30
Raem schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:55:
[...]

Ah dat moet je helemaal niet willen idd

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• harrybeuker
Raem schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:55:
[...]

Is niet zo. Je krijgt een code die je kan invullen. Ik doe het vanavond ff en jullie horen van mij. Kan gewoon op nl account. Betaal met paypal of via bescherming op mp

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:41:
[...]

Zat nog even verder te zoeken, maar er zijn schijnbaar bundels uitgekomen waar deze code bij zat.
https://www.xfire.com/son...lus-premium-subscription/

harrybeuker schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:29:
[...]

Is niet zo. Je krijgt een code die je kan invullen. Ik doe het vanavond ff en jullie horen van mij. Kan gewoon op nl account. Betaal met paypal of via bescherming op mp
Nee, bedoelde de andere link hierboven, dat is een account.

[...]

Ik was ook even in de war, maar @Gynnad had het niet over jouw geval, maar een aanbieding die hij zelf gevonden had. Doordat hij achteraf zijn post editeerde, en je die aanbieding dus niet meer zag, was dat niet duidelijk. Ik dacht ook eerst dat hij het over jou had.

• schumi2004
  • Laatst online: 23-05 16:15
[...]

Je krijgt waarschijnlijk gewoon credits ipv een jaar abbo.
Er staan voldoende credits op om een PS+ , die je gekozen hebt, te kunnen aanschaffen (of een spel).
De tijd dat je jaar op jaar kon stapelen is niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 14:35
Je kunt maximaal nog maar voor twee jaar afsluiten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Jumpman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:41:
Je kunt maximaal nog maar voor twee jaar afsluiten.
Ben je dat zeker ? Want die van mij loopt nog 2.5 jaar en als ik zo eens kijk, geraak ik toch vrij ver met het nog bijbetalen voor een jaar extra. Ik ben wel gestopt op het moment dat ik mijn paswoord nog eens moet ingeven om de betaling te bevestigen (want ik heb geen korting en ga daarom niet verlengen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:28
Ik ben toch maar eens even de pen in gekropen en krijg dit als antwoord... Lijken me toch gewoon leugens..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdhfZTKKohO1jwtwoRFxbXqrir4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lS0jQpMaGqEghdHtxeygGpIl.png?f=fotoalbum_large

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 07:28
Slaapje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:47:
Ik ben toch maar eens even de pen in gekropen en krijg dit als antwoord... Lijken me toch gewoon leugens..

[Afbeelding]
Geen leugens, ik denk eerder dat het gewoon niet lekker ingericht is in de systeempjes daar. Er is zo vaak willekeur in wie wel en geen korting krijgt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
[...]

Dapper, maar ik ben benieuwd. Het is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat je alleen PSN tegoed koopt en geen 24 maanden Premium.

De 12 maanden PS+ kaarten, die gewoon in NL werden verkocht, gaven op een gegeven moment geen 12 maanden PS+, maar een tegoed waar je dat mee kon kopen. Wordt PS+ duurder, zoals onlangs gebeurde, dan geven die 12 maanden PS+ kaartjes je geen 12 maanden PS+ meer.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:28
Hulleman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:10:
[...]

Geen leugens, ik denk eerder dat het gewoon niet lekker ingericht is in de systeempjes daar. Er is zo vaak willekeur in wie wel en geen korting krijgt.
Nou nee, ze schrijven letterlijk dat het niet voor actieve abonnementen is terwijl hier uit het topic blijkt dat er toch genoeg mensen zijn die wel konden verlengen met korting.

To dare is to do

• Hulleman
Slaapje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:27:
[...]

Nou nee, ze schrijven letterlijk dat het niet voor actieve abonnementen is terwijl hier uit het topic blijkt dat er toch genoeg mensen zijn die wel konden verlengen met korting.
Lees goed wat ik zeg, ik zie ook wel wat ze schrijven en lees ook dat mensen hier wel die korting krijgen op actieve abo's.

Die kortingsactie is niet voor actieve abonnementen bedoelt. Dat sommigen dat wel krijgen is eerder een fout in het systeem (gebeurt wel vaker zo blijkt uit dit topic) dan dat iemand van Sony jou keihard in je gezicht zit voor te liegen. Ik krijg die korting ook niet voorgeschoteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 23-11-2023 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vorig jaar was er na Black Friday (week 50) nog een veel betere aanbieding Tijdelijk €30 korting op een PlayStation Plus abonnement van 12 maanden (alleen bij een inactief abonnement)

Mijn huidige abonnement loopt nu tot 9/12 dus ik wacht daar even op, heb altijd rond de 35,- betaald voor een jaar lang PS+ dus 12 Maanden Esssential met 20% korting voor 57.59 gaat hem niet worden.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Slaapje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:27:
[...]
Dat is gewoon het antwoord zoals Sony zelf ook op voorhand gecommuniceerd had. De helpdesk persoon in kwestie is wellicht nog niet eens op de hoogte van het feit dat er ook heel wat mensen wél korting krijgen bij verlenging.
Zoals @Hulleman hierboven al zegt: gegarandeerd weer ergens iets brak/buggy in hun backend systemen waardoor sommigen ook die korting krijgen. Ik dacht overigens dat iemand anders als antwoord gekregen had dat ze het per account bekijken, maar dat lijkt me gewoon een afwimpel-uitleg in de aard van "it's not a bug, it's a feature" :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 14:35
Twixie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:31:
[...]

Ben je dat zeker ? Want die van mij loopt nog 2.5 jaar en als ik zo eens kijk, geraak ik toch vrij ver met het nog bijbetalen voor een jaar extra. Ik ben wel gestopt op het moment dat ik mijn paswoord nog eens moet ingeven om de betaling te bevestigen (want ik heb geen korting en ga daarom niet verlengen).
Mij lukt het maximaal twee keer, daarna kreeg ik een error een paar dagen dat mijne afliep.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• harrybeuker
-knip- Dit is teveel potentieel op illegale codes of oplichting.

[ Voor 111% gewijzigd door Geronimous op 24-11-2023 11:26 ]

• Aiqo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-05 21:20
Ik hoorde dat je met PS Plus Ghost of Tsushima en Horizon Forbidden West kan spelen. Welke versie heb ik daar voor nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aiqo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:50:
Ik hoorde dat je met PS Plus Ghost of Tsushima en Horizon Forbidden West kan spelen. Welke versie heb ik daar voor nodig?
PS+ Extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 15:09
Had toch nog een klein beetje hoop dat er op Black Friday zelf misschien toch nog wel een actie zou komen voor bestaande klanten maar zo te zien is dit ook niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Tim01 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:53:
Had toch nog een klein beetje hoop dat er op Black Friday zelf misschien toch nog wel een actie zou komen voor bestaande klanten maar zo te zien is dit ook niet het geval
Dat had ik al lang niet meer verwacht. Sony heeft er blijkbaar alleen belang bij wanneer mensen upgraden gezien je daar wel korting krijgt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het feit dat Sony doodleuk zegt dat het om tegoedkaarten gaat terwijl er toch duidelijk 3 maanden of 12 maanden op de voucherafbeelding staan vind ik onbegrijpelijk en eigenlijk gewoon pure oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Tim01 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:53:
Ja, of dat tenminste alle bestaande klanten met korting konden verlengen i.p.v. sommigen wel en sommigen niet..

Mij lukt het dus niet. Heb het al geprobeerd met automatisch verlengen uit / aan, via PS, via app, via website (zowel Chrome als Edge) maar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Michaelm schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:07:
Het feit dat Sony doodleuk zegt dat het om tegoedkaarten gaat terwijl er toch duidelijk 3 maanden of 12 maanden op de voucherafbeelding staan vind ik onbegrijpelijk en eigenlijk gewoon pure oplichting.
Waarover heb je het ? Volgens mij kun je met oude 3/12 maanden kaartjes nog altijd verzilveren naar 3/12 maanden. Alleen worden die kaartjes niet meer uitgegeven, dus in de winkels vind je nog enkel kaartjes van x € en moet je die gebruiken als je met kaartjes een abonnement wil aangaan. Dit is eigenlijk gewoon hetzelfde als hoe bvb Netflix werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
https://gamesdirect.nl/categorie/playstation.html
Heb ze hier gekocht en waarom staat er dan 3 maanden of 12 maanden op de afbeelding?
Dat is gewoon misleiding in mijn ogen.
De verkoper aangesproken en zij zeggen dat die afbeeldingen van Sony moeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Michaelm schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:30:
Heb ze hier gekocht en waarom staat er dan 3 maanden of 12 maanden op de afbeelding?
Ik snap het nog niet hoor. Jij zegt hierboven dat Sony oplichters zijn omdat het tegoedkaarten zijn. Vervolgens kom je hier met een link waarin in koeien van cijfers het tegoedbedrag staat.
Ik zie ook niet in wat de misleiding is, want dat tegoedbedrag gebruik je dan gewoon om die x maand te kopen, toch ? En met de Black Friday deals heb je nog tegoed over als je nieuwe klant bent, of je kan je nog bedenken en met dat tegoed iets anders kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 24-11-2023 18:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Michaelm schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:30:
Met bijvoorbeeld die €25 kun je dan toch 3 maanden Essential kopen? :? Hoezo word je dan opgelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
Grote letters tegoedkaart, oke.
Maar ook grote letters 12 maanden!
Waar slaan die 12 maanden dan op bij een tegoedkaart van 59,99?
Zoals gezegd, misleiding!

Verlengen van mijn essential voor een jaar kost dus gewoon 71,99 en geen black friday actieprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Michaelm schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:24:
Grote letters tegoedkaart, oke.
Maar ook grote letters 12 maanden!
Waar slaan die 12 maanden dan op bij een tegoedkaart van 59,99?
Zoals gezegd, misleiding!

Verlengen van mijn essential voor een jaar kost dus gewoon 71,99 en geen black friday actieprijs.
Ik weet niet waar je kijkt. Maar bij de 12 maanden staat dit:
PLAYSTATION® PLUS ESSENTIAL 12 MAANDEN TEGOED BUNDEL €71,99 + REST WALLET €3,01

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
Ik zie dat er nu een nieuwe afbeelding en tekst staat.

Maar de tekst 12 maanden staat op deze afbeelding nog op dezelfde plek waar gisteren dus nog een zogenaamde tegoedkaart van 59,99 stond.
En dat staat dus meteen onder die grote letters van tegoedkaart.

Dus de vraag blijft wat doet een tekst van 12 maanden op een, naar nu blijkt, een simpele tegoedkaart van 59,99? Dat is toch misleiding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Michaelm schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:35:
Ik zie dat er nu een nieuwe afbeelding en tekst staat.

Maar de tekst 12 maanden staat op deze afbeelding nog op dezelfde plek waar gisteren dus nog een zogenaamde tegoedkaart van 59,99 stond.
En dat staat dus meteen onder die grote letters van tegoedkaart.

Dus de vraag blijft wat doet een tekst van 12 maanden op een, naar nu blijkt, een simpele tegoedkaart van 59,99? Dat is toch misleiding?
Dat moet dan nog een oud kaartje geweest zijn van voor de prijsverhoging. Toen was 12 maanden Essential €60,-.
Dan snap ik de verwarring, maar eigenlijk ligt dat toch meer bij de verkoper (die webshop) die slecht informeert dat het om oude kaarten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
Dat dacht ik dus ook en heb de webshop ook gemaild daarover.
Als antwoord kreeg ik dat de afbeeldingen niet anders mochten van Sony en dat ze de nieuwe nog niet aangeleverd hadden.
Dat weer bij Sony neergelegd en die verwijzen vertellen me dat ik weer contact moet opnemen met de webshop zodat de webshop met Sony contact op kan nemen.
Daarop heb ik Sony weer gemaild dat ze dat ook zelf kunnen zonder mij als tussenpersoon.
Toen kreeg ik van Sony weer een link naar de Black Friday deal maar daar kost een verlenging dus weer 71,99.
Dat weer bij Sony gemeld en toen kreeg ik het advies om het via de PS4 console te proberen te verlengen waarbij het verlengbedrag weer de actieprijs zou zijn maar alweer blijkt het daar 71,99 te kosten.

Dus een beetje van het kastje naar de muur zonder eigenlijk echte 'support'.
Ik meende 2 jaar verlenging PS+ Essential te hebben gekocht maar eindig met 120 euro tegoed waarvan ik 1 jaar verlenging kan kopen voor 71,99 en een resttegoed overhoud.

Achteraf gezien kan er natuurlijk gezegd worden dat ik de webpagina bij de webshop niet volledig goed gelezen en begrepen heb maar toch blijf ik me misleid voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Michaelm schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:55:
Als antwoord kreeg ik dat de afbeeldingen niet anders mochten van Sony en dat ze de nieuwe nog niet aangeleverd hadden.
Dat weer bij Sony neergelegd en die verwijzen vertellen me dat ik weer contact moet opnemen met de webshop zodat de webshop met Sony contact op kan nemen.
Daarop heb ik Sony weer gemaild dat ze dat ook zelf kunnen zonder mij als tussenpersoon.
Toen kreeg ik van Sony weer een link naar de Black Friday deal maar daar kost een verlenging dus weer 71,99.
Dat weer bij Sony gemeld en toen kreeg ik het advies om het via de PS4 console te proberen te verlengen waarbij het verlengbedrag weer de actieprijs zou zijn maar alweer blijkt het daar 71,99 te kosten.

Ik meende 2 jaar verlenging PS+ Essential te hebben gekocht maar eindig met 120 euro tegoed waarvan ik 1 jaar verlenging kan kopen voor 71,99 en een resttegoed overhoud.

Achteraf gezien kan er natuurlijk gezegd worden dat ik de webpagina bij de webshop niet volledig goed gelezen en begrepen heb maar toch blijf ik me misleid voelen.
Laat het los. Echt, goede raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
Heb ik al gedaan hoor ;)
Maar moest wel even venten van tevoren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
Hulleman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:30:
[...]

Lees goed wat ik zeg, ik zie ook wel wat ze schrijven en lees ook dat mensen hier wel die korting krijgen op actieve abo's.

Die kortingsactie is niet voor actieve abonnementen bedoelt. Dat sommigen dat wel krijgen is eerder een fout in het systeem (gebeurt wel vaker zo blijkt uit dit topic) dan dat iemand van Sony jou keihard in je gezicht zit voor te liegen. Ik krijg die korting ook niet voorgeschoteld.
Ik heb geen actief abonnement en krijgt geen korting.

Edit:

Ik heb trouwens nog iets geks, of misschien snap ik het zelf niet helemaal.

Ik had zoals eerder benoemd hier een maand abonnement ps+ Extra. Deze heb ik na anderhalve week opgezegd. Omdst dit bonen de 14 dagen "bedenktijd" zit, zou ik een deel van m'n geld terug krijgen en werd het abonnement gestopt. Ik kreeg echter het volledige bedrag terug. Dit was 3 dagen geleden. Prima natuurlijk, maar het vreemde is dat ik nog steeds MW3 online kan spelen... Ps+ games kan ik niet meer spelen, maar ik zou de MP versie van mw3 toch niet meer kunnen spelen? Voor het afsluiten van m'n ps+ abonnement, kreeg ik namelijk de melding dat ik ps+ nodig had om het te kunnen spelen...

[ Voor 36% gewijzigd door Monda op 26-11-2023 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Michaelm schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:55:

Ik heb al eens eerder geroepen dat het geen abbo kaarten zijn maar simpel tegoed.
Maar als het klopt wat je zegt dat de 3 en 12 maanden in opdracht van Sony moet dan vind ik hier wel wat van. Er wordt namelijk gesuggereerd dat je je abbo kunt stapelen wat helemaal niet het geval is. Je koopt gewoon dom tegoed wat helemaal niets met een abbo van doen heeft.
Ben toch benieuwd wat de ACM en geschillencommisie hier van vindt?

[ Voor 45% gewijzigd door schumi2004 op 27-11-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:57
schumi2004 schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:47:
[...]

Ik heb al eens eerder geroepen dat het geen abbo kaarten zijn maar simpel tegoed.
Maar als het klopt wat je zegt dat de 3 en 12 maanden in opdracht van Sony moet dan vind ik hier wel wat van. Er wordt namelijk gesuggereerd dat je je abbo kunt stapelen wat helemaal niet het geval is. Je koopt gewoon dom tegoed wat helemaal niets met een abbo van doen heeft.
Ben toch benieuwd wat de ACM en geschillencommisie hier van vindt?
Ik denk dat de logica is dat het op deze manier duidelijker is voor ouders/grootouders die er niets van kennen.

Stapelen van het abonnement gaat toch nog steeds als ik mij niet vergis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MathieuT schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:06:
[...]

Ik denk dat de logica is dat het op deze manier duidelijker is voor ouders/grootouders die er niets van kennen.

Stapelen van het abonnement gaat toch nog steeds als ik mij niet vergis?
Stapellen kan wellicht maar niet zoals voorheen.
Voorheen kocht je met korting een jaar abbo kaart, je vulde de code in en de looptijd werd met een jaar verlengd Nu moet je opnieuw afsluiten maar niet voor die prijs (althans niet bij iedereen)

De suggestie wordt gewekt met het aanbieden van deze kaart, op de manier zoals nu gedaan wordt, dat je dus een jaar abbo koopt. Ik en de meeste weten onderhand wel dat het gewoon credits/ tegoed is die je koopt.
Dan krijg je dus situaties zoals @Michaelm aangeeft dat hij in de veronderstelling was 2 jaar Essential gekocht te hebben wat dus niet klopt en gewoon Playstation Store tegoed is.

Nog een voorbeeld (1 van de vele webshops).
Ze zijn dan wel uitverkocht nu maar hier werd dus PS+ permium voor 119,99 aangeboden
https://kaartdirect.nl/pr...premium-12-maanden-tegoed

De tekst:
Met PlayStation Plus Premium heb je de meest uitgebreide variant van alle beschikbare PlayStation Plus abonnementen. Naast de basis features van PlayStation Plus krijg je ook nog een toegang tot het streamen van PS3 games, meer dan 400 PS4 titels en een selectie PS5 games. Ook is er een aanbod van PlayStation, PlayStation 2 en PSP titels te spelen. Wat PS Premium nog meer onderscheid zijn de Game Trails: test een game voordat je hem koopt. Koop de tegoedkaart voor €119,99 en krijg 12 maanden PlayStation Plus Premium.
Alles op deze pagina schreeuwt dat het om PS+ Premium abbo gaat maar ik die al Premium heb kan dat helemaal niet voor deze prijs kopen, voor mij is het gewoon 151.99 in de store.

Dus hoezo
Koop de tegoedkaart voor €119,99 en krijg 12 maanden PlayStation Plus Premium.
Is gewoon klinklare onzin wat ze zeggen.

Net als dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YFHp7ZZu9XZ83ITooSLrGuakJE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jMfquGUwhzUODT4Ff5dzZZrF.png?f=user_large

Is gewoon beide EXACT het zelfde (op 1 cent na) maar links wordt er de suggestie gewekt dat je 3 maanden PS+ kunt toevoegen wat gewoon dikke bullshit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik snap nog altijd het probleem niet hoor, zal wel aan mij liggen.

Zolang de waarde die je in je PSN Wallet krijgt, voldoende is om de geafficheerde maanden PS+ aan te schaffen, is er toch totaal geen probleem ?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
schumi2004 schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:35:
[...]
Net als dit.
[Afbeelding]

Is gewoon beide EXACT het zelfde (op 1 cent na) maar links wordt er de suggestie gewekt dat je 3 maanden PS+ kunt toevoegen wat gewoon dikke bullshit is.
Hoezo is dat bullshit? Je krijgt 24,99 aan store credit waarmee je 3 maanden PS+ Essential kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Raem schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:48:
[...]

Hoezo is dat bullshit? Je krijgt 24,99 aan store credit waarmee je 3 maanden PS+ Essential kunt kopen.
Zo lang de prijs niet wijzigt. In feite bestaat deze kaart niet maar is het een zelf bedacht idee als ik het goed zie?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bor schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:53:
[...]
Zo lang de prijs niet wijzigt. In feite bestaat deze kaart niet maar is het een zelf bedacht idee als ik het goed zie?
Wel, blijkbaar gaan die gifs die virtueel een kaartje moeten voorstellen, wel uit van Sony. Maar dan nog blijft het feit dat je gewoon aan de huidige prijzen de geafficheerde abonnementsperiode kunt kopen. Op het moment dat de prijzen nog eens zouden stijgen (hopelijk nog lang weg dus), kan Sony ook gewoon direct nieuwe gifjes voorzien.
Dat is dus anders dan fysieke kaartjes die nog een tijd in de winkel zouden kunnen liggen. In dat geval zou ik nog kunnen begrijpen dat je er een probleem van maakt, zeker vlak na een prijsverhoging. Maar vandaag ga je volgens mij in geen enkele winkel nog een kaartje vinden waarop een PS+ abonnementsperiode geafficheerd staat.
Dus het blijft gewoon spijkers op laag water zoeken, temeer omdat je dus met die kaartjes eigenlijk meer flexibel bent dan met de oude x maand kaartjes. Je koopt bvb een kaartje van €24.99 voor 3 maand Essential, maar na aankoop beslis je dat je toch liever gewoon een game koopt, of dat je liever direct 12 maand koopt, of dat je liever Premium neemt... Allemaal geen probleem want die €24.99 kan je om het even hoe spenderen.

EDIT: @schumi2004 heeft wel een punt met de link naar kaartdirect die hij geeft. Maar de gif die daar staat is volgens mij toch echt de verantwoordelijkheid/schuld van die website, want Premium is toch al een hele tijd meer dan de €119.99 die daar staat. Anderzijds staat er wel dat die 'kaartjes' uitverkocht zijn, dus de vraag is of ze überhaupt verkocht geweest zijn sinds de prijsstijging.

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 27-11-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Dit is wel nice! Ben altijd wel te vinden voor arcade racing (mario kart, hotwheels, dit?). De reden dat het gratis wordt gepusht is natuurlijk, zoals zo vaak, dat de game zelf gewoon een shop/framework is om je aan de mtx te krijgen. Maar dat zien we dan wel weer.

En powerwash wou ik steeds eens aanschaffen, maar heb nooit die trekker overgehaald, want blijft een 'vreemde' game waarvan ik niet wist wat het me zou brengen. Ik heb ook ooit eens die lawnmower simulator gekocht, en dat was een vergissing :+

Sable ken ik niet.

Geen al te slechte maand, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor de liefhebbers, hier de video met de essential games.

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-05 19:24
Ik zit met een PS+ abbo op 2 accounts (oud en nieuw, ja eigen schuld... :+ ) maar ze vallen nog onder 14 dagen restitutie periode.

Is het voldoende om op de oude account gewoon het abbo te annuleren of moet ik effectief een verzoek tot restitutie indien via: https://www.playstation.c...store&subCategory=refunds

Ook gek dat je maar tussen 10u en 19u een mail kan sturen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

PrettigGestoord schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:00:
Ik zit met een PS+ abbo op 2 accounts (oud en nieuw, ja eigen schuld... :+ ) maar ze vallen nog onder 14 dagen restitutie periode.

Is het voldoende om op de oude account gewoon het abbo te annuleren of moet ik effectief een verzoek tot restitutie indien via: https://www.playstation.c...store&subCategory=refunds

Ook gek dat je maar tussen 10u en 19u een mail kan sturen.

Bedankt
Als je het oude account niet meer gebruikt, dan zou ik hem annuleren, want 2x betalen is zonde en volgens mij kun je gewoon binnen die 14 dagen annuleren zonder een reden te moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
Linksquest schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 06:48:
[...]

Als je het oude account niet meer gebruikt, dan zou ik hem annuleren, want 2x betalen is zonde en volgens mij kun je gewoon binnen die 14 dagen annuleren zonder een reden te moeten geven.
Dat zeker, maar ik wou eigenlijk weten of ik met zelf te annuleren binnen de 14 dagen automatisch mijn geld terug krijg of dat ik het issue specifiek via de support pagina moet melden voor een restitutie en dat Sony dan mijn abbo cancelled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

PrettigGestoord schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:34:
[...]

Dat zeker, maar ik wou eigenlijk weten of ik met zelf te annuleren binnen de 14 dagen automatisch mijn geld terug krijg of dat ik het issue specifiek via de support pagina moet melden voor een restitutie en dat Sony dan mijn abbo cancelled.
Normaal word het terug gestort op de manier hoe je betaald hebt, dus heb jij met tegoed kaarten betaald, dan krijg je gewoon Playstation tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nog altijd zijn vraag niet.
Ik denk dat je toch echt support moet contacteren. Als je annuleert gaat volgens mij enkel je automatische hernieuwing stopgezet worden en loopt je abonnement nog altijd gewoon door voor de periode die je betaalde.
EDIT: je kan natuurlijk ook gewoon direct annuleren en als het inderdaad is zoals ik denk vooralsnog support contacteren.

[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 01-12-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Wat een gedoe... Nu 3 mailtjes verder en een telefoon gesprek van 60 min (waarvan 50 min in de wacht).

Conclusie:

Ik heb/had recht op de BlackFriday korting maar door een beperking in het systeem, krijg ik de korting toch niet.

Ik heb mijn maand abonnement binnen 14 dag opgezegd en de koop ontbonden. Toch denkt het systeem dat ik een lopend abonnement heb.

Ik heb nu weer gemaild en anders ga ik rechtsbijstand inschakelen. Aangezien het nu puur een principe kwestie geworden is. Die paar tientjes kunnen ze in hun intieme zone stoppen. Als ik recht heb op de korting wil ik het krijgen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Amos_x schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:49:
[...]

Dit is wel nice! Ben altijd wel te vinden voor arcade racing (mario kart, hotwheels, dit?). De reden dat het gratis wordt gepusht is natuurlijk, zoals zo vaak, dat de game zelf gewoon een shop/framework is om je aan de mtx te krijgen. Maar dat zien we dan wel weer.

En powerwash wou ik steeds eens aanschaffen, maar heb nooit die trekker overgehaald, want blijft een 'vreemde' game waarvan ik niet wist wat het me zou brengen. Ik heb ook ooit eens die lawnmower simulator gekocht, en dat was een vergissing :+

Sable ken ik niet.

Geen al te slechte maand, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk...
Powerwash ga ik proberen, puur omdat het zulke onzin is dat ik het toch ga proberen. Dit is niet echt een rijke maand aan games als je het mij vraagt. Mijn zoontje zal de lego racer misschien wel interessant vinden, dus dat is wel een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 12:34

TDB

Monda schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:40:
Wat een gedoe... Nu 3 mailtjes verder en een telefoon gesprek van 60 min (waarvan 50 min in de wacht).

Conclusie:

Ik heb/had recht op de BlackFriday korting maar door een beperking in het systeem, krijg ik de korting toch niet.

Ik heb mijn maand abonnement binnen 14 dag opgezegd en de koop ontbonden. Toch denkt het systeem dat ik een lopend abonnement heb.

Ik heb nu weer gemaild en anders ga ik rechtsbijstand inschakelen. Aangezien het nu puur een principe kwestie geworden is. Die paar tientjes kunnen ze in hun intieme zone stoppen. Als ik recht heb op de korting wil ik het krijgen ook.
Als je rechtsbijstand er een zaak in ziet, dan zal je zeer waarschijnlijk gewoon een bedrag krijgen van de verzekeraar. Is goedkoper voor ze. Kan je die weer in de intieme zone stoppen van Sony :+

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
TDB schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:27:
[...]

Als je rechtsbijstand er een zaak in ziet, dan zal je zeer waarschijnlijk gewoon een bedrag krijgen van de verzekeraar. Is goedkoper voor ze. Kan je die weer in de intieme zone stoppen van Sony :+
Haha dat is ook weer zo. Liefst heb ik gewoon m'n korting van Sony. Maar goed. We gaan zien wat hun reactie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrettigGestoord
Twixie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:58:
Dat is nog altijd zijn vraag niet.
Ik denk dat je toch echt support moet contacteren. Als je annuleert gaat volgens mij enkel je automatische hernieuwing stopgezet worden en loopt je abonnement nog altijd gewoon door voor de periode die je betaalde.
EDIT: je kan natuurlijk ook gewoon direct annuleren en als het inderdaad is zoals ik denk vooralsnog support contacteren.
Formulier ingevuld op de website en later deze namiddag al bevestiging dat het wordt terug betaald :)

Denk inderdaad dat gewoon je abbo annuleren alleen je renewal stopt en niet de automatische-binnen-de-14-dagen-restitutie gaat triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 09:32
Ik ga toch echt de ps+ stopzetten, waanzin dat je meer dan €70 moet betalen voor een jaar. Maar dan de grote vraag. Na 1-1-2024 is mijn ps+ verlopen dan kan ik geen gebruik meer maken van al die gratis games die ik de afgelopen 10+ jaren gedownload heb. Maar mocht ik om de een of andere reden over een jaar of langer toch besluiten om weer een jaartje te doen krijg ik dan weer toegang dat al mijn games? (Van de afgelopen 10+ jaar?!)

Ik meen van wel maar never hurts to ask :)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
cypress3d schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:41:
Ik ga toch echt de ps+ stopzetten, waanzin dat je meer dan €70 moet betalen voor een jaar. Maar dan de grote vraag. Na 1-1-2024 is mijn ps+ verlopen dan kan ik geen gebruik meer maken van al die gratis games die ik de afgelopen 10+ jaren gedownload heb. Maar mocht ik om de een of andere reden over een jaar of langer toch besluiten om weer een jaartje te doen krijg ik dan weer toegang dat al mijn games? (Van de afgelopen 10+ jaar?!)

Ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:39

Waarom vind je dat waanzin? Ik vind het persoonlijk allemaal erg goedkoop. Gaming is sowieso erg goedkoop in vergelijking met de meeste andere vormen van entertainment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
giantgiantus schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:52:
[...]

Waarom vind je dat waanzin? Ik vind het persoonlijk allemaal erg goedkoop. Gaming is sowieso erg goedkoop in vergelijking met de meeste andere vormen van entertainment.
Hangt er van af. Als je niet online speelt (moi) en van de gamesx van afgelopen jaar nog niks hebt gespeeld (moi), dan is het gewoon weg gegooid geld.

Als je veel online gaat dan kan het anders zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Ik ga toch echt de ps+ stopzetten, waanzin dat je meer dan €70 moet betalen voor een jaar.
Ik volg @giantgiantus toch ook wel. Het gaat natuurlijk over het woord 'waanzin'. Ik gruwel ook van de deflatie van woordenschat en al het drama over niets. Over hobby, luxeproducten, je hoeft het namelijk niet af te nemen.

"Waanzin" zou kunnen gaan over de oorlogen die nu bezig zijn. NIet over 20 euro extra per jaar voor een spelletjes dienst, laten we wel even normaal blijven doen allemaal.

Je geeft zelf al aan dat je cancelled, dus blijkbaar is het toch niet zo noodzakelijk, kan je gemakkelijk zonder, einde verhaal.

Je zou kunnen zeggen: "ik vind dit te duur voor de value die het mij geeft, dus ik zet de dienst stop". Vrije markt en zo, gewoon neutraal, zonder alle emotie.

Het gaat letterlijk over 5.5 euroCENT per dag extra. De prijs van een pizza per jaar. Als je plezier haalt uit de dienst (de maandelijkse games) dan is het dat toch echt wel waard? Of online gamen? Indien niet, ook prima.

Persoonlijk heb ik onlangs auto renewal voor PS extra afgevinkt. Ik deed er echt helemaal niets mee. Ik heb er toch geen tijd voor, en dan besteed ik m'n beperkte game tijd liever met focus op een of twee goede games, dan door een catalogus browsen en 'schranzen' op een buffet van te veel games. Ik voel toch een lichte druk die er toch wel is om de dienst te gebruiken, omdat je nu eenmaal geabonneerd bent.

Ik speelde er enkel returnal en ratchet en zo uit. Games die ik eigenlijk ook prima kan aankopen om ze dan op te pakken wanneer ik wil. Met de essential games heb ik vaak genoeg.

Dus ik laat het aflopen, en abonneer me dan terug op essential.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 09:32
giantgiantus schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:52:
[...]

Misschien het verkeerde woord maar voor mij is het klaar. Ik speel geen games online op de ps5 daar heb ik de switch en Xbox voor. Ps5 met name voor de games die exclusief zijn en dus niet op de switch or Xbox komen. Prima dus

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
cypress3d schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:08:
[...]

Misschien het verkeerde woord maar voor mij is het klaar. Ik speel geen games online op de ps5 daar heb ik de switch en Xbox voor. Ps5 met name voor de games die exclusief zijn en dus niet op de switch or Xbox komen. Prima dus
Dan is PS+ dus nooit een dienst voor jou geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 12:34

TDB

inmiddels zijn de games van deze maand te downloaden.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Het volgende is weer typisch sony, ik vraag me af of het op gamepass ook zo werkt.

Ik laat bewust extra aflopen. Mooie service, maar ik doe er eigenlijk bijna niets mee, en het legt wat druk op om er ook echt iets mee te doen.

Mijn extra loopt eind deze maand ergens af. Echter is er NU een deal voor Returnal (Returnal Digital Deluxe Edition) in de Game Awards Promo.

Maar er staat, niet beschikbaar voor aankoop. Omdat ik ooit de basisversie uit extra heb gehaald. Nu is dat een game die ik nu graag met korting zou willen kopen (komt niet vaak met korting voorbij), maar dat gaat niet omdat ik nog een aantal dagen extra heb, en dus de game niet kan kopen. En op het moment dat mijn extra vervalt, zal de promo vast wel gedaan zijn.

Ik heb even gamepass op pc gehad, maar het leek me dat je daar dan toch een game uit het aanbod rechtstreeks kon kopen, ook al was je geabonneerd. Zeg maar de keuze tussen een tijdelijke license via de dienst, of een meer permanente license via aankoop, ook al had je de dienst.

Sony wil natuurlijk vermijden dat je, als je extra weinig gebruikt, je gewoon de games die je vaak speelt rechtstreeks koopt, en dan het abonnement opzegt.

Maar vervelend is het wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Laatst online: 23-05 16:20
Amos_x schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:31:

Sony wil natuurlijk vermijden dat je, als je extra weinig gebruikt, je gewoon de games die je vaak speelt rechtstreeks koopt, en dan het abonnement opzegt.

Mwah of het opzettelijk zo is betwijfel ik. Vaak genoeg ook issues met games de essential worden en als je die op een andere manier hebt gespeeld ook niet speelbaar zijn. Volgens mij heeft Sony zonder opzet zijn licensing niet goed op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Zorroberner schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:36:
[...]

Mwah of het opzettelijk zo is betwijfel ik. Vaak genoeg ook issues met games de essential worden en als je die op een andere manier hebt gespeeld ook niet speelbaar zijn. Volgens mij heeft Sony zonder opzet zijn licensing niet goed op orde.
Ik zal extra laten aflopen, en hopen dat de weinige games die ik geclaimed heb via extra dan niet eeuwig 'onkoopbaar' zijn zonder extra. En dat je ze enkel kan spelen door terug een abo te nemen.

Een extra ;) reden om extra te laten verlopen, om van dit soort rare bugs verlost te zijn.

Dan maar Dead Space kopen in die sale. (staat aan 34 euro of zo, heb de remake nog niet gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:33
Amos_x schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:40:
[...]

Ik zal extra laten aflopen, en hopen dat de weinige games die ik geclaimed heb via extra dan niet eeuwig 'onkoopbaar' zijn zonder extra. En dat je ze enkel kan spelen door terug een abo te nemen.

Een extra ;) reden om extra te laten verlopen, om van dit soort rare bugs verlost te zijn.

Dan maar Dead Space kopen in die sale. (staat aan 34 euro of zo, heb de remake nog niet gespeeld)
Je kan via een EA abo spelen kost je dacht ik 4 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar er staat, niet beschikbaar voor aankoop. Omdat ik ooit de basisversie uit extra heb gehaald. Nu is dat een game die ik nu graag met korting zou willen kopen (komt niet vaak met korting voorbij), maar dat gaat niet omdat ik nog een aantal dagen extra heb, en dus de game niet kan kopen. En op het moment dat mijn extra vervalt, zal de promo vast wel gedaan zijn.
Is al jaren een frequent probleem, bvb ook met verschillende edities van eenzelfde game. Wat ik vroeger al gelezen heb is dat je support kan contacteren zodat zij je (PS+) license voor dat spel kunnen verwijderen waarna je dan wel de aankoop kunt doen die voor ogen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Nietdatikweet schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:00:
[...]

Je kan via een EA abo spelen kost je dacht ik 4 euro.
Ik wil prima voor een game betalen, en natuurlijk liefst in deze promoactie. Alleen kan het niet wegens vage store regels ivm license 'bezit'.

Dit is niet het punt, ik ben net bezig met af te stappen van abonnementen. Vooral dan voor games, maar ook de rest is volledig gedownsized tot een punt waar ik er meer plezier aan beleef. 1 abo voor muziek (zal ik steeds houden), max 1 abo voor video op eenzelfde moment (dat kan geroteerd worden, nu heb ik er 0 want geen tijd voor series of film), geen abo's meer voor games (rechtstreeks aankopen). Goede films rechtstreeks kopen of huren via apple (of andere service).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Twixie schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:53:
[...]

Is al jaren een frequent probleem, bvb ook met verschillende edities van eenzelfde game. Wat ik vroeger al gelezen heb is dat je support kan contacteren zodat zij je (PS+) license voor dat spel kunnen verwijderen waarna je dan wel de aankoop kunt doen die voor ogen had.
Ik kan nu zelfs niet eens de prijs zien :P Misschien als ik uitlog of in een private window. Naja, zo belangrijk is het nu ook weer niet, staan nog andere goede games tussen die ik ook wou, en meer dan 1 of 2 zal ik deze ronde toch niet kopen. Heb nog genoeg op de backlog.

Het is niet prangend genoeg om aan de lijn te hangen (of mail) met support, iets wat ik gezien de testimonials hier op GoT liever vermijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mijn PSN Plus abonnement is gisteren verlopen maar ik kan vandaag blijkbaar nog steeds online gamen (Street Figher 6) komt dit omdat het in het weekend verlopen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Greatsword schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:44:
Mijn PSN Plus abonnement is gisteren verlopen maar ik kan vandaag blijkbaar nog steeds online gamen (Street Figher 6) komt dit omdat het in het weekend verlopen is?
Nee, is omdat het dit weekend toevallig vrij voor iedereen online gamen is.
https://playsense.nl/5647...online-te-kunnen-gamen-2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Het volgende is weer typisch sony, ik vraag me af of het op gamepass ook zo werkt.

Ik laat bewust extra aflopen. Mooie service, maar ik doe er eigenlijk bijna niets mee, en het legt wat druk op om er ook echt iets mee te doen.

Mijn extra loopt eind deze maand ergens af. Echter is er NU een deal voor Returnal (Returnal Digital Deluxe Edition) in de Game Awards Promo.

Ik heb even gamepass op pc gehad, maar het leek me dat je daar dan toch een game uit het aanbod rechtstreeks kon kopen, ook al was je geabonneerd. Zeg maar de keuze tussen een tijdelijke license via de dienst, of een meer permanente license via aankoop, ook al had je de dienst.

DIt is een licensing issue wat @Zorroberner en @Twixie al zeggen.
Ik meen dat je via Sony dit wel kunt laten herstellen, althans dat heb ik wel eens voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Greatsword schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:41:
Pepper

https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/#subscriptions

Tijdelijk €30 korting op een PlayStation Plus abonnement van 12 maanden. Alleen geldig bij een inactief abonnement. Deze actie is geldig tot er met 20 december 2022.

De prijzen zijn als volgt.
PlayStation Plus Essential : €59,99 -> €29,99
PlayStation Plus Extra : €99,99 -> €69,99
PlayStation Plus Premium : €119,99 -> €89,99
Mijn abonnement is van het weekend verlopen dus hopelijk krijgen we dit jaar weer bovenstaande aanbieding voor de feestdagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Greatsword schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:12:
[...]

Mijn abonnement is van het weekend verlopen dus hopelijk krijgen we dit jaar weer bovenstaande aanbieding voor de feestdagen ;)
De prijzen zijn fors verhoogd. PS+ Extra kost nu bijv € 125,99 ipv € 99,99. Beetje afgaande op de kortingspercentages in je overzichtje zal PS+ Extra mogelijk € 89,99 kosten met korting, als die korting gaat komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 11-12-2023 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-05 16:03

Melkaz

Melkazar

Greatsword schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:12:
[...]

Helaas :( zojuist de volgende mail gehad, essential doet niet eens mee dit jaar.
Bespaar op 12 maanden PS Plus
Deze korting van 30% op 12 maanden PlayStation Plus Extra of Premium wil je niet missen! Je hebt nog maar tot 17 december om van deze aanbieding te profiteren, dus wees er snel bij.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 10:33
Ik vind het nog steeds schandalig dat je voor online gamen moet betalen. Maar dat terzijde…

Ik verwacht nog wel mooie kortingen

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hulleman schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:49:
[...]

De prijzen zijn fors verhoogd. PS+ Extra kost nu bijv € 125,99 ipv € 99,99. Beetje afgaande op de kortingspercentages in je overzichtje zal PS+ Extra mogelijk € 89,99 kosten met korting, als die korting gaat komen.
Zie nu net dit, helaas niks voor Essential :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJQpNS5UNjJ4iNaZrnLJtCorlgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1xB1wWvsXe7MSp5a77PMiQTl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TE8dBrRhclHtSk_gy_3PZbOxWpU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s5FxrbsEYMPZCrt8jmoOqxLY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:33
Teringzooi! Black Friday niet nu weer niet. Ondat ik afgelopen maand 2 x 1 maand extra genomen heb. FUUUUUUU...... kan iemand mij helpen hoe ik mijn extra afzeg? Zie niks staan bij de playstation site staan.

Laat maar al gevonden nu maar hopen dat het deze keer goed gaat....

[ Voor 14% gewijzigd door Nietdatikweet op 12-12-2023 18:34 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 95 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.