Linksquest schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:47:
[...]
Je noemt Stray als titel, die is niet van Sony of van een Dochter studio van Sony, ik bedoelde met day one echt Sony exclusieve titels die van een eigen studio komen, en niet bijvoorbeeld van Square Enix, of zoals BlueTwelve Studio die Stray gemaakt heeft.
Dat wil ik uitdrukkelijk
niet. (*) Die topgames van sony moeten een 'perceived value' houden, zodat gamers bereid zijn om 60-70 euro te betalen, zodat studios goed betaald worden en dat er kwaliteit geleverd wordt.
Als je hoe dan ook betaald krijgt als studio, uit een abo-formule, welke incentive is er dan nog voor de developers. Just another day on the job...
Je merkt het genoeg in gamepass. Allemaal 7/10 eenheidsworst games. Veel filler, veel popcorn games, ...
Spiderman, GoW, Last of Us, laat die maar volgens het klassieke model gemaakt en verkocht worden. Big risk, big pay off, en echt teams die iets speciaal willen maken...
(*) Nu zal ik weer de typische reacties krijgen dat ik een corporate hoer ben, mezelf als consument 'pijn' wil doen, als een soort masochist, en anti-consumer ben. Dat eigenlijk alles nagenoeg gratis moet zijn, en we zullen pas in het utopia aankomen als alles eindelijk gratis is. Geld, winst, bedrijfsvoering, helemaal vies
Waarom zou ik
willen betalen als het ook voor 12 euro/maand kan? Omdat het mijn mening is dat het voor 12 euro/maand NIET kan, of toch niet de kwaliteit en type games die ik waardeer bij sony.
Ik ben er van overtuigd dat toppers als de spiderman games niet op die manier gemaakt worden, als ze gewoon day one in een abo-dienst sukkelen.
Ga eens na, GoW, Spiderman, TLOU, al die games zijn zonder internet, zonder day one patch, allemaal speelbaar in hun 1.0 versie. Niet dat het hoeft, maar het is een graadmeter voor de kwaliteit waarmee ze uit de deur gaan.
Ik wil best dik betalen voor kwaliteit.
Ik heb ook gemerkt dat die abo all you can eat buffets nefast zijn voor mijn gameplezier. Te veel keuze, te veel van alles spelen en niets doorspelen, niets meer 'ervaren',... Netflix heb ik al opgezegd... Enkel een muziek abo, dat zal ik steeds hebben.