Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
In de PS+ bibliotheek is een categorie "Laatste kans om te spelen" oid. Daar staan de games die er uit gaan. Dit wordt ongeveer 1 maand van te voren aangekondigd.Muse schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:53:
Hoe kun je nu goed zien welke spellen binnenkort verdwijnen uit de catalogus van Extra?
Ik was dus It Takes Two aan het spelen met mijn zoon, maar die is nu niet meer beschikbaar. Als ik had geweten dat deze zou verdwijnen, zouden we wat meer vaart gemaakt hebben met uitspelen.
Ik heb het uiteindelijk ook op internet gevonden, maar het zit niet in mijn systeem om zoiets maandelijks te checken. Ik ben meer een casual gamer, dus ik volg geen nieuws over games.MeNTaL_TO schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:28:
[...]
Ik krijg (volgens mij) een mail van Sony zelf, over welke games erin komen en welke weg gaan, maar je kan het echt over heel het internet vinden.
Bijvoorbeeld: https://www.truetrophies.com/n21448/playstation-plus-leaving
Ik zal mijn mailinstellingen eens nalopen. Ik zet eigenlijk standaard alle nieuwsbrieven uit om zo min mogelijk reclame in mijn inbox te hebben.
Die ga ik eens opzoeken!Raem schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:42:
[...]
In de PS+ bibliotheek is een categorie "Laatste kans om te spelen" oid. Daar staan de games die er uit gaan. Dit wordt ongeveer 1 maand van te voren aangekondigd.
Ik mis gewoon wel een notificatie op je homescreen oid. Netflix toont nog wel eens zo'n 'Laatste kans' label bij content die gaat verdwijnen. Zoiets zou op de PS ook handig zijn.

- Foamstars (PS5, PS4)
- Rollerdrome (PS5, PS4)
- Steelrising (PS5)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het is maar je waar je van houdt, moet zeggen dat het voor de Kids weer wat anders is dan Fortnight.Chelseamarre123 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:56:
Matige games zeg(weer)
PSN : Geraedus

Het hoeft je smaak niet te zijn, maar over het algemeen ben ik blij met de gratis games.Chelseamarre123 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:56:
Matige games zeg(weer)
Rollerdrome lijkt me niks, maar schijnt oprecht een goede game te zijn.Chelseamarre123 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:56:
Matige games zeg(weer)
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Mijn abbo is enige tijd geleden verlopen en ik kan Extra afsluiten voor de prijs van Essential. Lijkt er op dat het voor nieuwe en terugkerende leden geldt (43% korting op Extra en 33% korting op premium bij 12 maanden abonnement).Tim01 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:37:
[Afbeelding]
Geen idee of dit alleen voor nieuwe leden is maar als ik zo snel kijk kan ik mijn bestaand (en lopend) abonnement niet gratis upgraden maar krijg ik 30% korting
Geen korting op Essential helaas.
Als je Extra afgesloten hebt krijg je nog eens 33% korting op de upgrade naar Premium.
Als je dus premium wilt kost dat €17,42 bovenop de €71,81 voor 12 maanden = €89,23 (i.p.v. de reguliere upgrade van €26, normaliter het verschil tussen extra & premium)
Dit i.t.t. 151,99 - 33% = 101,83 als je het in 1 keer afsluit.
------
Huidig abonnement: PlayStation Plus: abonnement van 12 maanden - 33% korting
Geplande abonnementswijziging: PlayStation Plus Essential
Betaalperiode: elke 12 maanden
Volgende betaling: 59.99 EUR op 06-03-2024
------
Foamstars
Steelrising
Rollerdome
Rollerdome deed beetje vreemd hier op laptop maar op mobiel kan ik hem gewoon naar mijn console pushen/downloaden, mogelijk heb ik deze al eens eerder geclaimed
/edit
Linkje bijgewerkt voor Rollerdome met die van Raem in "[PS+] Playstation Plus"
[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 09-02-2024 09:04 ]
Kunnen jullie Rollerdrome wel claimen?schumi2004 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:46:
De nieuwe games zijn weer te downloaden:
Foamstars
Steelrising
Rollerdome
Rollerdome deed beetje vreemd hier op laptop maar op mobiel kan ik hem gewoon naar mijn console pushen/downloaden, mogelijk heb ik deze al eens eerder geclaimed
Heb alleen een knop koop in de Playstation Store.
Als ik daar op klik: Niet beschikbaar voor aankoop
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10005299MeNTaL_TO schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:00:
[...]
Kunnen jullie Rollerdrome wel claimen?
Heb alleen een knop koop in de Playstation Store.
Als ik daar op klik: Niet beschikbaar voor aankoop
En via deze link?
Die werkt!Raem schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:07:
[...]
https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10005299
En via deze link?
Ik heb precies hetzelfde, wat waardeloos is dit. Kan alleen de resterende termijn van mijn huidige abonnement ophogen naar Premium met korting, vanaf eind maart moet ik dan gewoon weer volle mep betalen:bRuud83 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:24:
Ik heb ook een mail gehad voor een korting bij een upgrade naar Premium. De automatische verlenging heb ik uitstaan dus vandaar waarschijnlijk de mail. Ik hoopte te kunnen stapelen, maar de actie geld alleen voor de resterende periode van mijn abonnement. Helaas geen korting bij verlenging van mijn huidige abonnement. Ik laat hem dus lekker aflopen, want ik vind de prijzen veel te hoog voor wat je krijgt en Sony had in het verleden veel betere acties.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Jhno13ptqZdEy72CY14N2wv5.png?f=user_large)
Ook ik heb geen korting op het verlengen van mijn huidige abo, hoop binnenkort toch nog iets tegen te komen want anders gaan er hier thuis een paar not amused zijn

Wellicht heb je dan ook korting voor de Extra, die is nu net zo duur voor een jaar als de Essential.Joster schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:35:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, wat waardeloos is dit. Kan alleen de resterende termijn van mijn huidige abonnement ophogen naar Premium met korting, vanaf eind maart moet ik dan gewoon weer volle mep betalen:
[Afbeelding]
Ook ik heb geen korting op het verlengen van mijn huidige abo, hoop binnenkort toch nog iets tegen te komen want anders gaan er hier thuis een paar not amused zijn
/f/image/6Znc3j9ib91ZNMxfQpQmw2GT.png?f=fotoalbum_large)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Nee, daarvoor geldt helaas precies hetzelfde:Gynnad schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:58:
[...]
Wellicht heb je dan ook korting voor de Extra, die is nu net zo duur voor een jaar als de Essential.
[Afbeelding]
/f/image/LOeZc4VRgkg3xmINSZFxH3jv.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lmp2uJDhvl3HbUYp0FsK7O9d.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf 20 februari:
PS+ Extra:
- NFS Unbound
- The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition
- Tales of Arise
- Tales of Zestiria
- Assassin's Creed Valhalla
- LEGO Worlds
- LEGO Jurassic World
- Roguebook
- Rogue Lords
- Resistance: Retribution
- Jet Moto 2
- Tales of Symphonia
- Tales of Vesperia
Daarnaast wilde ik de Ragnarok DLC altijd nog eens spelen voor Valhalla. Prima moment!
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 15-02-2024 08:42 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Zo zeg mooie line-up, 3 games die ik zeker ga proberen valhalla NFS en outer worlds:)Raem schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:04:
[Afbeelding]
Vanaf 20 februari:
PS+ Extra:PS+ Premium
- NFS Unbound
- The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition
- Tales of Arise
- Tales of Zestiria
- Assassin's Creed Valhalla
- LEGO Worlds
- LEGO Jurassic World
- Roguebook
- Rogue Lords
https://blog.playstation....-creed-valhalla-and-more/
- Resistance: Retribution
- Jet Moto 2
- Tales of Symphonia
- Tales of Vesperia
Playstation 5
Hij zegt letterlijk in de video dat die Lego worlds game niet goed is en je het beter niet kan spelen.Linksquest schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:17:
En voor de liefhebbers van een video
[YouTube: PlayStation Plus Extra - February 2024 (PS+)]

Verder voor mij matig, AC is zo'n game die er super uitziet maar voor mij veel te lang duurt. NFS hadden we al op EA play.
Toch maar even snel kijken naar Tekken en Ace combat.
Dat is natuurlijk zijn mening, in het algemeen vind ik hem wel neutraal antwoorden, maar geeft natuurlijk ook soms een eigen mening. Ik heb een review exemplaar van de Xbox One versie ooit gekregen, helaas bestaat die website niet meer, maar heb hem in november 2022 hier naar Tweakers geupload. dus mocht je mijn mening over LEGO Worlds willen weten, lees gerust mijn review.lasharor schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:58:
[...]
Hij zegt letterlijk in de video dat die Lego worlds game niet goed is en je het beter niet kan spelen.![]()
Verder voor mij matig, AC is zo'n game die er super uitziet maar voor mij veel te lang duurt. NFS hadden we al op EA play.
Toch maar even snel kijken naar Tekken en Ace combat.
Maar dat cartoon achtige mijn twijfels over, maar het is gratis dus proberen.
Die AC misschien ook proberen als we tijd / zin hebben. De enige AC was deel 1 op de pc die ik getest heb en dat was wel mooi. Maar inderdaad lange game.
Vind een single player game met goed verhaal veel leuker wat je in 12 uur ofzo uitspeelt
En hoe zit het met je geclaimde ps plus essential games in je library. Krijg je hier weer toegang tot als je weer in de toekomst ps plus abonnement neemt of ben jeje huidige library dan ook meteen kwijt voor altijd?
zodra je weer opnieuw lid word, kan je je hele bestaande library weer spelen.
Dat van die savegames weet ik niet. Je zou een lokale backup kunnen maken. Mocht er net iets gebeuren met je Playstation als je geen PSPlus hebt dan heb je in ieder geval een backup.YoYo51 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:17:
Als jeje Playstation Plus abonnement opzegt. Hoelang blijven je savegames in de cloud nog opgeslagen of worden deze vanaf dag 1 verwijderd?
En hoe zit het met je geclaimde ps plus essential games in je library. Krijg je hier weer toegang tot als je weer in de toekomst ps plus abonnement neemt of ben jeje huidige library dan ook meteen kwijt voor altijd?
Save games blijven 6 maanden bewaard.YoYo51 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:17:
Als jeje Playstation Plus abonnement opzegt. Hoelang blijven je savegames in de cloud nog opgeslagen of worden deze vanaf dag 1 verwijderd?
Het is misschien geen topper maar slecht is het echt niet. Beetje bouwen, wat rondlopen en dingen ontdekken enzo. Beetje zoals Minecraft maar dan met Lego.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dit kan wel als ik een nieuwe gebruiker aanmaak, maar dan ben ik denk al mijn voorgang kwijt in een aantal games.
Kun je hier iets mee? https://www.playstation.com/nl-nl/linking-accounts/kavorka schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:09:
Ik heb vorige week een lokale gebruiker aangemaakt op mijn nieuwe (2e hands) PS4 Pro. Vandaag heb ik via mijn laptop een playsation network account aangemaakt. Hoe kan ik de lokale gebruiker koppelen aan dit account? Ik kan via de PS4 Pro alleen een nieuw account maken en niet koppelen aan een reeds bestaand account.
Dit kan wel als ik een nieuwe gebruiker aanmaak, maar dan ben ik denk al mijn voorgang kwijt in een aantal games.
Mooi is dat, vooral gezien het feit je PS5 saves niet extern kunt backuppen.

Backup gaat wel. Net zoals de PS4 heeft de PS5 een backup feature waarmee je alle game data, inclusief saves kunt backuppen. Maar het is dus effectief een 'backup', maw enkel bedoeld om in geval van data-verlies (bvb console kapot) nog je data te kunnen terug halen. Dit is een feature dat nagenoeg niemand gebruikt, denk ik, tenzij wanneer men van plan is zijn console te vervangen.SD5k schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:49:
[...]
Mooi is dat, vooral gezien het feit je PS5 saves niet extern kunt backuppen.
Wat niet kan is individuele saves van games copiëren op USB om die dan op een andere PS5 te importeren. En ja, dat is inderdaad een belachelijke beperking, temeer omdat het op PS4 wel gewoon kon. Hier thuis lopen we daar soms tegenaan omdat we zowel een PS4 als PS5 hebben, en dus een PS4 game dat je op de PS5 speelt, kunnen de andere familieleden niet verderzetten op onze PS4, want je kan onmogelijk die savegames op de PS4 krijgen.

Ik herinner me toch dat dat behoorlijk vanzelfsprekend is. Het lokale account moet simpelweg inloggen op PSN. Dat zat ergens onder Account Management in de settings, dacht ik. Daar geef je dan je e-mail adres en paswoord in van je PSN account en dan is dat lokaal account gekoppeld aan je PSN account, en voor zover ik me herinner worden ook alle trophies dan gesynchronizeerd met je PSN account.kavorka schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:09:
Ik heb vorige week een lokale gebruiker aangemaakt op mijn nieuwe (2e hands) PS4 Pro. Vandaag heb ik via mijn laptop een playsation network account aangemaakt. Hoe kan ik de lokale gebruiker koppelen aan dit account? Ik kan via de PS4 Pro alleen een nieuw account maken en niet koppelen aan een reeds bestaand account.
6 maanden is de termijn die ze garanderen.YoYo51 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:48:
Bedankt voor de antwoorden. Wat een achteruitgang inderdaad ten opzicht van de ps4 dat je savegames niet kan backuppen. Dan wordt je al bijna verplicht als jeje savegames niet kwijt wilt raken om psplus te behouden.
In de praktijk heb ik al gelezen dat na meerdere jaren de save games nog intact zijn, maar daar kun je natuurlijk niet op rekenen
Nogmaals, als het gaat om backups (i.e. 'niet kwijt willen raken'), dan is er simpelweg de backup feature. Dat is sowieso een must als je thuis met meerdere gebruikers zit (want je gaat toch echt niet voor iedereen apart PS+ nemen). Dus ja, hier neem ik wekelijks een backup op externe HDD zodat mijn kinderen toch zeker ook geen savegames kwijtspelen mocht er iets met de consoles gebeuren.YoYo51 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:48:
Dan wordt je al bijna verplicht als jeje savegames niet kwijt wilt raken om psplus te behouden.
Dat ze na 6 maand je data weggooien, lijkt me ook niet meer dan normaal (bij OneDrive kunnen ze bvb je data na een maand al weggooien). Als de cloud backup zo belangrijk is, dan ga je ook alleen opzeggen wanneer je lange periode niet meer plant te gamen, en dan kun je dus even goed die backup feature gebruiken op het moment dat je sabbatical begint.
Persoonlijk vind ik het onnozeler dat Cloud Saves niet gedeeld wordt met andere gebruikers op eenzelfde console, dus van zodra dat 2 gezinsleden PS+ delen, is die feature eigenlijk al waardeloos. Ook is hier (of in het PS5 topic) al gebleken dat die ook zijn glitches heeft, en je nog altijd het risico loopt dat je console en cloud out-of-sync geraken en sommige save-games toch niet in je PS+ account staan. Er waren hier toch al mensen daar tegenaan gelopen en toch data kwijt, ondanks dat ze PS+ hadden.
Je kan inderdaad kiezen voor de optie Aanmelden PSN, maar dan dien je een nieuw account aan te maken. Inloggen op een reeds bestaand account kan blijkbaar alleen als je een offline/lokaal profiel aanmaakt.Twixie schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:36:
[...]
Ik herinner me toch dat dat behoorlijk vanzelfsprekend is. Het lokale account moet simpelweg inloggen op PSN. Dat zat ergens onder Account Management in de settings, dacht ik. Daar geef je dan je e-mail adres en paswoord in van je PSN account en dan is dat lokaal account gekoppeld aan je PSN account, en voor zover ik me herinner worden ook alle trophies dan gesynchronizeerd met je PSN account.
Kun je dan niet gewoon weer een ander PSN account aanmaken (via dat lokaal account dan) ? Want je schreef dat je via je laptop een nieuw PSN account aangemaakt had, dus er zit ook nog helemaal niets aan dat account (bvb trophies, gekochte games, enz...).kavorka schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:07:
[...]
Je kan inderdaad kiezen voor de optie Aanmelden PSN, maar dan dien je een nieuw account aan te maken. Inloggen op een reeds bestaand account kan blijkbaar alleen als je een offline/lokaal profiel aanmaakt.
Jammer hahaha. Misschien toch maar weer NFS: heat installeren. Of wachten op de remaster van Underground. Met die heerlijke soundtrack.
Iemand nog andere leuke games? Heb Surviving the Aftermath nu gespeeld. Maar vond Surviving Mars leuker.
NFS: Unbound toch niet zo leuk, omdat je hem saved je dan ook gelijk progressie maakt. Ik wil gewoon geld kunnen farmen en een snelle auto tunen
Vindt de stijl ook een beetje te vrolijk en mis die lekkere muziek.
[ Voor 23% gewijzigd door Aight! op 25-02-2024 20:31 ]
[ Voor 61% gewijzigd door Twixie op 28-02-2024 18:13 ]
Nice, mocht je mee willen doen met de Tweakers time trials dan kun je je hier melden: [Multi] F1 2023 GoT TimeTrial Kampioenschap - Seizoen 2
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
En deze maand dus zelfs vier spellen voor beide platformen. Dat is ook wel mooi.
Idem!Chelseamarre123 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:24:
Wil al lang eens F1 spelen maar wou er nooit wat aan uitgeven dus perfect om eens te testen.
Wacht eigenlijk op VR support.
Maar zo wil ik het wel spelen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Maar nu claimen dan heb ik hem in ieder geval.
Sifu zegt me niks, net als de rest. Zag er voor mij ook niet uit om te testen
4 games deze maand? Netjes. Inderdaad, zeker niet slecht, en voor mij ook een top maand. Als F1 liefhebber steeds wel interesse in deze games, maar omdat ik de meeste tijd spendeer in GT7 verwacht ik niet daar langer dan een paar uurtjes mee te doen. Dus nu in PS+ ideaal om eens even te proberen/demo, kijken of het wat is. Leuk voor er bij
Ook Sifu al lang interesse is gehad, maar omdat het ook zo’n echte ‘love it or hate it’ game is, toch steeds geparkeerd in een wishlist. Je weet immers nooit, en de return policy bij Sony is onbestaande. Het is een moeilijke game zoals dark souls (niet zelfde genre, wel zelfde soort ‘sweaty gamer’ moeilijk). Perfecte PS+ game dus.
En ook de andere twee wil ik zeker wel eens proberen.
Echt voor mij dan een top maand! En helemaal geen spijt dat ik geen extra meer heb (bewust, niet ingegeven door prijs, maar door overaanbod). Met een paar aangekochte games (hell divers onlangs) en PS+ essential heb ik naar mijn gevoel een veel kwaliteitsvollere tijdsbesteding in gamen, dan het ‘verlammende’ extra. Precies wat ik zocht, dus mission accomplished. En zolang Sony met dit soort games in essential komt, is het meer dan prima. Zelfs als de volgende 2 maand zouden tegenvallen.
(Wel in de aanbieding uiteraard. Mooie games lijst verder vergeleken afgelopen maand)
Achja, in die paar maandjes heb je wel al lol ermee kunnen hebbenHann1BaL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:52:
Net een paar maandjes geleden F1 2023 gekocht.. kakzooi![]()
(Wel in de aanbieding uiteraard. Mooie games lijst verder vergeleken afgelopen maand)
Mjah, door tijdgebrek viel dat net tegenZorroberner schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:41:
[...]
Achja, in die paar maandjes heb je wel al lol ermee kunnen hebben
Ach ja, you win some, you lose some
[ Voor 3% gewijzigd door s0kkie op 05-03-2024 12:08 ]
Ben ik ook wel benieuwd naar!Linksquest schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:11:
Hello Neighbor 2 lijkt me wel een hele leuke game.
Bedoel je dat Sony Japan je niet hoogstpersoonlijk gebeld heeft met @s0kkie om de keuzes te laten goedkeuren? /shocked...s0kkie schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:08:
Dramatische maand weerSifu al gespeeld op release en dat is de enige beetje leuke aan dit lijstje van deze maand vind ik.
Op individueel niveau kan een maand altijd goed of slecht zijn, afhankelijk van wat je er toevallig zelf al van hebt gekocht. Maar dat maakt het niet 'dramatisch' of objectief een slechte maand.
Gebeurt me ook wel eens dat ik al een game heb uit de essential games. Nou, dan is dat zo. Die games zijn een leuk extraatje, meer niet. Ik heb essential voor het online gamen. Als je echt geen overlap wil, raad ik je aan nooit meer een game te kopen en steeds te wachten op de essential games.
Maar verder, hoe beviel Sifu? Heb je er je aanschaf uitgehaald aan plezier? Goede game?
Destiny 2 kan ik niet claimen.schumi2004 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:28:
En downloaden/claimen maar weer
F1® 23
Sifu
Hello Neighbor 2
Destiny 2: The Witch Queen (DLC)
en kost 30 euroJe hebt al een andere editie in je bezit.
Ik heb ook een leuke computer..
Had ik in begin ook maar na paar keer refreshen etc kon ik hem op PC alsnog claimen.Tranzy schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:18:
[...]
Destiny 2 kan ik niet claimen.
[...]
en kost 30 euro
Ik vermoed doordat we beide de normale Destiny 2 al eens geclaimed hebben, dit is een uitbreiding hierop.
Al eens via mobiele app geprobeerd of via console zelf?
Niet toevallig al geclaimed via PS+ Extra? Daar was die vorig jaar al eens aan toegevoegd.Tranzy schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:18:
[...]
Destiny 2 kan ik niet claimen.
[...]
en kost 30 euro
https://blog.playstation....estiny-2-the-witch-queen/
De PS store is echt een drama met al die verschillende versies.
EDIT: of het is wat @dutchgio zegt, want ik dacht eigenlijk ook dat ik hem vanmorgen geclaimd had, maar zie daar nu nergens enig 'bewijs' van. Vroeger kreeg je ook mails, maar dat is blijkbaar ook al niet meer het geval.
[ Voor 37% gewijzigd door Twixie op 05-03-2024 14:40 ]
Vandaar ook de woorden 'vind ik' aan het eindeAmos_x schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:20:
[...]
Bedoel je dat Sony Japan je niet hoogstpersoonlijk gebeld heeft met @s0kkie om de keuzes te laten goedkeuren? /shocked...
Op individueel niveau kan een maand altijd goed of slecht zijn, afhankelijk van wat je er toevallig zelf al van hebt gekocht. Maar dat maakt het niet 'dramatisch' of objectief een slechte maand.
Gebeurt me ook wel eens dat ik al een game heb uit de essential games. Nou, dan is dat zo. Die games zijn een leuk extraatje, meer niet. Ik heb essential voor het online gamen. Als je echt geen overlap wil, raad ik je aan nooit meer een game te kopen en steeds te wachten op de essential games.
Maar verder, hoe beviel Sifu? Heb je er je aanschaf uitgehaald aan plezier? Goede game?
Meningen mogen er altijd wezen en verschillen, misschien voor jou een leuke maand dit keer, veel game plezier alvast, lekker boeiend dat ik het dramatisch noem.
Sifu is behoorlijk moeilijk op de standaard difficulty en vereist ook veel oefenen op de skills. Ongeveer een jaar later hebben ze een makkelijkere difficulty toegevoegd, voor veel mensen een goede instap drempel geweest om de game eindelijk te spelen. Voor een kung-fu game is het een behoorlijk goede game.
Ok, hier heb ik hem blijkbaar wel degelijk geclaimd. Je kan dit terugvinden op store.playstation.com in je transactie-geschiedenis: rechtsboven in het menu naar Account-instellingen gaan, en dan kom je op id.sonyentertainmentnetwork.com en heb je links in het menu 'Transactiegeschiedenis'.Twixie schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:39:
EDIT: of het is wat @dutchgio zegt, want ik dacht eigenlijk ook dat ik hem vanmorgen geclaimd had, maar zie daar nu nergens enig 'bewijs' van. Vroeger kreeg je ook mails, maar dat is blijkbaar ook al niet meer het geval.
Zou heel goed kunnen.Raem schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:32:
[...]
Niet toevallig al geclaimed via PS+ Extra? Daar was die vorig jaar al eens aan toegevoegd.
https://blog.playstation....estiny-2-the-witch-queen/
[ Voor 56% gewijzigd door Tranzy op 05-03-2024 16:48 ]
Maar dat is dan Destiny 2, want dit is een DLC die ze gratis weggeven (vraag me eigenlijk af of wie D2 nog niet had, dan ook D2 krijgt).Tranzy schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:47:
Als je naar je game library gaat online (playstation.com) staat hij daar wel tussen en daar kan ik hem downloaden. Maar niet via de console
Twixie schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:19:
[...]
Maar dat is dan Destiny 2, want dit is een DLC die ze gratis weggeven (vraag me eigenlijk af of wie D2 nog niet had, dan ook D2 krijgt).
/f/image/d0sPziDcFDZuWDZr6jQG04Gt.png?f=fotoalbum_large)
Ik keek eigenlijk nooit onder "PlayStation Plus" daar, maar enkel onder "Gekocht". Daar staan dus de 3 andere games (F1, Sifu, Hello Neighbor), maar geen TWQ. Daarom dat ik er van uit ging dat TWQ gewoon een DLC is zonder download die geactiveerd wordt via een license (er zijn wel meer games die zo werken).
Lekker rommelig weer. Nog rommeliger is dat ik dus onder "PlayStation Plus" verschillende games meerdere keren zie, waarbij die dan geen tile hebben en een disabled Download knop. Dit is bvb het geval bij Sifu en Hello Neighbor, maar dan weer niet met F1. Ik zie dit ook bij PS+ games van vorige maanden (bvb Steelrising, Evil West, Plague Tale...). Echt een grote puinhoop.
EDIT: lijkt erop dat onder "Gekocht" enkel de main/parent titels te zien zijn en niets qua DLC. Daarom staat TWQ daar niet. Onder "PlayStation Plus" staat dan echter alle content met alle DLC apart. Zo staan er voor COD: Black Ops Cold War maar eventjes 23 (!) entries in die lijst.
[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 06-03-2024 07:12 ]
/f/image/TdSrlaRcvkucmSN3jmu2Wm0R.webp?f=fotoalbum_large)
PS+ Extra / Premium games vanaf 19 maart.
PS Extra
- NBA 2K24 Kobe Bryant Edition | PS4, PS5
- Marvel's Midnight Suns | PS4, PS5
- Resident Evil 3 | PS4, PS5
- LEGO DC Supervillains | PS4
- Mystic Pillars: Remastered | PS5
- Blood Bowl 3 | PS4, PS5
- Super Neptunia RPG | PS4
- Dragon Ball Z: Kakarot | PS5
- Jak and Daxter The Lost Frontier | PS4, PS5
- Cool Boarders | PS4, PS5
- Gods Eater Burst | PS4, PS5
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy | PS4
- JoJos Bizarre Adventure AllStar Battle R | PS4
Word echt tijd dat ik vakantie of extra verlof krijg, met al die games en maar geen tijd vinden om ze te spelenRaem schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:21:
[Afbeelding]
PS ExtraPS Premium
- NBA 2K24 Kobe Bryant Edition | PS4, PS5
- Marvel's Midnight Suns | PS4, PS5
- Resident Evil 3 | PS4, PS5
- LEGO DC Supervillains | PS4
- Mystic Pillars: Remastered | PS5
- Blood Bowl 3 | PS4, PS5
- Super Neptunia RPG | PS4
- Dragon Ball Z: Kakarot | PS5
https://blog.playstation....lars-remastered-and-more/
- Jak and Daxter The Lost Frontier | PS4, PS5
- Cool Boarders | PS4, PS5
- Gods Eater Burst | PS4, PS5
- Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy | PS4
- JoJos Bizarre Adventure AllStar Battle R | PS4

Mooie aanbieding inderdaad, wel fijn dat Sony aan retention doet om klanten te behouden.Joster schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:12:
Lol, was al maandenlang aan het kijken of PS Plus Essential ook nog ergens in de aanbieding te vinden was...zonder resultaat. Krijg ik nu onderstaande mail:
[Afbeelding]
[ Voor 89% gewijzigd door Linksquest op 23-03-2024 18:29 ]
Gezien het bovenstaande screenshot doen ze ten minste nog iets. Bepaalde ISP bedrijven zijn alleen gefocust op het binnenhalen van nieuwe klanten met een mooie korting en waarbij bestaande klanten voor de eeuwigheid de standaard prijs blijven betalen + prijsverhoging.
Dus Sony doet tenminste nog iets voor huidige abonnees, wel moet je abonnement bijna verlopen + heen automatische verlenging aan hebben staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 23-03-2024 18:29 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Linksquest op 23-03-2024 18:30 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Linksquest op 23-03-2024 18:31 ]
PSN: Kidjuh
Volgens mij krijgt hij geen echte korting, maar willen ze hem van maandelijks naar jaarlijks factureren omzetten, dat geeft die 30% besparing.Geraedus schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:15:
[...]
Gezien het bovenstaande screenshot doen ze ten minste nog iets. Bepaalde ISP bedrijven zijn alleen gefocust op het binnenhalen van nieuwe klanten met een mooie korting en waarbij bestaande klanten voor de eeuwigheid de standaard prijs blijven betalen + prijsverhoging.
Dus Sony doet tenminste nog iets voor huidige abonnees, wel moet je abonnement bijna verlopen + heen automatische verlenging aan hebben staan.
Apart, ik heb PS Plus extra en zie resident evil 3 onder 'games' staan, maar als ik erop klik om ermee aan de slag te gaan, dan staat op de resident evil 3 pagina 'upgrade naar PS premium om deze ....'.Raem schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:21:
[Afbeelding]
PS Extra
[list]
• NBA 2K24 Kobe Bryant Edition | PS4, PS5
• Marvel's Midnight Suns | PS4, PS5
• Resident Evil 3 | PS4, PS5
<knip>
De enige optie ik krijg is dus om naar premium te upgraden, wat ik niet wil. Wat me opvalt is dat er naast het PS5/PS4 icoon ook nog '[for PS Plus]' staat.
Heeft iemand anders dit ook of juist andersom, die deze game wel kan spelen?
Thnx voor al die jaren. Nu nog mijn bibliotheek leeg zioen te krijgen
Premium is al sinds launch vereist voor ‘classics’, dwz pre-PS4 games. En ja, dat gold dus ook voor remakes. Dus het is eigenlijk normaal dat RE3 enkel in Premium zit.Zonnetje83 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:18:
[...]
Apart, ik heb PS Plus extra en zie resident evil 3 onder 'games' staan, maar als ik erop klik om ermee aan de slag te gaan, dan staat op de resident evil 3 pagina 'upgrade naar PS premium om deze ....'.
Maar hij wordt in de Playstation blog genoemd onder Extra, niet onder Premium.Twixie schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:26:
[...]
Premium is al sinds launch vereist voor ‘classics’, dwz pre-PS4 games. En ja, dat gold dus ook voor remakes. Dus het is eigenlijk normaal dat RE3 enkel in Premium zit.
Daarom vroeg ik het dus ook....Raem schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:31:
[...]
Maar hij wordt in de Playstation blog genoemd onder Extra, niet onder Premium.
Maar @Twixie , bedankt: dat wist ik niet (of was ik vergeten).
Voor de mensen die graag een video erbij willen zien, Playstation Granade heeft weer een video gemaakt.
Maar hij valt onder Extra, dus hij zou ook voor jou gewoon te dowonloaden moeten zijn.Zonnetje83 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:41:
[...]
Daarom vroeg ik het dus ook....
Maar @Twixie , bedankt: dat wist ik niet (of was ik vergeten).
Probeer hem anders eens via de PS app te downloaden.
Ja, ik was nog van plan erbij te vermelden dat het dan wellicht een foutje was in die bron. Dat die bron dan uitgerekend de PS blog is, is wel kwalijk van Sony, ja.Raem schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:31:
[...]
Maar hij wordt in de Playstation blog genoemd onder Extra, niet onder Premium.
Is dat op basis van die blog info, of dat je effectief gezien hebt dat die in Extra zit? Ben niet aan mijn console dus weet even niet of je daar ook kan zien of een game Extra of Premium is - zelf heb ik Premium.Raem schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:49:
[...]
Maar hij valt onder Extra, dus hij zou ook voor jou gewoon te dowonloaden moeten zijn.
Uit de blog inderdaad. Ik heb ook Premium, dus kan het niet controleren.Twixie schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:23:
[...]
Is dat op basis van die blog info, of dat je effectief gezien hebt dat die in Extra zit? Ben niet aan mijn console dus weet even niet of je daar ook kan zien of een game Extra of Premium is - zelf heb ik Premium.
Maar het is waarschijnlijk een fout/bug in de store. Zijn meerdere mensen die de melding krijgen om te updaten naar Premium, maar hem via de PS app wel kunnen downloaden.
https://www.reddit.com/r/..._only_on_ps_plus_premium/
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.